Wel wat kleine updates ja, je kunt altijd op
de site kijken hoe het er mee staat, grote updates zal ik ook in dit topic posten.
Tot nu toe ben ik voornamelijk bezig geweest met een programmer voor de AVR en de CPLD. Normaal gesproken gebruik je daar standaard hardware voor die ik ook wel heb maar om mensen zonder die hardware ook de gelegenheid te geven het bordje te programmeren en updaten gaat alles hier via USB.
De AVR ISP pinnen zijn aangesloten op de bit-bang interface van de FT232RL (usb-serieel chip). De programmer hiervoor is klaar en werkt goed, zoals ik eerder al meldde. Verder ben ik bezig geweest de seriele verbinding werkend te krijgen. Op zich geen probleem maar omdat het USB is en de verbinding snel en betrouwbaar moest zijn maakt deze ook gebruik van de standaard RTS/CTS handshaking voor de seriele verbinding. Dat werkt perfect ondertussen, een simpel echo programma (die de ontvangen karakters terugstuurt) haalt zo'n 50kbyte/s heen en terug tegelijk (verbinding is theoretisch 500kbaud) zonder fouten als de AVR even bezig is met wat anders (handmatig een delay erin gezet op een willekeurig tijdstip) of de USB verbinding het drukt heeft. Zonder handshake kan je problemen krijgen als de USB verbinding even niet beschikbaar is of de AVR het te druk heeft.
Waar ik nu mee bezig ben is de CPLD programmer. De AVR zal commando's via de seriele interface gaan krijgen om de CPLD te programmeren via z'n JTAG interface. Wat basis tests om bijvoorbeeld de device signature van de CPLD uit te lezen werkt goed, maar nu moet de echte programmer nog geschreven worden inclusief een parser voor het serial vector format (SVF), een formaat wat eigenlijk een serie JTAG acties beschrijft en makkelijk voor deze toepassing te gebruiken is.
Ook heb ik wat kleine testjes met de video decoder gedaan, echt testen kan nog niet totdat de CPDL geprogrammeerd kan worden maar de I2C communicatie werkt in ieder geval. Ook zie je dat de chip video herkent als je dat aansluit op de composiet of s-video aansluitingen, maar veel meer kan je er momenteel nog niet mee doen.