5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

aangezien msn down is, dan maar zo timon
de pic die icey geeft van die mag, is exact degene die ik eerder vanmiddag zocht, je ziet daar netjes de veer zitten ed. Nu ik weer een paat pics van de ag36 zie bedenk ik me ineens, koeling voor je barrel!
maar toch, tis misschien makkelijker voor je een bestaand wapen te modellen de volgende keer, daar heb je bergen referentie van, en nu moet je zomaar onderdeeltjes bij elkaar sprokkelen, wat resulteert in verhoudingen die vaag zijn en weet ik het allemaal
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 23-01-2005 20:32 ]
Oorlog doet vreemde dingen met mensen
Het waren inderdaad de verhoudingen waar ik lang naar heb lopen kijken. Maar gezien het meganisme waar de optical mee vastgezet werd vermoeden ik een H&K. En het is alleen de HK G36C die een open bovenkant heeft, de andere versies hebben een soort gesloten handvat met de optical erin verwerktSchuey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:31:
maar toch, tis misschien makkelijker voor je een bestaand wapen te modellen de volgende keer, daar heb je bergen referentie van, en nu moet je zomaar onderdeeltjes bij elkaar sprokkelen, wat resulteert in verhoudingen die vaag zijn en weet ik het allemaalPLus je moet nog een paar extra hendeltjes gaan verzinnen op het wapen, moeilijk om dit realistisch te laten blijven
idd MSN is Down echt bAfTIcey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:34:
[...]
Oorlog doet vreemde dingen met mensen.
[...]
Het waren inderdaad de verhoudingen waar ik lang naar heb lopen kijken. Maar gezien het meganisme waar de optical mee vastgezet werd vermoeden ik een H&K. En het is alleen de HK G36C die een open bovenkant heeft, de andere versies hebben een soort gesloten handvat met de optical erin verwerkt
Maar idd het is denk ook toch wel makkelijker om een bestaand wapen te modellen
Mischien iemand een idee welk???
wat ik hierboven zeg, g36X dan gelijk pakken, of het meest cliche wapen ooit, colt m4a1, stiksimpel om te modellen, belachelijk veel reference, en iedereen die ooit een wapen heeft gemodeld kan je er wat over vertellen.T!m0n schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:35:
[...]
idd MSN is Down echt bAfT
Maar idd het is denk ook toch wel makkelijker om een bestaand wapen te modellen
Mischien iemand een idee welk???
of gewoon een m16a1 t/m a4, nog makkelijker, want die hebben een full stock
[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 23-01-2005 20:40 ]
Het word een g-36XSchuey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:36:
ik moet idd toegeven dat de g36c eerder vandaag ook al in mijn opkwam. De flat top en het magazijn zijn echt dead give awaysKan hij net zo goed die gaan nameken imo, wordt het resultaat denk ik veel beter als dit gaat kunnen worden.
[...]
wat ik hierboven zeg, g36X dan gelijk pakken, of het meest cliche wapen ooit, colt m4a1, stiksimpel om te modellen, belachelijk veel reference, en iedereen die ooit een wapen heeft gemodeld kan je er wat over vertellen.
of gewoon een m16a1 t/m a4, nog makkelijker, want die hebben een full stock
nee een g-36C

Wat ook heel erg wijs zou zijn om te doen, op internet staan _veel_ exploded view afbeeldingen, zodat je wapens uit elkaar kunt halen (en ook weer in elkaar). Als je veel tijd over heb en er handig in bent zou je ieder onderdeel apart kunnen modelleren, en daar vervolgens een bewegend filmpje van kunnen maken. Dan zien mensen wat er gebeurd
exploded view
[ Voor 10% gewijzigd door Icey op 23-01-2005 20:45 ]
laat je eerst eens informeren voor zulke uitspattingen te doenIcey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:45:
G36 is idd een mooi, redelijk recht toe recht aan wapen zonder alteveel gekloot. Een m16 is ook niet zo ingewikkeld doordat het weinig 'onderdelen' heeft die uitsteken. Maar het nadeel is dat een m16 voor meer rondingen heeft (en dat het irl snel vastloopt).
[afbeelding]
Wat ook heel erg wijs zou zijn om te doen, op internet staan _veel_ exploded view afbeeldingen, zodat je wapens uit elkaar kunt halen (en ook weer in elkaar). Als je veel tijd over heb en er handig in bent zou je ieder onderdeel apart kunnen modelleren, en daar vervolgens een bewegend filmpje van kunnen maken. Dan zien mensen wat er gebeurd.
exploded view
Overigens zou ik die exploded view vergeten
[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 23-01-2005 20:49 ]

msn down bij jullie ?
om de ietwat offtopic discussie wat te verzachten, het prille begin van mijn benelli m4 super 90

voor de mensen die fatsoenlijke comments hebben:
de afronding aan de bovenkant bij de ejection port klopt wel, maar lijkt minder door skylight.
pal op dust cover klopt ook (alhoewel ie langer mag), maar reference pic ligt het wapen niet helemaal recht, en kijk je ietwat tegen de onderkant aan, niet echt storend bij het modellen.
[ Voor 51% gewijzigd door Schuey op 23-01-2005 21:02 ]
Verwijderd
Bij iedereen.
Modjes u zult allen wel denken wat een offtopic geblaat; vergeef het mijn geestelijk minder gevorderde vrienden
Wil iemand nog kritiekjes geven op onderstaande render? Ik leef van die critics, zelf zie je na een tijdje je fouten niet meer in namelijk (herkenbaar?)

Sorry hoe doe je hier dan offtopicVerwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
[...]
Bij iedereen.
Modjes u zult allen wel denken wat een offtopic geblaat; vergeef het mijn geestelijk minder gevorderde vrienden![]()
Wil iemand nog kritiekjes geven op onderstaande render? Ik leef van die critics, zelf zie je na een tijdje je fouten niet meer in namelijk (herkenbaar?)
[afbeelding]
Die bank vooraan vin ik toch nog een beetje gepixelt dat het niet helemaal glad is
Verwijderd
Kun je dat nog een keer uitleggen?Cablekevin schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:31:
[...]
Sorry hoe doe je hier dan offtopic?
Die bank vooraan vin ik toch nog een beetje gepixelt dat het niet helemaal glad is
Verwijderd
Aangezien alles opnieuw posten mij overbodig lijkt, hier de link:
http://gathering.tweakers...message/22626883#22626883
Alvast bedankt voor de hulp
Als je goed kijkt lijken het net allemaal treden op je bank het loopt niet glad door bovenop
features, ik denk dat ie gewoon het gebrek aan Anti-aliasing bedoelt.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Verwijderd
Hoe noem je dat ook al weer, JPG artifacts ofzo.Cablekevin schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:42:
[...]
Als je goed kijkt lijken het net allemaal treden op je bank het loopt niet glad door bovenop
Je bedoelt waarschijnlijk die richels, maar dat komt omdat het plaatje verkleint is, anders past het niet in m'n post
Als je erop klikt moettie goed zijn.
Nop blijf zo.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:50:
[...]
Hoe noem je dat ook al weer, JPG artifacts ofzo.
Je bedoelt waarschijnlijk die richels, maar dat komt omdat het plaatje verkleint is, anders past het niet in m'n post
Als je erop klikt moettie goed zijn.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Verwijderd
hoe bedoel jeSchuey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:31:
reageer dan niet d-tox(gewoon opsec waarschijnlijk)

Je snapt toch wel dat dat een grapje was he...

Verwijderd
Heb je de derde verdwijnpunt opzettelijk zo gekozen zodat de kamer van boven (plafond) breder is dan beneden (vloer)? Voor een groothoekbeeld is dat ok, maar bij een normaal perspectief lopen verticale voorwerpen ook op het beeld verticaal. De kozijnen bijvoorbeeld lopen nu scheef.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
[afbeelding]
Maar misschien is een vertekend perspectief juist je bedoeling geweest
Verwijderd
wbt de inrichting:Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
[afbeelding]
• De ene texture op de muur loopt verticaal, de andere horizontaal
• Geef jezelf een trap en kom achter die pc vandaan
• Vensterbanken?
• Planten op de vensterbanken?
• Verwarmingen onder de vensterbanken? (of zit je graag in de kou?)
• Waterbakken op de verwarmingen onder de vensterbanken? (voor minder droge lucht?)
• Hoe wil je 's avonds wat gaan zien in die kamer, zo zonder lampen? Of zit je 's avonds gezellig met allemaal waxinelichtjes ed. ?
• Hoe wil je die kasten (waar het 'fotootje' op staat) open doen zonder (deur)knop?
• Is dat een draadloze TV met wifi?
• Zet je je kop koffie liever op de grond dan op een tafel(tje)?
Verwijderd
Ik ben Luckske van http://www.cinema4d.be en zie dat er hier redelijk wat mensen zijn die interesse hebben in 3D.
Ik werk namelijk met het programma Cinema 4D van Maxon en vind dit persoonlijk 1 van de gemakkelijkste 3d programma's om mee te werken.
ik ben er een 2,5 jaar geleden mee begonnen als hobby (nog steeds) het enige nadeel toen was dat je er zo goed als geen tutorials over kon vinden.
Mensen die zin hebben om dit programma te leren zijn welkom op ons forum, je moet niet denken ik ben niet slim genoeg om een 3D packet te leren (dacht ik 2,5 jaar terug dus ook) want volgens mij is dit programma toegankelijk voor iedereen die zich wat wil inzetten, meer is er niet nodig.
Het is totaal niet mijn bedoeling om hier te komen spammen maar gewoon mensen te zoeken die mee informatie willen delen met anderen of kennis op willen doen.
Momenteel hebben we 274 leden en een redelijk aantal mensen met een goeie achtergrond in het 3D wereldje.
Ik zal een voorbeeldje geven van wat je na +- 1 jaar inzet kan bereiken, het is niet perfect

Op onze website kan je momenteel in totaal een 120 tutorials terug vinden waarvan +- 30 videotutorials.
Ook kan je er 100 de textures , shaders en ettelijke 3d modellen downloaden (mits inschrijving).
Inschrijven is gratis, de enige reden waarom dit verplicht is is om de traffic van onze website wat menselijk te houden.
Sinds kort is er ook een gratis plugin die het mogelijk maakt om modellen te exporten in c4d naar directx die gebruikt kunnen worden in games o.a Half Life 2.
Groetjes, Luckske
Verwijderd
Misschien enkele tips ?Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
[...]
Bij iedereen.
Modjes u zult allen wel denken wat een offtopic geblaat; vergeef het mijn geestelijk minder gevorderde vrienden![]()
Als je een 3D scene maakt is het altijd handig om eerst wat voorbereiding te treffen voor je eraan begint.
Ik weet niet van welk 3d programma je gebruik maakt, dus kan ik je niet al teveel technische info geven.
Bij Cinema4d kan je bv gebruik maken van Radiosity en Hdri , hiermee kan je vrij realistische dingen maken.
Textures in uw geval kunnen stukken beter, die plant bv is op zich een mooi model die mits meer aandacht aan de textures er ettelijke malen mooier uit zou kunnen zien.
Ook zou ik je schadowmaps op hogere resolutie zetten en bij het renderen de antialiasing omhoog schroeven zodanig je vele scherpere renders krijgt.
Groetjes, Luc
Toevallig dat ik hier net ook over dacht om te makenIcey schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:53:
Ook een leuk wapen, alhoewel je hem nog niet snel tegen zult komen is een H&K XM8
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het namelijk en zeer tof wapen dus ik denk dat het de XM8 word is dat wat???
thx, is een goeie, ben zowieso nog niet compleet tevreden over dat ding. Op alle reference staat ie zowieso altijd zo dicht tegen de receiver. Aangezien ie meestal niet beweeegt, dit wapen kan namelijk op semi, en pump action schieten. En waarom zelf pompen als het niet hoeft heheGTOfire schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:48:
scheuy, ziet er gaaf uit. 1 ding wat ik zo kan zien (kan ook aan skylight liggen, ik ben maar naap), beetje moeilijk te omschrijven, maar het 'chuck-CHUNK' ding wat je heen en weer beweegt om een nieuwe kogel in de kamer te krijgen, dat lijkt nu 1 geheel met het gedeelte van het geweer waar de trekker zit. Ik weet niet of je het als 1 geheel gemodeld hebt, maar het zou wat mooier zijn als dat wat duidelijker een apart ding was, het moet tenslotte kunnen bewegen.
features, ik denk dat ie gewoon het gebrek aan Anti-aliasing bedoelt.
Maar het kan ook net zo goed aan de skylight liggen natuurlijk, iig bedankt voor je comment!
Verwijderd
Ik blijf je werk goed vinden, maar... begint het niet wat veel van hezelfde te worden?
Misschien moet je ook eens andere stijlen proberen (echt realistisch, volledig toony, manga,...). Op deze manier kun je je nieuwe technieken eigen maken die kunnen bijdragen tot het opkrikken van je niveau. Je kan interessante elementen uit al deze technieken halen die je dan kan gebruiken om je eigen stijl verder uit te bouwen, te vernieuwen en te verbeteren...
Just my 2 cents...
Je hebt gewoon veeeeeeeeeeel te felle lampen. Zet ja lampen minder fel en dan komt het goed. Met zoveel lampen moet de multiplier al snel nog maar op 0,1 of zo.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:44:
Mensen, ik heb een probleem met de belichting van mijn autootje in 3dsmax.
Als ik een lamp wil neerdumpen krijg ik zo'n lelijke 'spotlight vlek'. Volgens mij moest je dan Diffuse uitzetten, maar dan krijg ik helemaal geen licht meer; het maakt niet uit hoeveel lampen ik neerzet of hoe sterk ze zijn, ik krijg alleen maar een reflectie van de voorruit. En als ik dan Diffuse aanzet krijg ik een vet overbelichtte scene die maar niet goed belicht lijkt te kunnen worden.
Wie kan mij helpen?
edit:
ik heb nu plaatjes om het ietsjes duidelijker te maken.
dit is de huidige situatie, ik heb een dome of light gemaakt:
[afbeelding]
dit is de render als ik diffuse aan heb staan:
[afbeelding]
maar dat wil ik niet, dus zet ik diffuse uit, en dan krijg ik dit:
[afbeelding]
Hoe kan ik nou zorgen dat ik een scaduw te zien krijg zonder die lelijke vlekken?
b.v.d.
edit2:
waarom werken de plaatjes niet?
Belichting is wel echt een issue voor deze. Als je er nog helemaal geen ervaring mee hebt, kun je me toevoegen aan MSN en dan wil ik je best even vooruit helpen met de settings van Brazil hiervoor.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:09:
...
[afbeelding]
Ik denk dat 3d_me wel een punt heeft hier. Zou het niet heel leerzaam zijn om eens een low-poly game model te maken (maximaal 1500 polies bijvoorbeeld en een texture op 512*512)? Dan moet je namelijk perse heel goed de texture gebruiken voor een mooi effect en dat is ook voor high-poly enorm leerzaam.
[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 24-01-2005 12:53 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
de bovenkant van de leuning van de bank die met zn rug naar de camera staat vertoont idd een beetje een trappetje. Maar dat blijf je denk ik houden als je zo'n schuine lijn hebt die zo contrasteerd met de achtergrond.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:06:
[...]
Hmm, ik zou niet weten wat je bedoeld dan helaas, sorry...!
Zou ook nog kunnen dat ie de reflectie onderaan bedoelt, die is zo te zien niet echt geanti-aliassed...
Nou, dat is toch wel heel behoorlijk te krijgen. Wanneer je met een raytracer rendert en heel veel samples per pixel neemt (bijvoorbeeld 4x4) en een goede jitter (staat doorgaans standaard goed), dan is dat effect toch wel vrijwel helemaal weg.DocB schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:07:
[...]
de bovenkant van de leuning van de bank die met zn rug naar de camera staat vertoont idd een beetje een trappetje. Maar dat blijf je denk ik houden als je zo'n schuine lijn hebt die zo contrasteerd met de achtergrond.
Zou ook nog kunnen dat ie de reflectie onderaan bedoelt, die is zo te zien niet echt geanti-aliassed...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
aangezien dit je eerste bericht was word dit hier waarschijnlijk als spam gezien
anyway
er word hier over het algemeen met max gewerkt een klein aantal mensen is hier dan wel c4d'er waarvan het grootste gedeelte daarvan alweer hulp vind op c4d.nl
mocht ik bij deze dan wel een van de eerste zijn die je verwelkomt op tweakers
Ik ben net hetzelfde van plan. Avondschool Maya volgen volgend jaar. Ook in België natuurlijkBoegel schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:13:
* Boegel vraagt zich af of Fragneck nog vordering gemaakt heeft met zijn scene, en de tut die hij eventueel zou gaan maken...
Btw, Oogst, ik vind je game-modellen wel leuk, vooral het 'karakter' van de mannetjes komt goed over (vind ik toch)...En over die stage, op welke school zit je enzo ? Ik ben van plan om volgend jaar eventueel avondschool te volgen (Maya), want nog eens een hele opleiding doorlopen zie ik niet zitten (en zoveel goede grafische opleiding zijn er niet in België denk ik).
Voeg me anders even toe op MSN, kunnen we wat ideetjes uitwisselen en misschien samen gaan
Life is simple, make choices, don't look back...
Cinema4D, Maya and others werken best op mac, maar zover ik heb kunnen vinden is het niet mogelijk om 3d Studio Max te draaien?
Verwijderd
dankuVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:30:
[...]
aangezien dit je eerste bericht was word dit hier waarschijnlijk als spam gezien
anyway
er word hier over het algemeen met max gewerkt een klein aantal mensen is hier dan wel c4d'er waarvan het grootste gedeelte daarvan alweer hulp vind op c4d.nl.
mocht ik bij deze dan wel een van de eerste zijn die je verwelkomt op tweakers
eventjes over c4d.nl als je daar als beginneling komt ben je daar niet welkom en moet je echt letten op welke vragen die je er wil stellen of ze blaffen je uit
Klopt. Daarom moet je ook geen Mac draaien.Neejoh schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:54:
Dudes, vraagje over de Mac'sBlijven geile computertjes, maar heb er wel een vraagje over.
Cinema4D, Maya and others werken best op mac, maar zover ik heb kunnen vinden is het niet mogelijk om 3d Studio Max te draaien?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Zo das zo'n beetje de dikste one-liner om niet een mac te gaan halen... das niet kort door de bocht, nee das de bocht overslaan

Deze plek is te koop.

Het is het nog niet bepaald, maar wat is er mis? Graag commentaar dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 24-01-2005 15:49 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
http://hawvie.deviantart.com/
Mooi plaatje, alleen nog een beetje saai qua kleur. Misschien kun je wat meer contrast gebruiken in de belichting. Het vuureffect kan wat lichter van kleur zijn.Oogst schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:49:
Ik ben wat oud werk aan het recyclen in nieuwe composities. Dit is een ruimteschip van 2,5 jaar oud en een ruimtestation van 4,5 jaar oud in een low quality WIP:
[afbeelding]
Het is het nog niet bepaald, maar wat is er mis? Graag commentaar dus.
Voor de rest misschien wat variatie aanbrengen aan de achtergrond.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Verwijderd
Kijk, daar heb ik wat aanVerwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:33:
[...]
wbt de inrichting:
• De ene texture op de muur loopt verticaal, de andere horizontaal
• Geef jezelf een trap en kom achter die pc vandaanzodat je kan zien hoe het huis waar jij in woont er van de binnenkant uitziet. Er zullen vast wel gordijnen of luxaflex oid hangen...
• Vensterbanken?
• Planten op de vensterbanken?
• Verwarmingen onder de vensterbanken? (of zit je graag in de kou?)
• Waterbakken op de verwarmingen onder de vensterbanken? (voor minder droge lucht?)
• Hoe wil je 's avonds wat gaan zien in die kamer, zo zonder lampen? Of zit je 's avonds gezellig met allemaal waxinelichtjes ed. ?
• Hoe wil je die kasten (waar het 'fotootje' op staat) open doen zonder (deur)knop?
• Is dat een draadloze TV met wifi?(ie. waar liggen de snoeren?)
• Zet je je kop koffie liever op de grond dan op een tafel(tje)?

Ik heb heel veel wel, en heel veel niet veranderd, ik moet ook nog heel veel veranderen
Ge-update:
- Plant effe weg *die paste daar niet goed, komt nog terug)
- muren verandert
- ramen verandert
- tafeltje + papierwerk gemodelled.
- tv-snoer gemodelled.
- kast gemodelled
- nieuwe textures
Best veel eigenlijk
Deze plek is te koop.
Sorry dat ik mijzelf quote, maar heb het probleem nog steeds. Echt hoogst irritant, heeft iemand een ideetje?Spits18 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:40:
Ik heb weer een probleem![]()
Ben dus bezig met het modellen van een nissan 300zx mbv een tutorial.
Ik heb nu de blueprints goed staan, en ben bezig met modellen. Maar af en toe valt mijn blueprint weg. Als ik bijvoorbeeld een vertice selecteer en die wil slepen naar een bepaalde rand op mijn blueprint, verdwijnt mijn blueprint ineens. Echt heel irritant, weet iemand de oplossing? Verkeerde instelling ofzo?
[quote]Oogst schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:21:
[...]
Klopt. Daarom moet je ook geen Mac draaien.[/quote]
zo mening is duidelijk
[ Voor 16% gewijzigd door Spits op 24-01-2005 18:42 ]
Verwijderd
Ziet er idd al wat beter uit, maar zou je iets kunnen doen aan het perspectief? Dit is echt verschrikkelijk. Neem er dan misschien genoegen mee dat niet alles op 1 plaatje past, maar zo'n scheefgetrokken perspectief lijkt nergens naar. (Maak desnoods je kamer iets groter waardoor je camera verder naar achteren kan)Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:52:
[...]
Kijk, daar heb ik wat aan
[afbeelding]
Ik heb heel veel wel, en heel veel niet veranderd, ik moet ook nog heel veel veranderen
Ge-update:
- muren verandert
- ramen verandert
- tv-snoer gemodelled.
- kast gemodelled
- nieuwe textures
Best veel eigenlijkC&C?
Wanneer je wel met dergelijke perspectieve wil werken en ze bovendien ook nog wat realistisch wil laten overkomen, kan je je toevlucht zoeken bij bijvoorbeeld de brazil spherical-lens.
Verander misschien ook de kast eens in iets moderner... Ze misstaat nogal bij dit interieur.
Een mooie omgeving achter je raam zou ook niet misstaan (er vanuitgaande dat het een appartement is zou dit bv een skyline van een stad bij nacht kunnen zijn... zoek maar eens)
Nog een laatste tip... besteedt nog iets meer aandacht aan de detaillering van je meubels. Een goed gebruik van rechte vlakke met strakke curves kan in combinatie met ronde vormen vaak mooie resultaten leveren.
weet niet of je mijn C&C aanneemt (heb nog niets laten zien
Voor een vrouw is ze wat 'plat' maar voor een man heeft ze een vrouwengezicht/hoofd naar mijn idee?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Een mannengezicht is te herkennen aan ten minste 2 dingen.Flapmo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:21:
[...]
weet niet of je mijn C&C aanneemt (heb nog niets laten zien) maar is het nu een man of een vrouw?
Voor een vrouw is ze wat 'plat' maar voor een man heeft ze een vrouwengezicht/hoofd naar mijn idee?
Sterke kaaklijn en een harde lijn boven de ogen, waar de wenkbrouwen zitten.
Dat mist het gezicht van Dtox' figuur.
Ter referentie:
Man:

Vrouw:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Moet ik daar serieus antwoord op gaan geven....Ik zou zeggen ''get out more''Flapmo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:21:
[...]
weet niet of je mijn C&C aanneemt (heb nog niets laten zien) maar is het nu een man of een vrouw?
een man dus, Ik weet niet of je ooit zon platte, en gespierde vrouw ben tegenkomen...maarehh ik toch egt niet, En bovendien zijn het ook niet egt vrouwen kleren, het enige wat nog een beetje vrouwelijk is is zijn kop. Maar dat word nog beetje verandert..
Nou ik wil niet vervelend doen, maar ik moest ook echt 2x kijken om te zien of het nu een man of vrouw moest zijn, dat lichaam is wel mannelijk, maar het hoofd niet echt. Misschien daar nog wat aan frutsellen?Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:46:
[...]
Moet ik daar serieus antwoord op gaan geven....Ik zou zeggen ''get out more''![]()
een man dus, Ik weet niet of je ooit zon platte, en gespierde vrouw ben tegenkomen...maarehh ik toch egt niet, En bovendien zijn het ook niet egt vrouwen kleren, het enige wat nog een beetje vrouwelijk is is zijn kop. Maar dat word nog beetje verandert..
PSN: DutchTrickle PVoutput
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Maar hij is er wel lang mee bezig geweest, dus eigenlijk is een applausje ook wel terecht
Aan de andere kant moet hij niet verwachten dat hij alleen ooo's en aaa's krijgt, aangezien iedereen op zijn eigen niveau werkt.
Als men niet tegen kritiek kan, (behalve op een final of zo) dan kun je maar beter niets meer posten..
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
"I am a girl"
"I am a boygirl"
anywayz...het onderstaande monster is dus geïnspireerd door onze grote kindervriend Muzzy. De belichting is nog niet optimaal en hij staat nog ongeanimeerd, vandaar de dichte ogen. Kritiek is welkom, maar andere sappigheden ook.

[RashMatash]
Verwijderd
Zoals gezegd moet je wat aan dat perspectief doen en daarbij is de scene overbelicht (ben je misschien nog niet aan toe gekomen). Als je dat hebt aangepast gaat het er al beter uitzien denk ik.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:52:
[...]
Kijk, daar heb ik wat aan
[afbeelding]
Ge-update:
- muren verandert
- ramen verandert
- tv-snoer gemodelled.
- kast gemodelled
- nieuwe textures
Best veel eigenlijkC&C?
Misschien kun je ook wat meer detail in je tekening brengen, bijvoorbeeld in het kozijn, de vensterbank en de kasten (ik zou ook voor een moderner ontwerp kast kiezen).
Voor mijn werk ben ik oa bezig met een bestaand interieur met veel detail. Dit is weliswaar een heel klassiek interieur, maar de hoge mate van detail maakt het realistischer terwijl er nog niks aan de materialisering en bellichting is gedaan (op een paar omni's en een direct na).

De scene bestaat enkel uit splines met een bevel of bevel-profile waarmee je makkelijk randjes kunt afronden. Handig voor kozijnen etc.
Ziet er netjes uit hoor. Hoe heb je het haar gedaan? welke plugin...
@Yakult
Met veel detail ziet het er idd ook al goed uit... vooral het plafond vind ik er goed uit zien maar ook het houtwerk natuurlijk
Verwijderd
zet je camera eens op ooghoogte .Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 04:10:
[...]
Zoals gezegd moet je wat aan dat perspectief doen en daarbij is de scene overbelicht (ben je misschien nog niet aan toe gekomen). Als je dat hebt aangepast gaat het er al beter uitzien denk ik.
Misschien kun je ook wat meer detail in je tekening brengen, bijvoorbeeld in het kozijn, de vensterbank en de kasten (ik zou ook voor een moderner ontwerp kast kiezen).
Voor mijn werk ben ik oa bezig met een bestaand interieur met veel detail. Dit is weliswaar een heel klassiek interieur, maar de hoge mate van detail maakt het realistischer terwijl er nog niks aan de materialisering en bellichting is gedaan (op een paar omni's en een direct na).
[afbeelding]
De scene bestaat enkel uit splines met een bevel of bevel-profile waarmee je makkelijk randjes kunt afronden. Handig voor kozijnen etc.
vervolgens moet je je Fov aanpassen zodat het meer een menselijk blik lijkt
Verwijderd
Ik weet niet hoe jullie op het idee komen dat ik niet tegen kritiek kan....maarehhh ik vind die opmerking gwoon een beetje raar, ik bedoel je ziet toch wel wat het is lijkt me.... Bovendien heb ik ook niks aan zon opmerking zeg er dan ook bij wat ik moet doen om het te verbeteren. En tuurlijk post ik mijn dingen niet alleen voor waarderingFragNeck schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:58:
Tja.. Arrogant is het wel.
Maar hij is er wel lang mee bezig geweest, dus eigenlijk is een applausje ook wel terecht
Aan de andere kant moet hij niet verwachten dat hij alleen ooo's en aaa's krijgt, aangezien iedereen op zijn eigen niveau werkt.
Als men niet tegen kritiek kan, (behalve op een final of zo) dan kun je maar beter niets meer posten..
Bovendien was die post ook niet bepaald arragont hoor imho....
de borstkas komt imo iets te ver naar voren. Die is te groot in vergelijk met de breedte van zijn armen/rug, dat maakt het al enigszins vrouwelijk
Wanneer je hem korte haren geeft is het al meteen een ander gezicht.
Het is een vrij ruig typje, dus geef hem een stoppelbaardje in de texture en dan is het denk ik geen probleem meer.
just my 2 cents
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
Voor de mensen die niet bekend zijn met de site:
- we streven ernaar om elke 2 a 3 maanden een contest te draaien. We hebben behoorlijk wat sponsors en dus ook wel veel prijzen. De richtlijnen zijn dan ook redelijk strak en we proberen toch een beetje anders te zijn dan 'de rest'.
- een grote tutorial verzameling, incl. video tutorials (die momenteel offline zijn, maar op korte termijn weer online komen). Vrijwel alle tutorials zijn speciaal gemaakt voor 3dluvr. Maya, 3dluvr, lightwave3d etc, voor ieder wat wils.
- een grote verzameling met artikelen over alles wat met 3d te maken heeft. Reviews, interviews met prof's etc..
- nieuwssectie, voornamelijk bedoeld voor de professionals. Ik vind het zelf niet zo interessant (wat interesseert mij het als er een patch voor lightwave3d is, ik gebruik dat programma niet), maar voor bedrijven e.d. is het een goede nieuwsbron.
- 3dluvr host de websites van actieve 3dluvr members.
- etc..
[ Voor 3% gewijzigd door Willem op 25-01-2005 12:59 . Reden: SPAM ]
Verwijderd
Ja is ook wel goed, maar zeg dan wat ik moet veranderen, zoals 6kXLerator schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:31:
Kwam wel zo over iig, en als jij een man wilt modelen en veel mensen vinden het op een vrouw lijken (en dat zou opzich goed kunnen, a la lara croft) dan is het toch goed dat het gezegd wordt? Naja genoeg aandacht besteed aan dit.
Maar lara croft, kom op zeg, dit gaat dan weer nergens over...

Dit heb ik zo juist gemaakt. ik ben nog maar net begonnen met het 3d modelen (ongeveer 8 tutorials) maar dit vond ik wel leuk om te posten wat het is of wat het wordt weet ik nog niet.
Nog een vraagje weet iemand een leuken tutorial om het textur gebeuren onder de knie te krijgen wel een beetje uitgebreid. want daar snap ik nog geen Fu.. van.
3DLuvr bestaat volgens mij al heel lang, ik denk zelfs dat deze een van de eerste 3D community zones was.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:05:
Op http://www.spam.com zijn we op zoek naar actieve leden. De webmaster (NIET IK) van deze grote community raakt een beetje overspannen, dus hebben we mensen nodig die de werkdruk er een beetje afhalen.
Voor de mensen die niet bekend zijn met de site:Enfin, met al deze onderdelen hebben we echt dringend hulp nodig. Als je het leuk vindt om je in te zetten voor een 3d site van formaat (waar ook de lui langskomen die aan grote producties meewerken), post dan een berichtje in het forum met wie je bent of waar je wel aan mee wil werken etc. (of word gewoon actief op het forum en surf er elke dag langs. Grafisch werk posten of vragen van beginners beantwoorden is ook leuk
- we streven ernaar om elke 2 a 3 maanden een contest te draaien. We hebben behoorlijk wat sponsors en dus ook wel veel prijzen. De richtlijnen zijn dan ook redelijk strak en we proberen toch een beetje anders te zijn dan 'de rest'.
- een grote tutorial verzameling, incl. video tutorials (die momenteel offline zijn, maar op korte termijn weer online komen). Vrijwel alle tutorials zijn speciaal gemaakt voor 3dluvr. Maya, 3dluvr, lightwave3d etc, voor ieder wat wils.
- een grote verzameling met artikelen over alles wat met 3d te maken heeft. Reviews, interviews met prof's etc..
- nieuwssectie, voornamelijk bedoeld voor de professionals. Ik vind het zelf niet zo interessant (wat interesseert mij het als er een patch voor lightwave3d is, ik gebruik dat programma niet), maar voor bedrijven e.d. is het een goede nieuwsbron.
- 3dluvr host de websites van actieve 3dluvr members.
- etc..
), of stuur een mail naar prkrekel APESTAARTJE hotmail PUNT com.
Verder zijn er een hele hoop artiesten van de site verwijderd, althans, onvindbaar geworden om een of andere reden.
Ik kwam er een paar jaar geleden regelmatig, maar tegenwoordig is het een beetje dood.
Ik vond de contests inderdaad een heel mooi iets daar, aangezien de nr1 vrijwel altijd een mini tutorial maakte van het geen wat hij/zij gemaakt had.
[ Voor 1% gewijzigd door Willem op 25-01-2005 13:04 . Reden: spam verwijderd ]
Sasquatch voor LightWave.jlammertink schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:44:
@rashmatash
Ziet er netjes uit hoor. Hoe heb je het haar gedaan? welke plugin...
[ Voor 3% gewijzigd door rashmatash op 25-01-2005 12:38 ]
[RashMatash]
nee was een foutje ik wou hem bewerken sorryMOL-20.000 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit heb ik zo juist gemaakt in 3dmax. ik ben nog maar net begonnen met het 3d modelen (ongeveer 8 tutorials) maar dit vond ik wel leuk om te posten wat het is of wat het wordt weet ik nog niet.
Nog een vraagje weet iemand een leuken tutorial om het textur gebeuren onder de knie te krijgen wel een beetje uitgebreid. want daar snap ik nog geen Fu.. van.
[ Voor 5% gewijzigd door MOL-20.000 op 25-01-2005 12:47 ]
Dude, even voor de duidelijkheid, je wordt echt wel geholpen, dit werkt alleen maar tegen op GoT.
Ik weet niet welke fora je gewend bent, maar hier heeft dit geen nut in ieder geval.
Lees anders even de FAQ, en zoek op kick.
edit:
Als je op quote klikt, komt er een popup venster met de melding of je daadwerkelijk jezelf wilt quoten
[ Voor 17% gewijzigd door FragNeck op 25-01-2005 12:48 ]
Verwijderd
Alle plaatjes zijn klikbaar.

Commentaar kan altijd en zal verwerk worden in het volgende model waarschijnlijk. Iets meer achtergond info.
Tis een bestaande auto Dodge RAM SRT-10, pickup met de motor van een viper.
Ongeveer 400.000 polies, gemaakt in max7, gerendered met vray 1.46.10.
Rendertijden voor 1600x1200 rond de 2.5 a 3 uur.
KLIKBAAR!!!
Begin ik zo goed niet dat ik bezig ben en eropeens iets word gezecht wat in het begin al anders moest
[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 25-01-2005 16:37 ]
Verwijderd
Waarom maak je em klikbaar terwijl het originele plaatje kleiner is?T!m0n schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:36:
Ik ben nu dus bezig met de XM-8 maar hier effe het begin:
[afbeelding]
KLIKBAAR!!!
Begin ik zo goed niet dat ik bezig ben en eropeens iets word gezecht wat in het begin al anders moest
(sorry, geen tips.. ik maak geen wapens)
Zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaar gaaf zeg! Vooral die laatste is ontwijs gaaf gedaan! Hulde!Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:24:
Zo weer eens een final van mij (Het model is af ga nu aan een scene werken om dit model in te plaatsen). Model is niet 100% perfect maar ik ben em zat en vind em goed genoeg.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Commentaar kan altijd en zal verwerk worden in het volgende model waarschijnlijk. Iets meer achtergond info.
Verwijderd

ik denk dat je eerst eens moet beginnen met weten welk onderdeel wat is, en dus ook zoveel mogenlijk LOS modellen. Alle onderdelen die in het echt los kunnen dus. Nu heb je bijvoorbeeld de charging handle vast gemodeld, daar klopt straks niks meer van. Misschien is het handig eerst onderzoek te doen naar iets, alvorens je erin stortT!m0n schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:36:
Ik ben nu dus bezig met de XM-8 maar hier effe het begin:
[afbeelding]
KLIKBAAR!!!
edit
zie net dat je de charging handle nog niet gedaan hebt, was ff in de war, maar mijn mening blijft hetzelfde!
[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 25-01-2005 18:55 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:24:
Zo weer eens een final van mij (Het model is af ga nu aan een scene werken om dit model in te plaatsen). Model is niet 100% perfect maar ik ben em zat en vind em goed genoeg.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je een linkje naar die tutorial? Ik ben zelf ook maya aan het leren, en leuke tutorials zijn altijd mooi meegenomenVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:48:
ben maya aan ut leren, met behulp tutje apache aan ut maken hij is nu half af, daarna nog texturen en animaten.. is me 2de model eerst was un kikker was stuken makkelijker
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kwam trouwens via google op deze site van de tu delft terecht. Staan een paar erg handige maya tutorials op! (misschien iets voor in de OP)
Wow, wat goed zeg! Leuke gezichtsuitdrukking en bovenal een indrukwekkende blend tussen delen waar alleen haren te zien zijn en delen die daaruit steken. Waar is het haar mee gedaan?rashmatash schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 03:13:
"I am Muzzy"
"I am a girl"
"I am a boygirl"
anywayz...het onderstaande monster is dus geïnspireerd door onze grote kindervriend Muzzy. De belichting is nog niet optimaal en hij staat nog ongeanimeerd, vandaar de dichte ogen. Kritiek is welkom, maar andere sappigheden ook.
[afbeelding]
Die laatste is wel mooi zo, met die overgang van shaded naar high wire naar low wire. Ziet er leuk uit. Maareuh: ik hoop toch niet dat je ook stopt met de achtergrond. Dit is echt enorm zonde. Pak op zijn minst een normaal wegdek en een HDRI erbij.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deel twee van de huisje tutorial die je via mijn signature kunt vinden is wel een aardige inleiding in texturing. Het gaat niet in op de game-techniek (met name) unwrapping, maar voor de rest komen materials in MAX best uitgebreid aan bod en heel duidelijk voor beginners.MOL-20.000 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:28:
...
[ Voor 13% gewijzigd door Oogst op 25-01-2005 19:16 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Maarehh ik was van plan om mun scooter nou na te gaan maken, Maar waar kan ik daar in godsnaam een beetje fatsoenlijke reference voor vinden (puch zip). Lijkt me wel een leuke variatie op die duizenden auto's die er worden gemaakt
Zelf foto's maken voor de references? Als je die scooter toch zelf bezit. Moet je er wel opletten dat je vanaf scooterhoogte de foto's maakt en dat je zo ver mogelijk weg gaat staan. Dan is er minder perspectief namelijk. Het beste is met een telelens van heel ver weg, dan is het bijna perspectiefloos en kun je hem het beste als reference gebruiken. Maar niet iedereen heeft zomaar een telelens beschikbaar, dus dat kan misschien niet.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:42:
Ik kap denk ik met mun character, ingeval voor nu ffe. Ik ben ut een beetje zat aan ut worden met um, de slet.
Maarehh ik was van plan om mun scooter nou na te gaan maken, Maar waar kan ik daar in godsnaam een beetje fatsoenlijke reference voor vinden (puch zip). Lijkt me wel een leuke variatie op die duizenden auto's die er worden gemaakt
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Neej ik heb geen telelens, mischien mun ouders... maar er is dus geen site voor? Ik bedoel ik hoef niet perse voor en zijkant, zoals bij auto's. Daar ga ik denk ik toch niet mee werken, vooral omdat het niet een grote kap is zoals bij een auto. Het zijn was losse plaatjes en onderdelen, maar ik ga morgen denk ik 's wat foto' s maken van een aantal dingen dan ja......Oogst schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:27:
[...]
Zelf foto's maken voor de references? Als je die scooter toch zelf bezit. Moet je er wel opletten dat je vanaf scooterhoogte de foto's maakt en dat je zo ver mogelijk weg gaat staan. Dan is er minder perspectief namelijk. Het beste is met een telelens van heel ver weg, dan is het bijna perspectiefloos en kun je hem het beste als reference gebruiken. Maar niet iedereen heeft zomaar een telelens beschikbaar, dus dat kan misschien niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 20:31 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
hehe ok, ik neem aan dat dit cynisch is bedoeld? maar goed 't is ook nog WIP en zoals ik al zei is 't verder niet gerigged enzo, vandaar de leuke gezichtsuitdrukking. Het is ook nog niet getexturemaped, vandaar de mooie haar-geen-haarovergangen. 't Haar is met sasquatch gedaan.Oogst schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:15:
Wow, wat goed zeg! Leuke gezichtsuitdrukking en bovenal een indrukwekkende blend tussen delen waar alleen haren te zien zijn en delen die daaruit steken. Waar is het haar mee gedaan?
[RashMatash]
Ik heb geen idee of hier sites van zijn, ik gaf alleen de beste manier om aan goede foto's te komen: ze zelf maken. Mogelijk staat er ergens online een blueprint, dat weet ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:31:
[...]
Neej ik heb geen telelens, mischien mun ouders... maar er is dus geen site voor? Ik bedoel ik hoef niet perse voor en zijkant, zoals bij auto's. Daar ga ik denk ik toch niet mee werken, vooral omdat het niet een grote kap is zoals bij een auto. Het zijn was losse plaatjes en onderdelen, maar ik ga morgen denk ik 's wat foto' s maken van een aantal dingen dan ja......
Ahum, ik bedoelde het eigenlijk serieus: ik vind hem/haar echt erg mooi.rashmatash schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:34:
[...]
hehe ok, ik neem aan dat dit cynisch is bedoeld? maar goed 't is ook nog WIP en zoals ik al zei is 't verder niet gerigged enzo, vandaar de leuke gezichtsuitdrukking. Het is ook nog niet getexturemaped, vandaar de mooie haar-geen-haarovergangen. 't Haar is met sasquatch gedaan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wow, I'm impressedVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben niet echt fan van auto's, noch om ze zelfs te modellen, maar deze vind ik echt gaaf gedaan. En die laatste render ziet er idd echt goed uit, met die overgang tussen shaded en wireframe...Good job
@Fragneck: geen updates meer ? of tut ?
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Oogst schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:38:
Ahum, ik bedoelde het eigenlijk serieus: ik vind hem/haar echt erg mooi.

haartjes worden dus niet gereflecteerd, ik moet nog even uitzoeken hoe dat moet.
[RashMatash]

Uiteraard, graag comments. Er is nog van alles niet goed aan, maar ik zie het ff niet meer zo goed.
Dit is overigens de eerste keer dat ik een render echt uitgebreid composit in Photoshop: het ruimteschip, het vuur en het ruimtestation zijn apart gerenderd. Het vuur is een flinke lading layers in kleuren in Photoshop, plus een tweetal lensflares die ik, ook weer apart, heb gerenderd in 3d studio. De aarde er onder komt van een foto, net zoals de sterrenhemel.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wat je mist is referentie voor schaal. Er is niets in je plaatje wat aangeeft hoe ver het schip van het ruimtestation afstaat. Bijvoorbeeld stenen die de diepte aangeven (paar bij ruimteschip, paar tussen schip en station, paar bij station), die uitlaat 'rekken' totaan het ruimtestation (zo'n Homeworld-effect, met zo'n lange trail), zo'n zelfde scheepje bij het ruimtestation, enzovoort.
Ook heb je zo geen idee hoe groot dat scheepje zelf is. Voeg wat bouten toe, of een alien, of in ieder geval dingen die herkenbaar zijn om de schaal te bepalen. Verder zou je misschien dat ruimtestation wat meer van onderen af kunnen weergeven, dat geeft een idee van 'ik-ben-groot'.
Euh... en ik zit nu even zonder ideëen om 't beter te krijgen
Ziet er al erg veel belovend uit! Is dat nou lastig, dat sasquatch? Ik moet de manen van een paard eigenlijk 'echt' maken. En ik heb niet veel zin om daar dagen lang voor te prutsen (ben al dagen lang bezig met het model, damn wat is een paard moeilijk!!!!)rashmatash schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:03:
[...]
in dat geval bedankt, ik vind 'm ook mooi, maar hij wordt dus veel mooier, denk daarbij aan figuren uit Monsters Inc. Dat is tenmisnte mijn streven. Hier nog eentje in zijn geheel met iets andere belichting:
[afbeelding]
haartjes worden dus niet gereflecteerd, ik moet nog even uitzoeken hoe dat moet.
ik ben een ontzettende noob met een noob vraag:Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe kun je zo'n render maken dat je gewoon al die lijnen in je model ziet? en hoe maak je dat de render zo overloopt van lijnen naar "gewone render" ?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
wat ik gedaan heb:jos_zwa schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:36:
[...]
ik ben een ontzettende noob met een noob vraag:
hoe kun je zo'n render maken dat je gewoon al die lijnen in je model ziet? en hoe maak je dat de render zo overloopt van lijnen naar "gewone render" ?
ik heb op http://www.3dmax-info.de/plugins.htm een plugin gedownloaded om wire materials te maken.
vervolgens heb ik een gewon en een wire render gemaakt op hetzelfde formaat
in fotoshop open ik beide en ik knip het deel uit de wire welke ik er over wil leggen als wire (met gebruik van feather voor de overloop) en leg deze over de gewone heen.
resultaat is te zien op de website in mijn sig bij images: finals.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

KLIKBAAR!
En graag comments
Verwijderd
ook heb ik Cinema4d.nl geplundert maar daar was ook geen fatsoenlijke te vinden..
weet iemand een leuke tutorial die ik kan volgen hiervoor ?
b.v.d
[ Voor 8% gewijzigd door Jooz op 26-01-2005 11:39 ]
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Dat het een vreemd ding is, is juist waardoor ik hem zo cool vind. Een standaardontwerp van 2,5 jaar oud zou ik niet gerecycled hebben.LiToKi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:23:
@Oogst; het voorste ruimteschip herkende ik niet direct als ruimteschip. Het is een beetje vreemd ding, maar goed, over je compositie
.
Wat je mist is referentie voor schaal. Er is niets in je plaatje wat aangeeft hoe ver het schip van het ruimtestation afstaat. Bijvoorbeeld stenen die de diepte aangeven (paar bij ruimteschip, paar tussen schip en station, paar bij station), die uitlaat 'rekken' totaan het ruimtestation (zo'n Homeworld-effect, met zo'n lange trail), zo'n zelfde scheepje bij het ruimtestation, enzovoort.
Ook heb je zo geen idee hoe groot dat scheepje zelf is. Voeg wat bouten toe, of een alien, of in ieder geval dingen die herkenbaar zijn om de schaal te bepalen. Verder zou je misschien dat ruimtestation wat meer van onderen af kunnen weergeven, dat geeft een idee van 'ik-ben-groot'.
Euh... en ik zit nu even zonder ideëen om 't beter te krijgen.
Wat betreft de schaal zie ik niet zo in waarom die heel duidelijk zou moeten zijn. Ik vertel geen verhaal, ik probeer een spectaculair plaatje te maken. Maar het moertjes-idee vind ik wel weer een goede toevoeging, die ga ik er wel opplakken. En dan is de schaal inderdaad wel een stuk duidelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 26-01-2005 11:43 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Sasquatch is helemaal niet lastig. Er is alleen één probleem: het is een LightWave plug-in. Ik weet niet waar jij je paard in maakt, maar als 't geen LightWave is dan heb je aan Sas. niet zoveel. Maar als dat wel het geval is, is het reuze handig. Je maakt in een handomdraai mooie haartjes die ook nog eens automatisch met je object worden meegeanimeerd. Dus als je schudt met je hoofd dan zie je de haartjes ook echt bewegen. Je kunt ook windeffecten toevoegen etc. Erg handig en leuk. Kijk voor meer info op http://www.worley.com/.XLerator schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:14:
Ziet er al erg veel belovend uit! Is dat nou lastig, dat sasquatch? Ik moet de manen van een paard eigenlijk 'echt' maken. En ik heb niet veel zin om daar dagen lang voor te prutsen (ben al dagen lang bezig met het model, damn wat is een paard moeilijk!!!!)
[RashMatash]
Dit topic is gesloten.