Gebruik je ARC voor een speaker/receiver met HDMI-in? Of gebruik je één van de audio uitgangen op de hdmi switch via ARC? Als ik het me goed herinner moet ARC uit als je via HDMI wil werken, bij ARC AAN werkt de switch als ARC audio apparaat.renedis schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:28:
[...]
Ik heb deze switch ook en moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo tevreden over ben. CEC werkt niet bij mij iig, maar valt omheen te werken. Echter ARC is een drama. 9 van de 10 keer bij het switchen van input verlies ik de ARC functie en moet ik alles uitschakelen/van het stroom afhalen en opnieuw aanzetten alvorens het weer werkt. Ook valt het geluid met enige regelmaat weg.
Heb jij de EDID aangepast? Mijne staat op default 0000 voor "passthrough".
Op OUT B zit overigens 0.0 audio. Niet dat het erg is, maar wellicht van belang om te weten voor sommige mensen.
Ik heb alleen de laatste situatie kunnen testen en dat werkte hier prima, zowel digitaal als analoog, alleen kan je dan het volume niet regelen via de TV. Gebruik daarom inmiddels weer "gewoon" de line-out van de TV voor de audio.
CEC werkt hier deels, het aanzetten van de TV werkt niet. Menu's bedienen en uitschakelen via CEC werkt wel. Moest daarvoor wel de CEC-setup opnieuw doorlopen in de TV.
Out B geeft hier ook wel degelijk netjes audio, dat heb ik afgelopen weekend nog gebruikt icm de nieuwe muziekeffecten optie in HyperHDR 15.
EDID doe ik niks mee, staat hier ook default.
Zou bijna zeggen dat je een defect exemplaar hebt.... maar ik bedenk me nu nog één verschil: Heb je al een andere usb-voeding geprobeerd? Dit soort raar gedrag wil nog wel eens aan de voeding liggen. Ik heb m hier aan een Anker voeding hangen. Dat meegeleverde nikswegende chineze prul is hier meteen de stapel voor oude apparaten opgegaan.
All-electric.