DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
Ik heb mijn RPI met openelec en hyperion al aan de praat.
Dus film via icefilms pakt netjes ook de ledjes mee.
Maar nu krijg ik het dus nog niet voorelkaar dat hij dat ook doet bij televisie beelden of beelden via mijn bluray speler. :(
wat doe ik fout?
als ik met die usb videograbber aangesloten in mijn console verbinding lsusb doe zie ik netjes mijn aangesloten grabber en er staat dan iets van usb007, maar hoe zorg ik er voor dat deze ook beelden van mijn tv grabt of de bluray speler?

Of is er een beter combi van linux versie met xbmc mogelijkheid die goed werk op een RPI?
en ledjes en zo.

en kun je met een RPI ook de ledjes elk apart aansturen?
ik heb deze ledstrip: 5M WS2801 2801 Black PCB Dream Color 5050 RGB LED Strip

Of kan het zijn dat ik alles niet goed heb aan gesloten kwa hdmi converter etc, iemand daar eventueel een voorbeeld afbeelding van over hoe het zit aangeslotenvan af rpi tot aan de tv?

[ Voor 31% gewijzigd door sjoemie1985 op 04-11-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heel minimalistisch, maar ook simpel en relatief goedkoop, mogelijk voor menigeen voldoende als Ambi toevoeging?

https://antumbra.io/
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Introducing-Glow.png

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 04-11-2014 15:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
Dat verpest natuurlijk wel de hele opbouw en gesoldeerd en plezier wat je hebt bij het opbouwen van zo'n ambilight systeem met ledsrips enzo ;(

maar iemand antwoord op mijn vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

hardware-lover schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:47:
Heel minimalistisch, maar ook simpel en relatief goedkoop, mogelijk voor menigeen voldoende als Ambi toevoeging?

https://antumbra.io/
[afbeelding]
Is maar 1 Led, dus veel minder gaaf effect..
En het gaat niet werken voor tv's die aan de muur hangen of te dicht op de muur staan..

Is wel het zoveelste kant en klare product wat op de markt komt, denk dat je met LightBerry beter uit bent..

@sjoemie1985: ik heb het zelf werkend voor beide, maar moet switchen tussen 2 setups: 1 voor video vanuit XBMC/OpenElec, en de ander voor het tonen van ambilight vanuit de grabber.
Heb je de hyperion.json wel correct ingesteld? Hoe ziet de screenshot eruit met de hyperion grabber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CyBeRSPiN schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:27:
[...]
En het gaat niet werken voor tv's die aan de muur hangen of te dicht op de muur staan..

Is wel het zoveelste kant en klare product wat op de markt komt, denk dat je met LightBerry beter uit bent..

[knip]
Dat bedoel ik te zegen met minimalistisch, "minder gaaf" :+ . Vergeleken met Lightberry ook wel een stuk voordeliger dus de vergelijking, v.w.b. het resultaat en de aanschafkosten zijn dan ook heel verschillend.

Aangezien dit een algemeen DIY Ambillght topic is wilde ik het toch even onder de aandacht brengen, het DIY gedeelte is in dit geval echter minimaal, en dat geldt ook voor het Ambilight effect ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit te twijfelen tussen een kant en klare oplossing.
http://lightberry.eu/ of http://lightpack.tv/ of misschien 1 die ik nog niet ken? tips? (cheap ebay clone?)

Ik gebruiken hem alleen icm mijn win8 htpc, sony reciever en 42inch lg plasma.

Mijn aansluitingen gaan als volgt HTPC hmdi ---> HDMI reciever ---> HDMI TV

Waar moet ik het light kastje tussen zetten en kan dit überhaupt?
Ik loop liever niet met een Rpi te klooien, of is dit altijd nodig icm lightberry/pack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16
Ik gebruik momenteel deze:
http://www.forum-raspberr...ilight-quellenumschaltung

Heeft automatische detectie of 'ie input van Kodi danwel van de grabber moet pakken. Werkt nog niet helemaal lekker hier en ben nog aan het klooien, maar veel anderen hebben het wel al aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:58

HaTe

haat niet

Ik hoor niemand meer over de oplossing met een Arduino. Ik heb er vorige week weer een besteld voor mijn 32 inch tv.

Heb nog een psp adapter liggen van mijn eerste ambilight projectje die ik hier wel voor kan gebruiken ivm minder leds.

Ik raad een Arduino dan ook aan boven een raspberry pi, omdat het toch een boel in kosten scheelt.

Heb op eBay een Arduino kloon voor 6,5 euro gekocht en op AliExpress 5 meter ledstrip voor 51 dollar. Ik schat in totaal (na verkoop 3 meter) voor 25 euro klaar te zijn.

edit:
Jammer dat ik deze niet eerder zag: http://www.aliexpress.com...of/328535_1303849791.html
Zelfde verkoper. 11 november gaat er ook nog eens 18% vanaf als ik dit moet geloven: "Add to cart now, buy on 2014-11-11(GMT-8) at 18% off!"

Hier trouwens een mooie tutorial voor opzetten van Ambilight met een Arduino: http://www.tweaking4all.n...duino/arduino-ws2812-led/

[ Voor 32% gewijzigd door HaTe op 06-11-2014 00:12 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
CyBeRSPiN schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:27:
[...]

@sjoemie1985: ik heb het zelf werkend voor beide, maar moet switchen tussen 2 setups: 1 voor video vanuit XBMC/OpenElec, en de ander voor het tonen van ambilight vanuit de grabber.
Heb je de hyperion.json wel correct ingesteld? Hoe ziet de screenshot eruit met de hyperion grabber?
hoe maak ik zo'n screenshot? :$
en wat bedoel je met de hyperion grabber? :$
En hoe switch je tussen de 2 setups? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaasaanfiets schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:25:
Ik zit te twijfelen tussen een kant en klare oplossing.
http://lightberry.eu/ of http://lightpack.tv/ of misschien 1 die ik nog niet ken? tips? (cheap ebay clone?)

Ik gebruiken hem alleen icm mijn win8 htpc, sony reciever en 42inch lg plasma.

Mijn aansluitingen gaan als volgt HTPC hmdi ---> HDMI reciever ---> HDMI TV

Waar moet ik het light kastje tussen zetten en kan dit überhaupt?
Ik loop liever niet met een Rpi te klooien, of is dit altijd nodig icm lightberry/pack ?
Er staan genoeg Lightpack clone's op eBay, en mijn ervaring is dat die prima voldoen. Voor jou W8 setup i.c.m. Ambibox een goede oplossing, mits je kan volstaan met een kleur-aansturing per strip en niet per LED.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

hardware-lover schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:39:
[...]

Er staan genoeg Lightpack clone's op eBay, en mijn ervaring is dat die prima voldoen. Voor jou W8 setup i.c.m. Ambibox een goede oplossing, mits je kan volstaan met een kleur-aansturing per strip en niet per LED.
Oh goed dat je het zegt, Lightpack stuurt dus alleen 1 kleur per strip aan? Dan heb je met Lightberry een veel mooier resultaat lijkt me?
Vaag ik kan die clones echt niet vinden, zou je eens een linkje kunnen sturen?

Ik ben een beetje huiverig dan of mijn receiver überhaupt wel die signalen door stuurt. Zijn er hier mensen die Lightberry gebruiken met een soortgelijke setup als ik heb?

[ Voor 13% gewijzigd door kaasaanfiets op 06-11-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Thedr schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:21:
Ik gebruik momenteel deze:
http://www.forum-raspberr...ilight-quellenumschaltung

Heeft automatische detectie of 'ie input van Kodi danwel van de grabber moet pakken. Werkt nog niet helemaal lekker hier en ben nog aan het klooien, maar veel anderen hebben het wel al aan de gang :)
Waar lees je dat over de automatische detectie?
Heb deze setup met die switcher al een tijd draaien, en heb de 'teletext' knoppen van mn AB gelinkt aan acties:
rood = ambilight uit
groen = ambilight, source=XBMC
geel= ambilight, source=grabber

Zou fraaier zijn als dat switchen automatisch zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:31:
[...]

Heb deze setup met die switcher al een tijd draaien, en heb de 'teletext' knoppen van mn AB gelinkt aan acties:
rood = ambilight uit

mag ik vragen hoe je dat geprogrammeerd hebt :)
en als ik het systeem via de grabber wil hebben, kan ik dan de tv gewoon op digital output hebben staan?
of moet ik hem op 1 van de hdmi outputs/ inputs hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
HaTe schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:40:
Ik hoor niemand meer over de oplossing met een Arduino. Ik heb er vorige week weer een besteld voor mijn 32 inch tv.

Hier trouwens een mooie tutorial voor opzetten van Ambilight met een Arduino: http://www.tweaking4all.n...duino/arduino-ws2812-led/
Voor een Ambilight met Arduino heb je evengoed nog een PC nodig, wat het veel duurder maakt. Een Arduino geeft alleen maar het signaal door aan de Ledstrip, maar er moet _ergens_ berekend worden welke kleuren het moeten zijn. Met een RasPi heb je een alles-in-een oplossing, die altijd goedkoper en zuiniger is dan PC+Arduino :)
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:31:
[...]

rood = ambilight uit

Bij mij schakelt 'ie automatisch tussen de twee profielen (2 verschillende config files) voor SCART en XMBC. Eigenlijk geen idee hoe dat gedetecteerd wordt, best kans dat dat via CEC wordt gedaan.
Bij mij schakelt de XBMC Hyperion addon dus automatisch als ik met mijn TV afstandsbediening wissel tussen TV en HDMI1 input :)
Het framegrabben met deze variant werkt nog niet goed overigens 8)7
Onder XMBC werkt alles prima, maar als ik schakel naar de grabber (automatisch danwel manueel) gaat mijn verlichting op zwart. Kan ook geen screenshot maken, lijkt nog wat raars te zitten in de driver ofzo.
Vreemdste is nog wel dat als ik een Raspbian distro pak met Hyperion + Grabber het grabben van SCART prima werkt. Vervolgens diezelfde configfile kopieren naar de OpenElec variant en dan doet 'ie het dus niet meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Thedr schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:45:
[...]

Voor een Ambilight met Arduino heb je evengoed nog een PC nodig, wat het veel duurder maakt. Een Arduino geeft alleen maar het signaal door aan de Ledstrip, maar er moet _ergens_ berekend worden welke kleuren het moeten zijn. Met een RasPi heb je een alles-in-een oplossing, die altijd goedkoper en zuiniger is dan PC+Arduino :)
Behalve als je al een HTPC hebt toch?

Kan ik het setje ook aansluiten na mijn reciever? dus tussen de reciever en tv in?
Dan heb ik ook ambilight als ik tv kijk via mijn hdmi ziggo ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Thedr schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:45:
[...]

Maar ik had juist het idee dat veel mensen met een PC toch nog voor een Rasperry Pi gaan. Uiteraard werkt dit alleen als je alles doet via de HTPC, dus ook TV kijken.
Als je een Raspberry snel genoeg vind is dat natuurlijk een mooie oplossing. Ik vind ze zelf veel te langzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 06-11-2014 12:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
HaTe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:50:
[...]

Maar ik had juist het idee dat veel mensen met een PC toch nog voor een Rasperry Pi gaan. Uiteraard werkt dit alleen als je alles doet via de HTPC, dus ook TV kijken.
Als je een Raspberry snel genoeg vind is dat natuurlijk een mooie oplossing. Ik vind ze zelf veel te langzaam.
je kunt ze overclocken tot minimaal 1000Mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06
Mijn Raspberry Pi met AmbiTV (geen Hyperion dus!) doet het nu al heel erg lang heel erg prima, met de volgende bronnen:

HDMI output van mijn XBMC-mediacenter
HDMI output van mijn WiiU
SCART output van mijn televisie (voor het normale TV kijken)

De HDMI outputs van de WiiU en de XBMC lopen naar de HDMI input van mijn receiver, en op de output van de receiver hangt een HDMI splitter: 1 kabeltje loopt naar mijn TV (incl. ARC) en 1 kabeltje loopt naar een HDMI->RCA converter.

Simpelste oplossing van alles die beschikbaar is, volgens mij :) Je hoeft namelijk maar 1x je Raspberry goed in te stellen en daarna kun je iedere bron die je in huis hebt gewoon eraan hangen... En alles geeft licht achter de TV :) Aangezien de Pi tegelijkertijd met mijn TV aangaat (master/slave stekkerdoos) werkt alles helemaal automagisch en is het vrouw-vriendelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

sjoemie1985 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:36:
[...]

mag ik vragen hoe je dat geprogrammeerd hebt :)
en als ik het systeem via de grabber wil hebben, kan ik dan de tv gewoon op digital output hebben staan?
of moet ik hem op 1 van de hdmi outputs/ inputs hebben?
Scriptjes zoals beschreven in dat forum (http://www.forum-raspberr...ilight-quellenumschaltung), daar zag ik dat ook beschreven staat hoe je de keymapping van de afstandsbediening kunt aanpassen om een custom script (dat switcher script) kunt draaien.
Feitelijk herstart je dan hyperion met een van beide configs actief (grabber of XBMC).
Ben dus nog op zoek naar automatische detectie, dat XBMC de grabber overruled zodra er wordt afgespeeld bijv.

Snap niet helemaal wat je bedoelt met "digital output"..
In mijn setup grab ik de SCART uitgang van mn tv (dus geen HDMI involved) of gebruik ik de XBMC op de raspberry pi zelf voor de input voor de ambilight.

@redah: hoe regel je dan dat tv-output of HDMI-output goed gekozen wordt?
Heb je prioriteit toegekend aan de twee grabber kanalen oid? In mijn geval blijft er namelijk tv-output van de tuner op de SCART als ik de tv op een HDMI-bron schakel.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-11-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:35:
[...]

Scriptjes zoals beschreven in dat forum (http://www.forum-raspberr...ilight-quellenumschaltung), daar zag ik dat ook beschreven staat hoe je de keymapping van de afstandsbediening kunt aanpassen om een custom script (dat switcher script) kunt draaien.
Feitelijk herstart je dan hyperion met een van beide configs actief (grabber of XBMC).
Ben dus nog op zoek naar automatische detectie, dat XBMC de grabber overruled zodra er wordt afgespeeld bijv.

In mijn setup grab ik de SCART uitgang van mn tv (dus geen HDMI involved) of gebruik ik de XBMC op de raspberry pi zelf voor de input voor de ambilight.

Heb je prioriteit toegekend aan de twee grabber kanalen oid? In mijn geval blijft er namelijk tv-output van de tuner op de SCART als ik de tv op een HDMI-bron schakel.
ik heb zo'n sony bravia tv, en als ik van de hdmi poort van de RPI wil switchen naar gewoon tv kijken moet ik switchen naar digital tv output o.i.d. omdat ik gebruik maak van zo'n cam module. ;)

maar bedankt voor de info, ik ga er vanavond eens naar kijken als ik weer thuis ben.

[ Voor 3% gewijzigd door sjoemie1985 op 06-11-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
kaasaanfiets schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:49:
[...]

Behalve als je al een HTPC hebt toch?

Kan ik het setje ook aansluiten na mijn reciever? dus tussen de reciever en tv in?
Dan heb ik ook ambilight als ik tv kijk via mijn hdmi ziggo ontvanger.
Klopt. Zoals hierboven en al eerder in dit topic wordt aangehaald is het prima mogelijk om met een HDMI splitter + HDMI2AV converter te werken door deze tussen receiver en TV te hangen. Er zijn ook een aantal receivers op de markt met 2 uitgangen, wat het geheel nog makkelijker maakt.
Ikzelf werk met een 'normale' 2 kanaals geintegreerde versterker, een TV met DVB-C die naar Scart output geeft en OpenElec op een RasPi waarop tevens Hyperion draait.
Bij wisselen tussen OpenElec (HDMI input op TV) en TV via DVB-C wordt Hyperion dus automagisch opnieuw gestart met de goede config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaasaanfiets schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:10:
[...]
Oh goed dat je het zegt, Lightpack stuurt dus alleen 1 kleur per strip aan? Dan heb je met Lightberry een veel mooier resultaat lijkt me?
Vaag ik kan die clones echt niet vinden, zou je eens een linkje kunnen sturen?

Ik ben een beetje huiverig dan of mijn receiver überhaupt wel die signalen door stuurt. Zijn er hier mensen die Lightberry gebruiken met een soortgelijke setup als ik heb?
Zo gevonden.

Aansturing gaat via USB, voor een stand-alone oplossing wordt hierboven door anderen al oplossingen gegeven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Thedr schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:40:
[...]

Klopt. Zoals hierboven en al eerder in dit topic wordt aangehaald is het prima mogelijk om met een HDMI splitter + HDMI2AV converter te werken door deze tussen receiver en TV te hangen. Er zijn ook een aantal receivers op de markt met 2 uitgangen, wat het geheel nog makkelijker maakt.
Ikzelf werk met een 'normale' 2 kanaals geintegreerde versterker, een TV met DVB-C die naar Scart output geeft en OpenElec op een RasPi waarop tevens Hyperion draait.
Bij wisselen tussen OpenElec (HDMI input op TV) en TV via DVB-C wordt Hyperion dus automagisch opnieuw gestart met de goede config.
Ok, mooi om te weten dat dat werkt.
Ik neig naar de Lightberry maar ik lees net dat je daar weer een RaspberryPi voor nodig hebt. Kan mijn HTPC niet voor de aansturing van de ledjes zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
ik heb dat van dat duitse forum geprobeerd maar snap nog niet echt hoe dat met die scriptjes zit.
dus welke scriptjes moet ik aan maken en waar neer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

kaasaanfiets schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:58:
[...]

Ok, mooi om te weten dat dat werkt.
Ik neig naar de Lightberry maar ik lees net dat je daar weer een RaspberryPi voor nodig hebt. Kan mijn HTPC niet voor de aansturing van de ledjes zorgen?
Een Arduino is geen optie voor jou? Dan doet de HTPC het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

HaTe schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:02:
[...]

Een Arduino is geen optie voor jou? Dan doet de HTPC het werk.
Ja ja misschien wel, ik snap het allemaal nog niet zo goed.
Ik zal mijzelf eens inlezen wat Arduino is. Ik heb er wel ooit vaag eens van gehoord maar dacht dat het ook een soort van rpi bordje was.

Is een model A rpi bordje snel genoeg voor Lightberry? en heeft hij alle aansluitingen die nodig zijn?

Ik heb het allemaal eens bekeken en een setje zonder RPI kost zo rond de 100euro terwijl Lightberry +- 110+ een RPI (30euro?) kost.
En met laatstgenoemde kan ik ook ambilight krijgen als ik gewoon tv kijk.

Dus ik denk dat ik toch maar voor lightberry ga. Helaas hebben ze geen voordelig setje inclusief een RPI.

Afbeeldingslocatie: http://lightberry.eu/shop/wp-content/uploads/2014/09/lberry.jpg

EN

Afbeeldingslocatie: http://lightberry.eu/shop/wp-content/uploads/2014/09/P1040064.jpg

+

Raspberry pi model A of B

Ik zal eens kijken of ik die items van het 2e plaatje ook los op ebay kan bestellen dan ben ik vast wel goedkoper uit. Of moet ik ook opletten losse items wel compatibel met elkaar zijn?

[ Voor 54% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-11-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
kaasaanfiets schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:52:
[...]

Ik zal mijzelf eens inlezen wat Arduino is. Ik heb er wel ooit vaag eens van gehoord maar dacht dat het ook een soort van rpi bordje was.

Is een model A rpi bordje snel genoeg voor Lightberry? en heeft hij alle aansluitingen die nodig zijn?

Ik heb het allemaal eens bekeken en een setje zonder RPI kost zo rond de 100euro terwijl Lightberry +- 110+ een RPI (30euro?) kost.

Dus ik denk dat ik toch maar voor lightberry ga. Helaas hebben ze geen voordelig setje inclusief een RPI.

[afbeelding]

EN

[afbeelding]

+

Ik zal eens kijken of ik die items van het 2e plaatje ook los op ebay kan bestellen dan ben ik vast wel goedkoper uit. Of moet ik ook opletten losse items wel compatibel met elkaar zijn?
Ik maak zelf gebruik van de RPI B die lijkt mij iets sneller voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
kaasaanfiets schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:52:
[...]

[afbeelding]

EN

[afbeelding]

+

Ik maak nu bijna een jaar gebruik van de Lightberry.. ideaal :)

Ik heb het allemaal los besteld, hij bood het toen nog niet aan als een bundel.

Waar je alleen op dient te letten is de grabber, deze dient de juiste chip te hebben.

Daarnaast heb ik 1 adapter gekocht waarmee ik via een splitter zowel mijn actieve HDMI-splitter, HDMI-2AV en Rasp B voed. Dat scheelt namelijk weer adapters.

Al met al was ik wel goedkoper uit.. alleen dien je wat langer te wachten voordat je alles binnen hebt vanuit de andere kant van de wereld. Dat is het enige.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

EDIT: sorry ik had jou reactie nog niet gelezen Neofox.

In plaats van de HDMI kit van Lightberry te kopen wil ik de volgende producten kopen:

Gaan deze werken?
$6,48
http://www.ebay.com/itm/3...&var=&hash=item1e90b93c0d
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/EfAAAOSwxCxT-E3H/$_57.JPG
Features:
-Support HDMI 1.3b
-Full HD 1080P
-Support 12-bit deep color
-High performance up to 2.5Gbps
-IR extender receiver(included)
-IR remote control(included)
-No power needed(If the input equipment is standard,
otherwise power needed)
-Multifunction on switching: intelligent or mechanical
-Support uncompressed audio such as LPCM
-Support compressed audio such as DTS Digital, Dolby Digital
-It is compatible well for HD-DVD, Sky-HD, STV, PS3, Xbox 360, etc
-HDCP pass-through
Specifications:
-Input DDC Signal: 5 volts p-p(TTL)
-Output Video: HDMI 1.3b
-Maximum Single Link Range: 1920 * 1080p
-Vertical Frequency Range: 50/60Hz
-Video Amplifier Bandwidth: 2.5Gbps/250MHz
-Resolutions: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p
-Operating Temperature: 0℃ to + 70℃
-Operating Humidity: 10% to 85% RH
-Storage Temperature: -10℃ to + 80℃
-Storage Humidity: 5% to 90% RH
-Consumption(Max): 5W
-Item size: 8 * 5.8 * 1.8cm
-Item weight: 88g
$5,89
http://www.ebay.com/itm/E...Cards&hash=item1e9388fea5
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/gxYAAOSw-dBTtnQf/$_57.JPG
ASYCAP USB 2.0 4 CH Cabel Adapter Audio Video Grabber Capture TV Tuner Cards

Features?
USB 2.0 Video Capture Adapter
Capture audio without sound card
It supports all formats recorded in DVD+/-R/RW, DVD+/-VR, and DVD-Video and worldwide video systems
Excellent Video Selector/Switcher: Smooth video source switching between PC, Composite Video input or S-Video input instantly
For files' saving, you can simply record it on DVD, web, and mobile devices.
This product pulls you out of complex devices which are in high costs, as it turns your PC into full-featured video recording and editing workstation.
Supports high quality video resolution (NTSC:720x480@30fps; PAL:720x576@25fps)
Professional video editing software Included
You can make your family album and your own movies at ease.

Package content:
1 x USB 2.0 4 CH video camera DVR capture adapter recorder
$17,59
http://www.ebay.com/itm/M...pters&hash=item3f3f50dea6
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMFgxMDAw/z/AQYAAOSwDN1UShEA/$_57.JPG

totaal: $29,96 == €24,17 Tegenover de €59,17 van Lightberry. Kan ik met het geld wat ik daarmee bespaar een RPI kopen :9

Zou dit compatible zijn met de Lightberry leds en een RPI ?

Ik heb trouwens 2 redenen dat ik het goedkoop wil bestellen; ten eerste voor mijn eigen portemonnee natuurlijk maar ik gok ook dat als een aantal vrienden dit hebben gezien dat ze ook heel geïnteresseerd in dit setje zullen zijn.

edit: Specs toegevoegd

[ Voor 53% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-11-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Die HDMI switcher durf ik niet te zeggen.
Waarom niet?
Je grabber / rasp is ingericht op het grabben van 1 source. En als je die switch is hij het signaal kwijt en gaat het beeld van de grabber op zwart --> dus ook je ambilight.

Je dient dan de Pi opnieuw op te starten.

Wat ik heb gedaan is mijn home cinema set (met meerdere HDMI's in + 1 HDMI out) ertussen gezet zodat de source in de splitter altijd hetzelfde is en ik daar niet switch. Maar ik switch van input kanaal op mijn HCS.

Hierdoor blijft er altijd één en dezelfde invoer op de grabber / PI binnenkomen.

M.b.t. de grabber kan je het aan de buitenkant niet zien welke chipset er in zit.. is dus lastig te bepalen.
De HDMI2AV is eigenlijk universeel.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
CyBeRSPiN schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:35:
[...]

heb jij dit werkend gekregen?
zo ja hoe?
of iemand anders hier misschien?

Ik kom er niet echt uit met al die scriptjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sorry sjoemie, heb geen tijd om het heel uitgebreid uit te leggen.. Heb alles via Google en dit topic kunnen vinden.
Probeer het eerst "los" (met 2 config files) werkend te krijgen zou ik zeggen, en ga daarna pas kijken hoe je het switchen tussen de bronnen kunt automatiseren. Het is me ook niet duidelijk wat je al werkend hebt en wat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
oke, ik ga checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hoe groot moet je SD kaartje zijn als je Lightberry hebt? ik heb nog een 512mb en een 2GB kaartje liggen uit the good old days, maar ik zie vaak een 8GB kaartje

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 09-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
kaasaanfiets schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:30:
Hoe groot moet je SD kaartje zijn als je Lightberry hebt? ik heb nog een 512mb en een 2GB kaartje liggen uit the good old days, maar ik zie vaak een 8GB kaartje
Mijn kaartje zit toch zeker voor 20% vol (1,6GB used) van de 8GB. Dan heb ik een dedicated rasp draaien met alleen Hyperion. Dus geen XMBC met hyperion add-on ofzo.

In theorie zou ik zeggen 2GB kan.. maarjah, hoe krap wil je gaan zitten :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Los van de grootte zou ik zelf voor een kwalitatief goede gaan. Heb met een van mn Pi's continue gedoe gehad dat het filesystem corrupted raakte. Uiteindelijk verholpen door een fatoenlijke SD kaart te kopen (8GB, van een bekend merk bij een NL webshop, kostte nog geen tientje geloof ik..).
Zie http://elinux.org/RPi_SD_cards voor lijst van geteste SD cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03

Satom

Verzamel ervaringen

kaasaanfiets schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:30:
2 gb is prima, als ik mij niet vergis heb ik zelf ook een 2 gb in gebruik. Daar heb ik raspbian en ambi-tv op draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de kabels van de ledjes van Lightberry strak moeten liggen zoals op dit plaatje?
Afbeeldingslocatie: http://lightberry.eu/shop/wp-content/uploads/2014/09/P1030579.jpg

Waarom mogen ze niet wat dichter naar elkaar toe liggen zoals in meer ledjes naast elkaar kan krijgen?
Ik heb voor mijn 42 inch namelijk 1 setje groter besteld zodat ik ze iets dichter bij elkaar kan leggen maar overal lees ik dat dit niet mag.

why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Risico van slagschaduw van die draadjes op je muur? Zou het ook niet weten anders.. Je zult die draadjes dan wel op eoa manier moeten plat houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Weet iemand hoe je hyperion kan updaten op een rpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Het is mij niet geheel duidelijk wat ik op mijn sd kaart moet installeren in mijn situatie.

Ik hoef geen XMBC op mijn RPI want ik heb een losse mediacenter icm lightberry dus openelec of raspbmc is dan niet nodig.

Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-11-2014 23:52 ]

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
kaasaanfiets schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:52:
Het is mij niet geheel duidelijk wat ik op mijn sd kaart moet installeren in mijn situatie.

Ik hoef geen XMBC op mijn RPI want ik heb een losse mediacenter icm lightberry dus openelec of raspbmc is dan niet nodig.

Toch?
Hier vanaf 2.55 wordt duidelijk uitgelegd wat je allemaal moet installeren.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zambilight, de (toekomstige) kant en klare totaal-oplossing;

Testing, one, two ...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:50:

[video]
interessant, hoe doen ze de hoeken? helaas vertellen ze daar niks over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:50:

[video]
Ik zie weinig verschil met hoe we het hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Thalent schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:33:
[...]

Ik zie weinig verschil met hoe we het hier doen.
Kant en klaar pakket? Hoe doen jullie dat in de hoeken dan?
Ik zag zelf solderen... maar dat is niet voor iedereen weggelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
kaasaanfiets schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:08:
[...]

Kant en klaar pakket? Hoe doen jullie dat in de hoeken dan?
Ik zag zelf solderen... maar dat is niet voor iedereen weggelegd
Afbeeldingslocatie: http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/47/e3/76/47e3764d27bcd219f4f9bd8ddc9af413.jpg

Klik

[ Voor 14% gewijzigd door Thalent op 14-11-2014 11:16 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

omg daar zijn gewoon verloopjes voor?
Jammer als ik dat eerder wist was ik misschien wel hier voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja die zijn er, maar ik kan ze alleen maar vinden voor strips van 10mm breed en met 4 pins aansluiting. Ik heb laatst een 4pin strip besteld die 15mm breed blijkt te zijn. Daarna een 3pin strip van 10mm, maar daar zijn dus geen soldeerloze verbindingen voor te vinden. Iemand anders die dit wel heeft gevonden?

http://www.buyincoins.com/item/51017.html

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 14-11-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

redah schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:00:
Mijn Raspberry Pi met AmbiTV (geen Hyperion dus!) doet het nu al heel erg lang heel erg prima, met de volgende bronnen:

HDMI output van mijn XBMC-mediacenter
HDMI output van mijn WiiU
SCART output van mijn televisie (voor het normale TV kijken)

De HDMI outputs van de WiiU en de XBMC lopen naar de HDMI input van mijn receiver, en op de output van de receiver hangt een HDMI splitter: 1 kabeltje loopt naar mijn TV (incl. ARC) en 1 kabeltje loopt naar een HDMI->RCA converter.

Simpelste oplossing van alles die beschikbaar is, volgens mij :) Je hoeft namelijk maar 1x je Raspberry goed in te stellen en daarna kun je iedere bron die je in huis hebt gewoon eraan hangen... En alles geeft licht achter de TV :) Aangezien de Pi tegelijkertijd met mijn TV aangaat (master/slave stekkerdoos) werkt alles helemaal automagisch en is het vrouw-vriendelijk ;)
Precies wat ik wil, alleen ligt mijn project al een ruime jaar stil. De led-string (geen strip) en Pi heb ik al.

Nu ga ik het volgende bestellen:
HDMI splitter
De USB Grabber
HDMI2AV

Alleen nog een voeding. Ik las dat jij 100Watt hebt, heb ik dat ook nodig voor 100 Leds?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
iMars schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:04:
[...]

Precies wat ik wil, alleen ligt mijn project al een ruime jaar stil. De led-string (geen strip) en Pi heb ik al.

Nu ga ik het volgende bestellen:
HDMI splitter
De USB Grabber
HDMI2AV

Alleen nog een voeding. Ik las dat jij 100Watt hebt, heb ik dat ook nodig voor 100 Leds?
Het hangt vooral van je LEDstrip af. Ik heb een LPD8806 ledstrip, in totaal gebruik ik 148 LEDs voor mijn 46" TV. Stel dat alle 148 LEDs volledig wit zouden schijnen dan zou ik 148 (aantal die's) x 3 (aantal LEDs per die) x 20mA (vermogen per LED) x 5V (voltage van de LEDs) = 44,4 watt.

De Pi zelf heb ik ook op de voeding aangesloten en gebruikt zo'n 2-4 watt.

In theorie zou ik dus met 50 watt ook klaar kunnen zijn (vooral aangezien de LEDs vrijwel nooit compleet wit schijnen), maar de 100 watt voeding was 7 euro duurder dan de 50 watt variant, en bovendien hoeft deze 100watt voeding héél wat minder moeite te doen en wordt 'ie dus niet eens handwarm.

Ik heb er meteen ook maar wat extra USB-kabeltjes aan gesoldeerd om telefoons e.d. op te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

redah schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:39:
[...]

Het hangt vooral van je LEDstrip af. Ik heb een LPD8806 ledstrip, in totaal gebruik ik 148 LEDs voor mijn 46" TV. Stel dat alle 148 LEDs volledig wit zouden schijnen dan zou ik 148 (aantal die's) x 3 (aantal LEDs per die) x 20mA (vermogen per LED) x 5V (voltage van de LEDs) = 44,4 watt.

De Pi zelf heb ik ook op de voeding aangesloten en gebruikt zo'n 2-4 watt.

In theorie zou ik dus met 50 watt ook klaar kunnen zijn (vooral aangezien de LEDs vrijwel nooit compleet wit schijnen), maar de 100 watt voeding was 7 euro duurder dan de 50 watt variant, en bovendien hoeft deze 100watt voeding héél wat minder moeite te doen en wordt 'ie dus niet eens handwarm.

Ik heb er meteen ook maar wat extra USB-kabeltjes aan gesoldeerd om telefoons e.d. op te laden :)
Ik heb deze destijds gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://hz00.i.aliimg.com/img/pb/766/668/128/1128668766_771.jpg
IC model: WS2801
Current: 0.06A
Power: 0.3W/LED
Brightness: 1500-1600mcd

Maar is dat per led totaal? Of per kleur? Dan trekt 1 led al 3 tot 4 keer zoveel stroom (meeste rgb hebben 1 gr, 1bl en 2 rd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wauw de teleurstelling is best wel groot...

Kreeg het pakje op mijn werk en ging 2.5uur geleden vol goede moet aan de slag toen ik thuis kwam.
En het werkt nog steeds niet.

Linksonder branden er een stuk of 8 sommige lopen heel zenuwachtig wat te flikkeren en ik krijg er voor geen mogelijkheid ook maar iets uit.

Ik heb wel via Hypercon een file aangemaakt en die er heen gestuurd en tijdens het opstarten zie ik wel de kleurige waaien voor een paar seconden maar dat is het.

Ik word ook helemaal simpel van de vaagheid van informatie op internet.
Zoals ook hier weer: http://raspberry-at-home....ny-video-i-e-hdmi-source/

Hier zie ik ineens weer een video grabber er bij staan. Nou die heb ik niet ontvangen met mijn pakket. Die heb ik dus wel nodig?

3.5 uur later: ik heb nu: raspbmc_with_fushicai_lightberry_v3 draaien maar die doet ook niks. Nu flikkeren alle ledjes at random allemaal tegelijk.
Het hele systeem lijkt voor de rest nergens op te reageren.

En dan nog wel te bedenken dat ik vantevoren van die reactie las van die jolige figuren: "gewoon aansluiten en binnen 10 minuten had ik alles compleet werkend"

}:| }:| }:|

Ik ben er nu ook echt al helemaal klaar mee.

[ Voor 45% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-11-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb hier de officiele lichtpack liggen. Wil het spulletje aan de praat krijgen op een AMD Fusion gebaseerde Zotac xbox met daarop een varian van XBMC (Openelec, XBMCbuntu enz) maar ik word er net als kaasaanfiets helemaal gestoord van.

Enige wat ik nu werkend kan krijgen is dat ik er met de app mee kan verbinden en een kleur kan kiezen van de leds. Maar reageren op films o.i.d. ho maar...

ingewikkelde materie ook met al die linux geneuzel eromheen. Zal het eens proberen op Windows :/

Melding die ik het meest tegenkom is dat hij libraries mist. Maar geen idee hoe dit ik er precies inkrijg :/

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 15-11-2014 13:04 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ben ik trouwens de enige die de Lightberry HDMI PERMIUM kit heeft gekocht?

Afbeeldingslocatie: http://lightberry.eu/shop/wp-content/uploads/2014/09/P1040268.jpg

Die heb ik ook dat alles in 1 blokje maar ik het die USB Easycap met die RCA stekker er niet bij gekregen.
Heb ik die wel nodig? en zou die bij mijn pakketje moeten zitten? Ik ging er vanuit dat dit ingebouwd in het kastje zou zitten omdat ik er ook een usb kabel bij kreeg die van het kastje naar de rpi gaat.

En ik snap nog steeds niet waarom ik XBMC op mijn pi moet installeren, dat gebruik ik helemaal niet.

Ik weet dat het heel veel werk is maar zou iemand stap voor stap de aansluitingen en installatie/configuratie eens willen uitleggen?

Ik heb wel deze filmpjes gezien:

en

en die hierboven ergens wordt aangedragen van great scot

Maar die geven geen antwoord op mijn vraag wat ik met xbmc moet op mijn rpi en gebruiken ook een andere kit.

edit1: Ik heb raspbmc_with_fushicai_lightberryv3 weer opnieuw geïnstalleerd
Maar ik kan in deze versie niet inloggen met putty in root of pi. Wat zijn de standaard wachtwoorden hiervan?
Met deze installatie gaan de ledjes op de +- 20 seconden allemaal even spastisch alle kleuren knipperen.

edit2: yes ik ben een stukje verder. Ik heb dit filmpje gevonden van Gread scots youtube kanaal:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tRDAzJrfZiM]
en zijn image gedownload en geinstalleerd.
Hij doet nu iets meer maar laat tijdens tv kijken b.v. allemaal verschillende kleuren zien die niet kloppen met het beeld.
De app doet nu ook iets als ik hem op een kleur zet komt de kleur goed over en de effecten zijn via de app ook goed.
JEEEJ progress :o

[ Voor 26% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-11-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@kaasaanfiets: mooi zo.. Geduld is een schone zaak!
Ben zelf ook heel wat uurtjes kwijt geweest om alles goed te krijgen, maar je bent een tweaker of je bent het niet he.. ;)
De voldoening is groot als het werkt.. :)

Die grabber is trouwens wel essentieel als je niet (enkel) via XBMC op de pi gaat kijken..
Zou dus even contact opnemen om dat alsnog opgestuurd te krijgen!

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-11-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 17:30
Ik zit ook naar een setje te kijken. Liefst een setje zoals de zambilight welke als het ware al compleet is. Ik krijg het idee dat het anders nogal fout gevoelig is. Configs die niet werken en per ongeluk fout gesoldeerd en dergelijke. Ik snap alleen niet hoe die USB grabber nou precies werkt. Een tv met hdmi out?? Ik zie dat alleen bij receivers eigenlijk. Of is dat niet zo? Google weet zo ook geen tv met hdmi out.

Dat het met een xbmc video werkt kan ik nog inkomen (vooral als je daar dus boblight en dergelijke op draait). Maar hoe krijg ik als ik tv kijk (via CI+) ambilight? Welke kabels van de USB grabber sluit ik dan aan? Daarnaast werkt het nogal vaak via scart oplossingen, krijg je dan geen slechtere kwaliteit dan met hdmi?

Net als bij een dvd/blu Ray, hoe kan het dat ambilight nog werkt? Daar is dat hdcp toch voor uitgevonden? Of denk ik verkeerd?

@kaasaanfiets: Volgens de website zit die geïntegreerd in de kit. Kijk maar in de shop naar chip die staat bij de grabber los en bij de premium kit.

[ Voor 22% gewijzigd door LeVortex op 15-11-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:54:
@kaasaanfiets: mooi zo.. Geduld is een schone zaak!
Ben zelf ook heel wat uurtjes kwijt geweest om alles goed te krijgen, maar je bent een tweaker of je bent het niet he.. ;)
De voldoening is groot als het werkt.. :)

Die grabber is trouwens wel essentieel als je niet (enkel) via XBMC op de pi gaat kijken..
Zou dus even contact opnemen om dat alsnog opgestuurd te krijgen!
O shit, serieus? Doet dat je het zegt anders was ik aan het proberen tot ik me een ons weeg natuurlijk.

Ik heb die grabber dus echt nodig icm een HTPC. Stom had ik toch die andere HDMI kit moeten hebben. :(

edit1: Nou via marktplaats nog een Easycap kunnen regelen.
Ik kom er thuis achter dat het een STK1160 is maar die is voor zover ik kan lezen gelukkig wel compatible.
Het probleem is alleen hij heeft 4 gele tulp composiet video kabels en 1 witte.
Zijn die allemaal hetzelfde? hoe weet ik welke tulp kabel ik moet hebben?
edit2: Oh ik heb dubbel mazzel hoor ik? want ik heb een model B RPI en ik lees dat het op de B+ model nog iet 100% compatibel is.

[ Voor 24% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-11-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Damian

Insane Obtrusion

Whaa, toch aan de praat gekregen, wat een geknutsel. Heb nu XBMC Openelec 4.2.1 met Boblight op een Zotac AD-02 (AMD Fusion) draaien.

Ik vind alleen de kleuren nog wat te flets en te hard. Is er een scene waarin een beetje blauw voorkomt, dan is de complete hoek van die kant knalblauw. Dat mag wel wat subtieler wat mij betreft.

Welke setting moet ik dit in zoeken? Ik wil warmere kleuren waar mogelijk :P

Mijn conf file nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
[global]
interface 127.0.0.1
port      19333

[device]
name LP1
channels 30
type lightpack
interval 20000
#bus 1
#address 6
#debug true

[color]
name red
rgb FF0000
gamma 1.0
adjust 1.0

[color]
name grn
rgb 00FF00
gamma 1.0
adjust 1.0

[color]
name blu
rgb 0000FF
gamma 1.0
adjust 1.0

[light]
name L01
color red LP1 1
color grn LP1 2
color blu LP1 3
hscan 80 100
vscan 0 50

[light]
name L02
color red LP1 4
color grn LP1 5
color blu LP1 6
hscan 75 100
vscan 0 20

[light]
name L03
color red LP1 7
color grn LP1 8
color blu LP1 9
hscan 50 75
vscan 0 20

[light]
name L04
color red LP1 10
color grn LP1 11
color blu LP1 12
hscan 80 100
vscan 50 100

[light]
name L05
color red LP1 13
color grn LP1 14
color blu LP1 15
hscan 50 100
vscan 80 100

[light]
name L06
color red LP1 16
color grn LP1 17
color blu LP1 18
hscan 25 50
vscan 0 20

[light]
name L07
color red LP1 19
color grn LP1 20
color blu LP1 21
hscan 0 25
vscan 0 20

[light]
name L08
color red LP1 22
color grn LP1 23
color blu LP1 24
hscan 0 20
vscan 0 50

[light]
name L09
color red LP1 25
color grn LP1 26
color blu LP1 27
hscan 0 20
vscan 50 100

[light]
name L10
color red LP1 28
color grn LP1 29
color blu LP1 30
hscan 0 50
vscan 80 100

[ Voor 63% gewijzigd door Damian op 15-11-2014 22:15 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Holy shit met de nieuwe USB grabber en de STK1160 rom op de RPI werkt het meteen.
whaaaat super blij. Moet wel het 1 en ander even tweaken maar ik zie dat hij de juiste kleuren (probeert) te maken als ik tv kijken.
Pc werkt ook meteen.

Alleen zoals ik zei even tweaken de kleuren lijken wel 45 graden gedraaid. Linksboven zit rechtsboven rechtsboven zit rechtsonder enz.

En het meest vervelende ik moet het kastje wat de ledjes aan stuurt terug sturen volgens de verkoper want daar hebben ze problemen mee en ze weten wat precies wat er aan de hand is. Ik krijg dan een nieuwe.
Want hij flikkert af en toe nog steeds wat vage kleuren er doorheen.

edit: Vreemd hij doet het wel met je originele config file die bij de installatie zit maar als mijn zelf een config maak dan doet hij het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-11-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

LeVortex schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:10:
Dat het met een xbmc video werkt kan ik nog inkomen (vooral als je daar dus boblight en dergelijke op draait). Maar hoe krijg ik als ik tv kijk (via CI+) ambilight? Welke kabels van de USB grabber sluit ik dan aan? Daarnaast werkt het nogal vaak via scart oplossingen, krijg je dan geen slechtere kwaliteit dan met hdmi?

Net als bij een dvd/blu Ray, hoe kan het dat ambilight nog werkt? Daar is dat hdcp toch voor uitgevonden?
Scart uit van je tv heb je nodig, werkt iig bij samsung goed, maar alleen tv, (ook met CI+) en geen smart apps en ook geen dvd/blu ray die erop zit ivm hdcp idd..
Kwaliteit van het inputsignaal voor je ambilight is boeiend want je hebt maar 60x30 lampjes (ofzo) ;)
Je apparatuur moet uiteraard niet met scart richting tv..

Voor overige apparatuur heb je dus of zo'n splitter nodig, of je moet bijv alles via een receiver laten lopen en daar de video-uit van pakken. Ik heb dit zelf nog niet goed geregeld..

Feit blijft: dit zijn leuke knutsel/hobby projectjes om Philips Ambilight na te bootsen, maar het het is veel gedoe en werkt niet onder alke omstandigheden..
Verwacht er dus niet teveel van, en verwacht juist wel veel getweak en gerommel met hardware en software. Kortom een leuk tweakers projectje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen is het mogelijk ambilight op windows 7 te instaleren heb mij al suf gezocht en geprobeert maar niet aan de praat te krijgen kan ik via hier wat hulp krijgen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik snap niet zo goed waarom mijn lightberry het niet doet als ik zelf via hypercon een config file aan maak.
Dit is de originele die bij de installatie zit. Deze doet wel wel maar met teveel leds
http://pastebin.com/7cmZNa14

en als ik er zelf 1 maak zoals bijvoorbeeld deze doet hij het niet:
http://pastebin.com/1nCEU6nH

Ook als ik alle gegevens van de werkende kopieer naar de niet werkende behalve de plek waar mijn leds beginnen, dan doet hij het nog niet.
Dus ik neem aan dat het mis gaat op de plek waar je de positie van de leds aangeeft.
Maar wat zou er dan mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:47:
hallo mensen is het mogelijk ambilight op windows 7 te installeren heb mij al suf gezocht en geprobeerd maar niet aan de praat te krijgen kan ik via hier wat hulp krijgen aub
Welke "Ambilight"? Origineel Ambilight is van Philips en zit in tv's ingebouwd.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2014 22:07 . Reden: (zou het weer een jaar gaan duren voor de volgende reactie komt?) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kaasaanfiets schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:51:
Ik snap niet zo goed waarom mijn lightberry het niet doet als ik zelf via hypercon een config file aan maak.
Dit is de originele die bij de installatie zit. Deze doet wel wel maar met teveel leds
http://pastebin.com/7cmZNa14

en als ik er zelf 1 maak zoals bijvoorbeeld deze doet hij het niet:
http://pastebin.com/1nCEU6nH

Ook als ik alle gegevens van de werkende kopieer naar de niet werkende behalve de plek waar mijn leds beginnen, dan doet hij het nog niet.
Dus ik neem aan dat het mis gaat op de plek waar je de positie van de leds aangeeft.
Maar wat zou er dan mis gaan?
In je tweede file heb je de XBMC sectie gecomment.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

CyBeRSPiN schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:24:
[...]

In je tweede file heb je de XBMC sectie gecomment.. :Y)
Ja klopt, maar als het hem niet comment doet hij het nog steeds niet, daarnaast gebruikt ik xbmc niet.

HTPC --> Receiver --> Lightberry + rpi --> TV

Is er trouwens een command via putty oid dat ik het nieuwe Json scipt kan laden? ik doe nu aldoor "sudo reboot" maar het opstarten van de rpi duurt vrij lang.

Met de config waar hij wel mee loopt zegt hij V4L2 grabber started en dan "werkt" het
Mijn mijn eigen config file zegt hij: currently disconnected trying to connect to host

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-11-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03

Satom

Verzamel ervaringen

Wat is vrij lang? Bij mij is het ongeveer 30 seconden. Je zou via "ps aux" op zoek gaan naar het pid en dan killen en dan opnieuw het programma starten :X

[ Voor 13% gewijzigd door Satom op 16-11-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is er hier niemand anders die de Lightberry HDMI premium kit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
kaasaanfiets schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:35:
[...]

Ja klopt, maar als het hem niet comment doet hij het nog steeds niet, daarnaast gebruikt ik xbmc niet.

HTPC --> Receiver --> Lightberry + rpi --> TV

Is er trouwens een command via putty oid dat ik het nieuwe Json scipt kan laden? ik doe nu aldoor "sudo reboot" maar het opstarten van de rpi duurt vrij lang.

Met de config waar hij wel mee loopt zegt hij V4L2 grabber started en dan "werkt" het
Mijn mijn eigen config file zegt hij: currently disconnected trying to connect to host
Mag ik vragen welke distributie jij gebruikt?
En heb jij het op je tv aangesloten via hdmi of scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sjoemie1985 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:11:
[...]

Mag ik vragen welke distributie jij gebruikt?
En heb jij het op je tv aangesloten via hdmi of scart?
Ik heb mijn tv aangesloten via HDMI en heb de STK1160 image van Lightberry gebruikt:
http://img.lightberry.eu/download/stk1160_raspbian.zip

Na wat mailwisseling tussen Jacek van Lightberry ben ik er achter dat de ingebouwde grabber in het Lightberry premium kit een STK1160 is. Maar daar moet ik op 1 of andere manier naar conecten:
It is stk1160. After connecting the device to raspberry run lsusb command.
Weet iemand hoe de lsusb command werkt? en wat ik precies moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:52:
[...]

Ik heb mijn tv aangesloten via HDMI en heb de STK1160 image van Lightberry gebruikt:

Na wat mailwisseling tussen Jacek van Lightberry ben ik er achter dat de ingebouwde grabber in het Lightberry premium kit een STK1160 is. Maar daar moet ik op 1 of andere manier naar conecten:

[...]

lsusb is een commando om alle usb devices weer te geven (net als ls / dir dat doet voor files en directories)
Gewoon lsusb intikken en op enter rammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

iMars schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:04:
[...]

lsusb is een commando om alle usb devices weer te geven (net als ls / dir dat doet voor files en directories)
Gewoon lsusb intikken en op enter rammen ;)
Bedankt. Dan zou het ineens wel moeten werken? dat lijkt me sterk.

Of moet ik dan nog handmatig die usb device aan zetten/ configureren?

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-11-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Daarover kan ik je nog niks zeggen, heb mijn spullen nog niet binnen. Deze commando verandert geen settings, laat alleen een lijst met devices zien. Als de device in deze lijst staat, kan je zien of het de juiste chipset is en of RPi de device detecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

iMars schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:26:
Daarover kan ik je nog niks zeggen, heb mijn spullen nog niet binnen. Deze commando verandert geen settings, laat alleen een lijst met devices zien. Als de device in deze lijst staat, kan je zien of het de juiste chipset is en of RPi de device detecteerd.
Jij hebt ook een Lightberry premium kit besteld? ben benieuwd of jij de ingebouwde grabber wel aan de praat krijgt als je de RPI niet als mediacenter er naast gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Nee, ik heb alles zelf los besteld op DX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
kaasaanfiets schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:52:
[...]

[...]

okay, thanks ga ik daar eens naar kijken.

Ik gebruik nu nog openelec namelijk en die is vrij beperkt in de mogelijkheden.
met name dat je dus geen apt-get en zo kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is er ook ergens een stap voor stap handleiding tutorial om je lightberry kit werkend te krijgen?

Er gaat nog zoveel mis, met de STK1160 grabber heb ik met een origineel Hyperion file wel wat effecten maar als ik de file zelf aanpas niet.

Met de ingebouwde grabber moet het volgens de verkoper ook werken maar daar krijg ik helemaal geen effecten uit. Dit zou volgens de makers ook een STK1160 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
@kaasaanfiets, wat ik je zou adviseren is om (wat ik lees je niet al te linux achtige kennis) eerst een paar stappen te doen;

- Installeer je rom en check of je grabber in de usb devices staat.
- Start je rom vervolgens op met een GUI + sluit je PI met HDMI aan op je TV

- Ga testen of je beeld krijgt vanuit je configuratie
HTPC --> grabber --> PI --> TV

Door handmatig hypercion te doen..

DAARNA pas verder.. maar hierdoor weet je igg dat het niet je htpc óf grabber óf hdmi-kit is.
Dan kan je vervolgens de config aanpassen volgens de hyperion tooling.

Ik ben nu niet thuis dus kan nu niet bij de PI en je wat details geven.. even wachten tot vanavond :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:56:
Feit blijft: dit zijn leuke knutsel/hobby projectjes om Philips Ambilight na te bootsen, maar het het is veel gedoe en werkt niet onder alke omstandigheden..
Verwacht er dus niet teveel van, en verwacht juist wel veel getweak en gerommel met hardware en software. Kortom een leuk tweakers projectje ;)
Niet mee eens, ik was welgeteld in een middagje klaar en ik ben echt geen ervaringsdeskundige op zowel Linux als random elektronica. Het eindresultaat is ook meer dan prachtig.

Het enige wat ik heb gedaan is de instructies in deze Github volgen. Het aankoopproces was ook eenvoudig:
  • Koop een goedkope LPD8066 strip op eBay
  • Koop de goedkoopste EasyCAP grabber die je kunt vinden (ik heb het al vaker gezegd, de auteur van dat ambilight-systeem heeft zelf ook een fushicai chip dus waarom iedereen per se een STK1160 wil is mij een raadsel)
  • Koop een Raspberry Pi met 4GB geheugenkaartje, en volg dit stappenplan om Linux te installeren
  • Koop een HDMI splitter, en een HDMI2AV
  • Koop een 5V voeding met genoeg ampere voor je set
Prik alles in elkaar, en genieten maar. In een middagje tijd had ik dus het TV-signaal (via SCART output), mijn XBMC machine (standalone, dus geen hyperion-combi-geneuzel), en mijn WiiU via 'ambilight' voorzien.

En 't ziet er verdomd mooi uit ook, en als het eenmaal draait hoef je ook niets meer te doen, dus daar zit ook al geen tijd meer in. Ik geloof dat mijn enige obstakel was dat bij mij de kleuren R en G omgewisseld waren, maar daar was gelukkig een patch voor. Verder hoef je je linux distro ook niet bij te werken of iets dergelijks, tenminste: Die van mij is nergens mee verbonden behalve met de LEDstrip en de voeding :)

Kortom, het wordt op diverse websites zo ontzettend voorgekauwd dat het eigenlijk niet meer mis kan gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door redah op 19-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

NeoFoX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:34:
@kaasaanfiets, wat ik je zou adviseren is om (wat ik lees je niet al te linux achtige kennis) eerst een paar stappen te doen;

- Installeer je rom en check of je grabber in de usb devices staat.
- Start je rom vervolgens op met een GUI + sluit je PI met HDMI aan op je TV

- Ga testen of je beeld krijgt vanuit je configuratie
HTPC --> grabber --> PI --> TV

Door handmatig hypercion te doen..

DAARNA pas verder.. maar hierdoor weet je igg dat het niet je htpc óf grabber óf hdmi-kit is.
Dan kan je vervolgens de config aanpassen volgens de hyperion tooling.

Ik ben nu niet thuis dus kan nu niet bij de PI en je wat details geven.. even wachten tot vanavond :)
Ok Ik volg alles behalve "Door handmatig hypercoin te doen" Wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

redah schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:53:
[...]

Niet mee eens, ik was welgeteld in een middagje klaar en ik ben echt geen ervaringsdeskundige op zowel Linux als random elektronica. Het eindresultaat is ook meer dan prachtig.

[..]

Kortom, het wordt op diverse websites zo ontzettend voorgekauwd dat het eigenlijk niet meer mis kan gaan ;)
Dan denk ik dat je puur mazzel hebt gehad ;), want er zijn inmiddels veel verschillende tutorials met evenzoveel verschillende configuraties.. (LPD8066 vs WS2801, UTV007 vs STK1160, OpenELEC vs Raspbian, hyperion vs ambi-tv vs boblight, kant en klare setjes, etc etc).

Heb zelf 2 grabbers en de ene heb ik niet aan de praat kunnen krijgen (weet nu niet meer welke, maar heb een UTV007 en een STK1160)
En als het fout gaat, dan heb je een berg kennis, ervaring en doorzettingsvermogen nodig om het tot een goed einde te brengen..

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Ik ben vandaag ook maar eens verder gegaan met mijn ambilight en nu kom ik tot de ontdekking dat ik een adapter nodig ben om de gele plug van de grabber te verbinden met de HDMI2AV. Vreemd dat ik daar nog niemand eerder iets over heb horen zeggen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of hadden jullie een grabber met tulpjes? Ik heb de ledstrip al wel met de hyperionapp kunnen testen en dit werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

tzeunis schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:45:
Ik heb nog een klein probleempje... op mijn TV en op mijn PS3 werkt de ambilight perfect. Op mijn windows 8 based HTPC echter niet. De kleuren worden niet goed verwerkt. Groen en blauw zijn perfect, maar rood wordt oranje/geel. Ik heb in de AMD software alles geprobeerd (pixel indeling; GPU, ITC berekening, etc) maar niks lijkt het te doen. Zelf een format gedaan en driverloos getest en vervolgens ATI CCC erop gezet met zelfde resultaat. Ik kan de saturatie, gamma en thresholds aanpassen en dan is het redelijk, maar dan is alles bij het gewone TV kijken en de PS3 weer geheel uit balans. Het betreft een FM2-A85-M moederbord waarbij de GPU op de CPU zit.

Wanneer ik de cheapass Dell laptop aansluit van mijn vriendin, zijn de kleuren perfect. Daar zit een 400 reeks mobility in.

Kan het zijn dat het een defecte HDMI kabel betreft? Dit heb ik nog niet uitgesloten.
Interessant heb het idee dat ik hier ook last van heb.
Omdat ik dit las heb ik het eens op mijn xbox360 geprobeerd en dit lijkt wel beter te werken.
Nog steeds niet optimaal want zwart wordt vaak paars of groen en sommige kleuren kloppen sowieso niet, de plaatst van de leds ook niet helemaal.
Hoe heb jij dit opgelost ik heb ook een htpc met windows 8.1 met een AMD kaart. (6450 zo uit mijn hoofd gok ik)

Ook lijkt ik nu niet van die spastische kleuruitspattingen te hebben die ik met tv kijken wel heb. Wel vreemd want het hdmi signaal komt uit dezelfde receiver
Thalent schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:43:
Ik ben vandaag ook maar eens verder gegaan met mijn ambilight en nu kom ik tot de ontdekking dat ik een adapter nodig ben om de gele plug van de grabber te verbinden met de HDMI2AV. Vreemd dat ik daar nog niemand eerder iets over heb horen zeggen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of hadden jullie een grabber met tulpjes? Ik heb de ledstrip al wel met de hyperionapp kunnen testen en dit werkt super!
Ik gok dat je er ook wel gewoon een niet al te lange tulp kabel tussen kan doen. (eventueel tijdelijk)

[ Voor 21% gewijzigd door kaasaanfiets op 19-11-2014 23:08 ]

• Thalent
kaasaanfiets schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:02:

Ik gok dat je er ook wel gewoon een niet al te lange tulp kabel tussen kan doen. (eventueel tijdelijk)
Dat ik daar niet aan gedacht heb |:( maar ik heb inmiddels een adapter gevonden voor de uiteindelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Hehe... heb na behoorlijk wat prutsen en gedoe de boel aan de gang:
- Vanuit XBMC (Kodi) worden de leds direct aangestuurd
- Bij overschakelen naar TV beeld van de tuner (DVB-C) schakelt ie automatisch naar de framegrabber (STK1160) die beeld krijgt via de scart-output.
- Dat alles met 1 raspberry pi :)
Nu nog even m'n aluminium strips aan elkaar lijmen voor een mooi frame wat op de Vesa-mount past waarop ik de ledstrips kan plakken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Voor de degene die Hyperion en Mediaportal willen gebruiken is er nu een basic DIY guide (incl. video capturing):

http://forum.team-mediapo...on-ws2801-ws2812b.128526/

De Mediaportal plugin AtmoLight heeft dus vanaf morgen vandaag ook ondersteuning voor Boblight Hue en Hyperion :)
Voor Hue ondersteuning is er ook een support topic hier:

http://forum.team-mediapo...atmolight-atmowin.128252/

AtmoLight biedt ook ondersteuning voor meer dan 1 gelijktijdige AmbiLight doel, je kan dus bijv. Hue en Hyperion tegelijk gebruiken.

Voor Mediaportal hebben we al enige tijd een leuke groep mensen die samenwerkt voor een open-source Ambilight oplossing (AtmoLight / AtmoWin en aantal DIY projecten), verders hebben we sinds the laatste versie van AtmoLight ook een template voor het maken van je eigen target (zoals Hue/Hyperion) waarbij het ondersteunen van toekomstige amblight oplossingen vrij gemakkelijk gaat.
Het maken van de Hue target was nog geen 30 minuten werk op deze manier :)

Paar filmpjes van het in werking:

[ Voor 47% gewijzigd door RickDB op 23-11-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Ik ben heel nieuwsgierig naar zo'n project.. Heb er al redelijk wat over gelezen, maar wat mij vooral nog tegen houd is dat ik voornamelijk plex kijk.. (soms netflix). Deze apps staan beide op mijn lg tv en zou dus niet werken met dit systeem.. Omdat ik vooral plex gebruik, zou ik die ook op de Pi kunnen draaien.. Is het mogelijk hier rasplex voor te gebruiken? Begrijp ik het goed dat de pi zorg voor de berekening en ook voor de media? En als je bijv je ziggo recorder wilt toevoegen, dan heb je video capture spullen nodig?

Zou het in de toekomst niet mogelijk zijn om de berekening op een server te laten draaien.. Bijv.. Ik heb alles op een server staan (hp gen8, xpenology) plex server draait hier op.. Zou het niet mogelijk zijn om alles via het netwerk te laten lopen..? Ik begrijp dat het ver gezocht is, maar zou cool zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@thommy86: kijk eens naar Boglight, volgens mij is dat client/server, maar geen idee of dat icm een plex server werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Met Hyperion is het ook mogelijk om Hue aan te sturen zover ik weet :)
Dat werkt ook met een client/server model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
thommy86 schreef op maandag 24 november 2014 @ 02:50:
Ik ben heel nieuwsgierig naar zo'n project.. Heb er al redelijk wat over gelezen, maar wat mij vooral nog tegen houd is dat ik voornamelijk plex kijk.. (soms netflix). Deze apps staan beide op mijn lg tv en zou dus niet werken met dit systeem.. Omdat ik vooral plex gebruik, zou ik die ook op de Pi kunnen draaien.. Is het mogelijk hier rasplex voor te gebruiken? Begrijp ik het goed dat de pi zorg voor de berekening en ook voor de media? En als je bijv je ziggo recorder wilt toevoegen, dan heb je video capture spullen nodig?
In principe kan je een video capture oplossing gebruiken maar verlies je wel de mogelijkheid voor 24p modus, dus vloeiende playback van media is dan een stuk minder.
Kwam dit ook tegen tijdens de eerste opzet en aangezien de meeste het niet vermelden lijkt me dit toch wel een minpunt, daarom heeft XBMC en Mediaportal nu een plugin die het rechtstreeks naar de rPI (Hyperion) stuurt en je dit probleem dus niet hebt.

OpenElec is voorlopig aan te raden als je voor een video capture oplossing gaat aangezien deze de driver/module heeft voor de wat betere usb capture stick.
Mijn guide van de eerdere post beschrijft dit ook stapsgewijs alleen kan je dan uiteraard het Mediaportal gedeelte overslaan :)
Thedr schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:34:
Met Hyperion is het ook mogelijk om Hue aan te sturen zover ik weet :)
Dat werkt ook met een client/server model.
Dat werkt helaas nog niet zo bijzonder goed, weinig documentatie voor Hyperion maar zelfs met de lage transition time instellingen is het niet echt aan te raden als vervanger van amblight achter je tv in ieder geval.
Het is simpelweg gewoon te traag, met AtmoHue wel laatst wat tijd kunnen winnen en dit is het resultaat van 1 de gebruikers:

Oude versie AtmoHue:

En Boblight heeft weer het nadeel van ~10FPS max, daarom is Hyperion o.a. gemaakt :)
Je kan in theorie Plex soort van verbinden met Mediaportal maar zelf nog nooit getest:

http://wiki.team-mediapor...etup/Plugin_Configuration

[ Voor 79% gewijzigd door RickDB op 24-11-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
RickDB schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:47:
OpenElec is voorlopig aan te raden als je voor een video capture oplossing gaat aangezien deze de driver/module heeft voor de wat betere usb capture stick.
Mijn guide van de eerdere post beschrijft dit ook stapsgewijs alleen kan je dan uiteraard het Mediaportal gedeelte overslaan :)

En Boblight heeft weer het nadeel van ~10FPS max, daarom is Hyperion o.a. gemaakt :)
Je kan in theorie Plex soort van verbinden met Mediaportal maar zelf nog nooit getest:

Rasplex is gebaseerd op openelec. Werken de plugins hier dan ook? Ik ga gewoon beginnen met bouwen.. Is er toevallig ergens een kant en klaar boodschappen lijstje..?

Ik zag in je tut dat je beter ws2812b kan gebruiken.. Hier heb je dan ook perse een arduino voor nodig? En voor de ws2801 niet? Klopt dit? Verschillen deze leds zoveel in resultaat dat een extra arduino de moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Als je XBMC plugins bedoeld dan moeten die denk ik ook gewoon werken, wellicht is wel de Hyperion installatie wat anders:

https://github.com/tvdzwa...C-addon-%28not-for-RPi%29

Blijkbaar heeft XBMC onder RaspberryPi een beperking mbt uitlezen beelden, je XBMC installatie zal dus wel op een andere machine moeten draaien om gebruik te kunnen maken van Hyperion.

Voor WS2812B leds heb je inderdaad een Arduino nodig omdat direct aansturen van de wat moderne led strips niet mogelijk (of middelmatig) is met een modern OS, hier een wat betere uitleg:

https://forums.adafruit.c...&t=62583&p=317058#p317143

WS2812B heeft wat meer kleurbereik en meer leds per meter tov de WS2801, voor een nieuwe setup zou ik persoonlijk voor deze gaan aangezien ze goedkoop zijn en de kosten voor een extra Arduino zijn ook nog wel te overzien :)
In mijn guide heb ik de onderdelen ook staan maar voor een simplele non-video capture setup zit je op zoiets:

LEDS - 60 per meter - Incl. weerstand en power connector.
http://www.kiwi-electroni...0RGB%20Ledstrip%20WS2812B

Arduino
http://www.kiwi-electroni...arch=Arduino%20Uno%20Rev3

Raspberry Pi (kan mogelijk goedkoper ergens anders)
http://www.kiwi-electroni...us-512mb?search=raspberry

Voeding
http://www.kiwi-electroni...240-AC-EU-kabel?search=5v

Kabels om hoeken te verbinden
http://www.kiwi-electroni...abel?search=JST-SM-3PF-BK
http://www.kiwi-electroni...abel?search=JST-SM-3PM-BK

Overige kabels
- Arduino kabeltjes voor verbinding led strips naar Arduino
- USB kabel Arduino naar Raspberry Pi
- Kabel gootjes 10x15mm - 1mtr (Gamma) voor bevestigen leds

Heb deze shopping list ook toegevoegd aan de guide onder het kopje Extras:

http://forum.team-mediapo...on-ws2801-ws2812b.128526/

en heb ook een wat uitgebreidere uitleg over WS2801 en WS2812B hier staan:

http://forum.team-mediapo...812b.128526/#post-1111721

Voor ondersteuning en DIY ideëen is er ook een Ambient Lighting System gedeelte bij het Mediaportal Forum:

http://forum.team-mediapo...ient-lighting-system.671/

Wat dat betreft zijn we met Mediaportal goed op weg naar 1 uniforme plugin die alle grote Ambilight pakketten ondersteund, uiteraard is deze Windows-only mja je kan niet alles hebben ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door RickDB op 24-11-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Nou ben ook alweer een poosje aan het klooien geweest met verschillende set-ups maar ik krijg het nog niet helemaal aan de praat. Mijn led string kleurt helemaal groen en bovenop knippert ie lichtgroen? Of mijn grabber of mijn hdmi2av converter werkt niet naar behoren.

Ik gebruik trouwens de image van Great Scott met een aangepaste hyperion.config.json bestand.
De hyperion app geeft mijn led-configuratie trouwens wel goed weer.

Ik krijg het idee dat ik beter voor de Fushicai UTV007 had kunnen gaan dan de STK1160, want die geeft veel minder problemen als ik de reacties zo lees op verschillende fora.

[ Voor 39% gewijzigd door Thalent op 24-11-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Fushicai UT007 is wel aan te bevelen, gebruik deze nu ook een aantal weken voor mijn PS4 amblight en nog geen enkele issue mee gehad.
Zou wel oppassen met clones op ebay enzo, eventueel is deze ook in duitsland te bestellen:

http://www.insaneware.de/...61714203/Products/usbgrab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
Ik ben erachter mijn hdmi2av converter is stuk vandaar dat geen één methode werkt.

Iemand een idee waarom mijn raspberry bij het installeren van de pre-requirements volgens http://bite-in.com/?p=9 de installatie abort terwijl ik Y heb ingevoerd?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Em_WS56U6Iv7RbTANxR8MNXnEEoWYOWxJOITsMPf4klEjSlI0XWnH14B9R2AEzMCW7J8o8MDYIM=w1256-h819

[ Voor 100% gewijzigd door Thalent op 28-11-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
RickDB schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:47:
[...]

Dat werkt helaas nog niet zo bijzonder goed, weinig documentatie voor Hyperion maar zelfs met de lage transition time instellingen is het niet echt aan te raden als vervanger van amblight achter je tv in ieder geval.
Het is simpelweg gewoon te traag, met AtmoHue wel laatst wat tijd kunnen winnen en dit is het resultaat van 1 de gebruikers:

[video]

Oude versie AtmoHue:

[video]

Wat bedoel je met lage transition time instellingen?
Kan overigens niet zeggen dat ik hyperion traag vind; kan geen merkbare vertraging detecteren eigenlijk.
Dat eerste filmpje ziet er nogal vreemd uit: het ambilight loopt vóór op het beeld 8)7
Zie bijvoorbeeld rond 1.23, daar zie je al een rode gloed rond het scherm komen voordat het vuur in beeld is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 25-11-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@RickDB: die WS2812B strips zijn wel fors duurder (2,5x duurder..)
Heb hier 5 meter WS2801 gekocht: http://www.aliexpress.com...-TV-music/1047951218.html
40 euro voor 5 meter en gratis verzending.

30 leds/meter is m.i. voldoende, de kleuren gaan mooi gespreid op de muur. Heb 144 leds in gebruik voor een 55". Met 60 leds/meter zou dat het dubbele moeten worden, en dus ook meer processing power nodig hebben, een zwaardere voeding, een arduino, etc.. Wordt er alleen maar complexer van tov "alles in 1" met een Pi, maar dat is dan mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb zelf wel de ws2812b gekocht, maar met 30 leds:Wholesale DC5V 5M/Roll 150 leds 30 pixel/m white PCB WS2812B WS2811 WS2812 Digital 5050 RGB LED Strip+free shipping-10000641
http://www.aliexpress.com...ital-5050/1807303900.html
(from AliExpress Android)

Deze verkoper heeft ook 60leds/m :Wholesale DC5V 4M/Roll 240 leds 60 pixel/m whitePCB WS2812B WS2811 WS2812 Digital 5050 RGB LED Strip+free shipping-10000640
http://www.aliexpress.com...-5050-RGB/1807183905.html
(from AliExpress Android)
46 dollar voor 4 meter. Afgelopen 11 november waren deze strips in de aanbieding, zoals bijna alles op AliExpress met 18% korting. Ik heb mijn strip toen voor 26 euro gekocht.

De ws2801 zijn over het algemeen duurder omdat ze ouder zijn (minder vraag), iets beter en moeilijker te produceren. Als dit niet zo is betaal je waarschijnlijk te veel voor je ws2811/ws2812 strip.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 25-11-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickDB
Thedr schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:59:
[...]

Wat bedoel je met lage transition time instellingen?
Kan overigens niet zeggen dat ik hyperion traag vind; kan geen merkbare vertraging detecteren eigenlijk.
Dat eerste filmpje ziet er nogal vreemd uit: het ambilight loopt vóór op het beeld 8)7
Zie bijvoorbeeld rond 1.23, daar zie je al een rode gloed rond het scherm komen voordat het vuur in beeld is :)
Voor Hue heb je de transition time instellingen, hoe lager hoe sneller de kleur overgang (instant color changes bij 0).
Ben wel bezig om over te stappen van de Q42.API naar HueApi om te kijken of dat de performance iets verbeterd maar Philips heeft er zoiezo wat restricties op gezet vanwege epilepsie.

Voor AtmoLight hebben we de mogelijkheid om de leds te vertragen voor bepaalde amblight opstellingen, dit zorgt ervoor dat alles een beetje in sync blijft aangezien die dan kan bufferen.
Vereist dan wel wat calibratie van de gebruiker en dat is in die video nog niet helemaal gelukt :)

De Hyperion opstelling is inderdaad supersnel, heb daar ook in mijn guide wat videos van zoals deze Polka:

Na die video ook nog wat zitten tweaken aan mijn Hyperion config en binnen AtmoLight hebben we ook de overhead van ProtoBuff verlaagd :)
Ga binnenkort een nieuwe installatie doen bij familie dus heb dan ook wat betere videos en step by step foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door RickDB op 25-11-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
RickDB schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:11:
[...]

Voor Hue heb je de transition time instellingen, hoe lager hoe sneller de kleur overgang (instant color changes bij 0).
Ben wel bezig om over te stappen van de Q42.API naar HueApi om te kijken of dat de performance iets verbeterd maar Philips heeft er zoiezo wat restricties op gezet vanwege epilepsie.

Voor AtmoLight hebben we de mogelijkheid om de leds te vertragen voor bepaalde amblight opstellingen, dit zorgt ervoor dat alles een beetje in sync blijft aangezien die dan kan bufferen.
Vereist dan wel wat calibratie van de gebruiker en dat is in die video nog niet helemaal gelukt :)

De Hyperion opstelling is inderdaad supersnel, heb daar ook in mijn guide wat videos van zoals deze Polka:

[video]

Na die video ook nog wat zitten tweaken aan mijn Hyperion config en binnen AtmoLight hebben we ook de overhead van ProtoBuff verlaagd :)
Ga binnenkort een nieuwe installatie doen bij familie dus heb dan ook wat betere videos en step by step foto's.
Ah dat verklaart een hoop ja :)
Dit filmpje ziet er inderdaad prima uit :D
Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste