Ben sinds dinsdag de gelukkig bezitter van een
Philips amBX Starter Kit. Betaande uit 'alleen' de wallwasher en 2 lampen dus.
Na een tip van Yor (nog bedankt hiervoor!

) kwam ik de set tegen bij de Media Markt voor slechts 50euro. Een koopje als je het mij vraagt! Aangezien de pricewatch hier zo'n 114euro zegt..
Ik draai sinds kort Vista Ultimate x64, en las dat amBX nog niet helemaal geoptimaliseerd was voor 64bits, maar ik wilde het er wel op wagen. Alle software geïnstalleerd, laatste versies voor zover ik weet.
En alles werkt gewoon! Control Panel, Direct Control, illuminate, Creator, AudioFX gen én zelfs de GraphicsFX gen! (las op sommige plaatsen dat deze helemaal niet werkte op x64). Soms crasht er nog wel eens iets, maar dat kan gebeuren he

Binnen een paar weken komt er een compleet nieuwe versie die betere ondersteuning bied voor x64, dus nog ff wachten.
De lampen springen dus mooi aan bij zowat ieder spel, tijdens muziek afspelen in Windows Media Player (Winamp word ook ondersteund dacht ik). Ook tijdens het film kijken in VLC werkt het licht! Dit allemaal door de plugins en een handige functie van het Control Panel. Die detecteerd namelijk compatible software. Dus als je bijvoorbeeld Mirrors Edge start, die eigenlijk nog geen amBX profiel heeft, krijg je een pop-upje. Klik je simpelweg 'enable amBX' , spel opnieuw starten en het werkt!
Zelfde geld voor VLC en andere spellen. Bij VLC Media Player kun je zelfs nog wat profielen instellen, waardoor het licht langzamer of sneller reageert op veranderingen. Een deel spellen word natuurlijk al volledig ondersteunt, zoals Far Cry (ook deel2) en Call of Duty 4.
Bij WMP krijg je zelfs nog de keuze uit 10voorgeprogrammeerde 'eqaluizers' die ieder hun eigen kleurbereik en snelheid hebben waarop de lampen veranderen. Van Pop1-5 tot Rock en House.
Maar wat ik nog het meest grappige vond is dat Control Panel ook met een Pop-up kwam toen ik Youtube ging bekijken! Ja hoor, FlashPlayer10 word ook ondersteunt door amBX, dus even aanzetten en dan kun je mooi kijken op Youtube, Dumpert en andere sited die FP10 gebruiken. (je moet wel even fullscreen activeren om control panel te triggeren).
Kortom, zeer tevreden met de lichtset!

werkt beter dan ik gedacht met 64bits.
De lampen lijken me toch het sterkste punt van amBX. Denk niet dat de ventilatoren/trilpad je spelbeleving zoveel zullen beinvloeden dus. Maar wie weet, als ik ze ooit nog een keer los tegenkom voor een klein prijsje wil ik het wel proberen.