[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

FragNeck schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:40:
[...]

Doe jij er 2 minuten over om dat te tikken? :P
1. Ik had de pagina niet gerefreshd zodat ik nie zag dat jij al had geedit en ik tikte niet meteen een antwoord
2. Ik heb vandaag veeeeeeel te weinig koffie op dus waarschijnlijk deed ik er inderdaad 2 minuten over :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Spits18 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:06:

vraag me af hoe jullie dit pakket allemaal kunnen betalen :X
*kuch* wat denk je zelf ;) *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 12:48
Zonder ook maar één kuchje te hoeven laten kan ik met trots melden dat Blender helemaal niks kost en ook best wel een paar lettertjes 3D kan laten zien :) .

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Je kan een Studenten-licentie voor de volledige versie van 3DsMax7 aanschaffen voor 100,-EUR.
Deze is 2-jaar geldig en je mag het dan ook niet gebruiken voor commerciële doeleinden, dus je mag er niet aan verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

haha wat een bullshit is dat dan ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130888

Spits18 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:06:
vraag me af hoe jullie dit pakket allemaal kunnen betalen :X
Als je het goedkoop en netjes wilt doen kun je ook online Max 6 kopen, ik zag het op deze amerikaanse site afgeprijsd van 3900 voor 200 dollar staan:
http://www.cheap3dstudio.com/other.html
Ze noemen het de latest version, wat natuurlijk niet waar is (Max 7), maar ik denk dat jij voorlopig genoeg hebt aan Max 6 ;)

Wat betreft je blokje/logo, ik zou met splines werken zoals in de tutorial op de vorige pagina.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vraag me serieus af hoeveel mensen zon pakket nou egt gekocht hebben(behalve prof's natuurlijk).. Ik denk dat meer dan de helft hem toch op een wat goedkopere en makkelijkere manier heeft gekregen. Waar helemaal nix mis mee is, moeten ze die prijsen maar niet zo belachelijk duur maken. En boven word dit ook met liedjes, films, en vaak windows zelf ook gedaan. Ik bedoel als je dat niet zou doen ben je eerder gek... Tenzij je deze dingen natuurlijk voor proffesionele doel inden gaat gebruiken, dus om er geld mee te verdienen.
maar dat is mijn mening dan..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130888

Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:45:
ik vraag me serieus af hoeveel mensen zon pakket nou egt gekocht hebben(behalve prof's natuurlijk).. Ik denk dat meer dan de helft hem toch op een wat goedkopere en makkelijkere manier heeft gekregen. Waar helemaal nix mis mee is, moeten ze die prijsen maar niet zo belachelijk duur maken. En boven word dit ook met liedjes, films, en vaak windows zelf ook gedaan. Ik bedoel als je dat niet zou doen ben je eerder gek... Tenzij je deze dingen natuurlijk voor proffesionele doel inden gaat gebruiken, dus om er geld mee te verdienen.
Ik denk dat Autodesk er ook niet wakker van ligt, de populariteit van het product is mede te danken aan de warezversies, en zodra thuisgebruikers er geld mee gaan verdienen verkoopt Autodesk weer licenties. Op mijn werk zijn we ook begonnen met 'gratis' versies van Max, inmiddels hebben we 8 licenties draaien en zo zal het op heel veel bureautjes gaan.
Autodesk zal dit niet promoten, maar ik denk dat ze er ook geen werk van zullen maken.
Ik vond de 200 dollar variant wel het vermelden waard voor de mensen die het netjes willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:45:
Op zich praat je poep. "Het is duur dus ik mag het stelen" slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat is wel wat je zegt. Verder is er een goede reden waarom MAX zo duur is: het is een professioneel pakket voor de professionele markt. Dat betekent dat de markt relatief klein is, terwijl de ontwikkelkosten van het pakket relatief hoog liggen. Om dan toch nog winst te maken, moeten degenen die het wel kopen veel betalen. Niks vreemds aan en niks mis mee.

Echter, velen van ons zouden MAX nooit kunnen gebruiken als het gekocht moest worden en tja, het is te leuk om niet te doen, dus hebben velen een illegale versie. Maar eigenlijk is het stiekum gewoon diefstal hoor. Net als bij illegale Windows-versies.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus allemaal masaal kopen en dan is het goedkoper over half jaar dan koop ik het ook is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Hmm, die student licentie staat mij wel aan eigelijk, eens even kijken of ik hem bij mij op school ook aan kan schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:15:
[...]

Op zich praat je poep. "Het is duur dus ik mag het stelen" slaat natuurlijk helemaal nergens op en dat is wel wat je zegt. Verder is er een goede reden waarom MAX zo duur is: het is een professioneel pakket voor de professionele markt. Dat betekent dat de markt relatief klein is, terwijl de ontwikkelkosten van het pakket relatief hoog liggen. Om dan toch nog winst te maken, moeten degenen die het wel kopen veel betalen. Niks vreemds aan en niks mis mee.

Echter, velen van ons zouden MAX nooit kunnen gebruiken als het gekocht moest worden en tja, het is te leuk om niet te doen, dus hebben velen een illegale versie. Maar eigenlijk is het stiekum gewoon diefstal hoor. Net als bij illegale Windows-versies.
mja, voor een programma vind ik het gwoon te duur om te kopen. Ik bedoel het is niet dat ik een of andere plasme t.v ga jatten omdat ik hem te duur vind. Maar dit ligt toch anders, ik bedoel ik denk dat jij ook aardig wat cdtjes op je pc hebt staan die gedownload zijn... Dat is dan net zo goed ''stelen'' maar dat vind ik ut toch niet. Ik heb er ook niet egt een goeie reden voor, maar ik zie ut gwoon niet als stelen, ik denk omdat iedereen het doet. Eigenlijk ken ik niemand die geen spellen, films, muziek, programmas download... niet dat het helemaal goed spreekt maar max is gwoon te duur om als hobby ffe te kopen... :P (vooral als arme student...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afijn, dis de final van zijn hoofd, beetje met photoshop bewertk zoals je dnek wel ziet :P

Afbeeldingslocatie: http://img45.exs.cx/img45/2416/fin123hd.jpg

kwast versie :P
http://img121.exs.cx/img121/2807/vet23qe.jpg

zwart wit versie
http://img121.exs.cx/img121/4504/vet332pp.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 13-01-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:58:
[...]

mja, voor een programma vind ik het gwoon te duur om te kopen. Ik bedoel het is niet dat ik een of andere plasme t.v ga jatten omdat ik hem te duur vind. Maar dit ligt toch anders, ik bedoel ik denk dat jij ook aardig wat cdtjes op je pc hebt staan die gedownload zijn... Dat is dan net zo goed ''stelen'' maar dat vind ik ut toch niet. Ik heb er ook niet egt een goeie reden voor, maar ik zie ut gwoon niet als stelen, ik denk omdat iedereen het doet. Eigenlijk ken ik niemand die geen spellen, films, muziek, programmas download... niet dat het helemaal goed spreekt maar max is gwoon te duur om als hobby ffe te kopen... :P (vooral als arme student...)
En daarom ondernemen zulke grote bedrijven ook geen actie tegen studenten die hun progsel downloaden. Want de hobyisten van worden meestal de professionals van later, die het pakket dan wel kopen.
En ik begrijp ze volledig dat ze het pakket zo duur maken. Want het is echt rete veel werk om zoiets te programmeren.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Chester schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:01:
[...]

En daarom ondernemen zulke grote bedrijven ook geen actie tegen studenten die hun progsel downloaden. Want de hobyisten van worden meestal de professionals van later, die het pakket dan wel kopen.
En ik begrijp ze volledig dat ze het pakket zo duur maken. Want het is echt rete veel werk om zoiets te programmeren.
Precies, zo erg vinden ze het niet :) Maar het is ook niet voor niets dat je als student een legale versie kunt kopen voor een paar honderd (ik dacht 250 dollar oid? :? ). Op die manier proberen ze de hobby-ers te pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

wdekreij schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:26:
[...]

Precies, zo erg vinden ze het niet :) Maar het is ook niet voor niets dat je als student een legale versie kunt kopen voor een paar honderd (ik dacht 250 dollar oid? :? ). Op die manier proberen ze de hobby-ers te pushen :)
Zie iets hoger.. :*)

Het is dus maar 100,- EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

8)7 8)7 8)7

Volgende keer lees ik wel eerst ff de hele laatste pagina dan :P

Maar ik ga, als ik naar vervolgopleiding ga, dit pakket wel kopen denk ik :) Kost wel wat, maar dan heb ik uhm tenminste 'echt' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Oogst schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:28:
Interessant wordt het pas wanneer 1 iemand meerdere pakketten _echt_ goed kent en een analyse van de pro's en cons maakt. Maar dat soort mensen zijn zeldzaam en ook zulke analyses zijn nog heel persoonlijk.
Nou, het is bewezen hoor: cinema 4d *rocks* :*)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 00:50

Spikey

Making the web accessible!

Hmm jammer dat de review niet online staat.. die zou ik wel eens willen lezen :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/is200/wip3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/is200/wip4.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Waar die kuchjes van mij allemaal niet toe leiden zeg :X Natuurlijk is downloaden van illegale software diefstal, hoe veel mensen zich er ook aan schuldig maken. Maar iedereen die 3DS Max ooit gaat gebruiken om geld te gaan verdienen koopt het dan ook wel, want in 1 of 2 opdrachten verdient het zich al terug. Dan geloof ik ook wel dat Autodesk zich er niet al te hard druk over zal maken. Ik heb er ooit mee leren werken (3DS Max 2.5) op de TU Delft en kort daarna zijn ze overgestapt op Maya omdat de onbderwijslicentie daarvan goedkoper was. Domme stunt van Autodesk (Discreet) dus.Ook dat is nog zoiets: als je je onderwijslicentie en studentenlicentie maar spotgoedkoop maakt, gaan studenten vanzelf wel met jouw software werken en de meesten zullen daar dan ook mee blijven werken als ze de boel wel zelf moeten aanschaffen voor profi gebruik.

Anyways, bij de genoemde opties om de boel legaal te kopen moet je ook opletten op illegale zooi. Op CGtalk is een tijdje terug en discussie geweest over die cheap3dsmax.com ofzoiets waar naar verwezen werd (200 dollar voor max6). Niemand vertrouwde het zaakje en navraag bij Autodesk wees uit dat die lui het pakket helemaal niet voor die prijs mogen verkopen. Waarschijnlijk krijg je dus gewoon een kopie met crack als je dat bestelt. Dan kun je net zo goed downloaden, verdienen de verkeerde mensen er tenminste niet aan.

Anyways, back on topic. Post hier je 3D zut maar weer... :+

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 13-01-2005 17:58 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 00:50

Spikey

Making the web accessible!

Spikey schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Hmm jammer dat de review niet online staat.. die zou ik wel eens willen lezen :)
Nou ik heb de review ondertussen gelezen, maar er weinig info erin.. Maya, Max, XSI en Lightwave krijgen samen wel 2 a4tjes en Cinema krijg 1 a4 voor zichzelf. de helft wordt opgevult met screenshotjes en kopteksten en dan volgt er nog een stukje wat daadwerkelijk over het programma zelf gaat maar totaal niet diepgaand.. beetje jammer dus.. Ik blijf wel lekker bij 3damx voorlopig..

Anyways idd back ontopic want de posts wie wel of niet z'n pakket legaal of illegaal heeft komen elk topic terug..

d-tox : Ziet er netjes uit zo dat haar. ben benieuwd naar het totaalplaatje :)
Chester : nice :) ziet er goed uit, goeie details!

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

@Chester: goed bezig man!! Ziet er al erg strak uit. Ben heel benieuwd naar de final, so keep 'm coming!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

oepdeet

wenkbrauwen zijn brak vanwege het feit dat ze met MR zijn gerenderd

tanden zijn nog wip
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz3d/kate/wip17b.jpg

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:53:
oepdeet

wenkbrauwen zijn brak vanwege het feit dat ze met MR zijn gerenderd

tanden zijn nog wip
[afbeelding]

:/
gruwelijke lach :P .. Wenkbrauwen zien er idd nog een beetje uit als pleeborstel haren :) .
Haar nekt loopt ook een beetje raar, eerst dik dan dun en dan weer dik.. Het truitje zit mischien iets te strak om der appels voor zon truitje :P . De onderkan van het truitje loop ook een beetje raar.
Maar over het algemeen ziet het er gewoon goed uit

btw, ze doet me een beetje denken aan een piraat op de een of andere manier... :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 13-01-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
[...]

gruwelijke lach :P .. Wenkbrauwen zien er idd nog een beetje uit als pleeborstel haren :) .
Haar nekt loopt ook een beetje raar, eerst dik dan dun en dan weer dik.. Het truitje zit mischien iets te strak om der appels voor zon truitje :P . De onderkan van het truitje loop ook een beetje raar.
Maar over het algemeen ziet het er gewoon goed uit

btw, ze doet me een beetje denken aan een piraat op de een of andere manier... :D
truitje heb ik net een half uur geleden gefixt :P
Nek heb je idd gelijk in, ff fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Oogst schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:15:
[...]

Als 'wij' het niet zouden downloaden en er daardoor nooit mee bezig zouden zijn, zou 3dmax in de prof. wereld ook een stuk minder gebruikt worden. Denk je dat de profs van nu zijn begonnen met een licentie van 5000 euro? Dacht het niet :)
Als niemand ooit een illegale versie gebruikt zou hebben zouden ze nooit zo ver zijn geweest als nu. Discreet verdient z`n geld in het bedrijfsleven. En als wij gratis onze kennis voor max dusdanig kunnen verhogen waardoor we bedrijven gaan zoeken die ook met max werken (of andere goede pakketten uiteraard) dan hebben zij toch wat ze hebben willen? :)
Ik zie dit absoluut niet als jatten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:
[...]btw, ze doet me een beetje denken aan een piraat op de een of andere manier... :D
Idd!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Sorry voor mijn late reactie op al jullie antwoorden. Ik had een probleem met mijn got-account; Ik had mijn email verandert, maar kreeg maar geen nieuw wachtwoord binnen(lag waarschijnlijk aan mijn email forward die niet werkte). Dus kon vanaf gisteravond niet meer inloggen. Maar heb net weer een nieuw wachtwoord gekregen, dus ben weer online :) .
Maar heel erg bedankt, het is nu gelukt door er splines van te maken, ze te attachen en dan te extruden. Ga er nu een kubus van maken. Vind het echt super leuk om met dit programma te werken, ook al is dit nog simpel.
Die studentenlicentie van 100 euro is wel interessant misschien, zal dan alleen ff moeten sparen, want het studentenleven is nogal duur, dus kan nu even zelfs geen 100 euro missen :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar eigenlijk is er amper een wezenlijk verschil tussen het stelen van software en het stelen van een fysiek ding als een plasma-tv. OK, bij software kost het de maker niks dat jij het kopieert, bij een plasma-tv kan de gestolen tv niet meer verkocht worden, dus dat werkt extra. Ook ik bezit illegale programma's en spellen, maar eigenlijk vind ik dat dat niet kan. Muziek bijvoorbeeld koop ik wel vrijwel altijd netjes legaal en games tegenwoordig ook steeds meer. Die software-producenten moeten het toch echt alleen maar hebben van de verkopen, dus als iederen kopieert, gaan ze gewoon failliet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
XLerator schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:49:
[...]

Als 'wij' het niet zouden downloaden en er daardoor nooit mee bezig zouden zijn, zou 3dmax in de prof. wereld ook een stuk minder gebruikt worden. Denk je dat de profs van nu zijn begonnen met een licentie van 5000 euro? Dacht het niet :)
Als niemand ooit een illegale versie gebruikt zou hebben zouden ze nooit zo ver zijn geweest als nu. Discreet verdient z`n geld in het bedrijfsleven. En als wij gratis onze kennis voor max dusdanig kunnen verhogen waardoor we bedrijven gaan zoeken die ook met max werken (of andere goede pakketten uiteraard) dan hebben zij toch wat ze hebben willen? :)
Ik zie dit absoluut niet als jatten.
Uhm... :?
Wel eens van demo-versies gehoord? Die zijn namelijk bedoeld om een pakket eerst uit te proberen (doen profs ook) en illegale downloads zijn bedoeld om de fabrikant te naaien.
Je hebt op zich wel gelijk en dat werd eerder in dit topic ook al gezegd: Discreet maakt zich echt niet zo druk om particulieren die zich bekwamen in hun product, dat verhoogt inderdaad de kans dat ze het later als prof ook weer gaan gebruiken omdat ze dat pakket toch al kennen. Maar zoals onder andere Oogst ook al zei: Het blijft jatten, welk gevoel je daar zelf ook maar bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:59:
afijn, dis de final van zijn hoofd, beetje met photoshop bewertk zoals je dnek wel ziet :P

[afbeelding]

zwart wit versie
Zo is het wel een heel braaf knaapje :P
Ik zou het stukje waar het haar begint op zijn voorhoofd nog ff fixen, je ziet daar heel duidelijk dat de planes beginnen.
En als je toch in photoshop bezig bent zou je misschien ook de hoeken van de planes wat kunnen afronden. (of hoort dat bij die manga stijl?)

@Hymn:
De borsten vind ik er niet zo mooi uit zien, lijken een beetje op silliconen borsten.

@Oogst:
Het was ook meer een gissing..ik ben verscheidende scene's tegengekomen die last hadden van rare verlichting(schaduw) omdat ze hun ruimte niet goed hadden afgesloten. Bij de scene van mij, "de trap", zie je ook dat één muur veel lichter is dan de andere. Wat naar mijn mening de oorzaak is van 2 losse wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 07:55:
[...]

Uhm... :?
Wel eens van demo-versies gehoord? Die zijn namelijk bedoeld om een pakket eerst uit te proberen (doen profs ook) en illegale downloads zijn bedoeld om de fabrikant te naaien.
Je hebt op zich wel gelijk en dat werd eerder in dit topic ook al gezegd: Discreet maakt zich echt niet zo druk om particulieren die zich bekwamen in hun product, dat verhoogt inderdaad de kans dat ze het later als prof ook weer gaan gebruiken omdat ze dat pakket toch al kennen. Maar zoals onder andere Oogst ook al zei: Het blijft jatten, welk gevoel je daar zelf ook maar bij hebt.
In 30 dagen leer je geen 3dmax hoor :) En als je maar 5% van de functies kan gebruiken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:59:

[afbeelding]

zwart wit versie
Werkelijk, dan besteed je er zoveel tijd aan, en dan eindig je nog met haar waar de polygonen zo van te tellen zijn. Doe er nou eens een meshsmooth overheen of zo! Voor de rest istie best wel goed gelukt weer. :) Ik denk persoonlijk dat je meer winst zou halen op de kwaliteit van je plaatjes wanneer je je zou verdiepen in rendering, belichting en texturing, dan in modelling. Je models zijn echt goed, maar zeker de belichting en rendering kun je denk ik nog veel op winnen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:07:
[...]

Werkelijk, dan besteed je er zoveel tijd aan, en dan eindig je nog met haar waar de polygonen zo van te tellen zijn. Doe er nou eens een meshsmooth overheen of zo! Voor de rest istie best wel goed gelukt weer. :) Ik denk persoonlijk dat je meer winst zou halen op de kwaliteit van je plaatjes wanneer je je zou verdiepen in rendering, belichting en texturing, dan in modelling. Je models zijn echt goed, maar zeker de belichting en rendering kun je denk ik nog veel op winnen.
mja, ik zal vanmiddag es een wire sturen, er zitten egt al veel polygenen in hoor(met meshsmooth dus).. Ik moet me idd meer verdiepen in belichting en rendering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

http://www.cgtalk.com/sho...php?t=160223&page=1&pp=15

Handige verzameling trucs en tips .. in het engels. Voor max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:49:
[...]

mja, ik zal vanmiddag es een wire sturen, er zitten egt al veel polygenen in hoor(met meshsmooth dus).. Ik moet me idd meer verdiepen in belichting en rendering :P
http://www.cgtalk.com/sho...?t=158525&highlight=d-tox

de haren daar lijken wel goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja joh, ik wist niet eens dat ik een 2e thread erbij had gemaakt, was ook de moeite niet egt aangezien mun pc vlak erna niet meer opstarten...:P
Net flipte ie alweer, na alles stekertjes en t.v kaart eruit te hebben gesloopt start ie weer op, dus ik ga nu ffe backuppen... Vooral aangezien die cgtalk bijna afgelopen is en ik nog mijn final in moet leveren... :7

Maar de haren daar hebben ongeveer hetzelfde probleem, 1e post onderste plaatje daar zie je in het midden ook planes, scheding is daar beter zal ik bij deze ook ffe veranderen, verder vind ik dat haar niet zo veel beter als deze hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben nog steeds bezig met proberen de bibliotheek van mijn Forum Trajani te renderen. Ik heb nu eindelijk settings gevonden die werkbare rendertijden opleveren. Hier onder staan twee verschillende settings en het verbaast me dat er zo weinig verschil tussen te zien is.

luma min -4 max -1 shade rate 15 rendertijd 41 minuten voor 18 buckets (11 uur voor een complete pic op 1280*960):

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/Render%20forum%2006%20bibliotheek%20brazil%20d%2018%20buckets%2040%20minuten%20aa%202%202%20luma%20-4%20-1%20bounces%201%20view%2015%20sec%205%20contrast%2031%20lights%2052%20full%20shade%20always.png

luma min -4 max -2 shade rate view 8 rendertijd 15 minuten voor 18 buckets (4 uur voor een complete pic op 1280*960):

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/Render%20forum%2006%20bibliotheek%20brazil%20d%2018%20buckets%2015%20minuten%20aa%202%202%20luma%20-4%20-2%20bounces%201%20view%208%20sec%205%20contrast%2060%20lights%2052%20full%20shade%20always.png

De rest van de settings:
aa min 2 max 2
52 lampen met shadow maps
direct illumination voor point lights
indirect illumination voor point lights
1 bounce
geen photons of spul

Er is wel wat ruis te zien in de donkere stukken, maar het verschil is minimaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 14-01-2005 18:53 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Ik vind die ruis eigenlijk wel wat hebben. Dat geeft meer realisme omdat normaal een foto ook zelden zonder ruis is. Dus ik zou zeggen de onderste. Alhoewel het verschil (zoals je zegt) minimaal is. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134352

Wow wat maken jullie een geweldige dingen!!

Vandaag ben ik voor het eerst op het forum en dit is wat mij interesseert!!!!

Ga zo door!

Ik maak even een nieuw onderwerpje aan over 3D modelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
Anoniem: 134352 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:01:
Wow wat maken jullie een geweldige dingen!!

Vandaag ben ik voor het eerst op het forum en dit is wat mij interesseert!!!!

Ga zo door!

Ik maak even een nieuw onderwerpje aan over 3D modelling..
Hehe :P . Ik zie dat er al weer een slotje op je topic zit. Voor nederlandse forums kun je ook naar www.3dfreakz.net/forums/ en naar www.3dhype.com . Maar als je een nieuw forum gemaakt heb dat geef je dat maar aan dan zet ik hem in de startpost. Ff kieken of je dan ook nog wat leden kan krijgen.

btw als er nog meer mensen zijn die kwalitatieve links hebben!! Mail me dan ff op plaats een berichie

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:

Afbeeldingslocatie: http://www.chester.speedxs.nl/wip5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chester.speedxs.nl/wip6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop, ik heb het plein van mijn Forum Trajani opnieuw gerenderd, nu met V-ray op goede kwaliteit en ik vind hem mooi geworden. :) Kostte maar een half uurtje voor 2,4 miljoen polies (de helft zit in de bomen).

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/Render%20forum%20plein%20compositie%20550.jpg
groot

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:03

Sharky

Skamn Dippy!

Oogst schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:39:
Hop, ik heb het plein van mijn Forum Trajani opnieuw gerenderd, nu met V-ray op goede kwaliteit en ik vind hem mooi geworden. :) Kostte maar een half uurtje voor 2,4 miljoen polies (de helft zit in de bomen).

[afbeelding]
groot
als je het geheel nog wat 'viezer' zou maken en wat atmosferische effecten zou toevoegen (de lucht kan gewoon beter) zou het nog realistischer zijn denk ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
sharky schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:37:
[...]

als je het geheel nog wat 'viezer' zou maken en wat atmosferische effecten zou toevoegen (de lucht kan gewoon beter) zou het nog realistischer zijn denk ik.
en mischien shaduw van de wolken ? ben geen max gebruiker maar het zou toch moeten lukken ? of sla ik de plank nu gigantish mis :P

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

De wolken lijken nu nog gewoon een texture op een plane zegmaar, misschien een plugin gebruiken voor echte wolken?
Of wordt dat te lang renderen..?

Ik heb ook nog even een probleem, waar ik graag snel antwoord op wil ( Lekker aardig he :P ) namelijk dat als ik een animatie render, dat ik dan eerst moet aangeven hoe het bestand gaat heten dat gerenderd gaat worden.

Doe ik meestal gewoon .mov of .avi, maar tis altijd maar weer de gok of 3dsmax vast gaat lopen, want dat doet hij verdacht veel :X

Ik heb nu voor de 5e keer 3dsmax opgestart, want hij loopt simpelweg vast als ik de 'opslaan' knop indruk :X ?

Hoe kan dit nou weer?

//edit: Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/error.GIF

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 15-01-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Doet hij dit alleen bij een bepaalde scene of bij elke render in elke bestand die je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik moet je nu eerlijk toegeven dat het nu ineens wel lukt, maar het blijft gokwerk, en 9/10 doet hij het niet.

Hij doet dit bij elke render/scene whatever, vaag he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Oogst, VRay ruled man, ziet er geweldig uit!!
Zou je eens een (eventueel kleine) render kunnen maken met de scanline? Om het verschil te (laten) zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:00:
@Oogst, VRay ruled man, ziet er geweldig uit!!
Zou je eens een (eventueel kleine) render kunnen maken met de scanline? Om het verschil te (laten) zien?
Die render met de scanline staat al ruim drie jaar op mijn Forum Trajani website, zie mijn sig. :)
sharky schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:37:
[...]

Ik vind het juist wel mooi dat het er nu zo vredig, hemels uitziet. Ik ga het dus zeker niet viezer maken of mist toevoegen. De lucht mooier is wel een optie, zegt u maar hoe.
Liquid.. schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:57:
[...]

en mischien shaduw van de wolken ? ben geen max gebruiker maar het zou toch moeten lukken ? of sla ik de plank nu gigantish mis :P
Nee joh, er zit toevallig net geen wolk voor de zon. ;)
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:19:
De wolken lijken nu nog gewoon een texture op een plane zegmaar, misschien een plugin gebruiken voor echte wolken?
Of wordt dat te lang renderen..?
Welke plug-in geeft net zo'n goed resultaat als een foto zonder dat het me enorm veel tijd kost om die plug-in te leren? Dreamscape? Ik zou wel eens kunnen kijken wat ik krijg met een andere lucht-texture, ik heb op zich wel betere dan deze.

[ Voor 64% gewijzigd door Oogst op 15-01-2005 13:09 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mun final...

Ik ben er niet tevreden mee, tenminste het had stukken beter gekunt, ik had er gwoon niet egt veel meer in... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/challenge/entries/7/4793/4793_1105796435_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 14:15

Cablekevin

CCCP Baby!

Kben ook nog bezig aan iets maar postk nog ff nie :) * verwacht niet veel :9 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

D-tox door die schaduwen is die gast weer zo vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/oneman2tumb.jpg
Het is niet veel, en is veel aan gephotosnoept maar kvond hetwel mooi dus ff poste ;)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Liquid.. schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 15:09:
[afbeelding]
Het is niet veel, en is veel aan gephotosnoept maar kvond hetwel mooi dus ff poste ;)
Nice :)
Dat wordt mn volgende wallpaper 8)
* Chester houdt van abstract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ben sinds kort beetje aan het hobbyen met de 3dsmax7 trial versie. Is erg leuk, maar om nou binnen 30 dagen te beslissen om het te kopen vind ik wel beetje snel.
Nou zie ik dat er van Maya een personal learning edition(PLE) is, die is niet tijdsgebonden. Maar ik lees wel overal dat dit programma een stuk lastiger is. Is dit programma een beetje te "leren" voor een noob? (met leren bedoel ik niet compleet beheersen)
En ik lees op de site van Alias dat er wat dingen ontbreken bij de PLE, kan alleen nergens vinden wat. Weet iemand wat dit zijn? Zullen wel functies zijn die ik het eerste jaar niet zal gebruiken, maarja ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86400

Als er mensen zijn die interesse hebben in 2055 textures (zo'n 124mb zipped), neem dan eens een kijkje op http://www.ut2003hq.com/p...b.php?action=file&id=2919
Ik zeg niet dat ze allemáál bruikbaar zijn, maar enkele kunnen toch wel van pas komen om je collectie aan te dikken.
Ze zijn niet van mij, ik heb ze enkel voor jullie gevonden :) Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Anoniem: 86400 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:25:
Als er mensen zijn die interesse hebben in 2055 textures (zo'n 124mb zipped), neem dan eens een kijkje op http://www.ut2003hq.com/p...b.php?action=file&id=2919
Ik zeg niet dat ze allemáál bruikbaar zijn, maar enkele kunnen toch wel van pas komen om je collectie aan te dikken.
Ze zijn niet van mij, ik heb ze enkel voor jullie gevonden :) Succes ermee!
Ben zeer benieuwd, de screenshot ziet er iig erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan er iemand mij het verschil vertellen tussen vray free en demo? Kan het zijn dat demo achteraf nog te registreren valt naar de volledige versie (zonder beperkingen) en dat de free-versie enkele beperkingen opgelegd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hop, en nu heb ik ook de bibliotheek van het Forum Trajani gerenderd. Na zoveel geklooi met photons en area lights in Brazil heb ik uiteindelijk gekozen voor 28 ouderwetse shadow mapped lampen in V-ray en één enkele normale bounce. In ongeveer drie uur wastie klaar, wat ik heel netjes vind. :)

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/Render%20forum%20bibliotheek%20compositie%20550.jpg
groot
Spits18 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:47:
Ben sinds kort beetje aan het hobbyen met de 3dsmax7 trial versie. Is erg leuk, maar om nou binnen 30 dagen te beslissen om het te kopen vind ik wel beetje snel.
Nou zie ik dat er van Maya een personal learning edition(PLE) is, die is niet tijdsgebonden. Maar ik lees wel overal dat dit programma een stuk lastiger is. Is dit programma een beetje te "leren" voor een noob? (met leren bedoel ik niet compleet beheersen)
En ik lees op de site van Alias dat er wat dingen ontbreken bij de PLE, kan alleen nergens vinden wat. Weet iemand wat dit zijn? Zullen wel functies zijn die ik het eerste jaar niet zal gebruiken, maarja ben benieuwd.
MAYA is niet noemenswaardig moeilijker om te leren dan MAX. Wel geldt dat er voor MAX ongeveer 100x zoveel tutorials online te vinden zijn en dat de meeste fora vooral MAX-gebruikers hebben. Gevolg: info vinden over en antwoorden vinden op vragen over MAX is stukken gemakkelijker. Maar MAX zelf is niet echt gemakkelijker.

[ Voor 53% gewijzigd door Oogst op 15-01-2005 22:40 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik heb zelf ook met alletwee (maya en max) gewerkt.
Ik ben begonnen in 3D met Maya simpelweg omdat ik er niks vanaf wist en op de Star Wars episode 1 DVD gezegd werd dat ze daar met Maya werken. Dus ik denk, zal vast goed zijn :D

Ik heb eigenlijk helemaal geen moeite gehad met het leren ervan. Er zijn weliswaar minder tutorials dan voor max, maar nog steeds gigantisch veel, ook voor beginners. De maya help is zelf al een goed hulpmiddel voor de meeste basis dingen. Er staat in de startpost dat er een hoge startersdrempel is, maar ik vond het werken met maya juist erg intuïtief en logisch.

Toen ik MAX even probeerde was dat ineens heel vreemd. Alles werkte anders en hele simpele dingen moest ik ineens heel ergens anders zoeken. Daarom was het heel vervelend om het echt fatsoenlijk te proberen en ben ik bij maya gebleven.

Als je nog niet met 1 van de 2 echt gewerkt hebt, bekijk eens een video tutorial van allebei om de interfaces en gebruik ervan te zien. Moeilijkheid is niet echt een factor, beide zijn niet zomaar simpel om goed te gebruiken, maar beide leer je met wat tutorials en oefening tot het vanzelf gaat. Maar de logica die achter de interface zit kan misschien bij de één veel toepasselijker voor je zijn dan de ander. Misschien heb je wel eens voor een spel levels geprobeerd te maken oid en zie je al meteen dat 1 van de 2 progs heel intuïtief met je mee denkt, kies daar dan voor en besteed daar veel tijd aan. Je leert het dan vanzelf.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:43:
Mun final...

Ik ben er niet tevreden mee, tenminste het had stukken beter gekunt, ik had er gwoon niet egt veel meer in... :P

[afbeelding]
Zo, die vind ik dus echt wel heel erg mooi! _/-\o_ Maar...
Ten opzichte van de eerdere versie die je hierzo op got liet zien is hij al stukken verbeterd. Het enige punt wat ik bij deze zou willen aandragen is dat ik er te veel lege ruimte in vind zitten. Je caracter komt (volgens mij) niet volledig tot zijn recht omdat hij te ver uit het midden staat, howel de belichting een hoop goed maakt. Ik weet niet hoeveel je nog van zijn ondergrond gemoddeld hebt buiten het camerastandpunt van wat we nu zien maar ik denk dat het plaatje er enorm op vooruit zal gaan als je net even een halve meter (inschatting ten opzichte van je caracter) meer naar rechts zou scrollen met je camera. Kortom : het idee is goed, de sfeer die dit plaatje uitstraalt vind ik trouwens ook fantastisch maar één kleine aanpassing kan in dit geval een gruwelijke verbetering met zich mee brengen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ben ik het niet mee eens. Ik vind het juist mooi dat hij "in de leegte" staart, zonder dat hier ook maar iets duidelijk is van waar en wat daar achter mag liggen. Lijkt mij een goede opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik vind D-tox z'n plaatje ook erg netjes gelukt. Die camera 'teveel' naar links helpt juist de sfeer van het geheel een beetje. Ik vind alleen dat jochie z'n gezicht te oud op de een of andere manier. Op zich is het gewoon een geweldig model, maar door die lappenpop in z'n poten zou je zeggen dat het een kind is, maar die kop is meer van een 20-jarige. Dat verwart een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Af en toe doe ik ook nogeens iets. Voor de eerste keer geprobeerd beetje te texturen. Grootste deel van textures zijn zelfgenomen foto's die dan verwerkt zijn met photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/wip06_thumb.jpg

Nog veel werk aan maar ik heb er best zin in. :)

Owjah verhoudingen kloppen voor geen meter. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 16-01-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 103571 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:28:
Af en toe doe ik ook nogeens iets. Voor de eerste keer geprobeerd beetje te texturen. Grootste deel van textures zijn zelfgenomen foto's die dan verwerkt zijn met photoshop.

[afbeelding]

Leuk, maar pas met gras wel op je schaal. De grassprietjes die je nu hebt zijn ongeveer vier meter lang per stuk. :o

[ Voor 55% gewijzigd door Oogst op 16-01-2005 13:52 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021

[afbeelding]

ondanks dat de verhoudingen niet kloppen vind ik het er nog best leuk uit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Je had deze tog een keer gemaakt voor een contest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar nooit afgewerkt. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 16-01-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]

En nu ik nog eens wat beter kijk: de verhouding zijn helemaal apart. De loketten zijn waarschijnlijk ook wel een meter of 6 hoog. Aangezien het toch al niet klopt, is het misschien wel leuk om die verhoudingen heel erg uit te vergroten. Bijvoorbeeld reusachtige ramen in die gebouwen. :) Dan veranderder je de 'fout' in een coolle feature die het juist leuk maakt. ("Our software does not contain any bugs, it has features.")

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 16-01-2005 13:52 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

het ziet er inderdaad helemaal niet storend uit, ook al is 1 parkeerplek net zo groot als het halve stadion :)

Lijkt me wel geinig om een filmpje van te zien, een persoon die uit het stadion komt als klein poppetje en onderweg naar de auto ineens 4 keer zo groot wordt om in die auto te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Oogst schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:32:
[...]

MAYA is niet noemenswaardig moeilijker om te leren dan MAX. Wel geldt dat er voor MAX ongeveer 100x zoveel tutorials online te vinden zijn en dat de meeste fora vooral MAX-gebruikers hebben. Gevolg: info vinden over en antwoorden vinden op vragen over MAX is stukken gemakkelijker. Maar MAX zelf is niet echt gemakkelijker.
Dat heb ik idd ook gemerkt nu ik een beetje aan het rommelen ben met MAYA. Het werkt allemaal net anders, maar denk niet dat het veel moeilijker is. Feit is dat het beide moeilijke programma's zijn.
GTOfire schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:33:
ik heb zelf ook met alletwee (maya en max) gewerkt.
Ik ben begonnen in 3D met Maya simpelweg omdat ik er niks vanaf wist en op de Star Wars episode 1 DVD gezegd werd dat ze daar met Maya werken. Dus ik denk, zal vast goed zijn :D

Ik heb eigenlijk helemaal geen moeite gehad met het leren ervan. Er zijn weliswaar minder tutorials dan voor max, maar nog steeds gigantisch veel, ook voor beginners. De maya help is zelf al een goed hulpmiddel voor de meeste basis dingen. Er staat in de startpost dat er een hoge startersdrempel is, maar ik vond het werken met maya juist erg intuïtief en logisch.

Toen ik MAX even probeerde was dat ineens heel vreemd. Alles werkte anders en hele simpele dingen moest ik ineens heel ergens anders zoeken. Daarom was het heel vervelend om het echt fatsoenlijk te proberen en ben ik bij maya gebleven.

Als je nog niet met 1 van de 2 echt gewerkt hebt, bekijk eens een video tutorial van allebei om de interfaces en gebruik ervan te zien. Moeilijkheid is niet echt een factor, beide zijn niet zomaar simpel om goed te gebruiken, maar beide leer je met wat tutorials en oefening tot het vanzelf gaat. Maar de logica die achter de interface zit kan misschien bij de één veel toepasselijker voor je zijn dan de ander. Misschien heb je wel eens voor een spel levels geprobeerd te maken oid en zie je al meteen dat 1 van de 2 progs heel intuïtief met je mee denkt, kies daar dan voor en besteed daar veel tijd aan. Je leert het dan vanzelf.
Ik ben begonnen met MAX dus MAYA is juist weer omschakeling voor mij. Maar vindt het wel fijn werken. Maar een erg groot nadeel vind ik van PLE dat er van die grote letters door je renders heen staan, en dat je rendermogelijkheden zijn gelimiteerd. Voordeel is dat ik het oneindig lang kan gebruiken.
MAX heeft het voordeel dat ik er al aardig mee bekend begin te raken en vindt het een fijn programma. Nadeel is dat ik er geld aan zal moeten gaan uitgeven (minimaal 100 euro) voor een beetje gehobby. Als ik het over 2 maanden zat zou zijn heb ik voor niets 100 euro eraan uitgegeven. (of ik kan elke maand windows eropnieuw zetten en MAX herinstallen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 20:59
Ik heb gezocht op google en GoT, maar toch blijf ik met mijn vraag zitten. Het gaat over netrender.
Ik heb hier nog een pc staan met genoeg cpu kracht (maar dan mijn eigen comp) maar met een brakke graka, maar ik dacht dat ik die cpukracht goed kan gebruiken bij het rederen.
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van netrender, maar vooral hoe gaat dat in zijn/haar werk?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:52:
[...]

En nu ik nog eens wat beter kijk: de verhouding zijn helemaal apart. De loketten zijn waarschijnlijk ook wel een meter of 6 hoog. Aangezien het toch al niet klopt, is het misschien wel leuk om die verhoudingen heel erg uit te vergroten. Bijvoorbeeld reusachtige ramen in die gebouwen. :) Dan veranderder je de 'fout' in een coolle feature die het juist leuk maakt. ("Our software does not contain any bugs, it has features.")
Leuk idee. Ik zal morgen eens wat schetsen om te zien of ik genoeg leuke ideeën heb om daar werkelijks iets leuks van te maken.

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12

Damian

Insane Obtrusion

Ff een vraagje, heb al beetje rond lopen zoeken, maar kan niet zo snel een duidelijk, en vooral uitgebreide tutorial vinden voor car paint, en het renderen zelf zeg maar. Heb een complete auto, helemaal af, maar moet hem nu gaan texturen en materials en shit, maar heb geen idee waar te beginnen.

Tevens heb ik problemen met het renderen van glas in de auto, het is bij mij een vast vierkant opbject, en het geeft, doordat het gechamferd is in de hoeken, een heel raar effect in de hoeken, niet echt mooi, maar met allemaal donkere stukken, omdat ie denk ik, omdat het rond is, in de ronte reflecteert.

Hoe moet ik dus glas renderen, losse plane ??

[ Voor 40% gewijzigd door Damian op 16-01-2005 15:07 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mn facial setup voor Kate ( de vrouw die ik aan het maken ben :P )

Erg leuk om mee te spelen :p

hier
:p

edit: divx codec nu :p

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 16-01-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
En een restrender van de Basilica uit mijn forum. 21 minuten renderen op 1280*960.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Nieuwe%20site%20shizzle/Render%20forum%2006%20basilica%20vray%20a%20550.jpg

Ik vind de overshine nu wel een beetje overdone, maar ik wil graag het idee geven dat het binnen vrij donker is en dat het buiten heel erg licht is. Iemand tips over hoe dit effect mooier te krijgen?
Anoniem: 103571 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:57:
[...]

Leuk idee. Ik zal morgen eens wat schetsen om te zien of ik genoeg leuke ideeën heb om daar werkelijks iets leuks van te maken.

Bedankt. :)
Ik ben benieuwd! :)
NOVA_TheCrew schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:55:
Ik heb gezocht op google en GoT, maar toch blijf ik met mijn vraag zitten. Het gaat over netrender.
Ik heb hier nog een pc staan met genoeg cpu kracht (maar dan mijn eigen comp) maar met een brakke graka, maar ik dacht dat ik die cpukracht goed kan gebruiken bij het rederen.
Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van netrender, maar vooral hoe gaat dat in zijn/haar werk?
Ik weet niet of je MAX gebruikt, maar dan heet te tool ervoor in elk geval Backburner. Daarop zoeken levert je misschien al meer op (bijvoorbeeld in de help van MAX).
Damian schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:04:
Ff een vraagje, heb al beetje rond lopen zoeken, maar kan niet zo snel een duidelijk, en vooral uitgebreide tutorial vinden voor car paint, en het renderen zelf zeg maar. Heb een complete auto, helemaal af, maar moet hem nu gaan texturen en materials en shit, maar heb geen idee waar te beginnen.

Tevens heb ik problemen met het renderen van glas in de auto, het is bij mij een vast vierkant opbject, en het geeft, doordat het gechamferd is in de hoeken, een heel raar effect in de hoeken, niet echt mooi, maar met allemaal donkere stukken, omdat ie denk ik, omdat het rond is, in de ronte reflecteert.

Hoe moet ik dus glas renderen, losse plane ??
De mooiste effecten met auto's krijg je als je Brazil gebruikt. Het is niet noodzakelijk, maar de meesten gebruiken die renderer ervoor. Dat is wel weer 10.000 knopjes extra in MAX en een behoorlijk ingewikkelde renderer, dus je doet er niet altijd goed aan om eraan te beginnen.
Anoniem: 41017 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:38:

hier

Het is erg cool om te zien en het zit knap in elkaar, maar ik zou zo toch zeker niet willen werken. Met morph targets heb je uiteindelijk toch nog veel meer controle en ik zou die extra controle toch wel graag willen. Daarnaast kan ik dan beter daadwerkelijk modellen hoe het eruit moet zien, met alle rimpels van een expressie erbij.

[ Voor 83% gewijzigd door Oogst op 16-01-2005 16:09 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:02:
Het is erg cool om te zien en het zit knap in elkaar, maar ik zou zo toch zeker niet willen werken. Met morph targets heb je uiteindelijk toch nog veel meer controle en ik zou die extra controle toch wel graag willen. Daarnaast kan ik dan beter daadwerkelijk modellen hoe het eruit moet zien, met alle rimpels van een expressie erbij.
Psssst, het zijn morphs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 80198 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:43:
Mun final...

[afbeelding]
Jammer dat je nog steeds altijd een deel van je renders helemaal wegvaagt.. je zal er misschien mee willen laten zien dat die "ufo's" snel door het beeld heen vliegen, maar ik krijg er eigenlijk niet echt het gevoel bij dat ze ook daadwerkelijk snel vliegen. Het komt op mij meer over alsof ze op een plaats in de lucht hangen en wild heen en weer trillen oid (vooral die ene vooraan).

Je had misschien wat meer diepte kunnen krijgen door bv. op de voorgrond een of meerdere blaadjes langs te laten zweven. Of misschien die boom zelf op de voorgrond, maar dat was geloof ik al ergens gezegd.
Trouwens, over die blaadjes gesproken.. waar komen die eigenlijk vandaan? ;) (lijkt er nl op dat ze niet van de boom komen die achter het jongetje staat?)

Verder vind ik het er heel leuk uitzien. Ook leuk dat je nu eindelijk eens niet een virus hebt gehad waardoor al het werk weer naar de maan is ;)

Oogst schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:52:
("Our software does not contain any bugs, it has Features.")
* Anoniem: 105830 houdt niet van software met gele wormpjes.. :P

Anoniem: 41017 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:38:

hier

Cool! Ziet er heel vet uit :)

Ga je daar ook nog een tutorial over maken? :)
(of is dat gewoon met bones oid gedaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOVA_TheCrew schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:55:
Ik heb de voorbije weken continu met 4 pc's zitten renderen zonder problemen, dus ik denk wel dat ik je op weg kan helpen :)
Als je 2e pc genoeg cpu-kracht heeft en genoeg ram, dan kan hij zeker meedoen met renderen. Enige wat je op die pc moet doen is dezelfde software (plugins inclusief) installeren als op de pc waarop je je scene gemaakt hebt.
* ik ga vanaf nu je pc met brakke grafische kaart 'pc2' noemen en de andere 'pc1' *
Start op pc2 backburner server op (start > programma's > discreet > backburner > server :) )
Zorg dat beide pc's in een netwerk staan en zorg dat je firewall backburner vrijgeleide geeft om gegevens te versturen en ontvangen.
Start nu op pc1 'backburner-monitor' en 'backburner-manager' ==> klik gewoon op ok wanneer hij een venstertje opent met een ip-adres in.
Open 3ds max. Open je scene. En nu heel belangrijk!!!: zorg ervoor dat AL JE VERWIJZINGEN NAAR BESTANDEN (textures, xrefs,....) via mijn netwerklocaties gebeurd zijn (je zou zoiets moeten krijgen als: \\NAAM_PC\C_DRIVE\map_waarin_je_bestanden_staan\bestandsnaam
Ook je render-output moet naar een dergelijke netwerklocatie!
Ga naar je render-dialog. Vink netrender aan en geef een locatie op waar je beeldje moet opgeslagen worden (netwerklocatie!).
Druk render.
Nieuw venster wordt geopend > vul je job-name in > eventueel een omschrijving > klik op de connect button (alle andere instellingen neem je maar eens door in de help.)
Check nu nog even de advanced button en zorg ervoor dat 'wait for max to render' hoger staat dan 50 (bij mij staat ie steeds op 1000. dwz dat er 1000 minuten aan een plaatje gerenderd mag worden voor max het verdacht lang gaat vinden en de render gaat afbreken om opnieuw te beginnen (backburner zal dus denken dat je andere pc vastgelopen is. Dit is echter zelden het geval, langere rendertijden dan 50 minuten wel...)
Klik op submit, wacht even en je zal op je pc2 zien dat max geopend wordt en dat ie begint te renderen.
Wanneer je nu ook pc1 wil laten mee renderen open je daar ook gewoon backburner-server.

Nog enkele opmerkingen:
- het maxbestand waarin je aan het werken was mag afgesloten of veranderd worden. Dit zal geen effect hebben op je renderings die je naar je manager doorgestuurd hebt. Wijzig wel je bitmaps niet, want deze worden wel af en toe opnieuw geladen, waardoor een veranderde bitmap een veranderd resultaat zal geven.
- je kan niet je 2 pc's aan 1 plaatje laten renderen (alhoewel er ergens een plugin bestaat waarvan de naam me ontglipt waarmee dit wel gaat.)
- wanneer je bv brazil gebruikt kan je wel je 2 pc's aan 1 plaatje laten renderen, maar voorlopig zul je ze wel nog in photoshop aaneen moeten plakken. Je moet namelijk op pc1 bv van links naar rechts renderen, terwijl er op pc2 van rechts naar links gerenderd wordt. Wanneer ze elkaar beginnen te overlappen sla je de afbeeldingen op, en plak je ze samen in bv photoshop.
(In de volgende versie van brazil zou banshee geïmplementeerd moeten zitten waardoor 1 plaatje wel op meerdere pc's gerendered kan worden.)
En als ik het niet verkeerd heb kan v-ray dit nu al (van finalrender weet ik het niet)
- op deze werkwijze kan je wanneer je bv ergens op kot zit waar een netwerk ligt, gemakkelijk alle pc's van je kotgenootjes 's nachts laten meerekenen (met een knipoog naar mijn lieve kotgenoten bij wie dit de voorbije weken het geval was ;) )
Natuurlijk moet je wel voor elke pc de nodige licenties verwerven, maar als je hieroveral gaat struikelen... :)
- er kunnen nog enkele problemen opduiken ivm de ip-adressen wanneer je achter routers of switchen zit, maar dan moet je gewoon even logisch nadenken... op zoek gaan naar het ip-adres van backburner pc1 en pc2 de opdracht geven om rechtstreeks verbindingte maken met dat ip-adres en 'm dus niet automatisch laten zoeken.

Voila, ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen.... succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 105830 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:13:
...
Trouwens, over die blaadjes gesproken.. waar komen die eigenlijk vandaan? ;) (lijkt er nl op dat ze niet van de boom komen die achter het jongetje staat?)
...
Scherp! Het was me nog niet eens opgevallen dat er van een boom met kleine witte blaadjes grote groene bladeren komen vallen. >:)
[...]

* Anoniem: 105830 houdt niet van software met gele wormpjes.. :P
Niet voor niets vinden ze in dat citaat dat bugs Features zijn. Features is dus een bug.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En een restrender van de Basilica uit mijn forum. 21 minuten renderen op 1280*960.

[afbeelding]

Ik vind de overshine nu wel een beetje overdone, maar ik wil graag het idee geven dat het binnen vrij donker is en dat het buiten heel erg licht is. Iemand tips over hoe dit effect mooier te krijgen?
Volumelight? Donkerdere schaduwen? Minder belichten binnen, zodat het er donkerder wordt :)
En anders... tja het buitenlicht dat je vanuit binnen kan zien komt ook binnen, en verlicht de boel, dus hoe meer je kan zien, hoe lichter het binnen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:13:
Cool! Ziet er heel vet uit :)

Ga je daar ook nog een tutorial over maken? :)
(of is dat gewoon met bones oid gedaan?)
Ik was wel van plan om daar een tutorial van te gaan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 20:59
Anoniem: 86400 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:16:
[...]

Ik heb de voorbije weken continu met 4 pc's zitten renderen zonder problemen, dus ik denk wel dat ik je op weg kan helpen :)
Als je 2e pc genoeg cpu-kracht heeft en genoeg ram, dan kan hij zeker meedoen met renderen. Enige wat je op die pc moet doen is dezelfde software (plugins inclusief) installeren als op de pc waarop je je scene gemaakt hebt.
* ik ga vanaf nu je pc met brakke grafische kaart 'pc2' noemen en de andere 'pc1' *
Start op pc2 backburner server op (start > programma's > discreet > backburner > server :) )
Zorg dat beide pc's in een netwerk staan en zorg dat je firewall backburner vrijgeleide geeft om gegevens te versturen en ontvangen.
Start nu op pc1 'backburner-monitor' en 'backburner-manager' ==> klik gewoon op ok wanneer hij een venstertje opent met een ip-adres in.
Open 3ds max. Open je scene. En nu heel belangrijk!!!: zorg ervoor dat AL JE VERWIJZINGEN NAAR BESTANDEN (textures, xrefs,....) via mijn netwerklocaties gebeurd zijn (je zou zoiets moeten krijgen als: \\NAAM_PC\C_DRIVE\map_waarin_je_bestanden_staan\bestandsnaam
Ook je render-output moet naar een dergelijke netwerklocatie!
Ga naar je render-dialog. Vink netrender aan en geef een locatie op waar je beeldje moet opgeslagen worden (netwerklocatie!).
Druk render.
Nieuw venster wordt geopend > vul je job-name in > eventueel een omschrijving > klik op de connect button (alle andere instellingen neem je maar eens door in de help.)
Check nu nog even de advanced button en zorg ervoor dat 'wait for max to render' hoger staat dan 50 (bij mij staat ie steeds op 1000. dwz dat er 1000 minuten aan een plaatje gerenderd mag worden voor max het verdacht lang gaat vinden en de render gaat afbreken om opnieuw te beginnen (backburner zal dus denken dat je andere pc vastgelopen is. Dit is echter zelden het geval, langere rendertijden dan 50 minuten wel...)
Klik op submit, wacht even en je zal op je pc2 zien dat max geopend wordt en dat ie begint te renderen.
Wanneer je nu ook pc1 wil laten mee renderen open je daar ook gewoon backburner-server.

Nog enkele opmerkingen:
- het maxbestand waarin je aan het werken was mag afgesloten of veranderd worden. Dit zal geen effect hebben op je renderings die je naar je manager doorgestuurd hebt. Wijzig wel je bitmaps niet, want deze worden wel af en toe opnieuw geladen, waardoor een veranderde bitmap een veranderd resultaat zal geven.
- je kan niet je 2 pc's aan 1 plaatje laten renderen (alhoewel er ergens een plugin bestaat waarvan de naam me ontglipt waarmee dit wel gaat.)
- wanneer je bv brazil gebruikt kan je wel je 2 pc's aan 1 plaatje laten renderen, maar voorlopig zul je ze wel nog in photoshop aaneen moeten plakken. Je moet namelijk op pc1 bv van links naar rechts renderen, terwijl er op pc2 van rechts naar links gerenderd wordt. Wanneer ze elkaar beginnen te overlappen sla je de afbeeldingen op, en plak je ze samen in bv photoshop.
(In de volgende versie van brazil zou banshee geïmplementeerd moeten zitten waardoor 1 plaatje wel op meerdere pc's gerendered kan worden.)
En als ik het niet verkeerd heb kan v-ray dit nu al (van finalrender weet ik het niet)
- op deze werkwijze kan je wanneer je bv ergens op kot zit waar een netwerk ligt, gemakkelijk alle pc's van je kotgenootjes 's nachts laten meerekenen (met een knipoog naar mijn lieve kotgenoten bij wie dit de voorbije weken het geval was ;) )
Natuurlijk moet je wel voor elke pc de nodige licenties verwerven, maar als je hieroveral gaat struikelen... :)
- er kunnen nog enkele problemen opduiken ivm de ip-adressen wanneer je achter routers of switchen zit, maar dan moet je gewoon even logisch nadenken... op zoek gaan naar het ip-adres van backburner pc1 en pc2 de opdracht geven om rechtstreeks verbindingte maken met dat ip-adres en 'm dus niet automatisch laten zoeken.

Voila, ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen uitleggen.... succes ermee!
Veel dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:03

Sharky

Skamn Dippy!

[afbeelding]

intensiteitspercentage van primary/secondary bounce verlagen

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik ben wat tutorials aan het doen met 3ds max 7. Maar ik soms moet je van je object een editable mesh maken, en soms een poly of weer een patch. Ik vroeg me af wat nou het verschil is en hoe je weet wanneer je wat moet gebruiken. Dus heb gegoogled en gekeken hier op GOT, maar kan niet iets vinden. Kunnen jullie me uitleggen wat nou precies het verschil is? Of misschien hebben jullie een goede link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spits18 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:54:
Ik ben wat tutorials aan het doen met 3ds max 7. Maar ik soms moet je van je object een editable mesh maken, en soms een poly of weer een patch. Ik vroeg me af wat nou het verschil is en hoe je weet wanneer je wat moet gebruiken. Dus heb gegoogled en gekeken hier op GOT, maar kan niet iets vinden. Kunnen jullie me uitleggen wat nou precies het verschil is? Of misschien hebben jullie een goede link?
Gewoon altijd editable poly gebruiken.
Patches zijn evil.
Editable mesh werkt voor geen meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
OK dat is duidelijk :) gewoon poly gebruiken dus.
Maar heeft het te maken hoe de vormen worden opgebouwd ofzo? En als patches en mesh niet goed zijn, waarom zitten ze er dan in? Zijn ze echt nergens makkelijk voor? (ja sorry ben gewoon nieuwsgierig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spits18 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:12:
OK dat is duidelijk :) gewoon poly gebruiken dus.
Maar heeft het te maken hoe de vormen worden opgebouwd ofzo? En als patches en mesh niet goed zijn, waarom zitten ze er dan in? Zijn ze echt nergens makkelijk voor? (ja sorry ben gewoon nieuwsgierig)
Poly en mesh zijn wel te vergelijken, patches zijn weer wat anders.

Bij editable mesh is 'cutten' alleen al al een heel karwei, en epoly heeft wat handiger tools dan emesh.
Patches werden best veel gebruikt voor auto's, dunno of dat nog steeds zo is, maar ik zie echt heeeeeeeeeeeeeel zelden staan dat iemand iets heeft gemaakt met patches :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spits18 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:54:
Poly en mesh lijken heel erg veel op elkaar. Poly is eigenlijk een geavanceerde variant van mesh die er pas later bij is gekomen: bij mesh werkt het eigenlijk nog met alleen maar driehoeken, ook al zie je ook veelhoeken. Bij poly werkt het ook onder de motorkap echt met veelhoeken. Het verschil is vrij subtiel. Over het algemeen geldt: poly heeft minder bugs en veel meer (handige) features.

Patch tenslotte is echt heel wat anders. Patch lijkt erg veel op hoe je soepele splines tekent in MAX: je geeft punten aan en richting in die punten en dan maakt MAX er een soepele vorm van. Zo ongeveer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Laatst online: 29-06 14:52
hey mensen, ik zal binnenkort ook wat dingen posten die ik heb gemaakt, ben nog behoorlijke n00b, maar ik heb even een vraagje wat ik niet kan vinden:
ik wil met Banshee van Brazil met meerdere computers 1 frame renderen, maar hij geeft aan dat hij "can't access some of the auxiliary files". nou weet ik dat je overal een UNC path van moet maken (\\ netwerk path dus), en ik geloof dat ik dat ook overal heb gedaan (alles al 5 keer nagegaan :/), dus nou weet ik niet welke ik nog heb gemist.

Dus kom ik bij mijn uiteindelijke vraag: is er een mogelijkheid om een overzicht van al je gebruikte links te zien (naar textures enzo), waardoor ik snel zou kunnen zien welke ik nog moet aanpassen?

ow ja, het gaat om 3ds max 6 :)

[edit]
grrr, nou heb ik de link gevonden (het was een verstopte xref), maar nou knalt BansheeD.exe er steeds uit op mn andere computer, is dat omdat het allemaal nog een beetje beta is, of zou de nieuwste update van 3ds max op 1 of andere manier weet dat serienummer 9999999999 niet helemaal koosjer is? :X B)
ik heb het ook met de andere computer als host geprobeert, ze vinden elkaar weer, alles staat klaar, maar op het moment dat ik op render druk, schiet die eruit bij de niet-hostende computer en kan de host het toch weer in zn 1tje uitzoeken :(

ook los van elkaar kunnen ze beide het bestand gewoon renderen

weet iemand hoe dit komt (en op te lossen is)?

[ Voor 36% gewijzigd door CeeDeeS op 17-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimp
  • Laatst online: 23-02-2022
zo..

na flink wat af-getutoriald te hebben, ben ik toch maar eens mn eigen modellen gaan maken in maya. Mijn resultaat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://img85.exs.cx/img85/1922/servieswipthumb7tg.jpg

Ik ben er niet echt tevreden mee.. en een paar dingen krijg ik niet goed
- alles ziet er niet echt gesmooth uit, zoals bijvoorbeeld de hendel van de "theepot"
- ik krijg het op de een of andere manier niet voor mekaar om een dikke rand te maken, alles is nu hol met een dun andje eromheen
- en het moet natuulijk nog getexured worden :)

heeft iemand nog tips, of verder comentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
meer segments gebruiken ;) óf een MeshSmoot/Turbosmooth er over heen gooien, maar dan moet je randen gaan chamferen enz.. Speel er maar wat mee, komt vanzelf wat leuks uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien dat jullie het al wisten, maar voor degene die het nog niet wisten, er komt een nieuwe final fantasy film..

Link met trailer: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/

*kwijl* :9~ *kwijl* Alhoewel ik denk dat het verhaal niet zo bagger veel voorstelt, lijkt me het visuele gedeelte prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 80198 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:49:
Mischien dat jullie het al wisten, maar voor degene die het nog niet wisten, er komt een nieuwe final fantasy film..

Link met trailer: http://www.square-enix.co.jp/dvd/ff7ac/

*kwijl* :9~ *kwijl* Alhoewel ik denk dat het verhaal niet zo bagger veel voorstelt, lijkt me het visuele gedeelte prachtig.
Het is al bijna 2 jaar bekend dat ie zou komen :p
Maar idd, het heeft vette CGI. En het verhaal stelt zeker wel veel voor, voor de FF7 fans :)

offtopic:
* Chester heeft 2 big-ass wallscrolls van FF-AC aan zn muur hangen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Chester op 17-01-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik speel dus - als ik tijd heb - zo mee en dan een potje FF XI online.
Als je ziet hoe goed dat real-time gedaan is... en die cut scene's die erin zitten

*drewl

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:00:
[...]

Het is al bijna 2 jaar bekend dat ie zou komen :p
Maar idd, het heeft vette CGI. En het verhaal stelt zeker wel veel voor, voor de FF7 fans :)

offtopic:
* Chester heeft 2 big-ass wallscrolls van FF-AC aan zn muur hangen 8)
mja i know, maar dat betekent niet meteen dat iedereen ut ook weet. En hij zou geloof ik afgelopen zomer al uitgekomen moeten zijn... :?

En met het verhaal bedoel ik dus gwoon het verhaal :P Ik bedoel dus gwoon het verhaal als film, en niet als vervolg op een spel... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 17-01-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ik heb een misschien een beetje een offtopic vraagje maar ik denk dat ik hier het beste het antwoord op mijn vraag kan krijgen.
Is het in 3ds Max mogelijk om een bibliotheek aan te maken met daarin objecten die we vaker zullen gebruiken in tekeningen?
Ik heb op internet naar het antwoord gezocht maar daar kan ik er niks over vinden.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Anoniem: 41017 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:26:
[...]

Poly en mesh zijn wel te vergelijken, patches zijn weer wat anders.

Bij editable mesh is 'cutten' alleen al al een heel karwei, en epoly heeft wat handiger tools dan emesh.
Patches werden best veel gebruikt voor auto's, dunno of dat nog steeds zo is, maar ik zie echt heeeeeeeeeeeeeel zelden staan dat iemand iets heeft gemaakt met patches :P
Oogst schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:24:
[...]

Poly en mesh lijken heel erg veel op elkaar. Poly is eigenlijk een geavanceerde variant van mesh die er pas later bij is gekomen: bij mesh werkt het eigenlijk nog met alleen maar driehoeken, ook al zie je ook veelhoeken. Bij poly werkt het ook onder de motorkap echt met veelhoeken. Het verschil is vrij subtiel. Over het algemeen geldt: poly heeft minder bugs en veel meer (handige) features.

Patch tenslotte is echt heel wat anders. Patch lijkt erg veel op hoe je soepele splines tekent in MAX: je geeft punten aan en richting in die punten en dan maakt MAX er een soepele vorm van. Zo ongeveer.
Ok bedankt! Dus als ik het goed begrijp kan ik me het beste concentreren op poly en splines. Want die werken over het algemeen het beste. En dan voor organische vormen splines en de rest poly's.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.