DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Wat is de mening hier over een lightpack?

http://store.lightpack.tv/products/lightpack

Ik zat namelijk eerst te denken om een frame te maken en te bevestigen aan de VESA punten. Nu weet ik niet of dat zomaar mag omdat te tv ook hangt. Heb ik voldoende aan 1 lightpack, of is het dan veel verstandiger om de leds los te kopen. Ik wil namelijk niet dat het er te rommelig uitgaat zien.

Ik heb ondertussen wel gelezen dat Hyperion werkt met Rasplex. Hier wordt gewoon de Openelec tut aangehouden.

Ook heb ik mijn tv 10° gekanteld, heeft dit een groot effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
thommy86 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:56:
Wat is de mening hier over een lightpack?

http://store.lightpack.tv/products/lightpack

Ik zat namelijk eerst te denken om een frame te maken en te bevestigen aan de VESA punten. Nu weet ik niet of dat zomaar mag omdat te tv ook hangt. Heb ik voldoende aan 1 lightpack, of is het dan veel verstandiger om de leds los te kopen. Ik wil namelijk niet dat het er te rommelig uitgaat zien.

Ik heb ondertussen wel gelezen dat Hyperion werkt met Rasplex. Hier wordt gewoon de Openelec tut aangehouden.

Ook heb ik mijn tv 10° gekanteld, heeft dit een groot effect?
heb nog nooit van rasplex gehoord, wat kun je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
sjoemie1985 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:38:
heb nog nooit van rasplex gehoord, wat kun je daar mee?
Hetzelfde als XBMC alleen dan met Plex.. Rasplex is een Plex client. Je draait ergens een Plex server die daarna te benaderen is met een plex client.

www.plex.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik krijg wel een screenshot van mijn video0 alleen als ik die op mijn computer open staat er "no signal Pal" in en zie ik gekleurde balken

iemand een idee, waarom ik geen beeld van mijn tv zie?

• thommy86
HaTe schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:55:
Deze verkoper heeft ook 60leds/m :Wholesale DC5V 4M/Roll 240 leds 60 pixel/m whitePCB WS2812B WS2811 WS2812 Digital 5050 RGB LED Strip+free shipping-10000640
http://www.aliexpress.com...-5050-RGB/1807183905.html
(from AliExpress Android)
46 dollar voor 4 meter. Afgelopen 11 november waren deze strips in de aanbieding, zoals bijna alles op AliExpress met 18% korting. Ik heb mijn strip toen voor 26 euro gekocht.

De ws2801 zijn over het algemeen duurder omdat ze ouder zijn (minder vraag), iets beter en moeilijker te produceren. Als dit niet zo is betaal je waarschijnlijk te veel voor je ws2811/ws2812 strip.
Wat is het verschil tussen degene die jij noemt en de link hier onder? En wat is het verschil tussen de IP's?
http://www.aliexpress.com...-5050-RGB/2047744497.html

Edit:
Ze gebruiken ook dezelfde plaatjes. Zou het dan echt een goede deal kunnen zijn? of zit er wel verschil in?

[ Voor 5% gewijzigd door thommy86 op 27-11-2014 15:08 ]

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
De specificaties lijken wel te kloppen bij die link maar is altijd afwachten wat je binnenkrijgt vooral gezien de zeer lage prijs, ze zeggen in ieder geval wel dat het de WS2812B leds zijn:

LED resource:.............WS2812B led(5050 SMD RGB LED with built-in improved version of ws2811 ic)

IP codes staan o.a. voor vochtbestendig en stofdicht:

http://www.dsmt.com/resources/ip-rating-chart
http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code#IPXX_Codings

[ Voor 5% gewijzigd door RickDB op 28-11-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:13
Hehe... heb het volgens mij nu eindelijk fatsoenlijk aan de gang *O*
Ik denk dat ik bij een van de eerste installatiestappen wat raars/verkeerd deed (stond wat mij betreft niet eenduidig beschreven in de Duitse handleiding), maar nu werkt het, ook na verschillende reboots!
Loopt allemaal erg soepel en schakelt automatisch over als ik met de afstandsbediening van mijn TV schakel tussen Kodi en 'normaal' TV beeld via de tuner.
Ondertussen heb ik mijn frame van aluminium strips ook in elkaar gezet (gelijmd), dus vanavond maar eens de Ledstrips er (tijdelijk) op bevestigen om te kijken of de hoek van de ledjes me bevalt: eerste plan is om de LEDs recht naar achteren tegen de muur te laten schijnen. Misschien dat ik ze uiteindelijk iets naar buiten wil hebben, maar dus eerst recht naar achteren testen :)
Zal eens kijken of ik er wat foto's van kan maken, altijd leuk/handig ter inspiratie voor anderen.

Even ter samenvatting; ik heb nu dus:
- RasPi met OpenElec/Kodi 4.95
- STK1160 videograbber
- WS2801 Ledstrip met +/-92 Leds
- Panasonic P42ST60 met Scart output voor TV beeld
- 35 Watt/7A 5 Volt voeding die ook de RasPi voedt
- Schakelt automatisch van configfile bij wisselen met afstandsbediening tussen TV beeld en Kodi, Hyperion wordt dan dus herstart met een andere configuratiefile. Leds zijn dan heel even donker (max enkele seconden).
- Loopt allemaal vrij snel en vloeiend wat mij betreft (ga nog proberen of overklokken van de RasPi nog wat extras brengt)
- Frame van aluminium strips die ik achter op de TV met de Vesa-mount gaten ga bevestigen

Zoals gezegd: foto's volgen eerdaags, misschien dat ik ook wel even een flimpje maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:50
Thedr schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:05:
...
Ondertussen heb ik mijn frame van aluminium strips ook in elkaar gezet (gelijmd), dus vanavond maar eens de Ledstrips er (tijdelijk) op bevestigen om te kijken of de hoek van de ledjes me bevalt: eerste plan is om de LEDs recht naar achteren tegen de muur te laten schijnen. Misschien dat ik ze uiteindelijk iets naar buiten wil hebben, maar dus eerst recht naar achteren testen :)
...
Een tijdje terug heb ik ook getest wat het verschil is tussen de leds recht naar achteren of onder een hoek laten schijnen. In mijn geval had dit geen invloed. Omdat het 'plakken onder een hoek' teveel gedoe was heb ik besloten om ze recht naar achteren te laten schijnen.
De afstand tussen de TV en de muur en de hoek van de leds zullen belangrijke parameters zijn. Bij mij is de afstand ±18 cm en de hoek die ik geprobeerd heb was ±45 graden.

Just my 2 cents...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
alesandro_46 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:13:
[...]

Een tijdje terug heb ik ook getest wat het verschil is tussen de leds recht naar achteren of onder een hoek laten schijnen. In mijn geval had dit geen invloed. Omdat het 'plakken onder een hoek' teveel gedoe was heb ik besloten om ze recht naar achteren te laten schijnen.
De afstand tussen de TV en de muur en de hoek van de leds zullen belangrijke parameters zijn. Bij mij is de afstand ±18 cm en de hoek die ik geprobeerd heb was ±45 graden.

Just my 2 cents...
Dank, ik vermoed dat het bij mij ook niet heel veel gaat uitmaken. De TV staat op een dressoir, zo goed als evenwijdig met de muur, denk ook op een goede 20cm afstand. Zal vanavond eens eea proberen.

Waar ik overigens ook nieuwsgierig naar ben; hebben er al mensen ervaring met 'spelen' met de pixel overlap in Hyperion? Ik bedoel dan dus het vergroten van het gebied waar per LED de informatie uit het beeld wordt gehaald (zodat je dus bijvoorbeeld eens stuk overlap krijgt met naburige LEDs).

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 01-12-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
kaasaanfiets schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:02:
[...]

Interessant heb het idee dat ik hier ook last van heb.
Omdat ik dit las heb ik het eens op mijn xbox360 geprobeerd en dit lijkt wel beter te werken.
Nog steeds niet optimaal want zwart wordt vaak paars of groen en sommige kleuren kloppen sowieso niet, de plaatst van de leds ook niet helemaal.
Hoe heb jij dit opgelost ik heb ook een htpc met windows 8.1 met een AMD kaart. (6450 zo uit mijn hoofd gok ik)

Ook lijkt ik nu niet van die spastische kleuruitspattingen te hebben die ik met tv kijken wel heb. Wel vreemd want het hdmi signaal komt uit dezelfde receiver

[...]

Ik gok dat je er ook wel gewoon een niet al te lange tulp kabel tussen kan doen. (eventueel tijdelijk)
Ik heb de AMD kaart eruit gegooid en er een Nvivia ingezet. Probleem opgelost.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Laatste test setup.

http://vid43.photobucket....ads/VID20141204111757.mp4

Deze is met de Lightberry kit. Ik ben niet zo heel happy met de lichtopbrengst en de WS2801 LEDs lijken feller en het zijn het dubbele aantal LEDs over mijn 55 inch TV.

Dus vandaag B+ pi en alle toebehoren besteld en opnieuw aan de slag wanneer de Chinamail binnen komt.

[ Voor 53% gewijzigd door tzeunis op 05-12-2014 16:05 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
tzeunis schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:04:
Laatste test setup.

Deze is met de Lightberry kit. Ik ben niet zo heel happy met de lichtopbrengst en de WS2801 LEDs lijken feller en het zijn het dubbele aantal LEDs over mijn 55 inch TV.

Dus vandaag B+ pi en alle toebehoren besteld en opnieuw aan de slag wanneer de Chinamail binnen komt.
So wat een verschil met dit;

http://nl.tinypic.com/r/1zcfp10/8

Dit is mijn setup van maart dit jaar.. toen was de calibratie niet helemaal lekker, nu wel.
Maar is ook een Ligthberry kit, maar lichtopbrengst is vele malen meer dan dat van jou.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 10:03

Damian

Insane Obtrusion

tzeunis schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:04:
Laatste test setup.

Heb jij niet gewoon je scherm veel te kort op de muur zitten? Ik kan onderin de ledjes tellen, lijkt mij niet goed.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Damian schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:45:
[...]

Heb jij niet gewoon je scherm veel te kort op de muur zitten? Ik kan onderin de ledjes tellen, lijkt mij niet goed.
Ja en nee, de onderste rand is transparant en de onderste rij leds moeten iets omhoog. Daarnaast zijn die Lightberry LEDS echt HUGE! Dus ik denk dat dat met een strip stukken beter uitziet

Even een vraag: de power voor de Pi en Leds strip: in de handleiding staat dat er maximaal 2A op de Pi ma, maar veel mensen gebruiken een 10A voeding. Hoe werkt dat? Brandt de Pi dan niet door?

Ik heb dit schema gevonden: https://www.google.nl/sea...-raspberry-pi%3B800%3B416

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
NeoFoX schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:23:
[...]

So wat een verschil met dit;

http://nl.tinypic.com/r/1zcfp10/8

Dit is mijn setup van maart dit jaar.. toen was de calibratie niet helemaal lekker, nu wel.
Maar is ook een Ligthberry kit, maar lichtopbrengst is vele malen meer dan dat van jou.
Jouw TV staat stukken verder van de muur. Mijn hangt 3 cm van de muur af :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik krijg bij mij de kleuren niet helemaal goed. Zwart krijgt een wat groenige gloed en wit is iets te blauw.

enig idee waar ik dit moet zoeken? Minder blauw lukt nog wel denk ik, maar daar word zwart niet beter van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
saturatie en helderheid

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Dat een voeding gespecificeerd is tot 10A betekent niet dat deze dat ook altijd moet leveren. Als je RasPi bijvoorbeeld maar 2A vraagt, levert de voeding niet meer dan dat. Bij meer dan 10A kan de spanning inzakken, of de voeding uitschakelen.

Dat schema is prima overigens, dat is hoe ik en velen met mij het ook hebben aangesloten. Werkt prima.

Bewijs en meteen wat foto's van mijn setup (belofte maakt schuld, nietwaar)
Noot: de kleuren zijn in het echt een stuk beter, met name die in het filmpje ogen wat raar IMHO.

Voorkant:
Voorzijde

Achterkant:
Achterzijnde/montage
Heb de ledstrip nu nog provisorisch vastzitten met plakband. Dat ga ik nog een keer fastsoeneren en ze netjes op de aluminium strips plakken en op de hoeken doorverbinden. Maar dat komt nog een keer, voorlopig weer even wat andere prioriteiten helaas :'(

Mwoah Gertje! En nu natuurlijk een brak telefoon-filmpjuhhh:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:21
Beste,

Ik heb net mijn hdmi premium kit binnen van lightberry. Het lijkt erop dat hij het beeld van het hdmi kastje niet binnen krijgt. Wanneer ik hem inschakel zie ik de rainbow startup van hyperion. Daarna zijn de leds blauw(de xbmc interface) met licht wit onderin van het menu. Vervolgens gaan de leds uit. Het lijkt dus dat ie alleen met het beeld van xbmc gebruikt als input voor de leds en NIET de HDMI die vanaf de usb komt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Dan heb je de verkeerde image gebruikt denk ik.. XBMC image werkt volgens mij alleen met XBMC. Je moet de raspbian image van ze nemen, die neemt de externe grabber mee.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 23:07

iMars

Full time prutser

Afbeeldingslocatie: http://www.linuxlinus.de/wp-content/uploads/2014/08/schaltung.png
Even een vraagje. Ik heb de rechter RPi en een string van 100 (WS2801) leds. Is dit hoe je deze aansluit voor Hyperion?

Edit: iets meer zoekwerk vanaf mijn kant had ook wel gemogen O-)
Ja dus: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/hardware

[ Voor 23% gewijzigd door iMars op 08-12-2014 23:34 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
iMars schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:35:
[afbeelding]
Even een vraagje. Ik heb de rechter RPi en een string van 100 (WS2801) leds. Is dit hoe je deze aansluit voor Hyperion?

Edit: iets meer zoekwerk vanaf mijn kant had ook wel gemogen O-)
Ja dus: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/hardware
Wat ik heb begrepen is dat je de plus ook altijd moet aansluiten op de Raspberry ondanks dat het zonder de plus ook zal werken. Zou namelijk beter zijn voor je Raspberry.

Dat is het contactje helemaal linksbovenin, de derde boven de gele(ground).

[ Voor 5% gewijzigd door Thalent op 09-12-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sowieso handiger, want dan heb je geen aparte voeding voor je Pi meer nodig, snap niet dat dat niet op het plaatje staat. Belangrijkste wat dat plaatje duidelijk maakt is dat je de strip rechtstreeks voedt en niet via de GPIO pinnen. De printbanen van de Pi kunnen de grote stroom voor de strip namelijk niet goed aan.

ah nevermind, zie dat ie bewust juist een aparte voeding aanraadt..
Naja, heb het zoals hier: https://learn.adafruit.co...ith-raspberry-pi/hardware met 1 voeding en dat werkt nu al een halfjaar stabiel :)

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-12-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
is er iemand die ambx (philips) setje draaiend heeft onder windows 8.1 64 bit ? ik krijg hem niet werkend in vlc , wm , games niks , alleen illuminate control werkt , heb gister 4 uur zitten pielen om het werkend te rkijgen zonder resultaat. en als er dan niemand is die het werkend heeft , is er dan een kant en klare ambilight oplossing ?

[ Voor 17% gewijzigd door JayJay op 10-12-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
JayJay schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:36:
is er iemand die ambx (philips) setje draaiend heeft onder windows 8.1 64 bit ? ik krijg hem niet werkend in vlc , wm , games niks , alleen illuminate control werkt , heb gister 4 uur zitten pielen om het werkend te rkijgen zonder resultaat. en als er dan niemand is die het werkend heeft , is er dan een kant en klare ambilight oplossing ?
Gewoon onderstaande link volgen en alles zou moeten werken.
Heb zelf twee setjes aangesloten en werkt zoals het moet.

http://www.ambx.com/wiki/Installation

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wist niet dat er nog zoveel interesse was in AMBX 8)7

amBX wiki has a problem
Sorry! This site is experiencing technical difficulties.

Try waiting a few minutes and reloading.
(Can't contact the database server: Too many connections (localhost))

Edit: maar mogelijk is onderstaande link en bijbehorende info bruikbaar (mocht bovenstaande link weer plat gaan)?

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2014 17:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Bij mij doet de link het gewoon. En ja, ik heb het op deze manier werkend gekregen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Ja zeker niet op Windows 8.1 64 bit , deze handleiding heb ik gebruikt en illuminate controle werkt alleen meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
Als jij 8.1 gebruikt met Vlc wm en games dan zou ik graag een how to willen ontvangen want er is naar mijn mening geen land mee te bezeilen , ik vind ook wel in en in triest dat het niet out of THE box werkt ! Thans Philips

• The Dolf
  • Niet online
JayJay schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:47:
Ja zeker niet op Windows 8.1 64 bit , deze handleiding heb ik gebruikt en illuminate controle werkt alleen meer niet
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan.

Qua games kan ik je niet helpen want ik speel waarschijnlijk compleet andere dingen. Maar in de wiki zie je ook dat niet alle games ondersteund worden. Kijk daar eens naar.

Om eerlijk te zijn heb ik speciaal voor jou net VLC geïnstalleerd en het werkte meteen.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik toen ik van win2k overstapte naar win7 64bit ik wel problemen had met VLC. Blijkbaar werkt het niet met alle decoders en heb daarom Klite codec pack geïnstalleerd. Werkte daarna perfect.
Na de overstap naar win8.1 pro 64bit heb ik nooit meer vlc gebruikt. Tot net dan.

En hieronder het bewijs. (Excuses voor de muziek, maar ik vind dat ik al genoeg moeite heb gedaan en ga dus geen twee filmpjes maken.)

Mijn tips:
Installeer Klite codec pack.
Kijk even na of de jungo driver en je ambx device herkent word.

Gezocht!
Router

• JayJay
Klite codec pack ga ik proberen , Ambx wordt herkend , alleen die jungo driver zegt me niks ?

• The Dolf
  • Niet online
In je device manager moet er Jungo-windriver staan. Zoals omschreven in de wiki,
in het filmpje zie je het staan na 25s.

Gezocht!
Router

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JayJay schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:52:
Als jij 8.1 gebruikt met Vlc wm en games dan zou ik graag een how to willen ontvangen want er is naar mijn mening geen land mee te bezeilen , ik vind ook wel in en in triest dat het niet out of THE box werkt ! Thanks Philips
Thanks Philips? Weet je hoe oud deze setjes al zijn. De ondersteuning door Philips is jaren geleden al opgehouden, mooi dat dit elders weer is opgepikt. En hoewel het soms lastig installeren is voor de een of andere, werken ze nog steeds met de laatste Windows versies. Ook bij mij draaiden ze nog prima met W8.1 64bit maar ik heb de setjes al een tijdje geleden ingepakt en vervangen door een Lightpack kloon. Geeft net een wat fraaier effect.

Testing, one, two ...

• JayJay
hardware-lover schreef op donderdag 11 december 2014 @ 03:29:
[...]

Thanks Philips? Weet je hoe oud deze setjes al zijn. De ondersteuning door Philips is jaren geleden al opgehouden, mooi dat dit elders weer is opgepikt. En hoewel het soms lastig installeren is voor de een of andere, werken ze nog steeds met de laatste Windows versies. Ook bij mij draaiden ze nog prima met W8.1 64bit maar ik heb de setjes al een tijdje geleden ingepakt en vervangen door een Lightpack kloon. Geeft net een wat fraaier effect.
IS een lightpack kloon out of the box werkend ? Daarnaast is dat setje vanaf dag 1 al niet goed ondersteunt er staat honderden berichten op diverse fora van mensen die er problemen mee hebben. En dat neemt niet weg natuurlijk dat als je een setje koop zoals ik nu ookal is die dan aantal jaar oud dat het bijzonder vervelend is als het niet werkt of werkend te krijgen is.

• JayJay
The Dolf schreef op donderdag 11 december 2014 @ 02:19:
In je device manager moet er Jungo-windriver staan. Zoals omschreven in de wiki,
in het filmpje zie je het staan na 25s.
okee nou die heb ik dus niet ? heb alleen de AMBX driver in apparaat beheer staan. wat opzich al vreemd is , bedankt voor alle moeite die je neemt dat waardeer ik !

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

JayJay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:57:
[...]

IS een lightpack kloon out of the box werkend ? Daarnaast is dat setje vanaf dag 1 al niet goed ondersteunt er staat honderden berichten op diverse fora van mensen die er problemen mee hebben. En dat neemt niet weg natuurlijk dat als je een setje koop zoals ik nu ookal is die dan aantal jaar oud dat het bijzonder vervelend is als het niet werkt of werkend te krijgen is.
Heeft weinig met het setje te maken, het is gewoon even geknutsel om het werkend te krijgen qua drivers en finetuning. Ik heb mijn setje nu prima draaien na wat geknutsel met XMBC OpeneElec en Boblight.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JayJay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:57:
[...]
IS een lightpack kloon out of the box werkend ? Daarnaast is dat setje vanaf dag 1 al niet goed ondersteunt er staat honderden berichten op diverse fora van mensen die er problemen mee hebben. En dat neemt niet weg natuurlijk dat als je een setje koopt zoals ik nu, ook al is die dan aantal jaar oud, dat het bijzonder vervelend is als het niet werkt of werkend te krijgen is.
Vrijwel niets werkt out of the box, uitgezonderd het originele Ambilight wat vast aan een Philips TV zit. Het hele internet, incluus dit forum, staat vol met berichten over problemen met hard- en software, en dit gaat al -tig jaren zo, niets nieuws. Ik heb diverse AMBX setjes gebruikt, met allerlei hard- en Windows software, en iedere keer opnieuw was de set wel te gebruiken. Enkel de ondersteuning voor gaming heeft me nooit kunnen boeien omdat daar AMBX niet voor bestemd was in mijn geval, dat was gericht op multimedia.

En natuurlijk is het vervelend als je iets niet goed aan de praat kunt krijgen, zonder twijfel. Je moet in dit geval alleen niet buiten beschouwing laten dat AMBX ruim 6 jaar geleden op de markt is gekomen en gericht was om te werken onder XP en Vista.
Dat het later door anderen geschikt is gemaakt voor Windows 7 en 8 is alleen maar prettig en mooi meegenomen? Zelf nu nog verschijnt er regelmatig software van derden die ook ondersteuning voor AMBX hardware bied.

Aangezien er een specifiek AMBX topic op het Tweakers forum aanwezig is (hoewel het nauwelijks meer leeft), is het misschien toch logischer om daar het e.e.a. te bespreken?

Testing, one, two ...

• JayJay
hardware-lover schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:33:
[...]

Vrijwel niets werkt out of the box, uitgezonderd het originele Ambilight wat vast aan een Philips TV zit. Het hele internet, incluus dit forum, staat vol met berichten over problemen met hard- en software, en dit gaat al -tig jaren zo, niets nieuws. Ik heb diverse AMBX setjes gebruikt, met allerlei hard- en Windows software, en iedere keer opnieuw was de set wel te gebruiken. Enkel de ondersteuning voor gaming heeft me nooit kunnen boeien omdat daar AMBX niet voor bestemd was in mijn geval, dat was gericht op multimedia.

En natuurlijk is het vervelend als je iets niet goed aan de praat kunt krijgen, zonder twijfel. Je moet in dit geval alleen niet buiten beschouwing laten dat AMBX ruim 6 jaar geleden op de markt is gekomen en gericht was om te werken onder XP en Vista.
Dat het later door anderen geschikt is gemaakt voor Windows 7 en 8 is alleen maar prettig en mooi meegenomen? Zelf nu nog verschijnt er regelmatig software van derden die ook ondersteuning voor AMBX hardware bied.

Aangezien er een specifiek AMBX topic op het Tweakers forum aanwezig is (hoewel het nauwelijks meer leeft), is het misschien toch logischer om daar het e.e.a. te bespreken?
Ik vond dit juist wel het geschikte forum daarvoor , staan mijn posts hier vervelend dan ?

En natuurlijk zal je wel gelijk hebben dat ondersteuning 6 jaar na dato niet meer werkt of dan wel moeizaam , ik vroeg dan ook om hulp en ik wil jou en andere tweakers in iedergeval bedanken voor jullie feedback alhoewel de situatie voor mij toch nog vervelend is.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JayJay schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:39:
[...]
Ik vond dit juist wel het geschikte forum daarvoor , staan mijn posts hier vervelend dan ?

[knip]
Het gekozen forum is prima, ik dacht meer aan dit topic: amBX Gaming System maar het is verder prima zo, mij maakt het niets uit :+

Edit: maar nu eerst eens even die vervelende waarschuwing uitschakelen die ik sinds vandaag krijg iedere keer als er iemand mijn reactie quote :(

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2014 15:00 ]

Testing, one, two ...

• iMars

iMars

Full time prutser

Kak! Mijn EasyCap heeft een Somagic chipset en na een avondje stoeien nog niet aan de praat gekregen }:|
Zag dat ze bij de Lidl ook van die grabbers verkochten (wel wat duurder, maar die paar euro boeit me nou ook weer niet). Gevraagd of ik 'm terug mocht geven als het niet werkte (en dat mocht). Kom ik thuis, is het een Dexatek welke ook niet aan de praat te krijgen is :O

Nu maar even proberen om het aan de praat te krijgen aan de hand van deze pagina.

Wil best die van lightberry.eu kopen, maar ik hou er niet van om mijn creditcard gegevens op die website achter te laten (als ze nou paypal ondersteunen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
In deze thread staan een aantal (experimentele) images met ondersteuning voor de Somagic Chipset.
Heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar heb nog wel 2 van die dingen liggen. Gebruik nu zelf een stk1160.

http://www.forum-raspberr...tung-b-kompatibel?page=23
Misschien even verder lezen of er nog een update van is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik ben vandaag met Lightpack bezig geweest. Voor Films werkt het zo er ik kan zien prima.
Maar voor games is het waardeloos. Veel te laggy. Zodra hij een screen grab doet om de kleur te bepalen merk je een stotter.

Hoe doen jullie dit met andere oplossingen?

AMBX had een directX hook waardoor je geen lagg had. Echter gaan die center units elke keer kapot (sommige leds gaan knipperen) En het was af en toe best wat gedoe om het aan de praat te krijgen en het werk niet altijd.

Ander idee is duur maar zou volgens mij wel werken:
Game PC -> Capture kaart -> 2e pc -> lightpack

Op die manier doet die PC de processing en heb je geen lagg. Dit is min of meer hoe Xbox en PS gebruikers dit doen. Erg omslachtig. Ik hoop eigenlijk dat er een programma is dan Prismatic wat wel DX hooks heeft net als AMBX.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:45
Hallo,

Ik heb de afgelopen paar uur een ws2801 strip aan de praat proberen te krijgen met een raspberry pi. De enige manier om enig licht te producreren is om de jumpers verkeerd aan te sluiten, wat me niet de bedoeling lijkt.

Ik heb deze guide gevolgt: https://ajpawelski.wordpr...ion-and-a-ws2801-strip-2/
Daarnaast heb ik het spi device uit de blacklist gehaald.
De spi module is beschikbaar:
pi@RASPBIAN-NINO ~ $ lsmod
Module Size Used by
i2c_dev 5769 0
snd_bcm2835 19584 0
snd_soc_pcm512x 9034 0
snd_soc_wm8804 7932 0
snd_soc_bcm2708_i2s 6202 0
regmap_mmio 2818 1 snd_soc_bcm2708_i2s
snd_soc_core 127841 3 snd_soc_pcm512x,snd_soc_wm8804,snd_soc_bcm2708_i2s
snd_compress 8259 1 snd_soc_core
regmap_i2c 1661 3 snd_soc_pcm512x,snd_soc_wm8804,snd_soc_core
snd_pcm_dmaengine 5505 1 snd_soc_core
regmap_spi 1913 3 snd_soc_pcm512x,snd_soc_wm8804,snd_soc_core
snd_pcm 83845 3 snd_bcm2835,snd_soc_core,snd_pcm_dmaengine
snd_page_alloc 5132 1 snd_pcm
snd_seq 55484 0
snd_seq_device 6469 1 snd_seq
snd_timer 20998 2 snd_pcm,snd_seq
leds_gpio 2079 0
led_class 4118 1 leds_gpio
snd 62252 7 snd_bcm2835,snd_soc_core,snd_timer,snd_pcm,snd_seq,snd_seq_device,snd_compress
spi_bcm2708 4960 0
i2c_bcm2708 4943 0
pi@RASPBIAN-NINO ~ $

Ik gebruik een default hyperion config.
"device" :
{
"name" : "MyPi",
"type" : "ws2801",
"output" : "/dev/spidev0.0",
"rate" : 250000,
"colorOrder" : "rgb"
},

Ik krijg geen errors maar de leds blijven altijd uit:
pi@RASPBIAN-NINO ~ $ hyperion-remote -c red
Connected to localhost:19444
Set color to 255 0 0

Ik gebruik een 5v 3A voeding voor de strip van 2 meter
Ik heb de strip op de pi aangesloten met 3 draden (gnd, mosi,sckl) volgens het aansluitschema van raspberry-shop.nl, die bij wijze van service jumpers aan de strip heeft gesoldeerd. Ik kan er niet zeker van zijn dat de bedrading goed is omdat er een zwarte krimpkous om de strip heen zit bij de aansluitpunten.

Ik gebruik raspbian die qua firmware en packages up-to-date is.

Als ik hyperiond kill en dan pixelPi probeer https://github.com/scottjgibson/PixelPi
gebeurt er ook niks
pi@RASPBIAN-NINO ~/PixelPi $ sudo python pixelpi.py all_on --num_leds 64 --chip WS2801
Turning all LEDs On

Wat kan ik nu het beste proberen? Is het mogelijk dat ik de strip kapot heb gemaakt door de jumpers verkeerd aan te sluiten?

Edit: volgens de hyperion hardware pagina staat dat het io voltage van de pi 3.3V is en dat de led strip eigenlijk 4.0v nodig heeft. Zij bouwen daarom een level shifter die 3.3v -> 5v omzet voor data en clock. In de praktijk zou dit voor bijna niemand nodig zijn. Trek ik hier aan het korte eind? Voor de voeding van mijn pi heb ik een 1A en een 2A micros usb geprobeerd. Beiden geen succes

Edit2: De meest elementaire test om de SPI interface te testen slaagt: http://louisthiery.com/spi-python-hardware-spi-for-raspi/
Als ik de mosi en miso short (door er een balpenpunt tussen te steken B) ) krijg ik de correcte hex uitvoer.
Dit zou geen schadelijk gevolg moeten hebben, dat is noodzakelijk voor die test

Edit3: krimpkous opengeknipt, draden zijn aangesloten zoals het hoort, grounds van strip en voeding van de strip zijn met elkaar verbonden, contacten raken elkaar niet.

[ Voor 12% gewijzigd door The Underminer op 13-12-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Lijkt me dat de RasPi en SPI interface dus prima draaien. Dat 3.3->5V lijkt me opzich geen probleem. Werkt hier ook prima, heb het precies zo aangesloten.
Verder met hyperion op raspbian is ook redelijk foolproof, je settings lijken me prima. Volgens mij hoef je zelf die SPI module niet eens te blacklisten als je de hyperion install guide volgt.

Heb je de GND van de voeding en de RasPi ook aan elkaar gehangen?

Afbeeldingslocatie: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/hardware_ws2801_connection.png

Zo dus?

[ Voor 22% gewijzigd door Thedr op 13-12-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik ben nog wat met Lightpack en Prismatik.
Met een resolutie van 2560x1600 is een 4500MHz draaiende I7 4790K helaas niet snel genoeg om alles helemaal soepel te houden. Ik kan maar met 20FPS grabben waardoor je af en toe wat lagg krijgt.

Gamen werkt helemaal niet lekker. Ik zet de update intervall daar gewoon naar 999ms dan heb je wel de mooie achtergrond verlichting maar hij verandert niet echt snel genoeg meer.

Ik vraag me alleen af of er ook nog betere progjes zijn om dit aan te sturen. Ik had Ambibox al gezien maar die is nergens meer te downloaden. Ik moet eigenlijk een progje hebben wat mulithreaded is (want Prismatik belast 1 core vol maar meer dan dat kan hij niet benutten.

Of ik moet toch maar eens naar zo'n HDMI capture kaart gaan kijken icm met een rasberryPi. Moet ik alleen even uit gaan zoeken of dat ook werkt als ik mijn scherm straks upgrade naar 4K.

Maar verder ben ik wel tevreden met de Lightpack kit. Het werkt wel mooi met films. Alleen hele snelle actie films met vloeiende bewegingen zijn soms niet 100% soepel. Maar ik gok dat de meeste mensen het verschil niet eens zien (veel mensen zien die 100-800 Hz modes van TV's ook niet versnellen en vertragen. Het valt mij bijna altijd op dat de framerate niet constant is dus dat is ook de eerste feature die ik uitschakel op een TV)

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 14-12-2014 01:06 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52

Satom

Verzamel ervaringen

De USB grabber die ik heb, icm een Raspberry Pi, "grabt" maar 600x800 terwijl ik het gebruik voor een full HD scherm. En alles klopt, qua kleur en verlichting, dus ik gok dat het ook zou werken op 4k resolutie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Afhankelijk van het aantal leds rondom heb je maar een zeer lage resolutie van je grabber nodig..
Volgens mij heb ik 320x240 of zelfs nog lager.. Het gaat er puur om dat Hyperion een vaag idee krijgt over de kleuren aan de randen, niet om een pixel-perfect beeld via de leds op te bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Poeh, wat een overweldigend topic voor mij als n00b.

Ik heb een raspberry Pi met Xbian (XBMC) en een AMBX-setje.
Als ik, dit topic scannend, het goed begrijp kan ik Hyperion installeren, AMBX inpluggen en gaan?
Of zijn er nog drivers of iets dergelijks voor nodig?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Na dagen pielen heb ik het opgegeven. Het binnenhalen van de git kernel liep eerst vast door te weinig geheugen. Memory split aangepast en grotere swap aangemaakt, krijg ik na bijna 2 dagen wachten alsnog een git foutmelding wat slaat op te weinig geheugen/swap...

Gewoon een andere besteld, inpluggen, en gelijk werken :X

[67636.957463] usb 1-1.3.4.3: USB disconnect, device number 7
[67645.824255] usb 1-1.3.3.4: new high-speed USB device number 8 using dwc_otg
[67645.925016] usb 1-1.3.3.4: New USB device found, idVendor=05e1, idProduct=0408
[67645.925055] usb 1-1.3.3.4: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
[67645.925071] usb 1-1.3.3.4: Product: USB 2.0 Video Capture Controller
[67645.925086] usb 1-1.3.3.4: Manufacturer: Syntek Semiconductor
[67646.021375] media: Linux media interface: v0.10
[67646.050441] Linux video capture interface: v2.00
[67646.090302] usb 1-1.3.3.4: New device Syntek Semiconductor USB 2.0 Video Capture Controller @ 480 Mbps (05e1:0408, interface 0, class 0)
[67646.090340] usb 1-1.3.3.4: video interface 0 found
[67646.776592] saa7115 2-0025: saa7113 found @ 0x4a (stk1160)
[67648.055526] stk1160: driver ver 0.9.5 successfully loaded
[67648.155506] stk1160: registers to NTSC like standard
[67648.319147] stk1160 1-1.3.3.4:1.0: V4L2 device registered as video0
[67648.321132] usbcore: registered new interface driver stk1160
[67648.461490] usbcore: registered new interface driver snd-usb-audio
pi@raspberrypi ~ $ ls /dev/video0 
/dev/video0
pi@raspberrypi ~ $ 

[ Voor 0% gewijzigd door iMars op 19-12-2014 21:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52

Satom

Verzamel ervaringen

Andere RPi? Als je het hebt over ambilight, dan ben je toch geen kernel of git nodig, tenminste was ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik had zo'n mooie Somagic EasyCap, die standaard niet herkend werd en geen /dev/video0 heeft. Het lukte me niet om een module te compileren omdat de source van git gewoon niet naar binnen wilde komen op m'n rpi. Dus heb nu een andere EasyCap gekocht en die werkt gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:51
ik heb een LG 55ub850 televisie met een CI+ module. TV signaal dus rechstreeks de TV in, geen andere source. Is het dan mogelijk om een ambilight oplossing te bouwen ? Ik beschik ook over een Rp+ (model B) met daarop openelec XBMC (via hdmi naar tv).

De TV beschikt over een scart / av out aansluiting. Wat heb ik nodig om dit te kunnen realiseren ?

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dat is mogelijk, en er zijn vele wegen naar Rome..
Met een Raspberry Pi (die heb je al), een RGB-strip en een USB-video grabber, soldeerbout en wat DIY-skills ga je een eind komen. Voor OpenElec kun je Hyperion gebruiken om de aansturing mee te doen, voor de video vanuit XBMC. Hyperion kan ook een USB-grabber gebruiken als input voor de scart-out van je tv.
De exacte hardware die je nodig hebt hangt af van o.a. de gekozen ledstrip en de lengte ervan. Langer = zwaardere voeding.
In dit topic staan veel linkjes naar tutorials, kwestie van een uitzoeken en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
@Hangover_ohoo, even afhankelijk wat je wilt met je oplossing.

Alleen je openelec XBMC voorzien van ambilight of ook je 'normale' tv signaal.
Eerder in dit topic is dit ook al eens ter sprake gekomen.

je stand-alone XBMC kan je inderdaad via Hyperion aansturen zoals CyBeRSPiN dat aangeeft.
Of je dient te kijken of je TV je CI+ signaal ook over de scart tegelijkertijd uitzend, dan kan je dit pakken.

Een combinatie van beide gaat niet werken, omdat je HDMI source (aanname) vast niet ook over de scart uit verzonden wordt.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
wil liefst beide.....even aangenomen dat de scart een out signal versturen kan, wat heb ik dan nodig om zowel tv als xbmc te voorzien van ambilight ? Moet er bv een extra pi bij ? (voor de tv stream)

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Laatst online: 25-08 12:57
2 SD kaartjes met 2 verschillende configuraties is goedkoper! 1 voor xbmc met ambilight en 1 voor een input signaal vanuit je grabber met ambilight. Beide op 1 SD schijnt ook te kunnen (moet je kunnen schakelen tussen beide via een ssh command). Maar ik vind 2 verschillende SD kaartjes prima werken!

• Thedr
Hangover_ohoo schreef op woensdag 24 december 2014 @ 19:16:
wil liefst beide.....even aangenomen dat de scart een out signal versturen kan, wat heb ik dan nodig om zowel tv als xbmc te voorzien van ambilight ? Moet er bv een extra pi bij ? (voor de tv stream)
kolk11 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:03:
2 SD kaartjes met 2 verschillende configuraties is goedkoper! 1 voor xbmc met ambilight en 1 voor een input signaal vanuit je grabber met ambilight. Beide op 1 SD schijnt ook te kunnen (moet je kunnen schakelen tussen beide via een ssh command). Maar ik vind 2 verschillende SD kaartjes prima werken!
Mits je TV het signaal van de CI+ naar buiten stuurt via scart/av-out kan het allemaal met 1 RasPi, 1 SD kaart en schakelt automagisch over. Alles wat je dan moet hebben is een voeding, LEDstrip en een videograbber (STK1160 bijvoorbeeld). Ik heb nog 2 stuks Somagic DC60's liggen, overigens nog niet getest hoe goed die ondersteuning op het moment is (zou moeten werken).

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe schakel je automatisch? Heb nu beide, en dat werkt prima, maar moet wel via een scriptje schakelen tussen de USB-grabber en de interne XBMC als input.l

• Hangover_ohoo
Thedr schreef op donderdag 25 december 2014 @ 02:02:

Mits je TV het signaal van de CI+ naar buiten stuurt via scart/av-out kan het allemaal met 1 RasPi, 1 SD kaart en schakelt automagisch over. Alles wat je dan moet hebben is een voeding, LEDstrip en een videograbber (STK1160 bijvoorbeeld). Ik heb nog 2 stuks Somagic DC60's liggen, overigens nog niet getest hoe goed die ondersteuning op het moment is (zou moeten werken).
Dus ik koop een grabber (bv STK1160) + ledstrip (type ws2801) en knoop deze aan de pi (en tv ;-) ) en met de juiste software moet het dan automagisch gaan werken ?

Is er een pi image beschikbaar ?

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb na dagen compilen op de Pi het nog steeds niet aan de praat gekregen. Heb maar een STK1160 gekocht, het dagen wachten op de compiler vond ik het meer dan waard om een out-of-the-box werkende te kopen ;)

• Thedr
Het schakelen gebeurt bij mij met een scriptje wat reageert op input van CEC van de afstandsbediening van de TV. Die herstart hyperion met een andere config file (videograbber of xbmc grabber).

Hier staan images en howto: http://www.forum-raspberr...numschaltung-b-kompatibel

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Ik vind dat Hyperion ook erg leuk klinken, met een grabber zodat ik gewoon mijn HTPC kan blijven gebruiken voor XBMC. Nou was ik toch al bezig met het opzetten van een domotica project op basis van Domoticz. Dat levert in dit geval wel op dat er meerdere raspberries moeten gaan draaien. Ik ben er nog heel nieuw mee, probeer dus uit te zoeken of het mogelijk is om deze twee systemen op een enkele te draaien. Weet iemand me in de juiste richting te duwen qua informatie hierover?

• thommy86
CEC werkt bij mij niet. Ik heb een lg 47ln5758 tv en een pioneer vsx 520 receiver.. Wat ik ook probeer, ik krijg CEC niet aan de gang.. Nu heb ik gelezen dat de compatibiliteit met lg tv's nogal lastig kan zijn.

Hoe ga ik nu schakelen tussen de 2 inputs?

Verwijderd

Gisteren ook wat leds en toebehoren besteld. Nu wat weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thedr schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:03:
Het schakelen gebeurt bij mij met een scriptje wat reageert op input van CEC van de afstandsbediening van de TV. Die herstart hyperion met een andere config file (videograbber of xbmc grabber).

Hier staan images en howto: http://www.forum-raspberr...numschaltung-b-kompatibel
Ja ok, zo heb ik het ook.. Maar wil dat het zonder AB werkt: XBMC bij afspelen en anders de grabber.. Moet nu eerst naar XBMC om met de AB het scriptje te triggeren.. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.. Binnenkort eens uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Het is inderdaad wel een vereiste dan dat CEC goed werkt, anders gaat het niet lukken. Bij mij schakelt hyperion-switcher over als hij detecteert dat ik wissel tussen TV en HDMI1 input. Ik hoef dus niet eerst naar XBMC om iets te kunnen triggeren.
Er zijn ongetwijfeld manieren om het switch-script te triggeren op andere manieren, via een smartphone bijvoorbeeld, of een fysieke schakelaar op één van de GPIO pinnen, en nog wel tig manieren.

Het komt in feite neer op het aanroepen van het volgende:
code:
1
/storage/.kodi/addons/service.hyperion-switcher/switchHyperionSource.sh KODI

of
code:
1
/storage/.kodi/addons/service.hyperion-switcher/switchHyperionSource.sh VIDEOGRABBER

Lijkt me wel te doen om dat op één of andere manier klaar te spelen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Thedr op 26-12-2014 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Leuk project!
Let's do this!

Setup:
Samsung - PS51D550
Denon - AVR-X1000

Boodschappenlijstje:
WS2812B 5M 150LED $32,80*
Raspberry Pi model B €29,95
8GB SD Card$4,41
Transparent Case with heatsink $2,98
Arduino Nano 3.0 CH340 $3,15
HDMI Splitter with 5v power supply $11,39
EasyCAP usb audio video grabber STK1160 $6.72*
HDMI 2 AV $10,49
5V 10A 50W Power Supply $9.20* (thnx Thedr!)
LED Frame

Totaal: ~ €100

ATV3 & PS3 gaan via HDMI door receiver naar TV. (tv zenders via coax, maar dat kijk ik weinig :9)
Nu zou ik graag in één oplossing alles voeden, kan dat?
Ook zou ik graag de Pi gebruiken als mediacenter én aansturing ambilight.

Ben ik zo rond, of mis ik ergens iets?

*discount / besteld

[ Voor 32% gewijzigd door FYi op 14-01-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
FYi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:01:
Leuk project!
Let's do this!

Setup:
Samsung - PS51D550
Denon - AVR-X1000

Boodschappenlijstje:
Raspberry Pi model B €29,95
4GB SD Card $4,23
Transparent Case with heatsink $2,98
Arduino Nano 3.0 CH340 $3,15
HDMI Splitter with 5v power supply $11,39
EasyCAP usb audio video grabber STK1160 $6.72*
HDMI 2 AV $10,49
LED Frame
Voeding

Totaal: €100+

ATV3 & PS3 gaan via HDMI door receiver naar TV. (tv zenders via coax, maar dat kijk ik weinig :9)
Nu zou ik graag in één oplossing alles voeden, kan dat?
Ook zou ik graag de Pi gebruiken als mediacenter én aansturing ambilight.

Ben ik zo rond, of mis ik ergens iets?

*discount / besteld
Zou in principe allemaal moeten lukken :)
Qua voeding: een flinke 5V voeding moet voldoen (zeg rond de 7A minimaal). Deze bijvoorbeeld: http://www.aliexpress.com...via-china/1488550010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
FYi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:01:
Leuk project!
Let's do this!

Setup:
Samsung - PS51D550
Denon - AVR-X1000

Boodschappenlijstje:
Ik heb bijna hetzelfde als wat jij nu hebt besteld.. Alleen had ik 60 leds/m besteld en de 30/m ontvangen.. Waarom zou je bij een nieuw project voor de 30/m kiezen?

Heeft er iemand een idee hoe ik het beste kan switchen tussen rasplex (openelec) en de grabber? Ook vraag ik me af hoe ik de leds het beste kan instellen? De positie is niet helemaal juist en via de hyperion.jar krijg ik niet de juiste settings.. Ik heb 26 leds boven en 23 onder.. Als ik daar een offset opgeef, dan haalt de tool ze uit het midden.. Tips en trucs?

Edit:
Ik probeer nu de grabber aan de gang te krijgen.

lsusb geeft aan dat de grabber wordt herkent
dmesg | grep -i video geeft aan
[ 0.466172] mailbox: Broadcom VideoCore Mailbox driver
[ 4.311771] usb 1-1.3.3: Product: USB 2.0 Video Capture Controller

Dus volgens mij zou dit allemaal kloppen. Moet ik een compleet nieuwe hyperion config maken of alleen de grabber code toe te voegen?

Ik heb deze tutorial gevolgd.
http://techtalk.christian-moser.ch/wordpress/?p=562

Eerst werd de map dev/video0/ niet gevonden.. Toen heb ik die handmatig aangemaakt. Nu krijg ik de melding '/dev/video0' is no device error. Mijn duits is niet goed genoeg om de hierboven genoemde tutorial te begrijpen en google translate maakt het niet echt duidelijker..

[ Voor 72% gewijzigd door thommy86 op 02-01-2015 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Beste tweakers, ik ben verheugd de release candidate versie van JambiLight aan te kunnen kondigen op www.jambilight.tv - Neem zeker eens een kijkje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
beele schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:19:
Beste tweakers, ik ben verheugd de release candidate versie van JambiLight aan te kunnen kondigen op www.jambilight.tv - Neem zeker eens een kijkje!
Ziet er goed en zeer eenvoudig uit, ik zou alleen zwart ook zwart laten en niet paars. In jouw demo film is jouw setup bij een zwart beeld, nog steeds actief. Dit had ik ook en vond ik zeer storend.. denk dat als je iets meer speelt met de settings je een nog mooie effect hebt.

Maar rest ziet er zeer netjes uit, het is dat ik geen Arduino heb. Anders had ik het willen proberen.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
thommy86 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Eerst werd de map dev/video0/ niet gevonden.. Toen heb ik die handmatig aangemaakt. Nu krijg ik de melding '/dev/video0' is no device error. Mijn duits is niet goed genoeg om de hierboven genoemde tutorial te begrijpen en google translate maakt het niet echt duidelijker..
Die moet je niet handmatig aanmaken, volg anders deze Tutorial eens; http://bite-in.com/?p=9

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
NeoFoX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Die moet je niet handmatig aanmaken, volg anders deze Tutorial eens; http://bite-in.com/?p=9
Ik draai rasplex (openelec) en daar is geen sudo.. Dus de tuts zijn daarom niet duidelijk voor me.. Maar als ik het goed begrijp, moet die map zelf worden aangemaakt.. Bij lsusb staat de grabber er gewoon bij.. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Gewoon die map 'niet' aanmaken :) het is geen map namelijk.

Gewoon grabber er in en als hij tussen lsusb staat is het prima.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
NeoFoX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:04:
Gewoon die map 'niet' aanmaken :) het is geen map namelijk.

Gewoon grabber er in en als hij tussen lsusb staat is het prima.
Die map aanmaken was natuurlijk om te proberen.. Ik kan geen screenshot maken.. Alles werkt prima via de pi zelf.. Zodra ik de config aanpas met grabber info erbij, start hyperion niet meer op..

Ik heb zoveel gelezen dat ik misschien dingen door elkaar haal.. Maar moet ik bij rasplex(openelec) niet spidev gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Ik wil graag de Arduino code genereren, maar dit werkt niet en er komt een foutmelding. Ik heb geen van de 2 ondersteunde led strip chips, maar denk dat ik de code wel aan kan passen? Waarom gebruik je geen library als FastLED? Deze ondersteund veel soorten chips.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
D:\Install\.Programma's\JambiLight_RC1\Application>java -Xmx256m -jar JambiLight.jar
Exception in thread "be.beeles_place.jambiLight.modes.impl.AmbiLight.AmbilightStrategy" java.lang.UnsatisfiedLinkError: be.beeles_place.jambiLight.uti
ls.screenCapture.impl.ScreenCapperJNI.captureViaJNI()[I
        at be.beeles_place.jambiLight.utils.screenCapture.impl.ScreenCapperJNI.captureViaJNI(Native Method)
        at be.beeles_place.jambiLight.utils.screenCapture.impl.ScreenCapperJNI.capture(ScreenCapperJNI.java:63)
        at be.beeles_place.jambiLight.modes.impl.AmbiLight.AmbiLightCore.calculate(AmbiLightCore.java:89)
        at be.beeles_place.jambiLight.modes.impl.AmbiLight.AmbilightStrategy.start(AmbilightStrategy.java:45)
        at be.beeles_place.jambiLight.modes.AbstractColorStrategy.run(AbstractColorStrategy.java:35)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Exception in thread "JavaFX Application Thread" java.lang.RuntimeException: java.lang.reflect.InvocationTargetException
        at javafx.fxml.FXMLLoader$MethodHandler.invoke(Unknown Source)
        at javafx.fxml.FXMLLoader$ControllerMethodEventHandler.handle(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.CompositeEventHandler.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventHandlerManager.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventHandlerManager.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.CompositeEventDispatcher.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.BasicEventDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventDispatchChainImpl.dispatchEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventUtil.fireEventImpl(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventUtil.fireEvent(Unknown Source)
        at javafx.event.Event.fireEvent(Unknown Source)
        at javafx.scene.Node.fireEvent(Unknown Source)
        at javafx.scene.control.Button.fire(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.scene.control.behavior.ButtonBehavior.mouseReleased(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.scene.control.skin.BehaviorSkinBase$1.handle(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.scene.control.skin.BehaviorSkinBase$1.handle(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.CompositeEventHandler$NormalEventHandlerRecord.handleBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.CompositeEventHandler.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.CompositeEventDispatcher.dispatchBubblingEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventUtil.fireEventImpl(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.event.EventUtil.fireEvent(Unknown Source)
        at javafx.event.Event.fireEvent(Unknown Source)
        at javafx.scene.Scene$MouseHandler.process(Unknown Source)
        at javafx.scene.Scene$MouseHandler.access$1800(Unknown Source)
        at javafx.scene.Scene.impl_processMouseEvent(Unknown Source)
        at javafx.scene.Scene$ScenePeerListener.mouseEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.tk.quantum.GlassViewEventHandler$MouseEventNotification.run(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.tk.quantum.GlassViewEventHandler$MouseEventNotification.run(Unknown Source)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at com.sun.javafx.tk.quantum.GlassViewEventHandler.handleMouseEvent(Unknown Source)
        at com.sun.glass.ui.View.handleMouseEvent(Unknown Source)
        at com.sun.glass.ui.View.notifyMouse(Unknown Source)
        at com.sun.glass.ui.win.WinApplication._runLoop(Native Method)
        at com.sun.glass.ui.win.WinApplication.access$300(Unknown Source)
        at com.sun.glass.ui.win.WinApplication$4$1.run(Unknown Source)
        at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by: java.lang.reflect.InvocationTargetException
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.misc.Trampoline.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor1.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
        at sun.reflect.misc.MethodUtil.invoke(Unknown Source)
        ... 48 more
Caused by: java.lang.RuntimeException: ControlsFX Error: ControlsFX 8.20.8 requires at least Java 8u20
        at impl.org.controlsfx.version.VersionChecker.doVersionCheck(VersionChecker.java:86)
        at org.controlsfx.control.ControlsFXControl.<init>(ControlsFXControl.java:35)
        at org.controlsfx.control.ButtonBar.<init>(ButtonBar.java:364)
        at org.controlsfx.control.ButtonBar.<init>(ButtonBar.java:355)
        at org.controlsfx.dialog.Dialog.createButtonPanel(Dialog.java:957)
        at org.controlsfx.dialog.Dialog.createCenterPanel(Dialog.java:952)
        at org.controlsfx.dialog.Dialog.updateDialogContent(Dialog.java:872)
        at org.controlsfx.dialog.Dialog.lambda$new$86(Dialog.java:349)
        at org.controlsfx.dialog.Dialog$$Lambda$13/735359802.onChanged(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.collections.ListListenerHelper$SingleChange.fireValueChangedEvent(Unknown Source)
        at com.sun.javafx.collections.ListListenerHelper.fireValueChangedEvent(Unknown Source)
        at javafx.collections.ObservableListBase.fireChange(Unknown Source)
        at javafx.collections.ListChangeBuilder.commit(Unknown Source)
        at javafx.collections.ListChangeBuilder.endChange(Unknown Source)
        at javafx.collections.ObservableListBase.endChange(Unknown Source)
        at javafx.collections.ModifiableObservableListBase.addAll(Unknown Source)
        at org.controlsfx.dialog.Dialogs.buildDialog(Dialogs.java:1023)
        at org.controlsfx.dialog.Dialogs.showSimpleContentDialog(Dialogs.java:1029)
        at org.controlsfx.dialog.Dialogs.showError(Dialogs.java:577)
        at be.beeles_place.jambiLight.view.MainViewController.showErrorMessage(MainViewController.java:609)
        at be.beeles_place.jambiLight.view.MainViewController.onGenerateCodeClicked(MainViewController.java:501)
        ... 57 more

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
HaTe schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:06:
[...]

Ik wil graag de Arduino code genereren, maar dit werkt niet en er komt een foutmelding. Ik heb geen van de 2 ondersteunde led strip chips, maar denk dat ik de code wel aan kan passen? Waarom gebruik je geen library als FastLED? Deze ondersteund veel soorten chips.

code:
1
*snip*
Als je de instructies gelezen zou hebben op de website zou je gezien hebben dat je minimum Java 8 update 20 nodig hebt!

Zoals de crash ook zegt: "ControlsFX Error: ControlsFX 8.20.8 requires at least Java 8u20"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hmm oke, ik ging er van uit dat ik die had omdat Java automatisch update en ik zag versie 8 staan. Misschien handig een check bij het opstarten te doen en dan een melding te laten zien?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
HaTe schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:10:
Hmm oke, ik ging er van uit dat ik die had omdat Java automatisch update en ik zag versie 8 staan. Misschien handig een check bij het opstarten te doen en dan een melding te laten zien?
Added to todo list ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

thommy86 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:38:
[...]
Ik heb bijna hetzelfde als wat jij nu hebt besteld.. Alleen had ik 60 leds/m besteld en de 30/m ontvangen.. Waarom zou je bij een nieuw project voor de 30/m kiezen?
Ik heb geen eigenhanden ervaring met de verschillende ledstrips, anders dan een simpele RGB.
Echter denk ik dat een 30/m voldoende 'ambiant light' gaat geven, gezien de ws2812b ook al brighter zou zijn t.o.v. de ws2801 & ws2811.

Het moet een aanvulling worden en geen afleiding, de muur zal naar verwachting al wel goed genoeg meekleuren. Ook heb ik het idee dat met meer leds, meer verschillende kleuren krijgt en dat onrustig gaat worden. Dus hoop dat mijn sweetspot met de ws2812b op 30/m zit.

Bijkomend voordeel; het is goedkoper en vereist het minder voeding.
Als ik het als hoofdverlichting (b.v. Loungebank buiten) zou gaan gebruiken was ik voor 60/m gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest, maar het lijkt erop dat je programma nooit de Serial.write(50) ontvangt / nooit de volgende 48 kanalen verstuurt. De eerste 48 kanalen kan ik namelijk wel de juiste kleur laten branden met de gekregen data. Ik heb kunnen verifiëren dat stepCounter nooit boven de 1 uitkomt. Enige idee hoe dit komt? Ik gebruik een Arduino Nano ATmega 328.

Ik snap überhaupt niet waarom je eerst een hele array wil vullen met kleurcodes en dan pas wil doorsturen naar de leds. Ik weet dat AtmoDuino de data direct doorstuurt. Is dat niet wat voor jouw programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
HaTe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest, maar het lijkt erop dat je programma nooit de Serial.write(50) ontvangt / nooit de volgende 48 kanalen verstuurt. De eerste 48 kanalen kan ik namelijk wel de juiste kleur laten branden met de gekregen data. Ik heb kunnen verifiëren dat stepCounter nooit boven de 1 uitkomt. Enige idee hoe dit komt? Ik gebruik een Arduino Nano ATmega 328.

Ik snap überhaupt niet waarom je eerst een hele array wil vullen met kleurcodes en dan pas wil doorsturen naar de leds. Ik weet dat AtmoDuino de data direct doorstuurt. Is dat niet wat voor jouw programma?
De seriële code is normaal grondig getest.
Net nog even nagekeken (met de app voor code 64 leds gegenereerd met ws 2801) en werkt bij mij perfect.

output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[16:32:27]  INFO    => AMBILIGHT-CORE => Pixel processing completed in : 42ms
[16:32:27]  DEBUG   => #### HEAP USAGE ####
[16:32:27]  DEBUG   => Used mem: 91
[16:32:27]  DEBUG   => Free mem: 119
[16:32:27]  DEBUG   => All  mem: 211
[16:32:27]  DEBUG   => Max  mem: 236
[16:32:27]  INFO    => COMM => serial comm step (1/4) completed in : 0ms
[16:32:27]  INFO    => COMM => serial comm step (2/4) completed in : 0ms
[16:32:27]  INFO    => COMM => serial comm step (3/4) completed in : 0ms
[16:32:27]  INFO    => COMM => serial comm step (4/4) completed in : 0ms

Wat me lijkt te kloppen voor 64 leds. (64 leds * 3 bytes per led = 192 bytes total ==> 192 bytes total / 48 bytes per step = 4 steps). En de serial.write(50) wordt perfect in de java ontvangen.

Hoeveel leds gebruik je?

EDIT:
Voor 50 of 70 leds werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik gebruik ook 64 leds, maar zie dat jij deze lijn in je log krijgt "INFO => COMM => serial comm step (1/4) completed in : 0ms" die ik nooit heb gezien. Het lijkt er dus op dat Serial.write(50) helemaal niet doorkomt.

Dit is trouwens de code die ik gebruik, misschien dat jij het kan testen of het bij jou werkt? Installeer wel eerst FastLED en vervang het led type naar WS2801.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
#include <FastLED.h>
//Created by Kevin Van den Abeele
//Adapted for FastLED by Kay Schasfoort
//Free to use and reproduce.

//Strip settings
#define NUM_LEDS    64
#define DATA_PIN    3
#define BRIGHTNESS  180
#define LED_TYPE    WS2812B
#define COLOR_ORDER GRB
CRGB leds[NUM_LEDS];

int rgbDivFactor = 1;

void setup() {
  //Start serial communication.
  Serial.begin(100000);
  //delay(2000);
  FastLED.addLeds<LED_TYPE, DATA_PIN, COLOR_ORDER>(leds, NUM_LEDS);
  FastLED.setBrightness(BRIGHTNESS);

//boot sequence
  //Light up all leds once to show the Arduino has reset.
  FastLED.showColor(CRGB::White);
  delay(500);
  //Make sure all LEDs are off.
  FastLED.clear(true);
}

//Variables required in the loop and serial logic.
int const totalBytes = NUM_LEDS * 3;
int const stepSize = 48;
int colors[totalBytes];
int bytesSaved = 0;
int stepCounter = 0;

void loop() {
  //Only "stepSize" bytes are saved at once. (Because the serial buffer is only 64 bytes long)
  //The client software will only send "stepSize" bytes at a time and then wait for the go ahead signal [Serial.write(50)] until sending the next "stepSize" bytes. 
  if (Serial.available() == stepSize) {
    for(int i = 0 ; i < stepSize ; i++) {
      int index = ((stepSize * stepCounter) + i);

//Make sure no illegal array access occurs. More data will be sent then is actually needed (sometimes)
      if(index < totalBytes) {
        colors[index] = Serial.read();   
      } else {
        Serial.read(); 
      }
    }

bytesSaved += stepSize;
    stepCounter += 1;
    Serial.write(50);
  }

//If all the bytes have been received, process them
  if(bytesSaved >= totalBytes) {
    for(int i = 0; i < NUM_LEDS; i++) {
      //Get the R/G/B values. The rgbDivFactor is used to weigh the colors correctly depending of the type of LED strip!
      int rVal = colors[i * 3] / rgbDivFactor; 
      int gVal = colors[(i * 3) + 1] / rgbDivFactor;
      int bVal = colors[(i * 3) + 2] / rgbDivFactor;

//Set each pixel. 
      leds[i].setRGB(rVal, gVal, bVal);
    }

//Update the strip by showing all the new colors.
    FastLED.show();

//Reset counter variables so the next colors can be sent.
    bytesSaved = 0;
    stepCounter = 0; 
  }
  delay(5);
}

edit:
Zonder de FastLED code werkt Serial.write() wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
HaTe schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:44:
Ik gebruik ook 64 leds, maar zie dat jij deze lijn in je log krijgt "INFO => COMM => serial comm step (1/4) completed in : 0ms" die ik nooit heb gezien. Het lijkt er dus op dat Serial.write(50) helemaal niet doorkomt.

Dit is trouwens de code die ik gebruik, misschien dat jij het kan testen of het bij jou werkt? Installeer wel eerst FastLED en vervang het led type naar WS2801.

code:
1
*snip*

edit:
Zonder de FastLED code werkt Serial.write() wel.
Ik zie niet meteen iets fout aan je code. Het zal dan wel een FastLED issue met de Serial comm zijn.
Ik vond dit wel => https://code.google.com/p/fastspi/issues/detail?id=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heh! Het werkt nu opeens wel.. Geweldig! Misschien dat ik voordat ik de code op het forum plakte het zo heb opgeruimd dat de code die ervoor zorgde dat het niet werkt weg is gehaald.

Vind je het niks om standaard de FastLED library te gebruiken? Het is voor jou een stuk makkelijker om zo meerdere chips te ondersteunen.

En ik heb een feature request. Mijn leds beginnen rechtsonder en gaan dan via de rechterkant naar boven. Is dat makkelijk toe te voegen in de software? Uiteraard kan ik het zelf ook in de Arduino programmeren.

[ Voor 24% gewijzigd door HaTe op 03-01-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
De mogelijkheid om de leds elders te laten starten (zoals in jouw setup) staat op de todo list.
FastLED lib zal ik zeker eens bekijken in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ik heb mijn setup werkend met dit image: raspbmc_with_fushicai_lightberry_v3
Ik gebruik mijn setup alleen om alles wat via de USB grabber binnenkomt te "vertalen" naar ambilight.
Dus xbmc op de raspberry gebruik ik niet.

Maar in het "raspbmc_with_fushicai_lightberry_v3" image start xbmc vanzelf op. En als ik het afsluit (stop xbmc via Putyy) dan start de raspberry vanzelf opnieuw op.
Eigenlijk wil ik dat xbmc helemaal niet vanzelf opstart (het mag er zelfs vanaf).

Ik heb geprobeerd om dit in /etc/rc.loca te zetten:

sleep 10
service xbmc stop

Maar dan sluit XBMC af en start de Raspberry weer vanzelf opnieuw op.
Dus dat is niet de oplossing. Het is beter om XBMC uit de opstart directoy te halen. Maar ik weet niet hoe dat moet

Een andere oplossing zou zijn om een ander image te pakken. Maar dit is nou net het image waarmee ik mijn utv007 Fushicai grabber aan de praat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik krijg de grabber niet aan de gang. Heb verschillende img geprobeerd, maar telkens een andere uitwerking. Nu draai ik openelec en hier is het wel mogelijk om een screenshot te maken. Alleen zijn deze shot zwart. Met raspian kreeg in alleen screenshots terug van de pi zelf.

Mijn opstelling is:

Raspberry pi B
Arduino pro micro
Usb hub
HDMI2AV
HDMI splitter
WS2812b
Dit allemaal op een 5v 10a voeding

Hier ook mijn hyperion config
https://dl.dropboxusercon...5470/hyperion.config.json

Alles werkt prima met content van de Pi zelf.. Ook de android app werkt.
Nu de grabber nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@thommy86: koop een andere grabber.. Heb ook lopen kloten om een grabber aan de praat te krijgen, lukte niet.. Met andere type werkte het meteen.. Wel met een custom openelec image van lightberry overigens.
Combinatie van de grabber chipset en OS is nogal tricky..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Mooi werk!
Zelf gebruik ik Hyperion en een Raspberry zodat ik alle HDMI bronnen kan aansluiten.

Een vriend van me kijkt tv via Mediacenter en films met xbmc en Netflix. Dus altijd via zijn computer.

Ik zoek daarvoor nog een oplossing. Hij heeft al een WS2801 ledstrip en een Arduino. Voor zover ik kan beoordelen kan het met Jambilight en Boblight alleen via een xbmc plugin.

Wat zou ik kunnen gebruiken om met de Arduino, ledstrip en Windows pc alles van de pc te kunnen bekijken met Ambilight verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Kitser schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Mooi werk!
Zelf gebruik ik Hyperion en een Raspberry zodat ik alle HDMI bronnen kan aansluiten.

Een vriend van me kijkt tv via Mediacenter en films met xbmc en Netflix. Dus altijd via zijn computer.

Ik zoek daarvoor nog een oplossing. Hij heeft al een WS2801 ledstrip en een Arduino. Voor zover ik kan beoordelen kan het met Jambilight en Boblight alleen via een xbmc plugin.

Wat zou ik kunnen gebruiken om met de Arduino, ledstrip en Windows pc alles van de pc te kunnen bekijken met Ambilight verlichting?
JambiLight heeft ook desktop capture :)
Deze is wel (nog) niet zo snel als de XBMC plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
CyBeRSPiN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 06:54:
@thommy86: koop een andere grabber.. Heb ook lopen kloten om een grabber aan de praat te krijgen, lukte niet.. Met andere type werkte het meteen.. Wel met een custom openelec image van lightberry overigens.
Combinatie van de grabber chipset en OS is nogal tricky..
Heb je een link naar de laatste die je hebt aangeschaft? Die ik nu heb is een stk1160.. Ik draai nu ook de openelec van lightberry..

Zodra lightberry oe 5.0 goed gecompileerd krijg, maakt hij ook een rasplex versie.. Nu gebruik ik wel even een chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
beele schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:35:
[...]

JambiLight heeft ook desktop capture :)
Deze is wel (nog) niet zo snel als de XBMC plugin.
Oké. Cool!
En een Media Center plugin? Of werkt dat gewoon met de desktop capture?

Je zegt nog niet zo snel. Betekent dat dat je er nog wel mee verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beele
Kitser schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:39:
[...]

Oké. Cool!
En een Media Center plugin? Of werkt dat gewoon met de desktop capture?

Je zegt nog niet zo snel. Betekent dat dat je er nog wel mee verder gaat?
Media center capture moet je eens proberen, kan ik zo niet vanbuiten zeggen.

En ik ben aan het bekijken om de desktop capture sneller te maken, zou normaal wel al semi deftig moeten werken (op 1080p een 10-20 fps afhankelijk van je cpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

thommy86 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Heb je een link naar de laatste die je hebt aangeschaft? Die ik nu heb is een stk1160.. Ik draai nu ook de openelec van lightberry..

Zodra lightberry oe 5.0 goed gecompileerd krijg, maakt hij ook een rasplex versie.. Nu gebruik ik wel even een chromecast..
Had ook eerst de stk1160 zonder succes.. Via Lightberry los de grabber besteld, een fushicai usbtv007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
CyBeRSPiN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 23:08:
Had ook eerst de stk1160 zonder succes.. Via Lightberry los de grabber besteld, een fushicai usbtv007.
Thanks, Zat al te kijken naar een fushicai.. Op de lightberry site staat alleen de stk1160.. Heb je een mail gestuurd, of stond de fushicai toen nog in de shop?

Alles werkt eigenlijk prima.. Alleen nu de grabber nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er stond destijds geen type bij geloof ik..
Ellende is dat chipset bijna nooit genoemd wordt.. Wellicht op ebay zoeken en contact opnemen met verkopers?

Hiermee kreeg ik het werkend: http://raspberry-at-home....-love/#comment-1496063978

Maar anderzijds: die stk1160 is ook veel in gebruik en zou je wel aan de praat moeten kunnen krijgen.. Ik had meteen al (per ongeluk) 2 verschillende grabbers besteld en ben gestopt met verder uitpluizen van stk1160 toen de usbtv007 wel meteen goed werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Een STK1160 werkt prima mits je een image met de goede ondersteuning hebt. Draait bij mij naar tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
CyBeRSPiN schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:51:
Er stond destijds geen type bij geloof ik..
Ellende is dat chipset bijna nooit genoemd wordt.. Wellicht op ebay zoeken en contact opnemen met verkopers?

Hiermee kreeg ik het werkend: http://raspberry-at-home....-love/#comment-1496063978

Maar anderzijds: die stk1160 is ook veel in gebruik en zou je wel aan de praat moeten kunnen krijgen.. Ik had meteen al (per ongeluk) 2 verschillende grabbers besteld en ben gestopt met verder uitpluizen van stk1160 toen de usbtv007 wel meteen goed werkte..
Thedr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:37:
Een STK1160 werkt prima mits je een image met de goede ondersteuning hebt. Draait bij mij naar tevredenheid :)
Ik heb heel veel verschillende images gebruikt.. Ook degene van het Duitse forum.. Ik krijg de boel wel aan de gang.. Config switch enzo.. Maar de screenshot blijft zwart, groen of grijze strepen (van licht naar donker). Ik heb ook gelezen dat Je gewoon pech kan hebben met je stk1160, en ik denk dat ik nu pech heb.. Heb (zover ik weet) alles geprobeerd..

@Thedr waar heb je de stk1160 besteld?

Ik heb lightberry gemailt of hij nog een fushicai heeft liggen.. Ebay en aliexpress zijn maar onduidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
thommy86 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:05:
[...]

[...]

Ik heb heel veel verschillende images gebruikt.. Ook degene van het Duitse forum.. Ik krijg de boel wel aan de gang.. Config switch enzo.. Maar de screenshot blijft zwart, groen of grijze strepen (van licht naar donker). Ik heb ook gelezen dat Je gewoon pech kan hebben met je stk1160, en ik denk dat ik nu pech heb.. Heb (zover ik weet) alles geprobeerd..

@Thedr waar heb je de stk1160 besteld?

Ik heb lightberry gemailt of hij nog een fushicai heeft liggen.. Ebay en aliexpress zijn maar onduidelijk!
Pech kan natuurlijk altijd, helaas. Ik heb de mijne op Ebay besteld, maar de betreffende verkoper en product zijn niet meer actief.
Zeker bij een stk1160 komt de configuratie erg nauw overigens, bij mij werkt het met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
"grabber-v4l2" :
    {