[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi, ik ben nieuw hier, ik 3dsmax pas een jaartje, maar besteedde er tot voor kort nog niet zoveel tijd aan, dus mijn niveau is nog niet bijster hoog, maar ik dacht ik kan wel eens wat laten zien en kijken wat anderen er van vinden, aldus...

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/robot6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/building.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/building2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bird1280_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/war_bird13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/war_bird6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/nu7a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/cartoon3.jpg

btw, weet iemand hier een makkelijke manier om echt 3d gras te maken, liefst zonder Scatter, omdat dat voor grotere scenes helaas veel te zwaar is.

[ Voor 20% gewijzigd door DemoniCEVL op 17-01-2005 14:57 ]

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DemoniCEVL schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:50:
Hoi, ik ben nieuw hier, ik 3dsmax pas een jaartje, maar besteedde er tot voor kort nog niet zoveel tijd aan, dus mijn niveau is nog niet bijster hoog, maar ik dacht ik kan wel eens wat laten zien en kijken wat anderen er van vinden, aldus...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

btw, weet iemand hier een makkelijke manier om echt 3d gras te maken, liefst zonder Scatter, omdat dat voor grotere scenes helaas veel te zwaar is.
Nee, je nivo is inderdaad niet bijster hoog :P
Weg ermee, amateur :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

:X ik neem aan dat jullie elkaar kennen?
iemand die er nog maar zo kort mee bezig is.... ik vind het netjes !!!!!!!!!

zitten een paar leuke dingen tussen hoor....
welcome op GoT en ik hoop dat we je hier nog vaak mogen zien.
(ik mag hopen dat die vliegtuigen met explosies wegvliegen van een chemische bom op features zijn avatar --> zie ander topic 3D contest)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:49:
Mischien dat jullie het al wisten, maar voor degene die het nog niet wisten, er komt een nieuwe final fantasy film..

Link met trailer: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/

*kwijl* :9~ *kwijl* Alhoewel ik denk dat het verhaal niet zo bagger veel voorstelt, lijkt me het visuele gedeelte prachtig.
Mooie trailer idd :) alleen die gezichten vind ik er op de een of andere manier niet echt levendig uitzien.. net of ze allemaal een botox behandeling hebben gehad vlak voordat ze gingen 'acteren' :P

En het geluid (stemmen) loopt niet gelijk mee met de beweging van de monden, wat heeeeel erg irritant is wanneer je daar eenmaal op gaat letten. :{ (en iedereen hier straks ook >:))
Spits18 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:47:
Ok bedankt! Dus als ik het goed begrijp kan ik me het beste concentreren op poly en splines. Want die werken over het algemeen het beste. En dan voor organische vormen splines en de rest poly's.
Voor organische vormen kan je je beter richten op polygonen en de splines even links laten liggen.
Misschien met Ornatrix of een andere haar-plugin?
(zie Google, ik weet de urls even niet uit m'n hoofd, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:18:
[...]

Nee, je nivo is inderdaad niet bijster hoog :P
Weg ermee, amateur :9~
:'( :'( :'( :'( 8)7
6K schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:33:
:X ik neem aan dat jullie elkaar kennen?
iemand die er nog maar zo kort mee bezig is.... ik vind het netjes !!!!!!!!!

zitten een paar leuke dingen tussen hoor....
welcome op GoT en ik hoop dat we je hier nog vaak mogen zien.
(ik mag hopen dat die vliegtuigen met explosies wegvliegen van een chemische bom op features zijn avatar --> zie ander topic 3D contest)
Nee, ik ken hem niet, voor zover ik weet althans. Misschien kent ie mij onder andere naam van een ander forum?

Ik ben iig wel van plan me hier vaker te laten zien, als ik die renders van anderen hier zie denk ik dat ik hier (hopelijk) nog veel kan leren.

@aardbei, hmmz, ik zal eens zoeken naar zo'n plugin. bedankt. _/-\o_

[ Voor 70% gewijzigd door DemoniCEVL op 17-01-2005 16:04 ]

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de voorbije maanden voor school bezig geweest met een ontwerp voor atelier. Het gaat hier om een ontmoetingscentrum voor Europarlementariërs in Brussel.
Dit is wat het geworden is: (klik zeker eens op de thumbs, maar schrik niet van het grote formaat (alles werd op A0 afgedrukt) ==> is nu al wel van 150 naar 72 dpi gebracht)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/atelier/thumb_presentatie_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/atelier/thumb_presentatie_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/atelier/thumb_presentatie_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/atelier/thumb_presentatie_04.jpg

Opmerkingen zijn welkom, maar worden niet meer opgevolgd in dit project vermits de jury al afgelopen is :)
En zoals het je waarschijnlijk wel zal opvallen draaide het hier niet hoofdzakelijk om hoe je dit nu zou kunnen construeren ;)
Bij het geheel horen ook nog 2 filmpjes (conceptueel en een stelselmatige opbouw van het geheel), maar deze zijn voorlopig nog te groot om te posten. Misschien dat dit later nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3d_Me

Wat is het nut van dit ontwerp ? (behalve dat je leert modellen ;) )
Ik vindt het allerminst mooi en het ziet niet 'logisch' uit.
Hoeveel tijd heb je er in zitten en waarmee heb je het gemaakt ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:50:
@3d_Me

Wat is het nut van dit ontwerp ? (behalve dat je leert modellen ;) )
Ik vindt het allerminst mooi en het ziet niet 'logisch' uit.
Hoeveel tijd heb je er in zitten en waarmee heb je het gemaakt ?
Het nut van dit ontwerp zit er in eens andere denkpistes te betreden dan de klassieke architectuur en zelfs de modern(istisch)e architectuur. Wanneer er niemand het lef heeft om eens iets totaal anders te proberen, zullen we ook beperkt blijven in onze mogelijkheden om 'betere' gebouwen te maken. Bovendien zitten we in een maatschappij die ongelooflijk snel evolueert, maar het decor hiervoor blijft statisch en ongaangepast. Onbewust kan dit oa. voor vertraging van de vooruitgang zorgen.
Bovendien is de mens een wezen wat geëntertaind moet worden. Daar waar mensen kunnen genieten van een mooi natuur-uitzicht, kan dit in een stedelijke context evenzeer ingevuld worden als een gebouw met een verrassende ruimtewerking.
Een ander punt is dat het hier niet draait om 'mooi' of 'niet mooi'. Want dat zijn veel te relatieve begrippen. Het gaat er om dat dit gebouw een logisch gevolg is van een aantal processen. Elke proces is te verdedigen en dit veel makkelijker dan waarom elke Belg steeds weer op nieuw een vrijstaande bakstenen woning wil neerpoten. Deze zien er allemaal hetzelfde uit (zonder mij uit te spreken over het feit of ze lelijk zijn of niet), en zijn bovendien ook nog eens zielloos de eerste 5 jaar wanneer ze bewoond worden. Ik pleit dus voor architectuur met een ziel en een betekenis. Zeker wanneer het gaat over openbare gebouwen.
Tot slot kon deze plek in Brussel gerust een gebouw met zeker Bilboa-gehalte verdragen (ik zeg niet dat het noodzakelijk was.) Maar het is gelegen op enkel tientallen meters van het parlement, ambassades, het paleis,... dus enige vorm van onderscheiding was welkom...
Zeker niet iedereen zal dit soort conceptuele architectuur appreciëren (hoewel ik toch kan zeggen dat ik hiermee een 16,7/20 gehaald heb :P ), maar er zijn zoveel zaken die nieuw zijn waar mensen in het begin zeer argwanend tegenover staan en die achteraf toch doorbreken en een ongelooflijke populariteit kennen. Architectuur heeft hier echter het nadeel een log iets te zijn waar veel geld mee gemoeid gaat, maar misschien moet ook hier maar eens verandering in komen!
En hoe argementeer je dat je het niet 'logisch' vindt? Elke ruimte is bereikbaar, vrije hoogte is overal hoger dan 2,50m, circulatie is uitgebreid, maar nodig voor ruimtebeleving en te verantwoorden door concept. Elke ruimte kan voorzien worden van licht en lucht en voldoet minstens aan de minimale oppervlaktenormen. Brandtrap en lift zijn aanwezig....

De tijd die er in gekropen is van begin tot einde is 3,5 maanden (dit houdt echter ook analyse en enkele voorontwerpen in...) De gebruikte software is 3ds max 6. En geloof me... modellen kon ik al :P, dus dit was voor mij geen model-oefening.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Voor organische vormen kan je je beter richten op polygonen en de splines even links laten liggen.

[...]
Ok dat is simpel. Ik ga eens iets leuks zoeken om te modellen, met poly's. :) Eerst gebruikte ik altijd mesh, vraag me niet waarom. Vond het gewoon mooi klinken denk ik ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:08:
Ik ben de voorbije maanden voor school bezig geweest met een ontwerp voor atelier. Het gaat hier om een ontmoetingscentrum voor Europarlementariërs in Brussel.
Dit is wat het geworden is: (klik zeker eens op de thumbs, maar schrik niet van het grote formaat (alles werd op A0 afgedrukt) ==> is nu al wel van 150 naar 72 dpi gebracht)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Opmerkingen zijn welkom, maar worden niet meer opgevolgd in dit project vermits de jury al afgelopen is :)
En zoals het je waarschijnlijk wel zal opvallen draaide het hier niet hoofdzakelijk om hoe je dit nu zou kunnen construeren ;)
Bij het geheel horen ook nog 2 filmpjes (conceptueel en een stelselmatige opbouw van het geheel), maar deze zijn voorlopig nog te groot om te posten. Misschien dat dit later nog gebeurt.
Filmpjes ben ik erg benieuwd naar :)

Op het eerste gezicht ziet je presentatie er goed en helder uit. goede opzet en niet te druk met kleuren wat het erg prettig maakt om naar te kijken.
Ik zal er als ik thuis ben nog is naar kijken.

Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Wie kan me helpen. ik moet een cd in 3d hebben maar hoe krijg ik dan die reflectie zoals een cd die heeft (met al die kleurtjes zeg maar ;) ) maybe dat iemand al een material heeft o.i.d.?

thank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat schetsen heb ik besloten dat ik het idee van Oogst doorvoer. Als het even goed eruit zal zien als het in mijn hoofd zit dan ben ik erg tevreden. Ik ga waarschijnlijk een beetje met perspectief werken en een overdreven overgang maken van groot naar klein (zoniet abrubt). En achjah, als dat faalt kan ik nog altijd voor gewoon realisme gaan. :)

Van mijn schetsjes ga ik jullie maar besparen ^^ Tekenen is niet mijn sterkste kant. Binnen enkele dagen volgt een wipje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49

Flapmo

and back is gigi!

Kan iemand hier een richtlijn geven naar wat voor soort tutorials ik al beginnend max-er moet zoeken? Ik heb Oogst© tutorials van huisje gedaan, en daarna ook die van het colaflesje (hier gevonden). Nu kijk ik een beetje naar de tuts in de startpost en raak een beetje de weg kwijt. Ik wil best googlen maar waar zou ik op moeten beginnen? Of maakt het niet zo bijster veel uit, als ik maar begin bij de noob-stage tutorials?

Mocht iemand een paar goede beginners tutorials kennen zou ik erg blij zijn met een reactie :).

//edit
Het is de bedoeling dat ik er flink wat tijd in ga steken omdat het nog handig mocht worden voor me studie. Dus hoeven niet persee: "maak snel een auto volgens dit stappenplan" tutorials te zijn. Ik weet niet of er goede tutorials zijn of sites met wat uitleg waarom bepaalde methoden daarvoor gebruikt worden. Had dat stukje van Hymn gelezen over morph maar dat ging me even te snel :).

En heb ook de sites bekeken die er genoemt staan. -cgtalk etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Flapmo op 17-01-2005 18:06 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plint schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:33:
[...]

Filmpjes ben ik erg benieuwd naar :)

Op het eerste gezicht ziet je presentatie er goed en helder uit. goede opzet en niet te druk met kleuren wat het erg prettig maakt om naar te kijken.
Ik zal er als ik thuis ben nog is naar kijken.

Mijn complimenten!
Dankuwel

[bedenkingen mode]
Het is idd misschien het beste om ons in dit forum te beperken tot kritiek op het 3D-werk en de presentatie, omdat het anders wel eens zou kunnen escaleren in een al-dan-niet-houden-van-dit-soort-cocept-architectuur-discussie... en dat is nog steeds niet de bedoeling. Opmerkingen hierover mogen mij wel via email bereiken :)
[/bedenkingen mode]
jlammertink schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:49:
Wie kan me helpen. ik moet een cd in 3d hebben maar hoe krijg ik dan die reflectie zoals een cd die heeft (met al die kleurtjes zeg maar ;) ) maybe dat iemand al een material heeft o.i.d.?

thank u
Zoek eens heel even op cgtalk. Ik weet zeker dat er daar ooit een topic over gestart is waar mooie resultaten uitkwamen (wel niet echt makkelijk te bereiken)

Heb ze snel zelf effe gezocht voor iedereen:
http://www.cgtalk.com/sho...82&highlight=compact+disc
http://www.threedy.com/si...&perpage=15&pagenumber=13

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
[...]

Zoek eens heel even op cgtalk. Ik weet zeker dat er daar ooit een topic over gestart is waar mooie resultaten uitkwamen (wel niet echt makkelijk te bereiken)

Heb ze snel zelf effe gezocht voor iedereen:
http://www.cgtalk.com/sho...82&highlight=compact+disc
http://www.threedy.com/si...=15&pagenumber=13[/quote]

thnx ik zal ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits18 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:12:
Ok dat is simpel. Ik ga eens iets leuks zoeken om te modellen, met poly's. :) Eerst gebruikte ik altijd mesh, vraag me niet waarom. Vond het gewoon mooi klinken denk ik ofzo 8)7
Mesh is letterlijk vertaald een netwerk (van polygons/en dus*). :)

* polygons kan je vervangen door triangles, quads, pentagons, hexagons, heptagons, octagons, nonagons, decagons, undecagons, dodecagons, ... (wie ze allemaal tot en met honderd hoeken kan opnoemen is gek en heeft teveel vrije tijd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:02:
[...]

* polygons kan je vervangen door triangles, quads, pentagons, hexagons, heptagons, octagons, nonagons, decagons, undecagons, dodecagons, ... (wie ze allemaal tot en met honderd hoeken kan opnoemen is gek en heeft teveel vrije tijd :P)
triangles, quads en n-gongs.
makkie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
[...]

weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Oogst doet 3 kilo post.
Sanity11 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:17:
Ik heb een misschien een beetje een offtopic vraagje maar ik denk dat ik hier het beste het antwoord op mijn vraag kan krijgen.
Is het in 3ds Max mogelijk om een bibliotheek aan te maken met daarin objecten die we vaker zullen gebruiken in tekeningen?
Ik heb op internet naar het antwoord gezocht maar daar kan ik er niks over vinden.
Ja hoor, en de handigste methode is door gewoon een lading MAX-files met al die models in een map te zetten en met merge de juiste aan je scene toe te voegen. Werkt heel eenvoudig en goed genoeg. :)
Spits18 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:47:
[...]

Ok bedankt! Dus als ik het goed begrijp kan ik me het beste concentreren op poly en splines. Want die werken over het algemeen het beste. En dan voor organische vormen splines en de rest poly's.
Modellen met splines is vaak stukken moeilijker dan met polygonen. Gewoon een buis of zo maken gaat heel gemakkelijk met splines, met een hoofd of een auto is er echt lastig mee. Hoewel het resultaat dan wel weer erg goed kan zijn.

Polygonen daarentegen zijn op zich hoekig, waardoor je zou verwachten dat je ze niet voor organische vormen zou gebruiken. Echter, wanneer je bij het modellen wat extra regels in acht houdt, dan kun je de meshsmooth-modifier gebruiken om alsnog een enorm vloeiende en mooie vorm te krijgen. Dit is gemakkelijker onder de knie te krijgen dan splines en er zijn 1001 tutorials over te vinden (zoals het cola-flesje dat in de start-post staat).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is niet allemaal even mooi, maar er zit heel mooi spul tussen. Met name die ruimteschepen leveren spectaculaire plaatjes op. Nice!

Over gras: haar plug-ins werken er doorgaans goed voor. Ik gebruik er zelf Shag:fur voor.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo, dat is een heel strakke presentatie geworden! Je ontwerp is heel apart, hoewel ik de architectuur persoonlijk niet erg mooi vind geworden. Het blauwe plastic is erg koud en die buizenconstructie aan de voorkant vind ik te chaotisch. Er zitten echter ook een aantal hele coolle ideeën in. Met name de 'balkons' die uit de buizen lijken te groeien en het werken vanuit een lading op het oog willekeurige blobs is een erg leuk idee. :)
jlammertink schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:49:

thank u
Dat is een lastige material om te maken! Ik zou een CD pakken, er goed naar kijken hoe de kleuren zijn en dan dat proberen na te doen met een gradient ramp in de diffuse slot. Met een gradient ramp kun je namelijk de kleur afhankelijk maken van de kijkhoek. Daarnaast moet er denk ik een vrij subtiele reflectie op en een anisotrophic specular. Maar de material die je wilt maken is sowieso erg moeilijk goed te krijgen!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:00:
Na wat schetsen heb ik besloten dat ik het idee van Oogst doorvoer. Als het even goed eruit zal zien als het in mijn hoofd zit dan ben ik erg tevreden. Ik ga waarschijnlijk een beetje met perspectief werken en een overdreven overgang maken van groot naar klein (zoniet abrubt). En achjah, als dat faalt kan ik nog altijd voor gewoon realisme gaan. :)

Van mijn schetsjes ga ik jullie maar besparen ^^ Tekenen is niet mijn sterkste kant. Binnen enkele dagen volgt een wipje. :)
Hop, niet zo praten en werken jij! Ik wil het resultaat zien! :)
Flapmo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:02:
Kan iemand hier een richtlijn geven naar wat voor soort tutorials ik al beginnend max-er moet zoeken? Ik heb Oogst© tutorials van huisje gedaan, en daarna ook die van het colaflesje (hier gevonden). Nu kijk ik een beetje naar de tuts in de startpost en raak een beetje de weg kwijt. Ik wil best googlen maar waar zou ik op moeten beginnen? Of maakt het niet zo bijster veel uit, als ik maar begin bij de noob-stage tutorials?

Mocht iemand een paar goede beginners tutorials kennen zou ik erg blij zijn met een reactie :).

//edit
Het is de bedoeling dat ik er flink wat tijd in ga steken omdat het nog handig mocht worden voor me studie. Dus hoeven niet persee: "maak snel een auto volgens dit stappenplan" tutorials te zijn. Ik weet niet of er goede tutorials zijn of sites met wat uitleg waarom bepaalde methoden daarvoor gebruikt worden. Had dat stukje van Hymn gelezen over morph maar dat ging me even te snel :).

En heb ook de sites bekeken die er genoemt staan. -cgtalk etc.
Die huisje-tutorials zijn een leuke basis, daarna moet je denk ik meer specialistische tutorials gaan doen. Dus je moet je eerst afvragen waar je je in wilt verdiepen. Zomaar wat mogelijke verdiepingsonderwerpen:
-low poly modelling voor real-time (met name games dus);
-animatie;
-architectuur;
-auto's;
-dieren;
-mensen;
-science fiction;
-natuur.
Wat wil je doen? Iets anders nog misschien? Dan kan ik je aan de hand hiervan wel vertellen wat de interessantste onderwerpen zijn naar mijn mening om tutorials over te gaan zoeken. Of, als je al technieken hebt gehoord waar je heel erg nieuwsgierig naar bent, dan ga je daar gewoon naar zoeken. Wanneer je eenmaal de naam van een techniek weet, kun je er zo stapels tutorials over vinden.

BTW: Welke studie ga je eigenlijk doen?
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:49:
Mischien dat jullie het al wisten, maar voor degene die het nog niet wisten, er komt een nieuwe final fantasy film..

Link met trailer: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/

*kwijl* :9~ *kwijl* Alhoewel ik denk dat het verhaal niet zo bagger veel voorstelt, lijkt me het visuele gedeelte prachtig.
Ah, dit had ik gehoord ja, maar nog niks ervan gezien. Ik heb dus eens even snel gekeken en mijn oordeel is positief. ;) Technisch vind ik het weinig indrukwekkend voor een bioscoopfilm, maar ik ben dol op dit soort overtrokken fantasy. Dat belachelijk grote zwaart uit final fantasy en dat soort dingen: das echt lauw. (<< dom, hip woord) En zo'n lichtgevend bos, schitterend. Da vergeef ik ze spontaan dat ze niks hebben gesnapt van gezichtsuitdrukking en van de oh zo belangrijke combinatie tussen muziek, inhouden beeld.

[ Voor 134% gewijzigd door Oogst op 17-01-2005 20:50 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
@3D_Me: Op het tweede gezicht ziet het er ook goed uit :P

Ik vindt het wel jammer hoe de mensen en die auto er in is geplakt, dit geeft het altijd z'n 2D effect. (Mischien een puntje voor de volgende presentatie :) ).
Verder ziet het er goed uit!

Hoe heb je trouwens die doorsneden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

(wie ze allemaal tot en met honderd hoeken kan opnoemen is gek en heeft teveel vrije tijd :P)
of heeft een site gevonden waar de namen tot honderd instaan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Bedankt allemaal voor het uitleggen over polygonen en splines. Ik ga denk ik maar eens die tutorial van het cola flesje maken :)

offtopic:
Kan de colaflesje tutorial niet vinden :X
gaat dus maar op zoek naar een andere tutorial die me een beetje opweg kan helpen met het basis modellen van dingen. tips zijn natuurlijk welkom ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Spits op 17-01-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Oogst schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:11:
*knip*
[...]

Die huisje-tutorials zijn een leuke basis, daarna moet je denk ik meer specialistische tutorials gaan doen. Dus je moet je eerst afvragen waar je je in wilt verdiepen. Zomaar wat mogelijke verdiepingsonderwerpen:
-low poly modelling voor real-time (met name games dus);
-animatie;
-architectuur;
-auto's;
-dieren;
-mensen;
-science fiction;
-natuur.
Wat wil je doen? Iets anders nog misschien? Dan kan ik je aan de hand hiervan wel vertellen wat de interessantste onderwerpen zijn naar mijn mening om tutorials over te gaan zoeken. Of, als je al technieken hebt gehoord waar je heel erg nieuwsgierig naar bent, dan ga je daar gewoon naar zoeken. Wanneer je eenmaal de naam van een techniek weet, kun je er zo stapels tutorials over vinden.

BTW: Welke studie ga je eigenlijk doen?

*knip*
De studie die ik volg is Media&Kennistechnologie. Nu ik voor deze studie heb gekozen begin ik te merken dat modellen zeker van pas komt. Om even een klein voorbeeldje te noemen is ons afgelopen project waarin we gevraagd werden een "ding" te bedenken om frequente hotelgasten te kunnen laten in- en uitchecken binnen 60 seconden. Dit mocht in de nabije toekomst. Gevolg was dat we met onze projectgroep kozen voor een telefoon als basis die we aanpasten met wat touchscreen en openklapmogelijkheden. Echter toen we dit model is netjes wilden uitwerken (de "look" niet het scriptwerk) kwamen we een stuk minder ver. Het leek me leuk zoiets dan in max te maken (al is het misschien niet het handigste programma) ipv in andere programma's (misschien autocad :?).

Echter wil ik het niet hier bij laten, vooral verschillende specialisaties zou ik willen kennen daar ik het naast me studie ook gewoon voor de lol wil gaan gebruiken. Dus ik denk kort samengevat: gebruiksvoorwerpen maar ook mensen.

//edit
het is dus geen must voor mijn studie, moge dat duidelijk zijn. Het is puur voor erbij :).

[ Voor 12% gewijzigd door Flapmo op 17-01-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Flapmo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:06:
[...]

De studie die ik volg is Media&Kennistechnologie. Nu ik voor deze studie heb gekozen begin ik te merken dat modellen zeker van pas komt. Om even een klein voorbeeldje te noemen is ons afgelopen project waarin we gevraagd werden een "ding" te bedenken om frequente hotelgasten te kunnen laten in- en uitchecken binnen 60 seconden. Dit mocht in de nabije toekomst. Gevolg was dat we met onze projectgroep kozen voor een telefoon als basis die we aanpasten met wat touchscreen en openklapmogelijkheden. Echter toen we dit model is netjes wilden uitwerken (de "look" niet het scriptwerk) kwamen we een stuk minder ver. Het leek me leuk zoiets dan in max te maken (al is het misschien niet het handigste programma) ipv in andere programma's (misschien autocad :?).

Echter wil ik het niet hier bij laten, vooral verschillende specialisaties zou ik willen kennen daar ik het naast me studie ook gewoon voor de lol wil gaan gebruiken. Dus ik denk kort samengevat: gebruiksvoorwerpen maar ook mensen.

//edit
het is dus geen must voor mijn studie, moge dat duidelijk zijn. Het is puur voor erbij :).
Ik denk niet dat je voor jouw soort onderwerpen AutoCAD nodig hebt. AutoCAD is industrieel ontwerpen, das echt voor fabrieken en correctheid. Jij wilt gewoon visualiseren zonder dat direct naar een fabriek te knallen voor productie.

Over apparaten maken en zo: ik zou zeker eens kijken naar tutorials over splines (extrude, loft, lattice en surface), daar kun je veel mee. En voor algemene vormen naar editable poly, daar kun je relatief gemakkelijk organische vormen mee maken. Als splines je erg liggen en je met surfaces een eind kwam, dan is de volgende stap NURBS. Als je, net zoals ik, splines niet fijn vindt, dan kun je je daarna beter meer gaan verdiepen in editable poly, daar kun je ook alles mee, ook al is het wat minder geavanceerd dan NURBS voor dit soort vormen.

Daarnaast kun je ook eens gaan kijken naar tutorials over materials, met name chrome en plastig zul je wel veel nodig hebben. En daar heb je helemaal geen ingewikkelde renderer zoals Brazil voor nodig, daar kun je met de standaard Features van MAX al genoeg mee bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Oogst op 17-01-2005 21:22 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Oogst schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:20:
[...]

Ik denk niet dat je voor jouw soort onderwerpen AutoCAD nodig hebt. AutoCAD is industrieel ontwerpen, das echt voor fabrieken en correctheid. Jij wilt gewoon visualiseren zonder dat direct naar een fabriek te knallen voor productie.

Over apparaten maken en zo: ik zou zeker eens kijken naar tutorials over splines (extrude, loft, lattice en surface), daar kun je veel mee. En voor algemene vormen naar editable poly, daar kun je relatief gemakkelijk organische vormen mee maken. Als splines je erg liggen en je met surfaces een eind kwam, dan is de volgende stap NURBS. Als je, net zoals ik, splines niet fijn vindt, dan kun je je daarna beter meer gaan verdiepen in editable poly, daar kun je ook alles mee, ook al is het wat minder geavanceerd dan NURBS voor dit soort vormen.
_/-\o_ bedankt! Ik ga er vanavond meteen een blik op werpen en eens wat dingetjes selecteren.

Eerst nog even een tentamen bekijken :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Die material voor de cd's is gelukt... Hier een wip van het logo waar ik aan werk waarvoor ik de cd material gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.eyecandydesign.nl/logo.jpg

De reflecties van de cd zijn niet echt goed te zien omdat hele omgeving wit is maar ik vind ze wel goed genoeg zo.

[ Voor 18% gewijzigd door jlammertink op 17-01-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Het moest er maar weer eens van komen (kan niet zoveel doen de laatste tijd, rsi-rustperiode om erger te voorkomen enzo)

anyways het ohzo bekende schaakspel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jezusfreakz.demon.nl/pics/schaakset.jpg

c&c plz, ben er niet echt tevreden over, maargoed tis ook maar een oefening :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
:D het welbekende schaakspel. Er zijn zo een aantal dingen die een 3d-er van GoT eens in zijn leven heeft moeten maken en dat is een auto en een schaakspel. Ik heb een commentje voor je. Als ik naar je ronde schaakstukken kijk dan zie ik binnenin lichte strepen omhoog lopen. Dat ziet er bijzonder uit. Voor de rest de schaakstenen hebben een leuke stijl! :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Wipje van een cel die ik probeer te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/Images_Solidart/Got/3D/Prison/Prison08.jpg

Er komt nog een roestig bed in, en nog wat andere zaken...

c&c please

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
FragNeck schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:13:

[afbeelding]

c&c please
Ziet er al leuk uit met dat vuil aan de muren :)
- Het raam zou ik iets kleiner doen, en iets hoger.
- Misschien wat volume light, wat op het roestige bed schijnt.
- Zo'n 2-eeuw -oud-wc-pot-die-nooit-is-schoongemaakt past er ook leuk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

die streepjes is dus een van de dingen waar ik niet tevreden over ben.. overigens heb ik dat wel vaker met combinatie latthe en glas..

kga zo nog wel ff wat anders testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

klein vraagje, hoe krijg je zo'n .jpg / .bmp plaatje op een zijkant van bv een box :?. Niet via die "m" (map) functie. Daar kan ik wel een bitmap selecteren maar kan hem niet erp zetten. En voor tut even nodig. (expres geen blueprint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
FragNeck schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:13:

[afbeelding]

c&c please
hoe heb je die belichting zo mooi gekregen? ziet er nu al mooi uit alleen zou ik de buitenomgeving niet zo licht doen... dat moet wat beter te doen zijn of gebruik gewoon een texure van de lucht

tip: http://www.lfgrafix.com/

uitleg voor beginners:
01 download een texture
02 plaats em in een material
03 zorg dat je material 2 sided is en dat ie altijd te zien is ook in het donker (ben de naam kwijt... illumination ofzow :/ onder 2 sided in ieder geval)
04 plaats hem op een sphere waarin je scene zit... sphere moet op x0 y0 z0 staan (tenzij je horizon hoger of lager zit)
05 plaats een uvw map over de sphere en tile em 2 keer in de hoogte (sphere optie natuurlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door jlammertink op 17-01-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Flapmo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:34:
klein vraagje, hoe krijg je zo'n .jpg / .bmp plaatje op een zijkant van bv een box :?. Niet via die "m" (map) functie. Daar kan ik wel een bitmap selecteren maar kan hem niet erp zetten. En voor tut even nodig. (expres geen blueprint).
Bij het defuse slot kies je je bitmap.
Zie oogst zijn tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
jlammertink schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:37:
[...]

hoe heb je die belichting zo mooi gekregen? ziet er nu al mooi uit alleen zou ik de buitenomgeving niet zo licht doen... dat moet wat beter te doen zijn of gebruik gewoon een texure van de lucht

tip: http://www.lfgrafix.com/
Belichting gemaakt mbv Vray en wat tips hier op het forum.
Vrij eenvoudig, en lekker snel :)

Het is wel even tweaken wat je precies wil, maar uiteindelijk krijg je wel een mooi resultaat.

De scene is in ong. 3 minuten gerenderd.

edit: en natuurlijk thx voor de tip ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FragNeck op 17-01-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

FragNeck schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:38:
[...]

Bij het defuse slot kies je je bitmap.
Zie oogst zijn tutorial.
ai, even niet aan gedacht, het werkt. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Kleine update.
Dit ziet er beter uit?
Ik heb de belichting aangepast, zodat deze op het toekomstige ouwe bed kan schijnen, of evt het toilet, en het raam opgehoogd, en verkleind.

Ook een sky achtergrond gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/Images_Solidart/Got/3D/Prison/Prison09.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Erg netjes FragNeck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:07:
[...]

!
En hoe argementeer je dat je het niet 'logisch' vindt? Elke ruimte is bereikbaar, vrije hoogte is overal hoger dan 2,50m, circulatie is uitgebreid, maar nodig voor ruimtebeleving en te verantwoorden door concept. Elke ruimte kan voorzien worden van licht en lucht en voldoet minstens aan de minimale oppervlaktenormen. Brandtrap en lift zijn aanwezig....
Wat ik niet logisch vind is bijvoorbeeld de vloer doe doorloopt tot buiten het gebouw.
En die metalen structuur van de buitenwand, ik neem aan dat die niet zichtbaar is in het uiteindelijke aanzicht van het gebouw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
THx :)

Hier de laatste van vandaag.. (maandag that is :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/Images_Solidart/Got/3D/Prison/Prison10.jpg

Er moet nog een plee in, en wat andere zooi denk ik..
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plint schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:21:
@3D_Me: Op het tweede gezicht ziet het er ook goed uit :P

Ik vindt het wel jammer hoe de mensen en die auto er in is geplakt, dit geeft het altijd z'n 2D effect. (Mischien een puntje voor de volgende presentatie :) ).
Verder ziet het er goed uit!

Hoe heb je trouwens die doorsneden gemaakt?
Nogmaals bedankt voor de reactie. 2D mensen geven idd een 2D effect, maar enig idee hoe ik het anders kan oplossen? Renders zouden wel moeten gaan leven hierdoor en dat zal moeilijker worden met bv 3D-abstracte figuren (want om ook nog eens allemaal 3D-realistische chararcters te gaan tekenen :O (check bv ook eens nox-archictecten, oosterhuis,... zij lossen het voorlopig ook allemaal op deze manier op...)
Over de doorsneden: werken met een gradient in je opacity-slot. (kan je nog coole effecten mee bereiken wanneer je de overgangen meer laat faden, maar dan worden de tekeningen minder leesbaar.) Dan gewoon 2 maal renderen met andere camerastandpunten en klaar is kees.

@ oogst: ook bedankt voor reactie. En eveneens tof dat je m'n uitgangspunt wel wist te appreciëren. Daar draaide het grotendeels om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 3D_me :

Heb je wel over de belichting binnen het gebouw nagedacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
FragNeck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:37:

[afbeelding]

Suggesties?
- WC-rollen :P
- Graffiti op de muren ("FragNeck was here" ofzo :P )
- krantenknipsels/foto's op de muren..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

[afbeelding]

Suggesties?
Vette render Fragneck :9

* Boegel hoopt om ooit de tijd te vinden om dergelijke beauty's zelfs ineen te knutselen

suggesties:

aftel-streepjes op de muur (je weet wel IIII met schuine streep door enzow)
vuile, deels afgebroken spiegel ?
vuile matras ?

Ik kan blijven dingen opnoemen, of ze enigszins doenbaar zijn is een andere zaak :+

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

[afbeelding]

Suggesties?
Zouden die tralies geen schaduwen moeten werpen als de zon erop schijnt? Bij het bed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:55:
[...]

Nogmaals bedankt voor de reactie. 2D mensen geven idd een 2D effect, maar enig idee hoe ik het anders kan oplossen? Renders zouden wel moeten gaan leven hierdoor en dat zal moeilijker worden met bv 3D-abstracte figuren (want om ook nog eens allemaal 3D-realistische chararcters te gaan tekenen :O (check bv ook eens nox-archictecten, oosterhuis,... zij lossen het voorlopig ook allemaal op deze manier op...)
Over de doorsneden: werken met een gradient in je opacity-slot. (kan je nog coole effecten mee bereiken wanneer je de overgangen meer laat faden, maar dan worden de tekeningen minder leesbaar.) Dan gewoon 2 maal renderen met andere camerastandpunten en klaar is kees.

@ oogst: ook bedankt voor reactie. En eveneens tof dat je m'n uitgangspunt wel wist te appreciëren. Daar draaide het grotendeels om...
Er zijn dvd's te koop met 3d mensen, auto's etc (RPG dacht ik dat het heet). Een andere manier in 2d is om de mensen bijvoorbeeld een andere kleur te geven, bijvoorbeeld doorschijnend wit. Dit vooral in jou scene omdat het nu een fotorealistich plaatje(mensen) is, op een niet fotorealistische render. Een heel duidelijk verschil waardoor het erg op valt en er meteen op gaat letten.

Andere manier is om de randen van het plaatje(mensen) te vervagen, zodat de randen niet zo scherp zijn...en altijd de schaduw van de objecten die je erin plakt weergeven en de kleuren en brightnes van de mensen aanpassen aan je scene.
Iemand die in de schaduw staat kan natuurlijk niet verlicht zijn.

Mr goed, ik kom zelden renders tegen waar de mensen er wel mooi inzitten en wel één geheel vormen met het plaatje ..En het zal natuurlijk wel te maken hebben met tijd, om al die mensen nog aan te passen met schaduw etc. Aan de andere kant, als je toch al zo lang bezig bent met een presentatie is het ook gewoon zonde om daar nog niet ff wat extra tijd aan te besteden (niet naar jou bedoeld, mr over het algemeen).

Die doorsneden ga ik binnenkort is proberen met Gradient map. Mr voorlopig geen tijd voor max :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Scipionyx schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 09:51:
[...]

- WC-rollen :P
- Graffiti op de muren ("FragNeck was here" ofzo :P )
- krantenknipsels/foto's op de muren..
SolidArt was here dan he ;)

Misschien naast de plee zo'n WCrol houder of zo, chroom met wat smerigheid erop oid.
En krantenknipsels kan ook wel leuk worden.

Alleen moet ik oppassen dat het niet te veel wordt allemaal, het moet nog altijd een gevangenis blijven :)
Boegel schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:16:
[...]

Vette render Fragneck :9

* Boegel hoopt om ooit de tijd te vinden om dergelijke beauty's zelfs ineen te knutselen

suggesties:

aftel-streepjes op de muur (je weet wel IIII met schuine streep door enzow)
vuile, deels afgebroken spiegel ?
vuile matras ?

Ik kan blijven dingen opnoemen, of ze enigszins doenbaar zijn is een andere zaak :+
Thx :)
Hmm, Aftelstreepjes lijken me ook wel leuk ja, vooral bij het bed of zo.
Een matras lijkt me ook wel iets, echter alleen een hoofdkussen leek me beter, zodat het bed grotendeels zichtbaar blijft.
Een afgebroken spiegel is ook een goed idee idd.
Flapmo schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:34:
[...]

Zouden die tralies geen schaduwen moeten werpen als de zon erop schijnt? Bij het bed daar.
Als je goed kijkt zie je ook schaduw.
Echter is de schaduw te soft voor echt harde lijnen, tenzij ik de tralies dikker zou maken.
Beide geprobeerd, echter dit is nog het mooiste resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik vind vooral de belichting echt geweldig realistisch. Hoe heb je dat ongeveer voor elkaar gekregen, alleen met strategisch lampen plaatsen of ook global illumination? Ik ben zelf ook bezig met een appartement, maar om dat alleen door daglicht door de ramen verlicht te krijgen (wat in het echte leven natuurlijk meer dan zat licht oplevert) is echt een ramp :S

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
GTOfire schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:26:
ik vind vooral de belichting echt geweldig realistisch. Hoe heb je dat ongeveer voor elkaar gekregen, alleen met strategisch lampen plaatsen of ook global illumination? Ik ben zelf ook bezig met een appartement, maar om dat alleen door daglicht door de ramen verlicht te krijgen (wat in het echte leven natuurlijk meer dan zat licht oplevert) is echt een ramp :S
Als deze scene klaar is, zal ik hiervan proberen een tutorial te maken als ik er tijd voor heb.
Alles stap voor stap, en newbe approved uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ff met een vraag wat betreft 3dmax. Het vast vast en cker erg makkelijk te doen zijn alleen kom ik er ff niet uit.

Ik ben bezig met een soort buizenstelsel te maken voor knikkers. Dit is een buis die schuin loopt en vervolgens een bocht maakt en weer verder schuin loopt. De bal is gewoon een sphere en deze beweegt dmv een path constrain.

Nu wil ik het iets mooier maken door de bal langzaam meer snelheid te geven. (na de bocht moet ie dus versnellen en op een lang recht stuk naar beneden).

Ik was al bezig met de curve editor maar ik krijg het niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een afgebroken spiegel is ook een goed idee idd.
Scherpe voorwerpen in een cel een goed idee??? :X

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer

[afbeelding]

Suggesties?
Zoooo mooie render!! :9 Een plee moet echt zo een zwaar metalen geval zijn en een wastafel behoord meestal ook tot de standaard uitrusting. Meestal wordt er ook een boel in de muren gekrast. Verder nog een tafel en een gammele stoel doen het ook wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
FragNeck schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:52:
Kleine update.
Dit ziet er beter uit?
Ik heb de belichting aangepast, zodat deze op het toekomstige ouwe bed kan schijnen, of evt het toilet, en het raam opgehoogd, en verkleind.

Ook een sky achtergrond gebruikt.

[afbeelding]

:)
Die versie zonder reflectie is stukken mooier. Je materials zijn erg overtuigend, die zijn duidelijk met liefde gemaakt. O+
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:57:
Ik zit ff met een vraag wat betreft 3dmax. Het vast vast en cker erg makkelijk te doen zijn alleen kom ik er ff niet uit.

Ik ben bezig met een soort buizenstelsel te maken voor knikkers. Dit is een buis die schuin loopt en vervolgens een bocht maakt en weer verder schuin loopt. De bal is gewoon een sphere en deze beweegt dmv een path constrain.

Nu wil ik het iets mooier maken door de bal langzaam meer snelheid te geven. (na de bocht moet ie dus versnellen en op een lang recht stuk naar beneden).

Ik geloof dat het percentage op de curve standaard een lineair float controller heeft. Om goede controle te hebben moet je dat veranderen in bezier float, dan kun je versnelling mooi maken in de curve editor.

[ Voor 59% gewijzigd door Oogst op 18-01-2005 12:58 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:54

Imhotep

The Dark Side

ik heb de laatste tijd een probleempje met max6.

Het duurt wel 10 minuten voordat ie opgestart is.
Als ik alles verwijder en er opnieuw opzet is het even goed en een paar dagen later weer hetzelfde verhaal.

Bij het opstartschermpje doet ie heel lang over Filelink.dlu en emproxy.dlo uit de map stdplugs.

Is deze fout/bug (ofzo) bekend bij anderen en is daar een oplossing voor?
Mijn collega gebruikt dezelfde versie, maar bij hem loopt het wel soepel en snel :?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
ISAF heeft het model gemaakt. Ik heb de compositie voor hem gemaakt. En daar is dit uit komen rollen. Best wel aardig vind ik zelf. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/enzo/enzo9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/enzo/enzo8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/enzo/enzo7.jpg

/edit o en hier is de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.mesu.nl/images/enzo/back.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door HawVer op 18-01-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
HawVer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:23:
ISAF heeft het model gemaakt. Ik heb de compositie voor hem gemaakt. En daar is dit uit komen rollen. Best wel aardig vind ik zelf. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit :)

Alleen je vergeet 1 ding, de reflectie van de grond, zoals het plaatje hieronder aangeeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.rsportscars.com/foto/05/fordgt05_01_800.jpg

Althans, daar lijkt het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

FragNeck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:45:
[...]
Als deze scene klaar is, zal ik hiervan proberen een tutorial te maken als ik er tijd voor heb.
Alles stap voor stap, en newbe approved uiteraard :)
Dat zou ik _erg_ leuk vinden. Een tutorial voor welke 3D-app dan ? Max, Maya, Bender, ... ?
* Boegel wil zijn luttele 3D-kennis wel wat opkrikken, en deze scene lijkt me wel wat :)

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Boegel schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:38:
[...]

Dat zou ik _erg_ leuk vinden. Een tutorial voor welke 3D-app dan ? Max, Maya, Bender, ... ?
* Boegel wil zijn luttele 3D-kennis wel wat opkrikken, en deze scene lijkt me wel wat :)
Max icm VRay en de settings ervan.

Dus compleet met modelling, material settings, lightningsettings, en rendersettings.

(als ik er tijd voor heb. en zin in heb dan he :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
@HawVer:

De schaduw lijkt mij onnatuurlijk; op de eerste foto verdwijnt de dubbele gele streep meteen waar de schaduw begint. Er is niet echt een vloeiende overgang.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Goeie sjit man, enige crit is da'k geen reflectie van de lucht zie (voorruit), en inderdaad is de schaduw onder de auto wat te intens, die gele streep verdwijnt erin.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

FragNeck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Max icm VRay en de settings ervan.

Dus compleet met modelling, material settings, lightningsettings, en rendersettings.

(als ik er tijd voor heb. en zin in heb dan he :P)
Ok, als die er komt, dan mag je mij een mailtje sturen :)
Misschien kan ik dezelfde tut dan proberen in Maya of Blender, lijkt me leuke 'oefening' :)

Ik zit btw constant (nuja, constant :p) te refreshen om updates te zien... Als ie af is, kun je dan een grote render maken (voor achtergrond-doeleinden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Boegel schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:38:
[...]

Ok, als die er komt, dan mag je mij een mailtje sturen :)
Misschien kan ik dezelfde tut dan proberen in Maya of Blender, lijkt me leuke 'oefening' :)

Ik zit btw constant (nuja, constant :p) te refreshen om updates te zien... Als ie af is, kun je dan een grote render maken (voor achtergrond-doeleinden) ?
Yeah sure :)

Vanavond ga ik pas weer 3D'en, dus refreshen heeft weinig zin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:57:

Het lijkt me dat dit het makkelijkste te berijken is doormiddel van reactor. leent zich voor jouw probleem perfect. laat anders eens een plaatje zien met wat je hebt, misschien zit ik er wel helemaal langs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Bootje is bijna af, ben nu bezig met de scene.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540bTfEwFta.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540d3wwHtPS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540vGe6SJnm.jpg

C&C welcome

[ Voor 18% gewijzigd door FreezingPixels op 18-01-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Heb je leuk gemaakt alleen zie ik 1 ding dat niet echt fraai uitziet, in de tweede scene heb je de trap bijna in de paal zitten ziet er nogal raar uit
voor de rest vind ik je boot nice :*)

[edit]Typo's :+

[ Voor 6% gewijzigd door Jooz op 19-01-2005 11:58 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Dankje. Die trap zit indd in de paal maar dat was ook de bedoeling :) maar toch bedankt voor de opmerking k verander ut denk wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik zou ook behoorlijk wat gaan oefenen met belichting, als je dit goed belicht ziet het er nóg veel mooier uit. Iig ziet het model er wel goed uit

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

robin222: mooie boot.. alleen die trap idd, waarom is dat de bedoeling?
misschien kun je ook nog een wire posten? ben benieuwd :)

p.s. grmbls.. erg irritant die manier waarop de nieuwe got-layout omgaat met plaatjes.. de ene keer opent ie een nieuw schermpje(rood randje). De andere keer linkt ie gewoon door (blauw randje). alleen die randjes vallen niet echt op. net al 2x scherm gesloten ipv back op het bovenste plaatje.. noujah genoeg erover.. :)

Ik heb vandaag voor de gein m'n ti4200 128mb softmodded naar een quadro.. eerst niet echt een verbetering, maar daarna de nieuwste quadro drivers over m'n forceware gegooit en max werkt een stuk soepeler :) ik speel toch biijna nooit games dusjah eventuele performance-loss neem ik voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Ey spikey bedankt. Ik wil best een wire posten maar hij is echt heeeel onduidelijk zijn echt best wel veel lijntjes. En die randjes om die plaatjes die de ene x blauw en de andere x rood is komt door mij :o Had de ene gelinkt naar een ander plaatje, en de ander gewoon verkleint. Daar komt dat dus door. Sorry zal er volgende x niet meer zon zootje van maken.

[edit[ wire

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540XZJFcjaZ.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29540fyxXkZcx.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door FreezingPixels op 19-01-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

robin222 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:09:
Ey spikey bedankt. Ik wil best een wire posten maar hij is echt heeeel onduidelijk zijn echt best wel veel lijntjes. En die randjes om die plaatjes die de ene x blauw en de andere x rood is komt door mij :o Had de ene gelinkt naar een ander plaatje, en de ander gewoon verkleint. Daar komt dat dus door. Sorry zal er volgende x niet meer zon zootje van maken.

[edit[ wire

[afbeelding]

[afbeelding]
hehe was niet persoonlijk bedoelt :) tis meer dat ik de rode lijntje wel handig vindt en de blauwe niet :)

wire ziet er erg netjes uit voor een toch behoorlijk complex voorwerp. vind het niet echt een puinhoop hoor :) ben benieuwd naar de final :)

--------------------------------------------------------

Ik ben ff aan het testen geweest na de quadro-softmod en ik moet zeggen dat 3dmax een stuk lekkerder werkt nu met complexe scenes etc.
heb ook een benchmark gedraait. rechtstreeks downloaden [521kb]

=======================================
Check m'n post hieronder ergens voor nieuwe details
=======================================

probeer het ook eens allemaal zou ik zeggen.. zoiezo gewoon grappig om te doen ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Spikey op 20-01-2005 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Spikey schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:05:
[...]

hehe was niet persoonlijk bedoelt :) tis meer dat ik de rode lijntje wel handig vindt en de blauwe niet :)

wire ziet er erg netjes uit voor een toch behoorlijk complex voorwerp. vind het niet echt een puinhoop hoor :) ben benieuwd naar de final :)

--------------------------------------------------------

Ik ben ff aan het testen geweest na de quadro-softmod en ik moet zeggen dat 3dmax een stuk lekkerder werkt nu met complexe scenes etc.

results
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Test0010 - MovingCamera - 4 View WireFrame, 64.781
Test0020 - MovingCamera - 4 View SmoothShade, 54.625
Test0030 - MovingCamera - 1 View WireFrame, 18.125
Test0040 - MovingCamera - 1 View SmoothShade, 7.531
Test0050 - Changing Color Test, 16.25
Test0070 - SubObject Vertices, 7.094
Test0080 - SubObject Edges, 19.61
Test0090 - SubObject Faces, 29.703
Test0100 - Extrude Faces, 42.422
Test0110 - Bevel Faces, 25.094
Test0130 - Multi-SubObject Texturing, 7.688
Test0140 - Moving Blended Lights, 14.765
Test0150 - Boolean Objects, 6.703
Test0160 - Create Standard Primitives, 9.61
Test0190 - Rotate Polygon Spaceship, 7.109
Test0200 - MeshSmooth-Polygon Spaceship, 17.062
Test0210 - Softbody Objects - Flag, 27.235
Test0220 - Sphere Array - Wireframe, 69.593
Test0260 - Sphere Array - Smooth Shaded, 83.063
Test0300 - Color Test Array, 214.719
Test0320 - Xray Objects - Sphere Array, 83.593
Test0330 - Build IK Arm, 14.813
Test0350 - Terrain Builder, 0.781
Test0370 - Create Tank Scene, 82.844
Test0380 - Test Large Textures, 35.406
Test0390 - Particle Tests, 81.313
Test0400 - Max Hardware Light Test, 30.687
Total Test Time , 1072.22

probeer het ook eens allemaal zou ik zeggen.. zoiezo gewoon grappig om te doen ;)
Misschien wel een idee ja.
Maar waarom post je niet de resultaten voor, en na de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spikey schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:05:
...

results
code:
1
2
bla
blabla

Leuk, maar wat waren je tijden tevoren? En die Quaddro softmod, kan die op alle Nvidia's, of niet meer sinds FX en 6?

[ Voor 60% gewijzigd door Oogst op 19-01-2005 20:41 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Ik ben nu aan die plee begonnen, maar hoe kan ik dat ding het beste maken? gewoon met nurbs?
Heb eigenlijk nog nooit iets met nurbs gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Nee ik kan je aanraden om het lekker met polymodelling te doen. Dit model steekt zo in elkaar dat dit toch wel de beste oplossing hier voor is. NURBS kan op zich wel als je het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
FragNeck schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:43:
Ik ben nu aan die plee begonnen, maar hoe kan ik dat ding het beste maken? gewoon met nurbs?
Heb eigenlijk nog nooit iets met nurbs gedaan..
NURBS is de subtielere oplossing, maar wel een stuk moeilijker en ik vind het echt veel onhandiger. Maar het is wel cleaner.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Oogst schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:36:
[...]

NURBS is de subtielere oplossing, maar wel een stuk moeilijker en ik vind het echt veel onhandiger. Maar het is wel cleaner.
Ok, dan ga ik me daar in verdiepen.
Kan altijd handig zijn voor de volgende keer :)

Er is ook niet echt veel over te vinden verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
FragNeck schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:47:
[...]

Ok, dan ga ik me daar in verdiepen.
Kan altijd handig zijn voor de volgende keer :)

Er is ook niet echt veel over te vinden verder...
Als je NURBS nog niet kent, is editable poly wel veel sneller en handiger, maar NURBS leren is op zich wel een heel belangrijke les die je toch wel een keer moet leren, gewoon om te weten hoe te werkt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Oogst schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:55:
[...]

Als je NURBS nog niet kent, is editable poly wel veel sneller en handiger, maar NURBS leren is op zich wel een heel belangrijke les die je toch wel een keer moet leren, gewoon om te weten hoe te werkt.
Yeah, ik weet nog niet wat ik er mee aan moet.
Nurbs zal ik zeker nog eens uitproberen, heb ergens dat powersolids staan, misschien nog wel wat handiger icm nurbs..

Maargoed, voorlopig heb ik vanavond weer genoeg gemaxed :P uiteindelijk heb ik alleen een krant toegevoegd aan mn scene :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Heb weer 2 oude boeken gevonden over 3dmax, voor prikkie gekocht ooit op hcc :d. Toen het nog een leuke comp. beurs was.

Er zit meer tijd in dat splines snappen / handig gebruiken dan je denkt, nu alweer laat en morgen tentamen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

tis eigenlijk veel te laat maargoed.. Ik was vanavond weg dus kon pas later beginnen met wat uitgebreidere testjes.. tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat de resultaten me uiteindelijk behoorlijk tegenvallen..

dit zijn de scores met mijn ti4200 128mb

softmodded naar quadro 780 moet met Detonator 42.51 anders werkt het namelijk niet.. erg jammer want de nieuwe drivers presteren stukken beter (ongeveer gelijk aan de maxtreme driver 6.00.07 icm met de 42.51 drivers)

softmodded (42.51 - OpelGL 1.4.0) : Total Test Time , 1511.66
softmodded (42.51 - maxtreme 6.00.07) : Total Test Time , 973.484
als ti4200 met 67.66 beta : Total Test Time , 1071.94

Wel valt op dat die maxtreme drivers op sommige stukken echt retesnel zijn terwijl ze in andere stukken weer een stuk langzamer zijn..
alle uitgebreide scores staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had hem al gezien, heb isaf in mn msn :P Hij is erg mooi geworden, de compositie is ook goed gedaan. Maar de reflecties op de autolak kloppen niet zo met de omgeving.. HDRI map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Spikey schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 03:36:
tis eigenlijk veel te laat maargoed.. Ik was vanavond weg dus kon pas later beginnen met wat uitgebreidere testjes.. tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat de resultaten me uiteindelijk behoorlijk tegenvallen..

dit zijn de scores met mijn ti4200 128mb

softmodded naar quadro 780 moet met Detonator 42.51 anders werkt het namelijk niet.. erg jammer want de nieuwe drivers presteren stukken beter (ongeveer gelijk aan de maxtreme driver 6.00.07 icm met de 42.51 drivers)

softmodded (42.51 - OpelGL 1.4.0) : Total Test Time , 1511.66
softmodded (42.51 - maxtreme 6.00.07) : Total Test Time , 973.484
als ti4200 met 67.66 beta : Total Test Time , 1071.94

Wel valt op dat die maxtreme drivers op sommige stukken echt retesnel zijn terwijl ze in andere stukken weer een stuk langzamer zijn..
alle uitgebreide scores staan hier
Ik wil dit vanavond ook wel effe testen.
Heb een gf4600ti 256 er in hangen, ook met oude detonator drivers.

Hoe installeer ik die zooi? Want als ik dat ms script start dan komt max5 met de melding dat het script niet gevonden kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

FragNeck schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:34:
[...]

Ik wil dit vanavond ook wel effe testen.
Heb een gf4600ti 256 er in hangen, ook met oude detonator drivers.

Hoe installeer ik die zooi? Want als ik dat ms script start dan komt max5 met de melding dat het script niet gevonden kan worden..
Ik heb het gewoon uitgepakt in m'n max-dir en dan MaxTestAuto.bat gedraait

resultaten vind je dan in c:\maxdir\maxtest\results\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/school/Mako-Reactor.jpg

Nog een dikke WIP.

Misschien dat sommigen van jullie het herkennen als het af is, het is een mako reactor uit Final Fantasy 7.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Robin222 waarom 3 radar's op die boot.
Is dus niet helemaal een realistisch ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik ben bezig met een nissan 300zx tutorial. Maar heb al bij het begin een probleem. Ik heb een blueprint gevonden. Maar de frontview is lager dan de rearview :?
Volgens mij klopt dit niet, wat kan ik hieraan doen zodat ik het toch kan gebruiken als reference?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

Spits18 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:12:
Ik ben bezig met een nissan 300zx tutorial. Maar heb al bij het begin een probleem. Ik heb een blueprint gevonden. Maar de frontview is lager dan de rearview :?
Volgens mij klopt dit niet, wat kan ik hieraan doen zodat ik het toch kan gebruiken als reference?
Zoals de schrijver van die tutorial al aangeeft is dit iets wat je handmatig op moet lossen of rekening mee moet houden met modellen.. je zou het dus zelf met photoshop kunnen corrigeren.. Of je gebruikt deze blueorints gewoon als refentie en verder andere foto's van de auto om tijdens het modellen de blueprints te corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits18 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:12:
Wat bedoel je precies?
Ik kan je wel vertellen dat het echt een groot karwei is om die images goed op de planes te krijgen. De planes moeten namelijk even groot zijn als het plaatje.

Zorg dat er geen witte randen om je view-plaatjes zitten, dan weet je zeker dat je alleen de auto en geen overbodige pixels hebt meegenomen.

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

gp500 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:50:
Robin222 waarom 3 radar's op die boot.
Is dus niet helemaal een realistisch ontwerp.
kan makkelijk hoor :)

plaatje1
plaatje2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Nu online
Nou hier komt ut over de bolletjes. Ten eerst zijn die bollen geen radars, moge dat duidelijk zijn. Die vlakke dingen voor op de mast zijn de radars. 1 Grote en 1 Kleine radar. Nou over de bollen: de grote bol is voor tv en de 2 kleine is communicatie. 3 van die dingen is heel normaal, sommige schepen hebben er zelfs nog meer. En voor de rest is ut wel een realitisch ontwerp hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door FreezingPixels op 20-01-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Heb de tutorial ff doorgelezen, en kwam dit(onder het 2e plaatje) tegen, de schrijver heeft het dus ook gevonden :). En schrijft dat het niet erg is als ik het niet verander, dus ga ik het gewoon zo proberen. bedankt nog voor de reply's.

edit:

dat had spikey me dus al gezegd :z , thanx

[ Voor 22% gewijzigd door Spits op 20-01-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

AlwinB© schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:13:
[afbeelding]

Nog een dikke WIP.

Misschien dat sommigen van jullie het herkennen als het af is, het is een mako reactor uit Final Fantasy 7.

AlwinB©
vet!! ik herkende hem gelijk. Alleen volgens mij is dat geen mako reactor. Het is gewoon een trap naar boven (de plate) met tierelantijntjes.

herken je deze trouwens? Hij is eigenlijk rood.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik heb weer een probleem :|
Ben dus bezig met het modellen van een nissan 300zx mbv een tutorial.
Ik heb nu de blueprints goed staan, en ben bezig met modellen. Maar af en toe valt mijn blueprint weg. Als ik bijvoorbeeld een vertice selecteer en die wil slepen naar een bepaalde rand op mijn blueprint, verdwijnt mijn blueprint ineens. Echt heel irritant, weet iemand de oplossing? Verkeerde instelling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Spits18 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:40:
Ik heb weer een probleem :|
Ben dus bezig met het modellen van een nissan 300zx mbv een tutorial.
Ik heb nu de blueprints goed staan, en ben bezig met modellen. Maar af en toe valt mijn blueprint weg. Als ik bijvoorbeeld een vertice selecteer en die wil slepen naar een bepaalde rand op mijn blueprint, verdwijnt mijn blueprint ineens. Echt heel irritant, weet iemand de oplossing? Verkeerde instelling ofzo?
Ja, je moet ergens een vinkje aanzetten bij viewport setup.
Iets met Refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
sharky schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:55:
[...]

vet!! ik herkende hem gelijk. Alleen volgens mij is dat geen mako reactor. Het is gewoon een trap naar boven (de plate) met tierelantijntjes.

herken je deze trouwens? Hij is eigenlijk rood.
Die ken ik nog wel! Leuk gemaakt! Ben ff flink wezen stampen vanmiddag:

Update WIP:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/house/Mako-Reactor4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/alwin/house/Mako-Reactor5.jpg

Inmiddels 2400 objects, die een totaal van bijna 2 miljoen poly's maken.

AlwinB©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
FragNeck schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Ja, je moet ergens een vinkje aanzetten bij viewport setup.
Iets met Refresh.
Ik heb bij de algemene "preferences..." en de "viewport configuration..." doorzocht op iets met refresh, maar ik kan niets vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey

Spikey

AlwinB© schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Update WIP:

[afbeelding]

[afbeelding]

AlwinB©
Nice!! maaruh 2400 objects, 2 miljoen poly's.. hoe hou je zoiets werkbaar? :S

Ik heb net voor de grap eens wat lopen extruden op een sphere, maar bij 400k poly's gaat m'n viewport met ongeveer 1 frame per 10sec ofzo :S is mijn kaart nou zo braK?

[ Voor 15% gewijzigd door Spikey op 20-01-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
AlwinB© schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Update WIP:

[afbeelding]

[afbeelding]

AlwinB©
Ziet er super gedetailleerd uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 20-01-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellow,

Ik heb weer is wat geprobeerd... nu stuit ik alleen op een raar geval.
Ik heb een texture gemaakt voor een bord met tekst daarop. Maar met renderen naar een plaatje. Valt me op dat de teksten van die texture erg vaag is. :|

Afbeeldingslocatie: http://img65.exs.cx/img65/7199/under9dp.jpg

Hoe zou ik dit op kunnen lossen.. ??
Misschien is het niet erg goed te zien op deze resolutie..

Bedankt iig _/-\o_

Jajnemajn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:37:
[...]

Ziet er goed uit :)

Alleen je vergeet 1 ding, de reflectie van de grond, zoals het plaatje hieronder aangeeft:

[afbeelding]

Althans, daar lijkt het op..
Dat is niet zo moeilijk. Je maakt gewoon een shot van het weg dek waar die hoort te rijden en bij 3D max stel je dat in Reflection. Dan voeg je Bij sneltoets "m"Materials->Maps->Reflaction jouw map toe van het weg dek beetje bijsleutelen natuurlijk en klaar!
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.