DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Ben benieuwd naar filmpje van jou 20 euro kostend geheel ;)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Ikkkes schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:31:
[...]

Ben benieuwd naar filmpje van jou 20 euro kostend geheel ;)
Ik ben nog een beetje aan het fine-tunen, bijvoorbeeld wanneer het beeld zwart was, gingen de lampjes wit branden. Dit is nu wel opgelost, maar toch zijn er nog een paar dingen die beter kunnen. Zodra alles op print is en de led balken klaar zijn zal ik filmpjes/foto's maken :9
Ik zit ook nog te denken om er een USB aansluiting op te maken, com-poort is een beetje onhandig.

Ik kan het nog goedkoper maken, ik heb een winkel gevonden die voor 3 euro de microcontroller (Atmega 8515) verkoopt en waar de MAX232 maar 1,50 kost.
Op ebay staan de ledjes á 50 stuks nu voor 10 dollar, hier komt nog 15 dollar verzendkosten bij, dus dat kost nu €16.95, maar ik gebruik er maar 18, dus €6,-

Totaal exclusief printje en ander grut €10,50 :p

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is er iemand bezig met een ambiight addon die direct aan de tv gekoppeld kan worden via scart, component, etc?

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Xander2000 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:25:
Is er iemand bezig met een ambiight addon die direct aan de tv gekoppeld kan worden via scart, component, etc?
Ja zeker, Madwizard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekibe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 12:36
Pinjataaa schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:22: waar de MAX232 maar 1,50 kost.
...
Op ebay staan de ledjes á 50 stuks nu voor 10 dollar, hier komt nog 15 dollar verzendkosten bij, dus dat kost nu €16.95, maar ik gebruik er maar 18, dus €6,-
das redelijk duur hé
http://www.samenkopen.net/action_product/302584/964335

En 18 leds? heb je dan geen te lokaal belichte delen (ivm de CCFL dingen)

Is er eigenlijk geen probleem met copyrights?

Ok een PC ambilight kan je nog verkopen als een moodlight, maar madwizard zijn ding is pure ambilight...

Of heeft phillips hier geen patenten op?

[ Voor 77% gewijzigd door bekibe op 24-11-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
bekibe schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:54:
[...]
madwizard zijn ding is pure ambilight...
Madwizard zijn ding is een FPGA development bord.
Toevallig kan je er ook een Ambilight mee bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bekibe schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:54:
[...]

das redelijk duur hé
http://www.samenkopen.net/action_product/302584/964335

En 18 leds? heb je dan geen te lokaal belichte delen (ivm de CCFL dingen)

Is er eigenlijk geen probleem met copyrights?

Ok een PC ambilight kan je nog verkopen als een moodlight, maar madwizard zijn ding is pure ambilight...

Of heeft phillips hier geen patenten op?
Maar k koop het liever gewoon uit de winkel, die samenkopen dingen vind ik maar niks.

18 Leds geeft bij mijn scherm perfect licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Was eigenlijk wel benieuwd wanneer er weer een samenkopen.net actie oid komt voor een setje voor op den pc? heb de laatste net gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat het voorlopig over is met de acties. Er zijn nu 2 acties geweest eentje met 20 en de andere met 40 kits. Misschien dat iemand het nog een keer over kan doen in afgeslankte vorm bijvoorbeeld alleen de pcb's De rest van de onderdelen zijn zo basic dat ze eigenlijk overal wel te krijgen zijn. Voor het programeren van de pic is er een kleine JDM programmer kitje beschikbaar voor 10 euro. Niet echt een man over boord dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

lol ik heb in 2004 dit topic aan mijn bookmarks toegevoegt, en er word nogsteeds in gepost :)

misschien handig als er een nieuwe ts word gemaakt om alle bouwers en hun creaties apart te laten zien, ik heb wel interesse namelijk maar geen zin om 40 pagina's door te lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:00:
...
Ik heb begrepen dat het voorlopig over is met de acties ....
Misschien dat iemand het nog een keer over kan doen in afgeslankte vorm bijvoorbeeld alleen de pcb's
It ain't over until the fat lady sings ! :)
Maar de organisator zou wel graag even uitrusten voor de volgende actie.
De PCB is trouwens altijd afzonderlijk verkrijgbaar geweest, maar van de 60 deelnemers is er slechts 1 geweest die enkel de PCB heeft besteld.

Maar ik stel voor om de SK gerelateerde dingen te bespreken op SK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Wilt madwizard misschien even laten weten hoe ver hij is. Misschien dat er een mogelijkheid is dat ik meehelp met eea. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Bedankt voor het aanbod maar er valt niet echt veel te helpen, op zich gaat het allemaal de goede kant op met het project maar tijd is gewoon het voornaamste probleem. Ik werk ook full-time en dat is nogal slecht voor je vrije tijd :)

Momenteel is er een eerste prototype dat in principe werkt maar een beetje te klein is opgezet en dus te beperkt voor wat ik eigenlijk wilde. Ik heb laatst een video input printje gemaakt voor m'n FPGA kit, daar ga ik de boel verder op ontwikkelen en dan vervolgens de volgende versie ontwerpen als losstaand printje.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Ik had even een vraag tussendoor over BobLight, als ik bv command en conqour start werkt het perfect. Maar bv San Andreaz of Need for Speed dan gaat hij op zwart. Kan iemand mijn vertellen of ik iets fout doe danwel wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Probeer de gaming mode eens.

Het probleem is dat de getpixel api niet erg goed is, vooral met games werkt het slecht.
Wat ik daar aan moet doen weet ik eigenlijk niet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Laatst online: 03-02 11:42
Helaas in zowel gaming als movie modus geen verschil. Wel moet ik zeggen dat het een top programmatje is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Thrillseekah schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:35:
Helaas in zowel gaming als movie modus geen verschil. Wel moet ik zeggen dat het een top programmatje is _/-\o_
Dat is het zeker!
Ik ben nu een filmpje aan het uploaden van mijn ambilight met een Atmel 8515 :)

En hier is ie dan, dit is gewoon een test opstelling, de leds zijn nog niet goed geplaatst en ze zitten zo scheef als et maar kan :p
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=vl4NXZiMREE]
Ik heb ledbalken á 7 leds per balk. Moet alleen nog kijken hoe ik ze het best kan plaatsen.
Ik ben ook niet zo te spreken over de gele kleur dat de leds geven, vind het meer groen.

[ Voor 59% gewijzigd door Pinjataaa op 26-11-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb maar eens een filmpje geschoten van hoe het nu met mijn leds werkt onder linux:

[YouTube: http://www.youtube.com/v/lS-wWt4imCg]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:48
Jammer dat je niet ff het licht had uitgedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
@Pinjataaa

Zou je de Atmel code (liefst die source) ergens online kunnen zetten? Denk dat je hier aardig wat mensen blij mee kan maken.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
ice-T106 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 02:32:
@Pinjataaa

Zou je de Atmel code (liefst die source) ergens online kunnen zetten? Denk dat je hier aardig wat mensen blij mee kan maken.
Als je dan toch bezig bent, zou je ook dat filmpje online willen zetten :+.
Dan kan ik dat ook eens proberen, eens kijken hoe dat hier uitziet. (En dan maak ik er miss ook eeen filmpje van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Pittie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:36:
[...]

Als je dan toch bezig bent, zou je ook dat filmpje online willen zetten :+.
Dan kan ik dat ook eens proberen, eens kijken hoe dat hier uitziet. (En dan maak ik er miss ook eeen filmpje van.)
Ik heb het filmpje een paar berichten omhoog staan.

Mijn ambilight werkt met een aangepaste versie van boblight, dit omdat ik geen antwoord heb gekregen over hoe ik kon zien wat het begin van het bericht was, dus heb ik hem 255 uit laten sturen en de andere bytes max 254 gemaakt. Bij de 255 kan ik dus zien dat dat het begin van het 'bericht' is.

[ Voor 132% gewijzigd door Pinjataaa op 27-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Het begin van het bericht kun je ook niet zien, je kunt alleen bijhouden hoeveel bytes er verstuurd worden om te weten welke lamp met welke byte wordt aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Pinjataaa schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:49:
[...]

Ik heb het filmpje een paar berichten omhoog staan.

Mijn ambilight werkt met een aangepaste versie van boblight, dit omdat ik geen antwoord heb gekregen over hoe ik kon zien wat het begin van het bericht was, dus heb ik hem 255 uit laten sturen en de andere bytes max 254 gemaakt. Bij de 255 kan ik dus zien dat dat het begin van het 'bericht' is.
Ik heb fout omschreven wat ik bedoelde, ik bedoelde het filmpje dat te zien is op je filmpje :+.
Zeg maar die verschillende kleuren, die je afspeeld op je computer om je ambilight te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Pittie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 18:48:
[...]

Ik heb fout omschreven wat ik bedoelde, ik bedoelde het filmpje dat te zien is op je filmpje :+.
Zeg maar die verschillende kleuren, die je afspeeld op je computer om je ambilight te laten zien.
Oh, dat is deze

Verwijderd

Ik heb sinds kort een MomoLight setje en wil die graag in games gebruiken. Echter heb ik dus problemen met boblight in combinatie Vista.
-Na een tijdje crashed boblight
-Boblight reageert pas ong. 6-8 seconden op een kleurverandering. Hierna gaat na instellen van de looptijd de stap er naar toe wel snel, alleen wanneer de eerste stap begint duurt veel ste lang.

Zijn er hier andere mensen die boblight op vista draaien? Zo ja met welke instellingen. Of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Waar heb je de timer interval op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het probleem dat de hele computer stottert wanneer ik Boblight gebruik in Vista x64. Het duurt heel lang voordat hij de eerste kleur pakt en daarna is alles traag geworden. Klik ik dan op Boblight dan bevriest de computer zelfs even en dan komt er zelfs (not responding) in de titelbalk van Boblight. Dit komt dan wel weer goed.

Draai ik een simpel filmpje af dan wordt ongeveer 40% van de frames gedropt. Dit is met een Q6600@3.2GHz.

De volgende instelling heb ik geprobeerd met te spelen: 'timer interval' en stond nu bijvoorbeeld op 30, maar ik heb het opp ok 10 gezet bijvoorbeeld. Scan range beperken tot 25 ipv 50

Van je interface snap ik het volgende:

- Links heb je de 3 kanalen voor eventuele kleur compensatie.
- In het midden het gebied wat je pakt om de kleur te berekenen bovenste 50% of bovenste 25% bijvoorbeeld
- Rechts boven spreekt voor zich
- Rechts onder snap ik de voodoo settings niet echt. Timer interval is volgens mij het interval tussen 2 opnames.

Maar zoals ik al eerder geschreven heb: ik kan niks doen op de interface zonder een vertraging van enkele seconden. Ook heb ik grote vertragingen om andere vensters te verslepen of dingen mee te doen. Zodra ik Boblight disable door op de knop te drukken is alles weer prima. CPU gebruik is heel laag.

Momotest werkt weer wel goed, maar het filter van momolight krijg ik bijvoorbeeld weer niet geinstalleerd op Vista x64. Nu wel gelukt nadat ik had geprobeerd om de command prompt als admin op te starten

[ Voor 15% gewijzigd door kiddyl op 30-11-2007 01:15 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Dat maakt niet zo veel uit, al zet je de timer op 2000 Ms, dan gaat het nog niet goed onder Vista. In Boblight wordt gebruik gemaakt van GDI Api om de kleuren pixel voor pixel op te halen, en die Api is in Vista overhoop gehaald. De meeste tijd word doorgebracht in de functie DeskCapture() en dan wel in de geneste for loop. Misschien maar dat weet ik niet zeker zou dit ondergebracht kunnen worden in 2 of meer threads wat nu niet het geval is. Nadeel hier van kan zijn dat dit weer te zwaar wordt voor de computer waardoor games ook niet meer soepel draaien. Wat misschien (erg veel misschien vandaag :P) het beste is, is hier iets over Direct* (Direct -Show, -3D of aanverwanten) te gaan werken. Maar ook hier ben ik niet zeker van.

Het geen over GDI is wat ik zelf hier ervaar op een niet al te nieuwe computer maar dan, hij slurpt niet alle tijd en resources op dus zal het wel niet aan de leeftijd van mijn beestje liggen :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standard heb ik de timerinterval op 10 staan. Wanneer ik deze hoger zet gaan de stappen wel sneller alleen duurt het nog steeds 6-8 seconden voordat hij met een nieuwe kleur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Heb ik mijn project mee naar huis genomen, heb ik verdomme geen com-poort :p

Zo, even een com poort geregeld. Mijn bureau is niet echt perfect voor ambilight :(
Heb zo'n hoek bureau.

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=NhIWU8HY5go]
[YouTube: http://youtube.com/watch?v=D_6eBqU26T4]

[ Voor 68% gewijzigd door Pinjataaa op 01-12-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb gelezen dat de getpixel api vreselijk traag is met de Aero engine, met Aero uit moet het wel goed werken.

Valt weinig aan te doen, behalve screenshots maken met directx waarvan ik niet weet hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero uitschakelen heeft inderdaad geholpen. TY.

Edit: Hij reageert tenminste nu wel snel, alleen van de kleuren klopt nog geen zak. Wanneer ik op mijn bureaublad 1 tab opschuif (nog geen cm), dan verandert de kleur iedere heel veel. (bijv. van een lichte groenige tint naar een lichte rode tint). Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dankjewel voor deze.

Het enige wat bij mij niet helemaal werkt, als een scherm naar zwart gaat, dan gaat mijn ambilight naar wit. Oftewel alle Ledjes gaan branden.. Waar kan dit nog aan liggen? Want voor de rest werkt deze wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Wat heb je gebruikt? En wat zou ik moeten kopen, programmeren of wat dan ook om het zelf ook zo hier te krijgen?
En wat zijn de koste nou in totaal, ik volg het helemaal niet meer vandaar dat ik het ff vraag :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Pittie schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:14:
[...]

Dankjewel voor deze.

Het enige wat bij mij niet helemaal werkt, als een scherm naar zwart gaat, dan gaat mijn ambilight naar wit. Oftewel alle Ledjes gaan branden.. Waar kan dit nog aan liggen? Want voor de rest werkt deze wel goed.
Moet je boblight aanpassen, dat ie bij 5 al op zwart springt ipv 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Volgens mij komt dat door zwart wat niet helemaal zwart is maar een donkergrijs.

Dat lijkt behoorlijk zwart, toch gaan de lampen daarvan op wit, wat je kunt doen is de multiply uitzetten.

Daar zou ik nog eens een grenswaarde van in moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
bobo1on1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:38:
Ik heb gelezen dat de getpixel api vreselijk traag is met de Aero engine, met Aero uit moet het wel goed werken.

Valt weinig aan te doen, behalve screenshots maken met directx waarvan ik niet weet hoe het moet.
Hier ook Aero uitgeschakeld en alles werkt goed. Ik mis Aero nu al niet meer. Spelen met de scan range en de multiply met color kan effecten met films en spellen vergroten.

Ik ga ook kijken of 9V betere kleuren verloop opleverd.

/update

Nu ook met 9V en 7,5V geprobeerd en ik de kleuren zijn inderdaad beter geworden. Op 7,5V knipperen de leds een beetje en op 9V niet. Ik ga meer spelen met de instellingen, maar het resultaat wordt met de dag beter.

[ Voor 24% gewijzigd door kiddyl op 30-11-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bobo1on1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:29:
Volgens mij komt dat door zwart wat niet helemaal zwart is maar een donkergrijs.

Dat lijkt behoorlijk zwart, toch gaan de lampen daarvan op wit, wat je kunt doen is de multiply uitzetten.

Ik heb met je programma een paar lijnen toegevoegt, iets als
If sendbyte = <5
Then sendbyte = 0

Dan gaat ie uit bij donker beeld

Met malibu flessen :D :D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=D_6eBqU26T4]

[ Voor 7% gewijzigd door Pinjataaa op 02-12-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ok, ik lees al een tijdje dit forum en snap nou niet helemaal meer hoever jullie zijn..
Het lijkt mij ook heel gaaf om zelf een ambilight te maken achter mijn 22" breedbeeld.

Ik begrijp nou alleen niet helemaal wat ik nodig heb hiervoor want volgens mij lopen er hier 2 of 3 projecten door elkaar..

Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik nodig heb om een ambilight te maken?

Boblight wist ik al en MoMolight ook maar is dit dan samen te gebruiken of zijn het twee aparte dingen?
En is er al een soort van guide gemaakt waarin wordt uitgelegd hoe een ambilight te maken is?

PS: Geweldig werk van de dingen die ik al gezien heb! Keep up the good work! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door pauldegroot op 03-12-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Je hebt een PIC nodig, de 16F628.
Een MAX 232 voor de communicatie tussen de PC en de PIC.
RGB Ledjes
Van die bordjes met gaatjes.

Vervolgens de software op de PIC zetten en dan boblight draaien.

Ikzelf heb de PIC vervangen door een Atmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

pauldegroot schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:30:
Ok, ik lees al een tijdje dit forum en snap nou niet helemaal meer hoever jullie zijn..
Het lijkt mij ook heel gaaf om zelf een ambilight te maken achter mijn 22" breedbeeld.

Ik begrijp nou alleen niet helemaal wat ik nodig heb hiervoor want volgens mij lopen er hier 2 of 3 projecten door elkaar..
Dit klopt, er lopen volgensmij 2 projecten namelijk een compleet hardware matig project en een software matig project
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik nodig heb om een ambilight te maken?
MoMolight was als SK actie te krijgen. Als je geluk hebt wordt er misschien nog wel een keer een SK actie gedaan. Als je zelf handig bent valt het ook eenvoudig zelf te maken met een uc, max232 een paar torretjes en wat ander klein grut op een experimenteer plaat is er prima iets samen te fantaseren wat met MoMolight compatibel is (inclusief uc programma). Overigens is MoMolight hard en software en Boblight software wat ook weer compatibel is met MoMolight.

madwizard is bezig om een FPGA development board wat toegespitst is op video. Hiermee zou je eventueel hardwate matig ambilicht kunnen maken als ik het goed begrijp.
Boblight wist ik al en MoMolight ook maar is dit dan samen te gebruiken of zijn het twee aparte dingen?
Het is compatibel met elkaar dus ja, maar niet gelijktijdig (een van de 2 kan het com-poortje in beslag nemen).
En is er al een soort van guide gemaakt waarin wordt uitgelegd hoe een ambilight te maken is?
Geen idee, ik denk het haast wel. Heb zelf ook uit mijn duim gezogen naar idee van dit topic
PS: Geweldig werk van de dingen die ik al gezien heb! Keep up the good work! _/-\o_
Sorry voor het dubbele zie Pinjataaa :>

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Pinjataaa schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:10:
bla bla bla...

Ikzelf heb de PIC vervangen door een Atmel.
Mag ik je vragen wat het verschil is tussen de pic en de atmel? Wat is voorkeur? En welk type atmel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

pauldegroot schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:48:
[...]

Mag ik je vragen wat het verschil is tussen de pic en de atmel? Wat is voorkeur? En welk type atmel?
2 verschillende makers, dus andere programmeer talen.
Ikzelf kan geen PIC programmeren, maar wel een Atmel.

Ook hebben beide weer andere specificaties, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Ze zijn beide even duur. De atmel heeft meer poorten en is dus veel groter.

Ik heb de Atmel Atmega 8515 gebruikt, maar je kan ook voor de ATtiny 2313 kiezen.
Als je zelf geen programmeer kennis hebt kan je beter voor de PIC gaan, want daar kan je de hex file van downloaden en direct op de PIC programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Pinjataaa schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:44:
[...]

2 verschillende makers, dus andere programmeer talen.
Ikzelf kan geen PIC programmeren, maar wel een Atmel.

Ook hebben beide weer andere specificaties, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Ze zijn beide even duur. De atmel heeft meer poorten en is dus veel groter.

Ik heb de Atmel Atmega 8515 gebruikt, maar je kan ook voor de ATtiny 2313 kiezen.
Als je zelf geen programmeer kennis hebt kan je beter voor de PIC gaan, want daar kan je de hex file van downloaden en direct op de PIC programmeren
Ok, mijn programmeer kennis is zeer matig..
Ik neem aan dat je dus voor 3 dingen moet zorgen:

- licht, led of ccfl?
- stroom, adapter of uit een voeding
- een controller, in mijn geval de PIC dus
- een PIC programmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Als licht zou ik voor RGB Leds gaan, deze kan je voor weinig uit japan krijgen, Ebay bijvoorbeeld.
Deze bijvoorbeeld http://cgi.ebay.com/ebaym...57QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Als voeding kan je gebruik maken van de 5 volt dat uit je usb van de pc komt.
Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionengineering.com/appnotes/USBMini/USBstripped.jpg

Een PIC 16F628A
Een MAX232 of een ST232 voor de seriele verbinding tussen de PC en de PIC. Hiermee kan je hem ook programmeren. Hiervoor heb je PIC programmer software nodig.
Ik raad je aan IC-Prog te gebruiken: http://www.ic-prog.com/

En uiteraard een expirimenteer bordje + soldeer spul + een 5 condensatoren, ik heb 1uF gebruikt.

RafkeP heeft een mooie HOWTO geschreven, kijk hier

[ Voor 19% gewijzigd door Pinjataaa op 03-12-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Tof, ik ga binnenkort aan de slag en laat het resultaat natuurlijk zien.
Ben benieuwd hoe het er hier uit ziet met mijn monitor aan een wallmount.. :9~

Mijn dank is weer groots _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan beter via deze site je spullen halen
http://www.samenkopen.net/action/302584
Daar kan je het meeste wel halen, de actie is nu in de afronding maar er komt wel weer een nieuwe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

pauldegroot schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:38:
Tof, ik ga binnenkort aan de slag en laat het resultaat natuurlijk zien.
Ben benieuwd hoe het er hier uit ziet met mijn monitor aan een wallmount.. :9~

Mijn dank is weer groots _/-\o_
Wel je voortgang posten he, 't is altijd leuk om te zien hoe iemand bezig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog ledstrips zoekt: ik heb naast de prima ledstrips van niels nog een adres gevonden.
Ingegoten in een alu-behuizing/strip, 54 leds totaal, 50 cm lang, +/- 100mA per kanaal @12V en $15,81 per stuk incl. verzending. (rond de 14$ bij wat grotere aantallen (3+), met de huidige dollar koers 10€ !)

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_10061_1.jpg

Weblink: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061

Ze geven ongeveer evenveel licht als de ledstrip van niels (moeilijk in te schatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Die zien er mooi en goedkoop uit, ga er meteen wat bestellen. Is bij die strips de rood wat beter vertegenwoordigd? Dat is toch wel een erg zwak punt van Niels' strips. Ook heb ik twee strips van Niels die qua kleur heel verschillend zijn met dezelfde sturing, maar misschien dat ik ooit de strips misbruikt heb :)

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ok, ik heb dus een 22" breedbeeld met een horizontale lengte van ong. 50cm en een verticale lengte van ongeveer 30cm. Dit lijkt me ideaal voor ambilight aangezien dit redelijk standaard maten zijn, niet?

Die strips van Mardaso lijken mij wel mooi spul maar is dit relelijk simpel in te korten naar 30 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleuren zijn beter in balans. Rood kanaal is 106mA en groen en blauw ongeveer 90mA. Als alle kanalen gelijktijdig worden aangestuurd geeft dit een beter "wit" dan de strips van niels. De strips van niels gaan meer richting blauw/groen. Ik had er 4 op 15/11 besteld en vandaag binnen. Die van mij hebben een zwarte printplaat ipv de witte op de afbeelding. Er zitten draadjes aan van ongeveer 5 cm geel is de common +12v en r,g,b voor de kleuren. Er worden stekkertjes meegeleverd om te solderen ook met 5cm draad. Ze geven niet meer licht dan de strips van niels maar naar mijn mening wel beter in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:55:
De kleuren zijn beter in balans. Rood kanaal is 106mA en groen en blauw ongeveer 90mA. Als alle kanalen gelijktijdig worden aangestuurd geeft dit een beter "wit" dan de strips van niels. De strips van niels gaan meer richting blauw/groen. Ik had er 4 op 15/11 besteld en vandaag binnen. Die van mij hebben een zwarte printplaat ipv de witte op de afbeelding. Er zitten draadjes aan van ongeveer 5 cm geel is de common +12v en r,g,b voor de kleuren. Er worden stekkertjes meegeleverd om te solderen ook met 5cm draad. Ze geven niet meer licht dan de strips van niels maar naar mijn mening wel beter in balans.
Klinkt inderdaad erg goed allemaal, denk dat ik die ook maar eens ga bestellen om ze te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pauldegroot schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:42:
Ok, ik heb dus een 22" breedbeeld met een horizontale lengte van ong. 50cm en een verticale lengte van ongeveer 30cm. Dit lijkt me ideaal voor ambilight aangezien dit redelijk standaard maten zijn, niet?

Die strips van Mardaso lijken mij wel mooi spul maar is dit relelijk simpel in te korten naar 30 cm?
Ik heb de strip ff wat beter bekeken. Om de 9 leds zit een kleine ruimte waar je de zaag in zou kunnen zetten. Precies in het midden (25cm) zit ook zo'n ruimte :-) Aan het einde van de strip zit een soldeer mogelijkheid deze is echter ingegoten en zal weg gehaald moeten worden. Je zou dus met 2 van deze strips een ambilight kunnen bouwen. Ik denk dat het goed zal gaan maar geef uiteraard geen garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb zelf ambilight voor beamer schermen gemaakt in opdracht en samenwerking met Philips als schoolproject (Elektro, 3e jaars, Eindhoven) Doel was om via VGA output van laptop als input van de ambilight te gebruiken en vervolgens via microcontroller de DALI 3 tl-lampen aan te sturen. Door beperking in snelheid van de microcontroller waren we niet in staat om 1024x768 op gezette tijden te analyseren en te vertalen naar een kleur, maar ik wil nu voor mezelf opnieuw beginnen. De bottleneck van het systeem zou zijn:

A. de snelheid van de microprocessor of PLC
B. de conversiesnelheid van de ADC's

Hoewel ik al wat ideeen heb om te paralleliseren en om 25 hz bijna realtime te kunnen uitsturen (met sampling op 75 hz input) heb ik nog steeds voor mijn specs 44 mhz controller nodig. Verkrijgen van 3 ADC op die snelheid moet geen probleem zijn.

De specs die ik wou willen bereiken:

* 1680x1050 @ 75hz input
* 4 zijdige sampling met dus 4 balken die geinterpreteerd moeten worden
* elke sampling balk is 100 pixels breed
* om de 2 of 3 pixels sampling (3 is makkelijker met verhouding 25: 75 hz)
* 80 rgb leds in breedte, 50 rgb leds in hoogte dus totaal 160+100 = 260 rgb leds - 4 (in de hoekpunten) = 256 = 8 bits addressering!
* elk ledje onafhankelijk aangestuurd
* 8 bits kleuren verwerking

De datastroom en benodigd geheugen is geen probleem, alleen de samplingsnelheid is erg groot.

Wat raden jullie aan om te gebruiken als processor/denk vermogen? Ben op zoek naar kant en klaar microcontroller bordje met 3 digitale 8 bits ingangen en 8 bits uitgang (voor de aansturing van de leds, moet ik nog over dneken hoe ik 256 ledjes ind. ga aansturen).

44mhz is mijn streven maar 22 mhz zou ook nog kunnen, dan moet ik een truukje toepassen en zal er lag in het systeem optreden (vraag me af of die merkbaar is bdw).

kan zelf in C programmeren en denk dat ik eventueel een andere taal wel eigen kan maken.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb mijn Atmel programma online gezet.
Hierzo

En de print (te openen met Layo1 PCB)
Hierzo
Of deze met 2 printjes boven elkaar
Hierzo

Schema:
[Hierzo

Weet iemand welke chip ik kan gebruiken om via USB naar TTL te gaan?
Ik kan niets vinden op het internet

[ Voor 81% gewijzigd door Pinjataaa op 04-12-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 20-09 07:25
Beetje high-end FPGA moet dat wel kunnen halen als je puur logica hebt. Wat ik me wel afvraag je zegt 8 bit bus voor het aansturen van de LED's maar wil je dan de LED's ook puur logisch (aan/uit) sturen? Geen PWM oid zodat je 256 waarde per LED kan aannemen?

Edit: dit was een reactie op Seesar
Pinjataaa schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:42:
Ik heb mijn Atmel programma online gezet.
Hierzo

En de print (te openen met Layo1 PCB)
Hierzo

Weet iemand welke chip ik kan gebruiken om via USB naar TTL te gaan?
Ik kan niets vinden op het internet
FT232RL doet USB naar TTL serial: Met andere woorden die kan je direct aan je uC hangen...

[ Voor 118% gewijzigd door 0fbe op 03-12-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik kan alleen SMD versies van de FT232RL vinden, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Pinjataaa schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:10:
Ik kan alleen SMD versies van de FT232RL vinden, kan dat kloppen?
klopt helemaal, hij wordt alleen in SMD package geleverd, maar Voti en Sparkfun hebben wel verloopjes naar PDIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

timcooijmans schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:42:
Beetje high-end FPGA moet dat wel kunnen halen als je puur logica hebt. Wat ik me wel afvraag je zegt 8 bit bus voor het aansturen van de LED's maar wil je dan de LED's ook puur logisch (aan/uit) sturen? Geen PWM oid zodat je 256 waarde per LED kan aannemen?

Edit: dit was een reactie op Seesar

[...]

FT232RL doet USB naar TTL serial: Met andere woorden die kan je direct aan je uC hangen...
nah wil via 1 bus 2 informatie dragers sturen: eerste 1 adres, 2e is 8 bits waarde die de led moet uitsturen, maar realiseer me indd dat ik 3 8 bits uitput moet hebben omdat ik 3 8 bits waarde in kleur moet versturen, aan de andere kant kan ik ook een frame maken:

[8 bits adres] - [8 bits waarde R] - [8 bits waarde G] - [8 bits waarde B].

Ik heb tijd zat sinds de ledjes maar op 25 hz verstuurd heoven te worden, dus met enkele khz communicatie ben heb ik meer dan tijd zat voor data acknowledgement en eventueel fout correctie (hoewel die niet echt nodig zal zijn denk ik).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Ik volg dit topic nu al een tijdje en vraag me af waarom jullie niet de led strips van de ikea gebruiken.

Deze kosten 45 euro. Je krijgt er 4 RGB strips voor. Je krijgt er ook koppelstukjes bij en bevestigings materiaal.

Kijk eens op de site van de ikea zou ik zeggen. Ik heb ze achter mijn plasma van 107 cm bevestigd.
Twee gekoppeld aan de bovenkant en een aan allebei de zijkanten.

Origineel kunnen ze zeven kleuren aannemen. Je kan ze vastzetten op 1 kleur, of laten overvloeien van de een naar de andere kleur, of je kan ze over laten springen van de een naar de andere kleur.
Elk (ledje) bevat 3 kleuren, je kan dus in wezen alle kleuren er mee maken. Tevens kan je ze ook apart aansturen omdat het een 4 aderig snoer is.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hoe is de kleurmening van deze strips? Ik heb ze wel gezien, maar er komt niet zo heel veel licht vanaf en zonder extra elektronica is het een moodlight en geen ambilight natuurlijk. Hoe stuur jij ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

timcooijmans schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:39:
[...]

klopt helemaal, hij wordt alleen in SMD package geleverd, maar Voti en Sparkfun hebben wel verloopjes naar PDIP.
Ik gebruik wel 2 transistoren, werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Pinjataaa schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:19:
[...]

Ik gebruik wel 2 transistoren, werkt ook :)
Huh jij kan met 2 transistoren van USB naar Serieel TTL doen? Of heb je al een seriele verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Laatst online: 14-03 13:14
Geloof me, er komt echt genoeg licht vanaf. Als er nog meer licht af zou komen dan zou het niet prettig meer zijn om naar te kijken.
Ik gebruik de set nu alleen als moodlight, ik veronderstel alleen dat het toch mogelijk moet zijn om deze set ook te gebruiken voor de ambilight sets die jullie aan het fabriceren zijn.

Ik ben geen electronicus en kan jullie ook niet verder helpen.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

timcooijmans schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:22:
[...]

Huh jij kan met 2 transistoren van USB naar Serieel TTL doen? Of heb je al een seriele verbinding ;)
Mijn klasgenoot kwam met een schakeling aanzetten die met transistoren USB naar TTL deed.
Heb het nog niet kunnen bekijken, laat het wel horen.

Misschien is het wel heel anders dan hij verteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Die transistoren zaten zeker in een FTDI chipje :) USB-serieel gaat je echt niet lukken met een handvol transistoren.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 11-09 20:13
RS-232 naar TTL kan wel met 2 transistoren (voldoet niet aan de specs maar werkt meestal wel), maar van USB niet zomaar. Aan de andere kant kun je wel USB bijna direct aan een ATmega8 ofzo hangen (zie dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sentinall
  • Laatst online: 21-08-2023
Ook ik volg dit topic al een tijdje en wil het volgende gaan maken.

Ik heb een prachtige 42" plasma scherm met hierop media center aangesloten

Ik wil dus deze amblilight maken, maar dan niet achter mijn beeldscherm hangen maar achter mijn plasma scherm.

Het enige probleem dat ik heb is dat de pc en het plasma scherm 4 meter bij elkaar vandaan staan.

Is het dan toch mogelijk dit te creeren (ivm de usb kabel die naar de pc loopt)

verder worstel ik behoorlijk met de schema's en hoe alles aan te sluiten.
In de rar file die beschikbaar is staan alle componeneten die ik nodig heb, dus dat is het probleem niet.
Is er nog geen goede how-to guide beschikbaar? :-)

ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Disco! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Pinjataaa schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:15:
[...]

Moet je boblight aanpassen, dat ie bij 5 al op zwart springt ipv 0
Klinkt heel erg simpel... echter waar vind ik dit? Ik heb al eens stiekem in die .xml file gekeken, maar daar kan ik het zo 1-2-3 niet vinden..
bobo1on1 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:29:

Hoe zet ik anders die multiply uit?
Pinjataaa schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:39:
[...]
Ik heb met je programma een paar lijnen toegevoegt, iets als
If sendbyte = <5
Then sendbyte = 0

Dan gaat ie uit bij donker beeld
En waar voeg je dat dan toe (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb het zo gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
if (GlobalVariables.SendByte[0] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[0] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[1] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[1] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[2] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[2] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[3] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[3] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[4] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[4] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[5] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[5] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[6] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[6] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[7] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[7] = 0;
}
if (GlobalVariables.SendByte[8] < 5)
{
GlobalVariables.SendByte[8] = 0;
}
Send(); //send the values
 //this.Text = "sending";

in mainform.cs in procedure private void CaptureTimer_Tick(object sender, EventArgs e)

[ Voor 32% gewijzigd door Pinjataaa op 06-12-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
C#:
1
2
for (int I = 0; I < 9; I++)
    if (GlobalVariables.SendByte[I] < 5) GlobalVariables.SendByte[I] = 0;

Iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Beetje omslachtig he :)
C#:
1
2
3
4
5
for (int i = 0; i < GlobalVariables.SendByte.Length; i++)
{
    if (GlobalVariables.SendByte[i] < 5)
        GlobalVariables.SendByte[i] = 0;
}

edit: te laat :)

[ Voor 31% gewijzigd door madwizard op 06-12-2007 21:04 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

vaag, het werkt wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ach de compiler maakt er waarschijnlijk hetzelfde van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
*slik*
Met 0,1% programmeer ervaring....
Kan iemand misschien even uitleggen hoe en wat... (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
bobo1on1 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:26:
Ach de compiler maakt er waarschijnlijk hetzelfde van.
Daar zal ik maar niet zo zeker van zijn, kan me voorstellen dat hij in geval 1 voor 1 gaat comparen en in het andere geval dat toch anders doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Is dat een winamp plugin die direct de data naar de seriële poort stuurt of is dat BoBlight die reageert op een visualisation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Seesar schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:56:
[...]

nah wil via 1 bus 2 informatie dragers sturen: eerste 1 adres, 2e is 8 bits waarde die de led moet uitsturen, maar realiseer me indd dat ik 3 8 bits uitput moet hebben omdat ik 3 8 bits waarde in kleur moet versturen, aan de andere kant kan ik ook een frame maken:

[8 bits adres] - [8 bits waarde R] - [8 bits waarde G] - [8 bits waarde B].

Ik heb tijd zat sinds de ledjes maar op 25 hz verstuurd heoven te worden, dus met enkele khz communicatie ben heb ik meer dan tijd zat voor data acknowledgement en eventueel fout correctie (hoewel die niet echt nodig zal zijn denk ik).
Ik zie je reactie nu pas: maar om even te reageren.
Als ik je goed begrijp wil je het volgende doen:
R G en B van je A/D's' (3x 8 bit) combineren met H en V sync en daarmee dan een een andere module die 8-bit PWM doet aansturen via 8 bits adresseer informatie en 3x 8 bits (RGB) kleuren info. Dan zit je wel al snel aan 2 FGPA's... (Ik zal dadelijk eens kijken hoeveel een PWM module in neemt...)

Edit:
Even snel wat geprutst in Quartus: Ik kom handig uit met 256 PWM modules in een FPGA, hij is nog niet eens voor de helft gevuld je zou je verwerking er nog bij kunnen stoppen, ik weet niet of je bekend bent met Quartus?

[ Voor 9% gewijzigd door 0fbe op 07-12-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

timcooijmans schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:45:
[...]

Ik zie je reactie nu pas: maar om even te reageren.
Als ik je goed begrijp wil je het volgende doen:
R G en B van je A/D's' (3x 8 bit) combineren met H en V sync en daarmee dan een een andere module die 8-bit PWM doet aansturen via 8 bits adresseer informatie en 3x 8 bits (RGB) kleuren info. Dan zit je wel al snel aan 2 FGPA's... (Ik zal dadelijk eens kijken hoeveel een PWM module in neemt...)

Edit:
Even snel wat geprutst in Quartus: Ik kom handig uit met 256 PWM modules in een FPGA, hij is nog niet eens voor de helft gevuld je zou je verwerking er nog bij kunnen stoppen, ik weet niet of je bekend bent met Quartus?
nee ik ben totaal niet bekend met Quartus. Kan zo 123 ook geen zinnige/verduidelijkende info vinden op het net, maar zal morgen eens wat uitgebreider kijken.

Ik wil het project in 2-en delen: 1 beeld en kleurdetectie samen met algoritme welke kleur per led uitgestuurd moet worden en daarnaast het 2e deel het aansturen van de ledjes. Dit kan nog wel ene probleem worden, maar met PWM zou het indd te doen moeten zijn. 256 addressen is niet zo heel veel PWM zou op 256 x 25 hz = 6400hz=6.4khz of meer moeten werken, das redelijk te doen. 3 dacs die dus op 6.4khz of meer werken zouden het klusje moeten klaren.

Zoals gezegd wil ik voor de data overdracht 4 bytes (of 9 /10 bits woorden) gebruiken. Met die 9e en 10e bit kan ik aangeven om wat voor data het gaat en om er zeker van te zijn dat boeltje stabiel blijft (hoewel ik een handshake wil maken tussen micro controller en de kleur uitstuurfunctie, tesamen met de clock waarop de data wordt uitgestuurd).

Vooralsnog ben ik dus op zoek naar een 44mhz microcontroller :(...door de vele bomen zie ik het bos niet meer en om ook nog 3 8 a 10 bits inputs te vinden lijkt mij helemaal onmogelijk (ben niet zo thuis in de digiwereld).

Eisen microcontroller:

* clock op 44mhz of meer (of wanneer onmogelijk, in de buurrt van 22 mhz).
* 3 10 bits inputs (bijgesteld van 8 bits naar 10 voor sync's en eventuele handshakes)
* 2 10 bits output (1 voor kleur verzending, ander voor read-in naar ADC's)
* minimaal 256 kb geheugen register om kleuren op te slaan, naast benodigd geheugen voor het programma.
* status schermpje zou leuk zijn maar niet persee nodig

USB connectie zou leuk zijn, maar COM/Serieel mag ook.

Iemand een suggestie voor een kandidaat?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Seesar schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:26:
256 addressen is niet zo heel veel PWM zou op 256 x 25 hz = 6400hz=6.4khz of meer moeten werken, das redelijk te doen. 3 dacs die dus op 6.4khz of meer werken zouden het klusje moeten klaren.
Wat wil je met die DACs doen dan? Dat heeft toch niets met PWM te maken? En 6,4kHz is alleen nog maar de update snelheid van de PWM waarden als je het serieel wilt doen, het PWMen zelf moet dus nog veel sneller gebeuren.
Vooralsnog ben ik dus op zoek naar een 44mhz microcontroller :(...door de vele bomen zie ik het bos niet meer en om ook nog 3 8 a 10 bits inputs te vinden lijkt mij helemaal onmogelijk (ben niet zo thuis in de digiwereld).
Het heeft weinig zin om een willekeurige microcontroller van 44MHz te zoeken, dat zegt vrij weinig. Het hangt er maar helemaal vanaf wat er elke kloktik gebeurt. Een ARM op 44MHz kan veel meer dan een PIC of AVR op dezelfde snelheid. Veel in- en outputs moet verder wel te vinden zijn.
* status schermpje zou leuk zijn maar niet persee nodig
Ik heb nog nooit een microcontroller met ingebouwd schermpje gezien ;)
USB connectie zou leuk zijn, maar COM/Serieel mag ook.
De meeste eenvoudige microcontrollers hebben wel een UART, met een FT232R hang je dat dan zo aan USB.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Daarnaast, waarom wil je persé een uC? en niet gewoon een FPGA waarmee je veel en veel meer gedaan krijgt? Het is toch puur logisch? Met een beetje FPGA krijg ik én PWM én de verwerking in een chippie... Ga maar eens een uC (al is het een ARM) zoeken die dat doet... Kan je nog een standaard AVR/PIC gebruiken voor de userinterface...
Die DAC's snap ik idd ook niet helemaal, je moet per frame (die 25 Hz ververst) je data in je PWM modules clocken, dan heb je dus 0,04s per frame. Een databestand bestaat uit 4 Byte data. En dat 256 keer = 1Kbyte/s dat is nogal peanuts voor een FPGA...

Btw: Quartus is de editor voor de Altera FPGA's en CLPD's

[ Voor 50% gewijzigd door 0fbe op 07-12-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

reactie op tim en madwizard,

uhm omdat ik alleen ervaring hem met microcontrollers, fpga vind ik best, maar voornamelijk C programmeren.

Allereerst het aansturen van de ledjes. Ik wil ze analoog aansturen maar omdat ik met 3 dac's 256 ledjes wil aansturen wil ik ze dus pwm aansturen (256 ledjes in iedere hz van 25 hz aansturen), maar wel met analoge sturing van lichtintensiteit. Dus ik kan pwm-em om de verschillende ledjes aan te sturen. Dan hoef ik dus ook geen hoge frequenties te halen :D....of mis ik nou iets basaals?

Ik heb geen 44mhz nodig om te rekenen, maar ik heb 44mhz nodig om elke opeenvolgende pixel in de horizontale lijn te kunne nonderscheppen op 1680x1050 @75 hz. Op de achtergrond kan ik dan parallel de berekening/algoritme uitvoeren. Destijds bij mijn vorige versie op school hadden we 12mhz controller die dus te traag was (i.i.g. voor mijn eisen) waardoor we lappen pixels moesten overslaan om te sampelen. Sampling snelheid staat gelijk aan clocksnelheid van de processor.

En inlezen kost in meeste gevallen (i.i.g. waar ik mee gewerkt heb) maar 1 clocktik. Het mag zelfs meer clocktikken kosten, maar dan kan ik parallel werken: 1e pixel is ingelezen en wordt weggeschreven, terwijl de 2e pixel na de eerste door ADC ingelezen wordt. D.w.z. dat er dus enige vertraging ontstaat vanaf het moment dat de pixel op het scherm stond en het moment dat de pixel daadwerkelijk in het registerstaat, maar ik kan wel iedere pixel oppaken zonder er 1 over te slaan.

I.i.g ik ben niet zo verdiept in de familie's en soorten microcontrollers (dat moge wel duidelijk zijn), maar de theorie en het programmeren moet me wel lukken. Ik ben niet htuis in de specs van tegenwoordig (microcontroller van shcool was ongetwijfeld achterhaald en relatief oud, weet type niet eens, kan ik nazoeken).

Veel inputs en outputs zou handig zijn, dan kan ik eventueel e.e.a. uitbreiden, maar gestelde eisen is minimaal.
Ik heb nog nooit een microcontroller met ingebouwd schermpje gezien
voor de duidelijkheid, ik zoek een kit. Ik heb geen zin om op smd niveau te gaan solderen. D.w.z ik zelf met een microcontroller gewerkt waarbij losse grafisch display bij zat. Leuk voor projectjes en test opstellingen, maar ik ga het niet gebruiken en anders hang ik hem wel aan een i/o poort.
De meeste eenvoudige microcontrollers hebben wel een UART, met een FT232R hang je dat dan zo aan USB.
ik wil eigenlijk alleen met het noodzakelijke bezig zijn. Om eerst te gana onderzoeken hoe ik van usb naar serieel/parallel kom en weer terug of hoe ik het boeltje usb geschikt maak kijk ik niet echt nara uit. Tenzij USB heel veel voordelen heeft (voor alle duidelijkheid, wordt standalone apparaten met alleen vga input ipv software op pc!!!!).

Ik wil best FPGA gebruiken, maar ik heb alleen basis kennis van C. Ik haat C++ (don't ask me why). Als jullie me anaraden zo'n ding te kopen, ik vind het best! Gaat mij er nu voornamelij kom dat ik de specs kan halen, liever in 1 keer goed dan restricted zijn door slome mC of FPGA met te weinig I/O's.

PWM verhaal misschien iets duidleijker:

elk ledjes moet 25 keer per seconde gefreshed worden. Ik stuur deze analoog aan (via 3 DAC's). Omdat ik niet 1 ledjes heb maar 256 moet de tijd van 1 keer aan verdeeld worden over 256 ledjes. Dus in elke hz 256 ledjes aansturen maal aantal keer 256 ledjes = totaal minimaal benodigd hz = 256x25 = 6.4 khz. Dit staat dus los van de aansturing! D.w.z de dataoverdracht naar de "ledverdeler" komt dus een stap ervoor en kan digitaal blijven. Daar heeft de pwm dan ook niets mee te maken.

Hoop dat het duidelijk is, anders zal ik morgen mijn schema eens uploaden hoe ik het in gedachte heb (als ik tijd heb).

[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 07-12-2007 23:06 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
@hierboven

Het verhaal over het samplen van de pixel gaat toch ff iets anders dan je denkt.
1. De pixels zijn analoog, dus je heb verschillende intensiteids levers per pixel.
2. Het is niet 1280 x 1024 x 75Hz, maar (1280 x 1024 x 75) x 3 want je hebt die kleuren per pixel RGB.
3. Een ADC read, met eventuweel chanel slect is veel meer dan 1 clock cycle.
4. Interne ADC's van micro controllers zijn meestal niet sneller dan 20kHz, dus een stuk trager dan de micro controller.

Geloof me het is allemaal een stukje lastiger dan je denkt. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar je zult toch echt er beter over moeten gaan nadenken en even goed gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Je kunt ook links/rechts en boven analoog scheiden, door een laagdoorlaatfilter halen en inlezen met een adc, dat is iets makkelijker.
Alleen klopt de gamma correctie dan niet meer.
RafkeP schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:30:
[...]

Is dat een winamp plugin die direct de data naar de seriële poort stuurt of is dat BoBlight die reageert op een visualisation ?
Dat is xmms die zijn audio naar alsa gooit waarvan jackd het weer opneemt, die stuurt het vervolgens door naar een programma die het filtert en naar mijn boblight daemon schrijft via een stukje shared memory.

Het is geen windows wat je daar ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 08:48
@Seesar: Ik zie niet in waarom je élke pixel perse moet gezien hebben, die eis maakt het allemaal erg gecompliceerd en om daaraan te voldoen kan je niet zonder FPGA (tenzij je echt héél krachtige µC gaat gebruiken, die het geheel erg duur maakt).
Het grote verschil tussen een processor en een FPGA, is dat je in een FPGA hardware maakt. Je creëert dus met een "programma" je eigen digitale IC die exact doet wat je wil, met massa's in en uitgangen, die (voor zijn specifieke toepassingen) enorm snel is, met de simpelste maak je zonder veel moeite een frequentieteller tot 50MHz (tot op 1Hz nauwkeurig), om maar een voorbeeld te geven. Probeer dat maar eens met een PIC of AVR.

Ik vrees echter dat het "programmeren" (eigenlijk beschrijf je gewoon hardware, je kan het zelfs grafisch doen door AND,OR en NOT poortjes aan elkaar te hangen) een erg groot obstakel is, het is een totaal andere manier van denken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

kippy schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:35:
@hierboven

Het verhaal over het samplen van de pixel gaat toch ff iets anders dan je denkt.
1. De pixels zijn analoog, dus je heb verschillende intensiteids levers per pixel.
2. Het is niet 1280 x 1024 x 75Hz, maar (1280 x 1024 x 75) x 3 want je hebt die kleuren per pixel RGB.
3. Een ADC read, met eventuweel chanel slect is veel meer dan 1 clock cycle.
4. Interne ADC's van micro controllers zijn meestal niet sneller dan 20kHz, dus een stuk trager dan de micro controller.

Geloof me het is allemaal een stukje lastiger dan je denkt. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar je zult toch echt er beter over moeten gaan nadenken en even goed gaan rekenen.
beste ;), ik heb het al eens gemaakt op die manier.

1. 3 adc's per pixel per moment opname. 1680x1050 @ 75 herz betekent dat pixels op een horziontale lijn eklaar met 44 mhz opvolgen. de adc werken tegelijk dus ik hoef niet 1680x1050 x 75 x 3 : die 3 gebeurt dus op zelfde moment.
2. ik kan 3 kleuren op 1 clocktik , daarom heb ik 3 adc's nodig samen met 3 8 bits input (8 bits conversie)
3. adc read mag van analoog tot aan opslaan in register meer dan 1klok tik/in beslag nemen, maar daar gaat het nie tom. Het gaat erom dat ik de volgende kloktik wel de volgende pixel kan inlezen terwijl de pixel daarvoor opgeslagen/verwerkt wordt op dat moment.
4. ik gebruik externe adc's die m.b.v. een readsignaal op commando inlezen en op commando uitsturen. Deze zijn niet belachelijk duur en zijn enorm snel (op 44+ mhz te krijgen).
5. Het kan wel op die manier, en ik wil elke pixel kunnen berekenen omdat ik niet gestrict wil zijn door hardware als ik hardware kan krijgen die mijn vraag beantwoord want:

als ik een band van 100pixels breed heb, kan ik verschillende effecten berekenen: gemiddelde van de kleuren (helft zwart, helft rood = donkerrode uitsturing), kleur die meest voorkomt in het segment of inverse van de kleur uitsturen. Ik wil pixel nauwkeurig kunnen bepalen wanneer ik welke pixel sample. Ik hoef niet perse elke pixel te hebben,maar ik wil wel weten waar ik hem sample en dus moet ik de V sync bij kunnen houden die op 44 mhz loopt.

Geloof me ik heb me hier al van begin tot eind al in verdiept en werkend gekregen. Enige verschil is dat ik stereo (links en rechterzijde) in mono kleur per zijde (dus geen segmenten op 1 zijde met verschillende kleuren). Dit kwam door trage DALI interface (aansturen rgb tl lampen mbv philips protocollen) en de trage microcontroller (12 mhz) waardoor we maar met 12 mhz konden samplen en dus pixels op een horizontale lijn maximaal op 12 mhz kunnen opvolgen waardoor je niet precies kunt bepalen waar je samplet en wat je ermee doet. Alle do's en don't en addertjes heb ik al afgevangen, alleen nu nog een geschikte rekenkamer.

Ik weet wat ik doe, ik ben alleen op zoek naar geschikte fpga of microcontroller ;D

Anyway ik ga eens opzoek naar fpga's!
@Seesar: Ik zie niet in waarom je élke pixel perse moet gezien hebben, die eis maakt het allemaal erg gecompliceerd en om daaraan te voldoen kan je niet zonder FPGA (tenzij je echt héél krachtige µC gaat gebruiken, die het geheel erg duur maakt).
Het grote verschil tussen een processor en een FPGA, is dat je in een FPGA hardware maakt. Je creëert dus met een "programma" je eigen digitale IC die exact doet wat je wil, met massa's in en uitgangen, die (voor zijn specifieke toepassingen) enorm snel is, met de simpelste maak je zonder veel moeite een frequentieteller tot 50MHz (tot op 1Hz nauwkeurig), om maar een voorbeeld te geven. Probeer dat maar eens met een PIC of AVR.

Ik vrees echter dat het "programmeren" (eigenlijk beschrijf je gewoon hardware, je kan het zelfs grafisch doen door AND,OR en NOT poortjes aan elkaar te hangen) een erg groot obstakel is, het is een totaal andere manier van denken.
Hmm, als het echt eencompleet andere manier van programmeren is, dat zou gaar zijn. Ik kan met C overweg en kan denk ik best andere families aan,maar compleet andere denkwijze zou mij teveel worden :(.

Op zich klinkt het wel goed, maar ik weet simpelweg niet wat de mogelijkheden en grenzen zijn van een FPGA, ik weet dat wel van een mC.

Nogmaals; als ik elke pixel zie of i.i.g. de V-sync 1op1 kan volgen weet ik waar ik ben in het scherm zonder de tel kwijt te raken en te wachten op de H-sync. Anders weet ik dus niet of ik 2 cm of 3 cm naast de rand aan het samplen ben met als gevolg een verkeerde uitstuur van de segmenten. Daar komt bij dat k houdt van preciesie: ongeveer zuigt, zeker omdat ik dit keer goed wil maken t.o.v. vorige keer dat het goed werkte maar nite bevredigende specs had.

Ik heb destijds gewerkt met 1024x768 @75 hz)en dat was redelijke max voor 12mhz controller. Omdat je nu 1680 pixels hebt in kortere tijd (meer lijnen: 1050 tov 768) heb ik dus minder tijd per pixel en dus snellere mC of FPGA. Ik sta overal voor open behalve de manier waarop ik ga werken. Ik heb het allemaal al uitgerekend en getekend, nu alleen nog de hardware (wat me niet onmogelijk lijkt).

[ Voor 26% gewijzigd door Seesar op 08-12-2007 05:11 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Bij een FPGA kan je vrij handig virtueel programmeren (beetje een logisch schema tekenen die je in je FPGA knalt) het is vrij handig, zelfs ik als 18 jarige puber kan het ;) Het probleem is echter dat je óf SMD zal moeten gaan solderen óf een FPGA prototype board zal moeten zoeken waarop je je hardware kwijt kan, deze zijn echter wel duur...

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je je LED"s wil DAC-en? Dat kost toch alleen maar extra chips? (256 uitgangen weer DAC-en terwijl je ook gewoon puur PWM signaal naar de led's kan sturen, zal je het alleen wel moeten versterken ben ik bang...)

Ik zou als ik jou was eens even de website van Altera door surfen en die Quartus Web Edition gratis downloaden, eventueel zou je ook nog op CO kunnen kijken waar ze 27 pagina's over FPGA's en CPLD's hebben. Ik denk dat je het met een microcontroller onnodig moeilijk maakt. Pak dan een simpele PIC of AVR ernaast waarmee je het algoritme in je FPGA en je display aanstuurt en evt wat signalen uitleest...

[ Voor 50% gewijzigd door 0fbe op 08-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

timcooijmans schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 12:22:
Bij een FPGA kan je vrij handig virtueel programmeren (beetje een logisch schema tekenen die je in je FPGA knalt) het is vrij handig, zelfs ik als 18 jarige puber kan het ;) Het probleem is echter dat je óf SMD zal moeten gaan solderen óf een FPGA prototype board zal moeten zoeken waarop je je hardware kwijt kan, deze zijn echter wel duur...

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom je je LED"s wil DAC-en? Dat kost toch alleen maar extra chips? (256 uitgangen weer DAC-en terwijl je ook gewoon puur PWM signaal naar de led's kan sturen, zal je het alleen wel moeten versterken ben ik bang...)

Ik zou als ik jou was eens even de website van Altera door surfen en die Quartus Web Edition gratis downloaden, eventueel zou je ook nog op CO kunnen kijken waar ze 27 pagina's over FPGA's en CPLD's hebben. Ik denk dat je het met een microcontroller onnodig moeilijk maakt. Pak dan een simpele PIC of AVR ernaast waarmee je het algoritme in je FPGA en je display aanstuurt en evt wat signalen uitleest...
wellicht dat je gelijk hebt. Het 2e gedeelte heb ik nog niet echt 100% doordacht, het feitelijk aansturen van de ledjes in de jusite kleuren. Ik zal je website's eens bezoeken. Misschien ishet allemala niet zo moeilijk als ik denk ;).

Anyways, ik zal mijn schema eens afmaken en asap posten.

Tnxs for help :)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Seesar schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:25:
[...]

wellicht dat je gelijk hebt. Het 2e gedeelte heb ik nog niet echt 100% doordacht, het feitelijk aansturen van de ledjes in de jusite kleuren. Ik zal je website's eens bezoeken. Misschien ishet allemala niet zo moeilijk als ik denk ;).

Anyways, ik zal mijn schema eens afmaken en asap posten.

Tnxs for help :)
Welke insteek ga je nu gebruiken? FPGA of toch uC? anyway succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Laatst online: 16-09 13:54

StapelPanda

PB0MV

Heb net de Elektuur in de bus gekregen, en daar zag ik achterin staan dat volgende maand ( het februari nummer) 2 ambilight systemen komen te staan. Een die volledig analoog werkt, en een die het op een digitale manier verwerkt. Misschien interessant voor de lezers van dit topic.

• bobo1on1
Staat nu ook op de website:
Surround-light

Sommige nieuwe flatscreen-tv’s worden door Philips uitgerust met een meekleurende achtergrondverlichting die reageert op de beeldinhoud. Helaas is dat systeem niet beschikbaar bij andere tv-merken en zeker niet bij computermonitors. De volgende maand beschrijven we twee systemen voor zelfbouw waarmee men een dergelijk effect zelf kan creëren. De ene schakeling is geheel analoog van opzet, terwijl de andere de ingangssignalen eerst digitaliseert en daarna ook geheel langs digitale weg verwerkt. Hiermee kunt u zelf een tv of monitor van een mooie achtergrondverlichting voorzien die reageert op de kleurinhoud van tv- of monitorbeeld.

• madwizard

madwizard

Interessant, ik ben benieuwd hoe ze het aan gaan pakken.

www.madwizard.org

Verwijderd

Momenteel ben ik bezig met een projectje om een philips living colors lamp aan te sturen via een stukje software.
Deze lamp werkt obv een RF afstandsbediening en daarmee kun je de 4 led lampjes aan sturen. (Rood,Groen,Blauw en Wit) Deze zijn allemaal dimbaar en kunnen daardoor zo'n miljoen kleur combinaties maken. Hiervoor heb ik een velleman TX433 op de com-poort van mijn pc gehangen. In een poging om achter het protocol te komen dat ze bij philips gebruiken heb ik contact gehad met een techneut. Hij kon mij ook vertellen dat de lampen hetzelfde soort zijn als in de ambilight zelf en ze nu bezig zijn om een RF transmitter te bouwen die je aan een home theater setje kunt hangen en daarmee dus je eigen ambilight kunt maken icm zo'n living colors lamp.

Misschien een ideetje voor jullie? Nu ben ik niet thuis in elektronica. Maar heb wel ff de AB opengemaakt, en deze bestaat uit 2 delen, 1 interface gedeelte voor de knoppen van de opzich al bijzondere AB. En een ander stukje board voor de transmitter, deze zijn verbonden door een 12 aderig snoertje. Waarschijnlijk kunnen jullie die wel aftappen, en daarmee dus direkt de lamp aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

De verbinding is een 2,4GHz-link (niet compatible met WiFi oid; alleen dezelfde frequentie) en dus kom je met te TX433 idd niet zo heel ver. Ik ben zelf ook een poging aan het wagen om zo'n kreng op een alternatieve manier aan te sluiten.

Is er trouwens in al die stuur-rgb-waardes-over-de-seriele-poort-protocolletjes eigenlijk al iets ontstaan wat als 'de-facto standaard' kan aangemerkt worden en wat de meeste software dus kan uitspugen?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RafkeP
Ik vermoed dat er slechts 2 protocollen "standaard" zijn : atmolight en bob/momolight.

Dat laatste zit als volgt in mekaar 9 bytes aan 9600bps in volgorde : R1R2R3G1G2G3B1B2B3.
Ik heb hier al gelezen dat dit niet het meest robuuste protocol is, maar met mijn beperkte elektronicakennis wist ik niet beter.

Als je graag een ander protocol gebruikt, dan wil ik gerust een andere build maken van de MoMoLight filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Wie heeft deze website nou weer gemaakt? http://www.ambilight4pc.com/

Ik heb het nu trouwens ook werkend met een tv kaart, en ik ben bezig met pwm besturing via de geluidskaart zodat mensen een vrij simpele controller kunnen bouwen.

[ Voor 54% gewijzigd door bobo1on1 op 24-12-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:50:
Als iemand nog ledstrips zoekt: ik heb naast de prima ledstrips van niels nog een adres gevonden.
Ingegoten in een alu-behuizing/strip, 54 leds totaal, 50 cm lang, +/- 100mA per kanaal @12V en $15,81 per stuk incl. verzending. (rond de 14$ bij wat grotere aantallen (3+), met de huidige dollar koers 10€ !)

[afbeelding]

Weblink: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10061

Ze geven ongeveer evenveel licht als de ledstrip van niels (moeilijk in te schatten).
Ik heb deze strips een tijdje geleden ook mogen ontvangen (rondom Kerst) 1 ervan heb ik nu in gebruik bij mijn ambilight. Als ik eerlijk ben geven deze strips inderdaad een stuk beter licht dan die strips van Niels. Vooral wit is ook meer warm wit, dan het blauwwitte van Niels.
Echter, deze strips zijn een stuk langer, zo lang zelfs dat ze niet te gebruiken zijn met een 26Inch tv. (links en rechts, steken dan een stuk uit) Wrs ga ik deze gewoon koppelen aan die van Niels, zodat deze strips de rest van de muur mooi verlichten.
bobo1on1 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:02:
C#:
1
2
for (int I = 0; I < 9; I++)
    if (GlobalVariables.SendByte[I] < 5) GlobalVariables.SendByte[I] = 0;

Iets kleiner.
Kan iemand me ajb vertellen waar ik dit nu moet toevoegen? Of het desnoods even voor mij toevoegen zodat ik het bestand kan overschrijven?

Dit omdat ik het toch wel erg jammer vindt, dat mijn amiblight niet op zwart gaat (maar dus naar fel wit) bij "zwarte" scenes...

Dankjewel alvast!

[ Voor 18% gewijzigd door Pittie op 03-01-2008 16:13 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste