ik meen dat ik hier wel een update had gegeven.... blijkbaar toch niet. Het project is af in zijn 1.0 versie so to speak. Thanks voor je interesse
Ik heb een "logic-board" gemaakt waarop alle electronische elementen logisch geordend zitten en kabels voorgemonteerd zitten. Dit alles zodat het allemaal een beetje bij elkaar zit en niet los achter de planken ligt te hangen. Daarnaast zodat ik op die manier maar 1 of 2 planken hoef los te halen aan de linkerkant als ik er een keer bij moet

scheelt een hoop strip losmaken etc.
De LEDs zitten inmiddels al netjes achter de wandgemonteerd. Al moet ik nog een meer permanente manier vinden van ze bevestigen. zelf zat ik te denken aan iets van kabelzadels welke op de achterkant van iedere plank kan plakken en dan met een tie-wrap de LED strip vast maken.
Filmpje van de sfeerverlichting functie:
Filmpje van videocapture:
De videocapture ga / wil ik dus alleen maar gebruiken bij films / games aangezien het best wel druk kan zijn voor reguliere tv. Al met al vind ik dat het wel meevalt met de drukte en de afstand tot de tv tov de LEDs.
Dus ik heb nog wat dingetjes netjes af te werken, maar voordat ik dat doe heb ik nog drie issues op te lossen:
* ik denk een memory leak issue met de Ledstrip
* kleurwisselingen bij helder wit licht
* ambilight profiel werkt nog niet naar behoren.
Het eerste probleem doet zich op als ik hyperion in zijn normale profiel gebruik (als sfeer verlichting). Op het moment dat ik een kleur instel (vaak een van de complexere kleuren waar alle drie de leds in voorkomen) gaat dit prima. wissel ik dan van kleur dan blijft één deel van de strip (vaak de laatste strip aan de linkerkant) op de oude kleur hangen. erg vervelend als je van rood naar groen wilt en je hebt een linkerstrip die rood blijft

. vaak zie ik dat na een x tijd de strip die achterbleef ineens doorschiet naar de nieuwe kleur. Dit gebeurt veelal bij vaste kleuren en minder bij lopende effecten. Vandaar dat ik denk aan een memory-leak issue ergens. Heb het nog nergens anders gezien.
Het tweede probleem komt vooral voor als ik een zeer sterke kleur wit gebruik (veel helderheid). Wat er dan gebeurt is dat er losse leds willekeurig in de strip gaan verspringen naar een andere kleur of een beetje gaan flikkeren. Als ik wissel naar een andere kleur blijven deze leds vaak de verkeerde kleur. Pas als ik de strip reset van power en opnieuw opstart gaat het weer goed totdat ik weer een sterke helderheid pak bij een combinatie die alle drie de kleuren leds gebruikt. Bij een helder rood, groen of blauw op volle helderheid komt het bijna niet (uitzonderingen daargelaten) voor.
het derde probleem is denk ik een issue met een van de andere componenten. ik vermoed zelfs de HMDI Splitter. Op het moment dat ik het Ambilight profiel gebruik lijkt de input / output van / naar de tv steeds weg te vallen. TV geeft vervolgens de melding dat er geen kabel aangesloten zit en detecteert dan weer een kabel die weer wegvalt. Het resultaat een TV die constant van beeld verwisselt wat het kijkgemak zeker niet bevorderd. als ik de splitter ertussenuit haal werkt het prima (of een van de uitgaande verbindingen van de splitter). het heeft één avondje gewerkt en daarna niet meer. Tevens vind de XBOX de splitter niet zo lief. De xbox geeft alleen nog maar geluid door en geen beeld. zal wellicht een DRM dingetje zijn?
Ik zal later vandaag even wat foto's posten van de montage en losse onderdelen.
[
Voor 9% gewijzigd door
DJ-NaRRa op 01-08-2016 09:54
]