DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste
Acties:
  • 649.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
hardware-lover schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Ik wil er toch even op ingaan hier omdat de "oplossing" mogelijk buiten Kodi ligt voor dit probleem. Ik heb nooit de addon binnen Kodi gebruikt maar gebruikte de stand-alone software van Ambibox zelf. Dus configureren via de desktop en dan laten gebruiken door die programma's die er ook mee wilden werken. Dat ging, toen ik mijn "Ambilight" setup nog in gebruik had (op mijn vorige TV), probleemloos met Kodi en MediaPortal, zonder daarvoor iets binnen beide media-pakketten te moeten installeren/activeren.

Dus...., heb je i.p.v. de Kodi Ambibox addon ook al het aparte programma geprobeerd, zonder de addon actief te hebben binnen Kodi?
Ik had de ambibox add on draaien in kodi. Deze pakt alleen het video signaal volgens mij om door te geven aan ambibox zodat daarmee de kleuren van de leds alleen op de video zitten en niet het volledige beeld met ondertiteling enzo. Verbinding met ambibox wordt elke keer gestart als ik een video start. Maar nu blijven de leds dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

boppos schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:17:
[...]
Ik had de ambibox add on draaien in kodi. Deze pakt alleen het video signaal volgens mij om door te geven aan ambibox zodat daarmee de kleuren van de leds alleen op de video zitten en niet het volledige beeld met ondertiteling enzo. Verbinding met ambibox wordt elke keer gestart als ik een video start. Maar nu blijven de leds dus uit.
Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat ik heb geschreven? Ik heb het over het gebruiken van de stand-alone oplossing van de Ambibox software, en niet een addon binnen Kodi, MediaPortal, enz.
Deze start dan tegelijk met Windows en draait op de achtergrond en is meteen actief, dus ook met andere programma's.

Dus een installeerbare versie van de Ambibox software, die ook apart geconfigureerd kan worden, ook v.w.b. de vlakken die gescanned moeten worden. Allemaal naar wens in te stellen en ook geschikt voor diverse "ambilight" hardware.

http://www.ambibox.ru/en/index.php/Download_AmbiBox en dan; http://ambibox.ru/ambibox_downloads/AmbiBox_setup_2.1.7.zip

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
hardware-lover schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:09:
[...]

Volgens mij heb je niet helemaal begrepen wat ik heb geschreven? Ik heb het over het gebruiken van de stand-alone oplossing van de Ambibox software, en niet een addon binnen Kodi, MediaPortal, enz.
Deze start dan tegelijk met Windows en draait op de achtergrond en is meteen actief, dus ook met andere programma's.

Dus een installeerbare versie van de Ambibox software, die ook apart geconfigureerd kan worden, ook v.w.b. de vlakken die gescanned moeten worden. Allemaal naar wens in te stellen en ook geschikt voor diverse "ambilight" hardware.

http://www.ambibox.ru/en/index.php/Download_AmbiBox en dan; http://ambibox.ru/ambibox_downloads/AmbiBox_setup_2.1.7.zip
Zoals jij beschrijft had ik het begrepen, maar ik wil niet dat ambibox (die software waar jij naar linkt) iets doet als er geen video wordt afgespeeld. Die software draait ook hier en die ontvangt dus van de ambibox addon alleen een render van het video beeld binnen kodi. Niet van het hele scherm vlak of van overige zaken. Ik ga nog eens zoeken in instellingen in ambibox naar wat instellingen om iets te vinden waar jij het over hebt.

Ik heb dus een profiel in het programma ambibox waar hij bij method of screencapture "XBMC direct" weergeeft. Alles volgens deze wiki http://kodi.wiki/view/Add-on:AmbiBox Ambibox stuurd het via de adalight manier aan. Een arduino met leds, exacte type weet ik niet meer maar het heeft sinds 2013/2014 gewerkt. Nu met kodi 17 dus ineens niet meer :(

Als ik het over ambibox heb dan heb ik het dus over de software die in windows draait! De addon is dus alleen een doorgeefluik naar die software.

[ Voor 4% gewijzigd door boppos op 11-02-2017 16:54 ]

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Vraagje, ik zie overal dat het door middel van splitters / usb grabbers mogelijk wordt om bij het gebruik van HDMI devices de kleuren van de leds te laten bepalen. Nou heb ik een smart tv met Netflix als App en ben ik dus ook erg benieuwd of ik zonder HDMI device ook de leds aan kan sturen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:18
Harmen070 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:22:
Vraagje, ik zie overal dat het door middel van splitters / usb grabbers mogelijk wordt om bij het gebruik van HDMI devices de kleuren van de leds te laten bepalen. Nou heb ik een smart tv met Netflix als App en ben ik dus ook erg benieuwd of ik zonder HDMI device ook de leds aan kan sturen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Nope, dit is over het algemeen niet mogelijk. Zoek anders in dit draadje even, dan vind je de vergelijkbare vragen meermaals langskomen. Goedkoopste oplossing is om een Chromecast te halen (35 euro?), dan heb je wel Netflix via een HDMI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578778

Heb sinds een aantal maanden mijn Dreamscreen naar tevredenheid in gebruik.

Nu heb ik onlangs van Dreamscreen een nieuwe dongle met voeding ontvangen.

Heeft iemand een idee hoe ik die als basis kan gebruiken voor een DIY set-upje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MzPte72GsWpuVbpStpGFBPJy/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OIH1Hjw4iovXRlkwB218Q7tR/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RZjQXMvsP9lo05IigtpJDvCF/thumb.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 578778 op 12-03-2017 12:48 . Reden: foto aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Wat is heden ten dage nu het beste (en enigszins betaalbare) alternatief voor een foolproof ambilight oplossing op een niet Philips Tv? Lightberry complete HDMI set ziet er goed uit, maar is (tijdelijk?) niet meer leverbaar. Het alternatief Dreamscreen zie ik ook regelmatig voorbij komen.

Werken met 'tussenoplossingen' als een Arduino of Raspberry's gaat het hier niet worden.

Is de ene (veel) beter dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:18
ThunderStorm schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:08:
Wat is heden ten dage nu het beste (en enigszins betaalbare) alternatief voor een foolproof ambilight oplossing op een niet Philips Tv? Lightberry complete HDMI set ziet er goed uit, maar is (tijdelijk?) niet meer leverbaar. Het alternatief Dreamscreen zie ik ook regelmatig voorbij komen.

Werken met 'tussenoplossingen' als een Arduino of Raspberry's gaat het hier niet worden.

Is de ene (veel) beter dan de andere?
Dreamscreen werkt sowieso 100% foolproof. Goed, betrouwbaar, nooit problemen mee gehad, gebruik het sinds dag 1. Lightberry is een iets ouder systeem, welke (toentertijd) wat extra kastjes nodig had om een goed HDMI signaal binnen te krijgen.

Wel een maar: Dreamscrean werkt momenteel niet/slecht met 4K. Hier komt binnenkort wel een nieuwe hardware voor uit, volgens mij. Ik heb me er verder nooit in verdiept, omdat ik sowieso maar 1080p doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14
Heb er zojuist eentje besteld. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Led- tv hangt hier slechts ca. 3 cm van de muur dus zal de ledjes wel een beetje schuin moeten richten om een goed effect op de muur te krijgen. Hoe ver hebben jullie de tv van de muur om een optimaal effect te krijgen? Je flatcscreen verder uit de muur plaatsen voor een beter effect is ook wel beetje duf als je eerst zo dun mogelijke beugel hebt uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben ook begonnen met mijn diy ambilight m.b.v. deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=ZCVfZb4UoO4, maar het lukt nog niet helemaal.

Ik gebruikte van die L-connectors maar daarmee liep bij het opstarten het gele patroon alleen langs de onderste ledstrip, en soms langs de linker strip maar het kwam niet bij de bovenste en de rechter strip. Die deden het nooit.
Na wat prutsen met de hoekconnectors was het startpatroon niet geel meer maar het had juist allemaal verschillende kleuren.
Toen heb ik de L-connectors er maar af gehaald en heb ik de hoeken gesoldeerd. Nu loopt het opstart patroon wel iets verder, maar het komt nog niet helemaal rond. Het komt tot ongeveer 3/4 van de bovenste strip. En het heeft nu ook nog allemaal verschillende kleuren.

Kan iemand me misschien op weg helpen om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:01

MsG

Forumzwerver

ThunderStorm schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:45:
Heb er zojuist eentje besteld. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Led- tv hangt hier slechts ca. 3 cm van de muur dus zal de ledjes wel een beetje schuin moeten richten om een goed effect op de muur te krijgen. Hoe ver hebben jullie de tv van de muur om een optimaal effect te krijgen? Je flatcscreen verder uit de muur plaatsen voor een beter effect is ook wel beetje duf als je eerst zo dun mogelijke beugel hebt uitgezocht.
Je wilt het ook niet te ver weg denk ik, want dan projecteert het licht van de led nergens op en zie je het alleen als je direct naar het ledje zou kunnen kijken. Dicht op de muur is dan juist goed. Maar zorg inderdaad dat het licht vooral een beetje aan de buitenranden zichtbaar is, dus de ledstrip niet te ver naar het midden van de TV doen.

Ik haal de 3CM niet, ik zit denk ik op 10-15cm.
jurk738 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:52:
Ik ben ook begonnen met mijn diy ambilight m.b.v. deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=ZCVfZb4UoO4, maar het lukt nog niet helemaal.

Ik gebruikte van die L-connectors maar daarmee liep bij het opstarten het gele patroon alleen langs de onderste ledstrip, en soms langs de linker strip maar het kwam niet bij de bovenste en de rechter strip. Die deden het nooit.
Na wat prutsen met de hoekconnectors was het startpatroon niet geel meer maar het had juist allemaal verschillende kleuren.
Toen heb ik de L-connectors er maar af gehaald en heb ik de hoeken gesoldeerd. Nu loopt het opstart patroon wel iets verder, maar het komt nog niet helemaal rond. Het komt tot ongeveer 3/4 van de bovenste strip. En het heeft nu ook nog allemaal verschillende kleuren.

Kan iemand me misschien op weg helpen om dit te fixen?
Welke ledstrip-variant heb je? Die L-connectors schijnen niet voor elke ledstrip te werken, aangezien het aantal aansluitingen niet altijd overeenkomt. Eenvoudig met een multimeter te meten natuurlijk. denk ook aan de 'stroom'richting van de led. Er staat een pijl op de ledstrip welke kant hij moet vanaf de bron. Wellicht 1 strip verkeerd om?

Heb je de ground van de stroomadapter ook nog verbonden met de Raspberry of wat je ook gebruikt (hoe meer je noemt hoe accurater, dat hele filmpje ga ik niet kijken ;-))

Gister Hercules (1997) eens gezien, en dan ontdek je weer hoe mooi het erbij is. Bij veel series en normale speelfilms vind ik het een beetje een gimmick, maar bij animatiefilms met relatief weinig verschillende kleuren in beeld en sterke contrasten vind ik het echt heel mooi.

[ Voor 48% gewijzigd door MsG op 18-03-2017 18:19 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:13:
[...]

Welke ledstrip-variant heb je? Die L-connectors schijnen niet voor elke ledstrip te werken, aangezien het aantal aansluitingen niet altijd overeenkomt. Eenvoudig met een multimeter te meten natuurlijk. denk ook aan de 'stroom'richting van de led. Er staat een pijl op de ledstrip welke kant hij moet vanaf de bron. Wellicht 1 strip verkeerd om?

Heb je de ground van de stroomadapter ook nog verbonden met de Raspberry of wat je ook gebruikt (hoe meer je noemt hoe accurater, dat hele filmpje ga ik niet kijken ;-))
Ik heb een WS2812B strip. De pijlen staan in de juiste richting. Bij een paar keer de RP opnieuw opstarten kwam het startpatroon soms tot ~halverwege de rechter strip. Maar niet tot het eind, en de kleur is niet geel maar 'multicolor'.
De ground van de voeding heb ik idd verbonden met de ground van de Arduino Uno.

Wat zou ik kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je voeding kan wel genoeg ampère leveren? Ik zou de connectie even met een multimeter doormeten op continuïteit/weerstand

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

jurk738 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Ik heb een WS2812B strip. De pijlen staan in de juiste richting. Bij een paar keer de RP opnieuw opstarten kwam het startpatroon soms tot ~halverwege de rechter strip. Maar niet tot het eind, en de kleur is niet geel maar 'multicolor'.
De ground van de voeding heb ik idd verbonden met de ground van de Arduino Uno.

Wat zou ik kunnen testen?
Andere kant van de strip ook verbonden met de voeding? Anders krijgt het einde te weinig spanning, waardoor de kleuren niet goed overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:35:
Je voeding kan wel genoeg ampère leveren? Ik zou de connectie even met een multimeter doormeten op continuïteit/weerstand
Oeps, ik had niet op het vermogen gelet. Als ik het nareken dan kan mijn voeding duidelijk niet genoeg leveren. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja daar moet je wel mee uitkijken, ampère wordt gewoon gegeven totdat het ding zo heet wordt dat hij stuk gaat. Voor de veiligheid kan je het beste voor elke RGB led 60mA rekenen, 20mA per kleur.

Ik zit zelf eigenlijk ook te laag, heb 24 + 24 + 14 + 14 = 76 leds * 60mA = 4,56 Ampere. Terwijl ik maar een 2 Ampere voeding er aan heb hangen, omdat het anders meteen zo'n dure reuzenvoeding werd.

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 18-03-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik heb het aantal leds teruggebracht zodat het gevraagde vermogen netjes bij de specs van de voeding past. En ik heb de Arduino en Hyperion ge-updatet met de nieuwe aantallen leds.
De L-connectors gaven wat dubieuze doormeet-resultaten. Dus ik heb de strips op de hoeken aan elkaar gesoldeerd, en de doormeet-resultaten zien er nu goed uit.

Echter, het eindresultaat is nog hetzelfde: Als ik de pi opstart dan begint na ~20s het opstart patroon waarbij de leds niet in geel oplichten maar in 'multicolor' en het patroon stopt ~halverwege de rechter strip.

Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Je hebt geen SCART uit op je tv?
Mijn HU7500 (2014 Samsung) heeft dat nog net wel en daarop wordt wel het CI+ tuner beeld op aangeboden. Smart apps en ook de Ziggo interactieve tv via de CI module idd niet helaas..
Nu SCART ook verdwenen lijkt wordt het tricky.. en voor de toekomst met 4K / UHD wordt het mogelijk nog vervelender door de HDCP 2.2 DRM die op 4K beeld zit (daarbij maakt het niet eens uit wat het beeld is, ook al is het zelf gefilmd). Dat wordt een hoop getruc met HDMI splitters / extractors om het beeld naar een grabber te krijgen met behoud van HDCP 2.2..
Hier even mee lopen pielen net, met wat kringloopscartkabels en een video grabber. Zo krijg ik inderdaad mijn televisiebeeld naar de grabber toe. Dat biedt eventueel leuke opties voor wanneer ik gewoon TV kijk. Helaas geeft hij echt alleen het tuner-beeld door, en niet per se het daadwerkelijke beeld wat ik zie. Stel ik zit op een HDMI source in Kodi iets te kijken, dan is het beeld wat over de scart wordt doorgestuurd het tunerbeeld, die onderwater dus gewoon nog de zender doorgeeft die je vóórdat je naar een HDMI-bron ging ook keek.

Dan zou Hyperion wel moeten detecteren dat als ik een film aanzet in Kodi, dat hij dan weer de softwarematige internegrabbing gebruikt. En wanneer ik daadwerkelijk TV kijk hij hierbij de lichtjes toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Op Marktplaats heb ik een Lightberry HD kit kunnen scoren met daarbij een USB Level Converter, in plaats van de GPIO versie.

Helaas blijkt het toch niet te functioneren.
De LED-strip heeft waarschijnlijk last van een 'kabelbreuk', daar de gehele ledstrip wel te verstaan eenmaal is opgelicht, maar daarna enkel nog maar 1/3. Als ik op een bepaald punt, waar is gesoldeerd, druk zet, dan brand het ledje op dat punt. Laat ik het los, dan gaat ook het ledje weer uit. Zou het zinvol zijn dit stuk er tussenuit te knippen de de overige stukken weer aan elkaar te solderen?

Daarnaast lijkt ook de USB Level Converter niet te werken, daar deze ervoor zorgt dat er een X aantal leds gaat flikkeren, maar ook lijkt de converter geen signaal te ontvangen of door te geven aan de leds.

Dit is de config die ik gebruik:
// Automatically generated configuration file for 'Hyperion daemon'
// Generated by: HyperCon (The Hyperion deamon configuration file builder

{
/// Device configuration contains the following fields:
/// * 'name' : The user friendly name of the device (only used for display purposes)
/// * 'type' : The type of the device or leds (known types for now are 'ws2801', 'ldp8806',
/// 'lpd6803', 'sedu', 'adalight', 'lightpack', 'test' and 'none')
/// * 'output' : The output specification depends on selected device. This can for example be the
/// device specifier, device serial number, or the output file name
/// * 'rate' : The baudrate of the output to the device
/// * 'colorOrder' : The order of the color bytes ('rgb', 'rbg', 'bgr', etc.).
"device": {
"type": "adalight",
"name": "MyPi",
"colorOrder": "rgb",
"output": "/dev/ttyACM0"
},

/// Color manipulation configuration used to tune the output colors to specific surroundings.
/// The configuration contains a list of color-transforms. Each transform contains the
/// following fields:
/// * 'id' : The unique identifier of the color transformation (eg 'device_1') /// * 'leds' : The indices (or index ranges) of the leds to which this color transform applies
/// (eg '0-5, 9, 11, 12-17'). The indices are zero based. /// * 'hsv' : The manipulation in the Hue-Saturation-Value color domain with the following
/// tuning parameters:
/// - 'saturationGain' The gain adjustement of the saturation
/// - 'valueGain' The gain adjustement of the value
/// * 'red'/'green'/'blue' : The manipulation in the Red-Green-Blue color domain with the
/// following tuning parameters for each channel:
/// - 'threshold' The minimum required input value for the channel to be on
/// (else zero)
/// - 'gamma' The gamma-curve correction factor
/// - 'blacklevel' The lowest possible value (when the channel is black)
/// - 'whitelevel' The highest possible value (when the channel is white)
///
/// Next to the list with color transforms there is also a smoothing option.
/// * 'smoothing' : Smoothing of the colors in the time-domain with the following tuning
/// parameters:
/// - 'type' The type of smoothing algorithm ('linear' or 'none')
/// - 'time_ms' The time constant for smoothing algorithm in milliseconds
/// - 'updateFrequency' The update frequency of the leds in Hz
"color" :
{
"transform" :
[
{
"id" : "default",
"leds" : "*",
"hsv" :
{
"saturationGain" : 2.0000,
"valueGain" : 1.5000
},
"red" :
{
"threshold" : 0.2000,
"gamma" : 2.0000,
"blacklevel" : 0.0000,
"whitelevel" : 1.0000
},
"green" :
{
"whitelevel" : 0.8000
},
"blue" :
{
"whitelevel" : 0.5000
}
}
],
"smoothing" :
{
"type" : "linear",
"time_ms" : 100,
"updateFrequency" : 25.0000
}
},

/// The configuration for each individual led. This contains the specification of the area
/// averaged of an input image for each led to determine its color. Each item in the list
/// contains the following fields:
/// * index: The index of the led. This determines its location in the string of leds; zero
/// being the first led.
/// * hscan: The fractional part of the image along the horizontal used for the averaging
/// (minimum and maximum inclusive)
/// * vscan: The fractional part of the image along the vertical used for the averaging
/// (minimum and maximum inclusive)
"leds" :
[
{
"index" : 0,
"hscan" : { "minimum" : 0.5185, "maximum" : 0.5556 },
"vscan" : { "minimum" : 0.9200, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 1,
"hscan" : { "minimum" : 0.5556, "maximum" : 0.5926 },
},
{
"index" : 2,
"hscan" : { "minimum" : 0.5926, "maximum" : 0.6296 },
},
{
"index" : 3,
"hscan" : { "minimum" : 0.6296, "maximum" : 0.6667 },
},
{
"index" : 4,
"hscan" : { "minimum" : 0.6667, "maximum" : 0.7037 },
},
{
"index" : 5,
"hscan" : { "minimum" : 0.7037, "maximum" : 0.7407 },
},
{
"index" : 6,
"hscan" : { "minimum" : 0.7407, "maximum" : 0.7778 },
},
{
"index" : 7,
"hscan" : { "minimum" : 0.7778, "maximum" : 0.8148 },
},
{
"index" : 8,
"hscan" : { "minimum" : 0.8148, "maximum" : 0.8519 },
},
{
"index" : 9,
"hscan" : { "minimum" : 0.8519, "maximum" : 0.8889 },
},
{
"index" : 10,
"hscan" : { "minimum" : 0.8889, "maximum" : 0.9259 },
},
{
"index" : 11,
"hscan" : { "minimum" : 0.9259, "maximum" : 0.9630 },
},
{
"index" : 12,
"hscan" : { "minimum" : 0.9630, "maximum" : 1.0000 },
},
{
"index" : 13,
"hscan" : { "minimum" : 0.9500, "maximum" : 1.0000 },
},
{
"index" : 14,
"vscan" : { "minimum" : 0.9286, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 15,
"vscan" : { "minimum" : 0.8571, "maximum" : 0.9286 }
},
{
"index" : 16,
"vscan" : { "minimum" : 0.7857, "maximum" : 0.8571 }
},
{
"index" : 17,
"vscan" : { "minimum" : 0.7143, "maximum" : 0.7857 }
},
{
"index" : 18,
"vscan" : { "minimum" : 0.6429, "maximum" : 0.7143 }
},
{
"index" : 19,
"vscan" : { "minimum" : 0.5714, "maximum" : 0.6429 }
},
{
"index" : 20,
"vscan" : { "minimum" : 0.5000, "maximum" : 0.5714 }
},
{
"index" : 21,
"vscan" : { "minimum" : 0.4286, "maximum" : 0.5000 }
},
{
"index" : 22,
"vscan" : { "minimum" : 0.3571, "maximum" : 0.4286 }
},
{
"index" : 23,
"vscan" : { "minimum" : 0.2857, "maximum" : 0.3571 }
},
{
"index" : 24,
"vscan" : { "minimum" : 0.2143, "maximum" : 0.2857 }
},
{
"index" : 25,
"vscan" : { "minimum" : 0.1429, "maximum" : 0.2143 }
},
{
"index" : 26,
"vscan" : { "minimum" : 0.0714, "maximum" : 0.1429 }
},
{
"index" : 27,
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0714 }
},
{
"index" : 28,
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0800 }
},
{
"index" : 29,
"hscan" : { "minimum" : 0.9630, "maximum" : 1.0000 },
},
{
"index" : 30,
"hscan" : { "minimum" : 0.9259, "maximum" : 0.9630 },
},
{
"index" : 31,
"hscan" : { "minimum" : 0.8889, "maximum" : 0.9259 },
},
{
"index" : 32,
"hscan" : { "minimum" : 0.8519, "maximum" : 0.8889 },
},
{
"index" : 33,
"hscan" : { "minimum" : 0.8148, "maximum" : 0.8519 },
},
{
"index" : 34,
"hscan" : { "minimum" : 0.7778, "maximum" : 0.8148 },
},
{
"index" : 35,
"hscan" : { "minimum" : 0.7407, "maximum" : 0.7778 },
},
{
"index" : 36,
"hscan" : { "minimum" : 0.7037, "maximum" : 0.7407 },
},
{
"index" : 37,
"hscan" : { "minimum" : 0.6667, "maximum" : 0.7037 },
},
{
"index" : 38,
"hscan" : { "minimum" : 0.6296, "maximum" : 0.6667 },
},
{
"index" : 39,
"hscan" : { "minimum" : 0.5926, "maximum" : 0.6296 },
},
{
"index" : 40,
"hscan" : { "minimum" : 0.5556, "maximum" : 0.5926 },
},
{
"index" : 41,
"hscan" : { "minimum" : 0.5185, "maximum" : 0.5556 },
},
{
"index" : 42,
"hscan" : { "minimum" : 0.4815, "maximum" : 0.5185 },
},
{
"index" : 43,
"hscan" : { "minimum" : 0.4444, "maximum" : 0.4815 },
},
{
"index" : 44,
"hscan" : { "minimum" : 0.4074, "maximum" : 0.4444 },
},
{
"index" : 45,
"hscan" : { "minimum" : 0.3704, "maximum" : 0.4074 },
},
{
"index" : 46,
"hscan" : { "minimum" : 0.3333, "maximum" : 0.3704 },
},
{
"index" : 47,
"hscan" : { "minimum" : 0.2963, "maximum" : 0.3333 },
},
{
"index" : 48,
"hscan" : { "minimum" : 0.2593, "maximum" : 0.2963 },
},
{
"index" : 49,
"hscan" : { "minimum" : 0.2222, "maximum" : 0.2593 },
},
{
"index" : 50,
"hscan" : { "minimum" : 0.1852, "maximum" : 0.2222 },
},
{
"index" : 51,
"hscan" : { "minimum" : 0.1481, "maximum" : 0.1852 },
},
{
"index" : 52,
"hscan" : { "minimum" : 0.1111, "maximum" : 0.1481 },
},
{
"index" : 53,
"hscan" : { "minimum" : 0.0741, "maximum" : 0.1111 },
},
{
"index" : 54,
"hscan" : { "minimum" : 0.0370, "maximum" : 0.0741 },
},
{
"index" : 55,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0370 },
},
{
"index" : 56,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0500 },
},
{
"index" : 57,
"vscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0714 }
},
{
"index" : 58,
"vscan" : { "minimum" : 0.0714, "maximum" : 0.1429 }
},
{
"index" : 59,
"vscan" : { "minimum" : 0.1429, "maximum" : 0.2143 }
},
{
"index" : 60,
"vscan" : { "minimum" : 0.2143, "maximum" : 0.2857 }
},
{
"index" : 61,
"vscan" : { "minimum" : 0.2857, "maximum" : 0.3571 }
},
{
"index" : 62,
"vscan" : { "minimum" : 0.3571, "maximum" : 0.4286 }
},
{
"index" : 63,
"vscan" : { "minimum" : 0.4286, "maximum" : 0.5000 }
},
{
"index" : 64,
"vscan" : { "minimum" : 0.5000, "maximum" : 0.5714 }
},
{
"index" : 65,
"vscan" : { "minimum" : 0.5714, "maximum" : 0.6429 }
},
{
"index" : 66,
"vscan" : { "minimum" : 0.6429, "maximum" : 0.7143 }
},
{
"index" : 67,
"vscan" : { "minimum" : 0.7143, "maximum" : 0.7857 }
},
{
"index" : 68,
"vscan" : { "minimum" : 0.7857, "maximum" : 0.8571 }
},
{
"index" : 69,
"vscan" : { "minimum" : 0.8571, "maximum" : 0.9286 }
},
{
"index" : 70,
"vscan" : { "minimum" : 0.9286, "maximum" : 1.0000 }
},
{
"index" : 71,
},
{
"index" : 72,
"hscan" : { "minimum" : 0.0000, "maximum" : 0.0370 },
},
{
"index" : 73,
"hscan" : { "minimum" : 0.0370, "maximum" : 0.0741 },
},
{
"index" : 74,
"hscan" : { "minimum" : 0.0741, "maximum" : 0.1111 },
},
{
"index" : 75,
"hscan" : { "minimum" : 0.1111, "maximum" : 0.1481 },
},
{
"index" : 76,
"hscan" : { "minimum" : 0.1481, "maximum" : 0.1852 },
},
{
"index" : 77,
"hscan" : { "minimum" : 0.1852, "maximum" : 0.2222 },
},
{
"index" : 78,
"hscan" : { "minimum" : 0.2222, "maximum" : 0.2593 },
},
{
"index" : 79,
"hscan" : { "minimum" : 0.2593, "maximum" : 0.2963 },
},
{
"index" : 80,
"hscan" : { "minimum" : 0.2963, "maximum" : 0.3333 },
},
{
"index" : 81,
"hscan" : { "minimum" : 0.3333, "maximum" : 0.3704 },
},
{
"index" : 82,
"hscan" : { "minimum" : 0.3704, "maximum" : 0.4074 },
},
{
"index" : 83,
"hscan" : { "minimum" : 0.4074, "maximum" : 0.4444 },
},
{
"index" : 84,
"hscan" : { "minimum" : 0.4444, "maximum" : 0.4815 },
},
{
"index" : 85,
"hscan" : { "minimum" : 0.4815, "maximum" : 0.5185 },
}

],

/// The black border configuration, contains the following items:
/// * enable : true if the detector should be activated
/// * threshold : Value below which a pixel is regarded as black (value between 0.0 and 1.0)
"blackborderdetector" :
{
"enable" : true,
"threshold" : 0.2
},

/// The configuration of the effect engine, contains the following items:
/// * paths : An array with absolute location(s) of directories with effects
/// * bootsequence : The effect selected as 'boot sequence'
"effects" :
{
"paths" :
[
"/storage/hyperion/effects"
]
},

"bootsequence" :
{
"effect" : "Rainbow swirl fast",
"duration_ms" : 5000
},

/// The configuration for the frame-grabber, contains the following items:
/// * width : The width of the grabbed frames [pixels]
/// * height : The height of the grabbed frames [pixels]
/// * frequency_Hz : The frequency of the frame grab [Hz]
// "framegrabber" :
// {
// "width" : 64,
// "height" : 64,
// "frequency_Hz" : 10.0
// },

/// The configuration of the XBMC connection used to enable and disable the frame-grabber. Contains the following fields:
/// * xbmcAddress : The IP address of the XBMC-host
/// * xbmcTcpPort : The TCP-port of the XBMC-server
/// * grabVideo : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during video playback
/// * grabPictures : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during picture show
/// * grabAudio : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) during audio playback
/// * grabMenu : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) in the XBMC menu
/// * grabScreensaver : Flag indicating that the frame-grabber is on(true) when XBMC is on screensaver
/// * enable3DDetection : Flag indicating that the frame-grabber should switch to a 3D compatible modus if a 3D video is playing
// "xbmcVideoChecker" :
// {
// "xbmcAddress" : "127.0.0.1",
// "xbmcTcpPort" : 9090,
// "grabVideo" : true,
// "grabPictures" : true,
// "grabAudio" : true,
// "grabMenu" : false,
// "grabScreensaver" : true,
// "enable3DDetection" : true
// },

/// The configuration of the Json server which enables the json remote interface
/// * port : Port at which the json server is started
// "jsonServer" :
// {
// "port" : 19444
// },

/// The configuration of the Proto server which enables the protobuffer remote interface
/// * port : Port at which the protobuffer server is started
// "protoServer" :
// {
// "port" : 19445
// },

/// The configuration of the boblight server which enables the boblight remote interface
/// * port : Port at which the boblight server is started
// "boblightServer" :
// {
// "port" : 19333
// },

"endOfJson" : "endOfJson"
}
edit: Foto van gedeeltelijk werkende ledstrip:
Naast de wit brandende led zijn soldeerpunten te zien. Op deze plek gaat het volgens mij mis.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G7cK8he.jpg

Foto van ledstrip toen die een moment volledig licht gaf
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RnrlbX0.jpg
Een gedeelte van de leds waren zwak, maar na wat instellingen veranderen, werd het al wel beter.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dennisk. schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:18:
[knip]
Helaas blijkt het toch niet te functioneren.
De LED-strip heeft waarschijnlijk last van een 'kabelbreuk', daar de gehele ledstrip wel te verstaan eenmaal is opgelicht, maar daarna enkel nog maar 1/3. Als ik op een bepaald punt, waar is gesoldeerd, druk zet, dan brand het ledje op dat punt. Laat ik het los, dan gaat ook het ledje weer uit. Zou het zinvol zijn dit stuk er tussenuit te knippen de de overige stukken weer aan elkaar te solderen?

[knip]
Dat heb ik met een goedwerkende setup ook, indien ik bij LED's uit op een bepaalde plek van de strip druk dan gaan daar ook één of meerdere ledjes zwakjes branden. Op zich zegt dat dus niet zoveel over wel of niet goed werken of een breuk in een kabel/strip.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

MsG schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:31:
[...]

Hier even mee lopen pielen net, met wat kringloopscartkabels en een video grabber. Zo krijg ik inderdaad mijn televisiebeeld naar de grabber toe. Dat biedt eventueel leuke opties voor wanneer ik gewoon TV kijk. Helaas geeft hij echt alleen het tuner-beeld door, en niet per se het daadwerkelijke beeld wat ik zie. Stel ik zit op een HDMI source in Kodi iets te kijken, dan is het beeld wat over de scart wordt doorgestuurd het tunerbeeld, die onderwater dus gewoon nog de zender doorgeeft die je vóórdat je naar een HDMI-bron ging ook keek.

Dan zou Hyperion wel moeten detecteren dat als ik een film aanzet in Kodi, dat hij dan weer de softwarematige internegrabbing gebruikt. En wanneer ik daadwerkelijk TV kijk hij hierbij de lichtjes toont.
Heb dat opgelost met een script die op basis van de input van mn receiver de config van Hyperion switcht. Zie CyBeRSPiN in "DIY Ambilight howto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb zelf niet zo'n hippe receiver dus dat is voor mij geen optie. Ik laat het eerst ook zo even denk ik, LibreElec ondersteunt mijn ietwat exotische grabber niet en ik kijk ook erg weinig TV. Zit daarnaast even te bedenken hoe ik eventueel een SCART-console als een SNES of Nintendo 64 op Ambilight zou moeten aansluiten, want enerzijds moet de grabber dan dat beeld opvangen maar ook de TV zelf moet natuurlijk het SCART-signaal opvangen, anders heb ik zelf geen beeld. Zou dan een soort omgekeerde splitter moeten zijn.

Daarnaast heb ik problemen met films met verticale borders. Ook al zet ik border detection uit of aan, speel ik met de treshold, alsnog krijg ik dat hij alleen de leds links en rechts laat oplichten, en niet boven of onder. Iemand die het probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 14:33
MsG schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:23:
Heb zelf niet zo'n hippe receiver dus dat is voor mij geen optie. Ik laat het eerst ook zo even denk ik, LibreElec ondersteunt mijn ietwat exotische grabber niet en ik kijk ook erg weinig TV. Zit daarnaast even te bedenken hoe ik eventueel een SCART-console als een SNES of Nintendo 64 op Ambilight zou moeten aansluiten, want enerzijds moet de grabber dan dat beeld opvangen maar ook de TV zelf moet natuurlijk het SCART-signaal opvangen, anders heb ik zelf geen beeld. Zou dan een soort omgekeerde splitter moeten zijn.

Daarnaast heb ik problemen met films met verticale borders. Ook al zet ik border detection uit of aan, speel ik met de treshold, alsnog krijg ik dat hij alleen de leds links en rechts laat oplichten, en niet boven of onder. Iemand die het probleem herkend?
Herken ik helaas ook! Nog geen oplossing voor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:12
Lijkt mij ook wel leuk een keer een DIY Ambilight aan mijn TV te hangen, echter ontvang ik TV direct op de TV met een ci+ module. Is er enige mogelijkheid om daar het beeld weer uit te krijgen, of dat sowieso nooit mogelijk?

edit: zoeken in dit topic vertelt me dat sommige TV's het beeld van CI+ uitsturen via SCART, maar dan niet andere HDMI inputs of apps. :/

[ Voor 24% gewijzigd door RedPixel op 26-04-2017 13:50 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

wwwhizz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:43:
Lijkt mij ook wel leuk een keer een DIY Ambilight aan mijn TV te hangen, echter ontvang ik TV direct op de TV met een ci+ module. Is er enige mogelijkheid om daar het beeld weer uit te krijgen, of dat sowieso nooit mogelijk?
Lees even het topic door, want daar gaat het hier boven precies over. In het kort, als je nog een scart aansluiting hebt is het bij sommige TV's mogelijk. Vaak wordt wel enkel het tunerbeeld doorgegeven, en niet per se al het beeld dat je op het scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 16:12
MsG schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:49:
[...]

Lees even het topic door, want daar gaat het hier boven precies over. In het kort, als je nog een scart aansluiting hebt is het bij sommige TV's mogelijk. Vaak wordt wel enkel het tunerbeeld doorgegeven, en niet per se al het beeld dat je op het scherm ziet.
Check, thanks, had net inderdaad even zitten zoeken. Jammer, want ik zou zowel TV via CI+ als HDMI inputs als apps (netflix, npo) op mijn TV willen kunnen gebruiken met ambilight.

Ik zal in ieder geval eens gaan testen wat hij allemaal uitstuurt over SCART. :)

[ Voor 7% gewijzigd door RedPixel op 26-04-2017 13:52 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan natuurlijk kijken wat je televisie uitstuurt met scart en een video grabber. Zo heb ik het getest, en bij mij bleef het enkel het tunerbeeld. Interne apps zal ik er dus niet mee werkend krijgen. Daarom gebruik ik vaak in plaats van Uitzendinggemist in de TV-app, een app in Kodi voor Uitzendinggemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zie dat er een nieuwe product van AmbiVision staat op indiegogo. Ik ben nog steeds tevreden over mijn AmbiVision. Het nieuwe product is AmbiVision 4K. Ik zie niet echt een verschil, buiten dat deze versie een HDMI input heeft i.p.v. een VGA input. Voor zover ik weet ondersteund de huidige AmbiVision ook al 4K. Geen idee of het de upgrade waard is, wat denken jullie?

Hier is de nieuwe versie te vinden: https://www.indiegogo.com...ce-lifestyle-videogames#/

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Interessant, benieuwd of ie ook HDCP 2.2 compliant is en ARC ondersteunt. Dan kun je hem tussen TV en Receiver hangen en alles via de receiver laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik zie inderdaad dat er ook geen HDMI splitter meer nodig is, aangezien hij ook een output heeft, dus dat is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 09:48

Freshnezz

Why so serious?

miicker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:26:
Ik zie dat er een nieuwe product van AmbiVision staat op indiegogo. Ik ben nog steeds tevreden over mijn AmbiVision. Het nieuwe product is AmbiVision 4K. Ik zie niet echt een verschil, buiten dat deze versie een HDMI input heeft i.p.v. een VGA input. Voor zover ik weet ondersteund de huidige AmbiVision ook al 4K. Geen idee of het de upgrade waard is, wat denken jullie?

Hier is de nieuwe versie te vinden: https://www.indiegogo.com...ce-lifestyle-videogames#/
Interessant, maar ik wacht nog steeds op iets wat met Philips Hue compatible is. Of heb ik iets gemist en bestaat dat al?

Ik zie dat Dreamscreen ook een nieuwe versie op Kickstarter heeft staan https://www.kickstarter.c...-backlighting-for-any-hdm maar staat niks over Hue op :(

[ Voor 12% gewijzigd door Freshnezz op 09-05-2017 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:42:
Interessant, benieuwd of ie ook HDCP 2.2 compliant is en ARC ondersteunt. Dan kun je hem tussen TV en Receiver hangen en alles via de receiver laten lopen.
Helaas geen HDCP 2.2. Heb namelijk even navraag gedaan. Ik ga zelf waarschijnlijk wel over. HDMI -> VGA converter loopt wel eens vast waardoor ik alles opnieuw aan en uit moet zetten. Dat is verleden tijd aldus hem. Converter is bij sommige vrienden gewoon prima maar bij mijn combinatie van systemen werkt hij soms gewoon niet lekker.

Je hoeft verder ook niks te vervangen. Oh ja eigenlijk kan HDCP 2.2 mij ook weinig interesseren ik ga niet over naar 4K blu-ray zolang je internet nodig hebt om je licentie te verifiëren ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

arjentjuh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Je hoeft verder ook niks te vervangen. Oh ja eigenlijk kan HDCP 2.2 mij ook weinig interesseren ik ga niet over naar 4K blu-ray zolang je internet nodig hebt om je licentie te verifiëren ;)
Als je bijv met een Chromecast Ultra naar willekeurige 4K Youtube filmpjes wil kijken dan heb je HDCP 2.2 al nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Als je bijv met een Chromecast Ultra naar willekeurige 4K Youtube filmpjes wil kijken dan heb je HDCP 2.2 al nodig.
Nadat ik het erop had gezet, inderdaad even wezen googlen, nu weer twijfelen haha. Zit nog niet op 4K. Zie dat je inderdaad bijna overal HDCP 2.2 nodig hebt.

HD Fury kun je gebruiken i.v.m. het HDCP 2.2 probleem gaf hij wel aan.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:59
Freshnezz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:07:
[...]

Interessant, maar ik wacht nog steeds op iets wat met Philips Hue compatible is. Of heb ik iets gemist en bestaat dat al?

Ik zie dat Dreamscreen ook een nieuwe versie op Kickstarter heeft staan https://www.kickstarter.c...-backlighting-for-any-hdm maar staat niks over Hue op :(
Waarom exact Hue-compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Waah schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Waarom exact Hue-compatible?
Nou ja het lijkt mij gewoon gaaf dat mijn Hue lampen in mijn woonkamer mee kleuren met het beeld wat op het tv te zien is zoals de Philips Ambilight tv's dat kunnen doen.

Schijnt trouwens dat de Dreamscreen dit nog niet ondersteunt, maar dat ze dit via een later update in November kunnen toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:44
Freshnezz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Nou ja het lijkt mij gewoon gaaf dat mijn Hue lampen in mijn woonkamer mee kleuren met het beeld wat op het tv te zien is zoals de Philips Ambilight tv's dat kunnen doen.

Schijnt trouwens dat de Dreamscreen dit nog niet ondersteunt, maar dat ze dit via een later update in November kunnen toevoegen!
Dan zit je in dit topic juist goed; DIY :) maak iets moois met een RGB ledstrip, Raspberry en Hyperion. Dan zijn de mogelijkheden oneindig;
https://hyperion-project.org/wiki/PhilipsHue-Device :+

- The Neo and Only -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 21:50

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Ik ben vorige week aan de slag gegaan dmv deze DIY en het resultaat mag er zijn! (Ik gebruik Adrilight ipv Bambilight).

Het is natuurlijk vele malen mooier in het echt, maar om jullie een idee te geven heb ik wat videos online gezet: (contrast vd monitor wat hoger gezet, anders kon ik het niet mooi opnemen).

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/f094231f566941159d83534f752fb076.jpg

Onderdelen die ik gebruikt heb:

5 Meter Black 30 Led IP30
Mini Solderless Test Breadboard
12V 2A voeding
Breadboard Jumper Cable Wires
Nano 3.0 controller

Mini USB to USB Cable die ik nog had liggen

[ Voor 51% gewijzigd door Cybergamer op 15-05-2017 01:43 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Ik zit nu zelf al een tijdje de klooien om een Ambilight voor mijn tv werkend te krijgen maar het gaat nog niet helemaal zoals ik zou willen. :P

Ik maak gebruik van een NodeMCU en een Intel Nuc met OpenELEC 8 en Hyperion.
Het vervelende is dat ik de Hyperion service moet herstarten als ik een volgende aflevering van een serie wil aanzetten en ook de video grabber werkt nog niet. Ik heb een UTV007 grabber en deze wordt ook zo herkend met lsusb commando in OpenELEC maar ik krijg zelf de indruk dat mijn 1 naar 2 HDMI splitter niet goed is.

Soms heb ik wel input vanaf mijn versterker naar de tv en soms niet. Soms is de resolutie ook ineens heel erg laag van de PS4, PC of Kodi.

Ik heb de setup ook geprobeerd met een Arduino Mega en Raspberry Pi 3 maar die krijg ik helemaal niet werkend. Soms start de Arduino op zoals het hoort maar meestal doet ie helemaal niets. Hyperion zelf werkt helemaal niet met de Arduino setup al wordt de Arduino wel herkent door Hyperion, althans, krijg geen error bij het inladen van ttyAMC0 in de log.

Het lijk erop alsof de data niet verzonden wordt door de Arduino en heb al andere pinnen geprobeerd.

De setup met de NodeMCU werkt nu dus, maar alleen met de internal grabber en alleen 1 aflevering. Daarna moet ik de service herstarten. Ik heb zo'n RGB test filmpje van Youtube gedownload en als ik die voor een 2e keer wil aanzetten stuurt wel de begin kleur van het filmpje en daarna stopt ie er mee.

Ik ga vanmiddag eens kijken of ik de grabber wel werkend krijg als ik de HDMI van m'n decoder o.d. rechtstreeks op de HDMI naar AV converter aansluit.

Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vorig jaar heb ik een houten 'TV-meubel' gemaakt met steigerhout.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PcfhRTCm.jpg

Tussen het hout en de muur zit zo'n 4cm ruimte. Hiertussen heb ik links, boven en rechts ledstrips (129 WS2812B leds) aangebracht. Deze zijn bevestigd op aluminium strips.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MYi39a6m.jpg

De Ambilight draait op een RPi3 met een Hyperion-installatie. Als mediacenter gebruik ik Kodi.

Het hele geheel wordt gevoed door een 5V 10A voeding.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uDTsAMJm.jpg

Het RPi3 bordje + externe HD heb ik geschroeft/geplakt op een oud stukje laminaat wat ik zo tussen de muur en de steigerhouten planken schuif. De Arduino heb ik verwijderd, nu de ledstrips rechtstreeks vanaf de RPi aangestuurd worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXtEC3zm.jpg

Voorbeeldje van setup:
YouTube: Hyperion(2)

Momenteel gebruik ik Domoticz om Hyperion aan te sturen. Als ik iets afspeel via Kodi, dan schakelt hij automatisch naar Ambilight mode. Indien er niks afspeelt, dan schakelt de strip in single-color mode mee aan met mijn Philips Hue lampen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jgkVbs6m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nb0DxG4m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Damn! Dat ziet er nice uit @jj85 !!

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
Zeker! Wow... Kan je iets meer vertellen over hoe je Domoticz gebruikt om Hyperion aan te sturen? Ik gebruik alle losse componenten thuis ook (Domoticz, RPI3 met Kodi én heb Hyperion een tijdje gebruikt), maar ik kreeg het nooit écht lekker stabiel, en Hyperion moest iedere twee uur (cronjob) herstart worden omdat het een of ander memory leak had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Oke ik ben weer wat verder gaan testen en de grabber werkt gewoon.
Ik kan een screenshot nemen van mijn decoder in de HyperCon configurator.

Echter werkt de ambilight zelf niet en ook na het stoppen van een filmpje in Kodi start Hyperion niet meer op.

Ik heb de NodeMCU aan m'n pc gehangen met een USB kabel om de serial monitor te bekijken en wat blijkt, Hyperion blijft zwart sturen naar de NodeMCU.

Ik heb trouwens deze tutorials gebruikt:
http://www.forum-raspberr...n-wifi-led-controller-udp
http://www.instructables....-Input-Connected-to-Your/

En in de bovenste link staat deze code voor de NodeMCU:
https://github.com/SciLor/ESP8266_Hyperion_LED-Controller

Mijn config file van Hyperion ziet er als volgt uit:
* knip screenshots van foute config *
Hier de config die nu werkt:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/14c16fb54c8d9741e0731d5ab3df130f.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b5155743fb25b1e0f12b5e0ccdf921de.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c6a81fe71163997a1574dd3cc56f8fc2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/df50726655ec4bab33e6295ade0fdaa0.png

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Mijn setup draait op OpenELEC 8 op een Intel NUC. Via het netwerk verzend die udp packets naar een NodeMCU die een WS2812b LED strip aanstuurt gevoed door een 10a 5v voeding.

Ik gebruik de NodeMCU's voor meer strips in huis met MQQT en Home Assistant.

Hyperion wordt trouwens ook niet herkend als light in Home Assistant maar dat is weer een ander probleem.

Hyperion i.c.m. de NodeMCU werkt dus wel, maar niet stabiel. De NodeMCU ontvangt dus RGB 0,0,0 codes van Hyperion als ik dit monitor in de serial monitor op het moment dat ik een 2e filmpje aan zet. Bij het eerste filmpje werkt het wel gewoon, ook bijvoorbeeld een filmpje via de Youtube addon.

Kodi checker uitzetten helpt niet, ook het uitschakelen van de internal grabber mag niet baten.

Als ik Kodi checker uitschakel dan blijft een 2e filmpje wel opstarten totdat Kodi in slaapstand gaat waardoor de LED strip uit gaat. Bij het starten van een filmpje daarna licht de strip niet meer op.
Edit: Het lijkt toch wel te werken, weer even gewacht totdat Kodi in slaapstand ging en daarna weer de RGB screen test gestart en de LED strip en Amblight werken wel. Daarna de Kodi checker weer ingeschakeld omdat die dan naar een default solid color springt. Dat probleem lijkt dus verholpen en hem in de internal grabber te zitten.

Probleem dat de Easycap (UTV007) niet werkt blijft bestaan. Hoe krijg ik Hyperion zo ver dat ie altijd de video grabber pakt ongeacht wat Kodi doet? En als ie geen signaal binnen krijgt Kodi de boel weer overneemt als in de een static color zetten?
Al mijn apparatuur staat aangesloten op mijn versterker welke straks de boel moet overnemen met een 1to2 splitter er tussen welke terug loopt naar de NUC voor Hyperion.

En terwijl je typt en verder blijft testen krijg je het ineens aan de praat, de key wat om de priority channel van de video grabber te verlagen naar 400. Hij pakt nu de input van de grabber.

Laatste edit: mijn converter is niet goed. Hij verlaagt de resolutie naar 480p zodra ik de HDMI2AV converter aansluit. De optie op de PS4 en PC om de resolutie te verhogen zijn greyed out. Even voor een andere converter kijken dus en dan zou mijn setup moeten werken.
Na wat research heb ik de case open gemaakt en bleek de goedkoopste te hebben die niet met 1080p om kan gaan. Heb inmiddels een andere besteld, hopen dat die wel goed is.

Zet ik vervolgens de decoder uit, waar alles nu even rechtstreeks op aangesloten staat gaan de LED's op zwart. Start ik dan de RGB screen test weer vanuit Kodi gaan de LED's weer aan en doorlopen de cyclus van dat filmpje perfect. Nu maar even kijken of ik de boel met de splitter er tussen nog aan de praat krijg en zo ja dan werkt mijn setup dus ook. :P

Dan heb ik hier nog een stukje log file van Hyperion en verder kan ik me geen informatie bedenken die ik nog kan delen met jullie om de laatste kinderziektes te verhelpen. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
ssh in:     hyperion-x11:
ssh in:         version   : V1.03.2 (brindosch-99d9396/d3713a8-1469452981
ssh in:         build time: Jul 25 2016 06:54:05
ssh in:     PROTOCONNECTION INFO: Connecting to Hyperion: 127.0.0.1:19445
ssh in:     X11GRABBER INFO: Update of screen resolution: [0x0] => [1920x1080]
ssh in:     X11GRABBER INFO: Using XRender for grabbing
ssh in:     PROTOCONNECTION INFO: Connected to Hyperion: 127.0.0.1:19445
ssh in:     lt' => [0; 182]
ssh in:     LEDDEVICE INFO: configuration: 
ssh in:     {
ssh in:         "colorOrder" : "rgb",
ssh in:         "maxpacket" : 1450,
ssh in:         "name" : "MyPi",
ssh in:         "output" : "192.168.178.54:19446",
ssh in:         "protocol" : 0,
ssh in:         "rate" : 500000,
ssh in:         "type" : "udpraw"
ssh in:     }
ssh in:     INFO: Creating linear smoothing
ssh in:     HYPERION (CS) INFO: CrePROTOCONNECTION INFO: Connected to Hyperion: 127.0.0.1:19445
ssh in:     teDelay=0
ssh in:     EFFECTENGINE INFO: 27 effects loaded from directory /storage/hyperion/effects
ssh in:     EFFECTENGINE INFO: Initializing Python interpreter
ssh in:     INFO: Hyperion started and initialised
ssh in:     INFO: Boot sequence 'Rainbow swirl fast' EFFECTENGINE INFO: run effect Rainbow swirl fast on channel 0
ssh in:     BLACKBORDER INFO: threshold set to 0 (0)
ssh in:     BLACKBORDER INFO: mode:default
ssh in:     started
ssh in:     INFO: Json server created and started on port 19444
ssh in:     INFO: Proto server created and started on port 19445
ssh in:     V4L2GRABBER INFO: width=720 height=576
ssh in:     V4L2GRABBER INFO: pixel format=YUYV
ssh in:     V4L2GRABBER INFO: signal threshold set to: {0,0,0}
ssh in:     V4L2GRABBER INFO: started
ssh in:     INFO: V4L2 grabber created and started
ssh in:     BORDER SWITCH REQUIRED!!
ssh in:     CURRENT BORDER TYPE: unknown=0 hor.size=0 vert.size=0
ssh in:     PROTOSERVER INFO: New connection
ssh in:     V4L2GRABBER INFO: stopped
ssh in:     EFFECTENGINE INFO: effect finished
ssh in:     JSONSERVER INFO: New connection
ssh in:     JSONSERVER INFO: Connection closed

[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 15-05-2017 23:03 ]

Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Nu online
The_Admin schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:34:
Zeker! Wow... Kan je iets meer vertellen over hoe je Domoticz gebruikt om Hyperion aan te sturen? Ik gebruik alle losse componenten thuis ook (Domoticz, RPI3 met Kodi én heb Hyperion een tijdje gebruikt), maar ik kreeg het nooit écht lekker stabiel, en Hyperion moest iedere twee uur (cronjob) herstart worden omdat het een of ander memory leak had...
Thanks! Ik zal wat info verzamelen en er op terugkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Nu online
As promised ;)

Ik heb twee dummy-switches aangemaakt in Domoticz: TV-licht (een solid color kleur weergeven) en TV-capture (fungeren als Ambilight).
De aan en uit-actie van de switches zijn verbonden aan scripts. Tevens zijn de knoppen aan elkaar gelinked als Sub/Slave devices.

Dummy TV-licht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/knATcdJl.png

Dummy TV-capture
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IXOK9Lfl.png

De scripts waarnaar verwezen wordt:
hyperion-aan.sh
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo hyperion-remote --color $1

Wordt in de dummy-switch aangeroepen als
script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/hyperion-aan.sh 4d1c00
waarbij 4d1c00 de kleur van het licht is.

hyperion-uit.sh
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo hyperion-remote --color 000000

Zet eigenlijk de kleur op zwart

hyperion-capture.sh
code:
1
2
#!/bin/bash
sudo hyperion-remote --clearall

Reset Hyperion

Verder draaien er nog twee events mee om een en ander te sturen

Event Philips Hue:
Wanneer de drie lampen (LivingColors) in de woonkamer branden, dan schakelt de ledstrip mee aan. Wanneer Kodi speelt, dan blijft deze in de Capture-Mode staan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5pHwYedl.png

Event Kodi/Capture:
Als Kodi Video, Foto afspeelt of gepauzeerd staat, dan staat het systeem in Capture (Ambilight) mode.
Zoals hier te zien heb ik nog een derde Dummy-switch (Hyperion), waarmee ik de capture-mode kan uitschakelen indien gewenst.
Kodi is als device in Domoticz opgenomen (via de Hardware-settings)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RgPitH5l.png

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Dit lijkt me toch wel erg gaaf gaan worden. Ambivision Pro. Wat verwachten jullie ervan?
https://www.indiegogo.com...style-videogames#/updates

Ik heb namelijk mijn twijfels hoe goed hij de tv kan capturen...

[ Voor 14% gewijzigd door arjentjuh op 18-05-2017 12:20 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arjentjuh schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:19:
Dit lijkt me toch wel erg gaaf gaan worden. Ambivision Pro. Wat verwachten jullie ervan?

Losse camera zou hier al niet kunnen. Heb namelijk niets onder de tv staan.

Sowieso captures op basis van video is al lastig. Als je dan de vorige ambivision-ervaringen bekijkt (lang niet allemaal zo positief, en veel nog niet opgelost) heb ik weinig vertrouwen hierin.

IMHO is iets als Dreamscreen + receiver voor alle bronnen (dus ook netflix via chromecast, tv via tunerkastje) + Logitech smart remote nog altijd de meest foolproof en simpele setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grappig, met het idee om een camera gebruiken ipv grabber heb ik ook wel eens zitten spelen.
Lijkt me heel tricky om het beeld goed te processen zonder een feedback-loop te krijgen (dat de camera het licht van de strip ook oppakt en dat weer als input geeft). Dat kastje moet dan strak blijven staan en heel goed gecalibreerd worden.
Maar het is wel lekker onafhankelijk van de gebruikte bron.

Zoals al eerder genoemd, als je 4K kijkt dan zit je al heel snel vast aan HDCP 2.2. Daar kom je dan alleen tussen met een grabber door een HD Fury als splitter te gebruiken (niet goedkoop, gaat richting de 200 euro volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Waah schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Losse camera zou hier al niet kunnen. Heb namelijk niets onder de tv staan.

Sowieso captures op basis van video is al lastig. Als je dan de vorige ambivision-ervaringen bekijkt (lang niet allemaal zo positief, en veel nog niet opgelost) heb ik weinig vertrouwen hierin.

IMHO is iets als Dreamscreen + receiver voor alle bronnen (dus ook netflix via chromecast, tv via tunerkastje) + Logitech smart remote nog altijd de meest foolproof en simpele setup.
Kastje mag 5 meter van je TV afstaan. Ik ben opzich wel tevreden met het product behalve dan dat mijn hdmi -> vga converter niet al te best werkt soms. Dat ligt ook deels waarschijnlijk aan mijn receiver.

Als ik jou reactie zo lees zou jij dus wachten totdat het product final is en dan afwachten wat men ervan vind? Dan betaal je een paar % extra maar is wellicht het wel waard voor het geval het niet werkt.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 22:24

Ik heb 'm besteld omdat ik vooral ambilight wil hebben van materiaal wat van mijn OLED zelf afkomstig is, zoals Netflix 4K, Plex, TV.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
arjentjuh schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Kastje mag 5 meter van je TV afstaan. Ik ben opzich wel tevreden met het product behalve dan dat mijn hdmi -> vga converter niet al te best werkt soms. Dat ligt ook deels waarschijnlijk aan mijn receiver.

Als ik jou reactie zo lees zou jij dus wachten totdat het product final is en dan afwachten wat men ervan vind? Dan betaal je een paar % extra maar is wellicht het wel waard voor het geval het niet werkt.
Ik zou zeker even wachten ja. Eerst zien of het zo goed werkt als beloofd. De gewone ambivision heeft ook wat rare hiccups.

De eerste ambivision was toch wat een beta product. Het werkte op zich wel.... Maar niet fantastisch. Ook de bouwkwaliteit was niet zo top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Geinige oplossing die AmbiVision Pro. Komt er hier echter ook echt niet in, wil geen camera op mijn tv-meubel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als ik ooit nog eens tijd heb wil ik dat zelf wel eens proberen te maken. Met OpenCV en een webcam kom je al een heel eind denk ik.. Met OpenCV kun je de rechthoek van het tv scherm wel makkelijk detecteren, vervolgens dat croppen uit het beeld en aanbieden als grabber signaal aan Hyperion.
Dan kun je ook een camera verdekt opstellen en met een lensje zorgen dat ie inzoomt op het tv beeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 18:51
Hallo,

Ik wil graag een Ambilight voor mijn pc monitor. Hoofd gebruik is gaming. Ik heb een aantal vraagjes:

- Parts list momenteel is zoiets:
  • 2m APA102 60 led/m
  • Teensy 3.2 of Arduino, ik begrijp dat de teensy voor hogere refresh zorgt (maar wel duurder is?)
  • 5V 10A voeding, is een aliexpress voeding te vertrouwen?
Ik wil het geheel graag wat proper afwerken & ook niet volledig vast solderen, dus ergens wat plugjes tussen. Iemand die wat tips heeft?

Verder een praktische vraag: welke software gebruik ik het best? Ambibox? Laat dit toe om games fullscreen te spelen?

Is de verlichting met een hardwareknop eenvoudig aan&uit te zetten?

Bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door jorge.regula op 27-06-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je eigenlijk als je alle HDMI sources wil kunnen gebruiken per sé een moderne HDMI-receiver nodig? Ik heb een HDTV maar gewoon een oldskool versterker met boxen via de analoge audio-poorten aangesloten. Misschien voor de audiofielen met de dikke portemonnee om van flauw te vallen maar voor mij werkt het prima :-P.

Maar ik heb sinds kort een Steam Link dus zou het wel leuk vinden als ik HDMI bronnen ook kan gebruiken, maar lees her en der dat dat dus alleen kan met een HDMI-versterker ertussen. Klopt dit of is dit onzin? Alle bronnen gaan met een HDMI-splitter immers náár de TV toe, maar hoe krijgt de raspberry met de grapper nou het beeld van de HDMI-splitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 00:59
MsG schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:30:
Heb je eigenlijk als je alle HDMI sources wil kunnen gebruiken per sé een moderne HDMI-receiver nodig? Ik heb een HDTV maar gewoon een oldskool versterker met boxen via de analoge audio-poorten aangesloten. Misschien voor de audiofielen met de dikke portemonnee om van flauw te vallen maar voor mij werkt het prima :-P.

Maar ik heb sinds kort een Steam Link dus zou het wel leuk vinden als ik HDMI bronnen ook kan gebruiken, maar lees her en der dat dat dus alleen kan met een HDMI-versterker ertussen. Klopt dit of is dit onzin? Alle bronnen gaan met een HDMI-splitter immers náár de TV toe, maar hoe krijgt de raspberry met de grapper nou het beeld van de HDMI-splitter.
Je bent denk ik in de war met een HDMI switch. Een splitter splitst het signal op in 2 uitgangen. Bijvoorbeeld 1 naar je TV, en 1 naar een HDMI-Scart converter.
Een switch schakelt verschillende ingangen naar één uitgang. In jouw situatie zou je dus beide nodig hebben:
1. Verschillende bronnen naar switch
2. Van switch naar splitter, die het naar TV en grabber stuurt.
Veel AV receivers hebben inderdaad een HDMI switch ingebouwd, evenals een tweede uitgang (en daarmee dus ook een splitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

@Thedr Ja dat onderscheid was me inmiddels ook duidelijk inderdaad. Het mooiste is dan een gecombineerd kastje van zowel een paar inputs met op z'n minst 2 outputs, alleen die krengen zijn aardig duur. Voor alleen m'n steamlink als HDMI-bron is dat wel een hoge investering, dus ik hou m'n ogen open voor als ik het goedkoper voorbij zie komen.

Wat ik me afvroeg, gaat een dergelijke kabelsplitting als dit ook werken?
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/8/1/2/9200000041902184.jpg

Daar lijkt gewoon een daadwerkelijke fysieke splitsing te zijn, zonder verdere versterking of digitale intelligentie er tussen. Is dit goed genoeg, of gaat dan de boel op slot? Heb eigenlijk geen HDCP-devices maar toch handig om even te weten. Dit soort splitters zijn namelijk een stuk goedkoper dan die actieve kastjes.

En als ik m'n retro consoles op SCART wil aansluiten moet ik dit signaal óók weer splitsen zeker? Wel een gedoe, eigenlijk zou je een TV moeten hebben die gewoon het daadwerkelijke schermbeeld als output-poort heeft op de TV. Mijn SCART output die op m'n TV zit output namelijk altijd het tuner beeld, ook al zit je bij wijze van in iets heel anders in je TV, bijvoorbeeld het Smart-tv gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 00:59
Hoe HDCP met dat soort kabels omgaat durf ik niet te voorspellen, heb er ook geen ervaring mee. Mijn TV geeft ook het tunerbeeld op de SCART output, het smart-tv gedeelte echter niet maar dat vind ik geen punt; dat is sowieso waardeloos en wordt bij mij verzorgd door een RasPi met LibreElec.
Ik zou gewoon eens gaan experimenteren met zo'n kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is meer dat als die output universeel was je niet elk HDMI-apparaat nog weer via externe kastjes hoeft te laten gaan. Dan was de output van de TV óók gewoon het beeld van de console als die op dat moment een signaal stuurde.

Ik zit ook even rond te kijken of er iets Raspberry én PC-onafhankelijks bestaat met wellicht wat Arduino's, maar dan heb je juist weer een PC of een ander systeem nodig waar het op draait. Het zou mooi zijn als een arduino opzichzelfstaand kon draaien waarbij het script draait op de Arduino. Nu moet ik aldoor m'n Raspberry Pi met software er op als afhankelijkheid houden. Stel ik wil daarop even RetroPie doen in plaats van Kodi en Hyperion dan werkt het al niet meer. Iemand die bezig is met een onafhankelijke oplossing of dat al werkende heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een ambilight (of soortgelijk LED-systeem) op niet-witte muren? Ik zou graag Dreamscreen proberen, maar kan er moeilijk hoogte van krijgen of dit zin heeft op een zacht-zalmkleurige achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of ik verkeer in een luxe positie of ik kan het in dit zeer uitgebreide topic niet vinden maar: mijn receiver heeft al dual HDMI uit en voor zover ik weet kunnen beide outputs hetzelfde uitsturen als dat er binnenkomt. In dit denkbeeld, heb ik geen last van HDCP, CEC, ARC of ander geneuzel; het enige wat ik dus nu in mijn gedachten heb is om de ene output naar mijn TV te laten lopen en de andere output naar "de controller" voor een ambilight -setup.

Klopt dit zover? Want HDMI2 OUT hoeft alleen maar aan het eind te worden afgetapt en te worden omgezet in signalen voor de LED-strip.

Dus als ik niet hoef te splitten/passthrough met het HDMI-signaal, welke controller-setup is dan het simpelste om hierop aan te sluiten? Het hoeft/mag dus een super-goedkoop kastje worden die alleen de aansturing van de LED voor zijn rekening neemt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:16
Joeridev schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:37:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een ambilight (of soortgelijk LED-systeem) op niet-witte muren? Ik zou graag Dreamscreen proberen, maar kan er moeilijk hoogte van krijgen of dit zin heeft op een zacht-zalmkleurige achtergrond.
Zelf heb ik het op een grijze muur (RAL 7037) en heb een prima ervaring met ambilight (Raspberry pi+Hyperion). Op een witte muur zal het mogelijk nét even wat mooier zijn, dat neem ik voor lief :).
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:44:
Of ik verkeer in een luxe positie of ik kan het in dit zeer uitgebreide topic niet vinden maar: mijn receiver heeft al dual HDMI uit en voor zover ik weet kunnen beide outputs hetzelfde uitsturen als dat er binnenkomt. In dit denkbeeld, heb ik geen last van HDCP, CEC, ARC of ander geneuzel; het enige wat ik dus nu in mijn gedachten heb is om de ene output naar mijn TV te laten lopen en de andere output naar "de controller" voor een ambilight -setup.

Klopt dit zover? Want HDMI2 OUT hoeft alleen maar aan het eind te worden afgetapt en te worden omgezet in signalen voor de LED-strip.

Dus als ik niet hoef te splitten/passthrough met het HDMI-signaal, welke controller-setup is dan het simpelste om hierop aan te sluiten? Het hoeft/mag dus een super-goedkoop kastje worden die alleen de aansturing van de LED voor zijn rekening neemt.
Er vanuit gaande dat je het met een Raspberry pi wil doen: van de HDMI2 OUT zal je het volgende nodig hebben:
Receiver < HDMI kabel> HDMI2AV kastje (bijv.*) <analoge kabel> USB grabber (bijv.*). De USB grabber gaat vervolgens in de RPi.

*: zelf maak ik hier geen gebruik van, sommige hardware werkt wel, andere niet. In dit topic staan meer links naar hardware die werkt.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

alesandro_46 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:08:
[...]

*: zelf maak ik hier geen gebruik van, sommige hardware werkt wel, andere niet. In dit topic staan meer links naar hardware die werkt.
Thanks, heb ik in ieder geval een duidelijker aanknopingspunt. Dit wordt dus nogmaals een keer goed teruglezen om vergelijkbare hardware te lezen etc. :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Joeridev geen ervaring met Dreamscreen, maar met Ambivision (welke ik NIET aanraad) kan je een "offset" instellen. Dan houden de leds rekening met de kleur op je muur. Misschien zit dat ook in Dreamscreen?

Grijs en wit zijn beide wittinten dus daar is geen probleem... Maar als je muur geel is kan dat wel voor andere kleuren op de muur zorgen dan op de TV. En dat wil je niet. Dan is zo'n offset dus handig.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 18-07-2017 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik had een Pioneer LX72 met dual HDMI, maar dat werkte niet icm met ambivision. Ik heb uiteindelijk gewoon een losse actieve splitter gekocht.

Heeft iemand trouwens nog een Ambivision kastje liggen? Die van mij is kapot :(

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 18-07-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Waah schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:21:
@Joeridev geen ervaring met Dreamscreen, maar met Ambivision (welke ik NIET aanraad) kan je een "offset" instellen. Dan houden de leds rekening met de kleur op je muur. Misschien zit dat ook in Dreamscreen?

Grijs en wit zijn beide wittinten dus daar is geen probleem... Maar als je muur geel is kan dat wel voor andere kleuren op de muur zorgen dan op de TV. En dat wil je niet. Dan is zo'n offset dus handig.
DreamScreen heeft inderdaad wel RGB-sliders, maar ik vraag me af in hoeverre de onderstaande muurkleur te corrigeren valt. Ik kan de muur wel wit schilderen, maar daar is de eindbaas vast niet blij mee. :)

Kleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Joeridev schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:37:
[...]

DreamScreen heeft inderdaad wel RGB-sliders, maar ik vraag me af in hoeverre de onderstaande muurkleur te corrigeren valt. Ik kan de muur wel wit schilderen, maar daar is de eindbaas vast niet blij mee. :)

Kleur
Tja het blijft corrigeren... dus bepaalde kleuren zullen minder goed uitkomen waarschijnlijk (bij deze kleur zal rood en groen wat gedimd worden tov de andere kleuren)
Het is en blijft een compromis...
DjVe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:45:
[...]

Ik had een Pioneer LX72 met dual HDMI, maar dat werkte niet icm met ambivision. Ik heb uiteindelijk gewoon een losse actieve splitter gekocht.

Heeft iemand trouwens nog een Ambivision kastje liggen? Die van mij is kapot :(
Heb nog wel een ambivision-kastje liggen maar daar werkt de adapter niet van volgens mij. Dus kan niet testen wat het probleem is. Lampjes van het apparaat branden nog wel, en kan ook firmware-updates uitvoeren dus denk dat die nog wel werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 18-07-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dubbel 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Waah op 18-07-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb door een goed dealtje een 5 meter ledstrip 'over'. Ik zit er nu aan te denken een ambilight voor de PC te maken met een arduino naar de PC toe via USB en natuurlijk een losse voeding. Maar ik kijk series en films puur vanaf m'n tv met Kodi en daarop al de Ambilight, dus het gaat me vooral om games. Ik lees dat het bij veel games amper te doen is om het build hiervan te 'grabben'. Mensen hier recente ervaring mee? Raad je het aan of gaat het niet werken? Ik heb een Nvidia videokaart die ook shadowplay aankan.

Als het juist voor games amper werkt vind ik het minder interessant, dat is het enige wat ik doe op de PC waarbij de Ambilight van toevoeging kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zie ook dinandus in "Het Onkyo AV Receiver ervaringen/discussie Topic deel 3"
Er is dus een kans dat je resolutie van je HDMI uitgangen omlaag gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-06 22:06
Netjes, heb toendertijd ook zoiets gemaakt. Werkte super.
Hier staat nog wat info, https://www.tweaking4all....duino/arduino-ws2812-led/

Vooral de 470 ohm weerstand is een puntje. Mijn vorige strips gingen binnen een paar maanden kapot, totdat ik er een weerstand tussen had gesoldeerd. Zou het je aanraden.
Cybergamer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:50:
Ik ben vorige week aan de slag gegaan dmv deze DIY en het resultaat mag er zijn! (Ik gebruik Adrilight ipv Bambilight).

Het is natuurlijk vele malen mooier in het echt, maar om jullie een idee te geven heb ik wat videos online gezet: (contrast vd monitor wat hoger gezet, anders kon ik het niet mooi opnemen).

[video]
[video]
[video]
[video]

[afbeelding]

Onderdelen die ik gebruikt heb:

5 Meter Black 30 Led IP30
Mini Solderless Test Breadboard
12V 2A voeding
Breadboard Jumper Cable Wires
Nano 3.0 controller

Mini USB to USB Cable die ik nog had liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Clavis schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
Netjes, heb toendertijd ook zoiets gemaakt. Werkte super.
Hier staat nog wat info, https://www.tweaking4all....duino/arduino-ws2812-led/

Vooral de 470 ohm weerstand is een puntje. Mijn vorige strips gingen binnen een paar maanden kapot, totdat ik er een weerstand tussen had gesoldeerd. Zou het je aanraden.

[...]
Thanks! Ben er erg blij mee, het geeft een een extra dimensie met videos en games!

Tot op heden nog geen problemen ondervonden zonder weerstand, maar zo te zien kan het inderdaad geen kwaad om er toch een tussen te plaatsen. Zojuist ff een stapeltje besteld op aliexpress :)

Dank voor de tip!

cybergamers.nl

• Richall
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Voor mijn monitor wil ik een Arduino uno en APA102 strip gebruiken, weet iemand in welke pins van de Arduino de APA102 stip moeten?

Dit zijn de guides die ik ga gebruiken
https://hyperion-project....mbilight-no-soldering.77/

https://www.reddit.com/r/.../?st=j69eknwb&sh=78990f18

• MsG

MsG

Forumzwerver

Richall schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 01:37:
Voor mijn monitor wil ik een Arduino uno en APA102 strip gebruiken, weet iemand in welke pins van de Arduino de APA102 stip moeten?

Dit zijn de guides die ik ga gebruiken
https://hyperion-project....mbilight-no-soldering.77/

https://www.reddit.com/r/.../?st=j69eknwb&sh=78990f18
Dat hangt maar net af van welke Sketch je laad op de arduino. Maar waar je naartoe linkt zijn tutorials van een Raspberry Pi. Ga je nou een Raspberry gebruiken of een Arduino? Wil je hem voor je PC monitor gebruiken bij een computer of voor een televisie? Hou er rekening mee dat het maar werkt met weinig games voor de PC, gezien de meeste software voor DIY Ambilight op de PC de output van de game niet kan 'capturen'. Of je moet alles op windowed mode draaien.

• Richall
MsG schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:58:
[...]

Dat hangt maar net af van welke Sketch je laad op de arduino. Maar waar je naartoe linkt zijn tutorials van een Raspberry Pi. Ga je nou een Raspberry gebruiken of een Arduino? Wil je hem voor je PC monitor gebruiken bij een computer of voor een televisie? Hou er rekening mee dat het maar werkt met weinig games voor de PC, gezien de meeste software voor DIY Ambilight op de PC de output van de game niet kan 'capturen'. Of je moet alles op windowed mode draaien.
Bedankt voor je reactie, in de sketch heb ik gevonden dat ik pin 11 en 13 moet gebruiken op de uno. De monitor gebruik ik met een computer welke aangesloten is via een displayport, dus caputeren kan niet. Ik ga een arduino gebruiken met deze sketch https://pastebin.com/NKbC3TjD. De link die over Rasberry gaat gebruik ik deels voor het hardware gedeelte en de reddit link vooral voor het software gedeelte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:09
Zo, lange tijd meegelezen in dit topic, nu maar eens tijd om te beginnen :) Ideëen afgekeken uit dit topic en YouTube: DIY "Ambilight" effect with Hyperion. Works with HDMI/AV S...

Ik heb liggen:

RaspberryPi Zero
6M APA102 ledstrip
HDMI Splitter
HDMI2AV converter
USB Videograbber
5V 25A voeding
En wat los spul :)

Ik heb namelijk een valse wand waar mijn TV aan hangt en beamerscherm voorlangs zakt. Nu wilde ik eerst de Ambilight achter de TV plaatsen, maar ik heb mijn wand groter gehouden dan het frame erachter, dus nu komen ze daar. Dat betekent dat als ik mijn beamer aan heb het licht van de ambilight daar ook langs op komt schijnen voor nog meer dimentie (hoop ik) :)

Mijn Poineer receiver heeft 2x HDMI out en 1 daarvan ga ik splitsen naar de beamer en de Hyperion setup.

Ik was opzoek naar een foto, heb er 1 kunnen vinden (terwijl het een bende was) :) Ledstrip is een 5050SMD strip die er voor de foto even los omheen gehangen is. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwwD9zF.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Xilvaro op 18-08-2017 10:13 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macboe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 10:30
Ik ben zelf ook opzoek naar een Amilight systeem voor mijn LG OLED.

Deze eisen heb ik:
Zo min mogelijk onderdelen
HDMI splitter
Goede prijs
Makkelijke montage
Out of the box experience, ik heb geen zin in PC configuratie.

Ik dacht aan de DreamScreen HD, heeft iemand hier ervaring mee?

Kan er erg veel bespaart worden met een zelfbouw?

[ Voor 46% gewijzigd door Macboe op 23-08-2017 15:48 ]

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dearn
  • Laatst online: 10-06 22:25
Macboe schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:42:
Ik ben zelf ook opzoek naar een Amilight systeem voor mijn LG OLED.

Deze eisen heb ik:
Zo min mogelijk onderdelen
HDMI splitter
Goede prijs
Makkelijke montage
Out of the box experience, ik heb geen zin in PC configuratie.

Kan er erg veel bespaart worden met een zelfbouw?
Geen ervaring met de HD versie, maar wel met de normale DreamScreen. Werkt top en out of the box.
Heb deze nu ruim een jaar in bezit zonder noemenswaardige issues. (2x stroom moeten afkoppelen, thats it).

• Macboe
dearn schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:45:
[...]

Geen ervaring met de HD versie, maar wel met de normale DreamScreen. Werkt top en out of the box.
Heb deze nu ruim een jaar in bezit zonder noemenswaardige issues. (2x stroom moeten afkoppelen, thats it).
Hey man,

Bedankt voor je antwoord. Ik hoor op YouTube dat de kleuren niet correct worden weergegeven. En ik vraag me af hoe erg dit is. Zo zou wit vaak blauw zijn, je ziet ook dat als er bijvoorbeeld laser van een festival schijnt naar boven de topleds niet meekleuren.

Titel: DREAMSCREEN REVIEW || Easy RGB TV Backlight
Deler: Jared Busch
Born: YouTube
Tijd: 1:50

• dearn
  • Laatst online: 10-06 22:25
Macboe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:54:
[...]

Hey man,

Bedankt voor je antwoord. Ik hoor op YouTube dat de kleuren niet correct worden weergegeven. En ik vraag me af hoe erg dit is. Zo zou wit vaak blauw zijn, je ziet ook dat als er bijvoorbeeld laser van een festival schijnt naar boven de topleds niet meekleuren.

Titel: DREAMSCREEN REVIEW || Easy RGB TV Backlight
Deler: Jared Busch
Born: YouTube
Tijd: 1:50
Dit is mij nooit opgevallen, je kunt e.e.a. ook nog instellen met de dreamscreen app. Ik heb de nieuwe ook besteld en deze komt als het goed is binnen 2 weken binnen. Ik laat dan mijn bevindingen nog wel even weten.

Hier nog een foto, zoals hij out-of-the-box de kleuren weergeeft
Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/a4418a7a-5b34-452f-a5e4-e2a431b0647f-original.jpeg

• Macboe
dearn schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Dit is mij nooit opgevallen, je kunt e.e.a. ook nog instellen met de dreamscreen app. Ik heb de nieuwe ook besteld en deze komt als het goed is binnen 2 weken binnen. Ik laat dan mijn bevindingen nog wel even weten.

Hier nog een foto, zoals hij out-of-the-box de kleuren weergeeft
[afbeelding]
Ziet er goed uit maat. Hoelang duurt het bestellen via die site? Interesse in de verkoop van deze set? Zo ja dan graag PB voor de prijs e.d. ik heb zelf wat vragen gesteld aan Dreamscreen en wacht eigenlijk op antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Macboe op 24-08-2017 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Macboe schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:42:

De Dreamscreen HD wordt pas sinds een week verscheept ofzo. Ik had meegedaan aan de Kickstarter paar maanden terug en verwacht hem binnen (hopelijk) enkele weekjes. Ben benieuwd!

• Macboe
Freshnezz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

De Dreamscreen HD wordt pas sinds een week verscheept ofzo. Ik had meegedaan aan de Kickstarter paar maanden terug en verwacht hem binnen (hopelijk) enkele weekjes. Ben benieuwd!
Heb jij/jullie de "bijvoorbeeld" Mega 45’’ – 65’’ TV of de 1 Flex - Up to 70" TV besteld, en wat is het verschil?

De flex lijkt mij een lint die je krijgt, maar hoe moet je deze bevestigen?

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Macboe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

Heb jij/jullie de "bijvoorbeeld" Mega 45’’ – 65’’ TV of de 1 Flex - Up to 70" TV besteld, en wat is het verschil?

De flex lijkt mij een lint die je krijgt, maar hoe moet je deze bevestigen?
Ik heb gewoon de classic besteld, zijn van die stukjes die je aan hand van de grootte van je tv verder of dichter bij elkaar moet plakken om de randen te bedekken.

Die flex is inderdaad zo'n lint wat je erbij krijgt en die kan je dan zelf naar wens afknippen. Lijkt mij dat dat gewoon via een plakstrip aan de achterkant gaat.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:30
Maar hij ondersteund geen 4K, dan zit je meteen weer 90$ duurder bij de DreamScreen 4K...

• Macboe
Ik probeer op de site van Dreamscreen te kijken wat Shipping costs zijn, echter crasht de browser (IE en Chrome). Iemand een idee hoeveel dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Macboe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:45:
Ik probeer op de site van Dreamscreen te kijken wat Shipping costs zijn, echter crasht de browser (IE en Chrome). Iemand een idee hoeveel dit is?
Ik had het via Kickstarter gedaan, daar was de Mega HD versie 120 dollar (goedkoper dus) + 22 dollar verzendkosten. Ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn?

• Macboe
Freshnezz schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Ik had het via Kickstarter gedaan, daar was de Mega HD versie 120 dollar (goedkoper dus) + 22 dollar verzendkosten. Ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn?
Bedankt voor de info maat!

De verzendingen van de Dreamscreen HD zijn gestart!

[ Voor 67% gewijzigd door Macboe op 04-09-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mensen hier ervaring met een HDMI2AV? Het lijkt een originele te zijn, maar ik krijg er alleen maar een regenboogscherm output uit, niks van daadwerkelijke output, ongeacht de bron |:( . Had een setje gekocht op Marktplaats van iemand die een ambilight wilde bouwen maar dat nooit heeft uitgevoerd, maar als dit ding niet werkt stokt dat een beetje. Ik had al een werkende DIY ambilight die enkel werkte met Kodi zelf, en wil graag de Steam Link output ook aan Ambilight kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richall
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? De bedoeling is via de arduino uno de apa102 aan te sturen in combinatie met deze sketch https://pastebin.com/NKbC3TjD en prismatik. Helaas brand geen één led. Ik heb de leds aangesloten zoals op de tekening, alleen heb ik pin 11 en 13 gebruikt voor data en clock pin.

Tekening
https://imgur.com/5IFFR4A

setup
https://imgur.com/VJophLp
https://imgur.com/M53Cdz5

[ Voor 15% gewijzigd door Richall op 22-09-2017 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
  • Nu online
Richall schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:00:
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? De bedoeling is via de arduino uno de apa102 aan te sturen in combinatie met deze sketch https://pastebin.com/NKbC3TjD en prismatik. Helaas brand geen één led. Ik heb de leds aangesloten zoals op de tekening, alleen heb ik pin 11 en 13 gebruikt voor data en clock pin.

Tekening
https://imgur.com/5IFFR4A

setup
https://imgur.com/VJophLp
https://imgur.com/M53Cdz5
Als ik je foto goed bekijk heb je je ledstrip verkeerd om aangesloten. Er staat een pijltje op de ledstrip die de datarichting aangeeft. Daar waar de pijl begint heb je enkel de voeding aangesloten. Je zult hier je data en clockpin op moeten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richall
jj85 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:16:
[...]

Als ik je foto goed bekijk heb je je ledstrip verkeerd om aangesloten. Er staat een pijltje op de ledstrip die de datarichting aangeeft. Daar waar de pijl begint heb je enkel de voeding aangesloten. Je zult hier je data en clockpin op moeten bevestigen.
Bedankt, het werkt nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:42
Eigenlijk zoek ik al jaren naar een goed ambilight alternatief en heb al veel producten voorbij zien komen, maar er was er nooit echt eentje waarvan ik dacht, ja daar ben ik enthousiast over.

Ik zoek dan een product dat out of the box werkt en dat niet een beperking is voor je setup in de zin van hdmi versies, 4K support etc. Ik heb ook niet zo veel zin om een pi systeem in elkaar te knutselen.

Mijn setup is:
  • een samsung 2017 4K HDR TV
  • een Marantz SR6011 met 2 hdmi out.
Zoals ik het nu online en in dit topic lees is de Dreamscreen een zo'n beetje het beste dat je op dat gebied kunt kopen. Ik zou dan de Dreamscreen 4K nodig hebben.

Ik heb nu al mijn afspeeldevices (Ziggo decoder/mediaplayer/gameconsole) rechtstreeks op de Marantz aangesloten via HDMI en de Marantz op de TV.

Klopt het dat ik de Dreamscreen dan op de 2e hdmi out van mijn Marantz zou kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Pusherman_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:58:
Eigenlijk zoek ik al jaren naar een goed ambilight alternatief en heb al veel producten voorbij zien komen, maar er was er nooit echt eentje waarvan ik dacht, ja daar ben ik enthousiast over.

Ik zoek dan een product dat out of the box werkt en dat niet een beperking is voor je setup in de zin van hdmi versies, 4K support etc. Ik heb ook niet zo veel zin om een pi systeem in elkaar te knutselen.

Mijn setup is:
  • een samsung 2017 4K HDR TV
  • een Marantz SR6011 met 2 hdmi out.
Zoals ik het nu online en in dit topic lees is de Dreamscreen een zo'n beetje het beste dat je op dat gebied kunt kopen. Ik zou dan de Dreamscreen 4K nodig hebben.

Ik heb nu al mijn afspeeldevices (Ziggo decoder/mediaplayer/gameconsole) rechtstreeks op de Marantz aangesloten via HDMI en de Marantz op de TV.

Klopt het dat ik de Dreamscreen dan op de 2e hdmi out van mijn Marantz zou kunnen aansluiten?
Nee, de hdmi output van je versterker moet in de dreamscreen, en daaruit gaat de output naar je televisie!

Ik heb de dreamscreen al een aantal weken en ben er echt heel blij mee, werkt tot nu toe erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 22:42
Freshnezz schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Nee, de hdmi output van je versterker moet in de dreamscreen, en daaruit gaat de output naar je televisie!

Ik heb de dreamscreen al een aantal weken en ben er echt heel blij mee, werkt tot nu toe erg goed!
En waarom kan het niet via de 2e output van mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Pusherman_ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:29:
[...]
En waarom kan het niet via de 2e output van mijn versterker?
Verstuurt je receiver op allebei de hdmi outputs hetzelfde beeld dan? Dan zou het idd wel moeten kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand een idee hoe Dreamscreen en consorten omgaan met 4:3 uitzendingen en zulks met zwarte balken aan de zij- of onderkant van het scherm? Krijg je dan aan die kant dus ook enkel "zwart" / zeer donker licht te zien, of pakt hij dan de kleur van de uitzending en daarmee dus de ambilight-kleur?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jorgen schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 01:50:
Iemand een idee hoe Dreamscreen en consorten omgaan met 4:3 uitzendingen en zulks met zwarte balken aan de zij- of onderkant van het scherm? Krijg je dan aan die kant dus ook enkel "zwart" / zeer donker licht te zien, of pakt hij dan de kleur van de uitzending en daarmee dus de ambilight-kleur?
http://dreamscreen.boards.net/thread/75/widescreen-black-bar nog niet helemaal lekker opgelost lijkt het.
Met echte DIY ambilight (Hyperion) zit er standaard een black bar detector in, dan switcht ie na een paar seconden over op een cropped beeld zodat je weer mooi rondom kleuren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@CyBeRSPiN Bedoel je met een cropped beeld dat ik een uitsnede uit de 4:3 uitzending krijg, die in het scherm past en ik daarmee dus boven en onder beeld mis uit het origineel? Ik kijk nu bijv. naar Star Trek The Next Generation op Netflix via de LG app op mijn tv (ja, ik weet dat Dreamscreen dan niet werkt). Als ik dan veel beeldinformatie mis, lijkt me dat ook weer niet de bedoeling.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jorgen schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:40:
@CyBeRSPiN Bedoel je met een cropped beeld dat ik een uitsnede uit de 4:3 uitzending krijg, die in het scherm past en ik daarmee dus boven en onder beeld mis uit het origineel? Ik kijk nu bijv. naar Star Trek The Next Generation op Netflix via de LG app op mijn tv (ja, ik weet dat Dreamscreen dan niet werkt). Als ik dan veel beeldinformatie mis, lijkt me dat ook weer niet de bedoeling.
Eh nee, een crop hoeft niet te betekenen dat ie in dezelfde verhouding is ;) dus hij detecteert dan zwarte balken aan de zijkant, en dat snijdt ie dan weg (aka croppen)
Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste