DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:31
nassan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:51:
thanks, ik heb hem geprobeerd maar op het moment dat ik de raspberry aanzet worden alle leds blauw of wit.
zou je misschien ook je hyperion config kunnen delen? aantal leds komen overeen want ik heb er toevallig ook 203
Alstu:
https://www.dropbox.com/s..._kodi_lpd8806-1.json?dl=0

Config file is aangemaakt aan de hand van deze uitleg (en een mede tweaker genaamd thedr :) )
http://www.forum-raspberr...altung-rpi1-rpi2-04-04-15

Ps ook zonder hyperion zouden elke kleuren van de leds al een keer aangaan (voor een halve seconde) als er spanning op de arduino komt. Dus ik denk het probleem toch in de arduino zit.
Heb je wel de data in gebruikt van de ledstrip:)
en is je voeding sterk genoeg? 203 leds vreten veel stroom en de spanning kan nogal inzakken, dus gebruik korte en dikke kabels.
En voed je de arduino met dezelfde spanningsbron? Want spanning dippen vind ie ook niet zo fijn,
En als je gescheide voeding hebt dan moet je wel sowieso de gnd doorlussen

Succes

[ Voor 29% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-08-2015 20:38 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 17:29
Dankjewel, alles werkt nu perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
nassan schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:39:
Dankjewel, alles werkt nu perfect!!
En wat was het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
goeie vraag, ik heb jou hyperion config en arduino sketch erop gezet en daarna werkte het.
Het enige wat ik nu nog heb is nadat ik de raspberry aanzet en het rainbow effect klaar is alle leds blauw blijven, ook als ik op de powerbutton druk via de hyperion app.

[ Voor 11% gewijzigd door kattenbeld op 12-08-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Deze config file is speciaal voor een frame grabber(helemaal onderin staan de instellingen), in mijn 2de link staat hoe je alles in moet stellen als je met een pi2 werkt.

• kattenbeld
Het probleem dat de leds blauw bleven en een beetje knipperden was dat ik de GND van de voeding van de ledstrip niet met de arduino had verbonden. Had de pin in poort 13 gestoken naast de GND, was ook zo moeilijk te zien toen de tv al aan de muur hing met de arduino erachter.

Maar nu werkt het allemaal goed, kan ik vanavond de video grabber gaan fixen en met de hyperion instellingen gaan kloten.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
Hmm met tv box en mediaplayer geen problemen, maar de PS3 heeft toch wel problemen met de ambivision. Er zijn allemaal groene pixels in beeld, die over het hele beeld schieten. Zonder splitter is het er ook, maar minder aanwezig dan met splitter.

Vanavond maar even kijken wat de zwakste schakel is. Waarschijnlijk de lengte van de kabel receiver->tv... (2m + 10m + 5m). Moest met koppelstukken werken helaas wat ook niet bevorderlijk is. Maar eens zien wat dat op gaat leveren.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ondertussen wacht ik al ruim een week op reactie van de lui van ambivision, ik wil het graag werkend maken, maar heb daarvoor wel een werkende kabel nodig, of een nieuwe 3,5mm jack.

Iemand een linkje waar ik die (goedkoop) kan bestellen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57

DjVe

Hatsaflats!

miicker schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:55:
Ondertussen wacht ik al ruim een week op reactie van de lui van ambivision, ik wil het graag werkend maken, maar heb daarvoor wel een werkende kabel nodig, of een nieuwe 3,5mm jack.

Iemand een linkje waar ik die (goedkoop) kan bestellen?
Conrad heeft ze waarschijnlijk wel. Zit er niet iets van een elektonicawinkeltje bij je in de buurt? Met een beetje geluk solderen ze er zo een nieuwe Jack aan voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Beste mensen,

Ik overweeg ambivision aan te schaffen maar zit met een vraag. Omdat ik thuis een hue-systeem heb waarbij mijn lampen via een app schakelen en nu zelfs geprogrammeerd aangaan, heb ik ambivision gemaild, of dit te koppelen is.
Nu mailden ze netjes terug dat het niet te koppelen is maar dat de strip wel in een vaste stand 1 kleur kan weergeven. Gewoon als backlight achter je tv dus.

Weet iemand of dit klopt?
Zijn de kleuren traploos regelbaar?
Ze zeggen dat je het met een infrarood remote of de harmony kan bedienen. Krijg je er een afstandsbediening bij dan? Of wordt dat de investering? Gevonden :+

Onthoud hij bij uitschakelen van de stroom zijn laatste stand? (Kleur en sterkte)

En heeft iemand deze strip toevallig icm hue? (Zo ja) komen de kleuren overeen?

Alvast dank voor reactie. Excuus voor mijn overload aan vragen.

Tot slot. Wat hebben jullie betaald ervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Art.b op 14-08-2015 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
Ik heb inmiddels hyperion werkend wanneer ik videos afspeel in kodi, dat werkt perfect.
Het enige wat me nog niet lukt is om dit werkend te krijgen met de tv tuner.

Ik heb een Fushicai USBTV007 grabber rechtstreeks op mijn PI aangesloten, hier heb ik weer de SCART OUT van mijn tv op aangesloten. Op de TV heb ik vervolgens SCART REC aangezet. maar wanneer ik nu een screenshot wil maken krijg ik enkel een groen beeld te zien met soms wat zwarte strepen er doorheen.

Is het perse nodig om de grabber via een powered usb hub aan te sluiten of hebben jullie dit ook werkend gekregen rechtstreeks op de PI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Art.b schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 03:50:
Beste mensen,

Ik overweeg ambivision aan te schaffen maar zit met een vraag. Omdat ik thuis een hue-systeem heb waarbij mijn lampen via een app schakelen en nu zelfs geprogrammeerd aangaan, heb ik ambivision gemaild, of dit te koppelen is.
Nu mailden ze netjes terug dat het niet te koppelen is maar dat de strip wel in een vaste stand 1 kleur kan weergeven. Gewoon als backlight achter je tv dus.

Weet iemand of dit klopt?
Ja, je kan de kleuren op een vaste kleur instellen. Of een regenboogeffect... en langzaam/snel wisselen.
Zijn de kleuren traploos regelbaar?
Nope. er zijn een vast aantal kleuren momenteel.
Onthoud hij bij uitschakelen van de stroom zijn laatste stand? (Kleur en sterkte)
Dit durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel... maar omdat ik ook een harmony heb, en die elke keer het apparaat wil "aanzetten" wisselt die denk ik. Ik moet eerst even stoeien met mijn eigen harmony remote voordat ik daar antwoord op durf te geven. Kan het "aanzetten" niet verwijderen uit de startup lijst. Dus moet even prutsen.
En heeft iemand deze strip toevallig icm hue? (Zo ja) komen de kleuren overeen?
Ik heb Hue, maar zelfde kleur als hue wordt meer prutsen met de hue app dan met de ambivision. Zelf gebruik ik het vooral als ambilight-alternatief, niet als vaste kleur. Voor een vaste kleur kun je misschien beter de Friends of Hue strip kopen. Die kan geen ambilight, maar wel dezelfde kleur als je hue lampen overnemen.
Alvast dank voor reactie. Excuus voor mijn overload aan vragen.

Tot slot. Wat hebben jullie betaald ervoor?
75 euro. De 150 indiegogo voor 2 strips gekocht en gedeeld met een mede-tweaker.
Waah schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:45:
Hmm met tv box en mediaplayer geen problemen, maar de PS3 heeft toch wel problemen met de ambivision. Er zijn allemaal groene pixels in beeld, die over het hele beeld schieten. Zonder splitter is het er ook, maar minder aanwezig dan met splitter.

Vanavond maar even kijken wat de zwakste schakel is. Waarschijnlijk de lengte van de kabel receiver->tv... (2m + 10m + 5m). Moest met koppelstukken werken helaas wat ook niet bevorderlijk is. Maar eens zien wat dat op gaat leveren.
Inmiddels opgelost. Als op de PS3 de optie "DEEP COLOR" aanstaat krijg ik funky groene pixels over het scherm dansen. Na het uitzetten van DEEP COLOR is het opgelost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Waah schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Ja, je kan de kleuren op een vaste kleur instellen. Of een regenboogeffect... en langzaam/snel wisselen.

[...]

Nope. er zijn een vast aantal kleuren momenteel.

[...]

Dit durf ik niet te zeggen. Ik denk het wel... maar omdat ik ook een harmony heb, en die elke keer het apparaat wil "aanzetten" wisselt die denk ik. Ik moet eerst even stoeien met mijn eigen harmony remote voordat ik daar antwoord op durf te geven. Kan het "aanzetten" niet verwijderen uit de startup lijst. Dus moet even prutsen.

[...]

Ik heb Hue, maar zelfde kleur als hue wordt meer prutsen met de hue app dan met de ambivision. Zelf gebruik ik het vooral als ambilight-alternatief, niet als vaste kleur. Voor een vaste kleur kun je misschien beter de Friends of Hue strip kopen. Die kan geen ambilight, maar wel dezelfde kleur als je hue lampen overnemen.

[...]

75 euro. De 150 indiegogo voor 2 strips gekocht en gedeeld met een mede-tweaker.

[...]

Inmiddels opgelost. Als op de PS3 de optie "DEEP COLOR" aanstaat krijg ik funky groene pixels over het scherm dansen. Na het uitzetten van DEEP COLOR is het opgelost. :+
Thanks waah! Ik heb teruggelezen en je bent van grote hulp hier op het forum. Dat geldt dus nu ook voor mij. :D

Ik overweeg te gaan bestellen. Desnoods doe ik voor de vaste kleur een tweede strip achter de tv.

Zijn die boxen nog voor 75 te koop. Op ambivision.tv zie ik dat ik omgerekend 133 euro betaal ofzo. Dat is bijna x2.
Ik wil hem ook wel voor 75 als dat nog kan.

Daarnaast even gekeken en terug gescrolld naar jouw set-up.
Als ik een chromecast/upcbox/laptop wil aansluiten en de ambivision heb ik volgens mij volgende nodig:

HDMI kabel UPC-switch
HDMI kabel Computer-switch
Chromecast (kan zo in switch)

(1080p?) HDMI switch 3 in 1 out
http://www.dx.com/p/3-por...-1-out-44396#.Vc3LnlJUenO

Gewone korte HDMI of mini HDMI kabel? (Van switch naar splitter)

Full 3D mini HDMI 1.4a splitter
http://www.dx.com/p/cheer...2-out-348921#.Vc3MAVJUenP

1080p HDMI male to Vga female adapter w/mini HDMI male to HDMI female adapter
http://www.dx.com/p/1080p...black-193337#.Vc1UUVJUenM

Vga kabel naar ambivision (zit bij pack neem ik aan)
HDMI naar tv. Welke kabel moet daar nog tussen? Kan dit een gewone kabel zijn? Of moet ik een blokje hebben nog van mini HDMI naar HDMI?

Zit 1 HDMI kabel in het ambivisionpakket.
Klopt dit allemaal?
Is bovenstaande setup ook voldoende voor hdtv? En voor 3D tv als ik dat in de toekomst wil?

Alvast dank weer waah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
je lijst klopt ja.
alle apparaten ---> 1 HDMI = HDMI switch 3 in 1 out
1 hdmi ---> 2HDMI= Full 3D mini HDMI 1.4a splitter

1e HDMI uit splitter ----> tv
2e HDMI uit splitter ----> 1080p HDMI male to Vga female adapter ----> VGA kabel ----> Ambivision

Je hebt dus totaal aan kabels nodig:
6 HDMI kabels (3 apparaten, 1 voor switch naar splitter, 1 splitter naar tv, 1 splitter naar vga converter)
1 VGA kabel ( vga converter naar ambivision)

Ik heb destijds het gewoon uitgetekend. Dan vergeet je niks en maakt alles een stuk duidelijker.

Volgens mij krijg je er standaard een VGA kabel bij. Maar de kwaliteit daarvan is niet optimaal bij sommigen. Dus mocht je die hebben liggen....

Verder hoef je geen connection pack te kopen! je hebt je eigen "connection pack" hierboven al samengesteld. De indiegogo campagne is afgelopen, dus die pakketten zijn er helaas niet.

En als je wilt upgraden van tv, dan is het misschien handig om alvast even rekening te houden met het formaat van die TV. Er is niks lulligers als dat je straks net wat led-strip tekort komt. Nu kan je de ledstrip vast in china los bestellen, maar of ze dan exact dezelfde kleur hebben durf ik niet te garanderen. 3D werkt hier prima (er is zelfs een 3D modus voor ambilight) en HD werkt ook. 4K moet je waarschijnlijk een speciale splitter voor hebben. De splitter past zich namelijk aan, aan de ontvanger met de laagste resolutie. Dus als je tv 4K ondersteund, en de VGA kabel ondersteund dat niet (en dat doet die niet) zal de splitter 2x 1080p versturen. Momenteel is er maar 1 box die ik kan vinden die los 4K verstuurd naar de tv, en dan zelf het signaal voor de vga downscaled naar 1080p. (CYP SY-4KS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Je kan via indiegogo nog een singlepack bestellen voor $125,-
Scheelt toch weer $25,- (+ verzendkosten) t.o.v. de officiële site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Thanks, jullie hulp is van grote waarde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Mail je na een maand waar mijn connecion kit blijft. Hebben ze hem pas net verzonden....pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Voor de mensen die een HDMI -> VGA converter zoeken die zonder stroom goed werkt... Kanex ATVPRO AirPlay. Na een stuk of 7 converters te hebben geprobeerd is deze verre weg het beste... (bij ons bedrijf moesten er zo'n 80 apple TV's namelijk worden aangesloten met VGA beamers) Ambivision met deze getest en werkt perfect!

Misschien hebben jullie er wat aan scheelt je heel wat miskopen want wat een troep is er op de markt.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 08:33
Betreffende de Ambivision. Ik zit nog in dubieu wat voor spullen ik nodig heb. Sowieso de cdmi naar vga converter zoals de poster hierboven aangeeft. Maar qua hdmi splitter?

Ik heb een 4K tv (4k kijk ik alleen nog via netflix tot dusver) ik heb:
1x een PS4
1X een ziggo tv ontvanger

Dan moet ik denk ik een 3/4 poorts splitter hebben? 1 in 4 out? klopt dit?
sluit ik het dan als volgt aan: alle aparaten aansluiten op de splitter out poorten, 1 hdmi van de tv naar de splitter. en 1 hdmi naar vga converter van de splitter met vga kabel naar de ambivision?

Zie ik dit correct zo? Zijn er nog aanraders qua splitters, 4k of toch 1080p??
Een bepaald merk dat goed is oid?
De hierboven genoemde hdmi naar vga staat al in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Michel8704 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:22:
Betreffende de Ambivision. Ik zit nog in dubieu wat voor spullen ik nodig heb. Sowieso de cdmi naar vga converter zoals de poster hierboven aangeeft. Maar qua hdmi splitter?

1x een PS4

sluit ik het dan als volgt aan: alle aparaten aansluiten op de splitter out poorten, 1 hdmi van de tv naar de splitter. en 1 hdmi naar vga converter van de splitter met vga kabel naar de ambivision?

Wat betreft het kijken van Netflix, hier gebruik je wss de tv App zelf voor (doe ik ook met mijn 4K tv) de dan werkt je ambivision sowieso niet.

Dat 1 in 4 out klopt sowieso niet.
Je hebt een HDMI splitter nodig, 1 in 2 out
1 uitgang gaat naar je tv, 1 uitgang gaat naar een HDMI > VGA convertor, die gaat naar ambivision.
Je kunt een HDMI switch kopen (bijvoorbeeld 4 in 1 out) die sluit je aan als input signaal op de splitter.

Dat zou moeten werken (zo heb ik het ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Michel8704 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:22:

1x een PS4

Een aantal posts boven jou heb ik hetzelfde besproken. No offense maar kijk daar even naar.
Volgens mij wat je moet hebben is:

-Een switch 3 naar 1
-Splitter 1 naar 2
-Hdmi naar VGA converter.
-4 Hdmi kabels (als je pc of chromecast gebruikt voor netflix)
-VGA kabel
miicker schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:03:
[...]

Wat betreft het kijken van Netflix, hier gebruik je wss de tv App zelf voor (doe ik ook met mijn 4K tv) de dan werkt je ambivision sowieso niet.
Mocht je niet de app op je tv gebruiken maar chromecast of een pc met hdmikabel dan kun je ambivision volgens mij wel laten werken.

Welke kwaliteit je met 4K nodig hebt weet ik niet, maar de links naar die producten staan in de post boven mij. Je setup is dan als volgt.

Ziggo TV ontvanger / PS4 / (Chromecast of Pc voor netflix)
HDMIkabel / HDMIkabel/ (HDMIkabel indien pc)
Switch 3 in 1 out
HDMIkabel
Splitter 1 in 2 out
HDMIkabel / HDMI naar vga converter
TV / VGA kabel
-TV- / Ambivision

De links hierboven heb ik van Waah (dit heeft hij gebruikt in zijn opstelling)
Misschien kan iemand nog even voor je reageren wat betreft de kwaliteit met 4k tv, maar nu weet je in ieder geval wat je moet hebben.

Overigens zelf nog een vraag hierover. Omdat de splitter mini HDMI heeft, moet ik dan niet extra blokjes hebben voor hdmi naar mini HDMI? En zo ja hoeveel?
Ik raak een beetje in de war van dat mini HDMI en hdmi gedoe, mede doordat bij de Hdmi naar vga converter in de link in mijn posts een aantal hierboven een extra blokje zit.

Ik wil voorkomen dat ik bestel, alles binnenkrijg en dan merk dat ik blokjes nodig heb van hdmi naar mini hdmi en dus weer moet wachten tot die binnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Art.b op 15-08-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
Art.b schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:12:
[...]

Een aantal posts boven jou heb ik hetzelfde besproken. No offense maar kijk daar even naar.
Volgens mij wat je moet hebben is:

-Een switch 3 naar 1
-Splitter 1 naar 2
-Hdmi naar VGA converter.
-4 Hdmi kabels (als je pc of chromecast gebruikt voor netflix)
-VGA kabel

[...]

Mocht je niet de app op je tv gebruiken maar chromecast of een pc met hdmikabel dan kun je ambivision volgens mij wel laten werken.

Welke kwaliteit je met 4K nodig hebt weet ik niet, maar de links naar die producten staan in de post boven mij. Je setup is dan als volgt.

Ziggo TV ontvanger / PS4 / (Chromecast of Pc voor netflix)
HDMIkabel / HDMIkabel/ (HDMIkabel indien pc)
Switch 3 in 1 out
HDMIkabel
Splitter 1 in 2 out
TV / VGA kabel
-TV- / Ambivision

De links hierboven heb ik van Waah (dit heeft hij gebruikt in zijn opstelling)
Misschien kan iemand nog even voor je reageren wat betreft de kwaliteit met 4k tv, maar nu weet je in ieder geval wat je moet hebben.

Overigens zelf nog een vraag hierover. Omdat de splitter mini HDMI heeft, moet ik dan niet extra blokjes hebben voor hdmi naar mini HDMI? En zo ja hoeveel?
Ik raak een beetje in de war van dat mini HDMI en hdmi gedoe, mede doordat bij de Hdmi naar vga converter in de link in mijn posts een aantal hierboven een extra blokje zit.

Ik wil voorkomen dat ik bestel, alles binnenkrijg en dan merk dat ik blokjes nodig heb van hdmi naar mini hdmi en dus weer moet wachten tot die binnen zijn.
miicker schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:03:
[...]

Dat 1 in 4 out klopt sowieso niet.
Je hebt een HDMI splitter nodig, 1 in 2 out
1 uitgang gaat naar je tv, 1 uitgang gaat naar een HDMI > VGA convertor, die gaat naar ambivision.
Je kunt een HDMI switch kopen (bijvoorbeeld 4 in 1 out) die sluit je aan als input signaal op de splitter.

Dat zou moeten werken (zo heb ik het ook)
Dank voor jullie reacties, Ik dacht vraag het toch even zoals ik mijn eigen setup hier is. Het was mij een beetje onduidelijk opgeschreven ook. Maar je uitleg is mij nu duidelijk. Ik ga een splitter, switch en verloopstukje bestellen! HDMI kabels heb ik wel :). Werkt bij jou/jullie de Ambivision naar behoren?! Misschien kunnen jullie kort je ervaringen beschrijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Michel8704 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:19:
[...]

[...]

Dank voor jullie reacties, Ik dacht vraag het toch even zoals ik mijn eigen setup hier is. Het was mij een beetje onduidelijk opgeschreven ook. Maar je uitleg is mij nu duidelijk. Ik ga een splitter, switch en verloopstukje bestellen! HDMI kabels heb ik wel :). Werkt bij jou/jullie de Ambivision naar behoren?! Misschien kunnen jullie kort je ervaringen beschrijven? :)
Vandaar dat ik schreef no offense, ik herken het dat je het toch even wilt vragen met je eigen setup.

Ikzelf moet alles nog bestellen, maar ik lees meerdere positieve dingen hier en mijn vriendin vind het zowaar een toevoeging ipv zonde geld.
Ikzelf wil de switch splitter en vga converter ook bestellen, maar ik zit nog met mijn vraag van hierboven of ik ook blokjes nodig heb van mini-hdmi naar hdmi.

Waah heeft dezelfde artikelen besteld, dus zodra hij hierop heeft gereageerd kan ik ook gaan bestellen :9

Ambivision is inmiddels besteld. Ik kon niet meer wachten. Hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld tot jullie het binnen hadden?

[ Voor 6% gewijzigd door Art.b op 16-08-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
Art.b schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:31:
[...]

Vandaar dat ik schreef no offense, ik herken het dat je het toch even wilt vragen met je eigen setup.

Ikzelf moet alles nog bestellen, maar ik lees meerdere positieve dingen hier en mijn vriendin vind het zowaar een toevoeging ipv zonde geld.
Ikzelf wil de switch splitter en vga converter ook bestellen, maar ik zit nog met mijn vraag van hierboven of ik ook blokjes nodig heb van mini-hdmi naar hdmi.

Waah heeft dezelfde artikelen besteld, dus zodra hij hierop heeft gereageerd kan ik ook gaan bestellen :9

Ambivision is inmiddels besteld. Ik kon niet meer wachten. Hoe lang duurde het bij jullie gemiddeld tot jullie het binnen hadden?
Betreffende je vraag over de stukjes zou ik het niet weten.. ik heb die helemaal niet nodig geloof ik.
Betreffende je laatste vraag: ik heb er ruim 2,5 week op moeten wachten (via DHL China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nog even ter aanvulling, Chrome cast gebruikt geen Netflix 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
Michel8704 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Betreffende je vraag over de stukjes zou ik het niet weten.. ik heb die helemaal niet nodig geloof ik.
Betreffende je laatste vraag: ik heb er ruim 2,5 week op moeten wachten (via DHL China).
Bedankt voor je reactie. Ik wacht in spanning af.
miicker schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:09:
Nog even ter aanvulling, Chrome cast gebruikt geen Netflix 4K.
Thanks voor de volledigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Gister eindelijk reactie van Ambivision gehad. Als het goed is wordt er vandaag een nieuwe 3,5mm jack met kabel opgestuurd. Hij gaf aan dat deze van betere kwaliteit zal zijn. Ik hoop dat ik die snel binnen krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
Wiebeltje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:17:
Herkent iemand dit probleem? Ik denk dat het aan de HDMI2AV ligt. Boven en onderaan flikkert het beeld behoorlijk als het via de grabber verloopt. Dit heeft als resultaat dat mijn leds ook irritant flikkeren. Het lijkt ook alsof de kleuren van de strepen beneden de kleuren van het beeld boven aan geeft. Die strepen flikkeren ook de hele tijd. Als ik direct input (PS2 bijv.) op de grabber aansluit heb ik dit probleem niet.

[afbeelding]

Iemand toevallig nog een link naar een goede HDMI2AV (1080p)?
Ik heb mijn probleem zelf opgelost. Een nieuwe HDMI2AV gekocht en deze werkt eigenlijk een stuk beter. Zat wel nog even te prutsen omdat ik niet fatsoenlijk beeld kreeg. Beiden op NTSC zetten loste het op.

Uiteindelijk is het deze geworden (de "better" variant).
http://www.aliexpress.com...eo-1080P/32248986965.html .

• miicker
  • Niet online
Ik heb het kabeltje gelukkig binnen, en de LED strip werkt. Ook "werkt" ambivision, maar lang niet naar behoren.

Ik wordt het eigenlijk een beetje zat, maar goed, misschien ligt het aan een verkeerde instelling. Maar de kleuren kloppen gewoon niet. Ik heb twee filmpjes gemaakt om het even te laten zien.

Wat ik trouwens ook wel irritant vind, is dat soms zelf wanneer er geen bewegend beeld is, de LEDjes ligt knipperen, of een beetje van kleur veranderen.

Maar goed, hierbij de filmpjes om mijn verhaal te verduidelijken:
[YouTube: https://youtu.be/GWjqb-pkel8]

[YouTube: https://youtu.be/oGXjy_maft4]

Hopelijk hebben jullie een idee van wat er verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Er is trouwens net een nieuwe update uit:
AmbiVision_upgrade_1.04
Fixed:
- eyestrain reduction [eliminated random flashing]
- green or blue flashing with composite converter
- more reliable connection and better signal detection
Voordat ik de update heb geïnstalleerd ben ik nog eens door de instellingen gaan lopen, nog steeds werd het niet beter, uiteindelijk na ambivision opnieuw aan te sluiten, ziet het er al een stuk beter uit (nog niet helemaal zoals het zou moeten, maar toch).

Nu net even de nieuwe update er op gezet. Wat voor mij het irritantste is, is dat de LEDjes soms random aan en uit gaan, en dan vooral als ik mijn laptop gebruik (deze gebruik ik voornamelijk om films te kijken). Dat is erg vervelend, heb het even getest, met de nieuwe firmware lijkt het iets minder te gebeuren, maar het gebeurt nog steeds (ik heb het niet heel uitvoerig getest, dus het kan zijn dat het nog steeds even veel voorkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 16:33
Gisteren ook Ambivision geinstalleerd (met firmware 1.03) . Helaas ging het niet allemaal even soepel.
Maar uiteindelijk wel werkend gekregen ondanks dat ik soms ook denk dat de kleuren niet altijd even goed overeenkomen. Maar over het algemeen geeft het een goede representatie van het beeld.

Wat vooral irritant was dat het instellen van het aantal LEDs wat alleen goed werkt als de LEDs vanuit links onder zijn geinstalleerd. Waar ik het in het midden gebruik.
Uiteindelijk kon ik het oplossen door eerst het aantal LEDs goed in te stellen en daarna pas de start positie van de LEDs op te geven.

Verder was het voor mij als beginner lastig te achterhalen hoe het menu (incl. instellingen) nu precies werkt.
De handleiding kan op meerdere manieren geinterpreteerd worden en natuurlijk had ik de verkeerde interpretatie:( Als je weet hoe het werkt is het relatief simpel maar om er achter te komen kost toch meer tijd dan gedacht.

Kwaliteit van het geheel is redelijk. Moest mijn soldeerbout weer van zolder halen om de LED strip te laten werken.

Vandaag firmware 1.04 maar eens installeren en testen. Kijken of er verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
smashit schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:48:
Verder was het voor mij als beginner lastig te achterhalen hoe het menu (incl. instellingen) nu precies werkt.
De handleiding kan op meerdere manieren geinterpreteerd worden en natuurlijk had ik de verkeerde interpretatie:( Als je weet hoe het werkt is het relatief simpel maar om er achter te komen is kost toch meer tijd dan gedacht.
[...]
Dat ligt er niet aan dat je een beginner bent. Het blijft irritant. Ik snap nog steeds niets van de presets (het rood omcirkelde gedeelte):
Afbeeldingslocatie: http://1.1m.yt/loFmVCH0W.png

Geen idee hoe ik daar kom/hoe ik dat instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
miicker schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:27:
Geen idee hoe ik daar kom/hoe ik dat instel.
Na veel proberen ben ik erachter gekomen :)

Door op het rondje te drukken kun je naar het volgende onderdeel springen binnen het "main" menu.
Volgens mij kan het settings menu alleen gekozen worden door het rondje lang in te houden.

Door plus en min te bedienen loop je door het menu 1 niveau lager (mood, audio, etc).

Zorg er voor dat je niet in het settings menu zit want dan werkt bovenstaande weer niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ook ik heb vorige week mn AmbiVision pakket ontvangen en in elkaar gezet. Na een bedenktijd van 1 dag heb ik toch besloten een frame te maken van aluminumstrips verbonden via pop-nagels. Vervolgens heb ik ter hoogte van de gaten voor de ophang beugels ook een gat gemaakt in het frame zodat ik op deze manier het frame makelijk aan de tv kan bevestigen. Ook ik heb de nieuweste firmware erop geknalt en heb vervolgens al mn HDMI apparaten weer op mn ONKYO receiver aangesloten omdat je 1 kabel moet splitsen.

De nadelen:
- Menu is erg ingewikkeld; Het is me nog steeds niet gelukt om de juiste achtergrond kleur erin te krijgen, ook vraag ik me af hoe ik tussen de verschillende "modes" moet switchen (smooth overgang vs. hard) en hoe je hem uberhaubt op een bepaalde mode demo mode krijgt.
- Ik heb het idee dat het effect er niet genoeg achter vandaan komt, maar dit heeft te maken met de afstand tussen de TV en de panelen (moet minimaal 3~15cm zijn), helaas kan ik dit niet makelijk aanpassen... misschien dat ik de strips nog wat naar buiten toe ga buigen.
- Geen 4K passthrough, maargoed mn Onkyo receiver kan ook alleen maar Full HD 8)7

Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://frozenflame.eu/img/tw/ambi8.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Fr0zenFlame op 21-08-2015 16:00 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Oke ik ga eens kijken als ik zondag thuis ben of me dat lukt met die onderdelen in het main menu.

Wat hij trouwens bij mij doet is vaak ipv blauw groen zijn, alle andere kleuren lijken meestal wel te werken. Ook heb ik het idee dat de black bar detection erg slecht werkt...

Ik werd echt gek van de LED strip die telkens los liet, hij zit nu op veel plekken met duct tape vast, wat erg lelijk is, dus ik ben nog op zoek naar een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
Ook bij mij werkt het nog niet. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen.
Mijn setup is als volgt:

Ziggo TV ontvanger / PS4
HDMIkabel / HDMIkabel NAAR

Switch 3 in 1 out
HDMIkabel

Splitter 1 in 2 out
TV / VGA kabel
-TV- / Ambivision

Alles ondersteund HDCP ( heb ik opgezocht). Heb de instellingen van de Ambivision gecontroleerd en ingesteld (aantal leds, black bars) plaatsing begint gewoon linksonder zoals geadviseerd.

De leds doen het wel, ik kom met een beetje rustig kijken door de menu's heen. Maar als ik bijv een blu ray film in mijn PS4 stop gebeurt er niks.
Na onderzoek zie ik op onderstaand plaatje dat er eeen verbinding moet zijn tussen de Ambivision en de TV? klopt dit? zo ja via wat voor verbinding? of moet ik het ergens anders zoeken?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/o6ufc4muxvf28lf/Schermafbeelding%202015-08-21%20om%2020.10.55.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
Michel8704 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:20:

De leds doen het wel, ik kom met een beetje rustig kijken door de menu's heen. Maar als ik bijv een blu ray film in mijn PS4 stop gebeurt er niks.
Heb je de HDMI->VGA converter ooit rechtstreeks aan de source (b.v. PS4) aangesloten? Om te kijken of de HDMI->VGA converter wel goed zijn werk doet.

Zelf had ik hier een probleem mee en dit kunnen achterhalen door de rechtstreekse aansluiting.
Michel8704 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:20:
Na onderzoek zie ik op onderstaand plaatje dat er eeen verbinding moet zijn tussen de Ambivision en de TV? klopt dit? zo ja via wat voor verbinding? of moet ik het ergens anders zoeken?
Voor zover ik weet hoeft dit niet. De HDMI uitgang van de splitter moet naar HDMI->VGA converter en dan van VGA richting het Ambivision kastje. De tweede uitgang van de splitter natuurlijk verbinden met de TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
smashit schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

Heb je de HDMI->VGA converter ooit rechtstreeks aan de source (b.v. PS4) aangesloten? Om te kijken of de HDMI->VGA converter wel goed zijn werk doet.

Zelf had ik hier een probleem mee en dit kunnen achterhalen door de rechtstreekse aansluiting.

[...]

Voor zover ik weet hoeft dit niet. De HDMI uitgang van de splitter moet naar HDMI->VGA converter en dan van VGA richting het Ambivision kastje. De tweede uitgang van de splitter natuurlijk verbinden met de TV ;)
Ik heb net de vga converter getest. Die doet het dus mooi niet als ik m puur wil gebruiken als beeld tussen ps4 en monitor :( Dat is dus blijkbaar het probleem. Hmpf dat wordt zoeken naar een andere.

Overigens, ik heb het ook nog even getest met een audio kabel ertussen (zit audio 3.5 ingang op de hdmi-vga kabel en die dan aansluiten op de ambivision maar ook dat werkt niet

[ Voor 10% gewijzigd door Michel8704 op 21-08-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
Michel8704 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:47:
Ik heb net de vga converter getest. Die doet het dus mooi niet als ik m puur wil gebruiken als beeld tussen ps4 en monitor :( Dat is dus blijkbaar het probleem. Hmpf dat wordt zoeken naar een andere.
Ik heb gelezen dat sommige PS3 eigenaren ook problemen hadden met HDMI output en dat dit te maken had dat deep color aanstond. Misschien even checken of dit voor de PS4 ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8704
smashit schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Ik heb gelezen dat sommige PS3 eigenaren ook problemen hadden met HDMI output en dat dit te maken had dat deep color aanstond. Misschien even checken of dit voor de PS4 ook het geval is.
Stond al uit ;) Toch bedankt voor het meedenken! Ik denk echt dat het aan de hdmi naar vga ligt. Ik heb alleen niet zo 123 een andere liggen om het te testen. Morgen maar een Kanex ATVPRO AirPlay bestellen die eerder genoemd is. Of weet iemand anders nog een bepaald merk wat voor hem/haar werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Daar had ik ook last mee. De drivers staan in de DFUSE map in Program Files als iemand ze zoekt.

[...]

http://www.aliexpress.com...=solderless+led+connector
De breedte weet ik niet van deze ledstrips. Moet ik vanavond opmeten maar ik denk 10mm. Maar aan de connector van de ledstrip zit ook zo'n dingetje. Dus die kan je even bekijken (rood-zwart draadjes met een zwarte connector heb je, en een rood-zwart draadje met een witte connector. Die laatste is hetzelfde systeem)

[...]

Als je tv kijkt valt het niet op, maar je kan verschillende standen doen.

- Je kan per zijde de sterkte instellen. Dus als de onderkant feller lijkt dan de bovenkant (verschillende muurafstand) kun je dit stellen van -5 tot +5
- Je kunt de uniformiteit aanpassen. Dus de hoeveelheid verschil ik kleur tussen naast elkaar liggende leds.
- Je kunt instellen of ze in donkere scenes ook minder licht geven, of dat ze juist altijd redelijk fel blijven.

Mijn vorige video's hadden alles op +5, uniformiteit op hoog (dus weinig verschil tussen kleuren) en waren altijd fel. De uniformiteit op hoog is ook aangeraden, want dit is het rustigst op de ogen en geeft minder een disco-lamp effect. Ik knutsel zo even een filmpje in elkaar met verschillende standen.

[video]

ER= Eyestrain Reduction. Zorgt volgens mij voor rustiger beeld. Het maakt vooral de verlichting uniform. dus als je een stukje zwart bovenin hebt omgeven door paars, zie je met ER=ON alles paars, en met ER=OFF alles paars behalve dat zwarte stuk, daar is de verlichting dan uit.

[afbeelding]
Hier zie je goed dat bij ER=ON alle leds blijven branden.
Bij ER=OFF zie je dat waar het beeld zwart is, de leds ook uitgaan.

Smoothing zie ik weinig verschil zelf. Je hebt Fast (no), medium en slow. Daarnaast is er nog Average, wat de meest voorkomende kleur in beeld pakt, en dat op alle leds toepast (links onder is average).

De handleiding vind ik niet heel duidelijk beschreven wat nu precies wat regelt. Misschien maar eens vragen aan ze. De ER regel je vanuit het settings menu, en de Smoothing doe je door op + en - te drukken buiten het menu.

Audiomodus heb ik nog niet aan de praat, maar heb ook geen audio aangesloten dus daar zal het wel mis gaan. Misschien toch een HMDI->VGA+3.5mm bestellen nog!
In deze filmpjes geef je aan dat je "Smooth" in stelt op bijvoorbeeld high. Maar ik kan dat dus in de settings niet terug vinden, zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://ambivision.tv/images/Doc/menu_operations.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:13
Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden, want vanuit Ambivision krijg ik (tot nu toe) geen antwoord.

Waarom is "Black bars detection" überhaupt een functie die aan of uit gezet kan worden? Als die aan staat, dan kan die constateren of 'black bars' aanwezig zijn en daarop de kleuren van LEDs aanpassen. Echter lijkt het mij dat deze functie standaard aan zou moeten staan. Kan iemand mij uitleggen waarom het een voordeel zou zijn om deze functie uit te laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
djNeilio schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:42:
Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden, want vanuit Ambivision krijg ik (tot nu toe) geen antwoord.

Waarom is "Black bars detection" überhaupt een functie die aan of uit gezet kan worden? Als die aan staat, dan kan die constateren of 'black bars' aanwezig zijn en daarop de kleuren van LEDs aanpassen. Echter lijkt het mij dat deze functie standaard aan zou moeten staan. Kan iemand mij uitleggen waarom het een voordeel zou zijn om deze functie uit te laten staan?
Misschien dat hij dan een zwart beeld, of grotendeels donker beeld niet herkend alsof het Black bars zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 15:17
Heb dit weekend mijn ambivision proberen in te stellen, maar het menu is extreem ingewikkeld.. Snap er niks van :)

Iemand enig idee hoe je het aantal leds van de zijkanten verandert van 18 -> 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Is er hier iemand die toevallig 7 LED's van Ambivision over heeft en welke ik voor een schappelijk bedrag kan overnemen? Ik heb gisteren alles aangesloten en kom net 7 LED's tekort helaas...

Ik moet de setup nog wat finetunen maar ben tot nu toe erg onder de indruk! Ik had eerst de Philips Hue add-on voor Kodi icm een lightstrip wat al best leuk werkte maar dit is verreweg veel beter!
Alleen dat menu &$*#@!#$ ;)

Ik zie overigens dat de Ambivision wat problemen heeft met zwart bij mij, alle LED's gaan dan vaak knipperen, vrij irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door Marsman83 op 24-08-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 07:36
Ik heb nog een stukje strip liggen, ik zal vanavond even kijken. Stuur mij anders even een PM met je adresgegevens en dan stuur ik ze in een envelop naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Marsman83 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
Ik zie overigens dat de Ambivision wat problemen heeft met zwart bij mij, alle LED's gaan dan vaak knipperen, vrij irritant.
Dit heb ik ook, precies hetzelfde!

Wat ik ook heb is dat wanneer ik het idee heb dat de LED's blauw of wit moeten zijn, ze vaak niet zichtbaar zijn, of dat de strip groen is. Ik heb een witte muur, en dat heb ik ook ingesteld.

Ik ben nu echt aan het wachten op de update dat ik met een GUI alles in kan stellen via de pc. Dan weet ik tenminste zeker dat alles staat zoals ik het wil, nu is het gokken welke opties aan of uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Ik heb het knipperen terug kunnen brengen door de capture mode op "medium smooth" te zetten en eyestrain op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Eyestrain heb ik op off staan, en volgens mij gebruik ik High smooth. ik heb echter erg het idee dat de kleuren en vaak naast zitten. Erg jammer. En ik heb een hekel aan het menu. Ik heb echt geen zin om 10 verschillende instellingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-10 15:17
ZIe nergens iets van smooth in de menu's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik las hier laatst iets over een aanstaande update van ambivision, is hier inmiddels al meer over bekend? Gaat het hier om hardware of software update (potentieel kopersvraag :9 )

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 25-08-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
vikdb schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:51:
ZIe nergens iets van smooth in de menu's..
SMooth is de vorm van capture mode die je gebruikt. Ik quote even van de ambivision website:
Capture mode

This device has a smart system of adjusting screen properties to the connected source. After plugging the input signal, the device computes the best and the most efficient processing properties to grab pixels. Due to this, it provides support for all screens regardless of the resolution and video standard.

Pulsing of the menu button mean the AmbiVision is in the process of adjusting screen properties. It takes about 1 sec and its result is announced by a short blinking of the menu button.

AmbiVision provides several capturing modes:

Fast mode without smooth [red blinking corners in pending phase]
Medium smooth [green blinking corners in pending phase]
High smooth [blue blinking corners in pending phase]
Ofwel het smooth niveau pas je aan door wanneer Ambivision werkt op de plus en min knoppen te drukken. De hoeken veranderen dan even van kleur. De kleur correspondeert dan aan een van bovenstaande, of een van de volgende modes:
3D fast mode (only if 3D mode is enabled in settings) [violet blinking corners in pending phase]
3D medium smooth (only if 3D mode is enabled in settings) [yellow blinking corners in pending phase]
3D high smooth (only if 3D mode is enabled in settings) [cyan blinking corners in pending phase]
Average on all LEDs mode [white blinking corners in pending phase]

Hopelijk heeft iedereen hier iets aan :)
lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:39:
Ik las hier laatst iets over een aanstaande update van ambivision, is hier inmiddels al meer over bekend? Gaat het hier om hardware of software update (potentieel kopersvraag :9 )
Voor zover ik weet is er geen hardware update aangekondigd. Wat ik begrepen hebt komt er een update waardoor AmbiVision via een PC is in te stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door miicker op 25-08-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb dus het probleem dat wanneer het scherm blauw is, de LEDs niet werken. Het lijkt dan alsof ze uit zijn. Ik heb echt alle mogelijke instellingen geprobeerd, wat blijkt, toen ik even met de 3,5mm jack draaide, hij het 10 seconden deed. Ik gok dus weer een defect in de 3,5mm jack. Ik wordt het echt een beetje zat. Ik wil eigenlijk er zelf een nieuwe op zetten, maar dan heb ik een duidelijke handleiding o.i.d. nodig, een soldeerset heb ik. Kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb ook maar de HDMI splitter gekocht die Waah adviseerde
http://www.dx.com/p/cheer...2-out-348921#.VdyZ5fbtmko

Mijn elcheapo ding werkt namelijk niet.

Helaas weer 3/4 week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb een nieuwe 3,5mm jack gekocht, gesoldeerd, en nog steeds werken de blauwe LEDs niet.

Iemand enig idee hoe dit kan? Als ik een mood-mode aan zet, dan werkt blauw wel, maar als het scherm blauw is, dan gaan de LEDs uit.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Nieuwe 3,5mm jack gesoldeerd; zelfde resultaat
- Instellingen gereset en niets veranderd; zelfde resultaat
- Verschillende muur kleuren ingesteld; zelfde resultaat

Niets lijkt te werken, iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zijn alle blauwe leds defect? of in het begin niet? mja met mood mode zou het dan ook niet moeten werken...

Misschien dat het signaal niet goed doorkomt. Met sommige youtube testfilmpjes werkt rood bij mij niet trouwens. Maar met normaal tv kijken is er geen enkel probleem....

Klinkt toch als een serieus defect in de firmware ergens. Al geupgrade of misschien even downgraden? kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:38:
Zijn alle blauwe leds defect? of in het begin niet? mja met mood mode zou het dan ook niet moeten werken...

Misschien dat het signaal niet goed doorkomt. Met sommige youtube testfilmpjes werkt rood bij mij niet trouwens. Maar met normaal tv kijken is er geen enkel probleem....

Klinkt toch als een serieus defect in de firmware ergens. Al geupgrade of misschien even downgraden? kijken of dat helpt?
Ja zit op de laatste versie, maar downgraden is een goede tip, ga ik meteen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Helaas, heb alle beschikbare firmwares geprobeerd, meerdere testvideo's en blauw blijft niet werken. Heb het idee dat mijn ambilight kastje stuk is o.i.d.

• Bonzo2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13
Heeft iemand nog interesse in een Ambivision set 125 led ?
Eventueel nog heb ik nog een HDMI > Splitter Cheerlink zoals eerder in dit topic en een HDMI > VGA.
Set is nieuw ( op de splitter en de converter na ) deze werkten niet met mijn reciver.
Ik heb twee Ambivisions ( ik kon niet wachten tot deze uit China kwam :9 heb in de tussen tijd via via een geregeld)
Mocht je geen zin hebben aan de lange wacht/verstuur tijd stuur een DM, dan komen we vast wel uit de prijs.

Mocht je trouwens problemen hebben met kleuren die niet goed zijn, probeer is een andere HDMI splitter of VGA splitter, dit heeft bij mij veel problemen opgelost.

De nieuwe firmware die uitgekomen is 1.4 zou ik zelf nog even niet gebruiken.
(zwart scherm knippert)

MHI 3.5 ZSX-W Enphase IQ7+12x 400wp Zuid IQ7+ 4x 425wp Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Voor degene die nog een leuk alternative voor Ambilight via lampen zocht (ala Hue) is er net een nieuw project geplaatst op het Mediaportal forum:

http://forum.team-mediapo...-neopixel-ws2812b.131901/

Het is snel en volledig configureerbaar, op dit moment wordt alleen AtmoLight ondersteund maar protocol is vrij simpel en gemakkelijk over zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door RickDB op 28-08-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Bonzo2009 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:38:
Heeft iemand nog interesse in een Ambivision set 125 led ?
Eventueel nog heb ik nog een HDMI > Splitter Cheerlink zoals eerder in dit topic en een HDMI > VGA.
Set is nieuw ( op de splitter en de converter na ) deze werkten niet met mijn reciver.
Ik heb twee Ambivisions ( ik kon niet wachten tot deze uit China kwam :9 heb in de tussen tijd via via een geregeld)
Mocht je geen zin hebben aan de lange wacht/verstuur tijd stuur een DM, dan komen we vast wel uit de prijs.

Mocht je trouwens problemen hebben met kleuren die niet goed zijn, probeer is een andere HDMI splitter of VGA splitter, dit heeft bij mij veel problemen opgelost.

De nieuwe firmware die uitgekomen is 1.4 zou ik zelf nog even niet gebruiken.
(zwart scherm knippert)
Voor welk formaat TV is de 125 led geschikt? Het klinkt erg interessant nl. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
RickDB schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:45:
Voor degene die nog een leuk alternative voor Ambilight via lampen zocht (ala Hue) is er net een nieuw project geplaatst op het Mediaportal forum:

http://forum.team-mediapo...-neopixel-ws2812b.131901/

Het is snel en volledig configureerbaar, op dit moment wordt alleen AtmoLight ondersteund maar protocol is vrij simpel en gemakkelijk over zetten.
Is dat niet gewoon een glazen bol met een door je tv gestuurde RGB lamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Kostte me een paar uurtjes, maar AmbiVision werkt nu goed :)

Aardig onder de indruk van het resultaat! Het is nog niet perfect, maar komt aardig in de buurt:

YouTube: AmbiVision test 1

Heb een 40 inch TV en 16 leds aan de zijkant + 28 boven en onder. Hij hangt 10 cm van de muur en alles wordt aangestuurd door mijn Denon x4000 (waar een HDMI splitter achter hangt). Ik ben nu toch maar links onderin met de strip begonnen en heb de default settings iets aangepast (alleen hoeveelheid LED en helderheid).

[ Voor 29% gewijzigd door DjVe op 31-08-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DjVe schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:40:
Kostte me een paar uurtjes, maar AmbiVision werkt nu goed :)

Aardig onder de indruk van het resultaat! Het is nog niet perfect, maar komt aardig in de buurt:

YouTube: AmbiVision test 1

Heb een 40 inch TV en 16 leds aan de zijkant + 28 boven en onder. Hij hangt 10 cm van de muur en alles wordt aangestuurd door mijn Denon x4000 (waar een HDMI splitter achter hangt). Ik ben nu toch maar links onderin met de strip begonnen en heb de default settings iets aangepast (alleen hoeveelheid LED en helderheid).
Ziet er goed uit!

Ik heb dus nog steeds het probleem dat blauw het niet doet :(

Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat de HDMI > VGA convertor kapot is. Ik heb dus maar een nieuwe besteld. Ook heb ik voor de zekerheid een nieuwe HDMI Splitter gekocht.

Ik hoop echt dat het aan die HDMI > VGA convertor ligt, zo niet moet het haast wel aan AmbiVision liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Jochemd13 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:42:
[...]

Is dat niet gewoon een glazen bol met een door je tv gestuurde RGB lamp ;)
Ach Philips heeft zijn blooms wat ook gewoon een RGB lamp is aangestuurd via RF en wij hebben orbs via WiFi :P , ook binnenkort een Android app dus niet alleen TV :)

In principe kan je de Photon overal in stoppen maar Ikea Fado is lekker goedkoop en geeft een prima resultaat, AtmoOrb is ook meer bedoeld als aanvulling op de andere amblight achter de TV (Hyperion in mijn geval).

[ Voor 30% gewijzigd door RickDB op 31-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
RickDB schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Ach Philips heeft zijn blooms wat ook gewoon een RGB lamp is aangestuurd via RF en wij hebben orbs via WiFi :P , ook binnenkort een Android app dus niet alleen TV :)

In principe kan je de Photon overal in stoppen maar Ikea Fado is lekker goedkoop en geeft een prima resultaat, AtmoOrb is ook meer bedoeld als aanvulling op de andere amblight achter de TV (Hyperion in mijn geval).
Maar eigenlijk is het net als de Philips een inschroeflamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Jochemd13 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:10:
[...]

Maar eigenlijk is het net als de Philips een inschroeflamp?
Nee gelukkig niet want die dingen zijn vaak te traag voornamelijk omdat ze hier niet voor bedoeld zijn (uitgebreid procol dus teveel overhead o.a.), foto's en links staan in topic daar onderaan maar zal ze hier even plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/img_2450-jpg.168746/

Het is een Particle Photon (Arduino-like + WiFi chip onboard) en een Neopixel ring kit maar je kan nagenoeg elk soort led type gebruiken zolang de Neopixel library die ondersteund (WS2801 / WS2812B / APA etc..).

Dit stop ik dan in een Ikea Fado zonder het gloeilamp gedeelte met 5v adapter extern.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/us/en/images/products/fado-table-lamp-white__38182_PE130088_S4.JPG

Vervolgens wat code geschreven om het zo snel mogelijk te maken over WifFi et voila werkende Orb.

Daarnaast combineer ik dat dan met een Hyperion AmbiLight setup achter de TV.

Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/hyperion_photon-jpg.168744/

Binnenkort een 2de lamp erbij maken voor ergens anders in de kamer aangezien je net zoveel toe kan voegen als je leuk vindt binnen AtmoLight.

AtmoLight wat het aanstuurd is al een bestaand project (al uit ~2008) wat meerdere AmbiLight hardware tegelijk ondersteund zodat je alles kan combineren en gebruiken binnen Mediaportal ipv allemaal losse plugins, allemaal volledig open-source en werken er nog regelmatig aan om nieuwe hardware ondersteuning of features aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leuk uitgevoerd! (eindelijk weer iets DIY in dit topic ipv die kant en klare sets ;))
Heb ook nog een Spark Core liggen (voorloper van de Photon), blijft leuk wat je er allemaal mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
We hebben meerdere showcases op het Mediaportal Ambient lighting subforum btw en ook 1 voor mijn Hyperion build.

Ook nog de Spark Core liggen alleen het is helaas jammer dat de CC3000 WiFi chip daarin wel eens buggy kan zijn :( , meermaals kunnen laten crashen met teveel TCP commando's toen maar mogelijk dat ze dat nu gefixed hebben.

UDP server pas sinds vorige maand goed bij the Photon dus dat is de volgende stap want wil multicast gaan gebruiken zodat ik ze zonder IP kan aansturen maar op basis van interne Orb ID+Port zoals mijn mede dev doet met zijn ESP268 Orb variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mijn probleem lijkt nu opgelost (met de nadruk op lijkt)
Mijn probleem was dus dat blauw en wit niet werkte. Nu werkt het eindelijk!

Wat was het probleem?
Geen idee. Waarschijnlijk ligt het aan de VGA kabel, of aan ambivision, want ik heb veel met de VGA kabel heen en weer bewogen en nu doet hij het.
Ik durf het AmbiVision nu niet meer aan te raken. Wordt dus vervelend met een FW update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19
Iemand de ambivision controller al open geschroefd? Ik ben benieuwd wat ze nu uiteindelijk gebruikt hebben. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hmmm shit heb mijn cheerlink HDMI splitter binnen (gebruiken jullie die btw met de usb stoom aansluiting?) maar hij doet het nu nog niet.

Hij geeft wel kleuren door als ik op wat knopjes van het kastje klik maar geen kleuren van de tv. Ik had hem eerst via de output van mijn versterker maar nu direct vanaf mijn cisco 8455dvb (ziggo digitale tv) maar hij doet nog niks.

Ik hem wel gewoon een heel simpel HDMI to VGA kabeltje, zou dat het probleem kunnen zijn? Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_175330_1.jpg

zonder een kastje erbij zoals Waah (noem jou omdat het bij jou wel werkt met jou producten) bijvoorbeeld wel heeft.
Moet ik dus zoiets als dit hebben?
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_193337_1.jpg

Wat zou het probleem anders kunnen zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-09-2015 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb nog een werkende HDMI > VGA convertor, ik woon in Eindhoven, als je in de buurt woont kun je hem overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik ben ook geen expert... Maar van digitaal naar analoog heeft toch wat conversie nodig. Met enkel een kabel ben je er niet denk ik daarom zit er zo'n kastje aan die hdmi/vga van mij denk ik.

Sluit die hdmi naar vga anders eens aan op een monitor. Krijg je dan wel beeld? Ik gok dat het een kabel probleem is met je vga inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:16
Ik heb nu ruim 1,5 jaar kunnen genieten van mijn Lightberry opzet. Alleen begint er nu het een en ander te 'mankeren' waar ik nog niet de vinger op kan leggen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds een paar dagen gaat het beeld op 'grijswaarden'. Dit ziet mijn Raspberry dus en gaat hij mijn ambilight aansturen naar deze grijswaarden.
Ik heb mijn PI even opgestart in desktop mode en even meegekeken met wat hij 'ziet'.

Dit ziet de PI als het net aan is en nergens last van heeft;
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m7ew7o.jpg
(klik voor groter)

Als die een tijdje aanstaat lijkt het erop dat ie het 'warm' krijgt of iets dergelijks en gaat dan overschakelen naar dit beeld;
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/11cdt95.jpg
(klik voor groter)
En dit gaat dan gepaard met soms wel grijswaarden, dan weer kleur etc.. dus heel haperig en is niet zoals het hoort :P

Nu denk ik;
1) of dat het EasyCap op zijn sterfbed ligt.. maar dit kan ik nog niet uitsluiten.
2) misschien de stroomtoevoer niet meer 100% accuraat is, of naar de PI waaruit dan ook de stroomtoevoer naar de EasyCap over USB niet voldoende is.

1 van jullie al eerdere ervaring met dit gehad of andere ideeën die ik kan toetsten dan wel uitsluiten. :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Het is nu even wachten op de kabel van miicker (thanks) helaas doet mijn kastje nu helemaal niks meer behalve wat blauwe lampjes die knipperen. Kan er op drukken wat ik wil maar de ledjes geven geen kleur meer.

Heb hem inmiddels geupdate naar de nieuwste firmware. Daar had ik wel 3 pc's voor nodig want mijn eigen laptop werd het kastje niet herkent, mijn mediacenter ook niet maar had nog een andere liggen waar hij wel op werkte.

Helaas is er niks aan verandert, geen gekleurde leds meer. Heb het ook maar op reddit gevraagd.

Als ik het kastje aan zet knippert het middelste ledje zo'n 2 minuten en stopt dan maar niks geen kleuren meer.

[ Voor 51% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Moet zeggen dat ik best tevreden ben. Bij fullscreen films/demo's vind ik het mooiste om de Eyestrain Reduction op stand 1 en dan op no smooth capture. Echter geeft dat bij zwarte balken (ook met blackbar detection aan) en donkere scènes toch een matig effect. De verlichting is dan bijna uit en dat vind ik niet prettig kijken. Dus na lang pielen heb ik nu de ER op een standje van maximaal af (is dat 2?) en op high smooth capture. Dan heb je altijd voldoende licht achter de TV en is de overlap het mooiste.

Er zitten nog wel wat bugjes in. Bij korte breaks met een zwart scherm, flashed hij soms ineens een puls groen. Tevens knipperen de LEDs heel soms nog een heel klein beetje.

Verder dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:14:
Het is nu even wachten op de kabel van miicker (thanks) helaas doet mijn kastje nu helemaal niks meer behalve wat blauwe lampjes die knipperen. Kan er op drukken wat ik wil maar de ledjes geven geen kleur meer.

Heb hem inmiddels geupdate naar de nieuwste firmware. Daar had ik wel 3 pc's voor nodig want mijn eigen laptop werd het kastje niet herkent, mijn mediacenter ook niet maar had nog een andere liggen waar hij wel op werkte.

Helaas is er niks aan verandert, geen gekleurde leds meer. Heb het ook maar op reddit gevraagd.

Als ik het kastje aan zet knippert het middelste ledje zo'n 2 minuten en stopt dan maar niks geen kleuren meer.
Dat is heel vreemd zeg. Heb je geprobeerd om die middelste knop een x aantal seconden ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Trouwens goed nieuws
@DjVe:
Dit lost waarschijnlijk ook jouw probleem op.
Nieuwe FW versie!
AmbiVision_upgrade_1.05

Fixed:
- eyestrain reduction [eliminated random flashing on black screen]
- better recognition of the composite converter
- placing methods

• Art.b
Vandaag een tracking nummer. Al even geleden aangekocht. Nu maar wachten op de ambivision. Splitter/HDMI to VGA & Switch zijn inmiddels binnen.

Wel jammer dat ik er na bestellen achter kwam dat mijn huidige tv warmteroosters boven en onder heeft. Precies waar je de strip wilt plakken. Nu dus aan het sparen voor de ue48h6400, waar ik overigens (ondanks/dankzij vele reviews) wel een vraag over heb. Ik las dat de inputlag een (van de weinige) nade(e)l(en) is van deze tv. Gaat dit problemen geven met ambivision?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

miicker schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:30:
Trouwens goed nieuws
@DjVe:
Dit lost waarschijnlijk ook jouw probleem op.
Nieuwe FW versie!

[...]
He nice! Van de week er even op knallen. Als je het menu eenmaal door hebt, is het op zich goed te doen btw. Als je in de capture mode zit en je wilt naar menu, dan kan je het beste twee keer wat langer de "confirm" knop in drukken. Hij komt dan eerst even langs de mood mode, maar gaat na nog een keer drukken naar menu.
Art.b schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:12:
Vandaag een tracking nummer. Al even geleden aangekocht. Nu maar wachten op de ambivision. Splitter/HDMI to VGA & Switch zijn inmiddels binnen.

Wel jammer dat ik er na bestellen achter kwam dat mijn huidige tv warmteroosters boven en onder heeft. Precies waar je de strip wilt plakken. Nu dus aan het sparen voor de ue48h6400, waar ik overigens (ondanks/dankzij vele reviews) wel een vraag over heb. Ik las dat de inputlag een (van de weinige) nade(e)l(en) is van deze tv. Gaat dit problemen geven met ambivision?
Je kan de strips desnoods eerst even met wat tape vast zetten op je huidige tv en daarna met de plakrand vast zetten op je nieuwe. Vergeet niet de ondergrond goed vetvrij te maken. Ik heb mijn strips nu aardig vast kunnen zetten met sneldrogende alleslijm, maar als ik een andere tv koop, moet ik dus ook een andere strip hebben.

Qua input zal het wel mee vallen. Ik heb een LM640 van LG en heb alle "beeldverbeteringen" uit staan (dus weinig input lag) en de ledjes komen prima mee. Wellicht dat je op de tv ook wel iets van een delay op beeld kan instellen?

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Goede morgen,

het is alweer een tijdje geleden dat ik met mijn led lampjes geknutseld heb inclusief mijn raspberry pi B
nu is dus mijn vraag wat de meest recente besturingssysteem met xbmc/ kodi omgeving.
inclusief iets van hyperion of zo.
Of hoe jullie het onderhand hebben ingericht?

Ik wil dus ook graag mijn tv gebruiken met de lampjes als dus een soort ambilight.

ik hoor graag. :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

miicker schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:26:
[...]

Dat is heel vreemd zeg. Heb je geprobeerd om die middelste knop een x aantal seconden ingedrukt te houden?
Ja helpt niks.

Iemand op reddit vroeg of de gouden 3,5mm kabel heet werd.
Nou wordt die volgens mij niet (meer?) warm. Ik had het idee dat hij eerder wel warm/heet werd.

Wat is nou goed? koud of warm?

Heb er al een beetje mee lopen draaien en prutsen maar helpt niks

• miicker
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:57:
[...]

Ja helpt niks.

Iemand op reddit vroeg of de gouden 3,5mm kabel heet werd.
Nou wordt die volgens mij niet (meer?) warm. Ik had het idee dat hij eerder wel warm/heet werd.

Wat is nou goed? koud of warm?

Heb er al een beetje mee lopen draaien en prutsen maar helpt niks
hij mag niet zo heet worden dat hij van binnen smelt :P

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

miicker schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:39:
[...]

hij mag niet zo heet worden dat hij van binnen smelt :P
nee ok, maar hij wordt wel warm? die van mij doet nu namelijk niks, blijft gewoon koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickDB
sjoemie1985 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:03:
Goede morgen,

het is alweer een tijdje geleden dat ik met mijn led lampjes geknutseld heb inclusief mijn raspberry pi B
nu is dus mijn vraag wat de meest recente besturingssysteem met xbmc/ kodi omgeving.
inclusief iets van hyperion of zo.
Of hoe jullie het onderhand hebben ingericht?

Ik wil dus ook graag mijn tv gebruiken met de lampjes als dus een soort ambilight.

ik hoor graag. :)
Hyperion blijft een aanrader en heb daarvoor een Engelstalige handleiding gemaakt een tijdje terug met ook wat foto's en videos van het resultaat:

http://forum.team-mediapo...801-ws2812b-apa102.128526

Wordt ook ondersteund in Kodi en je kan live capture gebruiken net zoals bij de AmbiVision oplossing.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
+1 voor Hyperion, draait hier gewoon super stabiel i.c.m. OpenElec x64 (link). Het is misschien iets meer werk met een eigen frame bouwen, w2812B led strip en een arduino, maar uiteindelijk ook meer voldoening.

Is ook een app voor iOS/Android om de kleuren real time te kalibreren, waardoor ik bijna 1:1 gelijke kleuren met m'n scherm heb en ik zie hier nog wel eens anders voorbij komen... als is dat natuurlijk ook persoonlijke smaak.

edit: kleine toelichting. Bijna alle tutorials online gaan over een raspberry PI i.c.m. met hyperion (en OpenElec). Ik kon destijds amper iets vinden over de combinatie van een 'gewoon' x64 systeem op OpenElec met een arduino en een ledstrip. Met bovenstaande link is dit dus probleemloos werkend te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door BertusG op 03-09-2015 15:00 ]

• sjoemie1985
RickDB schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:39:
[...]

Hyperion blijft een aanrader en heb daarvoor een Engelstalige handleiding gemaakt een tijdje terug met ook wat foto's en videos van het resultaat:

http://forum.team-mediapo...801-ws2812b-apa102.128526

Wordt ook ondersteund in Kodi en je kan live capture gebruiken net zoals bij de AmbiVision oplossing.
thanks ik zal eens kijken of ik er uit kom daar mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Met dank aan jimz93 heb ik een nieuwe VGA kabel en werkt AmbiVision perfect! Ben er heel blij mee :)

Ik zal vanavond als je het iets beter ziet even een filmpje maken als ik eraan denk :)

• Art.b
miicker schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:04:
Met dank aan jimz93 heb ik een nieuwe VGA kabel en werkt AmbiVision perfect! Ben er heel blij mee :)

Ik zal vanavond als je het iets beter ziet even een filmpje maken als ik eraan denk :)
Gefeliciteerd gast, al met al ben je nog al even bezig geweest ermee.
Ben blij te lezen dat het nu allemaal werkt!

• miicker
  • Niet online
Duurde inderdaad even maar het werkt nu best goed.
Kleuren kloppen soms niet 100%, maar als je naar het beeld kijkt en niet helemaal op de LEDs let, dan valt dat niet op.

Ik vind het er mooi uit zien.

Even een test terwijl ik GTA V speel op de PS4:

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

De led kabel is even doorgemeten het nou blijkt dat de rood/gele kabel geen contact maakt met de plug aan de andere kant. Intern is hij dus stuk.
Er wordt een nieuwe plug aan gezet en kijken of hij het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
BertusG schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:54:
+1 voor Hyperion, draait hier gewoon super stabiel i.c.m. OpenElec x64 (link). Het is misschien iets meer werk met een eigen frame bouwen, w2812B led strip en een arduino, maar uiteindelijk ook meer voldoening.

Is ook een app voor iOS/Android om de kleuren real time te kalibreren, waardoor ik bijna 1:1 gelijke kleuren met m'n scherm heb en ik zie hier nog wel eens anders voorbij komen... als is dat natuurlijk ook persoonlijke smaak.

edit: kleine toelichting. Bijna alle tutorials online gaan over een raspberry PI i.c.m. met hyperion (en OpenElec). Ik kon destijds amper iets vinden over de combinatie van een 'gewoon' x64 systeem op OpenElec met een arduino en een ledstrip. Met bovenstaande link is dit dus probleemloos werkend te krijgen.
Heb je toevallig nog tips voor het kalibreren? Ik vind mijn kleuren tijdens een film standaard vrij ok, maar wanneer het beeld volledig gevuld is met een kleur zie je toch een redelijlk verschil. Ik heb wel wat lopen spelen met de app maar ik kom er niet echt wijs uit met welke instelling je nu het beste kan spelen. Ik heb al een rood, groen en blauw plaatje gemaakt en geprobeerd dat te matchen maar dat valt ook niet mee. Daarnaast vraag ik me af of het dan automatisch goed gaat voor alle tussenliggende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Zou beginnen met de gamma van 1.00 naar 2.00 te zetten, dat helpt vaak wel bij WS2812B strips voor wat mooiere kleuren.
Bij mij is deze met 2.00 r/g/b ook gelijk aan het Bravia scherm, voor WS2801 had ik dacht altijd 2.5 voor rood en 2.00 voor blauw/groen maar is al weer een tijd geleden.

Alle aanpassingen binnen de Hyperion Android/iOs App zijn wel tijdelijk dus moet je wel achteraf opslaan in de config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Heeft iemand een idee wat voor een LEDstrips er gebruikt worden voor AmbiVision? Het zijn 5v strips en het lijkt op een APA104? Heeft iemand daar wat zinnigs op te zeggen? Ik wil eigenlijk de strips helemaal verwijderen en opnieuw beginnen (op een frame).

Ik merk overigens bij een volledig wit scherm, dat het wit waar de strip begint, helderder is dan het wit aan het einde van de strip. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aan het einde is de spanning lager, dat kun je verhelpen door de + en - ook met het uiteinde te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nieuwe 3,5mm plug eraan gefixt en hij doet het weer.
Nu even uitvogelen hoe ik de juiste achtergrond kleur van mijn muur krijg want ik heb een blauw/paars/grijze muur er achter.

Hmmm vaag, ik heb mijn HDMI output uit een Sony STR DG820 reciever komen en ik kom er achter dat de het signaal van een Humax 4200c ziggo ontvanger wel goed is maar het signaal van mijn media center klopt helemaal niks van.
Het knippert alle kleuren razend snel. Maar als ik de HDMI rechtstreeks op de HDMI splitter zet dan werkt het wel. Dus mijn reciever doet ik met het signaal waardoor het helemaal in de war zit.

[ Voor 54% gewijzigd door kaasaanfiets op 06-09-2015 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik heb volgens mij paar dagen geleden mijn rpi "opgeblazen" :'( 8)7 zodra ik de stroom aansluit gaat hij namelijk een beetje stinken en de lampjes gaan niet meer aan.

welke RPI raden jullie mij nu aan als vervanger, om te gebruiken als ambilight met mijn ledstrip W2801.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
rPI 1 is nog steeds prima voor bijv. Hyperion maar prijs verschil is nihil tussen de rPI2 dus zou voor de nieuwe gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe heb je dat "opblazen" dan voor elkaar gekregen? Een nieuwe sloop je dan meteen weer als je dat niet weet ;)
Zou ook voor de Pi2 gaan, maar besef wel dat je dan ook een andere behuizing een microSD ipv normale kaart nodig hebt.
Pagina: 1 ... 51 ... 63 Laatste