DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Waarom zou dat veel kosten? Gebruik gewoon zo'n 433 mhz setje van Velleman of pak een infrarood afstandsbediening.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
zal mooi zijn als je het via bluetooth zal kunnen doen, dan kun je met je smartphone de boel aansturen !

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotnie kun je mij vertellen wat de symboolnaam is van de PWR plug die je gebruik op het powerboard? Kan hem in Eagle niet vinden. En misschien kan je mij ook vertellen hoe je op een print van de lege ruimte een massavlak maakt zodat daar niet geetst of gegraveerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Het leek allemaal zo makkelijk... :(
Gisteren is het me gelukt om het apparaat van Sparkfun te laten herkennen door het programma.
Ik moest hem eerst in de Bootlood entry brengen (knop 2 inhouden en dan reset)
Toen heb ik wat met die hex files gespeeld. Bijv. de originele hex file eropnieuw in flashen. Alleen dat gaf een error.
Daarna eerst leeg gemaakt, en weer de originele hex erin willen flashen. Ook dit gaf weer een error :S?
Uiteindelijk de bootloader erin geflashed (C:\MCHPFSUSB\fw\_factory_hex/picdemfsusb.hex)
Deze gaf aan, flash succesfull. Daarna op excecute gedrukt...

En sindsdien wil die niet meer herkent worden. De powerLED brandt. Echter de gele led totaal niet meer, en ik krijg het apparaat niet eens meer in bootloader-mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:48
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 12:12:
Spotnie kun je mij vertellen wat de symboolnaam is van de PWR plug die je gebruik op het powerboard? Kan hem in Eagle niet vinden. En misschien kan je mij ook vertellen hoe je op een print van de lege ruimte een massavlak maakt zodat daar niet geetst of gegraveerd te worden.
"polygon gnd" intikken in de commandoregel, enter drukken, en dan kan je je massavlak tekenen. Ratsnest klikken (die 5 groene bolletjes) om het massavlak te "updaten" (bij het verplaatsen van baantjes wordt dat niet automatisch gedaan).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:15:
Het leek allemaal zo makkelijk... :(
Gisteren is het me gelukt om het apparaat van Sparkfun te laten herkennen door het programma.
Ik moest hem eerst in de Bootlood entry brengen (knop 2 inhouden en dan reset)
Toen heb ik wat met die hex files gespeeld. Bijv. de originele hex file eropnieuw in flashen. Alleen dat gaf een error.
Daarna eerst leeg gemaakt, en weer de originele hex erin willen flashen. Ook dit gaf weer een error :S?
Uiteindelijk de bootloader erin geflashed (C:\MCHPFSUSB\fw\_factory_hex/picdemfsusb.hex)
Deze gaf aan, flash succesfull. Daarna op excecute gedrukt...

En sindsdien wil die niet meer herkent worden. De powerLED brandt. Echter de gele led totaal niet meer, en ik krijg het apparaat niet eens meer in bootloader-mode...
Hmmm dit is wel vreemd. Ik heb de Sparkfun print ook binnen en ik heb het volgende gedaan.

Eerst de boatloader firmware geupdate naar versie 1.4.2 (was eerst 1.4.1)
Daarna met Hyperterminal gechecked of versie 1.4.2 er ook in stond. Dit was goed.

Toen heb ik ambilight.hex erin geflashed. Dit ging ook goed. De gele led brand hierna ook niet meer maar ik kan wel nog steeds met de boatloader erin komen en de data uitlezen.

Zie je nog wel je virtuele compoort van van UBW staan bij apparaatbeheer? Misschien anders een keer de driver verwijderen of opnieuw installeren.

Vandaag of morgen zal ik de print op een broodplank prikken en wat experimenteren met een driver IC en wat RGB leds strips
naftebakje schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:37:
[...]
"polygon gnd" intikken in de commandoregel, enter drukken, en dan kan je je massavlak tekenen. Ratsnest klikken (die 5 groene bolletjes) om het massavlak te "updaten" (bij het verplaatsen van baantjes wordt dat niet automatisch gedaan).
Bedankt voor je reactie naftebakje... Het massavlak maken gaat perfect. Maar wanneer ik de boel opsla en daarna weer open is het massavlak verdwenen?? De omlijning van de polygon bestaat wel nog gewoon.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Ibex

^^ met stom.

Opnieuw op Ratsnest klikken :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat iedereen er nog steeds mee bezig is..

Wat is de status nu? doen de bordjes het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:05:
Leuk dat iedereen er nog steeds mee bezig is..

Wat is de status nu? doen de bordjes het?
Mijne nog wel ;) Ik ben van plan om in deze dagen nog een nieuwe versie te ontwerpen, een alles-in-één bordje, maar dan voor surround amiblight.

Misschien dat ik ook nog een kitje wil gaan samenstellen voor belangstellende, maar goed, zoveel ideeen, zo weinig tijd ;)

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08
madwizard schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:20:
Ik ben er nog steeds niet echt aan toegekomen, maar ik ga er morgen aan werken.
any updates yet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

idd, ik ben erg benieuwd wat de vooruitgangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:55:
[...]

idd, ik ben erg benieuwd wat de vooruitgangen zijn.
Anders ik wel, kijk iedere dag of Madwizard een update doet maar het valt tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Sorry mensen, ik heb er nog wel even aan zitten werken maar geen grote vorderingen. Ik heb wel min of meer besloten de volgende versie met een FPGA te doen ipv een CPLD. Dit omdat het nu allemaal toch vrij krap is in de CPLD en een FPGA betere algoritmen mogelijk maakt. Dit heb ik toch wat onderschat. Het maakt het prototype ook veel lastiger als het allemaal met moeite erin past. Ik denk nog steeds dat een eenvoudig algoritme er wel mee mogelijk moet zijn maar aan de andere kant is het ook een beetje zonde om als je toch zo'n bordje maakt het dan niet meteen goed te doen.

Nadeel en een van de redenen dat ik een CPLD erin had is dat het wat goedkoper is gezien je geen PROM en geen extra spanningsregelaar nodig hebt (FPGA is weer 1.2 of 1.5V erbij). Maar naarmate de CPLDs groter worden ontlopen de prijzen elkaar nauwelijks meer.

Wat video ingangen betreft heb ik nog even gekeken naar de TVP5160, wel een erg leuk ICtje met composiet, s-video, YPbPr (componenten) tot en met 576p. Ik denk alleen dat ik het voorlopig toch bij normaal composiet/s-video houd, het IC is een enorm ding met 128 pinnen en flink wat nodige aansluitingen. Daarnaast schiet het stroomverbruik dan omhoog, het IC gebruikt zo'n 1W die ook nog eens via een lastig te solderen pad aan de onderkant gedissipeerd moet worden. De TVP5150AM1 die ik nu gebruik is een low-power ding gemaakt voor mobiele toepassingen, en slechts met 32 pinnen.

Mijn plan is nu in ieder geval dit bordje een simpel algoritme te laten doen met 2 kleurenuitgangen, en dan de focus te leggen op het ontwikkelen van een beter bordje met een FPGA.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt leuk te zien dat er nog mensen mee bezig zijn.
Ik ben er zelf totaal niet handig mee, maar in een
kitje+voldoende handleiding heb ik natuuuurlijk heel
wat belangstelling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 11-09 22:48
Als je geen prom wilt bij je FPGA kun je ook kiezen voor een versie op basis van FLASH. Deze zijn vooral bekend van Actel hoewel Xilinx nu ook begint met dit soort producten op de markt te brengen.

Misschien iets om naar te kijken ;)

en natuurlijk voor de rest keep up the good work :Y)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eay ik heb vanacht zitten lezen maar ben niet verder gekomen dan pagina 20 ofzw.
maar mijn vraag is dus: Heeft al iemand een kant en klaar paketje zo ja waar is dat te koop en wat kost dat? hoeft niet helemaal kant en klaar ik kan wel solderen enz.

MVG NOFear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

Mjah, wat wil je er mee doen is de vraag ?
Dit is kant en klaar http://samenkopen.net/topic/85286/193698 maar dient eigenlijk om een moodlight op je pc te hebben die reageert op de kleuren in films en dergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem willen gebruiken als gwn ambilight op me desktop die ik vooral gebruik om te gamen films te kijken en te surfen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Met de hulp van een mede tweaker heb ik het inmiddels aan de praat gekregen. Echter bij mij werkt de software nog niet helemaal super. Ik maak gebruik van Boblight. Tijdens gewoon desktop gebruik worden de kleuren netjes zoals de bedoeling is doorgeven aan mijn led-strips. Ook tijdens het gamen werkt het perfect (Net getest) Echter zodra ik een film opzet, dan kleuren de drie led-strips alle drie paars/roze. Waar kan dit aan liggen? En beter hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Gieltjev schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:58:
[...]

Thanks, net even mijn prog skills aan het werk gezet: het werkt 8).
nu nog even de oplossing wat mooier maken :P

GetDC neemt al een shot van AL je monitoren, daar had ik me in vergisd, je moet dus in mijn geval gewoon de display op 2 zetten:

Screen.AllScreens[1] ipv Screen.PrimaryScreen

en dan bij de:

temp = GDI32.GetPixel(GlobalVariables.DeskDC, PixelX+1280, PixelY);

in mijn geval, dit moet alleen nog netter, dus nu nog even uitvogelen hoe ik zijn positie kan bepalen.

Update:
ik heb het voor elkaar gekregen, is er nog meer intresse, ik wil de code wel naar Bobo1on1 sturen zodat hij een V1.1 kan maken.

Nu heb ik ambilight op mijn tv >:)

Update 2: 11mei
Ik ben de SDK van microsoft DirectX aan het downloaden, en hoop hiermee ook met overlays te kunnen werken. :)
maar nog niets is zeker!
Hey GieltjeV
Ik heb momenteel het zelfde probleem als jou, dat mijn ledstrips tijdens een film roze/paars kleuren. Hoe heb jij dit nu opgelost? Ik heb je stukje gezien, maar ik heb 0,0 programmeer kennis, dus ik zou niet wat ik nu moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:54

StapelPanda

PB0MV

Hoi,

dit heeft met overlays te maken, als je films in WMP kijkt dan kan je daarin de overlays uitzetten:
In Windows Media Player 9 of hoger kunt u overlays als volgt uitschakelen:
Klik in het menu Extra op Opties en klik vervolgens op het tabblad Prestaties.
Klik op Geavanceerd.
Schakel het selectievakje Overlays gebruiken uit.

Als het probleem hiermee niet is verholpen, kunt u VMR (videomixing-renderer) uitschakelen. Dit doet u door het selectievakje Videomixing-renderer gebruiken uit te schakelen. Dit selectievakje vindt u in hetzelfde dialoogvenster als het selectievakje Overlays gebruiken.
Andere programma's moet je even zoeken.
Je kan de overlays ook helemaal uitzetten, dit gaat via:
rechtermuisknop op je bureaublad -> Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> Probleem oplossen
en daar het schuivje naar links zetten, en dan opnieuw opstarten.
let wel op: films gaan veeel meer processorkracht eisen. Met mijn 1.2 ghz moest ik mijn resolutie op 800 * 600 zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Gieltjev schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:03:
Hoi,

dit heeft met overlays te maken, als je films in WMP kijkt dan kan je daarin de overlays uitzetten:

[...]

Andere programma's moet je even zoeken.
Je kan de overlays ook helemaal uitzetten, dit gaat via:
rechtermuisknop op je bureaublad -> Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> Probleem oplossen
en daar het schuivje naar links zetten, en dan opnieuw opstarten.
let wel op: films gaan veeel meer processorkracht eisen. Met mijn 1.2 ghz moest ik mijn resolutie op 800 * 600 zetten :(
Mmm ik hoop dat mijn mediacenter het dan nog trekt (E4300 met hulp van een 8500GT) Maar ik ga het morgen proberen, iig bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Weer eens een update, heb het bordje nu 8x8 pixels uit het beeld laten halen. Geen gemiddelde waarden helaas, dit is toch allemaal wat te krap voor de CPLD. Het zijn dus gewoon 64 pixels uit het beeld. Het gaat even om het idee, ik wil met dit bordje in ieder geval een proof of concept maken en dan gewoon m'n tijd in de volgende versie steken.

De CPLD neemt groepjes van 8 pixels op uit een beeldlijn in 24-bits YCbCr, en geeft dit per groep door aan de AVR. Dit is goed te zien op een scope plaatje, waar je het interrupt signaal ziet voor de kleurendata:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/clrint_dump.png

Het lijken negatieve pulsen maar de boel activeert op een positieve edge, de puls is gewoon veel langer positief. Er zijn negen pulsen, de eerste is voor synchronisatie, de overige acht geven elk aan dat er acht nieuwe pixels te wachten staan in de FIFO. Alleen de even (of oneven?) frames uit het beeld worden uitgelezen zodat er steeds een frame is en dan een pauze, met tussen de frames 40ms (25Hz).

Op dit moment gaat de pixeldata naar de PC toe zodat je een leuke test applicatie hebt, een camera van 8x8 pixels :) Met m'n normale fotocamera aangesloten en de composiet uitgang daarvan op Chameleon krijg je dan zo'n effect (klikken voor filmpje):

Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/camera8x8_preview.jpg

8x8 kleuren worden maar een aantal (5) keer per seconde naar de PC gestuurd vanwege de snelheid dus het loopt wat minder soepel, en de kleuren zijn in werkelijkheid stukken beter (de camera waarmee het filmpje opgenomen is pakt het niet zo goed).

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

De site is ook weer up to date, dat was wel even nodig... Meeste heeft verder al hier in het topic gestaan.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 10:55
[While the original idea was to create an open platform I have decided to keep things more closed in the next prototype. The reason for this is that there is a considerable amount of time and money spent on this project and I hope to get some of it back by selling the kits to hobbyists. Seeing many people commercially interested in the project as well I do not want someone to steel the project.
Betekent dit dat je comercieel gaat en dat wij veel geld moeten betalen (lees: honderden) of gaat dit betaalbaar blijven?

Ik hoop iig dat het een beetje betaalbaar blijft.. Ik blijf het iig volgen en kan niet wachten to het af is..

Keep up the good work..

[ Voor 11% gewijzigd door Jhon op 03-09-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:48
In dergerlijk project gaan gemakkelijk tientallen uren (gezien de complexiteit), en commerciëel reken je minimaal 25€/werkuur. Paar deftige prototypes maken komt ook gemakkelijk aan 50 €. Het lijkt me dan ook normaal dat ie enkele € rekent voor het vele werk, niet als winst maar als compensatie voor zijn investering en werk.

Ik vind het zelfs beledigend dat je vraagt of ie honderden € zal vragen, de uitleg die hij hier al heeft gegeven is heel wat waard en daar betaal je helemaal niets voor...je kan em beter bedanken voor wat ie al heeft gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door naftebakje op 03-09-2007 23:52 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

De reden dat ik het veranderd heb is dat nu van het prototype het schema, partlist e.d. volledig beschikbaar zijn en als de software dit ook nog zou zijn iedereen het simpel na kan maken. Ik wil niet dat iemand de hele boel klakkeloos overneemt en het gaat verkopen, hoewel die waarschijnlijk dan nogal wat copyrights moet negeren. Ik ga er dus nog even wat voorzichtig mee om.

Ik ga het zeker betaalbaar proberen te houden, het is niet mijn doel er grof op te verdienen maar ik hoop wel wat van m'n financiele kosten terug te winnen. Als je tijd als geld rekent gaat het snel zoals naftebakje al aangeeft, in dat geval zit er een flinke berg geld in. Maar goed ik vind het leuk om te doen als hobby dus tijd is niet zo'n probleem (behalve dat ik er graag meer van had :)). Maar er gaan ook zo honderden euro's in zo'n project zitten. Printjes ben je gauw 50-100 euro aan kwijt, onderdelen ook zoiets (zeker in enkele aantallen). Verzendkosten hier, verzendkosten daar, onderdeeltje vergeten, extra bestelling, etc. etc.

zie nu ook dat ik steel heb geschreven ipv steal :)

[ Voor 3% gewijzigd door madwizard op 04-09-2007 00:32 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:20
@Madwizzard
Even complimentjes Madwizzard je bent goed bezig hier en op CO.
Goede zaak dat iemand zo met zijn hobby bezig is.

Niet om het een of ander maar dit is ook een erg goed punt voor op je CV.
Ik weet het niet zeker maar volgends mij studeer je nog toch?
Ik ga geen reclame maken voor mijn werk hier maar mocht je nog werk zoeken dan kan je altijd contact zoeken.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Pittie schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:24:
[...]

Mmm ik hoop dat mijn mediacenter het dan nog trekt (E4300 met hulp van een 8500GT) Maar ik ga het morgen proberen, iig bedankt voor de tip!
Dit lijkt voorlopig iig te werken :)
Tenminste op mijn desktop werkt het nu als ik het uitzet in windows media player.
Ik ga het binnenkort ook toepassen op mijn mediacenter. Morgen zou mijn tv moeten komen, dus aan het einde van de week weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Ik heb ondertussen een proof of concept implementatie die best aardig werkt. 1 kleur berekend op basis van 64 pixels uit het beeld. Ziet er erg grappig uit, ik zal morgenavond wat foto's en filmpjes proberen te maken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 19:45
goed bezig!

ik ben wat meer low-tech bezig, en heb de implementatie van rafkep nagebouwd (had het meeste al gedaan met de tutorial van william).

ik heb alleen buz11 mosfets gebruikt, maar dat lijkt goed te werken.
had alleen graag de source van de pic code gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Voor mijn 1000e post een foto+video update :)

Helaas is het ontzettend lastig zoiets goed op film te krijgen, in werkelijkheid is het veel mooier. Ook is het getest met een vrij groot scherm waar 2 LED strips eigenlijk te weinig voor zijn.

Ik zal het later eens proberen met CCFLs en misschien een betere camera maar dat kan even duren. Voorlopig is hier in ieder geval een filmpje:

poc_lor.avi (3.42MB)

De streep door het beeld is storing van het PWMen, moet nog even uitzoeken hoe dat in het beeld komt, lijkt terug te koppelen via de composiet aansluiting of door de lucht.

En natuurlijk de nodige foto's:

Alles aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_connected.jpg
Composiet in van de DVD-speler, TV zit op de S-video van dezelfde DVD speler. Op het bordje de video decoder, CPLD en AVR. Oud CD-ROM audio kabeltje voor de LED aansluitingen en een zwarte krokodillenbek voor de ground. Rechts voeding voor het bordje zelf.

Voeding voor de LEDs:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_ledpower.jpg

De LEDs achter het scherm. Geen ideale opstelling maar het was wat lastig met de korte kabels.
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_leds.jpg

Wat fancy demos :) De foto's geven een beter beeld van hoe het licht is.
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_blue.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_red.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/poc_blue2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door madwizard op 17-09-2007 21:40 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Ziet er perfect uit, my compliments!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Het ziet er inderdaad erg mooi uit!

Ik wil ook nog een paar (brakke telefoon) foto's met jullie delen hoe het er bij mij nu uitziet met het pc-setje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200709172149_005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefanpittie/AA/200709172150_006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Madwizard, heb jij ook ervaring met de Momolight? Welke software geeft naar jouw mening het beste ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:53
Er is nu ook een samenkopen actie voor de momolight printjes. Dus voor iedereen die dat nog wil hebben! Momolight Samenkopen

@Madwizard: Echt super chill :D

[ Voor 9% gewijzigd door peeter123 op 17-09-2007 23:44 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hulde Madwizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Bedankt allemaal! :)
Pittie schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:02:
Ik wil ook nog een paar (brakke telefoon) foto's met jullie delen hoe het er bij mij nu uitziet met het pc-setje.
Daar zit wat meer licht in zo te zien, wat gebruik je als verlichting?
_l_Arjan_l_ schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:16:
Madwizard, heb jij ook ervaring met de Momolight? Welke software geeft naar jouw mening het beste ambilight?
Nee, ik heb geen enkele software versie echt draaiend gezien. Er zijn wel allemaal filmpjes te vinden maar zoals ik zei blijft het lastig te zien op film.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer niet snel op got, maar nu kan ik het toch even niet laten ;)
Gefeliciteerd met je eerste resultaten! Geweldig om te zien dat het bijna voor elkaar hebt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
madwizard schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:04:
Bedankt allemaal! :)

[...]

Daar zit wat meer licht in zo te zien, wat gebruik je als verlichting?

[...]

Nee, ik heb geen enkele software versie echt draaiend gezien. Er zijn wel allemaal filmpjes te vinden maar zoals ik zei blijft het lastig te zien op film.
In principe gebruik ik dezelfde verlichting als jou, LEDstrips. Alleen ik gebruik er 3, (1tje links, rechts en boven) Alleen heb ik ze aan de randen van mijn tv geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zep
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 09:56

zep

er bestaan zeker nog geen klopleete setjes zoals die van madwizard
of in iedergeval stand a lone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

zep schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:55:
er bestaan zeker nog geen klopleete setjes zoals die van madwizard
of in iedergeval stand a lone?
Voor zover ik weet niet, ik heb alleen nog software oplossingen gezien. Mijn project is ook nog steeds in een vroeg stadium dus verwacht daar ook niet snel een setje van.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
als je een lcd scherm op een tv kaart aansluit en je hebt op dezelfde computer dit momolight systeempje gezet, werkt het dan ook op de kleuren?

en nog iets, ik wilde wel bestellen, maar er stond product uitverkocht.

[/s]en dan nog even iets: alles bij elkaar kost het je 23 (of 28) euro?[/s]
ok, even verwarrend, maar zie nu de totale kosten.

wanneer zijn er weer onderdelen?

[ Voor 14% gewijzigd door Aniki op 18-09-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Misschien moet je die vragen over de actie zelf even op samenkopen stellen, daar is ook speciaal een forum voor.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 14:30
oh sorry, ik dacht dat dat dit forum was...

• Jhon
@madwizard

Ik vroeg mij eigenlijk het volgende af:

Is het nou de bedoeling dat er straks aan drie verschillende kanten van het tv scherm een andere kleur licht komt, (net zoals bij de "echte" ambilight van Phillips) of schijnt er dan aan alle kanten dezelfde kleur?

• madwizard

madwizard

De bedoeling is zelfs 4 kanten verschillend te kleuren. Momenteel heb ik alleen maar 2 LED strips en het algoritme werkt nu nog maar met 1 kleur. Daarnaast denk ik dat het voor 3 of 4 kleuren technisch wat krap gaat worden op dit prototype, 2 kanalen zijn nu niet aangesloten om ruimte te maken in de CPLD voor het uitlezen van de pixels. Op het volgende ontwerp moet dat echter geen probleem zijn en komen er 4 afzonderlijke RGB uitgangen.

www.madwizard.org

• Pittie
madwizard schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:24:
De bedoeling is zelfs 4 kanten verschillend te kleuren. Momenteel heb ik alleen maar 2 LED strips en het algoritme werkt nu nog maar met 1 kleur. Daarnaast denk ik dat het voor 3 of 4 kleuren technisch wat krap gaat worden op dit prototype, 2 kanalen zijn nu niet aangesloten om ruimte te maken in de CPLD voor het uitlezen van de pixels. Op het volgende ontwerp moet dat echter geen probleem zijn en komen er 4 afzonderlijke RGB uitgangen.
4 voor uiteindelijk dan, links rechts linksboven en rechtsboven?

• madwizard

madwizard

Ik dacht meer links, rechts, boven en onder. Maar het hangt een beetje van je TV af of onder zin heeft. Als je een LCD TV hebt die aan de muur hangt heb je onder ook gewoon ruimte zat. Bij een TV op een tafel is het minder nuttig.

www.madwizard.org

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je eigenlijk iets van een tijdschema voor productie? ;)

• madwizard

madwizard

Nee, geen idee nog. Zo'n project in je vrije tijd valt gewoon niet te plannen. Eerst maar eens de nieuwe versie ontwerpen :)

www.madwizard.org

• Jhon
madwizard schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:24:
OK thanks.. ik dacht het al, maar wilde het ff zeker weten..

• Pittie
madwizard schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:35:
Ik dacht meer links, rechts, boven en onder. Maar het hangt een beetje van je TV af of onder zin heeft. Als je een LCD TV hebt die aan de muur hangt heb je onder ook gewoon ruimte zat. Bij een TV op een tafel is het minder nuttig.
Duidelijk :P
Ik had er inderdaad even niet aan gedacht dat je een lcd-scherm ook kunt ophangen.

Verwijderd

@ Bobo1on1: Is het mogelijk dat jij de functie van " scherm selectie" van Gieltjev in een nieuwe versie van Boblight implementeert?
Ik gebruik al ongeveer een jaar lang naar alle tevredenheid het ontwerp van RafkeP en jou software ism Team Media Portal. Nu hebben ze een nieuwe versie van de media portal met de optie om het programma op je tweede scherm te openen, alleen het ambilight gebeuren leest nog de info van scherm 1 af, en daar is gewoon je desktop op te zien.

Als dit mogelijk is dan is mijn HTPC/ambi gebeuren bijna klaar(alleen nog een grote lcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
Hey allemaal,

Ik ben sinds een paar weken ook bezig met diy ambilight, ik gebruik een usb-dmxcontroller en dan dmx led dimmers als hardware, en die stuur ik aan met een C# applicatie.

Nu werkt het allemaal prima maar ik maak nu gewoon via deze opdracht een screenshot:
C#:
1
gfxScreenshot.CopyFromScreen(Screen.PrimaryScreen.Bounds.X, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Y, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);

Dit werkt prima, alleen tijdens games krijg ik nu altijd zware screenshots terug, (vista).
Daarom wil ik graag de backbuffer van de videokaart uitlezen, echter als ik zoek naar hoe dit moet dan vindt ik heel veel instructies om 3d-engines te maken ed maar niemand lijkt echt bezig te zijn met alleen uitlezen.

Nu probeer ik een device aan te maken en dan eens creenshot uit de backbuffer te halen, dit doe ik met code die ik ergens heb gevonden (kan de bron ff niet meer vinden) maar dit geeft een invalid call exception oid (geen verdere uitleg :S).

Maar dit moet toch simpeler kunnen?

Ik heb dit topic dootzocht maar maar een post over de backbuffer kunnen ontdekken maa die laat alleen zien hoe je hem uitleest als je al een device hebt aangemaakt.

Is er hier iemand die dit aan de praat heeft gekregen en die mij kan laten zien hoe je zon device aan maakt, of nog beter is er een simpelere manier?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:05:
@ Bobo1on1: Is het mogelijk dat jij de functie van " scherm selectie" van Gieltjev in een nieuwe versie van Boblight implementeert?
Ik gebruik al ongeveer een jaar lang naar alle tevredenheid het ontwerp van RafkeP en jou software ism Team Media Portal. Nu hebben ze een nieuwe versie van de media portal met de optie om het programma op je tweede scherm te openen, alleen het ambilight gebeuren leest nog de info van scherm 1 af, en daar is gewoon je desktop op te zien.

Als dit mogelijk is dan is mijn HTPC/ambi gebeuren bijna klaar(alleen nog een grote lcd).
Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken.
martijnve schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:26:
Hey allemaal,

Ik ben sinds een paar weken ook bezig met diy ambilight, ik gebruik een usb-dmxcontroller en dan dmx led dimmers als hardware, en die stuur ik aan met een C# applicatie.

Nu werkt het allemaal prima maar ik maak nu gewoon via deze opdracht een screenshot:
C#:
1
gfxScreenshot.CopyFromScreen(Screen.PrimaryScreen.Bounds.X, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Y, 0, 0, Screen.PrimaryScreen.Bounds.Size, CopyPixelOperation.SourceCopy);

Dit werkt prima, alleen tijdens games krijg ik nu altijd zware screenshots terug, (vista).
Daarom wil ik graag de backbuffer van de videokaart uitlezen, echter als ik zoek naar hoe dit moet dan vindt ik heel veel instructies om 3d-engines te maken ed maar niemand lijkt echt bezig te zijn met alleen uitlezen.

Nu probeer ik een device aan te maken en dan eens creenshot uit de backbuffer te halen, dit doe ik met code die ik ergens heb gevonden (kan de bron ff niet meer vinden) maar dit geeft een invalid call exception oid (geen verdere uitleg :S).

Maar dit moet toch simpeler kunnen?

Ik heb dit topic dootzocht maar maar een post over de backbuffer kunnen ontdekken maa die laat alleen zien hoe je hem uitleest als je al een device hebt aangemaakt.

Is er hier iemand die dit aan de praat heeft gekregen en die mij kan laten zien hoe je zon device aan maakt, of nog beter is er een simpelere manier?
Dit moet kunnen met de directx sdk, hoe dat moet in C# ben ik nog nergens tegengekomen.

Ik ben ook bezig om het rgb signaal van een dvd speler uit te lezen met een pc, meer info volgt binnenkort.

[ Voor 54% gewijzigd door bobo1on1 op 23-09-2007 13:33 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

BasilFX

BasilFX

Afgelopen woensdag naar de 'premiere' van de Philips Aurea geweest. Dat is het nieuwe Ambilight concept die vanaf vrijdag voor 4000 euro te koop is (overal in de EU zelfde prijs, ook internet). Ik weet wel dat ik zo'n scherm wil hebben O+ .

Afbeeldingslocatie: http://www.shinyshiny.tv/aurea.jpg

Het ambilight is surround en opgedeelt in meerdere segmenten. Heb je dus een wit iets rechts boven en de rest is zwart, dan krijg je dat alleen rechts boven wit oplicht en niet 2 complete zijdes.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:14
martijnve schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:26:

Ik kan totaal niet programmeren, maar misschien kan je hier iets mee?
http://alpcentauri.info/d..._Access_to_Texture_Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Heb de LEDs ondertussen ook een keer wat netter opgehangen (op een andere TV ook), ziet er al beter uit. Zal proberen dit weekend een beter filmpje te maken.

Ben wel wat problemen met de MOSFETs die het PWMen regelen tegen gekomen. Er zijn er een aantal doorgebrand die continu stoom doorlaten maar sommige anderen hadden een subtieler probleem.

Ik had wat tests gedaan met wat lage weerstanden als load en hoewel de RDSon iets van 45mOhm is werden ze al warm bij 0,3A. Gezien de relatief lage PWM frequentie (7kHz) en gate rise/fall time van zo'n 70-100ns kon het bijna niet in de schakelverliezen liggen. Vreemd genoeg werd de FET warmer bij een lagere duty cycle.

Vandaag nog eens getest met de FET compleet uitgeschakeld (Vgs = 0V) en bleek dat ongeveer een tiende van de normale drain stroom in aan-stand in de uit-stand aan het lopen was. Die FET was duidelijk niet goed meer.

Het bleek dat een andere FET wel goed dicht ging, en de eerder geteste gewoon (half) stuk. Omdat ze gedeeltelijk nog functioneren - aan/uit werkt nog steeds alleen schakelen ze niet helemaal uit - en de LED strips niet zoveel stroom trekken was me niet opgevallen dat ze stuk waren.

Met een tot nu toe ongebruikte FET getest, 10 ohm load eraan en de spanning opvoeren zodat er meer stroom gaat lopen. Duty cycle op 50%. Tot en met 10V (1A gepulst) totaal geen warmte in de FET, en tijdens de uit-tijd liep er geen stroom. Maar bij 12V verbrande ik opeens m'n vinger. SOT-23 heeft nogal een thermische weerstand :) Opeens sloeg de FET door en daarna vertoonde deze ook dezelfde effecten (lekstroom in uit-stand). Ik vermoed dat de spanning te hoog is geworden voor de FET. Hoewel ze tot 20V op hun drain kunnen hebben zit er een flinke overshoot op de drain:

Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/proto/mosfet_overshoot.png
Dit is bij 1.1V aan de plus van de load, waarschijnlijk komt bij 12V de overshoot boven de 20V uit en slaat de FET door.

Wel vreemd dat er zo'n flinke overshoot is, de 1.1V komt van een labvoeding en is erg stabiel. Load is een weerstand dus niet erg inductief zou je zeggen (hoewel die vermogensweerstanden misschien wel op spoelen lijken). Weet niet of het erg te beperken valt, anders maar gewoon FETs nemen die een hogere spanning kunnen hebben. 12 en 20V zit wel dicht op elkaar zo.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41
Ik heb vorig jaar dit forum regelmatig bekeken, maar het laatste half jaar niet meer, tot nu toe.
Als eerste moet ik zeggen dat er heel veel vooruitgang is geboekt sinds toen en het er allemaal erg goed uit ziet, heel indrukwekkend.
Dus toen ben ik weer op zoek gegaan naar de software en HEX file's voor mijn (oude) ambilight bordje( die met de RS232 verbinding) omdat ik weer enthousiast was geworden, de vorige keer wou het niet zo lukken waarschijnlijk door een defecte pic-programmer.
Maar ik moest bijna het hele forum door zoeken voor de juiste bestanden en info.

Is het misschien een idee om dit forum opnieuw te openen maar dan met een duidelijke topic start met alle versie's (RS232,USB,S-VIDEO), software( geloof ik al 6 verschillende drivers en programma’s voor de RS232 versie alleen al) en de bijbehorende HEX file's of firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Zat ik inderdaad ook al aan te denken, gezien het topic ook de 1000 posts nadert. Eerlijk gezegd weet ik van de softwarevarianten ook niet welke versies er allemaal bestaan, misschien dat iedereen die 'verantwoordelijk' is voor een ambilight kloon een klein stukje met eventuele plaatjes en links naar software kan posten, dan kunnen we een mooie startpost maken voor een nieuw topic.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Nieuwe filmpjes

Nog steeds dezelfde software, nu met de FETs op een breadboard om meer doorgebrande FETs te voorkomen. Leds opgehangen aan de zijkanten van de TVs, is een stuk mooier.

Klik voor de filmpjes:
Afbeeldingslocatie: http://video.google.com/ThumbnailServer2?app=vss&contentid=68a892e1dde9df36&offsetms=10000&itag=w160&lang=nl&sigh=hWiT4oUUEh--zuHt9k3sIBYOWVU Afbeeldingslocatie: http://video.google.com/ThumbnailServer2?app=vss&contentid=202309dd7b52ceb&offsetms=80000&itag=w160&lang=nl&sigh=0DPn9i646nOL2hoqmoDE9QrQ0dM

Na een hele berg metingen aan verschillende FET opstellingen (zie circuitsonline) heb ik een aardig idee voor de nieuwe FET schakeling die geen problemen met spanningspieken meer moet hebben.

Ook heb ik besloten op de volgende versie de LED sturing met de FETs (het powergedeelte zeg maar) los te koppelen van het bordje en daar aparte printjes voor te maken (per RGB set of misschien beter, per twee RGB sets). Zo is het makkelijker de kabels kort te houden maar ook de storing te beperken in het analoge gedeelte van het bordje. Er zit namelijk een streep in het beeld die van het 7kHz PWM signaal af komt, waarschijnlijk door de 1.8V voeding die zowel voor analoog als digitaal gebruikt wordt. Wel met een LC filter ertussen maar dat is blijkbaar niet genoeg. Overigens scheelt het met de losse FET opstelling al enorm, de lijn is nu al bijna weg maar voor de zekerheid kan het beter los. Voordeel is ook dat het modulair is en je zelf kunt bepalen hoeveel PWM modules je wilt aansluiten. De communicatie tussen modules en hoofdprint kan serieel zodat je minder kabels naar de LEDs hoeft te brengen, Je kunt de modules achter op je TV zetten zodat je alleen draden achter je TV hebt naar de LEDs, en slechts voedingslijnen en seriele communicatie tussen printje en achterkant van de TV. Nadeel is weer dat losse printjes wat meer kosten, maar ik denk dat de voordelen hier belangrijker zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door madwizard op 08-10-2007 23:49 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Begint er inderdaad steeds en steeds beter uit te zien zeg :)

Ik had nog een vraagje tussendoor, wat zijn nu eigenlijk de beste instellingen in het programma boblight? Om het beste resultaat van je ambilight te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
Wauwa.... dat ziet er toch wel al super gaaf uit hoor!
kan niet wachten todat er betaalbare 'kant-en-klaar' setjes komen. :)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:26:
Wauwa.... dat ziet er toch wel al super gaaf uit hoor!
kan niet wachten todat er betaalbare 'kant-en-klaar' setjes komen. :)
Betaalbaar of niet, als iemand een kant en klaar setje heeft dan houd ik mij aanbevolen.
pimstolk@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Ik probeer de momolight van rafke te bouwen en heb nu het schemaatje klaar op een tweetal breadboardjes. helaas gaat er nog geen lamp branden...

Ik heb de ax file in mijn register gezet en de nullmodemkabel tussen printje en pc aangesloten. De baudrate in boblight staat op 9600. Klopt het, dat als ik een ledje met de + aan de drain van een fetje zet en de - aan de gnd van het printje, dat de led zou moeten reageren? Dit gebeurt namelijk niet....

Verder is het me niet helemaal duidelijk hoe uiteindelijk mijn ccfls worden aangesloten.

De rode draad die van de inverter van de ccfl afkomt heeft een klemmetje. Moet ik die aansluiten op de drain van de fetjes?
De andere draad van de ccfl met een klemmetje gaat naar de gele aansluiting van een male molex connector, waarna er nog een zwarte draad van de molex naar de inverter gaat. Moet ik dat tweede klemmetje op de grnd van mijn schakelingetje plaatsen?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen. Zoals hierboven blijkt, ben ik best een noob, hulp wordt zeer gewaardeerd! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Henk,

Je moet de FET zien als een schakelaar : als je in dit geval 5V zet op de gate (schakelaar indrukken), zal er contact gemaakt worden tussen drain en source.

Als je dus je LEDje met de + aan de drain hangt en met de - aan GND, ga je eigenlijk zowel + en - aan GND hangen aangezien de source in het schema ook al aan GND hangt.

Als je toch op een breadbord werkt, kan je om te beginnen best het power gedeelte weglaten.
Als je dan een LED (hoeft zelfs geen RGB LED te zijn) hangt aan een output van de PIC (of achter de weerstand) dan zou de LED moeten branden op halve kracht van zodra je spanning zet op de schakeling. Met mijn testprogramma kan je dan deze LED dimmen.

Als dit lukt kan je het power gedeelte opbouwen.

Je CCFLs sluit je aan als volgt :
De +12V aansluiting van de inverter hang je gewoon aan de +12V.
De FET plaats je als schakelaar op de - verbinding dus het kabeltje van de - van de inverter hang je aan de drain. De source van de FET hang je aan de GND van de schakeling.
Op 1 plaats moet je ook de GND van je voeding aan de GND van de schakeling hangen.

Ik hoop dat dit je een beetje vooruit heeft geholpen. Mocht je nog problemen hebben mag je me ook altijd mailen hoor. Veel succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:29:
[...]

Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken.
Bobo1on1: Heb je hier al tijd voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een plugin voor linux? Ik gebruik namelijk linvdr om televisie te kijken.
(aparte computer met schotel eraan en linux erop)

Dat zou wel vet zijn, een programmaatje als boblight maar dan voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Dat heb ik al geschreven, het draait als een daemon die een stukje shared memory uitleest waar anderen programma's naartoe kunnen schrijven.
Het shared memory is ingedeeld in slots waar de laatste waarde naartoe wordt geschreven en de prioriteit.

Zo zou je bijvoorbeeld een programma wat de gemiddelde kleur van een X scherm berekend een lagere prioriteit kunnen geven dan een plugin voor bijvoorbeeld xine of mplayer, als je dan een film gaat kijken dan neem de player de controle van de lampen over, sluit je de player dan krijg je de kleur van je desktop weer.

Het enige wat nog rest om te schrijven is een daemon die de gemiddelde kleur van X uitleest en plugins voor xine en mplayer e.d. (of misschien gewoon xv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er al een kant en klaar setje aan te komen of een setje dat je alleen nog maar hoeft te solderen want ik wil zó graag een ambilight setje voor m'n pc maar ik zou dit zelf niet zo 1 2 3 kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bobo1on1: Hello :) I tried to read this thread but didn't understand everything because I don't speak this language and automatic translation doesn't always do the trick. So here is what I would like to ask:

Is it possible for you to implement the option of computing the color which is obtained by most pixels of the screen rather than to compute the average color ? I am using RafkeP's circuit right now and noticed that the Atmolight on the other hand uses average color. Asking for a sofware solution is more efficient in my opinion rather than investing money in an Atmolight controller just to compare this feature ;)

I would appreciate any help on this :)

-level20peon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:05:
[...]

Bobo1on1: Heb je hier al tijd voor gehad?
Was toch weer is benieuwd hoe het hiermee ging, ik zal kijken of ik misschien mijn toevoeging in de laatste versie van BobLight kan zetten.

edit:
Gelukt :D
Ik heb ook even een controlemiddeltje toegevoegd, een preview scherm.
Ik kan het niet BugFree garanderen, maar ik heb mijn best gedaan om zo veel mogenlijk errors te onderdrukken.
Link even kopieren en in de adresbalk plakken.
http://gieltjev.freehostia.com/Scripts/BobLight(Gieltjev).zip

En natuurlijk een screenshotje :D
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/761/screenzi1.th.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door StapelPanda op 05-11-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, ik zal het gelijk proberen! _/-\o_
Filmpje komt er aan.

Ps. Er is trouwens ook nieuwe firmware voor MoMolight van RafkeP.
De nieuwe versie heeft een moodlight gedeelte er bij, wat door middel van bijbehorende software zelf geprogrammeerd kan worden.
Meer info en de link naar de software/hex-file: http://www.samenkopen.net...29/382248/2190590#2190590

Edit:Het werkt allemaal super, nog geen bugs tegen gekomen.
filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=B99MXM38dfw

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Gieltjev schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:20:
[...]

Was toch weer is benieuwd hoe het hiermee ging, ik zal kijken of ik misschien mijn toevoeging in de laatste versie van BobLight kan zetten.

edit:
Gelukt :D
Ik heb ook even een controlemiddeltje toegevoegd, een preview scherm.
Ik kan het niet BugFree garanderen, maar ik heb mijn best gedaan om zo veel mogenlijk errors te onderdrukken.
Link even kopieren en in de adresbalk plakken.
http://gieltjev.freehostia.com/Scripts/BobLight(Gieltjev).zip

En natuurlijk een screenshotje :D
[afbeelding]
De source zit in de gpl, dus je bent verplicht om die ook beschikbaar te maken.
Als je de source dan gepost hebt, zal ik er eens naar kijken.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:56:
@Bobo1on1: Hello :) I tried to read this thread but didn't understand everything because I don't speak this language and automatic translation doesn't always do the trick. So here is what I would like to ask:

Is it possible for you to implement the option of computing the color which is obtained by most pixels of the screen rather than to compute the average color ? I am using RafkeP's circuit right now and noticed that the Atmolight on the other hand uses average color. Asking for a sofware solution is more efficient in my opinion rather than investing money in an Atmolight controller just to compare this feature ;)

I would appreciate any help on this :)

-level20peon
I already tried that but it doesn't really work, you'd be surprised how often black is the most common color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for your reply. This is unfortunate... the people at Atmolight don't have this problem. Maybe you can have a look at their sources to figure what's the difference in computing :):

AtmoWin sources

-level20peon

EDIT: What I would like to ask: What is the purpose of the "Voodoo settings" in Boblight ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ok weer nieuwe versie, na veel aandringen kun je nu eindelijk de monitor selecteren (nu maar hopen dat het werkt :P).

Ook zit de movie/gaming mode combobox in het window ipv alleen in het rechtsklik menu van het trayicon (ik vraag me af hoeveel mensen het bestaan daarvan niet wisten).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/BobLight/screenshot.png

Download linkje: http://www.xs4all.nl/~loo...ica/BobLight/BobLight.rar

Sourcecode: http://www.xs4all.nl/~loo...BobLight/BobLight_src.rar

Ik denk dat het nu wel zo'n beetje af is.

[ Voor 4% gewijzigd door bobo1on1 op 12-11-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bobo1on1 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:15:
Ok weer nieuwe versie, na veel aandringen kun je nu eindelijk de monitor selecteren (nu maar hopen dat het werkt :P).

Ook zit de movie/gaming mode combobox in het window ipv alleen in het rechtsklik menu van het trayicon (ik vraag me af hoeveel mensen het bestaan daarvan niet wisten).

[afbeelding]

Wat voor data stuurd dit programma naar de microcontroller??
Zijn het gewoon 9 bitjes, of zit er een stop teken bij.
Ik kan het niet in de source code vinden en ik wil een programma schrijven voor de Atmel8515.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
bobo1on1 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:15:

[afbeelding]

Deze ga ik een van deze dagen eens testen!
Dankjewel alvast voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda

StapelPanda

PB0MV

Pinjataaa schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:01:
[...]

Wat voor data stuurd dit programma naar de microcontroller??
Zijn het gewoon 9 bitjes, of zit er een stop teken bij.
Ik kan het niet in de source code vinden en ik wil een programma schrijven voor de Atmel8515.

Alvast bedankt :)
Het programma stuurt 9 BYTES, Rood Links, Rood Boven, Rood Rechts, Groen Links, Groen Boven, Groen Rechts, Blauw Links,Blauw Top, Blauw Rechts
de Pic ( atmel in jouw geval) gebruikt deze voor de PWM van de kanalen.
bobo1on1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:37:
[...]

De source zit in de gpl, dus je bent verplicht om die ook beschikbaar te maken.
Als je de source dan gepost hebt, zal ik er eens naar kijken.
Sorry, dat had ik niet door, en ook niet aan gedacht. Heb hier ook niet echt ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Laten we het er dan op houden dat iemand jou mag mailen voor de source.

Ik zou nog in het programma kunnen bouwen dat je in kunt stellen hoeveel pixels er uitgelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

[quote]Gieltjev schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:18:
[...]

Het programma stuurt 9 BYTES, Rood Links, Rood Boven, Rood Rechts, Groen Links, Groen Boven, Groen Rechts, Blauw Links,Blauw Top, Blauw Rechts
de Pic ( atmel in jouw geval) gebruikt deze voor de PWM van de kanalen.

Ja dat snap ik, maar ik heb moeite met het delen van deze bytes. :) Maar ik knutsel wel even door.
Ook ben ik aan het uitzoeken hoe ik mijn atmel laat weten wanneer het het begin is van de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

@Pinjataaa, Er zal een interrupt worden getriggert wanner er een byte wordt ontvangen door je AVR, je moet dan alleen nog bijhouden welke byte je ontvangt (even tellen), zo heb ik het gedaan. Overigens doe ik ook nog een bit shift op de ontvangen byte omdat mijn AVR een waarde van 255 niet leuk vindt, waar dat vandaan komt begrijp ik niet helemaal maar het werkt voor mij.

Waar ik meer problemen mee heb is de snelheid van het programma van babo1on1 onder Vista, die doet ongeveer 3+ seconden over om door het geneste for loopje te komen in de functie DeskCapture(). mijn gok is dat GDI en Vista niet de geweldigste combo zijn die je kan vinden. Ik ga vanavond even kijken of dat misschien op een andere manier opgelost kan worden zonder GDI te gebruiken

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

teun-v schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:57:
@Pinjataaa, Er zal een interrupt worden getriggert wanner er een byte wordt ontvangen door je AVR, je moet dan alleen nog bijhouden welke byte je ontvangt (even tellen), zo heb ik het gedaan. Overigens doe ik ook nog een bit shift op de ontvangen byte omdat mijn AVR een waarde van 255 niet leuk vindt, waar dat vandaan komt begrijp ik niet helemaal maar het werkt voor mij.

Waar ik meer problemen mee heb is de snelheid van het programma van babo1on1 onder Vista, die doet ongeveer 3+ seconden over om door het geneste for loopje te komen in de functie DeskCapture(). mijn gok is dat GDI en Vista niet de geweldigste combo zijn die je kan vinden. Ik ga vanavond even kijken of dat misschien op een andere manier opgelost kan worden zonder GDI te gebruiken
Thnx, ik zal het even proberen!
Probeer aLight anders eens, misschien doet die het beter ;)

Voor welke Atmel heb jij je programma geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Ik heb hem voor een Atmega8 gemaakt maar moet ook wel op wat lichters draaien. Heb er naast seriële aansturing ook nog standalone shufflen en kleur selectie in gebakken. Overigens is mijn asm progje niet netjes :+ tis namelijk een voortborduursel van wat ik al had vanuit mijn eerst avr projectje en maar 1 lamp.

Ook thanks, ik zal eens even kijken naar dat aLight :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

teun-v schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:09:
Ik heb hem voor een Atmega8 gemaakt maar moet ook wel op wat lichters draaien. Heb er naast seriële aansturing ook nog standalone shufflen en kleur selectie in gebakken. Overigens is mijn asm progje niet netjes :+ tis namelijk een voortborduursel van wat ik al had vanuit mijn eerst avr projectje en maar 1 lamp.

Ook thanks, ik zal eens even kijken naar dat aLight :)
Mag ik jouw programma anders niet even inzien, misschien dat ik er dan wel uit kom.
Atmega8 is kwa programmering hetzelfde als de Atmega8515 :9~

Het PWM gedeelte is helemaal klaar, het enige dat ik nu nog moet hebben is het gedeelte waarbij hij de data inleest, split etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 15-11-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
@madwizard: ik vind het er echt gaaf uitzien op dit filmpjes, heb je ergens en een printje of dergelijke wat we kunnen kopen/Dlen enz enz.Wil het DOLGRAAG hebben voor thuis nl!

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Nee helaas, nog een lange weg te gaan... Wel heb ik ondertussen een Cyclone II ontwikkelkit en ik wilde vandaag/morgen een video printje daarvoor maken zodat ik het nieuwe ontwerp op de ontwikkelkit kan maken.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Pinjataaa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 08:13:
[...]

Mag ik jouw programma anders niet even inzien, misschien dat ik er dan wel uit kom.
Atmega8 is kwa programmering hetzelfde als de Atmega8515 :9~

Het PWM gedeelte is helemaal klaar, het enige dat ik nu nog moet hebben is het gedeelte waarbij hij de data inleest, split etc.
Plz, ik kan je hulp erg goed gebruiken ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

@Pinjataaa: Sorry, ik was het weekend niet thuis, zal hem vanavond even wast opschonen en hier posten. Letwel, ik ben ook nog maar een beginner en hij is niet het meest efficiënt maar dat zie je vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

teun-v schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:00:
@Pinjataaa: Sorry, ik was het weekend niet thuis, zal hem vanavond even wast opschonen en hier posten. Letwel, ik ben ook nog maar een beginner en hij is niet het meest efficiënt maar dat zie je vanavond wel.
Heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Zo hier dan het deel zoals ik het heb voor de ontvangst van serieel data heb hem wel een beetje uitgekleed:
GAS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
<jou .def 's>

.equ CLOCK = 11059000           ; kristal frequentie                
.equ BAUD = 9600                ; gewenste snelheid
.equ UBRRVAL = CLOCK/(BAUD*16)-1        ; en een sommetje

.org 0x00                               ; reset directiv 
        rjmp init_reset                           

.org URXCaddr                           ; seriele data ontvangen interrupt directiv 
        rjmp int_rxc

init_reset:
        ldi temp, LOW(RAMEND)           ; stack aan maken, wel iets te groot maar ach
        out SPL, temp
        ldi temp, HIGH(RAMEND)
        out SPH, temp

<Doe hier iets leuks met Port C of zo>

ldi temp, LOW(UBRRVAL)          ; baudrate Instellen
        out UBRRL, temp
        ldi temp, HIGH(UBRRVAL)
        out UBRRH, temp

ldi temp, (1<<URSEL)|(3<<UCSZ0) ; Frame-Format: 8 Bit
        out UCSRC, temp

sbi UCSRB, RXCIE                ; Interrupt bij ontvangen
        sbi UCSRB, RXEN                 ; RX (ontvangen) activeren

<Zet hier je register waarder goed  en doe eventueel nog wat met je poorten>

sei                             ; Interrupts aanzetten

loop:   

<jou loop hier>

after_pwm_cicle:

<doe wat je wil>

cpi ontvangen,1                 ; is ontvangen 1?
    breq set_rx_color               ; dan gaan we nieuwe kleuren zetten

back:

<doe wat je wil>

rjmp loop

set_rx_color:
    lsr tempred                     ; bit verschrijving van 11111111 naar 01111111 
    lsr tempgreen                   ; dit omdat ik als max 127 ondersteun, waarom, geen idee
    lsr tempblue                    ; als 255 geen probleem is dan de lsr's weg laten

mov cr,tempred                  ; PWM waardes instellen
    mov cg,tempgreen
    mov cb,tempblue

ldi ontvangen,0                 ; even weer terug op 0

rjmp back                       ; en terug waar we vandaan komen

<doe misschien nog wat hier>

int_rxc:                ; Interupt routine 
        push temp           ; temp op de stek dumpen (als je die hebt)

in temp, UDR                ; rx buffer uitlezen en in temp plaatsen

inc byte_count              ; byte count verhogen
    cpi byte_count,1            ; welke byte hebben we?
    breq le_rood

<insert 2 en 3 voor boven en rechts>

cpi slow,4
    breq le_groen

<insert 5 en 6 voor boven en rechts>
<insert 7 en 8 en 9 voor links, boven en rechts blauw>

rjmp end_rx                     ; zou je weg mogen laten samen met de controle op 9 maar toch voor de zekerheid
re_blue:            
    ldi byte_count,0                ; deze wordt uitgevoert na de 
    ldi ontvangen,1                 ; 9e byte dus ontvangen 1
    mov tempblue, temp              ; en de byte counter weer op 0
    rjmp end_rx

le_rood:
    mov tempred, temp       ; en deze nog 7 keer voor alle ander kleuren
    rjmp end_rx

pop temp                        ; temp terug zetten zoals het was
        reti                ; eb verder met normaal programma

Ik deze code zelf aan het werk met 1 kant, ik weet niet of er genoeg registers zijn om dit met 3 kanten te doen. Het zal best beter kunnen, maar dit werkt prima voor mij.

@Pinjataaa: Ik hoop dat je het hier mee red, hij is een beetje te lang om hem hier helemaal te zetten. Hierboven staat eigenlijk alleen alles wat belang is voor de seriële communicatie. Als het niet lukt mail mij dan even, dan stuur ik mijn .ASM even op (voor een kant). Mijn adres vind je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Afgelopen weekend heb ik een composiet/s-video decoder printje gemaakt om aan te sluiten op m'n DE1 Cyclone kit. Het is eigenlijk direct overgenomen van Chameleon waar dezelfde decoder (TVP5150AM1) op zit. Hiermee kan ik het project verder ontwikkelen op de DE1 voordat ik een nieuw printje voor het project maak:

Bovenkant met de connectors:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/de1_vid/vid_input_top.jpg

Onderkant met 1.8V regelaar, decoder en wat klein spul:
Afbeeldingslocatie: http://chameleon.madwizard.org/images/content/hardware/de1_vid/vid_input_bottom.jpg

I2C communicatie lijkt te werken maar het wil nog niet lukken de decoder aan de gang te krijgen. Ik heb het al werkend op m'n huidige Chameleon print maar dan in software (wat een stuk makkelijker is met I2C moet ik zeggen) en heb de I2C commando's daar van over genomen maar ik zal wel een stom foutje hebben nog.

Met dit printje in combinatie met de DE1 moet het ook mogelijk zijn video beelden op het PSP schermpje (uit xantus' SK) te laten zien, dat lijkt me wel grappig :) En erg handig voor het debuggen.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Bedankt, ik zal kijken of dit is wat k nodig heb :) Ik heb het blijkbaar met andere assambler gedaan maar dat komt wel goed.
Wel slim hoe je hebt gedaan hebt :) Ik was er niet op gekomen :p

[ Voor 21% gewijzigd door Pinjataaa op 19-11-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Nou zo slim is dit ook nog weer niet, dat gaat voor mijn gevoel niet werken met de beschikbare registers om alles 3 de lampen (links, boven en onder) aan te gaan sturen. Ik weet allen niet hoe je gewoon een stuk ram kan aanspreken in de AVR al weet ik ook niet of dat wel is wat je wil, kost namelijk weer extra clock cicles.

Dit heb ik overigens gewoon met AVR Studio 4 gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

teun-v schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 00:37:
Nou zo slim is dit ook nog weer niet, dat gaat voor mijn gevoel niet werken met de beschikbare registers om alles 3 de lampen (links, boven en onder) aan te gaan sturen. Ik weet allen niet hoe je gewoon een stuk ram kan aanspreken in de AVR al weet ik ook niet of dat wel is wat je wil, kost namelijk weer extra clock cicles.

Dit heb ik overigens gewoon met AVR Studio 4 gemaakt
Ow, dat zegt alweer genoeg over hoeveel verstand ik heb.
Ik doe het ook met AVR Studio 4 :p

Je hebt me een heel eind op weg geholpen, heel erg bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 20-11-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

madwizard schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:51:
Afgelopen weekend heb ik een composiet/s-video decoder printje gemaakt om aan te sluiten op m'n DE1 Cyclone kit. Het is eigenlijk direct overgenomen van Chameleon waar dezelfde decoder (TVP5150AM1) op zit. Hiermee kan ik het project verder ontwikkelen op de DE1 voordat ik een nieuw printje voor het project maak:

Bovenkant met de connectors:
[afbeelding]

Onderkant met 1.8V regelaar, decoder en wat klein spul:
[afbeelding]

I2C communicatie lijkt te werken maar het wil nog niet lukken de decoder aan de gang te krijgen. Ik heb het al werkend op m'n huidige Chameleon print maar dan in software (wat een stuk makkelijker is met I2C moet ik zeggen) en heb de I2C commando's daar van over genomen maar ik zal wel een stom foutje hebben nog.

Met dit printje in combinatie met de DE1 moet het ook mogelijk zijn video beelden op het PSP schermpje (uit xantus' SK) te laten zien, dat lijkt me wel grappig :) En erg handig voor het debuggen.
Kijk dat ziet er netjes uit :) Zeer geinteresseerd in dit project en als het klaar is ga ik er zekers mee aan de slag. Doet het hart van een tweaker sneller kloppen :D

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb mijn Ambilight ook zo goed als af, ga vandaag de printjes maken :)

Alle kosten ongeveer 20 euro >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Pinjataaa op 20-11-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Pinjataaa schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:28:
Ik heb mijn Ambilight ook zo goed als af, ga vandaag de printjes maken :)

Alle kosten ongeveer 20 euro >:)
Goed bezig !
Is dat met pc of stand alone ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Koenzie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:09: