Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://blog.scifi.com/tech/pics/Philips_amBX.jpg
Ontdek de nieuwe manier om helemaal op te gaan in PC-games. Met amBX speelt de game zich in uw kamer af dankzij de nieuwe reeks apparatuur voor PC-games. De game blijft niet langer beperkt tot uw scherm. U beleeft de game als nooit tevoren.

De amBX-reeks

Met de amBX-apparatuur bevindt u zich midden in de game doordat de actie in de game wordt gesynchroniseerd met licht-, kleur-, geluids-, tril- en windeffecten voor een ongelooflijke game-ervaring.

Voel de wind als u met zeer hoge snelheid een haarspeldbocht neemt; zie de verlichting aan de rand van uw gezichtsveld terwijl u door een zeer nauwe ruimte snelt; voel trillingen die sterker worden als een vijand plotseling achter u opduikt. Welke game u ook speelt, met de amBX-apparatuur ervaart u de game nog intenser.

Kies uit verschillende combinaties van snel en gemakkelijk in te stellen effecten.
Philips site

YouTube filmpje

Afbeeldingslocatie: http://akamai.edeal.com/images/catalog3073/folder17807/img5433492.jpg
De complete set met alles erop eraan is nu te koop voor €399,-

heeft iemand ervaring hiermee? Werkt het goed?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:17
Ze stonden afgelopen jaar op de gameplay met zo'n setje. Ik was niet onder de indruk van de lampjes om maar even met het understatement van het jaar te spreken. 8)7

Het lijkt me dat die fans alleen kunnen werken als dat in de game ingebakken zit wat er geen/weinig zullen zijn.

Over de kwailiteit van de boxjes kan ik geen zinnige uitspraak doen.

edit: het was er redelijk donker en ze hadden een hoekje gebouwd met de monitor, ambx set er in. Maar op het scherm waren allerlij kleuren te zien en de lampjes produceerden alleen wisselende soorten roze ;(

Het stond groots in de mediamarkt folder, misschien dat ze daar een demo hebben?

[ Voor 28% gewijzigd door martijnve op 25-10-2007 18:15 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
er wordt gekeken naar snelheid en beweging. En daar reageren de fans op. Dus opzich kan het wel. maar het ziet er ook gewoon goed uit. Een goed setje speakers kost ook al 150 euro. Nu krijg je ook nog sfeerverlichting erbij, en dat is meestal ook niet goedkoop.
maar heb je verlichting gezien in een grote zaal? Of was het beetje donker en afgesloten, want dan heb je gelijk een ander effect.

Het staat gewoon rete gaaf op je bureau :D

wil wel eigenlijk weten waar je dit kan uittesten.

[ Voor 26% gewijzigd door DNA_Saint op 25-10-2007 18:05 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

het ziet er maar goedkoop uit (om ook maar eens met een zware understatement af te komen :p)
fans die in je gezicht blazen tijdens het spelen 8)7. Voor dat geld koop ik me toch veel betere randapparatuur die men gamerservaring dan ook nog eens veel beter beïnvloeden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Bij Gamekings hadden ze er al een kort reviewtje van gemaakt. Het is een leuk idee, maar vooral die ventilatoren zijn heerlijk nutteloos en ik denk ook niet dat er veel spelontwikkelaars zijn die er ondersteuning aan gaan geven. Dus leuk voor als je niet weet wat je met je geld moet of van over the top houdt, maar meer ook niet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
toch positieve review van gamekings. Maar gewoon die ambient light is al erg gaaf. En dit kan je volgens mij ook gewoon aansluiten op je tv :D

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Haha, die jongens (productontwikkelaars) zitten bij mij aan de overkant van de gang.

* MeMoRy werkt nu al een half jaar bij Philips Research Eindhoven...

Ik zou er nog zo'n force feedback vest bij kopen, dan heb je nog meer ervaring.

Een beetje kwaliteit force feedback stuur kost trouwens ook al iets in die orde..

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:39

QinX

Shai-Hulud

Als het zo door gaat ben je voor high-end randapparatuur ook tegen de 2000 kwijt (incl 24" monitor enzo)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10

FeaR

In GoT we trust

Vorig jaar ook op de Gameplay het desbetreffende setje mogen aanschouwen en het kon me niet echt bekoren.

Persoonlijk game ik dan liever op mijn ambi-light tv en een losse surround-set. Ben je wel wat meer euro's kwijt, maar wel meer kwaliteit. En ja, dan heb je die ventilatoren niet maar de twee belangrijkste componenten wel :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De complete Ambx set kost 399 euro, een mooie Aurea bijna 4000 euro. Dat is toch een beetje appels met peren vergelijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 26-10-2007 00:33 . Reden: ik wil ook een Aurea voor 400 eu! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 22:10

FeaR

In GoT we trust

Edmin schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:05:
De complete Ambx set kost 399 euro, een mooie Aurea bijna 400 euro. Dat is toch een beetje appels met peren vergelijken.
Als jij mij vertelt waar ik een Aurea voor 400 euro kan kopen doe ik je er een cadeau.

Maar snap wel wat je bedoeld. Alleen vergelijk je nu weer de nieuwste en meest geavanceerde ambi-light tv met een setje met wat lampjes op de speakers. Je zou dus ook kunnen vergelijken met een mindere ambi-light tv en dan zit je aan een prijs van 2-3 keer de Ambx-set.

Maar nogmaals: je hebt dan wel meer kwaliteit. Al zullen mensen nu wel weer gaan zeggen dat je niet kan gamen op een 32" HD Ready of 37" Full HD.

Maar laat ik het dan zo verwoorden:
Naar mijn inziens is die Philips Ambx Set een te dure gadget voor wat je krijgt. Dan zou ik dus liever wellicht 5 keer zo veel geld uitgeven en dan wel waar voor mijn geld hebben.
Denk ook dat je volgend jaar ook niets meer zal horen over deze set...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toch is gamen op je TV met een PC niet echt algemeen gebruik. Al was het alleen maar omdat ze vaak niet beide in dezelfde ruimte staan. Of omdat de resoluties niet lekker scalen.

Geen idee og Ambx wat is, maar ik vind iig de poging van Philips bewonderenswaardig. Ik zou op zoek gaan naar een demo-setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:03

BaRF

bijna kerst

zou leuk zijn als ze voor bv 200 enkel de ambilight zouden verkopen :) Dan zou het interessant zijn, maar ik denk dat voorlopig de markt nog niet echt vol gaat lopen met geur modules enzo :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
idd barf! daar zou ik ook wel interesse voor hebben.. Heb nu een kleinere philips TFT tv en zou daar best een soort AmbiLight module achter willen hangen! laat die wind en regenmodules maar zitten dan :)

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238264

Heb zo een setje thuis staan en echt super mooi geluid en de licht effecten zijn ook helemaal super de wind en trillingen zijn ook heel gaaf alleen wordt het nog niet veel echt ondersteunt maar heb gehoord dat er wel wat games aankomen die het ondersteunen owja en kijk voor de verandering eens op prijsvergelijk.nl kom je er al snel achter dat het ook voor €298 kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 238264 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:34:
Heb zo een setje thuis staan, echt super mooi geluid en de lichteffecten zijn ook helemaal super. De wind en trillingen zijn ook heel gaaf, alleen wordt het nog niet veel echt ondersteund. Ik heb gehoord dat er wel wat games aankomen die het ondersteunen.
Owja, kijk voor de verandering eens op prijsvergelijk.nl kom je er al snel achter dat het ook voor €298 kan.
Hi, welkom op GoT. Goede reactie, maar let in het vervolg wat beter op je interpunctie. Zo maak je je post een stuk beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:35
Ja ik denk er ook aan zo'n set te kopen. Bij azerty staat hij ook maar voor 305 euro. In de Media Markt denhaag is hij gewoon 399. Helaas was hij daar niet uitgestalt. Alleen de drivers voor vista zijn nog in Beta fase en voor vista 64 bit zijn ze zelfs nog bezig. En laat ik nou net Vista 64 bits editie hebben:(

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100447

ProGamer Kit besteld... wat een aanrader!!
Machtig hoe de 5 lampen afzonderlijk reageren op games en dvd's in mediacenter.
Van alleen wisselend roze licht is absoluut geen sprake, was waarschijnlijk oudere software.
De nihiele vertraging zou volgens Philips in de volgende software update moeten zijn opgelost.
Boxen produceren zeer goed geluid 8)
Valt qua prestatie tussen de x230 en z2300 van logitech in!

Edit: van de in december uitgebrachte software versie 1.4 is van vertraging idd amper nog sprake.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 100447 op 09-01-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21
Jammer dat er geen 5.1 set te koop is.

bte; kan iemand deze topic ff verplaatse naar Audio & Hi-fi?

[ Voor 45% gewijzigd door Bull op 09-01-2008 00:20 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bull schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:20:
Jammer dat er geen 5.1 set te koop is.

bte; kan iemand deze topic ff verplaatse naar Audio & Hi-fi?
De 5.1 set wordt al aangeboden o.a. bij 4launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 21:11
Anoniem: 100447 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:49:
[...]

He Def W,

Jij bent in het bezit van zo'n AmBX setje toch? Ben je er tevreden over?

Ik ben van plan om hem binnenkort te bestellen. Je zegt dat 4Launch de 5.1 serie heeft maar er staat wel een 2.1 plaatje bij.

Op de plaatjes ziet de set er mooi uit, blauw metallic kleur. Is dit in het echt zo, of is het in het echt een veel donkere kleur?

En nog een vraag (haha:P), ik wil er een 22" TFT scherm bijkopen, is deze te groot of moet ik die wandverlichting dan tegen de muur aanhangen ipv. gewoon op het bureau neer te zetten?

Nu hopen dat er veel vette games uitkomen met AmBX, want support valt nog beetje tegen.

He bedankt alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als er staat dat ze 5.1 verkopen, verkopen ze 5.1, ongeacht het plaatje (want 2.1 staat ook te koop maar voor 'maar' €225).

Qua kleur zou ikzelf voor zwart gaan, omdat je daar toch minder 'last' van hebt wanneer er allerlei kleuren licht op schijnen.

Een 22" TFT.. waarom zou dat te groot zijn? Het is volgens mij juist de bedoeling dat je het licht indirect ziet, van achter de muur, over je monitor, over je bureau, etc., en dat gaat juist het best wanneer je de lamp zelf niet ziet hangen. Zeker wanneer je monitor enigzinds tegen de muur oid aan staat, maakt dat niet uit, maar in het donker natuurlijk helemaal nooit.

Van dit support.. Ik vind het maar vreemd. Als Philips een beetje moeite zou doen hadden ze al wat support kunnen bakken dat via het OS loopt, zodat je niet per sé bepaalde games nodig hebt... En lastig is dat niet, want het is in de crewfora zelfs al gelukt om een LivingColors-lamp als ambilitght te laten werken in Windows Media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:33
Vond het niet zo bijzonder na die demo op de gameplay te hebben gezien.
Maar die marketing in Japan is wel geniaal te noemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
TheZeroorez schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:37:
Als er staat dat ze 5.1 verkopen, verkopen ze 5.1, ongeacht het plaatje (want 2.1 staat ook te koop maar voor 'maar' €225).

Qua kleur zou ikzelf voor zwart gaan, omdat je daar toch minder 'last' van hebt wanneer er allerlei kleuren licht op schijnen.

Een 22" TFT.. waarom zou dat te groot zijn? Het is volgens mij juist de bedoeling dat je het licht indirect ziet, van achter de muur, over je monitor, over je bureau, etc., en dat gaat juist het best wanneer je de lamp zelf niet ziet hangen. Zeker wanneer je monitor enigzinds tegen de muur oid aan staat, maakt dat niet uit, maar in het donker natuurlijk helemaal nooit.

Van dit support.. Ik vind het maar vreemd. Als Philips een beetje moeite zou doen hadden ze al wat support kunnen bakken dat via het OS loopt, zodat je niet per sé bepaalde games nodig hebt... En lastig is dat niet, want het is in de crewfora zelfs al gelukt om een LivingColors-lamp als ambilitght te laten werken in Windows Media player.
Ja maar als ze 5.1 zeggen dan verwacht ik dat er 5 boxjes bijzitten + 1 subwoofer. Deze bestaat helemaal niet, staat ook niet op Philips site. De '5.1' set bestaat dus gewoon uit 2.1 boxjes + 2 fans + trilding + wandlamp. ik vind niet dat ze er dan bij moeten zetten dat het 5.1 is.

Die andere set is ook 2.1 alleen zonder de 2 fans en zonder de wandlamp.

Misschien zie ik het verkeerd en geven ze er 3 boxjes extra bij, geen idee.

Wat ik uit jouw antwoord opmaak is dat er dus 2 kleuren zijn? Blauw en zwart?
Ja, ik vind die blauwe kleur toch wel mooier, als ze overdag op mijn bureau staan, maar smaken verschillen ;).

Ik zou hem eigenlijk nog wel in het echt willen zien, even kijken bij MediaMarkt Alkmaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21
Anoniem: 100447 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:49:
[...]

Das nog steeds 2.1. staat ook op de Hardware.info site

http://www.hardware.info/...roduct/Philips_SGC5103BD/

edit: ik lees op de ambx site dat er later een 5.1 set wordt uigebacht *O*

[ Voor 11% gewijzigd door Bull op 09-01-2008 15:45 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Jappe schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:29:
He Def W,

Jij bent in het bezit van zo'n AmBX setje toch? Ben je er tevreden over?

Op de plaatjes ziet de set er mooi uit, blauw metallic kleur. Is dit in het echt zo, of is het in het echt een veel donkere kleur?

En nog een vraag (haha:P), ik wil er een 22" TFT scherm bijkopen, is deze te groot of moet ik die wandverlichting dan tegen de muur aanhangen ipv. gewoon op het bureau neer te zetten?

Nu hopen dat er veel vette games uitkomen met AmBX, want support valt nog beetje tegen.

He bedankt alvast :D
Ja dit is egt top! al moet je het licht in de kamer uiteraard dimmen, bij de mediamarkt onder de TL is het idd geen gezicht nee... :P

de set wordt alleen geleverd in een diep donkerblauw metallic, wat overigens heel stijlvol staat, zelfs naas mijn witte pc.
ambx overstijgt ambilight totaal omdat er apart een code voor wordt geschreven en dus ook eigen effecten toont naast de kleuren die op het beeldscherm verschijnen, daarvoor komen er ook sets voor de consoles dit jaar.
Voor 'niet ondersteunde games' krijg je wel alleen een ambilighteffect.., wat overigens prima dienst doet d:)b

Support valt me juist heel erg mee..? de lijst met ondersteunde games (ook oudere) groeit hard en op het ambx forum laten de ontwikkelaars regelmatig info achter over nieuwe features in de volgende software (mediaplayer / websites) en springen ze in op geposte ideeen. http://www.ambx.com/forum/

Grootte van de monitor zal geen problemen veroorzaken, of je moet er een willen halen van 2 meter hoog :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100447 op 09-01-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Anoniem: 100447 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:11:
[...]

Ja dit is egt top! al moet je het licht in de kamer uiteraard dimmen, bij de mediamarkt onder de TL is het idd geen gezicht nee... :P

de set wordt alleen geleverd in een diep donkerblauw metallic, wat overigens heel stijlvol staat, zelfs naas mijn witte pc.
ambx overstijgt ambilight totaal omdat er apart een code voor wordt geschreven en dus ook eigen effecten toont naast de kleuren die op het beeldscherm verschijnen, daarvoor komen er ook sets voor de consoles dit jaar.
Voor 'niet ondersteunde games' krijg je wel alleen een ambilighteffect.., wat overigens prima dienst doet d:)b

Support valt me juist heel erg mee..? de lijst met ondersteunde games (ook oudere) groeit hard en op het ambx forum laten de ontwikkelaars regelmatig info achter over nieuwe features in de volgende software en springen ze in op geposte ideeen. http://www.ambx.com/forum/

Grootte van de monitor zal geen problemen veroorzaken, of je moet er een willen halen van 2 meter hoog :P
Diep donkerblauw metallic, dus niet echt te vergelijken met de plaatjes op internet? Ik zie namelijk op youtube veel filmpjes en daar ziet de set er wel heeel donker uit, bijna zwart. Ik vind die kleur op de plaatjes erg mooi, maar zal wel vertekend zijn :P Maar je ziet nog wel dat het blauw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Jappe schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:20:
[...]

Diep donkerblauw metallic, dus niet echt te vergelijken met de plaatjes op internet? Ik zie namelijk op youtube veel filmpjes en daar ziet de set er wel heeel donker uit, bijna zwart. Ik vind die kleur op de plaatjes erg mooi, maar zal wel vertekend zijn :P Maar je ziet nog wel dat het blauw is?
ja hoor... absoluut blauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Ok, mocht je toevallig nog een foto op je pc hebben en die willen posten dan zou ik dat wel prettig vinden. ;)

EDIT: Kijk maar is naar dit plaatje: http://www.hardware.info/images/news/ifa07-philips-ambx.jpg.
Is dit nou andere kleur of echte kleur?

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Jappe op 09-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 13:03

BaRF

bijna kerst

hey ik wil zon starterskit wel hebben, maar een vraag: op een review site las ik dat als je een 'normale'/oudere/niet-speciaal-gepatchte game hebt, dat dan de kleuren enkel op het geluid werken?? Dat is toch onzin, het reageerd toch puur op de beeld info, net als bij een ambilight tv?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
BaRF schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:56:
hey ik wil zon starterskit wel hebben, maar een vraag: op een review site las ik dat als je een 'normale'/oudere/niet-speciaal-gepatchte game hebt, dat dan de kleuren enkel op het geluid werken?? Dat is toch onzin, het reageerd toch puur op de beeld info, net als bij een ambilight tv?
Ik heb ook al wat artikelen gelezen. Heb hem nog niet in het bezit.

Als de game wordt ondersteund door amBX, dan reageert de set inderdaad op de kleuren die worden vertoont op het beeldscherm. Dit kunnen ook oudere games zijn, zoals Half-Life 2. Zie www.ambx.com/forum/ voor meer informatie.

Waarschijnlijk bedoelde ze bij die review dat bij 'niet-ondersteunde' games alleen het geluid werkt!
Je hebt namelijk ook games waarbij zowel het licht als de fans niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Trouwens, gaat deze set werken op onboard audio of heb ik perse een geluidskaart nodig?

Graag zo snel mogelijk een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Jappe schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:46:
Trouwens, gaat deze set werken op onboard audio of heb ik perse een geluidskaart nodig?

Graag zo snel mogelijk een antwoord!
Werkt op elke analoge geluidsuitgang (gewoon jack), lampen worden aangestuurd via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ben al een paar keer naar MM geweest om het te testen. Maar die ambient light werkt naar mijn mening niet echt?
Ik speel de game, maar het licht blijft blauw...

En volgens mij gaat het wel iets goedkoper worden. Tenminste, dat hoorde ik via via...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
DNA_Saint schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:05:
Ik ben al een paar keer naar MM geweest om het te testen. Maar die ambient light werkt naar mijn mening niet echt?
Ik speel de game, maar het licht blijft blauw...

En volgens mij gaat het wel iets goedkoper worden. Tenminste, dat hoorde ik via via...
MM kennende zal er wel geen FXgen+ Patch geinstalleerd zijn. Deze is nodig om Crysis te laten werken op amBX. Zie ook http://nl.youtube.com/watch?v=sjgMs4zKwlA

Ik heb hem gisteren besteld voor 300 euro, is al een stuk goedkoper dan de 400 euro die vermeld staat op Philips.nl. Ik weet niet hoe duur hij is bij Mediamarkt?

Als ik hem binnen heb zal ik wat ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251982

Voor de geïnteresseerden onder jullie.
Ik heb met een wedstrijd van Studio Brussel de Philips ambx premium kit gewonnen.
Ik ben totaal geen gamer en mijn computer is er zeker niet klaar voor.
Ook mijn kindjes zijn nog veel te jong voor dit soort gadget.
Ik heb mijn weg naar dit forum gezocht om er vanaf te geraken.
Het zou jammer zijn moest ik het hier in de kast laten wegkwijnen.
Voor 225 EUR wil ik het pakket wegdoen. Het gaat hier om een nieuw toestel, volledig verpakt in de doos. (allen de doos heeft open geweest om de inhoud te bekijken). Alle toebehoren zijn nog voorzien van een ongeopende plastic verpakking.
Zelf af te halen in Nijlen, aangezien het nogal een grote doos is
Jullie zien maar, indien er nog iemand tips heeft om de juiste personen te bereiken dan laat je het maar weten.
Mijn advertentie is te bekijken via onderstaande url

http://www.kapaza.be/detail/8274571/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 21:36
Anoniem: 251982 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:15:
Voor de geïnteresseerden onder jullie.
Ik heb met een wedstrijd van Studio Brussel de Philips ambx premium kit gewonnen.
Ik ben totaal geen gamer en mijn computer is er zeker niet klaar voor.
Ook mijn kindjes zijn nog veel te jong voor dit soort gadget.
Ik heb mijn weg naar dit forum gezocht om er vanaf te geraken.
Het zou jammer zijn moest ik het hier in de kast laten wegkwijnen.
Voor 225 EUR wil ik het pakket wegdoen. Het gaat hier om een nieuw toestel, volledig verpakt in de doos. (allen de doos heeft open geweest om de inhoud te bekijken). Alle toebehoren zijn nog voorzien van een ongeopende plastic verpakking.
Zelf af te halen in Nijlen, aangezien het nogal een grote doos is
Jullie zien maar, indien er nog iemand tips heeft om de juiste personen te bereiken dan laat je het maar weten.
Mijn advertentie is te bekijken via onderstaande url

http://www.kapaza.be/detail/8274571/
Misschien slimmer om te adverteren in Vraag en Aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:03
Leuk concept, maar ik denk dat dit nog maar het begin is.
Ik verwacht dat er meer producenten met dergelijke game-ervaring producten gaat komen. Het zal ook nog wel verder ontwikkeld gaan worden.

Anoniem: 251982

Termi schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Misschien slimmer om te adverteren in Vraag en Aanbod.
Bedankt voor de tip.
Heb weinig ervaring met dit soort dingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Jammer dat ik tegenwoordig meer een consolegamer ben in plaats van een pc gamer.

Verder begrijp ik dat ambx niks doet met spellen die totaal niet ondersteunt worden? Of gaat ambx dan over op een soort van 'basis mode'?

Overigens lees ik op www.ambx.com dat er plannen zijn om ambx naar de ps3, xbox360 en wii te brengen (begin 2009). Jammer dat we hier zo lang op moeten wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door OCTheEagle op 22-02-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand alleen de AMBX starter kit toevallig...? (misschien filmpje van op youtube ofzo?)

Want volgens sommige sites is het alleen de licht effecten, precies wat ik wil aangezien ik al een best goed 5.1 setje heb.

En zo ja waarom verschillen de prijzen zo gigantisch.... soms 100 euro of meer.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 28-04 14:15
Ik heb alleen de starter kit, en ik moet zeggen dat het ding leuke effecten geeft bij games en bij films. Het moet alleen wel echt goed donker zijn in je computer kamer wil het zien, de led lampjes zijn niet zo sterk. Daarnaast vraagt het bij sommige games ook wel redelijk wat system resources. Dus als je nu op het randje van speelbaar zit gaat het lastig woorden om het ding aan te drijven.
Dat wordt overigens wel steeds beter met elke firmware revisie.

Er staan wel wat filmpjes op het forum van AMBX. http://www.ambx.com/forum/

Het verschil in prijs kan ik ook niet echt verklaren, maar dat zie je wel vaker als je in pricewatch kijkt bij de iets minder vaak verkochte producten. Het zijn vaak winkels die hun prijzen niet update en dit zal de ooit de vraagprijs zijn geweest.

Ik zou zeggen ga voor de goedkoopste bij de eerste winkel die je vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Zarkov kan je me toevallig vertellen waar jij hem hebt gehaald ? En de prijs :P ?

En het geeft geen problemen in combo met een 5.1 setje ? Die starter kit werkt via USB ?

Ik vind dat er maar bar weinig info te vinden is op het internet en vaak foutief ook nog. Thank god for tweakers forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Bij 4-launch voor ongeveer 120 geloof ik. Ik weet dat de media markt ze ook heeft, maar op dat moment waren ze niet op voorraad.

Wat je krijgt in die starterkit bestaat uit één wallwasher (dus het ding wat je achter je monitor plaatst) en twee zijpilaren met daarin de zij lampen.

De wallwasher sluit aan op je computer via USB en via een adaptertje op netspanning. De twee zijpilaren sluit je aan op de wallwasher via een soort D-sub stekker. Max lengte is 1 meter.
Daarna is het een kwestie van de benodigde drivers installeren en je bent klaar.

Voor de rest doet het ding dus niets met muziek of bestaande geluidsystemen. Het systeem werkt wel met winamp bijvoorbeeld maar daarbij reageert deze op visuals en niet op het geluid.

Ik ben zelf aan het twijfelen om er een tweede starter set bij te halen, dit omdat ik een redelijk grote monitor heb (30”) en de lamp dus niet echt meer zie als deze recht achter de monitor staat. Met twee systemen kan ik ze links en rechts van de monitor plaatsen dan moet het wel een sterker effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
wauzers dat ziet er dan zekers strak uit.

Thanks for the info zarkov !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:52

Licko

ZVDK

ik heb op mijn opleiding ook een setje gewonnen, alleen met lichteffecten. alleen gebruik geen windows :)

ze werken niet op de mac/xbox 360 of wel?

desnoods maar op marktplaats gooien :)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-04 10:11
Ik heb gister maar eens de AmbX Starter Kit besteld. (De verlichtingset)
Had namelijk al eerder zitten kijken naar MoMolight, A.R.E. etc.
Maar zelf een beetje gaan solderen gaat geen succes worden en A.R.E. is niet leverbaar zonder speakers voor zover ik weet. Aangezien ik laatst de Gigaworks T40 gehaald heb, heb ik geen boxen nodig. (Ben ik trouwens erg tevreden over _/-\o_ ).

[ Voor 5% gewijzigd door Kroga op 19-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Ik heb een tijd terug een AMBX premium set gewonnen op gamez.nl. Ik ben er supper blij mee maar nu onder windows vista home premium 64 bit SP1 werken ze niet :( alleen het geluid doet het, geen licht effecten ofzo, al tientalle keren opnieuw geinstalleerd zonder succes.

Heeft iemand anders dit ook gehad en weet iemand dan de oplossing?

(eerst deden ze het wel op XP, heb net een nieuwe pc dus wil het wel gebruiken bij games ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279311

ik heb nou ook zo een ambx setje alleen als ik de led lampjes aan doe dan gaat er bij sommigen kleuren en komt er een zeer hoge piep door de boxjes,
weet iemand of dit normaal is of dat het een het setje ligt
oja ik heb de premium kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Kan iemand mij vertellen of de deze units (ik ga voor de Game pro) meteen mee kleurt met bijv je desktop, video, browsen enz?
Ik speel wel games (COD4 en Left 4 Dead) maar zou het ook leuk vinden als dat ding altijd wat te doen heeft en niet 70% van de tijd wit is :)

En zit er in de boxen een tulp aansluiting voor je headphone?

[ Voor 18% gewijzigd door ixl85 op 25-11-2008 19:25 ]

• Zarkov
ixl85 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:56:
Kan iemand mij vertellen of de deze units (ik ga voor de Game pro) meteen mee kleurt met bijv je desktop, video, browsen enz?
Ik speel wel games (COD4 en Left 4 Dead) maar zou het ook leuk vinden als dat ding altijd wat te doen heeft en niet 70% van de tijd wit is :)

En zit er in de boxen een tulp aansluiting voor je headphone?
Volgens mij kleuren ze standaard niet mee met hetgeen wat je op je Desktop doet, ze reageren namelijk ok Directx calls voor alle niet voorgeprogrammeerde programma’s zoals winamp, mediaplayer etc. Volgens mij staan er geen voorgeprogameerde browsers bij. Wat je wel kunt doen is zelf verschillende patronen op de achtergrond laten draaien aan de hand van wat je zelf progameert of het ding via winamp of iets dergelijks mee laten draaien.

Ik heb zelf alleen de starterkit en dus niet de varriant met boxjes, ik weet dus ook niet of er een tulp aansluiting op zit. Ik dacht wel dat philips een redelijke uitgebreide handleiding online heeft staan op ambx.com, of anders is er vast wel iemand op dat forum die jou verder kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zarkov op 27-11-2008 12:39 ]

• HammerNL
  • Niet online
Ik loop stage bij Philips en zie net in m’n mailbox een aanbieding in de philips ‘myshop’, Philips amBX premium kit voor 99,95 komt er een nieuwe generatie op de markt binnekort? Of is de prijs van deze setjes inmiddels al vrij ver gedaald?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

HammerNL schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:58:
Ik loop stage bij Philips ...komt er een nieuwe generatie op de markt binnekort?
Uhm, jij loopt toch stage bij Philips? ;)

• HammerNL
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:03:
[...]

Uhm, jij loopt toch stage bij Philips? ;)
hehe grappig.. Was meer uit nieuwsgierigheid of iemand daar iets over gehoord had, ik niet teminste. Sowieso zal dat amBX gebeure hier niet in Eindhoven worden ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Laatst online: 04-08-2022
Heb helaas ook het setje van de ambx, Licht effect vind ik mooi ook als ambient verlichting.
Maar het geluid vind ik gewoon niet om aan te horen, Als ik dit geweten had kocht ik wel het starter setje.
Maar ik kon voor een mooi prijsje de premium krijgen.
Waar ik aan zat te denken om de speakers onder handen te nemen en mogelijk het filter.
Als ik het goed heb zijn het 2 inch speakers die gebruikt zijn ? Kan dit zo even niet terug vinden.
Dacht zelf om mijn oude Z3 set te slopen omdat ik vind dat die set veel beter geluid heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Trunks81 op 08-12-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh mooi... dan weet ik dat ik als audio fan dus niet de boxen moet aanschaffen... Starterskit it is!
HammerNL, zou je iets te weten kunnen komen of er op korte termijn een nieuwe serie aan komt :*
Dan wacht ik namelijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Ja daar baal ik zelf als audio fan ook behoorlijk van.
Het setje wat ik nu heb is gekocht voor de prijs die HammerNL vermeld.
Maar ok nu gelijk de starter kit te kopen vind ik te ver gaan.
Had wel meer verwacht aan geluid voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:32

Bartaz

Likes cookies!

Weet iemand of je ook los een extra verlichtings-bar voor achter het scherm kan kopen, aangezien ik binnenkort een tweede scherm ga halen en wel wil dat de ruimte achter DAT scherm ook meekleurt.

en begreep ik het goed als de Ambx meekleurt met films die in Mediaplayer worden afgespeeld?

• Trunks81
Dan zul je helaas nog een starter kit moeten aanschaffen.
Van VLC weet ik dat het mee kleurt met de film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een stilte hier :X

Ik heb net m'n starter kitje binnen :)
Ff filmpje gemaakt voor de liefhebbers :

http://www.youtube.com/watch?v=OVatG8AjNNE

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag kost bij Ibood de Premium set 99,- :)

http://www.ibood.com/nl/nl

Zoiets noemen wij: Geen geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:10:
Vandaag kost bij Ibood de Premium set 99,- :)

http://www.ibood.com/nl/nl

Zoiets noemen wij: Geen geld ;)
He kut, die had ik moeten hebben.
Ik had hem nog voor 114!

Ook iemand een idee wanneer die SDK nou uitkomt? Zou afgelopen maandag al zijn ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DennusB schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:15:
[...]

He kut, die had ik moeten hebben.
Ik had hem nog voor 114!

Ook iemand een idee wanneer die SDK nou uitkomt? Zou afgelopen maandag al zijn ? :(
Waar heb je die voor 114,- gekocht dan? Ik kom de Premium niet tegen voor dat soort prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:19:
[...]

Waar heb je die voor 114,- gekocht dan? Ik kom de Premium niet tegen voor dat soort prijzen.
O fack, het is nog de premium ook :| Ik dacht de starter... dit is helemaal erg!
Dat ik nu de starter voor 114 heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zoek info over de compatabiliteit met de 360. Het was even aangekondigd, maar kan het nu niet terug vinden. Als het er ergens aankomt die jaar, bestel ik hem natuurlijk even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:33:
Ik zoek info over de compatabiliteit met de 360. Het was even aangekondigd, maar kan het nu niet terug vinden. Als het er ergens aankomt die jaar, bestel ik hem natuurlijk even :)
Met de xBOX360??
Komt er ook iets voor de PS3 dan ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DennusB schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:35:
[...]

Met de xBOX360??
Komt er ook iets voor de PS3 dan ? :o
Dat was wel de bedoeling ja. De PS3 en 360 zouden ondersteund gaan worden melde Philips afgelopen zomer. Dat zou in de loop van 2009 moeten gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:51:
[...]

Dat was wel de bedoeling ja. De PS3 en 360 zouden ondersteund gaan worden melde Philips afgelopen zomer. Dat zou in de loop van 2009 moeten gaan gebeuren.
Als dat gebeurt denk ik pas dat AmBx echt goed gaat lopen!
Dat is gewoon super gaaf :)

Ik ben erg benieuwd, maar denk ook pas dat de PS3 & 360 pas ondersteund kunnen worden als die SDK uit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DennusB schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Als dat gebeurt denk ik pas dat AmBx echt goed gaat lopen!
Dat is gewoon super gaaf :)

Ik ben erg benieuwd, maar denk ook pas dat de PS3 & 360 pas ondersteund kunnen worden als die SDK uit is ?
Het is uitgesteld, maar nog wel onderweg:
For a lot of very complicated reasons in the end it was decided not to pursue this for 2008. However it is still very much part of our plans and work is well under way.

Realistically there is unlikely to be any product launched for these platforms until well into 2009 as you can imagine most new products get aimed at the Christmas market. But we will provide news as soon as we can on what to expect.

I hope in the meantime that we will continue to provide a better and better PC based experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Vandaag is deze set te koop via iBood voor 99,95 :) Even ter info ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Ik zag hem inderdaad ook al staan. Weet iemand toevallig of er ook een patch is om die set te gebruiken met Lord of the Rings Online? Leek me namelijk wel heel gaaf als het bij die game ook werkt. Het is momenteel echt zo ongeveer de enige game die ik nog speel en lichteffecten en dat soort zaken zouden er zeker goed bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
DeluxZ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:01:
Vandaag is deze set te koop via iBood voor 99,95 :) Even ter info ;)
Whow, dat kan toch niet zo goedkoop!
Ik heb geen ervaring met deze shop, maar hoelang blijft dit zo?

Wat ik me af vroeg he: Hoe is dit systeem verbonden met je pc, want ik zou hem graag bij mn tv willen zetten..
(kabel verlengen) zodat ik ambilight bij mn tv heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:43:
[...]

Whow, dat kan toch niet zo goedkoop!
Ik heb geen ervaring met deze shop, maar hoelang blijft dit zo?
iBood is prima shop, en het blijft zo tot vanavond 12 uur :) Of tot het uitverkocht is.
(Ze hebben elke dag een andere aanbieding)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 16-01-2009 13:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

itarix

404 soul not found

Ik heb hem zelf nu via ibood gekocht. vandaar dat ik nu in dit topic zit ;).

Ik draai nu windows vista x64 volgens de ambx site zou het daarmee moeten werken via de beta driver.
Heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
:o Jawdrop :9
100 euro voor de premiumkit zet me aan het denken. Misschien koop ik hem zodadelijk wel. Hoe is de geluidkwaliteit eigenlijk? Vergelijkbaar met de Logitech Z-2300?

Edit: Mooie review op pcmweb

[ Voor 24% gewijzigd door Joep op 16-01-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28

itarix

404 soul not found

Ik heb hem binnen! :9
Het geluid viel eerst een beetje tegen vergeleken met me oude speaker setje uit het jaar 0.
Maar naar een tijdje begon het toch wat beter te klinken.

De licht effecten zijn erg mooi wel is het een beetje jammer dat tijdens het gebruik van windows er nietzoveel automatisch mee gedaan wordt.

Met wat programmatjes kan ik ze wel aanzetten en overlaten lopen.

De ventilators en trilbalk zijn naar mijn smaak iets wat lawaaiig.

Tot nu toe is het enige spel dat ik heb gespeeld dat alle functies goed gebruikt accesions creed.

Als je gaat rennen gaan de ventilatoren aan, als je valt trilt de balk en de licht effecten kleuren mee met de omgeving.

Als je dan vervolgens iemand dood steekt worden lichten eventjes rood _/-\o_

Al met al erg leuke effecten.

Ik draai nu windows vista x64 met de beta drivers.
en het valt mij op dat veel spellen niet volledige amBX effecten hebben.
Ze werken bijna allemaal alleen maar met de lichten en dan alleen omgeving meekleuren.

Zo doen de trilbalk en de ventilators niks in dead space terwijl dat spel wel op de lijst staat.

in de ambx control panel is er ook geen profiel voor dead space.

Geeft die lijst nou ook spellen aan die alleen de licht effecten kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287318

PWM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:51:
[...]

Komt er dan een geheel nieuwe set of wordt het tegen die tijd mogelijk dat de huidige AMBX op de 360/PS3 aangesloten kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 287318 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:20:
[...]

Komt er dan een geheel nieuwe set of wordt het tegen die tijd mogelijk dat de huidige AMBX op de 360/PS3 aangesloten kan worden?
Volgens een amBX medewerker op het forum kwam er sowieso een aparta set voor de consoles. Ik kan me echter voorstellen dat de huidige versie het ook zouden moeten kunnen, eventueel met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
Heb mijn oog op een Starter Kit.
Lijkt me wel eens interessant om dit te proberen. Rumbler/wind kan dan altijd nog, mocht het effect mij bevallen.

Ik meen echter dat ik laatst in mijn mailbox een nieuwsbrief zag langskomen betreffende een nieuwe driver. Vooral op het 64bit systeem. Zeer interessant aangezien ik x64 draai.

Maar nu kan ik de mail niet terugvinden.. heeft iemand anders hem nog?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279311

Bij phillips my-shop magazin stond de premium er in voor 69 euro inclusief btw.

ik heb nou alleen een tijdje een klein probleem tijdens het spelen van call of duty 4 doet maar 1 fan het als ik hem via directcontrol aanklik dan doet hij het wel iemand toevallig het zelfde probleem en de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
voor €69,- zou ik er ook wel 1 willen :D
kan er alleen niets over vinden ;( en bij de Myshop kan je geen account maken (of is dat iets alleen voor Philips werknemers? |:( )

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:11
Ja, alleen voor phlips werknemers, misschien koop ik er ook wel een daar.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
ah das bale, net nu me andere speakers zijn overleden, althans de center/sub. Dan maar voor de vollepond of een ander setje ;(

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 22:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 04-05 22:18

nlboy

Alles kitz?

Ik heb ook een amBX Premium, maar ik denk dat ik heb misschien toch ga verkopen. Ik heb gemerkt dat het setje heel veel rekenkracht vraagt van de proc. tijdens het gamen (en laat ik een niet al te snelle laptop hebben). :/ Of het huidige setje moet in de toekomst aan de ps3 kunnen worden aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
nlboy schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:17:
Ik heb ook een amBX Premium, maar ik denk dat ik heb misschien toch ga verkopen. Ik heb gemerkt dat het setje heel veel rekenkracht vraagt van de proc. tijdens het gamen (en laat ik een niet al te snelle laptop hebben). :/ Of het huidige setje moet in de toekomst aan de ps3 kunnen worden aangesloten. :)
Vastwel, aangezien het gewoon via USB gaat, en de PS3 ook USB heeft...
Denk dat het in de toekomst met firmware update gewoon werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Aangezien amBX inmiddels een zelfstandig bedrijf is en niet meer onderdeel is van Philips even een kleine titeledit. Ook PC uit de titel verwijderd aangezien het systeem ook beschikbaar wordt voor de PS3.

* PromoX had toch tijd teveel :P.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 06-02-2009 12:55 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Laatst online: 22-04 10:05

Multensor

wtf

ik heb zelf ook een ibood premium setje en ik hoop dat er middels de SDK snel vebreterde drivers komen. Die zijn neit om over naar huis te schrijven iig :(. Het werkt nu overigens wel allemaal bij mij. Net even getest met cod4 en ik heb die trilplank gelijk los gehaald. wat een irritant ding.... :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
Ben sinds dinsdag de gelukkig bezitter van een Philips amBX Starter Kit. Betaande uit 'alleen' de wallwasher en 2 lampen dus.
Na een tip van Yor (nog bedankt hiervoor! :> ) kwam ik de set tegen bij de Media Markt voor slechts 50euro. Een koopje als je het mij vraagt! Aangezien de pricewatch hier zo'n 114euro zegt..

Ik draai sinds kort Vista Ultimate x64, en las dat amBX nog niet helemaal geoptimaliseerd was voor 64bits, maar ik wilde het er wel op wagen. Alle software geïnstalleerd, laatste versies voor zover ik weet.
En alles werkt gewoon! Control Panel, Direct Control, illuminate, Creator, AudioFX gen én zelfs de GraphicsFX gen! (las op sommige plaatsen dat deze helemaal niet werkte op x64). Soms crasht er nog wel eens iets, maar dat kan gebeuren he ;) Binnen een paar weken komt er een compleet nieuwe versie die betere ondersteuning bied voor x64, dus nog ff wachten.

De lampen springen dus mooi aan bij zowat ieder spel, tijdens muziek afspelen in Windows Media Player (Winamp word ook ondersteund dacht ik). Ook tijdens het film kijken in VLC werkt het licht! Dit allemaal door de plugins en een handige functie van het Control Panel. Die detecteerd namelijk compatible software. Dus als je bijvoorbeeld Mirrors Edge start, die eigenlijk nog geen amBX profiel heeft, krijg je een pop-upje. Klik je simpelweg 'enable amBX' , spel opnieuw starten en het werkt!
Zelfde geld voor VLC en andere spellen. Bij VLC Media Player kun je zelfs nog wat profielen instellen, waardoor het licht langzamer of sneller reageert op veranderingen. Een deel spellen word natuurlijk al volledig ondersteunt, zoals Far Cry (ook deel2) en Call of Duty 4.
Bij WMP krijg je zelfs nog de keuze uit 10voorgeprogrammeerde 'eqaluizers' die ieder hun eigen kleurbereik en snelheid hebben waarop de lampen veranderen. Van Pop1-5 tot Rock en House.

Maar wat ik nog het meest grappige vond is dat Control Panel ook met een Pop-up kwam toen ik Youtube ging bekijken! Ja hoor, FlashPlayer10 word ook ondersteunt door amBX, dus even aanzetten en dan kun je mooi kijken op Youtube, Dumpert en andere sited die FP10 gebruiken. (je moet wel even fullscreen activeren om control panel te triggeren).

Kortom, zeer tevreden met de lichtset! :*) werkt beter dan ik gedacht met 64bits.
De lampen lijken me toch het sterkste punt van amBX. Denk niet dat de ventilatoren/trilpad je spelbeleving zoveel zullen beinvloeden dus. Maar wie weet, als ik ze ooit nog een keer los tegenkom voor een klein prijsje wil ik het wel proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Laatst online: 29-04 16:12

Vincenz0

Coder

Ik ben sinds kort in het bezit van de premium set.

Op de kop getikt bij de Philips myshop voor 65 euro.

Tot nu toe wel tevreden, is een leuk setje, zeker de ventilatoren vind ik geniaal, bijv met je auto in far cry 2 gassen en de wind door je haren voelen is vet.

Nadeel is driver crap,

Ik draai nu versie 1.1.3 (beta) vanaf de AMBX site. (de Philips versie ging tot 1.4.4??)
de AMBX versie lijkt wel degelijk nieuwer.

Je vind hem op: http://www.ambx.com/site/ambxsupport/downloads

Wat ik overigens raar vind is dat de automatisch gegenereerde licht acties veel te veel blauw hebben.
Eigenlijk lijkt het wel de enige kleur die ik zie. Maar als ik het direct control programma opstart kunnen ze wel alle kleuren tonen, van rood tot groen etc.
Raar geoeg is de auto gen crap meestal lichtblauw tot wit..

Iemand anders hier last van en een oplossing?

ik draai vista x64 overigens.

De lampjes doen het wel goed in games zoals far cry.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
Ik werk nu al een aantal maandjes met ambx. Redelijk tevreden ermee alleen is het auto genereren van kleuren inderdaat erg vaak blauwig.

alleen nu heb ik een probleem.
Ik ben namelijk windows 7 build 7057 x64 draaien en ik kan hier geen drivers voor vinden.
de standaard 1.1.0 en 1.4.4 geprobeerd en die beta driver kan ik nergens vinden...

Weet iemand mischien of er een driver is die wel lekker werkt op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acubricktop
  • Laatst online: 15-04-2023
:(

[ Voor 98% gewijzigd door acubricktop op 22-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acubricktop
  • Laatst online: 15-04-2023
ik heb em de ook bij ibood gehaald.

maar ik krijg em echt niet aan de gang, de helpdesk van philips wil ook niet echt vlotten.
dawm ik moet em terug sturen.
Hoe moet je em aanzetten? op de speaker staat alleen on/standby, bij indrukken gaat hij meteen weer uit.
iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Laatst online: 22-04 10:05

Multensor

wtf

acubricktop schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:54:
ik heb em de ook bij ibood gehaald.

maar ik krijg em echt niet aan de gang, de helpdesk van philips wil ook niet echt vlotten.
dawm ik moet em terug sturen.
Hoe moet je em aanzetten? op de speaker staat alleen on/standby, bij indrukken gaat hij meteen weer uit.
iemand een idee.
Er zit ook een aan/uit knop op de wallwasher... Die zou je ook even aan moeten zetten :+. Ik heb de premium versie maar gebruik het eigenlijk nooit. Mjah de boxen.... de drivers heb ik neit eens meer geïnstalleerd staan omdat ze superinstabiel zijn. Ik wacht wel rustig af tot er goede drivers voor komen. Tot die tijd is het toch een mooie boxset :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
hehe eindelijk werkt die dan onder windows 7
In dit topic meer info.
http://www.ambx.com/forum...c.php?f=5&t=2513&start=15

Het enige wat ik nu nog op moet lossen is het probleem dat ik niet alleen het geluid uit kan zetten.
Ik speel eigenlijk alleen met headset en bijna nooit met boxen.
Via een split stekker zitten zowel mijn boxen als mijn headset in de uitgang van mijn geluidskaart.
Als ik nu mijn boxen uit wil zetten moet ik telkens die kabel lostrekken, tenminste om wel ambx te hebben.
Zijn er misschien audio pluggen met schakelaar te koop of iets dergelijks.
Misschien weet iemand iets?

[ Voor 64% gewijzigd door CILLER op 31-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De "Philips SGC5103BD amBX 2.1 PC Gaming Sound System Premium Kit" (wat een naam) staat nu op ibood voor 89,95. Heb hem net besteld. Ik had toch nieuwe speakers nodig en ambilight light me wel een leuke toevoeging (van die rumbler en ventilators vraag ik me serieus af of je daar ook iets aan hebt, ja misschien in de zomer dat je een beetje afkoelt ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Ik heb dus ook bij Ibood dit speakersetje gekocht. Was een redelijk impulsieve aankoop met als gevolg dat ik tot op net er niet van op de hoogte was dat hij niet (of zelden) onder een 4-bit OS draait. Ik heb rondgezocht en de dingen die op het ambx forum uitgelegd worden doorgenomen maar ik krijg hem niet werkende.

Dus vandaar > tekoop

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb hem ook vandaag binnen gehad, maar moet mijn bureau nog opruimen.

64bit moet wel werken hoor volgens ambx.com, het gaat voornamelijk om de lichteffecten omdat de meeste games toch geen ondersteuning hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

De lucht en trillfuncties was ik toch niet van plan te gebruiken. De lichteffecten echter wel. Als je hem aan de praat krijgt, please tell me!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die ventilators leken me wel wat voor de zomer dat rumbleding ga ik niet aansluiten (hoop tenminste niet dat per se alles aangesloten moet zijn). Het gaat mij ook voornamelijk om de lichteffecten. Ik zit op 32bits dus ik kan je niet helpen. Maar ik zag op het forum op ambx.com dat het moet werken voor 64bits Vista.

Volgens mij is dit de nieuwste driver: http://www.ambx.com/downloads

[edit]Heb het nu aangesloten, best relaxed muziek luisteren zo. Alleen jammer dat het alleen in Windows Media Player werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 16-06-2009 15:39 ]

/▌

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste