Ik zou zelf iedereen aanraden om bij een HyperHDR setup een van de hdmi capture cards te kiezen die de dev van hyperhdr zelf al getest heeft. Bij voorkeur een met de MS2109 chip aanboord. Deze geeft de beste HDR naar SDR kleuren conversie. En kost ook nog is net geen 10 euro op aliexpress.Sa1 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:58:
Afgelopen week dit project tegengekomen, en met dit project bedoel ik DIY Ambilight met HyperHDR. Heb nog een Pi4 2gb liggen incl case en SD.
Nu heb ik een 75" QLED Samsung televisie. Hier hangt een FireTV 4k aan. Deze gebruik ik voor de meeste content zoals TV kijken en de diverse streaming diensten.
Er hangt echter ook nog een PS5 aan welke 120hz nodig heeft (nodig.... aldus m'n zoon wel voor Fortnite).
Daarnaast hangt er aan het eARC output nog een Sonos ARC welke o.b.v. Dolby Atmos z'n geluid weergeeft, of lager, maar iig Atmos is beste.
Nu lees ik een aantal zaken waar ik niet helemaal uitkom.
1. Moet ik nu wel of niet een HDMI splitter kopen. Ik lees dat @Kitser aangeeft geen losse splitter nodig te hebben, maar zijn vraag is volgens mij nooit beantwoord in dit draadje. @DmC1982 geeft aan een losse splitter te gebruiken, is deze dan een goede om bovenstaande aan te kunnen sturen? Tegelijk lees ik ook weer dat qua stabiliteit deze verschillende apparaten niet lekker werken.
2. Ik ben dus van plan om een Pi4 in te zetten. Deze geeft 3.3V terwijl de LED strip 5V nodig schijnt te hebben. Nu zag ik in een youtube dat een iemand een lift draadje oid gemaakt heeft (link) en deze aanbiedt, maar niet verscheept naar NL. Hoe gaan jullie daarmee om?
3. Verder ben ik op zoek naar een goede ledstrip. Er wordt aangegeven dat deze vrij goedkoop zijn, maar ik kom constant uit bij 50+ euro voor 5mtr. Is dat logisch voor 60leds/m? Er wordt in verschillende artikelen verwezen naar model WS2812B, als ik daar op zoek kom ik ook WS2815 tegen, wat een verbeterde versie zou zijn maar ook SK6812. Is hier nog een 'beter' advies in te geven?
Verder lees ik dat je moet kiezen voor een Witte PCB en moet kiezen voor 'cold white' aldus HyperHDR handleiding. Hebben jullie daar nog extra op geled ;-)?
edit:
Ik kom deze capture card tegen, deze doet 4k60hz passthrough, is dat wat? Of maakt dat helemaal niet uit en is passtrhough altijd passthrough? Dus altijd 1op1 door.
SK6812 heeft een apart wit kanaal. Dus geeft accurater wit weer. In mijn ervaring echt een plus tov WS2812b die wit mengt door RGB (255,255,255) aan te sturen.
Witte of zwarte PCB geeft geen verschil. Wat er bedoelt wordt is dat de witte led die op een SK6812 zit neutraal wit moet geven. In plaats van warm of koud wit.
[ Voor 9% gewijzigd door Torac op 21-01-2024 22:42 ]