DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 47 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

thommy86 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:15:
[...]

Rasplex had behoorlijk moeite met grote bestanden.. Ik hoop hier zeker verbetering in te zien.. Openelec met plexbmc heeft behoorlijk wat kuren.. kan er nog niet echt aan wennen..
Dat snap ik, don't get me wrong, maar zoals ik al aangaf gebruik ik alleen ambi-tv op de RPi als besturing voor de ambilight, m.b.v. een HTPC speel ik mijn video bestanden af :+ Dus in mijn geval is het niet zinvol. Wel zag ik verbeterde snelheid van OpenELEC met RPi 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Satom schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:21:
[...]
Dat snap ik, don't get me wrong, maar zoals ik al aangaf gebruik ik alleen ambi-tv op de RPi als besturing voor de ambilight, m.b.v. een HTPC speel ik mijn video bestanden af :+ Dus in mijn geval is het niet zinvol. Wel zag ik verbeterde snelheid van OpenELEC met RPi 2 :)
Openelec reageert echt heel soepel.. Dit is echt een verademing vergeleken het vorige model.. Hyperion gebruik 0 tot 1% CPU..

offtopic:
Omdat ik nu openelec gebruik, maak ik een NFS verbinding.. Nu krijg ik telkens een zwarte flits..beeld en audio vallen even weg.. Alles is bekabeld dus weet niet goed waar ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik had een Raspberry Pi B en heb nu de Raspberry Pi 2 maar krijg ambilight niet aan de praat. Config wise is alles in orde maar denk dat het mis gaat in de GPIO aansluitingen gezien de Raspberry Pi 2 meer aansluitingen heeft als de Raspberry Pi B. Hoe hebben jullie het aangesloten op de Raspberry Pi 2 of Raspberry Pi B+ gezien die dezelfde pin layout heeft als de 2.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Heb je misschien iets aan deze afbeelding? Afbeeldingslocatie: http://www.megaleecher.net/sites/default/files/images/raspberry-pi-rev2-gpio-pinout.jpg
Edit, twijfel aan de juistheid van de afbeelding :X

[ Voor 17% gewijzigd door Satom op 06-02-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt.
Dat is de layout van de raspberry pi A/B. Op mijn RPi B waren de LEDs aangesloten op pins 25 (ground), 23(GPIO11 CLK) en 19(GPIO11 MOSI). Op de RPi B+ en RPi 2 zijn de eerste 26 pins hetzelfde gebleven dus als ik de LEDs ook aansluit op die plek werkt het niet. Heb ook andere pins geprobeerd als ground, clck en MOSI.

Ik las op 'https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/251' dat je een overlay moet plaatsen, merk geen verschil.

Ik zal ongetwijfeld iets mis doen, ben alleen nog niet achter wat.

Edit:

ik heb het aan de praat gekregen met bovenstaande configuratie. Ik denk dat er een los draadje of slecht contact was waardoor het niet werkte. Draait nu als een zonnetje 8) .

[ Voor 15% gewijzigd door ndonkersloot op 07-02-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
Tiwazz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:58:
Ik had een Raspberry Pi B en heb nu de Raspberry Pi 2 maar krijg ambilight niet aan de praat. Config wise is alles in orde maar denk dat het mis gaat in de GPIO aansluitingen gezien de Raspberry Pi 2 meer aansluitingen heeft als de Raspberry Pi B. Hoe hebben jullie het aangesloten op de Raspberry Pi 2 of Raspberry Pi B+ gezien die dezelfde pin layout heeft als de 2.
Je moet de SPI driver/functionaliteit op een andere manier activeren dan bij eerdere kernels.
Ik heb het aan de praat gekregen door in /flash/config.txt de regel "dtparam=spi=on" toe te voegen. Daarna werkte het weer als vanouds.
Met een overlay moet het idd ook kunnen, maar heb daar eerlijk gezegd nog geen ervaring mee.

Ook mijn STK1160 framegrabber gaf vrijwel direct goede screenshots, echter nog wel veel frame dropped meldingen en geknipper. Moet ook weer iets zien te vinden dat er automatisch geschakeld wordt tussen TV beeld via de grabber en KODI.

Is het iemand al eens gelukt om Kodi op een ander systeem (bijvoorbeeld RasPi2) te laten draaien terwijl hyperion + grabber op een ander systeem (RasPiB) draait?

[ Voor 4% gewijzigd door Thedr op 07-02-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Thedr schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:03:
[...]

Je moet de SPI driver/functionaliteit op een andere manier activeren dan bij eerdere kernels.
Ik heb het aan de praat gekregen door in /flash/config.txt de regel "dtparam=spi=on" toe te voegen. Daarna werkte het weer als vanouds.
Met een overlay moet het idd ook kunnen, maar heb daar eerlijk gezegd nog geen ervaring mee.
Ik heb de 'enable-spi-overlay' als overlay gedownload en het volgende in de config gezet
'device_tree_overlay=overlays/enable-spi-overlay.dtb'. Hierna werkt het naar behoren. Ik zal 'dtparam=spi=on' ook eens proberen, dan hoef ik tenminste geen extra file te plaatsen :). Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
Een kleine instructie voor de mensen die hun Raspberry van stroom willen voorzien d.m.v een DC Power Female Jack Connector.
Afbeelding

Eerst kijken we waar de plus en min zitten op een usb connectie.
Afbeelding

Dan bepalen we welke pin bij welke kabel hoort. Normaal gesproken hoort rood de + te zijn en zwart de - maar voor de zekerheid kun je hem het beste doormeten. De multimeter zal een fluctuerende waarde aangeven als je het juiste draadje bij de pin vindt anders blijft ie gewoon op 1 staan.
Afbeelding

Vervolgens trekken we aan de 4 kabels en trekken de zwarte kabel ± 1 cm naar achteren. Nu knippen we de datakabels recht af en drukken we de zwarte kabel weer terug.
Afbeelding
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

Even de koperdraden dubbelvouwen zodat deze beter zijn vast te zetten.
Afbeelding

Eind resultaat:
Afbeelding

Let op!
De kabel past nu ook op een 12V adapter maar deze kabel is alleen geschikt voor een 5V adapter!

[ Voor 120% gewijzigd door Thalent op 09-02-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:38
Logischerwijs werkt een Lightberry opstelling niet als je geen HDMI-video-input gebruikt he?
Mijn smarttv speelt zelf media af, dus met films e.d. gaat er geen beeld door HDMI (wel geluid ARC, maarja, daar zal ambilight niets aan hebben :) ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Thalent schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:00:
Een kleine instructie voor de mensen die hun Raspberry van stroom willen voorzien d.m.v een DC Power Female Jack Connector.

*knip*
Je afbeeldingen laden niet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Tiwazz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Je afbeeldingen laden niet :( .
Als het goed is kun je er nu opklikken, het is mij een raadsel waarom die ze niet wou laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Thalent schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Als het goed is kun je er nu opklikken, het is mij een raadsel waarom die ze niet wou laden.
Nu doen ze het inderdaad, vanavond even kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Argghhh...

Krijg het niet aan de praat.
Doel is uiteindelijk - (ws2812b) Ambilight (alle hdmi) & Kodi op Model B.

Maar heb eerst geprobeerd het uberhaubt werkend te krijgen, aangezien ik Hyperion niet direct werkend kreeg heb ik volgende geprobeerd:

Pi > Boblight > Arduino nano > ws2812b (114led)

- Pi: OpenElec, Boblight
boblight.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[device]
name            AmbiLight
type            momo
output          /dev/ttyACM0
channels        342
prefix          41 64 61 00 C7 92
interval        20000
rate            115200
debug           off
delayafteropen  100000

[...]

Arduino Nano:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
#include "Adafruit_NeoPixel.h"

#define RED    0xFF0000
#define GREEN  0x00FF00
#define BLUE   0x0000FF
#define YELLOW 0xFFFF00
#define PINK   0xFF1088
#define ORANGE 0xE05800
#define WHITE  0xFFFFFF
#define BLACK  0x000000

#define PIN 7 // Datapin
#define NOLEDS 114
#define TIMEOUT_MS 1000 

enum myState {
  Start = 0,
  Head_2 = 1,
  Data = 2,
  Show = 3
};

Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(NOLEDS, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
int rec, pos;
myState state;
boolean show;
char buf[6];
const int SHOWDELAY_MIRCO = (NOLEDS * 8 * 20 / 16) + 200; // 20Cycles per bit @ 16MHz & 800kHz
const char head[] = {0x41, 0x64, 0x61, 0x00, 0xC7, 0x92};
unsigned long timeoutmark = 0;

void setup()
{
  delay(1000);
  state = Start;
  show = true;
  timeoutmark = millis();

strip.begin();
  // Initialize all pixels to 'off'
  colorWipe(PINK, 10);
  colorWipe(BLACK, 0);
  strip.show();
  delayMicroseconds(SHOWDELAY_MIRCO);

// Tested and works with 500,000 baud (Arduino ProMini with FTDI & boblight@linux)
  Serial.begin(115200);

// avoid using the loop function
  for(;;) {
    switch(state) {
      case Start:
        if(Serial.available() > 0) {
          rec = Serial.read();
          if(rec == head[0]) state = Head_2;
        }
        break;

case Head_2:
        if(Serial.available() > sizeof(head) - 2) {
          Serial.readBytes(buf, sizeof(head) - 1);
          for(int p = 0; p < sizeof(head) - 1; p++) {
            if(buf[p] == head[p+1]) {
             state = Data;
             pos = 0;
            }
            else {
             state = Start;
             break; 
            }
          }
        }
        break;

case Data:
        if(Serial.available() > 2) {
          Serial.readBytes(buf, 3);  
          strip.setPixelColor(pos++, buf[0], buf[1], buf[2]);
        }

if(pos > NOLEDS) {
          state = Show;
        }
        break;   

case Show:
        strip.show();
        delayMicroseconds(SHOWDELAY_MIRCO);
        timeoutmark = millis();
        state = Start;
        break;
    }

// If we received no data for more than TIMEOUT_MS, set all pixels to black
    if(millis()  - timeoutmark > TIMEOUT_MS) {
      colorWipe(BLACK, 0);
      state = Show;
    }
  }  
}

void colorWipe(uint32_t color, int wait)
{
  for (int i=0; i < NOLEDS; i++) {
    strip.setPixelColor(i, color);
    if(wait > 0) {
      strip.show();
      delay(wait);
    }
  }
}

void loop()
{
}

Krijg met verschillende sketches (hyperion/ledtest/boblight) de ws2812b strip werkend via de Arduino.
De test kleuren van de verschillende sketches zie ik ook.
Dus het lijkt in eerste instantie niet aan de voeding of de arduino te liggen.
Pi met OpenElec/Kodi werkt ook.

Echter lijkt de communicatie tussen de Pi & de Arduino te ontbreken.
Heb verschillende Baudrate's geprobeerd, prefix komt overeen, output moet ttyAMC0 zijn maar ergens maak ik een fout of staakt het..

Iemand een eyeopener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Woehoe!
Zojuist Bismarcks update voor de Rpi2 eens geinstalleerd... draait weer als een tierelier.
Nu dus OpenElec 5.0.1 met hyperion op de Rpi2, met automatische omschakeling via CEC tussen framegrabber via SCART en Kodi *O*
Kodi loopt nu lekker vloeiend en het schakelen van hyperion tussen Kodi en Scart input gaat ook erg snel (zeg <1sec), eigenlijk is er geen vertraging merkbaar. De Leds schakelen tegelijk met het beeld in.
Dit is echt helemaal fantastisch B-)

[ Voor 27% gewijzigd door Thedr op 09-02-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Whaa nice! Dat klinkt precies als wat ik wil evenaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Thedr schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:42:
Woehoe!
Zojuist Bismarcks update voor de Rpi2 eens geinstalleerd... draait weer als een tierelier.
Nu dus OpenElec 5.0.1 met hyperion op de Rpi2, met automatische omschakeling via CEC tussen framegrabber via SCART en Kodi *O*
Kodi loopt nu lekker vloeiend en het schakelen van hyperion tussen Kodi en Scart input gaat ook erg snel (zeg <1sec), eigenlijk is er geen vertraging merkbaar. De Leds schakelen tegelijk met het beeld in.
Dit is echt helemaal fantastisch B-)
En als jij onderstaande ambilight test filmpje afspeelt blijven jouw ambilight kleuren synchroon? Die van mij kan het namelijk rond de 0:50 niet meer bijhouden en geeft de juiste kleur net een aantal milliseconden te laat weer.

Onderstaande filmpje is trouwens ook handig om de kleuren van je ambilight te kalibreren.

[ Voor 10% gewijzigd door Thalent op 10-02-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Thalent schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:21:
[...]

En als jij onderstaande ambilight test filmpje afspeelt blijven jouw ambilight kleuren synchroon? Die van mij kan het namelijk rond de 0:50 niet meer bijhouden en geeft de juiste kleur net een aantal milliseconden te laat weer.

[video]

Onderstaande filmpje is trouwens ook handig om de kleuren van je ambilight te kalibreren.

[video]
Ik zal em vanavond eens testen. Onderste filmpje doet het (hier) niet overigens.
Houd er rekening mee dat bij erg snelle wisselingen je smoothing instellingen parten gaan spelen: ik heb de smoothing op 240ms ingesteld, dus ik vermoed dat die snelle wisselingen wel wat problemen zullen gaan geven omdat je daarmee inherent vertraging introduceert. Vraag is natuurlijk of dat erg is en of dit filmpje realistische overgangen bevat... Verder is het natuurlijk een kwestie van smaak hoe levendig je je ambilight wilt hebben (kan uiteraard verschillen per film/situatie).

Ik ga eens testen met mijn instelling en zal ook de smoothing eens wat omhoog en omlaag zetten ter referentie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thedr op 10-02-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:23
Toch weer even jullie hulp inschakelen.
Ik heb mijn Lightberry set mogen ontvangen uit Polen. Het gaat om een Premium HDMI kit samen met een Rasperry Pi B+ model. Alles is aangesloten maar ik loop gewoon vast bij het terminal gedeelte. Althans, als ik via een tutorial werk zou uiteindelijk een prachtig Rainbow effect moeten komen bij opstarten. Deze blijft ondanks het toevoegen van mijn eigen config file uit.

Via de terminal (ik werk op een Mac) krijg ik terug dat de host of map niet gevonden kan worden bij het geven van een Hyperion commando. Denk daarbij aan "hyperion-remote --list". Echter kan ik wel gewoon inloggen en bijvoorbeeld een reboot commando geven of inloggen met Cyberduck. Er lijkt dus al in een vroeg stadium iets mis te gaan.

Op dit moment heb ik geïnstalleerd op mijn mini SD:
OpenELEC-5.0.RPi.arm-Bplus_stk1160 (Op advies van Lightberry per mail).

Voor informatie over de Grabber heb ik hier gekeken: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/V412-Grabber
Daar lukt het al niet om een screenshot te maken. Ik krijg dan vanuit de terminal terug: "-sh: hyperion-v4l2: not found"

Aan mijn eigen config file heb ik het volgende toegevoegd:https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/V412-Grabber
Maar eigenlijk moet ik toch iets van licht krijgen?

Op dit moment heb ik af en toe het eerste LED lampje blauw maar dat is dan ook alles. Deze blijft ook gewoon aan als ik de Rasperry uit heb staan dus zal wel een stroom indicator zijn. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:13:
Toch weer even jullie hulp inschakelen.
Ik heb mijn Lightberry set mogen ontvangen uit Polen. Het gaat om een Premium HDMI kit samen met een Rasperry Pi B+ model. Alles is aangesloten maar ik loop gewoon vast bij het terminal gedeelte. Althans, als ik via een tutorial werk zou uiteindelijk een prachtig Rainbow effect moeten komen bij opstarten. Deze blijft ondanks het toevoegen van mijn eigen config file uit.

Via de terminal (ik werk op een Mac) krijg ik terug dat de host of map niet gevonden kan worden bij het geven van een Hyperion commando. Denk daarbij aan "hyperion-remote --list". Echter kan ik wel gewoon inloggen en bijvoorbeeld een reboot commando geven of inloggen met Cyberduck. Er lijkt dus al in een vroeg stadium iets mis te gaan.

Op dit moment heb ik geïnstalleerd op mijn mini SD:
OpenELEC-5.0.RPi.arm-Bplus_stk1160 (Op advies van Lightberry per mail).

Voor informatie over de Grabber heb ik hier gekeken: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/V412-Grabber
Daar lukt het al niet om een screenshot te maken. Ik krijg dan vanuit de terminal terug: "-sh: hyperion-v4l2: not found"

Aan mijn eigen config file heb ik het volgende toegevoegd:https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/V412-Grabber
Maar eigenlijk moet ik toch iets van licht krijgen?

Op dit moment heb ik af en toe het eerste LED lampje blauw maar dat is dan ook alles. Deze blijft ook gewoon aan als ik de Rasperry uit heb staan dus zal wel een stroom indicator zijn. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen dan hoor ik het graag ;)
Is Hyperion goed geinstalleerd? Sta je in de goede map (/storage/hyperion/bin)?
Ik zou als eerste zorgen dat je uberhaupt licht krijgt, en daarna gaan focussen op de framegrabber. Stap voor stap de boel optuigen. Overigens moet je voor de executables die met .sh hebben als je op OpenElec werkt.
Voor de instellingen van de framegrabber moet je ook even bij Lightberry kijken, de waarden op die github page gaan zeker niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Licht krijgen wordt doelstelling 1!
Qua Hyperion... Deze zou goed geïnstalleerd moeten zijn. Vind ook via Cyberduck netjes alle mappen. Maar als ik dan een screenshot wil maken of überhaupt wil zien welke remote list er is dan krijg ik een foutmelding. Ik werk inderdaad met OpenElec en ben helaas echt een noob op dit gebied. Executables? Moet ik voor een commando .SH neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen, ik heb goede screenshots van mijn grabber gekregen en crop waarden in de config file aangepast, mijn ambilight werkt prima op input van openelec en de hyperion-app, helaas gaat er iets mis in het switchen naar de input van de grabber. STK1160

Hier een deel van mijn config file;

"grabber-v4l2" :
{
"device" : "/dev/video0",
"input" : 0,
"standard" : "PAL", //ook no-change geprobeerd
"width" : 640, // ook beide -1 geprobeerd
"height" : 480, // '' ''
"frameDecimation" : 2,
"sizeDecimation" : 8,
"priority" : 1000, // ook lager gehad
"mode" : "2D",
"cropLeft" : 12,
"cropRight" : 12,
"cropTop" : 12,
"cropBottom" : 20,
"redSignalThreshold" : 0.1,
"greenSignalThreshold" : 0.1,
"blueSignalThreshold" : 0.1
}

Bij het opstarten krijg ik een rainbow en blauw licht, dit terwijl ik input heb op de grabber (ook later aangezet om te testen)... alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:08:
Licht krijgen wordt doelstelling 1!
Qua Hyperion... Deze zou goed geïnstalleerd moeten zijn. Vind ook via Cyberduck netjes alle mappen. Maar als ik dan een screenshot wil maken of überhaupt wil zien welke remote list er is dan krijg ik een foutmelding. Ik werk inderdaad met OpenElec en ben helaas echt een noob op dit gebied. Executables? Moet ik voor een commando .SH neerzetten?
- Zorg dat je in de goede map van hyperion staat: ik neem aan /storage/hyperion/bin?
- voer het commando "ls" in. Als het goed is zie je dan +- 8 executables, waarvan een aantal met extensie .sh. Dat zijn eigenlijk bash-scripts, hier nodig om eerst een goede library aan te roepen en dan het 'echte' programma.
- Voer dan "./hyperion-remote.sh" uit. Als het goed is zie je dan een lijst met mogelijke commando's/parameters :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:41:
Wie kan mij helpen, ik heb goede screenshots van mijn grabber gekregen en crop waarden in de config file aangepast, mijn ambilight werkt prima op input van openelec en de hyperion-app, helaas gaat er iets mis in het switchen naar de input van de grabber. STK1160

Hier een deel van mijn config file;

...

Bij het opstarten krijg ik een rainbow en blauw licht, dit terwijl ik input heb op de grabber (ook later aangezet om te testen)... alvast bedankt
Pak eens deze parameters: (vooral de width, height en frame en sizedecimation doen er toe!)
"grabber-v4l2" :
{
"standard" : "PAL",
"width" : 360,
"height" : 288,
"frameDecimation" : 2,
"sizeDecimation" : 1,
"priority" : 600,
"cropLeft" : 12,
"cropRight" : 12,
"cropTop" : 12,
"cropBottom" : 20,
"redSignalThreshold" : 0.05,
"greenSignalThreshold: 0.05,
"blueSignalThreshold" s met: 0.05
},

En nog even een youtube filmpje mbt de vertraging, dit is met mijn default instelling van 240ms smoothing. Als je de video op .25x snelheid afspeelt zie je dat er nauwelijks vertraging zichtbaar is. Ik vind het uitstekend iig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thedr op 10-02-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Thedr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:30:
[...]
- Zorg dat je in de goede map van hyperion staat: ik neem aan /storage/hyperion/bin?
- voer het commando "ls" in. Als het goed is zie je dan +- 8 executables, waarvan een aantal met extensie .sh. Dat zijn eigenlijk bash-scripts, hier nodig om eerst een goede library aan te roepen en dan het 'echte' programma.
- Voer dan "./hyperion-remote.sh" uit. Als het goed is zie je dan een lijst met mogelijke commando's/parameters :)
Het is gelukt om de lijst met +- 8 executables op te roepen.
Krijg de volgende melding na invoeren van het commando "./hyperion-remote.sh":

No command found. Provide exactly one of the following options:
-c, --color <arg>
-i, --image <arg>
-e, --effect <arg>
-l, --list
-x, --clear
--clearall
or one or more of the available color transformations:
-q, --qualifier <arg>
-s, --saturation <arg>
-v, --value <arg>
-t, --threshold <arg>
-g, --gamma <arg>
-b, --blacklevel <arg>
-w, --whitelevel <arg>

En nu...? :P
Zou ik vanuit daar licht kunnen krijgen op mijn LEDS rondom de tv?

Vanuit de lightberrry personen heb ik overigens de mededeling gekregen een nieuwe USB to USB kabel te proberen of er een Power USB HUB tussen te gooien. Dus tussen HDMI Premium KIT en Raspberry Pi.
Het is mogelijk dat de USB grabber in de Premium HDMI kit niet gevonden wordt door een kapotte meegeleverde USB to USB kabel of dat deze onvoldoende stroom krijgt. De kabel heb ik gisteren al uit mijzelf besteld en verwacht ik vandaag binnen te krijgen. Dus dat gaan we eerst proberen uit te sluiten.

Ooit hoop ik net zo'n fantastisch filmpje als jij te kunnen maken met die Youtube video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Thedr schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:30:
[...]
En nog even een youtube filmpje mbt de vertraging, dit is met mijn default instelling van 240ms smoothing. Als je de video op .25x snelheid afspeelt zie je dat er nauwelijks vertraging zichtbaar is. Ik vind het uitstekend iig :)
Ziet er inderdaad goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:13:
[...]

Het is gelukt om de lijst met +- 8 executables op te roepen.
Krijg de volgende melding na invoeren van het commando "./hyperion-remote.sh":

No command found. Provide exactly one of the following options:
-c, --color <arg>
-i, --image <arg>
-e, --effect <arg>
-l, --list
-x, --clear
--clearall
or one or more of the available color transformations:
-q, --qualifier <arg>
-s, --saturation <arg>
-v, --value <arg>
-t, --threshold <arg>
-g, --gamma <arg>
-b, --blacklevel <arg>
-w, --whitelevel <arg>

En nu...? :P
Zou ik vanuit daar licht kunnen krijgen op mijn LEDS rondom de tv?

Vanuit de lightberrry personen heb ik overigens de mededeling gekregen een nieuwe USB to USB kabel te proberen of er een Power USB HUB tussen te gooien. Dus tussen HDMI Premium KIT en Raspberry Pi.
Het is mogelijk dat de USB grabber in de Premium HDMI kit niet gevonden wordt door een kapotte meegeleverde USB to USB kabel of dat deze onvoldoende stroom krijgt. De kabel heb ik gisteren al uit mijzelf besteld en verwacht ik vandaag binnen te krijgen. Dus dat gaan we eerst proberen uit te sluiten.

Ooit hoop ik net zo'n fantastisch filmpje als jij te kunnen maken met die Youtube video!
Dan probeer "./hyperion-remote.sh -c red" maar eens... Led there be light :+
USB kabels duiken inderdaad regelmatig op als boosdoener bij problemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Thedr schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:41:
[...]

Dan probeer "./hyperion-remote.sh -c red" maar eens... Led there be light :+
USB kabels duiken inderdaad regelmatig op als boosdoener bij problemen :X
Na het vervangen van de meegeleverde USB kabel door een vandaag nieuwe ontvangen USB to USB kabel wordt mijn grabber gevonden wanneer met "lsusb" zoek. Dus dat is al gunstig.
Maar potjandorie :o Na het gebruiken van de codes heb ik warempel nu rood licht! Wel vanaf begin tot halverwege de led strip maar het begin is gemaakt.

Wat zijn nu de stappen die ik moet doorlopen? Ik wordt in eens enthousiast want nu komen we eindelijk ergens. Ik moet echt even bij het handje genomen worden wat betreft het invoeren van de code maar dan lijkt het toch te gaan lukken. Is de volgende stap om nu mijn eigen Hyperion Config file te gaan maken?

Flinke Edit:/
Ik ben even weer van voor af aan begonnen. Dus netjes mijn Mini sd card opnieuw beschreven met de juiste software en mijn eigen hyperion config file toegevoegd.
Ik mis helaas mijn lampjes rechts onder nog die het niet doen. Verder geeft hij al aardig mijn PS4 dashboard weer qua kleuren. Wat zijn nu vervolg stappen om het fatsoenlijk te krijgen? Is dat bijvoorbeeld een screenshot maken? Ook blijven de LEDs nu aan ondanks het uitzetten van de Playstation en Tv.

Edit:/
Gewoon even een nieuwe edit zodat helder is welke stappen ik maak.
Intussen is het gelukt om een screenshot te maken. Hiervoor heb ik wel Hyperion moeten killen.
Oftewel
cd screenshots/
killall hyperiond

Vervolgens de volgende
LD_LIBRARY_PATH=/storage/hyperion/bin /storage/hyperion/bin/hyperion-v4l2 /storage/.config/hyperion.config.json --crop-top 12 --crop-left 10 --crop-bottom 19 --crop-right 8 --size-decimator 4 --frame-decimator 2 --screenshot

De screenshot is 12KB groot (afmeting 86x64), wel wat wazig maar geen groene strepen of iets dergelijks. Wanneer ik waardes ga vergroten dan wordt de screenshot kleiner. Maar dat is niet nodig toch?

Ondertussen heb ik een halve led strip met licht aan, ook wanneer de tv uit staat. Nu is dus mijn vraag hoe nu verder. Want op dit moment ben ik maar wat dingen door elkaar aan het doen heb ik het idee. Maar in elk geval zijn bepaalde stappen gelukt zoals het nemen van een screenshot. Hoe nu verder om ook zo'n youtube filmpje met kleuren werkend te krijgen?

Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp! En hopelijk heeft een eventuele volgende noob in Nederland hier wat aan.

Even een link met mijn huidige config file.
Wat dus vreemd is dat ondanks het instellen van het aantal LEDS maar de eerste 1/3 deel wordt gepakt.
Ik krijg niet gevonden waarom!
http://pastebin.com/qQKFYGZj
Zelfs als ik de Config file hetzelfde maak maar mijn Counter Clockwise samenstelling omzet naar Clockwise krijg ik exact hetzelfde. Klopt dan toch eigenlijk niet? Dit zou toch een verandering in weergave moeten geven?

[ Voor 88% gewijzigd door UninPro op 11-02-2015 18:31 . Reden: nieuwe ontwikkelingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Probeer je lichtstrip eens van beide kanten van stroom te voorzien als je dat al niet gedaan hebt. Als je de klokrichting veranderd van de verlichting licht dan de andere kant voor 1/3 op of blijft deze hetzelfde? Anders moet je snake effect even loaden dan kun je gelijk zien of het sofwarematig is of een kabelbreuk.

"./hyperion-remote.sh -e snake"

[ Voor 39% gewijzigd door Thalent op 11-02-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Size decimator misschien op 2 ipv 4 doen? Hogere waarde is kleiner plaatje volgens mij.
En crop eerst alleen op 0 en pas gebruiken als je ziet dat het plaatje zwarte randen rondom het echte beeld heeft, die kun je dan 'wegsnijden' met die crop parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik krijg mijn leds wel aan via mijn ziggo kastje maar via ps3 of chromecast werkt het niet.. hij schakelt goed over van Pi naar Ziggo, dit allemaal in dezelfde config file.. Ziggo, ps3, cc zitten op mijn versterker aangesloten.. ook direct geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
thommy86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:25:
Ik krijg mijn leds wel aan via mijn ziggo kastje maar via ps3 of chromecast werkt het niet.. hij schakelt goed over van Pi naar Ziggo, dit allemaal in dezelfde config file.. Ziggo, ps3, cc zitten op mijn versterker aangesloten.. ook direct geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Bij mij gaat ook alles via mijn versterker en als ik deze als eerst inschakel en dan mijn raspberry dan werkt mijn ambilight niet. Schakel ik eerst mijn raspberry in totdat deze het rainbow effect geeft en dan mijn versterker doet ie het wel. Je zou is kunnen testen of dit ook bij jou het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Thalent schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Bij mij gaat ook alles via mijn versterker en als ik deze als eerst inschakel en dan mijn raspberry dan werkt mijn ambilight niet. Schakel ik eerst mijn raspberry in totdat deze het rainbow effect geeft en dan mijn versterker doet ie het wel. Je zou is kunnen testen of dit ook bij jou het geval is.
Ik heb het ook zonder versterker geprobeerd.. Nu zit de CC direct in de HDMI2AV dus ook zonder splitter (om even te testen zonder beeld) maar dit werkt ook niet.

Edit:

Ik heb precies dezelfde HDMI2AV gekocht die jij eerder aangaf.. Nu zet ik mijn ps3 op 720p en nou werkt het wel.. Zal het dan aan de HDMI2AV liggen? Dit is de 4e al die ik binnen krijg.. Er is met allemaal wel iets mis.. Of kan het ook aan de drivers voor de grabber liggen?

[ Voor 19% gewijzigd door thommy86 op 11-02-2015 21:37 ]

• UninPro
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:14:
Size decimator misschien op 2 ipv 4 doen? Hogere waarde is kleiner plaatje volgens mij.
En crop eerst alleen op 0 en pas gebruiken als je ziet dat het plaatje zwarte randen rondom het echte beeld heeft, die kun je dan 'wegsnijden' met die crop parameters.
Op dit moment krijg ik de volgende screenshot met de volgende code:
OpenELEC:~/screenshots # LD_LIBRARY_PATH=/storage/hyperion/bin /storage/hyperion
/bin/hyperion-v4l2 /storage/.config/hyperion.config.json --crop-top 0 --crop-left 0 --crop-bottom 3 --crop-right 5 --size-decimator 1 --frame-decimator 1 --screenshot
V4L2 width=360 height=288
V4L2 pixel format=UYVY
V4L2 grabber signal threshold set to: {0,0,0}
V4L2 grabber started
V4L2 grabber stopped

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/screenshot%20alex%20grabber.png

Lijkt mij netjes toch? De tekst van het PS4 dashboard is niet te lezen maar verder helder plaatje dacht ik zo qua kleuren.
Als ik het goed begrijp krijg ik dan de volgende waardes voor mijn config file.

"standard" : "PAL",
"width" : 360,
"height" : 288,
"frameDecimation" : 1,
"sizeDecimation" : 1,
"priority" : 600,
"cropLeft" : 0,
"cropRight" : 5,
"cropTop" : 0,
"cropBottom" : 3,
"redSignalThreshold" : 0.05,
"greenSignalThreshold: 0.05,
"blueSignalThreshold" s met: 0.05

Opvallend is wel dat bij veel mensen en voorbeelden op internet de waardes voor bijvoorbeeld het croppen een stuk hoger liggen. Daarnaast is mijn screenshot 125KB terwijl ik in verschillende tutorials lees dat ze een afbeelding van rond de 10kb hebben. Oftewel, waarschijnlijk doe ik toch iets verkeerd :P Maar dat hoor ik dan graag.

Ben er redelijk klaar mee voor nu. Hij blijft maar alleen rechter zijde en bovenin tot halverwege licht geven.
Overigens als ik mijn software opnieuw installeer met de originele config file dan werken de andere LEDS wel tot links onderaan. Dus dan mis ik alleen nog een stukje rechts onderaan. Daarmee bedoel ik dat een kabelbreuk eigenlijk is uitgesloten. Even voor de duidelijkheid; Leds lopen van rechtsonder naar boven, naar linker zijkant en van links onder weer naar rechts onder.

Een effect werkt dan ook gewoon van het begin tot boven halverwege. De andere LEDS doen niet mee maar blijven dezelfde kleur. Met mijn eigen config file kom ik dus ook tot 1/3 deel en ben ik wel zover dat dat gedeelte perfect mee doet met mijn HDMI source. Oftewel de televisie of PS4. Zwart is ook LEDS uit zoals ingesteld en kleuren worden prima weergegeven naar mijn idee. Maar Ambilight voor maar alleen rechterzijde en halverwege bovenin is niet wat ik zoek.
Ben alleen nu beetje de draad kwijt waar ik het nog in moet zoeken.

Zie hier mijn config file: http://pastebin.com/vEY8nj99
Als iemand daar nog eens in zou willen duiken.
Het enigste wat mij opvalt is boven in van de config file staat:

"transform" :
[
{
"id" : "default",
"leds" : "*",
"hsv" :

Oftewel, LEDS met een *. In voorbeelden van config files zie ik daar wel eens bijvoorbeeld een aantal staan als 0-50. Zoals hier http://pastebin.com/jM9GrGLy
Zelfs met een gedeelte Leds Off.

Ik lijkt zo dichtbij maar stiekem is het licht nog zo ver weg... O-)

En dan ga ik het nog spannender maken. Vanuit de Lightberry personen krijg ik nu de volgende feedback. Om Cyberduck niet te gebruiken maar bijvoorbeeld FileZilla als FTH client. Nu zet ik via Cyberduck tot nu toe mijn Config file in de map storage/hyperion/config. Echter krijg ik nu vanuit Lightberry dus de melding dat ik mijn eigen config file in de map /storage/.config moet plaatsen. Een map die ik zelfs met Cyberduck niet vindt maar alleen met FileZilla. Voor ik hier echt aan ga beginnen wacht ik maar even een reactie af.

[ Voor 38% gewijzigd door UninPro op 12-02-2015 08:48 ]

• Thalent
thommy86 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:47:
[...]
Edit:

Ik heb precies dezelfde HDMI2AV gekocht die jij eerder aangaf.. Nu zet ik mijn ps3 op 720p en nou werkt het wel.. Zal het dan aan de HDMI2AV liggen? Dit is de 4e al die ik binnen krijg.. Er is met allemaal wel iets mis.. Of kan het ook aan de drivers voor de grabber liggen?
Kan dat je HDMI2AV niet overweg kan met een hogere output dan 720P die van mij kan dat in ieder geval wel. Ik heb ook 2 grabbers besteld bij dezelfde verkoper. Eén geeft Syntek Semiconductor USB 2.0 aan en de ander hetzelfde maar dan met stk1160 erachter en alleen de eerste werkt bij mij :F
En de HDMI2AV daar heb ik ook een 2de van moeten bestellen de laatste die wel werkt is diegene waarvan ik jou de link heb gestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Thalent op 12-02-2015 10:59 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cyberduck laat denk ik standaard folders met een . niet zien, in Linux zijn die namelijk "hidden", zal wel een setting zijn, maar Filezilla is een goed alternatief.

Hoeveel leds heb je in totaal? En heb je de configuratietool gebruikt om de config file te genereren?
Komt vrij nauw namelijk, van elke led op de strip moet hyperion 'weten' waar deze zich rond het scherm bevindt.
Misschien worden niet alle leds aangestuurd?

Van later zorg, maar als je het straks werkend hebt maar niet vloeiend dan kun je 'frame decimation' opvoeren, dan verlaag je het aantal frames dat per seconde van de grabber wordt gehaald.

• UninPro
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:58:
Cyberduck laat denk ik standaard folders met een . niet zien, in Linux zijn die namelijk "hidden", zal wel een setting zijn, maar Filezilla is een goed alternatief.

Hoeveel leds heb je in totaal? En heb je de configuratietool gebruikt om de config file te genereren?
Komt vrij nauw namelijk, van elke led op de strip moet hyperion 'weten' waar deze zich rond het scherm bevindt.
Misschien worden niet alle leds aangestuurd?

Van later zorg, maar als je het straks werkend hebt maar niet vloeiend dan kun je 'frame decimation' opvoeren, dan verlaag je het aantal frames dat per seconde van de grabber wordt gehaald.
Heb de Hyperion configuratie tool gebruikt. Echter is mijn LED strip langer dan dat hij om mijn Tv zit. Ik heb dus 114 LEDS geteld en ingesteld. De overige 14 LEDS (zitten er 130 op de strip) heb ik wel achterop nog zitten maar geplakt naar het midden van de Tv. Zou het daaraan kunnen liggen? Dat ik gewoon 130 LEDS moet instellen in de configuratie tool? Maar dan klopt er geen fluit van omdat het einde dus naar het midden van de tv gaat. Of ik moet toch gaan knippen op maat, maar was wat huiverig om te gaan knippen in die LED strip.

[ Voor 9% gewijzigd door UninPro op 12-02-2015 11:10 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee, dat heb je dan goed gedaan, gaat om de leds die gebruikt worden. Zou niet moeten uitmaken dat je het restant nog aan de strip hebt zitten (al zou je dat gewoon af kunnen knippen).

• UninPro
Met het gebruiken van de software en instellingen van Lightberry.eu kom ik het verst.
Op dit moment heb ik exact 44 LEDS werken zoals het hoort. Althans, daar heb ik controle over om bijvoorbeeld volgens commando een rood effect te krijgen. De overige 44 LEDS die branden zijn een beetje licht/blauw/rose. Dat betekent dat ik 88 LEDS heb die werken. Op dit moment heb ik nog niets met mijn eigen config file gedaan.

Van die 88 LEDS die in elk geval licht geven zijn er dus 130-88 = 42 LEDS over die (nog) niets doen. Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Dat de eerste 44 LEDS het doen naar mijn commando vanuit SSH begrijp ik als dat zo in de originele config file staat. Maar waarom schijnen er dan nog 44 LEDS uit zich zelf?

Is het nu ook mogelijk om een commando te geven om weer mijn Tv te volgen? Of gaat dat niet met de originele config file aangezien hier het Grabber commando nog niet in verwerkt is.

Vorige tekst laat ik nog maar even staan. Maar weer een stapje verder?
Ik heb nu een nieuwe config file gemaakt met de Hyperion Configuration tool. Deze heb ik vervolgens naar de map /storage/.config gekopieerd. Het geweldige nieuws is dat ik bij het opstarten exact het aantal LEDS prachtig zie oplichten met het rainbow effect _/-\o_ Oftewel, alle LEDS die ik wens. Hij stopt exact netjes weer in de linker hoek zoals ingesteld. De ellende van alles is dat ik nu niet een eventueel effect mag vragen binnen SSH.
Met cd /storage/hyperion/bin kom ik netjes in OpenELEC:~/hyperion/bin # Dus dan vervolgens ./hyperion-remote.sh waarna de lijst van opties komt. Als ik dan bijvoorbeeld ./hyperion-remote.sh -c red gebruik dan krijg ik de melding Unable to connect to host.

Mijn config file lijkt qua LEDS instellingen dus in orde. Ik heb verder NIETS erin veranderd dus de grabber moet bijvoorbeeld nog toegevoegd worden. Maar zoals Thedr al zei wil ik rustig nu alles opbouwen. Maar dan zal ik wel die unable to connect to host voorbij moeten komen.

Omg, het lijkt te zijn gelukt. De zon schijnt alleen als een malle hier naar binnen dus kan niet goed de LEDS vergelijken met het beeld op Tv. Maar deze lijken mee te doen met het beeld op Tv. Ik ga er dit weekend nog eens goed voor zitten. Helaas moet ik vanavond werken. Wat ik nu heb gedaan is mijn vorige Config File helemaal vergeleken met de orginele config file. Daar heb ik mijn Grabber settings ook op aangepast. In al die tutorials worden deze settings eronder geknald in de config file maar dat leek bij mij niet werken.

Overigens mag ik nog steeds niet mijn eigen kleur instellen. Moet ik daarvoor Hyperion killen ofso? De LEDS blijven ook statisch aan als mijn Tv uitstaat maar dat is even een zorg voor later.

[ Voor 129% gewijzigd door UninPro op 12-02-2015 15:03 ]

• Thalent
AlexSaxoMusic schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:28:
Overigens mag ik nog steeds niet mijn eigen kleur instellen. Moet ik daarvoor Hyperion killen ofso? De LEDS blijven ook statisch aan als mijn Tv uitstaat maar dat is even een zorg voor later.
Gebruik anders de Hyperion app als je graag een kleur wil instellen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kijk goed naar de 'priority' van de grabber in de config, het effect moet een hogere prio hebben anders blijft de grabber voorrang houden. Weet alleen niet of een lager getal een hogere prio is of andersom, maar dit kan een reden zijn dat het effect niet wordt weergegeven.

• Thedr
<code>
"endOfJson" : "endOfJson"
}
</code>
staat voor je framegrabbersectie, die zou ik erna zetten. Verder ziet je config er goed uit. Check met name even ook of het aantal leds in je config klopt, en of de strip goed is: vaak zijn het aan elkaar gesoldeerde kortere stukken. Kan natuurlijk zijn dat bij het verwerken een verbinding beschadigd is (hoeft niet perse zichbaar te zijn, maar kan ook een slecht contact zijn).
Dit is, ter vergelijk, mijn config:
http://pastebin.com/sVUubC4h

Let op: om zelf via hyperion-remote of een app effecten aan te zetten moet je jsonServer poort ingesteld zijn, die heb jij in commentaar staan :)

[ Voor 71% gewijzigd door Thedr op 12-02-2015 21:38 ]

• UninPro
@Thalent
Ik heb de Hyperion App op mijn iPhone gedownload. Welke server IP adres moet ik invullen? Van mijn Lightberry?

@CyberSpin
Om dan dus effecten te kunnen bewerkstelligen zal ik die priority in de config file nog even aanpassen. Dank voor die feedback.

@Thedr
Dit is nu mijn echte huidige config file die werkt =)
http://pastebin.com/jUKVrbdA

Hoe stel ik exact mijn jsonServer poort in? Oftewel, is dat die 19444?

Hierbij dan mijn werkende Lightberry set up :D

En zo werkend met beeld

Ben zo happy! Nu alleen nog ingesteld krijgen dat de LEDS uitgaan wanneer de Tv uitstaat. Iemand daarvoor nog tips?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

IP van je lightberry, en je moet aantal \\ weghalen uit je config, nu staan json en proto server uitgeschakeld (weet even niet welke door de app gebruikt wordt).
Normaal zouden de leds uit moeten gaan als grabber geen beeld krijgt, mogelijk krijgt de grabber geen zwart vlak maar iets anders aangeboden bij geen signaal. Welke kleuren hebben de leds als het beeld van de grabber uit is?

• UninPro
Statisch beeld dus niets bewegend.
Licht blauwig/licht rosé en dan om en om. Ziet er opzicht prima uit maar wil ze toch uit hebben als de tv uit staat.

Moet ik er 3 /// strepen van maken in de config file om mee te laten doen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee, juist alle weghalen voor het hele blokje..
Maak eens een screenshot met de utility als het beeld uit staat, is dat dat misschien ook iets van lichtblauw?

Dus van zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
//      "jsonServer" :
//      {
//              "port" : 19444
//      },

/// The configuration of the Proto server which enables the protobuffer remote interface
        ///  * port : Port at which the protobuffer server is started
//      "protoServer" :
//      {
//              "port" : 19445
//      },

naar zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
"jsonServer" :
{
        "port" : 19444
},

/// The configuration of the Proto server which enables the protobuffer remote interface
///  * port : Port at which the protobuffer server is started
"protoServer" :
{
        "port" : 19445
},

[ Voor 71% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-02-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Thalent schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:54:
[...]

Kan dat je HDMI2AV niet overweg kan met een hogere output dan 720P die van mij kan dat in ieder geval wel. Ik heb ook 2 grabbers besteld bij dezelfde verkoper. Eén geeft Syntek Semiconductor USB 2.0 aan en de ander hetzelfde maar dan met stk1160 erachter en alleen de eerste werkt bij mij :F
En de HDMI2AV daar heb ik ook een 2de van moeten bestellen de laatste die wel werkt is diegene waarvan ik jou de link heb gestuurd.
Grabber werkt verder prima als ik de ps3 op 720p zet.. De Hdmi2av werkt ook niet los met de chromecast.. Dus ik kan nr 5 gaan bestellen!

Wat gebeurt er als ik de hdmi2av voed met usb? Heb jij dat gedaan? Want ik lees juist dat je dat niet moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door thommy86 op 13-02-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
thommy86 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:42:
[...]

Grabber werkt verder prima als ik de ps3 op 720p zet.. De Hdmi2av werkt ook niet los met de chromecast.. Dus ik kan nr 5 gaan bestellen!

Wat gebeurt er als ik de hdmi2av voed met usb? Heb jij dat gedaan? Want ik lees juist dat je dat niet moet doen.
Geen idee ik voed hem niet ik heb hem trouwens op pal staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Thalent op 13-02-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thommy86
Ik moet de hdmi2av ook via usb voeden ook al is de hdmi splitter gevoed..
als je hdmi2av het niet doet, ik heb deze besteld.
http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00
deze was binnen 3 dagen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:57:
@thommy86
Ik moet de hdmi2av ook via usb voeden ook al is de hdmi splitter gevoed..
als je hdmi2av het niet doet, ik heb deze besteld.
http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00
deze was binnen 3 dagen binnen
Wat voor resultaten krijg je zonder voeding? Deze werkt wel, maar niet hoger dan 720p.. Zal straks eens proberen met voeding..

Edit:
Met stroom werkt het wel! Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 13-02-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
@Cyberspin

Het is gelukt om met de App de verschillende effecten te krijgen. Is het alleen ook mogelijk om dan weer normaal terug te gaan naar de Tv standaard? Of moet ik daarvoor de Rasperry rebooten?
Daarnaast heb ik maar eens een screenshot gemaakt als mijn Tv gewoon uitstaat.
Ik krijg dan een afbeelding te zien wat eigenlijk gewoon op een testbeeld lijkt. Ik kan het wel uploaden als het nodig is maar het zijn gewoon strepen verticaal naast elkaar in een kleuren spectrum. Wit, Geel, Licht blauw, Groen, Roze, Rood, Blauw, Zwart en dan nog een keer.

Het zal toch niet zo zijn dat eigenlijk altijd handmatig de Lightberry uitgezet moet worden om geen licht te krijgen wanneer ik de Tv uitzet?
Vanuit Lightberry krijg ik de volgende feedback:

"There are signal-threshold parameters in grabber-v4l2 section which can help hyperion detect lack of signal (it usually detects this fact after few seconds). Try playing with it by increasing values of colors (especially green). At some point, hyperion should 'realize' that the colors that comes from TV is actually lack of signal, and will turn the leds off."

Voor ik ga spelen in de kleuren in mijn EINDELIJK werkende config file wil ik even weten wat hij nu precies bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

De app heeft een uitknop rechtsboven dacht ik? Dan houdt het effect op en krijg je normale werking terug.
En je hebt de pech dat jouw hdmi2av converter geen egaal zwart beeld geeft bij geen signaal, maar een testbeeld..
Hyperion kan dit niet herkennen als "geen signaal" en zal dus de lampjes mooi laten aansluiten op dat testbeeld plaatje..
Zie ook: https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/92
Enige remedie lijkt meerdere converters bestellen in de hoop een goede te treffen.. Er wordt daar naar Amazon verwezen..

Misschien kun je dit terugkoppelen naar Lightberry? Laat ze maar met een oplossing komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Uitknop werkt inderdaad!
Zal het over die HDMI2AV converter eens hebben met Lightberry. Het probleem is dat ik met de Primium HMDI Kit werk. Daarin zit volgens mij alles verwerkt dus een andere converter er tussen knallen gaat denk ik niet?

Dan kom ik nu met een hele spannende vraag waarvan ik vrees dat het niet mogelijk is. Op dit moment speel ik mijn films vanaf de NAS doormiddel van de app DS Video op mijn Tv. Dit gaat via een netwerk verbinding. Uiteraard zit hier dus geen HDMI tussen. Oftewel, geen ambilight effect! Is er iets te verzinnen om toch de Lightberry te laten werken in combinatie met de NAS Synology DS214 play. Tenslotte staan hier al mijn films op! Om nu elke film die ik wil zien eerst op mijn laptop te knallen en vervolgens met HDMI kabel aan de HDMI switch te koppelen is eigenlijk niet waarvoor ik de NAS heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
AlexSaxoMusic schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:00:
Uitknop werkt inderdaad!
Zal het over die HDMI2AV converter eens hebben met Lightberry. Het probleem is dat ik met de Primium HMDI Kit werk. Daarin zit volgens mij alles verwerkt dus een andere converter er tussen knallen gaat denk ik niet?

Dan kom ik nu met een hele spannende vraag waarvan ik vrees dat het niet mogelijk is. Op dit moment speel ik mijn films vanaf de NAS doormiddel van de app DS Video op mijn Tv. Dit gaat via een netwerk verbinding. Uiteraard zit hier dus geen HDMI tussen. Oftewel, geen ambilight effect! Is er iets te verzinnen om toch de Lightberry te laten werken in combinatie met de NAS Synology DS214 play. Tenslotte staan hier al mijn films op! Om nu elke film die ik wil zien eerst op mijn laptop te knallen en vervolgens met HDMI kabel aan de HDMI switch te koppelen is eigenlijk niet waarvoor ik de NAS heb gekocht.
Ik heb niet terug gelezen welk os je draait.. Maar je zou je netwerk locatie kunnen toevoegen.. Bij openelec bijvoorbeeld.. Of je zou Plex kunnen gebruiken..

Ik zelf draai ook alles vanaf een server (xpenology, port van synology). Op de server staat Plex server en de pi draait RasPlex. Werkt perfect.. Ik heb vorige week even met Openelec gespeeld en daar kon ik heel makkelijk de locatie van mijn video's toevoegen.. Als je de locatie niet weet, kijk dan in file station, rechter muisknop op de map, eigenschappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Op dit moment draai ik OpenElec 5.0 waarop Hyperion staat geïnstalleerd om mijn Lightberry systeem aan te sturen. Ik wordt wel enthousiast van jou reactie. Het lijkt dus mogelijk te zijn om mijn NAS Synology te gebruiken als opslag maar toch de films en series af te spelen vanaf de Nas via de Raspberry Pi zodat mijn Lightberry systeem wordt meegepakt?

Zoals al eerder gemeld ben ik echt een Noob op dit gebied. Als je mij zou kunnen helpen of iemand anders dan ben ik daar zeer mee geholpen. Moet ik nu software installeren op OpenElec? En moet ik op mijn Nas van Synology nog iets instellen? Hoe speel je vervolgens uiteindelijk de films op Tv af? Moet ik daarvoor dan standaard een muis aan mijn Raspberry Pi aangesloten hebben? Of is er iets van software zoals ik nu de DS Video app op mijn Tv samen met de Nas gebruik om films en series af te spelen. Alvast dank en het zou super zijn als ik zo toch van mijn films met Ambilight kan genieten.

[ Voor 15% gewijzigd door UninPro op 15-02-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
AlexSaxoMusic schreef op zondag 15 februari 2015 @ 08:18:
Op dit moment draai ik OpenElec 5.0 waarop Hyperion staat geïnstalleerd om mijn Lightberry systeem aan te sturen. Ik wordt wel enthousiast van jou reactie. Het lijkt dus mogelijk te zijn om mijn NAS Synology te gebruiken als opslag maar toch de films en series af te spelen vanaf de Nas via de Raspberry Pi zodat mijn Lightberry systeem wordt meegepakt?

Zoals al eerder gemeld ben ik echt een Noob op dit gebied. Als je mij zou kunnen helpen of iemand anders dan ben ik daar zeer mee geholpen. Moet ik nu software installeren op OpenElec? En moet ik op mijn Nas van Synology nog iets instellen? Hoe speel je vervolgens uiteindelijk de films op Tv af? Moet ik daarvoor dan standaard een muis aan mijn Raspberry Pi aangesloten hebben? Of is er iets van software zoals ik nu de DS Video app op mijn Tv samen met de Nas gebruik om films en series af te spelen. Alvast dank en het zou super zijn als ik zo toch van mijn films met Ambilight kan genieten.
Huh? Je kan toch gewoon je film map sharen via SMB/NFS en die toe te voegen aan je raspberry? Dan speel je het op je raspberry af waar dus ambilight op ingesteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Thedr schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:03:
[...]

*knip*
Bedankt, ik heb het nu op deze manier gedaan. Werkt inderdaad net zo goed als een overlay gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Het is gelukt mijn NAS te koppelen met de Raspberry.
Helaas reageert alleen nu de Lightberry niet op het getoonde beeld van mijn Raspberry. Oftewel, tijdens de film geen Ambilight maar dat statische licht dat ook wordt weergegeven als de Tv uitstaat. Moet ik nu in mijn Config file zijn? Of is het een instelling in OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het wordt allemaal wel te ingewikkeld nu denk ik ;) Je hebt 2 configs nodig: 1 voor grabber en 1 voor xbmc. En je wil dan iets maken dat ie automatisch wisselt, maar dat is iets wat ik nog niet lekker werkend heb (al weet ik wel hoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
CyBeRSPiN schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:04:
Het wordt allemaal wel te ingewikkeld nu denk ik ;) Je hebt 2 configs nodig: 1 voor grabber en 1 voor xbmc. En je wil dan iets maken dat ie automatisch wisselt, maar dat is iets wat ik nog niet lekker werkend heb (al weet ik wel hoe)
Ik wil het niet ingewikkeld maken.. Maar ik gebruik 1 config file.. Alle hdmi poorten zitten in mijn versterker en zodra ik daar switch pak hij de juiste input.. Als de pi ook weer via de grabber zou lopen, dan had het menu ook verlicht moeten zijn en dat is niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Dus het moet mogelijk zijn? Aangezien ik toch mijn films werkend wil krijgen hoop ik dan eventueel twee config files te maken. Met een tutorial en verstandig nadenken moeten we een heel eind komen. Heb in elk geval een back up gemaakt van mijn huidige settings waar ik altijd op terug kan vallen.

@thommy86
Zou jij je config file online kunnen gooien via een site als pastebin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:50
Ik ben me inmiddels al de hele dag aan het inlezen in een DIY ambilight setup en ik ben ondertussen wel al heel wat wijzer hoe je alles vanaf een losse HTPC via een raspberrypi+Hyperion naar een arduino met de leds kan sturen. Ik had begrepen dat ws2812(b)? leds beter zijn en je dus een extra arduino nodig hebt.

Ik wil eigenlijk al mijn aparaten op een receiver aansluiten en vanaf daar 1 HDMI kabel naar de TV sturen. Het mooie is dan natuurlijk dat de ambilight op met alle devices werkt. Je komt dan uit bij het hele USB capture gebeuren. Ik vermoed dat hier echter wat nadelen aan zitten.

• Kwaliteit is misschien minder als direct via HTPC naar Hyperion?
• Hoe gaat de USB grabber om met bijv. 4:3 ratio (zwarte balken)?
• Het gaat wel goed met 3D neem volgens mij?
• Ik las iets over problemen met 24p? Is dat alleen bij die framerate en gaat 30 / 60p wel goed?

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de HTPC (Kodi) de grabber overruled dan heb je dat 24p probleem opgelost en gebruik je de grabber alleen als het niet anders gaat. Zijn daar oplossingen voor?

Hoe zetten jullie het hele gebeuren aan en uit? Als de tv uit staat hoeft die pi+druino+led strips ook geen stroom te verbruiken natuurlijk. Gewoon een (kaku) schakelaar er tussen?

Als laatste. Hoe zit het met vertraging tussen het beeld en de aansturing van de leds? Stel je een tv hebt met 10ms input lag, of je tv is heel langzaam. Is het altijd goed sync of kun je problemen hebben met dat de leds eerder / later komen als je beeld? Geen idee hoe snel je dit merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Wiebeltje schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:49:
Ik ben me inmiddels al de hele dag aan het inlezen in een DIY ambilight setup en ik ben ondertussen wel al heel wat wijzer hoe je alles vanaf een losse HTPC via een raspberrypi+Hyperion naar een arduino met de leds kan sturen. Ik had begrepen dat ws2812(b)? leds beter zijn en je dus een extra arduino nodig hebt.
De ws2812(b) strips zijn via hyperion ook direct met een RasPi aan te sturen (via PWM output). HTPC is niet perse nodig, alles kan vanaf een RasPi(2) in principe. Maar als je die al een hebt kan je hem gewoon blijven gebruiken natuurlijk.
Ik wil eigenlijk al mijn aparaten op een receiver aansluiten en vanaf daar 1 HDMI kabel naar de TV sturen. Het mooie is dan natuurlijk dat de ambilight op met alle devices werkt. Je komt dan uit bij het hele USB capture gebeuren. Ik vermoed dat hier echter wat nadelen aan zitten.

• Kwaliteit is misschien minder als direct via HTPC naar Hyperion?
• Hoe gaat de USB grabber om met bijv. 4:3 ratio (zwarte balken)?
• Het gaat wel goed met 3D neem volgens mij?
• Ik las iets over problemen met 24p? Is dat alleen bij die framerate en gaat 30 / 60p wel goed?

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de HTPC (Kodi) de grabber overruled dan heb je dat 24p probleem opgelost en gebruik je de grabber alleen als het niet anders gaat. Zijn daar oplossingen voor?
Direct het beeld grabben vanuit Kodi is natuurlijk altijd beter als via een digitaal-analoog-digitaal conversie.
Hyperion heeft ingebouwde black border detection. Geen probleem dus.
3D geen idee, zou wel goed moeten gaan denk ik.
Hoe zetten jullie het hele gebeuren aan en uit? Als de tv uit staat hoeft die pi+druino+led strips ook geen stroom te verbruiken natuurlijk. Gewoon een (kaku) schakelaar er tussen?
Ik laat mijn Pi altijd gewoon draaien. Je zou hem iedere keer uit kunnen zetten.
Je kunt instellen dat de Leds uit gaan als Kodi op screensaver staat. Ze gaan ook uit als er geen input is op de grabber. Voordeel van de Pi laten draaien is dat je het ambilight ook als sfeerverlichting kunt gebruiken als de TV uit staat :)
Als laatste. Hoe zit het met vertraging tussen het beeld en de aansturing van de leds? Stel je een tv hebt met 10ms input lag, of je tv is heel langzaam. Is het altijd goed sync of kun je problemen hebben met dat de leds eerder / later komen als je beeld? Geen idee hoe snel je dit merkt.
Hier zelf nog nooit enige hinder van ondervonden noch klachten over gehoord van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

3D werkt niet goed bij mij.. Met side-by-side vanuit xbmc althans niet..
Beeld staat dan dubbel naast elkaar, wat vreemd effect geeft voor ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Thedr schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:40:
De ws2812(b) strips zijn via hyperion ook direct met een RasPi aan te sturen (via PWM output). HTPC is niet perse nodig, alles kan vanaf een RasPi(2) in principe. Maar als je die al een hebt kan je hem gewoon blijven gebruiken natuurlijk.
De ws2812 zijn juist niet direct met de pi aan te sturen.. Aangezien deze geen klokchip hebben kan de pi deze niet optijd kan aansturen.. Ws2801 kunnen wel direct op de pi..

(er zijn mogelijkheden het wel werkend te krijgen op alleen een pi, maar dat is wel veel omslachtiger dan werken met een arduino.. https://learn.adafruit.co...-on-raspberry-pi/overview)

[ Voor 15% gewijzigd door thommy86 op 15-02-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
thommy86 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:28:
[...]

De ws2812 zijn juist niet direct met de pi aan te sturen.. Aangezien deze geen klokchip hebben kan de pi deze niet optijd kan aansturen.. Ws2801 kunnen wel direct op de pi..

(er zijn mogelijkheden het wel werkend te krijgen op alleen een pi, maar dat is wel veel omslachtiger dan werken met een arduino.. https://learn.adafruit.co...-on-raspberry-pi/overview)
Nee hoor, kan zonder al te veel problemen direct op de Pi, gebruikmakende van een pin met PWM: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/Ws2812b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Thedr schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:05:
Nee hoor, kan zonder al te veel problemen direct op de Pi, gebruikmakende van een pin met PWM: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/Ws2812b
Nice! Was dit nog niet tegengekomen!

Edit:
Zover ik het begrijp, heb je hier alsnog een inverter voor nodig.. Dan kan je toch beter een kleine arduino gebruiken!?

[ Voor 18% gewijzigd door thommy86 op 15-02-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
thommy86 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:11:
[...]

Nice! Was dit nog niet tegengekomen!

Edit:
Zover ik het begrijp, heb je hier alsnog een inverter voor nodig.. Dan kan je toch beter een kleine arduino gebruiken!?
Afhankelijk van je ws2812(b) strip kan het ook zonder inverter. De functie van de inverter zou in deze overigens alleen het shiften van 3.3V naar 5V zijn. Inverteren kan met PWM namelijk veel makkelijker in software. Maar zoals gesteld; vaak is het niet nodig. Check hier het schema onderaan:
https://github.com/tvdzwan/hyperion/issues/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Het ziet er uit dat dit allemaal nog behoorlijk nieuw is. Op zich niet erg want ik kan nog eventjes wachten, ik moet toch eerst een nieuwe TV kopen. Tegen die tijd is alles toch wel getest. Ik kan wel al hier en daar wat onderdelen gaan kopen die ik toch nodig ga hebben. Volgens mij moet dit bovenstaande ook gewoon werken met de B+?

Ik denk dat overigens dat ik zelf wel een daemon kan schrijven die checkt of mijn KODI aanstaat en aan de hand daarvan Hyperion opnieuw opstart met een andere config voor het switchen tussen KODI en de AV-grabber. Dan heb je toch wel de best mogelijke situatie met wat mogelijk is op dit moment.

Kan ik meteen eens testen of OpenElec het ondertussen fatsoenlijk doet op de PI. Met mijn 1st gen Pi vond ik het niet vloeiend lopen. Ik wil ook Netflix e.d. kunnen draaien dus ik denk dat ik sowieso een losse HTPC nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Wiebeltje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:52:
Het ziet er uit dat dit allemaal nog behoorlijk nieuw is. Op zich niet erg want ik kan nog eventjes wachten, ik moet toch eerst een nieuwe TV kopen. Tegen die tijd is alles toch wel getest. Ik kan wel al hier en daar wat onderdelen gaan kopen die ik toch nodig ga hebben. Volgens mij moet dit bovenstaande ook gewoon werken met de B+?

Ik denk dat overigens dat ik zelf wel een daemon kan schrijven die checkt of mijn KODI aanstaat en aan de hand daarvan Hyperion opnieuw opstart met een andere config voor het switchen tussen KODI en de AV-grabber. Dan heb je toch wel de best mogelijke situatie met wat mogelijk is op dit moment.

Kan ik meteen eens testen of OpenElec het ondertussen fatsoenlijk doet op de PI. Met mijn 1st gen Pi vond ik het niet vloeiend lopen. Ik wil ook Netflix e.d. kunnen draaien dus ik denk dat ik sowieso een losse HTPC nodig ga hebben.
Op een B+ zou het allemaal prima moeten werken. Kodi draait echter zo ontzettend veel beter op een RPi2, is echt aan te bevelen!

Die deamon bestaat eigenlijk al, of eigenlijk, een script wat gedraaid wordt bij een switch die gedetecteerd wordt via CEC. Prima oplossing IMHO :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 17-02-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Ik snap dat het beter zal werken op een pi2 maar die ws2812b aansturing vanuit een pi werkt (nog) niet op de pi2. Ik kan nog even wachten tot er wel support voor is, zo te zien zijn ze er al druk mee bezig (github). De spullen uit China zijn toch een tijdje onderweg.

Ik heb overigens ondertussen een shoppinglist gemaakt. De Pi laat ik even achterwegen samen met wat klein kabel spul want dat is niet boeiend. Kan iemand even dubbel checken of het allemaal gaat werken met deze spullen en of ik evt iets kan verbeteren? 60 leds per meter zal te veel zijn he?

HDMI Splitter:
http://www.aliexpress.com...Adapter-1/1927164929.html

HDMI2AV (zwarte versie, met USB kabel):
http://www.aliexpress.com...eo-1080P/32248986965.html

USB grabber (UTV007 chip):
http://www.aliexpress.com...s-UTV007/32258666858.html

Led strip (WS2812B):
http://www.aliexpress.com...ull-Color/1597318955.html

Voeding:
https://www.conrad.nl/nl/...ambda-ls-35-5-512738.html

Ik heb expres een voeding gekozen uit Nederland omdat ik vaker wat slechte dingen gehoord heb over voedingen uit China dus ik vertrouw die niet helemaal. Ik weet nog niet zeker of ik de pi, hdmi splitter en hdmi2av ook op deze voeding aan ga sluiten of dat ik die los aansluit via een powered usb hub of iets dergelijks. Ik weet namelijk niet of het kwaad kan om alles op die voeding te zetten gezien de leds wel eens ineens fors stroom kunnen trekken. Kan dat problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Wiebeltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:54:
Ik snap dat het beter zal werken op een pi2 maar die ws2812b aansturing vanuit een pi werkt (nog) niet op de pi2. Ik kan nog even wachten tot er wel support voor is, zo te zien zijn ze er al druk mee bezig (github). De spullen uit China zijn toch een tijdje onderweg.

Ik heb overigens ondertussen een shoppinglist gemaakt. De Pi laat ik even achterwegen samen met wat klein kabel spul want dat is niet boeiend. Kan iemand even dubbel checken of het allemaal gaat werken met deze spullen en of ik evt iets kan verbeteren? 60 leds per meter zal te veel zijn he?

HDMI Splitter:
http://www.aliexpress.com...Adapter-1/1927164929.html

HDMI2AV (zwarte versie, met USB kabel):
http://www.aliexpress.com...eo-1080P/32248986965.html

USB grabber (UTV007 chip):
http://www.aliexpress.com...s-UTV007/32258666858.html

Led strip (WS2812B):
http://www.aliexpress.com...ull-Color/1597318955.html

Voeding:
https://www.conrad.nl/nl/...ambda-ls-35-5-512738.html

Ik heb expres een voeding gekozen uit Nederland omdat ik vaker wat slechte dingen gehoord heb over voedingen uit China dus ik vertrouw die niet helemaal. Ik weet nog niet zeker of ik de pi, hdmi splitter en hdmi2av ook op deze voeding aan ga sluiten of dat ik die los aansluit via een powered usb hub of iets dergelijks. Ik weet namelijk niet of het kwaad kan om alles op die voeding te zetten gezien de leds wel eens ineens fors stroom kunnen trekken. Kan dat problemen opleveren?
Ik heb dezelfde hdmi splitter en deze ondersteunt geen CEC.. Dus hier zou ik een andere voor kiezen..

HDMI2AV moet je goed kijken of je de 1080p versie hebt.. Er staan namelijk genoeg kastjes op die zeggen het aan te kunnen en dan toch maar 480p aan kunnen..

Volgens mij zal deze grabber wel werken. Al is de utv007 een oudere chip.. Zover ik heb gelezen zijn de drivers hiervoor bij de meeste OS wel aanwezig.. Zelf heb ik een stk1160.

Aangezien je nog moet beginnen, zou ik voor 60 leds de meter gaan.. Ik had eerst 30 en nu 60.. Ik vind het resultaat echt veel mooier.. Ik heb wel een kleine (pro micro) arduino tussen de pi en de leds.. Deze gaat gewoon met usb in de pi.. Draait hier prima op de pi 2..

Als je toch al niet alles op de voeding wilt zetten, dan is 7a voldoende.. Zelf heb ik alles op een 10a voeding.. Zelfs de powered hub wordt gevoed door deze voeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Heb je toevallig een filmpje van de 30 leds en 60 leds per meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Op dit moment lijkt alles te werken zoals het hoort met de Lightberry. Het is ook gelukt om mijn NAS systeem via de Raspberry Pi te laten lopen zodat de Lightberry gebruikt kan worden. Echter lijkt hier iets mis te gaan. Ik neem aan dat dezelfde Config file gebruikt wordt als ik mijn Tv heb aangesloten op de HDMI kit als de Raspberry. Echter loopt de verlichting bij Tv kijken en het spelen op PS4 echt goed en smooth. Wanneer ik echter films of series via de Raspberry kijk lijkt het allemaal wat schokkeriger te verlopen. Daarnaast flikkert het LED licht heel soms bij pauzeren terwijl dat bij Tv kijken of stilstaand beeld op de PS4 helemaal niet is.
Herkenbaar voor iemand? Of is daar een reden voor? Communicatie tussen NAS en Raspberry of iets dergelijks die niet soepel verloopt? Dus de LED kleur klopt met het beeld maar er lijkt een mini vertraging en het licht is niet soepel zoals ingesteld bij Tv en PS4.

In elk geval echt ontzettend bedankt voor jullie hulp van de afgelopen week _/-\o_

Het lijkt erop dat het overklokken van mijn Raspberry Pi heeft geholpen. Ga het vanavond eens beoordelen als het LED licht daadwerkelijk goed zichtbaar is.

[ Voor 19% gewijzigd door UninPro op 18-02-2015 12:01 ]

• thommy86
Tiwazz schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 07:46:
Heb je toevallig een filmpje van de 30 leds en 60 leds per meter?
Had nog een filmpje gevonden van de 30 leds.. Deze was 5 min na installatie gemaakt, dus niet optimaal.. Maar het geeft in ieder geval een idee.. Mijn TV hangt schuin tegen de muur, dat zie je goed als je onderin kijkt..

http://youtu.be/yqiMYD352nA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
thommy86 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:44:
[...]

Ik heb dezelfde hdmi splitter en deze ondersteunt geen CEC.. Dus hier zou ik een andere voor kiezen..

HDMI2AV moet je goed kijken of je de 1080p versie hebt.. Er staan namelijk genoeg kastjes op die zeggen het aan te kunnen en dan toch maar 480p aan kunnen..

Volgens mij zal deze grabber wel werken. Al is de utv007 een oudere chip.. Zover ik heb gelezen zijn de drivers hiervoor bij de meeste OS wel aanwezig.. Zelf heb ik een stk1160.

Aangezien je nog moet beginnen, zou ik voor 60 leds de meter gaan.. Ik had eerst 30 en nu 60.. Ik vind het resultaat echt veel mooier.. Ik heb wel een kleine (pro micro) arduino tussen de pi en de leds.. Deze gaat gewoon met usb in de pi.. Draait hier prima op de pi 2..

Als je toch al niet alles op de voeding wilt zetten, dan is 7a voldoende.. Zelf heb ik alles op een 10a voeding.. Zelfs de powered hub wordt gevoed door deze voeding..
Van wat ik hier en daar gelezen heb is de UTV007 (Fushicai) een stuk beter als de stk1160 vandaar dat ik deze gekozen heb. HDMI2AV kan ik 3 verschillende versies kiezen bij die seller dus dat gaat goed komen ;) .

Als 60 leds p/m een stuk mooier is dan is het dat inderdaad wel waard. Ga ik gewoon 4 meter daarvan bestellen. Het enige waar ik dan wel een beetje mee zit is de voeding. Ik heb het idee dat een hoop mensen de leds hier op een relatief zwakke voeding gebruiken (met 60 leds). Volgens de specs kunnen ze max 18watt per meter verbruiken en met 4 meter kom je dan op 14.4A uit. Van wat ik berekend heb heb je zelfs voor een 42" scherm (+/- 3m leds) een 10A voeding nodig. Komen de leds nooit aan hun max vermogen of kloppen de specs gewoon niet of zo?

CEC is inderdaad wel handig. Ik heb alleen nog geen alternatief gevonden die het wél bied. Eentje die claimde het wel te hebben maar dat bleek in de reviews toch niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:29
Wiebeltje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:49:
[...]

Als 60 leds p/m een stuk mooier is dan is het dat inderdaad wel waard. Ga ik gewoon 4 meter daarvan bestellen. Het enige waar ik dan wel een beetje mee zit is de voeding. Ik heb het idee dat een hoop mensen de leds hier op een relatief zwakke voeding gebruiken (met 60 leds). Volgens de specs kunnen ze max 18watt per meter verbruiken en met 4 meter kom je dan op 14.4A uit. Van wat ik berekend heb heb je zelfs voor een 42" scherm (+/- 3m leds) een 10A voeding nodig. Komen de leds nooit aan hun max vermogen of kloppen de specs gewoon niet of zo?
Ik heb hier ook 60 leds per meter en ben er zeer tevreden over.

En op de voeding zou ik iig ook niet bezuinigen. want zo duur zijn ze nu ook weer niet :)
Ik gebruik deze en kost maar €17 voor 150W

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORMERxZOMBIE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:41
Kans is dat ik nu loop te spuitelven; maar ik vind duidelijkheid belangrijker dan forumkarma O-)
(Als jullie het niet erg vinden ga ik niet alle 187 pagina's doorlezen ;) )

En ik heb gisteravond en vanochtend al teveel gelezen en gezien :P

Wat is tot nu toe de beste oplossing?

Punten die bij mij zouden spelen:
1. Kosten
2. Blijvende werkzaamheden (vs geïnstalleerd is klaar)
3. Beïnvloed het daadwerkelijke beeld weinig tot niet (bijv. mijn ervaring is dat een een goedkope Chinese splitter kan het digitale beeld beïnvloeden)
4. Installatiegemak (zowel software als hardwarematig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
thommy86 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Had nog een filmpje gevonden van de 30 leds.. Deze was 5 min na installatie gemaakt, dus niet optimaal.. Maar het geeft in ieder geval een idee.. Mijn TV hangt schuin tegen de muur, dat zie je goed als je onderin kijkt..

http://youtu.be/yqiMYD352nA
Leuk filmpje ter vergelijk. Verschil lijkt mij idd wel duidelijk. Let wel dat de belichtingsinstellingen van de camera wat anders stonden in de beide flimpjes; de contrasten komen er bij de 60p/m een stuk beter uit (vergroot verschil) IMHO. Zou sowieso altijd de WS2812 pakken nu, al is het maar omdat die een stuk goedkoper zijn.

Hoe draait bij jou die STK1160 op de RPi2 en met welke kernel/software? Geen last van flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:45
FORMERxZOMBIE schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:04:
Kans is dat ik nu loop te spuitelven; maar ik vind duidelijkheid belangrijker dan forumkarma O-)
(Als jullie het niet erg vinden ga ik niet alle 187 pagina's doorlezen ;) )

En ik heb gisteravond en vanochtend al teveel gelezen en gezien :P

Wat is tot nu toe de beste oplossing?

Punten die bij mij zouden spelen:
1. Kosten
2. Blijvende werkzaamheden (vs geïnstalleerd is klaar)
3. Beïnvloed het daadwerkelijke beeld weinig tot niet (bijv. mijn ervaring is dat een een goedkope Chinese splitter kan het digitale beeld beïnvloeden)
4. Installatiegemak (zowel software als hardwarematig)
De mooiste oplossing die ik kan vinden is de oplossing van Lightberry (ongeveer 68 euro).
https://lightberry.eu/shop/shop/hdmi-premium-kit/
In dit kastje zit de HDMI splitter (met HDCP support) en de HDMI2AV en een video grabber.
Je sluit deze aan via HDMI tussen bijvoorbeeld je versterker en de tv. Het kastje sluit je ook aan met USB op de Raspberry. Op de Raspberry sluit je de LED's aan.

Let op dat de Raspberry Pi pinnen 3.3V zijn en het Ledsnoer 5v, zoek even op internet naar Raspberry Pi icm het type van je ledsnoer. Eventueel kun je het ledsnoer plus GPIO naar LED convector ook bij Lightberry aanschaffen. https://lightberry.eu/shop/shop/lightberry-hd/
Ik moet daarbij wel zeggen dat het waarschijnlijk een stuk goedkoper is om het zelf elders te bestellen.

De 68 euro is meer dan de componenten los, maar het bespaart een hoop kabels en adapters. Kijk maar eens naar het plaatje van de componenten los https://lightberry.eu/shop/shop/hdmi-kit/. Ook kan je direct de software van de Lightberry site downloaden. Je hoeft na installatie alleen nog de parameters van hyperion in te stellen. https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/configuration

Dus op de kosten heb je zelf invloed.
Er zijn geen blijvende werkzaamheden. (Misschien eens een software update).
De beeldkwaliteit blijft hetzelfde.
De installatie van de hardware is simpel. De installatie van de OpenElec software was ook simpel. Het configureren van Hyperion was redelijk eenvoudige. Ik heb de standaard hyperion parameters (zoals geleverd door Lightberry) eerst lokaal gezet. Daarna de configurator gedraaid. En als laatste beide bestanden samengevoegd. Dus de led instellingen uit het nieuwe bestand en de video grabber instellingen uit het oude bestand.

Hier vind je eventueel de handleiding en de software. https://lightberry.eu/#download

[ Voor 67% gewijzigd door Sepio op 22-02-2015 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
Ik ben ook aan het kijken voor Ambilight achter mijn huidige tv. Ik heb echter nog helemaal niets... Wat is volgens jullie dan het beste aan te raden? Een oude Pi of de nieuwe?

en is het lastig? of is het voor een Raspberry/linux-noob nog goed te doen met wat doorzettingsvermogen?

Ik ga de Pi enkel gebruiken voor Ambilight. Niet voor XBMC of iets dergelijks. En wil de splitter tussen mijn AV-receiver en tv plaatsen... en HDMI-cec is dus wel belangrijk eigenlijk.

Ik kwam deze tegen, en daardoor wel enthousiast geraakt:
http://www.instructables....n-Works-with-HDMIAV-Sour/

Lijstje hierboven is wel handig :P maar wel prijziger dan nodig denk ik. Extra splitter vind ik niet zo erg, zeker omdat ik niet kan zien of die CEC ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 22-02-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Heb gisteren de laatste update voor de RPi2 erop gezet van .bismarck: vooralsnog geen last meer van geflits met de STK1160 *O* Zit nog wel een bug in de driver van de STK1160 waardoor ie na 16 keer wisselen tussen TV en Kodi even opnieuw op moet starten. Gelukkig gaat dat met de Pi2 bliksemsnel :)
Als het goed is komt er eerdaags ook een (als het goed is) UTV007/Fushicai grabber binnen, die had ik besteld voor als het flitsen niet verholpen kon worden. Maar is dus gelukkig niet meer nodig denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Thedr op 23-02-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Waah schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:23:
Ik ben ook aan het kijken voor Ambilight achter mijn huidige tv. Ik heb echter nog helemaal niets... Wat is volgens jullie dan het beste aan te raden? Een oude Pi of de nieuwe?

en is het lastig? of is het voor een Raspberry/linux-noob nog goed te doen met wat doorzettingsvermogen?

Ik ga de Pi enkel gebruiken voor Ambilight. Niet voor XBMC of iets dergelijks. En wil de splitter tussen mijn AV-receiver en tv plaatsen... en HDMI-cec is dus wel belangrijk eigenlijk.

Ik kwam deze tegen, en daardoor wel enthousiast geraakt:
http://www.instructables....n-Works-with-HDMIAV-Sour/

Lijstje hierboven is wel handig :P maar wel prijziger dan nodig denk ik. Extra splitter vind ik niet zo erg, zeker omdat ik niet kan zien of die CEC ondersteund.
Als je niks met XBMC of iets dergelijks wil doen zou ik gewoon voor de B+ gaan, die is 10 euro goedkoper en de leds aansturen doet hij net zo goed.

Wat betreft de splitter. Na een hoop zoeken heb ik uiteindelijk deze besteld. Ik heb nog niks gebouwt dus ik weet niet of hij het goed doet / CEC ondersteunt. Volgens de specs in ieder geval wel. Andere splitters hebben allemaal HDMI 1.3 en de gene die zeggen dat ze CEC ondersteunen hebben dit toch niet (uit de reviews).
http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html

Wat ik zelf vooral het moeilijkst vind aan alles zelf doen is alles uitzoeken. Hoe het werkt en wat je nodig hebt. Er zijn verschillende guides e.d. te vinden maar allemaal zijn ze net iets anders. Andere led strips hebben weer een andere aansturing nodig, mensen gebruiken verschillende splitters, USB grabbers, het een is beter als het ander etc. Voor alsnog vind ik het niet heel gemakkelijk om uit te vinden wat je nu precies nodig hebt.

Ik denk dat de makkelijkste optie een kant en klaar lightberry systeem is. Hoewel ik ook niet precies weet in hoeverre dat echt "kant en klaar" is en wat je er nog bij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wiebeltje schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:48:
[...]

Als je niks met XBMC of iets dergelijks wil doen zou ik gewoon voor de B+ gaan, die is 10 euro goedkoper en de leds aansturen doet hij net zo goed.

Wat betreft de splitter. Na een hoop zoeken heb ik uiteindelijk deze besteld. Ik heb nog niks gebouwt dus ik weet niet of hij het goed doet / CEC ondersteunt. Volgens de specs in ieder geval wel. Andere splitters hebben allemaal HDMI 1.3 en de gene die zeggen dat ze CEC ondersteunen hebben dit toch niet (uit de reviews).
http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html

Wat ik zelf vooral het moeilijkst vind aan alles zelf doen is alles uitzoeken. Hoe het werkt en wat je nodig hebt. Er zijn verschillende guides e.d. te vinden maar allemaal zijn ze net iets anders. Andere led strips hebben weer een andere aansturing nodig, mensen gebruiken verschillende splitters, USB grabbers, het een is beter als het ander etc. Voor alsnog vind ik het niet heel gemakkelijk om uit te vinden wat je nu precies nodig hebt.

Ik denk dat de makkelijkste optie een kant en klaar lightberry systeem is. Hoewel ik ook niet precies weet in hoeverre dat echt "kant en klaar" is en wat je er nog bij moet kopen.
Ja zo ver kwam ik ook. Dan wacht ik nog even op jou systeem. het heeft namelijk geen haast... maar het staat wel op mijn to-do lijstje...

Misschien een idee om een tabel of iets dergelijks te maken met componenten die sowieso nodig zijn?
Ik weet bijvoorbeeld dat de 2801 leds direct op de Pi werken... maar de 2812b leds er een bordje tussen moeten hebben... dat soort info zou wel handig zijn in een tabel of een Topicstart.

Maar goed, ik ga nog even verder sneupen :+ . Maar heel simpel is het bij elkaar zoeken van de spullen nog niet. Zeker omdat iedereen andere eisen heeft (XBMC of niet, enkel 1 bron of een versterker etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Voor de mensen die een zambilight setje op het oog hadden, of hebben besteld!
http://dstosik.github.io/...lost-all-trust-indiegogo/

Trek je conclusie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utreg72 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:54:
Voor de mensen die een zambilight setje op het oog hadden, of hebben besteld!
http://dstosik.github.io/...lost-all-trust-indiegogo/

Trek je conclusie!
Zat zwaar te twijfelen maar uit eindelijk voor ambivision gekozen omdat het niet op basis van een pie was.
toch de juiste keuze gemaakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Zat zwaar te twijfelen maar uit eindelijk voor ambivision gekozen omdat het niet op basis van een pie was.
toch de juiste keuze gemaakt :*)
Dat Ambivision lijkt niet duur.... 95 dollar voor een complete set voor 42 inch.
whats the catch?

Ik zie het al... mijn versterker heeft alleen maar 1 HMDI output.... dus dat wordt lastig zonder splitter.

Al lijkt mij 95 dollar inc shipping niet gek...

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 24-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Dat Ambivision lijkt niet duur.... 95 dollar voor een complete set voor 42 inch.
whats the catch?

Ik zie het al... mijn versterker heeft alleen maar 1 HMDI output.... dus dat wordt lastig zonder splitter
The catch is dat die op vga werkt dus je nog een hdmi converter moet kopen ;)
echter zit wel alles voor de rest er bij zoals een afstand bediening en kan je muziek laten visualiseren :*)
dan is 86 eurotjes niet verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:32:
[...]

The catch is dat die op vga werkt dus je nog een hdmi converter moet kopen ;)
echter zit wel alles voor de rest er bij zoals een afstand bediening en kan je muziek laten visualiseren :*)
dan is 86 eurotjes niet verkeer
Dat daccht ik ook... is nog altijd goedkoper als zelf bestellen volgens mij...
enkel de strip is in china al 50 a 60 dollar. Dan nog alle converters, een raspberry pi etc.

als je het al hebt (een pi) is het vast goedkoper en meer controle :) dus zeker aan aanrader. Maar ik denk dat ik ook maar hiervoor ga :) Met een HDMI splitter (maar 1 output helaas) en een hdmi->vga werkt het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je het er met zijn tweeën over eens bent dan kun je samen misschien beter voor het dual aanbod gaan à $150,- voor twee sets?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:07:
Als je het er met zijn tweeën over eens bent dan kun je samen misschien beter voor het dual aanbod gaan à $150,- voor twee sets?
Hij heeft al besteld volgens mij :P Maar zal in mijn omgeving nog even polsen...

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 24-02-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem idd al besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Shit, had ook een Zambilight besteld. Gelukkig wel betaald met Paypal, dus daar maar eens werk van maken.

Zit wel te twijfelen over de Ambivision, nadeel daarvan is dat het snel in de papieren loopt. De standaard set ondersteund maar tot 42", dus er moet al een extra setje LED's komen (47" TV hier).

Daarnaast moet er een splitter voor HDMI en een HDMI naar VGA converter. Misschien dat er een apparaat bestaat wat HDMI input heeft en HDMI output + VGA output?

Iemand advies hierover toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Waah schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Hij heeft al besteld volgens mij :P Maar zal in mijn omgeving nog even polsen...
Ik heb ook nog wel interesse in een setje.
Ik wil alleen even weten wat ik nog meer allemaal nodig heb en wat de rest kost.

Ik heb een lightberry set gehad met een RPI maar die kreeg ik niet goed aan de praat.

Moet je met deze set ook van alles configureren? aangezien het niet draait op een RPI.

Neem anders maar even contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook nog wel interesse in een setje.
Ik wil alleen even weten wat ik nog meer allemaal nodig heb en wat de rest kost.

Ik heb een lightberry set gehad met een RPI maar die kreeg ik niet goed aan de praat.

Moet je met deze set ook van alles configureren? aangezien het niet draait op een RPI.

Neem anders maar even contact met me op via DM.
Als goed is zou alles plug en play zijn.
Aantal leds instellen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Ik zou een Zambilight setje van een mede-tweaker overnemen, nu dat niet door gaat houd ik me aanbevolen om een Ambivision setje te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sorted.bits schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:55:
Shit, had ook een Zambilight besteld. Gelukkig wel betaald met Paypal, dus daar maar eens werk van maken.

Zit wel te twijfelen over de Ambivision, nadeel daarvan is dat het snel in de papieren loopt. De standaard set ondersteund maar tot 42", dus er moet al een extra setje LED's komen (47" TV hier).

Daarnaast moet er een splitter voor HDMI en een HDMI naar VGA converter. Misschien dat er een apparaat bestaat wat HDMI input heeft en HDMI output + VGA output?

Iemand advies hierover toevallig?
Je hoeft niet 2 setjes... je kan voor 10 dollar 75cm extra (25 leds) krijgen. Dan maken ze de strip dus langer...
dus het kost je 105 dollar.

En je moet inderdaad een splitter hebben... afhankelijk van je bron natuurlijk. Zelf heb ik een versterker met enkel HDMI out. Maar als je ook een analoge " out" hebt, heb je die splitter niet nodig blijkbaar. Enkel de analoog -> VGA .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
@KGW_ muziek laten visualiseren, zit er nog niet in he.! ze moeten eerst de 70.000 dollar gehaald worden. Ze zitten nu pas op de 45.995 dollar ik bestel een duosetje denk ik dus iemand die met me mee wil doen ? Let me know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Waah schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:21:
[...]

Je hoeft niet 2 setjes... je kan voor 10 dollar 75cm extra (25 leds) krijgen. Dan maken ze de strip dus langer...

En je moet inderdaad een splitter hebben... afhankelijk van je bron natuurlijk. Zelf heb ik een versterker met enkel HDMI out. Maar als je ook een analoge " out" hebt, heb je die splitter niet nodig blijkbaar. Enkel de analoog -> VGA .
Ok

Ik zie op indiegogo 2 setjes voor 150 dollar maar er staat bij dat de 2e voor een monitor is, heeft die dan ook minder leds? want ze moeten wel op m'n 42 inch plasma tv passen.

Ik heb trouwens een Sony STR DG820 Ik weet niet of die de juiste output heeft.
Moet ik anders zo iets hebben? http://www.ebay.com/itm/H...ain_0&hash=item4189255e5a
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/~pkAAOSwQJ5URbg7/$_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utreg72 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:57:
@KGW_ muziek laten visualiseren, zit er nog niet in he.! ze moeten eerst de 70.000 dollar gehaald worden. Ze zitten nu pas op de 45.995 dollar ik bestel een duosetje denk ik dus iemand die met me mee wil doen ? Let me know...
ik kreeg een mailtje :9~
"Updates from ‘AmbiVision: standalone ambient lighting device’
A
AmbiVision: standalone ambient lighting device via Indiegogo
aan mij
2 dagen geledenDetails

You’ve Received a Campaign Update!
Hello karlweber01,
Here’s an update for you from the ‘AmbiVision: standalone ambient lighting device’ team:

1 new Announcement:

Hi everyone!

>>Martin Zimmerman: Is the process of hardware development and programming already finished?

Almost. We are waiting for end of chinese holidays to the enclosure design approval. Then we will be able to approve the PCB design and start Pick&Place machine.

Progress of the development:
- wall-adaptive function ~90% (need to implement more wall colors - special look up tables from Matlab)
- video signal capturing ~95% (we want to optimize the code)
- programmable remote control 100% (fully work)
- touch buttons 100% (nice)
- bootloader 100% (very useful thing)
- digital LEDs driver 100%
- "Go To Sleep" light 100%
- black bars recognition 100%
- PCB and hardware 95%

We have a pleasant surprise!

We've decided to place the second jack to VISUALIZE YOUR MUSIC !

Cheers!

The AmbiVision Team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
kaasaanfiets schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:07:
[...]

Ok

Ik zie op indiegogo 2 setjes voor 150 dollar maar er staat bij dat de 2e voor een monitor is, heeft die dan ook minder leds? want ze moeten wel op m'n 42 inch plasma tv passen.

Ik heb trouwens een Sony STR DG820 Ik weet niet of die de juiste output heeft.
Moet ik anders zo iets hebben? http://www.ebay.com/itm/H...ain_0&hash=item4189255e5a
[afbeelding]
Dat is een HDMI switch... die moet je niet hebben. Je wilt een splitter. Een switch, switched tussen de hdmi kanalen 8)7
Een splitter splitst het signaal op en stuurt beide signalen door...

maar op jou versterker zitten ook een s-video out en Component-out. Dus als die tegelijk met je HDMI kunnen uitvoeren zou je die ook kunnen gebruiken volgens mij.

Ik heb de vraag over de dual pack gesteld via mail. Dus ben benieuwd of je inderdaad 2x een single pack krijgt. Lijkt mij wel om eerlijk te zijn... Maar zal het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 25-02-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Waah schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:21:
[...]

Nee, dat klopt, ik zei ook "een extra setje LEDs". Op dit moment is mijn TV de HDMI switch, al mijn apparaten gaan met HDMI naar mijn TV en dan gaat er een optische kabel van mijn TV naar mijn versterker die voor het geluid zorgt.

Ik heb op dit moment 3 apparaten via HDMI aan mijn TV hangen, die ik allemaal gebruik wil laten maken van de Ambivision:

- Xbox One
- TV Tuner van KPN
- Mac Mini als media player

Wat voor mij de oplossing zou zijn:

- HDMI kabels gaan naar HDMI switch
- Enkele HDMI kabel gaat dan naar HDMI splitter
- 1 HDMI kabel gaat naar de TV
- 1 HDMI kabel gaat met VGA converter naar Ambivision

Het liefst zou ik natuurlijk de HDMI switch, HDMI splitter en VGA converter combineren in 1 apparaat. Een apparaat wat 3 of 4 inputs (vooruit denken hè) heeft, en 2 outputs (liefst zelfs nog 1 HDMI en 1 VGA ;) ).

EDIT: Oh snap! HDMI switches van 4 inputs naar 2 outputs zijn er inderdaad, maar die zijn aardig prijzig:

http://www.kabelstore.nl/...marmitek-connect-540.html
http://www.kabelstore.nl/...matrix-switch-remote.html

[ Voor 10% gewijzigd door sorted.bits op 25-02-2015 08:41 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 63 Laatste