PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL
Daar had ik ook last mee. De drivers staan in de DFUSE map in Program Files als iemand ze zoekt.catchingfire schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:00:
Ben aan het proberen om de firmware van m'n ambivision te updaten.
6. Click on “Upgrade” button in DFU loader application
Stap 6 lukt bij mij niet... de "Upgrade" button blijft greyed out...
edit: gelukt, Windows moest nog een drivertje installeren wat alleen lukte als ik even DFU loader afsloot.
http://www.aliexpress.com...=solderless+led+connectormiicker schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:13:
Ik heb mijn AmbiVision ook, ik moet nu dus wachten op de splitter en de HDMI > VGA convertor.
Ik heb net even mijn tv en de LED strip opgemeten, en ik kom net 10 cm te kort (dus ongeveer 3 LED's).
Dus nu hopen dat de +25 LED's snel binnen komen.
@waah heb je een link naar die klipjes waarmee ik de led strip langer kan maken?
De breedte weet ik niet van deze ledstrips. Moet ik vanavond opmeten maar ik denk 10mm. Maar aan de connector van de ledstrip zit ook zo'n dingetje. Dus die kan je even bekijken (rood-zwart draadjes met een zwarte connector heb je, en een rood-zwart draadje met een witte connector. Die laatste is hetzelfde systeem)
Als je tv kijkt valt het niet op, maar je kan verschillende standen doen.Tallguy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:15:
Is de sterkte van de LED output nog te dempen? Als ik die filmpjes zo zie komt het op mij over als 'erg sterk/fel'
- Je kan per zijde de sterkte instellen. Dus als de onderkant feller lijkt dan de bovenkant (verschillende muurafstand) kun je dit stellen van -5 tot +5
- Je kunt de uniformiteit aanpassen. Dus de hoeveelheid verschil ik kleur tussen naast elkaar liggende leds.
- Je kunt instellen of ze in donkere scenes ook minder licht geven, of dat ze juist altijd redelijk fel blijven.
Mijn vorige video's hadden alles op +5, uniformiteit op hoog (dus weinig verschil tussen kleuren) en waren altijd fel. De uniformiteit op hoog is ook aangeraden, want dit is het rustigst op de ogen en geeft minder een disco-lamp effect. Ik knutsel zo even een filmpje in elkaar met verschillende standen.
[YouTube: https://youtu.be/VSX0luOKO8I]
ER= Eyestrain Reduction. Zorgt volgens mij voor rustiger beeld. Het maakt vooral de verlichting uniform. dus als je een stukje zwart bovenin hebt omgeven door paars, zie je met ER=ON alles paars, en met ER=OFF alles paars behalve dat zwarte stuk, daar is de verlichting dan uit.

Hier zie je goed dat bij ER=ON alle leds blijven branden.
Bij ER=OFF zie je dat waar het beeld zwart is, de leds ook uitgaan.
Smoothing zie ik weinig verschil zelf. Je hebt Fast (no), medium en slow. Daarnaast is er nog Average, wat de meest voorkomende kleur in beeld pakt, en dat op alle leds toepast (links onder is average).
De handleiding vind ik niet heel duidelijk beschreven wat nu precies wat regelt. Misschien maar eens vragen aan ze. De ER regel je vanuit het settings menu, en de Smoothing doe je door op + en - te drukken buiten het menu.
Audiomodus heb ik nog niet aan de praat, maar heb ook geen audio aangesloten dus daar zal het wel mis gaan. Misschien toch een HMDI->VGA+3.5mm bestellen nog!
[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 16-07-2015 15:02 ]
Ach zie het zo: heb je niet 2 lange HDMI kabels nodigDjVe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:51:
Heb je een receiver met 2 X HDMI uit....kunnen ze niet tegelijkertijd hetzelfde uitsturen....moet ik alsnog een HDMI splitter bestellen...
Splitter is de wereld niet toch?
Maar wel handig om te weten, was er zelf ook vanuit gegaan dat het gewoon zou werken
Het mooiste vind ik links boven (High Smooth, ER off).Waah schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:04:
[...]
Ach zie het zo: heb je niet 2 lange HDMI kabels nodigmaar 1 naar tv en een hele korte
Splitter is de wereld niet toch?
Maar wel handig om te weten, was er zelf ook vanuit gegaan dat het gewoon zou werken
Op 1:08 is heel goed het verschil te zien als je daar pauzeert. Met ER on is gewoon de hele strip rosé, met ER off zie je duidelijke verschillen (lijkt me mooier, maar misschien wat drukker).
Zelf even testen als het werkt.
Wat zou je me aanraden:
- Nu al de LED strip plakken, later als het binnen is verlengen
- de ledstrip eerst verlengen voor ik hem ga plaatsen
Ik ga waarschijnlijk hiervoor kiezen:

