Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.979 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 22:10

Boekster

Naimoholic

Ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de versterker, maar ik been ook niet lief voor m'n luidsprekers. Mijn versterker is zeker goed, maar niet voor de luidsprekers. Ze zijn net even wat te zwaar en hij slaat dicht op hoge volumes. Ik heb hem echter op de groei gekocht en gebruik hem om langzaam naar de gewenste versterkers te gaan. Het klinkt absoluut niet slecht, maar je merkt wel dat je dingen mist. Veel mensen kopen luidsprekers in een naar mijn idee te simpele set. Luidsprekers zelden de zwakke schakel in een set. Een goede luidspreker kan heel mooi meegroeien in een set :) . Jammer dat veel mensen dit juist niet doen

[ Voor 7% gewijzigd door Boekster op 11-01-2005 16:17 . Reden: Vage zin plus kleine toevoeging ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:59
Boekster schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:32:
Ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de versterker, maar ik been ook niet lief voor m'n luidsprekers. Mijn versterker is zeker goed, maar niet voor de luidsprekers. Ze zijn net even wat te zwaar en hij slaat dicht op hoge volumes. Ik heb hem echter op de groei gekocht en gebruik hem om langzaam naar de gewenste luidsprekers te gaan. Het klinkt absoluut niet slecht, maar je merkt wel dat je dingen mist. Veel mensen kopen luidsprekers in een naar mijn idee te simpele set. Luidsprekers zelden de zwakke schakel in een set. Een goede luidspreker kan heel mooi meegroeien in een set :) .
Eh je vertypt jezelf even? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Ik vind de regel van 70% van je geluid wordt bepaald door je speakers en 30% door je amp eigenlijk ook tekort doen aan hoe het echt zit. Want sommige eigenschappen in je geluid kan je niet krijgen door een betere speaker te kopen. Ik durf te wedden dat als ik de Kef Reference aansluit op mijn Pioneer VSX D812 en daarnaast mijn Concerts op mijn Parasound, dat het laatste koppel gigantisch veel meer gecontroleerd klinkt . En misschien zelfs in totaal wel veel beter klinkt, ik denk dat dat er ook wel dik in zit. Daarom doet de 30/70 vuistregel tekort: deze stelt dat je eigenlijk gewoon het beste al je geld in je speakers kan steken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
JT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:40:
Ik vind de regel van 70% van je geluid wordt bepaald door je speakers en 30% door je amp eigenlijk ook tekort doen aan hoe het echt zit. Want sommige eigenschappen in je geluid kan je niet krijgen door een betere speaker te kopen. Ik durf te wedden dat als ik de Kef Reference aansluit op mijn Pioneer VSX D812 en daarnaast mijn Concerts op mijn Parasound, dat het laatste koppel gigantisch veel meer gecontroleerd klinkt . En misschien zelfs in totaal wel veel beter klinkt, ik denk dat dat er ook wel dik in zit. Daarom doet de 30/70 vuistregel tekort: deze stelt dat je eigenlijk gewoon het beste al je geld in je speakers kan steken.
Ik heb ook wel eens gehoord dat ideale zou zijn prijs versterker = prijs voor 1 speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

Boekster schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:32:
Ik begrijp wat je bedoelt wat betreft de versterker, maar ik been ook niet lief voor m'n luidsprekers. Mijn versterker is zeker goed, maar niet voor de luidsprekers. Ze zijn net even wat te zwaar en hij slaat dicht op hoge volumes. Ik heb hem echter op de groei gekocht en gebruik hem om langzaam naar de gewenste luidsprekers te gaan. Het klinkt absoluut niet slecht, maar je merkt wel dat je dingen mist. Veel mensen kopen luidsprekers in een naar mijn idee te simpele set. Luidsprekers zelden de zwakke schakel in een set. Een goede luidspreker kan heel mooi meegroeien in een set :) .
Eigenlijk is jou verhaal ook mijn insteek is geweest. Je weet wel, je hebt mooie speakers maar toch bevallen ze je niet meer, kijkt goed naar wat je wilt maar weet dat je versterker er ook ooit aan zal moeten geloven. Dus de versterker is op dat moment naar de achtergrond gedrukt.
Je kent de Nautilus serie en leest er veel over (reviews e.d.). Luistert naar deze in een goede winkel/luisterstudio, met huidige versterker, en koopt deze. (2e hands goede deal) Je breidt dan vanzelf wel uit.

Jij als Naim-O-fiel, : naim versterkers hebben in principe toch niet zo'n hoog uitgangs vermogen, hoe sturen zij in godsnaam zo'n zware speakers aan??
Ik bedoel in een kamer van 30 m2 moet je toch minimaal 60 watt RMS vermogen hebben. Of is dit onzin? De NAim 5i heeft toch "maar" 50 watt uitgangvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 118573 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:47:
Jij als Naim-O-fiel, : naim versterkers hebben in principe toch niet zo'n hoog uitgangs vermogen, hoe sturen zij in godsnaam zo'n zware speakers aan??
Ik bedoel in een kamer van 30 m2 moet je toch minimaal 60 watt RMS vermogen hebben. Of is dit onzin? De NAim 5i heeft toch "maar" 50 watt uitgangvermogen.
minimaal 60W RMS is echt onzin ja, sowieso heeft de gevoeligheid van je speakers er mee te maken natuurlijk... Maar dan nog, 100W is maar 2x zo hard dan 10W, verschil tussen 50W en 60W ga je iig niet merken hoor... mijn broer heeft nu een 2x15W Audiomat Prélude versterker staan, en daar komt echt meer dan genoeg geluid uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dupje schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:44:
[...]

Ik heb ook wel eens gehoord dat ideale zou zijn prijs versterker = prijs voor 1 speaker.
Ja, qua prijs is dat op zich wel een goede vuistregel. Maar op zich zou ik het ook niet vreemd vinden als je een speakerpaar van 1000 euro hebt met een amp van 750 of 800 euro.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:49:
[...]

minimaal 60W RMS is echt onzin ja, sowieso heeft de gevoeligheid van je speakers er mee te maken natuurlijk... Maar dan nog, 100W is maar 2x zo hard dan 10W, verschil tussen 50W en 60W ga je iig niet merken hoor... mijn broer heeft nu een 2x15W Audiomat Prélude versterker staan, en daar komt echt meer dan genoeg geluid uit hoor :)
Ik begrijp dat de gevoeligheid van de speaker er toe doet en dat het verschil tussen 50 en 60 Watt niet groot is. Maar hoe zit het met de aansturen bij wat luidere passages?? Heb je dan aan 15 wat ook genoeg. Ik bedoel mijn versterker knalt er wel uit als ik de bas een beetje openzet en het volume ook. En dan bedoel ik niet knalhard maar een volume waar nog wel naar te luisteren valt.
Gelukkig hoef ik dan alleen mijn verrsterker uit te zetten en weer aan en dan werkt het weer.
Maar met meer vermogen en een hogere dempingsfactor is een speaker toch sneller aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, kijk, je hebt het al over bas en dan zullen jouw speakers wel wat aardige weerstand dipjes hebben. En dan heeft jouw versterker vast niet genoeg stroom om dat op te kunnen vangen :) Dat komt dan ws door je voeding en dan knalt hij eruit :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
achja je moet altijd een compromis vinden tussen versterker-speakers. Wat idd behoorlijk moeilijk is.

Persoonlijk ben ik begonnen bij een beetje een tussen weg. Je kan altijd nog uitbereiden, zoals een nieuwe (betere) versterker, of betere eindversterker etc.

En ik weet nu al zeker, dat als ik later veel meer geld heb, ik zeker weten andere speakers heb :), het is ook niet leuk, als je gelijk 'het beste van het beste ' hebt.
...
..
.
En jongens, waar we ook moeten opletten is dat je niet alleen maar naar de kwaliteit luisterd, maar ook naar de muziek zelf , vergeet dat niet ;)

(ik betrap mezelf er ook weleens op, dat ik echt alleen nog maar naar het geluid luister....)

(B_FORCE zit nog steeds te twijfelen, over eerst een :
- betere eindversterker
- center speaker
- subwoofer )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Eh je vertypt jezelf even? :P
Inderdaad :D Zal het even editten :) .
Anoniem: 118573 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:47:
[...]

Eigenlijk is jou verhaal ook mijn insteek is geweest. Je weet wel, je hebt mooie speakers maar toch bevallen ze je niet meer, kijkt goed naar wat je wilt maar weet dat je versterker er ook ooit aan zal moeten geloven. Dus de versterker is op dat moment naar de achtergrond gedrukt.
Je kent de Nautilus serie en leest er veel over (reviews e.d.). Luistert naar deze in een goede winkel/luisterstudio, met huidige versterker, en koopt deze. (2e hands goede deal) Je breidt dan vanzelf wel uit.

Ik heb de laatste tijd af en toe dat ik thuis echt wat mis, ik mis leven. Dat kreeg ik toen ik mijn versterker ontlaste met een losse voeding.

Overigens is die 50W inderdaad niet veel, maar ze hebebn heel veel reserve. Daar gaat het om.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Speedfight schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:53:
[...]

Lees ineens dat het over mij gaat :+

Opzich is de combinatie D512 met Concept 400 fronts een perfecte budget oplossing zelf heb ik het nu meer dan een half jaar draaien en ben er uiterst tevreden over. Als je niet naar tweedehandse apparatuur zou kijken is het echt wel de beste combinatie qua prijs/kwaliteit.

Als je de speakers echt hard wil laten spelen dan moet de versterker er wel behoorlijk aan trekken, zet hem dan naar zo'n -25dB. De speakers kunnen zeg maar meer aan dan dat de versterker aankan maar dan heb je het geluid ook wel bomhard staan wat opzich normaal gesproken niet voorkomt.

Denk wel als ik nu nog weer een receiver zou kopen zou ik voor een yamaha "budget" model gaan omdat ik daar erg veel goede dingen over lees alleen hoe het daar met het vermogen zit zou ik niet weten. Maar voorlopig draai ik met deze combinatie nog lekker door :*)
Oke :) Ik ga gewoon luisteren als het zo ver is! Maaruh welke rear's en center heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 11:49
Anoniem: 38311 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:30:
[...]

als je de Hecos bedoeld Interior 200.....oud maar klasse! :P
Ow ja,... die zijn al wat ouder ja :P Maar idd, heco ruled gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Van mijn kant ook weer wat nieuwe pics.
Heb maanden geleden mijn speakers besteld, maar de kleur waarin ik ze wilde was heel slecht leverbaar. Ik had ondertussen de kleur Light Cherry, maar het wachten was op de kleur Rosenut.
Nu heb ik ze eindelijk en hier het resultaat _/-\o_

Eerst was het dus zo, alleen hier zie je ze nog met frontje erop.
Zonder waren ze echt lelijk :)
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/7761/frontl6ty.jpg

Nu ziet het er zo uit:

Vooraanzicht met frontjes
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/5550/front26yj.jpg

Vooraanzicht zonder frontjes
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/217/front4xg.jpg

Monitor 11 Closeup zonder frontje
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/7537/m11nofront2ja.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/2346/m11nofront36dt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/2051/m11nofront24aw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/1155/m11bottom9lx.jpg

en met frontje
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/598/m11front22br.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/5268/m11front4yy.jpg

Achteraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/9453/rear0az.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/1369/mm27qx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/6119/mm2rv.jpg

Powered by:
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/2765/app0aq.jpg

En de dvd's tot slot:
Afbeeldingslocatie: http://img107.exs.cx/img107/7420/dvd0sf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:03:
Van mijn kant ook weer wat nieuwe pics.
Heb maanden geleden mijn speakers besteld, maar de kleur waarin ik ze wilde was heel slecht leverbaar. Ik had ondertussen de kleur Light Cherry, maar het wachten was op de kleur Rosenut.
Mocht je die zo lang lenen van de winkel ofzo dan?

Moet zeggen dat deze kleur er idd beter uitziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:11:
[...]

Mocht je die zo lang lenen van de winkel ofzo dan?
De fronts waren demo modellen die ik mocht gebruiken omdat het zo lang duurde voordat de speakers binnen waren.
De rears waren al wel binnen, maar ik kon ze gelukkig nog omruilen voor de andere kleur :)
XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:11:
[...]

Moet zeggen dat deze kleur er idd beter uitziet! :)
Vind ik ook, ben er erg blij mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:32:
[...]

De fronts waren demo modellen die ik mocht gebruiken omdat het zo lang duurde voordat de speakers binnen waren.
De rears waren al wel binnen, maar ik kon ze gelukkig nog omruilen voor de andere kleur :)

[...]

Vind ik ook, ben er erg blij mee :*)
Beetje jammer dat je je apparatuur zomaar op de grond zet...
Al is het het stomste tafeltje, ik zou het toch niet zomaar op de grond laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:32:
[...]

Toch wel netjes van de winkel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dupje schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:34:
[...]

Beetje jammer dat je je apparatuur zomaar op de grond zet...
Al is het het stomste tafeltje, ik zou het toch niet zomaar op de grond laten staan :)
Ach, schadelijk is het toch niet? Ok het staat niet fantastisch, maar slecht is anders.
D'r komt binnenkort nog wel even een nieuw meubeltje, maar ik weet nog niet welke aan mijn eisen voldoet. En de $/€ moeten ook nog even binnenstromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderH schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:36:
[...]

Toch wel netjes van de winkel dan :)
Ja dat opzich wel.
Maar ja, tot 3 x toe de levering een maand uistellen is ook niet echt cool.
Er zat in totaal zeker 4-5 maanden tussen betaling van de spullen en de complete levering van de juiste spullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Ach, schadelijk is het toch niet? Ok het staat niet fantastisch, maar slecht is anders.
D'r komt binnenkort nog wel even een nieuw meubeltje, maar ik weet nog niet welke aan mijn eisen voldoet. En de $/€ moeten ook nog even binnenstromen...
Mja, bezoek trapt er gemakkelijk tegen, stof kruipt gemakkelijker in de toestellen... Redenen genoeg om het niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

Shunt

Boe

Het is niet veel maar het is een begin :P.
Dit is voor nu nog voldoende. Ben aan het kijken naar een leuk zelfbouw setje. Alleen nog even kijken hoe ver mijn centjes willen gaan :P waarschijnlijk visaton units. Maar dat is voor later.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/DSC02459.JPG
Mijn pc'tje (zo stil mogelijk om me niet te stooren bij het kijken van filmpjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/DSC02460.JPG
De rear de speakers worden nog aan de muur gehangen tenzij ik voor een kast aan die kant ga ipv een bed. :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/DSC02453.JPG
closup van de 2 subs. :P een was al meer dan genoeg maar 2 is altijd leuker :Y)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/DSC02456.JPG
En hier zie je nog net een stukje van de 2 rears
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdoremalen/DSC02454.JPG
Dit zijn de rears de sats zijn allemaal het zelfde en deze was de mooiste foto dus daar om de rears.
Tja, het is en blijft een pc speaker set. Maar ik ben er redelijk tevreden mee. Alleen mid toontjes komen er een beetje zwakjes uit. En de subs zijn tja niet echt je van het. een cutoff van 175 hz :X.

Btw dit is een schuur dus jah tis niet perfect maar wel beter als een rotte zolderkamer. Geen ouders meer die zeuren over te veel geluid. Kan 24/7 met flink volume muziek luisteren en dvds kijken.
Heerlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

waarom heb je eigenlijk 2 setjes an de z680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

1 voor de tv 1 voor pc ;)
Het ziet er idd beter uit, ook al staan allebeide kleuren wel goed in je kamer vind ik. Ik zie dat je daar vincint monoblocken hebben staan, toen je deze tussen je reciever en boxen zette, wat vond jij toen van het geluids verschil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Pfft, voor het geld van die 2 setjes had je ook andere leuke dingen kunnen kopen, dunkt me zo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 11:49
Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:34:

[...]

Het ziet er idd beter uit, ook al staan allebeide kleuren wel goed in je kamer vind ik. Ik zie dat je daar vincint monoblocken hebben staan, toen je deze tussen je reciever en boxen zette, wat vond jij toen van het geluids verschil??
haha, oke dat is wel humor :D (prijzige humor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:34:

[...]

De Vincents geven veel meer controle over de speakers dan wanneer ik de speakers rechtstreeks op de Marantz Sr5400 zou aansluiten. Vooral op hogere volumes, de Vincents hebben dan veel meer power. Het geluid vervormt veel minder snel en blijft mooi gedetaileerd op hoger geluidsniveau.
Qua klankverschil zou ik het zo 1-2-3 niet kunnen zeggen, ik vind het geen wereld van verschil. Misschien dat de sommige het wel horen. Ik niet iig.

Ik zou die monoblocken aanraden aan iedereen die een A/V receiver heeft en z'n stereo-weergave wil verbeteren. Het voordeel van monoblocken tov een aparte geintegreerde versterker (zoals de Marantz PM7000 die ik eerst had) is dat je voor films niet meer 2 volumeknoppen hebt. Gewoon alles regelen via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Shunt postte op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:04 een hoop plaatjes:
quote]

Heb je er nou 2 sets van gekocht? Meer boxen = niet altijd beter geluid he ;)
Ik denk dat je voor de prijs van 2 sets Z-680 wel iets anders leuks kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[quote]Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:45:
Shunt postte op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:04 een hoop plaatjes:
quote]

Heb je er nou 2 sets van gekocht? Meer boxen = niet altijd beter geluid he ;)
Ik denk dat je voor de prijs van 2 sets Z-680 wel iets anders leuks kon kopen.
heb er een gekocht voor 250 euro. 2ehands in goede staat.
die andere heb ik via garantie gekregen via logitech omdat er een kannaal van de oude defect was. kabels afgeknipt opgestuurt en afstands bedienging er bij. en daar stond een mooi vers nieuw setje voor de deur. een paar belletjes naar wat vrienden en daar stond een mooie pod die van een defecte z-680 (amp op geblazen) + afstands bediening. dus zo heb ik 2 voor de prijs van 1. en ze staan bijde op de digital out van mijn pc.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan vond ik mijn idee toch mooier, 1 voor pc 1 voor tv :D :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 07:23:
dan vond ik mijn idee toch mooier, 1 voor pc 1 voor tv :D :D ;)
een heb ik wel aan gesloten op mijn tv via de analoge ingang. en een analoog op mijn pc. en bijde digitaal op mijn pc. ;)
2x DTS is ziek hier btw.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48989

k heb dit setje van mijn opa geerfd, ik weet zelf weinig van audio, behalve dat ze hard gaan.
Ik heb zelf een marantz pm8000 gekocht aangezien iemand anders de originele versterker kreeg. een crell? kan dat?
Oh_My_God !!

Een B&W 804N en Krell combinatie als erfenis?!!!

Uitspraken als deze:
"Mijn bescheiden setje"
"ik weet zelf weinig van audio, behalve dat ze hard gaan."
"Maar ik vond het wel het vermelden waard."

Doen mij "schop-in-je-kl*ten" neigingen krijgen! ;)

Djees kerel, je beseft echt niet wat je gekregen hebt. Vraag aan die andere persoon of hij de krell niet wil ruilen voor die pm8000 :D en stel je systeem eens deftig op.

Je erft iets (een overlijden is nooit grappig) waar anderen, waaronder ik zelf, maar kunnen van dromen....

man, man, man

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 48989 op 12-01-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Bij Correct zijn een aantal DVD (en CD) spelers in de bonus, bijvoorbeeld:
- Marantz DV4400, 99,- euro
- Philips 763SA, 99,- euro
- Philips 963SA 299,- euro

Verder nog spul van HK en NAD en meer philips en Marantz. Die philips 763SA vind ik wel interessant, heeft iemand daar ervaring mee? Mijn afstuderen komt naderbij, wat betekent dat ik weer meer geld kan besteden straks (hetzij omdat ik een echte baan heb en anders omdat ik weer veel meer kan "bijbeunen"). Dan gaat er bij mij toch ook maar weer eens wat uitbreiding komen. Een DVD spelertje is nu een leuk begin.

[ Voor 2% gewijzigd door Verbal Kint op 13-01-2005 09:35 . Reden: sr, dv, what's in a name.... ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Anoniem: 48989 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:49:
[...]

Oh_My_God !!

Uitspraken als deze:
"Mijn bescheiden setje"

Djees kerel, je beseft echt niet wat je gekregen hebt. Vraag aan die andere persoon of hij de krell niet wil ruilen voor die pm8000 :D en stel je systeem eens deftig op.

Je erft iets (een overlijden is nooit grappig) waar anderen, waaronder ik zelf, maar kunnen van dromen....

man, man, man
Precies. Ik wil de 804's wel ruilen voor mijn DALI 505's (check mijn signature). Die gaan ook hard.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 48989 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:49:
[...]

Oh_My_God !!

Uitspraken als deze:
"Mijn bescheiden setje"

man, man, man
Mosez schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:49:
[...]

Precies. Ik wil de 804's wel ruilen voor mijn DALI 505's (check mijn signature). Die gaan ook hard.
Komop, niet iedereen heeft zo'n idiote obsessie voor audio als sommigen hier op het forum (waar ik mezelf ook onder reken, voor het gemak :P ) Die jongen weet dat ze goed zijn, maar heeft verder geen idee hoe hij er precies mee bezig zou kunnen (en het misschien ook niet echt wil). Hij heeft nu wel door dat de combinatie misschien beter was geweest, maar daar is het nu wel een beetje laat voor. Laten we hem ook vertellen dat een Krell makkelijk een 100W trekt in standby. Daar zou ik, als ik me niet met audio bezig zou houden, absoluut geen zin in hebben. Die jongen gebruikt zeals achtergrond muziek en soms om wat te blazen. Vervelend voor ons ja, maar laat hem dat lekker doen :) . Als hij vind dat hij ze niet moet houden omdat hij ze niet direct gebruikt wara ze direct bedoelt voor zijn, dan doet ie dat, maar ik zou ze lekker houden. Het heeft voor hem denk ik meer emotionele waarde dan wat stomme euro's.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
WOEI! Ik heb mn B&W dm303 en yamaha rvx 550!
pics:
B&W dm303
Afbeeldingslocatie: http://www.avdesign.com.au/prodbw/dm303.JPG
Yamaha RXV 550
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa514497/yamaharesized.jpg
Nu nog maar 2speakers, maar na mijn dvdspeler/beamer(kent iemand een prijselijke/goede?) wordt dit uitgebreid tot een volwaardige surroundsysteem.

[ Voor 40% gewijzigd door MYST op 12-01-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Euh, zou je dic pic van de Yamaha willen resizen? Vind em best groot :p

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Mjah, heb zelf geen hosting, en heb hem(vol schaamte :+ ) geript van een site...
En anders zie je zijn prachtig design minder goed O-)

[ Voor 29% gewijzigd door MYST op 12-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
MYST schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:44:
Mjah, heb zelf geen hosting, en heb hem(vol schaamte :$) geript van een site...
kon je toen geen kleiner plaatje rippen?

[ Voor 25% gewijzigd door Dupje op 12-01-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

MYST schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:44:
Mjah, heb zelf geen hosting, en heb hem(vol schaamte :+ ) geript van een site...
En anders zie je zijn prachtig design minder goed O-)
Ook die kun je resizen door een breedte in te stellen :) . In de faq staat hoe je dat kunt doen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Ok, ik heb hem op mijn adslwebspace gezet(was vergeten dat ik die nog had..) en is gerisized op de max breedte uit de faq, beter? :)
(clickable geworden nu ook >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door MYST op 12-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57

sphere

Debian abuser

fstieger, ik hoop dat je veel plezier beleeft aan die speakers. Hopelijk herinneren ze je nog lang aan je opa. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat sommige het nodig vinden om te vragen om een ruil, of zich laatdunkend uit te laten over de combinatie speakers/versterker.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

sphere2 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:11:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat sommige het nodig vinden om te vragen om een ruil,
Ik vind het niet kunnen dat jij het allemaal zo serieus opneemt :|
of zich laatdunkend uit te laten over de combinatie speakers/versterker.
Ik zie hier niemand die zich er negatief over uit laat. Dat zie jij, maar de rest niet. We hebben het hier alleen over de scheve verhouding van speakers van 3000 euro met een versterker van 400 of 500 euro. Als je niks van anderen wilt horen dan moet je gewoon niks posten.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 12-01-2005 14:37 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

sphere2 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:11:
fstieger, ik hoop dat je veel plezier beleeft aan die speakers. Hopelijk herinneren ze je nog lang aan je opa. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat sommige het nodig vinden om te vragen om een ruil, of zich laatdunkend uit te laten over de combinatie speakers/versterker.
En sinds wanneer is het verboden om georven spullen te ruilen?

Anyway, zoals eerder aangekondigd sta ik op het punt te gaan emigreren en ben mijn HT stukje bij beetje aan het ontmantelen. Zal vanavond nog wat pics posten van de laatste toevoeging (een in aanbouw zijnde DIY DAC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet er wat meer over de volgende luidspreker..

Dali Suite 1.5 (Zwart), ik kan deze 2e hands overnemen..
Zal dit mooi gaan klinken in combinatie met mijn Marantz SR7400?

(ik weet dat ik zelf moet luisteren, maar misschien is er iemand die dit ook al heeft ondervonden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

DopdeDouwer schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:29:

Mosez schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:20:
[...]

...georven...

:+ _/-\o_ :X
offtopic:
1.2 Gebruiks- / registerverschil

In het volgende overzicht van werkwoorden met een register- of gebruiksverschil tussen de sterke en de zwakke vorm kunnen we een viertal categorieën onderscheiden.

a. Werkwoorden waarvan de sterke vervoeging volgens de naslagwerken schertsend is bedoeld, of enkel voorkomt in zeer informeel taalgebruik: erven, fuiven en (hoewel dat minder zeker is) wuiven. Woof komt ook, met name bij samengestelde werkwoorden als wegwuiven, voor zonder komische bijbedoelingen. Bij erven komen de sterke vormen orf - georven voor. De eerste vorm is zonder uitzondering grappig bedoeld, de tweede wordt soms ook gebruikt zonder die bijbedoeling.

Graag gedaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbal Kint schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:41:
Bij Correct zijn een aantal DVD (en CD) spelers in de bonus, bijvoorbeeld:
- Marantz SR4400, 99,- euro
- Philips 763SA, 99,- euro
- Philips 963SA 299,- euro

Verder nog spul van HK en NAD en meer philips en Marantz. Die philips 763SA vind ik wel interessant, heeft iemand daar ervaring mee? Mijn afstuderen komt naderbij, wat betekent dat ik weer meer geld kan besteden straks (hetzij omdat ik een echte baan heb en anders omdat ik weer veel meer kan "bijbeunen"). Dan gaat er bij mij toch ook maar weer eens wat uitbreiding komen. Een DVD spelertje is nu een leuk begin.
sr4400 dat is bij mij toch echt een reciever ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:26:
[...]

en dat voor maar 99 euri's

doe me daar maar een vrachtwagentje vol van :+

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

Toch ook nog maar wat nieuwe foto's gemaakt nu alles staat en werkt :) Spidey is erin gesjopped, kaal wit scherm is zo saai.

De barco:
Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/huis/htnieuw2.jpg

Overzichtsplaatje 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/huis/htnieuw3.jpg

Overzichtsplaatje 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/huis/htnieuw4.jpg

Frontstage:
Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.nl/huis/htnieuw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:31:
Toch ook nog maar wat nieuwe foto's gemaakt nu alles staat en werkt :) Spidey is erin gesjopped, kaal wit scherm is zo saai.
Totdat ik deze zin las vond ik je scherm er al zo bijzonder scherp uitzien... hehe :P

Mooi setje, lekker strak alles! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:26:
[...]

Hij bedoelt de DV4400 :) kijk maar: http://www2.correct.com/a...32a71834a62466721d1747649
Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:31:

De barco:
[afbeelding]

Overzichtsplaatje 1:
[afbeelding]

Overzichtsplaatje 2:
[afbeelding]

Frontstage:
[afbeelding]
Mooi man _/-\o_
Heb je ook nog specs? :) (Ik weet dat je de boel al gepost hebt, maar ik weet zo snel niet waar :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Dat ziet er heel goed uit! Van wat voor kwaliteit is het "echte" beeld? Geen last van reflecties door de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
MYST schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:01:
Ok, ik heb hem op mijn adslwebspace gezet(was vergeten dat ik die nog had..) en is gerisized op de max breedte uit de faq, beter? :)
(clickable geworden nu ook >:) )
Wel beter, nu nog leren wat JPG is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@XanderH: Als je hd kijkt wat ik voornamelijk doe dan is het beeld om te smullen dan komt aardig in de buurt van de foto's

@triple_A: Je kunt altijd me site tjecken: http://www.schaaps.nl gaat de komende tijd weer flink updaten want er komen nog wat
upgrades aan :)

@Taco: Totaal geen last reflecties, kijk altijd in een totaal verduisterde kamer, het is een mat scherm dat scheelt ook. Zoals
hierboven al vermeld kijk ik voornamelijk hd en dat is werkelijk subliem dat moet je gewoon gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben toch ook wel benieuwd naar foto's van het scherm in werking...
Nog plannen voor een andere receiver of versterker? Of hou je het hier voorlopig bij?
Mooie site trouwens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MikeyMan schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:07:
Nog plannen voor een andere receiver of versterker? Of hou je het hier voorlopig bij?
Denk dat die Denon met Rotel poweramp nog wel voldoet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MickeyMan, de denon gaat er deze maand uit waarschijnlijk, de rotel blijft nog even maar gaat wel versterking (haha) krijgen :) Zal kijken of ik wat pics in actie kan maken maar weer niet wanneer dat wordt, wellicht dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:14:
@MickeyMan, de denon gaat er deze maand uit waarschijnlijk, de rotel blijft nog even maar gaat wel versterking (haha) krijgen :) Zal kijken of ik wat pics in actie kan maken maar weer niet wanneer dat wordt, wellicht dit weekend.
had je al een prijs in gedachten voor die 3801? :>

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

@ Tipex: Zeer mooi set(je). Maar als ik jou was en na al zo veel geld in a/v spul gestoken te hebben toch eens op zoek gaan naar een leuke 'alles-in-een' ab. Nu heb je er wel erg veel :P Ik ben blij dat ik het nog maar met 3 ab's hoef te doen :P.....

Zelf heb ik vandaag weer een upgrade gedaan, namelijk van 4.1 naar 5.1 :*) Daarvoor heb ik bij Stassen voor een belachelijk lage prijs een fantastische center gekocht :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.ihhc.net/public/chario_syntar_dialogue_small.jpg

een Chario Syntar Dialogue.
(maar dan zwart)

Mijn set nu:

Reciever: Yamaha rx-v540
Center: Chario Syntar Dialogue
Fronts: Mission 733i
Rear: Eltax Mirage 10i
Sub: Dali aw10

pics komen binnenkort

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 12-01-2005 17:45 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZiegoM schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:44:
@ Tipex: Zeer mooi set(je). Maar als ik jou was en na al zo veel geld in a/v spul gestoken te hebben toch eens op zoek gaan naar een leuke 'alles-in-een' ab. Nu heb je er wel erg veel :P Ik ben blij dat ik het nog maar met 3 ab's hoef te doen :P.....

Zelf heb ik vandaag weer een upgrade gedaan, namelijk van 4.1 naar 5.1 :*) Daarvoor heb ik bij Stassen voor een belachelijk lage prijs een fantastische center gekocht :P:

[afbeelding]

(maar dan zwart)

Mijn set nu:

Reciever: Yamaha rx-v540
Center: Chario Syntar Dialogue
Fronts: Mission 733i
Rear: Eltax Mirage 10i
Sub: Dali aw10

pics komen binnenkort
Dude! Klinkt dat nog een beetje, met al die verschillende speakers?
En wat noem jij een belachelijk lage prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, na zoveel geweld is ons (xxfile en ik) setje wel wat bescheiden :P

Maar goed, here it goes:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Overzicht_rechts.jpg
Overzichtje van rechts voor gezien. Als fronts gebruiken we B&W DM 604 S3's.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Overzicht_voor.jpg
En zo zien wij het als we op de bank zitten

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Center_nogrill.jpg
Onze center zonder grill, B&W LCR 600 S3. Normaal hebben we overal de grill op.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Sub_grill.jpg
Onze sub met grill, een B&W ASW 675. Erg lekkere sub :9

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Sub_nogrill.jpg
Zie boven, maar dan zonder grill. Mooie 25cm alu driver.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Surround.jpg
Deze Pioneer CS-X2 speakers heb ik al heel lang, fungeren nu als surrounds en matchen heel netjes met de B&W's. We waren eerst van plan 601's te halen om als surrounds te dienen, maar dat is iig voorlopig zeker niet nodig :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/Receiver.jpg
Deze Marantz SR6300 stuurt dit alles aan.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/HT/AB_voorgrond.jpg
En onze AB verzameling. Van links naar rechts: Marantz SR 6300 receiver, Pioneer DVR 5100H-S 80GB HD/DVD recorder, Grundig Cinaro 82MFW5310 82cm 100Hz BBTV, Philips DVP 632 DVD/DivX speler, Nokia MediaMaster 119C voor TV Home.

Misschien in de toekomst nog een beamer, maar aangezien we nu relatief dicht op de TV zitten (2,5m ofzo) heeft dat niet zoveel haast ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Grrrrrene schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:02:
Hoezo? Erg leuke speakers anders :)
Lekker geel zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat is ook precies de reden dat we die frontjes er altijd op houden, het leidt vreselijk af van het punt waar je ogen op gericht moeten zijn: de TV :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Is die muur achter de tv nu geel of grijs?
Op de ene foto is hij geel en op de andere grijs.
Wel erg mooie set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het zit er een beetje tussenin. De foto's met flits zijn wat grijzig geworden, maar het is meer heel licht geel. De eerste foto geeft het beste de kleur aan, probleem was alleen dat ik daar sluitertijden van 2 seconden nodig had om de boel een beetje goed te belichten, dat was ik na een paar foto's zat en toen heb ik de flitser erop gezet :+

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 12-01-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:02:
Mooie set hoor, altijd leuk om B&W's te zien :)

@ZiegoM:
Moet eerst nog wat geld aan wat andere componenten uitgeven en dan wellicht eens een pronto ofsjow. Gebruik eigenlijk maar 1 ab van die hele rij dus het valt wel mee eigenlijk :)

@Gemineye: ergens rond de 550 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers nog een filmpje van me HT. Let wel dit is met me foon gefilmd en de kwaliteit is om te huilen maar daar moet je maar effies doorheen prikken :)

http://www.schaaps.com/ht.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

Tipex zit jij ook op htforum zoja onder welke naam? zo nee.. shame on you! en ga er snel registreren zodat ook de mensen daar je HT kunnen bewonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:00:
Tipex zit jij ook op htforum zoja onder welke naam? zo nee.. shame on you! en ga er snel registreren zodat ook de mensen daar je HT kunnen bewonderen :P
Zit ik ook hoor :) Ook als tipex :) Tjeck the private theaters daar maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:44:
[...]@Gemineye: ergens rond de 550 oid
pfff afzetter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want?

Is nog niet eens de helft van de prijs van een nieuwe practisch identieke 3805. En het is maar een vraagprijs. Niet zo netjes als je mensen zo maar als afzetters noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tipex: Je hebt natuurlijk de ruimte, maar OMG wat een lekkere HT set heb jij :9

@Gemineye: Dat kan ook wel _iets_ vriendelijker mag ik hopen? :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:17:
Tipex: Je hebt natuurlijk de ruimte, maar OMG wat een lekkere HT set heb jij :9
Thanx :) Het klinkt misschien gek maar als ik me eigen foto's zo zie heb ik ook zoiets van damn dat ziet er toch wel erg kewl uit zo en dat terwijl ik er toch de hele tijd in rond loop, does that make sense? :) Maar goed, meestal is het pikke donker en dan zie ik er geen hol van behalve dan het scherm :)

Ik zie links en recht heel veel andere ontzettend mooie sets voorbij komen met veel duurdere apparatuur want op zich is het op dat vlak nog niet zo heel exotisch. Wat me in me eigen ht zo aanspreekt is dat het allemaal een mooi geheel is geworden, daar ben ik erg happy mee.

Maar dat wil niet zeggen dat er niets meer gaat veranderen de komende tijd maar dat is voor later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 60298 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:10:
[...]

Want?

Is nog niet eens de helft van de prijs van een nieuwe practisch identieke 3805. En het is maar een vraagprijs. Niet zo netjes als je mensen zo maar als afzetters noemt.
haha het was niet zo serieus bedoeld! ik had eigenlijk stiekem gehoopt dat ie voor een prikkie weg ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 15:38
Ziet er goed uit Grrrrrene :P

Overigens heb ik op mijn B&W's de kappen er altijd af en word ik nooit afgeleid door het geel en alu, misschien moet je het wat donkerder maken of een minder suffe film zien :+

Overigens viste ik vandaag nét achter het net waar een goedkope Rel Strata III kersen in zat, gemiste kans ;(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Vandaag men slaapkamer een GROTE poetsbeurt gegeven, en klaargemaakt voor de Dittons. En omdat foto's niets zijn zonder specs:
- Celestion Ditton 44
- JVC Componentenset van uit de 80's (wordt wss nog wel vervangen, versterker trekt het niet zo goed meer...)
- Mission M70 (Staan te koop ;) )
- Iriver IMP-150 MP3/CDspeler als bron

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/slaapkamer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/slaapkamer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/slaapkamer3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/ditton2.jpg

Leuk weetje: Deze kamer wordt over een paar maanden/half jaar mijn Home Cinema room. Gaat dan helemaal in het zwart, met een rode "stoffen" vloer.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
tipex, ik zie dat je een hele waslijst aan HD films hebt, die bestel je in de states of zo? Hier in NL hoor ik er nooit wat van of zie ik ze nooit. En zijn dat meerdere DVD's of DVD's die je moet omdraaien? Want dat kleine beetje wat ik van HD weet is dat een film ettelijke giegs groot is (iig meer dan 8GB wat op een duallayer standaard DVD staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00

Eboman

Ondertitel

TomSwinnen schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:08:
Vandaag men slaapkamer een GROTE poetsbeurt gegeven, en klaargemaakt voor de Dittons. En omdat foto's niets zijn zonder specs:
- Celestion Ditton 44
- JVC Componentenset van uit de 80's (wordt wss nog wel vervangen, versterker trekt het niet zo goed meer...)
- Mission M70 (Staan te koop ;) )
- Iriver IMP-150 MP3/CDspeler als bron

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk weetje: Deze kamer wordt over een paar maanden/half jaar mijn Home Cinema room. Gaat dan helemaal in het zwart, met een rode "stoffen" vloer.
He die Dittons heb ik vorige week de deur uit gedaan inmiddels vervangen door een Elac Cinema 2 set (zondag hoop ik de foto's te posten, indien er natuurlijk liefhebbers zijn voor foto's :*) )

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Eboman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:17:
[...]
He die Dittons heb ik vorige week de deur uit gedaan inmiddels vervangen door een Elac Cinema 2 set (zondag hoop ik de foto's te posten, indien er natuurlijk liefhebbers zijn voor foto's :*) )
Uit pure interesse: Voor hoeveel heb je ze uit de deur gedaan, en in godsnaam, waarom? ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Nou misschien ga ik iemand hiermee tegen de schenen schoppen (misschien banned for life zelfs). Maar deze zijn zeker 15 jaar of ouder en de kwaliteit was niet super meer maar ze zijn naar de kringloop gegaan.. Overigens heb ik ze ook gewoon gekregen van iemand.. :?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Eboman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:24:
Nou misschien ga ik iemand hiermee tegen de schenen schoppen (misschien banned for life zelfs). Maar deze zijn zeker 15 jaar of ouder en de kwaliteit was niet super meer maar ze zijn naar de kringloop gegaan.. Overigens heb ik ze ook gewoon gekregen van iemand.. :?
Dan had je een slecht onderhouden set wss... Mijn klinken nog héérlijk. Een bekend probleem van Dittons is dat de tweeters gaan kraken, misschien hadden de jouwe dit probleem? Of andere defecte drivers...

Lijkt me anders sterk dat je zo pracht speakers naar de kringloop hebt gebracht. Op eBay gaan ze vaak nog voor +€200.
(Voorbeeldje: http://cgi.benl.ebay.be/w...4497&rd=1&ssPageName=WDVW)

[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 12-01-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

hmm die zien er toch anders uit zonder front, waarschijnlijk toch een andere ditton ?

Inmiddels had de kat hem gedeeltelijk gesloopt (de/het front iig) en ik vond het geluid niet echt helder.

Voor de liefhebbers hij staat in Tiel bij de kringloop..

Edit : Nou voel ik mij toch gedwongen om eens bij de kringloop te gaan kijken welke Ditton hij nou was en voor hoeveel hij daar staat..

[ Voor 22% gewijzigd door Eboman op 12-01-2005 22:35 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

MikeyMan schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:47:
[...]

Dude! Klinkt dat nog een beetje, met al die verschillende speakers?
En wat noem jij een belachelijk lage prijs?
Die speakers klinken heel erg goed bij elkaar. De center heb ik met de EQ op mn reciever nog een beetje bij gesteld zodat hij perfect past bij de Mission's. De sub is gewoon goed maar er mag van mij nog een keer een krachtiger exemplaar voor in de plaats komen (yamaha ysw-800 misschien...). De rears zijn verder wel redelijk maar passen het minste bij de rest. Denk dat hier een paar Mission bookshelfs voor in de plaats gaan komen over een tijd. Dat de achter speakers niet zo heel goed integreren vind ik op zich niet zo storend.

Tja al met al is dit een compromis dat ik heb gemaakt om mn set steed verder te upgraden en vooral op koopjes te jagen. Dan krijg je vanzelf een set die niet geheel perfect integreerd. Wel zit ik door deze 'tactiek' met een set die me een stuk minder heeft gekost dan de nieuw prijs.

Voor de Chario Syntar Dialogue: 69 euro's (bij Stassen)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, morgen toch nog even naar Correct bellen, of de DV4400 in het zwart er nog ligt..
Heb net vanmiddag de DV4500 in het zwart besteld, ff loeren of ik dat nog cancelen kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:16

w00Dy

Make soap, not war

je hebt wel een oud model dunkt me, lijkt zo alleszins door de speakerdoek. Mijn 33's zijn hetzelfde gebouwd als die van die ebay link. Tweeter gaat minder hoog vind ik, stampen kunnen ze nog altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:48:
Hmm, morgen toch nog even naar Correct bellen, of de DV4400 in het zwart er nog ligt..
Heb net vanmiddag de DV4500 in het zwart besteld, ff loeren of ik dat nog cancelen kan..
Let op dat de DV4400 geen Progressive scan heeft, de DV4500 heeft dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:11:
tipex, ik zie dat je een hele waslijst aan HD films hebt, die bestel je in de states of zo? Hier in NL hoor ik er nooit wat van of zie ik ze nooit. En zijn dat meerdere DVD's of DVD's die je moet omdraaien? Want dat kleine beetje wat ik van HD weet is dat een film ettelijke giegs groot is (iig meer dan 8GB wat op een duallayer standaard DVD staat).
Alles komt uit de nieuwsgroupen alt.binaries.hdtv en alt.binaries.hdtv.repost. Films zijn redelijk groot ja, je zit toch wel minimaal aan 10/12 gig voor een normale film tot 22 gig voor lord of the rings (1 film), dus jah het vreet ruimte. Zit nu op iets meer dan twee terrabyte geloof ik, groot gedeelte heb ik wel op hd maar het meeste op dvd want je blijft hd's kopen met dit spul. Enige hd wat je op dit moment kunt kopen is op dvhs en de eerste wmv hd dvd's maar dat is heel erg summier qua aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, maar is die progressive scan 200% meer waard? ;)

(99,95 of 299,00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

TomSwinnen schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:08:
een zooi fotoos..
.
Ken jij het woord 'dark room'?... Doe jij soms aan SM? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

ZiegoM schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:44:
Daarvoor heb ik bij Stassen voor een belachelijk lage prijs een fantastische center gekocht :P:

[afbeelding]

(maar dan zwart)
Leuke center is dat! Ik heb echt al 3 of 4 centers gehad in die prijsklasse (tot 200-300 euro), een B&W CC6, een Canton AV700, een Mirage 1c-nogwat en nu een CHario syntar dialogue en die heb ik nu al heel erg lang, ik ben er echt gruwelijk tevreden mee (en ik heb er toen 125 euro voor betaald, werkte bij een winkel :)). Wat brengt zo'n ding tegenwoordig op?

G5rene, mooi setje geworden zo :). IMO verstandig om je rears ff je rears te laten. Dat "alles moet hetzelfde zijn" is IMO een overhyped en buitensporig geld kostend iets.

Abaddon: Dat je HDTV films niet kan kopen wist je toch al? De enige manier om daar aan te komen is downloaden van Satellietstream-rips.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
JvS, ja ik wist dat je ze kon downen maar aangezien in de USA HDTV veel meer doorgevoerd is dan hier dacht ik dat ze daar wel het een en ander te koop hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is toch maar de Marantz DV4500 geworden, daar ik niet het risico wil lopen dat ik bij Correct een DV4400 tref dat een "klus-bak" is, dwz een reparatiemodel..
(dan maar iets meer betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat is er mis met een reparatiemodel? Bij zo'n exemplaar weet je tenminste zeker dattie helemaal nagekeken is, en zonodig gerepareerd... Nee, zou daar (mits netjes) geen problemen mee hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JvS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:19:
[...]
Leuke center is dat! Ik heb echt al 3 of 4 centers gehad in die prijsklasse (tot 200-300 euro), een B&W CC6, een Canton AV700, een Mirage 1c-nogwat en nu een CHario syntar dialogue en die heb ik nu al heel erg lang, ik ben er echt gruwelijk tevreden mee (en ik heb er toen 125 euro voor betaald, werkte bij een winkel :)). Wat brengt zo'n ding tegenwoordig op?

G5rene, mooi setje geworden zo :). IMO verstandig om je rears ff je rears te laten. Dat "alles moet hetzelfde zijn" is IMO een overhyped en buitensporig geld kostend iets.

Abaddon: Dat je HDTV films niet kan kopen wist je toch al? De enige manier om daar aan te komen is downloaden van Satellietstream-rips.
69 euro bij de Januari uitverkoop van Stassen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
zoals beloofd mijn setje ook nog een keer (eindelijk de camera gevonden :+ )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010012-t.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010014-t.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010015-t.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010016-t.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010018-t.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/P1010019-t.JPG

specs:
receiver: Yamaha rx-v450
sub: Yamaha YST sw015
fronts: lifetec speakers (jah aldi speakers)
surrounds: lifetec speakers (ouder model)
pc: soundstorm digitaal aan receiver

t zijn goedkope boxen maar ik vind het prima klinken en zoveel geld heb ik niet, student enzo. Moet nog een keer een center speaker hebben en eventueel een goedkope cd speler :) nog een todo is het kastje naast de rechter front zwart schilderen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik neem aan dat je een cdspeler en een dvdspeler bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
MikeyMan schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:44:
Ik neem aan dat je een cdspeler en een dvdspeler bedoelt?
nee een losse cd speler, ik kan die cd's wel in m'n computer stoppen, maar ik wil gewoon graag een losse cd speler hebben :)
/edit ah typo idd :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sv3n op 13-01-2005 13:51 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

"Moet nog een keer een cd speler hebben en eventueel een goedkope cd speler"
*ja... ik ben zo snel :P *

[ Voor 70% gewijzigd door MikeyMan op 13-01-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dat bedoeld MikeyMan niet. Jij zegt dat je een cd-speler moet hebben en een goedkope cd-speler...

Edit: Hij was met net voor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Barry|IA op 13-01-2005 13:52 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.