Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meden
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 12:07
Hallo Tweakers,

Ik heb vandaag een DIY Ambilight pakketje binnen gekregen. De persoon waar ik het weg heb had het ook zo gekregen zonder documentatie en software. Nu leek me het leuk om er mee te stoeien.
Ik kan er niks over vinden op internet nog de software nog de aansluit gegevens.
Het schijnt een 4 kanaals RGB controller te zijn met component aansluiting..

Is hier iemand die hem wel herkend??

Mvg Dennis

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:26

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Die herken ik.. Heb ik ontwikkeld en verkocht in 2009.

LED-Maniak wijzigde deze reactie 10-09-2016 21:01 (14%)

Appeltaart is lekker!

• meden
quote:
LED-Maniak schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:59:
Die herken ik.. Heb ik ontwikkeld en verkocht in 2009.
DM gestuurd

• meden
Hallo Led-Maniak.

Ik had nog een vraag of je nog wat meer info voor me had kwa aansluiten en software. Heb zelf goed rond gekeken op intenet en je site maar kan er niks over vinden helaas.

Hoop dat je nog wat informatie met me wil delen.

Mvg Dennis

meden wijzigde deze reactie 12-09-2016 18:35 (3%)

• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-10 16:54
quote:
meden schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:55:
Hallo Tweakers,

Ik heb vandaag een DIY Ambilight pakketje binnen gekregen. De persoon waar ik het weg heb had het ook zo gekregen zonder documentatie en software. Nu leek me het leuk om er mee te stoeien.
Ik kan er niks over vinden op internet nog de software nog de aansluit gegevens.
Het schijnt een 4 kanaals RGB controller te zijn met component aansluiting..

Is hier iemand die hem wel herkend??

Mvg Dennis

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik ook nog wel ergens liggen. Dus mocht je onderdelen of dergelijke zoeken DM me maar (heb toen ook de add-ons erbij gekocht , was geloof ik iets met audio en een afstandbediening)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• The-X
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:49
Ik wil ook een ambilight op basis van een Raspberry Pi 3.

Dit wilde ik gaan doen via deze tutorial:

Ik alle onderdelen binnen (5V 10A voeding, 5V WS2801 LEDstrip en de Raspberry Pi 3) Nu heb ik de strip aangesloten op de voeding. Nu gaan random sommige LED's aan (meestal de laatste of de eerste) (klein stukje test strip) en dan hebben ze niet altijd de zelfde kleur maar er brand er meestal minimaal wel 1. Ook is het zo dat als je de stip beweegt dat er soms LED's heel licht oplichten. Is mijn strip kapot of is dit natuurlijk? De strip heb ik al een paar keer hergesoldeerd. Op internet lees ik namelijk dat dit kan gebeuren (het oplichten van de LED's)

Ik gebruik in plaats van de Pi die hij gebruikt een Pi 3B, het laatste model nu weet ik niet of de pin layout het zelfde is op de Pi 3. Kan ik de zelfde pinnen gebruiken?

• MsG
  • Laatst online: 00:48

MsG

Forumzwerver

Je draait de software al wel? Als ik alleen spanning gaf aan de leds kreeg ik niet per se dat alle leds aan gingen, dus dat is niet zo gek. Check ook goed de richting van de led strip en de volgorde van de kabels, dat die bij elke strip weer hetzelfde zijn.

Daarnaast moet je de nul-draad van de voeding verbinden met de ground van de pi.

Pinout is vanaf de Raspberry 2 allemaal hetzelfde met de nieuwere. Alleen de oudste raspberry is anders.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• tmaniac
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 14:50
quote:
aex351 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:43:
Ik ben momenteel de materialen aan het kopen / verzamelen voor het maken van mijn eigen Ambilight (m.b.v. een Raspberry PI). Nu zijn er twee zaken die me nog onduidelijk zijn: 1) Het gebruik van een HDMI Splitter in combinatie met Ziggo. 2) Type LED strip en de kwaliteit hiervan.

Ik heb begrepen dat de Ziggo (voormalige UPC) Horizon box niet met alle HDMI Splitters (en TV's werkt) werkt, vanwege HDCP. Het blijkt dat sommige televisies hier niet mee kunnen omgaan (niet geschikt zijn voor HDCP). Maar vervolgens lees ik dat sommige HDMI splitters de HDCP beveiliging wegfilteren waardoor het ineens wel werkt. Maar waarom zouden televisies die wel met HDCP kunnen omgaan hetzelfde probleem hebben dan? Door deze onduidelijkheid weet ik dus niet welke HDMI splitter ik moet kopen.

Met betrekking tot de verschillende LED strips zie ik de bomen door het bos niet meer. Ik heb begrepen dat APA2 the way to go is, maar vervolgens zijn ook hierin weer verschillende soorten te vinden. Bijvoorbeeld de voltage level, 12 of 24v. Maar het is mij niet helemaal duidelijk of bijvoorbeeld 24v overkill is voor een Ambilight setup. Wat is een handige voltage level?
Heb je een AV-Receiver? met dubbele HDMI-Out?
Dat is de setup die ik zelf op dit moment gebruik; alle video bronnen gaan mijn Receiver in en er gaan 2 HDMI kabeltjes uit, 1 naar de TV en 1 naar mijn DreamScreen.

Ook al kan je TV wel HDCP aan, als er iets in de keten zit wat dat niet kan dan moet je dus een splitter met een stripper gebruiken.
Gelukkig zijn er legio HDMI splitters te vinden die gewoon het HDCP signaal strippen.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-11 08:02

DjVe

Hatsaflats!

Dussssss.... gisteren begonnen mijn LED's ineens vreemd te knipperen/niet juiste kleuren door te geven. Doe ik mijn kastje open, is de complete HDMI naar VGA adapter doorgefikt (gewoon letterlijk half gesmolten). Voor de mensen met een AmbiVision kit, let even goed op!

• tmaniac
Ik heb een Ambivision kit liggen waar ik niks mee doe.

In mijn ogen was die kit wel een van m'n grotere mis-uitgaves.

maar bedankt voor de heads-up :)

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:28
quote:
tmaniac schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:50:
Ik heb een Ambivision kit liggen waar ik niks mee doe.

In mijn ogen was die kit wel een van m'n grotere mis-uitgaves.

maar bedankt voor de heads-up :)
Same here. In theorie top. Maar die van mij schakelt snachts spontaan aan, of schakelt over naar een andere stand. Waarom ze niet gewoon hard-buttons gekozen hebben ipv touch is mij een raadsel.

Wel jammer want verder werkt die prima.

• tmaniac
Ben meer dan tevreden met m'n DreamScreen.

Doet precies wat het beloofd (het meest belangrijke voor mij is de 24hz refresh rate ondersteuning) en aangezien ik toch geen 4K tv heb mis ik de 4K ondersteuning ook niet.

Binnenkort brengen ze de breakou-board stekker uit zodat je ook je eigen led-strips/poweradapter kan gebruiken en dan is het helemaal top :)

• waah
Enkel die breakout board zou wel interessant zijn. De leds zitten al op de TV dus....
En heb nog meters aan strip liggen ook.

• The-X
quote:
MsG schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:34:
Je draait de software al wel? Als ik alleen spanning gaf aan de leds kreeg ik niet per se dat alle leds aan gingen, dus dat is niet zo gek. Check ook goed de richting van de led strip en de volgorde van de kabels, dat die bij elke strip weer hetzelfde zijn.

Daarnaast moet je de nul-draad van de voeding verbinden met de ground van de pi.

Pinout is vanaf de Raspberry 2 allemaal hetzelfde met de nieuwere. Alleen de oudste raspberry is anders.
Het zit nu zo aangesloten:

De voeding

De Pi 3 aangeloten
Pin 3 van boven - Zwart = Ground
Pin 10 van beneden - Rood = SI/Data
Pin 12 van beneden - Geel/Groen = CK/Clock

De LED strip

Zo gaat de 5de en de 9de LED branden als ik alles aanzet. Ze gaan niet uit als Kodi is opgestart de rest blijft uit ook als ik wat probeer af te spelen. Andersom aanzetten maakt ook geen verschil.

Ik heb de laatste versie van LibreELEC (7.0.2) op de Raspberry staan met de addons: Boblight en Kodi Boblight.

Putty wil trouwens geen contact maken met mijn Pi, het ip adres klopt SSH staat aan in LibreELEC.
Ik kreeg dus de .conf niet via de computer naar de Pi, uiteindelijk via mijn android wel gelukt om hem naar de Boblight map te kopieren (die ik nu niet meer kan vinden :'( ) Heeft iemand hier nog een oplossing voor? En wat is de juiste map voor de .conf file?

Of heeft iemand een duidelijke uitleg hoe Boblight op LibreELEC te instaleren?

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-11 16:22
Vanwaar je keuze voor Boblight? Wordt dat nog actief ontwikkeld?
* Thedr zou hyperion nemen :)

extra tip; geen idee of het nog nodig is, maar wellicht moet je de overlay voor SPI nog activeren :)

Thedr wijzigde deze reactie 16-09-2016 17:33 (33%)

Asus X5QSF || Lenovo P2

• MsG

MsG

Forumzwerver

Boblight? heb je een reden waarom je die verkiest boven Hyperion? Probeer daar eens mee te pielen?

Dat de leds random doen als er geen signaal overkomt is niet zo gek. Daar werd ik ook bang van, maar uiteindelijk werkte hier alles. Krijg je dat de leds ook andere dingen doen als je de signaalpinnen met je handen aanraakt?

• The-X
Ik had voor Boblight gekozen omdat dat in die video's gebruikt werd maar als Hyperion beter is ga ik dat natuurlijk gebruiken!

In welke map / waar moet ik die Hyperion config file neerzetten?

Alles is wel goed aangesloten volgens jullie?
quote:
Thedr schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:30:
extra tip; geen idee of het nog nodig is, maar wellicht moet je de overlay voor SPI nog activeren :)
Waar / hoe kan ik dat doen?

The-X wijzigde deze reactie 16-09-2016 18:24 (48%)

• The-X
Dubbel

The-X wijzigde deze reactie 16-09-2016 17:50 (95%)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wat is nu de meest simpele plug and play ambilight die echt lekker werkt? Hoewel het mij hartstikke leuk lijkt om met een taart aan de slag te gaan, zie ik het project nu al na 2 avondjes stranden. Te weinig tijd voor dit soort gefrommel :(

• Thedr
quote:
The-X schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:45:
Ik had voor Boblight gekozen omdat dat in die video's gebruikt werd maar als Hyperion beter is ga ik dat natuurlijk gebruiken!

In welke map / waar moet ik die Hyperion config file neerzetten?

Alles is wel goed aangesloten volgens jullie?

[...]

Waar / hoe kan ik dat doen?
Je aansluitingen lijken me verder prima, zover ik dat van de foto's en je beschrijving kan beoordelen.
Kijk anders hier eens doorheen en check of alles zo'n beetje overeen komt: https://hyperion-project....mbilight-no-soldering.77/

Die overlay aanzetten doet hyperion zelf denk ik al. De installatie daarvan is een heel stuk makkelijker geworden ten opzichte van toen ik het 2 jaar geleden heb gedaan hier. Lees vooral eens door de tutorial hierboven heen, daar staat echt zo ongeveer alles in wat je nodig hebt.
Het forum daar is overigens ook goed en behulpzaam, er is ook een Nederlands gedeelte als het Engels wat lastig is!

noot: de installatie van de software op de RasPi gebeurt tegenwoordig vanuit de Hyperion Configuration tool. Die zet ook de configfile op de goede plek.

Thedr wijzigde deze reactie 17-09-2016 01:07 (6%)

Asus X5QSF || Lenovo P2

• The-X
Oke bedankt voor al deze hulp d:)b

Ik was al aan het "klooien" met die configuration tool op de computer... Maar dus de addon Hyperion Configuration tool en de Hyperion dienst (en dan die met het hoogste versie nummer 7. zoveel) zelf moeten geïnstalleerd worden?

Of moet het toch via de Hyperion Configuration tool op de computer? Want op de 1 of andere manier accepteert mijn Pi geen connecties van buitenaf (SSH staat aangevinkt in LibreELEC)

Ik denk dat ik er nu hopelijk wel uit ga komen als ik die config file maar op de Pi krijg... :)

The-X wijzigde deze reactie 17-09-2016 06:46 (26%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hyperion installeerde bij mij niet goed via HyperCon dus heb het toen zelf handmatig gedaan. SSH toegang is bijna wel een must, ook voor het finetunen van instellingen. Ik zou eerst even uitzoeken waarom dat bij jou niet werkt in LibreElec en dan pas stoeien met Hyperion.

Start anders een los topic in het linux gedeelte omtrent dat SSH probleem

• Thedr
Jup, zonder SSH ben je eigenlijk nergens in dit geval, ook voor de finetuning later via de configuration tool.
De Hyperion service kan je idd ook handmatig op de RasPi zetten.
Succes, ik ben benieuwd!
plaatjes/video als het gelukt is zijn altijd leuk :)

Asus X5QSF || Lenovo P2

• The-X
Ik hou jullie op de hoogte!

Update laptop opnieuw opgestart (normaal gaat hij altijd in sluimerstand) en voila SSH werkt! :)

The-X wijzigde deze reactie 17-09-2016 18:20 (64%)

• The-X
Bedankt mensen het werkt! Gewoon met Hyperion en dan via het HyperCon programma en die tutorial van een paar posts geleden.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Filmpje of foto's van je setup? Zijn wel mooi.

Op de een of andere manier werkte het installeren van Hyperion vanuit Hypercon bij mij niet. Toen ik log het installatiecommando draaide via SSH werkte het instellen wel gewoon met Hypercon.

• The-X
Hierbij een paar foto's van de (test)opstelling:

En een filmpje:

Telefoon camera vind filmen in het donker met verspringende kleuren schijnbaar niet echt leuk... :D

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:06
quote:
MsG schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:37:
Zit nog een beetje te stunten met die ledposities. Ik heb onderin een strip van 24 leds. Doordat de televisie bol loopt is dat ook net genoeg (eigenlijk net iets te krap). Maar bovenin omdat het daar gewoon recht loopt is het eigenlijk te veel, waardoor ik een paar ledjes dubbel geklapt heb. Hyperion kent wel verschil tussen links en rechts, maar boven en onder niet helaas. Alleen als je onder minder hebt dan boven.

Opzich is het netto effect nog steeds wel prima, maar als ik zo'n testfilmpje met een diagonale beweging pauzeer, kloppen de leds niet per se helemaal met het beeld. Hebben jullie dat wel?
In de configuration file van Hyperion kan je handmatig de X/Y positie wijzigen. De leds die je dubbel geklapt hebt zou je ook uit de configuratie kunnen halen, ik meen me te herinneren dat ze dan niet aangestuurd worden, zeker weten doe ik dit niet. Kost wel wat tijd om te testen of het goed is.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
The-X schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:27:
Hierbij een paar foto's van de (test)opstelling:

[afbeelding]

[afbeelding]

En een filmpje:

[video]
Telefoon camera vind filmen in het donker met verspringende kleuren schijnbaar niet echt leuk... :D
Nice. Aan jouw led-strip zat aan de achterkant van dat 3M plakspul? Dat plakt prima? Ik heb toentertijd helaas strips gekocht zonder plakrand, dus dat vastmaken was nog wel gedoe. Heb nu Chinese klittenband, maar die laat af en toe wat los.

Jij lijkt ook te hebben dat je verticale strips onderaan langer doorlopen dan je onderste horizontale strip, waarschijnlijk omdat je TV onderin bol loopt, waardoor je de onderste horizontale strip verplicht wat hoger moet zetten, omdat het anders niet past qua breedte? Ik heb dat helaas ook, het maakt theoretisch wel dat als er iets in de hoeken verschijnt met een groot kleurcontrast, de kleuren wat conflicteren, maar ik heb daar in de praktijk nog niet echt las van.

• The-X
quote:
MsG schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:39:
Nice. Aan jouw led-strip zat aan de achterkant van dat 3M plakspul? Dat plakt prima? Ik heb toentertijd helaas strips gekocht zonder plakrand, dus dat vastmaken was nog wel gedoe. Heb nu Chinese klittenband, maar die laat af en toe wat los.
Er zit inderdaad van dat 3M plakspul achter maar het plakt niet echt goed genoeg op de achterkant van mijn tv, het blijft even zitten en laat los op stuken. Nu maar even een tijdelijke Macgyver :*) oplossing met dunne reepjes Ductape die ik over de knip regel op de strip op mijn tv plak. De Ductape blijft tot nu toe zitten.

Ik wil nog wel een wat bestendigere oplossing met een raster/frame van profieltjes of latjes gaan maken.
quote:
MsG schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:39:
Jij lijkt ook te hebben dat je verticale strips onderaan langer doorlopen dan je onderste horizontale strip, waarschijnlijk omdat je TV onderin bol loopt, waardoor je de onderste horizontale strip verplicht wat hoger moet zetten, omdat het anders niet past qua breedte? Ik heb dat helaas ook, het maakt theoretisch wel dat als er iets in de hoeken verschijnt met een groot kleurcontrast, de kleuren wat conflicteren, maar ik heb daar in de praktijk nog niet echt las van.
Ik kan mijn onderste horizontale LED-strip niet lager plaatsen i.v.m. de voet van de tv en schroeven die daar uitsteken.

Zo zitten de LED-strips aan de verticale en de onderste horizontale lijn aan de zijkant van de tv geplakt en de bovenste horizontale LED-strip zit bovenop de tv geplakt.

Het stoort mij beide niet en valt ook eigenlijk niet op!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja het is ook meer een detail, en een scenario waarin de linkeronderhoek en de linkerhoek van de onderste strip een wezenlijk andere kleur hebben zal in weinig films of series voorkomen :-P Nadeel van die strip zo hoog is voor mij wel dat ik de kleuren minder zie, omdat een deel van het licht dan achter de TV verdwijnt. Zie sommige op internet die plaatsen de leds in een hoek om dat tegen te gaan.

• The-X
Bij mij zit hij zo ook nog redelijk laag, de LED-strip zit nu een 5CM van de bovenkant van het dressoir, dit vind ik nog mee vallen. Zit hij bij jou dan echt heel hoog?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja meteen na de bobbel in de achterkant vanwege de poot (vanaf onderen gezien). Maar als de leds naar achteren schijnen is dat bij een subtieler beeld toch lastiger te zien. Als een scène vol rood is kleurt het bij mij overal wel rood, maar de bovenrand is wat duidelijker.

• Freshnezz
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03:07

Freshnezz

Why so serious?

quote:
tmaniac schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:08:
Ben meer dan tevreden met m'n DreamScreen.

Doet precies wat het beloofd (het meest belangrijke voor mij is de 24hz refresh rate ondersteuning) en aangezien ik toch geen 4K tv heb mis ik de 4K ondersteuning ook niet.

Binnenkort brengen ze de breakou-board stekker uit zodat je ook je eigen led-strips/poweradapter kan gebruiken en dan is het helemaal top :)
Ik ben ook wel erg geinteresseerd in de Dream Screen, lijkt me de makkelijkste DIY oplossing en ziet er gewoon goed uit qua instellingen en opties. Duurde het trouwens lang voordat je bestelling binnen was?

Ik heb laatst een achterwand voor mijn tv gemaakt die vrij donker qua kleur is (bruin), maar ik vraag me af hoeveel slechter het effect van zo'n ambilight zal zijn. Het zal sowieso niet zo mooi zijn als bij een witte achterwand lijkt mij. Iemand hier ervaringen daarmee?

• lubbertkramer
  • Laatst online: 22:53
quote:
Freshnezz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:11:
[...]

Ik ben ook wel erg geinteresseerd in de Dream Screen, lijkt me de makkelijkste DIY oplossing en ziet er gewoon goed uit qua instellingen en opties. Duurde het trouwens lang voordat je bestelling binnen was?

Ik heb laatst een achterwand voor mijn tv gemaakt die vrij donker qua kleur is (bruin), maar ik vraag me af hoeveel slechter het effect van zo'n ambilight zal zijn. Het zal sowieso niet zo mooi zijn als bij een witte achterwand lijkt mij. Iemand hier ervaringen daarmee?
Hier niet, verzending van drie units binnen week/anderhalve week gekregen via Kickstarter na bevestiging van verzending en kon deze via track and trace volgen. Ze lieten van de week dit weten per mail:
quote:
Hello! The DreamScreen team has come a long way this year. From crowdfunding, manufacturing and shipping out all units and pre-orders, it's been a wild ride! We want to thank everyone who has supported us this far and let the community know we are thrilled to announce that we are now offering immediate fulfillment on our website. Thanks again!

• alesandro_46
quote:
Freshnezz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:11:
[...]

Wat betreft de kleur van de achterwand, ik heb zelf RAL 7037 op de muur en heb niet het idee dat het veel slechter is dan wit. Voor een filmpje zie de lnk onderaan de foto's van mijn eerste build: alesandro_46 in "DIY Ambilight howto?".

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb mn WS2801 strip vervangen (die was al een tijdje stuk) door een APA102 strip:

Van 30 naar 60 leds/meter is toch wel een verschil: meer licht, en meer detail.

Mn STK1160 grabber bleek helaas ook stuk (wordt niet meer herkend door mn Pi, ook op mn laptop niet), nieuwe besteld om ook weer met tv beeld van ambilight te kunnen genieten..

Heb weer de plakstrip gebruikt en had goed ontvet, maar helaas laat ie toch weer los op bepaalde punten..

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe kan je het beeld een beetje fatsoenlijk filmen? Mijn telefooncamera pakt in het donker natuurlijk al het mogelijke beschikbare licht en krijg zodra de intensiteit veranderd enorme overbelichting. Sommige filmpjes op YouTube en hier zijn echter wel prima.

Mooie strip trouwens, ook een fijne TV-behuizing voor dit soort projecten zo te zien

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
MsG schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:39:
Hoe kan je het beeld een beetje fatsoenlijk filmen? Mijn telefooncamera pakt in het donker natuurlijk al het mogelijke beschikbare licht en krijg zodra de intensiteit veranderd enorme overbelichting. Sommige filmpjes op YouTube en hier zijn echter wel prima.

Mooie strip trouwens, ook een fijne TV-behuizing voor dit soort projecten zo te zien
Probeer je camera op 'exposure lock' te zetten en doe wel een lamp aan zodat je niet in het donker staat.

Ja is een hele platte tv die mooi strak aan de muur hangt, kabels weggewerkt in de (witte) muur, geeft echt een mooi effect.
Dit keer ook de +5V en de GND van het uiteinde van de strip verbonden. Had ik bij mn oude strip niet gedaan, maar toen zag je kleurverschil bij de overgang ivm spanningsverschil.

• alesandro_46
quote:
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:11:
Heb mn WS2801 strip vervangen (die was al een tijdje stuk) door een APA102 strip:
[afbeelding]

Van 30 naar 60 leds/meter is toch wel een verschil: meer licht, en meer detail.

Mn STK1160 grabber bleek helaas ook stuk (wordt niet meer herkend door mn Pi, ook op mn laptop niet), nieuwe besteld om ook weer met tv beeld van ambilight te kunnen genieten..

Heb weer de plakstrip gebruikt en had goed ontvet, maar helaas laat ie toch weer los op bepaalde punten..
Ziet er indrukwekkend uit. Ik ben benieuwd naar het filmpje waarbij alles in werking te zien is ;).

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
alesandro_46 schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:56:
[...]

Ziet er indrukwekkend uit. Ik ben benieuwd naar het filmpje waarbij alles in werking te zien is ;).
Ok, komt er binnenkort aan ;)

edit: (weet niet of het zo werkt?)

RGB test video:
Video: https://www.dropbox.com/s/en5touvgb8imt7w/Ambilight-test1.mov?dl=0

Stukje kleurrijke film:
Video: https://www.dropbox.com/s/7y6ctkja7tip6pi/Ambilight-test2.mov?dl=0

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 26-09-2016 20:06 (32%)

• renedis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:58
Ben erg benieuwd of iemand mij de goede richting in kan helpen.
Heb genoeg gelezen over rPi's enz maar vraag mij af of ik die nodig heb om een DIY ambilight op te zetten.

Hardware die ik heb:
- Onkyo TXNR646 (heeft 2x HDMI out)
- Intel NUC met OpenELEC x86 (icm TVHeadend) als main TV.
- 46" televisie aan de muur

Moet ik nu enkel nog een (HDMI?) grabber en ledstrips hebben of vergeet ik iets?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Om een strip aan te sturen heb je GPIO nodig, die heeft je NUC niet verwacht ik.
Je hebt een Arduino nodig om de realtime aansturing te doen, die hang je dan met USB aan je NUC.

Waar wil je de HDMI grabber voor gebruiken als je alles via je NUC lijkt af te spelen?
Heb je nog andere bronnen waarbij je ambilight wil?
Zonder grabber is eigenlijk ideaal, dan hoef je namelijk niet te switchen tussen de OpenElec en de grabber.

Verder heb je om precies te zijn ook nog een goede 5V voeding nodig die voldoende vermogen levert voor de strip (dat gaat vrij hard met langere strips), een stuk 4 aderige kabel, en soldeertools (bout, tin, krimpkous). Ook is het handig om wat van die breadboard kabeltjes te hebben, waarmee je verbinding maakt met de pinnen op de Arduino / PI (die knip je dan af en soldeer je vast aan die 4 aderige kabel).

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 27-09-2016 11:30 (67%)

• Fietspomp86
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 10:06
Ik heb ook eindelijk m'n project gaande zoals ik het wil.
Heb eigenlijk alleen gegluurd op het forum maar goed.

Kant en klaar is mijne niet echt geweest, maar wel bijna.
Ik gebruik een Lightberry HD USB, met APA102 LED strip.
Heb in de woonkamer een HTPC gebouwd, met LibreELEC en W10 dualboot.

LibreELEC voor de films etc en W10 om te gamen natuurlijk. Dus geen grabber ertussen, maar direct de Lightberry via usb op de HTPC.

Voor Kodi had ik alles zo aan de praat, Hyperion erop en dat ging vrij soepel, config gemaakt met HyperCon.

Maar Windows 10 was een ander verhaal. Heb eerst de Lightberry gebruikt met de originele sketch (SPI based), maar dit wilde niet lekker met Prismatik of Ambibox.

Uiteindelijk (veel :/ ) te lang bezig geweest om de lightberry aan te slingeren via Fastled.
Dit is nu eindelijk gelukt na veel gezeur en nu werkt hij ook prima onder windows 10 met de laatste Prismatik van psieg (Fork van de originele).

Als mensen interesse hebben kan ik de config files en sketch wel delen hier.

Zoals op de fotos te zien is moeten de LEDs eigenlijk nog iets verder van de muur om het effect te vergroten, maar dit is al best mooi vind ik.

Het hele zootje wordt gevoed door een 20A stabiele 5V voeding.

Foto:
http://i64.tinypic.com/2j2jfvn.jpg

• alesandro_46
quote:
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:07:
[...]

Ok, komt er binnenkort aan ;)

edit: (weet niet of het zo werkt?)

RGB test video:
[video]

Stukje kleurrijke film:
[video]
Ziet er inderdaad gedetailleerder uit d:)b.
Ik heb nog even naar je eerder geposte foto gekeken, maar kan niet goed zien hoe je de hoeken hebt verbonden, gesoldeerd of met haakse koppelstukjes?

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik maak al een hele tijd gebruik van AmbiVision, maar kampte vaak toch met problemen. Zo had ik soms knipperende LED strips, of soms werkte het helemaal niet, oplossing was dan vaak AmbiVision opnieuw aan zetten, of de HDMI switch & HDMI splitter opnieuw aanzetten.

Dat is opgelost sinds ik een nieuwe HDMI > VGA connector gekocht heb. Op AliExpress kun je in de app voor coins sparen (door een keer per dag de app te openen en ergens op de kikken krijg je 16 coins) als je voldoende coins hebt kun je producten kopen voor 0,01 cent. Toen ineens zag ik een HDMI naar VGA converter, en mijn plan was om alle producten die met AmbiVision te maken hebben (HDMI Switch, HDMI splitter en HDMI > VGA converter) te gaan vervangen voor kwalitatief betere producten. De gene die ik nu heb/had is/was namelijk het goedkoopste van het goedkoopste.

Nadat ik de HDMI > VGA convertor heb vervangen worden kleuren beter weergegeven, zijn de kleuren vloeiender en werkt het geheel gewoon beter. Daarnaast kan ik nu op m'n laptop gebruik maken van de resolutie 1080 * 1920 (3D) waar dat eerst enkel 1080*1920 was (dus zonder 3D erachter). Geen idee wat het voor meerwaarde heeft maar toch :+

Anyway, mensen die problemen ervaren met AmbiVision kunnen hier dus misschien wel baat bij hebben. Dit is de HDMI > VGA converter waar ik het overheb:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.aQzIod

Moet zeggen dat hij heel soms niet werkt, maar dat ligt denk ik aan de voeding.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
alesandro_46 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:56:
[...]

Ziet er inderdaad gedetailleerder uit d:)b.
Ik heb nog even naar je eerder geposte foto gekeken, maar kan niet goed zien hoe je de hoeken hebt verbonden, gesoldeerd of met haakse koppelstukjes?
Gesoldeerd. Helaas wel dusdanig dat de draadjes over een ledje heen lopen:

• NeoFoX
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:42
Mijn voeding van mijn setup is helaas overleden na 2 jaar; doordat ik het stroom er een paar keer af gehad heb van het weekend wegens verbouwingen.

Dus ik mooi een nieuwe 5V / 7A voeding gehaald voor mijn setup; sluit ik deze aan.. gaat heel mijn led-strip als een flikkeren bij het aanzetten van de PI (regenboog effect was ook al flikkerend geen stabiele kleuren)

Ik denk dat deze voeding niet genoeg prik kan leveren om alles aan te sturen, wat mijn vorige voeding wel kan; kunnen jullie dit bevestigen? Dan ruil ik deze namelijk morgen om voor een 10A versie zodat ik alles wel weer vanuit 1 voedingsbron kan leveren.

Thanks.

- The Neo and Only -

• Fietspomp86
Hmm, heb dit ook gehad bij een chinese voeding, maar lag aan de kabel blijkbaar.
Daar zat zo'n ontstoorder in de voedingskabel (secundaire zijde) (condensator gewoon dacht ik).
Uiteindelijk met normale bedrading direct aangesloten, toen deed de voeding het wel.
Had wel de ebay-verkoper al geïnformeerd en die had een refund gedaan want volgens hem was de voeding stuk. Blijkbaar dus niet.

Heb nu zelf een andere trouwens, DX link

Vraagje trouwens, hoe hebben jullie je LEDs achter de TV?
Ik heb nu aan de muur ophangpunten, zodat de ledstrip in één keer rond gaat, en dus ook naar buiten wijst in plaats van direct naar de muur. Zo stond het in de lightberry manual maar geen idee of het beter is om ze gewoon achter op de tv te plakken en dat ze direct naar de muur schijnen? Wel even de hoekjes solderen, das geen ramp maar ik wil natuurlijk geen LED in de hoek verliezen ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het beste naar de muur schijnen denk ik, omdat als ze gewoon naar de lucht gericht zijn en niet direct op een muur er een deel van het licht verloren gaat, gezien je eigenlijk alleen ziet wat tegen de muur aan geprojecteerd wordt.

• Fietspomp86
quote:
MsG schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:27:
Je kan het beste naar de muur schijnen denk ik, omdat als ze gewoon naar de lucht gericht zijn en niet direct op een muur er een deel van het licht verloren gaat, gezien je eigenlijk alleen ziet wat tegen de muur aan geprojecteerd wordt.
Ja dat dacht ik dus zelf ook al.
Begrijp ook niet echt waarom de Lightberry manual dit zo aangeeft.
Misschien om het laagdrempelig/soldeerloos te laten.
Vanmiddag maar eens proberen :-)

Zal een paar filmpjes voor/na maken.

• TommyknockerNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:25
Dit weekend ook mijn Ambilight/Hyperion setup gemaakt.

De hardware bestaat uit een Samsung UE46F6500, Rpi 3, Apa102 strip en een Mean Well RS-75-5.

• johan1997
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:23
Zelf ben ik van plan ook van plan om mijn eigen ambilight te creëren. Nu ben ik van plan dit te gaan met mijn Raspberry Pi 2 waar openelec op geïnstalleerd staat. De volgende materialen wil ik hiervoor gaan gebruiken.

- Raspberry Pi 2 b
- Hyperion installeren in openelec op de rapi
- 2x 1 meter van deze ledstrip http://www.ebay.co.uk/itm...=1114302156204&rmvSB=true
- Voor de voeding wil graag deze gebruiken vind het zelf beetje riskant om zelf met zo'n kastje te gaan kloten:

https://www.amazon.com/NE...00MHV7576/ref=as_li_ss_tl?

waarschijnlijk ben ik nog iets vergeten maar dat merk ik vanzelf.

Nu heb ik nog een vraag ik heb ingewikkelde constructies gezien om de ambilight werkend te krijgen voor andere hdmi devices zoals de ps4, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe moet dit alles dan precies aangesloten worden. Ik zie zoveel verschillende manieren

johan1997 wijzigde deze reactie 25-10-2016 11:42 (7%)

• TommyknockerNL
  • Registratie: december 2009
quote:
johan1997 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:41:
Zelf ben ik van plan ook van plan om mijn eigen ambilight te creëren. Nu ben ik van plan dit te gaan met mijn Raspberry Pi 2 waar openelec op geïnstalleerd staat. De volgende materialen wil ik hiervoor gaan gebruiken.

- Raspberry Pi 2 b
- 2x 1 meter van deze ledstrip http://www.ebay.co.uk/itm...=1114302156204&rmvSB=true
- Voor de voeding wil graag deze gebruiken vind het zelf beetje riskant om zelf met zo'n kastje te gaan kloten:

Nu heb ik nog een vraag ik heb ingewikkelde constructies gezien om de ambilight werkend te krijgen voor andere hdmi devices zoals de ps4, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja hoe moet dit alles dan precies aangesloten worden. Ik zie zoveel verschillende manieren
Een goed begin zal zijn om even hier een kijkje te nemen: https://hyperion-project....mbilight-no-soldering.77/

Deze tutorial heb ik zelf ook gebruikt, wel wat kleine aanpassingen gedaan zoals hoekconnectoren en voeding. :)

• johan1997
quote:
TommyknockerNL schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Een goed begin zal zijn om even hier een kijkje te nemen: https://hyperion-project....mbilight-no-soldering.77/

Deze tutorial heb ik zelf ook gebruikt, wel wat kleine aanpassingen gedaan zoals hoekconnectoren en voeding. :)
dankje deze had ik nog niet gezien, maar heb jij ook ervaring met het ambilight principe voor andere hdmi devices? Heb al wat gevonden maar ik weet niet of het minder complex kan zeg maar,

Dit is wat ik tot zover gevonden heb:
http://www.instructables....nnected-to-Your/?ALLSTEPS

• alesandro_46
quote:
johan1997 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:41:

- Raspberry Pi 2 b

Wat betreft hardware heb ik nog een DC adapter tussen de voeding en de strip zitten (let erop dat je de juiste diameter voor je voeding selecteerd).

Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik voor APA102 leds gaan i.p.v. WS2801 (zie 'Which LED is the best?', CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?" en CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?". Op Aliexpress is de APA102 strip, met 60 LEDS/m te vinden voor ongeveer ¤ 10,- per meter. Mocht je voor dit type LED kiezen controleer dan ook even of de voeding nog voldoende ampère levert.

Wil je de verbindingen zelf gaan solderen of ga je gebruik maken van de hoekconnectoren zoals TommyknockerNL heeft gepost? En in je lijstje zie ik dat je 2x 1 meter kopen, wil je alleen ambilight voor de zijkanten?

Zelf heb ik Hyperion op OPENelec geïnstalleerd middels deze tutorial.

Ik weet niet of het instussen standaard in de config.txt staat, vanaf de RPI2 moet onderstaande in deze file staan:
dtparam=spi=on

Mocht je de RPI middels HDMI CEC bedienen dan is dit nog een interessante tutorial om ambilight aan/uit te kunnen zetten.

Heb zelf alleen ambilight voor de Pi, geen andere hdmi apparaten.
quote:
johan1997 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

dankje deze had ik nog niet gezien, maar heb jij ook ervaring met het ambilight principe voor andere hdmi devices? Heb al wat gevonden maar ik weet niet of het minder complex kan zeg maar,

Dit is wat ik tot zover gevonden heb:
http://www.instructables....nnected-to-Your/?ALLSTEPS
Het plaatje bij stap 7 is zoals ik heb begrepen dat ambilight via andere bronnen werkt. Het 'HDMI kastje+afstandsbediening' (centraal in dat plaatje) kan ook een receiver zijn die over meerdere HDMI ingangen beschikt.
Merk op: in deze tutorial wordt gebruik gemaakt van de WS2812B LED strip, daar heb je de Arduino voor nodig. Bij WS2801 en APA102 heb je geen Arduino nodig en kan je de LED strip rechtstreeks op de GPIO van de RPI aansluiten.

alesandro_46 wijzigde deze reactie 25-10-2016 14:08 (13%)
Reden: Quote toegevoegd

• johan1997
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Wat betreft hardware heb ik nog een DC adapter tussen de voeding en de strip zitten (let erop dat je de juiste diameter voor je voeding selecteerd).

Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik voor APA102 leds gaan i.p.v. WS2801 (zie 'Which LED is the best?', CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?" en CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?". Op Aliexpress is de APA102 strip, met 60 LEDS/m te vinden voor ongeveer ¤ 10,- per meter. Mocht je voor dit type LED kiezen controleer dan ook even of de voeding nog voldoende ampère levert.

Wil je de verbindingen zelf gaan solderen of ga je gebruik maken van de hoekconnectoren zoals TommyknockerNL heeft gepost? En in je lijstje zie ik dat je 2x 1 meter kopen, wil je alleen ambilight voor de zijkanten?

Zelf heb ik Hyperion op OPENelec geïnstalleerd middels deze tutorial.

Ik weet niet of het instussen standaard in de config.txt staat, vanaf de RPI2 moet onderstaande in deze file staan:
dtparam=spi=on

Mocht je de RPI middels HDMI CEC bedienen dan is dit nog een interessante tutorial om ambilight aan/uit te kunnen zetten.

Heb zelf alleen ambilight voor de Pi, geen andere hdmi apparaten.

[...]

Het plaatje bij stap 7 is zoals ik heb begrepen dat ambilight via andere bronnen werkt. Het 'HDMI kastje+afstandsbediening' (centraal in dat plaatje) kan ook een receiver zijn die over meerdere HDMI ingangen beschikt.
Merk op: in deze tutorial wordt gebruik gemaakt van de WS2812B LED strip, daar heb je de Arduino voor nodig. Bij WS2801 en APA102 heb je geen Arduino nodig en kan je de LED strip rechtstreeks op de GPIO van de RPI aansluiten.
Bedankt voor de uitleg. Nee ik wil niet alleen ambilight voor de zijkanten ik heb een 32 inch tv, afmetingen ongeveer 70 breed en 40 hoog, dit komt dus neer op 2,2 meter. Onderin zal er in het midden een opening zitten.
Ik denk dat ik dan inderdaad toch voor de apa102 leds bedankt voor de tip, ik was inderdaad op de hoogte dat ik voor de ws2812b de arduino nodig had vandaar dat ik voor de ws2801 had gegaan.
Ben niet van plan zelf te gaan solderen, vandaar dat ik ook ga voor de hoekstukjes ga kopen. Moet ik alleen nog effe uitzoeken hoe ik de ledjes aansluit op de gpio van de rpi althans de plaatsing van de verschillende draadjes.

En wat betreft de andere HDMI devices ga ik verder zelf nog wat zoeken i.i.g. bedankt voor de uitleg!

• johan1997
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Staat dit aangegeven welke voeding ik voor een bepaalde diameter nodig heb, heb namelijk vrij weinig ervaring met ledstrips.

• Thedr
quote:
johan1997 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Staat dit aangegeven welke voeding ik voor een bepaalde diameter nodig heb, heb namelijk vrij weinig ervaring met ledstrips.
De diameter is de dikte van het de pin, die is meestal bij 12V allemaal wel compatibel. Het aantal amperes moet je zelf even berekenen aan de hand van de specs van je strip en de lengte.

Asus X5QSF || Lenovo P2

• basssi3
  • Laatst online: 21-11 16:07

basssi3

Ondertitel

quote:
Merk op: in deze tutorial wordt gebruik gemaakt van de WS2812B LED strip, daar heb je de Arduino voor nodig.
Indien je een lvl switcher gebruikt is de arduino niet persee nodig dacht ik.

Ik heb recent een ambi light setup gemaakt voor KODI op de raspi3 en ws2812b ledjes.
Raspi + hyperion + arduino nano = makkelijk en goed te doen.

Een beknopte samenvattig:
Ik ben hier begonnen om me eigen wat in te lezen.

De Hyperion java tool neemt de configuratie en layout voor ze kiezen en ook het installeren van Hyperion op de raspi.
-ttyusb0 -Baudrate 500000 [ arduino nano ] -framegrabber aan. -xbmc optie aan.

Om geklooi met draadjes op de raspi te voorkomen heb ik een Arduino nano gebruikt en daar de 3 draadjes op geprikt.De nano gebruikt de usb uitgang van de raspi.
Op de nano een standaard fastled sketch gezet en ingevuld .
Werkte direct.

16 ledjes als test [ 2x een strip van8 ] werken zonder extra voeing op de raspi3 usb uitgang.
Vlotte overgangen,scherpe kleuren, nu al top! [ langere strips en voeding zijn onderweg ]

De android app van hyperion is ook makkelijk als de tv uit is maar je wilt wel de ambilight aan of uit zetten. [ als de raspi aan staat ]
Er is ook een webapp of chrome plugin

aanrader !

Signature

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij zijn ze vanuit Hyperion ook druk bezig met een rewrite met ingebouwde webserver lijkt het, als ik de github zo doorspit. Mis het configureren wel vanaf de TV, dus het zou mooi zijn als die config-apps ook mobiel worden danwel middels een webserver.

Semi-offtopic. Mensen die LibreELEC gebruiken? Werkt Hyperion daar in de praktijk net zo prima op? Ik overweeg een OpenELEC -> LibreELEC migratie, maar ik zie de Hyperion setup toch als wat exotischer dan de meeste OpenELEC-setups.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:52

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik heb op dit moment een Philips TV met 3 kanten ambi-light...Nu lees ik hier heel veel oplossingen die door een losse controller bijvoorbeeld door een Kodi oplossing worden aangestuurd.
Is het ook mogelijk om gebruik te maken van de HDMI uit gang van mijn nog nieuw aan te schaffen TV (wat zeer waarschijnlijk geen Philips meer gaat worden)

Kortom, het is de bedoeling van de setup dat ik van een ambi-light achtige oplossing weer te creëren die ongeacht de bron mijn muur laat kleuren ;-)

indien deze er zijn, heb je dan ook te maken met een soort van imputlag? (lopen de led's bijvoorbeeld niet achter op het beeld?)

Cogitationis poenam nemo patitur

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
Bullet NL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:41:
Ik heb op dit moment een Philips TV met 3 kanten ambi-light...Nu lees ik hier heel veel oplossingen die door een losse controller bijvoorbeeld door een Kodi oplossing worden aangestuurd.
Is het ook mogelijk om gebruik te maken van de HDMI uit gang van mijn nog nieuw aan te schaffen TV (wat zeer waarschijnlijk geen Philips meer gaat worden)

Kortom, het is de bedoeling van de setup dat ik van een ambi-light achtige oplossing weer te creëren die ongeacht de bron mijn muur laat kleuren ;-)

indien deze er zijn, heb je dan ook te maken met een soort van imputlag? (lopen de led's bijvoorbeeld niet achter op het beeld?)
Ja, zoek maar op 'hdmi' en 'grabber' in dit topic ;)

Maar er zitten wat haken en ogen aan. Door een grabber te gebruiken kan je problemen krijgen met bepaalde content (4K, HDCP). Als je een Smart TV hebt en daarmee video kijkt dan kun je dat niet capturen.

Inputlag is m.i. juist wel gewenst bij ambilight, je wilt dat het een soepele en niet te drukke gloed geeft. Heb zelf de delay op 200ms gezet.

• alesandro_46
quote:
MsG schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:11:
Volgens mij zijn ze vanuit Hyperion ook druk bezig met een rewrite met ingebouwde webserver lijkt het, als ik de github zo doorspit. Mis het configureren wel vanaf de TV, dus het zou mooi zijn als die config-apps ook mobiel worden danwel middels een webserver.

Semi-offtopic. Mensen die LibreELEC gebruiken? Werkt Hyperion daar in de praktijk net zo prima op? Ik overweeg een OpenELEC -> LibreELEC migratie, maar ik zie de Hyperion setup toch als wat exotischer dan de meeste OpenELEC-setups.
LE is voort gevloeid uit OE. Ik vermoed dat je Hyperion prima kan gebruiken op LE. Anders eerst even een backup maken van je huidige setup en dan uitproberen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
Bullet NL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:41:

Bedenk wel dat als je intern tv kijkt, zoals ik met een CI+-module dat je televisie kijken al uitsluit qua proces. Dit beeld krijg je namelijk niet extern. Of je moet een video-out of iets dergelijks hebben, maar er zijn maar heel weinig TV's die het beeld nog weer door kunnen sturen.

Inputlag hangt volgens mij ook wat af van welke ledstrip je gebruikt, het ene protocol is sneller dan de andere. Daarnaast zit vaak in Hyperion sowieso wat lag, omdat het onrustig is als de leds bijvoorbeeld 60 X per seconde kunnen wisselen, dan wordt het een aandachttrekkend geheel, terwijl het ook een beetje subtiel moet zijn vaak. Maar technisch ben je enkel gelimiteerd door de snelheid van de leds.

• Thedr
Als het goed is zou Hyperion prima moeten werken met LibreElec. Geloof zelfs dat de meeste ontwikkelaars van Hyperion er mee werken. Er zijn in het begin wat lastigheden mee geweest, maar zover ik weet zouden die opgelost moeten zijn. Moet zelf nog een keer mijn OpenElec upgraden/veranderen naar LibreElec.

Asus X5QSF || Lenovo P2

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

quote:
miicker schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:14:
Ik maak al een hele tijd gebruik van AmbiVision, maar kampte vaak toch met problemen. Zo had ik soms knipperende LED strips, of soms werkte het helemaal niet, oplossing was dan vaak AmbiVision opnieuw aan zetten, of de HDMI switch & HDMI splitter opnieuw aanzetten.

Dat is opgelost sinds ik een nieuwe HDMI > VGA connector gekocht heb. Op AliExpress kun je in de app voor coins sparen (door een keer per dag de app te openen en ergens op de kikken krijg je 16 coins) als je voldoende coins hebt kun je producten kopen voor 0,01 cent. Toen ineens zag ik een HDMI naar VGA converter, en mijn plan was om alle producten die met AmbiVision te maken hebben (HDMI Switch, HDMI splitter en HDMI > VGA converter) te gaan vervangen voor kwalitatief betere producten. De gene die ik nu heb/had is/was namelijk het goedkoopste van het goedkoopste.

Nadat ik de HDMI > VGA convertor heb vervangen worden kleuren beter weergegeven, zijn de kleuren vloeiender en werkt het geheel gewoon beter. Daarnaast kan ik nu op m'n laptop gebruik maken van de resolutie 1080 * 1920 (3D) waar dat eerst enkel 1080*1920 was (dus zonder 3D erachter). Geen idee wat het voor meerwaarde heeft maar toch :+

Anyway, mensen die problemen ervaren met AmbiVision kunnen hier dus misschien wel baat bij hebben. Dit is de HDMI > VGA converter waar ik het overheb:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.aQzIod

Moet zeggen dat hij heel soms niet werkt, maar dat ligt denk ik aan de voeding.
Jaaaaaa! Hij is nu echt perfect. Ik heb dezelfde convertor en vanmiddag nieuwe firmware erop gezet. Kleuren kloppen nu en geen geflikker meer. De leds komen nu goed overeen met de kleuren. Helemaal happy nu :)

• miicker
  • Niet online
quote:
DjVe schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:03:
[...]

Jaaaaaa! Hij is nu echt perfect. Ik heb dezelfde convertor en vanmiddag nieuwe firmware erop gezet. Kleuren kloppen nu en geen geflikker meer. De leds komen nu goed overeen met de kleuren. Helemaal happy nu :)
Leuk om te zien dat ik er ook andere(n) mee blij kan maken! :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Overigens gebruik ik de HDMI splitter van het con. pack van ambivision en fatsoenlijke vga kabel (die meegeleverd was, was echt ruk)

• waah
Hier werkt ambivision nog steeds niet lekker.
Op zich als die aanstaat is het prima. Maar als ik op bed ga, en kom s'ochtends beneden is die vaak geschakeld naar de continu-aan modus. En ik heb niet steeds trek om via de touch-toetsen dat weer terug te zetten... want die touchbende werkt vaak voor geen klap.

Iemand een idee hoe het kan dat die vanzelf schakelt? geleiding ofzo? want als het werkt ben ik er erg tevreden mee, zeker nu in de winter.

• arjentjuh
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-11 03:11
quote:
waah schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:22:
Hier werkt ambivision nog steeds niet lekker.
Op zich als die aanstaat is het prima. Maar als ik op bed ga, en kom s'ochtends beneden is die vaak geschakeld naar de continu-aan modus. En ik heb niet steeds trek om via de touch-toetsen dat weer terug te zetten... want die touchbende werkt vaak voor geen klap.

Iemand een idee hoe het kan dat die vanzelf schakelt? geleiding ofzo? want als het werkt ben ik er erg tevreden mee, zeker nu in de winter.
Vriend van mij heeft dat probleem ook. Je apparaat geeft waarschijnlijk een signaal. Bij hem komt het door zijn mediacenter als hij die er tussen uit gooit gaat de ambivision ook niet meer aan na een tijdje... Blijkbaar checkt dat ding af en toe iets en geeft hij dus kort een signaal waardoor ambivision ook weer aan gaat...

Je zou het dus daar in kunnen zoeken

A

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:34
Ik zou zelf ook graag Ambilight achter mijn monitor willen, maar ik ben op budget. Dus ik vroeg me af: werkt het ook op een Rpi Zero? En waar kan je het best goedkoop ledstrips kopen?

Wouterr

• alesandro_46
quote:
wouterg00 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:32:
Ik zou zelf ook graag Ambilight achter mijn monitor willen, maar ik ben op budget. Dus ik vroeg me af: werkt het ook op een Rpi Zero? En waar kan je het best goedkoop ledstrips kopen?
OP de Pi zero kan je zelf GPIO pinnen solderen, dus zou moeten kunnen.

Qua ledstrip denk ik dat je het beste/goedkoopste uit bent met type WS2801. (technisch gezien is de APA102 beter, maar ook duurder). Het goedkoopst vind je ze denk ik op aliexpress.com (als je via de app besteld kan je nog wat besparen), iets minder goedkoop maar mogelijk sneller geleverd: ebay.

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:34
quote:
alesandro_46 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:18:
[...]

OP de Pi zero kan je zelf GPIO pinnen solderen, dus zou moeten kunnen.

Qua ledstrip denk ik dat je het beste/goedkoopste uit bent met type WS2801. (technisch gezien is de APA102 beter, maar ook duurder). Het goedkoopst vind je ze denk ik op aliexpress.com (als je via de app besteld kan je nog wat besparen), iets minder goedkoop maar mogelijk sneller geleverd: ebay.
Thanks! Nog een vraagje, ik heb hier een 5 meter lange SMD 5050 RGB ledstrip liggen. Werkt het daar ook op (desnoods met maar één gemiddelde kleur) of kan dat niet?

Wouterr

• alesandro_46
quote:
wouterg00 schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:34:
[...]

Thanks! Nog een vraagje, ik heb hier een 5 meter lange SMD 5050 RGB ledstrip liggen. Werkt het daar ook op (desnoods met maar één gemiddelde kleur) of kan dat niet?
Ik vermoed dat dat geen addressable Led strip is, dan gaat dat niet werken.

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:33
Heb hier mijn opstelling staan aan de hand van een deze youtube film:
YouTube: NEW! DIY Ambilight Tutorial, For ANY HDMI Device! - July 2016 - EAS...

maar ik heb deze leds gekocht:
https://www.aliexpress.co...ED-Strip/32455872769.html

Nu weet ik niet welke ik naar de stroom moet toevoeren en welke naar de arduino?
Iemand van jullie die me hierbij kan helpen?

• alesandro_46
quote:
Schumi_wk schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:09:
Heb hier mijn opstelling staan aan de hand van een deze youtube film:
YouTube: NEW! DIY Ambilight Tutorial, For ANY HDMI Device! - July 2016 - EAS...

maar ik heb deze leds gekocht:
https://www.aliexpress.co...ED-Strip/32455872769.html

Nu weet ik niet welke ik naar de stroom moet toevoeren en welke naar de arduino?
Iemand van jullie die me hierbij kan helpen?
Heb zelf geen ervaring met de WS2812 Leds, maar mogelijk heb je iets aan deze tutorial op de Hyperion-project pagina.

Bij 'additional configuration' staat onderstaande link. Daar vind je een aantal afbeelding hoe je e.e.a. aan moet sluiten op de Arduino.
quote:
There are a lot of guides out there but you can use this one to get started:

http://www.tweaking4all.c...duino/arduino-ws2812-led/
Mocht dit je niet verder helpen misschien zelf even zoeken op de Hyperion-project pagina.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Google gewoon even op ws2812 pinout. GND en 5 V zijn voor de voeding, en de overige lijn is dan voor de communicatie met de raspberry. Bij sommige typen leds wordt nog aangeraden de GND ook nog te verbinden met een GND van de raspberry.

• Schumi_wk
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20:33
*O* *O* *O* *O*

Heb dit aan de praat gekregen, voor degene die dit in de toekomst willen doen, ff de links bij plaatsen.

de basis heb ik hier gehaald: https://www.youtube.com/watch?v=ZCVfZb4UoO4
de software volgens deze geïnstalleerd: http://www.instructables....perion-on-Raspberry-Pi-w/

Maar heb nu nog 1 probleem, heb een samsung ue55ks9000 en als ik de netflix app of de youtube app start dan wordt dit niet doorgestuurd naar de ambilight. Pc, tv, raspberry lukken allemaal enkel de apps van op de tv lukken niet. Denk dat het bij Proximus wel moet lukken omdat de app van netflix daar op de decoder zit en telenet heeft dat nog niet.

Voor de rest zeer tevreden heb zelfs een beetje teveel licht ga dan ook maar op 75% zetten.

Edit: Blijkbaar een gekend probleem dat de ingebouwde apps niet werken met de ambilight, jammer, hopelijk brengt telenet nu vlug een decoder uit met de app ingebouwd. (zoals proximus reeds heeft)

Schumi_wk wijzigde deze reactie 30-12-2016 18:43 (19%)

• Nelus82
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23-11 12:28
Ik kan V&A niet vinden...

SA007 wijzigde deze reactie 05-01-2017 21:44 (90%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

quote:
Schumi_wk schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:38:
*O* *O* *O* *O*

Heb dit aan de praat gekregen, voor degene die dit in de toekomst willen doen, ff de links bij plaatsen.

de basis heb ik hier gehaald: https://www.youtube.com/watch?v=ZCVfZb4UoO4
de software volgens deze geïnstalleerd: http://www.instructables....perion-on-Raspberry-Pi-w/

Maar heb nu nog 1 probleem, heb een samsung ue55ks9000 en als ik de netflix app of de youtube app start dan wordt dit niet doorgestuurd naar de ambilight. Pc, tv, raspberry lukken allemaal enkel de apps van op de tv lukken niet. Denk dat het bij Proximus wel moet lukken omdat de app van netflix daar op de decoder zit en telenet heeft dat nog niet.

Voor de rest zeer tevreden heb zelfs een beetje teveel licht ga dan ook maar op 75% zetten.

Edit: Blijkbaar een gekend probleem dat de ingebouwde apps niet werken met de ambilight, jammer, hopelijk brengt telenet nu vlug een decoder uit met de app ingebouwd. (zoals proximus reeds heeft)
Het inwendige beeld wordt natuurlijk niet meer ook nog via HDMI verstuurd. Dat vind ik ook een nadeel, maar ligt niet zozeer aan ambilight of wat dan ook, maar meer aan het gebrek aan een TV-out-achtig iets van de televisie zelf. Ik kijk zelf ook via een CI+-module televisie en niet via een losse decoder. Hierdoor zou ik televisie-beeld ook niet met de LEDjes krijgen. Heb daarom ook geen grabber en splitter en dergelijke, omdat ik toch voornamelijk films en series kijk met Kodi en het daarmee perfect werkt.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
MsG schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Ik kijk zelf ook via een CI+-module televisie en niet via een losse decoder. Hierdoor zou ik televisie-beeld ook niet met de LEDjes krijgen. Heb daarom ook geen grabber en splitter en dergelijke, omdat ik toch voornamelijk films en series kijk met Kodi en het daarmee perfect werkt.
Je hebt geen SCART uit op je tv?
Mijn HU7500 (2014 Samsung) heeft dat nog net wel en daarop wordt wel het CI+ tuner beeld op aangeboden. Smart apps en ook de Ziggo interactieve tv via de CI module idd niet helaas..
Nu SCART ook verdwenen lijkt wordt het tricky.. en voor de toekomst met 4K / UHD wordt het mogelijk nog vervelender door de HDCP 2.2 DRM die op 4K beeld zit (daarbij maakt het niet eens uit wat het beeld is, ook al is het zelf gefilmd). Dat wordt een hoop getruc met HDMI splitters / extractors om het beeld naar een grabber te krijgen met behoud van HDCP 2.2..

• MsG

MsG

Forumzwerver

Veel apps zitten ook wel in Kodi, dus als ik dan lichtjes wil kijk ik bijv. via de Uitzendinggemist app van Kodi terug ipv via m'n televisie zelf. Ietwat omslachtiger. Dat scart is wel een goede om nog eens te checken. Meestal is het scart-in namelijk.

Verrek, lees dat SCART sowieso bi-directioneel is. En de aansluiting heet ook EXT (RGB). Dat is nog wel een idee om dat eens werkend te maken. Eens kijken hoe ik dat makkelijk kan testen. Portable DVD-speler met video-in recent verkocht :'(

MsG wijzigde deze reactie 03-01-2017 16:39 (33%)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
MsG schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:28:
Veel apps zitten ook wel in Kodi, dus als ik dan lichtjes wil kijk ik bijv. via de Uitzendinggemist app van Kodi terug ipv via m'n televisie zelf. Ietwat omslachtiger. Dat scart is wel een goede om nog eens te checken. Meestal is het scart-in namelijk.

Verrek, lees dat SCART sowieso bi-directioneel is. En de aansluiting heet ook EXT (RGB). Dat is nog wel een idee om dat eens werkend te maken. Eens kijken hoe ik dat makkelijk kan testen. Portable DVD-speler met video-in recent verkocht :'(
Een grabber is niet zo duur.. ;)

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:57
Krijg nergens de nieuwe HyperCon gedownload, om de een of andere reden doet geen enkele mirror het? Meer mensen last van?

https://sourceforge.net/p...con/HyperCon.jar/download

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
Loveless85 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:26:
Krijg nergens de nieuwe HyperCon gedownload, om de een of andere reden doet geen enkele mirror het? Meer mensen last van?

https://sourceforge.net/p...con/HyperCon.jar/download
Doet het hier prima.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-11 11:57
Via IE lukte het ook, van Chrome kreeg ik geen eens een melding. Weird!

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-11 14:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

quote:
tmaniac schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:41:
[...]

Heb je een AV-Receiver? met dubbele HDMI-Out?
Dat is de setup die ik zelf op dit moment gebruik; alle video bronnen gaan mijn Receiver in en er gaan 2 HDMI kabeltjes uit, 1 naar de TV en 1 naar mijn DreamScreen.

Ook al kan je TV wel HDCP aan, als er iets in de keten zit wat dat niet kan dan moet je dus een splitter met een stripper gebruiken.
Gelukkig zijn er legio HDMI splitters te vinden die gewoon het HDCP signaal strippen.
Ik zit dus te kijken naar een dream screen als toevoeging op m'n sony android tv, maar 'k heb een aantal vragen.

Op de website van dreamscreen staat het volgende "Video Mode enhances your home theater with responsive colored LED backlights that react to whatever you are watching!"

Geven ze dus hiermee aan dat als je bijv. via je smart tv gedeelte een video of netflix checkt of via je ci+
module tv kijkt de dreamscreen z'n werk doet en de kleuren die de tv weergeeft doorstuurt naar de dreamscreen module? Of heb ik een 'input' nodig, bijv. een chromecast/ps3 of ander hdmi apparaat?

Ik ben dus op zoek naar een aftermarket ambilight die functioneert op basis van wat m'n tv weergeeft en niet zo zeer de input van hdmi apparaten. De enige input via m'n AVR is m'n pc (en m'n tv als in/output arc) en verder maak ik voornamelijk gebruik van de ingebouwde smart gedeelte van m'n tv.

Op dit moment is m'n 4k tv met een hdmi kabel aangesloten op m'n pioneer vxs 1131 op de hdmi arc out output.
Overigens heb ik op m'n AVR nog een 2e 'sub' hdmi uitgang, dus als die uitgang nodig is om de dreamscreen z'n werk te laten doen is dat uiteraard geen probleem. Jij geeft aan dat jij in je huidige setup die methode gebruikt?

Ik heb naar andere ambilight varianten gekeken, maar krijg het idee dat mijn setup niet werkt met 4k passthru 60hz 4:4:4 chroma 10 bit incl ARC en CEC support tussen m'n tv en avr zodra ik er een 'hdmi' splitter tussenzet.

Steelo wijzigde deze reactie 22-01-2017 15:41 (9%)

Ltrz,....

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-11 16:19
quote:
Steelo schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Ik zit dus te kijken naar een dream screen als toevoeging op m'n sony android tv, maar 'k heb een aantal vragen.

Op de website van dreamscreen staat het volgende "Video Mode enhances your home theater with responsive colored LED backlights that react to whatever you are watching!"

Geven ze dus hiermee aan dat als je bijv. via je smart tv gedeelte een video of netflix checkt of via je ci+
module tv kijkt de dreamscreen z'n werk doet en de kleuren die de tv weergeeft doorstuurt naar de dreamscreen module? Of heb ik een 'input' nodig, bijv. een chromecast/ps3 of ander hdmi apparaat?

Ik ben dus op zoek naar een aftermarket ambilight die functioneert op basis van wat m'n tv weergeeft en niet zo zeer de input van hdmi apparaten. De enige input via m'n AVR is m'n pc (en m'n tv als in/output arc) en verder maak ik voornamelijk gebruik van de ingebouwde smart gedeelte van m'n tv.

Op dit moment is m'n 4k tv met een hdmi kabel aangesloten op m'n pioneer vxs 1131 op de hdmi arc out output.
Overigens heb ik op m'n AVR nog een 2e 'sub' hdmi uitgang, dus als die uitgang nodig is om de dreamscreen z'n werk te laten doen is dat uiteraard geen probleem. Jij geeft aan dat jij in je huidige setup die methode gebruikt?

Ik heb naar andere ambilight varianten gekeken, maar krijg het idee dat mijn setup niet werkt met 4k passthru 60hz 4:4:4 chroma 10 bit incl ARC en CEC support tussen m'n tv en avr zodra ik er een 'hdmi' splitter tussenzet.
Je Dreamscreen heeft altijd een input nodig natuurlijk om het beeld weer te geven. Als je geen gebruik maakt van een externe bron, zal je TV het beeld moeten doorgeven aan Dreamscreen. Sommige TV's hebben een Scart-out (zoek maar even in dit topic op Scart), maar volgens mij hebben nieuwe TV's dit al niet meer en tevens is dan ook de vraag welk beeld ze wel en welk beeld ze niet doorsturen naar deze uitgang. Daarnaast is het de vraag of Scart out werkt in combinatie met HDMI-arc, maar dat is uitproberen.

Al met al heb je een externe bron nodig (je versterker in 99,9% van de gevallen hier waarschijnlijk) of je TV zelf (Scart out).

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-11 14:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Bedankt voor je info. Het is voor mij nu wel duidelijk dat het niet werkt met m'n interne ci+ tuner + smart tv apps. Ik las het net ook op het forum van dreamscreen dat het niet wordt ondersteund.
Het heeft een input signaal nodig en m'n tv is dan wel nieuw, maar heeft geen SCART out.
Het moet echt een input hebben, dus alleen voor de films en series die ik via m'n pc afspeel heeft zo'n dreamscreen wel enige nut als ik het aansluit op de 2e hdmi out van mn AVR.
Ik ging ook ff de fout in met hdmi ARC omdat het puur een wederzijdse audio passthru is en dus niet het beeld van m'n tv ook terug naar m'n avr kan sturen.

Ltrz,....

• MsG

MsG

Forumzwerver

Digitaal zou het denk ik niet eens geaccepteerd worden vanuit je TV. Protocollen als HDMI hebben HDCP-beveiliging, en als er dan een beeldstroom naar een ongeautoriseerd hobby-apparaatje zou gaan, zou het beeld op zwart gaan. Als je SCART hebt schijnt het inderdaad te kunnen. Ik wil dat zelf nog eens proberen omdat ik nog 1 SCART-aansluiting op m'n TV heb. Vraag me alleen wel af wat de televisie dan doorstuurt, voor hetzelfde geld doet m'n televisie dat ook niet bij het SMART-gedeelte.

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
Dus als ik het bovenstaande een beetje begrijp en ik kies voor Dreamscreen en vervolgens die naast de tweede HDMI (2x out, eentje met arc die bezet is naar tv) aansluit het wel goed zou moeten werken?
Zit nog te twijfelen tussen Dreamscreen en Ambivision.
Dan zou de Dreamscreen wel eenvoudiger moeten werken.

• Sa.Tan
Ik zie in dit topic trouwens ook met de gesoldeerde hoekverbindingen nogal forse draad wordt gebruikt terwijl in de ledstrips vrij iele aders lopen, heeft dit een betekenis dat deze draden nogal dik zijn?

• mduijvendijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 15:10

mduijvendijk

Flying Ruchia ^_^

Mijn apparatuur bestaat nu uit het volgende:
- Homecimema set (blu-ray + versterker in 1 apparaat)
- TV
- Steam link

Op dit moment is de homecinema set aangesloten op de arc/cec aansluiting van de TV.
De Steam link is ook aangesloten op de TV, maar zou eventueel ook via de homecinema set kunnen lopen.
Ik overweeg om een dreemscreen setje te kopen, maar als ik heb begrepen dat de bijgeleverde splitter geen arc/cec ondersteund.

Klopt dit, zo ja weet iemand ook een betaalbare splitter die hier wel geschikt voor is?

Edit:
Ik ben er inmiddels achter dat mijn TV een scart out heeft:
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

Nu loop ik echter tegen het volgende probleem aan.
De scart out lijkt alleen te werken wanneer ik via de CI+ decoder kijk.
Bij apps op de TV of input via HDMI krijg ik geen signaal op de scart aansluiting.

Nu ben ik bang dat dit een copyright beperking is, maar vragen kan natuurlijk nooit kwaad.
Heeft iemand enig idee hoe ik de apps en/of HDMI input van de TV naar de scart aansluiting kan sturen?

mduijvendijk wijzigde deze reactie 04-02-2017 15:51 (36%)

| Mijn specs | Sometimes human's are...

• Sa.Tan
Je kunt even googelen op HDMI splitter arc cec, maar weet niet wat jij betaalbaar vind.
Anders even een mail naar Dreamscreen-tv en hier even naar vragen, ik zat met hun led strippen die ik wilde wijzigen en kreeg binnen 1 dag het bevredigende antwoord.

• boppos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:42
Net kodi geupgrade op verschillende apparaten. Maar op de belangrijkste (windows kast op de TV) werk 1 add on niet: ambibox :( op andere apparaten eerst alle andere add-ons kunnen testen behalve ambibox. wel een beetje jammer dat mijn lampjes het nu niet meer doen :'(

misschien een krospost onder het nieuwsbericht van kodi 17 maar dit is toch ook wel belangrijk voor de mede ambibox gebruikers hier icm kodi

• miicker
  • Niet online
quote:
boppos schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:36:
Net kodi geupgrade op verschillende apparaten. Maar op de belangrijkste (windows kast op de TV) werk 1 add on niet: ambibox :( op andere apparaten eerst alle andere add-ons kunnen testen behalve ambibox. wel een beetje jammer dat mijn lampjes het nu niet meer doen :'(

misschien een krospost onder het nieuwsbericht van kodi 17 maar dit is toch ook wel belangrijk voor de mede ambibox gebruikers hier icm kodi
Misschien kan hier iemand je helpen:
[ervaringen] Kodi - deel XVI

• Ydroj
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-10 18:16
Iemand hier ervaring met de Dreamscreen en de Horizon box? Hier lijkt dat niet te werken nl. Het signaal komt via ds niet bij m'n tv. Zonder ds werkt horizon prima.

Ideeën?

• dearn
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:42

dearn

ArcadeWinkel.nl

quote:
Ydroj schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:56:
Iemand hier ervaring met de Dreamscreen en de Horizon box? Hier lijkt dat niet te werken nl. Het signaal komt via ds niet bij m'n tv. Zonder ds werkt horizon prima.

Ideeën?
Werkt hier goed. Ik heb de horizon wel aan een Denon AVR hangen, de output HDMI van de AVR gaat naar de HDMI splitter van de DS en naar de TV.

Houdt zich bezig met arcade projectjes :-) | ArcadeWinkel.nl

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken ......

quote:
boppos schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:36:

Ik wil er toch even op ingaan hier omdat de "oplossing" mogelijk buiten Kodi ligt voor dit probleem. Ik heb nooit de addon binnen Kodi gebruikt maar gebruikte de stand-alone software van Ambibox zelf. Dus configureren via de desktop en dan laten gebruiken door die programma's die er ook mee wilden werken. Dat ging, toen ik mijn "Ambilight" setup nog in gebruik had (op mijn vorige TV), probleemloos met Kodi en MediaPortal, zonder daarvoor iets binnen beide media-pakketten te moeten installeren/activeren.

Dus...., heb je i.p.v. de Kodi Ambibox addon ook al het aparte programma geprobeerd, zonder de addon actief te hebben binnen Kodi?

héél Holland bakt, maar half Holland bakt er niets van

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*