KneoK schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:30:
[...]
Misschien helpt het als je via je device manager het AmbX device verwijdert (ze staan bij mij onder Universal Serial Bus Controllers en heten Philips AmbX (TM) device), de set afkoppelen, de software verwijderen en daarna de webinstaller draaien, de legacy hardware toevoegen, setjes aankoppelen en de legacy drivers weer installeren.
Ook waar mogelijk de 32bits executables van spellen gebruiken (voor Crysis bijvoorbeeld) en spellen starten vanaf DVD in plaats vanuit je startmenu (dus via de autorun van een DVD, de meeste spellen geven dan wel een menu weer waarvan je het spel kunt starten, ook een tip die ik ergens op het forum heb gelezen).
Ook even een drivercleaner achtig programma draaien om alle oude nVidia meuk te verwijderen. Het zal in ieder geval niet aan je Ati hardware liggen, daar draai ik ook op.
Ik had me nvidia kaart op vista, toen ati erin gestopt dus en toevallig ook een update van ambx geinstaleerd en toen deed hij het niet meer.
Ik ben daarna op Windows 7 overgestapt en toen kreeg ik het ook niet aan de praat. Nu heb ik het weer opnieuw geinstalleed en heb ik de "ambx effects" niet opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het nog niet met "amBX Profiles Update Version 3.5.3".
Dus heb ik net de gok maar gewaagd en de update naar "amBX Profiles Update Version 3.5.7" geinstalleerd. Werkt weer perfect. Net even call of duty 4 getest en het zag er weer goed uit.
Ik hoorde dat veel mensen last hadden dat hun CPU op 100% bleef draaien continue met deze versie en dat ie daarom werd afgeraden. Maar bij mij lijkt het prima te werken. Zal zo even rebooten om te kijken of het probleem zich mischien dan gaat voordoen.
Maar bij mij lijkt het dus een combinatie geweest te zijn, onder vista zorgde de effects dat het niet meer werkte en onder 7 werkte het niet met de drivers die iedereen aanbeveeld om 1 of andere reden. In ieder geval bedankt voor het meedenken
edit: ok, na een herstart krijg ik dus wel het CPU probleem, dis heb .7 er weer af. Nog maar een keer .3 proberen dan en hopelijk werkt het nu wel. Bij "amBX_GamingFXGen_Setup_3.5.3.exe" krijg ik steeds de melding dat ambx system niet geinstalleerd is trouwens. Aangezien VLC en illuminate gewoon werken is dit natuurlijk onzin. Maar ik denk dat het daaraan ligt dat hij het niet wil doen.
edit 2:
Hah! Het werkt weer met versie 3.5.3. Ik snap niet waarom.
Het enige wat anders is dus dat ik effects niet heb geinstalleerd. Toen installeerde ik versie 3.5.3 en werkte het niet in games.
Toen heb ik geupdate naar versie 3.5.7, cod4 getest en werkte. Na reboot kreeg ik het CPU probleem. Die er weer af gegooid, reboot, en weer versie 3.5.3 geinstalleerd.
Weer cod4 getest en nu werkt het ook op deze versie ineens.
[
Voor 22% gewijzigd door
Verwijderd op 10-10-2009 18:32
]