Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
amBX reageert op bepaalde programma's, niet overal op dus. Het reageert bijvoorbeeld op VLC, als jij dus iets kijkt met VLC op je ene scherm dan zullen de kleuren zich alleen aanpassen aan 'dat scherm' (aangezien er alleen gekeken wordt naar VLC). Dualscreen setup is dus geen probleem.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij pakt in games alleen de Game (ook als je ze windowed speelt), dus dan ga je niet veel last hebben van de andere monitor als je de game maar op een monitor speelt. Alleen die niet officiele plugin zou roet in het water kunnen gooien omdat die ook Windowsachtergronden naar de lampen stuurt. Maar die zou je dan uit kunnen zetten natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor de antwoorden, helemaal duidelijk! :)
Kan niet w88 tot me pakketje binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Supreme Commander met full effects is gaaf :D Alleen was ik gisteravond zo stom om een willekeurige patch te pakken (waarvan ik dus dacht dat het de laatste was), pfffft, heb anderhalf uur naar nieuwere patches zitten zoeken (en er uiteindelijk iets van 8 of 9 moeten installeren) terwijl je van de AmbX site zo de vanilla > AmbX versie kunt pakken, maar ja, als je eenmaal 1 patch hebt geinstalleerd dan kun je blijkbaar geen incremental patches meer installeren (en auto patchen ging niet). Ben dan ook een echte SC noob, heb het spel al maanden in de kast staan (ooit voor 2 Euro bij de FRS gehaald, 5 games voor een tientje toen). Tof is als je uitzoomt dat de wind harder gaat waaien, lichteffecten zijn redelijk.
H.A.W.X. is ook tof, al kan het spel me nog steeds niet echt bekoren (zwaai zwaai 4 tientjes die ik er voor betaald heb). Ook hier werken de lichteffecten redelijk goed en de wind gaat harder waaien als je je afterburner aangooit.

Wordt steeds enthousiaster, zeker een goeie koop geweest, die 2.1 Premium als uitbreiding op de starterskit. Ik hoop dat er veel native AmbX spellen zullen uitkomen in de toekomst (Diablo III zou tof zijn bijvoorbeeld) en ben ook benieuwd wat Madcatz gaat doen met hun licentie.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 28-09-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38
thesystem schreef op maandag 28 september 2009 @ 01:08:
De starterskit is vandaag in de aanbieding bij onedayonly
€ 29,99
exclusief € 3,95 verzendkosten per order

http://www.onedayonly.nl/
Deze keer ontkomt 'ie me niet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Als ik die hele reut wil, maar geen behoefte heb aan speakers? (tenzij ze 2000 euro aan audio kunnen vervangen) kan ik dan ook de rumblepad e.d. ergens los krijgen?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat geef je voor een rumblepad en twee fans? ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Heephstan schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:20:
Als ik die hele reut wil, maar geen behoefte heb aan speakers? (tenzij ze 2000 euro aan audio kunnen vervangen) kan ik dan ook de rumblepad e.d. ergens los krijgen?
Even wat regelen met Marzman ;) Of je koopt gewoon een Premium kitje en gebruikt de speakers daarvan niet (ik gebruik de speakers ook niet en eerlijk gezegd vind ik de zuiltjes zonder speakers erin ook mooier, dus de speakers staan een beetje achter m'n monitor opgesteld, de andere twee zuiltjes naast de monitor).

Los kopen was voorheen een dure zaak als je het AmbX forum leest, ik heb prijzen voor alleen twee ventilators van 99 Euro (of dollar, weet ik niet meer) gezien |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heephstan schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:20:
http://www.4launch.nl/sho...urig#p-4-productid-029742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bij Amazon.co.uk valt het op zich wel mee voor een extension setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Afgelopen zondag in Batavia stad geweest, daar lag een starterskit voor 69,95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Het lijkt wel of ze overal ineens restpartijtjes op de kop hebben getikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heel goed! Hoe meer mensen zo'n setje hebben, hoe makkelijker het wordt om game makers te stimuleren om support toe te voegen. Als ontwikkelaars weten dat er een grote userbase is, zijn ze vast gemotiveerder om amBX effecten in te programmeren!

Hopelijk krijgt het amBX team een voetje tussen de deur bij wat grote uitgevers! Als de PS3 versie er is komt er hopelijk ook meer bekendheid bij ontwikkelaars wat ook voor pc gebruikers weer goed is!

[ Voor 0% gewijzigd door Skating_vince op 29-09-2009 15:18 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Niet als het restpartijen zijn.

/▌

Verwijderd

Nou ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart binnen (ati 5870) en nu werken de lichten niet meer in games, wel in videos nog met VLC en muziek met WMP. Beetje jammer weer, maar even zoeken wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Na een software update doen mn screensavers het niet meer (vista defaults). Iemand het zelfde probleem of ligt het toch niet aan de AMBX? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

De starters- en premiumkit zijn nu voor een zeer aantrekkelijke prijs te krijgen, € 25,- en € 66,-:

http://www.computerland.n...en=NS00690236&cn=10021792

http://www.computerland.n...en=NS00689674&cn=10021726

Ik moet wel een beetje lachen om de van-voor prijs. :D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:15
Smarron schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:26:
De starters- en premiumkit zijn nu voor een zeer aantrekkelijke prijs te krijgen, € 25,- en € 66,-:

http://www.computerland.n...en=NS00690236&cn=10021792

Ik moet wel een beetje lachen om de van-voor prijs. :D
Paradigit heeft ze trouwens ook te koop.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Monkeydancer schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:08:
Paradigit heeft ze trouwens ook te koop.
Klopt ja. Paradigit, Computerland en Vi-Computer vallen allemaal onder hetzelfde hoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lekker handig als je op je computer al een Z5400 hebt aangesloten... we kopen er gewoon een AMBX 2.1 set erbij ! 8)7

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Je hoeft het geluid niet aan te sluiten hoor.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
ik heb mijn ambx kit maar eens uit elkaar getrokken (lees wallwasher gesloopt en printplaat verticaal op een plank achter mijn tv geschroefd, lampjes horizontaal boven de printplaat geschroefd) en achter mijn tv gepropt, ik was zelf best te spreken over het resultaat dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/5250/img0073qq.jpg
Tijdens het tv kijken met xbmc (kleuren en intensiteit veranderen met de beelden)
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2562/img0077uc.jpg
Bij bureaublad, paars ff als voorbeeld genomen.
alleen jammer dat na die aflevering prison break het weer mis ging met de drivers...64bit + ambx is niet echt een match made in heaven...

[ Voor 24% gewijzigd door Bastard op 03-10-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Very... VERY cool!

Leuk gedaan. En nu? Street Fighter 4 met wireless controllers van je bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
hehe, naja game echt bar weinig, meestal gewoon films/series kijken op de bank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Weet iemand of er betere x64 support gaat komen? Ik heb echt hoopjes foutmeldingen in Vista :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
volgens mij komen er wel continue nieuwe drivers, maar t'is niet veel nu. Bij Illuminate doen bij mij bijvoorbeeld maar 1 van de 3 lampen in de wall-washer het, lichten doen het maar af en toe bij vlc/xbmc enz en de belasting voor de processor is nog altijd achterlijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Ik heb hier veel rare foutmeldingen, tot zelfs het ccc van ATi het niet meer doet. Ik heb het er nu dus maar vanaf gegooid, want het werd me echt te gortig. Jammer, want het is echt een leuke aanvulling op je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
Hmz jullie hebben wel echt rare problemen eigenlijk!

Ik draai Vista 64 Enterprise en heb eigenlijk nergens last van... Alleen DiRT start niet op met FXgen.exe proces draaiende.. Voor de rest werkt het bij mij bij ongeveer alles..
Hoop dat ze binnenkort Windows 7 64Bit drivers uitgeven. Ik kan deze week namelijk windows 7 erop zetten...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week besteld, vandaag mail binnen:

Geachte heer/mevrouw .......,

Hartelijk dank voor uw bestelling bij One Day Only.

Momenteel is uw bestelling nog niet leverbaar. U ontvangt bericht wanneer uw bestelling aan de post wordt aangeboden.

Onze excuses voor de vertraging.

Eens kijken of ik de bestelling kan annuleren, haal ik wel setje bij vi-computers, Paradigit of Computerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik heb een probleempje met spellen via een Launcher, deze krijg ik niet met ambx behalve wow, die doet hij automatisch maar untested spellen met launcher doen het niet (warhammer online).
Is er niet een handmatige manier om via de .exe van het spel (launcher en spel zijn 2 aparte .exe's)
iets aan de opstartlijnen toe te voegen zodat hij het toch met ambx draait?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Rynji schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:56:
Ik heb een probleempje met spellen via een Launcher, deze krijg ik niet met ambx behalve wow, die doet hij automatisch maar untested spellen met launcher doen het niet (warhammer online).
Is er niet een handmatige manier om via de .exe van het spel (launcher en spel zijn 2 aparte .exe's)
iets aan de opstartlijnen toe te voegen zodat hij het toch met ambx draait?
Dit probleem had ik ook, met de stock drivers die bij de premium kit zaten. Drivers eraf gegooid, nieuwe drivers gedownload van de amBX website - alles werkt. Unsupported games (Majesty 2, enz.) en games via een Launcher (Aion) worden automatisch toegevoegd aan het lijstje en enabled.

Quake Live werkt helaas niet :(

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:28:
vorige week besteld, vandaag mail binnen:

Geachte heer/mevrouw .......,

Hartelijk dank voor uw bestelling bij One Day Only.

Momenteel is uw bestelling nog niet leverbaar. U ontvangt bericht wanneer uw bestelling aan de post wordt aangeboden.

Onze excuses voor de vertraging.

Eens kijken of ik de bestelling kan annuleren, haal ik wel setje bij vi-computers, Paradigit of Computerland
Toevallig preceis hetzelfde mailtje gehad van iBood. Had ehm 2 dagen later dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, nu maar een setje gescoord bij computerland voor 25 euries! :*)
Vind de standaard software eigenlijk niet super werken, was een tegenvaller toen ik het allemaal had aangesloten.
Maar na even searchen Aurora Synethesia gevonden, dat werkt echt super aanradertje!

Misschien nog een 2e setje erbij halen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:59:
Achja, nu maar een setje gescoord bij computerland voor 25 euries! :*)
Vind de standaard software eigenlijk niet super werken, was een tegenvaller toen ik het allemaal had aangesloten.
Maar na even searchen Aurora Synethesia gevonden, dat werkt echt super aanradertje!

Misschien nog een 2e setje erbij halen. :9
Voor dat geld is het inderdaad wel heel erg aantrekkelijk om een 2e set te plaatsen ... Helaas geen ruimte meer op het bureau, maar de effecten worden dan alleen nog maar mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hmm, voor die 25 Euro zit ik er zelfs aan te denken een derde setje te halen, dan hou ik 1 setje met fans voor bij m'n pc en laat ik er twee achter m'n televisie staan, man wat is het een werk om alles weer te verplaatsen zeg :D

@virusje77 >>> Wat viel er precies tegen ? Ik vind Aurora ook fantastisch maar vind de standaard software vooral voor spellen echt perfect werken, zeker nu ik voorlopig weer even ben teruggestapt naar een 32bits versie van Windows 7.

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 06-10-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:54:
Hmm, voor die 25 Euro zit ik er zelfs aan te denken een derde setje te halen, dan hou ik 1 setje met fans voor bij m'n pc en laat ik er twee achter m'n televisie staan, man wat is het een werk om alles weer te verplaatsen zeg :D

@virusje77 >>> Wat viel er precies tegen ? Ik vind Aurora ook fantastisch maar vind de standaard software vooral voor spellen echt perfect werken, zeker nu ik voorlopig weer even ben teruggestapt naar een 32bits versie van Windows 7.
Ik vond de kleuren niet echt overeenkomen met wat ik op me beeldscherm zag, met Aurora is dit vele malen beter in mijn ogen.
Heb niet echt gegamed met die software misschien moet ik dat dan nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Daar heb je inderdaad zeker gelijk in. En het voordeel is dat je elke willekeurige mediaplayer kunt gebruiken zonder dat er een profiel voor nodig is. De reden waarom ik toch weer de standaard software gebruik is omdat ik de refreshrate veel te hoog vond voor sommige films, in sommige actiescènes stonden de lampen aan een stuk door te knipperen, dat is in de normale software beter opgevangen, maar daar lever je inderdaad wel wat voor in wat betreft kleurovereenkomst. Ik heb een 720p demo'tje van een open haard, die ziet er met Aurora veel mooier uit, in de normale software zie ik alleen een beetje een vlak gelige kleur, maar met Aurora heb ik een mooie diepe gele/rode kleur die mooi mee flikkert met de vlammen.

Aurora is nog steeds in ontwikkeling als ik het goed begrijp, dus het kan alleen maar beter worden. Het Synthesia gedeelte is ook erg tof, ik moet alleen nog even intern crosslinken (muziek output linken aan de input), nu reageren de lampen alleen op m'n microfoon van m'n headset wat op zich ook wel weer een tof effect geeft als je aan het praten bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:06:
Daar heb je inderdaad zeker gelijk in. En het voordeel is dat je elke willekeurige mediaplayer kunt gebruiken zonder dat er een profiel voor nodig is. De reden waarom ik toch weer de standaard software gebruik is omdat ik de refreshrate veel te hoog vond voor sommige films, in sommige actiescènes stonden de lampen aan een stuk door te knipperen, dat is in de normale software beter opgevangen, maar daar lever je inderdaad wel wat voor in wat betreft kleurovereenkomst. Ik heb een 720p demo'tje van een open haard, die ziet er met Aurora veel mooier uit, in de normale software zie ik alleen een beetje een vlak gelige kleur, maar met Aurora heb ik een mooie diepe gele/rode kleur die mooi mee flikkert met de vlammen.

Aurora is nog steeds in ontwikkeling als ik het goed begrijp, dus het kan alleen maar beter worden. Het Synthesia gedeelte is ook erg tof, ik moet alleen nog even intern crosslinken (muziek output linken aan de input), nu reageren de lampen alleen op m'n microfoon van m'n headset wat op zich ook wel weer een tof effect geeft als je aan het praten bent :)
Het kan idd alleen maar beter worden, ik hoop ook dat er meer instel mogelijkheden in komen zodat je het helemaal naar eigen smaak kan aanpassen.
Gisteravond nog even Synesthesia getest, nr. van LOTR (concerning hobbits) opgezet, nou dat was wel echt genieten, die heerlijke groen/blauwe kleur kwam op het perfecte moment.

Muziek output linken aan de input, dan moet je stereo-mix even aanzetten, staat ergens bij audio eigenschappen oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexk
  • Registratie: Februari 2009
Goedendag mensen,

Ik wil zelf ook een premium set van AMBX kopen, maar heb nog wel een paar vraagjes.
- werkt dit ook onder vista 32 bit?
- wat is de beste online shop om hem te kopen, als het kan ook voorradig?
Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

10 posts hierboven staan een aantal shops. Ik denk dat ze het allemaal op voorraad hebben want volgens mij is het EOL.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag mensen,
ik heb vanmiddag de starterkit gekocht €25,- bij computerland.
Maar ik krijg ze niet werkend op windows 7 64bit. De computer zegt dat het stuurprogramma ontbreekt.
Wizard gevolgd van nieuwste software, de software ziet de lampen niet :? .
Ik heb ze ook op een Xp pc getest, daar doen de lichtjes het wel.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik wachten op een driver voor windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Er is nog geen W7 x64 ondersteuning dus dat wordt wachten helaas ;)

Ook een van de redenen dat ik van mijn premium set af wil, plus dat het teveel plaats inneemt op mijn bureautje... Alleen de prijs die je ervoor kunt krijgen zal wel miniem zijn, lichtpuntje is wel dat de shops door de voorraad heen zijn zie ik :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:36:
dag mensen,
ik heb vanmiddag de starterkit gekocht €25,- bij computerland.
Maar ik krijg ze niet werkend op windows 7 64bit. De computer zegt dat het stuurprogramma ontbreekt.
Wizard gevolgd van nieuwste software, de software ziet de lampen niet :? .
Ik heb ze ook op een Xp pc getest, daar doen de lichtjes het wel.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of moet ik wachten op een driver voor windows 7?
Ga even kijken op de volgende site:
www.ambx.com

Op dat forum staat ook uitgelegt hoe je de amBX kit werkend krijgt op Win7. Bij de release van Win 7 op 22Oktober willen ze ook hun officiele amBX drivers uploaden.. dit als er geen vertraging oploopt. Maar het is zeker dat er Win 7 drivers komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Bij mij werkt het probleemloos op Win7 x64. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Wil iemand misschien een goede TS maken?
Zeker nu er meer games uitkomen die het goed ondersteunen. En je het ook voor andere doeleinden kan gebruiken.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:39
Ik heb ook de starterskit opgehaald voor 25 euro :) het ziet er wel leuk uit en voegt wel iets extra's alleen jammer dat de software bij mij niet zo lekker werkt, af en toe foutmeldingen bij afspelen van muziek en films via vlc, media classic, gomplayer, wmp en mediamonkey, en dan blijven de lampen op 1 kleur hangen totdat ik weer de ambx software opnieuw opstart.

Ik heb een dual screen setup 2 x 19 inch. Maar heeft het zin om nog een set te halen? Ik vind het licht nogal zwakjes maar achter mijn 2 schermen is het volgens mij ook een stuk minder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

Smarron schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:53:
Bij mij werkt het probleemloos op Win7 x64. :)
ook met de nieuwste drivers ? welke gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vraag ik me ook af, hij zal wel die Aurora Synethesia gebruiken ofzo..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nee, ik gebruik juist geen Aurora, want dan kan ik geen Aero meer gebruiken. Dus in Windows heb ik zelf een kleur ingesteld (je kunt er 5 opslaan).

Je kunt gewoon alle software installeren vanaf de site, alleen de profiles updaten t/m 3.5.3, niet hoger.
In alles games werkt het, VLC werkt en muziek uit Winamp en WMP ook.

Maar ik ben hier toch niet de enige die het gewoon werkend heeft onder Win7 x64 :? Ik heb hier juist de tips & trucs vandaan om het werkend te krijgen. Uiteindelijk kwam het er gewoon op neer dat de profiles roet in het eten gooit, verder is alles te installeren en up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09
Smarron schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:42:
[...]
Klopt ja. Paradigit, Computerland en Vi-Computer vallen allemaal onder hetzelfde hoedje.
Tnx! net nog ff de laatste 2 premium kits gescoord bij vi-computer in den bosch :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Wel een interessante vraag dat net gesteld is.
Is het slim om 2 starter kits te halen als je een dualscreen setup hebt?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

DNA_Saint schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:36:
Ik had volgens mij ergens gelezen weet niet zeker of het hier was of een andere forum.
Iemand had zijn starterskit de wallunit uit elkaar gehaald en de 3 LED units achter zijn tv geplaatst. Iemand hier ook ervaring mee met het open maken van de unit zonder te veel af te breken. Ik wil hem namelijk toepassen voor mijn Plasma TV maar die hangt tegen de muur aan dus ik heb nogal wat ruimte gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

En hoe doe je dat dan met de usb vraag ik me af? Hij moet toch ergens die kleurcodes vandaan krijgen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Sp33dFr34k schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:46:
En hoe doe je dat dan met de usb vraag ik me af? Hij moet toch ergens die kleurcodes vandaan krijgen..?
Sorry vergeten bij te vertellen, hij hangt aan de MCE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

DNA_Saint schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:36:
Het heeft absoluut zin (met twee sets zijn de effecten veel mooier) maar niet voor dualscreen. Volgens mij wordt alleen je mainscreen gebruikt in de huidige software.

Heb net m'n derde setje besteld :X Kunnen er twee permanent achter m'n tv blijven staan en kan m'n premium bij m'n pc blijven staan. Het is zo'n ellende om alles af te koppelen en opnieuw aan te sluiten, da's me wel 25 Euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb nu net de premium set gekocht bij paradigit in Rotterdam. Voor de geïnteresseerden, er staan nu nog 2 setjes daar. Ze hebben nog wel volop starter kits.

Even kijken hoe goed het effect nu is. Als het niet zo fel is, koop ik een starter kit erbij. 91 euro totaal wordt het dan. Dat is nog steeds goedkoper dan een Living Colors lamp.

======

heb aurora gedownload. Maar waarom werkt het niet bij mij?
Ik disable aero. Daarna gaat het licht een paar seconden aan en daarna gaat het uit en blijft het uit.

Het moet toch in de browser, windows zelf, verkenner etc werken?

[ Voor 26% gewijzigd door DNA_Saint op 08-10-2009 22:46 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Vreemd, heb gisteren zelf nog windows 7 opnieuw geinstalleerd, alle abmx software opnieuw gepakt en vervolgens aurora erbij gedaan. Zelfs met aero werkt het nog bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 14:44

Cheezus

Luiaard

Ik heb gisteren ook mijn AmBX premium kit mogen ontvangen :)
Het 'premium' gedeelte vind ik niet echt veel toevoegen, de rumble pad maakt vooral veel herrie en in FPS games is het niet echt logisch (met je rechterhand schieten en je linkerhand gaat schudden), deze heb ik dan ook al snel weer losgehaald. De fans zijn nog wel grappig maar het voegt nou niet echt een hele dimensie aan de gameplay toe..

Het licht & geluid is echter erg mooi, vooral als het spel AmBX in heeft gebakken :)
Enige minpuntje aan de speakers is dat je het volume niet hardwarematig kan verlagen. Omdat ik het geluid meestal zacht heb staan (pc in de huiskamer) krijg je nogal snel last van ruis. Bovendien kan ik m'n headset niet gebruiken omdat ik dan het geluid in windows harder moet zetten, de AmBX set zorgt dan meteen voor geluidsoverlast :P
Bij m'n vorige speakerset zat er een potmetertje tussen het audio-snoer, deze heb ik maar weer hergebruikt, dat werkt een stuk fijner vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Gisteren 3 uur bezig geweest om het onder windows 7 aan de praat te krijgen...

Voor win7 64 bit gebruikers:

- Onder GEEN beding ook maar iets van een cd installeren. Ook niet die cd met "let op installeer dit eerst"
- Download het setup pakket op http://www.ambx.com/downloads (amBX Installer v.1.10)
- Installeer dat, en volg het windows 7 kopje onder de wiki voor de 2 drivers: http://www.ambx.com/wiki/Installation

Dan zou het moeten werken. Ik had dus wel die "installeer dit eerst" cd gedaan, waardoor ik nogal wat overbodige drivers en een hoop errors kreeg. Als je dat ook hebt, zit je met 2 problemen:

1. Er zitten 2 services van philips in je service lijst. De bovenste kan waarschijnlijk niet gestart en moet weg
2. Oude drivers van philips. Verwijder niet alleen alle ambx entries uit je software lijst, maar ook onderaan de philips zaken (die was ik vergeten, daarna werkte alles weer met de wiki tips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Laatst online: 18-09 14:52
KAdrifter schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:49:
volgens mij komen er wel continue nieuwe drivers, maar t'is niet veel nu. Bij Illuminate doen bij mij bijvoorbeeld maar 1 van de 3 lampen in de wall-washer het, lichten doen het maar af en toe bij vlc/xbmc enz en de belasting voor de processor is nog altijd achterlijk hoog.
Dat had ik ook met mijn starterkit,
totdat ik de lampen op de juiste plaats lokatie plaatste in de ambx hardware. (zo heet het geloof ik, kan het ff niet checken)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexk
  • Registratie: Februari 2009
Voor de mensen die nog een premium kit willen bestellen:
Bij de webshop van de Telegraaf is hij nog op vooraad! (of all places... :P)
Wel iets duurder dan bij de andere winkels, maar deze wordt bij je thuisbezorgd.

http://webshop.telegraaf.nl/1/specials/pro-1170626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Gister even de starterkit gehaald.
Onder windows 7 x86 installeert hij de driver wel correct.
Enige nadeel is bij de installatie en openen van de software continu runtime errors gegeven worden.
Waardoor er geen communicatie tussen de hardware en software gelegd kan worden.

Iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
als je aurora installeert zou die toch op alles moeten reageren? Tijdens het browsen en ook gewoon tijdens alles wat je doet in Windows?

Ik start het op, vraagt of die aero mag uitschakelen, ik klik OK.
En dan gebeurd er geowon niks. Moet ik nog iets instellen ofzo?

Ik wil dus net CoD4 spelen online, word ik na een paar min gekicked.
Puur omdat PB ambx ziet als cheatsoftware. Op internet gezocht, maar er is geen fix.

Heb in config ambx uitgezet voor multiplayer en singleplayer, maar nog steeds werkt het niet.

[ Voor 34% gewijzigd door DNA_Saint op 09-10-2009 16:43 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
DNA_Saint schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:13:
als je aurora installeert zou die toch op alles moeten reageren? Tijdens het browsen en ook gewoon tijdens alles wat je doet in Windows?

Ik start het op, vraagt of die aero mag uitschakelen, ik klik OK.
En dan gebeurd er geowon niks. Moet ik nog iets instellen ofzo?

Ik wil dus net CoD4 spelen online, word ik na een paar min gekicked.
Puur omdat PB ambx ziet als cheatsoftware. Op internet gezocht, maar er is geen fix.

Heb in config ambx uitgezet voor multiplayer en singleplayer, maar nog steeds werkt het niet.
Als het goed is moet hij bij CoD4 Multiplayer als Profiel aangeven alleen de lampen.. dan werkt het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik speel elke avond CoD4 MW online. Nog niet meegemaakt dat ik gekicked werd door PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
lampen werken wel, maar na een paar minuten word ik gekicked.

Jullie hebben gewoon ambx enabled?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Yep, ik speel uren met die effects. Al let ik er opzich weinig op.

Ik zet amBX eigenlijk nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik kan niet meer zonder nu ik het heb haha. Ik mis dan gewoon iets.. erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ook. Vorige week zat ik in het donker omdat ze niet aan gingen. Nu doen ze het weer wel (geen idee waarom)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Weet iemand hier toevallig in hoeverre ambx eigenlijk werkend is te krijgen onder de linux-xbmc? Ik zit namelijk te twijfelen om een los htpc'tje aan te schaffen omdat ik nu altijd gekloot heb met gpu ondersteuning/drivers/software en ik een ambx starter kit achter mijn tv heb gehangen (wordt binnenkort upgegrade naar een dubbele ambx-starter kit:)) en gewoon een los htpc'tje wil maken die ik verder dan voor niets anders gebruik.
Overigens is een ambx-kit rond je tv echt een aanrader, 't ziet er fantastisch uit en zeker met oudere lcd's valt het waardeloze contrast van je tv minder op en je ogen worden stukken minder moe in het donker.

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 09-10-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb gisteren ook m'n amBX starter kit mogen ontvangen, en enthausiast als ik was heb ik natuurlijk direct de installatie cd gedraaid... Daarna zag ik dat er nog een firmware update cdtje ergens los in de doos lag dus deze heb ik maar overheen gedraaid. Nu krijg ik echter met geen mogelijkheid meer de amBX aan de praat. Het nieuwste installatiebestand van amBX.com (na het weggooien van alle producten/mappen via Wiki) installeren levert bij het installeren van de updates continu de volgende error(s):

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!
Program: C:\Program Files\amBX\UserInterface\DirectControl.exe
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.

Ik heb Microsoft Visual C++ 2005 er ook al afgegooid en deze is dus door de software van amBX weer automatisch geinstalleerd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen? En kan het zo zijn dat die firmware upgrade het systeem permanent 'beschadigd' heeft?

Alvast bedankt voor een reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik dus al twee keer gevolgd, zonder succes helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Misschien maar eens wat links in de startpost opnemen ? Er worden wel erg veel dezelfde vragen gesteld die op het forum van AmbX bijna allemaal gewoon behandeld worden. Ik ben zelf helemaal geen held in topicstarts voor grote topics, hopelijk wil iemand dit op zich nemen ?

De installatie: http://www.ambx.com/wiki/Installation
Windows 7 installatie: http://www.ambx.com/wiki/Installation#Windows_7
Voor de runtime error: http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=2719
AmbX forum: http://www.ambx.com/forum
Downloads: http://www.ambx.com/downloads
Compatible games: http://www.ambx.com/wiki/List_of_compatible_games

@hillyhill >>> Die firmware update is volgens mij niets anders dan een verouderde webinstaller dus dat die iets gesloopt heeft lijkt me niet. Zie de links hierboven dus voor de runtime errors. Als je Windows 7 draait dan werkt het bij de een vlekkeloos (zoals bij mij, heb nu de 32bits versie van Windows 7 en heb niet eens legacy hardware hoeven toevoegen, heb geen runtime errors, alles werkt zoals het hoort met nu 3 sets aangesloten) en bij de ander is het een bak ellende. Da's het nadeel van een OS dat nog niet officieel uitgebracht is. Het AmbX team doet hun uiterste best om volledige Win7 ondersteuning te bieden tegen de tijd dat het OS uitkomt (22 oktober meen ik).

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 10-10-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik krijg het niet meer aan de praat in games.

VLC werkt nog fantastisch, WMP ook, maar in games gebeurt helemaal niks. Dit sinds ik van nvida naar ati ben overgestapt.

Hij detecteer de game, ik zet het op enabled en nog steeds niks. :(

Nog maar een keer opnieuw installen.

Ik gebruik trouwens Windows 7 64-bit, als iemand nog een idee hebt wat ik kan proberen laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:21:
Nou ik krijg het niet meer aan de praat in games.

VLC werkt nog fantastisch, WMP ook, maar in games gebeurt helemaal niks. Dit sinds ik van nvida naar ati ben overgestapt.

Hij detecteer de game, ik zet het op enabled en nog steeds niks. :(

Nog maar een keer opnieuw installen.

Ik gebruik trouwens Windows 7 64-bit, als iemand nog een idee hebt wat ik kan proberen laat het maar weten.
Misschien helpt het als je via je device manager het AmbX device verwijdert (ze staan bij mij onder Universal Serial Bus Controllers en heten Philips AmbX (TM) device), de set afkoppelen, de software verwijderen en daarna de webinstaller draaien, de legacy hardware toevoegen, setjes aankoppelen en de legacy drivers weer installeren.

Ook waar mogelijk de 32bits executables van spellen gebruiken (voor Crysis bijvoorbeeld) en spellen starten vanaf DVD in plaats vanuit je startmenu (dus via de autorun van een DVD, de meeste spellen geven dan wel een menu weer waarvan je het spel kunt starten, ook een tip die ik ergens op het forum heb gelezen).

Ook even een drivercleaner achtig programma draaien om alle oude nVidia meuk te verwijderen. Het zal in ieder geval niet aan je Ati hardware liggen, daar draai ik ook op.

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 10-10-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:39
Ik had eerst alleen maar foutmeldingen met ambx, maar na alles verwijderd te hebben en de installatieinstructies gevolgd te hebben werkt nu alles prima. Dus het is idd handig om die instructies ff in de OP te gooien:
http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

Misschien helpt het als je via je device manager het AmbX device verwijdert (ze staan bij mij onder Universal Serial Bus Controllers en heten Philips AmbX (TM) device), de set afkoppelen, de software verwijderen en daarna de webinstaller draaien, de legacy hardware toevoegen, setjes aankoppelen en de legacy drivers weer installeren.

Ook waar mogelijk de 32bits executables van spellen gebruiken (voor Crysis bijvoorbeeld) en spellen starten vanaf DVD in plaats vanuit je startmenu (dus via de autorun van een DVD, de meeste spellen geven dan wel een menu weer waarvan je het spel kunt starten, ook een tip die ik ergens op het forum heb gelezen).

Ook even een drivercleaner achtig programma draaien om alle oude nVidia meuk te verwijderen. Het zal in ieder geval niet aan je Ati hardware liggen, daar draai ik ook op.
Ik had me nvidia kaart op vista, toen ati erin gestopt dus en toevallig ook een update van ambx geinstaleerd en toen deed hij het niet meer.

Ik ben daarna op Windows 7 overgestapt en toen kreeg ik het ook niet aan de praat. Nu heb ik het weer opnieuw geinstalleed en heb ik de "ambx effects" niet opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het nog niet met "amBX Profiles Update Version 3.5.3".

Dus heb ik net de gok maar gewaagd en de update naar "amBX Profiles Update Version 3.5.7" geinstalleerd. Werkt weer perfect. Net even call of duty 4 getest en het zag er weer goed uit.

Ik hoorde dat veel mensen last hadden dat hun CPU op 100% bleef draaien continue met deze versie en dat ie daarom werd afgeraden. Maar bij mij lijkt het prima te werken. Zal zo even rebooten om te kijken of het probleem zich mischien dan gaat voordoen.

Maar bij mij lijkt het dus een combinatie geweest te zijn, onder vista zorgde de effects dat het niet meer werkte en onder 7 werkte het niet met de drivers die iedereen aanbeveeld om 1 of andere reden. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

edit: ok, na een herstart krijg ik dus wel het CPU probleem, dis heb .7 er weer af. Nog maar een keer .3 proberen dan en hopelijk werkt het nu wel. Bij "amBX_GamingFXGen_Setup_3.5.3.exe" krijg ik steeds de melding dat ambx system niet geinstalleerd is trouwens. Aangezien VLC en illuminate gewoon werken is dit natuurlijk onzin. Maar ik denk dat het daaraan ligt dat hij het niet wil doen.

edit 2:
Hah! Het werkt weer met versie 3.5.3. Ik snap niet waarom.

Het enige wat anders is dus dat ik effects niet heb geinstalleerd. Toen installeerde ik versie 3.5.3 en werkte het niet in games.
Toen heb ik geupdate naar versie 3.5.7, cod4 getest en werkte. Na reboot kreeg ik het CPU probleem. Die er weer af gegooid, reboot, en weer versie 3.5.3 geinstalleerd.
Weer cod4 getest en nu werkt het ook op deze versie ineens.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Ik had me nvidia kaart op vista, toen ati erin gestopt dus en toevallig ook een update van ambx geinstaleerd en toen deed hij het niet meer.

Ik ben daarna op Windows 7 overgestapt en toen kreeg ik het ook niet aan de praat. Nu heb ik het weer opnieuw geinstalleed en heb ik de "ambx effects" niet opnieuw geinstalleerd. Toen werkte het nog niet met "amBX Profiles Update Version 3.5.3".

Dus heb ik net de gok maar gewaagd en de update naar "amBX Profiles Update Version 3.5.7" geinstalleerd. Werkt weer perfect. Net even call of duty 4 getest en het zag er weer goed uit.

Ik hoorde dat veel mensen last hadden dat hun CPU op 100% bleef draaien continue met deze versie en dat ie daarom werd afgeraden. Maar bij mij lijkt het prima te werken. Zal zo even rebooten om te kijken of het probleem zich mischien dan gaat voordoen.

Maar bij mij lijkt het dus een combinatie geweest te zijn, onder vista zorgde de effects dat het niet meer werkte en onder 7 werkte het niet met de drivers die iedereen aanbeveeld om 1 of andere reden. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

edit: ok, na een herstart krijg ik dus wel het CPU probleem, dis heb .7 er weer af. Nog maar een keer .3 proberen dan en hopelijk werkt het nu wel. Bij "amBX_GamingFXGen_Setup_3.5.3.exe" krijg ik steeds de melding dat ambx system niet geinstalleerd is trouwens. Aangezien VLC en illuminate gewoon werken is dit natuurlijk onzin. Maar ik denk dat het daaraan ligt dat hij het niet wil doen.

edit 2:
Hah! Het werkt weer met versie 3.5.3. Ik snap niet waarom.

Het enige wat anders is dus dat ik effects niet heb geinstalleerd. Toen installeerde ik versie 3.5.3 en werkte het niet in games.
Toen heb ik geupdate naar versie 3.5.7, cod4 getest en werkte. Na reboot kreeg ik het CPU probleem. Die er weer af gegooid, reboot, en weer versie 3.5.3 geinstalleerd.
Weer cod4 getest en nu werkt het ook op deze versie ineens.
Mooi dat het weer werkt !! Het kan overigens ook nog met UAC te maken hebben, er zijn flink wat factoren die invloed hebben op de werking en niet elke factor heeft invloed op elk systeem, heel vaag allemaal. Hopelijk worden de Win7 drivers goed en stabiel, dan kan ik weer terug naar x64 ipv. x86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16

ThunderNet

Flits!

Is er ook ergens gedocumenteerd wat de statusledjes in de wallwasher betekenen? Mijn starterkit doet namelijk niks,, maar er brand wel 1 groen ledje.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaMu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 11:43
http://webshop.telegraaf.nl/1/-/pro-1170626

79 euro voor premium kit, actie waarschijnlijk alleen vandaag (misschien nog een paar dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik heb nu sinds die laatste update ( 3.5.7.) ook last bij CoD4 met Punkbuster... best vervelend dus.. Word wel snel gefixed hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb het op Windows 7 7600 X64 geinstalleerd. Ik heb 2 starterkits, ik heb het geinstalleerd volgens de Windows7 methode en alle drivers werken. Mijn eerste AMBX systeem werd goed gedecteerd, en nadat ik de driver had geinstalleerd werkte deze. Mijn tweede starterskit wordt gezien als "Unkown Device". Nadat ik de driver forceer geeft hij aan dat hij het apparaat niet kan starten (code10). Het maakt niet uit in welke USB poort ik het doe of als ik het setje in z'n upplie aansluit..

Rebooten werkt ook niet. Iemand een idee?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Kuhr89 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:16:
Ik heb nu sinds die laatste update ( 3.5.7.) ook last bij CoD4 met Punkbuster... best vervelend dus.. Word wel snel gefixed hoop ik.
Ik heb een bericht geplaatst op het ambx forum.
Er werd verteld dat er deze week de beta testen zijn voor de nieuwe versie van FXGen.
Beta testing this week but i can not confirm if they resolve the PB issue yet as they primarily address FXgen and 64 bit issues.
Maar jij had dus ambx voor de nieuwste versie? En sinds de nieuwe versie word je gekicked?
Dan moet je even een reply in dit topic maken:
http://www.ambx.com/forum/viewtopic.php?p=10750#p10750

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Ik heb de set nu ook, de installatie procedure gevolgd voor W7 64bit, die wiki dus.
Helaas doet hij nog niets als ik een film wil kijken, spellen heb ik nog niet geprobeerd.
Hij kleurt eigenlijk alleen maar als ik dat Iluminate programmaatje aanzet, anders moet ik het regelen met een ander programma dat hij alle kleuren van de regenboog laat zien, maar hij kleurt nog niet met mijn beeld mee, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

MikeVM

- Baloo -

vinden jullie het niet irritant dat er geen aparte volume regeling staat op de Ambx set.
of een Koptelefoon ingang.

ik gebruik 90% van de tijd een koptelefoon, en af en toe gebruik ik de AMBX set, maar dan moet ik altijd het geluid van Windows naar 10% zetten want anders staat het veel te luid.

als ik dan tegelijk een andere externe geluidsbron wil aansturen, dan is mijn output van de computer weer veel te stil en moet ik mijn externe HIFI vol open zetten, wat niet leuk is als ik even later de TV opzet en vergeet hem stiller te zetten.

en dat allemaal omdat er geen volumeregeling zit op de AMBX set.

enkele oplossingen:
Potmetertje: http://www.kabeltje.com/3...laar-12-meter-p-1148.html
Digitaal: http://www.schakelingenonline.nl/schakelingen/audio/2.htm
..software matig?

ik heb een XFI geluidskaart, en heb alle apparaten op één uigang gehangen.
zou ik niet alle uitgangen gewoon hetzelfde geluid kunnen laten uitsturen in de game modus. "in 2.1 modus"
als ik dit in de audiocreatie modus doe, dan starten al mijn films in 5.1 audio op, wat ik dan ook weer zéér irritant vind..

iemand suggesties, oplossingen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Dat potmetertje werkt het makkelijkst. Ik had zelf nog eentje over van deze set:
Afbeeldingslocatie: http://pan0.fotovista.com/dev/0/7/00069370/g_00069370.jpg
Die is wat handzamer/mooier dan degene die jij linkte (meer voor koptelefoons bedoeld). Geen idee of je hem ergens los kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
ik had problemen met dat hij alleen bij illuminate of direct control licht gaf, heb alles van ambx verwijderd, alles van ambx opnieuw geinstalleerd, behalve illuminate. De stroomstekker er een keer uitgetrokken en nu doet hij het weer zoals het hoort. (alleen vlc loopt nog te miepen, maar ik werkt toch meer met xbmc).
In mijn ervaring wil de stekker eruit trekken nogal eens helpen, maar blijft een beetje jammer dat het allemaal niet zo vlekkeloos werkt en dat de linux ondersteuning er niet is.

[ Voor 23% gewijzigd door Bastard op 12-10-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 23:54
PaMu schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 08:55:
http://webshop.telegraaf.nl/1/-/pro-1170626

79 euro voor premium kit, actie waarschijnlijk alleen vandaag (misschien nog een paar dagen)
Dan ben je mooi genaaid !
66 euro 8)7 |:(

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
primusz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 07:34:
Dat potmetertje werkt het makkelijkst. Ik had zelf nog eentje over van deze set:
[afbeelding]
Die is wat handzamer/mooier dan degene die jij linkte (meer voor koptelefoons bedoeld). Geen idee of je hem ergens los kan krijgen..
jup, ik zoek ook een potmetertje. Vind het ook zwaar irritant.
Maar ik heb tot nu toe nog geen mooie gezien. En volgens mij zijn deze dingen ook niet los te krijgen. (mooi dan)

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik heb zojuist ook op het forum van amBX mijn twijfel uitgesproken over het wel of niet kopen van een premium kit vanwege het gebrek aan support van game developpers.
Ik zie van weinig nieuwe spellen support en zelfs van sequals waarvan deel 1 wel support had deel 2 niet meer. Oa. crysis.
Zijn ontwikkelaars gestopt met het implementeren van amBX?

Hier nog een link naar mijn topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

DNA_Saint schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:26:
[...]

jup, ik zoek ook een potmetertje. Vind het ook zwaar irritant.
Maar ik heb tot nu toe nog geen mooie gezien. En volgens mij zijn deze dingen ook niet los te krijgen. (mooi dan)
Je zou er zelf vrij eenvoudig een kunnen maken (zag op google al een van lego voorbij komen :P) maar het lijkt er inderdaad op dat een echt gelikt kant en klaar model is niet los te krijgen is..
cctl01 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:45:
Ik heb zojuist ook op het forum van amBX mijn twijfel uitgesproken over het wel of niet kopen van een premium kit vanwege het gebrek aan support van game developpers.
Ik zie van weinig nieuwe spellen support en zelfs van sequals waarvan deel 1 wel support had deel 2 niet meer. Oa. crysis.
De rumble pad en ventilatoren vind ik zelf erg weinig toevoegen of gewoon irritant, ik kan me goed voorstellen dat mensen het vooral om het licht doen en de premium set slecht verkoopt. Of ze er mee stoppen weet ik niet.. het zou wel verklaren dat de setjes nu tegen dumpprijzen worden verkocht. En het zou wel jammer zijn net nu ik dus ook maar een setje heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
De support zal niet stoppen aangezien amBX een zelfstandig bedrijf en communitie heeft. Zij maken drivers en de updates. Ze zorgen ook voor dat er profielen komen voor bepaalde games.. Ze zijn ook bezig om contact te maken met de ontwikkelaars om het te laten ondersteunen. Operation flashpoint Dragon Rising is de nieuwste game die alles ondersteund. Zelf hoefde ik alleen de lampen, de rest kon me niet bekoren.. De lampen voegen imo echt wel iets toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Bij mij werkt het inmiddels in Cod4 wel, nog niet in WMP of een andere player.
Alleen in Cod4 dus, nu nog even kijken of het bij mij ook helpt om de stekker er even uit te trekken, bedankt voor de tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
Zit nog tot juli 2010 in Zweden maar heb er voor dat geld maar eventjes een op mijn NL adres besteld, al is het alleen maar voor de heb xD

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kuhr89 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:37:
De support zal niet stoppen aangezien amBX een zelfstandig bedrijf en communitie heeft. Zij maken drivers en de updates. Ze zorgen ook voor dat er profielen komen voor bepaalde games.. Ze zijn ook bezig om contact te maken met de ontwikkelaars om het te laten ondersteunen. Operation flashpoint Dragon Rising is de nieuwste game die alles ondersteund. Zelf hoefde ik alleen de lampen, de rest kon me niet bekoren.. De lampen voegen imo echt wel iets toe..
Ja, ze maken software. Maar maken ze ook hardware? Anders zal het natuurlijk wel stoppen. Het wordt niet voor niks allemaal afgeprijst. Van de andere kant, als er al Windows 7 drivers zijn kan het nog jaren mee :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:35

Crp

ik denk zo dat er een nieuwe ambx komt, weet niet waarom. Maar alles word opeens zo goedkoop! en Windows 7 support komt als W7 officieel word ge-releases, dat is hun deadline iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
cctl01 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:45:

Hier nog een link naar mijn topic
Denk dat het antwoord dat in jouw thread gegeven is wel duidelijk is:

"With both Mad Catz
& Immersion onboard i think you will see more Devs embracing amBX.
There are also some plans in place which should see more profiles produced for titles old and new.. Things have not been as fast as people would have liked recently because resource was being used behind the scenes to build some stronger foundations and a secure future which will soon be realised by all members. There really is a lot of hard work going on to ensure your needs are addressed. You will have noticed new software releases these last couple of weeks with more to follow."

Het punt is, Philips stopt met zijn ontwikkelingen op dit gebied (met name de hardware, vandaar de recente dump). Die club in Engeland neemt het over, maar het is uiteraard geen filantropische instelling. De mensen die er werken moeten brood op de plank, dus zijn ze nu eerst aan het focussen op software voor de professionele sector, om geld binnen te halen. Ieder bedrijf met een beetje marktgerichte instelling zou dat doen. Alleen maar profielen voor bestaande games maken zou zeer snel betekenen dat er helemaal geen ambx meer is. Door de deals met Mad Catz en Immersion zit er in ieder geval schot in de ontwikkelingen voor games.

Ik heb de premium set gekocht wetende dat het een koopje is, maar ook waarom het een koopje is. Ga me nu op dit moment niet druk maken om het feit dat die developers het druk hebben met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
heb het werkend met windows 7 werkt super, zelfs met alle nieuwe updates etc..
had wel veel problemen om het werkend te krijgen c++ errors etc.. maar na goed uitzoeken gellukig de oplossing gevonden :D
heb nu enkel probleem dat punkbuster ruzzie maakt met ambx aan ( processen etc.. ) dat die me kicked :(
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste