Michel8704 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:22:
Betreffende de Ambivision. Ik zit nog in dubieu wat voor spullen ik nodig heb. Sowieso de cdmi naar vga converter zoals de poster hierboven aangeeft. Maar qua hdmi splitter?
Ik heb een 4K tv (4k kijk ik alleen nog via netflix tot dusver) ik heb:
1x een PS4
1X een ziggo tv ontvanger
Dan moet ik denk ik een 3/4 poorts splitter hebben? 1 in 4 out? klopt dit?
sluit ik het dan als volgt aan: alle aparaten aansluiten op de splitter out poorten, 1 hdmi van de tv naar de splitter. en 1 hdmi naar vga converter van de splitter met vga kabel naar de ambivision?
Zie ik dit correct zo? Zijn er nog aanraders qua splitters, 4k of toch 1080p??
Een bepaald merk dat goed is oid?
De hierboven genoemde hdmi naar vga staat al in bestelling.
Een aantal posts boven jou heb ik hetzelfde besproken. No offense maar kijk daar even naar.
Volgens mij wat je moet hebben is:
-Een switch 3 naar 1
-Splitter 1 naar 2
-Hdmi naar VGA converter.
-4 Hdmi kabels (als je pc of chromecast gebruikt voor netflix)
-VGA kabel
Mocht je niet de app op je tv gebruiken maar chromecast of een pc met hdmikabel dan kun je ambivision volgens mij wel laten werken.
Welke kwaliteit je met 4K nodig hebt weet ik niet, maar de links naar die producten staan in de post boven mij. Je setup is dan als volgt.
Ziggo TV ontvanger / PS4 / (Chromecast of Pc voor netflix)
HDMIkabel / HDMIkabel/ (HDMIkabel indien pc)
Switch 3 in 1 out
HDMIkabel
Splitter 1 in 2 out
HDMIkabel / HDMI naar vga converter
TV / VGA kabel
-TV- / Ambivision
De links hierboven heb ik van Waah (dit heeft hij gebruikt in zijn opstelling)
Misschien kan iemand nog even voor je reageren wat betreft de kwaliteit met 4k tv, maar nu weet je in ieder geval wat je moet hebben.
Overigens zelf nog een vraag hierover. Omdat de splitter mini HDMI heeft, moet ik dan niet extra blokjes hebben voor hdmi naar mini HDMI? En zo ja hoeveel?
Ik raak een beetje in de war van dat mini HDMI en hdmi gedoe, mede doordat bij de Hdmi naar vga converter in de link in mijn posts een aantal hierboven een extra blokje zit.
Ik wil voorkomen dat ik bestel, alles binnenkrijg en dan merk dat ik blokjes nodig heb van hdmi naar mini hdmi en dus weer moet wachten tot die binnen zijn.
[
Voor 11% gewijzigd door
Art.b op 15-08-2015 18:15
]