Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.111 views sinds 30-01-2008

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:31:
Toch ook nog maar wat nieuwe foto's gemaakt nu alles staat en werkt :) Spidey is erin gesjopped, kaal wit scherm is zo saai.

De barco:
[afbeelding]

Overzichtsplaatje 1:
[afbeelding]

Overzichtsplaatje 2:
[afbeelding]

Frontstage:
[afbeelding]
Ik had je setje al op altbinarieshdtv.com zien staan, erg fraai :).

Ik zou persoonlijk alleen wat meer absorptie toe voegen, het lijkt me dat je wel erg aan de brighte kant zit met laminaat zonder vloerkleed, veel kaal muuroppervlakte en leren bankstellen. Zeker voor HT is het wel fijn om een droge akoestiek te hebben.

Anoniem: 60298

Jag schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:06:
[...]
Ik had je setje al op altbinarieshdtv.com zien staan, erg fraai :).

Ik zou persoonlijk alleen wat meer absorptie toe voegen, het lijkt me dat je wel erg aan de brighte kant zit met laminaat zonder vloerkleed, veel kaal muuroppervlakte en leren bankstellen. Zeker voor HT is het wel fijn om een droge akoestiek te hebben.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best wel happy ben met de sound op het moment. Als ik film kijk beslaat het gordijn de hele zijkant en dat scheelt een boel heb ik het gevoel. De muren zijn met spaggelpoets gedaan dus ook niet echt helemaal glad. Wil nog wel een kleed op de vloer maar dat moet ik nog even door de feestcommissie zien te krijgen dat is lastiger dan het vervangen van wat componenten :)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:17:
[...]
Ken jij het woord 'dark room'?... Doe jij soms aan SM? >:)
Men andere kamer is mijn privé-rukhoekje, dit is men SMroom hé :p
Nee, de zwarte verf stamt nog uit mijn "Black-Metal"periode en blijkt nu handig te zijn, aangezien er een cinema gaat komen, ziet de kamer al zwart :)
w00Dy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:35:
[...]
je hebt wel een oud model dunkt me, lijkt zo alleszins door de speakerdoek. Mijn 33's zijn hetzelfde gebouwd als die van die ebay link. Tweeter gaat minder hoog vind ik, stampen kunnen ze nog altijd :)
Die tweeters in mijn model waren volgens iemand "legendarisch". Zijn ook wel heerlijk in het hoog. Maar op het eerste zicht lijken ze (buiten speakerdoek) op die van de link.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 16:57

w00Dy

Make soap, not war

TomSwinnen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:22:
[...]

Men andere kamer is mijn privé-rukhoekje, dit is men SMroom hé :p
Nee, de zwarte verf stamt nog uit mijn "Black-Metal"periode en blijkt nu handig te zijn, aangezien er een cinema gaat komen, ziet de kamer al zwart :)

[...]

Die tweeters in mijn model waren volgens iemand "legendarisch". Zijn ook wel heerlijk in het hoog. Maar op het eerste zicht lijken ze (buiten speakerdoek) op die van de link.
Ooit zullen we ook wel goed geweest zijn, maar de jaren (25 reeds) hebben hun tol geeist.

Anoniem: 100231

Nou na veel lezen wil ik mijn setje toch eens posten :D

http://img56.exs.cx/img56/3535/speakerafkleinjpg4jp.th.jpg
Hier staat er dan een :P

http://img155.exs.cx/img155/4402/m41001084ou.th.jpg
overzichts plaatje..

http://img155.exs.cx/img155/7454/kamerindeling20kn.th.jpg
Dit wordt de nieuwe indeling binnenkort!

Als er vragen zijn of meer fotos gewenst zijn laat me het dan weten, en als er commentaar is natuurlijk ook ;)

edit probeer wat te fixe met fots wil niet echt lukke zijn nu dus wat klein :(

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 13-01-2005 19:05]

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Binnenkort foto's van mijn upgrade! Een Denon AVR3802 in combinatie met 2 Vincent SP996 eindversterkers vervangt mijn oude trouwe Onkyo TXSR501E!

Het geluid tot nu toe? nogal een verschil :> Enig nadeel; het is een zwarte en ik had graag een champagne gehad. Maar ja, die liggen niet voor het oprapen, zeker niet hier een beetje in de buurt. Duss; voor nu een Denon! Wie had dat gedacht; ik, als Marantz liefhebber nu aan de Denon!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Even vreselijk offtopic:

Zijn er eigenlijk ook vrouwlijke audiofielen?? Lijkt mij wel dé uitkomst voor de mensen hier :Y)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 41615

Ach, als je maar een vrouw treft die een stel leuke speakers in de woonkamer, alsmede het financiële plaatje tolereert ;)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hehehe.....doet me denken aan een reclame van Linn. Zag je een foto van een (mooie) vrouw en daar onder stond dan:
She's terrific in bed. She's witty, intelligent and makes her own pasta. She doesn't have a Linn hi-fi, but her sister does - and she's the one I married.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

mijn vriendin is absoluut geen audiofiel, maar heb haar maar duidelijk gemaakt dat audio op 1 komt en zij op nummer 2, dus o wee als ze commentaar heeft :p

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Barry
zimbab schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:03:
Hehehe.....doet me denken aan een reclame van Linn. Zag je een foto van een (mooie) vrouw en daar onder stond dan:

[...]
Ben ik even blij dat ik geen Linn heb! :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry
Gemineye schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:08:
mijn vriendin is absoluut geen audiofiel, maar heb haar maar duidelijk gemaakt dat audio op 1 komt en zij op nummer 2, dus o wee als ze commentaar heeft :p
_/-\o_

• TomSwinnen

TomSwinnen

Nu ben je single? :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 12:51

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ze leest zeker niet mee.... ;)

[Voor 41% gewijzigd door Killkees op 13-01-2005 20:36]

Anoniem: 127468

Beste mensen :)

Ik raak langzaam aan steeds meer geintreseerd in audio/video.
Ik neem aan dat je hier niet met allemaal simpele vragen kan komen en als ik het hier zo door lees staat er ook niet heel veel dingen die ik graag wil weten.
Wie weet er een goed forum (nee, ben geen overloper blijf hier gewoon ook ;) ) waar ik met veek vragen kan komen of lezen over bv. beamers .
Ik zoek namelijk een beamer, maar heb er nog geen verstand van.

Alvast bedankt :)

Anoniem: 17926

Anoniem: 127468 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:39:

Ik neem aan dat je hier niet met allemaal simpele vragen kan komen en als ik het hier zo door lees staat er ook niet heel veel dingen die ik graag wil weten.
Wie weet er een goed forum (nee, ben geen overloper blijf hier gewoon ook ;) ) waar ik met veek vragen kan komen of lezen over bv. beamers .

In dit forum komen toch wel regelmatig topics over beamers voorbij hoor. :)

Ander kan je eens kijken op htforum.nl.

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:57
Hmm..... vind het geluid van m'n vriendin toch nog zo'n duizend keer beter dan de beste speaker....
Maar ja, iedereen z'n eigen hobbie ;)

Mijn vrouw vindt me biosje prima zo in de woonkamer en dat de bank trilt bij explosies :+

Maar verder geeft ze meer om caraudio dan om mijn hifi meuk :)

Anoniem: 100231

Nog ff een iets beter overzichts foto! :

http://img110.exs.cx/img110/3091/m41001144gt.jpg

Modbreak:Dit plaatje is 1megabyte groot, 10x zo klein lijkt me wat relaxter

[Voor 46% gewijzigd door JvS op 14-01-2005 19:42]

• Jag
He joh associaal, dat is een foto van 1 Mb groot, dat is echt nergens voor nodig. Resize dat ding eens naar een normaal formaat :).

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 127468 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:39:

[overhaal modus]
Hey welkom!

Waarom naar een ander forum? GOT is het leukste, mooiste en het liefste forum van de wereld. Wij houden allemaal van elkaar en de wereld O+ ! Enne op een nieuw forum moet je je weer registreren en al dat moeilijke gedoe 8)7 !

Maar als je het punt snapt;
Dit is gewoon een groot forum, met daardoor veel verschillende mensen. De een met een mega budget, de ander met een kleine. Dat maakt het ook zo leuk. Laat je niet je ogen uitsteken :)

Enne... er is héél veel over beamers te vinden hoor :o :
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart
Zo kan je eigelijk je beter afvragen wat je niet op GOT vindt :Y)

[Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 13-01-2005 22:10]

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 16:49
Vergeet deze niet: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Die heeft mij veel geleerd over beamers e.d. Goede plek om te beginnen met lezen,

[Voor 24% gewijzigd door Roet op 13-01-2005 23:18]

• Barry
GNIFFEL schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:56:
[...]

Hmm..... vind het geluid van m'n vriendin toch nog zo'n duizend keer beter dan de beste speaker....
Maar ja, iedereen z'n eigen hobbie ;)
Ik wil net zeggen! Als je der maar HARD genoeg neu.., euh, slaat komt er nog flink SPL uit ook!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Barry_Loef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:55:
Even vreselijk offtopic:

Zijn er eigenlijk ook vrouwlijke audiofielen?? Lijkt mij wel dé uitkomst voor de mensen hier :Y)
Op Hifi.nl zaten er een paar. En er zit er in ieder geval 1 op het Naim-farum. Die heeft daar de hele tent op z'n kop gezet. Komt uit Groningen trouwens :P .

Maar ik zou m'n vriendin zeker belangrijker vinden dan m'n audio. Het blijft echter wel een hele belangrijke plek innemen. Misschien dat de upgradewoede ingeperkt wordt en ik wat minder CD's zal gaan kopen, maar de spullen blijven zeker. Ook een opstelling die goed is vind ik belangrijk, maar met goed overleg en wedezijds begrip kom je een end :) .

Music Addicted

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Vandaag de aldi speakers + sub uit mijn set vervangen voor een setje Minipods + bijbehorende sub.

Setje geruild tegen mijn Syrincs M3-220 studio monitoren die ik gebruikte voor het draaien. Echter vond ik het een beetje zonde geld en dus vandaar de ruil...... ik blij, iemand anders blij. :)
D'r zitten alleen een paar beste beschadigingen op de lak van het ding, is ff kijken of dat te fixen is.

Het zijn deze -> http://www.son-video.com/...lueRoom/TriPhonicNoir.jpg

Nu alleen ff kijken of de kat ze heel laat..... anders de kat maar de deur uit. (geintje ;) )

[Voor 13% gewijzigd door R2D2 op 14-01-2005 00:00]

iRacing profiel

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Reind schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:58:
D'r zitten alleen een paar beste beschadigingen op de lak van het ding, is ff kijken of dat te fixen is.
Die dingen zijn toch altijd gespoten? Dan kan je ze dus ook weer opnieuw overspuiten.. Is misschien wel het mooiste als je dat laat doen, tenzij je ervaring daarmee hebt. Vraag eens bij een autoschadeherstelbedrijf of ze die dingetjes kunnen spuiten voor je. Neem je bijvoorbeeld gewoon zwart ofzo dan is dat vast niet zo duur, en je speakers zijn als nieuw!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een kort vraagje tussen door:

Ik heb mijn versterker (pioneer vsx-d512) digitaal op mijn pc aangesloten. En normaal bedien ik altijd het volume met de versterker en niet met de pc.
Maar nu heb ik de versterker verderop verplaatst en kan ik hem niet snel bedienen, want volume met afstandsbediening regelen sux.
Kan het kwaad om de versterker op -25 (dus vrij luid) te zetten en dan het volume met de pc regelen wat dus wel makkelijk kan, of is dit niet goed voor de versterker?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:38
eerst verzwakken en dan versterken kan als je het als het om kwaliteit gaat beter niet doen, maar het gaat er naar mijn weten niet stuk van. (meer ruis)

btw ik heb dezelfde versterker, ik vind volume via afstandsbediening wel te doen... waar ligt het problleem bij jou eigenlijk??

[Voor 3% gewijzigd door hilbren op 14-01-2005 18:32]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
Zou ik niet doen als je dan een keer op tuner drukt dan ploffen je oren van de herrie. Omdat je volume nog heel hard staat.

• Jag
hilbren schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:
eerst verzwakken en dan versterken kan als je het als het om kwaliteit gaat beter niet doen, maar het gaat er naar mijn weten niet stuk van. (meer ruis)

btw ik heb dezelfde versterker, ik vind volume via afstandsbediening wel te doen... waar ligt het problleem bij jou eigenlijk??
Een voorversterker versterkt niet :) (tenzij je hem echt helemaal max draait).

Wel ga je resolutie van je DAC verliezen. En je levert in op Signaal/ruis verhouding (elke dB die je verzwakt op je pc is een dB minder signal to noise ratio). Maar hoeft allebei niet echt een probleem te zijn, gewoon ff proberen. Stuk gaat het zoiezo niet.

Of je speakers ploffen ;)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 10:16

xxfile

\/ It's me \/

Barry_Loef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:55:
*fluiterdefluit*
Maar ik laat het Grrrrrene posten :)

Nieuw, nu met Twitter

• Jag
Jaja, en waarom dan wel niet?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

In ieder geval oppassen dat je niet overstuurt vanuit je PC. Een overstuurt signaal extra versterken is niet handig :) . Gewoon met beleid, dan kan het absoluut geen kwaad.

Ik moet zeggen dat ik op dit soort momenten extra blij ben met m'n spullen met weinig gain. Ik kan van 7 uur tot 12 uur opdraaien totdat ik echt flink volume heb. Luidste dat ik ooit gedraaid heb is half 2, en dat is echt hard. Kan ik ook alleen als ik de voorversterker apart voedt, anders slibt ie dicht. Pestding :P .

Music Addicted

• Jag
Ik bemerk hier toch een soort angst om de volumeknop open te draaien, dat is echt niet nodig :).
En vanuit je pc oversturen? Dat is zoiezo een onmogelijkheid (tenminste wel bij een Audigy): harder dan 0dBFS kan gewoon niet, dus clippen ook niet (nou ja, je kan wel door interpolatie iets vergelijkbaars krijgen, maar dat zit in de bron al). En de topicstarter stelt juist voor om het signaal van zijn pc te verzwakken :).

• Speedfight
  • Niet online
hilbren schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:

De versterker staat nu in een kastje wat ik niet vanaf mijn bureaustoel kan bedienen..
En de afstandsbediening heeft vind ik niet echt goed bereik en het harder/zachter zetten gaat erg traag en het knopje daarvoor is ook erg klein... verder niets op deze versterk aan te merken hoor ;)

Geluid komt van de soundstorm chipset, en in het mooie control panal kan ik precies goed zien wat de output is. Ik heb de wave op zo'n 80% staan en het master volume kan gewoon voluit en dan raakt hij ook niet overstuur dat kan je mooi zien want de balkjes mogen niet in het rood komen.

Maar ik stel de versterker gewoon op -50 af dat is al een mooi luistervolume waar ik nog wat speeling mee heb. Als het dan harder moet kom ik wel ff uit me stoel :P

Hier dan nog maar wat brakke (foon) pics, daar gaat het uiteindelijk om in dit topic:

http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup1.jpg
http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup2.jpg
http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup3.jpg

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Jag schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:16:
Ik bemerk hier toch een soort angst om de volumeknop open te draaien, dat is echt niet nodig :).
En vanuit je pc oversturen? Dat is zoiezo een onmogelijkheid (tenminste wel bij een Audigy): harder dan 0dBFS kan gewoon niet, dus clippen ook niet (nou ja, je kan wel door interpolatie iets vergelijkbaars krijgen, maar dat zit in de bron al). En de topicstarter stelt juist voor om het signaal van zijn pc te verzwakken :).
Nouja, ik heb een tijdje met disman als bron gedraaid en die kon ik oversturen op maximaal volume. Misschien kan het inderdaad niet met de PC, dat is dan mooi. En als het gaat over een volumeregeling van de PC, dan kan hij dus zowel harder of zachter gaan. Verstandig is inderdaad om te zorgen dat die, als ie op z'n max staat, gewoon zo min mogelijk vervormt.

Met m'n versterker maak ik me daar niet druk om, maar ik zet em niet harder omdat het dan nu door de voorversterker gecomprimeerd wordt (te weinig bandbreedte) en als ik die los voedt kan ie tot ongeveer half 2 voordat ik zelf wel vind dat het hard genoeg staat. De versterker kan veel, daar vertrouw ik wel op :) .

Music Addicted

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:22:
[...]

De versterker staat nu in een kastje wat ik niet vanaf mijn bureaustoel kan bedienen..
En de afstandsbediening heeft vind ik niet echt goed bereik en het harder/zachter zetten gaat erg traag en het knopje daarvoor is ook erg klein... verder niets op deze versterk aan te merken hoor ;)

Geluid komt van de soundstorm chipset, en in het mooie control panal kan ik precies goed zien wat de output is. Ik heb de wave op zo'n 80% staan en het master volume kan gewoon voluit en dan raakt hij ook niet overstuur dat kan je mooi zien want de balkjes mogen niet in het rood komen.

Maar ik stel de versterker gewoon op -50 af dat is al een mooi luistervolume waar ik nog wat speeling mee heb. Als het dan harder moet kom ik wel ff uit me stoel :P

Hier dan nog maar wat brakke (foon) pics, daar gaat het uiteindelijk om in dit topic:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kan je niks aan je opstelling doen? je center zit op verkeerde plek en je rechter kanaal zit te ver naar rechts (of linker te dichtbij ;)) ... je tv moet er wel goed tussen staan

verder wel mooi setje!

• Jag
Nouja, ik heb een tijdje met disman als bron gedraaid en die kon ik oversturen op maximaal volume. Misschien kan het inderdaad niet met de PC, dat is dan mooi. En als het gaat over een volumeregeling van de PC, dan kan hij dus zowel harder of zachter gaan. Verstandig is inderdaad om te zorgen dat die, als ie op z'n max staat, gewoon zo min mogelijk vervormt.
Het is overigens wel aangenomen dat de software zo ontworpen is dat 100% volume 0dB betekent (dus geen versterking, geen verzwakking). Maar als dat niet zo is, dan merk je dat snel genoeg :). Zoals met de pre amp functie van win amp, daar kan je digitaal mee gaan versterken. En dan gaat ie digitaal clippen, klinkt heel fraai :P (klinkt 10x erger dan analoog clippen).

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Jag schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:39:
[...]
Het is overigens wel aangenomen dat de software zo ontworpen is dat 100% volume 0dB betekent (dus geen versterking, geen verzwakking). Maar als dat niet zo is, dan merk je dat snel genoeg :). Zoals met de pre amp functie van win amp, daar kan je digitaal mee gaan versterken. En dan gaat ie digitaal clippen, klinkt heel fraai :P (klinkt 10x erger dan analoog clippen).
Hehe, ik geloof dat ik dat maar niet ga proberen :D .

Maar als de software inderdaad slim ontworpen is dan is dat het uitgangspunt, ook wel vanzelfsprekend :) . Helaas zijn niet alle ontwerpen slim :P .

Maargoed, daarom zou ik het liever later wat extra versterken door je eerste verserking zo onvervormd mogelijk te laten, dan weet je zeker dat het goed gaat :) .

Music Addicted

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:15:
Even een kort vraagje tussen door:

Ik heb mijn versterker (pioneer vsx-d512) digitaal op mijn pc aangesloten. En normaal bedien ik altijd het volume met de versterker en niet met de pc.
Maar nu heb ik de versterker verderop verplaatst en kan ik hem niet snel bedienen, want volume met afstandsbediening regelen sux.
Kan het kwaad om de versterker op -25 (dus vrij luid) te zetten en dan het volume met de pc regelen wat dus wel makkelijk kan, of is dit niet goed voor de versterker?
Probeer het gewoon.... je merkt vanzelf wel of het goed klinkt. Ik weet niet of jouw volumeschaal vergelijkbaar is met de mijne (ik heb een Pioneer VSX-D711, volume loopt van -94dB tot 0dB)) en ik draai hem ook weleens zonder verzwakt ingangssignaal voorbij de -25dB hoor, heb weleens een paar uur op -15dB gedraaid (ik was op zolder bezig :X), mits je speakers neit gaan vervormen kan het niet echt kwaad.
Boekster schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:27:
[...]

... oversturen op maximaal volume? Als je een discman op een versterker wilt aansluiten moet je eigenlijk een line-out gebruiken en niet de gewone koptelefoonaansluiting, de volumeregeling zou op de line-out ook geen invloed meer mogen hebben aangezien dit gewoon een line-signaal is.
Als je je versterker aansluit op de koptelefoonuitgang kun je idd wel gaan oversturen, dit is dan ook niet echt gezond voor je versterker afaik... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Speedfight
  • Niet online
spawnkamikaze schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:33:
[...]

kan je niks aan je opstelling doen? je center zit op verkeerde plek en je rechter kanaal zit te ver naar rechts (of linker te dichtbij ;)) ... je tv moet er wel goed tussen staan

verder wel mooi setje!
Ja dat hebben al meer mensen gezegt en hij lijkt op de foto zo dat je het beter anders kan opstellen. Maar het is gewoon niet mogelijk, ik 90% van de de tijd dat ik muziek luister voor de computer dus ik moet de speakers wel zo neer zetten, voor tv en pc zit ik dan wel allebei niet in het midden maar het is niet anders. Misschien dat de plattegrond het verduidelijkt, oja tv kijk ik vanaf mijn Fatboy zitzak maar die staat niet op de kaart ;)

http://www.xs4all.nl/~raben/kamerstefan.jpg

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XanderH schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:19:
[...]

Probeer het gewoon.... je merkt vanzelf wel of het goed klinkt. Ik weet niet of jouw volumeschaal vergelijkbaar is met de mijne (ik heb een Pioneer VSX-D711, volume loopt van -94dB tot 0dB)) en ik draai hem ook weleens zonder verzwakt ingangssignaal voorbij de -25dB hoor, heb weleens een paar uur op -15dB gedraaid (ik was op zolder bezig :X), mits je speakers neit gaan vervormen kan het niet echt kwaad.

[...] :)
opzich moet je daar wel mee uitkijken. Ook al zijn je speakers zo goed en kunnen ze een hoog aantal watts aan: met een versterkertje van 2x30 watt heb je zo je speakers van 150w opgeblazen. Ook de middenmoot-versterkers kunnen dit niet altijd aan en gaan hele voltages door die speakers pompen

• Anoniem: 111783
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Ja dat hebben al meer mensen gezegt en hij lijkt op de foto zo dat je het beter anders kan opstellen. Maar het is gewoon niet mogelijk, ik 90% van de de tijd dat ik muziek luister voor de computer dus ik moet de speakers wel zo neer zetten, voor tv en pc zit ik dan wel allebei niet in het midden maar het is niet anders. Misschien dat de plattegrond het verduidelijkt, oja tv kijk ik vanaf mijn Fatboy zitzak maar die staat niet op de kaart ;)

[afbeelding]
Nou weet ik altijd waar jij zit als je aan het gotten bent.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

XanderH schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:19:

[...]

... oversturen op maximaal volume? Als je een discman op een versterker wilt aansluiten moet je eigenlijk een line-out gebruiken en niet de gewone koptelefoonaansluiting, de volumeregeling zou op de line-out ook geen invloed meer mogen hebben aangezien dit gewoon een line-signaal is.
Als je je versterker aansluit op de koptelefoonuitgang kun je idd wel gaan oversturen, dit is dan ook niet echt gezond voor je versterker afaik... :)
Tja, als je geen lijnuitgang hebt dan houdt het al snel op :) . Het was ook maar een tussenoplossing, ik had de versterker eerder dan m'n CD-speler, simpelweg omdat de versterker op dat moment een uitgaand model was, en de nieuwe geen goede mogelijkheid tot upgraden heeft (ja, een nieuwe voor-eind-combinatie :P ).

Music Addicted

Anoniem: 123304

Hey mensen vraagje,

Ben bezig met mijn eigen home theatere beetje bij beetje aan het kopen.

Nu heb ik me scherm bij beamerwinkel.nl gekocht. 213cmx114cm
Ik heb nu net een bod gedaan voor 230 euro en als het goed is accepteert ie het (hoop ik)

Het gaat om deze set: JBL SCS 178 Kersenkleur http://www.bestekeus.nl/s...Path/906/products_id/5012

Weet het is misschien geen krachtpatser maar hey...Ben geen groot verdiener en het is voor een kamer van 4 bij 3 meter groot :)

Maar ze zijn splinternieuw in doos volgens hem en ik kan ze te horen krijgen bij hem :)
Mooi is ook hij woont bij mij in de buurt dus wel makkelijk!

Kunnen jullie mij een oordeel geven hierover wat jullie ervan vinden?

Beginners setje voor mij :)

Receiver koop ik apart!!!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 123304 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:01:
Het gaat om deze set: JBL SCS 178 Kersenkleur http://www.bestekeus.nl/s...Path/906/products_id/5012
Gatver, is die al gedaald tot 340€?
Niet twijfelen, kopen!
In een vergelijkende test bij Belgische audioclub, kwam deze het tweede beste na B&W (die 2x zoveel kostte). En ik vond het ook, ik was bij die test. Verschil in kwaliteit tussen B&W en JBL was het verschil in prijs niet waard...

Zeer goed HomeCinemasetje!

TomSwinnen schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:20:
[...]

Gatver, is die al gedaald tot 340€?
Niet twijfelen, kopen!
In een vergelijkende test bij Belgische audioclub, kwam deze het tweede beste na B&W (die 2x zoveel kostte). En ik vond het ook, ik was bij die test. Verschil in kwaliteit tussen B&W en JBL was het verschil in prijs niet waard...

Zeer goed HomeCinemasetje!
Ja maar ken hem voor 230 krijgen van die gast in doos lol!

Alleen beetje vaag op zijn foto zie ik maar 2 speakers staan 1 center speaker en 1 subwoofer maar mis die andere twee speakers lol!

http://www.marktplaats.nl...udei%253D210%2526js%253D1

Heb eerst gemaild of het hem was (dus de website) en of die andere 2 er ook bij zitten!
Wat heb ik anders aan een half systeem!

Dus dit systeempje is goed ?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 15-01-2005 02:23]

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:20:
[...]
opzich moet je daar wel mee uitkijken. Ook al zijn je speakers zo goed en kunnen ze een hoog aantal watts aan: met een versterkertje van 2x30 watt heb je zo je speakers van 150w opgeblazen. Ook de middenmoot-versterkers kunnen dit niet altijd aan en gaan hele voltages door die speakers pompen
Mwja, ik heb hem ook nog nooit echt langer dan 10 seconde boven de -15dB gehad, maar opzich... ik hou er af en toe van om op hoge volumes te draaien en ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Mijn versterker (Pioneer VSX-D711K) is volgens de specs 5x100W (knap met een opgenomen vermogen van 250W), mijn frontspeakers (Mission M35) kunnen als het goed is 150W aan. Opzich let ik eigenlijk niet zoveel op de vermogens, ik luister gewoon of het gaat vervormen... En theoretisch gezien kun je ook op lage volumes je speakers opblazen, dusja...

Anoniem: 111211

Hey mensen vraagje,

Ben bezig met mijn eigen home theatere beetje bij beetje aan het kopen.

Ik heb nu net een bod gedaan voor 230 euro en als het goed is accepteert ie het (hoop ik)

Weet het is misschien geen krachtpatser maar hey...Ben geen groot verdiener en het is voor een kamer van 4 bij 3 meter groot :)

Maar ze zijn splinternieuw in doos volgens hem en ik kan ze te horen krijgen bij hem :)
Mooi is ook hij woont bij mij in de buurt dus wel makkelijk!

Beginners setje voor mij :)

Receiver koop ik apart!!!
Ik heb die set ook gehoord, en het is een hele mooie :)
Ik had niet het idee dat ik naar 5 kleine luidsprekertjes aan het luisteren was.
En ik vind het wel een aardige krachtpatser hoor! zonodig gaat ie ook behoorlijk hard ;)

• Dr_oetker
  • Laatst online: 24-05 07:35
Ik heb de JBL 178 nu een paar maanden, en mij bevalt ie geweldig! Hij schijnt beter te klinken dan zijn (plastic) opvolgers de JBL 200.5.

Anoniem: 65830

Ook ik zal maar weer eens een update gaan posten van mijn HT.
Hier is alvast een geheel plaatje van een hoek:
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/overall.jpg

Specs:

Yamaha RX-V550 receiver.
Yamaha NX-C430 center speaker
Yamaha NX-430P surround boxjes (5x)
Jamo D110 voor fronts (2x)
Aristona 56 (62) cm tv.
De bass word geproduceerd door een JBL E250P (BE)

Bij elkaar een mooi en helder geluid, en die sub geeft hele strakke lage bassen. (deze op 1/4e van zijn volume staat, zijn ze soms ook voelbaar) de sub is geschakeld op LFE via een dikke sub kabel.

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 65830 op 15-01-2005 11:28. Reden: plaatje]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

What the hell doet die ene speaker daar linksboven de andere kant op ? Komt je geluid iig niet ten goede.

Anoniem: 65830

JT schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:35:
What the hell doet die ene speaker daar linksboven de andere kant op ? Komt je geluid iig niet ten goede.
ohja... vergeten te melden... deze kan ik draaien. mijn pc staat namelijk helemaal aan de rechter kant, waar ik anders weer een vreemd geluid heb als ik een spel speel ed.

Die Jamo's zijn al weer een kleine 10 jaar oud, maar deze doen het nog steeds prima en nog super helder. deze doen het vanaf ca 55 hz tot ca 21 khz meen ik, rond de 110w op 8 ohm.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 65830 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:27:
Ook ik zal maar weer eens een update gaan posten van mijn HT.
Hier is alvast een geheel plaatje van een hoek:
[afbeelding]

Specs:

Yamaha RX-V550 receiver.
Yamaha NX-C430 center speaker
Yamaha NX-430P surround boxjes (5x)
Jamo D110 voor fronts (2x)
Aristona 56 (62) cm tv.
De bass word geproduceerd door een JBL E250P (BE)

Bij elkaar een mooi en helder geluid, en die sub geeft hele strakke lage bassen. (deze op 1/4e van zijn volume staat, zijn ze soms ook voelbaar) de sub is geschakeld op LFE via een dikke sub kabel.
Als ik jou was zou ik ook proberen je rechter satteliet van je setje aan die schuine wand te hangen. Dan heb je iig je stereo beeld weer een stuk beter.

\_Specs_/

Anoniem: 128259

Even een vraag tussendoor:

Maakt het voor het geluid iets uit of je:
• Een ongedecodeerd dts digitaal signaal uit een dure DVD-speler laat komen, dat via een optische kabel naar een goede receiver geleidt wordt, en vervolgens gedecodeerd wordt door de receiver.
• Of, dat je een DVD afspeelt op een pc, die het geluid ongedecodeerd door een optische kabel naar de receiver leidt, die het vervolgens decodeerd.

En wat is beter voor het beeld: een componenten-kabel uit een dure DVD-speler, of een DVI stekker van een pc? En als er verschil is, is het verschil erg groot?

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 128259 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:54:
Even een vraag tussendoor:

Maakt het voor het geluid iets uit of je:
• Een ongedecodeerd dts digitaal signaal uit een dure DVD-speler laat komen, dat via een optische kabel naar een goede receiver geleidt wordt, en vervolgens gedecodeerd wordt door de receiver.
• Of, dat je een DVD afspeelt op een pc, die het geluid ongedecodeerd door een optische kabel naar de receiver leidt, die het vervolgens decodeerd.

En wat is beter voor het beeld: een componenten-kabel uit een dure DVD-speler, of een DVI stekker van een pc? En als er verschil is, is het verschil erg groot?
Zowieso is een coaxiaal signaal beter volgens veel mensen in de hifi wereld (ik merk persoonlijk geen verschil). Maar ik denk omdat je in beide gevallen het digitale signaal laat decoderen door de dac in de reciever je erg weinig (tot geen) verschil zal merken. Volgens de audiofielen zal er wel een wereld van verschil zijn denk ik...>:)

Verschil tussen DVI en component heb ik geen ervaring mee.

[Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 15-01-2005 11:59]

\_Specs_/

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08
Hey mensen vraagje,
...
Het gaat om deze set: JBL SCS 178 Kersenkleur
...
Ach ze zijn voor het geld zeer goed heb ze zelf een paar jaar terug gekocht (Voor wel wat meer euries). Mediamarkt (Adam) verkoopt ze ook nieuwe voor 300 eurie. Ik zou het wel doen.

• Xander
  • Nu online
ZiegoM schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:58:
[...]

Zowieso is een coaxiaal signaal beter volgens veel mensen in de hifi wereld (ik merk persoonlijk geen verschil). Maar ik denk omdat je in beide gevallen het digitale signaal laat decoderen door de dac in de reciever je erg weinig (tot geen) verschil zal merken. Volgens de audiofielen zal er wel een wereld van verschil zijn denk ik...>:)
In geluid bij DVD's via een coaxiale uitgang enzo zit als het goed is geen enkel verschil tussen twee afspeelapparaten, tenminste, als het apparaat (dus ook de PC) het geluid gewoon rechtstreeks door de S/PDIF uitgang stuurt zonder allerlei vage filters er overheen te gooien. Bij audio cd's enzo maakt het afspeelapparaat wel duidelijk verschil, maar een Dolby Digital / DTS / AC3 signaal is gewoon een datasignaal, dat gaat op alle spelers theoretisch gezien hetzelfde klinken...

Verschil tussen optisch en coaxiaal is er volgens audiofiele mensen ook ja. Dat coaxiaal beter zou klinken zou te verklaren kunnen zijn omdat je geen extra conversie naar lichtsignaaltjes erbij hebt, maar als je het mij vraagt klinkt het gewoon hetzelfde hoor...

ZiegoM schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:58:
Coaxiaal vind ik ook goed, daar gaat het me niet om. Maar is het niet zo dat er in theorie geen verschil is tussen de geluidskwaliteit?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 128259 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:22:
[...]

Coaxiaal vind ik ook goed, daar gaat het me niet om. Maar is het niet zo dat er in theorie geen verschil is tussen de geluidskwaliteit?
nee er is geen verschil, het is een datasignaal wat door je versterker pas in geluid wordt omgezet. Zeggen dat een DVD speler dan beter klinkt dan een PC is ongeveer gelijk aan zeggen dat een Serial ATA kabel slechter klinkt met MP3's dan die van een SCSI schijf worden afgespeeld omdat die laatste een betere data correctie heeft ofzo 8)7.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xander
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:39:
[...]

nee er is geen verschil, het is een datasignaal wat door je versterker pas in geluid wordt omgezet. Zeggen dat een DVD speler dan beter klinkt dan een PC is ongeveer gelijk aan zeggen dat een Serial ATA kabel slechter klinkt met MP3's dan die van een SCSI schijf worden afgespeeld omdat die laatste een betere data correctie heeft ofzo 8)7.
Jep dat probeerde ik dus ook te zeggen :+

Overigens kun je met goedkopere geluidskaarten volgens mij wél mee maken dat je geluidssoftware het signaal gaat resamplen voordat het naar de S/PDIF gestuurd wordt, dan kun je wel degelijk verschil krijgen...

Mooi zo, dan is me dat nu duidelijk. 8)

Maar die andere vraag die ik stelde:
Wat is beter voor het beeld: een componenten-kabel uit een dure DVD-speler, of een DVI stekker van een pc? En als er verschil is, is het verschil erg groot?
Weet daar iemand een antwoord op?

Anoniem: 65456

En wat is beter voor het beeld: een componenten-kabel uit een dure DVD-speler, of een DVI stekker van een pc? En als er verschil is, is het verschil erg groot?[/quote]

Component kan progressive en dvi van pc niet.
Je kan al wel dvdspelers kopen met dvi die dvd kunnen upscalen (zie maar is in hoofstuk 15 van dit topic). Heb het zelf nog niet kunnen testen, heb die dvdspeler gekocht met oog op de toekomst.

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 65456 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:21:
En wat is beter voor het beeld: een componenten-kabel uit een dure DVD-speler, of een DVI stekker van een pc? En als er verschil is, is het verschil erg groot?[/quote]
Bij het beeld waren standalone spelers over het algemeen beter dacht ik
zie maar is in hoofstuk 15 van dit topic
Eh, watte? :P We zitten nu in deel 14 op pagina 9 (bij mij dan, iedereen heeft waarschijnlijk een andere posts per page instelling...)

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Anoniem: 65456 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:21:

Component kan progressive en dvi van pc niet.
Je kan al wel dvdspelers kopen met dvi die dvd kunnen upscalen (zie maar is in hoofstuk 15 van dit topic). Heb het zelf nog niet kunnen testen, heb die dvdspeler gekocht met oog op de toekomst.
Met WinDVD op de PC kan ik via DVI toch écht wel een progressive signaal uitsturen hoor :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

XanderH schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:32:Eh, watte? :P We zitten nu in deel 14 op pagina 9 (bij mij dan, iedereen heeft waarschijnlijk een andere posts per page instelling...)
ik zit al op pagina 35 B)

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik ben van plan om binnenkort de Kef Q5 te kopen, maar ik zat nu eens
naar de prijzen te kijken, en deze speakers zijn 400 euro per stuk .
Ik dacht altijd dat speakers per twee verkocht werden, en dacht dus
altijd dat ik twee van deze mooie speakers kon aanschaffen voor 400euro,
blijkbaar niet dus :(

Ik zag ook dat een aantal mensen hier de KefQ5's hebben staan, wat hebben
jullie betaald voor deze mooie speakers ?

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

KunDun schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:35:
Ik ben van plan om binnenkort de Kef Q5 te kopen, maar ik zat nu eens
naar de prijzen te kijken, en deze speakers zijn 400 euro per stuk .
Ik dacht altijd dat speakers per twee verkocht werden, en dacht dus
altijd dat ik twee van deze mooie speakers kon aanschaffen voor 400euro,
blijkbaar niet dus :(

Ik zag ook dat een aantal mensen hier de KefQ5's hebben staan, wat hebben
jullie betaald voor deze mooie speakers ?
Ik heb 4 stuks. De adviesprijs van deze speaker is zelfs 525 euro per stuk. Toen ik mijn voorspeakers kocht wist ik nog niet van internetwinkels, dus daar heb ik 525 p/stuk voor betaald :X De achterspeakers zijn tweedehands, maar zelfs dan zijn ze vaak nog best aan de prijs. (zeker kleur darkapple is gewild; zwart is bijvoorbeeld vaak wat goedkoper tweedehands)

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

trouwens: hoe kom je zo bij de Kef Q5? Goede keus natuurlijk (:p) maar heb je hem beluisterd ofzo, of kies je hem gewoon omdat het een goede luidspreker schijnt te zijn?

Modbreak:Zou je alsjeblieft dit topic willen gebruiken waar het voor is, het posten van HT's en daar ontopic over discusseren. Als je met andere vragen zit die aan de policy voldoen kun je daar een topic voor starten. Tussendoor in een ander topic vragen is storend voor andere posters.

De policy kun je hier vinden: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 15-01-2005 17:23]

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

De kef q5 kan je overigens ook bij Expert beluisteren en kopen (ze hebben ook spul van Marantz, Mission enz. Ik wist niet wat ik zag toen ik daar binnen kwam, wist niet dat ze daar ook hifi verkochten :P Bovendien hebben ze daar vrij scherpe prijzen tegenwoordig; een PAAR Kef q5: 950,- euro.
Geen reclame ofzo, maar een goede tip voor de mensen die geen hifi winkel in de buurt hebben ed.

[Voor 9% gewijzigd door ZiegoM op 15-01-2005 18:55]

\_Specs_/

• JT

JT

VETAK y0

Van die 950 euro kan je wel wat af lullen. Ze gaan er vanuit dat er nog wat vanaf gaat, dan kunnen ze mensen zichzelf "speciaal" laten voelen door er nog wat vanaf te halen.

Nou, de Expert bij ons in de buurt verkoopt alleen maar Sony, Philips enzo.
En volgens mij ook een verdwaalde Yamaha en Denon..
En qua speakers, mwoah, Bose en Klipsch..

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 41615 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:41:
Nou, de Expert bij ons in de buurt verkoopt alleen maar Sony, Philips enzo.
En volgens mij ook een verdwaalde Yamaha en Denon..
En qua speakers, mwoah, Bose en Klipsch..
Klipsch mwah?

Top merk!!!!!

Modbreak:Ik heb het net al aan je gevraagd, maar nu nog een keer, wil je kappen met het stellen van offtopic vragen in dit topic?

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 16-01-2005 03:18]

Anoniem: 123304 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 02:47:
Modbreak:Ik heb het net al aan je gevraagd, maar nu nog een keer, wil je kappen met het stellen van offtopic vragen in dit topic?
Wat is nu weer offtopic?

Ik vroeg gewoon een mening! Mag dat ook al niet meer!

Er worden zoveel meningen gevraagd en gegeven in dit topic en ik volg het al vanaf het begin!
En nu opeens worden er modbreaks gegeven.

Give me a break come on :X

Vroeg gewoon wat ze van me setje vonden meer niet

Excuse me for asking it :/

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Give me a break come on :X
doet hij toch ook :+

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 16-01-2005 09:04]

• Abbadon
:o

Zeg Chronus, je mag best wel een vraag stellen maar _deze_ topic is niet bedoeld voor vragen of reciever x nou wel of niet goed is. Het heet niet voor niets Post hier foto's en specs van je home-cinema! ;) Play had je dit al duidelijk gemaakt.

Er bestaat al een heel topic waar je met deze vraag terecht kunt: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml] , daar past de V450RDS precies thuis. Dus een beetje verontwaardigd doen heeft weinig zin.

Daklem schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:13:
[...]

Klipsch mwah?

Top merk!!!!!
I know, dat waren ook de enige twee merken die het waard waren om te vermelden.
Mijn ouders hebben zelf de Klipsch RF3 op een (type even vergeten) Denon stereo versterkertje.

http://www.klipsch.com/media/Photos/RF3_300.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Nou je, de meeste tweakers hier vinden Bose juist niet het vermelden waard en omdat Klipsch en Bose in dezelfde zin stonden, dachten ze dat je bedoelde dat Klipsch niet zo super was (zoals veel tweakers hier van Bose vinden ;) )

Had het bij het posten van de laatste pics al vermeld dat er nog een upgrade aan zat te komen en die heeft inmiddels plaats gevonden met wat mazzel heb ik het volgende week in huis.

Het is een Rotel rsp-1068 voorversterker en een Rotel rmb-1095 Eindversterker (5x 200watt by 8ohm) geworden.

http://www.schaaps.nl/images/theater/rsp1068.jpg
http://www.schaaps.nl/images/theater/rmb1095.jpg

Als ze binnen zijn volgen meer pics.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 41615 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:20:
[...]

I know, dat waren ook de enige twee merken die het waard waren om te vermelden.
Mijn ouders hebben zelf de Klipsch RF3 op een (type even vergeten) Denon stereo versterkertje.

[afbeelding]
Heeft Expert ook geen Mission?

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Anoniem: 60298 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:29:
Had het bij het posten van de laatste pics al vermeld dat er nog een upgrade aan zat te komen en die heeft inmiddels plaats gevonden met wat mazzel heb ik het volgende week in huis.

Het is een Rotel rsp-1068 voorversterker en een Rotel rmb-1095 Eindversterker (5x 200watt by 8ohm) geworden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Als ze binnen zijn volgen meer pics.
Sodejuu. Ik zat toevallig net naar de Rotel-site te kijken naa aanleiding van het bericht op hear.nl dat er een nieuwe geintegreerde stereo-versterker uit is (RA-03).

Mag ik vragen hoe je tot deze keuze gekomen bent? En wat heb je als alternatieven overwogen, en waarom vielen die af? Verder ben ik wel benieuwd waar je een en ander gekocht hebt, en wat je er voor kwijt was.

Ik ga binnenkort emigreren naar de V.S. en in tegenstelling tot veel andere hifi-merken is Rotel daar wel populair en dus goed vertegenwoordigd.

O ja laatste vraag: welke luidsprekers hangen er bij jou aan? Rotel doet het naar verluid goed met B&W, Amerikaans onderonsje waarschijnlijk.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Xander
  • Nu online
Mosez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:52:
O ja laatste vraag: welke luidsprekers hangen er bij jou aan? Rotel doet het naar verluid goed met B&W, Amerikaans onderonsje waarschijnlijk.
B&W is brits :{ :P

Maar tipex heeft B&W speakers dacht ik ja, moet je maar even terugkijken :)

Mosez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:52:
[...]

Sodejuu. Ik zat toevallig net naar de Rotel-site te kijken naa aanleiding van het bericht op hear.nl dat er een nieuwe geintegreerde stereo-versterker uit is (RA-03).

Mag ik vragen hoe je tot deze keuze gekomen bent? En wat heb je als alternatieven overwogen, en waarom vielen die af? Verder ben ik wel benieuwd waar je een en ander gekocht hebt, en wat je er voor kwijt was.

Ik ga binnenkort emigreren naar de V.S. en in tegenstelling tot veel andere hifi-merken is Rotel daar wel populair en dus goed vertegenwoordigd.

Om met je laatste vraag te beginnen, ik heb B&W speakers (nautilus 805, nautilus htm2 en 7nt's) wat mij al vrij snel in de richting stuurde van Rotel. De prijs / kwaliteit verhouding is bij Rotel in mijn ogen in elk geval erg goed, ze maken erg mooie producten zowel qua design als sound voor een knappe prijs. Heb eigenlijk geen alternatieven overwogen, dus keus voor Rotel stond min of meer vast. Heb ze bij Hobo in haarlem besteld voor 4198, dat is iets meer dan 10% korting op de adviesprijs.

• JT

JT

VETAK y0

MikeyMan schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:46:
[...]

Heeft Expert ook geen Mission?
In Purmerend wel en ook Infinity en JBL.

JT schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:24:
[...]

In Purmerend wel en ook Infinity en JBL.
Nou, in Meppel volgens mij niet eens..
Maar ben er ook al een 1.5 jaar niet meer geweest.. Dus het zou ook maar zo eens kunnen zijn..

(ik vond Bose het meer waard te vermelden dan een speaker van sony, jvc.)

• JT

JT

VETAK y0

(zelfs dat vind ik niet :P maar das persoonlijk enzo)

Anoniem: 35175

bij expert in meppel iig wel klipsch en kef, en volgens mij ook infinty, en mission. zal binnenkort eens kijken. ik heb er zelf 2x q5, 2x q1, 1x q9c en psw-2500 van kef vandaan. en voor niet al te veel geld. maar naar mijn weten heeft kef prijsafspraken en worden deze speakers normaal niet met korting verkocht, anders vervalt de garantie van 5 jaar. of is dit niet zo?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Anoniem: 35175 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:58:
bij expert in meppel iig wel klipsch en kef, en volgens mij ook infinty, en mission. zal binnenkort eens kijken. ik heb er zelf 2x q5, 2x q1, 1x q9c en psw-2500 van kef vandaan. en voor niet al te veel geld. maar naar mijn weten heeft kef prijsafspraken en worden deze speakers normaal niet met korting verkocht, anders vervalt de garantie van 5 jaar. of is dit niet zo?
Wat kost die PSW-2500 eigenlijk los? :)
Zou mooie tijdelijke aanvulling zijn voor Q3's :)

Anoniem: 35175

ik heb er 450 voor betaald, maar kost normaal 600

• Mosez

Mosez

Watermanager

XanderH schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:07:
[...]

B&W is brits :{ :P

Maar tipex heeft B&W speakers dacht ik ja, moet je maar even terugkijken :)
Poeh, sloeg ik daar even de plank mis. Weet ook niet hoe ik daar bij kwam dan.

• Dupje
  • Laatst online: 26-03 18:59
Mosez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:08:
[...]

Mja, je hebt wel gelijk als je stelt dat Rotel en B&W erg populair zijn in Amerika :)

• Abbadon
Mosez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:08:
[...]

Je sloeg 'm zelfs twee keer mis want Rotel is Japans, dus er is helemaal geen USA bij betrokken :+

Anoniem: 96789

Nou hier even mijn set posten.
http://img29.exs.cx/img29/4890/img04925iz.th.jpg

Het was niet mogelijk om compleet het rack erop te krijgen.

Mijn apparatuur:
Versterker - Primare i21
Minidisc - Sony MDS JB-980
Dvd speler - Marantz dv4100
Cd speler - Kenwood dp 4090
Hifirack - Creaktiv

Mijn rack en versterker zijn splinternieuw en alles staat sinds gisteren mooi in het rack.
Nou kan ik eindelijk eens gaan genieten van stereo weergave , wat bij mij toch het belangrijkste is en bij speelt ook wel een klein beetje design mee.
En een goed hifi rack doet ook goed zijn werk , muzikaal is alleen al op het rack met 80% omhoog gegaan. :9
Ik heb ook nog een goeie netfilter besteld maar helaas was deze nog niet binnen |:(

Mijn cd-speler word ook vervangen. Ik verwacht dat ik volgende maand deze vervangen heb.Helaas kost het wat tijd voor te gaan luisteren en een oordeel over te geven.
Ik heb wel verschillende geluisterd.
Primare cd21
Atoll 100
AVM cd6
Quad cd 99
T+A 1230R
Densen
Audiomeca
Arcam cd 192
Rega planet
Maar daar moet ik me nog eens goed voor gaan zitten ;)

Deze versterker heb ik ook gehaald voor dat ik luidsprekers upgrade kan maken.Ik heb deze ook beluisterd op de Dynaudio audience en contour , Kef reference en Piega's , deze stonden er zooi mooi bij te pronken dat ik het niet laten kon :o Natuurlijk geen zeker heid dat het deze worden , al hoe wel ze prachtig waren qua muziek , de klang was fenominaal.Maar er zullen er wel meer bij komen dan.

Ik ben terug gegaan van home theater naar stereo omdat mij een av receiver niet kon overtuigen van de stereo weergave.Zelfs niet in de prijsklasse 2000-2500 euro.Al deze receivers , marantz SR 8500 , Denon 3805 , Arcam AVR 300 en Rotel RSX-1056 etc etc kwamen niet tegen het geweld op van geintrigeerde versterkers zoals AVM A2 , Primare i21 , marantz PM 17MK2 etc etc.Voor mij was het een nek aan nek race met de Primare en AVM.Deze heb ik thuis goed beluisterd en op mijn gemak.Conclusie dat de Primare i21 toch wat beter was als de AVMa2.
De Primare klinkt veel muzikaler in mijn soort muziek genre's.Wat is mijn muziek genre's Metallica , metallica en nog eens metallica :9 :+ ook Pink floyd.Maar meeste toch stevige muziek , slipknot Faith no more , tool etc.U2 , Pink floyd en sommige nummers van Dance muziek.Bass moet dan niet overheersen bij mij.Live(concerten) is bij mij 70% van de muziek , vooral bootlegs.(er zijn heel veel goeie kwaliteit bootlegs).

Mijn uprade ziet er nou als volgt uit.Cd-speler en dan mijn interkinks , Tuner, luidsprekers en dan een surround processor/decoder.Waarom een processor omdat een receiver(wel mogelijk)te veel toeters en bellen heeft zoals 7.1 etc etc :O .Dan zal ik alleen op de receiver de rear en center gebruiken en de TV en dvd speler erop zetten en voor de verder rest niets.
Op dit moment is de Center over(zie je ook in het rack staan)Hier zal ik denk ik ook niks meer met doen.Maar ja als dat alles is ;) Alleen mijn dvd speler maakt geen upgrade omdat ik toch niet op dit moment veel dvd's kijk.Mocht ik een tik krijgen voor het nog te doen dan gebeurd dat pas zodra ik alles al geupgrade heb.Tot aan de luidsprekers zit in de planning voor dit jaar. :7

Zo ik ga nou genieten van de muzikale weergave van mijn versterker. :Y)
Tip: Als iemand nog een versterker wilt kopen of gaat upgraden neem altijd Primare mee in de luistertest , je zal niet teleurgesteld worden. :9 :*)

Anoniem: 35175 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:58:
Ik ben er al in geen tijden geweest, maar het zou zo eens kunnen hoor.
Ik dat geval ga ik er binnenkort eens loeren..

• Jism
  • Niet online
Ik ga ook maar es foto's shooten van mijn huidige setupje , moet wel even wachten todat m'n ouders terug zijn van vakantie en ik de cam mag lenen :)

[Voor 14% gewijzigd door Jism op 16-01-2005 15:27]

M'n magische bol werken.

Anoniem: 111211

/me Triple_A gaat binnen een paar weekjes verhuizen, en krijgt een meer dan behoorlijke kamer :)

Tegen die tijd verwacht ik ook een andere receiver, en misschien nog wel een échte sub amp :9

To be continued..... ;)

• Mosez

Mosez

Watermanager

Abbadon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:53:
[...]

Je sloeg 'm zelfs twee keer mis want Rotel is Japans, dus er is helemaal geen USA bij betrokken :+
That's it dan, voor mij geen hifi meer. Ik koop wel wat spul van Termeulen Post of de Conrad. Yoko powerrrrrr!

[Voor 3% gewijzigd door Mosez op 17-01-2005 02:47]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee