dit is gwoon een printscreen ja, waarom.... sja ik vind dit duidelijker, ook voor anderen, als ik ga texturen etc ga ik meestal pas renders maken...ik vind zon render op dit moment niks extra's toevoegen... just me denk ik..Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:20:
[...]
- D-tox: Waarom render jij nooit eens je models?
Ik vind het best zo, maar even een paar minuutjes renderen en je hebt een mooie WIP om te laten zien.
Dit is gewoon een printscreen van je viewport dacht ik
[wipje]

Mijn alternatief voor een schommelstoel
[/wipje]

Mijn alternatief voor een schommelstoel
[ Voor 9% gewijzigd door Jooz op 29-01-2005 15:47 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Leuk hoor, maar:Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:21:
[...]
Moet ik nog wel aan toevoegen dat je buitengewoon intelligent moet zijn. 'Domme mensen' dult 'ie niet.
a. Je begint met een hele lading woordspelingen in plaats van iets zinnigs te zeggen. Alsof ik niks beters te doen heb. Er staan 40 3d-ers van tweakers in mijn MSN lijst die ik wel eens help met dingen (en dat doe ik doorgaans met veel plezier, daar niet van
b. Je vroeg of je met SpeedTree gras kunt maken, nou, dat lijkt me niet de meest geniale vraag gezien de naam van de plug-in. En dan die onzin die je ervoor uitkraamde, dan straal je weinig intelligentie uit.
c. Ik had niet eens door dat het hier Features betrof, je MSN naam is weinig duidelijk.
d. Jij blokkeerde mij, niet andersom.
[ Voor 16% gewijzigd door Oogst op 29-01-2005 17:02 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Waar heb je het over 
Hey jongens, ik heb even een vraagje.

Dit plaatje vond ik op de website van speedtree. Er staat dat het 100% met speedtree is gemaakt
Hoe is dit gras gemaakt?

Dit plaatje vond ik op de website van speedtree. Er staat dat het 100% met speedtree is gemaakt
Hoe is dit gras gemaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 16:01 ]
Dit is de real-time game-versie van Speedtree en dat is een heel ander programma dan de Speedtree die er voor MAX is.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:01:
Waar heb je het over
[afbeelding]
Hoe is dit gras gemaakt?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Privé gezeik liever niet hier. Lijkt me een beetje de sfeer verpesten.
Dat gras ziet er erg goed uit, maar dat ligt ook aan de texture die erop zit. Met Ornatrix of een andere haarplugin schijn je ook goed gras te kunnen maken
Dat gras ziet er erg goed uit, maar dat ligt ook aan de texture die erop zit. Met Ornatrix of een andere haarplugin schijn je ook goed gras te kunnen maken
[ Voor 12% gewijzigd door Guillome op 29-01-2005 16:56 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Ik heb weleens van shag:hair gehoord. Ook een plugin.XLerator schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:35:
Privé gezeik liever niet hier. Lijkt me een beetje de sfeer verpesten.
Kan het daar ook mee denkt u? Denk je?
Had net een gesprek met de buurman, ik noem gelijk iedereen u
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 16:59 ]
Shag:fur is er inderdaad een veelgebruikte oplossing voor. Het ligt er een beetje aan wat voor gras je wilt. Wil je kort gras (golfbaan-style), of wil je langer gras? Voor dat laatste is Shag:fur waarschijnlijk wel de beste oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:58:
[...]
Ik heb weleens van shag:hair gehoord. Ook een plugin.
Kan het daar ook mee denkt u? Denk je?
Had net een gesprek met de buurman, ik noem gelijk iedereen u![]()
BTW: OK, de vraag die je me op MSN stelde was niet zo heel dom, ik was vooral geiriteerd door die onzin ervoor, daarom reageerde ik zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 29-01-2005 17:03 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mooi dat ook weer uit te weg
En Features, ja dat kan daar idd mee, als je de plugin gevonden hebt, zou ik graag zeg maar iets ehh dat je me even mailt alsjeblieft
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
wipje=D

Beetje met de radiocity zitten spelen en je ziet het nu wat duidelijker.
het is mischien niks speciaals, maar dat komt nog wel

Beetje met de radiocity zitten spelen en je ziet het nu wat duidelijker.
het is mischien niks speciaals, maar dat komt nog wel
[ Voor 16% gewijzigd door Jooz op 29-01-2005 18:01 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
mag ik hieruit opmaken dat dit je final is?? Hij's niet wat je noemt af (waarmee ik niet wil zeggen dat ie er niet goed uitziet, want dat doet ie welChester schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:08:
Zo, genoeg gewerkt aan de lexus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- je hebt geen interieur (waarom zou je anders je ramen zwart maken?
- Je geeft de plaat voor je koplampen geen structuur
- vreemde plaat net voor koplampen
- geen texture op knipperlampen aan de zijkant (hebben die dingen eigenlijk een naam?)
- slechte aansluiting verschillende onderdelen
-etc..
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
ik ben nog een grote n00b met 3d max.. maar ik had zo'n filmpje gedownload hoe je een mok moest maken.. maar nu doet die gast iets op z'n toetsenbord wat ik niet kan zien.. het gaat dus om het feit dat ik 2 van die puntjes aan elkaar vast moet maken.. wat hij met z'n toetsenbord doet.. maar ik weet niet wat het is
ctrl + alt + c 
das collapse
trouwens best slecht om dat in een tutorial te doen, die mij vrij basic lijkt.
das collapse
[ Voor 57% gewijzigd door Schuey op 29-01-2005 19:58 ]
Tnx voor de commentaarinquestos schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:46:
[...]
mag ik hieruit opmaken dat dit je final is?? Hij's niet wat je noemt af (waarmee ik niet wil zeggen dat ie er niet goed uitziet, want dat doet ie wel).:
- je hebt geen interieur (waarom zou je anders je ramen zwart maken?
- Je geeft de plaat voor je koplampen geen structuur
- vreemde plaat net voor koplampen
- geen texture op knipperlampen aan de zijkant (hebben die dingen eigenlijk een naam?)
- slechte aansluiting verschillende onderdelen
-etc..
-nope geen interieur, ben bezig met een high detail interior voor mn audi en kon ff geen interieur meer aanzien
-welke plaat?
-Signaallamp hoort doorzichtig wit te zijn, maar doorzichtig zag het er helemaal niet uit, dus heb ik em maar niet doorzichtig gemaakt.
-Slechte aansluiting
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
het lukt niet.. ? ik heb dus nu die oor. en dan zit der nog een klein stukje tussen wat dus nu niks is.. en dan moet ik die aan elkaar vastmaken... iemand ? 
voeg me anders ff toe op msn.. ashwin_wullems@hotmail.com
[ Voor 17% gewijzigd door warchaser op 29-01-2005 20:12 ]
Target weld moet je hebben denk ik. Als je editable poly hebt zie je een "Target weld" knopje.warchaser schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:08:
het lukt niet.. ? ik heb dus nu die oor. en dan zit der nog een klein stukje tussen wat dus nu niks is.. en dan moet ik die aan elkaar vastmaken... iemand ?
dat werkt ook niet.. ik denk dat je me maar beter effe toe kan voege op msn.. dan kan ik plaatje late zien
Verwijderd
He even een vraag.
Hoe kan iets recht houden als je NURMS aan heb.
Dus iets vierkant houden.
Maar dat de rest van het ontwerp wel af word gerond?
Wie kan me helpen
Wie kan me helpen
Verwijderd
DUIDELIJK dat dat er goed uitziet chester! ik moet zeggen, ik kan er ook nog wel wat verbeteringen in vinden, maar mijn enige echte comment is dat ik wat veel ruis in de render zie... die render van je vorige updeet er toch wat smoother uitzien, maar dat kan aan mij liggen.Chester schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
echt thumbs up hier
Sowieso kun je in edit mesh een selectie maken, dan de meshsmooth-modifier toepassen en daarin "apply to whole mesh" uitzetten, dan krijg je alleen meshsmooth op het geselecteerde deel. Maar dan krijg je wel een zeer ranzige mesh. De beter manier is dan ook om edges die scherp moeten blijven te chamferen. Moet je wel opletten dat er alleen maar quads (vierhoeken) overblijven, want anders gaat de kwaliteit van de meshsmooth achteruit.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:22:
He even een vraag.
Wie kan me helpen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ter illustratie, zomaar wat dingen (wellicht niet altijd juist als fout aangemerkt)Chester schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:06:
[...]
Tnx voor de commentaar
-nope geen interieur, ben bezig met een high detail interior voor mn audi en kon ff geen interieur meer aanzien
-welke plaat?
-Signaallamp hoort doorzichtig wit te zijn, maar doorzichtig zag het er helemaal niet uit, dus heb ik em maar niet doorzichtig gemaakt.
-Slechte aansluitingAlle onderdelen komen uit een zelfde basis-mesh

btw. Ik denk dat je http://estaticos.elmundo....enes/lexus_is_200_xxl.jpg hebt gebruikt als reference, niet waar? Daar zie ik dat plaatje wel op (al ziet het er anders uit), maar op andere "IS 200" zie ik het niet...
[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 29-01-2005 21:45 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Te veel: Ik had het eerst normaal, maar toen klaagden er mensen op andere fora dat het niet zichtbaar was, dus heb ik het maar een beetje overdreveninquestos schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:45:
[...]
ter illustratie, zomaar wat dingen (wellicht niet altijd juist als fout aangemerkt)
[afbeelding]
btw. Ik denk dat je http://estaticos.elmundo....enes/lexus_is_200_xxl.jpg hebt gebruikt als reference, niet waar? Daar zie ik dat plaatje wel op (al ziet het er anders uit), maar op andere "IS 200" zie ik het niet...
Wat is dit? Oops, vergeten mee te verhogen met die bump op de motorkap.
Aansluiting: Komt door perspectief denk ik, omdat ie bolvormig naar binnen toe is gechamferd.
Juiste vorm spiegel? Wel op de referentie foto's die ik heb gebruikt.
Texture niet juist: Die signaallamp goed krijgen was pokkewerk, dus zo gemaakt. En bij de mistlamp heb ik ook verduisterde ramen gegeven, omdat ik daar chroom niet zo mooi vond.
Niet juiste vorm: Volgens mij wel, heb in het begin nog tig referentie plaatjes bekeken om die stukje goed te krijgen.
Vreemd plaatje: Plaatje idd oa op die reference foto, en heb em van plek veranderd omdat dat mij makkelijker uitkwam
Oogst: krijg jij ook een foutmelding dat ie een dlu file niet kan laden als je MAX 7 gebruikt met Speedtree 2.03? Ik zie die bomen ook niet in mijn MAX viewport...snap het niet helemaal.
Dat van die zichtbaarheid in de viewport ligt zoals ik inmiddels ontdekt heb aan het decimaalteken in windows (irritant dat die op . moet...wil ik niet)
Edit 2: dat probleem van die dlu file heb ik ook op kunnen lossen (nieuwe license-server-plugin file voor MAX). Moet eigenlijk alleen versie 3 eens zien te vinden...die heeft geen last meer van die decimaal bug.
Dat van die zichtbaarheid in de viewport ligt zoals ik inmiddels ontdekt heb aan het decimaalteken in windows (irritant dat die op . moet...wil ik niet)
Edit 2: dat probleem van die dlu file heb ik ook op kunnen lossen (nieuwe license-server-plugin file voor MAX). Moet eigenlijk alleen versie 3 eens zien te vinden...die heeft geen last meer van die decimaal bug.
[ Voor 54% gewijzigd door Dexter op 29-01-2005 23:40 ]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
@Features: ROFL!! Maar je hebt wel gelijk. D-Tox, wat mij betreft prima dat je WIP's post hier, maar doe dat alleen als je echt een vooruitgang boekt. Op deze manier kan ik letterlijk meekijken met je modelling proces en to be honest...ik zit daar niet op te wachten. Post je 3d-stuff...Dus vooral eindresultaten wat mij betreft.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
lol, ik snap wat je bedoelt, maar alleen eindresultaten posten is ook weer onzin, maar ik zal idd wat minder updates hier posten, ik leef me wel uit op cgtalkDexter schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:39:
@Features: ROFL!! Maar je hebt wel gelijk. D-Tox, wat mij betreft prima dat je WIP's post hier, maar doe dat alleen als je echt een vooruitgang boekt. Op deze manier kan ik letterlijk meekijken met je modelling proces en to be honest...ik zit daar niet op te wachten. Post je 3d-stuff...Dus vooral eindresultaten wat mij betreft.
btw daar hou ik je aan, es kijken of jij alleen hier je eindresultaat post
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 00:15 ]
Zet je pic anders online, dan kan iedereen helpen. Misschien heb je er nog een poly zitten waardoor collapse/weld niet kanwarchaser schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:19:
dat werkt ook niet.. ik denk dat je me maar beter effe toe kan voege op msn.. dan kan ik plaatje late zien
http://www.animalpictures.../view.php?tid=2&did=92367
die willen dus niet aan elkaar
die willen dus niet aan elkaar
[ Voor 48% gewijzigd door warchaser op 30-01-2005 00:20 ]
Moet je die 2 verticale polies die er nog tussenin zitten verwijderen
u gaat door voor de koelkast xlerator 
warchaser, heb je nog een linkje naar de tutorial? Misschien is hij wel leuk voor in de startport, alsie een beetje fatsoenlijk is dan.
warchaser, heb je nog een linkje naar de tutorial? Misschien is hij wel leuk voor in de startport, alsie een beetje fatsoenlijk is dan.
D-Tox: Je snapt wel wat ik bedoel. Het topic is ooit begonnen om de dingen die mensen met 3d gemaakt hadden te showen. Dat daar in de loop der tijd ook WIPS en tutorials bijgekomen zijn is prima natuurlijk (sommige dingen blijven altijd WIP maar dat is geen reden om ze niet te laten zien), maar om bij elke nieuwe modelleerstap een nieuwe WIP te posten dat is gewoon overdreven en volgens mij zit daar niemand op te wachten omdat het niks toevoegt aan dit topic (tenzij je met je nieuwe WIP met een vraag/probleem zit). Investeer de tijd voor het posten van WIPs in modelleren 
En ik zal dus ook gewoon een WIP blijven posten als ik vind dat die goed genoeg is om te posten (dus je hoeft me niet te houden aan iets wat ik niet expliciet heb gezegd...
) en anderen (u2!) moeten dat ook zeker blijven doen. Tuurlijk zit iedereen hier te wachten op geile 3d-plaatjes, maar kom dan maar eens onverwachts uit de hoek door ineens een kant en klaar model te posten. Imho maakt dat meer indruk dan 100 WIPS en een eindresultaat waarvan een hoop mensen zoiets zullen hebben...dat hebben we nou wel gezien. Snap je wat ik bedoel? En dat is niet persoonlijk tegen jou gericht, maar in zijn algemeenheid.
En ik zal me vanaf nu ook weer ontopic gaan begeven
Bovenstaande zou misschien wel meer mod-werk zijn of zo.
En ik zal dus ook gewoon een WIP blijven posten als ik vind dat die goed genoeg is om te posten (dus je hoeft me niet te houden aan iets wat ik niet expliciet heb gezegd...
En ik zal me vanaf nu ook weer ontopic gaan begeven
[ Voor 25% gewijzigd door Dexter op 30-01-2005 02:35 ]
Verwijderd
Meer wips/finals posten en niet zo zeuren om geile 3d-plaatjes! 

Ik weet niet zeker of dit nou de laatste was die ik hier gepost heb of dat het een nieuwere versie was. Anders alvast m'n excuses voor het posten van een waardeloze wip waar niet al te veel nieuwe dingen in te zien zijn (al zijn ze er wel).
Terug van weggeweest...
Nu nog bedenken wat ik nou eigenlijk met dit model wil gaan doen wanneer het klaar is....... ben er vorig jaar zomaar mee begonnen en heb nog geen enkel idee voor een scene eromheen... als iemand een leuk idee denkt te hebben: klim op je keyboard en post het

Ik weet niet zeker of dit nou de laatste was die ik hier gepost heb of dat het een nieuwere versie was. Anders alvast m'n excuses voor het posten van een waardeloze wip waar niet al te veel nieuwe dingen in te zien zijn (al zijn ze er wel).
Terug van weggeweest...
Nu nog bedenken wat ik nou eigenlijk met dit model wil gaan doen wanneer het klaar is....... ben er vorig jaar zomaar mee begonnen en heb nog geen enkel idee voor een scene eromheen... als iemand een leuk idee denkt te hebben: klim op je keyboard en post het
Vet!Chester schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Functioneel naakt moet toch mogen?Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 03:32:
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Geil?, sinds wanneer word je geil van een 3d plaatje?Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 03:32:
[afbeelding]
Rare boel hier

dit is het linkje naar de mok-tutorial .. maar ik krijg ze nog steeds niet aan elkaar
http://www.student.tue.nl/h/l.j.h.v.raay/mok-tutorial.wmv
Beide problemen ken ik ja. Het decimaalscheidingsteken heb ik verzet naar . en dat vind ik eerlijk gezegd ook fijner, omdat . ook op de numpad zit en , niet. De DLU heb ik gewoon weggegooid, want die heb je toch nergens voor nodig.Dexter schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:59:
Oogst: krijg jij ook een foutmelding dat ie een dlu file niet kan laden als je MAX 7 gebruikt met Speedtree 2.03? Ik zie die bomen ook niet in mijn MAX viewport...snap het niet helemaal.
Overigens heb ik nog nergens versie 3 gezien, heeft die coolle nieuwe features? Nog mooiere of nog meer standaardbomen? Dan moet ik hem namelijk ook eens gaan 'kopen'.
Dat D-tox teveel zinloze WIP's waarop niks is veranderd heeft gepost, daar ben ik het mee eens, maar voor de rest kan ik me niet vinden in wat je zegt. Voor mij is GoT niet een manier om lof te oogsten, maar om commentaar te krijgen en aldus beter te worden. Wanneer ik een WIP post, dan geven mensen commentaar en vertellen me wat er beter aan kan. Het eindresultaat wordt daardoor beter. Dus ik post juist WIP's, die zijn eigenlijk interessanter voor mijzelf dan het posten van het eindresultaat. Dat is toch al af.Dexter schreef op zondag 30 januari 2005 @ 02:06:
D-Tox: Je snapt wel wat ik bedoel. Het topic is ooit begonnen om de dingen die mensen met 3d gemaakt hadden te showen. Dat daar in de loop der tijd ook WIPS en tutorials bijgekomen zijn is prima natuurlijk (sommige dingen blijven altijd WIP maar dat is geen reden om ze niet te laten zien), maar om bij elke nieuwe modelleerstap een nieuwe WIP te posten dat is gewoon overdreven en volgens mij zit daar niemand op te wachten omdat het niks toevoegt aan dit topic (tenzij je met je nieuwe WIP met een vraag/probleem zit). Investeer de tijd voor het posten van WIPs in modelleren
En ik zal dus ook gewoon een WIP blijven posten als ik vind dat die goed genoeg is om te posten (dus je hoeft me niet te houden aan iets wat ik niet expliciet heb gezegd...) en anderen (u2!) moeten dat ook zeker blijven doen. Tuurlijk zit iedereen hier te wachten op geile 3d-plaatjes, maar kom dan maar eens onverwachts uit de hoek door ineens een kant en klaar model te posten. Imho maakt dat meer indruk dan 100 WIPS en een eindresultaat waarvan een hoop mensen zoiets zullen hebben...dat hebben we nou wel gezien. Snap je wat ik bedoel? En dat is niet persoonlijk tegen jou gericht, maar in zijn algemeenheid.
[ Voor 47% gewijzigd door Oogst op 30-01-2005 12:49 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
moet gewoon werken met collapse, en de 2 polygonen verwijderen. Anders met weld proberen, en je tolerantie hoger zetten. Verder vind ik em niet echt goed. De titel alleen alwarchaser schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:17:
dit is het linkje naar de mok-tutorial .. maar ik krijg ze nog steeds niet aan elkaar![]()
Ik zeg ook helemaal niet dat WIPS niet gepost mogen worden. Maar wel met een doel (zoals je zelf ook al aangeeft. En dat omschreef ik als "het zitten met een vraag/probleem met je WIP" zodat je er van kunt leren. Maar je hebt gelijk dat je het uit kunt breiden naar reacties op een WIP zodat je beter kunt worden, dat had ik even niet zo gezien. Maar goed...ik denk dat we het allemaal wel met elkaar eens zijn...dus ik zal hier niks meer over zeggen.Oogst schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:47:
[...]
Beide problemen ken ik ja. Het decimaalscheidingsteken heb ik verzet naar . en dat vind ik eerlijk gezegd ook fijner, omdat . ook op de numpad zit en , niet. De DLU heb ik gewoon weggegooid, want die heb je toch nergens voor nodig.
Overigens heb ik nog nergens versie 3 gezien, heeft die coolle nieuwe features? Nog mooiere of nog meer standaardbomen? Dan moet ik hem namelijk ook eens gaan 'kopen'.
[...]
Dat D-tox teveel zinloze WIP's waarop niks is veranderd heeft gepost, daar ben ik het mee eens, maar voor de rest kan ik me niet vinden in wat je zegt. Voor mij is GoT niet een manier om lof te oogsten, maar om commentaar te krijgen en aldus beter te worden. Wanneer ik een WIP post, dan geven mensen commentaar en vertellen me wat er beter aan kan. Het eindresultaat wordt daardoor beter. Dus ik post juist WIP's, die zijn eigenlijk interessanter voor mijzelf dan het posten van het eindresultaat. Dat is toch al af.
Verwijderd
halowwww ik heb pas 3 wips hiervan gepost hoe kan dat in godsnaam teveel zijn, ik kan er inkomen dat ik niet zo veel achter elkaar moet posten, maar het ging niet om de hoeveelheid, en ik vind ze ook niet zinloos.Oogst schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:47:
Dat D-tox teveel zinloze WIP's waarop niks is veranderd heeft gepost.
Beetje een kut opmerking imho
Teveel is altijd goed.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:02:
[...]
halowwww ik heb pas 3 wips hiervan gepost hoe kan dat in godsnaam teveel zijn, ik kan er inkomen dat ik niet zo veel achter elkaar moet posten, maar het ging niet om de hoeveelheid, en ik vind ze ook niet zinloos.
Je maakt mooie dingen D-Tox
Oogst lever niet telkens dat "kut" commentaar je moet niet denken dat je de beste bend
Ik heb nog even teruggekeken en tussen je post van gisteravond laat en die van gisterenmorgen zie ik echt niet veel meer verschil dan die gemeshsmoothte kubus die je er onder hebt gezet. Je hebt vast ook nog wat details veranderd, maar erg veel is er niet veranderd. Die post van gisterenavond vond ik dus een zinloze WIP, daar doelde ik alleen maar op. En ik had begrepen dat je zelf al had gezegd dat je het hiermee eens was, hoe kan het dan een "kut opmerking" zijn? Je postte tenslotte zelf al dit:Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:02:
[...]
halowwww ik heb pas 3 wips hiervan gepost hoe kan dat in godsnaam teveel zijn, ik kan er inkomen dat ik niet zo veel achter elkaar moet posten, maar het ging niet om de hoeveelheid, en ik vind ze ook niet zinloos.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:58:
[...]
lol, ik snap wat je bedoelt, maar alleen eindresultaten posten is ook weer onzin, maar ik zal idd wat minder updates hier posten, ik leef me wel uit op cgtalk
...
[ Voor 26% gewijzigd door Oogst op 30-01-2005 14:35 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
je spreekt jezelf geloof ik een beetje tegen, maarehhh hoe the F kom jij er dan weer bij dat ik denk dat ik de beste benCablekevin schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:11:
[...]
Teveel is altijd goed.
Je maakt mooie dingen D-Tox
Oogst lever niet telkens dat "kut" commentaar je moet niet denken dat je de beste bend

Ik weet wel dat mijn zinlose wips een stuk nuttiger waren dan dat hele gevlam van jullie erachter aan
@oogst
laatste 2 is idd niet heel veel verschil maar als je wat beter guckt is het wel wat meer dan een alleen een gesmoothe kubus die eronder is gezet..(en ik had de lamp aan de voorkant eringedouwt maar dat zie je niet van de achterkant
En ik spreek mezelf niet tegen hoor, in de 1e zei ik dat ik minder updates hier zou posten, in de 2e zei ik dat ik die updates niet zinloos vond en ik zelf vond dat er nog niet zoveel had gepost...
meer part 2 van de post
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:44 ]
Hij is boos op mij, niet op jou.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:37:
[...]
je spreekt jezelf geloof ik een beetje tegen, maarehhh hoe the F kom jij er dan weer bij dat ik denk dat ik de beste benje kent me niet eens
![]()
Ik weet wel dat mijn zinlose wips een stuk nuttiger waren dan dat hele gevlam van jullie erachter aan
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Whahahaha die is cool
Verwijderd
lol lol, never mind then cablekevin
maarehh ik stel voor om dit of op msn uit te vechten, of er gwoon mee te kappen, ik had toch al besloten om wat minder updates hier te gaan posten...
Ik krijg hier bekant vaker commentaar op wat doe dan op wat ik maak
OK. Wees gerust, ik bedoelde ook niet dat ik je WIPs niet wilde zien, alleen dat ik die laatste niet wilde zien. Je andere WIPs hadden allemaal wel zichtbare vooruitgang en ja, je model is mooi.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:37:
...
@oogst
laatste 2 is idd niet heel veel verschil maar als je wat beter guckt is het wel wat meer dan een alleen een gesmoothe kubus die eronder is gezet..(en ik had de lamp aan de voorkant eringedouwt maar dat zie je niet van de achterkant)
En ik spreek mezelf niet tegen hoor, in de 1e zei ik dat ik minder updates hier zou posten, in de 2e zei ik dat ik die updates niet zinloos vond en ik zelf vond dat er nog niet zoveel had gepost...
meer part 2 van de post
[ Voor 14% gewijzigd door Oogst op 30-01-2005 14:53 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
oepdeet

Onderarmen doe ik denk ik overnieuw
Benen prolly ook want de wireframe is een zooitje 1e klas
wire
http://members.home.nl/mark.s/kate/wire4.jpg

wire
http://members.home.nl/mark.s/kate/wire4.jpg
Verwijderd
Absoluut!Killemov schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:00:
Functioneel naakt moet toch mogen?
/me krijgt het er niet warm of koud van (nouja, het is natuurlijk ook niet onprettig om de hele avond naar zo'n model te starenLiquid.. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:07:
Geil?, sinds wanneer word je geil van een 3d plaatje?
Rare boel hier
Cool!Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:18:
oepdeet
[afbeelding]
Kate??
Verwijderd
mm dit is miss een beetje een n00b vraga maja ben ook aps begonnen met max, ooit had ik eens een keer voor een kaar bij een cylinder dat ik m 90 graden kon aanmaken nou vroeg ik mezelf dus af zou dat ook eventueel kunnen bij een tube vorm??
Wat mij betreft kunnen de kinders voortaan beter uit dit topic wegblijven.
Vooral als je nogal moeite hebt jezelf op een fatsoenlijke manier uit te drukken, zonder meteen allerlei geslachtsdelen en gekrenkte ego's te posten.
Get a grip...
Het lijkt voor sommigen wel behoorlijk lastig om zonder corrigerende factor, dit topic op een hoog level te houden.
Ik denk dat er genoeg tweakers zijn die 3d werk leveren wat qua kwaliteit het gemiddelde niveau van de postings hier overtreft, maar die geen zin hebben om het te posten door het kinderachtige gedrag in dit topic.
nee, ik ben geen wannabe mod, maar erger me aan het stompzinnige postgedrag van sommige users hier
Vooral als je nogal moeite hebt jezelf op een fatsoenlijke manier uit te drukken, zonder meteen allerlei geslachtsdelen en gekrenkte ego's te posten.
Get a grip...
Het lijkt voor sommigen wel behoorlijk lastig om zonder corrigerende factor, dit topic op een hoog level te houden.
Ik denk dat er genoeg tweakers zijn die 3d werk leveren wat qua kwaliteit het gemiddelde niveau van de postings hier overtreft, maar die geen zin hebben om het te posten door het kinderachtige gedrag in dit topic.
nee, ik ben geen wannabe mod, maar erger me aan het stompzinnige postgedrag van sommige users hier
Mee eens!!!tie-rep schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:56:
Get a grip...
(Ondanks dat deze qoute het off topic blaat alleen mr versterkt vond ik dat ik dit moest zeggen!)
@Dexter: leuk ontwerp! Toch wel leuk om je eigen ontwerp op je eigen school te zien worden gerealiseerd.
Op mijn school zijn ze ook bezig om een vleugel van het gebouw te herinrichten, ik ga nog proberen om me daarvoor in te schrijven (ben een beetje aan de late kant
Verwijderd
@Hymn: Leuk! Dus je gaat een soort "Beauty and the Beast"-achtige scene maken met die twee? 
Ik neem aan dat je hiermee die "k**"-opmerkingen van de vorige pagina bedoeld?tie-rep schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:56:
Get a grip...
Verwijderd
die tut is van mijSchuey schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:57:
ctrl + alt + c
das collapse
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:58:
[...]
die tut is van mij, een keer in het begin gemaakt. en ik ben het er wel mee eens dat dat niet echt duidelijk is. maar wist niet eens dat die nog op de server staat
maar mijn mening blijft hetzelfde

Verwijderd
Ffe een vraagje, weet iemand mischien waarmee die final fantasy filmpjes zijn gerendert? ik kan het nergens vinden en ben toch wel nieuwsgierig. En weet er mischien nog iemand een site waar de models van de spellen of advent children staan, dus grijze en wireframes? (ik kan ze alleen maar vinden van the spirits within.. )
en @ tie-rep
dus jij voelt je beter dan ons, maar hebt geen ego... en je ergert je aan dit soort post, maar doet er ondertussen net zo hard aan mee. Verder ben ik het wel met je eens dat er wat minder geLUL
mag zijn, en wat meer werk mag worden gepost(natuurlijk ook door mij), zolang het maar geen zinlose wips zijn dan....
en @ tie-rep
dus jij voelt je beter dan ons, maar hebt geen ego... en je ergert je aan dit soort post, maar doet er ondertussen net zo hard aan mee. Verder ben ik het wel met je eens dat er wat minder geLUL
Hier is een wipje van mij.
De ondertussen welbekende Audi A3. Ik weet dat er al tig auto's gemaakt zijn de afgelopen tijd, maargoed ik moet ook wat aan m'n skills werken natuurlijk
De ondertussen welbekende Audi A3. Ik weet dat er al tig auto's gemaakt zijn de afgelopen tijd, maargoed ik moet ook wat aan m'n skills werken natuurlijk

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
wire ziet er wel goed uit, netjes verdeelt
Alleen bij de voorste wielkas zit het niet helemaal lekker geloof ik, aan de rand zeg maar 
owja, in de achterste ruit aan de zijkant zit nog een 5 hoek.
owja, in de achterste ruit aan de zijkant zit nog een 5 hoek.
[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 31-01-2005 17:16 ]
Verwijderd
siVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 03:35:
@Hymn: Leuk! Dus je gaat een soort "Beauty and the Beast"-achtige scene maken met die twee?
updeet + een samen shot

wat me bij je vorige creaties al opviel hymn, is dat de broeken altijd rond de heupen vast zitten, lijkt wel vastgeniet, om vervolgens uit te zakken naar onderen. De broek zit redelijk strak om het lichaam, is het dan niet realistischer om hem bij het kruis ook wat naar boven te doen?
de onderarm lijkt nog steeds niet erg natuurlijk overigens, die spier lijkt niet te kloppen.
dit overigens allemaal voor de gast
de onderarm lijkt nog steeds niet erg natuurlijk overigens, die spier lijkt niet te kloppen.
[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 31-01-2005 17:24 ]
Verwijderd
broek is dan ook nog wipSchuey schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:22:
wat me bij je vorige creaties al opviel hymn, is dat de broeken altijd rond de heupen vast zitten, lijkt wel vastgeniet, om vervolgens uit te zakken naar onderen. De broek zit redelijk strak om het lichaam, is het dan niet realistischer om hem bij het kruis ook wat naar boven te doen?
onderarm is idd nog een beetje weird :\
Was zeker helemaal stronk toen ze make-up opdeed...D-Tox schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:34:
Ziet er goed uit, alleen die vrouw heeft lippen en ogen op d'r lichaam![]()
Ik denk dat ŽBeastŽ er wat mannelijker uitziet als je de heupen een beetje smaller maakt... Om een of andere reden lijkt hij nu een beetje teveel lichaamsvet rond de middel en heupen te hebben terwijl dat gezien zijn geaccentueerde spieren niet de bedoeling zal zijn?
[ Voor 37% gewijzigd door SnoeiKoei op 31-01-2005 18:21 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Die ziet er in elk geval lekker gespierd uit.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:17:
[...]
si
updeet + een samen shot
[afbeelding]
Doet me denk aan de hoes van Adam & Eve van The Flower Kings (zeer vet album, ook live), overigens:
http://www.insideoutmusic...owerkings-adameve-300.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 31-01-2005 20:30 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ben net bezig met de onderarm overnieuw te doenOogst schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:30:
[...]
Die ziet er in elk geval lekker gespierd uit.Anatomy lijkt nog niet helemaal perfect (onderkant van het bovenarm van die brede gast lijkt erg cylindrisch), maar al 100x beter dan ik het zou kunnen. Quite impressive.
Doet me denk aan de hoes van Adam & Eve van The Flower Kings (zeer vet album, ook live), overigens:
http://www.insideoutmusic...owerkings-adameve-300.jpg
Topologie leek ook nergens naar qua onderarm :\
dtox:
mjuh, zie je toch niks van terug uiteindelijk dus vond het een beetje onnodig om het lichaam zelf te gaan texturen
SnoeiKoei:
zal ff naar de heupen kijken
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 20:37 ]
Verwijderd
Ik ben ondertussen ook nog een beetje aan de gang met mun dude. Een beetje gemodelt, en ben weer overnieuw begonnen met het riggen...

Ik heb 2 vraagjes over 3ds max... (kben nog een beetje n00b
)
Hoe kun je het beste de bleuprints in je scherm krijgen?
Door een box te maken en dan een texture met het plaatje erop te maken?
En dan kom ik ook bij mijn 2e vraag want ik zie de textures alleen maar als ik hem rendeer, en niet in het venster waar je gewoon werkt... Waarschijnlijk is dit maar 1 vinkje wat je ergens neer moet zetten maar ik kan em nie vinden
Alvast bedankt..
Hoe kun je het beste de bleuprints in je scherm krijgen?
Door een box te maken en dan een texture met het plaatje erop te maken?
En dan kom ik ook bij mijn 2e vraag want ik zie de textures alleen maar als ik hem rendeer, en niet in het venster waar je gewoon werkt... Waarschijnlijk is dit maar 1 vinkje wat je ergens neer moet zetten maar ik kan em nie vinden
Alvast bedankt..
Bij de material editor (sneltoets m) zit een knop show map in viewport. Over het opzetten van blueprints is al een heleboel gezegd afgelopen tijd, ff zoeken dus?
@D-Tox: Nostradamus met z'n strakke blauwe kapsel (stond 'm goed!)
@D-Tox: Nostradamus met z'n strakke blauwe kapsel (stond 'm goed!)
[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-02-2005 14:12 ]
nieuw wipje, wat meer detail erin.. zal morgen een wipje posten van de achterkant en dan kan ik hopelijk ook verder detail toevoegen
Achterlant is wel al voor een deel gedaan.

Kon het ook niet laten alvast met de carpaint te spelen

[ Voor 7% gewijzigd door Spikey op 31-01-2005 23:25 ]
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Zo, na een lange tijd iets van mij. Ik ben constant bezig met mijn portfolio, dus daar laat ik zo min mogelijk tussenrenders van zien. Ik post straks het 5 minuten durende filmpje wel 
Iig komt deze er ook in (wel in een compleet andere scene maargoed)

Ben ik 5 dagen mee bezig geweest: Damn wat is een paard moeilijk. Ik denk dat m`n volgende paard wel beter zal gaan, heb toch wel wat geleerd. Maar wel erg pittig

Ben ik 5 dagen mee bezig geweest: Damn wat is een paard moeilijk. Ik denk dat m`n volgende paard wel beter zal gaan, heb toch wel wat geleerd. Maar wel erg pittig
Oeh, nou maak je mij toch wel ontzettend benieuwd
Na werk van je gezien te hebben, is het veel belovend
En meneer D-Tox heeft het voor elkaar: een OW plus wat verwijderde reacties voor z'n onophoudende offtopic posts. Jammer dat het zo moet

Xlerator: Ik zit al de hele tijd op F5 te drukken, want ik kan niet wachten tot ik het filmpje kan zien! Wat ik me afvroeg, hoe heb je dat gras gemaakt? Hair-plugin of zo?
Gras is gewoon "standaard" gemaakt. Je maakt wat verschillende sprietjes, roteerd een paar keer en dan xmaal op je vlak zettenDexter schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:08:
Xlerator: Ik zit al de hele tijd op F5 te drukken, want ik kan niet wachten tot ik het filmpje kan zien! Wat ik me afvroeg, hoe heb je dat gras gemaakt? Hair-plugin of zo?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
He waar heb je die tekening vandaan.Spikey schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:24:
nieuw wipje, wat meer detail erin.. zal morgen een wipje posten van de achterkant en dan kan ik hopelijk ook verder detail toevoegenAchterlant is wel al voor een deel gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zoek all een tijd naar tekening van auto,s die van alle kanten getekent zijn
^^ wat dacht je o.a. van http://www.suurland.com/
(wat doet onnovanbraam site gek?)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
thx man6K schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:42:
^^ wat dacht je o.a. van http://www.suurland.com/
Bestaan er ook zullek site waar je Blueprints Characters kan hallen ???
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 11:19 ]
Ziet er goed uit! alleen lijkt het alsof het paard wat schuin naar voren staat.XLerator schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:32:
Zo, na een lange tijd iets van mij. Ik ben constant bezig met mijn portfolio, dus daar laat ik zo min mogelijk tussenrenders van zien. Ik post straks het 5 minuten durende filmpje wel
[afbeelding]
En mag ik vragen hoeveel poly's je nu al heb
Oeps, ik bedoelde met "ik post straks het filmpje wel" niet binnen 5 minuten maar binnen 2 maanden
Sorry!!
Maar gaaf dat hij zo bevalt 
Gras is gedaan met scatter
Gras is gedaan met scatter
Zie ook de startpost en de website van 6KVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:33:
[...]
He waar heb je die tekening vandaan.
Ik zoek all een tijd naar tekening van auto,s die van alle kanten getekent zijn
http://hawvie.deviantart.com/
Xlerator: Ja ok...en om nou 2 maanden steeds op F5 te drukken...dat gaat me iets te ver 
Maar ik blijf wel benieuwd naar het eindresultaat!! En ik ga eens wat meer uitoeken over scatter dan. Lijkt me wel interessant...
Maar ik blijf wel benieuwd naar het eindresultaat!! En ik ga eens wat meer uitoeken over scatter dan. Lijkt me wel interessant...
[ Voor 3% gewijzigd door Dexter op 01-02-2005 13:14 ]
Verwijderd
Ja maar dat zijn alleen maar Blueprints voor auto en vliegtuigen en zo.
En op de starpost staan geen website voor Blueprints voor Character alleen voor voertuigen
@Gemerden: Om gras te maken met scatter, check de tutorial van Suurland:
http://www.suurland.com/tut_grass/tutorial_grass_r3.htm
Is geschreven voor 3DStudio Max 3 maar volgens mij is er niets wezenlijk veranderd aan het idee of de uitwerking.
http://www.suurland.com/tut_grass/tutorial_grass_r3.htm
Is geschreven voor 3DStudio Max 3 maar volgens mij is er niets wezenlijk veranderd aan het idee of de uitwerking.
Die heb ik ook gedaan idd
Erg goed, en als je je belichting goed instelt (erg belangrijk) dan is het een vrij rappe methode
Alleen renderen duurt erg lang, voor een beetje grasmat. http://www.useddishes.com...torial/hair_tutorial.html laat zien hoe je low-poly haar en gras kunt maken mbv transparency maps op planes. Van een afstandje ziet her haar op de plaatjes er best ok uit... Hoewel erg regelmatig natuurlijk.
Toen Oogst met zijn villa met tuinen bezig was had ie ook erg overtuigend gras gemaakt, en weer anders... hoe ging dat in z'n werk? Rendert dat snel?
Toen Oogst met zijn villa met tuinen bezig was had ie ook erg overtuigend gras gemaakt, en weer anders... hoe ging dat in z'n werk? Rendert dat snel?
Displacement was dat volgens mij. Maar zoals ik al zei: Met scatter is het ook snel mits je je belichting goed afstelt. Die render met het paard duurde (inclusief het haar) 1:20 ofzo
Verwijderd
Wanneer ik in een fly-trough animatie 2D mensen wil gebruiken die ik op vlakken plak... hoe kan ik deze dan laten meedraaien, zodat ze altijd naar de camera 'kijken'? (En dit zonder gebruik te maken van een RPC-pakket, want hier heb ik de centjes niet voor...)
Ik knip de mannekes dus zelf uit...
Ik knip de mannekes dus zelf uit...
Met look-at constraints. Daar heeft Oogst een tutorial over (tjong!!!
)
http://home.hccnet.nl/w.v...matie-automatisering.html
En dan ergens onderaan, met die cylinders
Dan laat je je poppetjes (planes) altijd kijken naar je camera
http://home.hccnet.nl/w.v...matie-automatisering.html
En dan ergens onderaan, met die cylinders
Dan laat je je poppetjes (planes) altijd kijken naar je camera
[ Voor 63% gewijzigd door Guillome op 01-02-2005 14:44 ]
XLerator: moet je voor displacement niet vreselijk veel polies hebben om een beetje detail te kunnen hebben?
Volgens mij trekt mijn compu dat nooit, misschien meer geheugen kopen... Ik neem tenminste aan dat je het over een displacement modifier hebt (in max) met een (bit- of noise)mapje in het map slot?

Moet je oogst vragen, volgens mij is het met een andere renderer (mentalray of brasil) een stuk beter dan VRay of scanlin render. Zowizo met de scanline heb je idd heel veel polies nodig wil je wat zien. Heel veel. Dat is dus eigenlijk onbruikbaar.
Hm hopen dat Oogst hier zijn licht op kan laten schijnen... ik heb geen ervaring met andere renderers dan de standaard Max scanline (of bijbehorende materialen), zou er graag meer van weten.
Moest me sowieso maar es verdiepen in alle geavanceerde rendermogelijkheden van Max tegenwoordig... Is veel veranderd sinds versie 2.5 :x
Moest me sowieso maar es verdiepen in alle geavanceerde rendermogelijkheden van Max tegenwoordig... Is veel veranderd sinds versie 2.5 :x
@3D_me: let wel op dat het meedraaien een heel onnatuurlijk en soms ook heel debiel effect geeft. Je kunt dan vaak nog beter gewoon de poppetjes heel duidelijk als kartonnen 2d platen laten zijn, dan ze mee te laten draaien. Ik heb dat eens met een animatie met RPC gedaan (zonder 3d-RPC's) en dat ziet er echt heel raar uit. En iets wat er onnatuurlijk en raar uitziet gaat al snel afleiden van datgene wat je eigenlijk wilt laten zien...
[ Voor 16% gewijzigd door Dexter op 01-02-2005 15:13 ]
Dit topic is gesloten.