De ledstrip is naar mijn meting trouwens 9MM, maar dan moet ik even kijken of ik zo'n koppelstukje kan kopen, maar de meeste worden per 100 verkocht of zo, maar ik heb er maar 1 nodig
Dus als iemand er een kan missen en in een envelop op wil sturen, graag
[ Voor 13% gewijzigd door miicker op 16-07-2015 16:10 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Vergeet niet het eind van de strip ook aan te sluiten... dat was ik vergeten.
En plakken moet je even goed en netjes doen. Ben ik het langst mee bezig geweest. Eerst even met ducktape om te kijken hoe het uitkomt. De zijkanten moeten namelijk evenveel LEDS hebben!
https://www.reddit.com/r/AmbiVision/
En er is een reddit
Zal ik het nu al plakken, of zal ik er mee wachten tot ik de +25 leds binnen heb?Waah schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:25:
dat is de aangeraden methode ook. Dus zou het zeker zo plakken.
Vergeet niet het eind van de strip ook aan te sluiten... dat was ik vergeten.
En plakken moet je even goed en netjes doen. Ben ik het langst mee bezig geweest. Eerst even met ducktape om te kijken hoe het uitkomt. De zijkanten moeten namelijk evenveel LEDS hebben!
https://www.reddit.com/r/AmbiVision/
En er is een redditstaat ook al wat uitgelegd.
Ja klopt. Ik was zo snugger om dat dus niet te doen, dus kon daarna weer opnieuw beginnen.miicker schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:18:
Wat is nu uberhaupt het begin van de strip? Als je begint zoals de opstelling in de door mij geplaatste afbeelding, ik neem aan dat het begin is, de kant waar de 3,5 jack aan zit toch?
Ik wil die jack eigenlijk verlengen, aangezien mijn TV aan de muur hangt en ik het kastje in mijn meubel wil hebben. Denken jullie dat ik gewoon een fatsoenlijke hoofdtelefoon verlengkabel kan gebruiken?
Ik denk van wel.DjVe schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:48:
[...]
Ja klopt. Ik was zo snugger om dat dus niet te doen, dus kon daarna weer opnieuw beginnen.
Ik wil die jack eigenlijk verlengen, aangezien mijn TV aan de muur hangt en ik het kastje in mijn meubel wil hebben. Denken jullie dat ik gewoon een fatsoenlijke hoofdtelefoon verlengkabel kan gebruiken?
Damn, ik heb net alles vastgeplakt, blijkt dat het precies genoeg LED's zijn! Echt precies genoeg.
Zo heb ik het gemonteerd:

Closer look:

En dat met 49"
Nu kijken of ik die bestelling voor +25 LED's nog kan annuleren.
Ik hoop dat de LED's het nog doen na al het gebuig..
Ik kan mijn laptop wel via VGA even aan de ambivision hangen, zou dat gelijk moeten werken, of moet ik dan eerst alles gaan configureren?
Ik moet nu dus iig wachten op de HDMI splitter en de convertor van HDMI > VGA.
Was ik eindelijk klaar met alles erop plakken, prik ik alles weer in de tv, sloop ik de optische ingang
Dacht dus eerst dat hij helemaal kapot was, er viel een soort springveertje uit, toen zag ik dat die er wss voor zorgde dat er een klepje opzij ging, nu heb ik dat klepje maar gesloopt en uit de tv gehaald. Nu heb ik de optische kabel erin, en het werkt (heb hem ff vast getapet
Klopt heb het even aangesloten en de LEDs werken goed, kan niet wachten tot ik alles aangesloten en ingesteld hebsorted.bits schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 05:07:
Je kan toch gelijk testen of de LEDs het nog doen? Gewoon de Ambivision aan zetten, dan zou er al wat moeten gebeuren namelijk.
Gelukkig wel iemand in huis nog deze week, dus mocht het pakketje komen, dan kan het in ieder geval aangenomen worden.
EDIT: Yay, hij is binnen, ik zal vanavond even wat videos maken. Overdag is het wel wat lastig te zien, nog even wat rommelen met de LED brightness denk ik.
[ Voor 23% gewijzigd door sorted.bits op 17-07-2015 12:44 ]
Edit: Wanneer is je connectivity pack opgestuurd, Depl0y?
[ Voor 10% gewijzigd door Nedje op 17-07-2015 13:16 ]
In het connectivity pack zit:
* Een fatsoenlijke/stevige HDMI splitter
* Een best mooi uitziende HDMI/VGA converter
* HDMI kabel
Hier 2 filmpjes, overdag, met een dikke zon in huis. Ik weet nog niet zeker of ik de muurkleur goed heb ingesteld.
Xbox One The Witcher 3
YouTube: The Witcher 3 with Ambivision
Forza 5
YouTube: Forza 5 with Ambivision
En er zit een vlieg in je Witcher 3
Mijn connectivty pack is nog steeds niet trackable (RI537461313CN). Beetje zuur. Hoop toch dat 'íe snel binnen komt.
Hoe hebben jullie de hoeken "gevouwen, losjes of een flinke vouw?
Had liever gehad dat ze er "hoekverbindingsstukjes" bij hadden gezeten, zoiets:

Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken, mijn tv staat op een kastje, zo'n 15cm van een witte muur, hopelijk is het licht sterk genoeg...
Bij mij was het een flinke vouwcatchingfire schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:21:
Mijn connectivity pack (zelfde als depl0y) is ook aangekomen, ziet er goed uit.
Hoe hebben jullie de hoeken "gevouwen, losjes of een flinke vouw?
Had liever gehad dat ze er "hoekverbindingsstukjes" bij hadden gezeten, zoiets:
[afbeelding]
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken, mijn tv staat op een kastje, zo'n 15cm van een witte muur, hopelijk is het licht sterk genoeg...
Daarnaast is die muur erachter dus niet wit, maar meer blauw/grijs(ig), dus het afstellen moet ik nog even goed doen.
Als test heb ik nu black-bar-detection uitgezet. Eens kijken of de kleuren nu beter zijn. Soms is hij namelijk wel erg enthousiast met kleuren.
[ Voor 15% gewijzigd door sorted.bits op 17-07-2015 15:52 ]
Dat ga ik inderdaad eens proberen zocatchingfire schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:55:
Even een wit A4-tje erachter houden?
Black Bar detection werkt goed. Ook samen met 3D.
Test nu 3D. Lastig in te stellen omdat je niet zo goed kan zien op welke stand je hem hebt. Maar met 3D aan heb je 7 opties, en met 2D heb je 4 opties.
Maar ingesteld werkt het goed
https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-s
Probleem met de paarse LEDs etc opgelost hoor
YouTube: Rayman on the Xbox One with Ambivision
YouTube: Covert Affairs with AmbiVision
YouTube: CoD Advanced Warfare with AmbiVision
Echt wat een bagger kwaliteit zeg. Ik heb hem nu helemaal met plakband vastgeplakt omdat hij telkens los komt.
Iemand een tip daarvoor (met plakband ziet het er niet uit). Ik zat zelf aan fotolijm te denken. Ik wil in ieder geval iets gebruiken wat ik later makkelijk kan verwijderen, mocht ik een andere tv hebben.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Daar dacht ik ook (te laat) aancatchingfire schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:56:
Het helpt vast om eerst je tv ff te ontvetten met ammoniak, of St.Marc, voordat je gaat plakken...
De tape plakt prima, maar wel 1x
Gisteren The Hobbit gekeken in 3D met 3D ambivision. Dat werkt ook prima, zelfs met de black bar optie aan (want the hobbit heeft wel zwarte randen).
[ Voor 23% gewijzigd door DjVe op 20-07-2015 18:33 ]
Balen dat je het slecht vindt werken!DjVe schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:00:
Ik vind het voor geen meter werken. Strips plakken amper. Configuratie is waardeloos en niet goed te bedienen. Als iemand mijn setje over wil nemen, stuur maar een DM. Erg jammer!
Ik denk dat als ik het eenmaal werkend heb, dat het zeker een toevoeging is, maar de LED strips zijn echt waardeloos inderdaad.
Best bijzonder want hier plakken ze prima. TV wel eerst even schoongemaakt voor het plakken?DjVe schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:00:
Ik vind het voor geen meter werken. Strips plakken amper. Configuratie is waardeloos en niet goed te bedienen. Als iemand mijn setje over wil nemen, stuur maar een DM. Erg jammer!
En het is inderdaad niet heel handig in te stellen nee... Een setup via de PC zou makkelijker zijn voor de 1e installatie. Maar als je met de handleiding erbij de stappen doorloopt is het toch niet onmogelijk....
Ik wou eerst een frame maken van kabelgoten maar in de bouwmarkt kwam ik wat mooie aluminium strips tegen met een randje voor extra stevigheid. Het frame heb ik op maat gezaagt en toen aan elkaar gelijmt met secondenlijm. Het resultaat is een mooi stevig maar toch licht frame. Vervolgens een laagje isolatietape aangebracht omdat ik niet zou willen dat de leds maar op een of andere manier contact zouden maken met het aluminium. Nadat ik de horizontale strips geplaatst had heb ik bij de soldeerpunten nog een stukje tape er overheen geplakt en toen de verticale strips aangebracht.

Daarna twee gaatjes geboort in het frame en met 2 M6 bouten gemonteerd aan mijn tv met een PVC koppelstukje er tussen om het frame op zijn plaats te houden. De Arduino zit links in de hoek gemonteerd met een paar tie-wraps. Vanaf die hoek worden ook de leds gevoed / aangestuurd. Inmiddels is de blauwe USB kabel vervangen door een zwarte van 1~1.5 meter. Ik heb nu dus maar twee kabels naar mijn TV lopen, de voeding van de leds en de USB voor de Arduino. De rest van alle spullen kan ik mooi 1.5e meter verder verstoppen.

Close-up van de Arduino. Ik heb nog een simpele case besteld uit China dus de Arduino gaat straks nog wat mooier weggewerkt worden.

Dit is de rest van de opstelling (voor nu). De Pi2 word gevoed door mijn 5v voeding. Mijn oude Pi1 voeding gaf te weinig power en dit is toch weer een stekker minder

En dit is hoe het er nu uitziet. Ik moet de kleuren wel nog wat bij stellen omdat ze niet helemaal overeenkomen met de kleuren van de TV maar het systeem werkt echt fantastisch. Ben er echt super blij mee

Zoiets?miicker schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:07:
Op zich leuk, maar zo'n frame wil ik niet aan beginnen. Hebben meer mensen tips om ze goed te kunnen plakken, maar dat ik ze wel nog (zonder de tv te beschadigen), ooit van de tv kan halen?
http://www.toekomst-licht...ig-tape-10mm-3-meter.html
3M heeft normaal wel goed spul. Misschien dat 3M op de strip niet de echte 3M tape is?
hier plakt het nog prima.
Net de Harmony Remote ingesteld zodat deze ook werkt met de ledstrip. Werkt prima, alleen jammer dat je niet in het setup menu kunt komen via de remote (of het setupmenu kunt bedienen).
Vooral de eyestrain reduction zou ik graag snel kunnen aanpassen. En de 3D modus (top-bottom of Upper Under) idem. Maar op zich voor een eerste versie vind ik het prima werken.
Normaliter "zag" de TV dat ik m'n receiver aan had staan, als ik dan op volume-up drukte ging m'n receiver harder en werd het volume van de TV automatisch gemute.
Door de HDMI-splitter in de connectivity pack werkt dit echter niet meer... hoop dat er video uit de scart van mijn TV komt, dan ga ik die wel gebruiken en laat ik het hele HDMI gebeuren untouched.
[ Voor 76% gewijzigd door catchingfire op 19-07-2015 19:37 ]
(Alleen geen ambivision, maar een "echte" DIY ambilight
Dank je voor de reactie en dat is goed nieuws om te horen.CyBeRSPiN schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:11:
Ja, gaat prima, heb hetzelfde: CyBeRSPiN in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
(Alleen geen ambivision, maar een "echte" DIY ambilight)
Ik heb zelf ook een HU7500:) Prima TV. Maar ik merk dat de achterkant niet helemaal plat is. Waar heb jij de LED strip geplaatst? Vooral de onderkant is een beetje problematisch? Mogelijk heb je een foto?
Zoals ik al eerder schreef werkt het best goed, ben er dan ook best tevreden over.
Alleen jammer dat het vanuit de tv (65HU8500) doorgeschakeld via de Onkyo 636 op de tweede HDMI uitgang niet goed op het directe tv signaal goed reageert.
De beste en mooiste effecten toch als ik via de randapparatuur kijk, zoals via de Humax 5200 of de Technisat Isio S2.
Heeft iemand daar mischien nog een betere tip voor?
@stefimke, weet niet welke hdmi splitter je gebruikt, maar probeer anders een Vianco, die hebben normaliter de beste specificaties, en lukt het denk ik wel met het ARC.
Overal strak langs de rand, en bij de hoeken heb ik de strips doorgeknipt en met 4 losse draadjes gesoldeerd. Onderkant golft inderdaad een beetje, geen enkel probleem.smashit schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:00:
[...]
Dank je voor de reactie en dat is goed nieuws om te horen.
Ik heb zelf ook een HU7500:) Prima TV. Maar ik merk dat de achterkant niet helemaal plat is. Waar heb jij de LED strip geplaatst? Vooral de onderkant is een beetje problematisch? Mogelijk heb je een foto?
Kan je wellicht posten welke settings je hebt gebruikt? Ziet er puik uit! Ik merk af en toe op dat mijn ambivision niet écht 'pakt' Dan lijkt het alsof hij eigenlijk ten onrechte besluit dat er in een bepaalde hoek zwart zit en dus niet oplicht. Mijn TV hangt wel ietwat ver van de muur af, mogelijk komt het hierdoor.sorted.bits schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:38:
OMG, ok, je moet dus blijkbaar de AmbiVision ook nog in de juiste capture-mode zetten.
Probleem met de paarse LEDs etc opgelost hoor
YouTube: Rayman on the Xbox One with Ambivision
YouTube: Covert Affairs with AmbiVision
YouTube: CoD Advanced Warfare with AmbiVision
De HDMI splitter in de connectivity kit. Kan geen HDMI splitter van ViVanco vinden. Heb nu wat composite->vga spul besteld op ebay. Hoop dat dat gaat werken, baal wel nog meer kabelzooi achter de tv.dinandus schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:46:
@stefimke, weet niet welke hdmi splitter je gebruikt, maar probeer anders een Vianco, die hebben normaliter de beste specificaties, en lukt het denk ik wel met het ARC.
Denk dat ik ga winnen met kabelzooicatchingfire schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
[...]
De HDMI splitter in de connectivity kit. Kan geen HDMI splitter van ViVanco vinden. Heb nu wat composite->vga spul besteld op ebay. Hoop dat dat gaat werken, baal wel nog meer kabelzooi achter de tv.
Sorry voor de wazige foto.
Het zijn overigens dezelfde leds als bij ambivision maar dan 60 leds per meter
Dat ziet er heel stoer uit en een mooie bouw beschrijving. Kun je misschien ook nog vertellen welk systeem je gebruikt en welke software? Ik zag iets van een PI voorbijkomen met een 'grabber' ? Het topic is wat groot om te zoeken of dit al eerder besproken is
We do what we must because we can.
Alvast bedankt voor alle info.
Echter zou ik ook graag willen weten wat voor LED type de Ambivision gebruikt? B.v. 5050?
Dan kan ik de juiste koppelstukjes bestellen;-)
Maar zou dat uitmaken? Je hebt volgens mij altijd te maken met 4 aders, V+, V-, Data en Clock.
Als je kan solderen zou ik dat doen, is robuuster dan zo'n koppelstukje en je bent minder afhankelijk van de plaatsing (zo'n koppelstuk kan alleen op aangegeven plekken, waar de contactjes zitten en dat moet dan maar net goed uitkomen).
die 4 aders gaan over 2 connectiesCyBeRSPiN schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:47:
Sowieso niet de 5050 (dat is 1 kleur voor de hele strip en niet kleur per 'pixel').
Maar zou dat uitmaken? Je hebt volgens mij altijd te maken met 4 aders, V+, V-, Data en Clock.
Als je kan solderen zou ik dat doen, is robuuster dan zo'n koppelstukje en je bent minder afhankelijk van de plaatsing (zo'n koppelstuk kan alleen op aangegeven plekken, waar de contactjes zitten en dat moet dan maar net goed uitkomen).
Maar het zijn volgens mij: WS2812B
Normale strips kunnen 1 kleur per strip afgeven. Deze kunnen (met de juiste controller) elke led afzonderlijk een kleur laten geven.
Mijn WS2801 strip die ik voor mijn Ambilight gebruikt heeft wel 4 aders btw.
Dus dat maakt het wel uit.. Laat iemand met Ambivision maar antwoorden dan
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-07-2015 16:53 ]
WS2812B LED strip 30 LED/meter
Sorry mijn fout, bedoelde geen splitter maar de HDMI VGA connector van Vianco en wel nr HDVGA 11-ncatchingfire schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
[...]
De HDMI splitter in de connectivity kit. Kan geen HDMI splitter van ViVanco vinden. Heb nu wat composite->vga spul besteld op ebay. Hoop dat dat gaat werken, baal wel nog meer kabelzooi achter de tv.
werkt verder goed bij mijn combinatie, echter geeft geen HDCP door, dus de echte oplossing is het ook niet, sorry je op verkeerde been gezet te hebben.
Werkt voor doorgeven van niet gecodeerde content zoals van mijn sat tuner en ook de humax 5200 prima, echter de blu ray, tja dat doet hij niet, iemand wel een aanrader voor een HDMI - VGA connector die wel degelijk de HDCP codering kan doorgeven van BD???
Verder ben ik prima tevreden over mn Ambivison setje, eindelijk na wat meer uitproberen redelijk goede effecten verkregen, koste wel wat meer tijd om alles uit te proberen.
Misschien is het een WD TV-dingetje. Maar ik had het hiervoor niet. Maar eens kijken of ik er iets op kan verzinnen...
En overdag zie ik het effect redelijk, maar savonds weer teveel. Een snelle preset-wissel was handiger geweest imho dan de opties die je nu hebt. Misschien eens mailen met dat idee...
Ik zag ook dat je de WS2812B met 144 leds/m kan krijgen
Zal wel teveel power trekken (kan het ook alleen per meter vinden, niet per 5) maar dat lijkt me wel ubervet
Als je nu het effect 's avonds al 'té' vindt, moet je nagaan als je 144 leds/m hebtWaah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:34:
Mijn WD TV Live doet lastig sinds ik Ambivision heb. Om een of andere reden is het beeld helemaal groen, en moet ik elke keer naar de instellingen om de resolutie goed te zetten. Na een paar keer prutsen is het dan weg.
Misschien is het een WD TV-dingetje. Maar ik had het hiervoor niet. Maar eens kijken of ik er iets op kan verzinnen...
En overdag zie ik het effect redelijk, maar savonds weer teveel. Een snelle preset-wissel was handiger geweest imho dan de opties die je nu hebt. Misschien eens mailen met dat idee...
Ik zag ook dat je de WS2812B met 144 leds/m kan krijgen![]()
Zal wel teveel power trekken (kan het ook alleen per meter vinden, niet per 5) maar dat lijkt me wel ubervet
Gelukkig kan je dimmen hemiicker schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:57:
[...]
Als je nu het effect 's avonds al 'té' vindt, moet je nagaan als je 144 leds/m hebt
Dat moet alleen via het onhandige menu, waar je fysiek naar de tv moet lopen en 10 seconden een knop moet inhouden, en ook daar moet instellen....
Daarom zouden presets zo handig zijn. Eentje voor overdag, eentje voor savonds, eentje voor films etc.
[ Voor 34% gewijzigd door Waah op 22-07-2015 09:35 ]
Jep helemaal mee eens. Maar krijg je bij Ambivision ook daadwerkelijk een menu te zien op het scherm, of moet je altijd de handleiding erbij hebben om te weten hoe vaak je op + of - moet drukken?Waah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:34:
[...]
Gelukkig kan je dimmen he
Dat moet alleen via het onhandige menu, waar je fysiek naar de tv moet lopen en 10 seconden een knop moet inhouden, en ook daar moet instellen....
Daarom zouden presets zo handig zijn. Eentje voor overdag, eentje voor savonds, eentje voor films etc.
Zo langzamerhand weet ik het bijna uit het hoofdmiicker schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:20:
[...]
Jep helemaal mee eens. Maar krijg je bij Ambivision ook daadwerkelijk een menu te zien op het scherm, of moet je altijd de handleiding erbij hebben om te weten hoe vaak je op + of - moet drukken?

Maar geen On-Screen nee. Dat kan ook niet omdat het met VGA werkt als tussenlaag. Het werken met kleuren is best slim, maar ze gebruiken iets te vaak dezelfde kleuren.
Daar zou ik best nog eens over willen brainstormen met de maker.
Sowieso zou de setup voor het eerste gebruik het makkelijkst zijn via de PCWaah schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Zo langzamerhand weet ik het bijna uit het hoofd![]()
Maar geen On-Screen nee. Dat kan ook niet omdat het met VGA werkt als tussenlaag. Het werken met kleuren is best slim, maar ze gebruiken iets te vaak dezelfde kleuren.
Daar zou ik best nog eens over willen brainstormen met de maker.
Ik heb de VGA kabel vervangen door een beter exemplaar, maar soms dan haalt hij ineens ergens de kleuren rood en paars er bij, terwijl die toch echt niet in het beeld aanwezig zijn.
Morgenochtend eens proberen met wat andere videobronnen, al was dit al met mijn normale KPN decoder en mijn Media player (Mac Mini).
Ik heb hier een guide geschreven. Er zullen misschien nog wel wat kleine foutjes in staan of wat dingetjes missen maar dan heb je in grote lijnen iig een idee.ResuCigam schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:32:
[...]
Dat ziet er heel stoer uit en een mooie bouw beschrijving. Kun je misschien ook nog vertellen welk systeem je gebruikt en welke software? Ik zag iets van een PI voorbijkomen met een 'grabber' ? Het topic is wat groot om te zoeken of dit al eerder besproken is
Overigens, voor de mensen die nog een HDMI splitter zoeken met CEC. Ik heb er een gevonden! In een topic van onze oosterburen kwam ik een link tegen en ik kan bevestigen dat deze het wel doet
http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_51767411_TE_dp_1
Super, ik ga er eens goed naar kijken! Bedankt!Wiebeltje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:08:
[...]
Ik heb hier een guide geschreven. Er zullen misschien nog wel wat kleine foutjes in staan of wat dingetjes missen maar dan heb je in grote lijnen iig een idee.
We do what we must because we can.
Zucht. Scart->vga converters besteld en ontvangen. Op TV aangesloten... wat blijkt nu: de TV (Sony 50W815B) zet altijd het beeld van de analoge antenne-bron op de scart-output. Iets wat ik op HDMI aanbied op de TV wordt niet doorgeport naar de SCART uitgang van de TV. Weer een paar tientjes weggegooid.catchingfire schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:34:
Weet er iemand een GOEDE hdmi-splitter die wel alles doorlaat wat er in het HDMI protocol zit? ARC, HDCP, CEC, ...
Je bovenbuurman heeft nog een tip voor een splitten.
Ik heb zelf het con. pakketje van ambivision besteld, hopelijk werkt het dan beter. Zo niet:.....uit.....het......raam
F: Unterstützt dieser Splitter auch ARC ? HDMI 1.4 hat er ja!DjVe schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:18:
Je bovenbuurman heeft nog een tip voor een splitten.
A: Hallo, nein, leider nicht. Mit freundlichen Grüßen
Ik heb afgelopen weekend ook heerlijk gehobbyt met DIY ambilight. Ik ben uitgegaan van WS2812b (72Leds/m) een RPi2 en een arduino Uno. De aansturing heb ik laten doen via boblight ipv. hyperion. Via mijn windows pc is me dit gelukt, echter op mijn RPi2 kan ik de daemon voor boblight niet meer vinden (OSMC).
Weet iemand waar ik die zou kunnen krijgen of hoe dat ik de source code moet compileren?

Een en ander heb ik werkend gekregen via http://blog.nadnerb.co.uk/?p=182
Verder moet je dan nog even je hyperion.config.json aanpassen en kiezen voor "type" : "adalight"
Ik gok dat het de wifi adapter is die roet in het eten gooit dus morgen even een utp kabel proberen.
Mochten andere mensen hier btw ook tegenaan zijn gelopen en het hebben opgelost hoor ik het graag!
- Nieuwe firmware
- Aanpassingen in het menu
Hi AmbiVision Users!
We have just came back from holidays. Sorry for lack of contact on the last week. We are going to respond soon.
Check out firmware section: https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v
We improved some things and implemented current sub-mode inductor of the capture mode:
We noticed a great AmbiVision forum. Please describe your issues, solutions and improvements. We will follow it and try to help here (I think that is better place than private messaging ): https://www.reddit.com/r/ambivision
Cheers,
The AmbiVision Team
[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 28-07-2015 08:40 ]
De AmbiVision werkt hier goed!
Die indicator voor de sub-mode is ook wel handig, nu weet ik in ieder geval in welke modus ik zit.
Vrouwtje vindt het helemaal niks, dus iemand die me ervan af wil helpen kan me contacten
Misschien Eyestrain reduction even op High zetten? dan is het effect wat minder "aanwezig". Dat constante geflits word ik ook idioot van... maar op High en smoothing op hoog valt het na een tijdje niet eens meer op dat het er op zit.ralphkeb schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:55:
Tot nu toe ben ik nog niet erg super onder de indruk van Ambivision, alles is goed ingesteld en werkt, maar heb het idee dat hij soms verkeerder kleuren pakt.
Vrouwtje vindt het helemaal niks, dus iemand die me ervan af wil helpen kan me contacten
tot het een keertje niet aanstaat.
En zo hoort het ook te werken. Als je meer naast dan naar je tv kijkt doe je iets fout
Hopelijk gaat het werken, het zou een full HD HDMI > VGA convertor zijn, maar als ik de convertor in mijn laptop prik, en rechtstreeks aansluit op AmbiVision, dan kan ik echter geen hoge resolutie selecteren (mijn laptop heeft wel een FHD scherm).
Maar ik wacht even op de splitter, in het slechtste geval dan weer 3 weken wachten op een full HD HDMI naar VGA convertor.
Ik vind het maar slecht (lees: onduidelijk) werken. Ik heb telkens geen idee in welk menu ik me bevindt en hoe ik het überhaupt werkend krijg. Het lijkt te werken, als ik namelijk de tv aan zet, veranderen de kleuren (een beetje). Maar je ziet het amper eigenlijk.
Misschien dat het 's avonds beter zichtbaar is.
Ik ben nu helaas niet thuis (maandag pas weer). Dan heb ik ook niet heel veel tijd, en daarna ga ik op vakantie, maar als ik dan terug ben kan ik er verder mee aan de slag.
En momenteel lijkt Lightberry me dan de beste optie, of zijn er nog?
Trouwens, mensen hier die een Lightberry in gebruik hebben en hun ervaringen willen delen en/of kunnen vergelijken met andere systemen?
Bedankt!
Niet heel duidelijk maar:kaasaanfiets schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:31:
Kan iemand een plaatje posten hoe hij zijn Ambivision ledstrips heeft gebogen? in vind het nogal fragiel en wil ze niet stuk maken.
http://3.1m.yt/rpbE4SwIc.jpg
Niet mijn foto trouwens. Maar ze knappen echt niet als je ze in 90 graden buigt. dubbelvouwen misschien wel....
Ik vroeg me af, in de handleiding staat dat je de overgebleven leds af moet knippen, kan ik die niet gewoon uitschakelen zodat als ik ooit een grotere tv heb ze weer aan kan zetten?
Gevonden
Ik vrees dat mijn elcheapo HDMI splitter niet werkt met ambivision.
Ik heb hem wel half in weten te stellen. maar ik krijg de capture mode niet aan de praat die blijft gewoon zwart.
Ook de kleur van de muur instellen lukt me niet, het menu is op deze manier wel wat omslachtig maar wegens het gebrek aan andere knoppen en een menu on screen zal het wel de beste manier zijn.
Dom verkeerd om aangesloten

Niet dat hij het nu wel doet maarja
Zijn er mensen die ook zo'n HDMI splitter gebruiken?

En zo'n HDMI to VGA kabel
[ Voor 63% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-07-2015 16:19 ]
Anders goedkope alternatieven die wel werken?
Mijn kabelsetup staat een paar paginas terug met links
over het buigen van ledstrips... deze video kwam ik tegen. Aangeraden door het Ambivision-team blijkbaar.
YouTube: Bending LED Strips
[ Voor 64% gewijzigd door Waah op 02-08-2015 10:33 ]

Iemand toevallig nog een link naar een goede HDMI2AV (1080p)?
Heb die even open gedraaid en dat ziet er zo uit:
Foto 1:

Foto 2:

Foto 3:

Foto 4:

Foto 5:

(Voor vergrote versie klik je op de foto).
Kan ik dit zelf oplossen, of moet ik zo'n kabeltje nieuw vragen of zo?
[ Voor 5% gewijzigd door miicker op 03-08-2015 19:58 ]
Check de andere kant van de kabel ook even. Als ik kan helpen richting AmbiVision, dan laat maar wetenmiicker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:11:
Ik heb nu het volgende probleem. Mijn LED strips lijken niet meer te werken. Na wat draaien met de kabel die naar Ambivision gaat, gingen ze nog even aan, maar nu helemaal niet meer, zou het aan die 3,5mm jack liggen waarmee ze aangesloten worden?
Heb die even open gedraaid en dat ziet er zo uit:
Foto 1:
[afbeelding]
Foto 2:
[afbeelding]
Foto 3:
[afbeelding]
Foto 4:
[afbeelding]
Foto 5:
[afbeelding]
(Voor vergrote versie klik je op de foto).
Kan ik dit zelf oplossen, of moet ik zo'n kabeltje nieuw vragen of zo?
Thanks, ik heb ambivision een mail gestuurd. De andere kant lijkt me in orde, hopelijk sturen ze snel een nieuwe (en reactieDjVe schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:58:
[...]
Check de andere kant van de kabel ook even. Als ik kan helpen richting AmbiVision, dan laat maar weten
I know... Communicatie is wat traag bij die jongensmiicker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:26:
[...]
Thanks, ik heb ambivision een mail gestuurd. De andere kant lijkt me in orde, hopelijk sturen ze snel een nieuwe (en reactie) vorige keren reageerden ze niet bepaald snel.
1. De makers van Ambivision hebben gezegd dat ze de 3,5mm jack hebben vervangen en die dus leveren bij de nieuwe orders. Ze hebben vanuit hun Chinese leverancier een verkeerde type geleverd gehad en nu krijgen ze die vanuit Europa ergens geleverd. Deze zou van betere kwaliteit zijn.
2. Ze zijn bezig met een nieuwe update, waardoor je de Ambivision kan instellen via de laptop/pc.
Zodra die nieuwe update uit is, dan zal ik de Ambivision ook gaan aanschaffen. Sinds ik over ben op een Samsung tv, mis ik m'n ambilight
Jep zeer relax. Het zal een software update zijn, dus ook de eerste exemplaren zullen geprogrammeerd kunnen worden via de pc.DjVe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:19:
Update zodat je met deze versie via de pc kan configureren? Dat zou echt relax zijn.
Precies mijn gedachte! Het blijft omslachtig om telkens het kastje los te moeten gaan koppelen, vervolgens aan te sluiten op de pc en dan in te stellen.DjVe schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:20:
ah superrelax....het is echt niet te doen voor mij om dat ding met lampjes en kleurtjes af te stellen.
Beter hadden ze het 2 tientjes duurder gemaakt en het kastje voorzien van wifi of een netwerkaansluiting zodat ze een app konden maken, of gewoon via de browser het in te kunnen stellen
Ik heb liever dat je Presets kan maken. Met wifi heb ik weer een app/browser erbij die ik moet instellen. Nu kan ik met een universele remote gewoon alles bedienen, ook de Ambivision.miicker schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:06:
[...]
Precies mijn gedachte! Het blijft omslachtig om telkens het kastje los te moeten gaan koppelen, vervolgens aan te sluiten op de pc en dan in te stellen.
Beter hadden ze het 2 tientjes duurder gemaakt en het kastje voorzien van wifi of een netwerkaansluiting zodat ze een app konden maken, of gewoon via de browser het in te kunnen stellen
Alleen omdat je veel instellingen enkel in de Settings kan instellen, waarbij de remote niet werkt.... is dat ook niet ideaal. Ik stel liever 1x een aantal presets in (film, tv, games) en kies daartussen met een visuele melding (kleur kort weergeven). Op die manier kan het ook werken met een universele afstandsbediening.
Zelf ben ik ook van plan een kit te kopen.
Echter heb ik wel een aantal vragen hierover en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen (van ambivision nog geen reactie ontvangen)
Zelf heb ik een 4k tv en zou graag de ambivision willen gebruiken zonder dat mijn 4k verloren gaat.
Heb ik een 4k hdmi switch nodig? http://www.lightinthebox....ir-controle_p1765270.html
Ik heb een Horizonbox, HTPC en een blu-ray speler waarbij ik ambilight zou willen.
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen (want zie door de bomen het bos niet meer)
Sowieso een splitter! niet een switch....hazecase schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:38:
Mooi om te zien dat het behoorlijk goed werkt dat Ambivision.
Zelf ben ik ook van plan een kit te kopen.
Echter heb ik wel een aantal vragen hierover en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen (van ambivision nog geen reactie ontvangen)
Zelf heb ik een 4k tv en zou graag de ambivision willen gebruiken zonder dat mijn 4k verloren gaat.
Heb ik een 4k hdmi switch nodig? http://www.lightinthebox....ir-controle_p1765270.html
Ik heb een Horizonbox, HTPC en een blu-ray speler waarbij ik ambilight zou willen.
Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen (want zie door de bomen het bos niet meer)
Een switch ontvangt 1 signaal en stuurt ook 1 signaal uit...
Een splitter ontvangt 1 signaal en stuurt dat 2 (of meer) keer uit.
Welke je exact moet hebben durf ik je niet te zeggen. Maar hij moet HDCP ondersteunen (of strippen) en 4K. Eentje met een eigen stroombron is een veiligere keus, al heb ik zelf eentje die gevoed wordt door de HDMI kabel.
Wat kan ik nu het beste aanschaffen? Ik kies het liefst een goed systeem waarbij als het kan de ledstrips ook gewoon in een kleur permanent branden als de tv uit staat. Maar ik kijk geen tv via mijn laptop en ik ben te nieuw in de domoticawereld om al met arduino enz bezig te gaan. (LEEK)
Kan iemand een beetje de verschillende dingen die er zijn uitleggen, voors en tegens en waar ik op moet letten bij het aangeraden systeem? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kortom: wat adviseren jullie?
Alvast dank!
zou iemand met een werkende WS2812B strip icm arduino en hyperion zijn arduino sketch met mij kunnen delen?
ik heb al verschillende geprobeerd van internet maar ik krijgt het niet werkend.
De leds gaan wel aan maar hebben allemaal een willekeurige kleur en reageren nergens op.
Alstunassan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:49:
Hallo,
zou iemand met een werkende WS2812B strip icm arduino en hyperion zijn arduino sketch met mij kunnen delen?
ik heb al verschillende geprobeerd van internet maar ik krijgt het niet werkend.
De leds gaan wel aan maar hebben allemaal een willekeurige kleur en reageren nergens op.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
| #include "FastLED.h" // How many leds in your strip? #define NUM_LEDS 203 // For led chips like Neopixels, which have a data line, ground, and power, you just // need to define DATA_PIN. For led chipsets that are SPI based (four wires - data, clock, // ground, and power), like the LPD8806 define both DATA_PIN and CLOCK_PIN #define DATA_PIN 13 #define CLOCK_PIN 13 #define COLOR_ORDER GRB // Adalight sends a "Magic Word" (defined in /etc/boblight.conf) before sending the pixel data uint8_t prefix[] = {'A', 'd', 'a'}, hi, lo, chk, i; // Baudrate, higher rate allows faster refresh rate and more LEDs (defined in /etc/boblight.conf) #define serialRate 460800 // Define the array of leds CRGB leds[NUM_LEDS]; void setup() { // Uncomment/edit one of the following lines for your leds arrangement. // FastLED.addLeds<TM1803, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<TM1804, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<TM1809, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<WS2811, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<WS2812, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); FastLED.addLeds<WS2812B, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<NEOPIXEL, DATA_PIN>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<UCS1903, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<UCS1903B, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<GW6205, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<GW6205_400, DATA_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<WS2801, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<SM16716, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<LPD8806, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<WS2801, DATA_PIN, CLOCK_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<SM16716, DATA_PIN, CLOCK_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // FastLED.addLeds<LPD8806, DATA_PIN, CLOCK_PIN, RGB>(leds, NUM_LEDS); // initial RGB flash LEDS.showColor(CRGB(255, 0, 0)); delay(500); LEDS.showColor(CRGB(0, 255, 0)); delay(500); LEDS.showColor(CRGB(0, 0, 255)); delay(500); LEDS.showColor(CRGB(0, 0, 0)); Serial.begin(serialRate); Serial.print("Ada\n"); // Send "Magic Word" string to host } void loop() { // wait for first byte of Magic Word for(i = 0; i < sizeof prefix; ++i) { waitLoop: while (!Serial.available()) ;; // Check next byte in Magic Word if(prefix[i] == Serial.read()) continue; // otherwise, start over i = 0; goto waitLoop; } // Hi, Lo, Checksum while (!Serial.available()) ;; hi=Serial.read(); while (!Serial.available()) ;; lo=Serial.read(); while (!Serial.available()) ;; chk=Serial.read(); // if checksum does not match go back to wait if (chk != (hi ^ lo ^ 0x55)) { i=0; goto waitLoop; } memset(leds, 0, NUM_LEDS * sizeof(struct CRGB)); // read the transmission data and set LED values for (uint8_t i = 0; i < NUM_LEDS; i++) { byte r, g, b; while(!Serial.available()); r = Serial.read(); while(!Serial.available()); g = Serial.read(); while(!Serial.available()); b = Serial.read(); leds[i].r = r; leds[i].g = g; leds[i].b = b; } // shows new values FastLED.show(); } |
zou je misschien ook je hyperion config kunnen delen? aantal leds komen overeen want ik heb er toevallig ook 203