DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:
  • 648.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05 11:43
Sa1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:58:
Afgelopen week dit project tegengekomen, en met dit project bedoel ik DIY Ambilight met HyperHDR. Heb nog een Pi4 2gb liggen incl case en SD.

Nu heb ik een 75" QLED Samsung televisie. Hier hangt een FireTV 4k aan. Deze gebruik ik voor de meeste content zoals TV kijken en de diverse streaming diensten.

Er hangt echter ook nog een PS5 aan welke 120hz nodig heeft (nodig.... aldus m'n zoon wel voor Fortnite).

Daarnaast hangt er aan het eARC output nog een Sonos ARC welke o.b.v. Dolby Atmos z'n geluid weergeeft, of lager, maar iig Atmos is beste.

Nu lees ik een aantal zaken waar ik niet helemaal uitkom.

1. Moet ik nu wel of niet een HDMI splitter kopen. Ik lees dat @Kitser aangeeft geen losse splitter nodig te hebben, maar zijn vraag is volgens mij nooit beantwoord in dit draadje. @DmC1982 geeft aan een losse splitter te gebruiken, is deze dan een goede om bovenstaande aan te kunnen sturen? Tegelijk lees ik ook weer dat qua stabiliteit deze verschillende apparaten niet lekker werken.
2. Ik ben dus van plan om een Pi4 in te zetten. Deze geeft 3.3V terwijl de LED strip 5V nodig schijnt te hebben. Nu zag ik in een youtube dat een iemand een lift draadje oid gemaakt heeft (link) en deze aanbiedt, maar niet verscheept naar NL. Hoe gaan jullie daarmee om?
3. Verder ben ik op zoek naar een goede ledstrip. Er wordt aangegeven dat deze vrij goedkoop zijn, maar ik kom constant uit bij 50+ euro voor 5mtr. Is dat logisch voor 60leds/m? Er wordt in verschillende artikelen verwezen naar model WS2812B, als ik daar op zoek kom ik ook WS2815 tegen, wat een verbeterde versie zou zijn maar ook SK6812. Is hier nog een 'beter' advies in te geven?

Verder lees ik dat je moet kiezen voor een Witte PCB en moet kiezen voor 'cold white' aldus HyperHDR handleiding. Hebben jullie daar nog extra op geled ;-)?

edit:

Ik kom deze capture card tegen, deze doet 4k60hz passthrough, is dat wat? Of maakt dat helemaal niet uit en is passtrhough altijd passthrough? Dus altijd 1op1 door.
Ik zou zelf iedereen aanraden om bij een HyperHDR setup een van de hdmi capture cards te kiezen die de dev van hyperhdr zelf al getest heeft. Bij voorkeur een met de MS2109 chip aanboord. Deze geeft de beste HDR naar SDR kleuren conversie. En kost ook nog is net geen 10 euro op aliexpress.

SK6812 heeft een apart wit kanaal. Dus geeft accurater wit weer. In mijn ervaring echt een plus tov WS2812b die wit mengt door RGB (255,255,255) aan te sturen.

Witte of zwarte PCB geeft geen verschil. Wat er bedoelt wordt is dat de witte led die op een SK6812 zit neutraal wit moet geven. In plaats van warm of koud wit.

[ Voor 9% gewijzigd door Torac op 21-01-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:54
Sa1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:58:
Afgelopen week dit project tegengekomen, en met dit project bedoel ik DIY Ambilight met HyperHDR. Heb nog een Pi4 2gb liggen incl case en SD.

Nu heb ik een 75" QLED Samsung televisie. Hier hangt een FireTV 4k aan. Deze gebruik ik voor de meeste content zoals TV kijken en de diverse streaming diensten.

Er hangt echter ook nog een PS5 aan welke 120hz nodig heeft (nodig.... aldus m'n zoon wel voor Fortnite).

Daarnaast hangt er aan het eARC output nog een Sonos ARC welke o.b.v. Dolby Atmos z'n geluid weergeeft, of lager, maar iig Atmos is beste.

Nu lees ik een aantal zaken waar ik niet helemaal uitkom.

1. Moet ik nu wel of niet een HDMI splitter kopen. Ik lees dat @Kitser aangeeft geen losse splitter nodig te hebben, maar zijn vraag is volgens mij nooit beantwoord in dit draadje. @DmC1982 geeft aan een losse splitter te gebruiken, is deze dan een goede om bovenstaande aan te kunnen sturen? Tegelijk lees ik ook weer dat qua stabiliteit deze verschillende apparaten niet lekker werken.
2. Ik ben dus van plan om een Pi4 in te zetten. Deze geeft 3.3V terwijl de LED strip 5V nodig schijnt te hebben. Nu zag ik in een youtube dat een iemand een lift draadje oid gemaakt heeft (link) en deze aanbiedt, maar niet verscheept naar NL. Hoe gaan jullie daarmee om?
3. Verder ben ik op zoek naar een goede ledstrip. Er wordt aangegeven dat deze vrij goedkoop zijn, maar ik kom constant uit bij 50+ euro voor 5mtr. Is dat logisch voor 60leds/m? Er wordt in verschillende artikelen verwezen naar model WS2812B, als ik daar op zoek kom ik ook WS2815 tegen, wat een verbeterde versie zou zijn maar ook SK6812. Is hier nog een 'beter' advies in te geven?

Verder lees ik dat je moet kiezen voor een Witte PCB en moet kiezen voor 'cold white' aldus HyperHDR handleiding. Hebben jullie daar nog extra op geled ;-)?

edit:

Ik kom deze capture card tegen, deze doet 4k60hz passthrough, is dat wat? Of maakt dat helemaal niet uit en is passtrhough altijd passthrough? Dus altijd 1op1 door.
Ik heb nagenoeg dezelde vragen en ben al een tijdje bezig om het eea uit te zoeken.

De capture kaart en de splitter, of een capture card met 4K60 pass trhough zou ideaal zijn, 120 Hz is er wel, maar onbetaalbaar.

Waar je volgens mij ook tegen aan loopt, is dat niet alle splitters CEC ondersteunen, een must voor mij.

Dus mocht iemand "de" oplossing hebben, ik zou graag weten wat die dan is :*)

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
basjuh schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Ik heb nagenoeg dezelde vragen en ben al een tijdje bezig om het eea uit te zoeken.

De capture kaart en de splitter, of een capture card met 4K60 pass trhough zou ideaal zijn, 120 Hz is er wel, maar onbetaalbaar.

Waar je volgens mij ook tegen aan loopt, is dat niet alle splitters CEC ondersteunen, een must voor mij.

De Ezcoo splitters zouden CEC doorgeven op HDMI 1. Dan zet je op HDMI 2 een capture device op je Rpi en zou het moeten werken.
En anders deze oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 11-03-2024 19:10 . Reden: Linkte naar de verkeerde Ezcoo splitter ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

basjuh schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Ik ben inmiddels wel wat verder, maar heb een chronisch gebrek aan tijd. Heb zelf via Aliexpress een capture card besteld zoals in de reactie hierboven is gegeven. Deze heeft een 2131 chipset. Dat is de 2130 maar dan met een loop (dus geen splitter nodig). Deze werkt keurig op m'n test systeem met een 1080P schermpie en met de YouTube's om e.e.a. te configureren zit het er erg leuk uit.

Op mijn eigen 75" met alles der op en der aan werkt die voor geen stuiver. Zojuist heb ik dus ook, zoals hierboven ook de suggestie wordt gedaan, een Ezcoo gekocht. De 8k variant kost 90 euro, wat ik vrij prijzig vind. Voor mij ook niet nodig omdat ik alles met een FireTV 4k kijk.

Heb inmiddels een LevelShifter via Justin Nelson (YouTube: Ambilight 2.0 / HyperHDR (Hyperion): March Updates in Description...) besteld en ontvangen. Deze verscheept nu ook internationaal. Let er wel op dat de verzendkosten inclusief inklaring net zo veel kost als het product zelf.

Hopelijk morgen avond weer wat tijd om te spelen hiermee.

edit:

De splitter is trouwens via de Amazon.nl site goedkoper nu. Hij is 40 euro, maar met gratis verzending en 5 euro promotiekorting zit je effectief op 35 euro. Waar de duitse Amazon.de nu 32 euro is maar wel 7 euro verzendkosten doorbelast.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 11-03-2024 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuh
Rudi Vader schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:40:
[...]

De Ezcoo splitters zouden CEC doorgeven op HDMI 1. Dan zet je op HDMI 2 een capture device op je Rpi en zou het moeten werken.
En anders deze oplossing
Bedankt! Ik ga hier zeker naar kijken.

Wat ik vergeet te vermelden, is dat ik het geheel aan wil sluiten op mijn Denon X2700 AVR.
Die kan HDMI1 out en HDMI2 out hetzelfde signaal sturen. Alleen het "laagste" signaal wordt doorgegeven, dus een 1080P grabber zal resulteren in 1080P beeld op mijn TV. Met een 4K grabber heb ik daar geen last van en zou het in theorie moeten werken, heb ik zojuist gevonden op een hyperion forum. Eerst dat maar eens testen :)

Nogmaals dank!

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
basjuh schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Bedankt! Ik ga hier zeker naar kijken.

Wat ik vergeet te vermelden, is dat ik het geheel aan wil sluiten op mijn Denon X2700 AVR.
Die kan HDMI1 out en HDMI2 out hetzelfde signaal sturen. Alleen het "laagste" signaal wordt doorgegeven, dus een 1080P grabber zal resulteren in 1080P beeld op mijn TV. Met een 4K grabber heb ik daar geen last van en zou het in theorie moeten werken, heb ik zojuist gevonden op een hyperion forum. Eerst dat maar eens testen :)

Nogmaals dank!
Ik linkte alleen naar de verkeerde Ezcoo splitter. Deze is het.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rudi Vader schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:12:
[...]

via nl een stuk goedkoper: https://amzn.eu/d/acYQ4dH

Volgens mij overigens alleen relevant als je ook een bron hebt die dit nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Rudi Vader schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:12:
[...]

Ik heb een 4K grabber besteld voor veeeeel te weinig geld, met 4K60 loop trough. Die gooi ik op mn HDMI2 van mijn Denon en ga dan eens kijken welke output HDMI1 (naar TV) blijft geven. Voor 11,47 euro kan ik me geen buil vallen.

En anders moet ik duur gaan doen, maar dan zit ik eerder te denken aan een Lytme of Govee (cameraloze) oplissing. maar dat is ook DIY meer haha.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

basjuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb een 4K grabber besteld voor veeeeel te weinig geld, met 4K60 loop trough. Die gooi ik op mn HDMI2 van mijn Denon en ga dan eens kijken welke output HDMI1 (naar TV) blijft geven. Voor 11,47 euro kan ik me geen buil vallen.

En anders moet ik duur gaan doen, maar dan zit ik eerder te denken aan een Lytme of Govee (cameraloze) oplissing. maar dat is ook DIY meer haha.
Zojuist mijn EZCOO binnen gekregen. Na het wisselen van een verouderde HDMI kabel werkte het direct. Blijk mee! Nu nog ff wachten tot m'n tv gerepareerd is, dan kan ik hem definitief installeren.

----

CEC lijkt niet goed te werken vooralsnog. Als ik via de Firestick remote mijn TV uitschakel, dan blijft de firestick zelf gewoon doorlopen en afspelen. Dat was voorheen niet het geval. Hier moet ik nog wat voor bedenken, want ik was nu al een stuk verder in een serie dan ik dacht dat ik was ;-)

Met HA een automation gemaakt, maar de Samsung integration is echt ruk. Waardoor het uitsignaal niet altijd doorkomt.

----

Pfff, de reden dat CEC niet goed werkt is omdat het niet ondersteund is. Jezus.. denk je de juiste splitter gevonden te hebben. Man o man.

[ Voor 29% gewijzigd door Sa1 op 13-03-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
basjuh schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Welke 4k grabber heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Rudi Vader schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 23:19:
[...]

Welke 4k grabber heb je besteld?
Ik ga het met deze proberen: https://nl.aliexpress.com...VWE6&gatewayAdapt=glo2nld

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Dat is exact dezelfde als die ik heb. Die is gebaseerd op een MS2131 chipset (feitelijk de MS2130 maar dan met loop). Leuk om te lezen: https://github.com/awawa-dev/HyperHDR/discussions/499

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuh
Sa1 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Dat is exact dezelfde als die ik heb. Die is gebaseerd op een MS2131 chipset (feitelijk de MS2130 maar dan met loop). Leuk om te lezen: https://github.com/awawa-dev/HyperHDR/discussions/499
Ik ga t zien, hij komt maandag binnen.

Ik ga beginnen met een WS2812B strip, puur omdat ik het even wil aanzien hoe en wat. Als het bevalt, ga ik voor de SK6812 strip.

Alleen nog even een Pi 4 scoren.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dag mede Tweakers,

Ik wil graag met een DIY Ambilight oplossing aan de slag met mijn LG OLED C8. Als ik echter dit topic doorlees is het allemaal wat overweldigend en zie ik door de bomen het bos niet meer. Is er ergens een mooie stap voor stap tutorial die mij op weg kan helpen wat ik nodig heb qua hardware en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Sa1 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb t van t weekend getest, maar het is niet je van het. Geen HDR signaal op HDMI 1 en 2 door die capture card en hij stopt met capturen om de zoveel tijd. Ik heb toch maar een Fientech splitter gekocht, en dan weer proberen:

Denon H2700X HDMI 1 -> TV
Denon H2700X HDMI 2 -> Feintech VSP01202 splitter/scaler -> HDMI 1 out naar niks, HDMI 2 out scale naar 1080P -> Grabber

En anders kan ik altijd nog de Feintech op HDMI 1 doen. Heeft CEC ondersteuning, ben benieuwd.

DIY project wordt wel prijziger zo, maar beter dan wachten op Samsungs 129,99 oplossing, waar je dan nog Hue strips bij moet kopen. (en is TV gebonden, die software) Enige voordeel, ook de Smart TV apps zouden je ledstrips aansturen.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Sa1, met welke splitter heb je CEC problemen nu? Welk model is dat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:26:
@Sa1, met welke splitter heb je CEC problemen nu? Welk model is dat?
de ezcoo SP12H2. Die ondersteund gewoon geen CEC. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb nu al twee keer gehad dat de led strip niet aan gaat. Met home assistant kan ik hem dan niet meer aanzetten, en via de web interface gebeurt er niets. Alleen een reboot van de. Pi lost het op. Iemand dit wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sa1 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:47:
[...]
de ezcoo SP12H2. Die ondersteund gewoon geen CEC. Spijtig.
Ah, oké, duidelijk. Ik heb een EZ-SP12H21 in gebruik en die doet het wel met CEC. Niet specifiek aangekocht voor mijn Ambilight apparaat maar indirect wordt deze daar nu wel voor gebruikt.

Hele goede splitter, maar ook tamelijk aan de prijs.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Nog een andere vraag.

HyperHDR - Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Hyperion NG gebruikt GPIO18 om de leds aan te sturen, maar als ik het goed lees, heeft HyperHDR een extra leddriver nodig, die je dan ook nog eens zelf moet gaan solderen? Iemand hier die hier iets meer kaas van heeft gegeten, aangezien een tutuorial op Raspberry https://www.raspberrypi.c...y-pi-tv-ambient-lighting/ aangeeft dat dit niet zo zijn?

Zie ook de post hier eerder:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77747024

Misschien als matige tweaker toch maar eens eerste Hyperion gebruiken, en eventueel later overstappen naar HyperHDR. (of wellicht kan Hyperion straks ook (beter) overweg met HDR.)

[ Voor 24% gewijzigd door basjuh op 19-03-2024 09:54 ]

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

basjuh schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:39:
Nog een andere vraag.

HyperHDR - Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Hyperion NG gebruikt GPIO18 om de leds aan te sturen, maar als ik het goed lees, heeft HyperHDR een extra leddriver nodig, die je dan ook nog eens zelf moet gaan solderen? Iemand hier die hier iets meer kaas van heeft gegeten, aangezien een tutuorial op Raspberry https://www.raspberrypi.c...y-pi-tv-ambient-lighting/ aangeeft dat dit niet zo zijn?

Zie ook de post hier eerder:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77747024

Misschien als matige tweaker toch maar eens eerste Hyperion gebruiken, en eventueel later overstappen naar HyperHDR. (of wellicht kan Hyperion straks ook (beter) overweg met HDR.)
Ik herken dit totaal niet. Ik gebruik HyperHDR, vanaf het begin al en mijn soldeer skills zijn echt niet goed, dus daar was ik nooit aan begonnen ;-) Ik stuur de leds ook gewoon aan met GPIO18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sa1 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:49:
[...]
Zojuist mijn EZCOO binnen gekregen. Na het wisselen van een verouderde HDMI kabel werkte het direct. Blijk mee! Nu nog ff wachten tot m'n tv gerepareerd is, dan kan ik hem definitief installeren.

----

CEC lijkt niet goed te werken vooralsnog. Als ik via de Firestick remote mijn TV uitschakel, dan blijft de firestick zelf gewoon doorlopen en afspelen. Dat was voorheen niet het geval. Hier moet ik nog wat voor bedenken, want ik was nu al een stuk verder in een serie dan ik dacht dat ik was ;-)

Met HA een automation gemaakt, maar de Samsung integration is echt ruk. Waardoor het uitsignaal niet altijd doorkomt.

----

Pfff, de reden dat CEC niet goed werkt is omdat het niet ondersteund is. Jezus.. denk je de juiste splitter gevonden te hebben. Man o man.
Ik heb deze nu binnen en deze ondersteunt CEC op HDMI1. Daar ga ik deze op HDMI2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Rudi Vader schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Ik heb deze nu binnen en deze ondersteunt CEC op HDMI1. Daar ga ik deze op HDMI2 zetten.
dat ziet er uit als een top combinatie. En er kosten efficiënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01
EValentino schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:20:
Dag mede Tweakers,

Ik wil graag met een DIY Ambilight oplossing aan de slag met mijn LG OLED C8. Als ik echter dit topic doorlees is het allemaal wat overweldigend en zie ik door de bomen het bos niet meer. Is er ergens een mooie stap voor stap tutorial die mij op weg kan helpen wat ik nodig heb qua hardware en software?
Ja die eenduidige tutorial bestaat niet geloof ik :+ Maar ik kan je wel een beetje op weg helpen!

Je zit met je LG OLED wel echt goed, want dan kun je het hele grabber gedeelte overslaan, als je tenminste een externe bron gebruikt voor beeld, bijvoorbeeld een Shield of Chromecast.

Je LG kun je rooten, dan kun je daar gewoon het beeld vanaf plukken. Daarvoor gaat ergens een Russischtalige Pastebin rond, die ik zo even niet bij de hand heb. Met Translate kun je daar vrij goed wijs uit.

Als je de boel geroot hebt en je hebt de Homebrew appstore, installeer je PicCap en HyperHDR. HyoerHDR kun je bereiken door ip-van-je-tv:8090.

Vervolgens kun je kiezen: een WLED apparaatje en dan over je LAN, of een HyperSerialEsp32 (even Googlen) gebruiken voor aansturen van je LEDs :)

Hopelijk kun je zo een beetje vooruit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:07
EValentino schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:20:
Dag mede Tweakers,

Ik heb hier het meeste met bronnen erbij uitgeschreven voor een LG.
Denk dat je daarmee een eind moet komen.

Is een paar bladzijden terug in ditzelfde topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77456382

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieT op 21-03-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Rudi Vader schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:07:
[...]

Ik had die andere van Feintech, https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details maar dan schakelt mijn systeem direct weer terug naar niet HDR, straks de Ezcoo, https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details proberen.

Geen CEC is geen probleem nog, aangezien ik probeer Denon AVR HDMI 1 - TV Denon AVR HDMI2 - Splitter niks en splitter downscale 1080P.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MartijnGP schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Ja die eenduidige tutorial bestaat niet geloof ik :+ Maar ik kan je wel een beetje op weg helpen!

Je zit met je LG OLED wel echt goed, want dan kun je het hele grabber gedeelte overslaan, als je tenminste een externe bron gebruikt voor beeld, bijvoorbeeld een Shield of Chromecast.

Je LG kun je rooten, dan kun je daar gewoon het beeld vanaf plukken. Daarvoor gaat ergens een Russischtalige Pastebin rond, die ik zo even niet bij de hand heb. Met Translate kun je daar vrij goed wijs uit.

Als je de boel geroot hebt en je hebt de Homebrew appstore, installeer je PicCap en HyperHDR. HyoerHDR kun je bereiken door ip-van-je-tv:8090.

Vervolgens kun je kiezen: een WLED apparaatje en dan over je LAN, of een HyperSerialEsp32 (even Googlen) gebruiken voor aansturen van je LEDs :)

Hopelijk kun je zo een beetje vooruit!
Ga ik even induiken, dankje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basjuh
basjuh schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Ik had die andere van Feintech, https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details maar dan schakelt mijn systeem direct weer terug naar niet HDR, straks de Ezcoo, https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details proberen.

Geen CEC is geen probleem nog, aangezien ik probeer Denon AVR HDMI 1 - TV Denon AVR HDMI2 - Splitter niks en splitter downscale 1080P.
Voor Denon receivers met 2 x HDMI out, de opstelling die ik heb, werkt. Dit zal wellicht ook gelden voor andere receivers met dual HDMI out.

Op HDMI out I heb ik gewoon de HDMI kabel naar de TV. CEC en (e)ARC werken.
Op HDMI out II heb ik een EZCOO EZSP12H2 https://www.amazon.nl/spl...en-Splitter/dp/B083JVPXDY aangesloten. Deze split naar HDMI out I waar niks op zit, en op HDMI II heb ik de scaler aangezet, waarvandaan met een HDMI kabel de USB grabber (met de 2109 chipset) is aangesloten op de PI.

Deze setup zorgt ervoor dat HDR (Dolby Vision kan Samsung TV niet) werkt en de output 4K60 aan kan.

Voor 8K en kK120 liefhebbers, zal je dan naar bijvoorbeeld deze oplossing kunnen kijken als splitter. https://www.amazon.nl/Spl...&pd_rd_i=B0C739QQ4Q&psc=1

Van het weekend maar eens stoeien met de ledstrip om die achter op mijn TV te krijgen op een fatsoenlijke manier. t

Daarover gesproken, wat hebben jullie gedaan? de strip in een 90 graden hoek gevouwen, of geknipt en gesoldeerd, of kant en klare hoekjes gebruikt?

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

basjuh schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:15:
[...]

Daarover gesproken, wat hebben jullie gedaan? de strip in een 90 graden hoek gevouwen, of geknipt en gesoldeerd, of kant en klare hoekjes gebruikt?
Ik had eerst mijn stip geknipt en die hoekjes gebruikt.’maar dat is echt mega kwetsbaar. Ik moest toch een nieuwe strip kopen, dus heb het nu gevouwen. Veeeeel makkelijker en geen gezeur. Als je met hoekjes gaat werken let dan heel goed op de plus en de min, dat je die goed aansluit. Anders kun je lang zoeken …. Ervaring…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 24-04 20:59
RobbieT schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:00:
[...]

Mijn LG zat op firmware 3.36.50
Het was een beetje gepruts, maar dat ligt meer aan de reboots die tijdens het proces nodig zijn en die vrij precies komen.
Maar met de crashd methode is mijn tv geroot.

Rooten:
https://techkyskills.com/how-to-root-lg-tv-webos/
https://gist.github.com/t...7cc2a705a5a476a8dfa45e09f
https://github.com/throwaway96/install-jail-conf

Installatie van PicCap en HyperHDR:
https://device.report/manual/7402125

WLED op de Wemos D1 mini zetten: (let op alleen met Edge of Chrome)
https://install.wled.me/

Gaat om een OLED65C16LA met WebOS 6.0 en firmware 03.36.50

Ik heb hier naar aanleiding van de berichten ook het rooten van de LG maar weer eens opgepakt.

Rooten is uiteindelijk gelukt met de crashd methode.
Grootste truc met rooten is toch de reboots van de tv.
De stekker eruit en na 30 seconden er weer in is toch het meest betrouwbaar.

Als je dat goed hebt dan is de rest niet zo heel ingewikkeld.

Ik heb de volgende spullen gebruikt, ledstrip WS2812b met 30 led/m, dat houd het stroomverbruik enigszins redelijk en IP67 strip gekozen ivm isolatie.
Gewoon strip direct op de tv plakken had ik niet echt vertrouwen in.
Uiteindelijk plakclips gevonden om de strip mee vast te zetten.

Piccap, HyperHDR en HyperHDRbackend draaien op de TV, WLED op een Wemos D1 mini om de ledstrip aan te sturen.
De 40W 5V voeding voed zowel de ledstrip als de Wemos D1 mini.

Ik heb hier:
42 LED’s bovenzijde
23 LED’s zijkanten.
2x 20 LED’s onderzijde.

Vanaf beide uiteinden gevoed, de draden zijn vrij dun en met 128 LED’s kom je toch aan 7 ampere.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wemos D1 mini in behuizing met WLED erop.

https://www.amazon.nl/Ind..._0_1_ec_pd_nav_hcs_rp_2_t
https://www.amazon.nl/Tes...=5v+40w%2Caps%2C90&sr=8-7
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.nl/Man...9&pd_rd_i=B0B7KDP3QY&th=1

https://www.hobbyelectronica.nl/product/wemos-d1-mini-v2/
https://www.hobbyelectron...uct/d1-mini-v3-behuizing/

[Afbeelding]
He kak, ik dacht yes dit is duidelijk en eindelijk een goeie manier zonder vervelende splitters die ieder wel ergens een nadeel hebben, heeft mijn LG CX firmware 04.50.56 welke dus niet geroot kan worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Marsman83 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:46:
[...]

He kak, ik dacht yes dit is duidelijk en eindelijk een goeie manier zonder vervelende splitters die ieder wel ergens een nadeel hebben, heeft mijn LG CX firmware 04.50.56 welke dus niet geroot kan worden :'(
Huidige beschikbare splitters hebben geen nadelen. Misschien de prijs, dat wel 😬

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

basjuh schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Jij had deze: FeinTech VSP01204 HDMI-splitter Ultra HD 4K 60Hz HDR met scaler?
Kun jij verklaren wat je bedolet dat hij niet terug schakelt naar HDR? Ik blijf stoeien met CEC. Ik dacht dat ik eea had opgelost d.m.v. een smart powerplug en hiermee via Home Assistant slimme schakelingen te maken, maar als de PS5 aan gaat dan moet ik weer los de afstandbediening pakken, klinkt als een luxe probleem ;-) maar zou toch graag CEC willen, maar weer geen uitdagingen met HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Sa1 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:34:
[...]
Jij had deze: FeinTech VSP01204 HDMI-splitter Ultra HD 4K 60Hz HDR met scaler?
Kun jij verklaren wat je bedolet dat hij niet terug schakelt naar HDR? Ik blijf stoeien met CEC. Ik dacht dat ik eea had opgelost d.m.v. een smart powerplug en hiermee via Home Assistant slimme schakelingen te maken, maar als de PS5 aan gaat dan moet ik weer los de afstandbediening pakken, klinkt als een luxe probleem ;-) maar zou toch graag CEC willen, maar weer geen uitdagingen met HDR.
Ik had de verkeerde Feintech gekocht, die is weer retour Amazon, en ik heb de Ezcoo splitter gekocht https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details. Ik had de FeinTech VSP01202 gekozen, verkeerd ingelezen. Bij de webiste van Feintech geven ze aan: HDMI-CEC Pass: Yes, input to output 1

CEC probleem omzeil ik door HDMI 2 out te gebruiken op mijn AVR. Gisteren alles getest, werkt allemaal, alleen de aarding was niet op orde, ik sleutelen met USB kabels, brand ik mn Pi dood...

Mijn HDR probleem was, dat ik geen HDR heb, als ik een 4K60 grabber op de HDMI 2 out zet. Dus ik moest voor een splitter gaan.

Ik heb dus alles draaien zoals ik wel, alleen HyperHDR/Hyperion nog niet helemaal door de fried Pi.

Hopelijk duidelijk(er) zo?

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:37

MsG

Forumzwerver

Marsman83 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Weet je zeker dat hij niet geroot kan worden? Met de updates werd veelal enkel de 1-click root optie van rootmytv weggehaald, maar niet zozeer het onderliggende issue.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 24-04 20:59
MsG schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Weet je zeker dat hij niet geroot kan worden? Met de updates werd veelal enkel de 1-click root optie van rootmytv weggehaald, maar niet zozeer het onderliggende issue.
Ik hem het niet geprobeerd maar in die link staat vrij duidelijk dat vanaf die versie crashd root niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Wat een gedoe zeg...

De FeinTech VSP01204 binnen. CEC werkt keurig, maar nu wertk m'n audio niet. Start wel, maar daarna direct stilte. Sonos app geeft ook gewoon aan dat er geen audio input is.

Ruil ik het weer met m'n Ezcoo doet audio het in 1 x weer.

Speurtocht gaat weer verder.

---

EU-SP12H28S zojuist besteld via Amazon. Via de gebruikte goederen sectie ongeveer 40 euro korting. Als hij het doet vind ik het prima.

[ Voor 19% gewijzigd door Sa1 op 20-04-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerCarlo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04 03:51
Sind hyperhdr op een firewalled en rooted lg tv werkt eigenlijk geen zin meer om met splitters/capture cards te werken. Alle latency tackelt. Echt cool dit project! De volgende tv word daarmee ook een webos variant. Dom maar slim.

Ook de latere versies zijn te rooten. Wel zorgen dat die tv volledig uitgaat bij een reboot, je kan webos ook laten chrashen door powercycles. Als je dan dmv ssh erbij kan lukt de rest ook wel.

Er zijn ook splitters die hdcp slopen ;-) poh das mooi. Kost wel wat en gedoe.

Als ik dit mag delen hier zou ik ook advertenties voor ps1 en cd-i spelers die gekopieerde disks accepteren mogen plaatsen. Krijg ik nu weer een tik op de vingers dan?

Dit is namelijk ook het onrechtmatig klonen/inzetten van data anders bedoeld.

Als t ledstrips zijn mag t wel
Tweakers zijn raar.

[ Voor 65% gewijzigd door TweakerCarlo op 08-05-2024 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
Nou, toch maar een kleiner kickje dan de vorige keer :)

Ik zit met een Denon AVR-2400H. Die heeft dubbel HDMI out en zo te zien kun je die beide optimaal output sturen: https://manuals.denon.com/AVRX2400H/EU/NL/GFNFSYmlxuhedk.php
TV is een LG OLED65C2. Rooten zie ik niet helemaal zitten, dat ziet er nogal bewerkelijk uit. Ik zoek iets in de vorm van inregelen en klaar - niet elke FW update of URL wijziging geklooi - want de WAF factor speelt een grote rol :D

Idee is dus om zoals al eerder genoemd in dit topic OUT1 rechtstreeks naar de TV te laten gaan. OUT2 zou dan de Ambilight functie moeten aansturen. CEC is geen item, ik heb een Logitech hub die alle apparaten gewoon aanstuurt, via Home Assistant, werkt prima.

Nu verdwaal ik in de sync-box keuzes en splitters etc. Kan ik niet 'gewoon'op OUT2 https://www.ledstripkonin...-ambilight-set-55-65-inch aansluiten? Dat lijkt me overigens gewoon https://www.aliexpress.com/item/1005006945403882.html en kan ik dus daar ook nog 20 euro besparen?

Of gaat dat niet werken en doen wat ik (ahum - de WAF remember - ) wil? Kom ik dan toch op een RPI met ene losse ledstrip en grabber/splitter/synbox constructie uit? En welke gaat dat dan goed doen, zie er zoveel genoemd en weer terug gestuurd in dit topic dat ik de weg een beetje kwijt ben.

Wat duiding zou mij enorm helpen, thanks alvast! :)

best een zacht schopje toch?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
Bockelaar schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:20:
Nou, toch maar een kleiner kickje dan de vorige keer :)

Ik zit met een Denon AVR-2400H. Die heeft dubbel HDMI out en zo te zien kun je die beide optimaal output sturen: https://manuals.denon.com/AVRX2400H/EU/NL/GFNFSYmlxuhedk.php
TV is een LG OLED65C2. Rooten zie ik niet helemaal zitten, dat ziet er nogal bewerkelijk uit. Ik zoek iets in de vorm van inregelen en klaar - niet elke FW update of URL wijziging geklooi - want de WAF factor speelt een grote rol :D

Idee is dus om zoals al eerder genoemd in dit topic OUT1 rechtstreeks naar de TV te laten gaan. OUT2 zou dan de Ambilight functie moeten aansturen. CEC is geen item, ik heb een Logitech hub die alle apparaten gewoon aanstuurt, via Home Assistant, werkt prima.

Nu verdwaal ik in de sync-box keuzes en splitters etc. Kan ik niet 'gewoon'op OUT2 https://www.ledstripkonin...-ambilight-set-55-65-inch aansluiten? Dat lijkt me overigens gewoon https://www.aliexpress.com/item/1005006945403882.html en kan ik dus daar ook nog 20 euro besparen?

Of gaat dat niet werken en doen wat ik (ahum - de WAF remember - ) wil? Kom ik dan toch op een RPI met ene losse ledstrip en grabber/splitter/synbox constructie uit? En welke gaat dat dan goed doen, zie er zoveel genoemd en weer terug gestuurd in dit topic dat ik de weg een beetje kwijt ben.

Wat duiding zou mij enorm helpen, thanks alvast! :)

best een zacht schopje toch?
Ik heb dat Aliexpress ambilight setje gekocht en ik was enorm verbaast over de kwaliteit. De link werkt overigens niet meer en dat is jammer. Een paar mensen in mijn omgeving wilde dit ook.
Ik sloot het kastje aan op hdmi en zette de stroom er op en ging daarna de ledstrips plakken. Dat was de verkeerde volgorde want hij was niet helemaal uitgelijnd. De kleuren van de bovenkant van het scherm werden deels aan de linkerkant getoond. Even het kastje gereset en 1 voor 1 branden de lampjes wit en daarna was het goed. HDMI CEC wordt gewoon doorgegeven er zit een vloeiende overgang tussen de kleuren en het tv kijken wordt een stuk leuker.
Aanrader dit!

edit: Dit is zo'n zelfde setje

Voorbeeldje:

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 29-08-2024 18:36 ]

• Sa1

Sa1

Rudi Vader schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Ik heb dat Aliexpress ambilight setje gekocht en ik was enorm verbaast over de kwaliteit. De link werkt overigens niet meer en dat is jammer. Een paar mensen in mijn omgeving wilde dit ook.
Ik sloot het kastje aan op hdmi en zette de stroom er op en ging daarna de ledstrips plakken. Dat was de verkeerde volgorde want hij was niet helemaal uitgelijnd. De kleuren van de bovenkant van het scherm werden deels aan de linkerkant getoond. Even het kastje gereset en 1 voor 1 branden de lampjes wit en daarna was het goed. HDMI CEC wordt gewoon doorgegeven er zit een vloeiende overgang tussen de kleuren en het tv kijken wordt een stuk leuker.
Aanrader dit!

edit: Dit is zo'n zelfde setje

Voorbeeldje:
[Streamable: Ambilight]
dat is al met al een stuk goedkoper dan zelf bouwen. Een goede HDMI splitter kost al meer. Doet deze ook dolby atmos door zetten? Ik zie wel dat er dolby vision staat maar dat zegt m’n splitter ook en dat is in het echt niet zo ..

• Rudi Vader
Sa1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 18:43:
[...]
dat is al met al een stuk goedkoper dan zelf bouwen. Een goede HDMI splitter kost al meer. Doet deze ook dolby atmos door zetten? Ik zie wel dat er dolby vision staat maar dat zegt m’n splitter ook en dat is in het echt niet zo ..
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb zelf geen Dolby Atmos o.i.d.

Het kan nog goedkoper. De link die @Bockelaar gaf werkt niet maar op de webwinkel zelf is het setje nu in de aanbieding. Waar ik €41,53 betaald heb, is hij nu te koop voor €26,59 in de aanbieding.Balen maar waar.... ben er wel blij mee. Zie hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
heb hem binnen. Inderdaad zelfde artikel nu nog een keer 20 euro goedkoper in die winkel. Zal hem morgen eens aansluiten. Laat het nog weten.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Sa1

Sa1

Bockelaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:16:
heb hem binnen. Inderdaad zelfde artikel nu nog een keer 20 euro goedkoper in die winkel. Zal hem morgen eens aansluiten. Laat het nog weten.
ben reuze benieuwd. Hebben jullie de P variant met Tuya of degene zonder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sa1 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:30:
[...]
ben reuze benieuwd. Hebben jullie de P variant met Tuya of degene zonder?
Ik heb die zonder Tuya. Ik zag de meerwaarde niet om die led strip achter mijn tv met mijn telefoon te bedienen als de tv uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
P variant, mét zodat de verlichting ook met home assistant aan te sturen is. Wel zo handig als de TV uit staat of ik een vaste kleur of intensiteit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
OK, hij draait, echt in 3 seconden aangesloten en gekoppeld aan de tuya app. Werkt prima op het eerste oog.
Eerste nadeel: Home Assistant ziet de entity maar geeft:
code:
1
2
TV Sync Backlights (unsupported) (gaobbrxqiblcng2p)
by Tuya

Die nice to have is dus niet haalbaar. Vanavond als het donkerder is eens kijken of de verlichting mooi meegaat met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Bockelaar schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:26:
OK, hij draait, echt in 3 seconden aangesloten en gekoppeld aan de tuya app. Werkt prima op het eerste oog.
Eerste nadeel: Home Assistant ziet de entity maar geeft:
code:
1
2
TV Sync Backlights (unsupported) (gaobbrxqiblcng2p)
by Tuya

Die nice to have is dus niet haalbaar. Vanavond als het donkerder is eens kijken of de verlichting mooi meegaat met het beeld.
Ik heb zojuist ook de P variant besteld. Misschien dat het met localtuya lukt? Anders is het maar 3 euro extra. Voor 46 euro lijkt dit heel goedkoop. Benieuwd of CEC werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 17:21
RobbieT schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:38:
[...]

Ik heb hier het meeste met bronnen erbij uitgeschreven voor een LG.
Denk dat je daarmee een eind moet komen.

Is een paar bladzijden terug in ditzelfde topic.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77456382
Bedankt voor je omschrijving, ik heb mijn LG OLEDC855 net geroot en de losse spullen zijn besteld. 8)
Heb je toevallig nog een foto/schema hoe je die ledstrip en voeding aan hebt gesloten op die Wemos D1 mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
ik heb net Road House zitten kijken, de ambiant schakelt prima mee. Voor 6 tientjes ben ik meer dan tevreden, de tijdsinvestering was minder dan 15 minuten, inclusief bestellen bij Ali en de strip plakken.

Localtuya kent hem ook niet btw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Ben-i schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Bedankt voor je omschrijving, ik heb mijn LG OLEDC855 net geroot en de losse spullen zijn besteld. 8)
Heb je toevallig nog een foto/schema hoe je die ledstrip en voeding aan hebt gesloten op die Wemos D1 mini?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsgQe3YrZ1Oa3H00keS1feW7wDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gAB2yQNiMmqyvvU5UyFvvtjI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBv1ChT8DIzYXS7b83TIm07C3S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy7KrEFRGfpwLxFZ4oAaDGLb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0JCgWStsDVig4VT3m1pNYa6oaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO2nfigWVfIJmuwXB3ftJ27I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
Nice, kudos voor jou! _/-\o_ haha

[ Voor 4% gewijzigd door Ben-i op 31-08-2024 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
@RobbieT toch nog wat vraagjes aan jou (of iemand met dezelfde setup), als dat mag.

Start bij jou de ambilight automatisch op als je je tv aanzet?
- bij mij start ambilight pas als ik de Homebrew channel app een keer heb geopend.

En (hoe) heb jij de kleuren gekalibreerd?
- bij mij is wit te blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Je moet wel de AutoStart op alle onderdelen aanzetten.
Dan zou dat gewoon moeten werken.

Start bij mij gewoon op.

Hier staat dat onder andere, en daar staat ook wat over tone mapping:
https://device.report/manual/7402125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
ja Autostart staat aan in PicCap en Hyperhdr, ik heb die tutorial inderdaad gevolgd (stond ook in je eerdere post (toch?) Ik heb alleen later HyperHDR geupdate voor die nieuwere V20.0.0 uit de Homebrew channel.

Zal nog eens kijken naar dat tone mapping

• Sa1

Sa1

Heb hem inmiddels ook binnen maar ligt direct weer in een hoek. Beeld flikkert en krijg de kleuren niet hoger dan 8bit op 4k. Ik denk dat ik het ambilight project maar op ga geven. Een kleine opsomming van mijn kosten:
  • 2 x 5mtr LED (1x verknipt / probeersel) (2x 15 euro)
  • Hoekjes voor de strip (werkt voor geen meter, uiteindelijk dus gebogen) (10 euro)
  • 5volt level shifter (40 euro)
  • Raspi4 1gb (50 euro)
  • 2x splitter, eerste was 50 euro, tweede 100, laatste werkt aardig met CEC maar na verloop van tijd niet meer
  • 2x HDMI 2.1 3mtr kabels (2x 20 euro)
  • Stroom bokje 15A (15 euro)
  • USB Grabber (20 euro)
en als laatste dus het aliexpress ding voor 46 euro. Al met al ruim 300, toch niet zo goedkoop als ik had gehoopt haha.

Uiteindelijk werkt niets écht goed voor langere tijd. De setup waarmee ik het werkend had willen krijgen is 75" 4k met Dolby Atmos geluid met een Nokia 8010 als input.

Als ik de splitter op copy heb, dan moet ik eerst forceren op 4k 60p voordat hij dat ook werkelijk geeft. Soms schakelt hij niet lekker. Staat hij ineens weer op FullHD. Soms begint ineens de strip te flikkeren, vaak de onderste helft, stroomloos halen en weer inschakelen lost dat op, maar is niet uit te leggen aan de fam. Daarnaast duurt ook het inschakelen van het geheel langer dan zonder, omdat de splitter het signaal moet doorgeven (= aanname, maar andere verklaring heb ik niet).

Dit nog los van de eindeloze uren die ik er in gestoken heb, dit is natuurlijk niet erg, want ik heb me er best mee vermaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 11-09-2024 19:59 ]

• Bockelaar
apart en jammer om te lezen. Ik sloot dat Aliexpres ding aan op mijn Denon 2600H HDMI-out en aa nde andere kant van het kastje de LG OLED65C2. Stream met ijn telefoon naar een chromecast achterin een van de HDMI poorten van de denon en het geluid komt prachtig over de set en het beeld is prima in hoge kwaliteit. De led's schakelen mee en werken prima.
Ik heb een prima werkend systeem wat het al een week of 2 doet. Raar dat het bij jou mis gaat.

• Sa1

Sa1

Bockelaar schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:54:
apart en jammer om te lezen. Ik sloot dat Aliexpres ding aan op mijn Denon 2600H HDMI-out en aa nde andere kant van het kastje de LG OLED65C2. Stream met ijn telefoon naar een chromecast achterin een van de HDMI poorten van de denon en het geluid komt prachtig over de set en het beeld is prima in hoge kwaliteit. De led's schakelen mee en werken prima.
Ik heb een prima werkend systeem wat het al een week of 2 doet. Raar dat het bij jou mis gaat.
En kun jij ook zien wat er gestuurd wordt naar de TV, 8bit / 10bit / 12bit? Misschien heb ik gewoon te snel opgegeven en moet ik het nog een x proberen, stond de wind verkeerd of de magnetron te hoog...

• Bockelaar
geen idee waar ik dat zou moeten vinden :)

• Sa1

Sa1

Bockelaar schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:34:
geen idee waar ik dat zou moeten vinden :)
Ik kan in de Nokia8010 zit welke protocollen compatible met de TV zijn op het moment dat de splitter der tussen zit. Zonder dus t/m 12bit, met 8bit. Ik vraag me af of je het écht gaat merken, maar vind het zonde dat er kwaliteitsverlies is. Ik neem dus aan dat de Denon ook wel een soort overlay kan laten zien wat er gestuurd wordt naar de TV.

Daarnaast krijg ik met geen mogelijkheid Dolby Atmos TrueHD doorgestuurd met splitter of aliexpress ding. Zonder geeft Plex gewoon TrueHD door. En dat merk je echt wel in geluidskwaliteit, het tweede audiospoor is veelal een stuk minder.

• Bockelaar
ik stream de afgelopen paar avonden https://www.primevideo.com/detail/0TUVXIO58IUNEPNBF8363Z7YGL via de chromecast ultra. Ik heb echt geen idee waar en of ik een overlay vind. Geluid en beeld zijn bij mij in ieder geval retestrak. Geluid gaat ook niet via dat kast je heh, die gaat door de denon heen direct naar een Dali Oberon 7 5.1 set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Lijkt me gaaf dit ook op mijn LG b6 TV te installeren. Rooten is me gelukt, maar solderen is nieuw voor mij. Weet iemand of je de hardware ook kant en klaar kunt kopen? De Wemos D1 bijvoorbeeld? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intered15
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-01 11:47
Net als vele mede tweakers wil ook ik me projector scherm ombouwen tot een Ambilight omgeving dat zich aanpast aan het beeldmateriaal. Ik heb inmiddels wat pagina's van dit topic doorzocht en zag voornamalijk links naar Alieexpress en wat andere buitenlandse sites.

Heeft er iemand een link naar een betrouwbare Nederlandse webshop die een compleet setjes aanbied om mee te beginnen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-03 02:41
Hi, ik ben ook mij ook aan het oriënteren wat de beste keus en aanbieder is. Wil het installeren op mijn komende LG Oled G4 77 inch.

Deze Nederlandse aanbieder kan je gewoon bellen of mailen en geeft antwoord op al je vragen betreffende werking en installatie.

Op bol.com wordt deze trouwens.ook aangeboden door dezelfde aanbieder maar dan 10 tot 20 euro goedkopen in mijn ( 77 inch ) geval.

Mocht iemand hier op tweakers iets beters weten , plug en play en kwalitatief goed hoor ik dat ook nog graag.

https://www.ledstripkonin...ient-light-set-75-85-inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
https://www.bol.com/nl/nl...rm-koud-wit-complete-set-
Bedoel deze van Rextech

direct-verbinden-met-wifi-werkt-met-de-smart-life-app-gaming-lamp-gaming-light-led-strip-gaming-accessoire/9300000169032292/?Referrer=ADVNLGOO002035-S--9300000169032292&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAyoi8BhDvARIsAO_CDsAb3ai_NJQUscCua-X-yO71SMuumOlYKp63RFXETKv7ReHvpyXFtKIaAk2SEALw_wcB#modal_open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intered15
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-01 11:47
deze ben ik idd ook tegengekomen tijdens de zoektocht. De maximale grote die ik heb gezien was 85inch - helaas nog niks voor projector schermen van 100+inch.

Vraag me af of je niet 'gewoon' een strip kunt kopen die groter is dan de omtrek van een 100insch scherm en die dan vervolgens kan aansluiten op een 'philips sync box 8k' of andere sync box - en of dat dan kan werken als Ambilight. Maar zo simpel zal het waarschijnlijk niet zijn ;)

[ Voor 47% gewijzigd door intered15 op 13-01-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogland
Nee, dat gaat niet, omdat je dan niet kunt aangeven welke ledstrip links, rechts, boven en onder is voor de kleurenweergave van de tv.

Ander probleem volgens mij met die goedkope setjes met syncbox is dat deze het 4K-signaal niet doorgeven, omdat deze tussen de mediabox en 4K OLED tv zitten. Dure HDMI-kabels hebben dan ook geen zin en je 4k tv beeld ook niet.
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste