☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zoals ik al eerder gezegt heb draai ik op Windows 7 RC x64, hier wordt WMP12 meegeleverd en daar werkt de amBX plugin niet op. Wel werkt het bij mij, out of the box, met vlc en de flash player in Opera. Dus als ik op bijvoorbeeld youtube rond hand werken me lampen gewoon!Heb het nu aangesloten, best relaxed muziek luisteren zo. Alleen jammer dat het alleen in Windows Media Player werkt.
Ja ik heb hem dus na een hoop gekloot aan de praat gekregen!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Systeem Specs:
Windows 7 RC x64
Q6600 @ 3Ghz
2x HD3870
4GB PC6400
Al met al ben ik redelijk tevreden. De fans en trill-pad heb ik los gekoppeld. Vind deze hinderlijk. De lichteffecten zijn heerlijk tijdens het gamen (in donkere kamer) en het geluid van de boxjes is voor mij goed genoeg!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Nog 1 set op voorraad, 60 euro!xp7amrkr schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:03:
Tuurlijk kan dat, gewoon de 3,5mm plug niet in je computer steken!
http://www.tronic.nl/modu...product.php?productid=816
/▌
Nou nee, woon er niet eens in de buurt. Maar ik kwam gister toevallig op GoT een link naar die shop tegen omdat ik zelf opzoek was naar een amBX setje.Marzman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:05:
Vreemde kick na 1,5 maand. Werk je daar ofzo?
En ze hadden er nog 2, opruiming, 60 euro per stuk. 1 besteld, denk deel mijn vondst hier
Snelle service ook daar, gister besteld nu al onderweg.
Ik snap dat bovenstaande laatste zin ook weer commerciëel over komt, maar voor diegene die nog goedkoop een amBX setje zoekt lijkt het me een mooie kans
snap trouwens niet waarom ik de post boven mijn eerste reply gequote heb, foutje denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door agoNITE op 11-08-2009 12:40 ]
Verwijderd
ik heb een premium set gekocht en loop nu al 2 avvonden te klooien word er echt niet goed van krijg he hele licht gebueren niet aan de gang de instalatie volgens de website van ambx gedaan en het werk gewoon helemaal niet krijg alleen maar een keer licht als ik de stroom eraf haal en er weer op zet.
heeft iemand hier meer last van of van gehad???
ik gebruikt windows vista 64bit service pack 2
windows blijft maar vragen voor drivers van de ambx device controller bij aparaat beheer word hij herkend maar geeft aan dat er geen stuur programma is geinstaleerd word er echt helemaal ziek van

Ook deze stappen gevolgd?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:37:
Hallo iedereen,
ik heb een premium set gekocht en loop nu al 2 avvonden te klooien word er echt niet goed van krijg he hele licht gebueren niet aan de gang de instalatie volgens de website van ambx gedaan en het werk gewoon helemaal niet krijg alleen maar een keer licht als ik de stroom eraf haal en er weer op zet.
heeft iemand hier meer last van of van gehad???
ik gebruikt windows vista 64bit service pack 2
windows blijft maar vragen voor drivers van de ambx device controller bij aparaat beheer word hij herkend maar geeft aan dat er geen stuur programma is geinstaleerd word er echt helemaal ziek van
http://www.ambx.com/wiki/Installation
En dan met name het Troubleshooting gedeelte.
Verwijderd
Als het goed ondersteunt word kan het best wel potentie hebben!
€ 400,- ? waar haal je die prijs vandaan als ik vragen mag?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:13:
Klinkt interresant allemaal! Ik denk dat ik er geen ga kopen. 400 Euro'tjes voor een beetje wind in mijn face xD
Als het goed ondersteunt word kan het best wel potentie hebben!
Alleen de eerste post gelezen zeker? Die dateert van 25-10-2007, prijzen zijn tegenwoordig een stuk lager gelukkig
[ Voor 15% gewijzigd door agoNITE op 12-08-2009 11:21 ]
/▌
Ik denk het niet, daarom is het ook niet meer zo duur. Philips doet er niks meer mee, het is zelfstandig verder gegaan als amBX dat er nog wel software voor ontwikkeld.DarkShadow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:45:
Lijkt me een best leuk setje om te hebben. Zijn er nog veel winkels waar het te koop is?
/▌
Die link die ik hierboven postte had er nog 2 op voorraad waarvan 1 naar mij onderweg is, ik zie dat de laatste set ook al verkocht is.DarkShadow schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:45:
Lijkt me een best leuk setje om te hebben. Zijn er nog veel winkels waar het te koop is?
Verwijderd
Hoi ja ik heb alle stappen gevolgd heb een nieuwe pc dus had er niks opstaan van ambx en van philips en geinstaleerd en na elke update gereboot 3 keer imiddles geinstalleerd en verwijdert maar de comp blijft maar zueren voor drivers.AgoNitE schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:52:
[...]
Ook deze stappen gevolgd?
http://www.ambx.com/wiki/Installation
En dan met name het Troubleshooting gedeelte.
begin toch echt te denken dat het aan vista 64 bit versie ligt want op mijn oude comp werkte het wel naar behoren maar was vista ultimate
heeft er iemand mischien een tip of ervaring met het zelfde probleem want word er echt niet goed van
Heb alleen de lichtset, en ben wel geinteresseerd in het uitbreiden van de effecten.
Die trilpad en fans voegen echt niks toe hoor. Ik ben in ieder geval nog niks praktisch tegengekomen. Er zijn executable film-demo's en wat spellen die ik niet speel (ik doe ze trouwens ook niet weg, die fans die hoop ik ooit nog zelf aan te kunnen sturen voor warme zomers, aan/uit zou al voldoende zijn).Pieterke schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:41:
Iemand toevallig nog een setje fans en/of een trilpad over?
Heb alleen de lichtset, en ben wel geinteresseerd in het uitbreiden van de effecten.
/▌
1. Ik wou dat ook melden.Bacspin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:10:
Vandaag op iBood voor 69,95
2. Sowieso erg laat daarme.
3. Warm he ?!
hele set 130 of bij die ander de starterset voor 30!
www.jouwaanbieding.nl
[edit]Wat Sebaszz zegt dus, alleen had die het een beetje vaag omschreven door ibood die andere te noemen
[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 05-09-2009 00:49 ]
/▌
Mooi dan koop ik er eentje. Heb altijd al zoiets willen hebben alleen vond het te duur.. Voor 35 euro kan ik er geen beul aan vallenMarzman schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:46:
Grappig, vandaag heeft ibood de startersset voor 29,95.
[edit]Wat Sebaszz zegt dus, alleen had die het een beetje vaag omschreven door ibood die andere te noemen
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik was al erg blij dat ik hem voor 50,- keer heb kunnen kopen bij de Mediamarkt.
Ben nu serieus aan het denken om er een 2e set bij te kopen
iemand uit zuid-limburg toevallig? dan zijn de verzendkosten nog te delen
/▌
Nu maar hopen dat ik het onder Windows 7 x64 aan de praat krijg.
De functionaliteit met games is een leuke toevoeging, maar ik zal het vooral als ambi-light gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door HertogJanNL op 05-09-2009 14:34 ]
30 euro is geen geld voor een starters kit. Even een lange USB kabel kopen en mn tv is voorzien van ambilight

Ik hoop dat Aion ook AMBX ondersteuning krijgt, dan verplaats ik hem weer terug naar mn compu-scherm
Alleen WMP12 schijnt nog een probleem te zijn, maar daar zijn volgens mij ook wel goede alternatieven voor (MPC-HC of VLC).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
En VLC wordt dan gebruikt voor video met ambx.
Nou, dat is dan helemaal mooi! Hoeven we ook niet moeilijk te doen.Pieterke schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:43:
Werkt gewoon onder windows 7 mét WMP12 hoor! *kijkt nu naar de lampjes terwijl muziek opstaat*
En VLC wordt dan gebruikt voor video met ambx.
Wilde net bestellen maar na keuze betaling: Paypal gaat het mis. Dus maar even ideal proberen.
Hopelijk word ik niet getroffen!
Is er trouwens iets van een lijst met ondersteunde games?
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Hoe wou je de starters set verbinden met je TV alla ambilight ?ixl85 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:47:
Ik heb hem ook gekocht op Ibood vandaag.
30 euro is geen geld voor een starters kit. Even een lange USB kabel kopen en mn tv is voorzien van ambilight
Ik hoop dat Aion ook AMBX ondersteuning krijgt, dan verplaats ik hem weer terug naar mn compu-scherm
Asus Zenbook i7 256gb
Simpel:Ghostrider schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:46:
[...]
Hoe wou je de starters set verbinden met je TV alla ambilight ?
Lange usb kabel kopen, lampjes naast en achter de TV, GOMplayer (werkt ook met ambx, en fijner dan vlc imo) opstarten, filmpje draaien, gomplayer op je tvscherm slepen, genieten
Ja die is er wel.. Ik zal eventjes opzoeken.T!m0n schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:30:
ook besteld, ervaringen verdeel met ibood las ik, ook echt slechte.
Hopelijk word ik niet getroffen!
Is er trouwens iets van een lijst met ondersteunde games?
http://www.ambx.com/wiki/List_of_compatible_games
Staat ook meteen wat.. Het gaat bij ons alleen om licht. hopelijk heb ik hem volgende week binnen en werkt het gewoon goed.. Jammer dat CoD4 met MP niet ondersteund wordt door Punkbuster ( klote anticheat haha )
maar ik draai nu windows, en ik heb soms de neiging om te gaan klooien met ubuntu, bestaat er al enige software voor linux?
Muziek moet je afspelen in Windows Media Player (mooi effect) of in Winamp met visualisation (slecht efffect).
Films moet je afspelen in VLC Media Player die nu ook wat vaker crasht dan voor ik AMBX gebruikte (er zitten gewoon wat vreemde dingen in, om een nieuwe film te openen moet je de vorige eerst stopzetten anders crasht VLC ipv dat het gewoon de volgende film begint te spelen).
Er zijn weinig spellen die het ondersteunen, al vind ik de lichteffecten het belangrijkste en dat werkt vaak wel.
Ik kan de fans niet makkelijk zelf aansturen, leek me wel handig tijdens de warme dagen die we gehad hebben. Scheelt weer een tafelfan
Wel leuk is dat er ook software is dat je als je gewoon in Windows werkt een kleurtje kan kiezen voor de lampen (een beetje dat Philips Livingcolors idee).
/▌
De aansturing van de amBX leds schijnt trouwens behoorlijk basic via low-level USB commando's te gebeuren. Als ze dat vrij zouden geven zouden mensen ook zelf de leds kunnen aansturen of aan linux ondersteuning kunnen werken.
Ik lees wel hier en daar dat met CoD4 de multiplayer moeilijk doet met Punkbuster, dat moeten ze wel even fixen... zou leuk zijn als dat gewoon werkt natuurlijk...

Dus voor Joep, misschien toch balen dat je niet gekocht heb.. Ik zat eerst ook sterk te twijfelen om nog te annuleren, maar na veel zoeken kwam er toch uit dat dat alleen gold voor Rumblepad en de Wind en niet voor het licht. Licht werkt dus bij elke game waar punkbuster inzit.

Misschien de volgende iBood-actie dan maar
op marktplaats staan er een aantal voor 40 euro ofzo.. de starter kit.
[ Voor 11% gewijzigd door Kuhr89 op 07-09-2009 11:51 ]
Als ze om 11.59 nog niet uitverkocht waren zullen ze nog wel een keer terugkomen als er veel van over is (of in een hunt als er niet veel van over is).Kuhr89 schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:50:
Als je kijkt bij wat je iBood allemaal gemist hebt, kom je best vaak zown amBX ding tegen, wel vaak met speakers.. Deze was gelukkig zonder. Hopelijk vind je nog ergens anders.. misschien als iemand het hier niet bevalt dat het op Vraag en Aanbod komt of op marktplaats
op marktplaats staan er een aantal voor 40 euro ofzo.. de starter kit.
/▌
Hoe is de ervaring bij het kijken van films? Kleurt het goed mee of klopt er soms geen hout van?
Hopelijk is de set snel binnen!
Ik begreep dat de tools/drivers werken onder Parallels desktop, maar echt een ideale oplossing is het niet omdat ik deze niet altijd open heb. Is er een homebrew driver / applicatie om ze toch aan te sturen? Na het rondzoeken op fora en websites heb ik niets kunnen vinden. Ik was van plan ze aan te sluiten op een iMac (24", early 2008).
Ima grip and sip
VLC is een goede speler en wordt ook goed ondersteund door ambx zover ik heb kunnen lezen op de fora's.
Games werken vaak ook gewoon goed met de lampen en er komt om de zoveel tijd een patch en update uit voor ondersteuning nieuwe games..
Als het goed is = geen ervaringKuhr89 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:50:
Als het goed is werkte de set gewoon goed mee, de lampen met films,muziek en games. www.ambx.com is een site en ook een groep die werken aan de ondersteuning met games en videoafspeel programma's.
VLC is een goede speler en wordt ook goed ondersteund door ambx zover ik heb kunnen lezen op de fora's.
Games werken vaak ook gewoon goed met de lampen en er komt om de zoveel tijd een patch en update uit voor ondersteuning nieuwe games..
Ik zal binnenkort eens mn ervaringen posten als het setje binnen is!
dokzero5 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:50:
Heeft iemand ervaring met deze set op een Mac? Ik heb de starter kit ook op iBood gekocht, met hoofdzakelijk het doel om ze te gebruiken voor sfeer verlichting (ik heb ook een Living Colors lamp van Philips). Lekker kitsch, maar dat mag wel in een game/film roomIn WoW of VLC player zou het ook leuk zijn, maar dat is niet essentieel.
Ik begreep dat de tools/drivers werken onder Parallels desktop, maar echt een ideale oplossing is het niet omdat ik deze niet altijd open heb. Is er een homebrew driver / applicatie om ze toch aan te sturen? Na het rondzoeken op fora en websites heb ik niets kunnen vinden. Ik was van plan ze aan te sluiten op een iMac (24", early 2008).
Onder Windows op de Mac zal het wel werken.Current plans of amBX won't include any mac ports, simply because there is to few users.
/▌
Begrijpelijk, toch jammer.http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1826
Current plans of amBX won't include any mac ports, simply because there is to few users.
Tja, ik koop natuurlijk geen Mac om Windows te draaienOnder Windows op de Mac zal het wel werken.
Ima grip and sip
Ik zal als het pakketje binnen is ook eens wat filmpjes maken, de filmpjes die ik vooral gezien heb zijn stressy disco achtige demo's of saaie film intro's die overwegend blauw en groenig licht produceren, ik ben wel benieuwd wat een oorlogsfilm of fantasyfilm bijvoorbeeld doet. Ik zag een demo met Guitar Hero die er wel erg vet uitzag.ixl85 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:34:
Een vriend van me heeft de grootste set, en als we iets in gomplayer kijken reageert het best ok! Niet zo goed als de ambilight tv die bij mn ouders staat maar het werkt zeker.
Ik zal binnenkort eens mn ervaringen posten als het setje binnen is!
Er staan op youtube wat demo's met een 42" lcd, die zien er op zich ook best vet uit, kan niet wachten tot het pakketje wordt afgeleverd
Dat snap ik, ik geef alleen maar aan dat het werktdokzero5 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:19:
[...]
Begrijpelijk, toch jammer.
[...]
Tja, ik koop natuurlijk geen Mac om Windows te draaien(Niet dat Windows een slecht OS is hoor, ik wil niet de fanboi uithangen).
/▌
Ik kan ook niet wachten tot het pakketje binnen komt. Binnen 7 werkdagen. Eigenlijk hoop ik dat hij niet zo snel binnen komt, ik heb volgende week 4 hertentamens voor mn P dus moet ff goed leren
Ik heb vandaag pas een verzendbericht ontvangen van een product van een aantal dagen eerder, dus ik denk dat het nog wel even zal duren.KneoK schreef op woensdag 09 september 2009 @ 01:53:
Iemand al z'n pakketje binnen van iBood ? Mijn status staat nog steeds op betaald, nog geen track&trace nummer dus nog niet verstuurd helaas, kan niet wachten

Voor dat geld zelfs leuk als 2e setje!
Die amBX notifier he, als je een game opstart die nog niet in het profiel staat, krijgen jullie dan ook zown Net-framework scherm? Dat je dan op Doorgaan moet drukken?
Ik dacht eerst dat dat niet goed was, misschien dat iemand daar een screenshot van kan maken?
Misschien dat je die zelf kan maken, aangezien jij de melding krijgtKuhr89 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:27:
Ik heb de software alvast geinstalleerd. Dan is het straks alleen nog maar Plug and Play!
Die amBX notifier he, als je een game opstart die nog niet in het profiel staat, krijgen jullie dan ook zown Net-framework scherm? Dat je dan op Doorgaan moet drukken?
Ik dacht eerst dat dat niet goed was, misschien dat iemand daar een screenshot van kan maken?
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-09-2009 19:04 ]
/▌
Hij deed het laatste paar keer bij het toevoegen van Battlefield en een andere game niet, toen gaf hij onderin aan dat er iets is toegevoegd. Maar nu kreeg ik deze melding en die kreeg ik ook bij andere games. Volgens mij maakt het niet veel uit en gaat meer om dat hij de melding moet volledig kan weergeven ofzo..

Grotere weergave:
KLIK
[ Voor 22% gewijzigd door Kuhr89 op 10-09-2009 19:25 ]
Maar jij gebruikt ook Vista of Windows 7 zo te zien dus dat is ook een verschil.
/▌
Als min Starter kit hopelijk volgende week binnenkomt hoef ik tenminste niet meer de software enzo te installeren, dat is al gedaan. Kan ik meteen checken of alles werkt.. Letterlijk plug and play
http://www.ambx.com/wiki/Media_Player_Classic
Is er soms nog een of ander trucje wat ik moet toepassen om deze combinatie te laten werken?
"Geachte heer, mevrouw,
Op 05-09-2009 heeft u via iBOOD.com een bestelling geplaatst voor één of meerdere Philips amBX Starterskits. Op de website hebben wij een levertijd van 1 tot 7 werkdagen gecommuniceerd. De uiterste leverdatum is dus aanstaande dinsdag 15 augustus. Helaas is er een kleine vertraging in de levering.
De huidige planning is dat u uw product(en) uiterlijk eind deze week kan verwachten. Zodra de bestelling ons warehouse heeft verlaten, krijgt u daar automatisch bericht van.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Klantenservice iBOOD.com"
Beetje slordig dat er 15augustus staat, maar hopelijk einde deze week pakketje dan
Ikzelf heb x64 Windows 7, ben benieuwd of amBX een beetje goed gaat werken, filmpjes van amBX zelf zien er iig goed uit dus.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Als het goed is werkt het wel met Windows 7.. anders even op dat forum van www.ambx.com kijken voor meer info
Het blijkt dat de nieuwe versie van MPC nog niet wordt ondersteund:thesystem schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:09:
Ik heb het starterssetje ook bij ibood gekocht en heb alvast de software geinstalleerd om te testen of mijn software herkend wordt. VLC en Windows Media Player worden direct herkend door de amBX software, maar MPC-HC (wat ik normaal altijd gebruik) wordt niet gedetecteerd. Ik heb MPC-HC ingesteld zoals staat beschreven op deze pagina:
http://www.ambx.com/wiki/Media_Player_Classic
Is er soms nog een of ander trucje wat ik moet toepassen om deze combinatie te laten werken?
Welke versie gebruiken jullie, die wel normaal herkend wordt door de amBX software?The latest official release of Media Player Classic Home Cinema (1.3.1249 - available at the MPCHC homepage) is not being detected either (Vista x64) using the 1.10 drivers.
[ Voor 4% gewijzigd door thesystem op 14-09-2009 21:34 ]
Set vandaag binnen gekregen van iBood
Verwijderd
Bij mij ook via UPS. Denk niet dat het morgen wordt alleen als ik de status bekijk en de uitleg van de status. Zal wel overmorgen worden.Kuhr89 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:52:
Bij mij is hij vandaag verzonden.. Hopelijk morgen in huis dus
Dat is ook mijn planBadie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:22:
Bij mij ook, heb t starterspakket besteld, mooi projecteren naast mn 32" en mn laptop als stream
The devil is in the details.
Andere mensen hadden ook dag van te voren een mailtje gekregen.. snachts rijden ze ook he..
Verwijderd
Die van mij is een uurtje geleden binnen gekomenKuhr89 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:56:
Ik weet nu zeker dat hij morgen binnen komt! Het staat namelijk op de UPS site, Afleverdata; morgen
1e ervaring: de control panel heeft een fout in een script en krijg steeds een error melding. als ik continue doe kan ik wel verder en gewoon alles regelen.
Brightness van de lampen moest ik in DirectControl wel helemaal vol uit zetten anders zag ik amper wat. Verder is het nu te licht om een oordeel te vellen. Illuminate en audo fx (in wmp) ziet er grappig uit, maar in games en films kan ik het effect niet goed zien door het licht.
werkt allemaal goed, behalve bij niet-ondersteunde dx10 games, daar werken de lampen helaas niet.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Bedoel je dat het bijvoorbeeld ook werkt bij films ofzo? En zo ja, wat moet ik dan precies nalezen? Een link zou gewaardeerd wordenBaRF schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:48:
ik heb hem thuis ook draaien op 64b 7 en werkt prima, je moest alleen wel een vd drivers als legacy installeren, maar dat moet je idd op die forums van ambx even nalezen![]()
werkt allemaal goed, behalve bij niet-ondersteunde dx10 games, daar werken de lampen helaas niet.
Verwijderd
Dit kan wel, ik gebruik VLC voor films en de ambx software (FX-generator) zag vlc als applicatie. Hier kon ik toen een profiel (dynamisch gekozen) voor kiezen en dan kleuren de lampjes met je film mee. In WMP doen ze het inderdaad niet bij films, wel bij muziek.Mute schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:33:
Ik heb 'm vandaag binnengekregen en net aangesloten (op laptop aangesloten en lampen naast/achter m'n tv gezet), maar het is allemaal toch wat beperkter dan ik had gedacht eigenlijk. Het werkt, maar van alles moet amBX-enabled zijn wil het ook echt kleuren produceren met de lampjes. Dus je kan niet in WMP bijvoorbeeld zomaar een film afspelen en meekleurende lampen verwachten, de film moet dan echt amBX-enabled zijn...
Je moet de ambx control panel maar even openen en configure software kiezen. Hier zie je alle applicaties die gebruikt kunnen worden. Fear 2 wordt bijvoorbeeld ook niet ondersteund maar komt wel in de software lijst terug en dan kan je handmatig ambx inschakelen, staat er alleen bij dat het untested is maar dan werkt het wel.
zie hier: http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1730 de post door tasker is hoe mijn control panel er ook uitziet bij configure software. Daar kan je dus ambx voor vlc inschakelen.
Media Player Classic schijnt ook te werken voor films, maar ik gebruikte toch al VLC.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 16:31 ]
Ow, dat is heel mooi om te horen, want ik gebruik toch VLCVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:27:
[...]
Dit kan wel, ik gebruik VLC voor films en de ambx software (FX-generator) zag vlc als applicatie. Hier kon ik toen een profiel (dynamisch gekozen) voor kiezen en dan kleuren de lampjes met je film mee. In WMP doen ze het inderdaad niet bij films, wel bij muziek.
Je moet de ambx control panel maar even openen en configure software kiezen. Hier zie je alle applicaties die gebruikt kunnen worden. Fear 2 wordt bijvoorbeeld ook niet ondersteund maar komt wel in de software lijst terug en dan kan je handmatig ambx inschakelen, staat er alleen bij dat het untested is maar dan werkt het wel.
zie hier: http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1730 de post door tasker is hoe mijn control panel er ook uitziet bij configure software. Daar kan je dus ambx voor vlc inschakelen.
Media Player Classic schijnt ook te werken voor films, maar ik gebruikte toch al VLC.
Verwijderd
Ik heb geen 1 cd gebruikt die erbij zat. Ik heb gelijk alles gedownload van de website. Ik had trouwens ook een firmware update cd erbij, die heb ik ook niet gebruikt zou ik die wel moeten doen nog? :xMute schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:48:
[...]
Ow, dat is heel mooi om te horen, want ik gebruik toch VLCHeb jij de standaard meegeleverde software van de cd gebruikt? Ik net wel, dat werkte, maar nu ik het met 1.10 probeer wil het weer niet werken
Dat is gewoon de 1.02 software, dus volgens mij is dat niet nodig.Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:50:
[...]
Ik heb geen 1 cd gebruikt die erbij zat. Ik heb gelijk alles gedownload van de website. Ik had trouwens ook een firmware update cd erbij, die heb ik ook niet gebruikt zou ik die wel moeten doen nog? :x

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 17-09-2009 17:06 ]
Hoe bevalt jou de set met je 32"? Ik vind het effect bij mij namelijk een beetje tegenvallen. Ga denk ik nog proberen om de lampen wat hoger te plaatsen.Badie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:22:
Bij mij ook, heb t starterspakket besteld, mooi projecteren naast mn 32" en mn laptop als stream
Probleem bij mij is namelijk dat de tv tussen een kast en een muur instaat, waardoor alle lampen achter de tv staan.
Is er verder nog iemand gelukt om de lampen aan het werk te krijgen met MPC-HC? Met VLC lukt het mij namelijk niet goed om 720p af te spelen, dus zou het graag met MPC aan het werk krijgen (ik gebruik de nieuwste versie 1.3.1249.0).
Is inmiddels gelukt door gebruik te maken van de Haali renderer, en niet de EVR renderer zoals beschreven op de amBX site.
Sowieso even naar de Wiki gaan en onderaan het stukje voor Windows 7 lezen, je moet nadat je de installatie hebt gedraaid legacy drivers installeren.
Na veel ellende heb ik mijn setje eindelijk draaien onder W7 x64, de laatste update van FXGen verneukt Windows dusdanig dat allevier mijn cores continu op 100% bleven draaien, een totaal onbruikbare Windows dus, taskmanager wilde processen niet meer killen, programma's opstarten duurde een eeuwigheid, device manager en taskmanager gewoon niet meer te gebruiken, software deinstalleren was een no-go. Uiteindelijk een topic gevonden waarin aangeraden werd een soort van devkit te installeren van een of andere site, maar zelfs dat werkte niet. Ik heb in veilige modus de FXGen audio en game software verwijderd, opnieuw de installatie gestart en die twee weer geinstalleerd en vervolgens niet geupdate naar 3.5.5, die update veroorzaakte het probleem. Nu heb ik voor zover ik getest heb goede ondersteuning, hoewel ik hier en daar wel een bugje ben tegengekomen. Winamp fullscreen visualisatie stuurt bijvoorbeeld alleen mijn linkerzuil aan, in windowed mode werkt alles wel, erg cool met de VIS plugin. Ook moet ik de hoogte van alle lampen op 0 instellen, zodra ik ze op laag, mid of hoog zet dan doen ze het niet meer als ik de lampen gewoon als 'sfeerlamp' aanzet zonder app die er gebruik van maakt. Al met al dus wel te overkomen, hopelijk binnenkort een update voor de problemen met W7 zodat ik nieuwere profilers (die FXGens) kan gebruiken.
Het heeft me al met al een paar uurtjes en wat frustratie gekost, maar het werkt eindelijk. Jammer dat Windows Mediaplayer nog helemaal niet werkt, ook niet met muziek ondanks de afzonderlijke update. Zal wel met de verouderde FXGen profilers te maken hebben.
Heb nog geen spel gespeeld, maar het effect in VLC met een film is al redelijk te zien, dat zal dadelijk als het donker is best spectaculair zijn, zal als ik er aan denk wat filmpjes maken vanavond of morgen van films en spellen
@thesystem hierboven >>> Heb je de intensiteit van de lampen al maximaal gezet ? Dat zag ik iemand in dit topic doen en heb het zelf ook direct zo ingesteld, dat scheelt al een stuk. Ik ga vanavond ook nog met m'n 32" aan de slag denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 17-09-2009 19:06 ]
Zou iik dat ding kunnen demonteren en boven mijn tv monteren?
Iemand al een how to gevonden?
die heb ik gelezen ja, en wat jij allemaal beschrijft heb ik ook net meegemaakt.. cpu load op 100%, velige modus alle de-installeren... pfff.. ik hoop dat ik het nog wel aan de praat krijg! tot nu toe heb ik nog niks!KneoK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:03:
[...]
Sowieso even naar de Wiki gaan en onderaan het stukje voor Windows 7 lezen, je moet nadat je de installatie hebt gedraaid legacy drivers installeren.
Na veel ellende heb ik mijn setje eindelijk draaien onder W7 x64, de laatste update van FXGen verneukt Windows dusdanig dat allevier mijn cores continu op 100% bleven draaien, een totaal onbruikbare Windows dus, taskmanager wilde processen niet meer killen, programma's opstarten duurde een eeuwigheid, device manager en taskmanager gewoon niet meer te gebruiken, software deinstalleren was een no-go. Uiteindelijk een topic gevonden waarin aangeraden werd een soort van devkit te installeren van een of andere site, maar zelfs dat werkte niet. Ik heb in veilige modus de FXGen audio en game software verwijderd, opnieuw de installatie gestart en die twee weer geinstalleerd en vervolgens niet geupdate naar 3.5.5, die update veroorzaakte het probleem. Nu heb ik voor zover ik getest heb goede ondersteuning, hoewel ik hier en daar wel een bugje ben tegengekomen. Winamp fullscreen visualisatie stuurt bijvoorbeeld alleen mijn linkerzuil aan, in windowed mode werkt alles wel, erg cool met de VIS plugin. Ook moet ik de hoogte van alle lampen op 0 instellen, zodra ik ze op laag, mid of hoog zet dan doen ze het niet meer als ik de lampen gewoon als 'sfeerlamp' aanzet zonder app die er gebruik van maakt. Al met al dus wel te overkomen, hopelijk binnenkort een update voor de problemen met W7 zodat ik nieuwere profilers (die FXGens) kan gebruiken.
Het heeft me al met al een paar uurtjes en wat frustratie gekost, maar het werkt eindelijk. Jammer dat Windows Mediaplayer nog helemaal niet werkt, ook niet met muziek ondanks de afzonderlijke update. Zal wel met de verouderde FXGen profilers te maken hebben.
Heb nog geen spel gespeeld, maar het effect in VLC met een film is al redelijk te zien, dat zal dadelijk als het donker is best spectaculair zijn, zal als ik er aan denk wat filmpjes maken vanavond of morgen van films en spellen
@thesystem hierboven >>> Heb je de intensiteit van de lampen al maximaal gezet ? Dat zag ik iemand in dit topic doen en heb het zelf ook direct zo ingesteld, dat scheelt al een stuk. Ik ga vanavond ook nog met m'n 32" aan de slag denk ik.
Misschien staat het te dicht op de muur? Of je moet een supergrote monitor hebben, ik heb een 22" en het geeft toch een behoorlijke gloed op de muur achter de monitor.wimpie007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:13:
Ik heb het ook binnen, merk alleen dat er weinig licht boven de monitor uitkomt, komt doordat die middelste lamp ie zo laag staat.
Zou iik dat ding kunnen demonteren en boven mijn tv monteren?
Iemand al een how to gevonden?
/▌