DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:36:
[...]

Zo te zien heb je het goed voor elkaar. Als ik het goed zie kan hij dus ook andere kleuren. Dus niet alleen Rood, Groen en Blauw. Erg mooi misschien moet ik dit ook maar eens proberen. Hoe veel was je kwijt aan onderdelen om dit te maken ? En heb je Ledjes gebruikt ?
Meeste had ik thuis. PIC18F2455 heb ik gesampeld, totaal nog zo'n 5-10 voor de onderdelen (etsen heb ik ook zelf gedaan), en dan nog de LED strips op samenkopen.net (25,50 incl. verzendkosten)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ideetje om een IA of SK te doen voor de benodigde componenten/geetste prints? (Vooral de prints heeft niet iedereen het materiaal/knowhow voor). Tis maar een ideetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:59
ook de pic moet je dan ff toevoegen. Die kost zown 10 euro bij de meeste webshops :O verder een printje moet je wel kunnen laten maken voor €5 per stuk gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Een IA voor een totaal pakketje zou wel erg relaxt zijn, zeker als de pic dan ookal gevuld is... :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een lijst met componenten + gerber files naar mij gestuurd worden, zal ik een voorstel doen voor een x aantal borden te (laten) maken/bestellen voor een scherpe prijs.
http://vincent.vanderlocht.com / vincent_AT_vanderlocht.com

grtz,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

ACount me in voor een pakketje dan:) Alles lekker bij elkaar en zo te solderen. Kan niet beter :)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Als er iets gaat gebeuren wil ik graag een kant en klaar dummie proof pakket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe ook cker mee, en als het gewoon tv compatibel word neem ik er 2!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Volgende week ga ik waarschijnlijk het printontwerp van het eerste prototype van Chameleon opsturen naar de PCB fabrikant. Oorspronkelijk was het plan die zelf te etsen maar met het vooruitzicht om 100 vias te gaan moeten boren heb ik besloten dat toch maar te laten doen. Dat duurt een week of 3 om te maken. Onderdelen voor het prototype heb ik al een tijdje liggen, met het printje erbij kan ik dan zien of het allemaal werkt en dan de software schrijven. Stap daarna is het ontwerp aanpassen (definitieve ontwerp krijgt iets andere onderdelen) en een laatste prototype serie te maken. Als die correct is kan Vincent ze hopelijk in grotere aantallen laten maken.

Chameleon krijgt in ieder geval composiet en s-video ingangen (er zit geen switch in dus niet beiden tegelijk te gebruiken). Er zouden later dan ook nog varianten voor vga/dvi/component kunnen komen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Komt er ook een RS232/serial interface op? Ik ben zelf een eigen RGB sfeerverlichting cq. ambilight aan het maken, maar die heeft een radiografische aansturing. Het zou super zijn als ik de RGB 'waardes' van de unit die jullie maken kan gebruiken om m'n eigen lampen aan te sturen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Er komen in ieder geval wat general purpose I/O pinnen naar buiten voor dit soort dingen. De seriel poort van de AVR is al in gebruik voor de USB aansluiting en is voor de rest ook al aardig bezet (in pinnen) maar de CPLD heeft genoeg pinnen over. Je kunt daar zonder problemen een UART interface in zetten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Als hij inderdaad S-video ondersteund (Oftewel de scart die iedereen op zijn TV heeft) zou dit een zeer gewild stukje hardware kunnen worden :) Ik ben in ieder geval zeker geinteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik wel een klein probleempje heb, ik werk enkel via component en hdmi (en als ik tv kijk via de coax dus) bij geen enkele van deze toepassingen kan ik deze ambilight aansturen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ja dat is lastig maar composiet en s-video leek ons toch het handigst omdat je die aansluitingen vaak wel over hebt. PCs hebben vaak een video-out die je zou kunnen gebruiken (of een software oplossing), DVD spelers etc. zitten meestal via RGB scart vast aan de TV maar geven meestal ook nog composiet/s-video. Componenten, DVI en VGA zijn in principe ook mogelijk, daar zijn ook ICs voor. Die worden misschien ook later nog wel gemaakt als dit bordje lukt maar voorlopig houden we het op composiet en s-video. DVI over HDMI kan maar HDCP kun je wel vergeten, dat is allemaal gecodeerd.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:11:
Ja dat is lastig maar composiet en s-video leek ons toch het handigst omdat je die aansluitingen vaak wel over hebt. PCs hebben vaak een video-out die je zou kunnen gebruiken (of een software oplossing), DVD spelers etc. zitten meestal via RGB scart vast aan de TV maar geven meestal ook nog composiet/s-video. Componenten, DVI en VGA zijn in principe ook mogelijk, daar zijn ook ICs voor. Die worden misschien ook later nog wel gemaakt als dit bordje lukt maar voorlopig houden we het op composiet en s-video. DVI over HDMI kan maar HDCP kun je wel vergeten, dat is allemaal gecodeerd.
kan je niet 1 scart aansluiting van je tv gebruiken om alle binnenkomende signalen op de tv via die scart aansluiting uit te sturen naar de Chameleon?

ik weet dat via de scart van je tv kan geluid zowel in als uit worden verstuurd.
kan dit dan ook niet met beeld?

dus dat de Chameleon zich aanpast n.a.v. de kleuren die op de tv worden weergegeven.
dan maakt het niet uit of je iets vanaf je dvd speler, xbox of digitale decoder bekijkt.

(of denk ik nu helemaal verkeerd? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
En met composiet is het volgens mij erg makkelijk om een 'Y'-kabel te gebruiken om zowel de TV als de kaart op een uitgang aan te sluiten. Of natuurlijk gewoon een duurlus op de kaart zelf (dus een video-en en video-out poort).

Veel TV's geven volgens mij ook video-out over hun SCART.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:36:
kan je niet 1 scart aansluiting van je tv gebruiken om alle binnenkomende signalen op de tv via die scart aansluiting uit te sturen naar de Chameleon?

ik weet dat via de scart van je tv kan geluid zowel in als uit worden verstuurd.
kan dit dan ook niet met beeld?
Composiet zit inderdaad ook 2x op scart, 1 keer in en 1 keer uit. RGB kan beide kanten op maar zit maar 1 keer aangesloten.

Het probleem is dat de meeste TVs volgens mij geen video naar buiten sturen. Ik weet niet of dat gangbaar is maar bij de TVs die ik gezien heb was dat niet het geval.
ShadowLord schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:37:
En met composiet is het volgens mij erg makkelijk om een 'Y'-kabel te gebruiken om zowel de TV als de kaart op een uitgang aan te sluiten.
Nadeel daarvan is dat de ingangen dan niet meer het goede niveau hebben, ze zijn beiden afgesloten met 75 ohm dus wordt het signaal gehalveerd. Ook zal zo'n splitter de impedantie van de kabel wel door de war schoppen. Of je er in de praktijk iets van ziet weet ik niet, maar het kan zijn dat je door reflecties e.d. schaduwen gaat krijgen in je beeld.
Of natuurlijk gewoon een duurlus op de kaart zelf (dus een video-en en video-out poort).
Daar heb ik ook nog even over gedacht maar toch niet gedaan vanwege de extra kosten, stroomverbruik en omdat de kwaliteit dan wel goed moet zijn en ik wat minder thuis ben in de analoge elektronica.
Veel TV's geven volgens mij ook video-out over hun SCART.
Dit weet ik dus niet zeker, misschien dat iemand anders daar meer over weet.

[ Voor 44% gewijzigd door madwizard op 18-03-2007 23:51 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb ook wel interesse, alleen ik gebruik zelf DVI...
spotnie, ik kan het zou snel niet vinden op je site, maar jou versie gebruikt vga toch?

Man wat zou ik blij zijn met een dvi versie, dan kan je mij meerekenen voor een IA

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al naar DVI/HDMI en vga gekeken. Ik heb hier de desbetreffende IC's voor gevonden, en wil dit als eerste uitbreiding op mijn FPGA starter kit gaan maken.
Ook kan ik kijken of ik een xtra bordje voor de chameleon kan maken met dvi in/tru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
madwizard schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:43:

Nadeel daarvan is dat de ingangen dan niet meer het goede niveau hebben, ze zijn beiden afgesloten met 75 ohm dus wordt het signaal gehalveerd. Ook zal zo'n splitter de impedantie van de kabel wel door de war schoppen. Of je er in de praktijk iets van ziet weet ik niet, maar het kan zijn dat je door reflecties e.d. schaduwen gaat krijgen in je beeld.
Als je de chip een hoge impedantie (1kOhm oid) geeft, dan zal de impact op die 75 toch vrijwel nihil zijn?
Daar heb ik ook nog even over gedacht maar toch niet gedaan vanwege de extra kosten, stroomverbruik en omdat de kwaliteit dan wel goed moet zijn en ik wat minder thuis ben in de analoge elektronica.
Ik bedoelde een passieve doorlus. Dus niet via een versterker oid.
Dit weet ik dus niet zeker, misschien dat iemand anders daar meer over weet.
Die bij mij thuis heeft het iig wel. Zo stelt de DVD (of video) recorder volgens mij zichzelf namelijk in op de kanalen van de TV (maar dat kan ik verkeerd gezien hebben, hij zapte iig als een gek :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gegoogled en gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat je tv een scart out nodig heeft om beeldinformatie te winnen. Maar zover waren we allemaal al denkik :D

Op mijn tv zitten 2 scarts, een RGB en een AV, dit is de uitleg volgens de manual van mn tv:

Aansluiten op SCART-ingang/-uitgang
Sluit de scartkabel aan op geschikte externe audio- en videoapparatuur, zoals een videorecorder, dvd-speler, decoder,
satellietontvanger, spelcomputer of videodiscspeler.
- De EXT1 (RGB)-aansluiting wordt gebruikt voor apparatuur met een RGB-uitgang, zoals spelcomputers en videodiscspelers.
- De EXT2 (AV)-aansluiting wordt gebruikt voor de audio- en video-uitvoer van het huidige tv-programma.

Wat ik hieruit versta is dat de AV aansluiting audio en video informatie uitstuurt van wat er zich op dat moment op tv afspeelt.

Als ik hier fout zit zeg het me, maar het zo een grote meevaller zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

ShadowLord schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:15:
Als je de chip een hoge impedantie (1kOhm oid) geeft, dan zal de impact op die 75 toch vrijwel nihil zijn?
Die 75 ohm hoort er wel te zijn als afsluiting van de karakterstieke impedantie van de videokabel. Je kunt de ingangsimpedantie alleen nog lager maken dan die 75 ohm, tenzij je die weerstand eruit laat maar dan krijg je weer problemen met mensen die het normaal aansluiten.
Ik bedoelde een passieve doorlus. Dus niet via een versterker oid.
Als je het correct wil doen kan dit volgens mij niet passief. De ingang van je TV is hoe dan ook 75 ohm en het bordje ook. Je vraagt dan opeens twee keer zoveel energie van de aansturing. De meeste aansturing zijn volgens mij stroomgestuurd dus krijg je maar energie voor 1 aansluiting. Passief kan je daar nooit meer energie uit halen. Je kan wel passieve splitsers maken die de impedanties behouden maar waarschijnlijk zullen die dan halve spanningen aan beide uitgangen geven.

Ik laat het doorlussen maar over aan de gebruikers en het bordje gewoon de standaard volgen. Waarschijnlijk werkt het allemaal gewoon wel als je een simpele Y-splitser ertussen zet.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:56:
Wat ik hieruit versta is dat de AV aansluiting audio en video informatie uitstuurt van wat er zich op dat moment op tv afspeelt.
Als ik het zo lees klopt dat ja, is het een philips trouwens? Tekst komt me zo bekend voor :) Ik denk alleen dat het alleen werkt met TV beeld, dus dat als je een DVD speler op je TV zet de TV niet het beeld van de DVD speler weer als uitgang geeft, maar ik kan het fout hebben. Meestal hebben DVD spelers nog wel een s-video of compsite uitgang naast de RGB scart die naar de TV gaat. Misschien nog wel handig om te controleren of die ook nog de beelden naar beide uitgangen tegelijk stuurt.

[ Voor 22% gewijzigd door madwizard op 19-03-2007 13:22 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis een samsung slimline tv.
handleiding:
http://downloadcenter.sam...A68-03784E-04Dut_0526.pdf

(Wil het nou net dat ik mn oude commodere scherm heb weggegooit wegens plaatsgebrek, kon ik het anders ff checken :( )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:56:
Even gegoogled en gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat je tv een scart out nodig heeft om beeldinformatie te winnen. Maar zover waren we allemaal al denkik :D

Op mijn tv zitten 2 scarts, een RGB en een AV, dit is de uitleg volgens de manual van mn tv:

Aansluiten op SCART-ingang/-uitgang
Sluit de scartkabel aan op geschikte externe audio- en videoapparatuur, zoals een videorecorder, dvd-speler, decoder,
satellietontvanger, spelcomputer of videodiscspeler.
- De EXT1 (RGB)-aansluiting wordt gebruikt voor apparatuur met een RGB-uitgang, zoals spelcomputers en videodiscspelers.
- De EXT2 (AV)-aansluiting wordt gebruikt voor de audio- en video-uitvoer van het huidige tv-programma.

Als ik hier fout zit zeg het me, maar het zo een grote meevaller zijn!
Volgens mij heeft praktisch elke tv wel een video uitgang op de scart zitten, mijn philips tv heeft alleen composite en s-video out, dus geen rgb, ik denk dat dat bij de meeste tv's wel zo is.

Bij onzekerheden biedt de service manual uitkomst :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik hoor een aantal mensen het hebben dat hun kleur kun weergeven ongeacht wat er op je beeld is (film, game, windows desktop). Ik neem aan dat jullie dit met directshow doen?

Ik probeer al enige tijd het 'huidige beeld' uit te lezen, maar het werkt niet en ik loop vast. Zou één van jullie misschien het directshow deel (de source) kunnen posten zodat ik kan zien wat ik fout doe?

Verder wil ik de aansturing met X10 gaan maken, makkelijk geen bekabeling. En dan niet als ambilight maar als sfeer voor de hele kabel gebruiken. Later wil ik hier andere apparaten op gaan aansluiten (ventilator bijv), maar das toekomst muziek

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een deel van dit topic gevolgt (vooral het laatste)
Nu is mijn interesse in een kitje vrij groot met enkele voorwaarden:
Kitje moet minimaal 5 led-bars aan kunnen sturen
Kitje moet aan te sluiten zijn op een scart/composite uitgang
Ik hoop dat jullie er iets moois van kunnen maken,!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
elgringo schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:38:
Ik hoor een aantal mensen het hebben dat hun kleur kun weergeven ongeacht wat er op je beeld is (film, game, windows desktop). Ik neem aan dat jullie dit met directshow doen?

Ik probeer al enige tijd het 'huidige beeld' uit te lezen, maar het werkt niet en ik loop vast. Zou één van jullie misschien het directshow deel (de source) kunnen posten zodat ik kan zien wat ik fout doe?
Om te beginnen met DirectShow filters is er een vrij goed voorbeeld in de DirectX SDK.
Meer specifiek te vinden in:
C:\Program Files\Microsoft DirectX 9.0 SDK\Extras\DirectShow\Samples\C++\DirectShow\Filters\EZRGB24

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ook ik heb zeker intresse in het bordje/kit.
Ik heb mezelf ook al geregistreerd op dit techwiki van Vincent (zeker een aanrader om daar eens te kijken indien je nog niet gedaan hebt).

Ik heb zelf al een deel van het project klaar, te weten de ledstrips.
Ik heb er een stuk of twaalf achter mijn tv gemonteerd op een plaat hout.
De led strips zijn nu afgedekt met een aantal stroken Satin plexi van bouwplastics.nl
Ze worden aangestuurd met de controller van Chromoflex (3*2,5A max)

Bij het bordje van Vincent zou ik graag zien dat ik alle strips kan aansturen....

Wanneer ik foto's heb zal ik ze eens posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Chameleon krijgt 4 RGB uitgangen in de vorm van 12 open-drain uitgangen. De FETs die erin komen kunnen elk tot iets van 4A hebben maar de maximale stroom zal ook afhangen van de PWM frequentie en hoe snel ze geschakeld kunnen worden.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:01:
Chameleon krijgt 4 RGB uitgangen in de vorm van 12 open-drain uitgangen. De FETs die erin komen kunnen elk tot iets van 4A hebben maar de maximale stroom zal ook afhangen van de PWM frequentie en hoe snel ze geschakeld kunnen worden.
Hmm, ik doe geen elektro of mechatronica dus weet niet zo veel van dit spul af.
Kan ik uit de quote opmaken dat er op de chameleon 4 ledbars aansluitbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 09:01
Ja dat klopt, 3 uitgangen voor elke kleur, dus in totaal 4 led bars / 12 ccfls etc :P

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Je kunt er in ieder geval 4 kleuren mee maken (4 x rood, groen en blauw). Je kan natuurlijk wel 2 ledbars op 1 aansluiting zetten zolang je onder de maximum stroom blijft maar dan hebben ze altijd dezelfde kleur.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:36:
Je kunt er in ieder geval 4 kleuren mee maken (4 x rood, groen en blauw). Je kan natuurlijk wel 2 ledbars op 1 aansluiting zetten zolang je onder de maximum stroom blijft maar dan hebben ze altijd dezelfde kleur.
Ik neem aan dat het toch de bedoeling is dat deze dezelfde kleur hebben? Iedere ledbar geeft toch dezelfde kleur bij een bepaald signaal? Niet dat 1 ledbar meer rood geeft als de andere.

Maar 4 ledbars lijkt mij ook voldoende, ik wil deze namelijk niet alleen achter de tv plaatsen maar door de gehele kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ja dat is de bedoeling, er zijn 4 aansluitingen omdat je dan aan 4 randen van je TV apart een kleur kunt geven (al lijkt me dat zelf nogal storend). Maar je kunt er wel 100 ledbars op aansluiten als je maar onder de stroomlimiet blijft.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke ik begrijp je!
Ik heb iig 5 ledbars besteld. Die zulle binnekort wel een keer binnen zijn.
Dan alleen nog ff wachten totdat er een degelijk moduletje is om in elkaar te solderen. Kijk er al naar uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bordje van spotnie kan ik nu incl onderdelen in "grote getalen" bestellen.
Het zijn 2 bordjes: 1 USB naar ambilight bord + 1 powerswitch bord met schakelfetjes.

Deze set ik voor 18,00 euro aanbieden compleet met onderdelen.
Iedereen die intresse heeft, graag mailen naar vincent_at_vanderlocht_dot_com.
Als er genoeg bestellingen binnen zijn (vanaf 5 a 10) kan ik beginnen met bestellen van de onderdelen.

Er zal ook een bestel mogelijkheid komen op mn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:05:
Het bordje van spotnie kan ik nu incl onderdelen in "grote getalen" bestellen.
Het zijn 2 bordjes: 1 USB naar ambilight bord + 1 powerswitch bord met schakelfetjes.

Deze set ik voor 18,00 euro aanbieden compleet met onderdelen.
Iedereen die intresse heeft, graag mailen naar vincent_at_vanderlocht_dot_com.
Als er genoeg bestellingen binnen zijn (vanaf 5 a 10) kan ik beginnen met bestellen van de onderdelen.

Er zal ook een bestel mogelijkheid komen op mn site.
Is dit een compleet voorgesoldeerde set? Of mag je zelf nog solderen?
( Ik kan me indenken dat sommige mensen liever een voor gesoldeerde versie willen en eventueel voor willen betalen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

is de PIC dan ookal geprogrammeerd ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Het Chameleon prototype is ook praktisch klaar, moet nog een controle rondje door gaan en er is nog wat onduidelijkheid over de drill files voor de PCB fabrikant maar zodra ik daar duidelijkheid over heb wordt de PCB opgestuurd. Hopelijk lukt dat vandaag nog, ik zal dan ook het ontwerp hier nog wel posten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Het prototype ontwerp is af en heb net de gerber files opgestuurd naar de fabrikant. Het maken van de printjes gaat ongeveer 3 weken duren.

Om toch al iets te showen hier een artistiek plaatje van hoe de printjes er hopelijk uit komen te zien :) (klik voor groot)
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/ambi/chameleon-pcb1-thumb.png
Het printje is 8,3 bij 6,8 cm. Er zitten iets van 130 drills in dus ik ben blij dat ik dat niet zelf hoef te doen :) Onderkant heeft nu geen silkscreen maar daar komen ook alleen wat 100nF caps op.
Verder is het nu afwachten tot ze geleverd worden.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Cool zeg :) Hoeveel laat je er maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Van deze versie 6 (startup kosten zijn toch het hoogst) omdat dit nog een testbordje is waarop alles ontwikkeld gaat worden (hopelijk geen foutjes gemaakt ook). Als dat gedaan is komt ontwerp 2 en dat moet dan ook de definitieve versie worden tenzij daar weer fouten in zitten (maar die kans is redelijk klein dan).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chameleon ziet er heel cool uit, maar ik denk niet dat ik goed genoeg soldeerervaring heb om die ics te solderen, komt er ook de mogelijkheid om deze al deeltelijks of helemaal bestukt te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Dat was wel het plan, Vincent zal daar tzt nog naar kijken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zo te zien wordt het SMD, dus ik betwijfel of er veel mensen zelf zullen solderen. Ik heb er het gereedschap niet voor iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:20
Ik vind dit project ook wel erg interresant!

Ga je hier misschien nog een inkoop/samenkoop actie voor op zetten op een van deze bekende sites?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het prototype van de chameleon moeten we eerst de ambilight oplossing aan de praat krijgen.
Als dit allemaal werkt, ga ik zoeken naar een plek waar we de printjes ook kunnen laten bestucken.

Dat wil ik best aanbieden via een samenkopen actie.
Maar daar later meer over !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:07:
Zo te zien wordt het SMD, dus ik betwijfel of er veel mensen zelf zullen solderen. Ik heb er het gereedschap niet voor iig...
Hmm ik weet nog dat ik mijn PS2 zelf heb omgebouwt, dit ging allemaal wel.
Maar om dit printje zelf te solderen vergt toch wat meer skills. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die de mogelijkheid hebben om dit zelf te solderen.
Afhankelijk van de kosten wil ik het in eerste instantie best zelf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ach, dat solderen is wel te doen, als je nog iemand ervoor nodig heb, 'k heb een mooie PU-81 ervoor met erg fijne punt :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 16-09 20:30
Adion schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Om te beginnen met DirectShow filters is er een vrij goed voorbeeld in de DirectX SDK.
Meer specifiek te vinden in:
C:\Program Files\Microsoft DirectX 9.0 SDK\Extras\DirectShow\Samples\C++\DirectShow\Filters\EZRGB24
Die heb ik idd gezien, gelezen en gesnapt.

Maar ik kon er niet uit opmaken dat je als input je gehele scherm had, media_type voor een geheel scherm dus. {url=http://msdn.microsoft.com/archive/default.asp?url=/archive/en-us/directx9_c_Summer_03/directX/htm/mediatypes.asp]deze dus[/url]

Of is er is anders dan je met een sample grabber het gehel scherm kunt grabben?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Als ik het goed zie, is er aan dat printje niets wat niet met de methode "grote druppel tin aan een rij pinnetjes hangen, print schuin houden en met een tik de druppel tin naar beneden gooien" kan gesoldeerd worden, eventueel nog eens de onderste pinnetjes met wat desoldeerlint bijwerken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Solderen kan inderdaad wel met de hand, maar het gaat wel een stuk sneller als je soldeerpasta + hete lucht / oven gebruikt. Wel veel 0.5mm pitch spul, meeste R en Cs zijn 0805, alleen de 100nF zijn 0603.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:59
0805 is met de hand te solderen.0603 ook nog wel. Wat gaat trouwens een compleet setje kosten? Inclusief ic's en dergelijke?

[ Voor 44% gewijzigd door bazzzzzz op 27-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:50:
Solderen kan inderdaad wel met de hand, maar het gaat wel een stuk sneller als je soldeerpasta + hete lucht / oven gebruikt. Wel veel 0.5mm pitch spul, meeste R en Cs zijn 0805, alleen de 100nF zijn 0603.
Hmm na een kleine zoektocht op internet lijkt mij dit toch wel de beste optie voor een aantal componenten. Nooit geweten dat je zo ook kon solderen, hoewel men in fabrieken bijna dezelfde methode toepast. Lijkt me ook direkt een leuk experiment om te proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

bazzzzzz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:11:
0805 is met de hand te solderen.0603 ook nog wel. Wat gaat trouwens een compleet setje kosten? Inclusief ic's en dergelijke?
Dat weet ik nog niet precies, aan onderdelen kost de hele handel al rond de 50 euro al kan dat wat minder worden in grotere aantallen. Printje is een paar euro, geen idee wat assembleren kost.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:12:
Hmm na een kleine zoektocht op internet lijkt mij dit toch wel de beste optie voor een aantal componenten. Nooit geweten dat je zo ook kon solderen, hoewel men in fabrieken bijna dezelfde methode toepast. Lijkt me ook direkt een leuk experiment om te proberen :D
Ik gebruik het altijd (pasta en hete lucht) en dat werkt erg goed. Alleen het doseren van de pasta is lastig met een injectiespuit, de laatste keren heb ik zelf een pasta stencil proberen te maken van overheadsheet met een stanley mes, dat werkt ook wel goed maar is wat werk. Een laser cut stencil is het best natuurlijk maar dan zit je toch wel minimaal op zo'n 75 euro. Dat kan wel de moeite zijn als je meerdere prints moet doen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

naftebakje schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:40:
Als ik het goed zie, is er aan dat printje niets wat niet met de methode "grote druppel tin aan een rij pinnetjes hangen, print schuin houden en met een tik de druppel tin naar beneden gooien" kan gesoldeerd worden, eventueel nog eens de onderste pinnetjes met wat desoldeerlint bijwerken.
Wat is er mis met dunne soldeertin, vloeimiddel en een fijn puntje? Werkt sneller en stukken netter dan wat jij voorstelt zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:14:
[...]

Wat is er mis met dunne soldeertin, vloeimiddel en een fijn puntje? Werkt sneller en stukken netter dan wat jij voorstelt zo te zien...
Mij lijkt de manier van Mad Wizard toch het schoonste werk op te leveren, het zou mij ook wel lukken met een bout alleen dan zou het veel geduld en tijd eisen en de kans op fouten lijkt me ook groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
sebastius schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:14:
[...]

Het is een (werkende en simpele) huis-tuin en keuken variant van wat ik op het werk (hersteller van elektronica) doe, daar gebeurt het wat subtieler met een mooi fijn puntje en een flinke hoop flux (waarmee je een erg kleine hoeveelheid tin zo langs de pootjes kan trekken met je soldeerbout, ziet eruit alsof het zo uit de reflow-oven komt), maar ik kan je garanderen dat zonder flux en met een niet zo fijne punt (wat een tweaker wel thuis liggen heeft dus) erg gemakkelijk gaat op de eerder beschreven methode (alleen heb je wat meer tin aan de pootjes hangen, en is het wel te onderscheiden van een industriëel gesoldeerde print).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Op deze site kun je ook wat tutorials vinden over het solderen van SMD. Er staan ook filmpjes op om het allemaal nog duidelijker te maken. Ziet er iig niet zo moeilijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:23:
Op deze site kun je ook wat tutorials vinden over het solderen van SMD. Er staan ook filmpjes op om het allemaal nog duidelijker te maken. Ziet er iig niet zo moeilijk uit :)
Hier leggen ze een beetje uit hoe dat je het in een oven kunt doen:

Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Vreemd toch hoe je tijden naar een print ontwerp kan kijken en dan een week na de bestelling erachter komt dat je de behuizings-pinnen van de USB connector bedekt zijn met solder mask. Nouja gelukkig is het daar een prototype voor en het is er vrij makkelijk af te krassen.
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/6342/pieceit6.png
Heb deze footprint al meerdere keren gebruikt maar nooit met solder mask dus helaas te laat op gemerkt.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Waarschijnlijk is slechts 1 (van de 4) ook maar echt nodig, puur voor aarding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Nee het is echt nodig om het ding fysiek vast te zetten. De 2 gaatjes zijn alleen voor 2 kleine plastic puntjes die zorgen dat je er tegen aan kunt duwen, maar verticaal wordt het vastgehouden door de 4 punten.
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/co/jtag/jtagftdi.jpg
En voor een device mag de shielding niet aan ground hangen, die moet alleen bij de host aan ground.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:17:
Vreemd toch hoe je tijden naar een print ontwerp kan kijken en dan een week na de bestelling erachter komt dat je de behuizings-pinnen van de USB connector bedekt zijn met solder mask. Nouja gelukkig is het daar een prototype voor en het is er vrij makkelijk af te krassen.
[afbeelding]
Heb deze footprint al meerdere keren gebruikt maar nooit met solder mask dus helaas te laat op gemerkt.
Maar hoe zijn de verdere vorderingen met het prototyp?
Printe is nu dus zo goed als klaar, nu monteren en testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Het wachten is tot de prototypes geleverd worden, dat duurt nu nog zo'n twee weken schat ik. Aan de software/firmware kant moet nog een heleboel gedaan worden (zo'n beetje alles behalve de ideeën), daar is het prototype dan ook voor. Als dat allemaal werkend is wordt er een definitieve versie gemaakt.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Zeer interessant!!

Ik zou erg graag een setje kopen als het allemaal werkt straks, waarschijnlijk ga ik van de bekende rgb flux-led-strips gebruik maken.

Er zijn ook een 'echte' rgb led strip te koop (geen idee hoe duur), heeft iemand enig idee van de lichtopbrengst? (vergeleken met flux led's bijvoorbeeld).

[edit]
93 euro de meter dus, die rgb-strip, geen optie voor mij iig...

[ Voor 9% gewijzigd door boekel op 04-04-2007 19:23 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekel schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:32:
Zeer interessant!!

Ik zou erg graag een setje kopen als het allemaal werkt straks, waarschijnlijk ga ik van de bekende rgb flux-led-strips gebruik maken.

Er zijn ook een 'echte' rgb led strip te koop (geen idee hoe duur), heeft iemand enig idee van de lichtopbrengst? (vergeleken met flux led's bijvoorbeeld).

[edit]
93 euro is niet mis. Ben gelukkig bij 5 led strips gebleven van 7,50 / stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

93 euro is wel erg veel geld ja. Die van ledsee zijn denk ik vergelijkbaar qua lichtopbrengst, maar daar heb je er wel 3 van nodig voor een meter. Die van 93 euro zijn 7,2W per meter, van ledsee 2,16W voor 26 (?) cm.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

boekel schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:32:
Zeer interessant!!

[edit]
Op de site stond dat ze 7,2W per meter waren. De Flux led rgb strips zijn ongeveer 3W per 30cm.

*edit: Ik moet toch sneller typen :P

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:13:
[...]

93 euro is niet mis. Ben gelukkig bij 5 led strips gebleven van 7,50 / stuk
de rgb led strips die ik heb gekocht via samenkopen.net leveren echt genoeg licht op!
Ik verlicht mijn hele achter muur +/- 3 meter breed met 4 led strips!

Ik heb er een rgb dimmer tussenzitten.... werkt super leuk.

Ben erg benieuwd naar dit project!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ik heb dezelfde strips liggen maar ik vond ze niet bijzonder veel licht geven. Op zich wel genoeg denk ik voor ambilight als je TV scherm niet te ver van een muur af zit. CCFLs geven wel veel meer licht, maar dan zit je toch ook wel op 5 euro per kleur voor ~30cm.

Hoe willen jullie het bordje trouwens gaan aansluiten qua connectors e.d.? Op het prototype heb ik een 24-pins header met de ene rij helemaal aan ground en de andere 12 open drain aansluitingen (mosfets die GND schakelen dus). De bedoeling is dat je steeds 2 pinnen neemt, een aan ground hangt en de andere aan je LED/CCFL. Ground is niet gedeeld over alle pinnen om de stroom te verdelen, zo'n connector zelf kan ook maar een paar ampere hebben per pin. Meestal zal het ruim voldoende zijn maar zo heb je altijd weinig weerstand en ook minder last van storingen.

Voor de mensen die zelf nog een controller erbij willen maken zou er een soort simpel serieel protocol kunnen komen. Ik wilde eerst alle outputs ook als logica outputs naar buiten zetten maar dit geeft weer 12 extra pinnen en zal in de meeste gevallen ook onpraktisch zijn. Bovendien kun je als je dit echt wilt het ook met de open drains doen door er een pull-up aan te hangen.

Dus ik zal voor de definitieve versie gewoon een paar pinnen naar buiten brengen waar serieel de kleurwaarden over gestuurd worden zodat iedereen daar eventueel een eigen controller aan kan koppelen. Dit zal via de CPLD gaan dus kan makkelijk een UART of I2C, SPI compatible iets worden.

Ik dacht dat het voor de connector misschien handig was deze 34 pins te maken, dan kun je namelijk een floppydisk kabel gebruiken om de boel te verbinden naar een eigen printje met ander soortige connectors. Of je zet gewoon direct de verlichting met van die 2-polige moederbord kabeltjes op de connector.
code:
1
2
3
4
5
6
 2          24   34
 |          |    |
 ooooooooooooooooo
 ooooooooooooooooo
 |          |    |
 1          23  33

Zo zou pin 1 t/m 24 dan 12x PWM + GND zijn. Je houdt dan nog 10 pinnen over waar het seriele protocol op kan en eventueel wat voedingspinnen (maar verwacht niet veel stroom uit het bordje te kunnen trekken).

Mocht je je eigen controller willen gebruiken dan zou je alleen de laatste 10 pinnen kunnen solderen en de rest weglaten:
code:
1
2
3
4
5
6
 2          24  34
 |          |    |
 ............ooooo
 ............ooooo
 |          |    |
 1          23  33

Dan heb je een 2x5 pinheader en daar zijn weer mooie standaard connectors voor te vinden (voti bijvoorbeeld). Dit betekent alleen wel dat de pinheader dan eigenlijk niet met het assembleren mee kan gaan, terwijl anderen dat misschien juist wel weer prettig vinden (ook een beetje suf als je nog de connector zelf moet solderen en de rest niet).

Wat zijn jullie ideeën hierover?

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
misschien een idee om het Atmo-light protocol te gebruiken? dan is het compatible met die plugin, en daar wordt ook software voor zowel linux(vdr) als windows voor geschreven.

zoiets dus:

Serielles Protokoll

Baudrate: 38400 bps Parity: None Datenbits: 8 Stopbits: 1

Nachrichtenformat:
Byte Beschreibung
0
0xFF: Startbyte
1
0x00: Startkanal (low byte)
2
0x00: Startkanal (high byte)
3
0x0F: Anzahl Kanäle (15 = 5 * 3 (R, G, B))
4 - 6
Summenkanal R, G, B (Center)
7 - 9
linker Kanal R, G, B (Left)
10 - 12
rechter Kanal R, G, B (Right)
13 - 15
oberer Kanal R, G, B (Top)
16 - 18
unterer Kanal R, G, B (Bottom)

Beispiel:

Folgende Nachricht (in binärer Darstellung) gibt auf allen Kanälen hellstes Rot aus:

0xFF 0x00 0x00 0x0F 0xFF 0x00 0x00 0xFF 0x00 0x00 0xFF 0x00 0x00 0xFF 0x00 0x00 0xFF 0x00 0x00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Nocturno schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:38:
misschien een idee om het Atmo-light protocol te gebruiken? dan is het compatible met die plugin, en daar wordt ook software voor zowel linux(vdr) als windows voor geschreven.
Seriele protocols zijn geen probleem, er kan zo een UART in de CPLD en de AVR controller kan dan verder het exacte protocol bepalen. Maar de software lijkt me niet relevant want dit wordt een hardware oplossing waar het ambilight algoritme al in zit, het gaat alleen om het aansturen van zelfgemaakte RGB controllers.

In dat opzicht lijkt het me ook handig een optie te maken die compatible is met de bestaande oplossingen (van bobo1on1, spotnie en varianten). Iedereen die daar al hardware voor heeft gemaakt kan dan direct deze hardware met het bordje gebruiken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Bij die Ikea kun je ook RGB ledstrips kopen.
Worden inclusief simpele controller geleverd en kosten € 49,95 voor 4 strips. (product heet Dioder)
Misschien kunnen jullie daar iets mee.
Hoef je niet op internet te bestellen, kan je meteen ophalen, en zo veel duurder is het niet (12,50 per strip) :)

Hier de link http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=60116540

edit: kies wel voor de veelkleuren versie ipv wit.
edit 2: reactie op post hieronder: volgens mij zijn het er 12 per strip

[ Voor 11% gewijzigd door Bazer op 06-04-2007 15:36 ]

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dat is inderdaad niet duur, vooral omdat je er mooie bedrading en een mooie voeding bij krijgt.

Maar het lijkt erop dat er maar 12 leds in zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door bobo1on1 op 06-04-2007 16:55 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even op samenkopen.net.

staat een nieuwe actie over dmx & standalone ledbars, kijk bij rgb-modules.

1,5€ voor zo'n klein stripje, je kan er meerdere in chain zetten...

ze werken wel op 12V dus ik weet niet wat de compatibiliteit is met het bordje dat hier ontwikkeld wordt ..

mvg, b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Wel erg kleine stripjes, en geen specificaties helaas.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zijn die strips wel 'echt' RGB? Lijkt alsof ze gewoon 3 leds van elke kleur gebruiken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Xandrios schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:37:
Zijn die strips wel 'echt' RGB? Lijkt alsof ze gewoon 3 leds van elke kleur gebruiken :o
Dat is bij 'de' flux led rgb-strips ook.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het feit dat dat zo lijkt, of doen ze dat daadwerkelijk?

Als het gewoon een rode/groene/blauwe led naast elkaar zijn is het natuurlijk niet echt zoveel geld waard... losse (normale) leds kosten vrijwel niets :o

Oh, op eBay kun je overigens voor 14 euro (Inclusief verzendkosten) een set van 50 RGB leds krijgen :) Mocht je zelf een lichtpaneel oid willen maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2007 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Xandrios schreef op zondag 08 april 2007 @ 02:12:
Als het gewoon een rode/groene/blauwe led naast elkaar zijn is het natuurlijk niet echt zoveel geld waard... losse (normale) leds kosten vrijwel niets :o
Die van ledsee zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/663/led14np.jpg
Zijn inderdaad losse LEDs, rood groen en blauw afwisselend. Maar het zijn wel superflux LEDs.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Worden de 3 kleuren dan wel goed 'gemixt'? Krijg je dan niet gewoon 3 kleurtjes ipv wit? :P

Of heb je nog iets van een lens nodig om de kleuren te 'mengen'?

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Je ziet in het begin als je ze vlak tegen de muur aan houd een soort of prisma.. Maar op de rest van muur word alle kleuren mooi gemengd!! Ik vind het echt super strips!! (ik heb ze via samenkopen.net.. maar die van ledsee zien er exact hetzelfde uit!!)

Het licht wit maken is met deze led bars echt mogelijk!!

[ Voor 10% gewijzigd door Smarty77 op 08-04-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Smarty77 schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:30:
Je ziet in het begin als je ze vlak tegen de muur aan houd een soort of prisma.. Maar op de rest van muur word alle kleuren mooi gemengd!! Ik vind het echt super strips!! (ik heb ze via samenkopen.net.. maar die van ledsee zien er exact hetzelfde uit!!)
Als dat de SK van Niels is, dat is ledsee. Hij verkoopt zowel via e-bay als via SK.
Het licht wit maken is met deze led bars echt mogelijk!!
Helaas alleen als je blauw en groen op halve sterkte zet, de rood is echt te zwak

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De rode die hij verkoopt zijn vreemd genoeg ook slechts 1 euro, in tegenstelling tot de andere kleuren (2.25 euro). Vreemd.

Die 3Watt led's zijn ook leuk overigens. Kosten vrijwel niets op eBay, en *zouden* veel licht moeten geven. 't scheelt wel werk om die dingen te kunnen gebruiken ipv tientallen kleine ledjes...

Handige winkel overigens: http://stores.ebay.com/TopBright-Led-Store

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Misschien ook wel handig een extra correctie in de software in te brengen om de kleuren gelijk te trekken als rood bijvoorbeeld zwakker is. Het mooiste zou zijn dat als je een groene kleur nodig hebt de groene wel vol aan staan, maar bij wit zich aanpast aan het rood. Weet iemand misschien of zoiets al bestaat en een naam heeft?

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat kan met een beetje wiskunde wel bereikt worden. Wat je doet is elke kleur vermenigvuldigen met een factor. Deze factor is 1 voor de zwakste kleur, en lager dan 1 voor de sterkere kleuren.

Hierna ga je weer proportioneel de kleuren ophogen totdat de sterkste kleur de maximale waarde bereikt. En dan heb je als het goed is dat de leds op de maximale waarde branden, terwijl er toch een 'offset' is verwerkt voor de leds die minder licht afgeven.

Bijv, je wilt maken r 192, g 224, b 128. Je gaat de offset verwerken om rood te compenseren:
r = 192 * 1 = 192
g = 224 * .75 = 168
b = 128 * .85 = 108

Hoogste is rood (192), maximale bij 8 bits is 255. Dan doe je:
255 / 192 = 1.33. Dit is je vermenigvuldigingsfactor. De uiteindelijke berekening is dan:

r = 192 * 1.33 = 255
g = 168 * 1.33 = 224
b = 108 * 1.33 = 144

De complete transformatie is dan dus:
r: 192 ==> 255
g: 224 ==> 224
b: 128 ==> 144

En zoals je zegt, als je alleen groen wilt:
r:0 *1 = 0
g:255 * .75 = 192
b:0 * .85 = 0

255 / 192 = 1.33:
r 0*1.33 = 0
g 192 * 1.33 = 255
b 0*1.33 = 0

Hierbij zal dus de uiteindelijke output volledig groen zijn, maximaal aangestuurd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 08-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:54

StapelPanda

PB0MV

wie weet hoe je de overlay in dvd programma's kunt uitzetten (gebruik powerdvd, maar elk programma mag)?
of welk programma gebruiken jullie hiervoor, en met welke plugin??

Ik gebruik namenlijk Boblight en bij elk dvd programma dat ik gebruik wordt de balk paars, en blijft dit. bij games doet ie het perfect _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door StapelPanda op 08-04-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Xandrios schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:47:
Dat kan met een beetje wiskunde wel bereikt worden. Wat je doet is elke kleur vermenigvuldigen met een factor. Deze factor is 1 voor de zwakste kleur, en lager dan 1 voor de sterkere kleuren.
[...]
Zoiets zou inderdaad kunnen, al heb je dan wel altijd een volledig gesatureerde kleur. Maar zoiets moet er toch al wel in, want 'donkerrood' kun je niet echt maken met licht.

Er zal nog wel een hoop geëxperimenteerd worden met de juiste algoritmes, eerst maar de hardware en software in elkaar zetten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
@Gieltjev , probeer het eens met Zoomplayer. Daar kan je heel wat verschillende rendering modes kiezen. Ik mijn MoMoLight filter nog niet getest in samenwerking met DVD content, maar zoals je aangaf doet Boblight het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

Bazer schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:10:
Bij die Ikea kun je ook RGB ledstrips kopen.
Worden inclusief simpele controller geleverd en kosten € 49,95 voor 4 strips. (product heet Dioder)
Misschien kunnen jullie daar iets mee.
Hoef je niet op internet te bestellen, kan je meteen ophalen, en zo veel duurder is het niet (12,50 per strip) :)

Hier de link http://www.ikea.com/webap...chosenPartNumber=60116540

edit: kies wel voor de veelkleuren versie ipv wit.
edit 2: reactie op post hieronder: volgens mij zijn het er 12 per strip
goeie tip wel, heb vanmiddag zo'n setje gekocht.
In één zo'n setje zitten 4 bar's van zo'n 25 cm, 1,25W per stuk. Elke ledbar heeft 9 RGB leds, en je kunt de ledbars aan elkaar schakelen tot één geheel, of 2 losse van een halve meter bijvoorbeeld.

Voor nu gebruik ik ze gewoon voor kamerverlichting, werkt leuk.. zit een aardige controller bij (vaste kleur, schakelend, of fading) en er komt behoorlijk wat licht vanaf. iig genoeg voor een toekomstig ambilight projectje :)

ben zeer benieuwd naar de vorderingen van de printjes, ben in ieder geval zeer geinteresseerd als het zover is.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Zou je wat foto's kunnen maken van de strips en het licht dat ze geven? 1,25W klinkt niet zo veel.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Moderne leds zijn net iets minder efficient dan een spaarlamp, dus dan is 4x 1,25 watt op zich niet eens heel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Mja maar die moderne LEDs zitten meestal niet in die strips. Die superflux RGB strips van ledsee bijvoorbeeld (2,16W totaal): Rood: 20-25 lm/w, groen: 45-49 lm/W, blauw: 17-24 lm/W. Groen is best efficient maar rood en blauw toch wel een stuk minder (groen is erg fel in vergelijking met de andere kleuren, maar ogen zijn daar ook wel weer gevoeliger voor). En iets van 30% van het vermogen in die strips gaat nog op in de weerstanden.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

madwizard schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:41:
Zou je wat foto's kunnen maken van de strips en het licht dat ze geven? 1,25W klinkt niet zo veel.
Bij deze:
Het hele spulletje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/inhoud.JPG

een losse strip, met een flexibel stukje aan de volgende gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/strip.JPG

de strip als geheel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/strip%20geheel.JPG

close up van de leds:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/leds.JPG

de schijfjes van de andere set:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/schijven.JPG

Lichtafgifte tegen mijn plafond:
Wit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/licht%20wit.JPG

Rood
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/licht%20rood.JPG

Blauw
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/licht%20blauw.JPG

en een kort filmpje van de verschillende kleuren achter elkaar:
members.home.nl/gvalk/GoT/P1030403.MOV

[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 11-04-2007 21:22 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Dank je, ziet er goed uit, vooral de kleurmenging is erg goed zo te zien.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf 3W-RGB Leds gebruikt, perfecte menging en een flinke lichtopbrengst. Als er animo is kan ik wel even een filmpje posten een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Cool, daar ben ik wel benieuwd naar ja :) Hoeveel gebruik je er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie stuks, links, boven en rechts. Samen met een breedbeeld-tft tegen een witte muur een aardige bioscoopervaring. Ook mooi is dat die LEDs makkelijk te monteren zijn aan de achterkant van het tft, ik kan me voorstellen dat dat bij een CRT een stuk lastiger is. Voor het filmpje zoek ik trouwens nog een stuk video dat lekker kleurvol is, iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

www.madwizard.org

Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste