Nou hier even mijn set posten.
Het was niet mogelijk om compleet het rack erop te krijgen.
Mijn apparatuur:
Versterker - Primare i21
Minidisc - Sony MDS JB-980
Dvd speler - Marantz dv4100
Cd speler - Kenwood dp 4090
Hifirack - Creaktiv
Mijn rack en versterker zijn splinternieuw en alles staat sinds gisteren mooi in het rack.
Nou kan ik eindelijk eens gaan genieten van stereo weergave , wat bij mij toch het belangrijkste is en bij speelt ook wel een klein beetje design mee.
En een goed hifi rack doet ook goed zijn werk , muzikaal is alleen al op het rack met 80% omhoog gegaan.
Ik heb ook nog een goeie netfilter besteld maar helaas was deze nog niet binnen
Mijn cd-speler word ook vervangen. Ik verwacht dat ik volgende maand deze vervangen heb.Helaas kost het wat tijd voor te gaan luisteren en een oordeel over te geven.
Ik heb wel verschillende geluisterd.
Primare cd21
Atoll 100
AVM cd6
Quad cd 99
T+A 1230R
Densen
Audiomeca
Arcam cd 192
Rega planet
Maar daar moet ik me nog eens goed voor gaan zitten
Deze versterker heb ik ook gehaald voor dat ik luidsprekers upgrade kan maken.Ik heb deze ook beluisterd op de Dynaudio audience en contour , Kef reference en Piega's , deze stonden er zooi mooi bij te pronken dat ik het niet laten kon

Natuurlijk geen zeker heid dat het deze worden , al hoe wel ze prachtig waren qua muziek , de klang was fenominaal.Maar er zullen er wel meer bij komen dan.
Ik ben terug gegaan van home theater naar stereo omdat mij een av receiver niet kon overtuigen van de stereo weergave.Zelfs niet in de prijsklasse 2000-2500 euro.Al deze receivers , marantz SR 8500 , Denon 3805 , Arcam AVR 300 en Rotel RSX-1056 etc etc kwamen niet tegen het geweld op van geintrigeerde versterkers zoals AVM A2 , Primare i21 , marantz PM 17MK2 etc etc.Voor mij was het een nek aan nek race met de Primare en AVM.Deze heb ik thuis goed beluisterd en op mijn gemak.Conclusie dat de Primare i21 toch wat beter was als de AVMa2.
De Primare klinkt veel muzikaler in mijn soort muziek genre's.Wat is mijn muziek genre's Metallica , metallica en nog eens metallica

ook Pink floyd.Maar meeste toch stevige muziek , slipknot Faith no more , tool etc.U2 , Pink floyd en sommige nummers van Dance muziek.Bass moet dan niet overheersen bij mij.Live(concerten) is bij mij 70% van de muziek , vooral bootlegs.(er zijn heel veel goeie kwaliteit bootlegs).
Mijn uprade ziet er nou als volgt uit.Cd-speler en dan mijn interkinks , Tuner, luidsprekers en dan een surround processor/decoder.Waarom een processor omdat een receiver(wel mogelijk)te veel toeters en bellen heeft zoals 7.1 etc etc

.Dan zal ik alleen op de receiver de rear en center gebruiken en de TV en dvd speler erop zetten en voor de verder rest niets.
Op dit moment is de Center over(zie je ook in het rack staan)Hier zal ik denk ik ook niks meer met doen.Maar ja als dat alles is

Alleen mijn dvd speler maakt geen upgrade omdat ik toch niet op dit moment veel dvd's kijk.Mocht ik een tik krijgen voor het nog te doen dan gebeurd dat pas zodra ik alles al geupgrade heb.Tot aan de luidsprekers zit in de planning voor dit jaar.
Zo ik ga nou genieten van de muzikale weergave van mijn versterker.
Tip: Als iemand nog een versterker wilt kopen of gaat upgraden neem altijd Primare mee in de luistertest , je zal niet teleurgesteld worden.