DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 17:42
alesandro_46 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:08:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er probleem zijn (waren?) met het gebruik van WS2811/WS2812 LED strips. Dit is de moeite waard om even lezen. Als je gebruik maakt van WS2801 LED's (doorgaans 32LED's/m) dan ben je er zeker van dat het werkt (in ieder geval met Hyperion).
Ik wil boblight / Prismatik / ambibox of iets dergelijks gebruiken onder Windows 7. Van wat ik gelezen heb op o.a. tweaking4all zou het moeten werken. Met de nieuwe Neopixel of FastLED zouden de problemen verleden tijd moeten zijn :)
[...]

Dit verhaal snap ik niet helemaal? Je plakt de strips toch achter de TV? Waar zou dat frame voor nodig zijn? Ik zou er in ieder geval voor kiezen om de strip aan de rand en tot in de hoek te plakken.

Ik heb zelf een frame gemaakt voor een LED string, of LED pixels (geen idee hoe ze heten, het lijkt op kerstverlichting voor in de boom :P). Daarbij zitten de LED's niet over de volledige breedte van de TV, waardoor e.e.a. aan de zijkant niet exact uitgelijnd is. Er zit wat verloop bij iets wat van het midden naar de zijkant gaat. Dit is softwarematig wel op te lossen, maar zou m.i. niet nodig zijn bij LED strips.
Ik wil de LED strips niet op de TV zelf bevestigen, vandaar het frame :)
+ dat ik verschillende ervaringen lees over meer dan 100 LEDs. Bij de een werkt het zonder problemen, bij de andere werkt het niet. De eerder genoemde guide maakt gebruik van 290 LEDs, dus het zou moeten kunnen lijkt me.

Na wat meer gelezen te hebben denk ik dat ik het volgende aan ga schaffen:
3m WS2812 LED strip van 60 LEDs per meter
Losse voeding van 5V met 10A
Arduino Uno / Teensy 2.0

Volgens een aantal bronnen is de Teensy 2.0 sneller, maar echt heel duidelijk is het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben nu ook bezig met de hardware. Heb een strip van 5 meter, 160 leds (ws2801).
Wanneer ik de boel heb aangesloten aan de Raspberry Pi, dan flikkeren de leds vanaf ongeveer de 60e led.
Heb al geprobeerd om de baud rate aan te passen (hyperion config), maar dat lijkt niets uit te maken.

Enig idee hoe dat flikkeren te verhelpen is? Ook al geprobeerd om de GND van het eind van de strip te verbinden met de GND van de voeding, ook geen verschil..

Lijkt iets hardwarematigs te zijn. Wanneer de ik strip aan mn spark core hang (Arduino clone), dan is het effect gelijk. Een 'color whipe' gaat goed (alle pixels een voor een naar een andere kleur: alles stabiel), een 'rainbow cycle' gaat fout vanaf de 60e pixel: de kleuren kloppen wel ongeveer maar het flikkert.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-07-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 01:21
Heb al een poosje boblight draaien echter heb ik 2 problemen.

Ik draai een Windows bak met boblightd en wat ik altijd heb is dat boblightd niet goed wil starten omdat de COM port ingebruik of niet toegankelijk is. Enige manier omdat op te lossen is Adruino App te starten en seriële-monitor te starten. Als ik het daarna afsluiten en boblightd start doet die het wel. Dit is zeer irritant want nou kan ik het niet automatisch laten starten als Windows boot.

Ander probleem is dat het light van boblight iets achterloop op de video.

Zijn er oplossingen voor beide problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:23
Misschien is er iemand die zijn ervaringen kan delen m.b.t. de positionering van de LEDS. Ik vraag me namelijk af wat de beste optie is:

1, LEDS naar buiten laten schijnen (top leds schijnen dus naar plafond etc)
2, LEDS naar achteren laten schijnen (top leds schijnen recht naar achteren)
3, LEDS onder een hoek plaatsen (Zit dus tussen optie 1&2 in)

Ik heb mijn vraag met awesome paint skills geprobeerd duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/351fpyw.png

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 26-07-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dat lijkt me afhankelijk van of je tv voor een muur staat en hoever er vandaan.
Mijn tv staat niet tegen een muur en ik had m'n LEDs gemonteerd zoals optie 2 en de hele kamer lichtte er van op.

Volgens mij is optie 2 prima, tenzij je tv heel dicht op de muur gemonteerd zit, dan ben je beter af met optie 3, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
RudolfR schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:19:
Dat lijkt me afhankelijk van of je tv voor een muur staat en hoever er vandaan.
Mijn tv staat niet tegen een muur en ik had m'n LEDs gemonteerd zoals optie 2 en de hele kamer lichtte er van op.

Volgens mij is optie 2 prima, tenzij je tv heel dicht op de muur gemonteerd zit, dan ben je beter af met optie 3, denk ik.
Edit: haalde mijn eigen opties door elkaar.
Bedankt voor je ervaring ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Junia op 26-07-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik heb optie 1 en dat werkt ook prima :p. Weet niet of het veel verschil maakt.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Tiwazz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:34:
Ik heb optie 1 en dat werkt ook prima :p. Weet niet of het veel verschil maakt.
Ik denk dat Rudolf gelijk heeft dat het afhankelijk is of er een muur in de buurt is, en wat de afstand tussen de TV en de muur is.

Staat jouw TV tegen een muur?

Edit: ik zal zelf ook wel even de verschillende setups testen. Wacht op het moment nog op 1 onderdeel :P

[ Voor 13% gewijzigd door Junia op 26-07-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Junia schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat Rudolf gelijk heeft dat het afhankelijk is of er een muur in de buurt is, en wat de afstand tussen de TV en de muur is.

Staat jouw TV tegen een muur?

Edit: ik zal zelf ook wel even de verschillende setups testen. Wacht op het moment nog op 1 onderdeel :P
Misschien al even geleden maar wellicht heb je er nog wat aan. Dit is mijn build:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37943391

Ik ben inmiddels verhuist en de TV staat nu iets verder van de muur af, hierdoor is de lichtopbrengst wat minder. In de post waar ik naar link staat ook een filmpje waar je kan zien hoe het eruit ziet in action.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Tiwazz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 00:46:
[...]

Misschien al even geleden maar wellicht heb je er nog wat aan. Dit is mijn build:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37943391

Ik ben inmiddels verhuist en de TV staat nu iets verder van de muur af, hierdoor is de lichtopbrengst wat minder. In de post waar ik naar link staat ook een filmpje waar je kan zien hoe het eruit ziet in action.
Impressive :D. Ik heb zelf even een testsetup gemaakt waarbij ik alle drie de opties heb geprobeerd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat (in mijn setup) het beste is om de LEDS onder een kleine hoek te plaatsen.

Ik zal even een filmpje uploaden van de testsetup.

YouTube: DIY Ambilight with hyperion test setup

Edit met nieuwe vraag:
Ik heb een 007 video grabber binnen gekregen van Ebay. Na wat gepuzzel is het gelukt om deze werkend te krijgen waarbij het videobeeld binnenkomt en wordt weergegeven door Mplayer. Het probleem dat ik nu heb is dat Mplayer het videobeeld in het midden van het scherm opent met een resolutie van 720x576. Terwijl de resolutie van de PI op 1920x1080 staat. Hierdoor zal (tenzij ik mogelijk met image processing ga spelen) de PI het videobeeld niet kunnen pakken, aangezien deze in de hoeken moet worden weergegeven.

Ik heb al een aantal uur zitten spelen met verschillende opties zoals -zoom, extend=, -fs, etc. Het lijkt echter niet te lukken. Ik vermoed dat het de bedoeling is om de source van Mplayer helemaal uit te rekken naar de fullscreen resolutie, á 1920x1080. Is er iemand met verstand van Mplayer die een vermoeden heeft hoe je een videobeeld naar fullscreen resolutie kan uitrekken?

Opgelost door gebruik te gaan maken van de interne Hyperion grabber _/-\o_ Als bijkomend voordeel maar 20~30% CPU belasting met nul haperingen.

[ Voor 45% gewijzigd door Junia op 02-08-2014 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:40
Hier iemand die z'n gehele projectje in een 19" behuizing heeft gestopt: http://hackaday.com/2014/...acks-lots-of-peripherals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Ik ben zojuist tegen de laatste hindernis aangelopen. Wanneer ik mijn PC rechstreeks met de PI verbind wordt het beeld keurig opgepakt (720x576 in Windows, hogere resolutie is geen optie). Echter, als ik de HDMI splitter ertussen zet komen er problemen met de resolutie.

Als ik mijn TV als eerst in de HDMI splitter koppel, dan ziet Windows dat er 1920x1080 uitgestuurd kan worden. Als ik vervolgens de HDMI2AV etc aan de andere output poort koppel, dan lijkt het alsof de PI geen beeld meer krijgt. Vermoedelijk doordat de resolutie 1920x1080 is.

Als er als eerste de HDMI2AV etc aan de HDMI splitter wordt gekoppeld, dan ziet Windows een 720x576 resolutie, maar dat is dus ongewenst voor de TV....

Iemand enig idee wat hier de oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Gisteren lopen stunten met Hyperion op een raspberry pi met Xbian

En dat gaat verbazend goed, een waterdichte WS2801 ledstrip tegen de achterkant van de TV geplakt 75 LEDS in totaal ( waar ik nog wat aan moet doen, bagger plakstrip wil niet houden )
De leds schijnen recht op de muur, vooral omdat je in mijn opstelling ook dwars op de TV kunt kijken.

Na een beetje tweaken kloppen zelfs de kleuren aardig.
Afbeeldingslocatie: http://www.gigawatts.nl/co/projects/hyperion.jpg

Alleen zit er standaard VEEL te veel blauw en groen in, dus de whitelevels daarvan heb ik flink naar beneden geschroefd, 0.6500 voor groen en 0.4500 voor blauw.

Framegrabber op 12Hz ( meeste film zijn op 24Hz ) en een linear smooth van 240ms met een update freq van 30Hz, anders wordt het wat te druk naar mijn smaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Sine op 03-08-2014 17:38 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Ziet er mooi uit Sine. Hoe heb jij de hdmi splitter verbonden? Gewoon plug en play of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
nop, dik gebruik die zelfde pi meteen voor XBMC, maar gezien 90% van mijn TV-gekijk toch daar vandaan komt is dat voor mij prima. Ik heb geen idee of Hyperion ook met een grabber overweg kan, maar het is een boblight achtige dus misschien kan dat ook.

-edit-

Gezien de eerdere posts in dit topic, jep :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sine op 03-08-2014 17:31 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Sine schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:45:
LEDS in totaal ( waar ik nog wat aan moet doen, bagger plakstrip wil niet houden )
Ook last van met de niet-waterdichte variant, ben benieuwd hoe je dat gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ook last van :P ik ga het proberen met fatsoenlijke dubbelzijdige tape.
Probleem met mijn strip was trouwens opgelost door pixels uit de strip te halen (degene die als eerste flikkering vertoonde en de pixel er net voor.. Signaal werd ws. vernaggeld).

Hyperion met openelec werkt goed. Nu nog de rest van de setup met usb grabber (scart out van tv en monitor out van receiver) aan de praat zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Zit nog steeds vast met de HDMI splitter. Is er iemand die ook een HDMI splitter in diens setup gebruikt? Ik vraag me echt af of de HDMI2AV een 1920x1080 signaal kan downscalen naar een voor de grabber, geschikte resolutie :(

Edit: als ik de HDMI2AV tussen mijn blu-ray speler en TV zet en ik de resolutie forceer op 1080p dan krijg ik ook 'no signal'. Het lijkt er dus op dat mijn HDMI2AV geen 1080p kan downscalen naar 576p/480p, hetgeen wat wel op de specificaties stond.

Aangezien ze er allemaal hetzelfde uitzien op Ebay, heeft iemand misschien een linkje van één waar je ervaring mee hebt dat die wel echt werkt? :(

[ Voor 48% gewijzigd door Junia op 03-08-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 14:20
@Junia, waarom wil je 1080p door je grabber laten gaan en die vervoglens naar je PI.

Ik heb het gewoon op PAL staan en een kleine size genomen voor mijn hyperion-v412 grabber (dat schuifje aan de zijkant van je HDMI2AV converter).
Heb je via hyperion als eens een screenshot gemaakt van het beeld dat je grabt? Dit hoeft niet zo groot te zijn namelijk.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
NeoFoX schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:47:
@Junia, waarom wil je 1080p door je grabber laten gaan en die vervoglens naar je PI.

Ik heb het gewoon op PAL staan en een kleine size genomen voor mijn hyperion-v412 grabber (dat schuifje aan de zijkant van je HDMI2AV converter).
Heb je via hyperion als eens een screenshot gemaakt van het beeld dat je grabt? Dit hoeft niet zo groot te zijn namelijk.
Wat jij hier aangeeft wil ik ook doen. Echter is het probleem dat mijn PC een 1920x1080 signaal verstuurd naar een HDMI splitter die twee outputs heeft:

Output 1: Televisie (Full HD)
Output 2: HDMI2av

Hier ontstaat het probleem. Wanneer er een 1920x1080 signaal bij de HDMI2AV aankomt doet deze er niks mee en 'gooit' het signaal weg. Wanneer ik bijvoorbeeld een resolutie van 720x576 kies in Windows dan werkt het wel, maar dat is natuurlijk onbruikbaar voor het bekijken van films etc op de TV.

Bij gebrek aan Visio heb ik het even in paint gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/25ujy9y.png

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 04-08-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Werkt je HDMI2AV wel als je zonder splitter werkt?
Uiteraard heb je dan geen beeld, maar dan kan je uitsluiten of je HDMI splitter het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Armageddon_2k schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:25:
Werkt je HDMI2AV wel als je zonder splitter werkt?
Uiteraard heb je dan geen beeld, maar dan kan je uitsluiten of je HDMI splitter het probleem is.
Ik heb verschillende tests uitgevoerd, waaronder:
Test #1:
PC rechtstreeks gekoppeld met de HDMI2AV. Hierbij detecteert Windows dat de maximale resolutie 720x576p is. Met deze resolutie blijkt de HDMI2AV gewoon te werken, getuige het beeld dat ik binnen Hyperion binnenkrijg. Hierbij weer het resolutieprobleem, Windows heeft helaas niet (makkelijk) de optie om een hogere resolutie te forceren.

Test #2:
Bluray speler --> HDMI2AV --> TV (AV video). Ook dit werkt op de lage resolutie van 720x576, als ik echter binnen de bluray speler de resolutie forceer naar een hogere resolutie dan 720x576 krijg ik 'no signal'.

Edit: foto's printplaat HDMI2AV
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2hd8d2h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/31477gi.jpg

Dit ziet er naast 'lage kwaliteit' ook erg nep uit. Zo te zien is de 'PAL/NTSC' switch niet eens verbonden met de rest van de printplaat? Als ik het vergelijk met andere HDMI2AV zoals Afbeeldingslocatie: http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/1/1/7/2/4/a5612973-171-DSC00355.jpg dan lijkt het er sterk op dat mijne 'fake' is.

Is er iemand die misschien bereid is om even zijn HDMI2AV open te maken :9? Het openen van het doosje is heel gemakkelijk, ik ben erg benieuwd naar wat vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Junia op 04-08-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Ik heb dezelfde opzet als jij hebt. Alleen heb ik geen desktop PC maar een ander 1080p invoer kanaal.. deze wordt netjes gesplits door mijn HDMI splitter in 1080p naar naar TV en 1080p naar mijn HDMI2AV, welke ik op PAL heb staan om het te converten naar mijn grabber op de PI.

Ik denk niet dat de HDMI-splitter je probleem is. Heb je de HDMI2AV op PAL of NTSC staan?

Koppel je PC eens via de HDMI Splitter > HDMI2AV (PAL) > USB grabber eens aan je Rasp.
Start je rasp via desktop modes op en sluit deze aan via HDMI op je TV.. start dan eens de grabber op en kijk wat je ziet / tegenkomt.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
NeoFoX schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:39:
Ik heb dezelfde opzet als jij hebt. Alleen heb ik geen desktop PC maar een ander 1080p invoer kanaal.. deze wordt netjes gesplits door mijn HDMI splitter in 1080p naar naar TV en 1080p naar mijn HDMI2AV, welke ik op PAL heb staan om het te converten naar mijn grabber op de PI.

Ik denk niet dat de HDMI-splitter je probleem is. Heb je de HDMI2AV op PAL of NTSC staan?

Koppel je PC eens via de HDMI Splitter > HDMI2AV (PAL) > USB grabber eens aan je Rasp.
Start je rasp via desktop modes op en sluit deze aan via HDMI op je TV.. start dan eens de grabber op en kijk wat je ziet / tegenkomt.
Ik heb deze test al uitgevoerd en het resultaat is dat de PI een goed beeld ontvangt indien de 'source' resolutie op 720x576 staat. Als de PC 1920x1080 verstuurd dan krijgt de grabber geen beeld binnen (compleet zwart, zowel op PAL als NTSC).

Aangezien het in jou situatie wel werkt met een full HD signaal lijkt het er op te wijzen dat mijn HDMI2AV niet kan underscalen. Mag ik vragen waar jij jouwe vandaan hebt? :>

Heel erg bedankt voor het meedenken!

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 04-08-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Ik kan hem helaas niet voor je open maken, hij zit netjes weggewerkt onder in mijn TV meubel :) (eigenlijk achter mijn HI-FI set) igg uit zicht.

Heb hem gewoon van Ebay, deze verkopter toentertijd (http://www.ebay.com/itm/251606832821)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
NeoFoX schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:50:
Ik kan hem helaas niet voor je open maken, hij zit netjes weggewerkt onder in mijn TV meubel :) (eigenlijk achter mijn HI-FI set) igg uit zicht.

Heb hem gewoon van Ebay, deze verkopter toentertijd (http://www.ebay.com/itm/251606832821)
Heel erg bedankt :) Ik ga even een nieuwe bestellen en hopen dat alles daardoor wordt opgelost.

Edit: nieuwe besteld en die kan een 1920x1080 wel downscalen, probleem opgelost!
Wel erg vervelend dat alle HDMI2AV's er hetzelfde uitzien maar er dus ook wat neppe tussenzitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Junia op 12-08-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeej, scart out nu ook werkend via usbtv007 grabber :) Samsung HU7500 geeft dus iig scart video out (voor het tv signaal).
Heb nu openelec en video grabber en met een script wissel ik van hyperion config.
Mooier zou zijn als ie standaard op tv staat en automatisch overschakelt naar xbmc video bij afspelen, iemand ervaring daarmee? Zie wel priority channel staan in de config..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Wat geeft een beter resultaat? Led pixels of gewoon zo'n led strip? Was van plan om van deze strip 2 meter te nemen: http://samenkopen.net/action_product/893878/195228 of geven die pixels een beter resultaat? Strip is namelijk wel wat makkelijker monteerbaar. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-10 08:38
Na even dit topic doorgenomen te hebben zit ik toch nog met enkele vragen:

- Ik heb een AVR (Denon 3313), kan ik dan rechtstreeks van de S-Video out naar de Video grabber? (er even van uitgaande dat ik enkel video nodig heb?)

- Uit ervaringen op het forum concludeer ik dat de UTV007 de beste keuze lijkt. Lijkt onderstaande jullie wat?

http://www.aliexpress.com...in7/903733_929151023.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 22:16
conara schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:25:
Wat geeft een beter resultaat? Led pixels of gewoon zo'n led strip? Was van plan om van deze strip 2 meter te nemen: http://samenkopen.net/action_product/893878/195228 of geven die pixels een beter resultaat? Strip is namelijk wel wat makkelijker monteerbaar. Tips?
Gewoon een strip lijkt me prima en het handigst omdat je die gewoon erachterop kunt plakken (of op een profiel) zonder rekening te hoeven houden met de spacing tussen de leds.
Ik heb als het goed is een pakketje voor me klaarliggen op het postkantoor met 3m van deze strip :)
Je zult alleen nog even moeten wachten op een nieuwe actie, deze is nu net een paar dagen gesloten.
Moet geloof ik ook maar eens gaan kijken of m'n Pana plasma ook scart out geeft. Zou voor mij een mooie oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb ook de strips besteld (was net op tijd met bestellen en heb ze vandaag betaald). Ik heb ook profielen gekocht zodat ik het netjes in elkaar kan zetten. Tnx voor je antwoord btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
CyBeRSPiN schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:30:
Jeej, scart out nu ook werkend via usbtv007 grabber :) Samsung HU7500 geeft dus iig scart video out (voor het tv signaal).
Heb nu openelec en video grabber en met een script wissel ik van hyperion config.
Mooier zou zijn als ie standaard op tv staat en automatisch overschakelt naar xbmc video bij afspelen, iemand ervaring daarmee? Zie wel priority channel staan in de config..
Net even via een normale scart kabel mijn camping-tv aangesloten op mijn Samsung Tv... ik heb geen beeld op mijn camping-tv als ik mijn Samsung TV aanzet op een kanaal. Had jij dat wel?

Ben wel benieuwd hoe dit werkt via scart namelijk. Scheelt me apparatuur (hdmi-splitter / hdmi-converter)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb een scart-naar-tulp kabel met tulp stekkers voor video in/uit en audio in/uit. Heb alleen de tulp van video uit op de grabber aangesloten en dat werkt prima. Screenshot is goed.
Werkt dus alleen voor tv zenders (ook digitaal via ci+ cam module van Ziggo), niet voor beelden van aangesloten hdmi en evenmin voor smart tv apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 01:06:
Ik heb een scart-naar-tulp kabel met tulp stekkers voor video in/uit en audio in/uit. Heb alleen de tulp van video uit op de grabber aangesloten en dat werkt prima. Screenshot is goed.
Werkt dus alleen voor tv zenders (ook digitaal via ci+ cam module van Ziggo), niet voor beelden van aangesloten hdmi en evenmin voor smart tv apps.
Thanks.. niet het onderzoeken waard dus hier. Ik wil mijn opstelling altijd gebruiken, dus bij 100% output. Dan laat ik het zoals het nu is. :)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 01:06:
Ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen op mijn Panasonic. Ik hoop op pin 19 van de scart ook een video-uit signaal te kunnen krijgen.
Voor mij is het evt geen probleem als ie van de hdmi geen beeld doorstuurt: dat komt dan toch al vanaf de RasPi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Thedr schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
Ik ga dit binnenkort ook maar eens proberen op mijn Panasonic. Ik hoop op pin 19 van de scart ook een video-uit signaal te kunnen krijgen.
[knip]
Staat zeer waarschijnlijk bij de specificaties van je TV vermeld, of je scart-aansluiting in- en uitvoer heeft.

Edit: en als het de ST60 blijkt te zijn dan geven de specificaties aan dat de scart aansluiting volledig gebruikt kan worden (behoudens beperkte uitvoer bij digitale beveiliging video).

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2014 16:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
hardware-lover schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Staat zeer waarschijnlijk bij de specificaties van je TV vermeld, of je scart-aansluiting in- en uitvoer heeft.

Edit: en als het de ST60 blijkt te zijn dan geven de specificaties aan dat de scart aansluiting volledig gebruikt kan worden (behoudens beperkte uitvoer bij digitale beveiliging video).
Kijk das goed nieuws!
* Thedr is eigenaar van een TX-P42ST60 :*)

edit: Zojuist bij DX maar even een EasyCap grabber besteld :)
Heb verder alle onderdelen binnen en over 15 min begint 2 weken vakantie met veel regen voorspeld >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Thedr op 08-08-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik ben het ook aan het overwegen maar ik zit met wat vragen omtrent latency. Ik zou het namelijk ook gaaf vinden om het voor playstation en kabel box te gebruiken. Maar ik vroeg me af hoeveel impact een hdmi splitter zou hebben op response tijden.

Alle randapparatuur loopt nu via mijn denon avr x2000 maar dat levert volgens mij ook al wat vertraging op, is misschien wat instellingen op te heffen.
Zou em na de receiver kunnen splitten voordat ie naar de tv gaat als dat verder niks toevoegd qua latency, of een aparte switch en splitter voor de receiver zetten en ambilight vanuit de hdmi out van de receiver voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
@rvandeven ik heb de latency niet gemeten. Maar over het algemeen kan ik denk ik wel veronderstellen dat de latency die het toevoegd in ms zeker niet de reactietijd van de persoon achter de controller kan overtreffen.

Dus die ms vertraging die het veroorzaakt zijn *denk ik* te verwaarlozen.
Ik zou hem na de receiver doen, heb ik ook. Hierdoor maakt het niets uit wat je via de receiver aansluit, maar altijd volledige kleurtjes op de muur 8)

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vergeet ook niet dat je tv zelf ook de nodige latency heeft om het beeld weer te geven, dat streept volgens mij mooi tegen elkaar weg. En daarnaast wil je ivm een mooi vloeiend effect niet bij elk frame je pixels updaten, dat leidt nogal af, en als je die smoothing aanzet dan valt latency ook minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 14:01
Na een tijdje geleden dit topic tegen te zijn gekomen heb ik besloten ook een ambilight setup te maken, maar wil eigenlijk nog wat dingen navragen.

Is het mogelijk om een strip Ws2081 in twee of meer stukken te verdelen die ik los kan koppelen? Hiermee was ik namelijk van plan om de ambilight set naast voor mijn tv ook voor mijn desktop te gebruiken.

Verder heb ik begrepen dat ik XBMC moet draaien voor hyperion, ook als ik de raspberry niet als htpc gebruik. Klopt dat, of kan het ook zonder XBMC?

Hulp word gewaardeerd :)

Edit: Misschien handig te vermelden dat ik een HDMI kit van lightberry wil gaan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door MultivlaaiTaart op 12-08-2014 13:41 . Reden: zie reactie :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ws2801 strips kun je knippen, staat op de strip wel een markering op welk punt dat kan.
Als je continu wilt kunnen koppelen/ontkoppelen dan moet je opzoek naar degelijke stekkertjes om de stukken door te verbinden.

XBMC hoeft niet te draaien, kan ook alleen icm bijvoorbeeld een grabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
MultivlaaiTaart schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:30:
Verder heb ik begrepen dat ik XBMC moet draaien voor hyperion, ook als ik de raspberry niet als htpc gebruik. Klopt dat, of kan het ook zonder XBMC?
Als de hyperion applicatie op de machine draait, kun je de ledstrip ook vanaf je smartphone bedienen.
Er zijn verschillende animaties en/of kleurinstellingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
Bedankt voor jullie reacties!

Ik was van plan om deze strip te gebruiken. Het enige wat ik dan nog uitgevonden moet krijgen is hoe ik deze van stroom voorzie. Volgens mij gaat dat het makkelijkste m.b.v. dit bordje samen met een 5v adapter van (?) ampere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Geinig bordje. Die oplossing kende ik nog niet.

Om iets zinnigs te kunnen zeggen over het amperage is het nodig om het aantal LEDs te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
RudolfR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:46:
Om iets zinnigs te kunnen zeggen over het amperage is het nodig om het aantal LEDs te weten.
Ah natuurlijk :z
Voor de tv zou ik volgens mij +-4m nodig hebben, dus ongeveer 128 ledjes. Het computerscherm heeft ongeveer de helft daarvan nodig.

Edit: Verder terug in het topic lees ik ongeveer 2 - 2,5 A per 50 ledjes, dus met 7,5A zou ik goed moeten zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door MultivlaaiTaart op 12-08-2014 16:17 . Reden: Amperage gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf 4A voor 120 ledjes, een Pi en een aangesloten USB grabber.
Geen idee wat je zou moeten ervaren als je voeding te weinig ampere kan leveren, maar tot nu toe nog geen echt issue tegengekomen. Merk wel dat de ledjes aan het eind van de string iets minder fel branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Als ik de voedingsadapter van de LEDs uit het stopcontact haal dan blijven de LEDs nog een minuut onregelmatig knipperen. Een tijdje geleden was het gewoon zo dat de kleuren constant bleven en na een hele korte tijd (5 a 10 seconden?) de ledjes uitdoofde. Heeft iemand enig idee hoe ik dit knipperen kan oplossen? De LEDs zijn zowel met de ground van de PI als met de ground van de voedingsadapter verbonden (PI en LEDS worden dus onafhankelijk van elkaar van stroom voorzien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik wil voor mijn XBMC mediaplayer (een Little Black Box) ook een ambilight systeem gaan maken.
Hierbij wil ik gebruik van de volgende set up:

Arduino Uno (http://www.ebay.nl/itm/Ar...rking&hash=item20e1de8c21)
WS2801 leds (50 stuks) (http://www.ebay.nl/itm/SM...rking&hash=item4ad8907118)
5v 5a supply (http://www.conrad.nl/nl/v...518374.html?sc.ref=Browse) Werkt deze?!
JST connectortje (http://www.ebay.nl/itm/28..._trksid=p3984.m1438.l2649)

Ik vraag me echter af welke software ik hiervoor nodig heb. Kan dit het beste via Boblight of beste via Hyperion? Mediaspeler loopt op Linux maar volgens mij zijn beide programma's al add-ons voor XBMC.

Ik wil deze guide gaan volgen:
https://learn.adafruit.com/adalight-diy-ambient-tv-lighting

Ik beschouw mijzelf als anti-tweaker. Heb dus ook geen led-strips gekozen ivm solderen... Alleen zijn er dus 2.000 verschillende tutorials...

[ Voor 32% gewijzigd door SemperFidelis op 14-08-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 20:50
SemperFidelis schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:40:
Ik wil voor mijn XBMC mediaplayer (een Little Black Box) ook een ambilight systeem gaan maken.
Hierbij wil ik gebruik van de volgende set up:

Arduino Uno (http://www.ebay.nl/itm/Ar...rking&hash=item20e1de8c21)
WS2801 leds (50 stuks) (http://www.ebay.nl/itm/SM...rking&hash=item4ad8907118)
5v 5a supply (http://www.conrad.nl/nl/v...518374.html?sc.ref=Browse) Werkt deze?!
JST connectortje (http://www.ebay.nl/itm/28..._trksid=p3984.m1438.l2649)

...
Ik heb alleen ervaring met ambilight op de Raspberry Pi, dus betreft de Arduino kan ik je niet adviseren.

Wel vraag ik me af of je de LEDs ook niet beter in China kan bestellen? Scheelt toch bijna de helft (hier en hier).

Betreft de voeding: volgens de specs van de gelinkte LEDs verbruikt elke LED 0.06A (indien deze volledig wit brandt = maximaal benodigd vermogen). voor 50 LEDs heb je dus een voeding nodig van 3A. Ikzelf gebruik nu ook dit soort LEDs (50 stuks) en heb deze gevoed met een 5V 2A adapter. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Hoe is de adapter van Conrad aan te sluiten op de LEDs? Via een CCTV stekker? Met inbegrip van de verzendkosten bij Conrad zou ik je aanraden om voor de voeding ook op ebay te kijken (bijvoorbeeld hier en hier).
Die kan je aan de LEDs verbinden middels een jack connector.

[ Voor 0% gewijzigd door alesandro_46 op 15-08-2014 12:09 . Reden: typo ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ah, bedankt man! Mijn eBay zoekskills lieten mij in de steek.
Heb inmiddels alles besteld, ben wel voor de waterdichte LED'jes gegaan.

Ik zal mijn bevindingen posten. Heb jij toevallig een voorbeeldje van je boblight config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Op de Raspberry Pi gebruik ik geen boblight maar Hyperion, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik zie wel dat er voor boblight ook een config tool beschikbaar is. Ik denk dat je hiermee al een eind op weg bent.

Mogelijk ook interessant voor je op deze post te bekijken. Daarin heb ik uitgelegd hoe ik mijn frame voor de LEDs gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
Zou het ook mogelijk zijn om een easycap in een pc, of in mijn geval mac mini te steken, daar hyperion op te draaien en via een arduino de ledjes aan te sturen? Ik weet wel dat er setups zijn met een arduino die het scherm van de pc/mac "capturen" met b.v. boblight, maar zou dat op die manier met een externe bron kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Raspberry Pi met Lightberry. Deze heb ik op de standaard manier, GPIO aangesloten. Ik wil overstappen naar NUC i5 met waarschijnlijk windows.

Is het mogelijk om de lightberry set te koppelen aan de PC met in plaats van een arduino uno een raspberry. Aangezien ik deze toch al heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Laatst online: 02-10 13:17
Heb een 55 inch ST50 zal mooi zijn als de scart aansluiting ook volledig te gebruiken is ?!Maar hier zit geen scart , wel RGB via tulp maar ik vermoed alleen input en een AV 1

[ Voor 12% gewijzigd door Pimmetje651 op 27-08-2014 23:15 . Reden: geen scart aanwezig ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pimmetje651 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:11:
[...]
Heb een 55 inch ST50 zal mooi zijn als de scart aansluiting ook volledig te gebruiken is ?!Maar hier zit geen scart , wel RGB via tulp maar ik vermoed alleen input en een AV 1
AV1, via speciale (met TV meegeleverde) verloopkabel naar scart, bij video geschikt voor in- en uitvoer bij gebruik van een volledig bekabelde scartkabel (of een scart naar tulp). Het staat keurig in de handleiding van de TV vermeld en anders kun je het ook zien aan het symbool bij de aansluiting: <=>

Testing, one, two ...

• Thedr
Gisteren mijn EasyCap grabber binnengekregen, vanavond even een SCART->component video verloopje halen en eens even testen.
Als dat werkt kan ik de boel op een net frame gaan monteren. Denk dat ik iets ga verzinnen om eea aan de vesa mount op ga hangen: Frame maken wat daarop past, daarop de RasPi+EasyCap en voeding monteren en op wat profielen rondom de ledstrips plakken :)

• Pimmetje651
hardware-lover schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:45:
[...]

AV1, via speciale (met TV meegeleverde) verloopkabel naar scart, bij video geschikt voor in- en uitvoer bij gebruik van een volledig bekabelde scartkabel (of een scart naar tulp). Het staat keurig in de handleiding van de TV vermeld en anders kun je het ook zien aan het symbool bij de aansluiting: <=>
Vanavond eens naar die verloop zoeken dan, thnx voor uitzoeken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het toch opbouwen van een diy amblight , wat heb ik aan hardware :
- Intel NUC dn2820fykh met XBMCbuntu kodi 14 alpha 2
- Panasonic Plasma 55ST50 (met volledig bruikbare scart aansluiting )
- Cambridge Audio AVR 640 receiver HDMI

Graag zal ik diy ambilight hebben tijdens het TV en filmpje kijken (via de intel NUC) .

Wat denk ik nodig te hebben:
- Arduino
- Led's
- EasyCap grabber

Ben benieuwd of dit klopt, en wat hoe ik het beste kan gaan opbouwen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Grrr... de Easycap die ik, in mijn optimisme zelfs 2x, besteld had heeft helaas een Somagic videochip aan boord }:| 8)7 Krijg hem op mijn laptop met enige moeite wel aan de praat maar ben benieuwd of dat ook met Raspbmc gaat lukken (waarschijnlijk niet afgaande op meerdere sites).
Voor de zekerheid alvast maar een besteld met UTV007 chip, maar dat duurt een week of 2 voor die binnen is ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 01-09-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 16:14
Ik kwam dit kickstarter projectje tegen: AmbiLED HD

WS2812B strip met Arduino based controller.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
voor diegene die interesse hebben, op SK is er een inkoop aktie van led (strips):
-1m RGB WS2801 LED strip 32 LEDs : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/544183
-25 x 12mm Diffuus RGB LED Pixels : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/304116
-25 x 12mm Flat Diffuus RGB Pixels : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/639780
- 1m RGB WS2812 LED strip 60 LEDs : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/89933

Welke raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolk11
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 12:57
LamSchaap schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:40:
Ik kwam dit kickstarter projectje tegen: AmbiLED HD

WS2812B strip met Arduino based controller.
Hmm ziet er heel simpel en makkelijk te gebruiken uit maar alleen geschikt voor gebruik met computer. Dan ben je wel voor 75€ klaar en hoef je verder niets te doen. Ben benieuwd of ze hun target gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 23:23
kolk11 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:54:
[...]

Hmm ziet er heel simpel en makkelijk te gebruiken uit maar alleen geschikt voor gebruik met computer. Dan ben je wel voor 75€ klaar en hoef je verder niets te doen. Ben benieuwd of ze hun target gaan halen.
Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is hoe ze die ledstrip (WS2812B) in de hoeken doen buigen/vouwen
Ik heb nu een WS2801 Ledstrip met een L profiel op mijn tv geplakt, maar zou graag de ledstrip zo willen monteren zoals ze dat mij die AmbiLED HD hebben gedaan zonder in de hoeken de ledstrip door te moeten knippen en met draadjes weer solderen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Bas Post schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:47:
[...]

Waar ik nou heel erg benieuwd naar ben is hoe ze die ledstrip (WS2812B) in de hoeken doen buigen/vouwen
Ik heb nu een WS2801 Ledstrip met een L profiel op mijn tv geplakt, maar zou graag de ledstrip zo willen monteren zoals ze dat mij die AmbiLED HD hebben gedaan zonder in de hoeken de ledstrip door te moeten knippen en met draadjes weer solderen.
Denk niet dat je eronderuit komt om ze door te knippen, mogelijk is dit een optie.

http://ledstripcenter.nl/...connector-4-aderig-corner

Nadeel lijkt me dat je dan in de hoeken wat minder hebt maar is wel klik en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Nu online
Die hoekstukken zijn voor strips van 10mm breed. WS2801 is breder dan dat, volgens mij 12mm.
Ik heb hier gelezen dat het wel kan werken, maar dat je dan een stukje van de strip moet afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
RudolfR schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:19:
Die hoekstukken zijn voor strips van 10mm breed. WS2801 is breder dan dat, volgens mij 12mm.
Ik heb hier gelezen dat het wel kan werken, maar dat je dan een stukje van de strip moet afsnijden.
Zullen er vast ook wel voor 12mm strips zijn lijkt me of ebay ergens ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Beh... quoten/editten gaat niet helemaal goed :F

[ Voor 97% gewijzigd door Thedr op 03-09-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 23:23
Dit vindt ik ook een mooie oplossing, een L-section:
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.bigcommerce.com/server2300/43185/products/142/images/786/LED_strip_light_90_degree_connector_for_corners__68200.1405355245.1280.1280.jpg?c=2
Maar ik kan deze tot heden niet vinden voor een WS2801 ledstrip helaas ;(

Is een WS2812B ook te gebruiken i.c.m. een Adalight / Arduino / Prismatik ?

[ Voor 58% gewijzigd door Bas Post op 03-09-2014 09:34 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Pimmetje651 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:55:
voor diegene die interesse hebben, op SK is er een inkoop aktie van led (strips):
-1m RGB WS2801 LED strip 32 LEDs : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/544183
-25 x 12mm Diffuus RGB LED Pixels : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/304116
-25 x 12mm Flat Diffuus RGB Pixels : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/639780
- 1m RGB WS2812 LED strip 60 LEDs : http://www.samenkopen.net/action_product/175787/89933

Welke raden jullie aan ?
Ik snap persoonlijk niet dat mensen nog gaan lopen pielen met losse pixels, kost veel meer werk om een beetje net frame te maken en qua kosten maakt het niet veel uit.
Ik zou lekker een WS2801 of WS2812 LED strip pakken :)
Bas Post schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:47:
[...]

Zover ik kan zien op de foto's en in het filmpje buigen/vouwen ze die strip gewoon. In de hoeken zie je ook een beetje een frotje zitten. Zie ook de installatievideo iets verder naar beneden op de kickstarter site.

Ik heb bij de bouwmarkt een aantal (vlakke) aluminium strips van 20mm breed gekocht die ik aan elkaar ga lijmen tot een frame, om daarop de ledstrips te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Thedr schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:34:
[...]

Ik snap persoonlijk niet dat mensen nog gaan lopen pielen met losse pixels, kost veel meer werk om een beetje net frame te maken en qua kosten maakt het niet veel uit.
Ik zou lekker een WS2801 of WS2812 LED strip pakken :)
Goed punt :) eens gaan meten hoeveel lengte we nodig gaan hebben op mn 55 inch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:27:
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het toch opbouwen van een diy amblight , wat heb ik aan hardware :
- Intel NUC dn2820fykh met XBMCbuntu kodi 14 alpha 2
- Panasonic Plasma 55ST50 (met volledig bruikbare scart aansluiting )
- Cambridge Audio AVR 640 receiver HDMI

Graag zal ik diy ambilight hebben tijdens het TV en filmpje kijken (via de intel NUC) .

Wat denk ik nodig te hebben:
- Arduino
- Led's
- EasyCap grabber

Ben benieuwd of dit klopt, en wat hoe ik het beste kan gaan opbouwen etc
Iemand nog tips of dergelijke voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pimmetje651 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:06:
[...]
Iemand nog tips of dergelijke voor me ?
Ja, lees eens op je gemakje in dit topic terug?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
sopi schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:07:
Iemand met openelec en hyperion dit al geprobeerd / werkend gekregen ?

How to: turn Hyperion on/off using your TV remote
Batuhan Topbaş is het uiteindelijk gelukt.

Hier kun je lezen hoe hij het heeft gedaan.

Ik heb het geprobeerd en bij mij werkt het ook, ik krijg alleen niet het plaatje te zien maar hyperion gaat wel aan en uit en ik krijg ook een notificatie van XBMC.

Vergeet niet je ip-adres van openelec in te vullen op de plek van http://youropenelecip:8080/jsonrpc dat staat er 2 keer in.

[ Voor 21% gewijzigd door sopi op 03-09-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik deze RGB led strip gebruiken?
[spam]

Mvg,

mirko1 :)

Modbreak:Die ledstrip die je zelf verkoopt? Bedoel je die? Vast wel... Spam noemen we dat.

[ Voor 54% gewijzigd door _ferry_ op 06-09-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
hardware-lover schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:05:
[...]

Ja, lees eens op je gemakje in dit topic terug?
Kijk daar komen we een eind mee :)
Maar wat ik ook nog eens extra zal willen : heb achter de bank een rgb ledstrip van 5 meter liggen, zal deze graag als het zal kunnen ook mee willen laten kleuren in het geheel .

Net mijn TV gemeten rondom, en heb dan snel 4 M strip nodig :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:50
schumi2004 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:56:
[...]

Denk niet dat je eronderuit komt om ze door te knippen, mogelijk is dit een optie.

http://ledstripcenter.nl/...connector-4-aderig-corner

Nadeel lijkt me dat je dan in de hoeken wat minder hebt maar is wel klik en klaar
zoeiets http://ledstripcenter.nl/...-Click-connector-4-aderig

zou toch ook kunnen?

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
Kwam bij toeval hier terecht en het lijkt me ook wel wat.
Krijg ik alleen het videosignaal benodigd voor de controller ook als ik via bv de netflix app op mijn tv kijk? Ik las al ergens dat de cam module van ziggo wel werkt op mijn tv (UE55HU7500)

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nee, apps werken helaas niet, enkel het tv signaal wordt op de scart out gezet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:28
Heb gisteren de Ambiligt setup gemaakt dmv de video grabber zoals hier beschreven.

Easycap:
man man man, wat een gedoe met die kernel drivers. Bij een te oude raspian kreeg ik allemaal errors (en uiteindelijk ook geen video0 interface) bij de initialisatie en bij een nieuwe raspian alleen groen beeld (op ieder input kanaal).

Gelukkig lag er ook nog een verdwaalde pinnacle dazzle in de kast. Ook hier hetzelfde gedoe mee maar uiteindelijk een raspian gevonden met een goede kernel driver.

Hele setup aan elkaar geknoopt en het werkt :) Echter valt de felheid van het ambiligt mij nogal tegen. Er blijft een soort witte gloed omheen hangen met hier en daar de accent kleuren. Als ik hem aanroep via de webapp voor test dan kleurt hij wel netjes rood.

Er lijkt dus iets mis te gaan in het framegrabben? Iemand hier dezelfde ervaring?

CISSP! Drop your encryption keys!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maak je gebruik van hyperion? Daar zit een commandline screenshot utility bij, hoe ziet een screenshot van de grabber eruit?
Bij mij zijn de kleuren prima, screenshot zit er ook goed uit (zaten wel wat lijntjes doorheen, maar heeft geen invloed op de ambilight). Moest ook de resolutie en framerate beperken voor goed resultaat.
Je kunt de kleuren ook wat opkrikken door met zaken als gamma en hue/saturation te kloten.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:28
yes gebruik hyperion, screenshot ook gemaakt en dat zag er goed uit.
Hij werkt ook wel hoor, maar ik had het gevoel met boblight dat het een stuk scherper was :)
Het lijkt hierbij alsof alles continu half wit/geel aan het branden is

CISSP! Drop your encryption keys!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Heb je er ook een foto van?

Na de 3e easycap heb ik eindelijk een goeie en werkt alles erg goed. Alleen kloppen de kleuren niet, wit lijkt lichtgroen.

Heeft die met het aantal ampère te maken?
Heb nu een 5a voeding dedicated voor 112 ws2801 leds.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je de hyperion android app gebruikt met het kleurenwiel, kloppen de kleuren dan wel? M.a.w. ligt het aan de grabber of aan de leds zelf.
Heb zelf 4A voeding voor 120 leds (+ raspberry pi + grabber) en tot nu toe werkt het ;)

• Nelus82
Het ligt zeker niet aan de grabber. Heb dit getest dmv de screenshot functie.

Met de app zijn de alle kleuren redelijk goed, behalve wit.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan is het wellicht toch een voedingprobleem, als rood, blauw en groen allen goed zijn.. bij wit gaan alle leds vol branden dus dan is wel de meeste stroom nodig.
Je zou even kunnen checken om slechts een paar leds in je config te zetten, dus bijv 20 ipv alle 112.. En dan wit testen, met 20 leds verbruikt ie minder en zou ie het qua voeding wel aan moeten kunnen..

• Nelus82
Hele goeie tip! Dank je!

Ga ik morgen gelijk testen.

Had al een 10a voeding besteld, maar die kan altijd terug.

• Nelus82
Helaas lag het niet aan de voeding, ga morgen proberen de bekabeling tussen de pi en de led strip te vernieuwen.

Heb het ook geprobeerd om dit op te lossen met de gain en gamma settings, maar dit was geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Opgelost!

Door te spelen met de whitelevels kun je de dominante kleur eruit halen.

Mijn settings zijn:

Rood: 0.9
Groen: 0.6
Blauw: 1.0

Deze settings kun je on-the-fly te veranderen met de android app, als je net als ik geen android device hebt kun je de chrome app gebruiken:

https://chrome.google.com...ainndhjejojilnchmkoghjbpd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo mensen.
ik heb een arduino uno met "lpd6803" led strip als ik het goed herinner.
de kleuren bij mij zijn wel anders, het zijn : rood,zwart,blauw,groen,
ik heb groen op 13, blauw op 11. en zwart op GND.

nu heb ik de usb drivers geinstalleerd en "LEDstream_LPD6803.ino" firmware
https://www.dropbox.com/s...sEXNOk6gK3Hf4t_8TJPa?dl=0
geupload naar naar mijn arduino. COM6

vervolgens heb ik AmbiBox 2.1.4 geinstalleerd met PlayClaw 5. *(die neemt games en films op en stuurt het door naar ambibox die het naar je COM6 poort stuurt.)

dit werkt allemaal wel goed, alleen heb ik het probleem dat hij niet uit / zwart kan.
overal waar zwart zou moeten zijn of uit. zijn de lampjes wit.

iemand?

edit : smoothing op max gezet. lampjes werken nu goed.

is dit nog steeds de beste manier voor desktop / gaming ? of is er nu betere software

[ Voor 9% gewijzigd door rayhvh op 30-09-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 19:06
DealExtreme heeft nu een deal voor een HDMI2AV. Ik weet verder niets over de kwaliteit maar de prijs is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 04-10 16:09
Dag mannen,

Zou deze led strip ook te gebruiken zijn icm een Arduino? Ik kan uit de specificaties niet helemaal opmerken of dit nou een anolog of digitale strip is..

Op de websit van de fabrikant is meer info te vinden: Klik!

Ik heb hier zo'n strip voor me liggen, en wat me al wel opvalt is dat de strip per 3 leds is door te knippen, en dus niet per led.. Ik vrees daarom dat ze ook niet individueel zijn aan te sturen..

Hebben jullie enig idee? Zou een mooie goedkope oplossing zijn.. 5 meter voor slechts €24,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:26

HaTe

haat niet

Dat gaat niet werken, daar zit maar 1 chip in voor alle leds. Je kan dus niet eens per 3 leds aansturen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 04-10 16:09
HaTe schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:03:
Dat gaat niet werken, daar zit maar 1 chip in voor alle leds. Je kan dus niet eens per 3 leds aansturen.
Aah oké, was ik al bang voor..

Weten jullie trouwens toevallig de beste (liefst NL talige) handleiding voor een ambilight clone?

Heb er zelf ook al wel een aantal gevonden, maar misschien zijn er nog betere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:28
powermarcel10 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:14:
[...]

Aah oké, was ik al bang voor..

Weten jullie trouwens toevallig de beste (liefst NL talige) handleiding voor een ambilight clone?

Heb er zelf ook al wel een aantal gevonden, maar misschien zijn er nog betere..
Ik vind dit de duidelijkste alleen is deze niet Nederlandstalig.

[ Voor 4% gewijzigd door Thalent op 06-10-2014 14:16 . Reden: Link vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ik ben bezig met een tweede setup op basis van LED strip (i.c.m. een Raspberry pi en Hyperion), om deze te vergelijken met de eerste setup (led pixels in een frame).

De tweede setup heb ik werkend met een 5V 2A voeding, maar dit is volgens de specificaties niet voldoende (strip verbruikt ±10A/m --> 2.2m stip = ±4.5A). Ik heb twee voedingen (nog een voor een derde setup) gekocht van 5V 6A met het idee om uiteindelijk zowel de strip als de Pi te voeden met één voeding.

Wanneer ik de 6A voeding op de strip aansluit beginnen alle LEDS in willekeurige kleuren te knipperen (beide voedingen getest). Dit terwijl de LEDS uit zouden moeten zijn. Als ik een film afspeel blijven de LEDS willekeurig knipperen. Sluit ik vervolgens de 2A voeding aan dan werken de LEDS weer naar behoren.

Heeft iemand een idee waarom de 6A voeding ervoor zorgt dat de LEDS gaan knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
Hoe heb je de aarde aangesloten?

raspberry<--->Voeding <--->led-strip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:26

HaTe

haat niet

Heeft iemand nog 2 meter ledstrip over? Ik heb een 32" TV die ik wel van ledjes wil voorzien :)

edit: inmiddels zelf wat gekocht, heb daarmee wel 3 meter over

[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 05-11-2014 14:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Nelus82 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:14:
Hoe heb je de aarde aangesloten?

raspberry<--->Voeding <--->led-strip
De aarde is inderdaad gedeeld met de pi en de voeding. Het lijkt erop dat beide voedingen defect zijn :?
Ik heb een andere voeding besteld (5V 3A), hopelijk heeft die nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 21:58
Bijna klaar

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/j81lrq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/255petu.jpg
Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste