Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inmiddels verkrijgbaar via BOL. Ze geven in ieder geval flink meer licht dan de Philips lampen en ze zijn lekker compact. Installatie onder Windows 7 32b SP1 ging op 2 systemen probleemloos. De software lijkt één op één van Philips amBX "geleend".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
En hoe zit het met het gemis van de witte kap?
Bij de originele lampen vind ik het wel mooi dat je de kleur aan de lamp zelf ook nog niet, en niet alleen tegen de muur aan.
Hoe ervaar jij het met deze lampen?

Verder ik ze echt duur voor 2 lampjes en wat geleende software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smaken verschillen, bij mij was geen enkele amBX lamp direct zichtbaar in beeld maar deze waren achter de TV geplaatst, ik vond het niet prettig om direct het licht te kunnen zien, dat leid alleen maar af bij het TV (film) kijken. Deze lampen zijn bedoelt om de achterwand/plafond van anMX effecten te voorzien en ze zijn daarbij ook te richten. Ze geven zoveel meer licht dat je ze niet direct op je ogen wil hebben, tenminste, ik verwacht van niet.

Philips amBX is op het laatst gedumpt voor belachelijk lage prijzen (en toen heb ik ze ook gekocht) maar de oude prijs lag toch echt minimaal op het zelfde niveau dan van deze MadCatz versie. Deze nieuwe generatie amBX lampen zijn veel compacter en gemakkelijker te plaatsen (of hangen). Ik wilde hoe dan ook ervaring op doen met deze lampen omdat het film kijken zoveel leuker wordt. De eerste ervaringen zijn prima.

Mocht er behoefte zijn aan lampen in het zicht dan kunnen de Philips lampen nog steeds gebruikt worden naast deze van Madcatz, ze worden beiden apart aangestuurd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:51
Aangezien de site down is van ambX... hier een download link naar de software.
http://www.uloz.to/xUZL4we/ambx-installer-v-1-10-zip

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En de vernieuwde site is weer in de lucht.
Het is overigens verstandiger om V2 van de software te gebruiken; http://ambx.com/FullInstaller/amBX_Full_Installer_v2.0.0.zip

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Smarron

The bend

Wat is er anders aan? Ik heb eigenlijk altijd v1.10 gebruikt. Wel alle updates binnengehaald.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 14:44
Heb een paar dagen geleden een Cyborg AMBX gaming light set gekocht, maar nu heb ik dus het probleem dat source games het niet meer doen, ze starten gewoon niet op. Ik had al een soort van fix gevonden op internet: http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2604, maar als ik die installeer doen de ambx effecten het niet meer. De source games crashen niet meer maar nu doen dus nergens de ambx effecten het meer in games. Heeft iemand hier een fix voor? Ik vind het niet erg dat ik dan in sources games geen effecten heb maar zolang ze maar doen in andere games. Aurora Synthesia doet het trouwens nog wel voor muziek en het Aurora deel doet het ook op de desktop nog maar als ik in games zit doet hij niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Kan iemand in bezit van een werkende installatie de amBX_device.inf en windrvr6.inf uit C:\Program Files (x86)\amBX\Hardware en/of C:\Program Files\amBX\Hardware uploaden?

Heb problemen met het registreren van de legacy hardware.

Alvast bedankt _/-\o_

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
quistler schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:23:
Kan iemand in bezit van een werkende installatie de amBX_device.inf en windrvr6.inf uit C:\Program Files (x86)\amBX\Hardware en/of C:\Program Files\amBX\Hardware uploaden?

Heb problemen met het registreren van de legacy hardware.

Alvast bedankt _/-\o_
Alsjeblieft: https://docs.google.com/open?id=0B9xq0po-bDxreUdkT21MZHhzaUk

Dat is het hele hardware mapje die bij mij werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
Supersnelle reactie! Helemaal top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Philips amBX is dood, lang leve Philips AmBiGlow.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareluxx.de/images/stories/newsbilder/mhaber/2012/philips_gioco_278g4dhsd_03.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
Wel apart eigenlijk dat Philips niet eerder Ambilight-monitoren heeft gemaakt :P En waarom ze het geen Ambilight noemen snap ik niet, Ambilight is best een term waar mensen al een beetje bekend mee zijn, van AmbiGlow heeft nog nooit iemand gehoord.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Cheezus

Luiaard

Leuke monitor, 27", IPS, smalle bezels.. alleen full HD :'( doe nou eens een fatsoenlijke resolutie bij zo'n scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezus op 02-12-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 10:19
Ik heb van dit systeem gehoord en wil het graag gaan aanschaffen.
Is het tegenwoordig nog goed ondersteund of ergens verkrijgbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij is het tamelijk dood. Je kunt er wel leuke dingen mee. Ondersteuning qua games valt volgens mij tegen, maar verlichting zal wel blijven werken. Fans en de trilpads zullen minder ondersteund worden. Op marktplaats kun je tamelijk goedkoop zo'n setje vinden volgens mij. Zul je jezelf geen buil aan vallen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Smarron

The bend

Ik heb er nu nog steeds 2 sets van staan achter mijn monitor en ben er nog steeds erg blij mee. Helaas zijn beide middelste lampen wel de weg kwijt wat betreft de kleuren, ofwel kapot. Ik heb altijd blauw aanstaan, maar de 1 knippert paars en de ander geeft rood licht. 8)7

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
Ondersteuning voor nieuwe games zal je niet meer tegenkomen. Developers van games vinden dit helemaal niet interessant.

Maar ik ben er ook nog steeds blij mee :) En ze werken nog prima.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 10:19
werkt de auto detectie dan voor de nieuwe games ?

Ik vraag me af waarom ze er mee gestopt zijn.
Waarschijnlijk slechte marketting waardoor ze niet aanslagen of te hoog geprijst

[ Voor 5% gewijzigd door snoos op 31-01-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het om de verlichting gaat dan is amBX natuurlijk helemaal niet dood maar leeft nog volop. Enkel Philips heeft het bijltje erbij neergegooid maar er is toch nog een behoorlijke activiteit m.b.t. amBX, zowel professioneel als voor de doorsnee consument.

http://player.vimeo.com/video/40241436

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2013 01:14 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:33
snoos schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:40:
werkt de auto detectie dan voor de nieuwe games ?
Ja, werkt met al mijn games. Ook nieuwe.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Helaas nog nooit een ambx gezien, laat staan aangeraakt.
Jammer dat het nooit is doorgebroken.
Ik vraag me dan ook af of het aan de uitwerking lag, de prijs of dat er gewoon te weinig animo was voor het concept.
Ik vind het concept namelijk wreed en als je zoiets in een competitieve markt zou plaatsen kan daar alleen maar moois uitkomen voor de consument. Het mocht helaas niet zo zijn :(

(hoopt stiekem op een revive van het genre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:59

Cheezus

Luiaard

De verlichting is nog niet dood maar overgenomen door Madcatz: http://www.cyborggaming.com/prod/ambx.htm

Het trillen en de fans is een leuke gimmick om 1 keer te doen maar ik vond het verder alleen maar irritant.

De verlichting werkt onafhankelijk van support van games, het werkt dus als een soort ambilight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norsie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Iemand ervaring met de amBX lijn van Cyborg?
Heb zelf sinds jaar en dag de Philips set draaien, met grote genoegen!
Zelfs eens een extra kit aangeschaft om een defecte unit (buiten garantie) te vervangen.
Destijds met upgrade naar W7 x64 wel over gegaan naar Aurora idd, werkt prima.

Persoonlijk vind ik de box/lamp combinatie erg fijn, aangezien het de hoeveelheid units op je bureau verminderd. Maar het geluid is wat matig.. Maar de lichteffecten maken zoveel goed, wil nooit meer zonder!

Maar ben nu ineens getriggerd door de AmbiGlow monitor! Wat zijn daar de ervaringen mee?
Zie ik het goed dat er geen centrale lichtbron aan de bovenkant zit? Dat is wel een gemis..

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 10:46
een beetje een bump... :-)

Sinds de upgrade naar windows 10 werkt mijn ambx starter kit niet meer... op de site zijn de drivers niet meer te downloaden, de wiki pagina die uitlegde hoe je het kon laten werken is weg, en de reeds uitgebrachte updates worden niet meer gevonden in het systeem. Ik lees ook het e.e.a over aurora synthesia drivers, daar heb ik verder geen ervaring mee, maar in elk geval kan ik ze niet vinden om te downloaden...

Iemand die ofwel drivers heeft die onder win10 werken, of weet hoe ik de huidige laat werken? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie dat het forum inderdaad verdwenen is van de website, geen idee waarom, ik ben er kortgeleden nog op bezoek geweest. Sta als gebruiker geregistreerd maar heb er geen waarschuwing over ontvangen.

Ik ben al even afgestapt van het amBX product, zowel van Philips als van Cyborg (hoewel ze nog wel in mijn opslag liggen, ik bewaar gewoonweg teveel). [knip]

[ Voor 89% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2016 00:18 . Reden: software en driver links opgeschoond ]

Testing, one, two ...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eigenlijk zouden ze gewoon ledstrips moeten verkopen met een hdmi-aansluiting die je zelf op een tv of monitor kan plakken. Die speakertjes heb ik ook gehad, maar pas weggedaan, bij mijn tv met raspberry pi is het onzinnig en werkt het niet eens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:25
Ook net m'n setje weer uit de kast getoverd. Al mensen die hem werkend hebben met windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb ook nog een AMBX-setje liggen. Probeerde het laatst nog aan de praat te krijgen op mijn RPi (met OSMC) erop, maar dat lukt niet. Noch met Hyperion, noch met Bobcat.

Is het iemand anders wel gelukt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:30
Marzman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:18:
Eigenlijk zouden ze gewoon ledstrips moeten verkopen met een hdmi-aansluiting die je zelf op een tv of monitor kan plakken. Die speakertjes heb ik ook gehad, maar pas weggedaan, bij mijn tv met raspberry pi is het onzinnig en werkt het niet eens.
Zoiets:

https://www.kickstarter.c...klighting-for-any-hdmi-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik geloof dat Lightberry daar ook een kastje voor heeft

Edit:
Zie bijv hier (dit is dan excl ledjes).

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 07-02-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We hebben een (geschikter?) meer algemeen "Ambilight" zelfbouw topic; DIY Ambilight howto?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Zoiets heb ik gekocht, genaamd de Lightpack. Relatief goedkoop en heeft 10 ledstrips per set om achter je computerscherm / tv te plakken. Best een leuk systeempje, zit stevig in elkaar en de kwaliteit daarvan is echt top! Alleen zou ik het never, never nooit aanraden aan iemand. Dat was echt een kat in de zak. De software ondersteuning is namelijk dramatisch te noemen. Ik heb het destijds pas na 4 maanden pas werkend gekregen met XBMC en toen was het nog een grotere hit-and-miss dan amBX.

Persoonlijk vind ik die Kickstarter projecten meestal echt tof, maar wat ik merk is dat de softwareondersteuning vaak diep triest is. Dat is vooral erg jammer.

Eigenlijk zou de amBX gewoon moeten werken op Windows dunkt mij. Aangezien het voor mij ook altijd op Windows 7 en Windows 8(.1) heeft gewerkt en het drivermodel gelijk is gebleven. Alleen was dat ook al een pain in the ass om goed werkend te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:30
^ het voordeel van deze set is natuurlijk dat de gehele aansturing vanuit het HDMI signaal werkt. Dus hij piks niks op van de pc, maar je lust de HDMI door. Zou een stuk stabieler resultaat moeten geven en dus standaard elk signaal via HDMI goed moeten verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343943

Even een kick. :P Heb de ProGamer-kit op de kop getikt. Alles werkt prima, maar er is één groot probleem. Het volume is veel te gevoelig. Ik heb het slechts op 2% (!) staan, maar als ik het op 4% zet, is het volume al keihard. Dus laat staan dat ik het op 50% zet (zoals ik het zou willen). Iemand tips hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

anandus schreef op zondag 7 februari 2016 @ 17:49:
Ik heb ook nog een AMBX-setje liggen. Probeerde het laatst nog aan de praat te krijgen op mijn RPi (met OSMC) erop, maar dat lukt niet. Noch met Hyperion, noch met Bobcat.

Is het iemand anders wel gelukt?
Heb je hier nog succes mee gehad?
Ik kwam dit filmpje bijvoorbeeld tegen:
YouTube: Philips AmbX + raspberryPI

En deze:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=71912
http://raspberry-at-home.com/hyperion-on-openelec-it-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het verder niet meer geprobeerd :)

Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

anandus schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:11:
Ik heb het verder niet meer geprobeerd :)

Dank voor de tip!
Let me know, ik wil misschien ook zo'n systeem kopen :)
Klopt het trouwens dat je zo'n premium systeem kunt uitbreiden met nog extra lampjes (zonder speakers) en extra wall-washer?

En je sluit alles aan op de Wall-Washer? Heb je toevallig een foto van de aansluitingen hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 18:36

ykz

Ik heb toevallig zo'n setje vorige week opgeborgen, omdat ik overgestapt ben naar een nieuw audiosetje.

Hier hebben we Vraag & Aanbod voor, liever niet op het forum :)

[ Voor 39% gewijzigd door BM op 23-01-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik had zo'n systeem overgenomen maar de verbinding op de wallwasher bleek niet goed te zijn. Wanneer ik de linker speaker/lamp combi aansluit dan doet het geluid het wel, maar het licht niet. Het ligt echt aan de WallWasher want als ik links en rechts andersom aansluit dan werkt hij aan de andere kant en de linker nog steeds niet. (Misschien een beetje onduidelijk, maar ongeacht wat ik links aansluit, daarvan werkt de lamp niet)
Dus de set is niet echt bruikbaar, want zonder de linker lamp is het hele idee van deze set weg. Vind dat best jammer, want verder lijkt de rest wel te werken. Iemand toevallig ook dit probleem gehad?
Is er een manier om dit te maken? Ik heb de WallWasher al uit elkaar gehaald, wat trouwens mega lastig is, je moet het doorzichtige bovenstuk verwijderen en deze zit mega vast (ik vermoed gelijmd).
Hoe kan ik achterhalen wat de oorzaak is? Ik vermoed dat een pin niet meer werkt (deze was verbogen en opzij gedrukt) ik heb deze wel terug kunnen buigen maar denk dat deze nu slecht of geen verbinding maakt. Ik heb al geprobeerd te meten of er een breuk in zit maar dat lukt niet echt met mijn goedkope schrale mini multimeterding.
Als ik weet welke pin/draad het is, kan ik testen door deze kabel om te leiden.
Is er een schema of weet iemand welke pinnen waarvoor dienen?

Of wil iemand een WallWasher doneren 8)7 :+ Mag zelfs gedeeltelijk defect zijn, zolang het printplaatje maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demefemf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
FYI,
Ik heb net 2 dagen gekloot om mijn ambx aan de praat te krijgen.
Het is uiteindelijk gelukt via archive.org de 1.4.4 versie aan de praat te krijgen.
Let op; add legacy hardware -> win6 driver & bij het aansluiten vd lampen -> device driver
Verder was het grootste probleem waar ik dus 2 dagen mee vast zat dat ik het probeerde via een usb 3.0 poort. Toen ik hem omzette naar een usb 2.0 poort lukte het meteen!

Nu heb ik alleen ook geprobeerd om de "amBX_Full_Installer_v2.0.0.exe" aan de praat te krijgen (heeft meer/betere functies en kan meer applicaties registreren geloof ik) maar dat is niet gelukt.
Iemand hier nog ideeën om 2.0 aan de praat te krijgen? (andere drivers voor 2.0?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 20:00
Oud topic, I know.
Maar voor de mensen die nog steeds, zoals ik, geloven in de amBX technologie en het teleurstellende Windows 10 draaien (voor deze technologie bedoel ik dan), wil ik melden dat het nog steeds werkt. Met wat moeite.

Via onder andere DIT draadje op Reddit, heb ik mijn MadCatz Cyborg Lights werkende gekregen. Ik heb op de tweede desktop in W10 Windows Media Player aanstaan met een paar lange livesets erin, waarna ik de visualisatie op amBX heb gezet, met de optie [ALCHEMIE: WILLEKEURIG]. Dat werkt als een tierelier.

Ik heb echter wel op de achtergrond Aurora Synesthesia draaien, de voor de amBX technologie gemodificeerde software. Ik kan er verder onder W10 helemaal niets mee, maar zonder deze software werkt het (hier in elk geval) niet.

Het doel voor mij persoonlijk is, zodra mijn [home studio] af is (eind dit jaar ergens), om de Cyborg Lights te hebben draaien op de achtergrond, terwijl ik een liveset draai met camera's en al. Of als ik voor vrienden/m'n vrouw een lekkere set aan het mixen ben voor de fun. Heb al de nodige disco lights en zulks, maar de amBX lichteffecten zijn gewoon heel erg mooi en zo ontzettend en geweldige prehistorisch RGB :')

Maar goed, het werkt dus in april 2020 nog steeds. Zorg in elk geval dat je het Reddit-draadje goed doorleest en letterlijk volgt, alsook écht 100% zeker de gLow software installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miketweaks
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-02 00:14
Ik heb recent mijn oude amBX set weer gevonden en wil deze graag aansluiten om weer te gebruiken. Ik loop echter tegen het probleem aan dat als ik mijn set via usb aansluit, hij opnieuw blijft opstarten.

Ik heb verscheidene installatie methoden geprobeerd maar ben er helaas nog niet uitgekomen. Heeft iemand hier iets vergelijkbaars ervaren en een oplossing gevonden? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb ze nog eens in Windows 7 aan de praat gekregen met een trucje. Daarna niet meer mijn best gedaan. Met mijn laatste verhuizing heb ik 2 sets (ik had surround amBX :)) naar de stort gebracht

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste