DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik denk stroom kabeltjes perongeluk verkeerd aangesloten of zo.
Dat van die micro SD had ik al gelezen inderdaad.
ik voede mijn RPI direct via die gpio pinnetjes ;)

kan eventueel 1 van jullie een foto of zo plaatsen van hoe je die ledstrip op de rpi 2B heeft gekoppeld.

[ Voor 24% gewijzigd door sjoemie1985 op 08-09-2015 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
http://pi4j.com/pins/model-2b-rev1.html

LED strip -> CI -> pin 23 (SCLK)
LED strip -> DI -> pin 19 (MOSI)
LED strip -> 5V -> 5V
LED strip -> GND -> GND

http://pi4j.com/images/j8header-2b.png
https://christianmoser.me...loads/2014/02/diagram.png (rPI1 maar voor overzicht)

[ Voor 18% gewijzigd door RickDB op 08-09-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
thanks voor de info :) zodra ik weer een pi heb ga ik er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Is er hier niemand die de 24p modus mist icm Ambivision?
Schijnbaar zorgt een VGA converter ervoor dat die modus niet meer te gebruiken is in de HDMI keten Player>Receiver>Splitter>TV.
Ik baal hier wel een beetje van, voor de rest heb ik de hele setup voor al mijn apparaten goed werken.
Als ik mijn TV weer eens van de muur kan halen ga ik proberen of ik met mijn 2e output van mijn receiver dit probleem kan omzeilen. Wellicht kan ik de Ambivision rechtstreeks op de VGA poort van mijn HTPC aansluiten, nadeel is natuurlijk dat het dan alleen op mijn HTPC werkt en niet op de decoder of Xbox One...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
iemand enig idee hoe het volgende kan dat ik met mijn ledstrip heb?

Als ik de ledstrip alleen aan het stroom hang zonder dus de RPI of zo, dan blijven alle lampjes meestal uit, maar soms als ik aan de kabel kom of er wat mee buig ofzo dan gaat het eerste lampje of fel wit branden of alle heel snel alle kleuren van de regenboog knipperen en dan weer uit en af en toe blijft hij dan knipperen in alle kleuren?
ik heb zo'n WS2801 Led strip met aan het begin en eind een connector kabels aan het begin zit ook al een connector met geel en rode draad voor de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Marsman83 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:22:
Is er hier niemand die de 24p modus mist icm Ambivision?
Schijnbaar zorgt een VGA converter ervoor dat die modus niet meer te gebruiken is in de HDMI keten Player>Receiver>Splitter>TV.
Ik baal hier wel een beetje van, voor de rest heb ik de hele setup voor al mijn apparaten goed werken.
Als ik mijn TV weer eens van de muur kan halen ga ik proberen of ik met mijn 2e output van mijn receiver dit probleem kan omzeilen. Wellicht kan ik de Ambivision rechtstreeks op de VGA poort van mijn HTPC aansluiten, nadeel is natuurlijk dat het dan alleen op mijn HTPC werkt en niet op de decoder of Xbox One...
Dat is 1 van de minpunten van het hele live capture via VGA/HDMI als je gaat splitsen, met bijv. mijn Denon (dubbele hdmi output) verlies ik ook 24p daarmee.
Het schijnt te kunnen maar is mij nog niet gelukt want de meeste converters doen alleen 50/60hz en niet 24hz, aangezien je receiver altijd beide outputs tegelijk moet ondersteunen pakt ie dus 50/60hz.

De oplossing die werkt is bij media playback via Kodi of Mediaportal dan Hyperion via de plugins gebruiken (image over network ipv live capture), voor consoles/stb heb ik gewoon een KaKu schakelaar waarmee Hyperion live capture aangezet kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door RickDB op 09-09-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
RickDB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:36:
[...]

Dat is 1 van de minpunten van het hele live capture via VGA/HDMI als je gaat splitsen, met bijv. mijn Denon (dubbele hdmi output) verlies ik ook 24p daarmee.
Het schijnt te kunnen maar is mij nog niet gelukt want de meeste converters doen alleen 50/60hz en niet 24hz, aangezien je receiver altijd beide outputs tegelijk moet ondersteunen pakt ie dus 50/60hz.

De oplossing die werkt is bij media playback via Kodi of Mediaportal dan Hyperion via de plugins gebruiken (image over network ipv live capture), voor consoles/stb heb ik gewoon een KaKu schakelaar waarmee Hyperion live capture aangezet kan worden.
Daar was ik al bang voor, grote kans dus dat dit ook met mijn Onkyo niet gaat werken. Dit is echt balen daar ik nogal gehecht ben aan 24p voor films!...
Ik heb net de HDFURY4 VGA converter ontdekt wat er veelbelovend uitziet! Iemand daar ervaring mee?

http://www.hdfury.nl/products/hdfury-4/hdfury-4-specs.html

• RickDB
Zit er goed uit die HDfury maar wel erg prijzig.

Vergeet ook niet dat je bij live capture ook wat kleur correctheid verliest en calibratie is sowieso niet ideaal omdat elke converter en input weer anders kan zijn.
Als ik bijv. een film vergelijk met Hyperion direct tov live capture optie daarvan is het duidelijk mooier met de directe methode omdat het gewoon altijd 1:1 image uitwisseling is.

Hyperion is even wat werk maar kost je alleen een rPI en wat kabeltjes :)

• sjoemie1985
sjoemie1985 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:45:
iemand enig idee hoe het volgende kan dat ik met mijn ledstrip heb?

Als ik de ledstrip alleen aan het stroom hang zonder dus de RPI of zo, dan blijven alle lampjes meestal uit, maar soms als ik aan de kabel kom of er wat mee buig ofzo dan gaat het eerste lampje of fel wit branden of alle heel snel alle kleuren van de regenboog knipperen en dan weer uit en af en toe blijft hij dan knipperen in alle kleuren?
ik heb zo'n WS2801 Led strip met aan het begin en eind een connector kabels aan het begin zit ook al een connector met geel en rode draad voor de stroom.
toevallig iemand die weet hoe bovenstaande zit?
of hoort dat zo?
Wat hoort zo'n led strip überhaupt te doen als je er alleen stroom op zet zonder RPI of zo er tussen?

• E.Schamper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 17:56
RickDB schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:36:
[...]

Ik heb een Yamaha met ook dubbele HDMI output waarmee ik eerst ook 24p output verloor. Ik heb het als volgt opgelost:

- Scriptje op de Pi die m'n hyperion met de juiste config opnieuw opstart op basis van de AVR input (via CEC). Switched tussen de "interne grabber" (Kodi) en de USB grabber
- RPi een vooraf gedumpte EDID file laten gebruiken (https://www.raspberrypi.o...opic.php?p=173430#p173430)

Door de geforceerde EDID file te gebruiken denkt de RPi dat 24p altijd beschikbaar is. Geen idee of de HDMI2AV er wel of niet mee om kan gaan omdat ik die niet gebruik voor de RPi output. Werkt verder allemaal gewoon prima met elke andere input die ik op m'n AVR heb en ik hoef nooit meer op een knopje te drukken of iets op te starten om hyperion goed te laten werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door E.Schamper op 10-09-2015 13:13 ]

• RickDB
E.Schamper schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:10:
[...]

Ik heb een Yamaha met ook dubbele HDMI output waarmee ik eerst ook 24p output verloor. Ik heb het als volgt opgelost:

- Scriptje op de Pi die m'n hyperion met de juiste config opnieuw opstart op basis van de AVR input (via CEC). Switched tussen de "interne grabber" (Kodi) en de USB grabber
- RPi een vooraf gedumpte EDID file laten gebruiken (https://www.raspberrypi.o...opic.php?p=173430#p173430)

Door de geforceerde EDID file te gebruiken denkt de RPi dat 24p altijd beschikbaar is. Geen idee of de HDMI2AV er wel of niet mee om kan gaan omdat ik die niet gebruik voor de RPi output. Werkt verder allemaal gewoon prima met elke andere input die ik op m'n AVR heb en ik hoef nooit meer op een knopje te drukken of iets op te starten om hyperion goed te laten werken :)
Nice!

Op zich met KaKu vrij goed te doen zo met Harmony remote -> activiteit TV / Console -> EventGhost -> toggle KaKu cli channel x, ge-automatiseert is alleen altijd fijner.
Zal eens kijken of dat een beetje lukt met de Denon icm de hdmi2av dongle :) , scriptje voor de rPI toevallig ergens online staan?

• E.Schamper
  • Laatst online: 23-09 17:56
RickDB schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:45:
scriptje voor de rPI toevallig ergens online staan?
Nog niet, ik moet nog even een paar aanpassingen maken en dan zal ik het op Github gooien.

Edit: https://github.com/Schamper/hyperion-switcher

[ Voor 9% gewijzigd door E.Schamper op 10-09-2015 19:51 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

sjoemie1985 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:40:
[...]

toevallig iemand die weet hoe bovenstaande zit?
of hoort dat zo?
Wat hoort zo'n led strip überhaupt te doen als je er alleen stroom op zet zonder RPI of zo er tussen?
Eerste lampje gaat dan wit branden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik heb gisteren mijn nieuwe RPI 2B ontvangen, openelec geïnstalleerd en daarna hyperion en nu doet hij het weer goed :) _/-\o_ O+

Nu alleen nog werkend krijgen met mijn usb tv grabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
BertusG schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:54:
+1 voor Hyperion, draait hier gewoon super stabiel i.c.m. OpenElec x64 (link). Het is misschien iets meer werk met een eigen frame bouwen, w2812B led strip en een arduino, maar uiteindelijk ook meer voldoening.

Is ook een app voor iOS/Android om de kleuren real time te kalibreren, waardoor ik bijna 1:1 gelijke kleuren met m'n scherm heb en ik zie hier nog wel eens anders voorbij komen... als is dat natuurlijk ook persoonlijke smaak.

edit: kleine toelichting. Bijna alle tutorials online gaan over een raspberry PI i.c.m. met hyperion (en OpenElec). Ik kon destijds amper iets vinden over de combinatie van een 'gewoon' x64 systeem op OpenElec met een arduino en een ledstrip. Met bovenstaande link is dit dus probleemloos werkend te krijgen.
Werkt een USB TV grabber bijvoorbeeld dan nog wel?

Kan je misschien wat details vertellen? Ik ben erg geïnteresseerd om dit in werking te stellen maar ik heb wat hulp nodig om de juiste richting in te gaan. Ik ben namelijk niet zo'n fan van de rpi zijn prestaties en ben van mening dat minder schakelingen/koppelingen altijd beter is.

Ik heb een NUC/PC als media speler met Windows 10. Switchen naar OpenElec (x64?) moet geen probleem zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Weet iemand ook of het mogelijk is om met de raspberry pi 2 B de leds van zo'n ledstrip afzonderlijk van elkaa kan bedienen?

en kan ik zelf ook een effect maken binnen hyperion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Mijn AmbiVision gaat sinds de update naar 1.05 niet meer automatisch uit nadat alle apparaten uit zijn. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik kan je (nog) niet helpen. Mijn box is eindelijk (2/3 weken na betaling) verstuurd de 9e en ben dus nu aan het wachten op post uit shenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Marsman83 schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:07:
Mijn AmbiVision gaat sinds de update naar 1.05 niet meer automatisch uit nadat alle apparaten uit zijn. Meer mensen hier last van?
Toevallig had ik hier gisteren ook last van.. Draai nu 4 dagen (zolang heb ik het nu :) ) versie 1.05 en dat was de eerste keer dat het gebeurde.

Verder lijkt het of Ambivision de kleuren ook niet correct pakt aan de kanten (vooral zijkanten). Naar mijn idee worden de kleuren iets meer aan de binnenkant van het beeld gepakt. Soms lijkt het ook een beetje scheef te zitten.. Meer mensen last van?

Over het algemeen ben ik super tevreden en heb ik geen spijt meer dat ik me Philips tv de deur uit heb gedaan.

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
In dit topic heb ik al gezocht naar juiste hdmi splitters, maar krijg desondanks geen duidelijk beeld over welke te adviseren is bij mijn Ambivision.

Het geen wat ik wil aansluiten op m'n 3d tv/ambivision is het volgende:
1. Computer (hdmi)
2. Chromecast (hdmi)
3. Playstation 3 (hdmi)
4. KPN Xperia box (hdmi/SCART)

Welke splitter kunnen jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
De door hun leverbare splitter werkt bij mij prima. Enige wat die niet doet is 24p en daar baal ik van. Ben momenteel naar de HDFury aan het kijken, die kan het wel maar is nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 19:12
mensen hier die Lightberry gebruiken icm ARC? Ik heb vorig jaar lightberry besteld met hun HDMI premium kit, maar blijkt dat hun hdmi kit niet compatibel is met ARC

• RickDB
Voor de geïnteresseerde heb ik nu ook een handleiding toegevoegd voor de AtmoOrb (Hue-like) ambilight lampen:

http://forum.team-mediapo...el-tutorial-added.131901/

Ook is er nu een Android app en UDP multicast ondersteuning zodat deze zonder moeite werkend gemaakt kunnen worden.

Project is in principe af en enige wat ik nog ga doen is de losse Android en Windows app verder uitbreiden, voor kamer verlichting kan je deze dan ook via een schema of handmatig schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 08:37
RickDB schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:36:
Voor de geïnteresseerde heb ik nu ook een handleiding toegevoegd voor de AtmoOrb (Hue-like) ambilight lampen:

http://forum.team-mediapo...el-tutorial-added.131901/

Ook is er nu een Android app en UDP multicast ondersteuning zodat deze zonder moeite werkend gemaakt kunnen worden.

Project is in principe af en enige wat ik nog ga doen is de losse Android en Windows app verder uitbreiden, voor kamer verlichting kan je deze dan ook via een schema of handmatig schakelen.
Heb zelf een een philips tv (PFL 9705) die geen JSON API ondersteund voor de HUE. Hierdoor kan ik dus hue kit niet gebruiken als ambilight extensie. Nu ben ik op zoek naar een alternatief en kom ik hier uit...
mooi project dat er goed uitziet op het 1e oog, stomme noob vraag, hoe wordt dit aangesloten? via een pi of arduino en dan via een splitter? maar dan kun je geen gebruik ervan maken tijdens het tv kijken dmv een pvr ? of begrijp ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Aansturing is een Particle photon met Neopixel ring maar de exacte vereisten staan onder het hardware hoofdstuk daar met directe links :)

Op dit moment wordt alleen Mediaportal ondersteund door middel van onze AtmoLight extensie, direct via TV is dus niet mogelijk tenzij Hyperion (icm. live capture) ook besluit om meerdere apparaten tegelijk te ondersteunen want dan wil daarvoor wel een module maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 08:37
RickDB schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:35:
Aansturing is een Particle photon met Neopixel ring maar de exacte vereisten staan onder het hardware hoofdstuk daar met directe links :)

Op dit moment wordt alleen Mediaportal ondersteund door middel van onze AtmoLight extensie, direct via TV is dus niet mogelijk tenzij Hyperion (icm. live capture) ook besluit om meerdere apparaten tegelijk te ondersteunen want dan wil daarvoor wel een module maken.
de hardware (photon en neopixel) is me duidelijk. Gaat mij inderdaad om 't "live" gedeelte. Ik blijf t iig even volgen. Bedankt dusver en keep up the good work, je hebt al flink geknutseld zie ik op media-portal d:)b
Leuke hobby geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Blijft inderdaad een leuke hobby :)
AtmoLight is ook in de laatste jaren flink uitgebreid waardoor je bijvoorbeeld meerdere apparaten tegelijk kan aansturen (AtmoWin / Hue / Hyperion / Orb etc..), dat is iets wat ik nogal mis bij de andere plugins zoals die voor Kodi want het zijn allemaal losse projecten waarvan de features best beperkt zijn.

Tutorials maken we ook waardoor de drempel direct wat lager ligt, met commerciële oplossingen is het altijd maar afwachten wat het eind resultaat is namelijk en dat zijn toch vaak gesloten systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik maak momenteel gebruik van openelec op mijn nieuwe RPI 2 B,
Maar ik krijg hyperion nog niet aande praat met mijn live tv verbinding.
Heb hem met zo'n hdmi splitter etc, gekoppeld aan 1 van de hdmi poorten op mijn tv.
hyperion opzich kan ik wel gewoon bedienen met mijn tablet en dan de hyperion software.
Dus de led strip werkt wel, maar nu dus nog die live tv verbinding met mijn tv grabber etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 09:07
RickDB schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:35:

Zover ik weet ondersteunt Hyperion het al een tijdje om meerdere devices (oa Hue) aan te sturen. Heb ook al een aantal filmpjes gezien van mensen die dat gebruiken.

zie oa. hier: https://github.com/tvdzwa...trolling-multiple-devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Thanks, zie nu dat de docs vorige maand zijn gepubliceerd maar het had gemist.
Dan ga ik maar eens aan de slag met een AtmoOrb module daarvoor, zal deze dan op basis van Hue doen want daar zit al de kleur calculatie in dus dat scheelt weer :)

• hendrickbert
  • Laatst online: 25-09 07:42
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, mijn ws2801 strip vertoont kuren.
Ik heb een 50 led ws2801 strip (inmiddels 49) waarbij led #13 en #15 wel werken en aanstuurbaar zijn maar de rest niet.
Hebben jullie ideeën?
Mijn setup
Raspberry pi-b met hyperion aangesloten op een breadboard met daarop een sn74ahct125n amp (zonder deze chipt werkt het hetzelfde). ik heb het eerste ledje eraf geknipt en de hyperion.config.json verandert naar 49 leds. Ik kan alle kleuren en effecten selecteren, maar dan werken nog steeds alleen de 2 ledjes midden in de string.
Soms flikkert led #0 mee, dat verstoort de ledjes. Andere voeding, ander pi, voeden aan beide kanten, aan een kant, geen chip etc geen relaas.

• sjoemie1985
als ik mijn hyperion.confg.json instel op video0 van tv grabber dan lijkt hij niet echt anders te reageren dan als ik hem op spidev0.0 zet?
Moet ik dan ook juist via 1 van de hdmi poorten tv kijken?
Het tv signaal komt direct binnen op mijn tv en word gedecodeerd door zo'n cam module in mijn tv.

heb laatst wel een keer zo'n screenshot kunnen maken maar die gaf volgens mij no signal weer met een aantal gekleurde balken van boven naar beneden.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Is het beter om van openelec af te stappen en wat anders te proberen en zo ja wat?

Ik ben dus in het bezit van een WS2801 ledstrip, RPI 2 B, hdmi to AV converter, hdmi splitter.
tv is met hdmi kabel aangesloten op de hdmi-in poort van de splitter zoals in enkele handleidingen staat.

Snap dus nog niet echt waar het mis gaat :'(

[ Voor 29% gewijzigd door sjoemie1985 op 23-09-2015 13:54 ]

• Thedr
sjoemie1985 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:43:
tv is met hdmi kabel aangesloten op de hdmi-in poort van de splitter zoals in enkele handleidingen staat.

Snap dus nog niet echt waar het mis gaat :'(
Eh, je probeert met HDMI van TV naar splitter te gaan? Dat zal niet gaan werken vrees ik, heb nog nooit een TV gezien met HDMI output (voor beeld dan).
Enige optie als je de tuner van de TV gebruikt is om met SCART out naar de grabber te gaan (mits je TV daar beeld op zet).

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klopt, en dan heb je dus 2 grabbers nodig als je én die HDMI-to-AV gebruikt voor andere bronnen én tv beeld wilt grabben via de SCART.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:48
Thedr schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:12:
[...]

Zover ik weet ondersteunt Hyperion het al een tijdje om meerdere devices (oa Hue) aan te sturen. Heb ook al een aantal filmpjes gezien van mensen die dat gebruiken.

zie oa. hier: https://github.com/tvdzwa...trolling-multiple-devices
Thnx Buurman :p,

Dit ga ik binnenkort is testen :) heb het apart (dus of hue, of ledstrip) al aan de praat gekregen.
Echter de combi wou niet lukken, maar in dit artikel al een paar tips tegen gekomen waarmee het zou moeten lukken.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• sjoemie1985
Thedr schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:08:
[...]

Eh, je probeert met HDMI van TV naar splitter te gaan? Dat zal niet gaan werken vrees ik, heb nog nooit een TV gezien met HDMI output (voor beeld dan).
Enige optie als je de tuner van de TV gebruikt is om met SCART out naar de grabber te gaan (mits je TV daar beeld op zet).
Oke thanks, dus gewoon even kijken of hij via scart beeld keen outputten?
en wat voor andere optie heb ik dan nog als dat niet werkt?

Het gaat er dus om dat de tv de output van het beeld is en dit eerst naar mijn RPI stuurt en daarna weer terug naar de tv?

• Thedr
sjoemie1985 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:29:
[...]

Oke thanks, dus gewoon even kijken of hij via scart beeld keen outputten?
en wat voor andere optie heb ik dan nog als dat niet werkt?

Het gaat er dus om dat de tv de output van het beeld is en dit eerst naar mijn RPI stuurt en daarna weer terug naar de tv?
Als je TV(-tuner) de bron is van het beeld hoeft het natuurlijk niet weer terug vanaf de RasPi. Ik vermoed dat je de topologie van het systeem niet helemaal goed in je hoofd hebt (of ik heb je situatie niet goed begrepen).

Vanaf welke bronnen krijg je beeld? Zover ik het begrijp:
  1. TV (interne tuner)
  2. RasPi met Kodi --> via HDMI naar TV
Vanaf de TV zal het beeld dus naar de RasPi met hyperion moeten: enige manier is dan via SCART out naar een grabber.
Vanaf je RasPi kan hyperion direct van Kodi grabben. Daar is dus niks extra's voor nodig.
Als je vanaf andere (HDMI) bronnen wilt kijken met ambilight moet je deze via de HDMI splitter laten lopen; één uitgang naar een input van de TV, één uitgang naar de input van een HDMI-->AV converter-->(SCART-)grabber.

Klopt deze topologie in jouw geval?

• sjoemie1985
Thedr schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:53:
[...]

Als je TV(-tuner) de bron is van het beeld hoeft het natuurlijk niet weer terug vanaf de RasPi. Ik vermoed dat je de topologie van het systeem niet helemaal goed in je hoofd hebt (of ik heb je situatie niet goed begrepen).

Vanaf welke bronnen krijg je beeld? Zover ik het begrijp:
  1. TV (interne tuner)
  2. RasPi met Kodi --> via HDMI naar TV
Vanaf de TV zal het beeld dus naar de RasPi met hyperion moeten: enige manier is dan via SCART out naar een grabber.
Vanaf je RasPi kan hyperion direct van Kodi grabben. Daar is dus niks extra's voor nodig.
Als je vanaf andere (HDMI) bronnen wilt kijken met ambilight moet je deze via de HDMI splitter laten lopen; één uitgang naar een input van de TV, één uitgang naar de input van een HDMI-->AV converter-->(SCART-)grabber.

Klopt deze topologie in jouw geval?
Ik kijk nu tv via de tuner van de tv
daarnaast dus een hdmi kabel vanaf mijn RPI naar mijn tv om zo kodi te kunnen bekijken.
En nu zit ik dus met dat stukje output vanaf de tv naar rpi om zo ook "ambilight" vanaf de rpi bij live tv beeld te krijgen.

Ik denk dat ik dan op zoek moet naar een scart blokje die zowel input als output doet :)

• Thedr
sjoemie1985 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:15:
[...]

Ik kijk nu tv via de tuner van de tv
daarnaast dus een hdmi kabel vanaf mijn RPI naar mijn tv om zo kodi te kunnen bekijken.
En nu zit ik dus met dat stukje output vanaf de tv naar rpi om zo ook "ambilight" vanaf de rpi bij live tv beeld te krijgen.

Ik denk dat ik dan op zoek moet naar een scart blokje die zowel input als output doet :) Daarmee dus naar de grabber. Dan zou je er moeten zijn als het goed is. Succes en we wachten op de foto's/filmpjes!
Je moet zo'n SCART -> AV blokje hebben die ook SCART output doet (input doen de meesten sowieso, maar heb je eigenlijk niet nodig).

Afbeeldingslocatie: http://onlinekabelshop-nl.cdn.techtwo.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/g/vgvp31902b-2.jpg

Wel even goed opletten dat het schakelaartje goed staat (hè buurman Tinusvolkel :+)

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 23-09-2015 16:27 ]

• sjoemie1985
ik had er altijd wel 1 volgens mij, maar die is kapot gegaan, ik ga eens op zoek naar zo 1. :)
en dan testen of het wil.

• Tinusvolkel
Idd goed naar de schakelaar kijken :p
Maar ik had de grabber al is werken gekregen op de laptop.

Marja gelukkig heb ik een goede buur die de schakelaar even komt omzetten :*)

• RickDB
Zie wel 1 nadeel in de Hyperion meerdere apparaten ondersteuning namelijk je bent nog steeds verplicht meerdere daemons te starten op verschillende poorten wat nogal onpraktisch is.

Vanuit de externe client ben je dus verplicht om dus minimaal 2 Hyperion servers toe te voegen wil het werken, beetje jammer eigenlijk want had liever dat je gewoon in de config een 2de apparaat kon toevoegen waardoor je dus niet meerdere daemons hoeft te draaien (scheelt ook weer in resources).

• sjoemie1985
Heb ik zo'n nieuw blokje aangeschaft blijkt de tv op mijn slaapkamer die ik onlangs heb gekocht, geen scart uitgang te hebben 8)7 :'( :F :X

Dus dat wordt denk ik het hele spul naar mijn woonkamer verhuizen, want die tv heeft wel een scart aansluiting. :D oOo

Blijkt wel een soort scart aansluiting te hebben, maar heb daar een AV1-converter o.i.d. voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door sjoemie1985 op 24-09-2015 15:31 ]

• Thedr
sjoemie1985 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:25:
Heb ik zo'n nieuw blokje aangeschaft blijkt de tv op mijn slaapkamer die ik onlangs heb gekocht, geen scart uitgang te hebben 8)7 :'( :F :X

Dus dat wordt denk ik het hele spul naar mijn woonkamer verhuizen, want die tv heeft wel een scart aansluiting. :D oOo

Blijkt wel een soort scart aansluiting te hebben, maar heb daar een AV1-converter o.i.d. voor nodig.
Goed opgelet dat de SCART ook niet via een breakout kabeltje gaat? o.a. Panasonic gebruikt dat.

• sjoemie1985
Thedr schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:39:
[...]

Goed opgelet dat de SCART ook niet via een breakout kabeltje gaat? o.a. Panasonic gebruikt dat.
zie link.
Ik heb denk ik zoiets nodig. :)
http://www.allekabels.nl/...er-voor-panasonic-tv.html

Ik neem aan dat zoiets wel als scart uit kan dienen, als ik zo'n kabel er tussen doe en dan zo'n scart > av omvormer met in/ uit switch?

[ Voor 16% gewijzigd door sjoemie1985 op 24-09-2015 16:44 ]

• Thedr
Bij mijn TV werkt dat prima. Kan natuurlijk geen enkele garantie geven voor jouw situatie, dat zal je zelf moeten uitzoeken/proberen. Kabeltje werd bij mij bijgeleverd overigens. In de handleiding van de TV zal er ook ongetwijfeld waat over te vinden zijn.

• sjoemie1985
oke, thanks voor de info.
dan ga ik opzoek naar zo'n adapter.
Heb de tv van iemand via tweakers gekocht.
alleen tv + stroom kabel + afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook bezig met het maken van een ambilight maar krijg het niet aan de gang :-(
ik krijg de software niet goed draaien op me raspberry kodi draait prima maar boblight en hyperion krijg ik er niet goed in gebakken :-(
als iemand in de buurt van mijdrecht eens wat tijd voor me hebt om me op weg te helpen zou ik heel blij zijn
:-)

• Thedr
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:27:
ik ben ook bezig met het maken van een ambilight maar krijg het niet aan de gang :-(
ik krijg de software niet goed draaien op me raspberry kodi draait prima maar boblight en hyperion krijg ik er niet goed in gebakken :-(
als iemand in de buurt van mijdrecht eens wat tijd voor me hebt om me op weg te helpen zou ik heel blij zijn
:-)
Waarvoor wil je Boblight hebben? Hyperion kan zover ik weet alles wat boblight ook kan.
Kan je wat meer info geven over wat er fout gaat?
Bijvoorbeeld:
- Krijg je foutmeldingen tijdens de installatie?
- Doet hyperion het wel bij handmatig testen (hyperion-remote)?

Neem aan dat je deze installatie hebt gevolgd: https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/installation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Is ambivision echt zo 'plug and play' als dat ze zelf beweren? Want dat maakt het wel interessanter voor mij in vergelijking met pakweg lightberry.

[ Voor 73% gewijzigd door Brick Top op 28-09-2015 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Brick Top schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:57:
Is ambivision echt zo 'plug and play' als dat ze zelf beweren? Want dat maakt het wel interessanter voor mij in vergelijking met pakweg lightberry.
Dat valt best tegen. Je bent toch nog een hoop tijd kwijt met juist configureren en installeren. Het werkt daarna foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
DjVe schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:57:
[...]

Dat valt best tegen. Je bent toch nog een hoop tijd kwijt met juist configureren en installeren. Het werkt daarna foutloos.
Niet helemaal mee eens... Je moet hem instellen inderdaad, en daarvoor moet je even het boekje erbij hebben... maar binnenkort kan die via de PC als het goed is... dus dan is het echt simpel instellen en gaan.

Met configureren denk ik al snel aan juiste codes, installeren van software etc en dat is niet zo. Je moet even de juiste aantal lampjes instellen aan de zijdes, en de "modes" en dergelijke en dan werkt het.

Ik heb wel een probleem ermee trouwens. Kan zijn door de lange hdmi kabel die ik gebruik.... maar als ik mijn media player gebruik en een film afspeel zie ik steeds maar een enkel frame, seconde niks en dan weer een frame. Alsof de media player het niet trekt. Haal ik de hele ambivision en toebehoren ertussenuit en prik ik de lange HDMI in de tv, werkt het prima.

Momenteel heb ik hem er dus niet tussen. Moet nog ff prutsen om te zien wat nu het probleem is... de VGA adapter, de splitter of Ambivision zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Ik heb inmiddels zo'n converter voor mijn panasonic tv.
Maar wat nu?
heb nu de tv grabber aangesloten op mijn rpi en dan een kabel av naar scart en die dan weer via de converter op mijn tv aangesloten.
ga er van uit dat dat nu klopt?
hoe zorg ik er voor dat hij dus de ledstrip aan stuurt bij live tv?

en ik heb dus eigenlijk niks aan die hdmi naar vga en zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MurtnR
Zojuist de leds aan mn televisie bevestigd, was prima te doen. Best wel vet!!

Krijg hen alleen niet aan de praat om de kleuren van mn pc aan te laten sturen, heb alles goed aangesloten. Maar in welke mode moet hij staan?

En hoe manoeuvreer je door dat menu heen? Welk knopje is waar voor? Heb de menu structuur al wel gezien, maar hoe je naar een optie komt om deze aan te passen / selecteren. Onduidelijk.

Edit: ik zie zojuist dat ambivision een Windows applicatie heeft uitgebracht om je ambivision te configureren. Zie screenshot; Ik ga hier wel even mee rotzooien vanmiddagn.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/jhygds.jpg

[ Voor 158% gewijzigd door MurtnR op 05-10-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MurtnR schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:54:
Zojuist de leds aan mn televisie bevestigd, was prima te doen. Best wel vet!!

Krijg hen alleen niet aan de praat om de kleuren van mn pc aan te laten sturen, heb alles goed aangesloten. Maar in welke mode moet hij staan?

En hoe manoeuvreer je door dat menu heen? Welk knopje is waar voor? Heb de menu structuur al wel gezien, maar hoe je naar een optie komt om deze aan te passen / selecteren. Onduidelijk.

Edit: ik zie zojuist dat ambivision een Windows applicatie heeft uitgebracht om je ambivision te configureren. Zie screenshot;
[afbeelding]
Kreeg hem ook! deze week maar tijd zoeken om het te testen, en zien waar het probleem met mijn ambivision zit (de splitter of de hdmi-vga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga binnenkort ook eens kijken naar het nieuwe programma, even voor het gemak de update hier neergooien:
AmbiVision_upgrade_1.10
AmbiVision Desktop Wizard
Fixed:
- DSP processing functions [interpolation, decimation, median]
Nu dus met AmbiVision Wizard (voor Windows). Linux en Mac versie: coming soon.

Mijn eerste reactie is dat de wizard er goed uit ziet (kijkende naar het screenshot). Ben erg benieuwd of het fijn werkt.

Ik heb nog een vraagje, ik kijk af en toe een 3D film (Side By Side 3D), maar ik heb AmbiVision nog nooit op 3D ingesteld, maar heb het idee dat het wel goed werkt, kan dat?

Ik ga in ieder geval nog eens kijken als ik de 3D modes inschakel of het dan beter gaat.

Ben heel tevreden over AmbiVision, 2 kleine nadelen:
- Soms gaat AmbiVision niet aan, moet ik even de stekker er opnieuw in doen en dan werkt hij meteen
- Af en toe knippert AmbiVision terwijl hij dat niet zou moeten doen (meestal wanneer er zwarte balken boven en onder in beeld zijn, dus denk dat het met de black bar detection te maken heeft, en dan vooral als er veel donker beeld is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik zit nog met het probleem dat "wit" aan het einde van de stip geen "wit" meer is. Ik heb de strip aan beide zijdes voorzien van voeding en de polen zitten goed (anders krijg je geen licht). Ik zal die update deze week eens proberen.

Als iemand antwoord heeft wat voor een ledstrip bruikbaar is voor de Ambivision, dan hoor ik dat graag. Wil hem eigenlijk gewoon opnieuw vast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
De software werkt prima. Begrijp eindelijk op welk moment, ik in wat voor mode ik zit. Stuk duidelijker zo en werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
sjoemie1985 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:43:
Ik heb inmiddels zo'n converter voor mijn panasonic tv.
Maar wat nu?
heb nu de tv grabber aangesloten op mijn rpi en dan een kabel av naar scart en die dan weer via de converter op mijn tv aangesloten.
ga er van uit dat dat nu klopt?
hoe zorg ik er voor dat hij dus de ledstrip aan stuurt bij live tv?

en ik heb dus eigenlijk niks aan die hdmi naar vga en zo?
Dat zou allemaal moeten kloppen. Die HDMI -> VGA heb je nu niet nodig idd.
Als je bij live TV ambilight wilt zal je de configuratiefile overeenkomstig moeten aanpassen. Zie de wiki op hyperion github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
De vele klachten over de menustructuur van Ambivision hielden me tot nog toe tegen over te gaan tot de aankoop maar ik vermoed dat met de release van de Windows app het plots weer een stukje gebruiksvriendelijker is geworden allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Brick Top schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:18:
De vele klachten over de menustructuur van Ambivision hielden me tot nog toe tegen over te gaan tot de aankoop maar ik vermoed dat met de release van de Windows app het plots weer een stukje gebruiksvriendelijker is geworden allemaal?
Heb er gister mee lopen spelen, en ik vind het heel goed werken!

Een klein nadeel is wel dat je AmbiVision aan moet hebben gesloten op stroom en dat de LED verlichting aangesloten moet zijn, in de praktijk betekend dat, dat je met je laptop naast je tv moet gaan zitten om het programma te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Woei :D

Na flink wat simuleren de laatste weken heb ik de code klaar voor een 100% native HDMI standalone controller die ook 1080P@24Hz en native 3D aankan. *O*

Met daarbij draadloze besturing van externe lampen, wifi/bluetooth/zigbee.

* LED-Maniak gaat maar even snel de componenten bestellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 10-10-2015 16:59 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
LED-Maniak schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:58:
Woei :D

Na flink wat simuleren de laatste weken heb ik de code klaar voor een 100% native HDMI standalone controller die ook 1080P@24Hz en native 3D aankan. *O*

Met daarbij draadloze besturing van externe lampen, wifi/bluetooth/zigbee.

* LED-Maniak gaat maar even snel de componenten bestellen :)
_/-\o_ Nice!
Dus zoals ik het begrijp een volledig digitaal pad vanuit een HDMI signaal? Hoe lees je dat in, met een uC of FPGA ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Volledig digitaal pad inderdaad. Dus HDMI stekker in de controller en klaar. Geen HDMI -> VGA converters.
Dat maakt het mogelijk om compatibel te zijn met veel meer bronnen.

Eens zien of er dan ook nog een HDMI splitter op het board past. Dat zou helemaal leuk zijn :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Dat is heel nice LED-Maniak. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
De accessoires die bij de Ambivision bijgeleverd worden (Connectivity pack), hoe zijn die qua kwaliteit? Want op reddit omschreef iemand de power adapter bijvoorbeeld als 'Chinese burn-your-house-down cheap'. :D Dezelfde vraag voor de LEDs. Zijn die goed qua kwaliteit?

Of is het beter om gewoon de Ambivision controller te houden en al de rest te vervangen door (kwalitatievere) accessoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
DjVe schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:43:
Dat is heel nice LED-Maniak. Ik ben benieuwd!
Ik ook! Paar jaar geleden had ik al een standalone ambilight gemaakt maar deze gaat nog een stapje verder.

Betreft draadloze aansturing van externe lichtbronnen:
Wat wordt het meest toegepast? Zigbee, wifi, bluetooth? Infrarood voor afstandsbediening(of is bluetooth/wifi voldoende zodat je met je telefoon/computer hem eenmalig kan afstellen)?
Brick Top schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:37:
De accessoires die bij de Ambivision bijgeleverd worden (Connectivity pack), hoe zijn die qua kwaliteit? Want op reddit omschreef iemand de power adapter bijvoorbeeld als 'Chinese burn-your-house-down cheap'. :D Dezelfde vraag voor de LEDs. Zijn die goed qua kwaliteit?

Of is het beter om gewoon de Ambivision controller te houden en al de rest te vervangen door (kwalitatievere) accessoires?
Als ik de prijs en geleverde spullen bekijk dan kan het niet anders dan dat het Chinese onderdelen/kwaliteit is.

[ Voor 38% gewijzigd door LED-Maniak op 12-10-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 13:17
LED-Maniak schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:53:
[...]

Ik ook! Paar jaar geleden had ik al een standalone ambilight gemaakt maar deze gaat nog een stapje verder.

Wat wordt het meest toegepast? Zigbee, wifi, bluetooth? Infrarood voor afstandsbediening(of is bluetooth/wifi voldoende zodat je met je telefoon/computer hem eenmalig kan afstellen)?

[...]

Als ik de prijs en geleverde spullen bekijk dan kan het niet anders dan dat het Chinese onderdelen/kwaliteit is.
Hue ondersteuning zal super zijn ( Zigbee +)
Ben heeel benieuwd naar de set prijs , zoek je nog bèta tester ;)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 20:08
LED-Maniak schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:34:
Volledig digitaal pad inderdaad. Dus HDMI stekker in de controller en klaar. Geen HDMI -> VGA converters.
Dat maakt het mogelijk om compatibel te zijn met veel meer bronnen.

Eens zien of er dan ook nog een HDMI splitter op het board past. Dat zou helemaal leuk zijn :P
Wellicht een kickstarter project? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Ben al een poosje bezig om mijn eigen "ambilight" te maken en ben goed op weg.
De Leds etc werken al allemaal in combinatie met mijn RPi ik probeer nu alleen te zorgen dat mijn UTV007 USB Grabber ook werkt met de RPi, hier was ik goed op weg mee totdat ik op een probleempje stuitte. Als ik een screenshot van de Grabber maak zonder dat ik de HDMI Splitter gebruik, gaat het helemaal goed, gewoon beeld (met paar groene strepen). Maar als ik met de HDMI Splitter erbij een screenshot probeer te maken krijg ik alleen een zwart beeld... Als ik de HDMI Splitter test op mijn beeldschermen lijkt hij gewoon te werken. Waar zit hier het probleem? Ik gebruik diezelfde HDMI Splitter als ze in veel tutorials gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ok1sX6U.png
Met HDMI Splitter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1T5r3NI.png
Zonder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

joenevd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Wellicht een kickstarter project? ;)
Daar zou ik best aan mee willen doen. Hoewel AmbiVision prima werkt, is verbetering altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:35:
Hey iedereen,

Ben al een poosje bezig om mijn eigen "ambilight" te maken en ben goed op weg.
De Leds etc werken al allemaal in combinatie met mijn RPi ik probeer nu alleen te zorgen dat mijn UTV007 USB Grabber ook werkt met de RPi, hier was ik goed op weg mee totdat ik op een probleempje stuitte. Als ik een screenshot van de Grabber maak zonder dat ik de HDMI Splitter gebruik, gaat het helemaal goed, gewoon beeld (met paar groene strepen). Maar als ik met de HDMI Splitter erbij een screenshot probeer te maken krijg ik alleen een zwart beeld... Als ik de HDMI Splitter test op mijn beeldschermen lijkt hij gewoon te werken. Waar zit hier het probleem? Ik gebruik diezelfde HDMI Splitter als ze in veel tutorials gebruiken.

[afbeelding]
Met HDMI Splitter
[afbeelding]
Zonder
UPDATE:
Heb de Ambilight werkend gekregen via directe HDMI naar de HDMI2AV, maar met hdmi splitter ertussen werkt het nog steeds niet. Ook als ik met de Chromecast rechtstreeks probeer op de HDMI2AV werkt het niet.... waardoor komt dit?

Kan iemand me vertellen of hier de fout ligt bij de HDMI splitter of bij de HDMI2AV?

EDIT: Volgens mij ligt het echt aan de HDMI2AV boxje, rechtstreeks via mijn laptop (HDMI 1.4) Pakt ie hem wel, maar de chromecast (geen idee welke versie HDMI dit is) pakt hij hem niet en ook via de splitter met de laptop pakt ie hem niet (die 1.4 zal daar wel omgezet worden in iets anders..?) Welke HDMI2AV moet ik kopen? Ik heb nu die MINI HDMI2AV

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 23:14
Ik heb 2 weken geleden de Ambivision dan toch eindelijk besteld. Hij is op 8 oktober verstuurd ivm werkonderbreking in China, en is gisteren aangekomen in Nederland. Dat is dus wel lekker snel. Nu is die echter bij de "inward office of exchange" (duane). Weet iemand hoe lang hij bij de duane kan liggen? Hoelang het duurt voordat hij doorgestuurd wordt naar PostNL?

Edit: er kwam vandaag een pakketje aan, welke ik moest ophalen bij het postkantoor. Kon me niet voorstellen dat het al binnen was eigenlijk, maar het blijkt een pakje uit China te zijn.. dus toch! :*)
Op het pakketje stond 'bathroom' als product categorie en het was aan iemand anders geaddresseerd, wat ik maar als een foutje beschouwde. Thuis uitgepakt, blijken het 4 sproeier koppen te zijn of iets dergelijks.... geen idee waarom dit bij mij wordt geleverd ;(

edit 2: Het pakketje is net binnen gekomen!

[ Voor 41% gewijzigd door MenAreStillGood op 17-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09 22:45
hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Hallo allemaal,

Ik twijfel een beetje om de ambivision te bestellen.

Paar vragen:

-Gaat de ambivision automatisch aan als er signaal wordt gedetecteerd?
-Werkt het ook icm 3D? Of splitst hij de kleuren dan op in tweeën..
-Is er nog een tweaker die een setje over heeft? Heb een 50" tv en moet nieuw volgens mij wel €160,- betalen inclusief de toebehoren als splitter.
-Kun je deze kit alleen bestellen via de website van ambivision zelf? Of zijn er inmiddels ook retailers..
-Iemand enig idee hoe ver je tv van de wand moet staan/hangen? Mijn tv hangt vrij dicht tegen de muur...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 23:14
powermarcel10 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 01:06:
Hallo allemaal,

Ik twijfel een beetje om de ambivision te bestellen.

Paar vragen:

-Gaat de ambivision automatisch aan als er signaal wordt gedetecteerd?
-Werkt het ook icm 3D? Of splitst hij de kleuren dan op in tweeën..
-Is er nog een tweaker die een setje over heeft? Heb een 50" tv en moet nieuw volgens mij wel €160,- betalen inclusief de toebehoren als splitter.
-Kun je deze kit alleen bestellen via de website van ambivision zelf? Of zijn er inmiddels ook retailers..
-Iemand enig idee hoe ver je tv van de wand moet staan/hangen? Mijn tv hangt vrij dicht tegen de muur...

Alvast bedankt voor het meedenken!
- Ja. Automatisch aan en uit.
- Er is een 3D modus. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar volgens reacties van andere gebruikers, schijnt het goed te werken.
- Ik niet helaas. Was zelf meer dan 200 euro kwijt icm connectivity pack
- Alleen Ambivision zelf verkoopt hem. Als je besteld via hun Indiegogo website, dan krijg je een korting tov hun officiele website.
- Ik heb zelf een muurbeugel van Vogels welke alle kanten kan opdraaien, en waarmee ik de tv van de muur kan trekken. Heb de tv nu op 10cm van de muur staan, en heb naar mijn idee zo de beste afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Alle zelfbouw oplossing vervallen hiermee zo lijkt het : https://www.kickstarter.c...e-ambient-backlight-for-y

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
LED-Maniak schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:53:
[...]
Voor lokaal netwerk (wifi /lan) aansturen zou ik wat betreft netwerk protocol IP Multicast gebruiken, op die manier kan je meerdere targets aansturen met een lage overhead en is iets wat we bijvoorbeeld ook gebruiken voor het AtmoOrb project waarbij > 60 fps al perfect werkt over WiFi.

Wat betreft apparaten heb je behoorlijk wat keuze dus zou dit op het board zelf terugbrengen naar een tussenlaag, dat is iets wat we namelijk in AtmoLight (Mediaportal plugin) gedaan hebben waarbij onze core het naar de desbetreffende target vertaald (Hue / Hyperion / Serial etc..) ipv elke keer afzonderlijk versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ziet er zeker interessant uit. Geen HDMI is toch wel een nadeel soms bij AmbiVision als non-diy oplossing. Maar het lijkt erop dat je niks zelf kan instellen (brightness, smoothness etc). Hoop wel dat ze dat gaan toevoegen.

En het is bijna 2x zo duur. Stomme HDCP ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Je kan dit wel zelf instellen lees ik. Hue, saturation, contrast and brightness en een non White wall correction.

Ik ga dit even volgen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Als ze ook nog 24p werkend kunnen maken lijkt me dit een prima alternatief naast Hyperion, het enige vreemde is dat ze 30 leds p/m gaan gebruiken en niet 60 leds p/m wat beter zou passen bij het "up to 1024 leds" concept van ze en uiteraard een mooier effect geeft:

"Each Pyxis unit comes with enough individually controllable LEDs (30 / meter) to create a projected viewing effect mapping each LED to a zone on your screen."
bron: http://www.project-pyxis.com/

Sowieso interessant en ben benieuwd of hun eerste funding ronde lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Voor mijn opstelling heb ik juist ook analoge video nodig (tulp), omdat ik via mn TV zelf kijk (CI+ module), en het tv beeld dus niet via HDMI loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:39:
Voor mijn opstelling heb ik juist ook analoge video nodig (tulp), omdat ik via mn TV zelf kijk (CI+ module), en het tv beeld dus niet via HDMI loopt.
In dat schuitje zit ik ook :)
maar kom er nog niet uit hoe ik dan de ledstrip kan laten werken. :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Zoiets misschien?

TV-->Scartout-->ScartNaarTulp blokje(met schakelaar die goed moet staan)-->easycap framegrabber-->PI(met hyperion)-->eventueel een Arduiono-->digital Ledstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja klopt, zo heb ik het ook al 1,5 jaar werkend, maar ik reageerde op water_escape in "DIY Ambilight howto?" (dat het een mooie oplossing is, maar gebrek aan analoog dan jammer is en je alsnog DIY aan de slag moet), was misschien niet duidelijk, excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
aha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ziet er gaaf uit zo'n ambivision! Ik vind het niet heel goedkoop, maar als het goed werkt scheelt het een hoop gepiel.

Ik begreep dat je ook een afstandsbediening ermee kan laten werken. Iemand ervaring met een harmony hub en ambivision.

Ik verwacht namelijk dat ik geen ambivision wil bij gewoon tv kijken, maar wel met films en series op mijn mediaspeler. Kan je met een afstandsbediening gemakkelijk ambivision aan en uit schakelen en eventueel bepaalde instellingen meegeven?

edit: Heeft iemand ook nog ervaring met gekleurde muren en ambivision? Ik heb namelijk een mosterd gele muur achter mijn tv. Naar schatting op 30cm van de muur.

[ Voor 14% gewijzigd door Isniedood op 21-10-2015 12:00 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Isniedood schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:58:
Ziet er gaaf uit zo'n ambivision! Ik vind het niet heel goedkoop, maar als het goed werkt scheelt het een hoop gepiel.

Ik begreep dat je ook een afstandsbediening ermee kan laten werken. Iemand ervaring met een harmony hub en ambivision.

Ik verwacht namelijk dat ik geen ambivision wil bij gewoon tv kijken, maar wel met films en series op mijn mediaspeler. Kan je met een afstandsbediening gemakkelijk ambivision aan en uit schakelen en eventueel bepaalde instellingen meegeven?

edit: Heeft iemand ook nog ervaring met gekleurde muren en ambivision? Ik heb namelijk een mosterd gele muur achter mijn tv. Naar schatting op 30cm van de muur.
Ik gebruik zelf geen afstandsbediening dus daar kan ik je niet bij helpen. Binnen ambivision kun je aangeven welke kleur je muur heeft, en als het goed is zou het er dan mooi uit moeten zien (zelf zou ik het niet weten, mijn muur is wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Isniedood schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:58:

Over de afstandsbediening:
Ik kan met de harmony remote (ik heb de smart remote met hub) geen eigen knop toewijzen. Deze leert de harmony immers van je andere remotes.
Dus ik heb een ongebruikte remote van een oude tv gepakt, en de Ambivision daarmee ingeleerd. Je kan een willekeurige knop op elke afstandsbediening gebruiken. Daarna heb ik de Harmony Hub verteld welk signaal de remote stuurt naar de ambivision.

Het is een kleine omweg, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Waah schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:14:
[...]

Over de afstandsbediening:
Ik kan met de harmony remote (ik heb de smart remote met hub) geen eigen knop toewijzen. Deze leert de harmony immers van je andere remotes.
Dus ik heb een ongebruikte remote van een oude tv gepakt, en de Ambivision daarmee ingeleerd. Je kan een willekeurige knop op elke afstandsbediening gebruiken. Daarna heb ik de Harmony Hub verteld welk signaal de remote stuurt naar de ambivision.

Het is een kleine omweg, maar het werkt wel.
Thanks!

Ik had ook dit gevonden, zou ook moeten werken
Ambi is a 'dumb' IR remote, so it will learn whatever code you send it. So say you pick the number "1", and send that to the Ambi, it learns it and then "1" represents whatever you linked it to. Harmony's copy/clone other remotes. So you could pick a button you don't use like "1" and program it to work the Ambi. Most models also let you build commands. So you could take a remote you don't use anymore, teach the Ambi, then have the Harmony learn those specific IR codes. That way, your not in conflict with your active equipment.
Basically there's a bunch of ways a Harmony can do it.
I own an Ultimate Home, with the add on keyboard, add on Smart Control, and two bluetooth phones. And none of it works my Ambi because I just leave it on and let the timer send it to Sleep. Shrugs.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Tinusvolkel schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:12:
Zoiets misschien?

TV-->Scartout-->ScartNaarTulp blokje(met schakelaar die goed moet staan)-->easycap framegrabber-->PI(met hyperion)-->eventueel een Arduiono-->digital Ledstrip
Zo heb ik het ook, maar nu nog de configuratie voor mijn RPI 2 B en openelec met kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
sjoemie1985 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

Zo heb ik het ook, maar nu nog de configuratie voor mijn RPI 2 B en openelec met kodi.
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.forum-raspberr...altung-rpi1-rpi2-04-04-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

iMars

Full time prutser

Vraagje, ik heb 2 strings van 50 leds gebruikt (tegelijkertijd besteld) maar er zit bij sommige kleuren kleurverschil tussen deze twee strings. Als ik de kleur magenta selecteer via hyperion remote, dan neigt de ene string meer naar rood/roze en de andere string meer naar blauw/paars. Kan ik ergens de kleuren in de config calibreren?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:52
Dat moet kunnen, je kunt dat per LED of per groep LEDs configureren:
Zie 'transform' in https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

iMars

Full time prutser

RudolfR schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:54:
Dat moet kunnen, je kunt dat per LED of per groep LEDs configureren:
Zie 'transform' in https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/configuration
_/-\o_ zat ik toch goed, alleen niet de komma achter de accolade vergeten |:(

* iMars is weer hapy

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 12:08
NorrOn schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:07:
[...]

SCIMO is een hobby project van Ronny Groschke. Hij heeft zelf een PCB ontwikkeld tbv Ambilight. Zijn site legt in detail uit hoe het werkt: http://www.keiang.de/Content-pid-32.html

Helaas verkoopt hij het niet. Ik heb zelf het gelukt dat ik er wel een heb kunnen krijgen. Heb hem gewoon een mail gestuurd en geluk gehad.
Ben je er tevreden over? Ik heb 'm gister binnen gekregen (zelfde tactiek: gewoon mailen).
Verder is hij erg behulpzaam over hoe aan te sluiten.

Ik moet nog wachten op m'n led strips... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

UPDATE:
Heb de Ambilight werkend gekregen via directe HDMI naar de HDMI2AV, maar met hdmi splitter ertussen werkt het nog steeds niet. Ook als ik met de Chromecast rechtstreeks probeer op de HDMI2AV werkt het niet.... waardoor komt dit?

Kan iemand me vertellen of hier de fout ligt bij de HDMI splitter of bij de HDMI2AV?

EDIT: Volgens mij ligt het echt aan de HDMI2AV boxje, rechtstreeks via mijn laptop (HDMI 1.4) Pakt ie hem wel, maar de chromecast (geen idee welke versie HDMI dit is) pakt hij hem niet en ook via de splitter met de laptop pakt ie hem niet (die 1.4 zal daar wel omgezet worden in iets anders..?) Welke HDMI2AV moet ik kopen? Ik heb nu die MINI HDMI2AV
Jouw HDMI2AV ondersteund waarschijnlijk geen 1080p.. Ik heb er 4 besteld voordat ik de goede had. Eentje was kapot en 2 andere kwamen niet verder dan 720p. Nu heb ik er 1 van Hosim en deze werkt prima. Mijn broertje heeft 2 maanden geleden dezelfde besteld alleen geeft deze bij geen signaal wel een test beeld. (dit heb ik zelf niet) Het testbeeld kan wel worden weergegeven door je led. Dus mocht je hier tegen aan lopen, dan weet je hoe dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05-2023
Thedr schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:03:
Het schakelen gebeurt bij mij met een scriptje wat reageert op input van CEC van de afstandsbediening van de TV. Die herstart hyperion met een andere config file (videograbber of xbmc grabber).

Hier staan images en howto: http://www.forum-raspberr...numschaltung-b-kompatibel
Wil iemand mij tips geven inzake het onderstaande?

Sinds kort Lightberry HD aangeschaft en goed werkend gehad op twee bronnen (RPi2 via HDMI 3 en HDMI switch met Ps3/Ps4/Humax op HDMI 3). Was blij dat het tot zover gelukt was als nieuwkomer met RPi2. Het bovenstaande leek mij nog handig om door te voeren, want steeds handmatig de conf aanpassen is uiteindelijk niet ideaal. Maar blijkbaar ben ik al verkeerd begonnen met de installatie...

OpenELEC:~# ./install_hyperion_switcher-0.2.4.sh

Self Extracting Installer

./Colors
./files.tar
./hyperion.tar
./installer
./shutdown.tar
Starte Installer…
* Sichere alte autostart.sh  autostart_backup.sh
* mv can’t rename ‘/storage/.config/hyperion.config_*.json’: No such file or directory
* Beende hyperion
Veraltete Hyperion Version gefunden!
Soll eine aktuellere Hyperion Verstion installiert werden (J/N): J
* Hyperion wurde erfolgreich aktualisiert.
Installation erfolgreich abgeschlossen
Soll der Installer gelöscht werdern? (J/N): J
System neuestarten? (J/N) : J

Ik ben begonnen met de custom build versie 5.0.5 van lightberry, maar ik denk dat ik toch de nieuwste versie van OpenOlec had moeten pakken...
In XBMC lijkt er een nieuwe versie te staan, maar bij systeeminformatie staat nog steeds bij versie unofficial. De lightberry leds doen het in deze situatie niet meer...

Wat kan ik nu het beste doen?
1. Doorgaan en nogmaals beginnen met installatie
2. Opnieuw beginnen met schone installatie van OpenElec 5.08 of 5.95.5 (ben ik dan alle installaties zoals plex op pi weer kwijt?) of toch Custombuild versie 5.0.5 van Lightberry?
3. Terug gaan naar oude situatie en gebruik maken van backup die ik van te voren hebt gemaakt (backup terugzetten vanuit OpenElec helpt echter niet) en later nogmaals bekijken..

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
De link die je gebruikt is inmiddels alweer flink verouderd, ik gebruik nu 6.nogwat van OE.
Zie hier voor de nieuwste files:
http://www.forum-raspberr...ltung-milhouse-08-08-15-2

Onlangs na een corrupte SD kaart nog eens doorheen moeten lopen en werkt nog prima :)

Die pyxis ziet er goed uit, alleen is erg aan de prijs vind ik. Zou graag toegang krijgen tot de FPGA, zodat ik de software erop aan kan passen of zelf zou kunnen schrijven, maar volgens mij gaan ze dat niet open gooien. Achja, met deze zou het ook moeten kunnen; https://www.scarabhardware.com/minispartan6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05-2023
Thedr schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:25:
De link die je gebruikt is inmiddels alweer flink verouderd, ik gebruik nu 6.nogwat van OE.
Zie hier voor de nieuwste files:
http://www.forum-raspberr...ltung-milhouse-08-08-15-2

Onlangs na een corrupte SD kaart nog eens doorheen moeten lopen en werkt nog prima :)

Die pyxis ziet er goed uit, alleen is erg aan de prijs vind ik. Zou graag toegang krijgen tot de FPGA, zodat ik de software erop aan kan passen of zelf zou kunnen schrijven, maar volgens mij gaan ze dat niet open gooien. Achja, met deze zou het ook moeten kunnen; https://www.scarabhardware.com/minispartan6/
Bedankt voor je reactie. Ik had beiden ook al gedownload, oftewel versie 4-4-2015 en 8-8-2015. In jouw link wordt onderaan de keuze gegeven, versie 4-4-2015 of versie 8-8-2015 (Milhouse test versie). Het leek mij veilig om eerst 4-4-2015 te gebruiken. Van jou begrijp ik dat de Milhouse goed werkt met Lightberry. Dan kan ik die dus ook gebruiken. Volgens mij had ik 4-4-2015 in .update geplaatst. Maar uiteindelijk was daar toch nog niets mee gedaan? Ik was bij stap 6, de installatie van .sh, of wordt dan ook direct de .update meegenomen?

Met welke versie van OpenElec ben jij gestart? die van Lightberry 5.0.5 of van OpenElec 5.08 of 5.95.5 beta? Als ik de Duitse site goed lees gaat de versie uiteindelijk versie 6.0. heten waarna jij refereert. Kan het fout hebben hoor, want ben nog een beginner met dit RPi gebeuren :)

Hoor graag van je en ook wat jouw advies is uit mijn vorige bericht.
Alvast bedankt _/-\o_
Pagina: 1 ... 52 ... 63 Laatste