DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 6 ... 63 Laatste
Acties:
  • 650.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 09:01
Je kunt ze eventueel ook dimmen via PWM denk ik. Naftebakje kan daar vast wat meer uitleg van geven :D

@ kippi, maakte op uit de tekst dat je een 8) nodig had omdat ze zo fel licht gaven. Begrijp nu wat je bedoeld

[ Voor 36% gewijzigd door peeter123 op 22-12-2006 20:40 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:10
peeter123 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:29:
Je kunt ze eventueel ook dimmen via PWM denk ik. Naftebakje kan daar vast wat meer uitleg van geven :D
Zoiets is idd niet moeilijk, standaard PWM dimschema's voor fan's werken perfect.
Maar hier is het ws de bedoeling om het allemaal via de PC aan te sturen, dan zou ik voor deze wel een hogere resolutie nemen, doorgaans kom je toe met 8 bits maar als ze zo fel zijn kan je beter wat meer bits nemen (dus hogere resolutie), waardoor je nog altijd met 256 dimstappen tussen geen en de maximale gewenste hoeveelheid licht kan werken (die maximale hoeveelheid licht beperk je dan vanuit de sturende software op PC, zodat je 's avonds naar een filmpje kan kijken zonder 8) aan).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:47
Natuurlijk kun je ze dimmen. En ik weet wat pwm is en hoe het werkt.
Wilde alleen maar zeggen dat die led strips op vol vermogen enrom veel licht geven, dus ideaal voor ambilight. En ze kosten bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Die strips zijn al vaker genoemd, ik heb er ook nog 2 liggen. Moet zeggen dat ik ze niet bijzonder sterk vind hoor, CCFLs geven meer licht. Bovendien is het rood naar verhouding (met blauw en groen) veel zwakker.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
madwizard schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 02:16:
Die strips zijn al vaker genoemd, ik heb er ook nog 2 liggen. Moet zeggen dat ik ze niet bijzonder sterk vind hoor, CCFLs geven meer licht. Bovendien is het rood naar verhouding (met blauw en groen) veel zwakker.
Hoe groot zijn die strips??
Op de samen-kopen site staat amper info.

Ik gebruik nu CCFL's op een chromoflex controllertje maar de kleuren van CCFL's zijn ietsje minder mooi dan van Led's. De kleuren mengen wat slechter met CCFL's en b.v. geel is moeilijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje met RafkeP's Momolight bezig en heb nu bevredigend resultaat gekregen.
Hier heb ik ook het probleem dat blauw en groen te fel schijnen, dit wil ik oplossen door er een hogere weerstand voor te zetten. Momenteel staat er 220 Ohm voor, iemand een idee welke waarde ik er voor kan hangen, of waaraan ik moet denken?(weinig verstand van electro maar wel leuk).

Op de filmpies zie je een versie met Boblight en media player classic en je ziet BSplayer met de plug-in van RafkeP.

Boblight
MoMolight

Over de sterkte: mijn ledstrips draaien op 9V want 12V was toch te fel vooral blauw en groen.

Als anderen nog filmpjes hebben kunnen die hier geplaatst worden, hebben we een mooi overzicht van de verschillende systemen.(hier komen ook nog meer filmpjes van mij).

RafkeP bedankt voor de ondersteuning _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

i-beast-a schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:02:
Hoe groot zijn die strips??
Op de samen-kopen site staat amper info.
26cm, op de ebay site staat wat meer info.
Foto:
madwizard in "DIY Ambi Wall"

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb een tijd geleden nog een nieuwe functie toegevoegd aan mijn software, de hoogste rgb waarde word 255 gemaakt en de andere 2 waarden worden overeenkomstig vermenigvuldigd, dit werkt zeer goed, de lampen flikkeren praktisch niet meer en je hebt veel meer licht bij donkere beelden.
De maximale vermenigvuldiging heb ik op 10 ingesteld zodat je bij een compleet zwart beeld geen rare dingen krijgt.

Ook wil ik nog sliders toevoegen om de kleur van de lampen in te stellen.

Als iemand nog nuttige toevoegingen weet, roept u maar.

Helaas zit er een drukverband om mijn rechterarm op het moment dus het zal even moeten wachten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:51
Vrijdag is het ons gelukt om uit het rgb signaal twee helften te kunnen onderscheiden (L/R) bij een resoultie van 800*600 75hz. Na de kerst maar eens kijken of 't ook werkt op andere resoluties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is zeker interessant, dit blijf ik volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Heeft iemand nog de zip file met de PHP algoritmes van Glewellyn ? Deze zou ik erg graag willen hebben, maar de site is down.... DM me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Any progress made? ... Just curious :)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Peedy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:25:
Heeft iemand nog de zip file met de PHP algoritmes van Glewellyn ? Deze zou ik erg graag willen hebben, maar de site is down.... DM me maar :)
Ik zou ze zelf nog wel ergens moeten hebben. Ik laat je wel weten als ik wat gevonden heb :)

http://www.xs4all.nl/~glew/ambilight.zip

[ Voor 6% gewijzigd door Glewellyn op 08-01-2007 09:52 ]

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het knutselen geslagen, en heb inmiddels een testopstelling met een rgb led (hyperflux) en een atmel atmega16. Ik ben niet echt onder de indruk van de kleuren die het ding kan produceren.
Daarom zat ik eens te denken, als ik nou eens een paar felle witte leds neem en door een klein lcd schermpje (van een telefoon ofzo) laat schijnen... Ik denk dat de kleuren dan een stuk beter zijn.
Helaas kan ik 't niet testen, zojuist is m'n sloop telefoon permanent overleden :P Aangezien alle elektronica op het "moederbord" zit, is de lcd controller (als ie een losse heeft iig) niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Zo'n schermpje houdt wel iets van 90% van het licht tegen wat erdoor schijnt, dus erg veel licht krijg je er niet uit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik niks van me heb laten horen de laatste weken, maar door familie omstandigheden ben ik ook niet verder gekomen.

'k hoop deze week / dit weekend meer tijd te hebben, zodat ik het schema + print kan publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Dat gaat uiteraard voor :) N.p. doe rustig aan, ik ben zeer benieuwd naar je werk. Overweeg dan ook zeker een setje bij je te kopen als deze voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even volgende, heb bij de blokker een licht bol gekocht natuurlijk sloop je zo'n ding uit elkaar en tja er zitten drie LED's in de intensiteit verloopt tussen de LED's maar zijn er drie groen blauw en rood. Door de witte bol er om heen worden de meng kleuren zichtbaar. Dus een strip met blauw, rood en groen met melk wit plastic er om heen moet het effect van overgang van kleuren netjes filteren. Zonder de bol zie je namelijk ook alleen maar de afzonderlijke LED op lichten. Het melkwitte plastic bol zorgt voor de overgang in kleuren. Zo nu nog de scart stekker aanpassen wat minimaal electronica er tegen aan en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb een nieuwe versie van mijn programma gemaakt, je kunt nu aanzetten dat de rgb waarden vermenigvuldigd worden zodat 1 waarde altijd 255 is, en je kunt ook instellen met hoeveel je de rgb waarden wilt vermenigvuldigen.

Ook heb ik numeric scrollers gemaakt om de helderheid van elke lamp afzonderlijk in te kunnen stellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/BobLight/screenshot.png

Je kunt het programma nog steeds hier downloaden: http://www.xs4all.nl/~loo...ica/BobLight/BobLight.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Het grootste gedeelte van wat er hier allemaal gezegd wordt snap ik als leek maar bar weinig van, maar de beelden spreken voor zich. Super!
Op het moment dat het voor de minder technische doe-het-zelf-er ook voor elkaar te krijgen is, zal ik zeker vooraan staan :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:25
ik zag op xbmcscripts dat er een script is uitgekomen voor de xbox om ambient light aan te sturen middels de smartxx modchip.

smartxx v3 rgb ambient light controller

iemand enig idee welke apparatuur hieraan gekoppeld moet worden, of dat de apparatuur die hier wordt gebruikt zou gaan werken?

edit: filmpje gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=aJi3aZqh0SA&eurl

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 21-01-2007 22:52 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:13:
Ik ben ook al een tijdje met RafkeP's Momolight bezig en heb nu bevredigend resultaat gekregen.
Hier heb ik ook het probleem dat blauw en groen te fel schijnen, dit wil ik oplossen door er een hogere weerstand voor te zetten. Momenteel staat er 220 Ohm voor, iemand een idee welke waarde ik er voor kan hangen, of waaraan ik moet denken?(weinig verstand van electro maar wel leuk).

Op de filmpies zie je een versie met Boblight en media player classic en je ziet BSplayer met de plug-in van RafkeP.

Boblight
MoMolight

Over de sterkte: mijn ledstrips draaien op 9V want 12V was toch te fel vooral blauw en groen.

Als anderen nog filmpjes hebben kunnen die hier geplaatst worden, hebben we een mooi overzicht van de verschillende systemen.(hier komen ook nog meer filmpjes van mij).

RafkeP bedankt voor de ondersteuning _/-\o_
Ik heb dit filmpje van jou gezien: http://www.youtube.com/wa...HZ-A&mode=related&search=

Gebruik je daar mijn software? Want dat rood klopt niet helemaal, misschien zit er ergens een foutje in mijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb dit filmpje van jou gezien: http://www.youtube.com/wa...HZ-A&mode=related&search=

Gebruik je daar mijn software? Want dat rood klopt niet helemaal, misschien zit er ergens een foutje in mijn programma.
Ik heb ook de ambilight gebouwd en op het moment gebruik ik ook jouw software, maar ik heb geen last van rode flitsen (of een andere kleur). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:50:

Als iemand nog nuttige toevoegingen weet, roept u maar.
Een slider waarmee je de update-tijd kunt instellen en een slider waarmee het aantal pixels waarmee de gemiddelde waarde wordt berekend veranderd kan worden (voor een grotere nauwkeurigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

Zo, ik heb mijn USB versie van mijn DIY ambilight nu ook af. Het is toch iets anders gemaakt, namelijk met een 18F2455. Het werkt onder linux, al was het wel even zoeken naar een CDC RS232 driver. Schema's en source volgen!

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979

lampie1979

Hoepla!

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Een slider waarmee je de update-tijd kunt instellen en een slider waarmee het aantal pixels waarmee de gemiddelde waarde wordt berekend veranderd kan worden (voor een grotere nauwkeurigheid).
Meerdere onafhankelijke lampen anstuurbaar (b.v. 4 boven i.p.v 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lampie1979 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:36:
[...]

Meerdere onafhankelijke lampen anstuurbaar (b.v. 4 boven i.p.v 1)
Dan zul je niet alleen de software moeten veranderen, maar ook de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Die functies zal ik er binnenkort wel in bouwen.

Ik heb zelf nog een idee, een pwm sturing via de geluidskaart, daar kun je dan met minimale elektronica een paar leds/ccfl's op aansluiten, zo maak je het voor een elektronica leek ook bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Voor de liefhebbers, mijn USB ambilight versie, Schema's, PCB & source: hier.

Afbeeldingslocatie: http://half-vol.nl/weblog2/images/album/thumb_img_5806.jpgAfbeeldingslocatie: http://half-vol.nl/weblog2/images/album/thumb_img_5811.jpgAfbeeldingslocatie: http://half-vol.nl/weblog2/images/album/thumb_img_5815.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spotnie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:36:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dat ziet er een stuk ingewikkelder uit dan de versie die via de seriële poort communiceert. Wat is nou het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Integendeel, het is een stuk simpeler. Voor de versie via seriele poort, heb je nog een MAX232, condensators etc nodig. Deze versie heeft het voordeel dat je gewoon via de usb poort direct een RS232 poort emuleert. Het blijft dus compatible met de huidige programma's zoals Momolight, boblight etc.

Verder is het een besparing van je schaarse seriele poorten, en zelfs een goed alternatief voor mensen met PC\laptop zonder seriele poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
Jeetje zeg, prachtig! Het gaat in korte tijd sterk vooruit..
Wat ik jammer vind is dat er geen betaalbare, zeer simpele kitjes te koop zijn, die iedereen zou kunnen maken.

Ik ben namelijk op zoek naar zoiets, wat ik tussen DVD-speler en TV kan hangen. Maar aangezien ik totaal gee nervaring heb met verdere elektronica en solderen, is er voor mij nog geen optie.

Toch wou ik maar even kwijt dat ik het fantastisch vind!
Toppie! :9

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOpHyTe-NL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:07:
Wat ik jammer vind is dat er geen betaalbare, zeer simpele kitjes te koop zijn
Hier sluit ik me bij aan, Ben niet onhandig maar heb niet de spullen om te kunnen etsen/boren en om de processor te kunnen programmeren. Solderen zou ik nog wel uitkomen. Een setje met een voor geboorde printplaat en geprogrameerde processor zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Daar ben ik het roerend mee eens, het etsen en proggen van die dingen kan ik niet, de rest wel :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spotnie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:09:
Verder is het een besparing van je schaarse seriele poorten, en zelfs een goed alternatief voor mensen met PC\laptop zonder seriele poort.
Ik heb gewoon een USB > Serial converter ertussen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:42:
[...]

Ik heb gewoon een USB > Serial converter ertussen zitten :)
Kan natuurlijk ook, maar dit werkt ook goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
GeforceDDQ schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:39:
Daar ben ik het roerend mee eens, het etsen en proggen van die dingen kan ik niet, de rest wel :)
Ik snap ook niet waarom er niet een simpel progje voor die Barthelme controller wordt gemaakt.
Dat is tenslotte een eenvoudige controller die OF eigen programma's afloopt OF rechstreeks via RS232 wordt aangestuurd.
Ik heb zelfs al in een ander topic op internet gezien dat er iemand een winamp plugin had gemaakt. (nou ja....aan begonnen was)
Die duitse firma barthelme stelt zelfs "drivers" beschikbaar.

Die kontroller is goed te betalen en kan zowel CCFL's als leds aansturen.
Bij mij hangen er 12 CCFL's aan die een zelfgemaakt progje aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
http://www.chromoflex.com/Usp3_com.pdf

Hier staat sinds kort het protocol uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik kan met mijn software wel een pwm golf maken die uit de geluidskaart gestuurd wordt, dan kun je met een brugcelletje en een audio versterker heel makkelijk een ccfl of led aansturen.

Het jammere alleen is dat je voor 9 lampen ook 9 versterkers nodig hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Vraagje, ik ben nu ook bezig met een ambilight , gebaseerd op Boblight en een Atmel 2313

Zou 4 Mhz genoeg zijn voor 9 pwm en seriele communicatie of kan ik daar toch beter een 8Mhz krystal bij halen

Vraag 2, ik heb begrepen dat Boblight een 9 bytes signaal uitzend naar de microcontroller.

Ik gebruik bascom AVR om de microcontroller te programmeren, nu denk ik dat de pwm me wel gaat lukken, echter hoe moet ik die bytes uitlezen, ik ontvang al wel seriele signalen maar ik kan er niet echt uitkomen terwijl als ik via hyperterminal tekst typ kan ik er wel iets uit opmaken.

Probleem is dus die bytes omzetten naar bruikbare getallen, onderstaand een stukje code die de bytes in een string opslaan en daar snap ik het dus niet meer :'(
code:
1
2
3
Rec_isr:
  Buf = Buf + Chr(udr)
Return

//EDIT 12-02-07

Ben er inmiddels uit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Rec_isr:
  Teller = Teller + 1
   Select Case Teller
   Case 1
      Rood1 = Hexval(udr)
   Case 2
      Rood2 = Hexval(udr)
   Case 3
      Rood3 = Hexval(udr)
   Case 4
      Groen1 = Hexval(udr)
   Case 5
      Groen2 = Hexval(udr)
   Case 6
      Groen3 = Hexval(udr)
   Case 7
      Blauw1 = Hexval(udr)
   Case 8
      Blauw2 = Hexval(udr)
   Case 9
      Blauw3 = Hexval(udr)
      Teller = 0
   End Select
Return

Maar is er geen eind byte o.i.d?

Als je nu toevallig een byte mist zal je programma dat nooit merken?

En dan nog een vraag : wat is links, rechts en boven? (ja 1,2 en 3 maar in welke volgorde)

[ Voor 30% gewijzigd door maddog_rvo op 12-02-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je hebt inderdaad geen startbyte of eindbyte, dat is ook lastig te implementeren, als er dus een byte verloren gaat merk je het niet.

Ik kan wel zorgen dat de microcontroller gereset wordt met bijvoorbeeld de rts pin, die kun je dan met een max232 op de mclr pin van een pic aansluiten, een avr zal vast ook zo'n pin hebben.

Zo kan de microcontroller elke keer gereset worden bij het starten van het programma zodat de volgorde van bytes altijd klopt.

In de praktijk is het bij mij nooit fout gegaan.

De volgorde van de aanstuurbytes is vrij simpel:

rood-links, rood-boven, rood-rechts, groen-links, groen-boven, groen-rechts, blauw-links, blauw-boven, blauw-rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:56:
Je hebt inderdaad geen startbyte of eindbyte, dat is ook lastig te implementeren, als er dus een byte verloren gaat merk je het niet.

Ik kan wel zorgen dat de microcontroller gereset wordt met bijvoorbeeld de rts pin, die kun je dan met een max232 op de mclr pin van een pic aansluiten, een avr zal vast ook zo'n pin hebben.

Zo kan de microcontroller elke keer gereset worden bij het starten van het programma zodat de volgorde van bytes altijd klopt.

In de praktijk is het bij mij nooit fout gegaan.

De volgorde van de aanstuurbytes is vrij simpel:

rood-links, rood-boven, rood-rechts, groen-links, groen-boven, groen-rechts, blauw-links, blauw-boven, blauw-rechts
Bedankt, de AVR heeft inderdaad ook zo`n PIN dus dat zou perfect moeten werken.
Ga vanavond mijn ambilight afmaken. De code voor de chip is al af in Bascom AVR (gewoon basic), (Ik kan wel in C# programmeren maar helaas niet zo goed in C / C++ en helaas is er geen AVR compiler voor C# beschikbaar). Het enige wat ik nog hoef te doen is het printje afmaken (aansturing voor de led strips) en een max232 erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NeOpHyTe-NL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:07:
Jeetje zeg, prachtig! Het gaat in korte tijd sterk vooruit..
Wat ik jammer vind is dat er geen betaalbare, zeer simpele kitjes te koop zijn, die iedereen zou kunnen maken.

Ik ben namelijk op zoek naar zoiets, wat ik tussen DVD-speler en TV kan hangen. Maar aangezien ik totaal gee nervaring heb met verdere elektronica en solderen, is er voor mij nog geen optie.

Toch wou ik maar even kwijt dat ik het fantastisch vind!
Toppie! :9
Dan zal er iemand een paar goeie pcb files moeten leveren aan een printplaat bakker.
Als je die met veel inkoopt betaal je niet veel voor zo'n printje en ziet er wel behoorlijk profi uit
Onderdelen bestellen en solderne maar, of laten solderen.

offtopic:
ruikt naar een IA :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Misschien moeten we ergens eens een wiki opzetten zodat de rest van de wereld mee kan genieten van al ons harde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:32:
Misschien moeten we ergens eens een wiki opzetten zodat de rest van de wereld mee kan genieten van al ons harde werk.
Lijkt me wel een goed idee, al heb ik niet veel werk gedaan (hardware voor mezelf verzonnen maar dat is niet zo moeilijk als het idee er al is) software leek mij het moeilijkst, echter is dat al door jou gedaan en meerdere met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Wiki idee lijkt me een goed plan.
Ik wilde toch al iets van gforge of zo op gaan zetten voor mn bordje dadelijk.

Daar kan dit ook wel in. 'k zal van de week het adres hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Op zich wel een goed idee. Maar krijg je dan geen gezeik met philips en patenten ed.

Niceboy hoe gaat het eigenlijk met je bordje.

[ Voor 5% gewijzigd door peeter123 op 12-02-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

peeter123 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:17:
Op zich wel een goed idee. Maar krijg je dan geen gezeik met philips en patenten ed.
Het is gewoon een video-ontwikkelbordje. Wat je daar verder mee doet is je eigen zaak natuurlijk :) Trouwens ik vraag me af of het zo'n probleem is, die A-R-E is ook gewoon ambilight en die verkopen het toch ook voor flink wat geld.

Zelf ben ik ook een beetje bezig met het eenvoudigere bordje wat ook nog geschikt moet zijn voor ambilight maar niet een heel uitgebreid ontwikkelbordje is. Net als niceboy heb ik daarnaast ook genoeg te doen waardoor het allemaal wat langzaam gaat, maar we geven het niet op.
Ik heb ook wat geëxperimenteerd met het programmeren zelf van CPLDs en AVRs en volgens mij moet het mogelijk zijn iets te maken waar je geen enkele programmer voor nodig hebt, dus alles nieuw direct via USB te programmeren zonder voorgeinstalleerde firmware. Dat moet het makkelijk voor iedereen maken, firmware upgrades zijn dan dus ook geen enkel probleem.

Als niceboy die site heeft opgezet zal er wat meer informatie verschijnen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Ambilight Schema's V2.1 werkt helaas niet bij mij. Kan dat kloppen?

Ziet er super uit trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Micha schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:46:
[...]

Ambilight Schema's V2.1 werkt helaas niet bij mij. Kan dat kloppen?

Ziet er super uit trouwens!
Zou moeten werken, net zelf getest. De schema's dienen wel met Eagle PCB geopend te worden. Download anders even de PDF versie, maar voor de waarden van de onderdelen heb je alsnog de eagle files nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Heeft er iemand nog goede freeware windows programmer software voor de Atmel AVR?
het is voor gebruik van een simpele parallele isp

Ik gebruik nu ponyprog, echter is deze zo leuk om foutjes te maken met het programmeren
van de fuse / lockbits waardoor ik nu al meerdere Microcontrollers niet meer kan programmeren.

Is er misschien een manier om deze lockbits er weer af te krijgen zonder een dure programmer te kopen ? (heb nu al 4 microcontrollers gelocked :( )

[ Voor 22% gewijzigd door maddog_rvo op 14-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

maddog_rvo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:48:
Heeft er iemand nog goede freeware windows programmer software voor de Atmel AVR?
het is voor gebruik van een simpele parallele isp

Ik gebruik nu ponyprog, echter is deze zo leuk om foutjes te maken met het programmeren
van de fuse / lockbits waardoor ik nu al meerdere Microcontrollers niet meer kan programmeren.

Is er misschien een manier om deze lockbits er weer af te krijgen zonder een dure programmer te kopen ? (heb nu al 4 microcontrollers gelocked :( )
Beetje offtopic wel dit, maar goed. Je kunt avrdude nog proberen, die zit bij winavr in de bin map. Er bestaat ook een gui voor (avrdude-gui) die je apart moet downloaden. Lockbits kun je resetten met een chip erase. Fuse bits kun je veranderen met een programmer maar er zijn een aantal situaties waarin dat niet kan. Er zijn eigenlijk niet zoveel fuses die onherstelbaar zijn. Een probleem kan zijn dat de externe klok hebt aangezet waardoor je een kloksignaal ( != kristal) moet aanbieden op XTAL1 om weer te kunnen programmeren (de programmer heeft ook gewoon een klok nodig). En ander probleem is de RESET pin als I/O pin instellen. Dit is niet op te lossen met een simpele ISP programmer, je hebt dan een parallele nodig met hogere spanning. Nog een ander probleem is heel ISP uitschakelen via de fuses, maar als ik het me goed herinner kun je dit niet via ISP zelf en kan je deze fuse alleen met een parallelle programmer setten.

Ik zou trouwens het probleem eerder met je hardware zoeken. Ponyprog zelf maakt niet zomaar fouten, als je een slechte verbinding hebt tijdens het fuses programmeren krijg je wel dit soort problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door madwizard op 14-02-2007 14:37 ]

www.madwizard.org

Verwijderd

Leuk topic! Lijkt me erg interessant en leuk om zelf te maken (hoewel ik daar de kennis niet voor heb :P ).

@Niceboy
Ik ben ook wel geinteresseerd in een kit, omdat ik (als 5VWO'er) nog niet zoveel verstand van elektronica heb (simpele componenten kan ik wel wat leuks mee, maar microcontrollers gaat me echt boven mijn pet). Daarnaast heb ik ook 0,0% kennis van programmeren, dus met een kit en een how-to moet het wel gaan lukken (solderen kan ik wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend zal de website de lucht in gaan, en kan gevonden worden op

http://vincent.vanderlocht.com/

Dit is mogelijk maar een tijdelijk adres, maar als er een verhuizing zal plaats vinden over een tijdje, zal ik zorgen voor een duidelijke forward.

op deze website zal een Wiki komen over o.a. fpga's, cpld's, ambilight oplossingen, avr's en elk ander aanverwant onderwerp.
Ook zal er op deze website een plek komen waar je een nonbinding preorder kunt plaatsen.
Met andere woorden, waar je kunt aangeven dat je intresse hebt in een van de kitjes. Via die route zal ik mensen dan op de hoogte houden over de vorderingen en beschikbaarheid van de kitjes.

grtz,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
-

[ Voor 100% gewijzigd door waslijn op 17-02-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiki is aangemaakt op de bovenstaande website.

'k zal een mogelijkheid maken om je als user/redactuer aan te melden

grtz,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Er staat ondertussen ook wat op over het ambilight bordje, maar voorlopig kun je er alleen op als je even registreert. Dus allemaal snel aanmelden! :)

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 12:35
yeeej! Ik ga gelijk kijken. Volg dit al een tijdje. Ben op zoek naar een 'wat te bestellen en aan elkaar te solderen' handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:58:
Wiki is aangemaakt op de bovenstaande website.

'k zal een mogelijkheid maken om je als user/redactuer aan te melden

grtz,
Vincent
Ik heb me ook geregistreerd. Is het mogelijk dat ik een verhaaltje vertel over mijn ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

spotnie schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:51:
Ik heb me ook geregistreerd. Is het mogelijk dat ik een verhaaltje vertel over mijn ambilight?
Daar is het voor, als het goed is kun je zo een nieuwe pagina beginnen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

madwizard schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Daar is het voor, als het goed is kun je zo een nieuwe pagina beginnen.
Heb ik gedaan ;) Mijn pagina heet 'Ambilight V2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

niet helemaal volgens topic, maar wilde het toch ff zeggen ;-)
Ik heb het setje van A-R-E gekocht, met 2 led strips.
Ik weet dat het iets te duur is, maar goed, tis nu eenmaal zo!

En opzich, werkt het prima.
Het enige wat ik er nog niet uitkrijg zijn rode flitsen tussen het colorshiften.
Dit gebeurt om de 5 a 10 seconden.
Gek genoeg heb ik het tot nu toe alleen call of duty 2 nog niet op kunnen merken.

Hoe het systeem werkt ben ik nog niet achter, hier mis ik het gebrek aan technsiche kennis.
Wel is het zo, dat het niks uitmaakt, heb ARE cpu op Max staan, en mis geen framerates in games.
Dus opzich een prima systeempje.
Zijn er overigens nog anderen die hier ook gebruik van maken? A-R-E dus?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
@MadWizard, je had gelijk ik had een externe klok ingeschakeld ipv een krystal |:(
Mijn ambilight werkt ook eindelijk perfect, had nog wat PWM problemen maar die zijn nu ook eindelijk opgelost (heb ook een STK500 setje gekocht om de AVR fuses goed in te kunnen stellen)

Alleen dan een volgende vraag : Waarmee verlichten jullie de boel, ik had eerst ledstrips gebruikt (deze geven net iets te veel licht en de mijne zijn ook niet helemaal goed meer :( ) nu heb ik 3 RGB leds per kant maar deze zijn helder zodat je de verschillende kleuren te makkelijk kunt onderscheiden zodat je niet 1 gemengde kleur hebt, ook geven ze net te weinig licht.

En waar kun je leds / ledstrips bestellen ? (buiten inkoopacties)

[ Voor 6% gewijzigd door maddog_rvo op 20-02-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

maddog_rvo schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:14:
Alleen dan een volgende vraag : Waarmee verlichten jullie de boel, ik had eerst ledstrips gebruikt (deze geven net iets te veel licht en de mijne zijn ook niet helemaal goed meer :( ) nu heb ik 3 RGB leds per kant maar deze zijn helder zodat je de verschillende kleuren te makkelijk kunt onderscheiden zodat je niet 1 gemengde kleur hebt, ook geven ze net te weinig licht.

En waar kun je leds / ledstrips bestellen ? (buiten inkoopacties)
Je kunt ook CCFLs proberen, die geven meestal een stuk meer en egaler licht. Lastiger is weer dat het dimmen wat moeilijker gaat op lage intensiteit (maar een condensator vervangen in de inverter scheelt wel) en dat rood meer roze is dan rood. Philips gebruikt zelf dacht ik ook CCFLs.

Van LEDs heb je gewoon flink wat nodig voordat het een beetje licht oplevert, er zijn zat LED winkels die ze hebben (leds-buy, ledverkoop.nl, world-led etc.) maar via inkoopacties ben je vaak vrij goedkoop uit. Die LED strips van Niels' inkoopactie op SK zijn ook wel aardig, al zou ik er zelf denk ik twee per kant doen om de lichtopbrengst wat te verhogen, ook valt het rood daarvan wat weg tegen het groen en blauw.

De informatie over het kleinere CPLD bordje (Chameleon gedoopt) op de wiki is ook weer geupdate:
Algemene info, hardware ontwerp, prototype 1 ontwerp met een begin van de schema's

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Vandaag RGB strips binnengekregen van samenkopen.net. Ze geven me wel een bult licht zeg (H) Gelijk connectors aangeperst en kon ze direct gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Zo, mijn ambilight werkt eindelijk helemaal al lijkt ie af en toe wat onstabiel, op de desktop is alles perfect (ook kwa kleur) maar zodra ik een game aan het spelen ben dan flikkert het licht af en toe raar op :/. Overigens heb ik nu inderdaad ook ledstrips gebruikt en dat werkt nu wel aardig. Ik gebruik Boblight voor Games en Desktop en MoMolight voor in de films (boblight werkt bij mij wel voor games maar niet voor films :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Tegen het flikkeren in games, rechts-klik op het tray icon en gaming mode selecteren.

Als je een film afspeelt moet je zorgen dat de player geen overlay gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:01:
Tegen het flikkeren in games, rechts-klik op het tray icon en gaming mode selecteren.

Als je een film afspeelt moet je zorgen dat de player geen overlay gebruikt.
Thanks zometeen meteen proberen :*) opzich was die optie nog best logisch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
In movie mode haalt het programma met 25 fps pixels van het scherm, met spelletjes werkt dat niet goed om de een of andere reden, dan krijg je vaak een hoop zwarte pixels terug.
In gaming mode wordt het maar met iets van 4 fps gedaan en worden de tussenliggende waarden linear berekend.

Ik heb zojuist een tl-buis van 8 watt aangesloten op een ccfl inverter, en verdomd het werkt nog ook :D
Hij is gewoon goed te dimmen zonder flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Gaat dan niet je tl-buis kapot op ten duur. Las ergens dat de gloeidraad dan altijd blijven gloeien, dat dan de gloeidraden opraken. Met een starter worden ze even ingeschakeld dacht ik totdat de buis is onstoken.

@hieronder: weer wat geleerd :)

[ Voor 12% gewijzigd door peeter123 op 22-02-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Omdat een ccfl inverter op 20 kHz werkt heb je de gloeidraden helemaal niet nodig, de buis sprint meteen aan.

Ik ga eens kijken voor gekleurde tl-buizen, al zal ik de inverter waarschijnlijk wat aan moeten passen zodat hij wat meer vermogen aan kan.

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:35:
In movie mode haalt het programma met 25 fps pixels van het scherm, met spelletjes werkt dat niet goed om de een of andere reden, dan krijg je vaak een hoop zwarte pixels terug.
In gaming mode wordt het maar met iets van 4 fps gedaan en worden de tussenliggende waarden linear berekend.

Ik heb zojuist een tl-buis van 8 watt aangesloten op een ccfl inverter, en verdomd het werkt nog ook :D
Hij is gewoon goed te dimmen zonder flikkeringen.
Ik denk dat ik nog wat software problemen op m`n chip heb, in game mode blijft op onverklaarbare wijze het licht van kleur veranderen zonder dat het beeld op het scherm veranderd, op de desktop heb ik hier geen last van. Gebruik overigens 9600 baud, dat zou toch genoeg moeten zijn of is het beter om dit sneller te doen?

Overigens hieronder mijn code, voor degene die mij tips willen geven of voor degene die ervan gebruik willen maken :) (is voor Bascom AVR)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
$regfile = "m8def.dat"                                      'the chip type, subtitutes with the one you like
$crystal = 8000000                                          'the crystal speed i used

Config Portb = Output
Config Portc = Output

Ledr1 Alias Portc.5
Ledg1 Alias Portc.4
Ledb1 Alias Portc.3
Ledr2 Alias Portc.2
Ledg2 Alias Portc.1
Ledb2 Alias Portc.0
Ledr3 Alias Portb.5
Ledg3 Alias Portb.4
Ledb3 Alias Portb.3

$baud = 9600
On Urxc Rec_isr
Enable Urxc
Enable Serial
Enable Interrupts
Enable Timer0

Config Timer0 = Timer , Prescale = 1
On Ovf0 Tim0_isr                                            'timer interrupt on overflow
Start Timer0

Declare Sub Pwm

Dim Teller As Integer
Dim Pwmteller As Integer
Dim Buf As Byte
Dim Temp As String * 6

Dim Rood1 As Byte
Dim Rood2 As Byte
Dim Rood3 As Byte
Dim Groen1 As Byte
Dim Groen2 As Byte
Dim Groen3 As Byte
Dim Blauw1 As Byte
Dim Blauw2 As Byte
Dim Blauw3 As Byte

Dim Rood1temp As Byte
Dim Rood2temp As Byte
Dim Rood3temp As Byte
Dim Groen1temp As Byte
Dim Groen2temp As Byte
Dim Groen3temp As Byte
Dim Blauw1temp As Byte
Dim Blauw2temp As Byte
Dim Blauw3temp As Byte

Teller = 0
Pwmteller = 256

Do
   Waitms 1
Loop

Sub Pwm
   Stop Timer0
   Pwmteller = Pwmteller - 1

If Pwmteller = Rood1 Then
      Set Ledr1
   End If
   If Pwmteller = Groen1 Then
      Set Ledg1
   End If
   If Pwmteller = Blauw1 Then
      Set Ledb1
   End If
   If Pwmteller = Rood2 Then
      Set Ledr2
   End If
   If Pwmteller = Groen2 Then
      Set Ledg2
   End If
   If Pwmteller = Blauw2 Then
      Set Ledb2
   End If
   If Pwmteller = Rood3 Then
      Set Ledr3
   End If
   If Pwmteller = Groen3 Then
      Set Ledg3
   End If
   If Pwmteller = Blauw3 Then
      Set Ledb3
   End If

If Pwmteller = 0 Then
      Reset Ledr1
      Reset Ledr2
      Reset Ledr3
      Reset Ledg1
      Reset Ledg2
      Reset Ledg3
      Reset Ledb1
      Reset Ledb2
      Reset Ledb3
      Pwmteller = 256
   End If
   Start Timer0
End Sub

Rec_isr:
  Teller = Teller + 1
   Select Case Teller
   Case 1
      Rood1temp = Udr
   Case 2
      Rood2temp = Udr
   Case 3
      Rood3temp = Udr
   Case 4
      Groen1temp = Udr
   Case 5
      Groen2temp = Udr
   Case 6
      Groen3temp = Udr
   Case 7
      Blauw1temp = Udr
   Case 8
      Blauw2temp = Udr
   Case 9
      Blauw3temp = Udr
      Teller = 0
      Rood1 = Rood1temp
      Rood2 = Rood2temp
      Rood3 = Rood3temp
      Groen1 = Groen1temp
      Groen2 = Groen2temp
      Groen3 = Groen3temp
      Blauw1 = Blauw1temp
      Blauw2 = Blauw2temp
      Blauw3 = Blauw3temp
   End Select
Return

Tim0_isr:
   Pwm
Return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Zou er niet een soort break moeten komen na de executies van de statements van case?

Ik heb het nu voor elkaar gekregen om een tl buis van 18 watt aan te sturen met een ccfl inverter :)

De transistoren gingen snel stuk gek genoeg :P dus nu stuur ik het trafootje aan met 2 mosfets en een 16f84a.
Ik moet alleen de code herschrijven in asm want met jal krijg ik er maar iets van 5 kHz uit om de mosfets mee aan te sturen, die frequentie is veel te laag, het spoeltje op de ccfl print begon ook een beetje te roken :D

Ook werden de mosfets warm, dat is best knap met een rdson van 0,007 ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 19-09 15:10
Nogal logisch, als die spoel normaal op een 40-tal kHz draait zal je op 5 kHz te lang kortsluiting zitten spelen door je spoel.
Ook wordt de meeste warmte opgewekt tijdens het schakelen, doe er alles aan om dat zo snel mogelijk te laten gebeuren (als je met transistoren tussenin werkt (gate van FET opladen met hogere stroom): speedup condensator plaatsen!).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je eigenlijk een tl-buis willen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:15:
Zou er niet een soort break moeten komen na de executies van de statements van case?
...
Net nog ff gechecked, maar dat is bij Bascom niet nodig. Maar ligt het niet aan die 9600 baud dan?
Ga verder nog proberen om de stop / start timer in de PWM cycle weg te halen, lijkt me nl. niet echt nodig, een buffer voor de pwm heb ik al...

[ Voor 46% gewijzigd door maddog_rvo op 23-02-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
spotnie schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:09:
Vandaag RGB strips binnengekregen van samenkopen.net. Ze geven me wel een bult licht zeg (H) Gelijk connectors aangeperst en kon ze direct gebruiken!
Bij mij zijn er vandaag 10 verzonden. Dus ik ben benieuwd. Kan je wat foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Geprobeerd, maar foto's lukken niet helemaal. Camera past automatisch lichtsterkte aan en ik kan dit niet veranderen (alleen sluitertijd, maar dan hou ik geen steady beeld meer over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Even wat leven in de brouwerij brengen hierzo :)
Ik zit eigenlijk te wachten op een kitje ofzo om dit zelf te kunnen maken, is daar al wat meer over bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Je kunt op niceboy's wiki zien hoe het er mee staat. Momenteel ben ik bezig met het eerste prototype ontwerpen, layout is al een heel eind maar nog niet klaar. Omdat ik ook bezig ben met afstuderen heb ik er niet altijd tijd voor maar het vordert wel. Het printje ziet er op dit moment zo uit (alles door elkaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/ambi/ambi-wip.png

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Madwizzard, welke tool gebruik jij om je PCB te ontwerpen? Ik ben zelf op zoek naar een goede tool om voor mijn projectje (zie hier) het PCB te ontwerpen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ik gebruik altijd Eagle, dat is gratis tot 8x10cm bij 2 lagen. Het duurt even voordat je er vlot mee kan werken omdat het programma tegen alle user interface standaarden in gaat maar het went wel. En veel andere goede gratis PCB editors zijn er eigenlijk niet.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Ik blijf helaas het probleem houden dat eens in de zoveel tijd er een flash door m`n lichten heengaat (ze gaan ineens uit), dat gebeurt lang genoeg om zichtbaar te zijn en is meestal eens in de 10sec ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:50:
Ik blijf helaas het probleem houden dat eens in de zoveel tijd er een flash door m`n lichten heengaat (ze gaan ineens uit), dat gebeurt lang genoeg om zichtbaar te zijn en is meestal eens in de 10sec ofzo
Dat heb ik ook. Af en toe is er één lamp die éénvijfde seconde een vreemde kleur krijgt, daarna is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Misschien zit er ergens een bugje in mijn software :o

Ik heb maar eens besloten om de source van mijn programma vrij te geven, maar wel in de GPL.
Als je het aanpast en wilt verspreiden moet je dus ook de source beschikbaar maken.

Hier kun je de source downloaden: http://www.xs4all.nl/~loo...BobLight/BobLight_src.rar

Je kunt het openen met Visual studio 2005.

[ Voor 75% gewijzigd door bobo1on1 op 06-03-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om jouw volledige schakeling na te maken, maar ik heb toch nog een aantal vraagjes:
  • Ik begrijp niet zo goed waarvoor die ICD2 debugger/programmer bordje dient. Hoe sluit jij dat aan op je PC dmv die RJ11 jack? Wat is het nut van die schakeling?
  • Kan je ook uitleggen hoe ik ofwel een inverter ofwel een LED-strip aan de schakeling hang? Dat moet gebeuren door aan elke 4-pin header 3 lampen/strips te hangen. Hoe moet ik die juist verbinden? Mocht je een foto doorsturen waarop ik kan zien hoe jij het verbonden hebt zou dat tof zijn! :)
  • Je hebt ook nog in een DC-in jack erop staan. Welke spanning moet die krijgen?
Sorry voor de vele vragen, maar ik vind jouw project tot nu toe het indrukwekkendste!
Aan de rest zal ik zelf wel aan uitgeraken, mocht dit niet zo zijn hoor je wel van me terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook graag willen nabouwen, enkel vind ik et nie zo duidelijk (ben niet zon pro daarin) Kan er geen lijst komen van de componenten? zou me al een stukje verder helpen denkik, mischien kan er ergens een IA of SK worden gehouden met geetste prints ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:38:
[...]

Ik ben van plan om jouw volledige schakeling na te maken, maar ik heb toch nog een aantal vraagjes:
  • Ik begrijp niet zo goed waarvoor die ICD2 debugger/programmer bordje dient. Hoe sluit jij dat aan op je PC dmv die RJ11 jack? Wat is het nut van die schakeling?
  • Kan je ook uitleggen hoe ik ofwel een inverter ofwel een LED-strip aan de schakeling hang? Dat moet gebeuren door aan elke 4-pin header 3 lampen/strips te hangen. Hoe moet ik die juist verbinden? Mocht je een foto doorsturen waarop ik kan zien hoe jij het verbonden hebt zou dat tof zijn! :)
  • Je hebt ook nog in een DC-in jack erop staan. Welke spanning moet die krijgen?
Sorry voor de vele vragen, maar ik vind jouw project tot nu toe het indrukwekkendste!
Aan de rest zal ik zelf wel aan uitgeraken, mocht dit niet zo zijn hoor je wel van me terug :p
Hehe, sorry dat het wat onduidelijk is allemaal. Ik heb mijn project eigenlijk nooit ontworpen om te verspreiden.

Die ICD2 debugger/programmer gebruik ik om de chip te programmeren. Het is geen DIP, maar SOIC (voetprint), dus als deze er eenmaal opzit, kun je deze alleen nog maar via ICD2 (van microchip) of een andere programmer (PIC Start etc) benaderen. Je gebruikt deze om de USB bootloader erin te programmeren (beschikbaar bij het USB Framework van Microchip)

De connector is heel simpel. Er zitten op het powerboard (die komt onder het ambilight board) 3 connectors voor de lampen. Je kunt direct een LED strip (zoals die van samenkopen.net) erop aansluiten. De pinout is 12v - R - G - B.

Er zit een DC Jack aan, maar deze slikt bijna alles. Met 3 ledstrips is een 12V 500mA voldoende. Ik heb mijn bordje nog iets gemodificeerd, omdat ik vind dat die ledstrips de kleur blauw en groen iets te sterk uitzenden, maar dit is een kwestie van proberen.

Ik zal vanavond mijn project even updaten dat hij wat beter en duidelijker is. Inmiddels heb ik al een iets nieuwere source code + de schema's iets verduidelijkt.

Ik hoop dat dit voldoende was voor nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Voor alle belanghebbende: ik heb mijn hele Ambiligh V2 project geheel doorlopen en een nieuwe zip file samengesteld met ongeveer alles wat je nodig (schema, pcb, source, partslist, hex, drivers) hebt. Kijk snel op mijn site: http://www.half-vol.nl/we...&display=viewproject&id=6

Eventuele vragen & opmerkingen, stel\meld ze gerust!

[ Voor 7% gewijzigd door BasilFX op 08-03-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb een Tl buis aangesloten op het printje van een spaarlamp, dit werkt prima, ik kan hem ook perfect aansturen met pwm vanaf 320 volt gelijkspanning.
Het printje begon alleen te zoemen, ik heb hem nu ingespoten met plastic spray in de hoop dit te verhelpen.

Als het goed werkt hoop ik 18 watt tl buizen met gekleurde hoezen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:04:
Ik zou het ook graag willen nabouwen, enkel vind ik et nie zo duidelijk (ben niet zon pro daarin) Kan er geen lijst komen van de componenten? zou me al een stukje verder helpen denkik, mischien kan er ergens een IA of SK worden gehouden met geetste prints ?
Opzich zou ik ook wel een IA/SK willen organiseren, maar is daar eventueel animo voor? En waar zou ik het goedkoopst printjes kunnen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
Bij niels misschien, van de led, pics xenon inkoopactie:

http://www.samenkopen.net/action_product/448813/74254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Niels (LEDsee) kan inderdaad hele goede printjes leveren voor weinig geld.

[ Voor 35% gewijzigd door madwizard op 10-03-2007 12:16 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

madwizard schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:14:
Niels (LEDsee) kan inderdaad hele goede printjes leveren voor weinig geld.
Die zien er goed uit!! Voor die kwaliteit zou ik zelf niet eens mijn printjes meer etsen ;) Ik ga vanavond eens naar de mogelijkheden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein (maybe dom) vraagje, wat is de software die op de PIC moet als je de bobolight wilt gebruiken?

ik heb het topic een eeuw gevolgd, nooit aan gedacht dit te maken maar toen ik mijn moodlight in elkaar had was dit alleen maar een klein software updateje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

De software die je in je PIC stopt, is afhankelijk welke versie van ambilight je maakt. Bij mijn versie heb ik in de zip file de HEX files die je in je PIC moet programmeren, maar die werkt alleen bij mijn versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja dat had ik wel begrepen, maar ik heb de pic16f628 icm het schemaatje van william.

maar bij de zip van boblight zit geen hex file.

ik heb de hex van de momolight geprobeert maar icm de boblight werkt het niet, dat kan komen door de verkeerde hex of ik doe nog iets verkeerd. (bij momolight testen wil niet want ik heb geen zin in adware met die bsplayer...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
De HEX file van MoMoLight is compatible met Boblight.
Als dat niet het geval is, is er iets mis met de hardware.

Als je geen adware wil, kan je altijd op zoek gaan naar BSplayer 1.37 of de freeware versie van zoomplayer gebruiken.

Om te testen kan je ook nog het MoMoLight test programma gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

Zo te zien heb je het goed voor elkaar. Als ik het goed zie kan hij dus ook andere kleuren. Dus niet alleen Rood, Groen en Blauw. Erg mooi misschien moet ik dit ook maar eens proberen. Hoe veel was je kwijt aan onderdelen om dit te maken ? En heb je Ledjes gebruikt ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
erg leuk project, ik ga dit ook even in de gaten houden :)
Pagina: 1 ... 6 ... 63 Laatste