DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08
Felyrion schreef op woensdag 11 april 2007 @ 04:23:
[...]

goeie tip wel, heb vanmiddag zo'n setje gekocht.
In één zo'n setje zitten 4 bar's van zo'n 25 cm, 1,25W per stuk. Elke ledbar heeft 9 RGB leds, en je kunt de ledbars aan elkaar schakelen tot één geheel, of 2 losse van een halve meter bijvoorbeeld.

Voor nu gebruik ik ze gewoon voor kamerverlichting, werkt leuk.. zit een aardige controller bij (vaste kleur, schakelend, of fading) en er komt behoorlijk wat licht vanaf. iig genoeg voor een toekomstig ambilight projectje :)

ben zeer benieuwd naar de vorderingen van de printjes, ben in ieder geval zeer geinteresseerd als het zover is.
Is de vaste kleur traploos instelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
En die schijfjes zitten die er ook bij of kun je die er los bij kopen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvalk/GoT/schijven.JPG
Want ik zie alleen maar die strips op de ikea site. Verder die ab zit er alleen maar een aan uit knop op? of kan je net zoals de ab van de philips livingcolor lamp alle kleuren kiezen.? Ik moet een keuze maken of 2 keer deze set halen voor 110 euro en dan achter mijn samsung lcd vastmaken voor een beetje ambilight effect of de A-R-E Starters pakket voor 165 euro achter de lcd en dan vanaf de pc films afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door ikweetniks op 12-04-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:54

StapelPanda

PB0MV

Op de een of andere manier kan ik nog steeds geen mooi licht bij films krijgen :( het is en blijft paars.
Ik heb nu het vermoeden dat het ergens in de videokaartinstellingen zitten.
ik heb een ati 9250 met catalyst control center, weet iemand waar de overlays zitten???

[ Voor 10% gewijzigd door StapelPanda op 12-04-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gieltjev schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:33:
Op de een of andere manier kan ik nog steeds geen mooi licht bij films krijgen :( het is en blijft paars.
Ik heb nu het vermoeden dat het ergens in de videokaartinstellingen zitten.
ik heb een ati 9250 met catalyst control center, weet iemand waar de overlays zitten???
Wat bedoel je met paars? En wat gebruik je als hardware en software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Ik heb besloten de A-R-E starters pakket te bestellen 180 euro onder rembours wordt morgen geleverd ben benieuwd. Hoop dat het echt die 180 euro waard is want solderen is echt a no no voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door ikweetniks op 12-04-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:49:
[...]

Wat bedoel je met paars? En wat gebruik je als hardware en software?
Hmm, het is echt een egale paarse kleur, alle 3 de kanten hetzelfde
Boven
LinksRechts

hardware: eigen gemaakt prog in een PIC16f690 ( snel inelkaar geflansd in mikrobasic) en werkt perfect!
software: Boblight met elk denkenlijk dvdprogramma geprobeerd...

ga straks ff kijken of momolight uitkomst bied, ben aleen geen fan van bsplayer

[ Voor 25% gewijzigd door StapelPanda op 12-04-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Laatst online: 11-05-2023
@Gieltjev,
MoMoLight zal geen betere kleuren geven dan BoBlight volgens mij.
Wat gebeurt er als je mijn testprogramma gebruikt ?
Dan ben je zeker welke kleur je uitstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

RafkeP schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:17:
@Gieltjev,
MoMoLight zal geen betere kleuren geven dan BoBlight volgens mij.
Wat gebeurt er als je mijn testprogramma gebruikt ?
Dan ben je zeker welke kleur je uitstuurt.
Met jouw testprogramma krijg ik alle kleuren van de regenboog te zien om t zo maar even uit te drukken, met Boblight doen ze het ook goed, behalve bij films.

ik krijg Momolight ook niet meer werkend in bsplayer :S

[ Voor 6% gewijzigd door StapelPanda op 12-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gieltjev schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:16:
[...]

Met jouw testprogramma krijg ik alle kleuren van de regenboog te zien om t zo maar even uit te drukken, met Boblight doen ze het ook goed, behalve bij films.

ik krijg Momolight ook niet meer werkend in bsplayer :S
Dus op je desktop werkt het wel gewoon? Of internet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Om even als papegaai te klinken: dit komt door de overlay ,oftewel de hardwareversnelling, hierdoor kan mijn programma geen pixels van de film uitlezen.

Voor overlay wordt namelijk vierkant van een bepaalde kleur op het scherm getekend zodat de videokaart weet waar hij de film op het scherm moet zetten, dit is meestal een donker paars, vandaar dat de lampen ook die kleur krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
A-R-E kan je niet gebruiken als amilight komt niet eens in de buurt van, kleuren kloppen niet, het is erg storend kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Kun je dat wat beter toelichten.? Of iemand anders die ook zo'n A-R-E heeft.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nu een paar ccfls, maar ik kan ze niet pwmmen :/
Ik heb een Atmega88 met een paar FDP6035AL fets (Logic Level N-FETs).
1 inverter had een C'tje over de voedingslijn, die heb ik eraf gehaald en die werkt nu perfect. De andere (ander type) heeft niets over de voedingslijn staan, maar zodra ik die aansluit begint alles te flippen :? Het lijkt alsof m'n Atmega88 reset ofzo, de lampen op de goed werkende inverter gaan ook raar doen.
De goede heeft een ferriet kraaltje in de voedingslijn en een glazen buisje (er staat FB bij, maar het lijkt mij eerder een zekering). Ik kan me niet voorstellen dat dat het verschil uitmaakt :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

bobo1on1 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:49:
Om even als papegaai te klinken: dit komt door de overlay ,oftewel de hardwareversnelling, hierdoor kan mijn programma geen pixels van de film uitlezen.

Voor overlay wordt namelijk vierkant van een bepaalde kleur op het scherm getekend zodat de videokaart weet waar hij de film op het scherm moet zetten, dit is meestal een donker paars, vandaar dat de lampen ook die kleur krijgen.
Ik weet dat het de overlays waren... ik zal even kijken in catalyst of ik de hardwareversnelling kan vinden, daar had ik nog niet naar gekeken omdat ik dacht dat overlays softwarematig waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:10:
1 inverter had een C'tje over de voedingslijn, die heb ik eraf gehaald en die werkt nu perfect. De andere (ander type) heeft niets over de voedingslijn staan, maar zodra ik die aansluit begint alles te flippen :? Het lijkt alsof m'n Atmega88 reset ofzo, de lampen op de goed werkende inverter gaan ook raar doen.
De goede heeft een ferriet kraaltje in de voedingslijn en een glazen buisje (er staat FB bij, maar het lijkt mij eerder een zekering). Ik kan me niet voorstellen dat dat het verschil uitmaakt :?)
Probeer eens een dikke elco op je voeding. Het lijkt erop dat de inschakelpiek je hele voeding laat "dippen".
Ik gebruik el-cheapo CCFL's (Sharkoon) op een Chromoflex controller en die PWM-en als de beste :-)
Ook hele snelle effecten gaan perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Gieltjev schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:16:
[...]

Ik weet dat het de overlays waren... ik zal even kijken in catalyst of ik de hardwareversnelling kan vinden, daar had ik nog niet naar gekeken omdat ik dacht dat overlays softwarematig waren...
Gevonden!!, zit bij rechtermuisknop op je bureaublad -> eigenschappen -> tabblad instellingen -> geavanceerd -> Tabblad Probleem oplossen -> en dan schuifbalk helemaal naar links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:00:
[...]

Als dat de SK van Niels is, dat is ledsee. Hij verkoopt zowel via e-bay als via SK.
Mag ik eens vragen wat jij betaalt voor die printjes bij Niels? ik raak er niet uit hoe je dat moet berekenen via zijn e-bay site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:32:
[...]

Mag ik eens vragen wat jij betaalt voor die printjes bij Niels? ik raak er niet uit hoe je dat moet berekenen via zijn e-bay site.
sorry, verkeerd begrepen
Ik heb hetzelfde balkje, ik betaalde toen 7,50 voor zo'n strip dacht ik.

Er staat nu nog een actie open van hem:
ledstrips: http://samenkopen.net/action_products/448813/35168
RGB-Flux: http://samenkopen.net/action_product/448813/14974

[ Voor 23% gewijzigd door StapelPanda op 15-04-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:32:
€ 31,13 voor 6 stuks, en dan nog 4,50 verzendkosten. Berekening is in twee delen, je betaalt eerst voor de film en dan per printje.
Film: 20 euro standaard. Maar voor printjes boven de 100cm2 komt daar eenmalig 7 cent per cm2 bij. Dit totaalbedrag betaal je 1 keer en daar maken ze de film voor je print van.
Printje: Dan betaal je nog voor de printjes zelf, dat gaat per cm2. Daar is die grote tabel voor op de ebay site, kijk hoe dik je je print wil (1,5mm is standaard) en of je enkel of dubbelzijdig wilt. Dan zijn er ook nog verschillende categorieën afhankelijk van het totaaloppervlak van alle printjes (in m2). Daardoor wordt het goedkoper als je meer printjes neemt. Voor een 1,5 mm dik printje, dubbelzijdig en totaaloppervlak onder de 0,5m2 betaal je bijvoorbeeld € 0,0332 per cm2. Voor een printje van bijvoorbeeld 6 bij 8 cm is dat dan € 1,59 per printje. Vanaf 105 printjes val je in de volgende categorie (totaaloppervlak > 5000cm2) en is het nog € 0,0239 per cm2.
Goudlaagje en andere extra's komen er ook per cm2 bij. Silkscreen op de achterkant of een andere kleur printje zijn allemaal eenmalig.

Ik verwacht de printjes trouwens deze week binnen te krijgen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:46:
[...]

€ 31,13 voor 6 stuks, en dan nog 4,50 verzendkosten. Berekening is in twee delen, je betaalt eerst voor de film en dan per printje.
Film: 20 euro standaard. Maar voor printjes boven de 100cm2 komt daar eenmalig 7 cent per cm2 bij.
Ah zit dat zo... Ik snapte al niet, dat je vaste en variable kosten hebt en je dan 7 cent als vaste kosten betaalt per cm^2. MAar nu snap ik het :) je betaalt eenmalig die 7cent per cm^2 extra :)

Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien als je ze terug hebt... (En of het werkt natuurlijk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:10:
Misschien dat die andere inverter wat inductief is en spanningspieken teruggeeft op je voeding? Probeer eens een (schottky) diode in sper over de inverter te zetten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:15:
[...]

Misschien dat die andere inverter wat inductief is en spanningspieken teruggeeft op je voeding? Probeer eens een (schottky) diode in sper over de inverter te zetten.
Dat is het :) Hij werkt nu perfect :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Goed om te weten dat er ook inverters zijn die dus wel inductief zijn. Lijkt me niet erg netjes aangezien dat ook in je PC bij het inschakelen voor spanningspieken op de 12V lijn zou zorgen. Maar ik was er al bang voor dat niet alle inverters even netjes in elkaar zitten (sommigen zien er van binnen echt uit alsof ze elk moment in de fik kunnen vliegen). Die van Sharkoon kan ik trouwens wel aanbevelen, die zien er inderdaad erg goed uit van binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door madwizard op 15-04-2007 21:00 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
De mosfets vangen de pieken wel af, die gaan dan gewoon geleiden bij een spanning van ongeveer 10% boven de opgegeven Uds.

Heb je nou mosfets gebruikt die 300 volt aan kunnen dan krijg je behoorlijke spanningspieken op de print, daardoor kan de boel flink ontregeld worden.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

bobo1on1 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:45:
De mosfets vangen de pieken wel af, die gaan dan gewoon geleiden bij een spanning van ongeveer 10% boven de opgegeven Uds.
Dat lijkt me geen normaal gebruik.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:47:
[...]

Dat lijkt me geen normaal gebruik.
In een mosfet zit altijd een diode tussen source en drain, Deze staat altijd in sper (tenzij je hem verkeerd geplaatst hebt ;) )

Deze kan ook werken als een blus diode (gaat geleiden boven zoveel volt). maar netjes is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ben dat inderdaad wel eens tegen gekomen maar ik denk dat het geen aanrader is. Het werkt ook anders dan een echte blusdiode. Een blusdiode zit in sper over de load heen. Zo wordt daar de spanning hoogstens ~ 0.5V (schottky) over in de negatieve richting. De drain krijgt dan de voedingsspanning + 0.5V en dat kan ie wel hebben.

De body diode van de MOSFET zit andersom, deze kan de stroom wel doorlaten maar niet in de geleidingsrichting. Je krijgt dan nog steeds een piek totdat de diode de spanning niet meer kan hebben en in avalanche gaat. Dan gaat ie geleiden en zal de spanning niet verder stijgen. Maar in tegenstelling tot met een blusdiode krijg je dus wel minstens de avalanche spanning op de drain. Sommige MOSFETs schijnen hier tegen te kunnen maar dat hoeft niet per se, de body diode is meestal niet zo'n geweldige diode (kan weinig stroom hebben, slechte recovery, etc.). Als de MOSFET er niet voor gemaakt is heb je kans dat ie er stuk van gaat.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ikweetniks schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:49:
Kun je dat wat beter toelichten.? Of iemand anders die ook zo'n A-R-E heeft.

Bvd
de kleuren komen niet overeen met de kleuren op de tv soms zie je vel paarse kleuren er door schieten terwijl het donker beeld is, dat is vrij storend, stell je kijkt naar een film dan ben je meer bezig met de kleuren op de achtergrond dan de film te volgen, het loopt niet mooi inelkaar over.

als je het met de echte amiblight vergelijkt dan zit daar een wereld van verschil tussen bij philips is het totaal niet storend of iniedergeval veel minder dan bij A-R-E

als je music via media player of andere visualistaties bekijkt is het nog wel te doen maar om te zeggen het klopt allemaal met de kleuren op tv ...ver van

ik heb een versie met 6 stips die ik voor een kast en de tv wou gebruiken maar het ligt nu ergens in een laatje weg te rotten, als sfeer verlichting is het wel redelijk maar die lamp van living colours doet zijn werk veel beter, geen pc er voor nodig, loopt niet vast en is stuken goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

markmg schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:07:
[...]

de kleuren komen niet overeen met de kleuren op de tv soms zie je vel paarse kleuren er door schieten terwijl het donker beeld is, dat is vrij storend, stell je kijkt naar een film dan ben je meer bezig met de kleuren op de achtergrond dan de film te volgen, het loopt niet mooi inelkaar over.

als je het met de echte amiblight vergelijkt dan zit daar een wereld van verschil tussen bij philips is het totaal niet storend of iniedergeval veel minder dan bij A-R-E

als je music via media player of andere visualistaties bekijkt is het nog wel te doen maar om te zeggen het klopt allemaal met de kleuren op tv ...ver van

ik heb een versie met 6 stips die ik voor een kast en de tv wou gebruiken maar het ligt nu ergens in een laatje weg te rotten, als sfeer verlichting is het wel redelijk maar die lamp van living colours doet zijn werk veel beter, geen pc er voor nodig, loopt niet vast en is stuken goedkoper
Mocht je er vanaf willen :) Altijd leuk om mee te experimenteren en misschien is de set ngo wel te verbeteren...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ik had de PCB fabrikant gemaild wanneer de printen verzonden waren maar helaas bleek dat ze nog niet eens gemaakt zijn :( Nog even geduld dus. Op zich heb ik zelf ook vrij weinig tijd maar had toch wel fijn geweest als de PCB's er in ieder geval waren.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardewarversnelling is idd, hetgeen moet veranderd worden. Kan dit niet geimplementeerd worden in het c# programmatje?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@madwizzard: heb je deze actie al gezien? Als je zelf de pcb helemaal ontwerpt wil de orga hem vast en zeker wel mee laten maken, bespaard weer kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ja actie ken ik, heb gepost in de topics ervan (maar niet hierover). De PCB's zijn bijna 5 weken geleden al besteld, maar er is daar iets mis gegaan waardoor ze gewoon niet begonnen zijn aan de printjes. Afgelopen donderdag vond ik dat het wel wat lang duurde dus mailde even en toen kwamen ze er dus achter dat ze ze nog moesten maken. Dus alles is al geregeld, het gaat alleen wat moeizaam.

Na het prototype duurt het wel eventjes voordat de volgende versie er komt die hopelijk ook de definitieve versie wordt. Die ga ik waarschijnlijk bij pcbcart bestellen. Dat is wat strakker geregeld, ze maken ze binnen 8 dagen en sturen ze dan met een koerier binnen 3 dagen op. Dan weet ik tenminste dat ik ze zeker binnen 2 weken heb en qua kosten maakt het weinig verschil als je er een stuk of 20 laat maken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:45:
Hardewarversnelling is idd, hetgeen moet veranderd worden. Kan dit niet geimplementeerd worden in het c# programmatje?
Daar ben ik ook al een tijdje achter, als je pc niet zo snel is (1,2 ghz bijv) meot je wel je resolutie een heeeeel eind omlaag schroeven.

@bobo1on1: kan ik de sourcecode van Boblight ergens krijgen, of kan jij heel eenvoudig de code zo aanpassen dat je zelf een beeldscherm kan selecteren?
ik kijk namenlijk veel films op mijn tv, en het is een lage resolutie, dus hoef ik dat ook niet meer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
@all

Ik wacht met spanning de resultaten af van de pc-loze ambilights, maar in tussentijd sukkel ik nog wat verder met mijn eigen MoMoLight...

Mijn probleem is nu als volgt :
Ik zou graag de mogelijk inbouwen om "In Circuit Programming" te doen, maar na heel wat gegoogle en datasheet lezen, ben ik nog steeds niet zeker of het zo simpel is als ik het mij voorstel.
(en ik wil natuurlijk niets beschadigen).

Als programmer maak ik gebruik van de PIC-PG1: http://www.olimex.com/dev/pic-pg1.html
Kan ik die zomaar parallel op mijn schema hangen als volgt (in het rood) ?
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/RafkeP/webimages/brainICSP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Gieltjev schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:23:
[...]

Daar ben ik ook al een tijdje achter, als je pc niet zo snel is (1,2 ghz bijv) meot je wel je resolutie een heeeeel eind omlaag schroeven.

@bobo1on1: kan ik de sourcecode van Boblight ergens krijgen, of kan jij heel eenvoudig de code zo aanpassen dat je zelf een beeldscherm kan selecteren?
ik kijk namenlijk veel films op mijn tv, en het is een lage resolutie, dus hoef ik dat ook niet meer te veranderen.
De hardware versnelling uitschakelen lijkt me zeer lastig, maar een monitor selecteren moet een eitje zijn, als ik tijd heb ik zal ik er eens naar kijken.
De sourcecode staat al 3 maanden hier http://www.xs4all.nl/~loo...BobLight/BobLight_src.rar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RafkeP schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:15:

(en ik wil natuurlijk niets beschadigen).
Lol das nu es iets dat bijna niet mogelijk is met pics, "beschadigen". Das momenteel het meest student proof steentje dat ik ken. Als je zeker bent van je stuk (dus dat je program draden op de juiste pootjes zitten), mag je daar die draadjes verbinden. Maar, die rgb leds, en eventueel andere componenten, kunnen wel een belasting vormen voor het icp gebeuren.

Ik heb laatst icp gedaan met een lcd display, en ik kreeg telkens een powerfailure error. Ik heb die lcd dan maar op een ander poort gesmeten, waar er geen programming draden toekomen.

Het zou dus kunnen dat je die rgb modules toch zal moeten loskoppelen. zodat die uiteinden floating zijn.

Een super kenner ben ik niet, maar ik heb wel ervaring met wat niet lukt ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 30-04-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
In de datasheets over de ICD2 kan je zeker schema's vinden over hoe je de aansluiting moet maken, en wat er wel en niet mag aan hangen (de MCLR lijn bijvoorbeeld, deze moet opgetild worden naar 14.5V, in je huidige configuratie moet de programmer dus 8mA kunnen leveren, eventueel kan je de 1K vervangen door een 10K weerstand, 0.8mA is zeker te doen).
Voor programmeren van PIC's die I/O hebben op de MCLR lijn moest er dacht ik ook mogelijkheid zijn voor de programmer om de Vcc uit en in te schakelen.

Eventueel kan je ook dit connectorsysteem overnemen, bij gewoon gebruik zet je jumpers over die connector, voor het programmeren koppel je de PIC los van de randcomponenten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
@Jonathan > Het was niet echt de PIC waar ik me zorgen over maakte : die heb ik in het begin vaak genoeg verkeerd aangesloten ;)

@naftebakje > thanks, ik zal de datasheet van de ICD2 er ook eens op naslaan. Hopelijk is die wat duidelijker (voor een elektronica noob) dan die van de PIC16F628. In deze laatste staat ook wel een schema voor ICSP, maar daar geraak ik niet wijs uit.

Het idee om alles los te koppelen van de PIC is natuurlijk ook niet slecht, maar in dat geval vind ik "in circuit" toch wel verkeerd gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Heeft iemand al boblight oid op Windows Vista aan de gang gekregen???

Probleem is volgens mij dat de directio driver niet werkt :(

[ Voor 32% gewijzigd door maddog_rvo op 01-05-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Krijg je foutmeldingen?
Worden de 3 vakjes gekleurd?

Iets als een directio driver heb je helemaal niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door bobo1on1 op 01-05-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
bobo1on1 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:53:
Krijg je foutmeldingen?
Worden de 3 vakjes gekleurd?

Iets als een directio driver heb je helemaal niet nodig.
Nee geen foutmeldingen ofzo, lijkt erop dat alles perfect werkt maar toch werkt het niet :(, op m`n XP machine werkt alles wel. Zou dat wel onder vista moeten werken dan?

Argh *Slaat zichzelf keihard voor z`n kop ....

Headertje op de stk500 losgemaakt bij het overzetten |:(

[ Voor 17% gewijzigd door maddog_rvo op 01-05-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maddog_rvo, werkt het nu?

Ik heb wel al gezien, dat bij een vriend het "bobo tooltje" niet goed werkte als de aero skin/theme opstond. Het programmatje begon te "flikkeren" op het scherm. Toen de aero uit stond, werkte alles weer normaal.

@iedereen, ik moet het bobo versus momo schema nog testen. Maar, ik vraag me al af, of die kleuren een beetje overeen gaan komen met de werkelijkheid. Ik teste al wat met rgb leds en het projectje op de site van william. http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william/rgbled.htm en die kleuren komen niet echt goed overeen. bvb rgb 30,30,30 is bijna zwart, maar mijn rgb led geeft wit licht. (logisch, alle kleuren mengen, op een lager pitje, geeft nog altijd wit)

Is er dus ergens rekening meegehouden met die dingen? in de hex van momo? Zo niet, heeft ergens iemand al es een conversie tabel gemaakt, met pwm sequenties die bij een bepaalde rgb horen? Bvb voor de 256 kleuren. (hoewel je ze niet allemaal gaat kunnen maken).

Indien niemand, dan ga ik me daar zelf maar es mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komen de kleuren 100% overeen met de hex van momo en de boblight software. Het moest wel eerst even finegetuned worden in de software maar daarna werkte alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Yep ik was zo slim om het seriele headertje los te trekken toen ik van m`n testmachine naar m`n mediacenter verhuisde.

Hij werkt nu wel, hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat er iets met de kleuren / overgang daarvan niet klopt, of het nou aan de firmware ligt of aan boblight dat weet ik niet.
Ik heb in ieder geval niet echt het ambilight gevoel (kleuren kloppen niet echt met de kleuren in de film en de overgang van de kleuren is soms te snel waardoor je meer een discoshow krijgt, ook flikkert rood af en toe enorm fel op bij de kleurovergang (kan dus ook de oorzaak zijn van de discoshow))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nog schot in de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Zoals ik al zei zijn de printjes dus behoorlijk vertraagd omdat ze dus 'vergeten' waren door de fabrikant. Bovendien was het vorige week dag van de arbeid en in China (waar ze gemaakt worden) betekent dat dat het werk een week praktisch stil ligt. Als positief punt dan wel weer dat de printjes als ze daarvoor op tijd klaar zijn met de bestelling van xantus' FTDI printjes inkoopactie mee gaan, wat per koerier gaat ipv gewone post en dus een stuk sneller is. De verwachting is dat de printjes eind volgende week binnen zijn.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed allemaal.
volg al enige tijd dit forum en de techwiki van Vincent.

Hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het een goedwerkend product zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

bobo1on1 schreef op zondag 29 april 2007 @ 16:33:
[...]

De hardware versnelling uitschakelen lijkt me zeer lastig, maar een monitor selecteren moet een eitje zijn, als ik tijd heb ik zal ik er eens naar kijken.
De sourcecode staat al 3 maanden hier http://www.xs4all.nl/~loo...BobLight/BobLight_src.rar :P
Thanks, net even mijn prog skills aan het werk gezet: het werkt 8).
nu nog even de oplossing wat mooier maken :P

GetDC neemt al een shot van AL je monitoren, daar had ik me in vergisd, je moet dus in mijn geval gewoon de display op 2 zetten:

Screen.AllScreens[1] ipv Screen.PrimaryScreen

en dan bij de:

temp = GDI32.GetPixel(GlobalVariables.DeskDC, PixelX+1280, PixelY);

in mijn geval, dit moet alleen nog netter, dus nu nog even uitvogelen hoe ik zijn positie kan bepalen.

Update:
ik heb het voor elkaar gekregen, is er nog meer intresse, ik wil de code wel naar Bobo1on1 sturen zodat hij een V1.1 kan maken.

Nu heb ik ambilight op mijn tv >:)

Update 2: 11mei
Ik ben de SDK van microsoft DirectX aan het downloaden, en hoop hiermee ook met overlays te kunnen werken. :)
maar nog niets is zeker!

[ Voor 16% gewijzigd door StapelPanda op 11-05-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb BobLight maar weer eens geupdate, helaas nog niet met het gebeuren van Gieltjev erin.

Eerst maar eens een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/BobLight/screenshot.png

Je kunt nu de scan ranges in procenten instellen, dat is handig bij bijvoorbeeld breedbeeld films op een 4:3 scherm.
Ook heb ik de expand functie uitgebreid, je kunt nu kiezen om te expanden op basis van de hoogste kleur van alle lampen of van de hoogste kleur van elke lamp afzonderlijk (beetje lastig uit te leggen).
De timer interval is nu ook in te stellen, een lage waarde zorgt vooral in de gaming mode (kun je selecteren met rechts-klik op het tray icon) voor hele vloeiende overgangen.

Link: http://www.xs4all.nl/~loo...ica/BobLight/BobLight.rar
Source: http://www.xs4all.nl/~loo...BobLight/BobLight_src.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

bobo1on1 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:08:
Ik heb BobLight maar weer eens geupdate, helaas nog niet met het gebeuren van Gieltjev erin.
nouw nouw nouw, zoveel is het ook weer niet, heb een globalVaraiabele aan gemaakt, en in de void DeskCapture heb ik 4 variabelen toegevoegd(X/Ybegin, X/Yeind) en de for loops aangepasd :)

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/7618/croppercapture1qj4.th.png

DirectX is mij toch iets te lastig, een andere methode zou zijn om met BitBlt te werken. hier komt een zwart beeld uit, en als ik deze over een film heenhaal lijkt het net transparant 8)7

P.S: ik vind het zo wel wat onoverzichtenlijker, zoals jij het hebt gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door StapelPanda op 14-05-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Leuk, ik doe een soortgelijk project voor school :) jammer genoeg heb ik geen/weinig verstand van Visual Studio :( Ik zou namelijk graag de werking van boblight willen bekijken!
Kan ik de source code openen met Visual Studio C#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Pinjataaa schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:38:
Leuk, ik doe een soortgelijk project voor school :) jammer genoeg heb ik geen/weinig verstand van Visual Studio :( Ik zou namelijk graag de werking van boblight willen bekijken!
Kan ik de source code openen met Visual Studio C#?
De taal is C#, je zou zelfs met wordpad de source kunnen bekijken, maar daar word je niet blij van :)
Visual Studio C# zou het volgens mij wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Gieltjev schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:09:
[...]

De taal is C#, je zou zelfs met wordpad de source kunnen bekijken, maar daar word je niet blij van :)
Visual Studio C# zou het volgens mij wel moeten doen.
Ik heb et gevonden! Bedankt :) Ziet er wel leuk uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

De printjes zijn onderweg naar Xantus, helaas kan hij ze waarschijnlijk dinsdag pas ontvangen dus het zal nog wel een weekje duren voordat ik ze heb.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:39
hoy

een poosje geleden had ik een berichtje hier geplaast.
dat ik een ambx systeem hier opging ontwerpen.
(dat is dat je hele kamer mee kleurt).

maar ik heb het forum al een poosje niet meer gelezen.
dus vroeg ik me af is er een systeem wat
3 of meer lampen ondersteund
en werkt bij tv (mediaportal) en bij games
ik zal binnen kort even een tekening posten met mijn bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08
Gezien ik binnenkort ga samenwonen, dus eigen huisje. Wil ik graag een kamer maken voor de entertainment...

denk hierbij aan pc, xbox, films kijken etc...

ben reeds in het bezit van de aquos 32" lcd tv
en de Z5500 voor het geluid (logitech)

Nu zoek ik een manier om heel de kamer (schuin dak ipv plaffond) en de muren te belichten.

(achter me hoeft uiteraard niet)

Is er nu ergens al een systeem te koop / of zelf te maken.
Wat zonder tussenkomst van pc de ambilights aan kan sturen?

(anders is voor mij de xbox niet mogelijk en dat lijkt me toch wel erg fijn.)
het is dan dus ook nodig dat het systeem digitaal signaal ondersteund en niet alleen S video

iemand? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Die xbox stuurt naast het digitale signaal toch ook gewoon s-video/scart uit? maw: Je hoef tniet perse de uitgang te gebruiken die aan je TV aangesloten is...elke uitgang waar het videobeeld op staat voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

djneo-nl schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:30:
maar ik heb het forum al een poosje niet meer gelezen.
dus vroeg ik me af is er een systeem wat
3 of meer lampen ondersteund
en werkt bij tv (mediaportal) en bij games
ik zal binnen kort even een tekening posten met mijn bedoeling
De laatste pagina's lezen van het topic helpt ook al hoor. Voor TV compatible ambilight ben voor zover ik weet alleen ik nu bezig. Maar dat is nog echt in de ontwikkel fase. Eerste prototype printje is gemaakt en komt deze week als het goed is eindelijk binnen.
jackel7007 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:47:
Is er nu ergens al een systeem te koop / of zelf te maken.
Wat zonder tussenkomst van pc de ambilights aan kan sturen?
Zie hierboven.
het is dan dus ook nodig dat het systeem digitaal signaal ondersteund en niet alleen S video
Dit is nog wel een probleem. Het prototype en de eerste versie die gemaakt wordt zullen alleen S-video en composiet ondersteunen. DVI/VGA kan misschien later nog maar heeft geen prioriteit. Met hogere resoluties wordt het ook allemaal weer lastiger en zeker HDTV is een enorme datastroom.

Het makkelijkst is dus te kijken hoe je een s-video of composite beeld kan krijgen uit je systeem, misschien dat je TV dit als uitgang heeft.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Ja dat denk ik wel, zal ik eens nagaan. Prima idee :)
echter hoop ik dat mijn videokaart een Svideo uitgang heeft...

Ik hoop dat je ooit de mogelijkheid vind om ook VGA erop te maken, zodat ook dit gebruikt kan worden ter aansturing.

VGA + S- video zou voor de dingen die ik ermee wil doen erg welkom zijn, mocht je ooit iets gaan verkopen heb ik zeker intresse dan :).

Overigens dat prototype, wat stuurt dat aan? ga je met led's werken, of is CCFL ook een mogelijkheid? want in de plaatjes die ik gezien heb van ccfl's, ziet dit er wel erg gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

jackel7007 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:13:
Ik hoop dat je ooit de mogelijkheid vind om ook VGA erop te maken, zodat ook dit gebruikt kan worden ter aansturing.
Het makkelijke van composite is dat het maar 1 resolutie is, tenminste als je gewoon van PAL uitgaat, NTSC hebben we hier toch niet. VGA kan van alles zijn. Misschien dat VGA nog later komt maar er gaat al een hele hoop tijd (en geld) zitten in het composiet/s-video bordje.
Overigens dat prototype, wat stuurt dat aan? ga je met led's werken, of is CCFL ook een mogelijkheid? want in de plaatjes die ik gezien heb van ccfl's, ziet dit er wel erg gelikt uit!
Kan beide, er zitten 12 open drain uitgangen aan (geschakelde ground dus). Je kunt er dus maximaal 4 sets RGB LEDs op aansluiten of 4 sets CCFLs. Bij de CCFLs heb je alleen nog een schottky diode nodig per CCFL voor het geval dat je inverter wat inductief is maar dat kost verder ook bijna niets.

edit: volgens mij hebben bijna alle videokaarten tegenwoordig wel s-video of composiet uitgang. Je moet alleen even uitzoeken of je die tegelijkertijd kunt aanhebben op TV resolutie zonder dat je monitor zelf ook lager hoeft.

[ Voor 10% gewijzigd door madwizard op 21-05-2007 10:19 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Wat ik ook nog vond was hetvolgende op E-bay :)

Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/budgete/EC006.jpg

Het staat vol met die dingen...
en dat kost echt niets, dus op die manier is het relatief gemakkelijk om het VGA signaal om te zetten?

Wat ik me ook nog afvroeg was, omdat jij een "hardwarematige" oplossing aan het maken bent, hoe of eerder of, je deze instel mogelijkheden gaat geven.

Fading times en dat soort zaken....

En bestaat de light uit 1 kleur, of ga je een afzonderlijk aan te sturen links, boven en rechts maken? zodat je die overgangen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

jackel7007 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:15:
Wat ik ook nog vond was hetvolgende op E-bay :)
[...]

Het staat vol met die dingen...
en dat kost echt niets, dus op die manier is het relatief gemakkelijk om het VGA signaal om te zetten?
Dit is alleen als je videokaart een composiet signaal over de VGA stekker kan sturen (heb dat zelf nog nooit gezien). VGA en composiet zijn totaal verschillend. VGA zijn gewoon 3 spanningen voor rood, groen en blauw plus nog horizontale en verticale sync. Composiet is een signaal met de helderheid direct als spanning (komt nog uit de zwart-wit TV tijd) met daarboven op een 4,3MHz carrier signaal dat de kleurinformatie bevat. Die twee kun je niet even omzetten met een stekkertje.
Wat ik me ook nog afvroeg was, omdat jij een "hardwarematige" oplossing aan het maken bent, hoe of eerder of, je deze instel mogelijkheden gaat geven. Fading times en dat soort zaken....
Ja dat kan prima, ik moet nog een beetje kijken wat voor algoritme precies goed werkt en mogelijk is met de hardware. Maar het heeft een USB aansluiting dus je kunt alles dan met je PC instellen.
En bestaat de light uit 1 kleur, of ga je een afzonderlijk aan te sturen links, boven en rechts maken? zodat je die overgangen kan krijgen?
Je kunt er tot 4 afzonderlijke kleuren op zetten, dus links+rechts+boven+onder als je wilt, en de andere combinaties natuurlijk ook.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Woe :) klinkt geweldig...
USB... :)

4 verschillende punten, great!

als je nu een hele ruwe schatting moet doen, wanneer is er dan een versie voor de geintereseerden beschikbaar? althans ik neem aan dat je niet alles voor jezelf alleen maakt, maar dat je het wilt verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

jackel7007 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:37:
als je nu een hele ruwe schatting moet doen, wanneer is er dan een versie voor de geintereseerden beschikbaar?
Erg lastig te zeggen, het prototype moet denk ik binnen enkele maanden wel werken, dan is het nog definitieve versie ontwerpen en daar weer een proefserie van maken (die hopelijk dan meteen goed is). Daar gaat ook nog een hoop tijd in zitten, en het hangt helemaal af van de tijd die ik er voor heb, binnenkort werk ik ook full-time dus dat zal m'n vrije tijd ook wel wat inperken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Mocht je nog mensen zoeken voor testen, of wat hulp erbij, laat je het maar weten.

weet er vast niet zoveel van als jij zo te horen, maargoed...

kan het maar aanbieden :)

hoop dat er wat meer animo komt, want wie wil dit nou niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek al langere tijd naar (goedkope) oplossingen om ledlichtslangen te regelen. Bij total tuning hebben ze nu Led lichtslangen voor acceptabele prijzen. Maar zou dit ook op een dergelijk controller systeem voor losse leds te gebruiken zijn? De slangen zijn 12 V en zijn 390 cm lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:20:
Ik zoek al langere tijd naar (goedkope) oplossingen om ledlichtslangen te regelen. Bij total tuning hebben ze nu Led lichtslangen voor acceptabele prijzen. Maar zou dit ook op een dergelijk controller systeem voor losse leds te gebruiken zijn? De slangen zijn 12 V en zijn 390 cm lang.
Kan, kan ook niet. Als je 4 draden hebt (+R, +G, +B en GND) en je kunt ook zelf de kleuren bepalen (zonder dat je speciaal kastje moet gebruiken bijvoorbeeld) kan het meestal wel. Iets meer informatie zou fijn zijn ;)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

jackel7007 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:07:
Mocht je nog mensen zoeken voor testen, of wat hulp erbij, laat je het maar weten.

weet er vast niet zoveel van als jij zo te horen, maargoed...

kan het maar aanbieden :)

hoop dat er wat meer animo komt, want wie wil dit nou niet? :9
Volgens mij is er genoeg animo voor :P

Als profesionele tester (hard/software) wil ik me ook wel aanmelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Daar zijn ze dan eindelijk! Tijd voor een fotoserie:

De bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/chameleon/p1_top.jpg

De onderkant
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/chameleon/p1_bottom.jpg

Een van de zijkanten
Hier is te zien dat de USB connector solder mask heeft op de pads aan de zijkanten, maar dat valt er wel weer af te krassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/chameleon/p1_side.jpg

Andere zijkant
Met de serie FETs en links de video converter chip.
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/chameleon/p1_side2.jpg

Overzicht
Om een idee van de grootte te krijgen de boel nog op een CDtje met een euro :)
Afbeeldingslocatie: http://www.madwizard.org/extern/chameleon/p1_cd.jpg

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:06:
Daar zijn ze dan eindelijk! Tijd voor een fotoserie:

De bovenkant
[afbeelding]

De onderkant
[afbeelding]

Een van de zijkanten
Hier is te zien dat de USB connector solder mask heeft op de pads aan de zijkanten, maar dat valt er wel weer af te krassen:
[afbeelding]

Andere zijkant
Met de serie FETs en links de video converter chip.
[afbeelding]

Overzicht
Om een idee van de grootte te krijgen de boel nog op een CDtje met een euro :)
[afbeelding]
Mooi mooi, nu even solderen, testen en dan verkopen ;)
Ik ben erg benieuwd. Kan niet wachten tot ie de verkoop in gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:22
als dit werkt heb ik direct een stuk of 10 die in bestelling kunnen (tenzij ze niet terugtrekken....)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Eindelijk mhuahahahahaha.

Ahum sorry voor die evil lach.
Maar effe zonder gein wanneer kunnen we dit bestellen .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:52:
Eindelijk mhuahahahahaha.

Ahum sorry voor die evil lach.
Maar effe zonder gein wanneer kunnen we dit bestellen .?
Nadat het prototype is getest en geklaard is van bugs....
Dit is nog enkel een test versie als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Klopt, het plan is:
  • Prototype solderen en testen
  • Software schrijven en testen
  • Versie 2 ontwerpen (paar onderdelen veranderen nog)
  • Test serie versie 2
Hopelijk is versie 2 ook meteen goed dan kunnen we kijken of dit te leveren valt kant en klaar geassembleerd. Hier heb ik zelf totaal geen ervaring mee en weet ook niet wat de kosten daarvan zijn maar niceboy1981 kan hier waarschijnlijk wel mee helpen.

Een tijdsplanning heb ik niet, is gewoon te lastig te voorspellen. Zo kom je een heel stuk verder in een week en zo zit je twee maanden op printjes te wachten. Ik zal m'n best doen maar het blijft ook allemaal werk in vrije tijd.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
can't wait... just can't wait.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Waar word de software in geschreven? Het ziet er echt veelbelovend uit iig: Kan niet wachten.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Voor de AVR wordt de code waarschijnlijk assembler of een mix van C en assembler. Het algoritme moet denk ik wel in assembler. CPLD wordt in verilog geprogrammeerd maar dat kan je niet echt software noemen, meer hardware :).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Voor het overzicht staat nu alle info ook op een site:
http://chameleon.madwizard.org/
Meeste stond al op de wiki maar dit is voor iedereen toegankelijk en wat overzichtelijker.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Update! Halve dag aan het solderen geweest en alles zit erop. Nog niet getest want eerst moet ik nog even op soldeerfouten controleren. En sowieso moet de software nog van 0 geschreven worden dus dat kan nog even duren. Foto's!

Boven:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_top.jpg

Onder:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_bottom.jpg

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_overview.jpg

Voeding en USB connectors:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_pside.jpg

Composiet en S-video connectors:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_vside.jpg

Rij MOSFETs en connector voor de LEDs e.d.
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_fets.jpg

USB gedeelte (welbekende FT232R):
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_usb.jpg

Video decoder gedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/built_video.jpg

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madwizard schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:10:
Update! Halve dag aan het solderen geweest en alles zit erop. Nog niet getest want eerst moet ik nog even op soldeerfouten controleren. En sowieso moet de software nog van 0 geschreven worden dus dat kan nog even duren. Foto's!

Boven:
[afbeelding]

Onder:
[afbeelding]

Overzicht:
[afbeelding]

Voeding en USB connectors:
[afbeelding]

Composiet en S-video connectors:
[afbeelding]

Rij MOSFETs en connector voor de LEDs e.d.
[afbeelding]

USB gedeelte (welbekende FT232R):
[afbeelding]

Video decoder gedeelte:
[afbeelding]
Erg knap soldeerwerk!
Heb je dit allemaal zelf met een SMD-soldeerstation gedaan?
Als dat zo is, respect! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Dank je :) Inderdaad zelf gedaan, meeste met soldeerpasta en hete lucht en dan wat correcties (kortsluitingen tussen de pinnen) met gewone soldeerbout.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
erg strak gedaan :)
kan echt niet wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Zelden zulk net handwerk gezien. Mijn complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SWEET...ik volg dit topic al tijden als geinteresseerde lezer, maar hier kan ik niet over zwijgen...puik werk madwizard!

Ik wacht met spanning op V2, want 't is zeker iets wat hier niet zal misstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Laatst online: 27-12-2024
WOW!
Net als MissingDog volg ik dit draadje al vanaf het begin. Het begint nu ECHT tastbaar te worden. Ik ben benieuwd naar de eerste tests met het prototype. UIteraard wil ik een exemplaar zodra deze beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Damn VET!!! ik sta met zwetende handjes :)

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Het is bijna zo netjes gesoldeerd als machinaal gesoldeerde prints, routing ziet er netjes uit, je neemt er perfecte foto's van, als je software even mooi is kan je zo de commerciële toer op!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Bedankt allemaal :) Heb net in ieder geval vastgesteld dat ie niet ontploft als je er stroom op zet. FTDI chip werkt goed, AVR ook voor zover ik kan zien. De AVR wordt via USB (bitbang) geprogrammeerd maar daar moet nog software voor geschreven worden (heb wel al een werkend prototype). In ieder geval kan ik de signature goed uitlezen. De rest kan pas getest worden als er software voor de AVR is.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Darn, dat wordt nog een uitdaging om zo'n bouwpakketje in elkaar te solderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
is het ook mogelijk om gewoon via de USB-poort de uitgangen aan te sturen ? bijvoorbeeld om op een computer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

BlaCKErrOR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:36:
is het ook mogelijk om gewoon via de USB-poort de uitgangen aan te sturen ? bijvoorbeeld om op een computer aan te sluiten.
Dat zou kunnen maar als je dat alleen wilt kun je wel een simpeler bordje maken, er waren al USB bordjes in dit topic geloof ik.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
BlaCKErrOR schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:36:
De USB poort is niet direct te controleren, je schiet er pakketjes naartoe en er komen er terug, aan de rest kan je niet komen. Daarnaast is er maar 1 datalijn, differentiëel (over 2 draadjes), dus zelfs al had je daar enige invloed op kunnen uitoefenen, kon je maar 1 lijn gebruiken.
Je moet dus een chip die USB communicatie aankan gebruiken (eventueel ingebouwd in een USB-naar-serieel convertor), hier wordt de FT232R gebruikt. Door de juiste drivers te gebruiken is het dan wel mogelijk om te bitbangen en dergerlijke, maar dat ligt qua moeilijkheidsgraad toch wel een flinke tik hoger dan een "echte" seriële of parallele poort aansturen lijkt me (ik ben al blij dat ik wat serieel kan bitbangen met VB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
madwizard... kan je al enigsinds een hele grove indicatie van de kosten gaan geven?
Dus puur de print die jij nu maakt plus de software...
(dus ex ccfl's of led's etc..)

ik heb werkelijk geen idee aan wat ik moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ik schat grofweg (!) zo'n 50 euro voor print en onderdelen, maar dan zit het nog niet in elkaar. Ik heb echt geen idee wat geassembleerd nog extra zou kosten, volgens mij zijn de opstart kosten daarvan vrij hoog dus moet je wel een redelijk aantal printjes hebben.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat ziet er goed uit.

Ik ben erg druk geweest met de verbouwing thuis, en zijn eindelijk met de afronding begonnen (wat ook nog wel wat werk is).

Met de BillOfMaterials + gerbers kan ik wel de boer op om te kijken wat het kost, qua productie.

Ik vermoed ook ong 50 Euro, mogelijk zelfs met productie, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van het aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:55:
Zo, dat ziet er goed uit.

Ik ben erg druk geweest met de verbouwing thuis, en zijn eindelijk met de afronding begonnen (wat ook nog wel wat werk is).

Met de BillOfMaterials + gerbers kan ik wel de boer op om te kijken wat het kost, qua productie.

Ik vermoed ook ong 50 Euro, mogelijk zelfs met productie, maar dat zal sterk afhankelijk zijn van het aantal.
Hmm dat zou mooi zijn, denk dat er wel zat animo voor is. Misschien wel goed te combineren met een LED-strip actie ofzo. Compleet pakket voor 100 euro zou erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenzie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:37:
[...]
Misschien wel goed te combineren met een LED-strip actie ofzo.
[...]
Ik zal ook es contact opnemen met niels of die in is, voor zo'n soort gecombineerde actie.

alleen moeten we dan wel nog iets maken voor de voeding/bekabeling van de ledstrips.
Maar dat is niet zo moeilijk.
Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste