Ik wil boblight / Prismatik / ambibox of iets dergelijks gebruiken onder Windows 7. Van wat ik gelezen heb op o.a. tweaking4all zou het moeten werken. Met de nieuwe Neopixel of FastLED zouden de problemen verleden tijd moeten zijnalesandro_46 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:08:
[...]
Ik meen me te herinneren dat er probleem zijn (waren?) met het gebruik van WS2811/WS2812 LED strips. Dit is de moeite waard om even lezen. Als je gebruik maakt van WS2801 LED's (doorgaans 32LED's/m) dan ben je er zeker van dat het werkt (in ieder geval met Hyperion).
Ik wil de LED strips niet op de TV zelf bevestigen, vandaar het frame[...]
Dit verhaal snap ik niet helemaal? Je plakt de strips toch achter de TV? Waar zou dat frame voor nodig zijn? Ik zou er in ieder geval voor kiezen om de strip aan de rand en tot in de hoek te plakken.
Ik heb zelf een frame gemaakt voor een LED string, of LED pixels (geen idee hoe ze heten, het lijkt op kerstverlichting voor in de boom). Daarbij zitten de LED's niet over de volledige breedte van de TV, waardoor e.e.a. aan de zijkant niet exact uitgelijnd is. Er zit wat verloop bij iets wat van het midden naar de zijkant gaat. Dit is softwarematig wel op te lossen, maar zou m.i. niet nodig zijn bij LED strips.
+ dat ik verschillende ervaringen lees over meer dan 100 LEDs. Bij de een werkt het zonder problemen, bij de andere werkt het niet. De eerder genoemde guide maakt gebruik van 290 LEDs, dus het zou moeten kunnen lijkt me.
Na wat meer gelezen te hebben denk ik dat ik het volgende aan ga schaffen:
3m WS2812 LED strip van 60 LEDs per meter
Losse voeding van 5V met 10A
Arduino Uno / Teensy 2.0
Volgens een aantal bronnen is de Teensy 2.0 sneller, maar echt heel duidelijk is het verschil niet.