DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 09:07
Noot vooraf: ik heb zelf geen (officiele) Lightberry, maar volgens mij is dat niet meer dan een framegrabber + Raspi + splitter enzo. Ik heb een UTV007 + RasPi2.
Ik ben begonnen met de meest recente stable van Openelec, nu 5.0.5 geloof ik, gewoon van openelec.tv
Daarna heb ik de Millhouse build geinstalleerd van 8-8-2015 door de file in de .update folder te plaatsen en te rebooten. De update wordt dan automatisch geïnstalleerd.
Daarna dus de .sh draaien. Zorg dat je de overlays in /flash/config.txt reeds goed hebt staan!
Vervolgens de configfiles op de goede plek zetten of aanpassen (2x de JSON en 1x de switchHyperionSource.conf).
Dan nogmaals rebooten en dan zou het moeten werken :)
Zo niet, dan kan het debuggen beginnen ;) Probeer dan eerst eens handmatig hyperion aan te sturen (hyperion-remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05-2023
Thedr schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:27:
Noot vooraf: ik heb zelf geen (officiele) Lightberry, maar volgens mij is dat niet meer dan een framegrabber + Raspi + splitter enzo. Ik heb een UTV007 + RasPi2.
Ik ben begonnen met de meest recente stable van Openelec, nu 5.0.5 geloof ik, gewoon van openelec.tv
Daarna heb ik de Millhouse build geinstalleerd van 8-8-2015 door de file in de .update folder te plaatsen en te rebooten. De update wordt dan automatisch geïnstalleerd.
Daarna dus de .sh draaien. Zorg dat je de overlays in /flash/config.txt reeds goed hebt staan!
Vervolgens de configfiles op de goede plek zetten of aanpassen (2x de JSON en 1x de switchHyperionSource.conf).
Dan nogmaals rebooten en dan zou het moeten werken :)
Zo niet, dan kan het debuggen beginnen ;) Probeer dan eerst eens handmatig hyperion aan te sturen (hyperion-remote).
Bedankt voor je reactie. Zal het vanavond nog eens opnieuw proberen met behulp van jouw beschrijving ;)
Als verschil zie ik dat jij de originele OpenElec versie hebt gebruikt (momenteel 5.0.8) en Pi hebt opgestart na het plaatsen van de 8-8-2015 Millhouse versie (tussen stap 3 en 4).
Uit mijn log lees ik dat de installatie bij mij wel goed is gegaan (Installation erfolgreich abgeschlossen), hopelijk gaat het gelijk goed door config.txt te controleren en stap 6 nogmaals uit te voeren of anders opnieuw te starten. Mocht het dan alsnog niet lukken zal ik de micro-sd opnieuw installeren.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Geen idee of het überhaupt uitmaakt of je tussendoor nog eens opstart, kan zijn dat de update wat dingen overhoop haalt. Vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even doe, scheelt maar een beetje in tijd en het is in principe eenmalig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
Het is mij nog niet gelukt, licht staat wel weer aan maar geeft alleen wit.
Tijdens installatie blijf ik bij de laatste stap (de twee config files opbouwen met behulp van .sh) hangen en krijg steeds een foutmelding over runtime-error. Één keer kwam ik verder en toen bleef ie staan op 'border switch required!' gevolgd door 'current border type: unknown=0 hor.xize=27 ver.size=27' maar gebeurde daarna niets meer.

Er staat veel op het forum over 'runtime-error' maar nog niet de oplossing voor mij tegengekomen. Ben er nu even klaar mee en ga slapen. Morgen maar weer eens proberen.

Bij KODI krijg ik:

OpenELEC:~ # /storage/.kodi/addons/service.hyperion-switcher/switchHyperionSource.sh s
OpenELEC:~ # /storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/ambilight/hyperion.co
nfig_KODI_lpd8806.json
Application build time: Apr 5 2015 14:44:51
QCoreApplication initialised
Selected configuration file: /storage/.config/ambilight/hyperion.config_KODI_lpd8806.json
ColorTransform 'KODI' => [0; 109]
Device configuration:
{
"colorOrder" : "rgb",
"name" : "MyPi",
"output" : "/dev/spidev0.0",
"rate" : 1000000,
"type" : "lpd8806"
}

Black border threshold set to 0.05 (13)
Creating linear smoothing
Created linear-smoothing(interval_ms=50;settlingTime_ms=200;updateDelay=0
Effect loaded: Knight rider
Effect loaded: Blue mood blobs
Effect loaded: Cold mood blobs
Effect loaded: Full color mood blobs
Effect loaded: Green mood blobs
Effect loaded: Red mood blobs
Effect loaded: Warm mood blobs
Effect loaded: Rainbow mood
Effect loaded: Rainbow swirl fast
Effect loaded: Rainbow swirl
Effect loaded: Snake
Effect loaded: Strobe blue
Effect loaded: Strobe Raspbmc
Effect loaded: Strobe white
Initializing Python interpreter
Hyperion created and initialised
XBMC video checker created and started
Display opened with resolution: 1920x1080
Frame grabber created and started
terminate called after throwing an instance of 'std::runtime_error'
what(): Json server could not bind to port
Aborted
OpenELEC:~ #

Ik ga weer verder zoeken...

(update 26-10-2015 2:00)
Ben iets verder gekomen (door de bestanden via nano aan te passen ipv onder Windows) maar blijf nu steken op: BORDER SWITCH REQUIRED, zie hieronder.

OpenELEC:~/.config # /storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/ambilight/hyperio
n.config_VIDEOGRABBER_lpd8806.json
Application build time: Apr 5 2015 14:44:51
Selected configuration file: /storage/.config/ambilight/hyperion.config_VIDEOGRABBER_lpd8806.json
ColorTransform 'VIDEOGRABBER' => [0; 109]
Device configuration:
{
"rate" : 250000,
"type" : "lpd8806"
}
Black border threshold set to 0.05 (13)
Creating linear smoothing
Created linear-smoothing(interval_ms=50;settlingTime_ms=200;updateDelay=0
XBMC video checker created and started
Display opened with resolution: 1920x1080
Frame grabber created and started
Json server created and started on port 19444
Proto server created and started on port 19445
XBMC Connected
Message from XBMC: {"id":666,"jsonrpc":"2.0","result":[]}
XBMC checker: switching to MENU mode
Message from XBMC: {"id":668,"jsonrpc":"2.0","result":{"System.ScreenSaverActive":true}}
Message from XBMC: {"id":670,"jsonrpc":"2.0","result":{"version":{"major":16,"minor":0,"revision":"69d18fd","tag":"alpha","tagversion":"2"}}}
BORDER SWITCH REQUIRED!!
CURRENT BORDER TYPE: unknown=0 hor.size=29 vert.size=29

Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik dat graag.

P.S.
In mijn XBMC staat bij de Add-on van Hyperion Source Switcher een verwijzing naar jou (Thedr), namelijk rechts staat dan '@thedr bitte übersetzen :-)'.

(update 27-10-2015 11:20)
Blijf nog steeds steken bij BORDER SWITCH REQUIRED

Vraagje:
Was het ook mogelijk geweest door op mijn oude OpenElec 5.0.5 (Custom Build Lightberry) te blijven en dan een script te gebruiken die ik handmatig kan starten vanuit XBMC? Bijvoorbeeld onder Programs een knop voor Kodi en ééntje voor de Videograbber? Liefst dan ook nog ééntje met aan/uit 3D? Of kan zoiets alleen via de Milhouse versie?

[ Voor 143% gewijzigd door herbie7 op 27-10-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herbie7
Ik ben gestopt met testen van de Milhouse version. Het is mij niet gelukt om deze goed werkend te krijgen met Ligthberry. Ben momenteel weer teruggegaan naar de custom build 5.0.5 van Lightberry.

Heb nu in de config zowel de framegrabber (en xbmcVideoChecker) als de grabber-v12 info aan staan. Hierdoor heb ik ambi op grabber (PS3/PS4/Humax) en via Kodi ambi met Youtube. Alleen in Kodi gaat het streamen van films via Plex nog niet goed in samenwerking met ambi. De bekende lichtflitsen.... Het is mij nog niet gelukt om dit weg te krijgen. De oplossing van overklokken van de RPi2 heeft bij mij niet geholpen.

Iemand nog tips voor het wegkrijgen van de lichtflitsen tijdens films streamen in Kodi?
Hoor graag van jullie.

AANVULLING 03-11-2015:

Tips???

Momenteel werkt lightberry goed bij:
- games via PS3 en PS4
- tv kijken via Humax 5050
- streamen van films vanaf PS3 (mbv Plex) via netwerk
- YouTube vanaf RPi2
- streamen van films vanaf RPi2 via USB harddisk

Momenteel werkt lightberry nog niet goed bij:
- streamen van films vanaf RPi2 via netwerk (Plex / smb) -> regelmatig flitsende led lampjes

Op onze vaste computer staan de films en zou deze graag vanaf de RPi2 willen streamen maar dat lukt tot dusver nog niet. Het streamen lukt wel, maar de led lampjes gaat flikkeren. Begrijp nog niet wat er fout gaat en waar ik nu moet zoeken.
Hopelijk geeft het bovenstaande iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken.
Al veel gekeken naar de config bestanden maar gezien het bovenstaande lijkt mij dat het daar niet aan ligt. Vermoed zelf dat ik nu moet zoeken bij een instelling van de RPi2 (OpenElec) of iets moet instellen/aanpassen in mijn netwerk...
Als iemand mij een tip heeft of kan aangeven waar ik moet zoeken dan hoor ik het graag.

AANVULLING 05-11-2015

Opgelost oOo
Op twitter las ik dat sinds enkele dagen op de site van lightberry een nieuwe OpenElec versie (6.0) staat die geschikt is voor Lightberry. Deze geïnstalleerd waarna alles goed werkt, oftewel het streamen van films vanaf de RPi2 gaat nu ook goed in samenwerking met Lightberry. Top!

[ Voor 59% gewijzigd door herbie7 op 05-11-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Sinds kort geeft mijn AmbiVision bij wit beeld rood licht. Zou de aansluitkabel misschien stuk zijn?
Ik heb hem al eens gereset maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Marsman83 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:28:
Sinds kort geeft mijn AmbiVision bij wit beeld rood licht. Zou de aansluitkabel misschien stuk zijn?
Ik heb hem al eens gereset maar geen effect.
Heb een soort van zelfde probleem gehad, lag bij mij aan de VGA kabel.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Okey, ga ik die eerst vervangen, kijken of het daarmee verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een probleem met mijn ambivision, eigenlijk al vanaf het begin maar toen het allemaal aangesloten was, was ik er eerst een beetje klaar mee.

Ik heb 2 situaties die beide niet goed werken:
Humax 5200c HD ontvanger --> Sony str-dg 820 HDMI versterker --> LG 42P J350 HD ready tv

* Mijn kleuren komen niet bij elk beeld goed overeen, soms wel maar vaak ook niet;

* De leds trillen/resoneren soms door het geluid. Soms is de camera niet verschoven maar hoor je een geluid en veranderen de leds plots van kleur;

* Zwart wordt vaak donkere random kleuren.

HP mediacenter met ATI Radeon HD5450 --> Sony str-dg 820 --> LG tv

* Nu kloppen de kleuren vaak helemaal niet nog meer niet als via de humax iig.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Niemand?
Het topic lijkt een beetje dood, geen nieuwe ontwikkelingen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 16:40
Alles goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik zou niet weten wat ik niet goed aangesloten zou moeten hebben, dan zou hij bij normaal tv kijken toch ook niet moeten werken?(nu wel maar slecht)
Bij het kijken via de mediacenter heb ik wel eens het idee dat hij een gemiddelde kleur pakt van het hele beeld en die weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:38
Vraagje: De handleiding van mijn LG tv geeft aan dat de SCART ingang/uitgang ook video uitstuurt. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FoKOeIn.png

Wil dit zeggen dat ik met een Audio/Video USB grabber (http://www.ebay.com/itm/E...973947:g:L-EAAOxyVLNSuWed) mijn TV beeld met een RaspberryPi of PC kan gebruiken voor een Ambilight toepassing?

Ik gebruik een CI+ module om digitale tv te kijken en dit zou wel leuk zijn om zelf iets met Ambilight te gaan doen. Zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:14
kaasaanfiets schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:03:
Ik heb een probleem met mijn ambivision, eigenlijk al vanaf het begin maar toen het allemaal aangesloten was, was ik er eerst een beetje klaar mee.

Ik heb 2 situaties die beide niet goed werken:
Humax 5200c HD ontvanger --> Sony str-dg 820 HDMI versterker --> LG 42P J350 HD ready tv

* Mijn kleuren komen niet bij elk beeld goed overeen, soms wel maar vaak ook niet;

* De leds trillen/resoneren soms door het geluid. Soms is de camera niet verschoven maar hoor je een geluid en veranderen de leds plots van kleur;

* Zwart wordt vaak donkere random kleuren.

HP mediacenter met ATI Radeon HD5450 --> Sony str-dg 820 --> LG tv

* Nu kloppen de kleuren vaak helemaal niet nog meer niet als via de humax iig.

Waar kan dit aan liggen?
Ik heb ook soms dat de kleuren niet kloppen. Gisteren klopten de kleuren totaal niet, en toen ik even aan de VGA kabel wiebelde, zaten de kleuren weer goed. Ik ga de VGA kabel binnenkort vervangen, want die is sowieso van lage kwaliteit.

Heb jij toevallig een subwoofer staan? Je geeft aan dat de ambivision van kleuren verandert bij geluid, maar misschien dat de lage tonen uit je subwoofer de kast schudden, en daardoor ook de VGA kabel wiebelt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

somers1234 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:36:
Vraagje: De handleiding van mijn LG tv geeft aan dat de SCART ingang/uitgang ook video uitstuurt. Zie foto:

[afbeelding]

Wil dit zeggen dat ik met een Audio/Video USB grabber (http://www.ebay.com/itm/E...973947:g:L-EAAOxyVLNSuWed) mijn TV beeld met een RaspberryPi of PC kan gebruiken voor een Ambilight toepassing?

Ik gebruik een CI+ module om digitale tv te kijken en dit zou wel leuk zijn om zelf iets met Ambilight te gaan doen. Zou dit werken?
Grote kans dat het gaat werken inderdaad. Maar alleen voor TV beeld, niet voor beeld van andere bronnen die via HDMI op je tv zijn aangesloten en zeer waarschijnlijk ook niet voor apps op je tv.

Zelf de laatste tijd kuren met mijn hyperion-UTV007 grabber-Pi2 oplossing.
De grabber crasht steeds (/dev/video0 is dan weg) waardoor het effect vastloopt. Na reboot werkt alles weer naar behoren, en soms is /dev/video0 weer terug en is herstart van hyperion voldoende.
Meer mensen last van vastlopende grabber?

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Is er toevallig nog iemand die een ambivision kit over heeft voor een 50" tv???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

djNeilio schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb ook soms dat de kleuren niet kloppen. Gisteren klopten de kleuren totaal niet, en toen ik even aan de VGA kabel wiebelde, zaten de kleuren weer goed. Ik ga de VGA kabel binnenkort vervangen, want die is sowieso van lage kwaliteit.

Heb jij toevallig een subwoofer staan? Je geeft aan dat de ambivision van kleuren verandert bij geluid, maar misschien dat de lage tonen uit je subwoofer de kast schudden, en daardoor ook de VGA kabel wiebelt oid.
Als ik aan de kabels wiebel gaat hij wel storen ja, ik heb het idee dat het vooral aan de 3.5mm led kabel licht, hier is al een andere plug opgezet omdat de originele verkeerd gemonteerd was.

Hij ligt inderdaad bij mijn sub in de buurt maar die staat bijna nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:14
kaasaanfiets schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:39:
[...]

Als ik aan de kabels wiebel gaat hij wel storen ja, ik heb het idee dat het vooral aan de 3.5mm led kabel licht, hier is al een andere plug opgezet omdat de originele verkeerd gemonteerd was.

Hij ligt inderdaad bij mijn sub in de buurt maar die staat bijna nooit aan.
Ik zou dan in elk geval ook de VGA kabel vervangen als ik jou was. Kan alleen maar beter worden.

Misschien dat de trillingen van je tv of andere speakers af komen oid. Geluid zou sowieso geen invloed moeten hebben op de Ambivision namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Wat zijn jullie ervaringen met de snelheid als ik Hyperion activeer in combinatie met een usb audio/video grabber?

Mijn RPi (B, eerste model) is nu redelijk vlot en ik ben benieuwd hoe dit met Hyperion zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gaat prima hoor, ik vertraag het juist om niet te hyperactieve ambilight te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Ik bedoel eigenlijk wat het met de performance van mijn systeem doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vrij weinig, gebruikt bij mij 13% van 1 cpu, met mijn Pi1 ging dat prima.
Pi2 is met Kodi wel heel veel fijner qua snelheud van het systeem.

[ Voor 62% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-11-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik heb het volgende probleem bij m'n ambivision. Ik heb hem op screencapture staan, af en toe knipperen de led lampjes. Hieronder zie je een filmpje voor meer verduidelijking. Weet iemand waar dit probleem mee te maken kan hebben?

https://www.dropbox.com/s..._20151119_182016.mp4?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MurtnR schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:53:
Ik heb het volgende probleem bij m'n ambivision. Ik heb hem op screencapture staan, af en toe knipperen de led lampjes. Hieronder zie je een filmpje voor meer verduidelijking. Weet iemand waar dit probleem mee te maken kan hebben?

https://www.dropbox.com/s..._20151119_182016.mp4?dl=0
Ik heb ook wel eens dat ze knipperen, maar niet zo als bij jouw voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
miicker schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:03:
[...]

Ik heb ook wel eens dat ze knipperen, maar niet zo als bij jouw voorbeeld.
Mag ik vragen hoe jij eyestrain, blackbar detection en welke capture mode jij gebruikt? Ik heb een vermoeden dat het in 1 van deze 3 delen mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22

DjVe

Hatsaflats!

Als ik de eyestrain op smooth zet, dan is dat knipperen maar heel minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MurtnR schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:22:
[...]

Mag ik vragen hoe jij eyestrain, blackbar detection en welke capture mode jij gebruikt? Ik heb een vermoeden dat het in 1 van deze 3 delen mis gaat.
EyeStrain staat uit en ik gebruik high smooth (de LEDs knipperen donker blauw als ik het aan zet). Black bar detection staat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 05:24
Voor de gene die geïnteresseerd zijn.
Binnenkort komen er 2 crowdfundings voor een nieuw soort ambilight systeem.

Hierbij word geen gebruik meer gemaakt van een computer maar van een "pass-through" component die rechtstreeks op de hdmi bron word aangesloten. Een soort van plug-and-play systeem als ik het goed begrijp.

http://www.dreamscreentv.com/
http://ambiscreen.tv/

Ohw..... en voor de goede orde. Ik heb niets te maken met deze projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
HurryUp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:00:
Voor de gene die geïnteresseerd zijn.
Binnenkort komen er 2 crowdfundings voor een nieuw soort ambilight systeem.

Hierbij word geen gebruik meer gemaakt van een computer maar van een "pass-through" component die rechtstreeks op de hdmi bron word aangesloten. Een soort van plug-and-play systeem als ik het goed begrijp.

http://www.dreamscreentv.com/
http://ambiscreen.tv/

Ohw..... en voor de goede orde. Ik heb niets te maken met deze projecten.
De eerste maakt gebruik van een HDMI splitter.... weet niet in hoeverre dat top gaat werken met HDCP. Maar beter dan Ambivision waarschijnlijk (die heb ik, gebruik het niet meer momenteel omdat de receiver de chromecast-resolutie verkeerd doorgeeft... en ik dus maar een kwart van het beeld zie...)

Die tweede is ook een mediacenter? ben benieuwd hoe dat dan werkt. Wel vind ik het vrij druk en niet echt egaal verlichten.

Wel interessant om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Ik heb afgelopen weekend mijn Raspberry vervangen met een Raspberry 2 en daarna de Lightberry overgezet maar eerst verkeerd aangesloten, en nu werkt deze niet meer... Kan door verkeerd aansluiten de Lightberry naar de eeuwige jachtvelden is gestuurd? Testen met mijn oude Raspberry kan niet omdat deze al ingezet wordt bij iemand anders.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
Hari-Bo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:42:
Ik heb afgelopen weekend mijn Raspberry vervangen met een Raspberry 2 en daarna de Lightberry overgezet maar eerst verkeerd aangesloten, en nu werkt deze niet meer... Kan door verkeerd aansluiten de Lightberry naar de eeuwige jachtvelden is gestuurd? Testen met mijn oude Raspberry kan niet omdat deze al ingezet wordt bij iemand anders.
Kan ook zijn dat de RPi2 schuldig is (zie verhaal hieronder). Ik zou toch proberen om het met een andere Pi te testen.

Bij mijn zwager is ooit de GPIO van de Pi naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Ik heb bij hem ambilight geïnstalleerd (niet op basis van Lightberry, maar zelf in "elkaar" gezet). Na de verhuizing had hij de + en - verkeerd om aangesloten, waardoor er 5V op de ground is gekomen, wat volgens mij ervoor gezorgd heeft dat het ambilight niet meer werkt. Met een nieuwe Pi werkt het wel weer en de oude is naar de slaapkamer gegaan voor alleen Kodi (zonder ambilight :P).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
alesandro_46 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:31:
[...]

Kan ook zijn dat de RPi2 schuldig is (zie verhaal hieronder). Ik zou toch proberen om het met een andere Pi te testen.

Bij mijn zwager is ooit de GPIO van de Pi naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Ik heb bij hem ambilight geïnstalleerd (niet op basis van Lightberry, maar zelf in "elkaar" gezet). Na de verhuizing had hij de + en - verkeerd om aangesloten, waardoor er 5V op de ground is gekomen, wat volgens mij ervoor gezorgd heeft dat het ambilight niet meer werkt. Met een nieuwe Pi werkt het wel weer en de oude is naar de slaapkamer gegaan voor alleen Kodi (zonder ambilight :P).
Dat wordt een extra Raspberry Pi2 aanschaffen, maar voor de zekerheid hoe heb jij deze aangesloten aangezien ik van een Raspberry Pi 1 256MB kom en een andere GPIO layout heeft, wil het wel goed doen de volgende keer. :D

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ik heb hem volgens de wiki van Hyperion aangesloten. Tussen de Pi B en Pi B+/2 is dat niet anders. Wel moet je van de juiste kant beginnen met tellen.

Zie ook RPi GPIO verschillen.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:46
Ik wil graag mijn ambivion een soft ware upgrade geven, heb wel de links gevonden en kunnen downloaden, echter kan ze niet openen op de een of andere manier, nu ben ik ook niet zo`n computer expert, wie kan me hierin verder helpen.
Gelukkig kan de ambilight inmiddels wel met m`n usb 2 op de computer verbonden worden, wat eerder ook niet herkent werd maar kan hem ook weer niet openen...
Wie helpt me verder....
Verder prima tevreden met mn ambivion

• Marsman83
Is er met de Ambivision een manier om hem te centreren? Bovenaan en rechts lijken prima in sync met het beeld op de TV, echter de linker rand en onderkant lijken te reageren op beeld ergens halverwege op mijn TV...
Dit heb ik met alle apparaten. De Ambivision zit op de 2e output van mijn receiver.

• miicker
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:49:
Is er met de Ambivision een manier om hem te centreren? Bovenaan en rechts lijken prima in sync met het beeld op de TV, echter de linker rand en onderkant lijken te reageren op beeld ergens halverwege op mijn TV...
Dit heb ik met alle apparaten. De Ambivision zit op de 2e output van mijn receiver.
Klinkt alsof je niet de juiste hoeveelheid LEDs per zijde ingevoerd hebt. Als je in de instellingen zit knipperen dan wel overal precies de juiste hoeveelheid LEDs?

Als dat wel zo is kan het ook zijn dat Ambivision op 3D capture mode staat.

• miicker
  • Niet online
dinandus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:04:
Ik wil graag mijn ambivion een soft ware upgrade geven, heb wel de links gevonden en kunnen downloaden, echter kan ze niet openen op de een of andere manier, nu ben ik ook niet zo`n computer expert, wie kan me hierin verder helpen.
Gelukkig kan de ambilight inmiddels wel met m`n usb 2 op de computer verbonden worden, wat eerder ook niet herkent werd maar kan hem ook weer niet openen...
Wie helpt me verder....
Verder prima tevreden met mn ambivion
Als je deze download moet het lukken. Zorg dat je 7-Zip of WinRar op je computer hebt staan en pak het .rar bestand uit.

Open de map "Driver" selecteer je besturingssysteem (gebruik je Windows 10? Kies dan Windows 8.)
Als je OS 64 Bit open dan de map x64, is je computer 32 Bit open dan de map x86 en installeer het programma.

Nadat de driver installatie compleet is open je het programma "DfuSe Demo" (installatie bestand staat in de zip "stsw-stm32080.zip"). Zorg ervoor dat je AmbiVision is aangesloten op de computer. Klik rechts onder in het programma op "choose..." en selecteer het zojuist gedownloade bestand "AmbiVision_update1.10.dfu"

Klik nu rechts beneden op "Upgrade" en klaar is Kees :)

• Marsman83
miicker schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:39:
[...]

Klinkt alsof je niet de juiste hoeveelheid LEDs per zijde ingevoerd hebt. Als je in de instellingen zit knipperen dan wel overal precies de juiste hoeveelheid LEDs?

Als dat wel zo is kan het ook zijn dat Ambivision op 3D capture mode staat.
Dat dacht ik eerst ook maar de leds staan goed ingesteld en hij staat ook niet op 3D capture...

• miicker
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:05:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar de leds staan goed ingesteld en hij staat ook niet op 3D capture...
Vreemd, heb je wel de juiste bevestigingsmethode gehanteerd en ook ingevoerd?

Als ik jou was zou ik even teruggaan naar factory settings en alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Ik heb eindelijk mijn setup afgerond: Frame met WS2812b leds aangestuurd door een Arduino, RPi met Hyperion en Kodi voor het afspelen van mijn films.

Ik merk nu wel dat de kleuren niet altijd overeen komen. Wat is nu de beste strategie om dit af te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 17:29
somers1234 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:48:
Ik heb eindelijk mijn setup afgerond: Frame met WS2812b leds aangestuurd door een Arduino, RPi met Hyperion en Kodi voor het afspelen van mijn films.

Ik merk nu wel dat de kleuren niet altijd overeen komen. Wat is nu de beste strategie om dit af te stellen?
Met de Hyperion app op je telefoon kan je realtime de kleuren aanpassen. Als je alles goed hebt ingesteld even alles noteren en dan in de Hyperion config zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Een vraagje voor de gebruikers van Hyperion icm een Arduino: werkt het automatisch reconnecten van de Arduino als je de USB er opnieuw in steekt? Ik moet Hyperion dan opnieuw starten voordat mijn Ambilight weer werkt. Op Github zeggen ze dat dit automatisch zou moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 15:10

GeeBee

Oddball

Op de site van een LED-strip verkoper las ik het volgende:
De strip is perfect aan te sturen met een Arduino Uno of Mega, maar niet met een Raspberry Pi of andere vergelijkbare systemen welke geen 'Real-time operating system' gebruiken. Dit komt doordat in de achtergrond uitgevoerde taken de timing in de war kunnen schoppen wat tot vreemde resultaten kan leiden.
Is dit echt een probleem?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja dat klopt helemaal, maar zo'n Uno kost maar een paar euro en kun je vervolgens via USB aan je Pi hangen. Zijn ook wel tutorials van te vinden.
Afweging dus of je daar voor wilt gaan, is net iets complexer om te bouwen, maar als het eenmaal draait is er geen verschil.

Strips haal je overigens veeeel goedkoper van Ebay of Aliexpress (China). 30 euro voor 5 meter oid.
Wel 2 weken geduld hebben dan.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-12-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Haal je die Uno ook in China voor €2,60? Of toch maar liever iets meer uitgeven (€25) voor een "Made in Italy"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Je kunt ook een Arduino pro mini of pro micro pakken, is een stuk kleiner en does the job as well :)
Volgens mij zou het ook zonder Arduino moeten kunnen via de PWM outputs?
https://github.com/tvdzwan/hyperion/wiki/WS2812b-PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Echter...
This driver only works for the Raspberry Pi 1 (A and B model), the Raspberry Pi 2 will probably be supported later, other models are not supported yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiTcHmX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:02
Ook ik wil zelf een ambilight setup gaan maken. Nu kom ik twee soorten LED strips tegen in online-tutorials de:

LPD8806 (goedkoper, meer LED's per m)
en de
WS2801 (8-bit)

Welke LED's raden jullie aan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Ah, niet gezien 8)7
Naja... een simpele Arduino doet het ook en kost niet veel qua dure financieel monetaire gelden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Thedr op 23-12-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Icm Hyperion sowieso oppassen voor clones (namaak) Arduino hardware, voor veel leds heb je een hoge baud rate nodig en sommige hiervan doen max 115200 wat al krap is voor 100 leds.
Zou gewoon gaan voor de Arduino Uno R3, kost je een paar centen meer maar het is niet alsof je die vaak gaat vervangen want FastLED blijft toch wel alle moderne led types ondersteunen.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Weet iemand of ambivision problemen geeft bij HD ready tv's? Mijn tv is geen full HD maar 1280x720
Mijn reciever pompt wel iets van 1920x1080 uit maar wat de tv hiermee doet weet ik niet.
Ik heb het idee dat ambivision hierdoor niet meer weet welke kleuren hij dan moet pakken.

• Waah
kaasaanfiets schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:02:
Weet iemand of ambivision problemen geeft bij HD ready tv's? Mijn tv is geen full HD maar 1280x720
Mijn reciever pompt wel iets van 1920x1080 uit maar wat de tv hiermee doet weet ik niet.
Ik heb het idee dat ambivision hierdoor niet meer weet welke kleuren hij dan moet pakken.
Een receiver pakt stuurt volgens mij (in geval van een splitter) de resolutie door die door het laagste resolutie apparaat wordt ondersteund. Dat zou dus HD Ready zijn voor jou. De screengrabber van ambivision krijgt dus ook hd ready voor de kiezen. Volgens mij kan die dat prima hebben. 4K is (denk ik) een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 02:19

Threster be

Do or do not, there is no try

Eind 2013 heb ik op basis van deze post de benodigde spullen aangeschaft. Ik heb alles proof-of-concept werkend gekregen op basis van https://github.com/gkaindl/ambi-tv . Helaas door tijdsgebrek niet meer verder aan gewerkt, het is dus nooit effectief aan de TV gemonteerd. :/

Nu 2 jaar verder wil ik graag terug verderwerken. Ik draai Kodi, net als een hoop andere zaken (gaming, bluray) op een dedicated Windows HTPC. Er is eventueel ook nog hmdi input via een setupbox.

Het is dus de bedoeling dat de RPi volledig standalone met ambilight bezig is, en dus niet Kodi op zich gaat nemen. Wat is hiervoor nu de beste software? Er moet 3D-ondersteuning inzitten, voor de rest geen gekke eisen. Ik lees veel over hyperion, maar kan hyperion ook op de manier zoals ik wil, werken?

Ik heb eind 2013 een RPi B gekocht en overklokt om alles soepel te draaien. Is het nodig/heel erg handig een RPi2 te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
Tegenwoordig ontvang ik mn televisie via coax kabel. Deze is rechtstreeks aangesloten in mn televisie. Het gebruik van ambivision vervalt helaas dus.

Heeft iemand een oplossing om dit toch via de ambivison te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

MurtnR schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 18:06:
Tegenwoordig ontvang ik mn televisie via coax kabel. Deze is rechtstreeks aangesloten in mn televisie. Het gebruik van ambivision vervalt helaas dus.

Heeft iemand een oplossing om dit toch via de ambivison te laten lopen?
Zoiets schijnt dat te kunnen. Het heeft in elk geval Kodi ondersteuning.
https://www.silicondust.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GeeBee schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:05:
[...]
Als dit als oplossing wordt geaccepteerd dan kan ik bevestigen dat dit (o.a.) via Kodi uitstekend werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

GeeBee schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:05:
[...]

Nee joh.. Dat werkt alleen met non-encrypted "Free" kanalen, dus alleen Nederland 1 in geval van Ziggo/UPC.
Dan kun je veel beter de decoder van Ziggo/UPC zelf nemen en daar de hdmi/scart van pakken, maar dat lijkt me niet gewenst als je CI+ rechtstreeks in je TV hebt zitten en dus geen losse decoder meer nodig hebt om tv te kijken.

Het kan wel degelijk werken met je tv, als je tv SCART uit heeft en daarop het tv beeld op de uitgang wordt gezet. Zo heb ik het al bijna 2 jaar werkend (met DIY grabber en hyperion, niet met Ambivision)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:52:
[...]
Nee joh.. Dat werkt alleen met non-encrypted "Free" kanalen, dus alleen Nederland 1 in geval van Ziggo/UPC.
Dan kun je veel beter de decoder van Ziggo/UPC zelf nemen en daar de hdmi/scart van pakken, maar dat lijkt me niet gewenst als je CI+ rechtstreeks in je TV hebt zitten en dus geen losse decoder meer nodig hebt om tv te kijken.

[knip]
Bovenstaande info is niet juist (verre van zelfs). Standaard werkt het inderdaad enkel met de FTA/C Ziggo kanalen, en dat zijn er sowieso flink meer dan enkel NPO 1 (dat was vroeger zo), maar er zijn prima oplossingen beschikbaar waardoor je je gehele Ziggo zender abonnement zichtbaar krijgt via het netwerk, al dan niet oorspronkelijk encrypted.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

iMars

Full time prutser

HELP! ;)

Sinds gisteravond doet mijn ambilight het helemaal niet meer. Toevallig had ik die dag mijn dhcp scope aangepast en ik dacht dat het daarmee te maken had (verkeerd ip-adres). Maar dat bleek allemaal goed te staan.

Hyperion draait gewoon, geen foutmeldingen. RPi herstart, geen resultaat. Voeding gecontroleerd voor de ledjes, is ook goed.

Een kleur versturen:
pi@raspberrypi ~ $ hyperion-remote --priority 50 --color red --duration 5000
Connected to localhost:19444
Set color to 255 0 0

Als ik hyperion stop, werkt het versturen van een keur ook niet (uiteraard)
pi@raspberrypi ~ $ sudo /usr/sbin/service hyperion stop
Stopping hyperiond                                Ok
Unable to connect to host
pi@raspberrypi ~ $ sudo /usr/sbin/service hyperion start
Starting hyperiond...                             Ok
Set color to 255 0 0
pi@raspberrypi ~ $ 

Handmatig starten geeft de volgende melding:
pi@raspberrypi ~ $ hyperiond /etc/hyperion.config.json
Application build time: Mar  6 2015 20:57:44
Selected configuration file: /etc/hyperion.config.json
ColorTransform 'default' => [0; 99]
Device configuration: 
{
	"type" : "ws2801"
}

Failed to open device('/dev/spidev0.0') 
Black border threshold set to 0.99 (253)
Not creating any smoothing
run effect Rainbow swirl fast on channel 0
Boot sequence(Rainbow swirl fast) created and started
effect finished

/\_ maar het effect is niet zichtbaar...

Als ik met mijn multimeter de spanning ga meten over de aansluiting geeft deze gewoon 5V aan (5,3). Ook gaan de eerste paar (1tot4) ledjes branden als ik met mijn multimeter een willekeurig pen aanraak (de +, -, dat of clk).

Ik snap er even niks meer van, het heeft altijd gewerkt maar nu niet meer... Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen? Heb niet even een andere RPi liggen om te testen (mocht er een uitgang defect zijn).

Ik heb een paar ESP8266 liggen, welke volgens mij ook een WS2801 moet kunnen aansturen

Ik heb deze ledjes, 2x 50 stuks.
En op deze manier aangesloten, wat altijd gewerkt heeft.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

hardware-lover schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:02:
[...]

Bovenstaande info is niet juist (verre van zelfs). Standaard werkt het inderdaad enkel met de FTA/C Ziggo kanalen, en dat zijn er sowieso flink meer dan enkel NPO 1 (dat was vroeger zo), maar er zijn prima oplossingen beschikbaar waardoor je je gehele Ziggo zender abonnement zichtbaar krijgt via het netwerk, al dan niet oorspronkelijk encrypted.
Sorry, maar het gaat hier over Ambilight. Niet over (al dan niet legaal) Ziggo kijken met niet-standaard decoders.
De vraag was: hoe kan ik ambivision gebruiken nu ik rechtstreeks tv kijk (dus met ingebouwde decoder met CI+ module). Dat het met losse decoder werkt zal duidelijk zijn..
Enige antwoord: de scart uitgang gebruiken.
Een extern kastje (en al helemaal een vaag kastje) is een nogal aparte oplosing voor dit probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:17:
[...]
Sorry, maar het gaat hier over Ambilight. Niet over (al dan niet legaal) Ziggo kijken met niet-standaard decoders.
De vraag was: hoe kan ik ambivision gebruiken nu ik rechtstreeks tv kijk (dus met ingebouwde decoder met CI+ module). Dat het met losse decoder werkt zal duidelijk zijn..
Enige antwoord: de scart uitgang gebruiken.
Een extern kastje (en al helemaal een vaag kastje) is een nogal aparte oplossing voor dit probleem.
De vraag was ook; "Heeft iemand een oplossing om dit toch via de ambivison te laten lopen?", en daar werd een mogelijkheid voor gegeven en daar heb ik vervolgens een antwoord op geplaatst.

Overigens is het allemaal binnen de witte lijntjes, niets illegaals aan. TV kijken van Ziggo gaat tegenwoordig via allerlei wegen, ook online via Horizon.tv.

Er is verder niets vaags aan een HDHomerun, waarom je die conclusie trekt vind ik dan weer vaag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Bumb...

Vandaag weer even verder geëxperimenteerd. Bedrading gecontroleerd, opnieuw aangesloten, geen resultaat. Op een ander SD kaartje opnieuw raspbian geïnstalleerd, opnieuw hyperion geïnstalleerd en geconfigureerd, geen resultaat.

Het lijkt erop dat het qua software en instellingen gewoon werkt, maar dat het signaal niet aankomt bij de led-string. Voeding is goed.

Met mijn esp8266 heb ik het niet kunnen testen, kan alleen voor de ws2812 (Vin, Gnd & Data) aansturing vinden, maar niet voor de ws2801 (Vin, Gnd, Clock & Data).

Zou het kunnen zijn dat de mosi of sclk can de RPi in ene kapot is? Zo ja, kan ik het op een andere pin aansluiten?
iMars schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:12:
HELP! ;)

Sinds gisteravond doet mijn ambilight het helemaal niet meer. Toevallig had ik die dag mijn dhcp scope aangepast en ik dacht dat het daarmee te maken had (verkeerd ip-adres). Maar dat bleek allemaal goed te staan.

Hyperion draait gewoon, geen foutmeldingen. RPi herstart, geen resultaat. Voeding gecontroleerd voor de ledjes, is ook goed.

Een kleur versturen:
Set color to 255 0 0

Als ik hyperion stop, werkt het versturen van een keur ook niet (uiteraard)
pi@raspberrypi ~ $ sudo /usr/sbin/service hyperion stop
Stopping hyperiond                                Ok
Unable to connect to host
pi@raspberrypi ~ $ sudo /usr/sbin/service hyperion start
Starting hyperiond...                             Ok
Set color to 255 0 0
pi@raspberrypi ~ $ 

Handmatig starten geeft de volgende melding:
pi@raspberrypi ~ $ hyperiond /etc/hyperion.config.json
Application build time: Mar  6 2015 20:57:44
Selected configuration file: /etc/hyperion.config.json
ColorTransform 'default' => [0; 99]
Device configuration: 
{
	"type" : "ws2801"
}

Failed to open device('/dev/spidev0.0') 
Black border threshold set to 0.99 (253)
Not creating any smoothing
run effect Rainbow swirl fast on channel 0
Boot sequence(Rainbow swirl fast) created and started
effect finished

/\_ maar het effect is niet zichtbaar...

Als ik met mijn multimeter de spanning ga meten over de aansluiting geeft deze gewoon 5V aan (5,3). Ook gaan de eerste paar (1tot4) ledjes branden als ik met mijn multimeter een willekeurig pen aanraak (de +, -, dat of clk).

Ik snap er even niks meer van, het heeft altijd gewerkt maar nu niet meer... Hebben jullie nog tips wat ik kan proberen? Heb niet even een andere RPi liggen om te testen (mocht er een uitgang defect zijn).

Ik heb een paar ESP8266 liggen, welke volgens mij ook een WS2801 moet kunnen aansturen

Ik heb deze ledjes, 2x 50 stuks.
En op deze manier aangesloten, wat altijd gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Opgelost! Zojuist opnieuw op een ander SD kaartje raspbian geïnstalleerd en vervolgens hyperion. Tijdens het expanden van het filesystem, liep ik door de andere opties heen en zag ik de optie om SPI en I2C aan/uit te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.sciencegizmo.com.au/wp-content/uploads/2015/05/enable_spi_step_3.png
Aangezet en vervolgens getest, alles werkt weer. Nou snap ik niet waarom het in ene niet meer werkte, daar ik niks heb aangepast :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 22:45
Waah schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:05:
[...]
De eerste maakt gebruik van een HDMI splitter.... weet niet in hoeverre dat top gaat werken met HDCP. Maar beter dan Ambivision waarschijnlijk (die heb ik, gebruik het niet meer momenteel omdat de receiver de chromecast-resolutie verkeerd doorgeeft... en ik dus maar een kwart van het beeld zie...)
Wat is precies het probleem met Ambilight + HDCP?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die Dreamscreen... Zou met HDCP moeten kunnen omgaan... En is momenteel goedkoper dan Ambivision.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd in die Dreamscreen... Zou met HDCP moeten kunnen omgaan... En is momenteel goedkoper dan Ambivision.
Ik ervaar geen problemen met Ambivision. Het werkt op al mijn bronnen (ook Chromecast). Er zijn wel wat verbeterpunten:

- kabels zijn te kort
- ledstrips zijn niet mooi te buigen in de hoeken en plakken niet geweldig

Met de laaste update is het echter wel via de PC helemaal in te stellen, dus dat werkt prima. Ik zit er nu over te denken om andere strips in te zetten waarbij de LED's dichter op elkaar zitten:

http://nl.aliexpress.com/...=2114.48010208.8.1.vnNdBZ

Wat hoekjes erin te zetten:

http://nl.aliexpress.com/...7423.html?storeId=1051119

En dan met de soldeerbout de bekabeling ook wat langer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Op zich werkt alles, maar met de Chromecast + netflix wilde die de resolutie wel eens verkeerd pakken. Daardoor zag ik maar 1/4e van het beeld en geen subtitles. Vrij vervelend. Daarbij gaat die niet altijd goed automatisch uit als ik de tv uitzet. Dat is ook vrij vervelend, want de enige manier van uitzetten is via de device zelf, en die knoppen werken niet echt lekker (slechte touchknoppen).

Ook laten de developers eigenlijk niets meer van zichzelf horen sinds de laatste firmware release...

Als ik kijk naar Ambivision en de nieuwe variant met HDMI support (dreamscreen) mij meer foolproof. De app lijkt ook al verder ontwikkeld icm telefoons en dergelijke.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 19-01-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
DjVe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:44:
[...]

Ik ervaar geen problemen met Ambivision. Het werkt op al mijn bronnen (ook Chromecast). Er zijn wel wat verbeterpunten:

- kabels zijn te kort
- ledstrips zijn niet mooi te buigen in de hoeken en plakken niet geweldig

Met de laaste update is het echter wel via de PC helemaal in te stellen, dus dat werkt prima. Ik zit er nu over te denken om andere strips in te zetten waarbij de LED's dichter op elkaar zitten:

http://nl.aliexpress.com/...=2114.48010208.8.1.vnNdBZ

Wat hoekjes erin te zetten:

http://nl.aliexpress.com/...7423.html?storeId=1051119

En dan met de soldeerbout de bekabeling ook wat langer te maken.
Check ook even of je voeding dan nog afdoende is, of dat je er een nodig hebt met een hoger vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

alesandro_46 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Check ook even of je voeding dan nog afdoende is, of dat je er een nodig hebt met een hoger vermogen.
Goed punt :)

Ik heb er nu maar 88 LEDS aan hangen, dus verwacht van wel. AmbiVision geeft aan maximaal 250 LEDS aan te kunnen sturen met deze voeding. En anders knutsel ik wel iets anders in elkaar met een sterkere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 24-09 14:01
DjVe schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:05:
[...]

Goed punt :)

Ik heb er nu maar 88 LEDS aan hangen, dus verwacht van wel. AmbiVision geeft aan maximaal 250 LEDS aan te kunnen sturen met deze voeding. En anders knutsel ik wel iets anders in elkaar met een sterkere voeding.
Let ook even op je hoekjes. Deze zijn voor 4 contacten (R G B +5) en de WS2812B heeft slechts 3 contact punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat zag ik ook al. Heb met veel moeite nu wel de juiste gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Hi all,

ik meld me ook maar even hier. regelmatig gekeken in het topic, maar nooit echt iets geplaatst. Ik zou graag mijn "projectje" willen delen waar ik nu mee bezig ben.

Het begon allemaal heel kleinschalig om mijn 46" TV te voorzien van WS2812b ledstrips icm Hyperion voor ambient lighting en later ook Video capture.

Er kwam echter een ander huis op ons pad waarbij we niet veel moeite wilde steken om nieuwe leidingen te frezen en al het stucwerk opnieuw moesten doen. Mjah als je een zwevend TV meubel hebt zul je iets moeten.

Het TV meubel stond al een tijd op een kleed met daarop de TV en was geen porum. Toch maar proberen te hangen dan ... maar op wat voor een manier. Na wat designs op de muur te hebben getekend met tape werd er besloten om een zwevend TV wandje te maken, waarachter de kabels weggewerkt konden worden, wat ruimte gaf voor sfeerverlichting en een methode om de TV en het meubel te hangen....

Stap 1: TV Wand maken:

Omdat dit geen topic is wat over meubels gaat zal ik het kort houden:

Bouwproces:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/etDs9yf.jpg

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0TkWJFI.jpg

Anyway.... Think Big kwam om de hoek kijken en van het een kwam het ander... In plaats van de TV te voorzien van verlichting besloot ik op te schalen naar de TV Wand zelf. Welke op een 2,6m x 2m is uitgekomen.

In eerste instantie voor Ambient Lighting en wellicht later als 'Ambilight'. Als benodigde apparatuur besloot ik het volgende te kiezen:

* WS2812b 60 leds/meter
* RaspBerry Pi (model B met raspbian en hyperion)
* 74HCT125 3,3v -> 5v regulator.
* video capture spul to be determined

Voor de TV Wand heb ik 9,2 meter LED strip nodig (552 pixels / LEDs). Later wil ik eventueel de TV nog voorzien en wil nog wat kleine hobby dingetjes gaat doen. In totaal 15 meter WS2812b besteld en toen mezelf eens gaan inlezen in projecten van deze grootte. Ik kwam niet veel tegen wat een vergelijkbaar kaliber had. Ja veel mensen die hun eigen LED-scherm maken etc. Het eerste obstakel kwam om de hoek kijken:

Stap 2: Stroomvoorziening...

Ik had me dus flink vergist in de stroom die deze LEDs pakken. althans in de schaalgrootte die ik wilde hanteren. Na wat calculaties kwam ik uit op een 33,12 A op 5V. Mijn electrotechnische kennis gaat niet super ver, maar dit zijn serieuze getallen. Na informatie in te winnen bij collega's ben ik voor 1 PSU van 40A gegaan in plaats van 4 van 10A.

Like said: electrotechnische kennis is niet heel groot en het was ook alweer sinds de basisschool dat ik gesoldeerd had.

Stap 3: POC

Toen de LED strips binnen waren eerst een paar kleine POCjes opgezet:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qper9pO.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hEYaASM.jpg

De laatste was met name om te zien of ik 3-pin JST connectors kon gebruiken om de power en data tussen elke zijde van de wand te connecteren en daarnaast elk einde van de strip te kunnen voorzien van een aparte stroomlijn.

Toen de voeding uiteindelijk geleverd werd (wat overigens erg moeilijk bleek om een dergelijke voeding te vinden) was het tijd om de led strips te gaan opknippen en als grote POC te gaan monteren:

Om een beeld te krijgen hoe het er uit zou zien heb ik een 5M strip tegen de TV wand gemonteerd en een strandtest programmatje gedraaid:

[YouTube: https://youtu.be/MHb61KQru4E]

Stap 4: Montage

De leds wil ik alsvolgt aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MUVvVgr.jpg

Na een avondje solderen zitten alle 2-pin / 3-pin JST connectoren aan de strip en zijn alle losse zijdes getest op goede werking.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f2s4uNB.jpg

Bij het solderen hoort een lekker biertje natuurlijk (westvleteren XII) en zie hier het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9OjFP89.jpg

ik wil de voeding en alle hardware logica in de linkerhoek gaan monteren aangezien ik daar twee planken heb die ik "vrij" kan loshalen zonder dat ik het meubel moet demonteren. Handig bij debuggen etc...

Ik moet daarvoor een behoorlijke lengte overbruggen vanuit de voeding naar de strip. Ik gebruik daarvoor 2,5mm2 draad vanuit de voeding naar de hoeken en sluit vanuit daar de JST kabels aan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2fbgq4P.jpg

Stap 5: LED there be light......

nou niet dus.... Het spul is als volgt aangesloten RPI Hyperion -> PWM (GPIO pin 18) --> 74HCT125 -> LEDstrip en deed het goed.... tot aan LED #451 daarna bleef de strip uit:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-4PLK8_q9bg]

Om uit te sluiten dat het aan de led strip ligt eerst alleen de laatste zijde apart geconnect en Hyperion nog eens gedraaid. geen problemen. strip werkt in zijn geheel. Daarna de strandtest gedraaid op dezelfde opstelling:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_16hiR85g0U]

Nu wel een volledig werkende led strip. Na wat verder spelen met Hyperion zag ik toch wel dat de RPI niet helemaal geschikt zou zijn voor deze aantallen LEDs. Ik ondervond vertraging inde animaties en geen vloeiende overgangen in keuze binnen Hyperion en de reactie op de strip zelf... Ondertussen een thread aangemaakt op de github van Hyperion om te bevestigen dat er een limiet zit aan het maximaal aan te sturen LEDs. Dit aangezien wel de complete strip werkt met de strandtest.

Aldaar werd bevestigd dat er een limiet van LEDs zit, maar dat dit niet in de software zit, maar eerder in de capaciteit van de PWM pin van de RPI. aangeraden werd om een aparte microcontroller te gebruiken.

Ik had nog een arduino uno liggen en deze in de opstelling verwerkt. RPI met hyperion -> Arduino Uno met FastLed -> LED Strip. Ook dit gaf geen geen resultaat. De opening sequence van FastLed werd netjes getoond, maar na het opzetten van de seriele verbinding vind er geen output meer plaats op de LED strip. De seriele connectie staat en bij elk commando in Hyperion gaan de Rx/Tx leds gewoon knipperen. Met hulp van de github community blijkt dat het aantal leds toch ook teveel is voor de Arduino Uno... ondanks dat ik 'maar' 85% gebruik van de capaciteit op de SRAM van de uno blijkt dat toch teveel te zijn voor het beestje....

En dat is dus nu waar ik sta op dit moment. Er is een Arduino Mega besteld (een clone om te zien of dat iets is) en dan alles aansluiten en hopen dat er toch niet alsnog een 451 led max ligt in de hyperion software....

Als dit gaat werken word het geheel gemonteerd en ga ik aan de slag met een video capture oplossing :D Ben heel benieuwd of het mooi is om de ambilight zo in te richten met de afstand tussen de tv en de muur, maar dat gaan we vanzelf zien!

tips, vragen en suggesties zijn uiteraard welkom. De links die ik nu gebruik voor de plaatjes zet ik later nog om naar thumbnails. Daar had ik nu even geen zin in.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-NaRRa op 20-01-2016 22:32 . Reden: Thumbnails toegevoegd hopelijk.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Holy moly, dat wordt wel echt een ambi-wall dan! :o _/-\o_
Je zoekt de grenzen wel op, benieuwd of hyperion het gaat trekken, maar zal haast wel.
Ben je niet bang dat het gaat afleiden van het beeld als het zover van je blikveld zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ziet er behoorlijk vet uit! Ik denk persoonlijk dat de afstand tussen de tv en de LED strip ervoor zal zorgen dat het niet heel erg natuurlijk over zal komen, maar het is in ieder geval gaaf getweaked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

miicker schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:44:
Ziet er behoorlijk vet uit! Ik denk persoonlijk dat de afstand tussen de tv en de LED strip ervoor zal zorgen dat het niet heel erg natuurlijk over zal komen, maar het is in ieder geval gaaf getweaked!
Misschien een idee om et beide te doen? En om de tv en om de wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:04:
Holy moly, dat wordt wel echt een ambi-wall dan! :o _/-\o_
Je zoekt de grenzen wel op, benieuwd of hyperion het gaat trekken, maar zal haast wel.
Ben je niet bang dat het gaat afleiden van het beeld als het zover van je blikveld zit?
Dit gaat nog maar zeer de vraag zijn of Hyperion het gaat trekken. Bij de laatste test haalde hyperion dus maar 451 leds. Na calculatie zou het aldus github-reacties aan de LED driver liggen die Hyperion gebruikt. Deze zou een pagesize hebben van 4096 wat met 3 bytes per pixel op 455 uit zou komen. Hier zit dan wat overhead in.

Het is dus maar de vraag of dit dus een cap is aan de Hyperion kant in provisioning en opgelost wordt met een arduino... De hoop is van wel. Mocht iemand hier meer verstand van hebben uiteraard welkom. In het ergste geval zal ik dus de driver moeten gaan tweaken (en een request in gaan dienen bij de maker van Hyperion). Het werkt namelijk wel met de rpi_wsx2812x library van jgarrf om alle 552 LEDs aan te sturen.
miicker schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 00:44:
&
iMars schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:48:
[...]

Misschien een idee om et beide te doen? En om de tv en om de wall?
Ik twijfel ook of de ruimte tussen de TV en de randen ook niet te groot is dus het is echt een experiment om te zien of het mooi is. zo niet heb ik in ieder geval leuke sfeerverlichting.

Uiteraard is het ook het idee om de TV ook mee te laten doen, maar dat is fase 2 (evenals één of meerdere ikea FADO lampen) voor mij en de vraag of het uberhaupt mogelijk is.... Ik zal dan meerdere instanties moeten hebben van Hyperion of Hyperion meerdere strips moeten kunnen laten aansturen. Mijn zoektocht in de mogelijkheden hiervan is gestrand op dit moment. Als iemand hier meer over weet dan is die informatie uiteraard welkom. Ik ben wel een tool atmolight tegen gekomen, maar het fijne weet ik er niet van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
[...]

Ik zou niet opnieuw gaan voor Ambilight. Ik en 2 andere vrienden hebben het systeem en iedereen heeft er wel een probleem mee. Ik heb dual hdmi out op mijn versterker als ik ambivision aansluit krijg ik maar 720P beeld. Voor de rest geen problemen.

Vriend heeft als hij ambivision met dual hdmi op zijn andere versterker weer het probleem dat hij geen goed geluid meer krijgt bij de Playstation 4 bij de rest van zijn apparaten werkt het wel zou wel hdcp issue zijn.

Vriend 2 gaat het kastje weer niet automatisch uit omdat blijkbaar zijn versterker misschien toch nog iets van een signaal uitstuurt...

Al met al werkt het systeem redelijk maar ik hoop echt op een HDMI systeem met de laatste HDCP support zodat je waarschijnlijk een hele boel vreemde issues kwijt raakt.

Mocht iemand overigens een idee hebben om bovenstaande problemen op te lossen dan hoor ik dat graag _/-\o_

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

arjentjuh schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Ik zou niet opnieuw gaan voor Ambilight. Ik en 2 andere vrienden hebben het systeem en iedereen heeft er wel een probleem mee. Ik heb dual hdmi out op mijn versterker als ik ambivision aansluit krijg ik maar 720P beeld. Voor de rest geen problemen.

Vriend heeft als hij ambivision met dual hdmi op zijn andere versterker weer het probleem dat hij geen goed geluid meer krijgt bij de Playstation 4 bij de rest van zijn apparaten werkt het wel zou wel hdcp issue zijn.

Vriend 2 gaat het kastje weer niet automatisch uit omdat blijkbaar zijn versterker misschien toch nog iets van een signaal uitstuurt...

Al met al werkt het systeem redelijk maar ik hoop echt op een HDMI systeem met de laatste HDCP support zodat je waarschijnlijk een hele boel vreemde issues kwijt raakt.

Mocht iemand overigens een idee hebben om bovenstaande problemen op te lossen dan hoor ik dat graag _/-\o_
Met een HDMI splitter zijn al deze problemen op te lossen. Die Ambivision zelf in het connect pakket heeft zitten is perfect ($35). Mijn vorige receiver deed ook raar met de tweede HDMI uitgang, maar na plaatsing van de splitter heb ik eigenlijk geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik heb al meerdere VGA-kabels, splitters en HDMI kabels geprobeerd met Ambivision... maar ik heb het "opgegeven". Bij mij gaat die soms wel uit als ik de tv uitzet, en soms niet (ook tussen versterker en TV). Daarbij heb ik soms ondertitelingsproblemen met netflix.

Daar komt bij dat ik soms groen beeld heb.... dus wat je normaal op tv ziet, maar dan met een groene laag eroverheen. Heel fijn....

Achteraf baal ik dat Dreamscreen niet eerder kwam. Lijkt beter met zijn HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Waah schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:20:
Ik heb al meerdere VGA-kabels, splitters en HDMI kabels geprobeerd met Ambivision... maar ik heb het "opgegeven". Bij mij gaat die soms wel uit als ik de tv uitzet, en soms niet (ook tussen versterker en TV). Daarbij heb ik soms ondertitelingsproblemen met netflix.

Daar komt bij dat ik soms groen beeld heb.... dus wat je normaal op tv ziet, maar dan met een groene laag eroverheen. Heel fijn....

Achteraf baal ik dat Dreamscreen niet eerder kwam. Lijkt beter met zijn HDMI.
Ik heb zelf ook een andere HDMI splitter geprobeerd, maar die gaf inderdaad ook problemen met beeld van mijn decoder en gaf soms de verkeerde resolutie door op de Chromecast. Die splitter die Ambivision levert is echter probleemloos en doet zijn werk prima. Ik heb het getest met de volgende apparatuur:

Denon X4000 receiver
Arcam Solo Bar soundbar
LG 42LM640 TV
Boxee box
Horizon decoder
Chromecast V1 en V2 (Netflix)
Playstation 4
Asus VivoPC HTPC

Voor de gedesinteresseerde wil ik vanavond wel even kijken wat het exacte model/type is van die splitter. De HDMI naar VGA koppeling die er bij zit heeft geen naam/type maar doet zijn werk ook goed. Ik had er ook nog één liggen van Ebay, die het werk weer niet goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DjVe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Ik heb zelf ook een andere HDMI splitter geprobeerd, maar die gaf inderdaad ook problemen met beeld van mijn decoder en gaf soms de verkeerde resolutie door op de Chromecast. Die splitter die Ambivision levert is echter probleemloos en doet zijn werk prima. Ik heb het getest met de volgende apparatuur:

Denon X4000 receiver
Arcam Solo Bar soundbar
LG 42LM640 TV
Boxee box
Horizon decoder
Playstation 4
Asus VivoPC HTPC

Voor de gedesinteresseerde wil ik vanavond wel even kijken wat het exacte model/type is van die splitter. De HDMI naar VGA koppeling die er bij zit heeft geen naam/type maar doet zijn werk ook goed. Ik had er ook nog één liggen van Ebay, die het werk weer niet goed deed.
Hmm je hebt geen hele andere opstelling als ik heb... (denon x2000) dus als je kan kijken welk type het is... dan durf ik dat nog wel aan als laatste "gok".

Als dat niet werkt flikker ik em met TV en al uit het raam :+ Het is ook zo jammer, want als het werkt, dan ziet het er ook fantastisch uit en kijkt het een stuk fijner.... (al kijk ik films/series tegenwoordig vooral op zolder/beamer)

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 21-01-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd heel weinig problemen meer. Ik had vaak problemen dat het beeld op de tv uit bleef, en dat de LED strip keurig mee kleurde, dus die kreeg wel beeld, bleek het uiteindelijk te liggen aan een rotte HDMI kabel die vanuit de splitter naar de tv ging... Maar daar kwam ik natuurlijk achter nadat ik een nieuwe splitter besteld had..

Het enige 'probleem' dat ik heb, is dat regelmatig AmbiVision niets doet, als ik dan even de stroom van ambivision af haal en opnieuw aansluit werkt het perfect, daar kan ik op zich prima mee leven!

Heb ook nooit problemen dat ambivision niet uit gaat (ik gebruik ook geen receiver)

Mijn opstelling:
HDMI Switch (5 in 1 uit)
HDMI splitter
HDMI > VGA converter
AmbiVision

De tweede uitgang van de splitter gaat naar de tv, er zitten 2 HDMI uitgangen op de splitter, ik ben er dus achtergekomen dat de opstelling die ik nu gebruik het prima werkt, maar als ik de uitgangen van de splitter om draai (dus ambivision aansluit op de andere poort dan waar die nu op zit, en de tv ook aansluit op de andere poort) dat er van alles mis gaat! Ik krijg dan op mijn htpc een man resolutie van 720p of zelfs nog kleiner, randen vallen weg op de tv, en de LED verlichting kleurt niet goed mee.
Misschien een tip voor mensen die ook rare problemen ervaren.

Verder heb ik een LG 49UB850V, PS4, htpc, Xbox 360 en Philips htb3510

Met alle apparaten er al gebruik van gemaakt en het werkt perfect. Een vriend van me vond het zelfs beter werken dan zijn eigen Philips tv met 4-zijdig ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:05:

Het enige 'probleem' dat ik heb, is dat regelmatig AmbiVision niets doet, als ik dan even de stroom van ambivision af haal en opnieuw aansluit werkt het perfect, daar kan ik op zich prima mee leven!
Zoiets is bij mij dus al een dealbreaker. Voor mezelf geen probleem.... maar mijn vriendin moet er ook mee kunnen werken/leven. En die ga ik niet steeds de stekker eruit en erin laten doen. Product moet gewoon foolproof werken (zoals bijv. de versterker, die werkt altijd.... of de harmony remote, die werkt ook altijd) anders ga ik het niet gebruiken.

dat wisselen van de outputs heb ik ook al geprobeerd, soms helpt het... maar vaak maar tijdelijk. Maar zal dit weekend weer even een test doen met een monitor erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 21-01-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
DjVe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Denon X4000 receiver
Arcam Solo Bar soundbar
LG 42LM640 TV
Boxee box
Horizon decoder
Playstation 4
Asus VivoPC HTPC

Ik wil wel graag weten welk type het is. Vriend van mij heeft namelijk de X4000 toevallig ook en heb zelf nog een 3312. :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Het is een 1x2 HDMI splitter. Hij ziet er exact hetzelfde uit als deze: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-splitter-1x2

Verder geen typenummer ofzo te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be

Threster be

Ik heb een 1x2 HDMI spitter die veel wordt gebruikt (http://i.ebayimg.com/00/s..._35.JPG?set_id=880000500F ). Gekocht van Ali express.

Hij werkt perfect, geeft 3D door... alles goed, behalve 1 ding.
Ik bekijk blurays vanop een HTPC met powerdvd of total media theatre.
Als ik het afspelen van een bluray stop (afspelen in applicatie stoppen, alt+F4 programma afsluiten...) gaat het mis.

Ik zie enkel nog "geen signaal" op mijn televisie. Enige manier om te verhelpen is de splitter aan/uit zetten.
Normaal is het televisiebeeld na het stoppen van bluray afspelen maar een fractie van een seconde zwart.

Hoe kan ik dit verhelpen? Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Threster be schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:24:
Ik heb een 1x2 HDMI spitter die veel wordt gebruikt (http://i.ebayimg.com/00/s..._35.JPG?set_id=880000500F ). Gekocht van Ali express.

Als ik het afspelen van een bluray stop (afspelen in applicatie stoppen, alt+F4 programma afsluiten...) gaat het mis.

Ik zie enkel nog "geen signaal" op mijn televisie. Enige manier om te verhelpen is de splitter aan/uit zetten.
Normaal is het televisiebeeld na het stoppen van bluray afspelen maar een fractie van een seconde zwart.

En als je een video afpeelt in VLC?

Dit klinkt als een DHCP dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DjVe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:17:
Het is een 1x2 HDMI splitter. Hij ziet er exact hetzelfde uit als deze: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-splitter-1x2

Verder geen typenummer ofzo te bekennen.
Heb hem hier maar besteld:
http://www.aliexpress.com...f3-49d5-9d78-6af56767949b

Verzending kan dan ook vanuit Germany of UK. Heb wel gemeld dat ze het dan maar beter ook vanaf daar kunnen versturen.....
Anders ben ik straks alweer vergeten wat ik ga doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Threster be schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 01:24:

Misschien kun je eens proberen om PowerDVD/TMT vanuit een andere applicatie te starten zodat het signaal in "leven" blijft als je het programma voor weergave van BluRay afsluit? Ik bedoel, ik speel mijn (niet fysieke) BluRay media af vanuit MediaPortal. Indien er een BR media wordt geselecteerd vanuit het film-overzicht, wordt TMT opgestart (de WMC versie), en bij het stoppen met afspelen wordt MediaPortal weer actief en kom je terug in het film-overzicht. V.w.b. bediening werkt dit ook het prettigst is mijn ervaring (enkel afstandsbediening, geen toetsenbord). Mijn voorkeur ligt bij TMT omdat deze ook een WMC exe heeft en daarmee eenvoudiger en overzichtelijker te bedienen is.

Dit is redelijk offtopic maar we willen elkaar wel proberen vooruit te helpen, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
Even een vraagje over de capture hardware. Wat zijn items waarbij jullie het meeste succes hebben gehaald. Als ik zo door het topic heen scroll merk ik dat het wisselende ervaringen zijn. Juist omdat dit zo is heb op dat vlak nog niets besteld.

Als ik volgende week zover kom dat mijn LEDs gaan werken icm de Mega die besteld is dan zou ik alvorens ik een deel van de wand demonteer om alles te kunnen installeren eerst nog met video grabbing aan de gang gaan.

Ik heb nu iig de splitter besteld die zojuist genoemd wordt, maar wat is jullie ervaring met spullen?

als HDMI 2 Av zat ik aan de volgende te denken

en deze als grabber:

[ Voor 36% gewijzigd door DJ-NaRRa op 22-01-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
DJ-NaRRa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:04:
Even een vraagje over de capture hardware. Wat zijn items waarbij jullie het meeste succes hebben gehaald. Als ik zo door het topic heen scroll merk ik dat het wisselende ervaringen zijn. Juist omdat dit zo is heb op dat vlak nog niets besteld.

Als ik volgende week zover kom dat mijn LEDs gaan werken icm de Mega die besteld is dan zou ik alvorens ik een deel van de wand demonteer om alles te kunnen installeren eerst nog met video grabbing aan de gang gaan.

Ik heb nu iig de splitter besteld die zojuist genoemd wordt, maar wat is jullie ervaring met spullen?

als HDMI 2 Av zat ik aan de volgende te denken

en deze als grabber:
HDMI 2 AV van Hosim is prima. Mijn broertje en ik hebben er beide 1 van Hosim. Wel zie ik verschil bij deze 2. (niet tegelijk besteld). Hij heeft een rainbow effect als deze geen signaal krijgt, die van mij is gewoon zwart.

De grabber zie ik zo niet welke chip die heeft. Dus daar moet je wel even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
thommy86 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:04:
[...]

HDMI 2 AV van Hosim is prima. Mijn broertje en ik hebben er beide 1 van Hosim. Wel zie ik verschil bij deze 2. (niet tegelijk besteld). Hij heeft een rainbow effect als deze geen signaal krijgt, die van mij is gewoon zwart.

De grabber zie ik zo niet welke chip die heeft. Dus daar moet je wel even op letten.
Welke chipsets zijn aan te raden? ik had via een duitse site gelezen dat een Logilink VG0001A grabber met een Fushicai (UTV007) iig werkte. Is dit de enige chipset of zijn er nog meerder chips die goed werken? Op Ali kan ik iig nergens chipset gegevens vinden, laat staan het merk logilink ergens op geplakt. ook niet in de zoekresultaten, dus ik zal eens op Ebay kijken. Kan iemand bevestigen dat deze chipset werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be

Threster be

hardware-lover schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Misschien kun je eens proberen om PowerDVD/TMT vanuit een andere applicatie te starten zodat het signaal in "leven" blijft als je het programma voor weergave van BluRay afsluit?
Heb Powerdvd/TMT vanuit Kodi gestart met de Advanced Launcher add-on, maar helaas. Zelfde resultaat. Na stoppen van bluray applicatie die het schijfje afspeelt, wordt er "geen signaal" weergegeven.
DjVe schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 08:30:
[...]

En als je een video afpeelt in VLC?

Dit klinkt als een DHCP dingetje.
Hetzelfde probleem treedt niet op als ik video afspeel in kodi/VLC, ook niet als ik een dvd-schijfje afspeel in powerdvd/TMT. Het is dus specifiek een bluray probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
DJ-NaRRa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:52:
[...]

Welke chipsets zijn aan te raden? ik had via een duitse site gelezen dat een Logilink VG0001A grabber met een Fushicai (UTV007) iig werkte. Is dit de enige chipset of zijn er nog meerder chips die goed werken? Op Ali kan ik iig nergens chipset gegevens vinden, laat staan het merk logilink ergens op geplakt. ook niet in de zoekresultaten, dus ik zal eens op Ebay kijken. Kan iemand bevestigen dat deze chipset werkt?
Om zeker te zijn dat ik er 1 met goede chip had, heb ik die van mij bij lightberry gekocht. Hij verkoopt nu utv007. Zelf heb ik een stk1160 grabber, welke ook prima werk. De buitenkant van die dingen zien er allemaal hetzelfde uit.

https://lightberry.eu/shop/shop/easycap-video-grabber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Threster be schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:51:
[...]

Heb Powerdvd/TMT vanuit Kodi gestart met de Advanced Launcher add-on, maar helaas. Zelfde resultaat. Na stoppen van bluray applicatie die het schijfje afspeelt, wordt er "geen signaal" weergegeven.
[...]

Hetzelfde probleem treedt niet op als ik video afspeel in kodi/VLC, ook niet als ik een dvd-schijfje afspeel in powerdvd/TMT. Het is dus specifiek een bluray probleem.
Dan is het aannemelijk dat het gaat om een HDCP probleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
thommy86 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:05:
[...]

Om zeker te zijn dat ik er 1 met goede chip had, heb ik die van mij bij lightberry gekocht. Hij verkoopt nu utv007. Zelf heb ik een stk1160 grabber, welke ook prima werk. De buitenkant van die dingen zien er allemaal hetzelfde uit.

https://lightberry.eu/shop/shop/easycap-video-grabber/
Dan ga ik hem ook maar daar bestellen voor de zekerheid. Want dat is de crime met die china producten het is een beetje een gok... Heb ook al een paar kapotte arduinos gekocht en toen maar uitgeweken naar een origineel.

Ik lees hier ook wel zaken over 3d / 24p support en HDCP / HDMI-CEC issues dus daar ga ik nog even wat verder over lezen hier.

Mijn TV is al wat ouder dus geen idee of die 24P support, 3D zit er wel op, maar maak ik geen gebruik van. HDMI-CEC gebruik ik meen ik alleen binnen OSMC voor bediening van de menu's (of het moet zo zijn dat mijn logitech harmony one er stiekem ook gebruik van maakt).

dus dan blijft eigenlijk HDCP over. De opstelling hier thuis is dat alle devices (XBONE, ChromeCast, RPI, Set-top box) aangesloten zijn op de Marantz versterker met 1 HDMI output naar de TV. Die wil ik dan ook splitsen voor het video grabben. Ga ik dan last hebben van HDCP issues ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DjVe schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:40:
[...]
Dan is het aannemelijk dat het gaat om een HDCP probleem gaat.
Dat verwacht ik eigenlijk ook omdat in mijn situatie de lampen uitgaan zodra TMT voor het afspelen van BR actief wordt, ze gaan echter direct weer aan zodra TMT verlaten wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
In een post van Wiebeltje kwam ik een HDMI splitter tegen die CEC ondersteuning heeft. Zelf heb ik er 2 uit china die het beide zouden moeten ondersteunen, maar het dus niet doen. Deze is iets duurder en hopelijk ook beter!
Wiebeltje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:08:
[...]

Ik heb hier een guide geschreven. Er zullen misschien nog wel wat kleine foutjes in staan of wat dingetjes missen maar dan heb je in grote lijnen iig een idee.

Overigens, voor de mensen die nog een HDMI splitter zoeken met CEC. Ik heb er een gevonden! In een topic van onze oosterburen kwam ik een link tegen en ik kan bevestigen dat deze het wel doet _/-\o_ . Hij kost 30 euro incl. verzenden.

http://www.amazon.de/dp/B...e_386171_51767411_TE_dp_1
Zelf heb ik nog nooit HDCP issues gehad en onze opstelling is redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
Iemand ervaring met het switchen tussen Hyperion configuraties (Kodi of Easycap)? Switchen op basis van HDMI input (CEC) gaat niet lukken omdat mijn LG een gare implementatie van CEC toepast.

Het liefst zou ik eigenlijk iets hebben dat continu de Easycap input gebruikt en alleen switcht naar Kodi als er een film actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf een script actief die mn receiver monitort, zodra de receiver op de input van Kodi staat dan wordt hyperion opnieuw gestart met Kodi config, en anders staat ie op de Grabber config.
Moet je wel een receiver hebben die via netwerk uit te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:28:
Heb zelf een script actief die mn receiver monitort, zodra de receiver op de input van Kodi staat dan wordt hyperion opnieuw gestart met Kodi config, en anders staat ie op de Grabber config.
Moet je wel een receiver hebben die via netwerk uit te lezen is.
Dit heb ik nog steeds niet stabiel! Ik zelf heb namelijk een ir op de gpio. Deze werkt niet zodra de grabber config draait. Aangezien hij niet stabiel is werkt mijn afstandsbediening niet altijd in Rasplex. Ik ga het van de week nog een keer proberen en anders haal ik een flirc in huis.
Pagina: 1 ... 53 ... 63 Laatste