DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
catchingfire schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Ehm, dat had je toch al even aan zien komen als je de comments page had gechecked? Ik ben er ook uitgestapt, geld teruggekregen en heb m'n hoop nu op Ambivision gevestigd. Klinkt tot nu toe zeer hoopvol.
Heb alweer een hoop aantal maanden geleden de bestelling geplaatst, gisteren ook een refund aangevraagd.

Ambivision is wel een stuk duurder zag ik ($120) op dit moment wat minder gunstig :p

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik wacht nu al 2 maanden op mijn geld. Ze blijven wel mijn mails beantwoorden. Gister nog deze mail gehad:

Beste,

Het probleem is dat mensen die met paypal betaald hebben meestal een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account.
Dat wil dus zeggen als we dat geld terugstorten, en ze nadien een terugbetaling aanvragen aan hun creditkaart maatschappij, we 2 maal het geld moeten betalen.
Dat is niet de bedoeling.

We kunnen er echter ook niet achterkomen of mensen een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account of niet.

Dat is de reden dat we nu een oplossing aan het zoeken zijn hiervoor.

Mvg

Zambi

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
miicker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:21:
Ik wacht nu al 2 maanden op mijn geld. Ze blijven wel mijn mails beantwoorden. Gister nog deze mail gehad:

Beste,

Het probleem is dat mensen die met paypal betaald hebben meestal een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account.
Dat wil dus zeggen als we dat geld terugstorten, en ze nadien een terugbetaling aanvragen aan hun creditkaart maatschappij, we 2 maal het geld moeten betalen.
Dat is niet de bedoeling.

We kunnen er echter ook niet achterkomen of mensen een creditkaart gekoppeld hebben aan hun account of niet.

Dat is de reden dat we nu een oplossing aan het zoeken zijn hiervoor.

Mvg

Zambi
Komt de annulering de betaling van de creditcard dan niet terecht bij Paypal? Ik heb laatst nog iets met Paypal betaald via de creditcard die gekoppeld is, en heb het gewoon teruggekregen via paypal. Als dat grapje echt zou kunnen dan zouden paypal/verkopers daar echt niet mee akkoord gaan.

En heb gelukkig Ambivision gekocht in de beginperiode. heb 2 sets besteld voor 150$ (1 voor een mede-tweaker)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 28-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Waah schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:28:
[...]

Die zijn net klaar met een filler-gedeelte :P dus je kan nog even wachten :P (tenminste... als je het over Naruto Shippuuden hebt... gewone naruto is al lang klaar :+ )

Als alles goed gaat wordt vandaag AmbiVision verstuurd. Zal nog wel even duren voor het daadwerkelijk binnen is... als de deadline niet verschuift... maar kan echt niet wachten om het te installeren :+
Nou ben benieuwd naar onze Ambivision. Op de filmpjes ziet het er allemaal goed uit.

Ik hoop dat ik de juiste aansluitingen heb.

Hij moet tussen hdmi out van versterker en hdmi in van tv komen zodat alles(hdmi outputs) uit de versterker via ambivision werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
kaasaanfiets schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Nou ben benieuwd naar onze Ambivision. Op de filmpjes ziet het er allemaal goed uit.

Ik hoop dat ik de juiste aansluitingen heb.

Hij moet tussen hdmi out van versterker en hdmi in van tv komen zodat alles(hdmi outputs) uit de versterker via ambivision werkt.
HDMI splitter en een HDMi->vga kastje. Dat moet genoeg zijn. (1x hmdi-> hdmi+vga kan ook, maar kon ik niet goedkoop vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Waah schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:16:
[...]

HDMI splitter en een HDMi->vga kastje. Dat moet genoeg zijn. (1x hmdi-> hdmi+vga kan ook, maar kon ik niet goedkoop vinden)
Ik heb een HDMI splitter gewoon kabel 1 in 2 out.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/ms1I1wuVQ7J1S35XfgGHnJQ.jpg

En ik heb een analoge Hdmi naar vga kabel zonder kastje er tussen. Vraag me af of dit gaat werken want hdmi is digitaal en vga analoog dus hoe zou een vga input dit moeten kunnen lezen.
Afbeeldingslocatie: http://www.lunashops.com/images/upload/Image/mini-hdmi-to-vga-female-cab.jpg

Heb jij een actief kastje die van digitaal een analoog signaal maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
VGA naar DVI werkt ook... dus dit zal ook wel loslopen :) Waarschijnlijk doet de verzender of ontvanger dit?

We komen er vanzelf achter straks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
kaasaanfiets schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:27:
[...]

Ik heb een HDMI splitter gewoon kabel 1 in 2 out.
[afbeelding]
Los van dit topic, ik heb laatst zo'n splitterding gehaald, uiteraard chinees, net zoals die.
Ik wou het beeld van de xbox zowel op mijn monitor als de tv hebben, mooi makkelijk dacht ik, niet telkens kabels omwisselen.
Toen ik alles had aangesloten merkte ik dat wanneer je de beide outputs gebruikt, dat dat ding de sterkte door midden snijd, beide monitoren/tv's krijgen een beeld van 480p ipv 1080p.
Wanneer je een enkele uitgang aansluit werkt het wel met 1080p.

Ik weet niet hoe dat werkt in combinatie met al het ambi spul aangezien deze geen 1080p vraagt maar 480p (herinner mij vaag dat ik dit gelezen heb op de pagina van ambivision of zambilight o.i.d.). Of hierdoor bandbreedte bespaard blijft waardoor er wel een volwaardig 1080p en ambi ondersteuning uitkomt weet ik niet.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SmokingAces schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Los van dit topic, ik heb laatst zo'n splitterding gehaald, uiteraard chinees, net zoals die.
Ik wou het beeld van de xbox zowel op mijn monitor als de tv hebben, mooi makkelijk dacht ik, niet telkens kabels omwisselen.
Toen ik alles had aangesloten merkte ik dat wanneer je de beide outputs gebruikt, dat dat ding de sterkte door midden snijd, beide monitoren/tv's krijgen een beeld van 480p ipv 1080p.

Ik weet niet hoe dat werkt in combinatie met al het ambi spul aangezien deze geen 1080p vraagt maar 480p (herinner mij vaag dat ik dit gelezen heb op de pagina van ambivision of zambilight o.i.d.). Of hierdoor bandbreedte bespaard blijft waardoor er wel een volwaardig 1080p en ambi ondersteuning uitkomt weet ik niet.
Heb je een link naar het product?

Ik heb ambivision ook bij een medetweaker gereserveerd staan :) Dus hoop dat hij snel bij hem aan komt, dan bedenk ik me of ik het geld eraan uit wil geven. (als ik het geld van Zambi terug zou krijgen dan zou ik het sowieso wel doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
miicker schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:01:
[...]

Heb je een link naar het product?

Ik heb ambivision ook bij een medetweaker gereserveerd staan :) Dus hoop dat hij snel bij hem aan komt, dan bedenk ik me of ik het geld eraan uit wil geven. (als ik het geld van Zambi terug zou krijgen dan zou ik het sowieso wel doen!)
Dit product;
Linkje

Dit is de ebay lijst hoe die er nu uitziet met hdmi splitters;
Linkje

En deze heb ik nu besteld, deze heeft een externe voeding en ondersteunt hopelijk wel dubbel Full HD output.
Linkje
Er staat bij dat het een switch splitter is maar het hoort/is gewoon een splitter (als het goed is, kom ik achter zodra die binnen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Die laatste heb ik ook :P heb enkel getest met 1 kabel en dat ging wel goed. Heb geen 2e monitor bij de tv om 2x HD te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

SmokingAces schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Thanks for the head-up. Dat moet ik ook maar even gaan testen dan. Ik heb alleen geen full hd tv (LG 42pj350) maar een HD ready en ook geen 2 schermen.
Het zou mooi zijn als ik alle spulletje van tevoren in huis heb en dat ik niet eerst een maand moet wachten op spul uit china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
Waah schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:09:
Die laatste heb ik ook :P heb enkel getest met 1 kabel en dat ging wel goed. Heb geen 2e monitor bij de tv om 2x HD te testen....
Met een enkele kabel ging het ook goed (met het goedkope ebay dingetje zonder externe voeding).
Enkel wanneer de dubbele output beide gebruikt worden, of dit dan ligt aan de xbox of aan het apparaatdingetje zelf weet ik niet.
kaasaanfiets schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:22:
[...]

Thanks for the head-up. Dat moet ik ook maar even gaan testen dan. Ik heb alleen geen full hd tv (LG 42pj350) maar een HD ready en ook geen 2 schermen.
Het zou mooi zijn als ik alle spulletje van tevoren in huis heb en dat ik niet eerst een maand moet wachten op spul uit china
Misschien dat het hierbij wel goed gaat, dat je geen lagere reso of lagg krijgt (lage framerate o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

Op dit moment zie ik de Lightpack voor $79 (gratis verzenden) staan, en begint het toch enigszins te kriebelen... Maar toch wil ik vragen: Heeft er iemand ervaring met de Lightpack icm gamen? Dat is waarvoor ik 'm waarschijnlijk wil gebruiken, en het zou zonde zijn als de prestaties er erg op achteruit gaan. Ik had gelezen dat Prismatik de prestaties erg beïnvloed, maar Ambibox niet of nauwelijk, klopt dit?

Ambivision heb ik overwogen, maar gebruikt de input, en ik hoop de Lightpack voor drie monitoren te kunnen gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 31-05-2015 00:09 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 03:20
Ook ik wil graag mijn televisie voorzien van Ambivision maar ik zie nog nergens mensen staan die het daadwerkelijk geleverd hebben gekregen.
Dus zijn er al mensen die het in huis hebben.

En dan heb ik nog een vraag ik zou Ambivision dan willen aansluiten op de 2de HDMI uitgang van mijn receiver dan heb ik dus geen splitter nodig toch??
Ik heb ook nog composiet uit op de receiver is die ook te gebruiken (het gaat trouwens om een pioneer vsx-923-k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

- Geen splitter nodig dan inderdaad
- Compositiet uit op receiver is vaak alleen te gebruiken als de aangesloten bron ook via composiet loopt. In de praktijd heb je er daarom weinig aan helaas. Had ook de hoop det Composiet (tulp) -uit van de receiver te kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipInBraadzak
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 13:16
Iemand trouwens ervaring met het draaien van Hyperion icm usb grabber op een Raspberry 2 ten opzichte van de eerste versie qua snelheid? Draai nu Hyperion op de eerste versie waarbij toch, ondanks dat het niet heel erg opvalt, een kleine vertraging merkbaar is tussen het beeld op tv en de LEDs. Heb een Raspberry 2 liggen die nu nog geen vast doel heeft, maar dan moet het natuurlijk wel zin hebben om deze moeite erin te steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

OpenELEC is veel sneller op Pi2, maar verschil in hyperion snelheid is me niet opgevallen. Was op de Pi1 al prima voor mij (en ik voeg bewust delay/smoothing toe, want wil niet te snel knipperende lampjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 15:17
Heb een hele tijd zitten prutsen met een Lightpack op mijn ouya, maar kreeg het niet goed werkende! Of hij deed geen capture of de frame rate dropte zo laag dat ik het gewoon heb afgezet uit frustratie..

Nu vroeg ik mij af of ik altijd een drop in frame rate ga hebben met oplossingen zoals lightpack? ( op rpi bvb?)

En in welke mate verschild een lightpack tegenover een AmbiVision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:34
CyBeRSPiN schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:12:
OpenELEC is veel sneller op Pi2, maar verschil in hyperion snelheid is me niet opgevallen. Was op de Pi1 al prima voor mij (en ik voeg bewust delay/smoothing toe, want wil niet te snel knipperende lampjes)
Zelfde ervaring hier. Op de Pi2 draait alles een stuk soepeler, maar op de Pi1 was het ook prima. Bij mij was overschakelen tussen beeld van de grabber en van OpenElec ook nagenoeg instant, in ieder geval niet langzamer dan de TV nodig had om van input te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
Iemand een AmbiVision double pack besteld en er maar 1 nodig heeft? Ik ben wel geinterreseerd om te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Er is een update vanuit het Ambivision kamp inclusief foto's.

Na enige vertraging zijn ze bijna gereed om te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vikdb schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:51:
Iemand een AmbiVision double pack besteld en er maar 1 nodig heeft? Ik ben wel geinterreseerd om te delen :)
Hey vikdb,

Indien niemand mij nog is voor geweest, heb ik zeker wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:18:
[...]

Hey vikdb,

Indien niemand mij nog is voor geweest, heb ik zeker wel interesse!
stuur je even een pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nelus82 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:47:
Er is een update vanuit het Ambivision kamp inclusief foto's.

Na enige vertraging zijn ze bijna gereed om te verzenden.
Dat hoor ik al een paar weken :P
Minder ouwehoeren en meer versturen :P

Ze hebben een verzendorder gekocht, dus alles moet in 1 keer. Waarschijnlijk alles in 1 container. Dus nu is het wachten tot ze allemaal klaar zijn....

I want it! i want it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 08:33
Hallo, na de aanschaf van een nieuwe tv ben ook ik eens gaan zoeken naar backlight solutions. Ambivision lijkt mij ook de ideale oplossing. Is er mogelijk nog een mede-tweaker die een duo set heeft waarvan hij/zij de 2e niet nodig heeft zou ik deze wel willen overnemen.
Ik ben iig erg enthousiast geworden over Ambivision dus ben erg benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Zit ook te denken om deze aan te schaffen?

Voor een 55" scherm 3 perks denk ik?
De basis kit, 1 connector pack en 2x extra 25 LED strips.

100 + 25 + 25
nodig 55 x 2.4 = 132

Hoop dat de levering dan evengoed een beetje snel, iemand al ervaring?

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
@falcon: Bij mijn weten zijn ze nog niet met de verzending begonnen, ze hebben wat vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Kun je bij Ambivision ook los een pack van +25 LEDs kopen?
Ik doe namelijk samen met een tweaker die een duo pack heeft gekocht, echter heb ik een 49" TV, en standaard is het voo 42" geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Volgens mij wel, alleen het connector pack is voor bestaande klanten die t project steunen.

Edit

Heb de volgende perks besteld;
Connectivity Pack, Single Pack, 2x Longer LEDs strip (+25 LEDs)

Hopelijk gaan ze snel beginnen met versturen :D

[ Voor 49% gewijzigd door Fr0zenFlame op 22-06-2015 19:42 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vorige week een switcher op basis van https://github.com/Hwulex/hyperion-config-switch geimplementeerd, moest er nog behoorlijk wat aan tweaken om het op OpenElec op de achtergrond te laten werken. (Gedoe met linux STDIN en zeer beperkte packages op OpenElec (BusyBox)).

Maar werkt nu perfect:
als Marantz AVR aan gaat / input naar TV gaat: hyperion (her)starten en schakelen met grabber config (default)
als AVR op input MPLAY gaat: hyperion herstarten met Kodi config
als AVR uit gaat: hyperion afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Schamper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:56
CyBeRSPiN schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:29:
Vorige week een switcher op basis van https://github.com/Hwulex/hyperion-config-switch geimplementeerd, moest er nog behoorlijk wat aan tweaken om het op OpenElec op de achtergrond te laten werken. (Gedoe met linux STDIN en zeer beperkte packages op OpenElec (BusyBox)).

Maar werkt nu perfect:
als Marantz AVR aan gaat / input naar TV gaat: hyperion (her)starten en schakelen met grabber config (default)
als AVR op input MPLAY gaat: hyperion herstarten met Kodi config
als AVR uit gaat: hyperion afsluiten.
Zou je jouw switcher misschien kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ondertussen zijn er op de Indiegogo van de Ambivision al mensen die hem binnen hebben gekregen, aangezien het hier aardig rustig is, ga ik er van uit dat het hier nog niet zover is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik wacht er ook nog op, ben redelijk laat ingestapt dus hoop wel dat ik bij deze batchverwerking zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:50
Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels een smart TV, gelijk ook even getest of mijn HDMI splitter wel CEC ondersteunt. De TV en OpenElec werkte direct samen via CEC. Ook met de splitter er tussen blijft het gewoon werken!

Mochten iemand dus nog een HDMI splitter 1080p + CEC zoeken dan kan ik deze aanraden:
http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik heb een trackingnummer gekregen voor AmbiVision. Is gister bij Export Customs in China vertrokken. Dus nu nog afwachten. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Waah schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:01:
Ik heb een trackingnummer gekregen voor AmbiVision. Is gister bij Export Customs in China vertrokken. Dus nu nog afwachten. Ben erg benieuwd!
Same here. Connectivity pack en de Ambivision zijn allebei onderweg. Had gehoopt dat ze hier voor mijn vakantie zouden zijn, maar ik gok dat dit niet voor de 18e is bezorgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

DjVe

Hatsaflats!

Jup, ik kreeg ook een mail. Super! De VGA->HDMI adaper ligt klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Voor de zelfbouwers is dit wel interessant denk ik,
http://hackaday.com/2015/...tter-is-also-a-decrypter/

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
De AmbiVision is ondertussen gearriveerd. Ik heb de LED's achter mijn TV geplakt en het apparaatje aangesloten zoals de handleiding. Alleen de LED's gaan nog niet aan bij mij...

Reactie van Ambivision op een email was vrij snel. Zo even Skypen met die mensen en kijken wat ik fout gedaan heb ;) (waarschijnlijk is het weer iets simpels....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sorted.bits schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:36:
De AmbiVision is ondertussen gearriveerd. Ik heb de LED's achter mijn TV geplakt en het apparaatje aangesloten zoals de handleiding. Alleen de LED's gaan nog niet aan bij mij...

Reactie van Ambivision op een email was vrij snel. Zo even Skypen met die mensen en kijken wat ik fout gedaan heb ;) (waarschijnlijk is het weer iets simpels....).
nice! kan niet wachten tot ik hem ook krijg... welke verzender gebruiken ze? kan ik daar rekening mee houden.

En de manual al doorgenomen? :9 die staat online ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Waah schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:49:
[...]

nice! kan niet wachten tot ik hem ook krijg... welke verzender gebruiken ze? kan ik daar rekening mee houden.

En de manual al doorgenomen? :9 die staat online ergens.
Hij kwam bij mij gewoon met Post NL. Het probleem bij mij zit hem in de aansluiting van de LED naar de AmbiVision. Een kapotte 3.5mm jack.

Halve middag met ze zitten skypen/chatten. Aardige lui en nog steeds een super cool product. De kwaliteit van het apparaat is ook boven verwachting en een productie foutje kan altijd natuurlijk.

EDIT:
Nieuwe 3.5mm jack er aan en gaan met die banaan.

YouTube: AmbiVision Demo Mode

[ Voor 10% gewijzigd door sorted.bits op 12-07-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
sorted.bits schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:06:
[...]

Hij kwam bij mij gewoon met Post NL. Het probleem bij mij zit hem in de aansluiting van de LED naar de AmbiVision. Een kapotte 3.5mm jack.

Halve middag met ze zitten skypen/chatten. Aardige lui en nog steeds een super cool product. De kwaliteit van het apparaat is ook boven verwachting en een productie foutje kan altijd natuurlijk.

EDIT:

Ziet er heel gaaf uit! Een vraagje nog...

Wat is jou trackibg historie? :9
Dan weet ik wanneer ik hem zelf ongeveer kan verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Waah schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Ziet er heel gaaf uit! Een vraagje nog...

Wat is jou trackibg historie? :9
Dan weet ik wanneer ik hem zelf ongeveer kan verwachten :+
http://track-chinapost.co...il.php?code=RI539444817CN

Weinig info verder... Mijn connectivity pack heeft dezelfde logs. Dus die zal er deze week ook wel zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sorted.bits schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:06:
[...]

EDIT:

Ziet er goed uit!

Ik kan een setje overnemen van een andere Tweaker, die heeft een duo-pack besteld, maar standaard is het geloof ik voor 42" tv's, mijn tv is 49", maar wel een nieuw model zonder randen o.i.d., denk je dat ik dan toch nog extra LED's aan moet schaffen, of zou het ook mooi zijn zonder extra LED's?

Daarbij, kan iemand me vertellen wat er in een connectivity pack zit, dan kan ik die onderdelen alvast los bestellen (een HDMI switch heb ik bijvoorbeeld al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
miicker schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Ziet er goed uit!

Ik kan een setje overnemen van een andere Tweaker, die heeft een duo-pack besteld, maar standaard is het geloof ik voor 42" tv's, mijn tv is 49", maar wel een nieuw model zonder randen o.i.d., denk je dat ik dan toch nog extra LED's aan moet schaffen, of zou het ook mooi zijn zonder extra LED's?

Daarbij, kan iemand me vertellen wat er in een connectivity pack zit, dan kan ik die onderdelen alvast los bestellen (een HDMI switch heb ik bijvoorbeeld al)
Ik heb wel extra LEDs besteld. Ze bevelen het aan bij TV's groter dan 42" en die van mij is 47". Ik heb wel een aantal LEDs over maar of het genoeg was geweest, weet ik niet.

Connectivity pack: volgens mij bevat die HDMI splitter, HDMI -> VGA converter en een aantal kabels ofzo. Ik kan het je deze week vast vertellen als hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb bij miniinthebox een VGA naar HDMI converter gekocht voor een paar euro. Mijn AVR heeft al een dubbele HDMI uit, dus splitten hoef ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Wiebeltje schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:56:
Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels een smart TV, gelijk ook even getest of mijn HDMI splitter wel CEC ondersteunt. De TV en OpenElec werkte direct samen via CEC. Ook met de splitter er tussen blijft het gewoon werken!

Mochten iemand dus nog een HDMI splitter 1080p + CEC zoeken dan kan ik deze aanraden:
http://www.aliexpress.com...with-HDCP/1963219095.html
Toch een gevalletje helaas.... Ik ben vandaag aan de slag gegaan om mijn led strip aan te sturen etc. Dat is gelukt. Vervolgens wil ik die frame-grabber aan de praat krijgen en kom ik er echter dat ik echt een HDMI-switch heb. Ik kan wisselen tussen 2 outputs, hij splitst het signaal niet in twee :'( .

Ik zal dus een echte splitter moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik wacht ook nog steeds op mijn pakketje.
Heb een basis pakket, een connectivity pack en twee extra LED strips omdat ik een 55" TV heb.
De tv is net nieuw en hangt al mooi aan de muur, alleen nu dus nog wachten op de AmbiVision set, wilde bijna voor Philips gaan maar door dit project toch maar voor een Samsung gegaan :)

Heb echter op voorhand een aantal vragen, hoop dat iemand hier een oplossing/ervaring mee heeft:

1) Aangzien ik een wat oudere versterker heb, namelijk de Onkyo HT-R380 kan ik geen 4K (UHD) afspelen vanaf mn Kodi media center PC (Intel NUC i5) via de receiver naar mn TV (kan alleen FullHD doorgeven). Dus ik heb besloten al mn apparaten direct op mn TV aan te sluiten en vervolgens met een HDMI (ARCH) kabel het geluid via de receiver af te laten spelen.

Werkt prima, maar dan is mn hele plan om het video signaal dat vanaf mn receiver naar mn TV ging verpest aangezien alle apparaten nu direct op de TV zitten i.p.v. op de receiver. Hier moest nu net via een HDMI splitter de Ambivision KIT tussen... Is er een ander video out signaal aanwezig op de Samsung TV dat ik kan (mis)bruiken, hoop het wel anders ben ik genoodzaakt alles toch weer op de receiver aan te sluiten :(

Afbeeldingslocatie: https://www.avforums.com/image.php?imageparameters=editorial/products/07a684597e84f0c3db6ab091e1316d08_8691.jpg%7C500%7C1%7C0

2) Ik ga er even vanuit dat de gehele LED strip van het basis pakket op een rol zit, en dat deze zelfklevend is? Hoe doe je dat precies met de hoeken op de achterkant van je TV? Zijn hier speciale hoekblokjes meegeleverd?

[ Voor 4% gewijzigd door Fr0zenFlame op 13-07-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
1) Dan moet er een Video OUT op zitten. En deze moet tegelijk het beeld kunnen versturen. Anders gaat het inderdaad lastig worden. Eventueel een HDMI-Switch plaatsen, daar alles op aansluiten en dat weer op de HDMI-splitter aansluiten? Dan verwissel je van input met de switch...

Het blijft niet ideaal maar goed.

2) Het lijkt mij dat de hele strip zelfklevend is maar ik heb hem nog niet binnen. Hoeken moet je buigen volgens mij. Er zijn ook wel hoekstukjes voor LED te krijgen, maar die zitten er niet bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fr0zenFlame schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:05:
Ik wacht ook nog steeds op mijn pakketje.
Heb een basis pakket, een connectivity pack en twee extra LED strips omdat ik een 55" TV heb.
De tv is net nieuw en hangt al mooi aan de muur, alleen nu dus nog wachten op de AmbiVision set, wilde bijna voor Philips gaan maar door dit project toch maar voor een Samsung gegaan :)

Heb echter op voorhand een aantal vragen, hoop dat iemand hier een oplossing/ervaring mee heeft:

1) Aangzien ik een wat oudere versterker heb, namelijk de Onkyo HT-R380 kan ik geen 4K (UHD) afspelen vanaf mn Kodi media center PC (Intel NUC i5) via de receiver naar mn TV (kan alleen FullHD doorgeven). Dus ik heb besloten al mn apparaten direct op mn TV aan te sluiten en vervolgens met een HDMI (ARCH) kabel het geluid via de receiver af te laten spelen.

Werkt prima, maar dan is mn hele plan om het video signaal dat vanaf mn receiver naar mn TV ging verpest aangezien alle apparaten nu direct op de TV zitten i.p.v. op de receiver. Hier moest nu net via een HDMI splitter de Ambivision KIT tussen... Is er een ander video out signaal aanwezig op de Samsung TV dat ik kan (mis)bruiken, hoop het wel anders ben ik genoodzaakt alles toch weer op de receiver aan te sluiten :(

[afbeelding]

2) Ik ga er even vanuit dat de gehele LED strip van het basis pakket op een rol zit, en dat deze zelfklevend is? Hoe doe je dat precies met de hoeken op de achterkant van je TV? Zijn hier speciale hoekblokjes meegeleverd?
Is dat een HU7500? Komt me bekend voor namelijk :)
De scart kun je gebruiken als video-out voor de Tuner (tv zenders), mits je de CI+ module gebruikt, maar helaas niet voor beeld van aangesloten apparaten en evenmin voor Apps (bijv Youtube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Yep idd de EU55HU7500, thnx voor je reactie. Wordt dan toch alles weer op de receiver dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik ben van plan een Lightberry te bestellen voor mijn televisie. Hierbij wil ik graag dat alle apparaten die ik aangesloten heb op mijn televisie, hiermee overweg kunnen. Het gaat dus om mijn KPN Xperia box (SCART, kan eventueel ook via HDMI), Chromecast (HDMI) & Computer (HDMI). Wat heb ik allemaal nodig om dit allemaal voor elkaar te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door MurtnR op 14-07-2015 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:20
MurtnR schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 02:06:
Ik ben van plan een Lightberry te bestellen voor mijn televisie. Hierbij wil ik graag dat alle apparaten die ik aangesloten heb op mijn televisie, hiermee overweg kunnen. Het gaat dus om mijn KPN Xperia box (SCART, kan eventueel ook via HDMI), Chromecast (HDMI) & Computer (HDMI). Wat heb ik allemaal nodig om dit allemaal voor elkaar te krijgen?
Goedemorgen MurtnR,

Een mediacenter, versterker of iets in die geest (1.) waarop je al deze apparaten aansluit bij inkomend videosignaal. Vervolgens outgoing HDMi naar het pakket van LightBerry (2.)

Samengevat;
1. Een source verzamelplek waarbij je dus alles binnen laat komen en je 1 output krijgt.
2. De HDMI Kit van LightBerry.

Dat is alles :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Fr0zenFlame schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:05:
Yup, de LED strip is gewoon langer dan de standaard en zit op 1 rol. Verder zit er inderdaad een plakstrip achter op de LED's.

Er worden 3 hoekblokjes meegeleverd, deze heb ik echter niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sorted.bits schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Yup, de LED strip is gewoon langer dan de standaard en zit op 1 rol. Verder zit er inderdaad een plakstrip achter op de LED's.

Er worden 3 hoekblokjes meegeleverd, deze heb ik echter niet gebruikt
Ik kan meedoen met een andere tweaker, ik heb echter een grotere tv, ik heb contact opgenomen met AmbiVision, en ik kan gewoon los "+25 LED's" bestellen, heb je echter enig idee hoe ik dit dan aansluit? Moet ik dan zelf gaan solderen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
miicker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Ik kan meedoen met een andere tweaker, ik heb echter een grotere tv, ik heb contact opgenomen met AmbiVision, en ik kan gewoon los "+25 LED's" bestellen, heb je echter enig idee hoe ik dit dan aansluit? Moet ik dan zelf gaan solderen o.i.d.?
Het kan wezen dat het ook gewoon 2 ledstrips zijn, geen idee hoe ze dat oplossen in dat soort gevallen. Er moest op een gegeven moment een formulier ingevuld worden waar je dit soort info op aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Er zijn speciale led-connectors waarbij je niet hoeft te solderen. Hetzelfde als de hoekstukjes die je bij de set krijgt lijkt me.

Hopelijk komt die van mij vandaag binnen, dan kan ik foto's maken en het laten zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik zit hier nog te wachten op de connectivity pack. Beetje jammer dat die er nog niet is. Ik heb op dit moment alleen nog de laptop van mijn dochter er op aangesloten gehad, maar dat werkte niet super.

(Kon niet makkelijk VGA + HDMI voor elkaar krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:56
hey Deploy,

Ik heb hetzelfde issue. Mijn leds gingen initieel aan (en werkte ook best aardig!) Daarna ginge ze allemaal naar de default kleur die je ook ziet in de settings (wit). Na een reset van ambivision wilde de LEDS helemaal niet meer aan.

Heb jij voor mij de Skypenaam van die lui? Dan kan ik ze ook eens aan de tand gaan voelen. Het was net zo gaaf (YouTube: Ambivison test korte crappy test hier)

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb het hier binnen en werkend!
Erg blij mee. Instellen is even zoeken zonder on-screen menu maar het werkt goed. Het flikkert nog wel wat omdat het erg snel verversen kan. Maar dat is in te stellen.
Er is eigenlijk geen lag zichtbaar voor mij.

Unboxing:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mVZ4TIll.jpg

En een snelle test:
[YouTube: https://youtu.be/-9ifmbER7LM]

De strip is te plakken, hoekjes kun je gewoon buigen want de tape is erg sterk (3M). Heb het zelf strak tegen de rand geplakt.

Erg netjes werkt de "black bar" modus. Als er zwarte randen aan de zijkant of bovenkant van het beeld zit, kan je instellen dat de kleuren wel blijven werken. Dit werkt real-time.

Enige wat me opviel was dat bij een kort geel beeld van de tour de france de LEDS felgroen werden :+ maar verder werkt het prima.

[ Voor 37% gewijzigd door Waah op 14-07-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:29:
Erg blij mee. Instellen is even zoeken zonder on-screen menu maar het werkt goed. Het flikkert nog wel wat omdat het erg snel verversen kan. Maar dat is in te stellen.

Unboxing:
[afbeelding]

En een snelle test:
[video]

De strip is te plakken, hoekjes kun je gewoon buigen want de tape is erg sterk (3M). Heb het zelf strak tegen de rand geplakt.

Erg netjes werkt de "black bar" modus. Als er zwarte randen aan de zijkant of bovenkant van het beeld zit, kan je instellen dat de kleuren wel blijven werken. Dit werkt real-time.

Enige wat me opviel was dat bij een kort geel beeld van de tour de france de LEDS felgroen werden :+ maar verder werkt het prima.
Ziet er heel gaaf uit!
Kun je je opstelling neerzetten (dus hoe je alles aangesloten hebt),
Ik neem aan dat het beeld niet rechtstreeks op je tv aangesloten is (de kabel)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Zelf heb ik alles thuis via mijn receiver aangesloten. Geen insteekkaart voor tv dus, alles met kastjes.
Ik heb het als volgt aangesloten:

Alle apparaten op de receiver (chromecast/media player/Wii U/Decoder/PS3)
HDMI kabel van receiver naar ingang splitter (afbeelding 2)
Vanuit de splitter een HDMI naar de tv(afbeelding2) en 1 naar de HMDI->VGA (afbeelding 3)
De VGA komt dan in de Ambivision (afbeelding 4)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dN0qDiIl.jpg

Eigenlijk verstuur je het signaal 2x met de splitter. 1x naar de tv en 1x naar de HMDI->vga->Ambivision

Dit is 1 methode. Er zijn er meer :
Via een pc/laptop
Via een scart out (moet je tv wel ondersteunen, werkt enkel met beelden van de tv zelf, dus niet aangesloten apparatuur)

Als je geen receiver hebt, maar wel alles via HDMI hebt aangesloten op de tv kan je ook een HDMI Switch halen. Daar sluit je dan al je apparaten op aan, en de 1e kabel naar de tv hang je de ambivision dan tussen met een splitter.

Ik heb geen connectivity pack besteld trouwens, maar destijds uit China een splitter en hmdi->vga besteld. HDMI-CEC heb ik niet getest met de splitter, maar voor splitsen werkt die dus sowieso.

Nog even een filmpje van in het donker. Bij muziek-clips krijg je een echte disco :P maar bij normaal kijken stoort het niet echt. Mijn vriendin moest ik er op wijzen na 10 minuten kijken. " oh ja werkt mooi" :+
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VSjzbT6Ta1M]
Wat me nog het meest "opvalt" is dat wanneer er op beeld flitsen zijn (van camera's bijvoorbeeld, of flitsende beelden) je dit ook direct ziet in de LEDS. Die gaan ook heel kort, heel fel. Alsof er echt een flits in je huiskamer komt. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 14-07-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:04:
Zelf heb ik alles thuis via mijn receiver aangesloten. Geen insteekkaart voor tv dus, alles met kastjes.
Ik heb het als volgt aangesloten:

Alle apparaten op de receiver (chromecast/media player/Wii U/Decoder/PS3)
HDMI kabel van receiver naar ingang splitter (afbeelding 2)
Vanuit de splitter een HDMI naar de tv(afbeelding2) en 1 naar de HMDI->VGA (afbeelding 3)
De VGA komt dan in de Ambivision (afbeelding 4)

[afbeelding]

Eigenlijk verstuur je het signaal 2x met de splitter. 1x naar de tv en 1x naar de HMDI->vga->Ambivision

Dit is 1 methode. Er zijn er meer :
Via een pc/laptop
Via een scart out (moet je tv wel ondersteunen, werkt enkel met beelden van de tv zelf, dus niet aangesloten apparatuur)

Als je geen receiver hebt, maar wel alles via HDMI hebt aangesloten op de tv kan je ook een HDMI Switch halen. Daar sluit je dan al je apparaten op aan, en de 1e kabel naar de tv hang je de ambivision dan tussen met een splitter.

Ik heb geen connectivity pack besteld trouwens, maar destijds uit China een splitter en hmdi->vga besteld. HDMI-CEC heb ik niet getest met de splitter, maar voor splitsen werkt die dus sowieso.

Nog even een filmpje van in het donker. Bij muziek-clips krijg je een echte disco :P maar bij normaal kijken stoort het niet echt. Mijn vriendin moest ik er op wijzen na 10 minuten kijken. " oh ja werkt mooi" :+
[video]
Wat me nog het meest "opvalt" is dat wanneer er op beeld flitsen zijn (van camera's bijvoorbeeld, of flitsende beelden) je dit ook direct ziet in de LEDS. Die gaan ook heel kort, heel fel. Alsof er echt een flits in je huiskamer komt. 8)
Ziet er mooi uit!
Ik ben van plan het als volgt te doen:
Xbox 360/PS4/Horizon/PC/Blu-Ray > 5 in 1 out HDMI switch
HDMI switch > HDMI Splitter
HDMI Splitter > TV
HDMI Splitter > AmbiVision

Dat zou moeten werken toch?

Wat voor receiver gebruik je? Ik ben slechts een student dus heb geen enorm budget, maar wat zijn de verdere voordelen van een receiver t.a.v. een HDMI Switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Dat zou moeten werken! Ik heb zojuist met de Ambivision lui gesproken en de jack plug is waarschijnlijk de boosdoener. Morgen een nieuwe er aan solderen en dan weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Ziet er mooi uit!
Ik ben van plan het als volgt te doen:
Xbox 360/PS4/Horizon/PC/Blu-Ray > 5 in 1 out HDMI switch
HDMI switch > HDMI Splitter
HDMI Splitter > TV
HDMI Splitter > AmbiVision

Dat zou moeten werken toch?

Wat voor receiver gebruik je? Ik ben slechts een student dus heb geen enorm budget, maar wat zijn de verdere voordelen van een receiver t.a.v. een HDMI Switch?
Klinkt goed. Je mist alleen 1 onderdeel. De ambivision heeft geen hdmi maar vga. Dus er moet nog een hdmi->vga bij die 1080p ondersteund. Kan morgen mijn bestelde items wel plaatsen. Of je moet de connection kit bestellen.

Receiver heb ik mijn speakers aan. Dat is het voordeel. Maar een receiver kan vaak ook slim schakelen (heb zelf een universele remote). Sommige hdmi switches moet je met de hand omzetten en sommige schakelen automatisch op basis van signaal. Maar een receivet heeft enkel nut als je losse speakers of een surround set hebt.

Mijn jack plug zat ook niet heel strak vastgedraaid.... Maar geen schade.
En handleiding van ambivision inc hoe aan te sluiten: https://ambivision.tv/images/Doc/Manual.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 14-07-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Klinkt goed. Je mist alleen 1 onderdeel. De ambivision heeft geen hdmi maar vga. Dus er moet nog een hdmi->vga bij die 1080p ondersteund. Kan morgen mijn bestelde items wel plaatsen. Of je moet de connection kit bestellen.

Receiver heb ik mijn speakers aan. Dat is het voordeel. Maar een receiver kan vaak ook slim schakelen (heb zelf een universele remote). Sommige hdmi switches moet je met de hand omzetten en sommige schakelen automatisch op basis van signaal. Maar een receivet heeft enkel nut als je losse speakers of een surround set hebt.

Mijn jack plug zat ook niet heel strak vastgedraaid.... Maar geen schade.
En handleiding van ambivision inc hoe aan te sluiten: https://ambivision.tv/images/Doc/Manual.pdf
Ja ik was de HDMI naar VGA vergeten te melden, maar die mag uiteraard niet ontbreken. Je geeft aan 1080p, maar ik heb tot nu toe alles 4K ready (een HDMI switch die 4K ondersteund heb ik al), deze heeft een IR ontvanger met afstandsbediening en schakelt sowieso naar de input op basis van signaal (heb de switch nog niet getest trouwens) :P

Maar nog 1 vraag was onbeantwoord, welke receiver heb je?

Ik zie je lijstje graag tegemoet morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:43
Heb afgelopen weekend ook mijn Ambivison binnen gekregen, had een verlengde versie (extra led strip) gekocht omdat ik een 65 inch TV heb, en was mooi een lengte op de rol met de leds. dus geen omkijken naar. Instellen wat lastig omdat je door het hele menu heen moet, en je soms niet precies weet hoever je in het menu bent, omdat er erg veel instellingen zijn. Maar ben meer dan tevreden, is een mooie aanvulling op de tv.
Wat ik me af vraag, heb het via een Onkyo 636 aangesloten, heeft een extra HDMI uitgang, dus geen aparte splitter nodig. Maar heb de indruk dat het goed werkt op alle aangesloten extra randapparatuur waaronder een Sat ontvanger, BD player, maar dat het als ik direct tv kijk, hetgeen ook op de Onkyo aangesloten is via de HDMI 3 (CEC, ook voor het DD geluid) de effecten stuk minder zijn? Iemand een idee hoe dit anders te doen?
Verder is het een hele mooie aanvulling, eerder had ik altijd een Ambilight TV, maar tja Philips loopt stukken achter tegenwoordig op UHD gebied, jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Nedje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:34:
Dat zou moeten werken! Ik heb zojuist met de Ambivision lui gesproken en de jack plug is waarschijnlijk de boosdoener. Morgen een nieuwe er aan solderen en dan weer eens proberen!
Ik snap nog niet waarom een jack een boosdoener kan zijn voor een niet werkende Ambivision. Waarom is die jack noodzakelijk dan?

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NeoFoX schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:40:
[...]

Ik snap nog niet waarom een jack een boosdoener kan zijn voor een niet werkende Ambivision. Waarom is die jack noodzakelijk dan?
Zo is de ledstrip aangesloten op de ambivision. :+

Ik heb dat idee dat de kleuren bij TV minder zijn ook. Het ligt erg aan de content soms. Bij normale tv erg rustige en donkere verlichting. Maar bij bijvoorbeeld een shot van iemand voor een rood gordijn worden de kleuren een stuk feller. Vanavond nog maar even prutsen.

Snel wisselen tussen Ambilight helderheden en 3D ambilight (side by side) heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb gisteren mijn set ook binnen gekregen. Qua bediening snap ik er nog niet heel veel van, maar ik heb de handleiding nog niet gelezen :P Ik ga vanavond alles maar eens aansluiten op de tv. Eerste indruk is goed, maar vind het wel jammer dat de voedingskabel zo kort is (tv hangt aan de muur en kabel moet dus door een gootje in de muur).

Ik kreeg ook direct een mail dat er nieuwe firmware beschikbaar is: https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
NeoFoX schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:40:
[...]

De jackplug wordt inderdaad gebruikt om de LED's aan ambivision aan te sluiten. Conclusie bij mij was: LEDS krijgen niet genoeg stroom. Vanavond zelf proberen op te lossen, als dat niet wordt worden er nieuwe kabels opgestuurd. Wat mij betreft goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nedje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:12:
[...]

De jackplug wordt inderdaad gebruikt om de LED's aan ambivision aan te sluiten. Conclusie bij mij was: LEDS krijgen niet genoeg stroom. Vanavond zelf proberen op te lossen, als dat niet wordt worden er nieuwe kabels opgestuurd. Wat mij betreft goede service!
Bij mij was het ook de jack-plug. Ik heb er een nieuwe (METALEN!) aangesoldeerd en toen was het probleem opgelost. Aangezien de plug wel wat warm wordt zou ik metaal wel aanraden voor de jack plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Dank voor je reactie depl0y. Ik heb gisteravond een aantal 3'5mm stereo plugs besteld van metaal, was een eurotje. Het is jaaaaaren geleden dat ik iets heb zitten solderen dus maar eens kijken of ik nog enigszins de skills in huis hebt.

Ik update vanavond! Fijn om te horen dat het bij aan jou kant in ieder geval werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

sorted.bits schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Bij mij was het ook de jack-plug. Ik heb er een nieuwe (METALEN!) aangesoldeerd en toen was het probleem opgelost. Aangezien de plug wel wat warm wordt zou ik metaal wel aanraden voor de jack plug
Bij mij zit bij beide kits er al een metalen jack aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Dat is correct DjVE; maar in sommige gevallen functioneert deze niet correct en hebben zowel ik als Depl0y er voor gekozen deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nedje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:43:
Dat is correct DjVE; maar in sommige gevallen functioneert deze niet correct en hebben zowel ik als Depl0y er voor gekozen deze te vervangen.
Ben benieuwd of het dan bij jou ook verholpen is. Hier was het solderen in 5 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Update volgt, vanavond eerst uit eten. Daarna soldeer ik de boel even aan elkaar! Ik hoop dat het daarmee opgelost is, mijn vriendin baalde als een stekker toen ik vertelde dat het ermee gestopt was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Waah schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:29:

Unboxing:
[afbeelding]

En een snelle test:
[video]

Ik zit je demo net even te bekijken, maar volgens mij moet je nog wat tweaken met de instellingen. Check maar eens op 14 seconde naar de hoek linksonder. Je ziet dat de LEDs er net naast zitten qua kleur op die hoek (hoofd van Bart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
DjVe schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Ik zit je demo net even te bekijken, maar volgens mij moet je nog wat tweaken met de instellingen. Check maar eens op 14 seconde naar de hoek linksonder. Je ziet dat de LEDs er net naast zitten qua kleur op die hoek (hoofd van Bart)
Ja, dat moet je wel even goed doen. Even de LEDs tellen per kant en dan dat invoeren via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DjVe schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Sowieso moet ik de instellingen nog even checken, maar het aantal leds heb ik wel degelijk goed ingevoerd. Zelf denk ik dat OF de 3D modus aanstaat waardoor de kleuren niet lijken te kloppen, of hij interpreteert het niet goed op dat punt.

Zoals ik al zei: Tour-de-france-geel maakte die ook felgroen van :+ maar zal vanavond even met wat speciale testvideo's testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ook de firmware even geupdate al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Ik hoop dat het iets software matigs is. Word die strip van een of twee/meedere kanten gevoed? Bij de WS2812B ledstrip die ik heb wordt geadviseerd om elke 1-2 meter de kabel te voeden. Anders kun je namelijk hebben dat op het eind van de strip de kleuren niet meer helder zijn / niet correct weergegeven worden. Dit vanwege de weerstand in de strip. Als de stroom 4 meter naar de led moet en 4 meter terug dan zou het voltage namelijk te veel zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Wiebeltje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:48:
Ik hoop dat het iets software matigs is. Word die strip van een of twee/meedere kanten gevoed? Bij de WS2812B ledstrip die ik heb wordt geadviseerd om elke 1-2 meter de kabel te voeden. Anders kun je namelijk hebben dat op het eind van de strip de kleuren niet meer helder zijn / niet correct weergegeven worden. Dit vanwege de weerstand in de strip. Als de stroom 4 meter naar de led moet en 4 meter terug dan zou het voltage namelijk te veel zakken.
Hij krijgt aan beide zijdes voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DjVe schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Hij krijgt aan beide zijdes voeding.
Oh daar is dat witte clipje dus voor :+
Firmware update nog niet gedaan, ben gewoon aant werk en die melding kwam vannacht pas dacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@waah, waar blijft je lijstje met onderdelen die je hebt gebruikt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Nedje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:12:
[...]

Aah kijk, https://www.ambivision.tv.../controller_back_view.png

② LED output
Used to connect WS2812B LED strip.
④ Audio input
Connect the audio output signal from video equipment connected to video input to this port.

Dit zijn dezelfde.. vandaar de verwarring.
Je hebt dus een jack als stroomconnector, maar si niet audio gerelateerd :)

Dat was de verwarring. Ik houd jullie evaringen in de gaten, ben benieuwd naar wat ambivsion allemaal kan / niet kan etc.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:41:
@waah, waar blijft je lijstje met onderdelen die je hebt gebruikt? :+
Moest het even zoeken :P heb Ambivision in Februari al besteld :P dus was ff sneupen maar...

http://www.dx.com/p/1080p...male-adapter-black-193337
http://www.dx.com/p/cheer...r-black-1-in-2-out-348921

HDMI->VGA en HDMI Splitter van Cheerlink. Maar belangrijkste is dat de splitter HDCP ondersteunt, en de HDMI-> VGA 1080p ondersteund.

straks ff prutsen met de instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Moest het even zoeken :P heb Ambivision in Februari al besteld :P dus was ff sneupen maar...

http://www.dx.com/p/1080p...male-adapter-black-193337
http://www.dx.com/p/cheer...r-black-1-in-2-out-348921

HDMI->VGA en HDMI Splitter van Cheerlink. Maar belangrijkste is dat de splitter HDCP ondersteunt, en de HDMI-> VGA 1080p ondersteund.

straks ff prutsen met de instellingen :+
Weet je zeker dat het een female VGA adapter moet zijn? Als ik deze AmbiVision afbeelding bekijk:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9RgiTbIMAA6_MD.jpg

Ziet het ernaar uit dat je een male VGA moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Weet je zeker dat het een female VGA adapter moet zijn? Als ik deze AmbiVision afbeelding bekijk:
[afbeelding]

Ziet het ernaar uit dat je een male VGA moet hebben.
Er zit een VGA kabel tussen 8)7 en die zijn male-male 8)7
De VGA kabel wordt geleverd met het ambivision pakket

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 15-07-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:39:
[...]

Er zit een VGA kabel tussen 8)7 en die zijn male-male 8)7
De VGA kabel wordt geleverd met het ambivision pakket
Oke, dat had ik even gemist namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:49:
[...]

Oke, dat had ik even gemist namelijk :+
Ik zou de handleiding even doornemen ;) dat maakte voor mij ook veel duidelijk. Heb hem wel ergens gepost in dit topic. En anders wel te vinden op het interwebs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Morgen krijg ik mijn AmbiVision, ik heb nu dit besteld:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=68186140184477
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=68186140194477

En ik heb nog +25 LED's via AmbiVision zelf gekocht. Nu hopen dat ik niet nog maanden moet wachten (vooral op de LED's).
En ik hoop vooral dat de LED's eenvoudig aan te sluiten zijn op de huidige LED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:35:
Morgen krijg ik mijn AmbiVision, ik heb nu dit besteld:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=68186140184477
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=68186140194477

En ik heb nog +25 LED's via AmbiVision zelf gekocht. Nu hopen dat ik niet nog maanden moet wachten (vooral op de LED's).
En ik hoop vooral dat de LED's eenvoudig aan te sluiten zijn op de huidige LED's.
Hoe groot is je tv?
ik heb 48 inch, en moest dus 25 extra leds. Maar achteraf heb ik nu dus 28 leds teveel. Dus misschien red je het ook zonder de extra leds.

Aansluiten van de leds moet je solderen, of je moet zoiets kopen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41bAmCqXdEL._SX342_.jpg

Ik heb vandaag alle modussen even getest. En alles aangesloten. Morgen uplaod ik even een vergelijking van de verschillende "sterktes" en standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
Na solderen nieuwe plug had ik nog wat probleempjes met de kabels die door het sluiten van de plug elkaar raakte. Aparte kabels geisoleerd en mijn ambivision werkt weer super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Hoe groot is je tv?
ik heb 48 inch, en moest dus 25 extra leds. Maar achteraf heb ik nu dus 28 leds teveel. Dus misschien red je het ook zonder de extra leds.

Aansluiten van de leds moet je solderen, of je moet zoiets kopen:
[afbeelding]

Ik heb vandaag alle modussen even getest. En alles aangesloten. Morgen uplaod ik even een vergelijking van de verschillende "sterktes" en standen.
Wat serieus?
Ik heb 49"
Ik heb die 25 leds al gekocht, zou ik nog de optie hebben dat te annuleren?
(Ik heb een redelijk nieuwe 49" zonder randen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:20:
[...]

Wat serieus?
Ik heb 49"
Ik heb die 25 leds al gekocht, zou ik nog de optie hebben dat te annuleren?
(Ik heb een redelijk nieuwe 49" zonder randen)
Ik kan vanavond wel even de tv opmeten voor je. Dan kan je zien of je de leds nodig hebt. met 49" zit je wel echt op het randje met 100 leds.... Omdat ik er dus al 97 nodig had. Als je tv 1cm groter is per zijde, ga je al te weinig hebben aan 100 leds.

Ik zou ze gewoon houden. Stel dat je later een nieuwe tv haalt die groter is, dan kan je de leds altijd overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 11:11
Ben aan het proberen om de firmware van m'n ambivision te updaten.
6. Click on “Upgrade” button in DFU loader application

Stap 6 lukt bij mij niet... de "Upgrade" button blijft greyed out...

edit: gelukt, Windows moest nog een drivertje installeren wat alleen lukte als ik even DFU loader afsloot.

[ Voor 52% gewijzigd door catchingfire op 16-07-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn AmbiVision ook, ik moet nu dus wachten op de splitter en de HDMI > VGA convertor.

Ik heb net even mijn tv en de LED strip opgemeten, en ik kom net 10 cm te kort (dus ongeveer 3 LED's).
Dus nu hopen dat de +25 LED's snel binnen komen.
@waah heb je een link naar die klipjes waarmee ik de led strip langer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is de sterkte van de LED output nog te dempen? Als ik die filmpjes zo zie komt het op mij over als 'erg sterk/fel'

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste