Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.024 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook laminaat liggen en gebruik spikes van VLS
zie foto.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bhuntjens/spikes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

DopdeDouwer schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:59:
Wow ik heb mn speakers nu in een andere, betere opstelling gezet. Ik had alleen niet lang genoeg speaker draad. Ik heb dus daarom oud kopersnoer gebruikt van een hele oude babyfoon (met draad dus ja). Maar de lengete is nu redelijk lang en ik heb het idee dat ik mn versterker nu veel harder (1/8slag volume knop)moet zetten dan eest, toen was de lengte ong 1m.
Het draad is dus echt te dun, denk ik ong 1mm per ader, zou dat echt zoveel uitmaken, qua geluids niveau. Of verbeeld ik t me alleen maar, ze staan namelijk nu ook iets verder van me af?
Ik weet niet wat jij lang noemt, maar 1mm2 is een beetje aan de krappe kant :). Gangbaar is om 2.5mm2 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn nieuwe kasten die ik aan het bouwen ben, bijna af :D :D :D. Gebruik ik deze spikes:

Afbeeldingslocatie: http://img157.exs.cx/img157/3373/m4100102small0wn.jpg

Als ze afzijn zal ik Eindelijk mn setje eens posten =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Boekster schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:56:
@JT : Bi-ampen wil nog wel eens wat uitmaken ja :p . Is de amp ook echt van jou of heb je tijdelijk kanalen van je Parasound gebruikt oid?
Die snap ik niet :P Die Parasound is van mij EN ik heb de kanalen gebruikt maar zoals het nu klinkt...permantent denk ik :+
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:04:
[afbeelding]
Waarom alles in de hoek? Zoals ik al zei ben ik net met het home cinema virus aangestoken, en we hadden het allemaal dus zo uitgezocht, wellicht in de toekomst alles langs de breedte van de kamer zodat de speakers verder en beter uit elkaar gezet kunnen worden.
Mooie set hoor, maar....
Ik persoonlijk ben het volgende van mening: als je je tv in een hoek hebt en je wilt home theater, hou dan maar op. Je front speakers staan zo dicht op elkaar dat er zeeeeer veel stereo (en daarmee ook panning) effect mee verloren gaat (tenzij je er dicht op zit, maar das hier niet het geval) en moet je je voor de gein is voorstellen hoe je je surround speakers wilt opstellen zodat het ook op elke zitplaats voor de tv ook gewoon een surround is...

Idee: verwissel de stoelen met de bank (tenzij je altijd in de stoelen films kijkt), zet het tv meubel naast de kast waar het cd kastje nu staat zodat je speakers verder uit elkaar kunnen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peukimon> hoe duur zijn die per stuk en waar heb je ze gekocht?

JT> dat is inderdaad precies wat ik al zei, langs de breedte van de kamer, het liefst natuurlijk nog met een lcd scherm opgehangen ;) Dat kaste is precies zo gebouwd dat het in de hoek kan, maar ik zal wellicht binnekort kijken, het plaatsen van de rears is ook al een probleem.

Wat is precies panning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het geluidseffect dat iets van links naar rechts gaat, of van voor naar achter ofzo. Dus bijvoorbeeld een auto die over je beeld voor je voorbij je rijd, of een straaljager die van links voor je over je heen naar rechtsachter vliegt. Dat effect heet panning.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

JT schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Die snap ik niet :P Die Parasound is van mij EN ik heb de kanalen gebruikt maar zoals het nu klinkt...permantent denk ik :+
Heb je een 2e Parasound of heb je achterkanalen van de multichannel amp gebruikt? Kortom, welke kanalen gebruik je om te bi-ampen :) . Dat was meer de vraag. Ik weet ondrtussen dat het met een amp van jou was. Of je hebt dus een 2e, of je gebruikt kanalen die je over had :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Had ik maar een 2e :P Ik heb er maar 1, een 6 kanaals en het werkt perfect. Ik wil er nog 1 om te bi-ampen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ga zo maar eens vertrekken naar de Polectro uitverkoop in Amsterdam. Nu maar hopen dat ze een beetje goede shit hebben anders rij ik er voor niets naartoe vanuit Eindhoven :)
Ben op zoek naar een paar front speakers en eventueel een sub of center...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 07:55

Daklem

Audio Nerd

ZiegoM schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:30:
Ik ga zo maar eens vertrekken naar de Polectro uitverkoop in Amsterdam. Nu maar hopen dat ze een beetje goede shit hebben anders rij ik er voor niets naartoe vanuit Eindhoven :)
Ben op zoek naar een paar front speakers en eventueel een sub of center...
Waarom naar Polelectro? Ga dan meteen naar Hobo toe. Hun hebben een veel mooier en breder assortiment en kunnen denk ik ook wel wat meer vertellen over dit soort spul :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kippekop
De spikes heb ik bij HiFi-corner in groningen weg, maar elke betere
audiozaak zal VLS wel hebben, wat ik er voor betaald heb zou ik niet
meer weten heb ze inmiddels al weer een paar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Daklem schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:11:
[...]

Waarom naar Polelectro? Ga dan meteen naar Hobo toe. Hun hebben een veel mooier en breder assortiment en kunnen denk ik ook wel wat meer vertellen over dit soort spul :) :+
Dat zal gerust, maar haal je bij Hobo een Marantz SR4400, ja 4400 voor 245 euro ? Dacht het niet :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

JT schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:10:
[...]

Dat zal gerust, maar haal je bij Hobo een Marantz SR4400, ja 4400 voor 245 euro ? Dacht het niet :o
:X Ik heb niks gezegd :X

Dat is wel een erg scherpe prijs moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:51:
[...]

:X Ik heb niks gezegd :X

Dat is wel een erg scherpe prijs moet ik zeggen!
Bij Stassen nu in de aanbieding voor 209 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:41:
[...]

Bij Stassen nu in de aanbieding voor 209 ;)
Jammer dat de versterker iets te slapjes is voor me. Als ze nou ook de SR 7400 hadden afgeprijsd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die heb ik laatst nog gezien voor 499, dat heb ik nog voor mn 4400 betaald maarjah.. :( :D
Ik wil binnenkort wel nieuwe versterker iets met veel meer power en misschien toch stereo maarjah, eerst deze week ff genieten van mn nieuwe kasten voor de boxjes. En dan volgende maand subje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Die heb ik net gehaald bij Correct, van 1000 voor 500. Wel alleen nog maar in het zwart.
Ook meteen maar een set Kef Q1's erbij gekocht.

Foto's komen nog :)

[ Voor 6% gewijzigd door maarten_v op 09-01-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand afmetingen kunnen posten van bijv de VLS Spikes? dan een kennis ze voor me mogelijk namaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarten_v schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:31:
Die heb ik net gehaald bij Correct, van 1000 voor 500. Wel alleen nog maar in het zwart.
Ook meteen maar een set Kef Q1's erbij gekocht.

Foto's komen nog :)
Wat heb je voor die kef Q1's betaalt bij correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

En dan? Als je spikes wilt kan je ze gewoon laten maken toch? Je hoeft net per sé een bepaalde maat te hebben....gewoon doen wat je mooi vindt.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:38:
zou iemand afmetingen kunnen posten van bijv de VLS Spikes? dan een kennis ze voor me mogelijk namaken :)

[ Voor 44% gewijzigd door zimbab op 09-01-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wat voor grond oppervlak (dus wat zeg maar naar speaker wijst) zou je aanraden? diameter van 1.5/2 centimeter genoeg?

en dan gewoon uitlaten lopen in een punt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spawnkamikaze

Hierbij ff een foto met de maten van mijn VLS spikes
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bhuntjens/spikemaat.jpg

De laatste 7 mm van de spike wordt erin ingedraait i.v.m. het
waterpas zetten van je speaker.
De onderzetter is 35 mm rond en het gat waar de spike inkomt is
3 mm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben leek op dit gebied.. waar word hij ingedraait? Ik wilde het er gewoon onder plakken :/ maar zal wel niet kunnen? ik wil niet in me speakers gaan boren ofzow namelijk..

maar bedankt voor maten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even nieuw foto'tje gemaakt misschien dat het nu duidelijker is

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bhuntjens/spikemaat1.jpg

Het onderste stuk zit er met schroefdraad in, omdat een vloer nagenoeg
nooit waterpas is kan je op deze manier de speaker toch goed waterpas zetten.
Je hoeft dus niet in je speaker te boren, je kan de spike vastzetten met
dubbelzijdig tape het liefst zo dun mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:57:
Ik heb even nieuw foto'tje gemaakt misschien dat het nu duidelijker is

[afbeelding]

Het onderste stuk zit er met schroefdraad in, omdat een vloer nagenoeg
nooit waterpas is kan je op deze manier de speaker toch goed waterpas zetten.
Je hoeft dus niet in je speaker te boren, je kan de spike vastzetten met
dubbelzijdig tape het liefst zo dun mogelijk.
is dat dubbelzijdige tape niet enorm slap? dat ie wiebelt ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:03:
[...]

is dat dubbelzijdige tape niet enorm slap? dat ie wiebelt ofzow
Nee is niet slap staat op 3 spikes en de speakers weegt ook 35 kilo,
dus van wiebelen geen last.
Daarom ook zo dun mogelijke dubbelzijdige tape, desnoods lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Laatst online: 16:27
@ScaboO: De Kef Q1's waren 195 per stuk in het zwart. Andere kleuren waren geloof ik 225 per stuk.
Ik vroeg nog of ik ze voor minder kon krijgen omdat ze bij Stassen staan voor 170 en ze prijsgarantie bieden, maar dat kon die niet doen. De verkoper zei dat ze bij Stassen de speakers niet bij Kef zelf halen en dat de service daardoor ook minder is. Ik weet niet of dat allemaal waar is maar omdat ik ze bij Correct kon beluisteren heb ik ze ook maar daar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

maarten_v schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:55:
@ScaboO: De Kef Q1's waren 195 per stuk in het zwart. Andere kleuren waren geloof ik 225 per stuk.
Ik vroeg nog of ik ze voor minder kon krijgen omdat ze bij Stassen staan voor 170 en ze prijsgarantie bieden, maar dat kon die niet doen. De verkoper zei dat ze bij Stassen de speakers niet bij Kef zelf halen en dat de service daardoor ook minder is. Ik weet niet of dat allemaal waar is maar omdat ik ze bij Correct kon beluisteren heb ik ze ook maar daar gehaald.
Klopt, Stassen haalt de speakers over de grens in Duitsland. Transtec (Nederlandse importeur van Kef) vermeldt uitdrukkelijk dat ze geen support of service op deze speakers leveren. Je bent voor service of support dus compleet afhankelijk van Stassen.

Overigens kun je vaak best tussen de 10% en 20% korting krijgen in de HiFi zaak, helemaal als je meer tegelijk koopt. De winstmarges zijn er ook wel een beetje op gekozen hoor. Zo kreeg ik 1,5 jaar geleden op een Marantz SR7300, 2x Q5 en kabels zonder er na te vragen bijna 15% korting, terwijl ik toch 2 dagen hun luisterruimte had gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks Piekomon! hier kan ik zeker wat mee.. met geluk heb ik dan goedkope spikes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Naar die Polectro zaken in Amsterdam hoef ik dus ook nooit meer (iig niet voor de uitverkoop). Echt zo'n actie met scherp geprijsde modellen waar ze maar 1-2 stuks van hebben. En daarna proberen ze je hun andere (dure) shit aan te smeren, als je ten minste het geluk hebt een verkoper te kunnen spreken... :r

Desondanks ben ik vandaag toch geslaagd voor 'nieuwe' front speakers: Mission 733i :) . Ben er erg blij mee en heb ze voor een redelijke prijs kunnen krijgen. Ze klinken echt _VEEL_ beter dan mijn (nu oude :P) Eltax Concept 400's van de conrad, terwijl ik ze nog niet eens op een fatsoenlijke versterker heb gehoord...

Mijn 4.1 set nu:
Yamaha RX-v540
2x Mission 733i (front)
2x Eltax Mirage 10i (rear)
1x Dali AW10 (sub)
Philips 72 cm breedbeeld PW6006

Pics volgen waarschijnlijk volgende week.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 09-01-2005 22:38 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Had vandaag bijna een set 805'tjes gehaald, waren voor €700,- ps in de aanbieding bij Staffhorst, maar ze waren op :|. Maar ja, scheelt me wel weer €1400 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

Ik ben in de kerstvakantie lekker aan het klooien geweest en heb o.a. een tv-steun (eeeuhm...ophangbeugel?) gemaakt. ivm de breedte van de foto's heb ik er maar twee hier neergezet, voor de rest moet je even klikken. Het wegwerken van de kabels was overigens nog het meeste werk (en door de omweg is m'n optische kabel van 10 meter nu 2 meter te kort :( )

Even passen:
Afbeeldingslocatie: http://www.boekel.nu/foto/04b/2004-12huis/IMG_1866.JPG

Zo hangt ie:
Afbeeldingslocatie: http://www.boekel.nu/foto/04b/2004-12huis/IMG_1883.JPG
de stukjes hout om de tv op de juiste hoogte te kijken moet ik nog zwart schilderen, dan is ie helemaal af.

De dvd-speler heb ik met dubbelzijdig tape opgehangen...geen succes want 's nachts viel ie d'r af |:(. Nu heb ik naast de tape ook wat lijm gebruikt (uit een kitspuit) Gelukkig heeft de dvdspeler er geen schade aan overgehouden.

Hier staan alle foto's.

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Boekel schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:14:

De dvd-speler heb ik met dubbelzijdig tape opgehangen...geen succes want 's nachts viel ie d'r af |:(. Nu heb ik naast de tape ook wat lijm gebruikt (uit een kitspuit) Gelukkig heeft de dvdspeler er geen schade aan overgehouden.

Hier staan alle foto's.
haha bruut, bleef tie nog hangen aan de kabels of is tie het hele end naar beneden gevallen, best hoog :/ Hele mooie dvd speler trouwens

Die ophang beugel ziet er beresterk uit zeg. _/-\o_ Van RVS zo te zien? Alleen vin ik t persoonlijk niet zo mooi dat er nu een lijst omheen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

DopdeDouwer schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:47:
[...]

haha bruut, bleef tie nog hangen aan de kabels of is tie het hele end naar beneden gevallen, best hoog :/ Hele mooie dvd speler trouwens

Die ophang beugel ziet er beresterk uit zeg. _/-\o_ Van RVS zo te zien? Alleen vin ik t persoonlijk niet zo mooi dat er nu een lijst omheen is.
Helaas heeft deze dvd-speler een losse 220-kabel, hij is wel één voor één van alle kabels losgegaan (was een kwartier bezig de draden weer in de 'kabel verslinder' terug te krijgen. Hij is anderhalve meter omlaag gekomen en lag letterlijk op het randje van het trapgat waar de tv boven hangt....dat had ie niet overleefd denk ik als ie daarin was gevallen. Maargoed, was al flinke klap want ik werd er wakker van (en ik slaap erg vast)
Heb trouwens voor de zekerheid nu een borg-draadje van de tv naar de dvd ;)

Tis idd rvs (40x40x2 geslepen korrel 320), de dvd-speler heb ik uitgezocht op design en was gelukkig niet duur en speelt ook divx :) De 'lijst' eromheen vind ik persoonlijk mooi en past in m'n kamer omdat er op verschillende plaatsen geborsteld rvs gebruikt wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door boekel op 10-01-2005 11:57 ]

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik het een fraaie constructie en ruimte vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn Sony'tje en HK 507 LE met passende 505 LE dvd drive
Afbeeldingslocatie: http://www.ferienwohnung-am-balaton.de/pana/kast.JPG
Speakers zijn van Heco btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je ze op stands zet en op spikes, dan kan je echt VEEL verbetering halen uit je geluid.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:03:
[afbeelding]
Hm toen ik deze pic zag moest ik direct aan de set van PsychoRealm denken... wat een tv al niet uitmaakt in een set... ;)

Heb je ook nog een closeup picje van je receiver en dvd-speler?

En behalve die 2 heco speakers, heb je ook nog rears (of een center, alleen daarvan denk ik al te zien dat je hem niet hebt :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:12:
[...]
(of een center, alleen daarvan denk ik al te zien dat je hem niet hebt :P)
Heeft ie wel hoor, kijk maar in dat vak onder z'n receiver :) daar zie je net de onderkant van iets wat volgens mij een center is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:23:
[...]

Heeft ie wel hoor, kijk maar in dat vak onder z'n receiver :) daar zie je net de onderkant van iets wat volgens mij een center is :P
Oh dat zag ik dus aan voor zijn dvd-speler... daarom vroeg ik ook min of meer om een closeup van de inhoud van dat kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha....gelukkig is me dvd speler niet zo lomp. Als center en rears gebruik ik tijdelijk oude JBL meuk. Heb een tijd geleden me fronts (Dali) verkocht wegens verhuizing. Ben nu aan het kijken naar een mooi setje.....dus ook de Hecos weg. Al klinken ze rete goed.
De DvD speler staat nu nog naast de TV omdat ik me meubel nog moet aanpassen en achter een extra gat moet gaan maken. Hier de gevraagde close-ups. Al zijn ze nu waarschijnlijk niet meer noodzakleijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ferienwohnung-am-balaton.de/pana/dvd.JPG

en me ampje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ferienwohnung-am-balaton.de/pana/amp.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie set hoor :)

Enne... wat is de "nieuwe" vormgeving van die H/K's toch mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

T kon niet ietsje subtieler met de merknaam?

Auto met meeste zelfvertrouwen is ook wel de passat, letters lekker onopvallend meegespoten in de carosserie kleur.

In het echt wel mooier dan op foto's die hk receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:04:
T kon niet ietsje subtieler met de merknaam?

Auto met meeste zelfvertrouwen is ook wel de passat, letters lekker onopvallend meegespoten in de carosserie kleur.

In het echt wel mooier dan op foto's die hk receivers.
valt best mee hoor....is denk ik vooral de hoek van de camera die het logo erg groot laat lijken. Ik kan vanaf de bank al niet meer lezen wat er staat....en ik heb perfecte ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
Ff een vraagie :P: Mijn set bestaat nu alleen uit 2 fronts (2.0).. Dat ik later wil uitbereiden tot 5.1.. Ik denk na verhuizing.. Maar ik heb nu een versterker en dan moet ik nog een receiver kopen. Ik denk dat de versterker beter is voor muziek dan een receiver. Dus is het mogelijk om met m'n versterker muziek te luisteren 2.0 en dan op receiver 5.1? Met dezelfde speakers?? En wat vinden/denken jullie goeie rears + center met Eltax Concept 400 als fronts?

[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 10-01-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:45:
Mooie set hoor :)

Enne... wat is de "nieuwe" vormgeving van die H/K's toch mooi :9
Alleen is de volledig zwarte versie tien keer mooier! Ik zou bijna op meerkanaals overstappen nu ik het design van dat ding heb gezien en de prijzen.........maar ik kan me inhouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:52:
[...]

Alleen is de volledig zwarte versie tien keer mooier! Ik zou bijna op meerkanaals overstappen nu ik het design van dat ding heb gezien en de prijzen.........maar ik kan me inhouden. :P
Ze hebben ze toch ook in stereo uitvoering? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Oh ja......maaruh.....ik blijf toch maar bij mijn versterker denk ik......klinkt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
GleNnoS_ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:16:
Ff een vraagie :P: Mijn set bestaat nu alleen uit 2 fronts (2.0).. Dat ik later wil uitbereiden tot 5.1.. Ik denk na verhuizing.. Maar ik heb nu een versterker en dan moet ik nog een receiver kopen. Ik denk dat de versterker beter is voor muziek dan een receiver. Dus is het mogelijk om met m'n versterker muziek te luisteren 2.0 en dan op receiver 5.1? Met dezelfde speakers?? En wat vinden/denken jullie goeie rears + center met Eltax Concept 400 als fronts?
Waarom ga je zelf niet eens luisteren naar het minimale verschil?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zimbab schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:06:
Oh ja......maaruh.....ik blijf toch maar bij mijn versterker denk ik......klinkt wel lekker.
Welke heb je? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kijk nog maar eens in het schroef je audio apparatuur open topic.

Zo....nu maar weer on-topic voordat Play er aan komt!

[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 10-01-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over het algemeen wat je leest zijn stereo versterkers beter voor muziek dan surround versterkers.. (ik heb het nu over de "goedkopere" sectie he ;) dus onder 1000 euro)

maar of het echt heeeeel erg is.. dat betwijfel ik , je kan altijd nog (moet de surround versterker onder steunen) de pre-out van je surround versterker gebruiken om de 2 fronts aan te sturen via je oude stereo-versterker.. (dan hoef je dus niet boxen steeds van surround naar stereo te doen of aparte boxen te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Klopt.....ik kan een surround receiver kopen als ondersteuning......zo zou ik het sowieso doen, maar dan moet je wel speakers enzo hebben om aan te sturen hè! En ik heb nog geen zin om daar geld aan uit te geven. Geef ik liever aan stereo apparatuur uit. Maar dit allemaal terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een A/V Receiver <€1000,- voldoet opzich prima. Als je hem maar niet te hard zet, want dan kom je meestal vermogen tekort.
Wat je kunt doen is een leuke A/V Receiver kopen. Even doorsparen en dan 2 monoblocken aan de pre-outs koppelen. Dat bevalt me stukken beter dan eerst een stereo amp kopen en daarna die aansluiten op de receiver.
Geen gekloot met 2 volumeknoppen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
XanderH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:12:
[...]

Hm toen ik deze pic zag moest ik direct aan de set van PsychoRealm denken... wat een tv al niet uitmaakt in een set... ;)
Ik vraag me af waarom :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fyre/set10januari2005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Hmm dus uhhh ik moet dan een reveiver hebben met pre-out.. ff vb. Deze heeft er een Pioneer VSX-D512! Er staat alleen "Alleen subwoofer" bij :X :P Maar ik denk dat ik dan gewoon ga luisteren... Maar we bedoelen jullie met ondersteuning? Het geluid word dus wel iets veranderd of niet?

edit:
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:20:
Een A/V Receiver <€1000,- voldoet opzich prima. Als je hem maar niet te hard zet, want dan kom je meestal vermogen tekort.
Wat je kunt doen is een leuke A/V Receiver kopen. Even doorsparen en dan 2 monoblocken aan de pre-outs koppelen. Dat bevalt me stukken beter dan eerst een stereo amp kopen en daarna die aansluiten op de receiver.
Geen gekloot met 2 volumeknoppen meer.
Oke... wat is eigenlijk precies een monoblock en hoe duur kost zo iets??

[ Voor 58% gewijzigd door GleNnoS_ op 10-01-2005 20:32 . Reden: type fout!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
GleNnoS_ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:29:
Hmm dus uhhh ik moet dan een reveiver hebben met pre-out.. ff vb. Deze heeft er een Pioneer VSX-D512! Er staat alleen "Alleen subwoofer" bij :X :P Maar ik denk dat ik dan gewoon ga luisteren... Maar we bedoelen jullie met ondersteuning? Het geluid word dus wel iets veranderd of niet?

edit:

[...]

Oke... wat is eigenlijk precies een monoblock en hoe duur kost zo iets??
De D512 heeft inderdaad geen pre-out's. Hier kan je dus geen eindversterker op aansluiten! Wil je een DD/DTS receiver mét pre-out's, dan ben je pakweg altijd meer dan €300,- kwijt (Marantz SR4400?). Echter betwijfel ik of je het verschil tussen een receiver en een stereo-versterker kan horen met Eltax luidsprekers. Voornamelijk komt een receiver, in de lagere prijsklasse, net wat vermogen te kort om écht flink hard te draaien met laagrendament luidsprekers.

Kick anders het Eltax Concept topic eens, en vraag advies aan Speedfight. Hij heeft zelf de D512 in combinatie met Eltax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Een monoblock is een eindversterker dat maar één kanaal versterkt. Dat heeft als voordeel dat je hem vaak dicht bij de luidspreker kunt zetten, zodat je luidsprekerkabel kort is. Ook kun je vaak meer vermogen uit zo'n ding halen, daar de voeding maar één kanaal hoeft te doen.

Prijzen verschillen per block, varierend van enkele honderden, tot vele duizenden Euro :) .

Overigens de belangrijkste reen om een losse versterker voor muziek te nemen:
De voorversterker! Die is in een suround opstelling vaak vrij matig, uitzonderingen daargelaten. Daar zit echter veel verlies aan informatie in. De eindversterker versterkt voornamelijk wat hem wordt aangeboden. Daar komt er niets meer bij ;) . Het is dus voordeliger om een losse stereoamp te kopen en die op de pre-outs te zetten van de surround-receiver, zodat je altijd de eindbak van de stereo-amp gebruikt, en met muziek de pre- van de stereo-amp. De CD-speler komt dus ook gewoon op de losse stereoversterker :) .

De mono oplossing is leuk als je al een goede pre/pro hebt, anders heeft het alleen meer vermogen en controle als voordeel, terwijl je meer muzikale informatie zou winnen met een betere pre.

[ Voor 53% gewijzigd door Boekster op 10-01-2005 20:52 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

PsychoRealm,

Welke model TV is dat precies?
Welk typenummer?

Ziet er erg strak uit. Blij over de weergaves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Glennos:

check www.stassen.nl een SR4400 van marantz voor slechts 209 euro! koopje! en volgens kieskeurig:
pre-out: ja (6.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Boekster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:47:
Een monoblock is een eindversterker dat maar één kanaal versterkt. Dat heeft als voordeel dat je hem vaak dicht bij de luidspreker kunt zetten, zodat je luidsprekerkabel kort is. Ook kun je vaak meer vermogen uit zo'n ding halen, daar de voeding maar één kanaal hoeft te doen.

Prijzen verschillen per block, varierend van enkele honderden, tot vele duizenden Euro :) .

Overigens de belangrijkste reen om een losse versterker voor muziek te nemen:
De voorversterker! Die is in een suround opstelling vaak vrij matig, uitzonderingen daargelaten. Daar zit echter veel verlies aan informatie in. De eindversterker versterkt voornamelijk wat hem wordt aangeboden. Daar komt er niets meer bij ;) . Het is dus voordeliger om een losse stereoamp te kopen en die op de pre-outs te zetten van de surround-receiver, zodat je altijd de eindbak van de stereo-amp gebruikt, en met muziek de pre- van de stereo-amp. De CD-speler komt dus ook gewoon op de losse stereoversterker :) .

De mono oplossing is leuk als je al een goede pre/pro hebt, anders heeft het alleen meer vermogen en controle als voordeel, terwijl je meer muzikale informatie zou winnen met een betere pre.
De voorversterker zorgt voor meer verlies, maar de vraag is hoe groot dat verlies is wanneer de amp maar voor 2 kanalen moet zorgen. Van Pioneer weet ik dat bepaalde componenten uitgeschakeld worden wanneer ze niet in gebruik zijn. Stel je sluit een anologe cd-speler aan op de receiver; zo'n beetje alle digitale decoders worden uitgeschakeld, en de andere 3 kanalen ook. Kan je nagaan hoeveel reserve je trafo opeens kan leveren!

Om bovenstaande tekst geloof ik dus niet echt in verlies, ik zou me eerder zorgen maken om ruis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ieder1 bedankt voor info :) Dus de beste oplossing is als ik met versterker doe een receiver (die marantz vind ik mooi) op pre out's mijn versterker en dan misschien monoblocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mr.Graveheart schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:00:
PsychoRealm,

Welke model TV is dat precies?
Welk typenummer?

Ziet er erg strak uit. Blij over de weergaves?
Kijk eens in zijn sig.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:13:
Ieder1 bedankt voor info :) Dus de beste oplossing is als ik met versterker doe een receiver (die marantz vind ik mooi) op pre out's mijn versterker en dan misschien monoblocken!
maar probeer eerst maar eens ZONDER dat ;) ga maar gewoon eerst eens luisteren met alleen de surround receiver wie weet valt het allemaal zo erg mee dat je niet eens meer je stereo versterker hoeft neer te zetten

laat staan aso dure monoblocken neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
GleNnoS_ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:13:
Euh, je wilt receiver > versterker > monoblocks? Als je voor monoblocks gaat zou ik de versterker eruit laten... :P

Let overigens wel, als je een normale versterker (met voorversterker dus) op je pre-outs aansluit krijg je al een verzwakt volumesignaal binnen op je versterker omdat er in je receiver al een volumeregeling zit voor de pre-outs? Volgens mij zou je in stereo gewoon één van de volumeknoppen (reciever of versterker) vol open kunnen gooien en met de andere normaal het volume regelen, of ik moet nu ergens een denkfout maken.
Overigens weet ik niet of je versterker in hetzelfde budgetsement valt als je Eltax speakers, maar niemand zegt je dat je versterker echt beter klinkt dan die Marantz natuurlijk he!
zimbab schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:19:
[...]

Kijk eens in zijn sig.......
Niet iedereen heeft die sigs aanstaan :P maar het is dus een Sony KV28FQ86...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:03:
[afbeelding]
even nieuwsgierig... welk model is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:12:
[...]

De voorversterker zorgt voor meer verlies, maar de vraag is hoe groot dat verlies is wanneer de amp maar voor 2 kanalen moet zorgen. Van Pioneer weet ik dat bepaalde componenten uitgeschakeld worden wanneer ze niet in gebruik zijn. Stel je sluit een anologe cd-speler aan op de receiver; zo'n beetje alle digitale decoders worden uitgeschakeld, en de andere 3 kanalen ook. Kan je nagaan hoeveel reserve je trafo opeens kan leveren!

Om bovenstaande tekst geloof ik dus niet echt in verlies, ik zou me eerder zorgen maken om ruis...
Dan nog. In een losse stereoversterker zitten betere componenten, ook de pre heeft dus beter spul. Dan heb je ook nog als bijkomend voordeel dat de dingen niet uit hoeven. Overigens klinkt het leuk hoor, die 5x80W, maar vaak is het een heel stuk minder dan dat :). Dat je trafo dan meer overheeft is misschien wel waar, maar dat is weer controle, en geen pre.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
Boekster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:33:
[...]

Dan nog. In een losse stereoversterker zitten betere componenten, ook de pre heeft dus beter spul. Dan heb je ook nog als bijkomend voordeel dat de dingen niet uit hoeven. Overigens klinkt het leuk hoor, die 5x80W, maar vaak is het een heel stuk minder dan dat :). Dat je trafo dan meer overheeft is misschien wel waar, maar dat is weer controle, en geen pre.
Idd, feit blijft gewoon dat je voor hetzelfde geld bij 2 kanalen gewoon betere componenten hebt, omdat je geen componenten nodig hebt voor de overige kanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Boekster schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:33:
[...]

op mijn pioneer vxd512 staat ook 5x80 Watt, jammer is alleen dat hij mijn esl's niet kan aansturen. daarvoor gebruikte ik een oude 2x45Watt pioneer stereo versterker(A333). die deed het wel, later geupgrade naar een pioneer A717 reference, en dat scheelt een stuk!!

nou weet ik ook wel dat die vxd512 die de beste is, maar het blijkt toch weer dat de oude vertrouwde stereo versterker het toch een stuk beter doet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Ik heb een Luxman L-3 versterker.. geen idee hoe duur die kost... Maar ik vind hem wel goed klinken :) Oja ik heb er trouwens ook nog een Marantz EQ551 tussen zitten maar dat maakt verder niet uit denk ik..

[ Voor 34% gewijzigd door GleNnoS_ op 10-01-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
XanderH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:23:
[...]

Euh, je wilt receiver > versterker > monoblocks? Als je voor monoblocks gaat zou ik de versterker eruit laten... :P

Let overigens wel, als je een normale versterker (met voorversterker dus) op je pre-outs aansluit krijg je al een verzwakt volumesignaal binnen op je versterker omdat er in je receiver al een volumeregeling zit voor de pre-outs? Volgens mij zou je in stereo gewoon één van de volumeknoppen (reciever of versterker) vol open kunnen gooien en met de andere normaal het volume regelen, of ik moet nu ergens een denkfout maken.
Overigens weet ik niet of je versterker in hetzelfde budgetsement valt als je Eltax speakers, maar niemand zegt je dat je versterker echt beter klinkt dan die Marantz natuurlijk he!

[...]

Niet iedereen heeft die sigs aanstaan :P maar het is dus een Sony KV28FQ86...
Je pre-outs op je stereo-set aansluiten is precies wat je doet als je niet wilt dat er home-cinema-componenten in je stereo-signaalweg zitten. In dat geval moet je je stereo-versterker tot een bepaald niveau openzetten, dan je niveaus afregelen en vervolgens je stereo-versterker altijd op diezelfde volumestand zetten bij het luisteren naar home cinema. Het overall volume regel je dan met je AV-amp.

Als je een separate stereo voor en eindversterker hebt kun je er ook voor kiezen om je AV-amp als stereo-voorversterker te gebruiken en je bestaande voorversterker weg te laten. Je moet dan zelf bepalen of wat je inlevert aan stereo geluidskwaliteit opweegt tegen het gewin aan bedieningsgemak. Denk er daarbij ook aan dat mooie voorversterkers vaak zeer goede phono-voorversterkers (MM en MC) bevatten en dat is bij AV-amps toch meestal geen prioriteit (als het er al opzit) .

Ik gebruik zelf een Micromega AV-processor die tevens versterkers bevat voor midden en achter. Die is er dus op ontworpen om als add-on gebruikt te worden.

Tot slot zijn er tegenwoordig stereo-versterkers (zoals de Arcam A85) die een speciale processor-ingang hebben die de volume-regeling omzeilt. Hierdoor hoef je dus bij gebruik van een separate AV-processor/amp niet steeds je stereo-versterker op het vastgestelde niveau te zetten. Kortom genoeg mogelijkheden om van home-cinema te genieten zonder op enige manier in te leveren op stereo-weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nineball schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:27:
[...]

Je pre-outs op je stereo-set aansluiten is precies wat je doet als je niet wilt dat er home-cinema-componenten in je stereo-signaalweg zitten. In dat geval moet je je stereo-versterker tot een bepaald niveau openzetten, dan je niveaus afregelen en vervolgens je stereo-versterker altijd op diezelfde volumestand zetten bij het luisteren naar home cinema. Het overall volume regel je dan met je AV-amp.

Als je een separate stereo voor en eindversterker hebt kun je er ook voor kiezen om je AV-amp als stereo-voorversterker te gebruiken en je bestaande voorversterker weg te laten. Je moet dan zelf bepalen of wat je inlevert aan stereo geluidskwaliteit opweegt tegen het gewin aan bedieningsgemak. Denk er daarbij ook aan dat mooie voorversterkers vaak zeer goede phono-voorversterkers (MM en MC) bevatten en dat is bij AV-amps toch meestal geen prioriteit (als het er al opzit) .
Mja, maar zo bypass je dus niet al je home-cinema-componenten... je gebruikt nogsteeds de voorversterker mogelijkheden (zoals volumeregeling) van je AV-receiver, ik zie niet in waarom het geluid beter zou worden met nog eens een voorversterker ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02:
Na een stuk of 12 topics te hebben overgeslagen hier de mijne maar weer eens;

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Pioneer VSX-1014 reciever
Pioneer DV-575A dvd speler
Sony SLV-SE720 videorecorder
Sony KV24WX1 24" bb 50hz ktv
Terratec M3PO mp3 speler
Tannoy Sensys C center, mx4 fronts, mx2 rears en een Canton AS25 subwoofer.

Deze set had eerst een tannoy MXC centerspeaker, daar is de sensys voor gekomen. Verder is een Marantz SR-7200 vervangen door deze pioneer (wat een ongekend verschil maakt; bassmanagement is veel beter, en de MCACC is ideaal), de dvd speler is van een pioneer DV350 naar de huidige 575 gegaan, en de subwoofer is erbij gekomen. Verder heeft de 1014 nog een leuke functie om bij 5.1 de overgebleven 2 versterkers te gebruiken om de frontspeakers te biampen, waar ik dan ook gebruik van maak. Als speakerkabel gebruik ik heel normaal 2,5mm ofc kabel, en de interlinks zijn allemaal hele gewone bandridge kabeltjes :P

ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's... :P ohja, iemand komt hier z'n ouwe sub tegen ;)
Vraagje:
Wat vindt je van de pioneer 1014?
Is het volledige front van aluminium, knoppen enzo? Wat ik bedoel is,voelen de knoppen niet goedkoop aan?
Ik wil me namelijk de 2014 aanschaffen, en aangezien dit gewoon dezelfde is als de 1014 met paar opties meer zoals i-link.

Alvast bedankt!
Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:25:
[...]

even nieuwsgierig... welk model is het ?
als je de Hecos bedoeld Interior 200.....oud maar klasse! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Mijn beschieden setje

B&W Nautilus 804 powered by Marantz Pm8000

Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/9941/pict01569sl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/8796/pict01759md.jpg

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Boekster op 11-01-2005 00:39 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

f.stieger schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:35:
Mijn beschieden setje

B&W Nautilus 800 powered by Marantz Pm8000

[afbeelding]

[afbeelding]
N804 zult u bedoelen :) . Je hebt zewel enigzins vreemd opgetseld trouwens. ze staan allebei een totaal andere kant op!

Wat gebruik je als bron trouwens? Heb je de 804 gekocht als doorgroeier? Want met een PM8000 heb je ze nog lang niet gehoord zoals ze kunnen! :D Die dingen zijn in staat tot briljante dingen als zeg oede elektronica hebben.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Ik heb dit setje van mijn opa geerfd, ik weet zelf weinig van audio, behalve dat ze hard gaan.
Ik heb zelf een marantz pm8000 gekocht aangezien iemand anders de originele versterker kreeg. een crell? kan dat? Verder ik heb het zelf ook niet aangelegd en het staat ook niet imjn mijn studentenkamer, maar in mijn oude kamer bij mijn ouders thuis. Maar ik vond het wel het vermelden waard.

[ Voor 30% gewijzigd door fstieger99 op 11-01-2005 03:04 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

f.stieger schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 03:02:
Ik heb dit setje van mijn opa geerfd, ik weet zelf weinig van audio, behalve dat ze hard gaan.
Ik heb zelf een marantz pm8000 gekocht aangezien iemand anders de originele versterker kreeg. een crell? kan dat? Verder ik heb het zelf ook niet aangelegd en het staat ook niet imjn mijn studentenkamer, maar in mijn oude kamer bij mijn ouders thuis. Maar ik vond het wel het vermelden waard.
Mijn GoT, dat meen je niet :P. De N804 is echt een superdure en supergoede luidspreker :o. "Behalve dat ze hard gaan", daar doe je lekker mee te kort zeg :). Heb je wel enig idee wat die dingen waard zijn :D ?

Mooie kamer trouwens, en mooie foto die 2e. Maar ik hoop dat ze niet echt zo staan opgesteld, dat zou wel echt kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
XanderH schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:31:
[...]

Mja, maar zo bypass je dus niet al je home-cinema-componenten... je gebruikt nogsteeds de voorversterker mogelijkheden (zoals volumeregeling) van je AV-receiver, ik zie niet in waarom het geluid beter zou worden met nog eens een voorversterker ertussen?
Omdat ik aan mijn stereo-voorversterker mijn cd-speler en draaitafel heb hangen. Hierdoor zit de AV-amp niet meer in het signaalpad, die staat ook gewoon uit als ik naar stereo luister. Je moet natuurlijk niet je cd-speler aan je AV-amp hangen, dan heeft die extra voorversterker inderdaad geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je hebt ook echt speakers van 1800 euro / stuk staan omdat ze hard gaan he... :D Wil je ze ruilen tegen speakers die nog harder gaan? :9

Mooi setje trouwens, maar ik zou toch idd je opstelling even herzien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
nineball schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:17:
[...]

Omdat ik aan mijn stereo-voorversterker mijn cd-speler en draaitafel heb hangen. Hierdoor zit de AV-amp niet meer in het signaalpad, die staat ook gewoon uit als ik naar stereo luister. Je moet natuurlijk niet je cd-speler aan je AV-amp hangen, dan heeft die extra voorversterker inderdaad geen nut.
Ah, op die manier, ik begreep het even verkeerd... :)

edit:
eh, dubbelpost :X

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 11-01-2005 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Ik heb zelf een marantz pm8000 gekocht aangezien iemand anders de originele versterker kreeg. een crell? kan dat?
Krell kan inderdaad .... dat zijn ook versterkers van enkele duizenden euro's en ideaal voor die speakers van je. De PM8000 zal vast wel een leuk geluid geven voor mensen die niet echt hifi freak zijn.

En inderdaad je hebt daar voor bijna 4000 euro aan speakers op je oude slaapkamertje bij je ouders thuis staan ... zonde, ik wil ze wel ruilen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

Shunt

Boe

mschien interesant om ze door te verkopen aan een liefhebber en voor dat geld een iets minder eh duur setje kopen natuurlijk kan je voor het geld dat je daar voor terug krijgt nog een heel leuk setje kopen :7

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Da's een verdomd goede erfenis! Ik zou zeker een keer de tijd nemen ze goed neer te zetten, dan denk ik dat ze je best een zouden in kunnen laten zien wat ze kunnen! Een Krell zou inderdaad goed kunnen. Die dingen barsten vaak van het vermogen en fungeren een beetje als straalkachel als ze niets doen. Aansturing daarme zit wel goed. Jammer dat de set opgesplitst moest worden, want dat soort dingen horen eigenlijk niet uit elkaar te gaan.

Zet de luidsprekers voor de grap eens in een gelijkzijdige driehoek, met je luisterstoel op een punt en de luidsprekers op de andere twee. Dan krijg je waarschijnlijk al een idee wat de bedoeling is van dit soort luidsprekers :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bennet ook met boekster eens :)

Jezus.. ik zou bijna een moord doen voor die dingen :P ik heb een lagere serie hier staan.. een pm8000 tov een krell ? (crown misschien) heb je echt niet een betere aan.

een krell of crown mag er wellicht niet goed uitzien, mar zijn zeer degelijke versterkers en zeker behoren tot een betere segment. Niet dat de marantz slecht is, zeker niet, maar bevind zich zeker in de lagere klassen (hogere zijn weer de pm 17/14)

verder idd raar op gesteld, maar wel mooie foto :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Barry|IA schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:46:
[...]

De D512 heeft inderdaad geen pre-out's. Hier kan je dus geen eindversterker op aansluiten! Wil je een DD/DTS receiver mét pre-out's, dan ben je pakweg altijd meer dan €300,- kwijt (Marantz SR4400?). Echter betwijfel ik of je het verschil tussen een receiver en een stereo-versterker kan horen met Eltax luidsprekers. Voornamelijk komt een receiver, in de lagere prijsklasse, net wat vermogen te kort om écht flink hard te draaien met laagrendament luidsprekers.

Kick anders het Eltax Concept topic eens, en vraag advies aan Speedfight. Hij heeft zelf de D512 in combinatie met Eltax :)
Lees ineens dat het over mij gaat :+

Opzich is de combinatie D512 met Concept 400 fronts een perfecte budget oplossing zelf heb ik het nu meer dan een half jaar draaien en ben er uiterst tevreden over. Als je niet naar tweedehandse apparatuur zou kijken is het echt wel de beste combinatie qua prijs/kwaliteit.

Als je de speakers echt hard wil laten spelen dan moet de versterker er wel behoorlijk aan trekken, zet hem dan naar zo'n -25dB. De speakers kunnen zeg maar meer aan dan dat de versterker aankan maar dan heb je het geluid ook wel bomhard staan wat opzich normaal gesproken niet voorkomt.

Denk wel als ik nu nog weer een receiver zou kopen zou ik voor een yamaha "budget" model gaan omdat ik daar erg veel goede dingen over lees alleen hoe het daar met het vermogen zit zou ik niet weten. Maar voorlopig draai ik met deze combinatie nog lekker door :*)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:26:Vraagje:
Wat vindt je van de pioneer 1014? Is het volledige front van aluminium, knoppen enzo? Wat ik bedoel is,voelen de knoppen niet goedkoop aan? Ik wil me namelijk de 2014 aanschaffen, en aangezien dit gewoon dezelfde is als de 1014 met paar opties meer zoals i-link.
Het front en de draaiknoppen zijn inderdaad van aluminium. De drukknoppen en alles achter de klep is gewoon kunstof. Alles voelt minstens zo degelijk aan als m'n vorige Marantz. De reciever op zich bevalt me prima, klinkt echt heel goed, en instelmogelijkheden genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook onlangs de B&W Nautilus 804 aangeschaft.
Echt een heerlijke speaker, die naar mijn mening ook niet tot zijn recht komt met mijn Sony TAFA3ES. 60 RMS Wattjes bij 8 Ohm. Zit zelf te denken aan Vincent als geintegreerde versterker bv de 233. Is betaalbaar als 2e hands en heeft voldoende vermogen. Wie o wie heeft dezelfde speakers en kan wat tips geven.

Mij hoef je echter niet de tip te geven om mijn speakers zo op te stellen als BOEKSTER aangaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Jah, ik zal dat eens gaan uitproberen vande week. Ik wist wel dat het hele goede waren, want me opa had echt een oog voor dat soort spullen, maar ik zelf weer meer van pc's en dergelijke.
Die krell ding had idd iemand uitgekozen en ik had daar niet zon problemem mee, want dat ding zag er niet uit maar nu ik zo jullie reacties lees is dat dus blijkbaar niet zo slim geweest.
En over de plaatsing zon vriend van me zei dat dit erg goed was voor B&W speakers, maar zoals ik nu lees is dat dus weer een kletsverhaal. Vond het indd al vreemd, maar de kamer werd toch al gevuld met prima geluid (voor mijn non audiofiele oren) en ik vind ze takkezwaar.
Ik zal idd es na kijken wat ik er mee ga doen, want meestal als ik bij me ouders ben sluit ik me laptop op die marantz aan en luister dr mp3 mee. Wat zoals ik uit jullie reacties opmaak een verkrachtig voor die set betekent.

[ Voor 41% gewijzigd door fstieger99 op 11-01-2005 14:10 ]

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

f.stieger schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:05:
Jah, ik zal dat eens gaan uitproberen vande week. Ik wist wel dat het hele goede waren, want me opa had echt een oog voor dat soort spullen, maar ik zelf weer meer van pc's en dergelijke.
Die krell ding had idd iemand uitgekozen en ik had daar niet zon problemem mee, want dat ding zag er niet uit maar nu ik zo jullie reacties lees is dat dus blijkbaar niet zo slim geweest.
En over de plaatsing zon vriend van me zei dat dit erg goed was voor B&W speakers, maar zoals ik nu lees is dat dus weer een kletsverhaal. Vond het indd al vreemd, maar de kamer werd toch al gevuld met prima geluid (voor mijn non audiofiele oren) en ik vind ze takkezwaar.
moah, je kan beter die speakers hebben met een PM8000 dan een Krell en dan nog zelf voor 400 euro per stuk speakers erop. Jij hebt verreweg een betere deal gemaakt, want 803's op jouw versterker (die prima is, maar uit een andere klasse dan je speakers komt) klinken veel en veel beter dan een simpele set speakers op een krell... Speakers bepalen voor ongeveer 90% het geluid, dus gewoon zo houden, tenzij je weer een keer geld over hebt! :).
Ik zal idd es na kijken wat ik er mee ga doen, want meestal als ik bij me ouders ben sluit ik me laptop op die marantz aan en luister dr mp3 mee. Wat zoals ik uit jullie reacties opmaak een verkrachtig voor die set betekent.
Dat valt heel erg mee hoor. De meeste mensen horen namelijk helemaal geen verschil tussen MP3 of cd, terwijl ongeveer iedereen het verschil tussen een 804 en een normale speaker wel goed hoort...

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 11-01-2005 14:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:18:
Zelf heb ik ook onlangs de B&W Nautilus 804 aangeschaft.
Echt een heerlijke speaker, die naar mijn mening ook niet tot zijn recht komt met mijn Sony TAFA3ES. 60 RMS Wattjes bij 8 Ohm. Zit zelf te denken aan Vincent als geintegreerde versterker bv de 233. Is betaalbaar als 2e hands en heeft voldoende vermogen. Wie o wie heeft dezelfde speakers en kan wat tips geven.

Mij hoef je echter niet de tip te geven om mijn speakers zo op te stellen als BOEKSTER aangaf ;)
Die B&W nautilus 804 mooie speakers , niet mijn muzieksmaak qua klank.
Maar even iets zo tussen door.
Waarom ga je eerst boxen kopen die een fijne prijs hebben , niet zo gek duur zijn.En dan pas een versterker omdat je tot de conclusie komt mijn versterker kan het niet aan.Dat snap ik niet ;) Normaal ga je toch eens kijken eerst voor een versterker en dan boxen.Of beide tegelijk , zodra je een box goed vind ga je de versterker er op zoeken wat goed volgens jou oren klinkt.
Dus eerst de versterker aanschaffen en dan de boxen.Of beide :Y) Maar dat kunnen de meeste niet ;)

En met die watt heeft er niks mee te maken.Er zijn vele versterkers die maar 2x75 watt zijn die heel goed draaien op top boxen oa de nautilus 804.

Ik zelf zit nou te wachten op mijn Primare i21 versterker deze (volgens mijn oordeel)is beter als vele versterkers rond de 2000-2500 euro.En ik ben er 100% overtuigd dat deze versterker goed draait op de Kef reference boxen en ook op de Dyneaudio confidence en contour.Op deze boxen heb ik ze al beluisterd.Dus ik zit in de toekomst goed ook met de boxen.Watt is gewoon een aanduiding wat de apparatuur en box aan kan , maar heeft niks mee te doen als hij daardoor het niet aan kan.Er zijn ook versterkers die 2 x 120watt hebben en die helemaal niet matchen met de box , terwijl een versterker van 2 x 75 watt het wel kan.Dus dat zegt allemaal niets.

En wat ik ook een beetje vreemd vind is dat je wel een hoop geld kunt uitgeven aan de speakers (ik neem aan dat je ze nieuw hebt gekocht) 8) Maar er moet wel een 2e hands versterker komen.Huh?
Mijn mening: Je had het beter andersom kunnen doen.Eerst de versterker dan de boxen.Want de versterker is toch de hoofdbron.
En ga je zo blindelings een versterker kopen.Je suggereert dat de Vincent 233 goed matched bij jou boxen.Zonder ook maar enig idee er van te hebben welke andere versterkers er wel bij matchen.
Dus hoe ik het begrijp als iemand zegt prachtig en past erbij ga jij de Vincent 233 blindelings kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:18:
[...]

Waarom ga je eerst boxen kopen die een fijne prijs hebben , niet zo gek duur zijn.En dan pas een versterker omdat je tot de conclusie komt mijn versterker kan het niet aan.Dat snap ik niet ;) Normaal ga je toch eens kijken eerst voor een versterker en dan boxen.Of beide tegelijk , zodra je een box goed vind ga je de versterker er op zoeken wat goed volgens jou oren klinkt.
Dus eerst de versterker aanschaffen en dan de boxen.Of beide :Y) Maar dat kunnen de meeste niet ;)

En met die watt heeft er niks mee te maken.Er zijn vele versterkers die maar 2x75 watt zijn die heel goed draaien op top boxen oa de nautilus 804.

Ik zelf zit nou te wachten op mijn Primare i21 versterker deze (volgens mijn oordeel)is beter als vele versterkers rond de 2000-2500 euro.En ik ben er 100% overtuigd dat deze versterker goed draait op de Kef reference boxen en ook op de Dyneaudio confidence en contour.Op deze boxen heb ik ze al beluisterd.Dus ik zit in de toekomst goed ook met de boxen.Watt is gewoon een aanduiding wat de apparatuur en box aan kan , maar heeft niks mee te doen als hij daardoor het niet aan kan.Er zijn ook versterkers die 2 x 120watt hebben en die helemaal niet matchen met de box , terwijl een versterker van 2 x 75 watt het wel kan.Dus dat zegt allemaal niets.

En wat ik ook een beetje vreemd vind is dat je wel een hoop geld kunt uitgeven aan de speakers (ik neem aan dat je ze nieuw hebt gekocht) 8) Maar er moet wel een 2e hands versterker komen.Huh?
Mijn mening: Je had het beter andersom kunnen doen.Eerst de versterker dan de boxen.Want de versterker is toch de hoofdbron.
Dude... lees het topic... Hij heeft ze geerfd... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:20:
[...]

Dude... lees het topic... Hij heeft ze geerfd... :X
Dude lees jij eens AUB.Ik quote RobuZZ en niet degene die de erfenis heeft ontvangen.
En daar staat duidelijk dat hij de nautilus 804 aangeschaft heeft :7

Je weet toch wel hopelijk wat een quote betekent of niet? :O

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

ik wilde even vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met een Vincent SP61 eindversterker??

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:23:
[...]

Dude lees jij eens AUB.Ik quote RobuZZ en niet degene die de erfenis heeft ontvangen.
En daar staat duidelijk dat hij de nautilus 804 aangeschaft heeft :7

Je weet toch wel hopelijk wat een quote betekent of niet? :O
Kom op, dat laatste zinnetje was niet nodig :) Laten we vriendelijk blijven en het gezellig houden :) O+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:18:
[...]

En ga je zo blindelings een versterker kopen.Je suggereert dat de Vincent 233 goed matched bij jou boxen.Zonder ook maar enig idee er van te hebben welke andere versterkers er wel bij matchen.
Dus hoe ik het begrijp als iemand zegt prachtig en past erbij ga jij de Vincent 233 blindelings kopen?
a: Hoe kom je erbij dat dat mijn versterker 2e hands is............. 8)7
b: Mijn nieuwe speakers zijn 2e hands..
c..Ik had al een leuke set speakers en dus ook al een versterker..
en D...waarom kun je een versterker niet later matchen met je speakers.
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld maar hoe jij het zegt zo ging het gewoon niet.
en E..,Ik ga niet blindelings welke versterker dan ook, zomaar kopen. en ik suggreer daar verder ook niets over.

"Maar er moet wel een 2e hands versterker komen.Huh?" Wie zegt dat???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:39:
[...]

a: Hoe kom je erbij dat dat mijn versterker 2e hands is............. 8)7
b: Mijn nieuwe speakers zijn 2e hands..
c..Ik had al een leuke set speakers en dus ook al een versterker..
en D...waarom kun je een versterker niet later matchen met je speakers.
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld maar hoe jij het zegt zo ging het gewoon niet.
en E..,Ik ga niet blindelings welke versterker dan ook, zomaar kopen. en ik suggreer daar verder ook niets over.

"Maar er moet wel een 2e hands versterker komen.Huh?" Wie zegt dat???????????
Uit deze zin concludeer ik dat uit "Is betaalbaar als 2e hands en heeft voldoende vermogen. Wie o wie heeft dezelfde speakers en kan wat tips geven."

Antwoord op a: Dat heb ik niet geschreven dat jou versterker 2e hands is , hoogwaarschijnlijk jou nieuwe die 2e hands wordt.

Antwoord op b: Ok dat stond er niet in dus dan weten we dat ook.Ik hoop voor een leuke aantrekkelijke prijs.

Antwoord op c:Nou met die nieuwe boxen valt dus jou setje iets uit elkaar.

Antwoord op d: Dat zeg ik ook niet , ik zeg alleen dat je het misschien iets anders had kunnen doen waarom.
Nou kom je tot de conclusie dat jou versterker niet goed genoeg is voor deze boxen.Als je eventueel eerst de versterker geupgrade had dan was dit niet het geval geweest.
Je had het ook kunnen combineren , deze boxen met versterker luisteren.Want de versterker is de hoofdbron deze moet alles aan sturen , dan pas de speakers , deze zijn het eind resultaat.Dus wat ik ermee wil zeggen is dat in principe het beste is van wat wil ik voor een versterker , luisteren en daar eventueel de boxen op matchen.Spaart ook een hele hoop tijd uit.
En nou moet je thuis pas ervaren dat het niet ideaal gaat met de huidige versterker.Zo zie je dat 2e hands een nadeel kan hebben.
Een vraag heb je die boxen beluisterd? Zo ja ook met jou versterker? Zo nee dan hebben we het probleem al , altijd luisteren met eigen apparatuur.Zo zie je dat 2e hands niet alles is.Als je dit wel beluisterd had met jou versterker had je het van te voren geweten dat dit niet ging.Maar dit is niet specifiek naar jou bedoeld maar voor iedereen. ;)

Antwoord op e: Daar leek het wel veel op hoe je het neer schreef.Maar dat is dus uit de wereld geholpen , gelukkig maar. :Y) Schijnbaar heb je het met de boxen iets gedaan want als dat niet het geval was , dan had je geweten dat het niet zo goed samen ging met je huidige versterker.Dus alleen daar al op had je eerst voor een versterker kunnen kijken en dan pas de boxen.In principe nou komen ze niet tot hun recht , totdat je een nieuwe versterker heb.
"Maar er moet wel een 2e hands versterker komen.Huh?" Wie zegt dat??????
Dat concludeer ik uit jou verhaal , althans zo lees ik het.Jij spreek van 2e hands.Niet dat het erg is ofzo.
JT schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:38:
[...]

Kom op, dat laatste zinnetje was niet nodig :) Laten we vriendelijk blijven en het gezellig houden :) O+
Ok mijn excuses ervoor , maar ik denk dat hij wat te snel heeft gerageerd en niet gelezen heeft.
Nogmaals mijn excuses ervoor :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:09:
Hoezo valt het setje uit elkaar :? Ondanks de misschien wat mindere versterker zijn deze speakers waarschijnlijk toch een grote vooruitgang op de vorige hoor, daar gaat het toch om! Dat je met een betere versterker weer beter geluid krijgt spreekt voorzich, maar alle factoren helpen mee natuurlijk :)

Zullen we trouwens weer eens pics gaan posten? :P Ik vind discussies over of een amp nou wel of niet 2e hands is niet zo interessant eigenlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:09:
[...]

Uit deze zin concludeer ik dat uit "Is betaalbaar als 2e hands en heeft voldoende vermogen. Wie o wie heeft dezelfde speakers en kan wat tips geven."

Hiermee bedoel ik de versterker.ik denk dat daar de vewarring is gekomen. :)

Antwoord op a: Dat heb ik niet geschreven dat jou versterker 2e hands is , hoogwaarschijnlijk jou nieuwe die 2e hands wordt.

Ik ben wel opzoek naar een versterker al dan niet nieuw. ik wil deze dan ook zeker beluisteren.

Klopt wel een beetje ja.....maar geld kan toch wel eens een issue zijn. (meestal) :'(

Een vraag heb je die boxen beluisterd? Zo ja ook met jou versterker? Zo nee dan hebben we het probleem al , altijd luisteren met eigen apparatuur.Zo zie je dat 2e hands niet alles is.Als je dit wel beluisterd had met jou versterker had je het van te voren geweten dat dit niet ging.Maar dit is niet specifiek naar jou bedoeld maar voor iedereen. ;)

Ik deze speakers bij Stassen in Tegelen (kasteel) een aantal malen geluisterd in verschillende "studio's" zelfs altijd met mijn eigen versterker. Het is een Sony versterker uit de ES serie. Degelijk en betaalbare versterkers. Heb gemerkt dat mijn versterker niet warm genoeg klinkt.....simpelweg door een andere versterker uit te proberen. Dit was een Cambrigde versterker.
Maar de speakers klonken zeker niet slecht met mijn versterker. Nu merk ik verder dat mijn huiskamer waar ik deze speakers beluitser vrij klein en "hol" is dus treedt dat 'minder warme" geluid weer op. Dus opzoek naar een "warme"versterker. En daar hoor ik verder graag mendsen over discussieren.

Antwoord op e: Daar leek het wel veel op hoe je het neer schreef.Maar dat is dus uit de wereld geholpen , gelukkig maar. :Y) Schijnbaar heb je het met de boxen iets gedaan want als dat niet het geval was , dan had je geweten dat het niet zo goed samen ging met je huidige versterker.Dus alleen daar al op had je eerst voor een versterker kunnen kijken en dan pas de boxen.In principe nou komen ze niet tot hun recht , totdat je een nieuwe versterker heb.

Klopt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 15:32 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.