Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 16:55

Smarron

The bend

quote:
thesystem schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:55:
[...]

Hoe bevalt jou de set met je 32"? Ik vind het effect bij mij namelijk een beetje tegenvallen. Ga denk ik nog proberen om de lampen wat hoger te plaatsen.
Probleem bij mij is namelijk dat de tv tussen een kast en een muur instaat, waardoor alle lampen achter de tv staan.

Is er verder nog iemand gelukt om de lampen aan het werk te krijgen met MPC-HC? Met VLC lukt het mij namelijk niet goed om 720p af te spelen, dus zou het graag met MPC aan het werk krijgen (ik gebruik de nieuwste versie 1.3.1249.0).
Is inmiddels gelukt door gebruik te maken van de Haali renderer, en niet de EVR renderer zoals beschreven op de amBX site.
Volgens mij moet je niet de nieuwste versie van MPCHC gebruiken. Ik kan hopelijk morgen ook meepraten, was helaas vandaag niet thuis.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Samsung Galaxy A70=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 22:42
Na wat zwoegen (ook 100% CPU en crashende PC) werkend gekregen op windows 7 x64 d.m.v. de extra hulp op de wiki (via device manager gebeuren). Ik heb de wall washer bovenop mijn monitor voet gezet, zodat hij net niet boven mij monitor uitkomt, werkt perfect!
.

Rynji wijzigde deze reactie 17-09-2009 19:44 (20%)

i7 8700k @ 5GHz - GTX1080Ti - 1440p@144Hz Inventaris

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-01 17:37
quote:
Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:17:
[...]
Misschien staat het te dicht op de muur? Of je moet een supergrote monitor hebben, ik heb een 22" en het geeft toch een behoorlijke gloed op de muur achter de monitor.
Nou moet eigenlijk achter een 40 inch komen maar zelfs bij mijn 20 inch viond ik het te weinig licht. Maar dankzij de tip hierboven (het hoger zetten van de middelste lamp) is het al een stuk beter!

• DaitoX.nl
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 04-05-2011
aaah, nu het donker is is het wel mooi hoor!

Alleen had ik er liever 2 of misschien 3 gehad zodat het licht een beetje voller was. Maar ziet er wel toppie uit nu ook.

• Crp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13-01 00:28
eindelijk hij gaat aan, maar hij reageert nog niet echt op films. Alleen op muziek in WMP, games heb ik nog niet geprobeerd

• Smarron

Smarron

The bend

Misschien handig om meteen maar te vermelden hoe je het aan de praat krijgt met Windows 7:
quote:
Although not yet officially supported, some users have had success installing amBX software on Windows 7 32 and 64-bit. Try this at your own risk. On 64-bit Windows RC1, install the web installer as normal. You can also do the updates now. Open the Device Manager, click on your computer to activate it, then from the "Action" menu choose "Add legacy hardware". Click to choose the hardware from the list, then Have Disk, and navigate to C:\Program Files (x86)\amBX\Hardware and choose "windrvr6.inf". Connect the amBX hardware. It will fail to install. To install the device driver, click "Update driver" at the unknown device and again have disk (still C:\Program Files (x86)\amBX\Hardware). If needed, select the "amBX_device.inf", but this is probably not the case. Reboot. To change the hardware setup type "launch DirectControl" and start this in "search programs and files" in the startmenu.

• DaitoX.nl
quote:
Crp schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:01:
eindelijk hij gaat aan, maar hij reageert nog niet echt op films. Alleen op muziek in WMP, games heb ik nog niet geprobeerd
Voor films gebruik VLC, niet WMP.

• thesystem
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:35
quote:
KneoK schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:03:
@thesystem hierboven >>> Heb je de intensiteit van de lampen al maximaal gezet ? Dat zag ik iemand in dit topic doen en heb het zelf ook direct zo ingesteld, dat scheelt al een stuk. Ik ga vanavond ook nog met m'n 32" aan de slag denk ik.
Hoe doe je dat dan? In de Control Panel bij Configure amBX hardware staat de intensity op 100. Maar dit is niet hoger of lager te zetten.

Heb voor mijn 32" die wall washer op een stuk tempex gezet wat nog in de doos zat. Staat nu een stuk hoger en het ziet er nu redelijk uit. Alleen jammer dat de twee lampen niet goed zichtbaar zijn bij mij.

• HeepH
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-01 20:58

HeepH

Dope Rapper

Iemand enig idee waar ik deze dingen nog kan kopen? Mijn zoektocht op internet bied niet veel resultaat...

http://specs.tweak.to/16495

• Crp
quote:
DaitoX.nl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:12:
[...]

Voor films gebruik VLC, niet WMP.
in vlc doet ie ook niks, en zodra ik de update ambx profiles installeer geeft mn pc veel errors en loopt mn cpu load op 100%. is hier ook al een fix voor ?

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-04-2019
Werkt goed met VLC en TV, alleen lijkt wel alsof FPS omlaag gaat

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Pranger
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-01 09:36
Heb hem ook sinds vandaag binnen maar kan hem niet bepaald werkende krijgen.
Heb als eerste de drivers geinstalleerd die de amBX wiki adviseert dus de 1.10 webkit of zoiets.
Naja ik dus die drivers installeren met volle hoop dat hij 1e keer gelijk doet, niet dus. Ik kreeg al errors voordat ik hem had aangesloten. En toen ik hem had aangesloten kon de software hem niet vinden terwijl windows wel gewoon de goede drivers gedetecteerd had.

De errors waren overigens Visual C++ runtime errors. Heb nu verschillende dingen geprobeerd, zoals oudere software installeren. Heb ook geprobeerd te installeren met het setje aangesloten maar had ook geen nut. Direct Control die rechtstreeks na de setup start gaf gelijk weer een error over dat hij het amBX setje niet kon vinden?

Dit overigens op Windows Vista Ultimate x64 wat de drivers dus wel ondersteunen :'(

Misschien weet iemand anders mij op weg te helpen?

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 27-01 16:57

KneoK

Not in a million lightyears

quote:
Crp schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:26:
[...]

in vlc doet ie ook niks, en zodra ik de update ambx profiles installeer geeft mn pc veel errors en loopt mn cpu load op 100%. is hier ook al een fix voor ?
Ik heb allereerst de webinstaller gedraaid, geupdate tot er niets meer viel te updaten, dan loopt W7 dus prut. In veilige modus vervolgens de twee FXGen progjes verwijderd via software panel, gereboot, setje ingeplugd en via de methode hierboven de legacy drivers geinstalleerd, daarna wat er in deze thread in de eerste post staat gedaan. Vervolgens gereboot, de originele websetup van de site weer gedraaid, daarmee kun je beiden weer installeren. Vervolgens de update laten draaien en de FXGen update niet uitgevoerd, alleen die voor WMP. Dan zit je met een iets verouderde profiler, maar VLC werkt bijvoorbeeld perfect. Ik heb tot nu toe nog geen games geprobeerd, maar ben op het moment Crysis aan het installeren die native aangestuurd zou moeten worden.

Heb nog niet veel kunnen spelen, ben net weer thuis dus ga nu eens testen wat er allemaal wel en niet werkt, een film kijken en Winamp of VLC visualisation tijdens muziek was vanmiddag in ieder geval redelijk spectaculair. Nu heb ik de muziek effecten nog niet aan de praat gekregen, alleen dus via visualisations in Winamp of VLC en niet via WMP maar dat zal waarschijnlijk in de huidige update zijn gekomen. De bug wordt redelijk besproken op het AmbX forum, hopelijk gaan ze het probleem onderzoeken en komen ze binnenkort met een nieuwe update die de CPU usage met rust laat.

Edit: oh, en voor de zekerheid DEP en UAC volledig uitgeschakeld, ik zag dat dat nog weleens kon conflicteren. Die schakel ik morgen wel weer stapje voor stapje in om te zien wat er gebeurt.

@Rynji >>> Ik heb inderdaad ook zoiets gedaan, gewoon een stapel boeken achter m'n monitor gezet (die staat op een verhoging) en de washer ongeveer halverwege de hoogte van de monitor (24") gezet, dat geeft een sterke gloed op de muur, zeker nu het donker is.

KneoK wijzigde deze reactie 17-09-2009 23:43 (14%)

• Badie
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:12
zo ik heb de boel ook klaar, de wallbasher staat achter mn tv en de andere 2 heb ik er ook maar achter gezet, beetje gekloot met de instellingen maar het staat leuk. Zal nog wel wat andere dingen moeten instellen maar zover als het nu werkt ben ik tevreden. Heb net een filmpje proberen te maken maar mijn telefoon trekt de kleuren van de tv scherp en niet de kleuren er achter haha.

Overigens vind ik dat in games ( heb net even Fable op mn laptop gespeeld ) een mooier effect creëren dan films, ook omdat je veel meer kunt bewegen en meer kleuren ziet, zal ook wel komen omdat ik alleen ice age nog maar heb gekeken.

• KneoK

KneoK

Ik heb ook even een filmpje geprobeerd te maken met m'n telefoon, maar hetzelfde probleem hier. Op de muur prachtige kleuren, op het filmpje overwegend een witte waas achter de monitor. Dat zal ook wel de reden zijn dat die filmpjes op Youtube zo'n slechte indruk geven van wat er gebeurt.

• DaitoX.nl
quote:
Heephstan schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:21:
Iemand enig idee waar ik deze dingen nog kan kopen? Mijn zoektocht op internet bied niet veel resultaat...
http://www.cpu-service.nl...nfo.php/products_id/10299

Alleen de lampen (volgens mij is de beschrijving over speakers niet goed). Wel 3 keer zo duur als bij ibood laatst.

Wou zelf ook nog een setje erbij halen, maar voor deze prijs laat ik het maar zitten. 1 is al mooi, geen 90 euro over voor een 2de.

• Fonta
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 30-12-2019

Fonta

BuG Admin

Ook ik heb na een hoop gepruts het voor elkaar gekregen om de kit van ibood aan de praat te krijgen op x64 win7.
Ziet er leuk uit, vooral als je de demo-filmpjes van de ambx site bekijkt.
Een filmpie kijken in VLC valt wel erg tegen :(

BuG Community - Discord: discord.bug-community.com - Steam: F0nt44444

• KneoK

KneoK

Heb net Terminator Salvation gekeken op m'n 32" en ik ben zeker wel onder de indruk, kleuren volgen aardig goed en het geeft zeker iets extra's. Wat valt je tegen als ik vragen mag ?

• DeX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-01 18:54
Voor die 3 tientjes is het heeel erg leuk moet ik zeggen. Gisteren ook wat moeite gehad met installeren @ Windows 7 x64 (nog bedankt voor de tip). Daarna gewacht tot het donker is :Y) en World of Goo aangezet. Lekkere felle kleuren die gelijk werden meegepakt door amBX. Leuk spul!

• Crp
Ik heb nu ook alles werkend. Alleen als ik die profiles update installeer krijg ik om de haverklap errors in mn beeld en gaat mn cpu gebruik op 100%. Maar zonder die profiles werken mn films in vlc enz niet. En herkend hij de software niet automatisch en doen de lampen niks. de WMP plugin kon ik appart installeren en deze werkt goed (behalve in films dan) en heb ik nergens geen problemen mee. Het zit dus in die profiles update (FXGen 3.5.5)

Weet iemand al hoe ik dit probleem oplos ? en of eventueel een fix is voor dit probleem!?

//edit

Ik lees dus net op het ambx forum dat er meer mensen zijn met dit probleem in windows 7, een oplossing is om dus generated effects uit te zetten, maar dan doet ie ook niks meer in games en films

Crp wijzigde deze reactie 18-09-2009 12:04 (16%)

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-01 21:02

• Crp
Op het ambx forum raden ze dus windows 7 gebruikers aan om nog de oude versie van FXgen te gebruiken (3.5.3) die hier te downloaden is
quote:
had ik dus al allemaal gedaan. Het ligt gewoon aan de nieuwste versie van FXGen.

Crp wijzigde deze reactie 18-09-2009 16:28 (40%)

• Area1
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-09-2009
Ik krijg tijdens de installatie steeds de volgende foutmelding:

"amBX System was not correctly installed, please rerun the installer."

Heeft iemand dat ook gehad en weet je misschien hoe ik toch de software kan installeren? Ik draai Win7 RC x64 (build 7100)

• YoshiBignose
Ik heb de extra CD gebruikt die ik erbij kreeg waar op stond dat ik deze absoluut moest gebruiken, omdat de echte cd verouderd was.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Area1
die extra cd heb ik niet kunnen vinden, zat die in het zakje of los?

• YoshiBignose
Ik had hem ook bijna weggegooid, zat gewoon los in de doos (de verpakkingsdoos, niet de doos van de ambx).

Er staat op AMBX firmware update v1.02... maar zal ook wel te downloaden zijn neem ik aan. Deze cd werkte bij mij gewoon direct (XP).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had helemaal niks gebruikt, alleen alles gedownload van AMBX.com (ook XP trouwens)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rynji
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 22:42
Ik heb alles gedownload van ambx.com en beide cd's niet gebruikt, daarna de windows 7 fix gevolgd van de ambxwiki en nu heb ik het werkend op windows 7 x64, hij herkende zelfs youtube :-) Dus youtube werkt nu ook (alleen fullscreen, dat wel).

i7 8700k @ 5GHz - GTX1080Ti - 1440p@144Hz Inventaris

• Area1
super, dat heeft gewerkt!

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:15
Ben echt heel blij met de aankoop! Als je het eenmaal uitzet mis je gewoon iets.. best vreemd haha..

Met games werkt het ook goed, en hoop dat ze binnenkort met meer profielen komen.. Ik vind het vooral heel vet bij games dat als je schiet het licht helemaal geel wordt enzo. Ook als je geraakt wordt helemaal rood.. Dat zijn vette effecten, moeten ze in meer shooters implenteren :)

Game PC || PS4 PSN: Kuhr25

• Badie
zoo deze addon is zeker wel geniaal
http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2766

alles wat je doet in windows kleurt nu mee!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gaaf, die kende ik nog niet, hij past zich inderdaad zelfs bij het browsen aan :)

/▌

• Area1
quote:
helaas is de driver nog niet goed geinstalleerd, waar kan ik die vinden?? en waar moet ik op letten

• Shikaka
  • Laatst online: 26-01 21:16
Gister ook binnen gehad van jawel iBood. Toen ik thuis kwam ook meteen maar geinstalleerd op win7 64bit. Als je de guide van de site gebruikt werkt het perfect. Dus ik ben weer blij :)
quote:
Badie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:49:

Wow die is inderdaad heel vet. Werkt erg goed, alleen jammer dat je Aero moet uitzetten in win7 omdat je dan die lelijke blauwe balk heb. Ach je kan niet alles hebben :P

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Smarron

Smarron

The bend

Filmpje gemaakt:

Kleuren komen op het filmpje niet helemaal overeen. Is geschoten met een Panasonic TZ3, maar dit gaf nog een reeeler beeld dan met mijn Canon HF10. Vraag me niet waarom, maar ik denk dat de impressie wel goed overkomt op deze manier.

En let niet op het achtergrondgeluid vanaf 1 min 17 secs ... |:( 8)7

Ik gebruik overigens ook Windows 7 x64, profiles niet geinstalleerd en dan werkt alles goed. WMP, Winamp doen het perfect. Bovenstaand linkje van de desktop doet het ook, maar dan moet Aero inderdaad uit en die vind ik iets te mooi om zonder te moeten.

Ik ben nu nog even aan het klooien om MPC-HC en rFactor werkend te krijgen, maar buiten dat vind ik die € 30,- erg goed besteed!

• thesystem
quote:
Badie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:49:

Die addon gebruik ik inderdaad ook. Het leuke is dat Youtube filmpjes nu ook werken met de lampen. Het is wel aan te raden om het programma op Synesthesia only te zetten, anders kleuren de lampen ook mee op muziek ipv alleen beeld.

• KneoK

KneoK

quote:
Crp schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 16:27:
Op het ambx forum raden ze dus windows 7 gebruikers aan om nog de oude versie van FXgen te gebruiken (3.5.3) die hier te downloaden is

[...]

had ik dus al allemaal gedaan. Het ligt gewoon aan de nieuwste versie van FXGen.
_/-\o_ Ik zag net dat je zonder te updaten gewoon met versie 3.4.2 zit ofzo, heb net deze nieuwere gedownload en geïnstalleerd, durf nu alleen niet te rebooten :X Ach, we gaan ervoor :D

Edit: we leven nog, eens even prutsen.

Edit edit: uitgeprutst, de lampen reageren nog een stukje beter dan met de oudere drivers. Ik had het idee dat er in VLC ruim een seconde vertraging zat tussen het beeld en de kleur van de lampen, die is nu vrijwel weg. En Street Fighter 4 werkt nu goed, ook erg gaaf met de lampen aan.

KneoK wijzigde deze reactie 19-09-2009 04:00 (22%)

• Crp
@Smarron

profiles moet je gewoon installeren (zie mijn post) gewoon de oude versie installeren en dat moet goed werken in windows 7,

Crp wijzigde deze reactie 19-09-2009 10:19 (69%)

• Badie
quote:
thesystem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:23:
[...]

Die addon gebruik ik inderdaad ook. Het leuke is dat Youtube filmpjes nu ook werken met de lampen. Het is wel aan te raden om het programma op Synesthesia only te zetten, anders kleuren de lampen ook mee op muziek ipv alleen beeld.
Ja klopt! In WMA zijn ook plugins geactiveerd, als je beide aan hebt, dan reageert hij alleen op de WMA plugin, omdat de WMA plugin dan voor gaat. Zitten trouwen nog wel wat andere opties die je kan activeren in Synesthesia.

• ixl85
  • Laatst online: 08:04
Ik heb L4D getest, voor dit spel is geen ondersteuning maar het werkt echt goed!
Als je met je geweer schiet flasht het rechter/achter gedeelte mooi mee, en hij voelt heel goed aan wanneer het donker/licht moet zijn.
De illuminator (oid) app is ook fijn om mn bureau mee uit te lichten.
Ga zo eens die app voor windows proberen... jammer dat het nu ochtend is :D

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
thesystem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:23:
[...]

Je bedoelt Synesthesia uitzetten denk ik :) Ik vroeg me al af waar die andere kleuren vandaan kwamen, dat was dus op geluid :)

/▌

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
Crp schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:17:
@Smarron

profiles moet je gewoon installeren (zie mijn post) gewoon de oude versie installeren en dat moet goed werken in windows 7,
Ja klopt, die heb ik geinstalleerd. rFactor werkt nu ook prima, alleen zijn de effecten minimaal vanwege je toch alleen in een cockpit zit.

MPC-HC krijg ik met geen enkele versie aan de praat, heb nu VLC geinstalleerd en die werkt wel direct, alleen vind ik de kwaliteit van HD-content heel slecht vergeleken met MPC-HC, veel blokkeriger en ook horizontale strepen. Even kijken of ik in de instellingen nog wat kwaliteit kan verbeteren, want dat stap ik zo over.

Ook vreemd is dat wanneer ik muziek afspeel met WMP ik wel effecten krijg, maar met een video weer niet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Smarron schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:17:
[...]
Ja klopt, die heb ik geinstalleerd. rFactor werkt nu ook prima, alleen zijn de effecten minimaal vanwege je toch alleen in een cockpit zit.

MPC-HC krijg ik met geen enkele versie aan de praat, heb nu VLC geinstalleerd en die werkt wel direct, alleen vind ik de kwaliteit van HD-content heel slecht vergeleken met MPC-HC, veel blokkeriger en ook horizontale strepen. Even kijken of ik in de instellingen nog wat kwaliteit kan verbeteren, want dat stap ik zo over.

Ook vreemd is dat wanneer ik muziek afspeel met WMP ik wel effecten krijg, maar met een video weer niet.
Dat hoort, als je muziek speelt in WMP zie je ook een extra "paneel" met instellingen (of hoe je dat ook noemt). Ik vind het ook een beetje jammer.

Ik moet wel zeggen dat die Aurora Synthesia een stap vooruit is. Al is die ook nog niet helemaal ok, in mijn GOT-theme die links en rechts hetzelfde is is nu mijn linkerspeaker roze en knippert die af en toe blauw en de rechter is paars terwijl ik de blauwe theme heb al zitten er wel wat stijl elementen tegen paars aan maar die zitten niet aan de rechterkant.

Nu start ik het opnieuw op en is het wel blauw :) Het is op zich wel ok, maar een beetje onrustig nog ik zit niet te wachten op stroboscopische lichteffecten als ik aan het surfen ben :)

Ook vraag ik me af waarom ze iedere keer een nieuw programma maken met een nieuwe icon in de systemtray. Waarom niet gewoon een programma waarin ze het aantal instellingen uitbreiden, desnoods met plugins als niet alles door dezelfde mensen wordt ontwikkeld.

Marzman wijzigde deze reactie 19-09-2009 11:28 (8%)

/▌

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
Marzman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:26:
[...]

Dat hoort, als je muziek speelt in WMP zie je ook een extra "paneel" met instellingen (of hoe je dat ook noemt). Ik vind het ook een beetje jammer.
Geen nood, ik heb zojuist de oplossing gevonden om HD content vloeiend af te laten spelen met VLC! Nu heb ik geen WMP en WMP-HC meer nodig!

http://satukubik.com/2009...-movie-smoothly-with-vlc/

Hier wordt aan de hand van voorbeelden uitgelegd hoe die lelijke horizontale lijnen en het schokkerige weg te krijgen zijn, zodat je lekker relaxed een film kan kijken. Ik heb het getest met gewone videofiles als HD en het ziet er prima uit!

• thesystem
quote:
Smarron schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:17:
[...]

Je kan ook de Haali Media Splitter installeren (http://haali.cs.msu.ru/mkv/) en deze activeren in MPC-HC bij Options > Playback > Output, en dan de Haali renderer kiezen.

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
thesystem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:24:
[...]

Je kan ook de Haali Media Splitter installeren (http://haali.cs.msu.ru/mkv/) en deze activeren in MPC-HC bij Options > Playback > Output, en dan de Haali renderer kiezen.
Maar herkent amBX MPC-HC dan wel? Want daar gaat het nu om. Standalone werkt hij sowieso al prima, maar ik wil juist het lichteffect erbij hebben.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met de Aurora Synesthesia addon werkt het in alles (zelfs uitzendinggemist, youtube). Ik heb alleen nog niet door wat de beste instellingen zijn want hij reageert inderdaad ook op geluid wat eigenlijk niet zou moeten in video's (zonder video's is het wel weer een leuk effect).

[edit[
quote:
When Aurora Synesthesia is complete it will have three modes to choose from, Synesthesia Only mode (sound-to-light), Aurora Only mode (screen-to-light), and a hybrid mode with the effect of Synesthesia's coloured pulses overlaid on top of the aurora effect.
Dan is het wel ideaal :) Hij is nog bezig stereo-output naar de juiste lamp te laten gaan, als dat lukt dan is het een geweldige add-on. Beter dan de officiele.

Marzman wijzigde deze reactie 19-09-2009 15:07 (44%)

/▌

• thesystem
quote:
Smarron schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:58:
[...]
Maar herkent amBX MPC-HC dan wel? Want daar gaat het nu om. Standalone werkt hij sowieso al prima, maar ik wil juist het lichteffect erbij hebben.
Ja, dan herkent amBX ook MPC-HC. Werkt perfect zo bij mij.
quote:
Met de Aurora Synesthesia addon werkt het in alles (zelfs uitzendinggemist, youtube). Ik heb alleen nog niet door wat de beste instellingen zijn want hij reageert inderdaad ook op geluid wat eigenlijk niet zou moeten in video's (zonder video's is het wel weer een leuk effect).
Dat gaat bij de versie die nu te downloaden is al (Alpha 1.04). Door met de rechtermuisknop op het icoontje in de systray te klikken en te kiezen voor aurora only mode.

• KneoK

KneoK

Yay anti-piracy !!! De Starforce drivers van de bijgeleverde Toca 3 werken niet met Win7 x64, patch gedraaid naar versie 1.1, nog steeds niet. Dan maar een no-cd eroverheen, yay, helemaal geen AmbX effecten terwijl Toca 3 wel in de AmbX lijst staat met volledige ondersteuning, zelfs na reboot niet. Wat een prutsers zeg.

Codemasters: Genius at play :X Genius at uninstalling.

KneoK wijzigde deze reactie 19-09-2009 22:24 (8%)

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
thesystem schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:30:
Ja, dan herkent amBX ook MPC-HC. Werkt perfect zo bij mij.
Welke versie van MPC/HC gebruik jij? Want na het installeren van de filter, kan ik Haali niet selecteren in de output opties. Het is de enige keuze die helemaal grijs blijft.

• ixl85
  • Laatst online: 08:04
Die Aurora Synesthesia werkt bij mij helemaal niet zonder geluid... Hij doet niks.. wel met geluid, maar met die andere optie helemaal niet...
Laatste versie, volgensmij 1.05 op vista x64...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat was bij mij ook de eerste keer dat ik dat probeerde. Nu werkt het wel, maar ik heb geen idee waarom. Misschien dat een herstart nodig was (had het ook net geinstalleerd de eerste keer dat ik het probeerde).

/▌

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 27-01 14:03

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb even gezocht, maar ik heb het nergens kunnen vinden, heeft iemand al geprobeerd amBX in een ps3 te pluggen?
Aangezien sony een licentie heeft genomen bestaat er natuurlijk een kans dat er ondertussen ondersteuning in de firmware is meegenomen, niet dat dat zo is, maargoed er bestaat natuurlijk een mogelijkheid.
Ik ben van plan de premium set aan te schaffen, (nieuw voor 66 euro, en de starter voor 30 8) ) en ik ga het zowieso proberen met mijn ps3 natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd of ik niet de enige ben met dit vraagstuk.
De kans zal wel 0,0 zijn dat dit werkt, maargoed, als t er toch staat....

• DaitoX.nl
Werkt niet.

Tijd geleden wel aangekondigd voor de PS3 maar lang niets meer over gehoord.

Wat wel toevallig is, laatst hebben ze een deal met madcatz gesloten en die maakt hardware voor consoles. Dus misschien zit het er nu daadwerkelijk aan te komen.

• Accesteam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-01 12:02
quote:
KneoK schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:53:
[...]

_/-\o_ Ik zag net dat je zonder te updaten gewoon met versie 3.4.2 zit ofzo, heb net deze nieuwere gedownload en geïnstalleerd, durf nu alleen niet te rebooten :X Ach, we gaan ervoor :D

Edit: we leven nog, eens even prutsen.

Edit edit: uitgeprutst, de lampen reageren nog een stukje beter dan met de oudere drivers. Ik had het idee dat er in VLC ruim een seconde vertraging zat tussen het beeld en de kleur van de lampen, die is nu vrijwel weg. En Street Fighter 4 werkt nu goed, ook erg gaaf met de lampen aan.
Ik had dus ook 3.4.2. geinstalleerd, maar kreeg bij het openen van de Profile manager een .net error. Zou je misschien is kunnen beschrijven wat jij precies hebt gedaan? :+ Ben het rebooten namelijk een beetje zat...

• YoshiBignose
Het werkt goed als ik een DVD bekijk (via VLC), maar ik vind dat die lichten wel wat feller mogen zeg. Kan dit niet aangepast worden?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er zit een draaiknop op.

/▌

• Kuhrtje
Niet bij de starter kit.. daar zit als het goed is geen draaiknop op.. Je kunt bij de instellingen wel instellen dat ze wat feller zijn... Maar licht ook aan wat er op het beeld is he.. het is natuurlijk niet de bedoeling dat wanneer er iets donkers is, de lampen heel fel zijn ;)

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23:28

HaTe

haat niet

Zo te zien werkt dit toch niet zo mooi. Ik dacht: "WOOO vet! Dan heb ik ambilight op mijn PC monitor!! :D"
Ik heb wat filmpjes bekeken en het blijkt dat het dus meestal gewoon blauw is? Ook bij het laatste filmpje in dit topic.. Ik heb niet meer gezien dan blauw, groen en uit. Zelfs toen het beeld vrij rood was, waren de lampen nog blauw?

Jammer, dan maar een dure ambilight TV kopen :')

Specs

• Kuhrtje
Je moet niet echt afgaan op de filmpjes. Veel cameras die rechten de focus op het beeldscherm, hierdoor zie je de echte lichteffecten van de lampen veel minder... Maar wat is er mis met blauw? Als ik crysis speel in de jongle is het beetje blauw/groenig.. Blauw van licht en groen van de bladeren. Als ik keertje schiet kleurt alles geel en beetje rood, als ik word geraakt is alles rood. Het werkt goed hoor :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
HaTe schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:08:
Zo te zien werkt dit toch niet zo mooi. Ik dacht: "WOOO vet! Dan heb ik ambilight op mijn PC monitor!! :D"
Ik heb wat filmpjes bekeken en het blijkt dat het dus meestal gewoon blauw is? Ook bij het laatste filmpje in dit topic.. Ik heb niet meer gezien dan blauw, groen en uit. Zelfs toen het beeld vrij rood was, waren de lampen nog blauw?

Je kan alle kleuren instellen en in VLC pakt hij ook vrij goed de juiste kleuren. Met die onofficiele plugin werkt het ook in alle software (maar wat minder goed vind ik persoonlijk).

Alle kleuren die je in kan stellen kunnen ook in films gebruikt worden. Bovenste rijtje zijn de kleuren.. Ik durf niet te zeggen wat het tweede en derde rijtje precies doen (ik denk lichter/donkerder en de hoogte van de lets) omdat Aurora Synesthesia bij mij de kleuren regelt nu.

Misschien de hoogte want die kan je ook nog instellen, de cijfers zijn presets.

Marzman wijzigde deze reactie 20-09-2009 14:09 (4%)
Reden: dubbele zin verwijderd

/▌

• YoshiBignose
quote:
Superkuhrtje schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:58:
Niet bij de starter kit.. daar zit als het goed is geen draaiknop op.. Je kunt bij de instellingen wel instellen dat ze wat feller zijn... Maar licht ook aan wat er op het beeld is he.. het is natuurlijk niet de bedoeling dat wanneer er iets donkers is, de lampen heel fel zijn ;)
Geen draaiknop inderdaad. Natuurlijk licht het aan het beeld, maar de lampen vallen bijna niet op nu. Van mij mag het wel wat feller, maar intensity staat al op 100. Ik hoorde dat als je bij VLC het contrast verhoogd, de lampen feller zijn.

Dat klopt, maar dan is de film ook feller en niet mooi :')

• KneoK

KneoK

quote:
Accesteam schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:33:
[...]

Ik had dus ook 3.4.2. geinstalleerd, maar kreeg bij het openen van de Profile manager een .net error. Zou je misschien is kunnen beschrijven wat jij precies hebt gedaan? :+ Ben het rebooten namelijk een beetje zat...
Ik denk dat ik je moet teleurstellen :+ Ik heb namelijk alleen de installer voor 3.5.3 hoeven draaien. Maar misschien zou je je .Net framework kunnen updaten, via Windows update of via de Microsoft site (dotnetfx oid. als ik het me goed kan herinneren).

Je kunt ook nog even op de AmbX fora rondneuzen, ik weet dat er bepaalde fixes zijn voor problemen met script errors, misschien dat ook die .Net error bekend is daar, ik heb daar al enorm veel info vandaan gehaald in ieder geval.

Wat een moeite moeten we doen voor een beetje licht he :D

Die Synthesia plugin is trouwens ook gaaf zeg, maar wat ik verwachtte was dat het op geluid reageerde op je pc, dus muziek afspelen etc. Dus ik zat met m'n headsetje op vol verwachting te kijken, gebeurt niets, ik fluit een beetje mee met de muziek en ineens gaan de lampen knipperen :D

@Marzman >>> Bovenste rijtje is kleur, middelste verzadiging en onderste intensiteit (althans, dat is wat het effect is, zeg maar zoals je een kleur kiest in Photoshop oid.).

En daarop inhakend @HaTe >>> Ik weet niet of het helpt, maar in Vista en Win7 heb je de Search program and files balk in je startmenu, als je daar 'Launch DirectControl' intypt en die link opent kun je daar nog met de brightness van je lampen klooien.

KneoK wijzigde deze reactie 20-09-2009 14:13 (28%)

• Accesteam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-01 12:02
quote:
KneoK schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat ik je moet teleurstellen :+ Ik heb namelijk alleen de installer voor 3.5.3 hoeven draaien.
Maar, heb je eerst wat gedeinstalleerd? Of gewoon over een installatie heen gegooid? Had je eerst alle updates gedaan, en toen voor de Profile Manager update die 3.5.3 eroverheen geinstalleerd?

• KneoK

KneoK

Ik heb het op de omslachtige manier gedaan :X Eerst de websetup gedraaid, alles laten updaten naar de nieuwste versies, dan draait Win7 in de soep. Via veilige modus de twee FXGen programma's gedeinstalleerd, na een reboot opnieuw de websetup gedraaid en de oudere versies van de FXGen plugins weer laten installeren, allesbehalve FXGen geüpdate (dus in ieder geval wel de WMP12 plugin) en vervolgens de 3.5.3 update eroverheen.

Edit: ik weet nog steeds niet of het uberhaupt nut heeft gehad, maar ik heb ook de instructies van de eerste post uit deze thread uitgevoerd, althans, in ieder geval die driver update uitgevoerd die daar wordt vermeldt.

Ik merk wel dat een hoop spellen die officieel ondersteund zouden moeten worden dat nog niet zijn in deze versie. Mass Effect bijvoorbeeld zou ondersteuning moeten hebben, maar na alle patches te hebben gedraaid voor het spel blijft het een Untested profiel krijgen die ik zelf dus moet activeren in de profile manager. Hetzelfde met Secret of Monkey Island SE. Ach, ook dat werkt al aardig goed zonder echte ondersteuning maar ik zit serieus aan een dual boot met Vista of XP te denken, wil toch weleens kijken hoe het werkt met de nieuwste versie van de profiler.

KneoK wijzigde deze reactie 20-09-2009 15:18 (19%)

• Smarron

Smarron

The bend

quote:
HaTe schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:08:

Dat was mijn filmpje en zoals ik ook al zei is het met een filmpje moeilijk perfect te krijgen. Geloof ons maar dat echt elke kleur gemaakt kan worden zoals in dat kleurenspectrum hierboven.

Op dit moment heb ik de kleur op fel rood staan. :D

• wimpie007
  • Laatst online: 27-01 17:37
quote:
Smarron schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:22:
[...]
Dat was mijn filmpje en zoals ik ook al zei is het met een filmpje moeilijk perfect te krijgen. Geloof ons maar dat echt elke kleur gemaakt kan worden zoals in dat kleurenspectrum hierboven.

Op dit moment heb ik de kleur op fel rood staan. :D
Nou iedere kleur is in te stellen en voor sfeerverlichting is het ideaal maar ik vind in games en films dat de wall washer erg blauw blijft. Zelfs als het scherm wat roder is.

Ik wilde hem eerst langs mijn 40 inch LCD TV installeren maar dan kon ik de wall washer niet kwijt omdat de TV aan de muur hangt

Toen deze tut gevolgd om te kijken of ie dan wel paste, helaas net niet. Maar voor mensen die hem ook willen openmaken ;-)

http://www.ambx.com/forum...ic.php?f=5&t=1961&start=0

• Skating_vince
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand toevallig al zelf nieuwe software geschreven met een hogere update frequentie dan standaard in te stellen is? Nu is de set soms te laat met lichtflitsen en korte lichtflitsen zie je niet eens. Hetzelfde geld voor snelle kleurwisselingen. Bij amBX hopen ze het ooit te implementeren, maar wanneer dat is ;).

Iemand toevallig al zoiets gebouwd?

Freelance Microsoft Azure & BizTalk Consultancy: http://www.it-grator.nl.

• thesebas
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-09-2009
Hallo,

Ik heb sinds kort een ambx gaming system. Heb tot dusverre alleen de starterskit eerst maar eens kijken of het wat voor mij is.
Mijnvraag is of ambx het ook bij winamp en powerdvd doet, heb je hier aparte drivers voor nodig? bij mediaplayer doet hij het automatisch en bij de eerder genoemde programma's doet ie niets..

Wie kan mij helpen?
Gr. Sebastiaan

• DeX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-01 18:54
quote:
thesebas schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:35:
Hallo,

Ik heb sinds kort een ambx gaming system. Heb tot dusverre alleen de starterskit eerst maar eens kijken of het wat voor mij is.
Mijnvraag is of ambx het ook bij winamp en powerdvd doet, heb je hier aparte drivers voor nodig? bij mediaplayer doet hij het automatisch en bij de eerder genoemde programma's doet ie niets..

Wie kan mij helpen?
Gr. Sebastiaan
Google wins:

http://www.ambx.com/wiki/...ffects_with_media_players

• Smarron

Smarron

The bend

Winamp doet het, moet je alleen de visualization even aanzetten.

• Badie
Of je zet de Synthesia plugin er op, dan werkt t met elk progamma!

• KneoK

KneoK

Hmm, sinds ik de AmbX drivers heb geïnstalleerd starten een aantal spellen met een totaal verstoord beeld op, een simpele alt-tab verhelpt het al. Heb m'n videokaartdrivers al geüpdate (9.8 > 9.9) en in dit geval Batman Arkham Asylum al geüpdate naar versie 1.1, maar het effect blijft de eerste keer starten. Ook bij Mass Effect hetzelfde:

http://tweakers.net/ext/f/mvvvRwKYZmroThPYCBDYi53P/thumb.jpg
* Clicky

Meer mensen hier last van ? Het is niet storend want het is heel simpel te verhelpen (als alt-tab niet kan dan helpt het opnieuw starten van een spel ook), maar vind het wel vreemd.

KneoK wijzigde deze reactie 25-09-2009 01:50 (13%)

• Skating_vince
  • Niet online
quote:
KneoK schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 01:49:
Hmm, sinds ik de AmbX drivers heb geïnstalleerd starten een aantal spellen met een totaal verstoord beeld op, een simpele alt-tab verhelpt het al. Heb m'n videokaartdrivers al geüpdate (9.8 > 9.9) en in dit geval Batman Arkham Asylum al geüpdate naar versie 1.1, maar het effect blijft de eerste keer starten. Ook bij Mass Effect hetzelfde:
.....

Meer mensen hier last van ? Het is niet storend want het is heel simpel te verhelpen (als alt-tab niet kan dan helpt het opnieuw starten van een spel ook), maar vind het wel vreemd.
Nope, daar heb ik geen last van. Erg vreemd. Is het als je de amBX drivers even verwijderd (als test) opgelost?

Hopelijk komen er veel nieuwe games met ofwel native support of met een patch achteraf! Modern Warfare 2 lijkt me erg nice!

• Kuhrtje
Ja ik hoop het ook, ben ook een beetje actief op dat ambx forum, hier en daar wat vragen stellen en suggesties leveren.. Zo kan de community ook groeien en komt er meer animo voor de amBX systemen... Veel nieuwe games moeten het inderdaad ook gaan ondersteunen. Ik hoop ook dat Modern Warfare 2 het gaat ondersteunen.

Jammer trouwens dat niet bij elke shooter het licht geel/orange/rood wordt tijdens het schieten of als je geraakt wordt. Dit is bij Crysis bijvoorbeeld echt vet en bij CoD4... BiJ Crysis warhead en Crysis Wars werkt het dan weer niet, dat is wel vreemd

• Crp
quote:
KneoK schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 01:49:

[afbeelding]
* Clicky

welke drivers heb je precies geïnstalleerd ? probeer anders deze beta drivers:

Control Panel 1.2.1
FXGen 3.5.6

*let op: deze drivers lost de problemen in windows 7 niet op, voor windows 7 gebruikers is het beter dat ze voorlopig nog FXGen 3.5.3 gebruiken*

Crp wijzigde deze reactie 25-09-2009 12:38 (7%)

• KneoK

KneoK

Thanks voor de tips allen, het gebeurt inderdaad alleen als ik de drivers geinstalleerd heb. Helaas gebruik ik Win7 dus heb nog niets aan de beta FXGen maar ik ga sowieso alles nog eens opnieuw installeren, ik merk in Crysis bijvoorbeeld dat mijn schoten geen effect hebben op de lampen maar alleen de omgevingskleur bepaald wat de lampen doen.

TIP: Computerland (in ieder geval Nijmegen) heeft nog een flink aantal Premium sets (2 speakers met lampen, subwoofer, wallwasher, twee ventilators en rumblepad) voor 66 Euro. Heb er net maar eentje gehaald, erg tof, het mooie is dat ik alles gewoon heb aangesloten zoals ik de starterskit ook heb aangesloten maar dan op de tweede washer (nu dus ook met rumblepad en vents) en gewoon in een USB poort heb gestopt en alles wordt direct herkend als extra set, via de Control Panel de plaatsing van alle lampen en extra zooi ingesteld en het werkt meteen :D
Nu alleen de subwoofer en speakers nog even aansluiten (gebruik toch altijd een 5.1 headset) om te zien of daar nog wat geluid uit wil komen.

Zal dadelijk als het wat donkerder is (en het bureau wat opgeruimder is) proberen wat shots te maken van hoe het er in z'n geheel nu uitziet. Die extra washer achter de monitor is in ieder geval al ideaal, ben nog even aan het klooien met de plaatsing van de twee extra lampen, even kijken wat het mooiste effect geeft.

De rumblepad trilt overigens als een idioot zet :D

Edit edit (edit): goed, met geen enkele versie van welke drivers ook krijg ik officieel ondersteunde spellen aan de praat, in Crysis werken rumblepad en ventilators helemaal niet, lampen reageren alleen op het licht van het scherm, dus niet op schieten (van welk soort wapen ook). Ben nu een van de bijgeleverde spellen aan het installeren (Broken Sword), hopen dat die wel volledig werkt, maar ik ben bang dat ik moet wachten op officiële Windows 7 drivers (of toch aan de dualboot moet). Zit nu in ieder geval met die beta control panel en FXGen 3.5.3. Alles werkt wel als ik het test via de AmbX software. Ik ben ook even een demo van de site aan het downloaden, eens zien of daar nog wat uitkomt. We editten nog maar even lekker verder, de Big Buck Bunny demofilm werkt in ieder geval wel met alle effecten, maar ja, die heeft natuurlijk weinig met de FXGens van doen, maar het werkt in ieder geval :D Ook de overige demo's op de site die met alle effecten werken doen het prima.

Allerlaatste edit: Broken Sword werkt prima en ook Crysis heeft zich bedacht, ineens werkt de rumblepad ook (best grappig als er een granaat naast je ontploft of als je geraakt wordt).

KneoK wijzigde deze reactie 25-09-2009 22:40 (47%)

• partyondude
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 27-01 11:24
Heel leuk, dat amBX systeem, heb het voor een appel en een ei gekocht via IBOOD, alleen de lampjes. Maar, nu werkt Far Cry 2 ineens niet meer 8)7 Daarvoor zou ik de laatste FC2 patch moeten installeren. (1.05 meen ik) Het werkte niet meer toen ik de amBX aangevinkt had in FC2 en toen het spel opnieuw opstartte.

Ik kan FC2 niet patchen met de officiële patches via Ubisoft, erg apart |:( Meer mensen deze ervaring?

• partyondude
Crysis loopt nu ook vast |:(

• KneoK

KneoK

Welk OS gebruik je ? Ik draai Windows 7 x64 en daar heb ik in bepaalde spellen ook wat problemen, zal deels liggen aan het feit dat Win7 nog niet ondersteund wordt en de drivers in legacy mode nog wat buggy zijn. Zorg in ieder geval dat je de laatste software van de AmbX site hebt, als je Windows 7 draait dan moet je even de instructies daarvoor volgens die in de install faq staan op de AmbX site, dan moet je FXGen niet updaten maar de hier geposte versie 3.5.3 installeren. Assassins Creed en Red Faction: Guerilla lopen bij mij vast, Crysis doet het wel maar heeft alleen lichteffecten.

Ik ga vanavond even een dualbootje maken met Vista x86, dan heb ik denk ik de minste kans op echte problemen, want ook 64bit wil nog wel wat probleempjes met zich meebrengen.

• partyondude
Ik heb Vista 64 bit draaien hier, Assassins Creed heeft hier lang geleden al de geest gegeven, ligt volgens mij aan mijn Radeon 3870X2.

Moet zeggen dat ik Philips niet vind uitblinken in het maken van duidelijke en overzichtelijke drivers/support etc.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Philips doet dan ook niks met de drivers :)

/▌

• partyondude
Dat is te merken. Wie wel dan :p

• KneoK

KneoK

quote:
partyondude schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:56:
Ik heb Vista 64 bit draaien hier, Assassins Creed heeft hier lang geleden al de geest gegeven, ligt volgens mij aan mijn Radeon 3870X2.

Moet zeggen dat ik Philips niet vind uitblinken in het maken van duidelijke en overzichtelijke drivers/support etc.
Wat Marzman zegt ;) Er is nu een AmbX team dat de ondersteuning heeft overgenomen van Philips.

Drivers zijn overigens prima in orde hoor, dat heb ik net ondervonden na Windows Vista x86 te hebben geïnstalleerd, gewoon de laatste websetup gepakt, netjes alle updates geïnstalleerd, ook even de bèta 3.5.6 FXGens meegenomen (zie AmbX forum) en daarna mijn twee setjes een voor een ingeplugd, werden direct herkend en zelfs de lampen, rumbler en ventilators werden direct op de juiste plek gezet (middelste vier lampen van de twee washers noord, 1 lamp van de washer + zuiltje noord-oost, andere washerlamp + zuiltje noord-west, een-na-laatste zuiltje oost, laatste zuiltje west, washer in het midden, ventilators noord-oost en noord-west), perfect gewoon.

Wat support betreft heb je een uitstekend forum (www.ambx.com/forum) waar allerlei instructies staan, genoeg besproken is en wordt en altijd wel hulp gegeven wordt.

De Control Panel is wat mij betreft ook heel duidelijk, de hardware is heel makkelijk in te stellen en te plaatsen, de software instellen is echt een eitje.

Spellen en applicaties worden automatisch gedetecteerd, voor niet ondersteunde spellen moet je even een untested profiel inschakelen via de Control Panel, ook een eitje.

Er komt nog steeds software uit, zoals Illuminate om je lampen altijd aan te zetten, de AmbX creator om je eigen effecten te maken, zelfs third party tooltjes als Aurora Synthesia (aanrader !!) zijn te vinden. Er is nog steeds redelijke vooruitgang in de ondersteuning, zij het via spellen zelf, zij het via profiles die door het AmbX team worden gemaakt.

Assassins Creed krijg ik onder Vista overigens ook niet meer aan de praat, vage zooi. Niet zonder patches, niet met patches. Zal wel aan de Catalysts of Crossfire liggen (heb tweemaal HD4870). Nu Crysis maar eens proberen, hopelijk heb ik dit keer wel alle effecten in plaats van alleen ambient light en zo nu en dan een rumble.

KneoK wijzigde deze reactie 27-09-2009 22:28 (8%)

• partyondude
Ik heb de starterskit, dat vind ik voorlopig wel genoeg. Straks waai ik weg hier man :p Bedankt voor je uitgebreide reply, ik ga lezen op dat amBX forum :)

• KneoK

KneoK

Haha, het ging mij ook meer om de extra lampen, ik heb de starterskit nog niet zo heel lang (iBood) maar kwam van de week bij Computerland een 2.1 Premium set tegen voor 66 Euro, daar kon ik 'm niet voor laten liggen :P Heb de rumbler inmiddels al uitgezet, dat getril vind ik helemaal niets. In COD4 zijn de ventilators wel best cool, als je rent dan gaan ze aan en voel je de wind van het rennen (als je je fantasie een beetje gebruikt :P ) en ook als er een granaat ontploft voel je een windvlaag :D

Graag gedaan overigens van de reply hoor, als je de juiste software en tooltjes gebruikt dan kan het echt een mooie uitbreiding zijn, zeker in officieel ondersteunde spellen, maar absoluut ook bij unsupported games en tijdens film kijken. Om film te kijken met AmbX is het zo simpel als VLC Mediaplayer installeren, die wordt direct door de software herkend.

KneoK wijzigde deze reactie 27-09-2009 22:39 (7%)

• partyondude
Ik vind het ook vet, daarom heb ik er ook zo'n baal van dat Crysis ineens vastloopt :'( Hoop wel dat er meer support komt van games voor amBX, want het is gewoon vet!

Ik heb alles eraf gegooid en installeer nu de nieuwste drivers direct via internet, kijken of dat werkt.

Ideaal, dat IBOOD >:)

partyondude wijzigde deze reactie 27-09-2009 22:41 (4%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de rumbler niet aangesloten en denk dat ik de fans ook weg haal. In de spellen die ik speel worden ze niet ondersteund en ik kan ze ook niet handmatig bedienen (wat wel met de lampen kan), dat leek me leuk in de zomermaanden ;)

/▌

• KneoK

KneoK

Tot nu toe is CoD4 ook het enige spel waarbij ze bij mij werken, alleen daarom al laat ik ze nog even staan. Je kunt ze eventueel nog via de AmbX creator aanzetten, maar da's natuurlijk verre van ideaal. Ze geven wel lekker coole lucht als het wat warmer is inderdaad :D

• thesystem
De starterskit is vandaag in de aanbieding bij onedayonly
€ 29,99
exclusief € 3,95 verzendkosten per order

http://www.onedayonly.nl/

• Skating_vince
  • Niet online
quote:
thesystem schreef op maandag 28 september 2009 @ 01:08:
€ 29,99

Nice. Net een setje extra besteld om te kijken hoe dat is. Mocht het overkill zijn dan verkoop ik hem wel door. Genoeg mensen enthousiast gemaakt inmiddels haha. Alleen die tweede wallwasher achter mijn monitor gaat misschien niet goed passen.

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 27-01 21:00
quote:
€ 29,99

Is dit bedrijf wel betrouwbaar? Ik kan namelijk geen contactgegevens en kvk nummer van het bedrijf vinden. Wat ik me overigens ook afvroeg is, wat is eigenlijk de reden dat philips massaal de ambx setjes op de markt dumpt? Ze gaan weg voor een scheintje. Komt er een nieuw model eraan?

Want wat ik gelezen heb, is dat er een licentie overeenkomst was met sony voor de playstation 3. De developers in de forum gaven al flink wat informatie vrij. Wat ik van hun begrepen had, is dat het huidige setje niet met de playstation 3 zal werken. De hardware schijnt dus de grootste beperking te zijn.

edit: contactgegevens gevonden in algemene voorwaarden. Website wordt geexploiteerd door NRC handelsblad.

Monkeydancer wijzigde deze reactie 28-09-2009 14:24 (46%)

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 18:48
quote:
Monkeydancer schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:08:
[...]

Is dit bedrijf wel betrouwbaar? Ik kan namelijk geen contactgegevens en kvk nummer van het bedrijf vinden.
Heb er volgens mij wel eens besteld, ging prima toen. En al gaat het mis, dan ben je €30 kwijt, zou ik niet echt wakker om liggen.

The devil is in the details.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Ik vind het zo jammer dat de lampen blauw zijn, er is geen zwarte uitvoering zeker? Blauw staat totaal niet bij m'n interieur namelijk....

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn ze blauw? Het is niet pikzwart, maar ik kan het ook niet blauw noemen.

/▌

• virusje77
  • Laatst online: 06-04-2010
quote:
€ 29,99

Hey bedankt voor het melden man!
Had de ibood aanbieding gemist, dus nu hier mooi besteld. ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kans zit er in dat hun het weer bij ibood vandaan hebben ;)

/▌

• virusje77
Nog even een vraagje.
Ik heb een dualscreen setup staan, gaat dit gewoon werken of levert dit problemen op?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Afgezien van dat je lampjes wat verder uit elkaar staan moet dat gewoon werken. Zie ook het ambx forum.

/▌

• virusje77
Oke, ja heb al op dat forum gekeken maar kon er niet veel over vinden.
Ik wil gewoon dat het werkt op 1 scherm, want het andere scherm gebruik ik voornamelijk alleen voor msn/muziek.
Maar die mogelijkheden zitten wel bij de instellingen dus?
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True