DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Na een aantal jaar vrolijk gebruik gemaakt te hebben van een goedwerkende setup, begint het ineens kuren te vertonen...
De setup is gewoon een raspberry, de lampjes, videograbber, voeding en splitter.
Nu is het de laatste tijd dat de zijkant verlichting niet meewerkt op het film materiaal, totaal andere kleuren geeft, zomaar wat knipperen enz.
Als ik de pi herstart dan laat deze netjes de colourswirl zien, ook met de remote app werken alle functies prima. Heb een nieuwe splitter geprobeert, nieuwe hdmi kabels. Dus de bekabeling zou in orde moeten zijn.

Zou dit een teken zijn dat de videograbber niet goed werkt? Of ligt ie ergens in de software te jongen?
Nu heb ik het destijds met pijn en moeite aan de praat gekregen dus ik lig er ook helemaal uit.
Overigens er draaide nog software op van 2014 wheezy. Net een update gedaan maar hielp niets.
Waar moet ik het in gaan zoeken?
Frans

Edit: nu kom ik er achter dat dit voorvalt bij sommige films...

En het is meteen weer opgelost, bleek dat sommige films niet geheel de kanten van het scherm raakten. uitzoomen en het werkt weer!
_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door French83 op 27-01-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
DjVe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Met een HDMI splitter zijn al deze problemen op te lossen. Die Ambivision zelf in het connect pakket heeft zitten is perfect ($35). Mijn vorige receiver deed ook raar met de tweede HDMI uitgang, maar na plaatsing van de splitter heb ik eigenlijk geen problemen meer.
Ik heb die HDMI splitter er ook tussen zitten en moet zeggen dat alles inderdaad redelijk goed werkt.
Het enige gemis wat ik heb is dat ik geen 24p meer heb als dit alles aangesloten is.
Dat komt weer door de HDMI>VGA converter van Ambibision. Deze rapporteerd geen 24p modus waardoor de hele HDMI keten denkt dat 24p niet mogelijk is. Erg jammer want heb nu veel judder als ik naar 24p films via Kodi aan het kijken ben. Oplossing is dat ik nu de 2e HDMI output van mijn Onkyo gebruik. Als ik deze op Main only zet dan doet krijgt Ambivision geen signaal en werkt 24p, voor al het ander materiaal zet ik hem op "Both" en dan werkt Ambivision goed.
Nadeel is dat ik dus geen 24p met Ambivision kan kijken zo. Zit er ook aan te denken om dat spul weg te doen en voor een HDMI oplossing te gaan. Of bij volgende aankoop van een tv eentje met Ambilight te nemen, dat werkt gewoon altijd op alle bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:07
DjVe schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:17:
Het is een 1x2 HDMI splitter. Hij ziet er exact hetzelfde uit als deze: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-splitter-1x2

Verder geen typenummer ofzo te bekennen.
bedankt voor de tip! vorige week besteld, nu binnen en tot nu toe werkt die prima! Moet alleen nog weer even in de instellingen gaan duiken, want soms knipperen de lampjes als ze een zacht licht moeten geven, en de plaatsing van de verlichting klopt niet helemaal. maar vorige keer zoveel omgeprutst in de instellingen dat een reset waarschijnlijk al wonderen doet.

Voor wie benieuwd is: http://www.aliexpress.com...For-HDTV/32315525571.html
Daar besteld. Uit Duitsland laten komen voor . duurder dan uit China, maar wel binnen een week in huis daardoor. Het geduld was even op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Waah schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:35:
[...]

bedankt voor de tip! vorige week besteld, nu binnen en tot nu toe werkt die prima! Moet alleen nog weer even in de instellingen gaan duiken, want soms knipperen de lampjes als ze een zacht licht moeten geven, en de plaatsing van de verlichting klopt niet helemaal. maar vorige keer zoveel omgeprutst in de instellingen dat een reset waarschijnlijk al wonderen doet.

Voor wie benieuwd is: http://www.aliexpress.com...For-HDTV/32315525571.html
Daar besteld. Uit Duitsland laten komen voor . duurder dan uit China, maar wel binnen een week in huis daardoor. Het geduld was even op :+
Werkt CEC ook op dit model? Ik heb 2 splitters nu en 1 daarvan ziet er exact helzelfde uit (de andere is zo'n plastic mini ding) en op beide werkt CEC niet. misschien dat het aan mijn setup ligt, heb begrepen dat LG tv's niet altijd even goed omgaan met CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
thommy86 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Werkt CEC ook op dit model? Ik heb 2 splitters nu en 1 daarvan ziet er exact helzelfde uit (de andere is zo'n plastic mini ding) en op beide werkt CEC niet. misschien dat het aan mijn setup ligt, heb begrepen dat LG tv's niet altijd even goed omgaan met CEC.
Geen idee. Ik heb CEC sowieso uitstaan, omdat ik een Harmony remote heb. CEC gooit dan de boel door de war omdat die dingen uit en aan zet terwijl de Harmony van niets weet.

mijn tip: koop een pricewatch: Logitech Harmony Smart Control als je bugdet het toe laat. Kun je zelfs de Ambivision mee aansturen als je een afstandsbediening hebt liggen die je niet meer gebruikt. toch een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 29-01-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Waah schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:24:
[...]

Geen idee. Ik heb CEC sowieso uitstaan, omdat ik een Harmony remote heb. CEC gooit dan de boel door de war omdat die dingen uit en aan zet terwijl de Harmony van niets weet.

mijn tip: koop een pricewatch: Logitech Harmony Smart Control als je bugdet het toe laat. Kun je zelfs de Ambivision mee aansturen als je een afstandsbediening hebt liggen die je niet meer gebruikt. toch een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb.
Zo heb ik er nog niet eens overna gedacht. Ik heb nu een Harmony 895.Ga binnenkort een keer kijken voor een upgrade. Ik heb geen Ambivision maar een zelf bouw. Mijn probleem is dat de IR op de pi niet meer werkt als ik de config van de grabber aan heb staan.. Van het weekend ga ik nog 1x kijken naar het script van Hwulex, dit kreeg ik voorheen niet stabiel. En anders komt er een flirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
pfff ik wordt nu wel wat moedeloos van Ambivision zeg. Bij donker beeld knipperen de LEDS paars... zeer irritant. bij vol kleurend beeld is het weg. Maar dit is absoluut onwerkbaar. al allerlei settings geprobeerd (black bars uit, allerlei settings van Eyestrain reductions, fast-medium-slowmode... en average knippert helemaal als een idioot.

Van versie 1.10 naar 1.05 gegaan maar daar wordt het ook niet beter van.

Edit: naar 1.03 gegaan en nu geen geflikker meer. Maar na het instellen van alle opties weer geflikker... Dus morgen maar kijken welke instelling nu verantwoordelijk is voor dit geouwehoer...

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 30-01-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurdori
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-05 22:01
Beste tweakers,

Ik ben klaar met mijn hobby. Ik mis het geduld en de expertise om alles werkend te krijgen, dus verkoop ik de complete set. Vergeef me voor het linken naar de advertentie maar ben bang dat mensen hem anders niet vinden :)

*knip*

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Je kunt echter wel een link naar je V&A-advertentie in je signature zetten om zo meer bereik te hebben, zelfs in al geplaatste reacties elders.

[ Voor 48% gewijzigd door Rone op 03-02-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53

DjVe

Hatsaflats!

Waah schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:32:
pfff ik wordt nu wel wat moedeloos van Ambivision zeg. Bij donker beeld knipperen de LEDS paars... zeer irritant. bij vol kleurend beeld is het weg. Maar dit is absoluut onwerkbaar. al allerlei settings geprobeerd (black bars uit, allerlei settings van Eyestrain reductions, fast-medium-slowmode... en average knippert helemaal als een idioot.

Van versie 1.10 naar 1.05 gegaan maar daar wordt het ook niet beter van.

Edit: naar 1.03 gegaan en nu geen geflikker meer. Maar na het instellen van alle opties weer geflikker... Dus morgen maar kijken welke instelling nu verantwoordelijk is voor dit geouwehoer...
Geen last van op 1.10, maar heb met de PC software wel behoorlijk live lopen rommelen met de settings. Vooral de capture zones verkleinen gaf een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DjVe schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:23:
[...]

Geen last van op 1.10, maar heb met de PC software wel behoorlijk live lopen rommelen met de settings. Vooral de capture zones verkleinen gaf een goed resultaat.
Had ik zelf ook geprobeert, live rommelen. Maar draai nu gewoon 1.03 zonder enige aanpassingen. Zelfs de ledcount heb ik nog niet aangepast (maar komt op 2 ledjes totaal ook overeen) en het werkt veel beter bij mij dan 1.10. Ymmv maar ik houd hem wel ff zo tot ze (als ze) weer met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Ik maak gebruik van ambivision. Als ik m'n Windows via daar laat lopen en een game full screen afspeel heb ik het volgende probleem.

https://www.dropbox.com/s..._20160203_164638.mp4?dl=0

Zoals je ziet wordt het beeld niet goed weergegeven. Als ik de pc rechtstreeks op m'n tv doe is er niks aan de hand. Waar kan dit mee te maken hebben?

Btw. Als ik de game windowed laat weergeven, doet die het oké. Zoals je in het filmpje kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 17:29
Hallo allemaal,

ik ben bezig om bij een maat van mij ambilight te installeren mbv hyperion en een ws2801 led strip aangesloten op een raspberry pi 2.

hyperion werkt goed, ik kan een kleur instellen via de app. Het probleem is alleen dat de gehele led strip blijft knipperen. Echter wanneer ik met mijn vinger op het begin van de ledstrip druk waar de + ci di gnd zijn gesoldeerd, de ledstrip stopt met knipperen en werkt deze naar behoren.

Ik heb de eerste verticale strook waar de beginpunten aan zijn gesoldeerd al vervangen door een nieuw stuk en alles opnieuw gesoldeerd maar hier heb ik hetzelfde probleem.

De contactpunten maken geen onderling contact met elkaar, dit heb ik goed gecontroleerd. Ook is de GND van de 5V/7A voeding ook aangesloten op de raspberry.

Waar kan ik het probleem zoeken? is er een maximale lengte kabels van de led strip naar de gpio pins op de raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:42
nassan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
...
Waar kan ik het probleem zoeken? is er een maximale lengte kabels van de led strip naar de gpio pins op de raspberry?
Heb je een andere voeding waarmee je het kan proberen?
Ook heb ik een keer last gehad van knipperende LEDs. Bij mij werd dit veroorzaakt door een slechte 5V 6A voeding (ben zelf geen elektro expert, maar een collega gaf aan dat dit mogelijk te maken heeft met oscillatie :?).

Bij mij is de lengte tussen GPIO en LED strip ongeveer een meter en heb daar geen problemen mee.

[ Voor 24% gewijzigd door alesandro_46 op 04-02-2016 11:44 . Reden: Quote toegevoegd ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Laatst online: 30-09 17:29
Ik kan inderdaad wel eens mijn eigen 5V/10A voeding proberen, al ik heb ik deze vorige week heel goed weggewerkt na het monteren van een nieuw tv meubel.

Maar vind het zo gek dat het wel goed werkt op het moment dat ik met mijn vinger op de contacten druk en weer begint te knipperen als ik mijn vinger weg haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_ara
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 21:28
nassan schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:50:
Ik kan inderdaad wel eens mijn eigen 5V/10A voeding proberen, al ik heb ik deze vorige week heel goed weggewerkt na het monteren van een nieuw tv meubel.

Maar vind het zo gek dat het wel goed werkt op het moment dat ik met mijn vinger op de contacten druk en weer begint te knipperen als ik mijn vinger weg haal.
Ik heb net mijn ambilight projectje werkend en had ook wat last van knipperende leds. Bij mij kwam het doordat de ground van voeding naar Pi "te lang" was. Heb deze in de buurt van de led ingang verbonden en dat heeft mijn probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
alesandro_46 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:31:
[...]

Kan ook zijn dat de RPi2 schuldig is (zie verhaal hieronder). Ik zou toch proberen om het met een andere Pi te testen.

Bij mijn zwager is ooit de GPIO van de Pi naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Ik heb bij hem ambilight geïnstalleerd (niet op basis van Lightberry, maar zelf in "elkaar" gezet). Na de verhuizing had hij de + en - verkeerd om aangesloten, waardoor er 5V op de ground is gekomen, wat volgens mij ervoor gezorgd heeft dat het ambilight niet meer werkt. Met een nieuwe Pi werkt het wel weer en de oude is naar de slaapkamer gegaan voor alleen Kodi (zonder ambilight :P).
Beter laat dan nooit, maar dit weekend eindelijk de Raspberry vervangen en gelukkig was de GPIO module defect en heb nu weer de Lightberry aan de gang. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb mijn Lightberry HD 5m, premium kit ontvangen. Installatie ging vrij vlot. Geen problemen mee gehad. Ik heb volgende vragen:

- Is er een manier om de HDMI switch te vervangen met eentje waar ik niet constant uit mijn zetel moet komen om van HDMI kanaal te veranderen? Momenteel heb ik volgende HDMI switch.

https://lightberry.eu/shop/shop/hdmi-switch/

- Als ik naar Kodi ga, herkent de LED strip de interface niet en blijft deze op een ander kanaal staan en blijft hiervan de beelden uitlezen en tonen. Hoe kan ik dit in orde krijgen?

- Ik kreeg volgende kabels er nog bij, maar geen idee wat ik hiermee moet doen. Iemand? :)

http://i.imgur.com/vkOocrf.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 15:10

GeeBee

Oddball

xeeder schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:19:
Ik heb mijn Lightberry HD 5m, premium kit ontvangen. Installatie ging vrij vlot. Geen problemen mee gehad. Ik heb volgende vragen:

- Is er een manier om de HDMI switch te vervangen met eentje waar ik niet constant uit mijn zetel moet komen om van HDMI kanaal te veranderen?
Ik heb wel een switch met afstandsbediening. Zoek ik wel ff op.
Volgens mij bij dealextreme gekocht.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de volgende HDMI Switch gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/5-...360-PS3-DVD-/221416399005?

Op zich prima, met afstandbediening die met IR werkt, ik ben echter wel opzoek naar een andere, deze reageert echt heel slecht, moet soms wel 7 keer op de knop drukken en heel goed mikken om hem te laten werken. Iemand tips voor een goede (maar wel betaalbare) HDMI Switch? Hij moet minimaal 5 ingangen hebben...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

^^ Ja... die heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Laatst online: 26-07-2023
miicker schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:40:

Op zich prima, met afstandbediening die met IR werkt, ik ben echter wel opzoek naar een andere, deze reageert echt heel slecht, moet soms wel 7 keer op de knop drukken en heel goed mikken om hem te laten werken. Iemand tips voor een goede (maar wel betaalbare) HDMI Switch? Hij moet minimaal 5 ingangen hebben...
Ik volg het even verder, hopelijk heeft er iemand anders een betere oplossing. Bedankt voor de suggestie.

• alesandro_46
miicker schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:40:

Deze switch heb ik ook nog liggen, maar gaf het geluid van de decoder niet door. Daarna heb ik twee switches met elk drie ingangen bij de Action gekocht (€ 3, € 4 p.s.), hiermee werkt het geluid van de decoder wel. Tevens zit er een IR afstandsbediening bij. Deze heb ik maar een keer gebruikt om te kijken of ie het doet. Ik kan vanavond wel even testen hoe deze reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
xeeder schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:19:
- Ik kreeg volgende kabels er nog bij, maar geen idee wat ik hiermee moet doen. Iemand? :)

http://i.imgur.com/vkOocrf.jpg
Ik heb zelf geen lightberry, maar het ziet er naar uit dat het een extra kabel is om de leds te voeden. Dus een voeding splitter en een voeding naar de leds. Neem aan dat ze er van uit gaan dat je een met 5m pakket beide kanten van de led van stroom wilt voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Beste mensen.
Ik heb een probleem met Ambivision. Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Ik heb ook de Samsung HU7500 TV.
Daarnaast een Onkyo TX NR646.
Eerst had ik alles via een switch 4.1 en daarna weer een splitter (1 naar 2) en een hdmi to vga en dat werkte bijna prima.
Soms was het zo dat wanneer ik de tv en de ziggo-box uitzette dat de ambivision raar ging doen. Verspringen van kleuren en niet naar slaapstand (10 sec wit licht en uit). Als hij aanstond deed hij het goed.

Nu heb ik alles aangesloten op mijn Onkyo en hoop ik van dit gezeur af te zijn. Daarnaast ben ik een hoop kabeltjes achter de tv kwijt. Mijn Onkyo heeft 2 hdmi uitgangen en alles is aangesloten op de Onkyo. Problemen beginnen bij het feit dat de Onkyo beide uitgangen upscaled naar 4k.

Zodra ik de versterker out op Main+Sub zet (beide uitgangen) dan geeft hij een 'Resolution Error'. Ik vermoed dat dit komt door de aangesloten ambivision. (VGA kan geen 4k aan/mijn hdmi to vga volgens mij ook niet, maar niet zeker)

Ik kan nergens vinden hoe ik kan zorgen dat de Sub out geen 4k signaal uit stuurt. Om nou een downscaler te kopen vind ik ook weer zo wat, want die zag ik voor 130 dollar.
Ik kan het upscalen van de versterker ook niet uitzetten, geloof ik. Dit zou mogelijk zijn omdat de tv zelf ook upscaling heeft.

Zou onderstaand kabeltje van 30 euro helpen?
http://www.belkin.nl/av10...kultra-hd-compatible.html

Ik wil het graag zo laten lopen omdat mijn audio return channel waarschijnlijk niet werkt met een splitter ertussen.
Iemand een ander idee? Ambivision aan te sluiten op mijn tv?
Alvast dank voor de tips.

[ Voor 13% gewijzigd door Art.b op 12-02-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Art.b schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:25:
[knip]

[knip] Problemen beginnen bij het feit dat de Onkyo beide uitgangen upscaled naar 4k.

[knip]Ik kan het upscalen van de versterker ook niet uitzetten, geloof ik. Dit zou mogelijk zijn omdat de tv zelf ook upscaling heeft.
[knip]
Ik kijk er misschien overheen, maar nergens in de handleiding/specificaties is te lezen dat dit model upscaled naar 4K? Alles lijkt zo te worden doorgevoerd zoals het naar binnen komt? Dus dat je geen uitvoerresolutie zal kunnen kiezen lijkt mij inderdaad kloppend te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
hardware-lover schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:46:
[...]

Ik kijk er misschien overheen, maar nergens in de handleiding/specificaties is te lezen dat dit model upscaled naar 4K? Alles lijkt zo te worden doorgevoerd zoals het naar binnen komt? Dus dat je geen uitvoerresolutie zal kunnen kiezen lijkt mij inderdaad kloppend te zijn.
Ik zie het nu ook. Ik heb er even naar gezocht. Je hebt gewoon gelijk.
Upscalen doet hij dus NIET. Dacht dat dit zo was, maar ik zat mis.
Dan zou hij een signaal moeten doorgeven zoals binnen komt. Het Signaal van Ziggo dat de receiver doorstuurt is absoluut geen 4K.

Nu we dit duidelijker hebben, snap ik niet meer waarom Ambivision het niet doet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Hoop eigenlijk dat iemand me helpen kan. Ik probeer voor iemand boblight werkend te krijgen op een RPi1 met ws2801 leds en arduino (welke niet nodig schijnt te zijn) en ik volg hiervoor PiBob's tutorial.
Deze gebruikt een aangepaste deamon van speedy en gpio pins van arduino.
Alles is geconfigureerd en draait maar niks geen reactie van de leds zelf.
RPi1 draait meest recente openelec en ben ervan overtuigd dat het goed geconfigureerd en aangesloten is maar mogelijk doe ik toch iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
schumi2004 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:17:
Hoop eigenlijk dat iemand me helpen kan. Ik probeer voor iemand boblight werkend te krijgen op een RPi1 met ws2801 leds en arduino (welke niet nodig schijnt te zijn) en ik volg hiervoor PiBob's tutorial.
Deze gebruikt een aangepaste deamon van speedy en gpio pins van arduino.
Alles is geconfigureerd en draait maar niks geen reactie van de leds zelf.
RPi1 draait meest recente openelec en ben ervan overtuigd dat het goed geconfigureerd en aangesloten is maar mogelijk doe ik toch iets niet goed?
Al gelukt? Waarom gebruik je een arduino? Voor de ws2801 is dat inderdaad niet nodig. Waarom wil je boblight gebruiken ipv Hyperion? Zou je anders kunnen linken naar je tutorial. Op het moment dat je arduino stroom krijgt, kleuren de leds dan op? Wat heb je op je arduino draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Instructies hier http://blog.nadnerb.co.uk/?p=48
Aangesloten zoals hier http://pibob.nadnerb.co.uk/hardware.html

Waarom Arduino? Nou die werd voorheen gebruikt om via Windows Ambilight te krijgen, aangeschaft toen het allemaal populairder werd en dat is al even geleden. Gebruik zelf ook Arduino met OpenELEC en dat gaat prima op een verouderd AMD systeempje. Enige wat ik mis is x11 modes, always on zeg maar, maar dat terzijde en zoek ik nog wel eens uit.

Die Arduino zoals ik al zei is niet nodig en mag je in verhaal eigenlijk vergeten.
Als je voor mij een betere manier weet om het op een RPi werkend te krijgen dan sta ik daar voor open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
  • Laatst online: 09-02 16:26
Zelf gebruik ik een PRi2 met daarop OSMC en hyperion. Hyperion stuurt via een usb extender een arduino aan die dan weer de ws2801-strip aanstuurt.

Ik geloof dat je in de configfile van hyperion voor "adalight" moest kiezen om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Crisium schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:02:
Zelf gebruik ik een PRi2 met daarop OSMC en hyperion. Hyperion stuurt via een usb extender een arduino aan die dan weer de ws2801-strip aanstuurt.

Ik geloof dat je in de configfile van hyperion voor "adalight" moest kiezen om dit werkend te krijgen.
Ik zal me eens in Hyperion gaan verdiepen dan.
Weet je toevallig een goede guide hiervoor, scheelt weer wat zoek werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Art.b schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:25:
Beste mensen.
Ik heb een probleem met Ambivision. Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Ik heb ook de Samsung HU7500 TV.
Eerst had ik alles via een switch 4.1 en daarna weer een splitter (1 naar 2) en een hdmi to vga en dat werkte bijna prima.
Soms was het zo dat wanneer ik de tv en de ziggo-box uitzette dat de ambivision raar ging doen. Verspringen van kleuren en niet naar slaapstand (10 sec wit licht en uit). Als hij aanstond deed hij het goed.

Nu heb ik alles aangesloten op mijn Onkyo en hoop ik van dit gezeur af te zijn. Daarnaast ben ik een hoop kabeltjes achter de tv kwijt. Mijn Onkyo heeft 2 hdmi uitgangen en alles is aangesloten op de Onkyo. Problemen beginnen bij het feit dat de Onkyo beide uitgangen upscaled naar 4k.

Zodra ik de versterker out op Main+Sub zet (beide uitgangen) dan geeft hij een 'Resolution Error'. Ik vermoed dat dit komt door de aangesloten ambivision. (VGA kan geen 4k aan/mijn hdmi to vga volgens mij ook niet, maar niet zeker)

Ik kan nergens vinden hoe ik kan zorgen dat de Sub out geen 4k signaal uit stuurt. Om nou een downscaler te kopen vind ik ook weer zo wat, want die zag ik voor 130 dollar.
Ik kan het upscalen van de versterker ook niet uitzetten, geloof ik. Dit zou mogelijk zijn omdat de tv zelf ook upscaling heeft.

Zou onderstaand kabeltje van 30 euro helpen?
http://www.belkin.nl/av10...kultra-hd-compatible.html

Ik wil het graag zo laten lopen omdat mijn audio return channel waarschijnlijk niet werkt met een splitter ertussen.
Iemand een ander idee? Ambivision aan te sluiten op mijn tv?
Alvast dank voor de tips.
Je versterker kan niet naar 2 verschillende resoluties outputten... Tenminste ga ik vanuit. Kan die van mij en mijn vriend helaas ook niet. Bij ons hebben we het probleem dat hij 720P doet i.p.v. 1080P terwijl als je er een externe monitor op aansluit je dit probleem niet hebt.

In jou geval zul je dus upscaling uit moeten zetten, dat wil je toch sowieso? Gewoon lekker het bron bestand houden zoals het is. Zeker als je geen 4K tv hebt.

PunlArjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
schumi2004 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Ik zal me eens in Hyperion gaan verdiepen dan.
Weet je toevallig een goede guide hiervoor, scheelt weer wat zoek werk ;)
Hyperion installeren op openelec

Hyperion aan/uit zetten middels CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Thanks, ga het aankomend weekend weer een poging geven.

Ben er ondertussen ook achter dat x11 modes niet gaat werken op een AMD-GPU ;(
Dan maar een constant kleur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ik weet niet wat de x11 modes (iets met effecten)? Effecten zijn ook in Hyperion beschikbaar en met een Android/IOS app te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
Zo eindelijk na een goede tijd wachten alle onderdelen binnen voor het ambilight gedeelte. Na aanschaf van een Arduino Mega is het gelukt om door de beperking van de RaspBerryPi heen te breken en het gebrek aan geheugen op de Arduino Uno te omzeilen. Alle 9,6m LEDs van alle vier de strips worden nu netjes bediend. Ik heb wel het idee dat er een lichte vertraging in het mechaniek tussen Hyperion en de Arduino zit.

Dit weekend de grabber, splitter en HDMI2AV aangesloten en het werkt nu. althans als ik mijn HDMI2AV even switch van PAL -> NTSC en Terug naar PAL. Is er een mogelijkheid om dit via een script of op een andere manier te triggeren? ik wil namelijk alles netjes achter de wand wegwerken en mijn ambilight aanzetten via een command oid. En dat gaat nu niet omdat de grabbing niet autoatisch start. iemand tips?

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:02
Meermalen al wezen kijken in dit topic en wezen inventariseren maar nooit de stap gezet om dit ook werkelijk te gaan bouwen. Misschien moet het er toch maar eens van komen. Het enige wat ik me momenteel nog beetje afvraag is het HDCP gedeelte.

Ikzelf heb een Nvidia Shield TV Console waar ik alle content via Kodi naar me TV toe push. Echter voor 24p support moest ik dat wel via de speciale HDCP 2.0 poort op me ( 4k Samsung UE48HU7500) tv doen.

Grote vraag voor mij is dus zal 24p modus blijven werken bij de films i.c.m. het DIY Ambilight vanwege de HDCP 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Wie kan mij verwijzen naar een kant en klare oplossing zonder geprogrammeer en dergelijke :) die Dream van kickstarter heb ik al bekeken maar wordt pas in juni geleverd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Laatst online: 26-04 09:14
Ambivision?
Is al veelvuldig voorbij gekomen hier.

[ Voor 64% gewijzigd door gertjuhh op 19-02-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alesandro_46 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:31:
Ik weet niet wat de x11 modes (iets met effecten)? Effecten zijn ook in Hyperion beschikbaar en met een Android/IOS app te bedienen.
Volgens mij is x11 niets meer dan always Ambilight, ook op Kodi GUI dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
gertjuhh schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:10:
Ambivision?
Is al veelvuldig voorbij gekomen hier.
Ja dat heb ik idd al gelezen maar als ik terug lees dan zijn er best veel issues mee ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
schumi2004 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Volgens mij is x11 niets meer dan always Ambilight, ook op Kodi GUI dus.
Ahaa, in de Hyperion config kan je instellen of deze actief moet zijn bij beeld, foto's, muziek, menu en screensaver.

/// The configuration of the XBMC connection used to enable and disable the frame-grabber. Contains the following fields:
/// * xbmcAddress : The IP address of the XBMC-host
/// * xbmcTcpPort : The TCP-port of the XBMC-server
/// * grabVideo : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during video playback
/// * grabPictures : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during picture show
/// * grabAudio : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during audio playback
/// * grabMenu : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) in the XBMC menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
JayJay schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Ja dat heb ik idd al gelezen maar als ik terug lees dan zijn er best veel issues mee ?!
Ik heb er zelf niet heel veel mee gespeeld (vrouw kon er niet aan wennen), maar wat ik gezien heb werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
gertjuhh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Ik heb er zelf niet heel veel mee gespeeld (vrouw kon er niet aan wennen), maar wat ik gezien heb werkte prima.
okee nou voor mij moet het echt plug en play zijn , is dat zo heb zelf geen zin om ermee te klooien , en waar kan ik het dan aanschaffen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
JayJay schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:32:
[...]

okee nou voor mij moet het echt plug en play zijn , is dat zo heb zelf geen zin om ermee te klooien , en waar kan ik het dan aanschaffen >:)
http://lmgtfy.com/?q=ambivision :X
Of je kijkt in V&A O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
te duur gezien nieuwprijs van 150 dollar en los daarvan te klein ik heb 46 inch :) toch bedankt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
Te duur kan kloppen maar te klein???

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OFiqjHd.png

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Hij doelt op mijn V&A advertentie, waar overigens de benodigde randapparatuur er ook bij zit welke bij een basis set niet inbegrepen zit.
Maar aangezien je meer leds nodig hebt, gewoon via de site bestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen dat ze een us/uk/au plug hebben hoe wil je dat met een eu doen? en zou dat ook op een 32 inch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:14:
Ik zie alleen dat ze een us/uk/au plug hebben hoe wil je dat met een eu doen? en zou dat ook op een 32 inch kunnen?
Doel je op ambivision?
Die heeft namelijk (ook) gewoon een EU plug, zoals zelfs te zien is op de afbeelding hierboven.
Daarnaast kan je de ledstrip inkorten naar behoefte en werkt dus ook gewoon op een 32" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertjuhh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:20:
[...]

Doel je op ambivision?
Die heeft namelijk (ook) gewoon een EU plug, zoals zelfs te zien is op de afbeelding hierboven.
Daarnaast kan je de ledstrip inkorten naar behoefte en werkt dus ook gewoon op een 32" scherm.
Ah mooi, moet ik dan de basic pakken of tot 43 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Ah mooi, moet ik dan de basic pakken of tot 43 inch?
Ja dat is meer dan genoeg. Ik heb zelf 88 LED's op een 42 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Met een 100 led strip heb je meer dan voldoende (zoals ze zelf ook aangeven op de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een curved tv zou het daar ook even goed werken als op een plat tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik denk dat op een curved de brightness in het midden veel hoger is als aan de randen.. Lichtsterkte neemt vrij sterk af met afstand. Het kan vast prima, maar verschil ga je denk ik wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36:
Ik heb mijn tv zelf een paar graden schuin hangen. Je ziet wel heel goed verschil tussen boven en onder. Nu vind ik dat in mij situatie niet storend. Met een curved weet ik niet hoe dat uit zou pakken. Zoals Waah al zegt, neemt de lichtsterkte vrij snel af/toe. Zal hieronder een filmpje plakken van mij set.

Link naar video

[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 23-02-2016 13:21 ]

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:36:
Je kunt per kant kiezen hoeveel lichtsterkte hij moet geven. Dus opzich valt er wel iets in te stellen. Of je het helemaal perfect krijgt geen idee.

Overigens was die van mij defect. Opgestuurd en ze hebben hem gratis gerepareerd en krijg gelijk betere kabels erbij _/-\o_

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
DJ-NaRRa schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:45:
Zo eindelijk na een goede tijd wachten alle onderdelen binnen voor het ambilight gedeelte. Na aanschaf van een Arduino Mega is het gelukt om door de beperking van de RaspBerryPi heen te breken en het gebrek aan geheugen op de Arduino Uno te omzeilen. Alle 9,6m LEDs van alle vier de strips worden nu netjes bediend. Ik heb wel het idee dat er een lichte vertraging in het mechaniek tussen Hyperion en de Arduino zit.

Dit weekend de grabber, splitter en HDMI2AV aangesloten en het werkt nu. althans als ik mijn HDMI2AV even switch van PAL -> NTSC en Terug naar PAL. Is er een mogelijkheid om dit via een script of op een andere manier te triggeren? ik wil namelijk alles netjes achter de wand wegwerken en mijn ambilight aanzetten via een command oid. En dat gaat nu niet omdat de grabbing niet autoatisch start. iemand tips?
Voor anderen die hier toevallig ook tegenaanlopen... Ik heb Hyperion en de HDMI2AV beiden op NTSC gezet en dit lijkt de oplossing. Zodra er nu een signaal vanuit de HDMI komt (of wanneer er al een signaal is) zal de HDMI2AV dit meteen detecteren en doorsturen naar Hyperion. Iets wat met PAL dus blijkbaar niet automatisch gaat (zie vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nieuwe AmbiVision update met een hoop verbeteringen!
AmbiVision_upgrade_1.11

AmbiVision Desktop Wizard 1.11

Eyestrain reduction:
- "smarter algorithm" which changes coefficients in dependence of current image
- increased dynamics
- luminosity level calculated from human perception formula
Capturing areas:
- auto edge searching of the all sides
- fixed memory leak on the top or bottom
- added adjustment of algorithms strength
Menu:
- fixed brightness setting
Goto sleep:
- blue and black detection does not cause any flickering and works well:)
USB connection:
- decreased detection time

If you upgrade from 1.10 to 1.11, only capture areas will be changed.

AmbiVision Wizard 1.11:
- added controls for algorithm strenght adjustment
- auto detection
Bron: https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nieuwe update voor Ambivision.... voor de mensen die de mail niet krijgen.
https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v
En voor wie hem wel kreeg, en de link verkeerd was (http://https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:26:
Nieuwe update voor Ambivision.... voor de mensen die de mail niet krijgen.
https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v
En voor wie hem wel kreeg, en de link verkeerd was (http://https://ambivision.tv/index.php/wiki#docs-v)
Eerst mijn bericht lezen, dan pas posten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Eerst mijn bericht lezen, dan pas posten :P
Goedemorgen 8)7 ik heb echt koffie nodig 8)
Al hadden ze dat bij Ambivision ook nodig blijkbaar... zo'n mailtje check je de link toch even van?
heb pagina 214 doorgenomen snel, en vergeten om de laatste pagina te bekijken

[ Voor 123% gewijzigd door Waah op 03-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Goedemorgen 8)7 ik heb echt koffie nodig 8)
Al hadden ze dat bij Ambivision ook nodig blijkbaar... zo'n mailtje check je de link toch even van?
heb pagina 214 doorgenomen snel, en vergeten om de laatste pagina te bekijken
idd, beetje dom dat de link https// is ipv https://
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:47:
[...]

idd, beetje dom dat de link https// is ipv https://
:P
Nee nog erger: de link begint met HTTP://, gevolgd door HTTPS:// :+ . Of is dat de nieuwe manier om van een onbeveiligde site, naar een beveiligde site te gaan 8). Op mijn telefoon snapte ik maar niet waarom de site niet wilde laden, want die laat http:// automatisch weg, dus zag enkel https:// staan.

Vrijdag maar even installeren. Momenteel Ambilight uit staan. Op zich werkt die prima, maar elke nacht switcht die zelf van auto-uit naar de regenboog-modus. Niet echt handig.... kijken of het met de update verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:17
Zijn er hier al forum leden die Hyperion werkend hebben gekregen op OpenElec 6.0.3?
Om waarschijnlijk een logische reden werkt mijn lightberry strip niet meer met de update van OpenElec. Heb voorheen altijd het originele OpenElec IMG file aangehouden die op de Lightberry website staat. Maar het ging hier nog om een 4.XX versie geloof ik. Tijd dus voor een update van de OpenElec versie op de nieuwe Raspberry Pi 3 straks. Nu ben ik dus op mijn Raspberry Pi 2B alles werkend proberen te krijgen.

Als de reden is dat Hyperion gewoonweg nog niet compatible is met de nieuwste software van OpenElec dan hoor ik dat graag. Dient het wel te werken dan zoek ik graag naar een oplossing. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25

HaTe

haat niet

Zijn er mensen die ambilight aangesloten hebben op een Android apparaat? Ik heb een Sony TV met Android en wil hier graag mijn leds op zetten, maar ik kom er net achter dat er geen boblight/hyperion whatever voor Android bestaat.
Wat ik zo begrijp is dat ik een Raspberry als server kan gebruiken welke de LEDs aanstuurt.
Het liefst steek ik de Arduino gewoon direct in de USB poort van de TV...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

De RPi verzorgt het kijken van het videobestand. De Arduino verzorgt de aansturing van de ledstrips. Die twee moeten gekoppeld worden.
Op de RPi draait binnen bv Kodi een plugin die de koppeling tussen de RPi en de Arduino verzorgt.
Als je de Arduino z'n werk wilt laten doen, moet je zorgen dat die de data krijgt die hij nodig heeft. Dat doet de plugin.
Zo'n plugin moet er voor de tv zijn, anders heeft het inpluggen van een Arduino op de usb van de tv geen enkele zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:33
AlexSaxoMusic schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:31:
Zijn er hier al forum leden die Hyperion werkend hebben gekregen op OpenElec 6.0.3?
Om waarschijnlijk een logische reden werkt mijn lightberry strip niet meer met de update van OpenElec. Heb voorheen altijd het originele OpenElec IMG file aangehouden die op de Lightberry website staat. Maar het ging hier nog om een 4.XX versie geloof ik. Tijd dus voor een update van de OpenElec versie op de nieuwe Raspberry Pi 3 straks. Nu ben ik dus op mijn Raspberry Pi 2B alles werkend proberen te krijgen.

Als de reden is dat Hyperion gewoonweg nog niet compatible is met de nieuwste software van OpenElec dan hoor ik dat graag. Dient het wel te werken dan zoek ik graag naar een oplossing. Alvast dank!
Hier draait het zonder problemen. Hoe heb je de update uitgevoerd? Heb je een schone installatie gedaan of heb je het update systeem gebruikt van OpenELEC? In dat laatste geval zou het wel eens kunnen helpen op hyperion opnieuw te installeren. Ik ben laatst van OpenELEC 5.x naar 6.0.x geupdate en heb daarbij ook Hyperion geupdate. Toen waren voor mij ook wat bugs opgelost (ambilight bij menu's terwijl het uit stond, ambilight die blijft branden wanneer je de pi / kodi uitschakelt).

Maak natuurlijk wel van te voren een backup! Vooral van je hyperion.config.json file.

Updaten OpenELEC:
http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC

Updaten Hyperion:
https://github.com/tvdzwa...tion-on-RPi-with-OpenELEC

Je zou ook eens kunnen proberen hyperion handmatig te starten via SSH. Dan moet je de volgende twee commando's uitvoeren op je pi. Waarschijnlijk krijg je dan wel iets van een foutmelding te zien.

Bash:
1
2
LD_LIBRARY_PATH=/storage/hyperion/bin 
/storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/hyperion.config.json

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Wiebeltje schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Hier draait het zonder problemen. Hoe heb je de update uitgevoerd? Heb je een schone installatie gedaan of heb je het update systeem gebruikt van OpenELEC? In dat laatste geval zou het wel eens kunnen helpen op hyperion opnieuw te installeren. Ik ben laatst van OpenELEC 5.x naar 6.0.x geupdate en heb daarbij ook Hyperion geupdate. Toen waren voor mij ook wat bugs opgelost (ambilight bij menu's terwijl het uit stond, ambilight die blijft branden wanneer je de pi / kodi uitschakelt).

Maak natuurlijk wel van te voren een backup! Vooral van je hyperion.config.json file.

Updaten OpenELEC:
http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC

Updaten Hyperion:
https://github.com/tvdzwa...tion-on-RPi-with-OpenELEC

Je zou ook eens kunnen proberen hyperion handmatig te starten via SSH. Dan moet je de volgende twee commando's uitvoeren op je pi. Waarschijnlijk krijg je dan wel iets van een foutmelding te zien.

Bash:
1
2
Ontzettend bedankt voor je hulp! Ook via de privé berichten.
Hierbij de bevestiging dat Hyperion ook werkt op de nieuwste software van OpenElec.
Geweldig! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
Voor de volledigheid, het probleem was dat /dev/spidev0.0 niet bestond. Aan /flash/config.txt moest nog een regel toegevoegd worden.

code:
1
dtparam=spi=on

Na een reboot deden de leds het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

GeeBee schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:49:
De RPi verzorgt het kijken van het videobestand. De Arduino verzorgt de aansturing van de ledstrips. Die twee moeten gekoppeld worden.
Op de RPi draait binnen bv Kodi een plugin die de koppeling tussen de RPi en de Arduino verzorgt.
Als je de Arduino z'n werk wilt laten doen, moet je zorgen dat die de data krijgt die hij nodig heeft. Dat doet de plugin.
Zo'n plugin moet er voor de tv zijn, anders heeft het inpluggen van een Arduino op de usb van de tv geen enkele zin.
Nee, de TV verzorgt het kijken van het videobestand, daar draait immer Kodi op. De Boblight plugin van Kodi zorgt alleen voor het versturen van beelden naar de Boblight server. Nu is dus het probleem dat ik geen Boblight server heb, want deze is niet beschikbaar voor Android.

Het doel is dus het krijgen van een Boblight (of andere) server die de beelden verwerkt en omzet naar code die de Arduino begrijpt. Dit moet wel dicht bij de TV zijn en het liefst heb ik dat het de TV zelf is (voor Android dus).

Iemand met een ander idee? Het zou eventueel ook via de Scart uitgang kunnen op de TV, maar dan moet ik weer extra hardware kopen en heb ik alsnog een Raspberry oid nodig. Voordeel is dat het dan ook buiten Kodi werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 06-03-2016 20:37 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ah... Kodi die rechtstreeks op de tv draait, daar had ik nog niet van gehoord.

Wat kan de Chromecast wel dat de Pi niet kan? Als het antwoord "niks" is, kan de Chromecast de deur uit.

Wil je de Chromecast houden en heb je nog een hdmi-ingang over? Dan de Chromecast op een hdmi-ingang en alleen dáár voor gebruiken wat de Pi niet kan en de Pi op een andere hdmi voor (bijna) alles.
Op de Pi dan Kodi draaien mét plugin en via usb naar de Arduino naar de leds.

Onder het motto:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

GeeBee schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:36:
Ah... Kodi die rechtstreeks op de tv draait, daar had ik nog niet van gehoord.

Wat kan de Chromecast wel dat de Pi niet kan? Als het antwoord "niks" is, kan de Chromecast de deur uit.

Wil je de Chromecast houden en heb je nog een hdmi-ingang over? Dan de Chromecast op een hdmi-ingang en alleen dáár voor gebruiken wat de Pi niet kan en de Pi op een andere hdmi voor (bijna) alles.
Op de Pi dan Kodi draaien mét plugin en via usb naar de Arduino naar de leds.

Onder het motto:
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Goed verhaal, maar ik heb het nooit over een Chromecast gehad haha.

Ik ga er nog even over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

HaTe schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:42:
[...]

Goed verhaal, maar ik heb het nooit over een Chromecast gehad haha.

Ik ga er nog even over nadenken
Hmmm... Ik haal twee verhalen uit verschillende topics door elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Gisteren Ambivision opnieuw aangesloten en update 1.11 geinstalleerd. Helaas met Eyestrain Reduction (hoe hoger, hoe meer het licht fel blijft bij donkere scenes) krijg ik veel geflikker, en als ik kies voor "average color" flipt die helemaal de pan uit.

Maar zonder Eyestrain Reduction werkt die top. De rechterkant blijft minder fel, maar dat zou nog met een offset aan te passen zijn. Verder werkt het weer allemaal prima en springt die s'nachts niet spontaan op de regenboog-loop.

Hopelijk in 1.12 is de eyestrain-reduction ook gefixt, want vind dat wel mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:58
Iemand ervaring met Lightpack? Dat is ooit begonnen als kickstart project, en ziet er veel belovende uit!

Is inmiddels gewoon te bestellen, en kost slechts €77,- compleet met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 16:39
powermarcel10 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:23:
Iemand ervaring met Lightpack? Dat is ooit begonnen als kickstart project, en ziet er veel belovende uit!

"Compleet met alles" is bij dit project wel iets anders dan bijvoorbeeld bij Lightberry of Dreamscreen:
Lightpack requires a connection to computer or Android device with Prismatik software installed. Prismatik can be obtained at http://lightpack.tv/downloads
Hier dien je dus wel rekening mee te houden, dat of je PC continu aanstaat, of je bijvoorbeeld nog een Raspberry Pi dient aan te schaffen. Dit natuurlijk indien je gebruik wilt maken van het systeem met bijvoorbeeld een DVD/Bluray speler/Settopbox/Chromecast//enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
FabianNL schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:05:
[...]

"Compleet met alles" is bij dit project wel iets anders dan bijvoorbeeld bij Lightberry of Dreamscreen:

[...]

Hier dien je dus wel rekening mee te houden, dat of je PC continu aanstaat, of je bijvoorbeeld nog een Raspberry Pi dient aan te schaffen. Dit natuurlijk indien je gebruik wilt maken van het systeem met bijvoorbeeld een DVD/Bluray speler/Settopbox/Chromecast//enz.
Klopt. Ikzelf gebruik bijvoorbeeld een HTPC, waarvoor dit uitermate geschikt is.

't voordeel is in ieder geval dat het redelijk "kant-en-klaar" is en je direct aan ge gang kunt. Er zijn behoorlijk veel demo filmpjes van gebruikers te vinden op YouTube die er veelbelovend uitzien.

Zeker vanwege de relatief lage prijs vond ik het het vermelden in ieder geval even waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Vandaag mijn Raspberry Pi 3 ontvangen en OpenElec 6.0.3 erop gezet. Daarna via de terminal de installatie van Hyperion toegepast. Zie het bekende: https://github.com/tvdzwa...tion-on-RPi-with-OpenELEC. Ook mijn eigen config file geplaatst in de /storage/.config/hyperion.config map. Toch gaat er iets mis. Ik heb maar een halve led strip licht... Daarnaast communiceert de Raspberry Pi 3 wel, want ik heb van die halve led strip wel het blauwe ambilight beeld. Echter gebeurt er niets met het Tv kanaal, wat voorheen met de Raspberry Pi 2 wel zo was.

Opvallend is dat ik via de terminal niet in de map Storage/hyperion/bin kom. Dan krijg ik onderstaande:
"OpenELEC:~ # /storage/hyperion/bin
-sh: /storage/hyperion/bin: Permission denied"

Maar onderstaande commando's werken wel gewoon.
killall hyperiond
/storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/hyperion.config.json </dev/null >/dev/null 2>&1 &

Ik krijg ook mooi het gevraagde licht bij onderstaande commando's.
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --priority 50 --color red --duration 5000
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --effect "Rainbow swirl fast" --duration 3000

Echter dus maar bij een halve strip en niet zoals ingesteld over de volledige lengte.
Ik heb geen idee waar het mis gaat. Iemand die een gok kan doen of zelfs een idee heeft waar ik moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powermarcel10 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:23:

Ik heb een kloon van Lightpack, diverse keren via Ebay aangekocht. De eerste aankopen zo'n twee jaar geleden en die draaien nu nog naar volle tevredenheid, geen enkel probleem mee gehad. Er draait ook een exemplaar op mijn eigen TV, 10 kanalen met ieder 6 leds. Ruim voldoende voor een aanvullende kijkervaring.

@powermarcel, zie PB.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:20:
[...]

Ik heb een kloon van Lightpack, diverse keren via Ebay aangekocht. De eerste aankopen zo'n twee jaar geleden en die draaien nu nog naar volle tevredenheid, geen enkel probleem mee gehad. Er draait ook een exemplaar op mijn eigen TV, 10 kanalen met ieder 6 leds. Ruim voldoende voor een aanvullende kijkervaring.
Heb je een linkje naar de set die jij ge ruiktruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
AlexSaxoMusic schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:26:
Vandaag mijn Raspberry Pi 3 ontvangen en OpenElec 6.0.3 erop gezet. Daarna via de terminal de installatie van Hyperion toegepast. Zie het bekende: https://github.com/tvdzwa...tion-on-RPi-with-OpenELEC. Ook mijn eigen config file geplaatst in de /storage/.config/hyperion.config map. Toch gaat er iets mis. Ik heb maar een halve led strip licht... Daarnaast communiceert de Raspberry Pi 3 wel, want ik heb van die halve led strip wel het blauwe ambilight beeld. Echter gebeurt er niets met het Tv kanaal, wat voorheen met de Raspberry Pi 2 wel zo was.

Opvallend is dat ik via de terminal niet in de map Storage/hyperion/bin kom. Dan krijg ik onderstaande:

Maar onderstaande commando's werken wel gewoon.
killall hyperiond
/storage/hyperion/bin/hyperiond.sh /storage/.config/hyperion.config.json </dev/null >/dev/null 2>&1 &

Ik krijg ook mooi het gevraagde licht bij onderstaande commando's.
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --priority 50 --color red --duration 5000
/storage/hyperion/bin/hyperion-remote.sh --effect "Rainbow swirl fast" --duration 3000

Echter dus maar bij een halve strip en niet zoals ingesteld over de volledige lengte.
Ik heb geen idee waar het mis gaat. Iemand die een gok kan doen of zelfs een idee heeft waar ik moet beginnen?

Je probeert hier een bestand uit te voeren terwijl het een directory is. Als je die map in wilt gewoon moet je het commando cd gebruiken.

code:
1
cd /storage/hyperion/bin

Verder krijg je nu waarschijnlijk totaal geen output zodra je hyperion start. Als je hem start met dit commando krijg je wel volledige output te zien en kun je hyperion waarschijnlijk ook weer simpel stoppen door op ctrl+c te drukken.

code:
1
2

Wellicht kun je de output / een eventuele error melding posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Wiebeltje schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Je probeert hier een bestand uit te voeren terwijl het een directory is. Als je die map in wilt gewoon moet je het commando cd gebruiken.

code:
1
cd /storage/hyperion/bin

Verder krijg je nu waarschijnlijk totaal geen output zodra je hyperion start. Als je hem start met dit commando krijg je wel volledige output te zien en kun je hyperion waarschijnlijk ook weer simpel stoppen door op ctrl+c te drukken.

code:
1
2

Wellicht kun je de output / een eventuele error melding posten.
Het is nu gelukt.
Vanuit Lightberry kreeg dus weer de melding dat ik mijn eigen config file in de map /storage/.config moet plaatsen. Een map die ik met Cyberduck niet vindt maar alleen met FileZilla. Oftewel, ik vervang eigen twee config files! Op dat moment werkt het wel... :*)
Bij het nemen van een screenshot krijg ik deze alleen niet gevonden in de map /storage/screenshots. Of zou deze ergens anders moeten komen staan? Heb nu mijn oude config file grabber settings aangehouden en alles lijkt goed te werken. Maar ik vraag mij af of dit door een nieuwe Raspberry misschien niet aangepast zou moeten worden.

Edit:/
Het werkt nog niet optimaal... Bij het niet gebruiken van de Tv heb ik via Hyperion app de Lightberry uitgezet. Vervolgens als ik mijn Tv aanzet en de Ambilight ook wil laten werken werkt dit niet direct zoals eerst. Ik dien mijn Raspberry opnieuw op te starten. Vervolgens gaat de onderste rij knipperen.
Ik dien dan in te loggen via mijn terminal voor de volgende commando's:
killall hyperion
en

Vervolgens start de Ligtberry opnieuw op met de bekende regenboog waarna de Lightberry wel de juiste weergave geeft van het Tv beeld.
Oftewel, het werkt wel maar bij het uitzetten van het beeld lijkt er iets niet goed te gaan wanneer ik mijn Tv weer aanzet. Voor nu niet zo'n probleem maar optimaal is anders. Mijn vriendin gaat daar gek van worden als die onderste lichtstrip gaat flikkeren bij het aanzetten van de Tv. Zij heeft niet de kennis om "even" via terminal in te loggen en de genoemde codes in te toetsen.

[ Voor 26% gewijzigd door UninPro op 11-03-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.v.m. verhuizing naar het buitenland wil ik mijn ambilight project helaas staken.

ik heb nog een en andere onderdelen waar ik wellicht iemand anders blij mee kan maken....(zie foto's)

Verschillende HDMI splitters/converters + Grabber + Raspberry pi + LED lampjes gemonteerd op houten frame

interesse? stuur me even een priveberichtje (btw alleen ophalen in Sittard, Limburg)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24mapw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/24b8844.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/25k2ckm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:20:
[...]

@powermarcel, zie PB.
Ik heb de set binnen. Moet zeggen dat ik er niet erg tevreden over ben.

Ik had met 90 ledjes ook 90 zones verwacht, maar dit zijn er helaas maar 10.. 1 strook ledjes geven dus allemaal dezelfde kleur weer. Dat maakt het geheel niet echt goed werkend.

Volgens mij krijg je ambilight alleen echt mooi werkend als je ledjes langs de complete achterkant hebt lopen, en waarbij elke led adresseerbaar is.

Iemand enig idee of daar ook kant en klare kits als light pack van bestaan? Of zal iets als dit de cpu belasting enorm doen toenemen..

3 of 4 light packs tegelijk aansluiten is wat mij betreft trouwens geen optie.

Graag tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powermarcel10 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:21:
[...]
Ik heb de set binnen. Moet zeggen dat ik er niet erg tevreden over ben.

Ik had met 90 ledjes ook 90 zones verwacht, maar dit zijn er helaas maar 10.. 1 strook ledjes geven dus allemaal dezelfde kleur weer. Dat maakt het geheel niet echt goed werkend.

Volgens mij krijg je ambilight alleen echt mooi werkend als je ledjes langs de complete achterkant hebt lopen, en waarbij elke led adresseerbaar is. [knip]
Tja? Je kwam zelf met de link naar Lightpack aangezet, ik heb je enkel naar een alternatief verwezen.
Ik heb daarbij duidelijk aangegeven dat het om 10 kanalen gaat, en dat is ook eenvoudig te achterhalen uit de info die beschikbaar is bij Lightpack (en de varianten daarop). Dat het effect anders is dan bij de systemen waarbij elke led zijn eigen kleur kan hebben, dat lijkt mij vrij logisch. Dat je met die 10 kanalen (per kanaal een aparte kleur), geen leuke setup zou kunnen bewerkstelligen, dat ben ik niet met je eens, en dat zal menig Lightpack gebruiker ook wel zo vinden zijn verwacht ik, maar smaken verschillen nu eenmaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2016 20:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:23:
[...]

Tja? Je kwam zelf met de link naar Lightpack aangezet, ik heb je enkel naar een alternatief verwezen.
Ik heb daarbij duidelijk aangegeven dat het om 10 kanalen gaat, en dat is ook eenvoudig te achterhalen uit de info die beschikbaar is bij Lightpack (en de varianten daarop). Dat het effect anders is dan bij de systemen waarbij elke led zijn eigen kleur kan hebben, dat lijkt mij vrij logisch. Dat je met die 10 kanalen (per kanaal een aparte kleur), geen leuke setup zou kunnen bewerkstelligen, dat ben ik niet met je eens, en dat zal menig Lightpack gebruiker ook wel zo vinden zijn verwacht ik, maar smaken verschillen nu eenmaal ;)
Ik zeg toch ook niet dat jij me verkeerd advies hebt gegeven? Ik geef gewoon aan dat het effect mij in ieder geval een beetje tegen valt..

Verkeerd gelezen in ieder geval dat het maar in 10 zones is bij dit soort systemen.

Weet iemand of enigsinds kant en klare systemen bestaan waarbij meer lees afzonderlijk van elkaar worden aangestuurd? Ik wil best een beetje knutselen, maar heb geen tijd om allerlei printplaatsjes zelf te moeten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Laatst online: 15:26
gisteren begonnen met een setje. Heb nu het volgende setje:
- rPi b+
- arduino uno
- ws2812b
- 10W 5V voeding
Deze heb ik intussen werkend met op de pi Jessie en hyperion en in de arduino de Fastled library.

Als ik op mijn telefoon u de effecten selecteer dan worden de mooi vloeiend weergegeven via de leds.
Echter als ik nu op mijn laptop kodi start en deze via het netwerk laat verbinden. Dan gevens de leds wel kleuren etc weer, maar het lijkt er net op op de leds constant staan te knipperen.

De pi is nu nog aangesloten op de usb van de laptop en krijgt daar ook zijn voeding van. Op de pi zit dan weer de arduino gevoegd. De leds worden apart gevoed via de voeding en de gnd van de voeding zit gekoppeld aan de gnd van de arduino

Iemand een idee waar ik dan zou kunnen vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
In alle stilte hebben de ontwikkelaars van AmbiVsion een nieuwe firmware versie op hun website gezet (ik heb er tenminste geen mail over ontvangen).

Update details:
AmbiVision_upgrade_1.12

Average mode fixed
Restored USB timeout
Speed up refresh rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
Hey Allen,

Even een update van mijn project en tevens hulpvraag voor de finishing touch. Afgelopen weekend bezig geweest om de leds te plaatsen, samen met het logic board en de fysieke architectuur zoals kabels etc.

Al met al een leuk dagje bezig geweest. Maar echt getest op mijn eigen huiskamer tv is nog niet gebeurd.

Na alles aangesloten te hebben een eerste test met de video capture. Nadat de tv een aantal keren zijn verbinding verloor (alsof de HDMI kabel er een paar keer uitgetrokken werd) bleef het beeld stabiel en het volgende resultaat:

YouTube: Ws2812 ambilight Wall capture test #1

Later op de avond nog een keer getest, maar daar bleef het effect van wegvallen van HDMI zich voordoen zonder stabiel te worden:

YouTube: Ws2812 hdmi debug

Wat opvalt:

* het lijkt alsof er continu een HDMI stekker ingestoken en uitgetrokken wordt.
* De LED voor HDMI Out op de splitter knippert ook op de output naar de TV.
* Het wisselen van output voor HDMI op de splitter helpt niet.
* gebeurt alleen als beide HDMI Out op de splitter zijn aangesloten EN wanneer hyperion is geladen. Daarvoor heb ik gewoon beeld.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Tevens nog een vraag over de HDMI splitter. Graag zou ik deze serparaat van stroom voorzien. Dit zodat niet de hele boel aan hoeft te staan zodra ik TV wil kijken.

Echter als ik de splitter los voorzie van stroom meent hij stroom te willen doorgeven via HDMI naar de rest van de logica op het board (HDMI2AV -> Grabber -> Pi en zelfs de arduino (ik vermoed zelfs dat er nog stroom weglekt naar de strip)). Dit is alleen als er ook een HDMI OUT aangesloten is naar deze logica.

Needless to say heeft een simpele 2A 5V adapter daar niet genoeg power voor. Kan ik dit wellicht disablen? het heeft vast met HDMI-CEC te maken, maar uitzetten in de TV gaat daar niet in helpen.

En dan heb ik nog een issue met de reguliere werking van hyperion (nog geen video):

Het sfeerverlichting gedeelte via hyperion verloopt redelijk. Effecten lopen goed door op de strip en ik kan ook losse kleuren selecteren op de strip. Echter wanneer hij een tijdje een kleur moet vasthouden over de hele lengte van de strip lijkt er 'iets te gebeuren' waardoor een deel van de strip geen data meer door krijgt en de laatst geselecteerde kleur behoudt. Effect / kleur die dan geselecteerd is loopt dan wel op een deel van de strip door. na een tijdje (minuut of 1 /2) lijkt het geheugen vrij te lopen van de strip en doet de rest van de strip weer mee met de geselecteerde optie.

Ook merk ik dat als ik veel vermogen vraag van het geheel bijv. een kleur met redelijk wat wit over de hele strip dat er losse leds gaan knipperen of verkleuren. dit zijn elke keer willekeurige leds en zodra ik een effect selecteer (dus niet een andere kleur) lijkt het opgelost te zijn. Zodra er weer een vaste kleur geselecteerd wordt herhaalt dit zich na een tijdje.

Dit gebeurd dan weer niet / minder als er gedimt is.

Als iemand me de goede richting op kan helpen thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54
Ik heb een hele suffe vraag over hyperion. Ik gebruik hypercon om een config te maken, maar ik kan nergens vinden of ik bij het instellen van clackwise/counter-clockwise nu vanaf de voorkant of achterkant naar de tv moet kijken. Ik zie bij boblight dat het de achterkant is, maar bij hyperion is het nergens te vinden (hoewel het plaatje insinueert dat het de voorkant is)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Maverick schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:49:
Ik heb een hele suffe vraag over hyperion. Ik gebruik hypercon om een config te maken, maar ik kan nergens vinden of ik bij het instellen van clackwise/counter-clockwise nu vanaf de voorkant of achterkant naar de tv moet kijken. Ik zie bij boblight dat het de achterkant is, maar bij hyperion is het nergens te vinden (hoewel het plaatje insinueert dat het de voorkant is)
Clockwise is vanaf de voorkant van de TV gezien en komt overeen zoals je het in hyperioncon (de config tool) ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Laatst online: 15:26
ik heb nu een werkend set met allemaal losse printjes (voeding, rpi en arduino). Wil dit nu allemaal netjes in een kastje gaan maken. Hoe hebben jullie dit gedaan. Of hebben jullie gewoon alles apart in een behuizing zitten ??

Oja ik gebruik de pi alleen voor hyperion niet als media center of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
DJ-NaRRa schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:21:
Tevens nog een vraag over de HDMI splitter. Graag zou ik deze serparaat van stroom voorzien. Dit zodat niet de hele boel aan hoeft te staan zodra ik TV wil kijken.

Echter als ik de splitter los voorzie van stroom meent hij stroom te willen doorgeven via HDMI naar de rest van de logica op het board (HDMI2AV -> Grabber -> Pi en zelfs de arduino (ik vermoed zelfs dat er nog stroom weglekt naar de strip)). Dit is alleen als er ook een HDMI OUT aangesloten is naar deze logica.

Needless to say heeft een simpele 2A 5V adapter daar niet genoeg power voor. Kan ik dit wellicht disablen? het heeft vast met HDMI-CEC te maken, maar uitzetten in de TV gaat daar niet in helpen.
Heeft je HDMI2AV een voeding? Als deze zelf geen stroom meer krijgt, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem? De omvang van je project is natuurlijk best groot. (ik volg het daarom ook met plezier) Maar dat maakt het ook lastig om te zeggen waar het fout gaat. In je vorige posts gaf je aan tegen limieten aan te lopen. Zijn deze problemen nu wel opgelost?

Vraagje!
Zelf heb ik ook een vraag voor de mensen hier. Op dit moment gebruik ik een STK1160 USB grabber. Alleen heb ik het idee dat dit de reden is dat mijn set niet altijd even stabiel is. Als ik de app gebruik om effecten te laten zien, dan stop hyperion zodra ik via de app de leds uit zet. Normaal gesproken zou de grabber weer moeten starten, maar dit is dus niet het geval. Vandaar dat ik een dazzle heb aangeschaft, maar hiermee krijg ik weer geen /dev/video0. Zelf gebruik ik Rasplex als OS. Welke grabber gebruiken jullie, en lopen ook wel eens tegen problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Hoi allemaal. Ook ik wil maar eens mijn eigen ambilight gaan maken op mijn tv i.c.m. mijn HTPC op basis van de WS2812 LED strip. Het gaat mij alleen maar om de HTPC, TV of andere beeld dragers kijk ik toch nooit meer tegenwoordig :). Ik heb het topic al flink doorgespit, maar op 2 punten ben ik er nog niet helemaal uit.

Als ik naar de volgende 2 handleidingen kijk:
http://roybongers.nl/2015/07/19/diy-ambilight-m-b-v-raspberry-pi-arduino-openelec-en-hyperion/
http://www.tweaking4all.com/home-theatre/xbmc/xbmc-boblight-openelec-ws2811-ws2812/
Dan spreekt de een over een extra weerstand en condensator op de led-strip spanningslijnen (roybongers). De ander (tweaking4all) heeft het hier helemaal niet over. Wat is nu aan te raden??

Dan wat betreft de voeding van de LED strip. Ik ga ongeveer 160 LED's aansturen wat ongeveer neerkomt op 10ampere bij 5 volt. Nu heb ik de volgende HTPC:
-AMD A8-5600K 3.60GHz 4MB FM2 Box
-ASRock FM2A75 Pro4-M AMD A75, SATA600 RAID, HDMI
-Be Quiet Voeding System Power 7 400W
-Corsair 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
-Samsung DVD Speler SH-118AB/BEBE 16x, SATA (zwart)
-Samsung SSD 2.5", 120GB, SATA600, 840 Series
-Scythe Processor Koeler Big Shuriken 2 rev. B

Via de website van Be Quiet leer ik dat mijn voeding de volgende power kan leveren:
http://www.bequiet.com/en/powersupply/327
+3.3V 24A
+5V 15A
Max. combined power 3.3V + 5V 120W

Kan ik dan de LED-strip niet gewoon voeding vanuit mijn pc voeding? Of is dit te kort doort de bocht en frituur ik dan de boel. Ik heb geen idee eigenlijk wat een pc zelf verbruikt op de 3.3V en 5V bus. Handig zou het wel zijn want dan schakelt de voeding autmatisch uit als ik de HTPC (en dus de LED-strip) niet gebruik.

Als dat niet kan, ik heb ook nog een oude losse pc voeding liggen. Deze kan volgens de sticker zelfs 20A leveren op 5V. Zou ik deze dan mee kunnen laten schakelen met de HTPC en daar de 5V van kunnen gebruiken?

Indien bovenstaand sowieso een prut idee is, heeft er iemand nog een goede tip v.w.b. welke voeding waar aan te schaffen? Over spul uit China hoor je vaak zulke gevaarlijke verhalen....

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Je kunt een PC voeding gebruiken. daar moet je wel een aanpassing aan doen volgens mij. Google maar eens op PSU LED mod ofzo. Dan vind je wel iets.

De extra weerstand en de condensator is om piekstromen op te vangen. Het werkt ook wel zonder, maar het is veiliger (voor je strip!) om het wel te gebruiken. Een weerstandje ertussen is echt nauwelijks werk of kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
thommy86 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:03:
[...]

Heeft je HDMI2AV een voeding? Als deze zelf geen stroom meer krijgt, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem? De omvang van je project is natuurlijk best groot. (ik volg het daarom ook met plezier) Maar dat maakt het ook lastig om te zeggen waar het fout gaat. In je vorige posts gaf je aan tegen limieten aan te lopen. Zijn deze problemen nu wel opgelost?

Vraagje!
Zelf heb ik ook een vraag voor de mensen hier. Op dit moment gebruik ik een STK1160 USB grabber. Alleen heb ik het idee dat dit de reden is dat mijn set niet altijd even stabiel is. Als ik de app gebruik om effecten te laten zien, dan stop hyperion zodra ik via de app de leds uit zet. Normaal gesproken zou de grabber weer moeten starten, maar dit is dus niet het geval. Vandaar dat ik een dazzle heb aangeschaft, maar hiermee krijg ik weer geen /dev/video0. Zelf gebruik ik Rasplex als OS. Welke grabber gebruiken jullie, en lopen ook wel eens tegen problemen aan?
Alle elementen (LEDs, RPI, Arduino, Graber, HDMI2AV, splitter) hebbe allen stroom van de voeding (shared ground ook nog). in mijn setup voordat ik het gemonteerd heb, had ik slechts 1 poort van de splitter aangesloten en daar werkte de grabbing functie gewoon naar behoren.

Ik heb nog niet geprobeerd om de voeding van de HDMI2AV los te koppelen... Het lijkt mij dat dit geen probleem zou mogen zijn (waarom heeft het ding anders een eigen stroomtoevoer).

Nu zonder de splitter aangesloten (anders dan het inkomende signaal terug te sturen naar de TV) krijg ik bij opstarten van alle elementen (hyperion boot) gewoon het testbeeld te zien omdat de HDMI2AV / Grabber geen input te zien krijgt. Vandaar ook mijn vermoeden over de splitter en niet zozeer de HDMI2AV.

De andere limitatie problemen zijn opgelost door een Arduino Mega te gaan gebruiken ipv een UNO. De UNO had simpelweg niet genoeg intern geheugen om alle leds aan te sturen. De hele muur werkt inmiddels als sfeer verlichting. In die functie werkt het al supermooi en geeft het al een mooi effect :)

YouTube: Ws2812 led Wall (10 meters in length)

nu nog de ambilight dus. Ik zal je suggestie eens proberen om uit te sluiten (tevens nog een keer testen met alleen input voor de HDMI2AV vanaf een laptop om uit te sluiten dat dat niet werkt. Thanks alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
Goed nieuws! Hyperion wordt weer een stukje professioneler: sinds enkele dagen is de oude GitHub site + wiki uit de lucht en volledig nieuw leven ingeblazen op een nieuw domein: https://hyperion-project.org
Misschien goed om dit ook even op te nemen in de topicstart?

Overigens allemaal met instemming van de originele auteur(s), die hebben namelijk de domeinregistratie in handen en toestemming verleend voor het hele gebeuren. Een aantal mensen van het raspberrypi-forum.de hebben de site + forum + wiki opgezet en daarmee gaat het Hyperion project een nieuwe vlucht nemen. Op deze manier is het ook een stuk makkelijker om de boel te beheren en verder te ontwikkelen.
Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen!

Er is daar overigens ook een Nederlandstalig subforum voorzien, dus schroom je niet om daar ook eens een kijkje te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Waah schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:46:
Je kunt een PC voeding gebruiken. daar moet je wel een aanpassing aan doen volgens mij. Google maar eens op PSU LED mod ofzo. Dan vind je wel iets.
Bedankt voor je feedback Waah. Die condensator en weerstand ga ik dan in ieder geval wel doen. Inderdaad is een extra voeding gebruiken een optie, ik weet ook dat ik deze mee kan laten schakelen met de voeding van de HTPC. Echter, ik ben tot de conclusie gekomen dat een extra pc voeding eigenlijk lelijk groot is (kan ik eigenlijk weer nergens kwijt) plus het feit extra fan=extra lawaai, dat ik dat eigenlijk geen optimale oplossing vind.

Blijft de vraag staan of mijn huidige voeding die extra 50w gaat trekken op de 5v lijn. Is er iemand die daar inzicht op heeft? Dat zou namelijk de meest ideale oplossing zijn naar mijn mening.

Andere mogelijkheid is een extra losse adapter. Ik heb er wel eentje bij Kiwi-electronics gevonden. Nadeel is dat ik daar weer iets moet bedenken om de voeding mee te laten schakelen met de HTPC. Zo vaak kijk ik nu ook niet en dan vind ik het zonde om de voeding 24x7 aan te laten staan (weet ook niet wat de LED's daarvan vinden?). Een master-slave stekkerdoos is weer zo duur en ik heb maar 1 stopcontact nodig (de meeste master slave is minimaal 5).

[ Voor 4% gewijzigd door renedepe op 09-05-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

renedepe schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:28:
[...]
Blijft de vraag staan of mijn huidige voeding die extra 50w gaat trekken op de 5v lijn. Is er iemand die daar inzicht op heeft? Dat zou namelijk de meest ideale oplossing zijn naar mijn mening.
Niemand die hier voor mij het verlossende antwoord op weet?? ;(

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste