monsieurdori schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:55:
Bedankt voor je reactie Thedr.
Mijn excuses, dat gedeelte snap ik wel en heb ik gedaan. Het probleem is
"paste graber v4l section" en dan lees ik allemaal reacties met croppen en dergelijken en dat begrijp ik niet. Waar moet ik iets plaatsen en wat? Kopieren plakken? Bewerken met notepad ofzo(waar ik weinig van begrijp)?
Ik vermoed dat je onderstaande moet toevoegen aan je hyperion.config.json:
"grabber-v4l2" :
{
"device" : "/dev/video0",
"input" : 0,
"standard" : "no-change",
"width" : 1,
"height" : 1,
"frameDecimation" : 2,
"sizeDecimation" : 4,
"priority" : 800,
"mode" : "2D",
"cropLeft" : 1,
"cropRight" : 6,
"cropTop" : 5,
"cropBottom" : 1,
"redSignalThreshold" : 0.4,
"greenSignalThreshold" : 0.2,
"blueSignalThreshold" : 1.0
},
Hierbij is het van belang dat je controleert of de cropping goed gaat. Wat je kan doen is met het commando:
sudo service hyperion stop
sudo hyperion-v4l2 --screenshot
Vervolgens wordt er een screenshot gemaakt van het beeld dat de grabber op dat moment ziet. Deze screenshot wordt volgens mij in de home folder van de user opgeslagen. Zelf gebruik ik winSCP (FTP programma) om de afbeelding vervolgens te openen. Afhankelijk van de crop instellingen zul je zien dat het beeld niet klopt, er zullen namelijke zwarte lijnen aan de zijkanten en bovenkanten kunnen bevinden. Dit moet je aanpassen door met onderstaande instellingen aan te passen:
"cropLeft" : 1,
"cropRight" : 6,
"cropTop" : 5,
"cropBottom" : 1,
Om dit te testen deed ik gewoon telkens:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X
Controleren of links klopt (cropleft), zo ja:
sudo hyperion-v4l2 --screenshot --cropleft X --croptop X
En na --croptop ook natuurlijk even cropright en cropbottom checken.
Uiteindelijk weet je wat alle cropping waarden moeten zijn en dit moet je dan even aanpassen in de hyperion.config.json.
Ik hoop dat je dit bedoelde, zo niet.... dan heeft misschien iemand anders er iets aan

Het kan zijn dat de laatste paar commando's (dus met --cropleft --croptop) een syntax foutje hebben. Als je hier hulp bij nodig hebt en je kan niks op google vinden moet je het maar even laten weten.
[
Voor 12% gewijzigd door
Junia op 27-01-2015 14:13
]