DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Thedr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:38:
Pech kan natuurlijk altijd, helaas. Ik heb de mijne op Ebay besteld, maar de betreffende verkoper en product zijn niet meer actief.
Zeker bij een stk1160 komt de configuratie erg nauw overigens, bij mij werkt het met de volgende instellingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
"grabber-v4l2" :
    {
        "device" : "/dev/video0",
        "input" : 0,
        "standard" : "PAL",
        "width" : 360,
        "height" : 288,
        "frameDecimation" : 2,
        "sizeDecimation" : 1,
Jammer, ik zal gewoon een nieuwe moeten bestellen en hopen dat deze wel werkt. Ik heb ook alle mogelijke configs geprobeerd.. Hij grabt niet!

In het lijstje van RickDB staat een fushicai uit Duitsland.. Maar dan ben ik wel €25 kwijt.. Is dat het waard? Ik neem aan dat het voor de helft ook te vinden is..

http://www.insaneware.de/...61714203/Products/usbgrab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
thommy86 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:04:
[...]

Jammer, ik zal gewoon een nieuwe moeten bestellen en hopen dat deze wel werkt. Ik heb ook alle mogelijke configs geprobeerd.. Hij grabt niet!

In het lijstje van RickDB staat een fushicai uit Duitsland.. Maar dan ben ik wel €25 kwijt.. Is dat het waard? Ik neem aan dat het voor de helft ook te vinden is..

http://www.insaneware.de/...61714203/Products/usbgrab
Geen idee, die fushicai is tegenwoordig lastig te vinden volgens mij, verder geen ervaring daarmee. Ik heb zelf nog 2 stuks Somagic Easycap grabbers liggen, die zouden met de Duitse images ook moeten werken (maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd). Mocht je daarmee eens willen proberen dan laat maar horen, we wonen zo te zien bij elkaar in de buurt. Er valt allicht wel wat te regelen :)
Als ik tijd heb ga ik vanavond weer ff de laatste update erop zetten en eens kijken of die werkt met de Somagic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Gaat het eigenlijk makkelijker om die ambilight actief te krijgen met een decoder tussen de tv en de usb tv grabber?
Ik heb straks namelijk interactieve tv van caiway met een humax kastje er tussen.
of maakt het niks uit als de smartcard in de tv of decoder zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je hebt dan een HDMI-naar-composite adapter nodig die je voorheen niet nodig had (want anders heb je de scart-uit in je tv), voor de rest is het principe gelijk.
Niet moeilijker/makkelijker, wel een extra component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Met wat geluk heeft de decoder zelf ook een Scart of composite uitgang en kan je die gebruiken. Verder zou het weinig uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Thedr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:21:
[...]

Geen idee, die fushicai is tegenwoordig lastig te vinden volgens mij, verder geen ervaring daarmee. Ik heb zelf nog 2 stuks Somagic Easycap grabbers liggen, die zouden met de Duitse images ook moeten werken (maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd). Mocht je daarmee eens willen proberen dan laat maar horen, we wonen zo te zien bij elkaar in de buurt. Er valt allicht wel wat te regelen :)
Als ik tijd heb ga ik vanavond weer ff de laatste update erop zetten en eens kijken of die werkt met de Somagic.
Werkt de Somagic niet met de standaard openelec? Ik wil namelijk het liefst rasplex draaien.. Met de huidige rasplex krijg ik niet eens een /dev/video0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Thedr schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:58:
Met wat geluk heeft de decoder zelf ook een Scart of composite uitgang en kan je die gebruiken. Verder zou het weinig uit moeten maken.
Aah oke, thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thommy86

Toevallig dat ik dit forum weer eens doorspit, ik ben net begonnen met dit ambilight project

http://bite-in.com/?p=9

en heb afgelopen week helaas een Somagic easycap (easier cap) binnen gekregen, deze werd wel herkend in lsusb maar in de map /dev/ zag ik geen video0 staan. Op ebay (verkoper) stond dat deze een utv007 chipset had (fushicai) maar helaas was dit niet zo. 8)7
En bijna elke site geeft wel aan dat de somagic niet gaat werken (op een experimenteel script van een paar gasten na). Maar helaas ben ik niet zo gevorderd in programmeren op linux dus besloot ik een nieuwe te bestellen. In grote lijnen volg ik http://bite-in.com/?p=9 maar kijk ook veel op andere fora
Krijg je jouw stk1160 wel met raspbian wheezy aan de praat (zoals op de site)? en welke "handleiding" gebruik jij?
Ik krijg als het goed is deze week de stk1160 grabber van lightberry opgestuurd, Hoop dat deze wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

ik heb wat onderdelen van een mislukt Ambilight Project (te weinig geduld, niet kunnen solderen (bocht om van led strip), defecte arduino, en tijd).

ik heb in de Vraag & Aanbod al gezocht maar weet niet waar ik het moet plaatsen.
als iemand mij in de goede richting wil sturen dan wil ik het alsnog daar plaatsen.
vandaar dat ik het hier maar vraag of iemand interesse heeft die kan mij dan per DM benaderen zodat we deze topic niet teveel bevuilen.

het gaat om de volgende dingen.
2x Adapter/Voedingen (had een 2de hier in Nederland besteld omdat diegene van ebay kwijt was geraakt en ze later er nog 1 opstuurde en wou niet nog eens 4 weken wachten)
Kabeltjes en Verloop stekkertjes voor minimaal soldeer werk.
foto's zijn hier te vinden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:38:
@thommy86

Toevallig dat ik dit forum weer eens doorspit, ik ben net begonnen met dit ambilight project

http://bite-in.com/?p=9

en heb afgelopen week helaas een Somagic easycap (easier cap) binnen gekregen, deze werd wel herkend in lsusb maar in de map /dev/ zag ik geen video0 staan. Op ebay (verkoper) stond dat deze een utv007 chipset had (fushicai) maar helaas was dit niet zo. 8)7
En bijna elke site geeft wel aan dat de somagic niet gaat werken (op een experimenteel script van een paar gasten na). Maar helaas ben ik niet zo gevorderd in programmeren op linux dus besloot ik een nieuwe te bestellen. In grote lijnen volg ik http://bite-in.com/?p=9 maar kijk ook veel op andere fora
Krijg je jouw stk1160 wel met raspbian wheezy aan de praat (zoals op de site)? en welke "handleiding" gebruik jij?
Ik krijg als het goed is deze week de stk1160 grabber van lightberry opgestuurd, Hoop dat deze wel werkt.
Ik krijg mijn grabber helemaal niet aan de gang.. Maar heb het gevoel dat het aan de grabber ligt.. Wel krijg ik bij de aangepaste os versies een /dev/video0.. Op het Duitse forum dat Thedr aangeeft, is een image te vinden die werkt met de somagic grabber.. Het gaat hier om een openelec img..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Zojuist de Somagic grabber eens even ingeplugd, draaide meteen. Nog wel te traag, maar na het aanpassen van de grabber instellingen draait het nu soepeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
@thommy86 als je de image op je PI hebt.. start deze eens op in GUI mode en koppel dan de HDMI van de PI eens aan je TV.

Dan kan je hyperion openen via de commandline en gaan spelen via de grabber EN heb je direct beeld op je TV van wat hyperion ziet.. is iets makkelijker troubleshoten dan via de command line en met --screenshot.

code:
1
2
3
sudo raspi-config
enable "Boot to desktop"
reboot

Succes!

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en denk dat zijn HDMI->Scart converter problemen oplevert. Zijn grabber en config settings zijn goed zover ik kan beoordelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Heb alles geconfigureerd, gemonteerd en getest. De Pi en 100 leds werken prima. Echter wanneer ik via HDMI beeld op de grabber zet, gaat de CPU naar 30~40% en de load naar ~1,65. De leds reageren heel traag, 1x per 10 seconde ongeveer.

Als ik mijn laptop op de HDMI2AVI direct aansluit, werkt het wel vloeiend, maar dan gaat de resolutie ook omlaag (7xx X 5xx).

Ledstrip werkend:
https://www.dropbox.com/s...2015-01-07%2000.57.20.mov

Ik vermoed dat de grabber fullhd aan het grabben is en dat de pi dat niet aan kan...

Iemand hier ervaring mee?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zie CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?", je resolutie is nu veel te hoog.. veel hoger dan nodig, en te hoog voor de Pi om bij te benen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Grabber werkt inderdaad gewoon. Thedr was zo gastvrij om deze voor me te testen! Ik heb op verschillende tv's de HDMI2AV getest. Beneden kreeg ik helemaal geen beeld en boven had ik wel beeld maar zoals je op de foto ziet.. Niet echt mee te werken..! Heb gister meteen een nieuwe besteld!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/rthjbk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Ik wil ook een set maken voor bij mijn PC; echter heeft mijn 2K scherm een DVI ingang nodig voor die resolutie. Ik hoop dat de SLI opstelling zowel via DVI als HDMI tegelijk signaal stuurt....

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

tzeunis schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:34:
Ik wil ook een set maken voor bij mijn PC; echter heeft mijn 2K scherm een DVI ingang nodig voor die resolutie. Ik hoop dat de SLI opstelling zowel via DVI als HDMI tegelijk signaal stuurt....
Volgens mij kan je pc al een signaal naar RPi sturen en heb je de grabber niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
iMars schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:24:
[...]

Volgens mij kan je pc al een signaal naar RPi sturen en heb je de grabber niet nodig...
Dat weet ik niet...

Ik heb nu een B+ Pi besteld; maakt dat qua kernel nog uit of zijn de GPIO pins gelijk tov de 'oude' B?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je enkel video afspeelt via de pc dan heb je zeker geen grabber nodig..
En eigenlijk ook geen Pi.. Een simpele Arduino heb je genoeg aan voor de aansturing via USB, je laat je pc dan de kleuren van de leds berekenen en via USB stuur je dat naar de Arduino.
Zie bijv deze tutorial: http://linustechtips.com/...ng-behind-your-tvmonitor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Nee, ik wil het overal bij hebben; dus ook bij gamen enzo. Heb ik net eindelijk de Rapberry onder de knie.. ;-)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan nog, bron van de beelden komt van de pc.. niet vanaf een ander apparaat.
Zie bijv. ook http://amblone.com/, ook geschikt voor games.

Maar met een Pi lukt het wel, alleen wel nodeloos ingewikkeld.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:04:
Als je enkel video afspeelt via de pc dan heb je zeker geen grabber nodig..
En eigenlijk ook geen Pi.. Een simpele Arduino heb je genoeg aan voor de aansturing via USB, je laat je pc dan de kleuren van de leds berekenen en via USB stuur je dat naar de Arduino.
Zie bijv deze tutorial: http://linustechtips.com/...ng-behind-your-tvmonitor/
Ok, ik heb een uno besteld: dit is voor de PC de makkelijkste oplossing! Thanks!

Ik zie in de tutorial dat ze de LEDstrip voeden vanaf de achterkant zeg maar; is daar een reden voor? Ik heb namelijk aan de in-kant ook een adapterplug zitten en dan knip ik de strip aan het einde toch af lijkt mij? Of beredeneer ik nu helemaal iets verkeerd???

Zie foto 4 --> Ik heb deze strip:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Gelukt! Wat een super oplossing! Bracket droogt nu en dalijk ophangen die meuk! BAM!

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/IMG20150110175834.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/IMG20150110213408.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/IMG20150110213419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/th_VID20150110222055.mp4

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/th_VID20150110224843.mp4

Afbeeldingslocatie: http://i43.photobucket.com/albums/e394/Tzeun/AmbiBox/th_VID20150110235904.mp4

[ Voor 37% gewijzigd door tzeunis op 11-01-2015 12:37 . Reden: Opgelost ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooi :) Ziet er strak uit, mooi gedaan ook dat frame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, ik heb mijn leds gesoldeerd en aan mijn pi (B+) gekoppeld.
Als ik deze aansluit op de voeding blijft er een ledje branden midden in de strip.
het eerste ledje heeft ook gebrand na wat bewegen van de draden bij de input veranderde de kleur van het eerste ledje en ging een deel van de strip branden maar uiteindelijk bleek dit niet blijvend.
Ik heb de 4 dradige connector opnieuw gesoldeerd en nu blijft dus nog steeds dat ene ledje branden.

Omdat de usb hubs en internet ingang op de B+ niet werken onder de oude images van Raspbian (verschillende uit 2013 geprobeerd) heb ik gekozen voor openelec. OS hiervandaan gehaald:
http://img.lightberry.eu/...RPi.arm-Bplus_stk1160.zip

Hier kreeg ik mijn (een stk1160) video grabber wel op aan de praat maar helaas bleek mijn HDMI2AV connector geen hd beeld te kunnen ontvangen (enkel output uit de computer van 720x576 of lager) dus een nieuwe besteld.

Ik vind het leuk om zelf dingen uit te zoeken maar ik heb nu onderhand zoveel geprobeerd dat ik vastloop.
ik heb de ws2801 strip (72 leds) gevoed met een 5v8a adapter en ik heb geprobeerd of het lag aan de voeding door; de pi extern te voeden (5v1a); via de 8A voeding te splitten naar microusb; via de gpio pins volgens het bekende plaatje. in de eerste twee gevallen heb ik ook de ground van de ledstrip aan de gpio pin toegevoegd zonder resultaat.
Ik heb verschillende configuratie files gemaakt (/opt/hyperion/ naar /storage/hyperion/ veranderd en geprobeerd maar niks lijkt te werken) de hoeveelheid ledjes aangepast zodat het brandendje ledje de laatste zou zijn. (deze zit net voor een soldeerpunt van de strip)

Ik heb de oplossing van dit probleem gevolgd maar zonder ook succes https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/136

Na voor de zoveelste keer de pi opnieuw te hebben geinstalleerd moet ik toch om hulp vragen..
Omdat ik al een extra video grabber en HDMI2AV heb moeten bestellen hoop ik dat ik geen nieuwe onderdelen hoef te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het kan zijn dat het aan de strip ligt.. Bij mij zat er een ledje tussen die storing veroorzaakte, nadat ik die er uit had geknipt werkte het.
Weet je zeker dat je hem aan de IN kant hebt gesoldeerd en niet aan de OUT? Strip werkt maar 1 kant op.
Probeer anders de strip eens halverwege aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:34:
Hier kreeg ik mijn (een stk1160) video grabber wel op aan de praat maar helaas bleek mijn HDMI2AV connector geen hd beeld te kunnen ontvangen (enkel output uit de computer van 720x576 of lager) dus een nieuwe besteld.
Dat is toch een normale resolutie voor de hdmi2av? Mijne heeft namelijk ook deze resolutie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacites,

@satom, Ja als output denk ik wel, maar hij ontvangt maximaal 720x576 en bij een HDMI input krijg ik dus geen output.

@cyberspin Ja ik heb aan de CI en DI gesoldeerd en het pijltje staat ook in die richting, Ik ga proberen op andere punten aan te sturen.
Hoe kan ik de strip dan testen? Als je de voeding aansluit, horen alle ledjes dan te gaan branden of is hier een signaal van de pi van nodig?

Voor een signaal van de pi heb ik deze code gebruikt om te kijken of er andere lampjes gingen branden,
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --priority 50 --color red --duration 5000
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --effect "Rainbow swirl fast" --duration 5000

Als ik op andere punten ga solderen, moet ik dan de hyperion.config.json aanpassen aan het bijbehorende aantal lampjes? of is dit niet nodig om de strip te testen?
En hoe ben je erachter gekomen welk ledje de storing veroorzaakte, ik heb zelf geen multimeter oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:26:
Bedankt voor jullie reacites,

@satom, Ja als output denk ik wel, maar hij ontvangt maximaal 720x576 en bij een HDMI input krijg ik dus geen output.

@cyberspin Ja ik heb aan de CI en DI gesoldeerd en het pijltje staat ook in die richting, Ik ga proberen op andere punten aan te sturen.
Hoe kan ik de strip dan testen? Als je de voeding aansluit, horen alle ledjes dan te gaan branden of is hier een signaal van de pi van nodig?

Voor een signaal van de pi heb ik deze code gebruikt om te kijken of er andere lampjes gingen branden,
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --priority 50 --color red --duration 5000
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --effect "Rainbow swirl fast" --duration 5000

Als ik op andere punten ga solderen, moet ik dan de hyperion.config.json aanpassen aan het bijbehorende aantal lampjes? of is dit niet nodig om de strip te testen?
En hoe ben je erachter gekomen welk ledje de storing veroorzaakte, ik heb zelf geen multimeter oid
Als je met de hyperion app de leds aan stuurt, werken de leds dan wel? Dan is het slechts een config fout!

Ik had gister ook een storing bij de leds van m'n broertje.. Nadat alles geconfigureerd was, werkte het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zonder signaal brandt vaak alleen het eerste ledje, voor de hele strip moet sowieso aansturing plaatsvinden.

Het zou evt kunnen dat je Pi defect is (geraakt) en geen data meer kan sturen.. Of dat je wellicht een foutje hebt gemaakt welke pinnen je moet aansluiten.

Aantal leds hoef je niet perse te veranderen. Als je meer leds opgeeft dan er zijn dan heeft dat enkel gevolgen voor het effect.. Bijv dat de halve regenboog niet zichtbaar is.
Probeer het eerst eens met 10 leds in de config en dan effect starten.
Wat is je hyperion.config.json? Heb je wel het juiste type voor de strip gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de resterende ledstrip aangesloten (89 ledjes), de hyperion.config.json aangepast aan de hoeveelheid en het werkt!
De commands van hierboven ingevoerd en krijg een mooie rainbow, ook als ik video speelt geeft deze signaal (alleen de kleuren moeten nog aangepast worden) denk ik, Ik kon niet zo snel een youtube plugin vinden voor openelec, bestaat deze wel of kan ik ergens een rgb test video downloaden?

Bedankt voor jullie tips! _/-\o_ Er is dus iets mis met de andere ledstrip, helaas had ik deze al achter tegen mijn tv geplakt dus dit zal nog een opgave worden om te kijken welke ledjes het niet doen. heeft iemand hier suggesties voor?

@cyberspin, thommy86 nee bij de andere ledstrip krijg ik dus helemaal geen output waarschijnlijk is er iets mis met een ledje of de bedrading, ik heb een 5m ws2801 gekocht maar deze is dus aan elkaar gesoldeerd met kortere stukken, ik weet niet of dit standaard is (misschien in china). ik heb de standaard hyperion.config.json met alleen het aantal ledjes aangepast en de /opt/ naar /storage/ aangepast. Ik ben blij dat het niet aan mijn pi ligt :*)

Edit: youtube video plugin voor openelec gevonden

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Als je hyperion goed geïnstalleerd hebt, gaan alle leds even branden nadat deze juist is opgestart. Anders even de android hyperion app installeren en hierin kun je allerlei kleuren gebruiken.

Probeer onstaande inmage eens uit de post; wel andere grabber, maar toch!

http://raspberry-at-home....ny-video-i-e-hdmi-source/

Daarnaast is deze regel vrij cruciaal:

sudo /opt/hyperion/bin/hyperion-v4l2 --size-decimator 8 --frame-decimator 2 --skip-reply --signal-threshold 0.08

En je kunt je leds testen MITS hyperion en de contactpunten goed zijn met:
hyperion-remote --priority 50 --color red --duration 5000

Normaal is een ledrol NIET gesoldeerd! Ik heb deze connectorem gebruikt en dit werkt perfect; mijn soldeerskins zijn niet optimaal en zo'n ledstrip kan niet veel hitte verdragen.
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

[ Voor 46% gewijzigd door tzeunis op 13-01-2015 22:44 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Laatst online: 25-08 12:57
wellicht ten overvloede maar ik lees dat een aantal mensen hier problemen heeft met de hdmi to av converter. in die van mij zat een micro usb aansluiting waarvan ik dacht dat dit voor de stroom toevoer was. wanneer ik die op stroom zet via bijv. pc of usb poweradapter werkt de converter niet. deze moet aangesloten worden zonder externe stroom toevoer! Dus alleen hdmi in en av uit verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Bij mij begint het nu bijna helemaal klaar te zijn. Echter merk ik dat zodra ik een computer via mijn versterker aansluit, dat de scherm resolutie niet verder gaat dan 720x576 :-(

M'n Samsung decoder van Ziggo doet het wel gewoon perfect, maar zodra ik er een computer aan hang (MacBook Pro, of Windows pc) kan ik niet FullHD instellen...

Iemand hier een oplossing voor?

Edit:
Lang leve de search: http://bit.ly/1yi1GqS

[ Voor 19% gewijzigd door iMars op 14-01-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 15:44
Voor mensen die net als ik ook ambilight willen bij het (PC) gamen op de TV, wel een RPi hebben maar geen zin hebben om 3 adapters ertussen te zetten en gaan knoeien met een grabber, ik heb momenteel het volgende draaien waar ik zeer tevreden over ben:

Raspberry Pi:
- Raspbian
- Hyperion
- Limelight Embedded (https://github.com/irtimmer/limelight-embedded)

PC:
- NVIDIA Gamestream

De PC streamt het beeld via Gamestream naar de RPi, welke de LEDs aanstuurt. Voor het beste beeld moet je echter wel de PC direct op de TV aansluiten want de framerate en kwaliteit van Gamestream laat nogal eens te wensen over.

Enige nadeel is dat je limelight op moet starten op de Pi zodra je wilt gaan gamen (en dat gamestream crasht zodra je alt+tabt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Ik heb nu eindelijk mijn ambilight werkend gekregen met een stk1160 alleen loopt de ambilight iets achter op het beeld. Hoe is dit op te lossen? De Raspberry overclocken? Of is het een instelling in hyperion?

Ik denk dat ik mijn Raspberry sowieso overclock en kijken of het helpt als ik de baudrate verander in de hyperion file.

[ Voor 23% gewijzigd door Thalent op 20-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kunt met hyperion wel een delay instellen om het juist wat te vertragen, hyperion icm Raspberry pi is snel genoeg om het bij te houden, daar ligt het niet aan.. overclocken zou ik niet doen.
Hoeveel leds heb je? En welke resolutie gebruik je om te grabben (want te hoog geeft performance problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Ik heb alles precies zo ingesteld zoals kolk11 het een keer heeft uitgelegd, bedankt nog trouwens hiervoor!

kolk11 in "DIY Ambilight howto?"

Volgens mij is deze resolutie niet te hoog.

/usr/bin/hyperion-v4l2 --width 360 --height 288 --crop-width 5 --crop-height 10 --size-decimator 3 --frame-decimator 1 --skip-reply --signal-threshold 0.05

Ik zit momenteel op mijn werk dus dat kan ik zo niet checken, maar ik heb Scott zijn instructie gevolgd om het hyperion.config file te configureren en die heeft de baudrate standaard op 250.000 staan en ik heb inmiddels gelezen dat als je die naar 1.000.000 zet het probleem ook opgelost kan zijn.

Maar ik zal het overclocken dus maar even uitstellen.

Zo ziet het er nu uit;
http://1drv.ms/1sVGtCj

[ Voor 61% gewijzigd door Thalent op 20-01-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee ziet er goed uit inderdaad.. Je zou evt frame decimator kunnen verhogen (dan skipt ie aantal frames).
Niet toevalig een delay staan in je hyperion.json config?
En wat is cpu gebruik? Zou niet meer dan 10% moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-01-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Lees ik verkeerd, of is mij cpu veels te hoog?

https://www.dropbox.com/s...5-01-15-01-42-37.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

42% is wel te hoog ja.. Probeer eens met frame-decimator 2 of 3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik heb maar even een openelec erop en hier is de cpu inderdaad rond de 10%.. Het ging hier ook om direct grabben van de Pi en niet van de hdmi grabber..

Vandaag weer een nieuwe HDMI2AV binnen gekregen, maar ook deze werkt niet. Ik heb hem net getest met een chromecast direct op de tv. Geen beeld!

Welke hdmi2av gebruiken jullie? Die van mij komt uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
thommy86 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:07:
Ik heb maar even een openelec erop en hier is de cpu inderdaad rond de 10%.. Het ging hier ook om direct grabben van de Pi en niet van de hdmi grabber..

Vandaag weer een nieuwe HDMI2AV binnen gekregen, maar ook deze werkt niet. Ik heb hem net getest met een chromecast direct op de tv. Geen beeld!

Ik heb deze en die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11

Let op geen stroom erop hè! alleen hdmi en av out aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
I know! Ik heb er net weer 1 binnen gekregen.. Dus ga ik zo testen.. Dit is dezelfde als ik had, ze heeft een nieuwe gestuurd omdat deze het niet deed..

Thanks @Thalent, als deze niet werkt zal ik die bestellen!

Edit:

De HDMI2AV die ik vandaag heb binnen gekregen werkt alleen maar met lage resoluties. Op de verpakking staat heel mooi "Full HD, 1080p". Ik heb dit getest met de ps3 omdat deze makkelijk kan switchen tussen resoluties.

Heb meteen maar dezelfde als Thalent bestelt!

[ Voor 39% gewijzigd door thommy86 op 21-01-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Beste Tweakers,

Wie o wie kan mij helpen, ik wil graag Ambilight kijken met mijn Raspberry Pi, ik heb zelf een Philips 42PFK6109 en wil graag het Ambilight bekijken via mijn Playstation 4 en XBMC. Heb al heel wat zitten opzoeken op het internet maar kom er gewoon niet uit. Ik had al wel gevonden dat je WS2801 LED strips nodig hebt. Het liefst wil ik ook Ambilight kunnen kijken als ik gewoon mijn TV-Zenders bekijk, maar dat is volgensmij iets ingewikkelder (en duurder), anders hoeft dat niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fexxman
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Stel je wilt echt ambilight op je PC/PS4/Televisie beeld dan heb je een switchbox en een HDMI splitter en een HDMI capture kaart nodig waarmee je het beeld op je PC kan krijgen en daarvanuit kan capturen om je Ambilight aan te sturen. Works like a charm ..

https://www.kabeltje.com/hq-4-poorts-hdmi-schakelaar

https://www.kabeltje.com/...apparatuur/hdmi-splitters

pricewatch: Elgato Game Capture HD

En natuurlijk je Arduino

http://www.miniinthebox.c...ga328-5v-16m_p685134.html

En de LEDS

http://www.kiwi-electroni...modules-3-leds-per-module

20 LEDs is meer dan voldoende met 42 inch, tenminste dat is mijn mening. 3 leds per module geven ook voldoende opbrengst

[ Voor 53% gewijzigd door Fexxman op 22-01-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburFC
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Fexxman schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:40:
Stel je wilt echt ambilight op je PC/PS4/Televisie beeld dan heb je een switchbox en een HDMI splitter en een HDMI capture kaart nodig waarmee je het beeld op je PC kan krijgen en daarvanuit kan capturen om je Ambilight aan te sturen. Works like a charm ..

https://www.kabeltje.com/hq-4-poorts-hdmi-schakelaar

https://www.kabeltje.com/...apparatuur/hdmi-splitters

pricewatch: Elgato Game Capture HD

En natuurlijk je Arduino

http://www.miniinthebox.c...ga328-5v-16m_p685134.html

En de LEDS

http://www.kiwi-electroni...modules-3-leds-per-module

20 LEDs is meer dan voldoende met 42 inch, tenminste dat is mijn mening. 3 leds per module geven ook voldoende opbrengst
Hey, bedankt voor je reactie. Ik heb toch liever alleen Ambilight om mijn PS4 en op XBMC. Wat moet ik dan bestellen? Gebruik voor de rest geen andere HDMI poorten op mijn TV, alleen mijn PS4.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Welke image heb je daarvoor gebruikt? Als ik die van lighrberry gebruik, staat hyperion er niet eens op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
iMars schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:25:
Welke image heb je daarvoor gebruikt? Als ik die van lighrberry gebruik, staat hyperion er niet eens op :?
Ik had de originele 5.0 erop gezet. Draai nu even raspbian.. Wat makkelijker om te testen..

Omdat je ps3 ook een composiet aansluiting heeft, ben ik hier maar verder mee gaan testen.. Leds reageren verder goed, alleen krijg ik onderin randon kleuren.. Ik heb dit vaker gelezen maar weet niet meer waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ExcaliburFC schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 02:11:
Hey, bedankt voor je reactie. Ik heb toch liever alleen Ambilight om mijn PS4 en op XBMC. Wat moet ik dan bestellen? Gebruik voor de rest geen andere HDMI poorten op mijn TV, alleen mijn PS4.

Gr.
Op ambilight van je ps4 te krijgen zal je een aantal extra dingen er tussen moeten hangen.. De basis is,

Raspberry Pi - xbmc + hyperion
Leds - je kan voor de ws2801 gaan, deze kunnen rechtstreeks op de pi of je pakt de ws2812, hier heb je wel een arduino voor nodig..
Voeding 5v - moet wel krachtig genoeg zijn
En wat kabeltjes

+ PS4

Usb video grabber - stk1160
Hdmi grabber (zie link paar posts terug)
Hdmi splitter

Hier een tutorial van een mede tweaker.. Hij gaat van pc software uit, maar het principe is hetzelfde.
http://forum.team-mediapo...on-ws2801-ws2812b.128526/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 13:51
Ik heb de Ambilight (www.ambiledhd.com) kit succesvol aan de praat, maar hij is wat traag met de veranderende kleuren, iemand een idee hoe dit te fixen is?

Mijn boblight.conf is dit op het moment:

#[global]
interface 127.0.0.1
port 19333

[device]
name ambilight
output /dev/ttyUSB0
type momo
channels 810
prefix 41 64 61 01 0D 59
interval 120000
rate 115200
debug off
delayafteropen 1000000

[color]
name red
rgb FF0000
gamma 0.91
adjust 1.0
blacklevel 0.0

[color]
name green
rgb 00FF00
gamma 0.86
adjust 0.96
blacklevel 0.0

[color]
name blue
rgb 0000FF
gamma 0.95
adjust 0.8
blacklevel 0.0

[ Voor 48% gewijzigd door 19JM81 op 26-01-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurdori
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-05 22:01
Beste mensen,

ik zit helemaal in de knoop. Ik begrijp niet hoe ik alles moet configureren om een werkende ambilight set te creëren.

ik heb;
42" FullHD tv (57cm hoog X 96cm breed)
Raspberry Pi B+
84 x WS2081 LED's (16 hoog + 26 breed)
en de onderstaande HDMI premium kit van Lightberry waar alles inzit om ambilight te krijgen via een externe HDMI bron. Er wordt aangegeven dat de set een stk1160 grabber bevat.
http://lightberry.eu/shop/shop/hdmi-premium-kit/

tevens wordt er bij de site verwezen naar een compatibele OpenELEC img die hyperion via externe bron support. Deze heb ik op dit moment op mijn RPi staan na al tig images te hebben geprobeerd.

Ik ben een noob wat betreft het handmatig configureren van de hyperion.config.json file en heb dus geen flauw idee hoe ik het werkend kan maken. Ik ben al 3 dagen tutorials aan het volgen maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik ben blijkbaar geen tweaker.

http://lightberry.eu/support/setup-instructions-software/ makkelijkere tutorials dan die heb ik niet gezien en hij zou precies moeten kloppen met mijn setup. Het probleem is het laatste gedeelte;

''4) use hyperion config tool available here (https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/configuration) to create your own configuration
– define number of leds
– set proper color parameters – recommendation can be found here http://lightberry.eu/supp...-on-when-screen-is-black/ (for lightberry HD set all white levels to 1.0)
– paste graber-v4l2 section into your config file after xbmcVideoChecker section.''

Is er iemand die voor mij een hapklare config file kan maken of iets dergelijks? Die ik dan als het ware alleen maar op de raspberry hoef te zetten. Als het goed is moet het dan werken... of gaat het niet zo makkelijk?

Ik hoor graag van jullie! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
jussar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:20:
Ik heb de Ambilight (www.ambiledhd.com) kit succesvol aan de praat, maar hij is wat traag met de veranderende kleuren, iemand een idee hoe dit te fixen is?

Mijn boblight.conf is dit op het moment:

#[global]
interface 127.0.0.1
port 19333

[device]
name ambilight
output /dev/ttyUSB0
type momo
channels 810
prefix 41 64 61 01 0D 59
interval 120000
rate 115200
debug off
delayafteropen 1000000

[color]
name red
rgb FF0000
gamma 0.91
adjust 1.0
blacklevel 0.0

[color]
name green
rgb 00FF00
gamma 0.86
adjust 0.96
blacklevel 0.0

[color]
name blue
rgb 0000FF
gamma 0.95
adjust 0.8
blacklevel 0.0
Ik heb geen kaas gegeten van Boblight configs, maar check eens of je interval en je rate goed staan bij het kopje [device]. Vooral die rate lijkt me aan de lage kant?
monsieurdori schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:26:
Beste mensen,

ik zit helemaal in de knoop. Ik begrijp niet hoe ik alles moet configureren om een werkende ambilight set te creëren.

ik heb;
42" FullHD tv (57cm hoog X 96cm breed)
Raspberry Pi B+
84 x WS2081 LED's (16 hoog + 26 breed)
en de onderstaande HDMI premium kit van Lightberry waar alles inzit om ambilight te krijgen via een externe HDMI bron. Er wordt aangegeven dat de set een stk1160 grabber bevat.
http://lightberry.eu/shop/shop/hdmi-premium-kit/

tevens wordt er bij de site verwezen naar een compatibele OpenELEC img die hyperion via externe bron support. Deze heb ik op dit moment op mijn RPi staan na al tig images te hebben geprobeerd.

Ik ben een noob wat betreft het handmatig configureren van de hyperion.config.json file en heb dus geen flauw idee hoe ik het werkend kan maken. Ik ben al 3 dagen tutorials aan het volgen maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik ben blijkbaar geen tweaker.

http://lightberry.eu/support/setup-instructions-software/ makkelijkere tutorials dan die heb ik niet gezien en hij zou precies moeten kloppen met mijn setup. Het probleem is het laatste gedeelte;

''4) use hyperion config tool available here (https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/configuration) to create your own configuration
– define number of leds
– set proper color parameters – recommendation can be found here http://lightberry.eu/supp...-on-when-screen-is-black/ (for lightberry HD set all white levels to 1.0)
– paste graber-v4l2 section into your config file after xbmcVideoChecker section.''

Is er iemand die voor mij een hapklare config file kan maken of iets dergelijks? Die ik dan als het ware alleen maar op de raspberry hoef te zetten. Als het goed is moet het dan werken... of gaat het niet zo makkelijk?

Ik hoor graag van jullie! Thanks
Je kunt vanaf die site het Hypercon.jar bestand downloaden en dat draaien via een Java Runtime. Daarmee kan je de boel configureren en het configuratiebestand opslaan. Niks spannends aan eigenlijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door Thedr op 27-01-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn ervaringen delen.

Heb een Intel Nuc i3 met Windows 7 op en Kodi geïnstalleerd. Heb gisteren Lightpack geïnstalleerd op mijn 48" Samsung TV. Het plakken van de LED strips ging heel vlot. Je krijgt er een tekening bij van waar ze ergens moeten plakken en de rest heb ik gewoon afgemeten zodat ze op dezelfde hoogte etc. hangen.

Vervolgens alles aangesloten, USB kabel naar de NUC, software gedownload via www.lightpack.tv/downloads en the job is done! Out of the box werkt het al vrij goed, is aangenaam om naar films te kijken!

Toch 1 opmerking.. Ik heb wel wat films die tijdens het afspelen zwarte balken boven- en onderaan geven (16:9 ?) Nu had ik daar niet aan gedacht maar de LED's die boven- en onderaan de TV plakken reageren dus niet, die blijven gewoon lichtjes wit, omdat hij natuurlijk boven- en onderaan niets anders dan zwart ziet.. Valt daar iets aan te doen? De film uitrekken is niet zo ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurdori
Bedankt voor je reactie Thedr.

Mijn excuses, dat gedeelte snap ik wel en heb ik gedaan. Het probleem is "paste graber v4l section" en dan lees ik allemaal reacties met croppen en dergelijken en dat begrijp ik niet. Waar moet ik iets plaatsen en wat? Kopieren plakken? Bewerken met notepad ofzo(waar ik weinig van begrijp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:11
monsieurdori schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:55:
Bedankt voor je reactie Thedr.

Mijn excuses, dat gedeelte snap ik wel en heb ik gedaan. Het probleem is "paste graber v4l section" en dan lees ik allemaal reacties met croppen en dergelijken en dat begrijp ik niet. Waar moet ik iets plaatsen en wat? Kopieren plakken? Bewerken met notepad ofzo(waar ik weinig van begrijp)?
Ik vermoed dat je onderstaande moet toevoegen aan je hyperion.config.json:

"grabber-v4l2" :
{
"standard" : "no-change",
"width" : 1,
"height" : 1,
"sizeDecimation" : 4,
"priority" : 800,
"mode" : "2D",
"cropLeft" : 1,
"cropRight" : 6,
"cropTop" : 5,
"cropBottom" : 1,
"redSignalThreshold" : 0.4,
"greenSignalThreshold" : 0.2,
"blueSignalThreshold" : 1.0
},

Hierbij is het van belang dat je controleert of de cropping goed gaat. Wat je kan doen is met het commando:

sudo service hyperion stop
sudo hyperion-v4l2 --screenshot

Vervolgens wordt er een screenshot gemaakt van het beeld dat de grabber op dat moment ziet. Deze screenshot wordt volgens mij in de home folder van de user opgeslagen. Zelf gebruik ik winSCP (FTP programma) om de afbeelding vervolgens te openen. Afhankelijk van de crop instellingen zul je zien dat het beeld niet klopt, er zullen namelijke zwarte lijnen aan de zijkanten en bovenkanten kunnen bevinden. Dit moet je aanpassen door met onderstaande instellingen aan te passen:

Om dit te testen deed ik gewoon telkens:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X

Controleren of links klopt (cropleft), zo ja:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X --croptop X

En na --croptop ook natuurlijk even cropright en cropbottom checken.

Uiteindelijk weet je wat alle cropping waarden moeten zijn en dit moet je dan even aanpassen in de hyperion.config.json.

Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet.... dan heeft misschien iemand anders er iets aan :D Het kan zijn dat de laatste paar commando's (dus met --cropleft --croptop) een syntax foutje hebben. Als je hier hulp bij nodig hebt en je kan niks op google vinden moet je het maar even laten weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Junia op 27-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:
[knip]

Toch 1 opmerking.. Ik heb wel wat films die tijdens het afspelen zwarte balken boven- en onderaan geven (16:9 ?) Nu had ik daar niet aan gedacht maar de LED's die boven- en onderaan de TV plakken reageren dus niet, die blijven gewoon lichtjes wit, omdat hij natuurlijk boven- en onderaan niets anders dan zwart ziet.. Valt daar iets aan te doen? De film uitrekken is niet zo ideaal.
Ik gebruik andere software met een Lichtpack kloon, en daarbij kan ik heel eenvoudig de vlakken vergroten per kanaal. Je vergroot dan eenvoudig ieder vlak tot onder en boven de zwarte balken. Dat lijkt me toch ook te moeten kunnen binnen die software?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Ik gebruik andere software met een Lichtpack kloon, en daarbij kan ik heel eenvoudig de vlakken vergroten per kanaal. Je vergroot dan eenvoudig ieder vlak tot onder en boven de zwarte balken. Dat lijkt me toch ook te moeten kunnen binnen die software?
Ik gebruik de Prismatik software die bij Lightpack zit en daar heb ik zo'n functie nog niet gevonden. Klinkt wel een handige feature en zou mij enorm helpen. Ik zal eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:11
jussar schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:20:
knip
Het lijkt mij dat je gewoon even met rate en/of interval moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:10:
[...]
Ik gebruik de Prismatik software die bij Lightpack zit en daar heb ik zo'n functie nog niet gevonden. Klinkt wel een handige feature en zou mij enorm helpen. Ik zal eens verder zoeken.
Heb de software maar even geïnstalleerd. Als je de configuration Wizzard opnieuw start dan krijg je uiteindelijk een scherm waarin je de vlakken aan kunt passen. Zit onder "device".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Heb de software maar even geïnstalleerd. Als je de configuration Wizzard opnieuw start dan krijg je uiteindelijk een scherm waarin je de vlakken aan kunt passen. Zit onder "device".
Held! ;) d:)b

Edit: Ambibox zie ik ook regelmatig voorbij komen op forums en deze zou ook moeten werken met Lighpack, ziet er wat geavanceerder uit http://www.ambibox.ru/en/index.php/Main_Page

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurdori
Junia schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Ik vermoed dat je onderstaande moet toevoegen aan je hyperion.config.json:

"grabber-v4l2" :
{
"standard" : "no-change",
"width" : 1,
"height" : 1,
"sizeDecimation" : 4,
"priority" : 800,
"mode" : "2D",
"redSignalThreshold" : 0.4,
"greenSignalThreshold" : 0.2,
"blueSignalThreshold" : 1.0
},

Hierbij is het van belang dat je controleert of de cropping goed gaat. Wat je kan doen is met het commando:

sudo service hyperion stop
sudo hyperion-v4l2 --screenshot

Vervolgens wordt er een screenshot gemaakt van het beeld dat de grabber op dat moment ziet. Deze screenshot wordt volgens mij in de home folder van de user opgeslagen. Zelf gebruik ik winSCP (FTP programma) om de afbeelding vervolgens te openen. Afhankelijk van de crop instellingen zul je zien dat het beeld niet klopt, er zullen namelijke zwarte lijnen aan de zijkanten en bovenkanten kunnen bevinden. Dit moet je aanpassen door met onderstaande instellingen aan te passen:

Om dit te testen deed ik gewoon telkens:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X

Controleren of links klopt (cropleft), zo ja:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X --croptop X

En na --croptop ook natuurlijk even cropright en cropbottom checken.

Uiteindelijk weet je wat alle cropping waarden moeten zijn en dit moet je dan even aanpassen in de hyperion.config.json.

Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet.... dan heeft misschien iemand anders er iets aan :D Het kan zijn dat de laatste paar commando's (dus met --cropleft --croptop) een syntax foutje hebben. Als je hier hulp bij nodig hebt en je kan niks op google vinden moet je het maar even laten weten.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het straks even proberen. Waar moet ik dat stukje precies toevoegen? Volgens lightberry na xbmc gebeuren.. Kan ik gewoon ctrl c/ctrl v doen? Sudo commands werken bij openelec niet heb ik gemerkt. Moet dat gewoon via ssh/putty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:15:
[...]
Held! ;) d:)b

Edit: Ambibox zie ik ook regelmatig voorbij komen op forums en deze zou ook moeten werken met Lighpack, ziet er wat geavanceerder uit http://www.ambibox.ru/en/index.php/Main_Page
Dat is het pakketje wat ik al een tijdje gebruik ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

AmbiBox was ik helemaal vergeten! Blijkbaar werkt dat nu ook direct met AtmoDuino, maar kennelijk niet bij mij. Ik gebruik nu nog altijd AtmoWinX met AtmoDuino, maar als ik AmbiBox configureer met AtmoDuino dan gebeurd er niks. COM poort staat goed, aantal leds ook. Vergeet ik wat?
Er staat connected en "Use backlight" staat aan.

edit: Gelukt, blijkbaar is er nog een bestandje SerialPortConfig.ini waar je de boudrate aan moet passen.
Resultaat is schokkend slecht! Gaat super schokkerig.

[ Voor 27% gewijzigd door HaTe op 27-01-2015 18:26 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
zijn er hier eigenlijk ervaringen met de indiegogo startup "zambilight"?

heb deze eergisteren eentje besteld voor €55 en ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
jimz93 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:28:
zijn er hier eigenlijk ervaringen met de indiegogo startup "zambilight"?

heb deze eergisteren eentje besteld voor €55 en ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken :9
Is maand of 2 terug geloof ik al eens voorbijgekomen. Zeker niet duur voor wat ze bieden, maar in feite hetzelfde als wat de meesten hier zelf doen. Geloof dat de organisator wel wat dubieus was, maargoed.
monsieurdori schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ga het straks even proberen. Waar moet ik dat stukje precies toevoegen? Volgens lightberry na xbmc gebeuren.. Kan ik gewoon ctrl c/ctrl v doen? Sudo commands werken bij openelec niet heb ik gemerkt. Moet dat gewoon via ssh/putty?
Gewoon kopieren en plakken idd. Sudo kan niet op openelec idd, gewoon via ssh/putty of via de sambashares is prima. Wat ik zelf wel makkelijk vindt: file ff naar je eigen pc downloaden en aanpassen, daarna weer terugkopieren. Heb je meteen een backup van je configfile.
Waar je hem precies plaatst zou niet uit mogen maken: welke input hij pakt wordt bepaald door de priority instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HaTe schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:01:
[knip]

edit: Gelukt, blijkbaar is er nog een bestandje SerialPortConfig.ini waar je de boudrate aan moet passen.
Resultaat is schokkend slecht! Gaat super schokkerig.
Onder Windows 7 niet echt lekker aan de praat kunnen krijgen (dat alles ook 100% goed draait, zowel de led's alsook de video-weergave), onder Windows 8(.1) draait dit echter zo soepel en lekker. Gebruik het echter alleen op i3 systeempjes (of sneller), dit i.v.m. de wens van het ook kunnen weergeven van RealD 3D media.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Ik heb het ook onder Windows 8.1 geprobeerd, maar het resultaat was niet goed. Leek alsof de leds maar 1x per seconde bij werden gewerkt terwijl de capture framerate veel hoger lag.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij mij spot-on. Geen problemen met wat voor framerate dan ook. Gebruik het met Lightpack (kloon's), mogelijk zit daar het verschil.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjestam
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:12
Update:
Het is ondertussen gelukt om alle eerste stappen van de genoemde tutorial te doorlopen waarin hyperion wordt geinstalleerd en de juiste binaries worden gemaakt. Nu loop ik echter vast op het plaatsen van het opstartscript en de config file van hyperion. Ik maak verbinding via sftp met FileZilla, maar als ik de bestanden wil plaatsen in de genoemde mappen krijg ik een error omdat ik geen permissie heb.
Nu ben ik een ontzettende linux-noob dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit op kan lossen. Iemand hier ervaring mee?
===========================================================================
Ik heb recent via een Kickstarter-campagne een setje van AmbiledHD bemachtigd. Ik dacht dat het redelijk plug en play zou zijn, maar dit blijkt helaas niet het geval.

Ik draai een HTPC op basis van ION-setje met de nieuwste versie van KODIbuntu als OS. De HTPC wordt enkel voor KODI (xbmc) gebruikt en de leds hoeven ook alleen maar met KODI te werken.

Ik wil hyperion gaan gebruiken om het beeld te capturen en de leds aan te sturen omdat dit ondersteunt wordt door zowel KODI als door het AmbiledHD-setje. Om hyperion op KODIbuntu werkend te krijgen vond ik een tutorial op het forum van KODI.

De eerste paar codes die daar genoemd worden lukt me nog wel om in te voeren, maar daarna lijkt niets meer te lukken, meer ook omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik mee bezig ben :P
Is er iemand die al ervaring heeft met het installeren van hyperion op XBMCbuntu of KODIbuntu die mij een handje zou kunnen helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door patjestam op 28-01-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zelf al ambilight werkende gekregen voor andere HDMI apparaten zoals PlayStation en settopbox? Ik ben van plan om het zo eens te proberen:

code:
1
2
Playstation 4 -> HDMI naar HDMI Splitter -> TV
                                         -> HDMI to USB3 capture card -> Via USB naar Intel Nuc

Op de Intel NUC dan zo'n programma: http://m.en.softonic.com/app/debut-video-capture om het beeld te laten weergeven op de NUC zodat Prismatik de screen capture kan doen en de LED's aansturen. Alleen kan delay hier wel een storende factor worden.. Ook HDCP kan een probleem vormen maar op de PS4 kan je dit uitzetten, hoe dat zit met settopboxen weet ik niet..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:23
Vraag met betrekking tot SSH verbinding krijgen met mijn Rasperry Pi B+ model.
Ik wacht namelijk op mijn lightberry kit (begin februari) en wil alvast mijn software op orde hebben. Doormiddel van de volgende tutorial ben ik begonnen: https://www.youtube.com/watch?v=cJP7JNnqFEM
Het enigste verschil is dat ik met ApplePi-Baker de volgende software gebruik op mijn Mini SD kaart "OpenELEC-5.0.RPi.arm-Bplus_stk1160" inplaats van "Raspbmc with fushicai-compatible kernel" in het filmpje. Nu dacht ik het moeilijkste te hebben gehad en ben ik nu bij de stap dat ik met mijn terminal (ik werk op een Mac) moet inloggen in mijn Raspberry Pi. Ip adres netjes gevonden en in terminal gewerkt met het commando SSH PI@mijnIpadres. Ik krijg dan ook netjes de vraag naar een wachtwoord. Hier gaat het mis!
Eerst begreep ik dat het wachtwoord "raspberry" moet zijn maar daarna op internet gevonden dat eventueel "openelec" het wachtwoord moet zijn. Helaas hebben beide voor mij geen succes!
Ik moet echter wel via SSH in kunnen loggen om uiteindelijk via het programma Cyberduck mijn Hyperconfig file te kunnen overzetten naar de Raspberry Pi zodat mijn Lightberry systeem straks werkt.

De Rasperry Pi heb ik aangesloten op mijn Tv en ik zie ook netjes het programma Openelec draaien. Doormiddel van de muis kan ik zien dat SSH verbinding mogelijk moet zijn. En toch wordt ik geweigerd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word helemaal gek. Heb volgens mij nu elke tutorial bekijken en hulpvragen op forums doorgelezen. Zie ik nu iets over het hoofd? Ik zou toch gewoon simpel doormiddel van de terminal in moeten kunnen loggen? Om vervolgens mijn root password volgens tutorial aan te kunnen passen zodat ik in Cyberduck kan werken. Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

user = root, password = openelec.. (dat is althans de standaard voor OpenELEC)
dus connecten met "ssh root@mijnIpadres.." en niet met pi@..

@RudolfR: het kan wel, maar niet zo makkelijk nee.. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-01-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:16
En vervolgens je root password aanpassen gaat 'm niet worden. Dat kan nl. niet met OpenELEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
@Cyberspin
Inderdaad is het nu met root gelukt! Ben via de terminal in OpenElec gekomen.

@RudolfR
Nu hoef ik niet perse mijn root password aan te passen neem ik aan. Of is dat onveilig?

Ik had hier veel eerder moeten komen. Jongens, ontzettend bedankt! Deze vraag eerder stellen had een hoop ellende gescheeld. Via Cyberduck kan ik nu in de mappen komen waar ik straks als het goed is mijn Lightberry Config file in kan plaatsen. Uiteraard kan ik dit nog niet testen zonder Lightberry maar hopelijk werkt het straks vrij snel. De eerste kennis making met een Raspberry systeem en het installeren van de Mini SD kaart is in elk geval gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Pi komt binnenkort op de mat, vandaag maar eens de TV van de muur getrokken...

Wou alvast naar de bouwmarkt materiaal halen voor een frame welke ik aan de Vesa mount wou maken maar dacht gaan eerst eens kijken hoever we komen met wat tape..

En dacht als ik toch moet solderen kan ik net zo goed eerst kijken of ik de hoeken kan vouwen. (Wat toch wel sterk afgeraden wordt ivm de fragielheid van de strip)

who doesn't like pictures:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/inwbyb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/250qyh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/9jq25u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10mlfh4.jpg

Foto's zijn met iPad gemaakt :/

Ben al wel aardig content met deze test setup.

Heb nu alleen een arduino nano er aan hangen maar moet zeggen dat ik nu wel twijfel om alsnog een frame te maken en/of met het extra (soldeer) werk een beter resultaat gaat geven.
Op de foto, anders te zien dan in het echt, zijn de hoeken iets 'afgerond' nu niet storend maar wellicht met de ambilight functie denk ik daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Ziet er nice uit! Respect voor de mensen die echt zelf thuis gaan knutselen.
Ik vind het al een heel project met een kant en klaar systeem van Lightberry en Raspberry.
Kan iemand mij nog helpen met Hyperion? Als feedback per mail krijg ik: In order to use hyperion with external video sources, remember to put grabber-v4l2 section in the config file. Grabber-v4l2 section is not being generated by hyperion config tool. You need to paste it manually.

Iemand enig idee wat daarmee bedoeld wordt? Moet ik dat zinnetje "Grabber-v4l2 section" ergens in die config file van hyperion plakken? Of gaat het echt over een groot stuk informatie dat ik erin moet plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lees dit maar eens, staat het toe te voegen fragment ook bij:
https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/V412-Grabber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
So.. heb mijn setup nu echt compleet.
Heb een nieuw surround systeem gehaald, Philips Fideleo E5 en heb daarop mijn apparatuur aangesloten om zo alles mooi in Doubly te hebben. Deze vervolgens via de HDMI out van mijn Fidelio naar de HDMI splitter en daarna.
1. Naar de TV voor video..
1. Naar de Rasp. voor ambilight.. voor zowel settopbox, chromecast en overige HDMI apparatuur.

Alleen nu had ik dit issue bij het uitzetten van mijn geluidsset of het switchen naar Bluetooth om lekker ff wat spotify te streamen via me surround set..
Hyperion Github issue
Afbeeldingslocatie: https://cloud.githubusercontent.com/assets/1496039/4515580/426714aa-4bc5-11e4-9a8a-a35acfab9c72.png

Of te wel.. mijn grabber krijgt geen signaal binnen en ging daardoor een mooie regenboog error screen uitzenden naar mijn Pi --> wat een mooi regenboog effect geeft, maar niet als je TV uit is of je bluetooth alleen wilt gebruiken.

Ik heb nu een goedkope miracast gehaald via Ebay om deze in mijn TV te pluggen in een HDMI poort, deze te voeden via de USB van de TV (Als tv = aan, Miracast = aan; TV = uit.. geen power over USB, dus Miracast uit).

Daar omheen heb ik wat mooie bash scripts gebouwd op me PI die checken of de TV aan dan wel uit is en zo Hyperion aanstuurt om wel / niet actief te zijn.

Als andere mensen dit ook hebben of meer info willen.. hoor ik het wel :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ah dat https://github.com/Hwulex/hyperion-config-switch ziet er veelbelovend uit (als je een network receiver hebt en alles daarmee schakelt), zal dat eens proberen :)
Zit nu nog via een XBMC functie via de afstandsbediening te switchen, dit is net even mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 14:55
Ik heb onlangs 2x Zambilight aangeschaft voor ~100 USD en zal er 1 over houden. Mocht iemand interesse hebben tegen de normale prijs (~50USD), mag je mij een PB sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Je hebt een PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Als ik het goed begrijp moet ik dat complete stuk dat start met de zin " /// Configuration for the embedded V4L2 grabber" plakken in mijn Hyperion config file. Ik krijg alleen nergens helder waar dit precies geplaatst moet worden. Of kan dat gewoon onderaan de config file?

Daarnaast staat er dat elke "framegrabber" section verwijders moet worden om geen conflict te krijgen met de "grabber-v4l2". In de config file die ik heb gemaakt staat

" /// The configuration for the frame-grabber, contains the following items:
/// * width : The width of the grabbed frames [pixels]
/// * height : The height of the grabbed frames [pixels]
/// * frequency_Hz : The frequency of the frame grab [Hz]
// "framegrabber" :
// {
// "width" : 64,
// "height" : 64,
// "frequency_Hz" : 10.0
// }, "

Moet ik dat verwijderen? Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maakt niet uit waar, maar niet midden in een andere section ;)
Maar let wel op, het is geen letterlijke copy paste, je moet de parameters mogelijk wel aanpassen afhankelijk van je grabber, maar dat staat ook op die wiki pagina uitgelegd.
En de // vooraan een regel zorgen ervoor dat die regel niet meetelt, kan dus zo blijven staan of je haalt het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Even een TVP. Dit vind ik toch wel interessant om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ren ws2801 strip icm raspberry en hyperion.

Redelijk naar tevredenheid.

Waar ik nog mee zit is dat de strip af en toe 'flitst'. Licht wordt dan kortstondig even feller en gaat dan normaal door. Ik heb dit tijdens films maar bijvoorbeeld ook als ik een effect speel.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:35:
Ik gebruik ren ws2801 strip icm raspberry en hyperion.

Redelijk naar tevredenheid.

Waar ik nog mee zit is dat de strip af en toe 'flitst'. Licht wordt dan kortstondig even feller en gaat dan normaal door. Ik heb dit tijdens films maar bijvoorbeeld ook als ik een effect speel.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dit kan met de voeding te maken hebben.. Ik had bij mijn broertje hetzelfde probleem.. Gelukkig had hij 2 voedingen liggen.. De geaarde voeding gaf storing.. De niet geaarde werkte perfect.. Ik weet niet of het aan de aarde lag, maar zijn probleem was toen opgelost..

Ik zelf heb een vraag over kleuren.. Ik heb gister mijn 30 led/meter vervangen door 60 led/meter.. Kleuren zijn veel mooier en natuurlijk meer helderheid.. Alleen krijg ik de instellingen niet helemaal goed.. Als er bijvoorbeeld een hele donkere hoek is,met bijvoorbeeld een tint rood erin.. Dan kleuren de leds daar al rood.. Met welke instellingen moet ik spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Vandaag in het nieuws de RPI B 2.0 met 1gb geheugen en snelle quadcore processor.

Ik heb met mijn Ambilight setup als ik openelec draai icm hyperion nog steeds dat het beeld af en toe wegvalt. Dit gebeurd vooral bij zware belasting. (full hd content icm dts; bestanden van 17 GB). Ik schrijf dit toe aan oververhitting (ookal werk ik met koelblokjes) de koelblokjes zijn dan echt heel erg heet (kun je niet vastpakken) ik ben niet overclocked. Ik overweeg daarom mijn B versie te vervangen door deze nieuwe 2.0 versie. Wat is jullie idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalent
Ik heb hiermee mijn ledstrip vastgeplakt achter op mijn televisie werkt super en laat geen resten achter.
Is bij de Wibra te koop.

Afbeeldingslocatie: https://beta.m.box.com/file/25761655907/https%3A%2F%2Fapp.box.com%2Fs%2Fjmupbuu3gnok53oafkb38ehsg5enyxi0/preview/preview.png

[ Voor 182% gewijzigd door Thalent op 05-02-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Naast Zambilight weer een ander alternatief op IndieGogo: AmbiVision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
Iemand Ambilight (Hyperion) al draaiende gekregen met de nieuwe RPi 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heb het idee dat dit wel een beetje anders werkt. Zij gebruikeN geen rpi.
Maar vind het een beetje onduidelijk op dat plaatje waar ze bv een Xbox 360 aansluiten doen ze dat met een hdmi kabel en een vga kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
kaasaanfiets schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:28:
Heb het idee dat dit wel een beetje anders werkt. Zij gebruikeN geen rpi.
Maar vind het een beetje onduidelijk op dat plaatje waar ze bv een Xbox 360 aansluiten doen ze dat met een hdmi kabel en een vga kabel?
Ze gebruiken in geen HDMI input vanwege de royalties die hun produkt duurder maken. Dus je moet op een of andere manier een analoge input naar die AmbiVision box krijgen. Al dan niet direct, via je bron, of via een output van je tv, of via een hdmi (splitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eigenlijk nooit over nagedacht; maar kun je analoog van de TV aftappen zodat echt alle bronnen goed worden weergegeven? Zou eerlijk gezegd nieteens weten of dat werkt op moderne televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

MikeyMan schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:28:
Eigenlijk nooit over nagedacht; maar kun je analoog van de TV aftappen zodat echt alle bronnen goed worden weergegeven? Zou eerlijk gezegd nieteens weten of dat werkt op moderne televisies.
Die gedachte waren ze volgens mij van begin af aan al mee bezig maar is er nooit echt gekomen, waarschijnlijk werkt dat technisch toch niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, wellicht vertraging oid...
Heb op de een of andere manier ook niet echt heel erg veel vertrouwen in een HDMI splitter.
En eigenlijk zou je dan meerdere splitters op zo'n kastje aan moeten kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
kolk11 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:15:
Iemand Ambilight (Hyperion) al draaiende gekregen met de nieuwe RPi 2.0?
Jep! werkt prima.. Ik heb wel een arduino aan de leds.. Draai nu even openelec omdat er nog geen rasplex is.. even kijken of plexbmc wat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Is het überhaupt zinvol? Ik draai ambi-tv met een gebruik van zo'n kleine 10% CPU op de oude RPi, ik zie dus voor mijzelf geen nut om het te installeren op de RPi2 (die ik overigens wel al heb :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Satom schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:12:
Is het überhaupt zinvol? Ik draai ambi-tv met een gebruik van zo'n kleine 10% CPU op de oude RPi, ik zie dus voor mijzelf geen nut om het te installeren op de RPi2 (die ik overigens wel al heb :9 )
Rasplex had behoorlijk moeite met grote bestanden.. Ik hoop hier zeker verbetering in te zien.. Openelec met plexbmc heeft behoorlijk wat kuren.. kan er nog niet echt aan wennen..
Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste