DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
sorted.bits schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Nee, dat klopt, ik zei ook "een extra setje LEDs". Op dit moment is mijn TV de HDMI switch, al mijn apparaten gaan met HDMI naar mijn TV en dan gaat er een optische kabel van mijn TV naar mijn versterker die voor het geluid zorgt.

Ik heb op dit moment 3 apparaten via HDMI aan mijn TV hangen, die ik allemaal gebruik wil laten maken van de Ambivision:

- Xbox One
- TV Tuner van KPN
- Mac Mini als media player

Wat voor mij de oplossing zou zijn:

- HDMI kabels gaan naar HDMI switch
- Enkele HDMI kabel gaat dan naar HDMI splitter
- 1 HDMI kabel gaat naar de TV
- 1 HDMI kabel gaat met VGA converter naar Ambivision

Het liefst zou ik natuurlijk de HDMI switch, HDMI splitter en VGA converter combineren in 1 apparaat. Een apparaat wat 3 of 4 inputs (vooruit denken hè) heeft, en 2 outputs (liefst zelfs nog 1 HDMI en 1 VGA ;) ).
Ik heb ongeveer hetzelfde. Maar mijn HDMI splitter is mijn receiver. Met 7 inputs kan ik wel even vooruit denk ik...

HMDI en VGA zou mooi zijn in 1 apparaat. Maar ik ga liever voor 2 losse goede kastjes, dan 1 oplossing die niet alles ondersteund. Voor de receiver moet ik namelijk rekening houden met ARC, Hdmi-CEC etc. Anders gaat de versterker niet automatisch aan... en die functie wil ik toch echt niet kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:22
Sinds een paar dagen heb ik hyperion werkend. Helaas heb ik last van enkele flikkerende ledjes zoals te zien in de onderstaande video.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JJvuiauujJw]

De grabber die ik gebruik heeft een fushicai chip en geeft geen problemen wanneer ik hem in windows probeer. Een screenshot met hyperion-v4l2 --screenshot laat echter wel af en toe een oranje lijn zien. (De groene lijnen lijken de ledjes overigens niet te activeren)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZbjnEL0.png

Ik heb al geprobeerd om de hoogte, de breedte, cropping, de frame-decimation en size-decimation aan te passen maar niets lijkt echt effect te hebben.

De config die ik gebruik voor hyperion (en de grabber) staat hier, er staat overigens niets in mijn rc.local.

Iemand die een idee heeft waar ik nog naar zou kunnen kijken? Hulp zou erg worden gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je width staat nog op 720, dat is aan de hoge kant. Zet width en height beide op '-1', dan zal die sizeDecimation wel gaan werken vermoed ik, '6' is dan wel te hoog denk ik..
Had ook groene lijnen, als het er niet teveel zijn maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
Ik heb beide -1, 360x288 en 180x144 geprobeerd, maar het lijkt niets uit te maken, hij lijkt nog steeds met 720x576 te starten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E4mhrh0.png
Het verkleinen van de size-decimation heeft er wel voor gezorgd dat ze iets minder fel knipperen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
De Zambilight soap wordt steeds spannender : "At this point we received a claim from Philips.
All shipments are on hold till we found a solution."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Voor ambivision
1: Is the Ambivision Homepack just 2 single packs? or is the second one a shorter LED-strip because it says it is for a monitor.
Ad.1.: It is 2x single pack (the controller, power supply adapter, zip ties, 100 LEDs strip).

2: I can just order the Ambivison Homepack, and then order 2x the 10$ perk and then i will get 2 strips with 125 leds? or can i leave a comment on the way the strips need to be cut?
Ad.2.: Exactly, you should get 2x "+25 LEDs" perks to receive 125 LEDs per kit. At the end of campaign we will send a form for all users about needed LEDs strip lenghts.

If you have any other questions or other concerns, please do not hesitate to contact me.

Ik ga dus bestellen :P heb al een HDMI splitter en een HDMI-> VGA besteld... hopelijk ondersteunt de HDMI splitter CEC (staat van wel... maar china is altijd afwachten)

Over zambilight:
Wij hebben een claim gekregen van Philips, waarbij aangegeven wordt dat wij de merknaam Ambilight niet mogen gebruiken. Hierdoor is er een situatie ontstaan met veel onduidelijkheid en hebben wij een advocaat in de arm genomen om tot een goede oplossing te komen. Mensen die geen vertrouwen hebben in een goede afloop, kunnen via info@zambilight.com of rechtstreeks via PayPal hun geld terugvragen. Wij zullen de verzoeken zo snel mogelijk honoreren.

Was wel te verwachten. Ook niet handig om merknaam + letter te nemen. Dan kan je hier op wachten.
De claim ging trouwens enkel om de naam, niet over het product.

[ Voor 66% gewijzigd door Waah op 26-02-2015 10:22 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ok, nou geld van Zambilight komt ondertussen terug en toch maar voor een Ambivision setje gegaan.

1 standaard setje
1 x extra LED's

Nu nog een HDMI switch er bij en dan kan het hele zwikkie aan mijn TV. Misschien dat ik mijn receiver maar vervang voor een receiver die kan dienen als HDMI switch.

• Waah
sorted.bits schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:05:
Ok, nou geld van Zambilight komt ondertussen terug en toch maar voor een Ambivision setje gegaan.

1 standaard setje
1 x extra LED's

Nu nog een HDMI switch er bij en dan kan het hele zwikkie aan mijn TV. Misschien dat ik mijn receiver maar vervang voor een receiver die kan dienen als HDMI switch.
Bedoel je HDMI switch... of splitter?

Mocht je een receiver zoeken :P kijk dan naar eventueel 2x output. Dan heb je geen splitter nodig.
En als je tv CEC ondersteund is dat erggg fijn. TV aanzetten, en receiver gaat automatisch aan. Chromecast versturen, wisselt die automatisch naar het juiste kanaal etc.

• sorted.bits
Waah schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:31:
[...]

Bedoel je HDMI switch... of splitter?

Mocht je een receiver zoeken :P kijk dan naar eventueel 2x output. Dan heb je geen splitter nodig.
En als je tv CEC ondersteund is dat erggg fijn. TV aanzetten, en receiver gaat automatisch aan. Chromecast versturen, wisselt die automatisch naar het juiste kanaal etc.
Euhm, in eerste instantie een receiver met HDMI switch. Verder hoeft CEC van mij niet direct, mijn Mac Mini (apparaat wat het meeste gebruikt wordt) ondersteund dat ook niet, maar dat wordt allemaal opgelost door mijn Logitech Harmony.

De receiver die ik nu heb heeft maar 2 HDMI inputs hij geeft de audio dan door aan de televisie, hij kan de audio niet vanaf een HDMI poort pakken en dat afspelen (beetje jammer ja). Het probleem is dat ik niet echt om een receiver geef, dus vind het ook moeilijk om daar geld aan uit te geven :)

• Waah
sorted.bits schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Euhm, in eerste instantie een receiver met HDMI switch. Verder hoeft CEC van mij niet direct, mijn Mac Mini (apparaat wat het meeste gebruikt wordt) ondersteund dat ook niet, maar dat wordt allemaal opgelost door mijn Logitech Harmony.

De receiver die ik nu heb heeft maar 2 HDMI inputs hij geeft de audio dan door aan de televisie, hij kan de audio niet vanaf een HDMI poort pakken en dat afspelen (beetje jammer ja). Het probleem is dat ik niet echt om een receiver geef, dus vind het ook moeilijk om daar geld aan uit te geven :)
Dan zou ik lekker een splitter pakken :9 heeft je receiver geen analoge uitgangen? (rood geel wit ofzo)

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
MultivlaaiTaart schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:25:
Ik heb beide -1, 360x288 en 180x144 geprobeerd, maar het lijkt niets uit te maken, hij lijkt nog steeds met 720x576 te starten:
[afbeelding]
Het verkleinen van de size-decimation heeft er wel voor gezorgd dat ze iets minder fel knipperen :? :)
Hoe lang is de bekabeling van je Pi naar de LED? Bij te lange kabels, gaan ze ook flikkeren...

| Losing my religion |

• Waah
Heb setje Ambivision besteld (eigenlijk de double pack. Delen met een mede-tweaker.)

Zodra ik hem heb getest kom ik terug met de (video)resultaten. Eerste leveringen zijn begin april, dus zal wel mei worden gok ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 26-02-2015 16:47 ]

• MultivlaaiTaart
tzeunis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:36:
[...]

Hoe lang is de bekabeling van je Pi naar de LED? Bij te lange kabels, gaan ze ook flikkeren...
De kabels zijn Iets minder dan 20cm, ik verwacht niet dat dat het probleem is.

Het lijkt me toch echt een hyperion/config probleem te zijn, gezien ik oranje lijnen in de screenshots zie bij donkere beelden, en af- en toe witte lijnen bij lichte beelden op plaatsen waar de ledjes ook flikkeren.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Het is samen met waah maar afwachten tot we ons setje krijgen.
Ik zie ook niet echt reviews of testjes op youtube.

Ik heb los op ebay maar een losse HDMI splitter en een HDMI tot VGA kabel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:
Even mijn ervaringen delen.

Heb een Intel Nuc i3 met Windows 7 op en Kodi geïnstalleerd. Heb gisteren Lightpack geïnstalleerd op mijn 48" Samsung TV. Het plakken van de LED strips ging heel vlot. Je krijgt er een tekening bij van waar ze ergens moeten plakken en de rest heb ik gewoon afgemeten zodat ze op dezelfde hoogte etc. hangen.

Vervolgens alles aangesloten, USB kabel naar de NUC, software gedownload via www.lightpack.tv/downloads en the job is done! Out of the box werkt het al vrij goed, is aangenaam om naar films te kijken!

Toch 1 opmerking.. Ik heb wel wat films die tijdens het afspelen zwarte balken boven- en onderaan geven (16:9 ?) Nu had ik daar niet aan gedacht maar de LED's die boven- en onderaan de TV plakken reageren dus niet, die blijven gewoon lichtjes wit, omdat hij natuurlijk boven- en onderaan niets anders dan zwart ziet.. Valt daar iets aan te doen? De film uitrekken is niet zo ideaal.
Heb je dit inmiddels goed werkend gekregen? Ik zit er namelijk aan te denken om een Lightpack aan te schaffen, maar zou het zonde vinden als de leds wit blijven bij zwarte balken.

Verder nog een vraagje: de Lightpack werkt met alles dat op de tv vertoond wordt toch? Dus ik kan willekeurig iets streamen met m'n tv, een did of bluray opzetten of afspelen vanaf een HD. De Lightpack pakt het signaal op van datgene dat op de tv vertoond wordt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Draicon schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:07:
[...]

Heb je dit inmiddels goed werkend gekregen? Ik zit er namelijk aan te denken om een Lightpack aan te schaffen, maar zou het zonde vinden als de leds wit blijven bij zwarte balken.

Verder nog een vraagje: de Lightpack werkt met alles dat op de tv vertoond wordt toch? Dus ik kan willekeurig iets streamen met m'n tv, een did of bluray opzetten of afspelen vanaf een HD. De Lightpack pakt het signaal op van datgene dat op de tv vertoond wordt toch?
Volgens mij werkt dat niet zo... geen enkele oplossing doet dat volgens mij. De tv geeft namelijk geen output signaal. Er staat ook bij dat de PS4 niet werkt omdat de software waar het mee werkt niet geinstalleerd kan worden op de PS4.

Het werkt dus met alles wat je via je pc afspeelt op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Waah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Volgens mij werkt dat niet zo... geen enkele oplossing doet dat volgens mij. De tv geeft namelijk geen output signaal. Er staat ook bij dat de PS4 niet werkt omdat de software waar het mee werkt niet geinstalleerd kan worden op de PS4.

Hier zijn wel mogelijkheden in, sommige TV's hebben een SCART die ook signaal uit geeft. Komt echter niet veel voor dus weinig is hier op gebaseerd ;-).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:29
Tiwazz schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:06:
[...]

Hier zijn wel mogelijkheden in, sommige TV's hebben een SCART die ook signaal uit geeft. Komt echter niet veel voor dus weinig is hier op gebaseerd ;-).
Dan heb ik dus mooi geluk gehad, dat ik er 1tje heb :) echter nog weinig geluk met het aan de praat krijgen van de framegrabber op de PI :? (pc geeft wel beeld van de TV)

Dus denk dat ik binnenkort is mijn instellingen op het forum post, en hopen dat jullie iets vinden. En ik denk dat ik ook mijn bijna buurman Thedr nog maar is een keer lief aan moet kijken voor persoonlijke hulp ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:22:
[...]
[knip]

Bijna alles. 3D Bluray, als zodanig ook weergegeven, als stream of fysiek, wordt ivm de HDCP beveiliging, bij mij zonder lampjes weergegeven. Speel ik deze binnen Kodi of Mediaportal af zonder het 3D BR format dan werken de leds wel. Voor de meesten onder ons zullen de leds het dus altijd wel doen op een pc.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga nog steeds wachten op Zambilight, samen met een mede-tweaker. Hopelijk blijkt het toch geen scam te zijn. Lijkt me vreemd dat scammers geld terug gaan geven?

Als ik toch m'n geld terug vraag, ga ik denk ik zelf proberen het in elkaar te zetten, want dat Ambivision vindt ik helemaal niks, je hebt een HDMI splitter en zo nodig, je hebt vanalles nodig om het aan te sluiten met VGA, met VGA kun je wss niet eens 4K beelden doorvoeren?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:54:
Ik ga nog steeds wachten op Zambilight, samen met een mede-tweaker. Hopelijk blijkt het toch geen scam te zijn. Lijkt me vreemd dat scammers geld terug gaan geven?

Als ik toch m'n geld terug vraag, ga ik denk ik zelf proberen het in elkaar te zetten, want dat Ambivision vindt ik helemaal niks, je hebt een HDMI splitter en zo nodig, je hebt vanalles nodig om het aan te sluiten met VGA, met VGA kun je wss niet eens 4K beelden doorvoeren?
Niet om Ambivision te verdedigen maar....
de VGA geeft het beeld door, en kijkt naar de randen. Een simpele upscale is dus voldoende. en gezien 4K nog lastig wordt voor normale uitzendingen (ziggo/upc knijpen nu alle HD naar 8 Mbit door ruimtegebrek op de kabel...)

En een HDMI splitter + hdmi->vga heb je inderdaad nodig. Voordeel is wel dat alles met een hdmi stekker dan werkt. Zwarte balken zorgen niet voor een gebrek aan licht... dus er zitten ook voordelen aan. En als je een receiver hebt zoals ik, kun je alles wat daarop aansluit gebruiken met Ambilight. Dus ook mijn oude NES met ambilight :+

Zelf in elkaar zetten is natuurlijk niets mis mee. Maar voor mij kon dat absoluut niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 05-03-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
In mijn geval wordt het dus:
PS4/Horizon/Xbox/Homecinema > HDMI Switch > HDMI Splitter >HDMI VGA Converter > Ambivision

In mijn geval ben ik bang voor enorme kwaliteitsverlies. En daarbij kan Ambivision niet omgaan met Netflix App op mijn tv, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:32:
In mijn geval wordt het dus:
PS4/Horizon/Xbox/Homecinema > HDMI Switch > HDMI Splitter >HDMI VGA Converter > Ambivision

In mijn geval ben ik bang voor enorme kwaliteitsverlies. En daarbij kan Ambivision niet omgaan met Netflix App op mijn tv, of wel?
ingebouwde apps werken volgens mij niet nee. En kwaliteitsverlies zal je niet moeten hebben met een switch/splitter. Kan je home-cinema of ander iets geen netflix? anders werkt dat inderdaad niet.

een receiver met hdmi out en vga kan ook een oplossing zijn, maar duurder.

en geen enkele oplossing werkt volgens mij met tv-eigen apps en ci+ modules... tenzij je tv een tv-out optie heeft maar dat is zeldzaam.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 05-03-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:49:
[...]

ingebouwde apps werken volgens mij niet nee. En kwaliteitsverlies zal je niet moeten hebben met een switch/splitter. Kan je home-cinema of ander iets geen netflix? anders werkt dat inderdaad niet.

een receiver met hdmi out en vga kan ook een oplossing zijn, maar duurder.

en geen enkele oplossing werkt volgens mij met tv-eigen apps en ci+ modules... tenzij je tv een tv-out optie heeft maar dat is zeldzaam.
Ook niet met een USB grabber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:57:
[...]

Ook niet met een USB grabber?
waar haalt die zijn video weg? altijd uit een output... dus nee je kan niet een usb in je tv steken en dan het beeld versturen. dan zou je ook heel makkelijk kunnen opnemen van de tv. Of ik moet me heel erg vergissen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:02:
[...]

waar haalt die zijn video weg? altijd uit een output... dus nee je kan niet een usb in je tv steken en dan het beeld versturen. dan zou je ook heel makkelijk kunnen opnemen van de tv. Of ik moet me heel erg vergissen nu...
Waarvoor gebruikt met anders zo'n ding:
http://pt.aliexpress.com/...8.html?recommendVersion=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Om video (en audio ook in dit geval), via een USB aansluiting naar, bijvoorbeeld, je computer te sturen, dus via de tulp-aansluitingen of S-video >> USB, niet andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2015 22:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[b][message=43853847,noline]waah schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:49

Meeste tv's die een scart hebben geven het tunerbeeld wel door, ook met CI+. Bij Samsung sowieso want zo heb ik het werken ; )
Apps is helaas een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Die wordt eigenlijk vooral gebruikt om videobanden te digitaliseren (ik heb er ook 1). Dus ook de Output van iets (videorecorder) naar een Input (pc).

Er is geen TV met drivers die dat ding ondersteunt.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:32:
[...]

Meeste tv's die een scart hebben geven het tunerbeeld wel door, ook met CI+. Bij Samsung sowieso want zo heb ik het werken ; )
Apps is helaas een ander verhaal.
Dat wist ik niet. Maar dat gaat dus enkel op de Tuner? (dus "normale" televisie) en dus niet voor Apps en andere inputs? dat is wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Waah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:18:

knip

[...]

Dat wist ik niet. Maar dat gaat dus enkel op de Tuner? (dus "normale" televisie) en dus niet voor Apps en andere inputs? dat is wel balen.
Ik heb dus precies dit gisteren werkend gekregen :) thnx to Thedr, die ff snel controleerde of de input/output knop op het scart-to-composite(wat naar die grabber gaat) convertertje goed staat. _/-\o_
(hele domme fout maar de grabber werkte voorheen op de laptop en had dacht ik niet aan die knop gezeten afijn het werkt :) )

Maar het aansturen van de leds en beeld herkenning draait op een PI i.c.m. Kodi en daarop zijn meer als genoeg apps te vinden die de apps van de TV wel overtreffen.
Echter voor andere hdmi apparaten zou er dan alsnog een HDMI splitter en een hdmi-to-composite converter bijkomen i.c.m. met een composite switch.
Alleen ik heb geen andere HDMI apparaten :) doe alles via de PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Maar het aansturen van de leds en beeld herkenning draait op een PI i.c.m. Kodi en daarop zijn meer als genoeg apps te vinden die de apps van de TV wel overtreffen.
Echter voor andere hdmi apparaten zou er dan alsnog een HDMI splitter en een hdmi-to-composite converter bijkomen i.c.m. met een composite switch.
Alleen ik heb geen andere HDMI apparaten :) doe alles via de PI
Zolang ik dan geen Netflix 4K meer kan kijken heb ik er niet veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
miicker schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Zolang ik dan geen Netflix 4K meer kan kijken heb ik er niet veel aan :(
Uhh 4k, ik leef nog in het 1080P tijdperk :)

Maar dan zie ik alleen deze dure slechte oplossing, maar misschien hebben andere tweakers nog een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tinusvolkel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Uhh 4k, ik leef nog in het 1080P tijdperk :)

Maar dan zie ik alleen deze dure slechte oplossing, maar misschien hebben andere tweakers nog een beter idee.
Vet dat dat werkt! helaas voor mij geen optie, omdat ik niks via een pi draai en dat ook niet wil. Maar mooi dat het werkt! Smart-tv is sowieso niet echt handig imho....

en we leven allemaal nog in het 1080p tijdperk en dat blijft denk ik ook nog wel even. Er zijn genoeg zenders die nog grotendeels SD uitzenden (2e nieuwsstudio van de NOS van oa. nieuwsuur is nog niet eens HD) en goed HD uitzenden via kabel is nu al een uitdaging voor Ziggo. en de bitrate van 4K netflix is ook niet zo geweldig volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:48:
[...]

Vet dat dat werkt! helaas voor mij geen optie, omdat ik niks via een pi draai en dat ook niet wil. Maar mooi dat het werkt! Smart-tv is sowieso niet echt handig imho....

en we leven allemaal nog in het 1080p tijdperk en dat blijft denk ik ook nog wel even. Er zijn genoeg zenders die nog grotendeels SD uitzenden (2e nieuwsstudio van de NOS van oa. nieuwsuur is nog niet eens HD) en goed HD uitzenden via kabel is nu al een uitdaging voor Ziggo. en de bitrate van 4K netflix is ook niet zo geweldig volgens mij....
vet dat wat werkt? Een Philips TV kopen met ambilight? want daar gaat die link heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
Lijkt me in jouw geval geen onverstandige oplossing.
heb zo een beetje mee zitten lezen en heb sterk de indruk dat je niet helemaal begrijpt hoe deze systemen werken en hoe het allemaal zit met inputs en outputs.
Door het ontbreken van dit soort basiskennis kan een ambilight project al gauw uitlopen op een teleurstelling en een hoop frustratie waarbij je veel geld uitgeeft zonder het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:34
Waah schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:48:
[...]

Je hoeft ook helemaal niet perse vanaf de Pi te kijken. Het lijkt me logisch dat als je ambilight wilt, je op de een of andere manier bij het beeld zult moeten komen:
- Bij kijken vanaf de interne tuner zal je, mits je TV die heeft, gebruik moeten maken van de SCART output en een USB grabber.
- Bij kijken vanaf een externe bron (meestal via HDMI of displayport) zal je een splitter nodig hebben, of een receiver met 2 uitgangen. De receiver kan dan meteen als input switch dienen.
- Bij kijken vanaf een Smart TV app heb je meestal pech omdat het beeld dan niet via SCART naar buiten gestuurd wordt. Maar dat hele Smart TV gebeuren is vrijwel altijd zo baggerslecht, traag en irritant dat ik dat eigenlijk niet als optie zie :> Ik pak wel een RasPi2, HTPC oid.

Hoe je vervolgens dat beeld analyseert om de correcte waarden van de LEDs uit te rekenen en deze aan te sturen maakt verder eigenlijk ook niet uit. Daarvoor kan je een PC gebruiken, een RasPi, FPGA of microcontroller die snel genoeg is.

En of je bronmateriaal in Full HD of 4K is maakt eigenlijk niets uit; zolang je er maar bij kunt op de een of andere manier.

[ Voor 7% gewijzigd door Thedr op 06-03-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
had een hmdi splitter bestelt, maar deze ondersteunt toch geen CEC (ook al staat het bij de specs). Dus dat is helaas geen oplossing. Wordt nog een uitdaging om een splitter met CEC te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:50
Welke had je besteld? Die ene die ik je destijds gelinkt had?

http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html

Ik heb zelf (nog) geen TV die CEC ondersteunt dus ik kan het helaas ook niet echt testen. Sowieso zijn nog een hoop spullen ook nog onderweg (inclusief deze splitter). Ik hoop wel dat ik met deze voor de toekomst een beetje goed zit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wiebeltje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:45:
Welke had je besteld? Die ene die ik je destijds gelinkt had?

http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html

Ik heb zelf (nog) geen TV die CEC ondersteunt dus ik kan het helaas ook niet echt testen. Sowieso zijn nog een hoop spullen ook nog onderweg (inclusief deze splitter). Ik hoop wel dat ik met deze voor de toekomst een beetje goed zit eigenlijk.
Nee ik heb deze besteld: http://www.dx.com/p/cheer...r-black-1-in-2-out-348921
DX leek me betrouwbaarder met hun specs dan Aliexpress, maar dat blijkt toch niet het geval....
Eigenlijk wil ik niet weer blind bestellen.... zeker niet met shipper uit china. Maar in NL kan ik niets vinden wat CEC ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Mmh, ik zal (als ik die van mij binnen heb) eens proberen of ik het bij een vriend kan testen of zo. Ik heb de hoop dat deze het wel doet gezien die ook 4k en weet ik veel wat ondersteunt (aldus de specs).

Ik heb overigens wel al mijn USB-grabber binnen (UTV007). Even kort op de Playstation 2 aangesloten om te kijken hoe die het deed. Ubuntu herkende hem meteen. Alleen audio heb ik niet aan de gang gekregen. Ook niet echt aandacht aan besteed. Kwaliteit is best ok. Ik merkte wel dat er behoorlijk wat delay op zit als je met een controller iets gaat doen. Gamen gaat je niet lukken zo :P .

Beetje balen dat net toen ik alles bestelde het Chinees nieuwjaar was. Al die Aliexpress shops lagen een week stil.

(clickable)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OGr29jal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wiebeltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:00:
Mmh, ik zal (als ik die van mij binnen heb) eens proberen of ik het bij een vriend kan testen of zo. Ik heb de hoop dat deze het wel doet gezien die ook 4k en weet ik veel wat ondersteunt (aldus de specs).

Ik heb overigens wel al mijn USB-grabber binnen (UTV007). Even kort op de Playstation 2 aangesloten om te kijken hoe die het deed. Ubuntu herkende hem meteen. Alleen audio heb ik niet aan de gang gekregen. Ook niet echt aandacht aan besteed. Kwaliteit is best ok. Ik merkte wel dat er behoorlijk wat delay op zit als je met een controller iets gaat doen. Gamen gaat je niet lukken zo :P .

Beetje balen dat net toen ik alles bestelde het Chinees nieuwjaar was. Al die Aliexpress shops lagen een week stil.

(clickable)
[afbeelding]
Als dat testen zou lukken zou super zijn _/-\o_
en Kingdom hearts <3

en als er een delay zit op de videograbber, krijg je dan ook niet delay op je Ambilight?

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 12-03-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Ik heb nog even wat gezocht en blijkbaar ligt het voornamelijk aan VLC die de stream buffert. Dus ik ga er vanuit dat je er geen last van hebt bij de ambilight. Andere mensen melden ook dat ze totaal geen input lag hadden.

https://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=68062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VVaLBTw524s]

Nieuwe functie van Ambivision. Er lijken meerdere functies op te zitten.
HDMI-CEC lijkt hun HDMI-splitter wel te ondersteunen... dus daar ga ik maar voor denk ik.

Het filmpje hoort bij de nieuwe update
https://www.indiegogo.com...-lighting-device#activity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
Waah schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:32:
[video]

Nieuwe functie van Ambivision. Er lijken meerdere functies op te zitten.
HDMI-CEC lijkt hun HDMI-splitter wel te ondersteunen... dus daar ga ik maar voor denk ik.

Het filmpje hoort bij de nieuwe update
https://www.indiegogo.com...-lighting-device#activity
Eerlijk, vind dit echt helemaal niets. Wat een geflikker, niet eens beeldgerelateerd. Heeft voor mijn idee geen meerwaarde, behalve het vergroten van een epileptische-aanval. Ben blij met mijn 'normale' ambilight.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
NeoFoX schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Eerlijk, vind dit echt helemaal niets. Wat een geflikker, niet eens beeldgerelateerd. Heeft voor mijn idee geen meerwaarde, behalve het vergroten van een epileptische-aanval. Ben blij met mijn 'normale' ambilight.
Het is maar een functie/effect , je hoeft hem niet te gebruiken.

Maar heeft er iemand toevallig nog leuke effecten ontworpen voor hyperion?
Ik (en Thedr voor ondersteuning denk ik :) ) willen een analoge klok maken rond de tv.
Dus er gaat een grote en kleine wijzer rond om de tv ( de kleine wijzer zijn bijvoorbeeld 3 rode ledjes en de grote 3 blauwe )
En dit alles bovenop een witte gloed.

Het bovenstaande principe heb ik al werkend op een arduino met RTC, maar het lijkt mij veel mooier om dit op te lossen in hyperion met een effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NeoFoX schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:37:
[...]

tis inderdaad een optie. Het heeft niets met het beeld te maken, maar met het geluid...
Het alle-kleuren-door-elkaar effect vind ik ook niet mooi... maar in het filmpje gebruiken ze ook 2 kleuren (blauw voor onder en zij, en rood voor boven) en dat vind ik wel leuker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicked
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-07 18:48
Even een snel vraagje tussendoor: Ik heb nu met een Arduino Uno de Adalight handleiding gevolgd, met succes. :) Ben erg blij mee en het heeft een dag of twee goed gewerkt, maar sindsdien merk ik dat de leds af en toe willekeurig flitsen.
Dit is dan niet bij alle leds, maar slechts een deel. Ook steeds een ander deel, andere kleuren.
Het gebeurt zelfs als ik een vaste kleur instel. Als ik bijvoorbeeld de ambilight alleen rood laat weergeven, dan flitst af en toe fel groen door enkele leds. Ik heb de GND al nagekeken, de verbinding tussen de Uno en de leds verbeterd (gesoldeerd aan de ledstring ipv met prik-kabeltjes), USB-kabel vervangen...

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Is de voeding van de USB aan de Uno misschien onvoldoende? Zou de bedrading van de Uno naar de leds te lang (zowel 25cm als 50cm) kunnen zijn? Is mogelijk de eerste led niet helemaal lekker?

Even een omschrijving: 50 leds, stroomtoevoer (5V10A) tussen de twee ledstrings (van elk 25), blauw, groen en geel resp. verbonden met de GND, PIN13 en PIN11 op de Uno. Deze met een USB-kabel met aan beide uiteinden een ferrietkern op de PC aangesloten.

Alvast dank voor het lezen.

Edit: met zowel Prismatik als Ambibox had ik dit probleem, echter als ik het processing programma van Adafruit gebruik, is er niks aan de hand. Voortaan dat dus maar gebruiken, werkt prima namelijk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nicked op 25-03-2015 01:12 . Reden: Soort van opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik heb hier ook last van met adalight.
Af en toe knippert er een willekeurige led.

Voorheen werkte het met boblight wel goed.

Maar op de arduino en adalight na heb ik een compleet andere opstelling (PI2 + 203xWS2812 + 5V30A) , dus waarschijnlijk ligt het aan de adalight code op de arduino.

Mijn oplossing is dus de arduino er tussenuit halen en rechtsreeks aan sluiten op de PI.
Voor jouw is misschien boblight een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbapapa720
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16
Ik heb een tijdje geleden ook spullen gekocht om een DIY ambilight te maken. Helaas kom ik er niet aan toe om deze daadwerkelijk te maken. Is er iemand die interesse heeft? Stuur me dan een PB. (alles is compleet maar moet wel nog in elkaar gezet worden en de raspberry pi moet van de juiste software worden voorzien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:08
Is er ook een kit zonder Raspberry Pi?
Heb op dit moment een Asrock IOD 3d 152b staan waar kodibuntu op draait.
Deze zou naar mijn mening best de functie van de Pi kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Over die Ambivision: ik ben zelf erg geinteresseerd, maar nu zie ik dat de prijs omhoog is gegaan en de double pack niet meer beschikbaar is. Zijn er mensen die nog een double pack hebben besteld en 1 setje over hebben?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb nog een Philips Livingcolors Iris lamp. Is het mogeijk (misschien dmv een Raspberry Pi) deze als amilight sfeerlamp te gebruiken? (http://www.philips.nl/c-p/7099930PH/livingcolors-tafellamp)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Laatst online: 13-09 18:38
Aangezien mijn 2e HDMI splitter ook weer geen CEC ondersteunt, ben ik maar gaan kijken naar een ander alternatief.. Nu heb ik een IR receiver via GPIO aangesloten aan gezien Rasplex (openelec) de lirc modules al mee levert. Na wat uurtjes instellingen goed zetten, werkt alles goed met m'n Harmony remote.

Zolang Hyperion uit staat!!!!!

Zodra ik Hyperion start, kan ik de raspi niet meer bedienen met de AB. Als ik Hyperion weer kill, dan werkt de AB ook weer.. Hoe kan ik weten waar dit conflict zit? Lirc draait wel gewoon door als Hyperion is gestart, vandaar dat alles na de kill ook weer werkt.. Mijn leds zitten met een Arduino via USB aangesloten, dus ik gebruik de GPIO helemaal niet voor de leds..

Tips zijn zeer gewaardeerd!

Edit:

Het is dus blijkbaar een conflict met v4l2.. Ik heb dus nu even dat gedeelte uit de hyperion.config gehaald en nu werkt het wel..

Ik zat te denken om een macro te maken om te switchen van configs.. Maar hoe ga ik terug naar de config zonder grabber? Dan doet de ab het namelijk niet op de rpi..

[ Voor 17% gewijzigd door thommy86 op 23-03-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Nicked schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:43:
Even een snel vraagje tussendoor: Ik heb nu met een Arduino Uno de Adalight handleiding gevolgd, met succes. :) Ben erg blij mee en het heeft een dag of twee goed gewerkt, maar sindsdien merk ik dat de leds af en toe willekeurig flitsen.
Dit is dan niet bij alle leds, maar slechts een deel. Ook steeds een ander deel, andere kleuren.
Het gebeurt zelfs als ik een vaste kleur instel. Als ik bijvoorbeeld de ambilight alleen rood laat weergeven, dan flitst af en toe fel groen door enkele leds. Ik heb de GND al nagekeken, de verbinding tussen de Uno en de leds verbeterd (gesoldeerd aan de ledstring ipv met prik-kabeltjes), USB-kabel vervangen...

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Is de voeding van de USB aan de Uno misschien onvoldoende? Zou de bedrading van de Uno naar de leds te lang (zowel 25cm als 50cm) kunnen zijn? Is mogelijk de eerste led niet helemaal lekker?

Even een omschrijving: 50 leds, stroomtoevoer (5V10A) tussen de twee ledstrings (van elk 25), blauw, groen en geel resp. verbonden met de GND, PIN13 en PIN11 op de Uno. Deze met een USB-kabel met aan beide uiteinden een ferrietkern op de PC aangesloten.

Alvast dank voor het lezen.
Even met multimeter hier en daar op de strip de contactpunten nameten.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I found a way to get it work, with some help from the openelec irc user: lrusak all credits to him!

I use two buttons on my MCE remote, blue for switching on/off, yellow to create a static purple colour. This is how (if you know this its really easy to change the purple colour to youre like)

On/off script for hyperion Remote. In /storage/.kodi/userdata/keymaps/remote.xml define:

```
<yellow>RunScript("/storage/hyperion/effects/purple.py")</yellow>
<blue>RunScript("/storage/hyperion/switch.py")</blue>
```

Then create two files in the /storage/hyperion/effects folder.
One called purple.py with this content, place it in /storage/hyperion/effects/purple.py:

```
import subprocess
subprocess.Popen('/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --priority 100 --color purple', shell=True)
```

One called switch.py with this content, place under /storage/hyperion/switch.py:
```
import subprocess

pid = subprocess.Popen('pidof hyperiond', shell=True, close_fds=True, stdout=subprocess.PIPE)

try:
if pid.stdout.readlines():
subprocess.Popen('killall hyperiond', shell=True)
else:
subprocess.Popen('/storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/hyperion.config.json </dev/null >/dev/null 2>&1 &', shell=True)
except Exception, e:
pass
```

now reboot and thats it should work on most remotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is al wel vaker gepost, misschien iets voor in de start post van dit topic?

Hier een uitgebreid topic om middels XBMC te schakelen tussen meerdere configs:
http://www.forum-raspberr...altung-rpi1-rpi2-17-03-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:28:
Is al wel vaker gepost, misschien iets voor in de start post van dit topic?

Hier een uitgebreid topic om middels XBMC te schakelen tussen meerdere configs:
http://www.forum-raspberr...altung-rpi1-rpi2-17-03-15
Via die link heb ik mijn ambilight ook werkend.

Maar heeft iemand ook al philips hue lampen erop (stabiel) werkend gekregen?

Heb gisteren avond alles stap voor stap uitgevoerd maar kreeg het niet aan de praat.
Maar toen ik alles net weer aanzette werkte het eventjes, alleen nu doet ie het niet meer :'(

Dus heeft iemand nog tips om de hue aansturing stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:41:

```
now reboot and thats it should work on most remotes.
Ik weet niet zeker of je op mijn post reageert, maar zodra v4l2 geactiveerd is, werkt mijn gpio ir niet meer.. er is een conflict tussen die 2. Dus mocht ik via mijn settop box tv aan het kijken zijn met de leds aan, dan werkt in Rasplex(openelec) de remote niet meer.. Hierdoor zou ik dus ook niet kunnen terug schakelen naar een andere config file!

Een tip die ik via github heb gekregen is met de android app de leds aanzetten, op dat moment gaat v4l2 uit en zou je dus van config kunnen switchen. Vrij omslachtige handeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

DjVe

Hatsaflats!

Geen idee of dit zo mag, maar ik heb een pakket van twee AmbiVision besteld. Mocht er een tweaker zijn die er één over wil nemen als ik ze binnen krijg, dan mag hij/zij een PB sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:36:
Geen idee of dit zo mag, maar ik heb een pakket van twee AmbiVision besteld. Mocht er een tweaker zijn die er één over wil nemen als ik ze binnen krijg, dan mag hij/zij een PB sturen :)
Heb je een PB gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 17:29
Hallo allemaal,

ik heb vandaag een raspberry pi besteld en wil ook snel de ledstrip van Lightberry gaan bestellen, nu is mijn vraag of het volgende mogelijk is:

Mijn Sony W8 tv ondersteunt SCART OUT
Mijn (toekomstige) AV-receiver ondersteund composiet out

Voor de interne tv tuner gebruik ik dus de SCART OUT -> USB video grabber -> raspberry

maar nu komt het

Op mijn AV-Receiver wordt de raspberry, xbox en playstation via HDMI aangesloten.
Ik ga de raspberry ook gebruiken als mediacenter om films en series van mijn pc af te spelen.
Kan ik dit zo instellen dat het Hyperion gedeelte op de achtergrond draait en constant zijn videosignaal van de USB Video grabber krijgt?
Dus dat het composiet video signaal van mijn AV-Receiver mijn raspberry aanstuurt ook wanneer ik via de raspberry een film kijk?

en zou het werken om een simpele RCA splitter te kopen van 1 euro waar ik de SCART OUT > SCART adapter > composiet en composiet OUT van mijn tv en receiver op aansluit via de USB video grabber?

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Schamper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:56
nassan schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:42:
Op mijn AV-Receiver wordt de raspberry, xbox en playstation via HDMI aangesloten.
Ik ga de raspberry ook gebruiken als mediacenter om films en series van mijn pc af te spelen.
Kan ik dit zo instellen dat het Hyperion gedeelte op de achtergrond draait en constant zijn videosignaal van de USB Video grabber krijgt?
Dus dat het composiet video signaal van mijn AV-Receiver mijn raspberry aanstuurt ook wanneer ik via de raspberry een film kijk?
Hyperion draait in principe altijd op de achtergrond, het enige probleem is dat als je bijvoorbeeld je receiver uitzet dat je een mooie stroboscopische kleurenshow krijgt. Veel mensen lossen dit op door met een knop op hun afstandbediening hyperion uit of aan te zetten (zie paar posts hierboven).

Je receiver zal echter waarschijnlijk geen signaal op de composiet uitgang geven. Als je goed in de handleiding kijkt kan je lezen dat er alleen een composiet signaal uit wordt gezonden van composiet ingangen. Het zal niet het signaal van een HDMI ingang converteren en uitzenden. Dit is het geval bij het gros van de receivers en de jouwe zal (waarschijnlijk) geen uitzondering zijn. Je zult dus nog steeds een HDMI splitter + HDMI2AV combo moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 17:29
Bedankt voor je antwoord.

Eigenlijk ook wel logisch dat de receiver het beeld niet via composiet uitzend nu je het zegt.

Maar ik zou dan dus wel een RCA splitter kunnen gebruiken om het signaal van de tv en de receiver op de USB grabber aan te sluiten toch?

En welke ledstrip raden jullie mij aan om te kopen.
Mijn tv hangt aan de muur met de meegeleverde beugel van Sony en daardoor zit er 10cm ruimte tussen achterkant tv en de muur.
Ik zie bij de lightberry HD van die haakjes waar je de led strip in hangt maar de schijnt hij naar de zijkanten en naar boven en onder.
Lijkt mij niet echt ideaal vanwege afstand tv en muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik ben zelf erg benieuwd naar AmbiVision.

Even voor de duidelijkheid.

Ik heb al mijn apparatuur aangesloten naar mijn Denon 3312 versterker. Deze versterker heeft dual HDMI out. 1 van deze HDMI out gaat nu naar mijn TV. Als ik nu HDMI out 2 een simpele HDMI naar VGA adapter aansluit en de VGA aansluiting dan gebruik voor AmbiVision dan heb ik het toch al aangesloten? Of is dit te simpel gedacht?

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
arjentjuh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
Ik ben zelf erg benieuwd naar AmbiVision.

Even voor de duidelijkheid.

Ik heb al mijn apparatuur aangesloten naar mijn Denon 3312 versterker. Deze versterker heeft dual HDMI out. 1 van deze HDMI out gaat nu naar mijn TV. Als ik nu HDMI out 2 een simpele HDMI naar VGA adapter aansluit en de VGA aansluiting dan gebruik voor AmbiVision dan heb ik het toch al aangesloten? Of is dit te simpel gedacht?
Dat is volgens mij inderdaad een goede oplossing. Wanneer je versterker naar beide HDMI outs tegelijk hetzelfde beeld stuurt, zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
sorted.bits schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:08:
[...]

Dat is volgens mij inderdaad een goede oplossing. Wanneer je versterker naar beide HDMI outs tegelijk hetzelfde beeld stuurt, zit je goed.
Kijk dat klinkt super! Gaan we mee aan de slag. Dan heb ik ook niet zoveel kabel rotzooi. Ga eerst nog even checken of ik inderdaad het zelfde signaal op beide poorten tegelijk kan hebben maar als het goed is, is dat mogelijk. Bedankt! :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Schamper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:56
arjentjuh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:47:
[...]

Kijk dat klinkt super! Gaan we mee aan de slag. Dan heb ik ook niet zoveel kabel rotzooi. Ga eerst nog even checken of ik inderdaad het zelfde signaal op beide poorten tegelijk kan hebben maar als het goed is, is dat mogelijk. Bedankt! :)
Mijn receiver heeft ook 2x HDMI out en kan ook op allebei tegelijk signaal geven, het enige probleem wat ik had was dat mijn eerste HDMI2AV maar tot 480p ging en mijn receiver limiteerde dus het out signaal tot 480p. Een tweede HDMI2AV die ik gekocht hebt ondersteund wel tot 1080p en daar werkt alles vlekkeloos op. Is wel iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
E.Schamper schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:55:
[...]

Mijn receiver heeft ook 2x HDMI out en kan ook op allebei tegelijk signaal geven, het enige probleem wat ik had was dat mijn eerste HDMI2AV maar tot 480p ging en mijn receiver limiteerde dus het out signaal tot 480p. Een tweede HDMI2AV die ik gekocht hebt ondersteund wel tot 1080p en daar werkt alles vlekkeloos op. Is wel iets om op te letten.
Je bent HDMI -> VGA nodig we hebben op ons werk beproefde splitters voor o.a. Apple TV's dus dat moet wel goedkomen. Bedankt voor de tip. Ik ben aan het kijken of vrienden mee willen doen zodat ik een dubbele set kan halen. Mocht dat niet lukken je kunt me altijd PMen dan scheelt dat je kosten :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik heb sinds dit jaar interactieve tv van caiway en heb nu dus zo'n entone kastje bij mijn tv, kan ik die wel gebruiken inclusief met hyperion ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vast wel. Neem aan dat ie zowel HDMI als component/scart heeft.
Als je tv ermee overweg kan kan je hyperion er ook mee laten werken.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-04-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:52:
Vast wel. Neem aan dat ie zowel HDMI als component/scart heeft.
Als je tv ermee overweg kan kan je hyperion er ook mee laten werken.
Oke, dank voor je antwoord :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:41
Barbapapa720 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:59:
Ik heb een tijdje geleden ook spullen gekocht om een DIY ambilight te maken. Helaas kom ik er niet aan toe om deze daadwerkelijk te maken. Is er iemand die interesse heeft? Stuur me dan een PB. (alles is compleet maar moet wel nog in elkaar gezet worden en de raspberry pi moet van de juiste software worden voorzien).
Geldt dit aanbod nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 20:46
Ik heb voor een project op school ambilight na gemaakt voor op de PC (enkel windows op dit moment, java versie is te traag) > Filmpje van eigen ambilight
Misschien zijn jullie wel geïnteresseerd in hoe het allemaal in zijn werk gaat? Ik kan manueel de snelheid instellen. Net zoals je de saturatie en de lightness van de kleuren kan instellen.

Voor de TV kwam ik Lightberry tegen, zeer interessante hardware voor het capturen van HDMI beeld

[ Voor 20% gewijzigd door r.and.r op 26-04-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39
De laatste dagen zit ik me een beetje te verdiepen om de DIY Ambilight toe te gaan passen.
Ik zie een duidelijk verschil in twee soorten ambilight oplossingen.

SCIMO en Ambi-TV lijken wat preciezer te zijn met kleuren maar wel iets drukker.
Zie bijvoorbeeld: YouTube: ambi-tv - raspberry pi - led-strips - avatar fire scene - german

Andere systemen zoals Lightberry lijken meer met een 'rustiger' achtergrond licht te werken.

Ik vraag me af welke van de twee soorten beter is.
Het lijkt me aan de ene kant interessanter dat het zo precies is maar aan de andere kant lijkt me dat te druk en is een rustiger beeld misschien fijner.

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met hyperion kun je de refreshrate omlaagbrengen dan wordt het een stuk vloeiender.
SCIMO en Ambi-TV ken ik niet, op basis waarvan werken die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Sow... de setup in de link die je geeft is wel erg hyper. Niet mijn smaak iig.
Met een DIY ledstrip setup heb je veruit het meeste controle: Lightberry gebruikt volgens mij veel minder LEDs. Bij Hyperion is het op verschillende manieren mogelijk om de effecten rustiger of vloeiender te laten verlopen: smooting, refreshrate omlaag, overlap van gesampelde stukken beeld.
Lightberry is wel kant en klaar, dat is volgens mij in 15 min geinstalleerd.
Vind je het leuk om zelf te prutsen met dit soort dingen: zelf doen met Hyperion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:39
Op zich vind ik het wel grappig om zelf te prutsen, zolang ik maar niet hoef te solderen ofzo.
Daar heb ik toch wat hulp voor nodig. En zodra het geïnstalleerd is zou het ook leuk zijn als het stabiel werkt.

Hyperion ziet er inderdaad ook wel leuk uit, zeker de hoge instelbaarheid.
Is dat uiteindelijk ook een kwestie van in of uitschakelen alsof je een lamp aanzet? Of moet je meer doen om het systeempje in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Is Hyperion ook te installeren op Rasbian? Ik wil mijn ledstrip 2801 testen en heb even geen SD kaart liggen om Raspbmc te installeren. Ik heb nu deze https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/Installation gevolgd maar er komt weinig licht uit de lampies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorrOn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 12:45
CyBeRSPiN schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:38:
Met hyperion kun je de refreshrate omlaagbrengen dan wordt het een stuk vloeiender.
SCIMO en Ambi-TV ken ik niet, op basis waarvan werken die?
SCIMO is een hobby project van Ronny Groschke. Hij heeft zelf een PCB ontwikkeld tbv Ambilight. Zijn site legt in detail uit hoe het werkt: http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

Helaas verkoopt hij het niet. Ik heb zelf het gelukt dat ik er wel een heb kunnen krijgen. Heb hem gewoon een mail gestuurd en geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Vandaag laatste versie van Raspbmc geïnstalleerd (raspbmc-final-25032015.img.gz).

Hyperion geïnstalleerd zoals beschreven op https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/installation. Geen rare meldingen dus dat is wel goed gegaan. Alleen dit gedeelte gaat niet:
Enable spi

On some distribution, like XBian and Rapsbian, the spidev needs to be enabled if you have your leds attached to SPI. If you don't need SPI to work, you can leave this step and remove the modprobe line from /etc/init/hyperion.conf later on.

Remove the spidev from the blacklist by placing a '#' in front of the spi module entry:

xbian@xbian ~ $ sudo nano /etc/modprobe.d/raspi-blacklist.conf
xbian@xbian ~ $ cat /etc/modprobe.d/raspi-blacklist.conf
# blacklist spi and i2c by default (many users don't need them)

#blacklist spi-bcm2708
blacklist i2c-bcm2708
xbian@xbian ~ $
De file /etc/modprobe.d/raspi-blacklist.conf bestaat namelijk niet dus ik kan ook niets uit de blacklist halen.

Via dit verhaal begrijp ik dat dit verandert is recent. Blijkbaar moet ik dit via de instellingen wijzigen.

sudo raspi-config werkt niet meteen, dus eerst volgende gedaan:

sudo apt-get update
sudo apt-get install raspi-config

Vervolgens heeft ie een foutmelding:
pi@raspbmc:~$ sudo apt-get install raspi-config
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Unable to locate package raspi-config
pi@raspbmc:~$ sudo raspi-config
Nu snap ik het dus niet meer, hoe kan ik dit fiksen?

Momenteel brandt alleen mijn achterste led overigens van mijn 2801-lampjes. Input is welkom.
.

Alles opnieuw aangeloten en opnieuw gestript en nu doet ie het.. |:( 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Ik heb een Raspberry 1 en vraag mij af of onderstaande opstelling ook mogelijk is, komt van Ambivision. Lijkt mij meest eenvoudig, gewoon signaal uit de TV halen en via Raspberry koppelen met de leds.

Afbeeldingslocatie: https://images.indiegogo.com/file_attachments/1147430/files/20150113085010-signalcomes.jpg?1421167810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dat is mogelijk, dit topic staat er vol mee..
Punt van aandacht hierbij is dat de TV vaak alleen de zenders op de video-out weergeeft en dus niet beeld van aangesloten HDMI apparatuur (incl een evt decoder). Bij een Samsung TV geldt deze beperking in ieder geval, mogelijk werkt het bij andere merken anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb je iets van een receiver, of een HDMI switch? dan zou je namelijk het signaal kunnen opvangen op die ene kabel die dan nog naar je TV loopt. Dan heb je alles wat naar de TV hebt werkend. Alleen werken dan de kanalen van de TV zelf waarschijnlijk niet (tenzij je een decoder gebruikt natuurlijk).

Dan krijg je deze, maar met een HDMI switch op de plaats van de SIngle Device. Op de HDMI switch kan je dan alles aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://images.indiegogo.com/file_attachments/1147427/files/20150113084922-divide.jpg?1421167762

Zelf wacht ik nog op de Ambivision. Ze zouden bijna klaar zijn voor verzending :+

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 06-05-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Waah schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:32:
Heb je iets van een receiver, of een HDMI switch? dan zou je namelijk het signaal kunnen opvangen op die ene kabel die dan nog naar je TV loopt. Dan heb je alles wat naar de TV hebt werkend. Alleen werken dan de kanalen van de TV zelf waarschijnlijk niet (tenzij je een decoder gebruikt natuurlijk).
Er lopen nu 2 HDMI kabels naar m`n TV, versterker heeft geen HDMI. Dacht hiermee een mogelijkheid te hebben om zonder switch te kunnen, maar dat gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 13:16
Hoi allemaal,

Nieuw op het forum en ik ga meteen een epistel plaatsen met als klap op de vuurpijl een hulpverzoek.Ik hoop dat iemand mij verder op weg kan/wil helpen. :)

Door dit topic en de nodige filmpjes op Youtube zelf ook geinteresseerd geraakt om aan de slag te gaan met een Ambilight te bouwen voor achter de tv. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik heb de methode gekozen om met een Raspberry Pi de WS2801- strip aan te sturen,
Het begin ging vloeiend: GPIO puntjes gesoldeerd, Hyperion installeren en we waren op de helft. De LEDS reageren goed op commando's van de Android app en op de commandline commando's. Heel sfeervol, maar natuurlijk is dat maar de helft.

Hierna kwamen de onderdelen binnen om er een daadwerkelijke ambilight van te maken. In dit pakketje zat;

- De STK1160 Easycap grabber (las vaak dat dit een van de betere was),
- HDMI-Splitter,
- Hdmi-to-composite converter,
- Powered USB hub.

Vanaf mijn receiver een HDMI in de splitter. Vanaf de splitter HDMI de tv in en een HDMI kael de hdmi2av- converter in. Vanaf daar via een tulpkabel het signaal doorgeven naar de USB-grabber. Alles in elkaar gezet en testen maar. En nu komt het probleem: het werkt niet.

Wanneer ik met behulp van het commando;
hyperion-v4l2 --crop-height 18 --crop-width 28 --screenshot
een screenshot maak, komt daar dit resultaat uit rollen:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/o2kps1zhj/screenshot.jpg

Ik denk dat we dus redelijk kunnen stellen dat de cropping en videograbbing goed zijn.

Toch reageren de LEDs echt amper op videobeeld, af en toe begint er spontaan ergens een lampje te branden in de juiste kleur, maar nog veel vaker flikkeren er willekeurig wat LEDs. Ik heb al aardig wat in de Hyperion-config zitten rommelen, maar ik kom toch niet op een bevredigend resultaat uit. Sterker nog, alle wijzigingen in de Hyperion-config lijken even weinig zin te hebben.

De configuratie staat hier geupload. Ik heb ook al geprobeerd om eventueel toch de settings hard op NTSC en/of PAL te zetten, maar dit maakt helaas ook geen verschil. Ook heb ik de waardes al stevig aangepast, zodat een frame tot vrijwel postzegelformaat "gedecimeerd" wordt. Toch, helaas, geen winst. De cpu load van Hyperion komt zelden boven de 5 procent uit, ook hier lijkt mij geen bottleneck te vinden. Het enige noemenswaardige wat ik heb opgemerkt is dat hyperion tijdens het capturen continu deze meldingen weergeeft:
Frame too small: 687304 != 691200
Frame too small: 686618 != 691200
Frame too small: 686816 != 691200
Frame too small: 688612 != 691200
Frame too small: 688058 != 691200
Frame too small: 687900 != 691200
Frame too small: 688804 != 691200
Frame too small: 688260 != 691200
Frame too small: 687284 != 691200
Frame too small: 687402 != 691200
Frame too small: 686726 != 691200
Frame too small: 688404 != 691200
Dit gaat constant door, maar volgens een aantal andere fora die ik gechecked heb komt dit vaker voor met de STK1160 grabber en hoeft dit zeker geen probleem te zijn. Ik heb ook zowel een oude als nieuwere versie van Raspbian geprobeerd om te controleren of de gebruikte drivers misschien een verschil maakten, maar ook dat hielp niet. :-(

Alle onderdelen zitten of aan de powered USB hub of netjes direct in het stopcontact.

Wie o wie heeft er een idee waar dit mis op gaat?

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is er al nieuws over ambivision? zijn er al mensen die hem daadwerkelijk ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaasaanfiets schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:15:
Is er al nieuws over ambivision? zijn er al mensen die hem daadwerkelijk ontvangen hebben?
Denkutnie: https://www.indiegogo.com...-lighting-device#activity

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@KipInBraadzak: error komt me wel bekend voor.. Die kreeg ik volgens mij toen ik een grabber gebruikte die niet werkte, maar jouw screenshot ziet er prima uit.
Neem aan dat je in hyperion config wel /dev/video0 hebt staan en dat je niet toevallig meerdere processen hebt gestart (zodat device bezet is)?
Zou het ook niet zo weten.. Die "frame too small" geeft wel veel hits, maar lastig om er oplossingen uit te halen inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipInBraadzak
@CyBeRSPiN: /dev/video0 staat inderdaad in de configuratie. Er draait ook slechts 1 Hyperion- proces. Bij het testen doe ik ook steeds een killall om vervolgens het proces handmatig weer te starten met een eventueel aangepaste configfile. Het lijkt mij daarom ook niet aannemelijk dat er meerdere processen draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dan krijg je volgens mij ook wel de melding 'resource busy' oid.
Je hebt al heel veel geprobeerd, misschien toch nog verder graven rondom die foutmelding of issue loggen in github van hyperion. Het 'vervelende' is dat die grabber wel een nette screenshot levert en het daar ansich dus niet aan lijkt te liggen.

Nog een ander ding: weet je zeker dat ie de goede config file pakt? Had toevallig zelf gister hyperion.config.json aangepast zonder dat er verschil was, toen bleek ie een andere config file te pakken.
(Als je 'ps -ef' doet dan zie je als het goed is het pad van de configfile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipInBraadzak
CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:30:
Ja dan krijg je volgens mij ook wel de melding 'resource busy' oid.
Je hebt al heel veel geprobeerd, misschien toch nog verder graven rondom die foutmelding of issue loggen in github van hyperion. Het 'vervelende' is dat die grabber wel een nette screenshot levert en het daar ansich dus niet aan lijkt te liggen.

Nog een ander ding: weet je zeker dat ie de goede config file pakt? Had toevallig zelf gister hyperion.config.json aangepast zonder dat er verschil was, toen bleek ie een andere config file te pakken.
(Als je 'ps -ef' doet dan zie je als het goed is het pad van de configfile).
Ik heb het werkend gekregen!

Het viel me op dat de STK1160 grabber wel heel erg veel aangeraden werd rond 2012/2013, daarna leek de Fushicai UTV007 wat meer terrein te winnen qua stabiliteit en aanbevelingen. Hierop maar bedacht om mee terug in de tijd te gaan en een Raspbian installatie gepakt van 25-09-2013. Hierop was het een kwestie van SPI aanzetten, Hyperion installeren en eenmalig het volgende commando uitvoeren:
sudo sh -c "echo 'options easycap bars=0' >> /etc/modprobe.d/easycap.conf"
Herstart, en er was licht. Met mijn config was dus niets mis, het lijkt toch een driver- probleem te zijn. Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog iets aan. Bedankt voor je suggesties in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Dat driverprobleem is inderdaad bekend. Er zijn recente versies in omloop die gepatched zijn, waarbij ook de "Frame too small" meldingen weg zijn. Zowel STK1160, UTV007 alsook de Somagics zijn opzich prima aan de praat te kijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

HaTe

haat niet

Heeft iemand een idee hoe ik GTA V kan grabben met AtmoWin?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29

QinX

Shai-Hulud

Ik heb my samsung TV ook voorzien van DIY Ambilight.

179x WS2812 LEDs in combinatie met een Arduino Uno en Kodi.
Ik heb geen frame gebouwd maar met speciale dubbelzijdige tape de strips geplakt achter op de TV.

Het werkt super en de immersie is voor mij veel hoger geworden, ik hoef geen lampen meer aan te hebben om niet blind te raken bij felle scenes en het contrast tussen lichte en donkere scenes is geweldig

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heel gaaf hoor! kan niet wachten tot Ambivision hier binnenkomt (gebruikt dezelfde leds, enkel andere video-grab methode volgens mij). Zodra ik hem binnen heb (wordt volgende week verstuurd als alles goed is) al ik ook even een video plaatsen.

Wat voor speciale dubbelzijdige tape heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29

QinX

Shai-Hulud

Naja, of het echt special is weet ik niet.
http://nl.rs-online.com/w...-sided-foam-tapes/6861094

1mm dik en 6mm breed, transparant, plakt als een malle.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
nou, het hele zambilight blijkt een grote flop. 3 maanden geleden kregen ze een claim van philips en sindsdien hebben ze nooit meer iets van zich laten horen :(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

QinX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:33:
Ik heb my samsung TV ook voorzien van DIY Ambilight.

179x WS2812 LEDs in combinatie met een Arduino Uno en Kodi.
Ik heb geen frame gebouwd maar met speciale dubbelzijdige tape de strips geplakt achter op de TV.

Het werkt super en de immersie is voor mij veel hoger geworden, ik hoef geen lampen meer aan te hebben om niet blind te raken bij felle scenes en het contrast tussen lichte en donkere scenes is geweldig

[video]
Als ik dat filmpje zo zie herinner ik mij ineens dat ik naruto nog af moet kijken. :D
Ziet er verder goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
kaasaanfiets schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:36:
[...]

Als ik dat filmpje zo zie herinner ik mij ineens dat ik naruto nog af moet kijken. :D
Ziet er verder goed uit.
Die zijn net klaar met een filler-gedeelte :P dus je kan nog even wachten :P (tenminste... als je het over Naruto Shippuuden hebt... gewone naruto is al lang klaar :+ )

Als alles goed gaat wordt vandaag AmbiVision verstuurd. Zal nog wel even duren voor het daadwerkelijk binnen is... als de deadline niet verschuift... maar kan echt niet wachten om het te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
jimz93 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:35:
nou, het hele zambilight blijkt een grote flop. 3 maanden geleden kregen ze een claim van philips en sindsdien hebben ze nooit meer iets van zich laten horen :(
Ehm, dat had je toch al even aan zien komen als je de comments page had gechecked? Ik ben er ook uitgestapt, geld teruggekregen en heb m'n hoop nu op Ambivision gevestigd. Klinkt tot nu toe zeer hoopvol.
Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste