![]() |
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 |
Nummer 15 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen. Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
Laat ik na 14 topics dan ook eindelijk eens mijn eigen hometheater hier posten 
Ik heb onlangs weer wat nieuwe pics gemaakt, gemengd met wat eerder gemaakte pics (maar nooit hier vertoond), hieronder het resultaat:

overzicht, veel zwart doek om reflecties via plafond tegen te gaan en contrastverhoging. De speakers staan op een kamerbreede verhoging van 60cm (met daaronder bergruimte en rolbaar bed), kamer is 3,60m breed en 3,80m diep

tegenshot zonder gordijnen, en een stukje van 'one chair to see them all'

tegenshot met gordijnen, tv voor gewoon tv staat links

scherm (daaronder liggen de masking platen voor 2.35:1), scherm is 2.00 meter breed en 1.12 meter hoog, 90" diagonaal

scherm ophanging, haakjes en ketting

barco data 800

crt zonder lenzen, rode en groene buis

binnenkant van een crt, voor de freaks

htpc aansluiting op projector, custom bnc plaatje, andere gaat naar een kleine monitor voor als de projector uitstaat. Projector wordt aangestuurd op 1280x720p op 72Hz, voor zowel pal als ntsc (pal 25 naar 24 fps slowdown)

frontspeaker, jbl lx1000

rearspeaker, jbl lx300 op van resthout gebouwde stand

gordijnen 3/4 rondom, vond het wel wat hebben namelijk

deurdranger en isolatiestrips aangebracht, slotwerk eruit en grote grepen erop

eigenlijk totaal nutteloze screenshots maar altijd leuk om erbij te zetten

met 2.35 masking erbij (strak zwart kader dus)

en good ol' shrek
Een center heb ik niet (nodig), ik kijk ook altijd vanuit de sweetspot. Een subwoofer ook niet, de fronts kunnen een boel, maar op den duur komt die er zeker hoor, het is absoluut een aanvulling. Geluid wordt aangestuurd door een wat oudere marantz amp voor de fronts en een sony voor de rears, geen fancy receiver nog, gewoon stereo versterkers voor de losse kanalen en decoding wordt gedaan door de htpc. Nieuwe receiver komt er wel nog (7.1, wat overeenkomt met de huidige opstelling)
Ik heb onlangs weer wat nieuwe pics gemaakt, gemengd met wat eerder gemaakte pics (maar nooit hier vertoond), hieronder het resultaat:

overzicht, veel zwart doek om reflecties via plafond tegen te gaan en contrastverhoging. De speakers staan op een kamerbreede verhoging van 60cm (met daaronder bergruimte en rolbaar bed), kamer is 3,60m breed en 3,80m diep

tegenshot zonder gordijnen, en een stukje van 'one chair to see them all'

tegenshot met gordijnen, tv voor gewoon tv staat links

scherm (daaronder liggen de masking platen voor 2.35:1), scherm is 2.00 meter breed en 1.12 meter hoog, 90" diagonaal

scherm ophanging, haakjes en ketting

barco data 800

crt zonder lenzen, rode en groene buis

binnenkant van een crt, voor de freaks

htpc aansluiting op projector, custom bnc plaatje, andere gaat naar een kleine monitor voor als de projector uitstaat. Projector wordt aangestuurd op 1280x720p op 72Hz, voor zowel pal als ntsc (pal 25 naar 24 fps slowdown)

frontspeaker, jbl lx1000

rearspeaker, jbl lx300 op van resthout gebouwde stand

gordijnen 3/4 rondom, vond het wel wat hebben namelijk

deurdranger en isolatiestrips aangebracht, slotwerk eruit en grote grepen erop

eigenlijk totaal nutteloze screenshots maar altijd leuk om erbij te zetten

met 2.35 masking erbij (strak zwart kader dus)

en good ol' shrek
Een center heb ik niet (nodig), ik kijk ook altijd vanuit de sweetspot. Een subwoofer ook niet, de fronts kunnen een boel, maar op den duur komt die er zeker hoor, het is absoluut een aanvulling. Geluid wordt aangestuurd door een wat oudere marantz amp voor de fronts en een sony voor de rears, geen fancy receiver nog, gewoon stereo versterkers voor de losse kanalen en decoding wordt gedaan door de htpc. Nieuwe receiver komt er wel nog (7.1, wat overeenkomt met de huidige opstelling)
@ ShittyOldMan
Dat is toch niet je slaapkamer mag ik hopen ?
Dat is toch niet je slaapkamer mag ik hopen ?
Wel dus
(alles in één kamer, dus ook pc zoals wel te zien is)
al is het eigenlijk een ht kamer met toevallig nog een opbergbaar bed
[ Voor 37% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-01-2005 02:22 ]
Anoniem: 60298
Erg kewle kamer hoor, zo mag ik het graag zien
W'rom draai je pal niet gewoon op een meervoud van 25hz? En Waarom de keuze van 1280x720 en niet 1.5 of 2x de resolutie van pal en ntsc?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 60298 op 20-01-2005 08:14 ]
Hoe heb je dat met die BNC aansluitingen op je pc?
Custom zeg je, maar hoe loopt dat binnen verder, waar & hoe zit 't op aangesloten?
[ Voor 3% gewijzigd door Abbadon op 20-01-2005 10:04 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Anoniem: 123304
Heyzz, mijn beamer wordt de Sanyo-PLV Z1 versie.
Heb gehoord dat dit een hele goede beamer is!
Beetje aan te raden? Ga het projecteren op 3 meter afstand op een scherm van 16:9 op 2 meter groot.
P.s. ik ga ook zwarte gordijnen kopen ervoor.
Helaas heb ik geen oprolbed lol
dus zal het moeten doen met een gewoon 1 pers. bed!
Zodra ik de hele boel samen heb dan maak ik meteen foto's ervan!
Nu heb ik alleen mijn Logitech Z-5300 setje met mijn 26inch lcd scherm op me PC. Dus niet echt een HT nog.
Heb gehoord dat dit een hele goede beamer is!
Beetje aan te raden? Ga het projecteren op 3 meter afstand op een scherm van 16:9 op 2 meter groot.
P.s. ik ga ook zwarte gordijnen kopen ervoor.
Helaas heb ik geen oprolbed lol
Zodra ik de hele boel samen heb dan maak ik meteen foto's ervan!
Nu heb ik alleen mijn Logitech Z-5300 setje met mijn 26inch lcd scherm op me PC. Dus niet echt een HT nog.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 20-01-2005 10:31 ]
ziet er errug goed uit SOM!
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Anoniem: 91434
Hmzz geen center..
Ik zelf ben er eergister achter gekomen dat het geluid zelf met een center die zwaar inferieur is aan de rest van mijn set toch echt veeeeel beter klinkt. Ik zit altijd, maar dan ook altijd in de sweet spot.
(Mijn set: Marantz sr7300, B&W DM309 + MS906 DUAL FRONTS, JBL TLX4 rears, JBL XTI 300 SUB, Harman en Kardon dvd22, epson tw 10h, scherm 2,5m diagonaal)
Nu had ik dus de DVD van I Robot gehuurd, aangezien ik het geluid in de bios echt al geweldig vond. Ik kom thuis speel em af en tot mijn verbazing klonkt het eigenlijk helemaal niet goed. In scene's waarin je laag verwachtte kreeg je nix, de hoge tonen kwamen ook helemaal niet tot uiting.
Waarop ik besloten heb de DVD op de set van mijn broer af te spelen, die vrijwel al mijn oude goedkopere onderdelen heeft. (yamaha rx v456, JBL ATX 40 fronts, JAMO studio 180 rears, yamaha center, jvc dvd speler, allemaal budget kabels) Wat schets mijn verbazing bij hem klonk het SUPER, veel beter dan bij mij.
Thuis aangekomen was ik in een diepe depressie geraakt. Todat ik maandag een film avondje met vrienden bij mij thuis heb gehouden, aangezien niet iedereen op de sweet spot kon zitten (duhh dan zouden we allemaal op elkaar moeten zitten (leuk als het vrouwen zijn btw ( geeft de term sweetspot ook weer een heel andere betekenis))). Had ik besloten de oude inferieure JBL ATX 10 center uit de kast te trekken. Op eens klonk het geluid 10x zo goed. De kogels vlogen je weer om de oren, het leek of de rest van de speakers meer vermogen kregen, de bas was ongeloofelijk en I Robot klonk veeeeeeel beter dan bij mijn broer. Sinds die maandag ben ik een van de mensen die zegt een center is zeker nodig, in ieder geval op mijn set.
Sparen voor een B&W LCR60 dus
Ik zelf ben er eergister achter gekomen dat het geluid zelf met een center die zwaar inferieur is aan de rest van mijn set toch echt veeeeel beter klinkt. Ik zit altijd, maar dan ook altijd in de sweet spot.
(Mijn set: Marantz sr7300, B&W DM309 + MS906 DUAL FRONTS, JBL TLX4 rears, JBL XTI 300 SUB, Harman en Kardon dvd22, epson tw 10h, scherm 2,5m diagonaal)
Nu had ik dus de DVD van I Robot gehuurd, aangezien ik het geluid in de bios echt al geweldig vond. Ik kom thuis speel em af en tot mijn verbazing klonkt het eigenlijk helemaal niet goed. In scene's waarin je laag verwachtte kreeg je nix, de hoge tonen kwamen ook helemaal niet tot uiting.
Waarop ik besloten heb de DVD op de set van mijn broer af te spelen, die vrijwel al mijn oude goedkopere onderdelen heeft. (yamaha rx v456, JBL ATX 40 fronts, JAMO studio 180 rears, yamaha center, jvc dvd speler, allemaal budget kabels) Wat schets mijn verbazing bij hem klonk het SUPER, veel beter dan bij mij.
Thuis aangekomen was ik in een diepe depressie geraakt. Todat ik maandag een film avondje met vrienden bij mij thuis heb gehouden, aangezien niet iedereen op de sweet spot kon zitten (duhh dan zouden we allemaal op elkaar moeten zitten (leuk als het vrouwen zijn btw ( geeft de term sweetspot ook weer een heel andere betekenis))). Had ik besloten de oude inferieure JBL ATX 10 center uit de kast te trekken. Op eens klonk het geluid 10x zo goed. De kogels vlogen je weer om de oren, het leek of de rest van de speakers meer vermogen kregen, de bas was ongeloofelijk en I Robot klonk veeeeeeel beter dan bij mijn broer. Sinds die maandag ben ik een van de mensen die zegt een center is zeker nodig, in ieder geval op mijn set.
Sparen voor een B&W LCR60 dus
Ziet er echt super uit zeg, leuke oplossing met het bed ook...ShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:58:
Laat ik na 14 topics dan ook eindelijk eens mijn eigen hometheater hier posten
heel veel mooie plaatjes
Mijn setje:
Receiver: Harman/Kardon AVR 3550
DVD Speler: Harman/Kardon DVD 10
Front: JBL LX 2004
Surround: JBL LX 2003
Center: JBL LX 2000 Center
Subwoofer: JBL XTI Sub 300
Breedbeeld: Sony KV-28FQ86
Pics:

Groeten Sietze
Receiver: Harman/Kardon AVR 3550
DVD Speler: Harman/Kardon DVD 10
Front: JBL LX 2004
Surround: JBL LX 2003
Center: JBL LX 2000 Center
Subwoofer: JBL XTI Sub 300
Breedbeeld: Sony KV-28FQ86
Pics:

Groeten Sietze
Precies wat ik mij ook afvroeg. Misschien een foto van de binnenkant van de computer, plus enige uitleg...?Abbadon schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:03:
Hoe heb je dat met die BNC aansluitingen op je pc?Custom zeg je, maar hoe loopt dat binnen verder, waar & hoe zit 't op aangesloten?
En: Wat is het voordeel t.o.v een VGA naar BNC kabel (zoals ik die voor mijn monitor gebruik)?MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:59:
[...]
Precies wat ik mij ook afvroeg. Misschien een foto van de binnenkant van de computer, plus enige uitleg...?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Blijven die modelauto's wel staan op die JBL's?
Wat gaat dat trouwens snel, we zitten nu aan 1 topic per maand
[ Voor 19% gewijzigd door Dupje op 20-01-2005 11:20 ]
Haha ja dat valt wel mee hoor. Ze rollen zowieso al niet echt makkelijk, dus die blijven wel staanDupje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Blijven die modelauto's wel staan op die JBL's?
[ Voor 26% gewijzigd door SietzeJBL op 20-01-2005 11:22 ]
Anoniem: 41615
Zo, even foto`s gemaakt met een goede camera.
Let overigens niet op het stof overal op
Set:
Marantz SR7400
Sony DVP NS405 (de 25e heb ik mijn Marantz DV4500 binnen)
Mission M3C1
B&W 201i (op atacama stands)
JBL XL1000 (worden misschien binnenkort vervangen door Dali Suite 1.5)
Sub is er niet, maar 2 oude speakers met oude 2.0 versterker in mijn kast. Produceren voor het eerst nog genoeg laag, na het upgraden van mijn fronts (nu als rears, de JBL dus) maar eens kijken voor een leuke sub.
bekabeld met Van den Hul "The Clearwater"
Pics:

Let overigens niet op het stof overal op
Set:
Marantz SR7400
Sony DVP NS405 (de 25e heb ik mijn Marantz DV4500 binnen)
Mission M3C1
B&W 201i (op atacama stands)
JBL XL1000 (worden misschien binnenkort vervangen door Dali Suite 1.5)
Sub is er niet, maar 2 oude speakers met oude 2.0 versterker in mijn kast. Produceren voor het eerst nog genoeg laag, na het upgraden van mijn fronts (nu als rears, de JBL dus) maar eens kijken voor een leuke sub.
bekabeld met Van den Hul "The Clearwater"
Pics:

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 23-01-2005 11:13 ]
Specs zijn wel handig anders
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Anoniem: 107284
Ben je niet bang voor die loodzware zwaard van Damocles, genaamd Barco?ShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:58:
een zooi plaatjes...
Als dat ding van die plafond afkomt, dan zien we je rouwbrief op deze forum?

Hebben jullie wel eens jullie surround setje andersom geprobeerd?
Dus Front speakers achter en de rear speaker voor!!!
p.s. weten jullie ook een website die projectieschermen rembours leveren?
Beamerwinkel.nl moet je ze zelf afhalen!
Dus Front speakers achter en de rear speaker voor!!!
Anoniem: 110233
Super mooie setjes allebei, vind vooral de kleur van de jbl's mooi, ik zou graag ook van dat soort kleine vloerstaanders achter willlen hebben, vindt het zo'n gedoe om bij achterspeakers apart de staanders te kopen.
Ik heb trouwens nog een vraag over mijn home cinema set (zie Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14). Ik ben erg tevreden op dit moment met de film kwaliteit, maar ik zit nog een beetje met de stereo weergave van voornamelijk cd's. Ik speel deze op dit moment nog af op mijn yahama dvd speler maar het geluid is (afhankelijk van de cd ook) een beetje iel en schel, ook blijft het geluid een beetje aan de speakers hangen. Nu weet ik van een aantal dvd's dat de front speakers echt heel vol en warm geluid kunnen geven.
Nu mijn vraag: kan ik het beste via de pre out een stereo versterker en cd speler aansluiten (zat zelf aan de cambridge azur 640 setje te denken)? Of is een dedicated cd speler met pure direct die op de yamaha zit genoeg om dit "probleem" op te lossen?
Alvast erg bedankt, ik wil namelijk binnenkort als jullie het aanraden eens gaan luisteren bij een betere hifi-zaak.
Ik heb trouwens nog een vraag over mijn home cinema set (zie Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14). Ik ben erg tevreden op dit moment met de film kwaliteit, maar ik zit nog een beetje met de stereo weergave van voornamelijk cd's. Ik speel deze op dit moment nog af op mijn yahama dvd speler maar het geluid is (afhankelijk van de cd ook) een beetje iel en schel, ook blijft het geluid een beetje aan de speakers hangen. Nu weet ik van een aantal dvd's dat de front speakers echt heel vol en warm geluid kunnen geven.
Nu mijn vraag: kan ik het beste via de pre out een stereo versterker en cd speler aansluiten (zat zelf aan de cambridge azur 640 setje te denken)? Of is een dedicated cd speler met pure direct die op de yamaha zit genoeg om dit "probleem" op te lossen?
Alvast erg bedankt, ik wil namelijk binnenkort als jullie het aanraden eens gaan luisteren bij een betere hifi-zaak.
Ja, ik had eerst mijn B&W speakers als rears en de JBL`s als front, maar dit heb ik omgewisseld, daar de JBL`s vrij weinig kunnen hebben qua stereo geluid.Anoniem: 123304 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:44:
Hebben jullie wel eens jullie surround setje andersom geprobeerd?
Dus Front speakers achter en de rear speaker voor!!!![]()
Ik wil dan ook zo snel mogelijk 2 nieuwe fronts kopen, zodat mijn B&W`s weer als rear gebruikt kunnen worden.
(maar ben druk sparende als student zijnde en pas een 2 maanden "verpest" door dit forum
LachuhAnoniem: 41615 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:49:
[...]
Ja, ik had eerst mijn B&W speakers als rears en de JBL`s als front, maar dit heb ik omgewisseld, daar de JBL`s vrij weinig kunnen hebben qua stereo geluid.
Ik wil dan ook zo snel mogelijk 2 nieuwe fronts kopen, zodat mijn B&W`s weer als rear gebruikt kunnen worden.
(maar ben druk sparende als student zijnde en pas een 2 maanden "verpest" door dit forum)
Nou het is nu afwachten op me Jamo setje
Zodra ik hem binnen heb post ik picture ervan
Daarna volgende maand me Receiver+Projectiescherm+beamer.
Ik koop meteen een goed surround setje ben ik gelijk van zulk problemen af
Jamo E350PDD voor 375 euries
2 zuilen(front), 2 (rear)speakers, 1 center, 1 sub
zuilen = 140watt vermogen
Rear = 100 watt vermogen per speaker.
Center = 100watt vermogen
Sub = 70watt vermogen
Ik praat dan ook echt wat ie totaal aankan
Anoniem: 100860
Wow, deeltje 15 alweer, ga vooral zo door mensen, ik vind dit persoonlijk de leukste topics
Ik kon het jullie niet weerhouden, en ik ben er zo blij mee, maar hij doet het weer helemaal -met- alleen maar originele onderdelen die gebruikt zijn!
Eerst een close up van de radio balk met verlichting

Alleen hij is al een aantal jaren oud, dus hij heeft wel wat geleden
Vooral als je naar de bovenrand kijkt, maar ik moet wel zeggen dat het met flitser erger lijkt dan
het in werkelijkheid is hoor

Hij is momenteel aangesloten op mijn PC, maar hoe dat ik hem ga plaatsen in mijn huidige set
weet ik nog niet .. nog even kijken, maar het geluid man
wow
Specificaties van het model zijn als volgt:
(Dit is wat ik er allemaal over heb kunnen vinden over de afgelopen jaren)
Hij koste die tijd 240
Dit model is gemaakt in 1978 (haha, het apparaat is gewoon ouder dan ik, ben zelf uit '83)
Ze zijn gemaakt de periode 1977 tot 1979
Dimensies van het Apparaat
Breedte 17 1/4
Hoogte 5 1/2
Diepte 11 1/4
Gewicht 20.9
Eindtrappen (Versterker)
RMS per kaneel 16 Watt bij 8 Ohm en 20 Watt bij 4 Ohm
Totale harmonische vervorming (THD) 0.15%
Totale "bandbreedte" 20 Hz to 20 kHz bij 8 Ohm
40 Hz tot 20 kHz bij 4 Ohm (dit snap ik niet maar goed
)
FM Radio
Gyro Tuning
RF Gevoeligheid 1.9 uV
300 Ohm aansluiting
75 Ohm aansluiting
75 Ohm coax conn.
Center Tuning Meter
Stereo Lamp
Mute Schakelaar
AM Tuner
Singaal sterkte meter / aanduiding
Externe ferriet antenne
Preamplifier
Bass / Treble draaiknoppen
Balans knop
Auxillary ingangen
Phono ingang
Tuner ingangskeuze AM / FM
2e Tape ingang
Tape monitor
Hoofdtelefoon aansluiting
Speaker selectie voor systeem 1,2 of allebei
Er zit in totaal een paar jaar werk in, maar dat is voornamelijk om onderdelen te zoeken, het monteren ervan ging sneller, maar hoeveel uur "werk" totaal, geen idee. Moet eerlijk zijn, ik heb het niet bijgehouden .. want soms als je bezig bent dan "verlies" je de tijd wel eens
Ik heb er nu 2, deze staat nu uren prima te spelen, en ik denk dat ik die andere binnenkort
maar eens ga opknappen, alleen dan zal ik ook foto's maken van een soort "work in progress"
zeg maar, altijd leuk (tenzij jullie dat niet willen
)
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Ik kon het jullie niet weerhouden, en ik ben er zo blij mee, maar hij doet het weer helemaal -met- alleen maar originele onderdelen die gebruikt zijn!
Eerst een close up van de radio balk met verlichting

Alleen hij is al een aantal jaren oud, dus hij heeft wel wat geleden
Vooral als je naar de bovenrand kijkt, maar ik moet wel zeggen dat het met flitser erger lijkt dan
het in werkelijkheid is hoor

Hij is momenteel aangesloten op mijn PC, maar hoe dat ik hem ga plaatsen in mijn huidige set
weet ik nog niet .. nog even kijken, maar het geluid man
Specificaties van het model zijn als volgt:
(Dit is wat ik er allemaal over heb kunnen vinden over de afgelopen jaren)
Hij koste die tijd 240
Dit model is gemaakt in 1978 (haha, het apparaat is gewoon ouder dan ik, ben zelf uit '83)
Ze zijn gemaakt de periode 1977 tot 1979
Dimensies van het Apparaat
Breedte 17 1/4
Hoogte 5 1/2
Diepte 11 1/4
Gewicht 20.9
Eindtrappen (Versterker)
RMS per kaneel 16 Watt bij 8 Ohm en 20 Watt bij 4 Ohm
Totale harmonische vervorming (THD) 0.15%
Totale "bandbreedte" 20 Hz to 20 kHz bij 8 Ohm
40 Hz tot 20 kHz bij 4 Ohm (dit snap ik niet maar goed
FM Radio
Gyro Tuning
RF Gevoeligheid 1.9 uV
300 Ohm aansluiting
75 Ohm aansluiting
75 Ohm coax conn.
Center Tuning Meter
Stereo Lamp
Mute Schakelaar
AM Tuner
Singaal sterkte meter / aanduiding
Externe ferriet antenne
Preamplifier
Bass / Treble draaiknoppen
Balans knop
Auxillary ingangen
Phono ingang
Tuner ingangskeuze AM / FM
2e Tape ingang
Tape monitor
Hoofdtelefoon aansluiting
Speaker selectie voor systeem 1,2 of allebei
Er zit in totaal een paar jaar werk in, maar dat is voornamelijk om onderdelen te zoeken, het monteren ervan ging sneller, maar hoeveel uur "werk" totaal, geen idee. Moet eerlijk zijn, ik heb het niet bijgehouden .. want soms als je bezig bent dan "verlies" je de tijd wel eens
Ik heb er nu 2, deze staat nu uren prima te spelen, en ik denk dat ik die andere binnenkort
maar eens ga opknappen, alleen dan zal ik ook foto's maken van een soort "work in progress"
zeg maar, altijd leuk (tenzij jullie dat niet willen
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
[ Voor 193% gewijzigd door Anoniem: 100860 op 20-01-2005 15:52 ]
Kan iemand mij vertellen of de Beamax 176x103 Hand. een goede projectiescherm is?
Sta op het punt hem te kopen alleen heb geen flauw idee of het wel goed is met een sanyo PLV-z1 beamer.
Iemand enig idee?
Wil niet veel betalen voor zo'n scherm maar 170cm breedte is aardig wat voor mijn kamertje alleen zit met scherpte enz..
Krijg ik hiermee mooi beeld erop? me kamer donker maken is geen punt!
Sta op het punt hem te kopen alleen heb geen flauw idee of het wel goed is met een sanyo PLV-z1 beamer.
Iemand enig idee?
Wil niet veel betalen voor zo'n scherm maar 170cm breedte is aardig wat voor mijn kamertje alleen zit met scherpte enz..
Krijg ik hiermee mooi beeld erop? me kamer donker maken is geen punt!
Als je kamer donker genoeg is, zul je zelfs op de gestreken onderbroek van je oma nog een aardig beeld kunnen projecteren...
LOL johMikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:13:
Als je kamer donker genoeg is, zul je zelfs op de gestreken onderbroek van je oma nog een aardig beeld kunnen projecteren...
Mwah ok bestelt nu afwachten
I know, maar zit nu in mijn tentamenweek, dus weinig zin aan om te stoffenRoamoR schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:11:
@derrian, je had wel even mogen stoffen![]()
Mooie sets voor een mooi nieuw avontuur van dit topic
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 20-01-2005 15:22 ]
Dat had ik in eerste instantie wel, maar dat was altijd een gekloot met resoluties switchen, refresh switchen, dan wordt er ook weer een ander geheugenblok op de projector aangesproken dus ook net andere settings (dat laatste is een kwestie van instellen natuurlijk, maar telkens was er op een of andere manier net een andere convergentie wat ik dan moet aanpassen (ook een kwestie van 15sec werk, maar op den duur wordt dat gewoon hinderlijk). 2x PAL trekt de projector ook net niet, 1,5x PAL wel, dus 1080x864, dan stuur je anamorphic uit wat onhandig is bij niet anamorphic materiaal (zoomplayer settings steeds handmatig aanpassen, gaat nu automagisch), tevens haal je met die resolutie niet de 72 of 75Hz, maar dan zit je op 50Hz, en dat kijkt weer minder fijn. Naja, het is wat lastig uitleggen en eigenlijk moet je het ook zelf ondervindenAnoniem: 60298 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:07:
Erg kewle kamer hoor, zo mag ik het graag zienW'rom draai je pal niet gewoon op een meervoud van 25hz? En Waarom de keuze van 1280x720 en niet 1.5 of 2x de resolutie van pal en ntsc?
Dat is mooi, kun je nog makkelijk met anderen kijkenAnoniem: 91434 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:38:
Hmzz geen center..
Maar bij mij klinkt zonder center gewoon beter, spraak komt uit het scherm, uit het midden, en niet ergens van onder het scherm, totaal niet in lijn met de rest. Komt gewoon door het grote beeld en de kijkafstand. Ooit komt er wel perfo doek, in een andere ruimte (tevens mixage studio), maar dat duurt nog wel even
Freak meld zich
[ Voor 14% gewijzigd door Adonias op 20-01-2005 19:47 ]
Vandaag een Spider Rack besteld
Ben benieuwd!!!!
ShittyOldMan mooi je bed weggewerkt ! (dit moet ik niet laten zien hier, anders denken ze dadelijk nog dat ik 1 kamer in ga leveren en mijn bed ook onder het podium maak
)
Heb je nog meer zitplaatsen naast je bureaustoel ? Of was dat het ....
Owja, wat betreft die BNC aansluiting, nee het is geen MP mod, het was eigenlijk een tijdelijke oplossing maar het werkt nog steeds prima. Ik heb losse dunne draden gebruikt (bijv. zoals door een vga kabellopen, maar dan wat dikker en steviger), en die rechtstreeks in de vga uitgang geprikt. De draden (rgbhv en bijbehorende grounds) gaan direct terug de pc in en gaan dan naar de achterkant van de 5 bnc connectors welke gewoon op zo'n leeg plaatje zijn gezet (5 gaten boren, past precies). Je ziet het alleen op de foto niet want het is net achter die dvi plug.Adonias schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:43:
[...]
Freak meld zichMooie PJ is dat zeg! Heb je een Mike Parker (geloof ik dat het zo heet...) mod op je radeon voor die 5xbnc?
Het voordeel is dat het er stoer uitzietdeepspace schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:08:
[...]
En: Wat is het voordeel t.o.v een VGA naar BNC kabel (zoals ik die voor mijn monitor gebruik)?
Dat was in het begin wel even lastig ja, ik heb geen barco ophanging gebruikt omdat dat niet werkt op mijn plafond (niet van beton, maar houten balken die uit het midden liggen, dan komt de projector met een barco ophanging ook uit het midden, of je moet nog weer een andere constructie maken). Dit zijn U profielen welke ik op maat heb laten maken, maar het hangt nu al een behoorlijke tijd dus ik maak me geen zorgen meerAnoniem: 107284 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:40:
[...]
Ben je niet bang voor die loodzware zwaard van Damocles, genaamd Barco?
Als dat ding van die plafond afkomt, dan zien we je rouwbrief op deze forum?
Voor films gebruik ik zo'n relax stoel welke ik wat achterover kan klappen (bureaustoel is enkel voor m'n bureau). Ja er passen nog wel 2 stoelen naast, maar dan moet ik de fronts iets verplaatsen (die komen anders in beeld als je aan de zijkant zit). Maar dat is slechts één keer gebeurd op een verjaardag om wat kinderen kwijt te kunnenRappie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:23:
ShittyOldMan mooi je bed weggewerkt ! (dit moet ik niet laten zien hier, anders denken ze dadelijk nog dat ik 1 kamer in ga leveren en mijn bed ook onder het podium maak)
[ Voor 14% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-01-2005 20:29 ]
Nou ja, nog een keer, veel mensen hebben het ws niet gezien: de nieuwe indelingen van m'n kamer 

Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Blauw = center rears, tevens mijn Concerts en hoofdspeakers om muziek mee te luisteren.
Wat ik met de subs ga doen weet ik nog niet. Als de Concerts het near field niet zo geweldig doen met bas, dan zet ik ze misschien onder m'n bureau neer, omdat het fase probleem met plaatsen enzo volgens mij wat kritischer is met muziek dan met film. Maar dat ga ik tegen die tijd allemaal wel uitproberen

Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Blauw = center rears, tevens mijn Concerts en hoofdspeakers om muziek mee te luisteren.
Wat ik met de subs ga doen weet ik nog niet. Als de Concerts het near field niet zo geweldig doen met bas, dan zet ik ze misschien onder m'n bureau neer, omdat het fase probleem met plaatsen enzo volgens mij wat kritischer is met muziek dan met film. Maar dat ga ik tegen die tijd allemaal wel uitproberen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Offtopic, maar wellicht dat het een soort Pavlovreactie tot gevolg heeft. Is het niet mogelijk om een soort van "post hier foto`s en specs van je hifi-set" naast dit draadje te maken? Ik voel namelijk enige penisnijd hier tussen al dat HT-geweld. Of zijn alle stereo-tweakers teloor gegaan? Want ik zie opvallend weinig hifi tussen al deze, overigens fantastisch mooie, HT-sets.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Ja, ik vind het zelf ook een goed idee om dat te doen voor stereosets, ook om de stereosets uit dit topic te houdenCannondale schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:44:
Offtopic, maar wellicht dat het een soort Pavlovreactie tot gevolg heeft. Is het niet mogelijk om een soort van "post hier foto`s en specs van je hifi-set" naast dit draadje te maken? Ik voel namelijk enige penisnijd hier tussen al dat HT-geweld. Of zijn alle stereo-tweakers teloor gegaan? Want ik zie opvallend weinig hifi tussen al deze, overigens fantastisch mooie, HT-sets.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Je mag ook je stereoset wel posten dnek ik, tenminste, die van mij heeft er ook een keer gestaan
. Of dat echt mag, dat moet je maar even aan de HT'ers overlaten
.
Music Addicted
Stereosets is geen probleem hoor, komen wel vaker langs. Dit topic moet je ook gewoon zien als een audio/video show en pats topic, meer niet
, en stereo past daar natuurlijk prima in (ja je hoeft niet je nieuwe ipod te showen ofzo, maar ik denk dat het verder wel duidelijk is
)
Mits het wel een leuke stereoset is en geen setje wat je in de keuken neer zou zetten
Toch jammer. Ik begrijp wel dat het mag, zo nu en dan zie ik weleens een verdwaalde stereoset inderdaad. Maar het is toch een gemis vind ik. Er zijn immers ook losse topics over (ik roep maar wat): logitech X.1 speakers, kwaliteit van av/receivers, home theatre pc`s etc. Nu is het meer zo van; "post je auto" en je post er je motor in (qua wielen klopt de vergelijking min of meer). Maar ik zal me erbij neer moeten leggen, the big fish eten nog altijd de little ones
Niemand houdt je tegen om er een te openen hoor
. Ik zal er ook wel in posten, als je dat gerust stelt
.
Music Addicted
Daar zit misschien wat in, maar ik weet niet of de modjes daar net zo enthousiast over zijn als wij. Mocht het lukken, dan moet ik maar eens wat pics gaan schieten van m`n stereo-setje
Die andere topics zijn geen opsomtopics, maar discussie- en vragentopics, dan is het handig om de pc speakers van de dvd spelers te scheiden. Maar dit is gewoon een 'plaatjes post topic' van homecinema danwel audiosets. Dergelijke opsomtopics horen eigenlijk al niet thuis hier (maar in de HK), maar dit is natuurlijk sterk a/v gerelateerd (zowel onderwerp als vaste bezoekers) zodat het gewoon hier staat. Maar laten we voor het gebruikte aantal speakers nu niet een apart topic openen, dan kun je voor andere criteria ook wel aparte topics openen (ht's met/zonder groot beeld, of bep. prijsklassen, etc). Dat schiet niet echt op, is al eerder gedaan, en om dezelfde reden geslotenCannondale schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:07:
Toch jammer. Ik begrijp wel dat het mag, zo nu en dan zie ik weleens een verdwaalde stereoset inderdaad. Maar het is toch een gemis vind ik. Er zijn immers ook losse topics over (ik roep maar wat): logitech X.1 speakers, kwaliteit van av/receivers, home theatre pc`s etc. Nu is het meer zo van; "post je auto" en je post er je motor in (qua wielen klopt de vergelijking min of meer). Maar ik zal me erbij neer moeten leggen, the big fish eten nog altijd de little ones
Anoniem: 111783
Klein vraagje:
Wat is het kwaliteits verschil tussen een CRT projector en een LCD projector?
hahaha ben je er al uitJT schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:27:
Nou ja, nog een keer, veel mensen hebben het ws niet gezien: de nieuwe indelingen van m'n kamer
Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Mega veel combi's
Zoals het nu staat op je tekening is een goeie optie.
LCD staat voor hogere kwaliteit dan CRT dacht ik. Zeg maar Nieuwe vorm van CRTAnoniem: 111783 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:21:
Klein vraagje:
Net als monitoren.
NOFI, maar ga eerst is zoeken ofzo wat het beide inhoudAnoniem: 123304 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:23:
[...]
LCD staat voor hogere kwaliteit dan CRT dacht ik. Zeg maar Nieuwe vorm van CRT
Net als monitoren.
Ecodan warmtepomp
Is niet zo moeilijk.JT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:25:
[...]
NOFI, maar ga eerst is zoeken ofzo wat het beide inhoud
CRT=Cathode Ray Tube (de alledaagse beeldbuis):
een vacuum gezogen buis waarbij geladen deeltjes (electronenstraal) op een fosfor laag worden afgeschoten. Bij botsing ontstaat licht. Door de electronenstraal heen en weer te manipuleren d.m.v. magnetische velden kunnen er beelden worden gemaakt.
LCD=Liquid Crystal Diode Display:
een paneeltje bestaande twee transparante lagen van gepolariseerd materiaal waar zich een vloeistof in bevindt met kristalletjes. Wanneer er een stroompje op bepaalde plaatsen wordt toegediend zullen de kristallen zich bijeen voegen om zo een donkere plek te creeren in het kristal. De combinatie van licht en donkere gebieden in het LCD element is voldoende om beelden te maken.
EXTRA :
DLP=Digital Light Processor:
een systeem die op basis van 508.800 miniscule spiegeltjes werkt in een chip. Net als bij een LCD projector werkt ook dit systeem met een gasontladingslamp echter kent wel het voordeel dat het zwartniveau beter is dan bij een LCD systeem. Ook het lichtrendement (N.B. er wordt gesproken over lichtrendement en niet lichtopbrengst of output) is hoger dan bij LCD projectoren.
Voordelen / Nadelen
CRT
(voorprojectie) 1. De allerbeste beeldkwaliteit in thuisbioscoopgebruik, zonder uitzonderingen.
2. Beste zwartniveau, resolutie, detail en kleurenweergave.
3. Beeld kan op allerlei wijzen aangepast worden. Dit is bv. Handig wanneer een projector schuin gehangen wordt. Bij een CRT worden afwijkingen weer gecorrigeerd (= geometrische correctie)
4. Geen ‘Shadow mask’, overmatige warmte ontwikkelingen die afgevoerd moeten worden en ‘moire’ problemen.
5. Zeer betrouwbaar.
6. Lange levensduur beeldbuizen. 1. Bij installatie dient de convergentie afgesteld te worden van een CRT projector. De meesten komen echter wel van de fabriek op een bepaalde beeldgrootte afgesteld.
2. CRT projectroren worden gemaakt voor het hometheater gebruik hetgeen betekent dat er in de te projecteren ruimte verduisterd dient te worden om het zwartniveau te bevorderen (dit geldt eigenlijk ook voor uw TV thuis!
Voordelen / Nadelen
LCD
(voorprojectie) 1. Hoge lichtopbrengst
2. Licht, portable.
3. Simpel aan te sluiten.
4. Geen convergentie
1. Beperkte levensduur van de lamp (1500 uur in het algemeen)
2. Geen geometrische correctie van het beeld hetgeen installatie geintregeerd in de woonkamer bemoeilijkt wordt.
3. Projector moet meestal op een exacte locatie worden gemonteerd anders heeft het beeldvervorming to gevold (bijv. Keystone correctie).
4. Toegepaste lenzen zijn van mindere kwaliteit, hebben geen kleurencorrectie. Het focussen van de drie kleuren en met name van de kleur blauw is akwijkend van de andere kleuren waardoor een totale focus moeilijker wordt.
5. De zogeheten ‘dead pixels’. Hoewel dit probleem behoorlijk is verbeterd de afgelopen jaren komt het nog steeds voor dat pixels kunnen stoppen met werken waardoor er een zwart punt ontstaat in het beeld.
6. Het zwartniveau van LCD projectoren laat veel te wensen over doordat het LCD element niet alle licht kan blokkeren van de gasontladingslamp.
7. Omdat een LCD vaste pixels heeft moet beelden aangepast worden op deze pixels hetgeen betekent dat beelden trager kunnen worden (haperen van het beeld en niet volledig nauwkeurig weergegeven beelden)
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 21-01-2005 00:42 ]
Tuurlijk zoeken is ook niet moeilijk
Maar waarom zou LCD dan beter zijn dan CRT ?
Ecodan warmtepomp
Was nog niet klaarJT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:42:
Tuurlijk zoeken is ook niet moeilijkMaar waarom zou LCD dan beter zijn dan CRT ?
Kijk nu is naar nummer 1 van de voor/nadelen bij CRT
Ecodan warmtepomp
Ja terwijl CRT langer bestaat dan LCD beamersJT schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:47:
[...]
Kijk nu is naar nummer 1 van de voor/nadelen bij CRT
Daarom neem ik liever een DLP beamer
Dan nog is CRT beter
Ecodan warmtepomp
Moeilijk verkrijgbaar ... het is nu gewoon high end, als jij eentje wilt heb je maar een Barco te bestellen en je zal em wel krijgen, alleen staat zelfs een Ciné 7 niet in je woonkamer voor de prijs van een paar mid-range DLP beamers
Nee, het is gewoon moeilijk betaalbaarAnoniem: 123304 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:14:
Alleen moeilijk verkrijgbaar sinds alles dpl of lcd is!
Dus op zoek naar oude Barco's bij Ebay
Aaah okee dat is duidelijk danShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:29:
Dat had ik in eerste instantie wel, maar dat was altijd een gekloot met resoluties switchen, refresh switchen, dan wordt er ook weer een ander geheugenblok op de projector aangesproken dus ook net andere settings (dat laatste is een kwestie van instellen natuurlijk, maar telkens was er op een of andere manier net een andere convergentie wat ik dan moet aanpassen (ook een kwestie van 15sec werk, maar op den duur wordt dat gewoon hinderlijk). 2x PAL trekt de projector ook net niet, 1,5x PAL wel, dus 1080x864, dan stuur je anamorphic uit wat onhandig is bij niet anamorphic materiaal (zoomplayer settings steeds handmatig aanpassen, gaat nu automagisch), tevens haal je met die resolutie niet de 72 of 75Hz, maar dan zit je op 50Hz, en dat kijkt weer minder fijn. Naja, het is wat lastig uitleggen en eigenlijk moet je het ook zelf ondervinden, maar 1 instelling voor al je materiaal is gewoon veel fijner. Wellicht kwalitatief mindere scaling, maar ik merk er tijdens het film kijken bijzonder weinig van

ik heb die net binnen gekregen van conrad maar,
hoe bevestig ik ze. het is massief metaal.
En ik heb niks bijgeleverd gekregen kwa handleiding of plakband zooi lijm ofzo..
Hoe kan ik beste doen?
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
bubbelzeidige tape
sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpjeShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 02:21:
Wel dus(alles in één kamer, dus ook pc zoals wel te zien is)
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Welke subwoofer zou je kiezen, in mijn geval?
Klipsch KSW10 (328,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5163
Klipsch KSW12 (498,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5164
Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.
(wil dus weten of die 170e een zo grote meerwaarde heeft qua muziekgenot)
Klipsch KSW10 (328,00 e)
Klipsch KSW12 (498,00 e)
Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.
Dat kom je te weten door te gaan luisteren
Ecodan warmtepomp
hmm wie zegt dat LCD en DLP beter zijn dan CRT.. ik zou me nooit registreren op htforum
krijg je echt hevige discussie 
2ehands CRT zijn goedkoper of even duur als nieuwe LCD en blazen ze met gemak weg ;)!
ligt er aan of jij de ruimte er voor over hebt :)!
2ehands CRT zijn goedkoper of even duur als nieuwe LCD en blazen ze met gemak weg ;)!
Anoniem: 108806
Mee eens... Heb een goede LCD projector- en ik weet hoe DPL eruit ziet... maar imho kan- voor video- niets tegen CRT op. Het beeld is gewoon veel mooier. Heft imho weinig met uitontwikkeling te maken (CRT bestaat gewoon al veel en veel langer) maar meer met simpelweg de techniek... Maar aangezien ik geen barco boven mn hoofd wil (lees: geen geld, want damn wat zijn ze mooi) doe ik het met een LCD. Ook niet slecht trouwensspawnkamikaze schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:17:
hmm wie zegt dat LCD en DLP beter zijn dan CRT.. ik zou me nooit registreren op htforumkrijg je echt hevige discussie
Anoniem: 50944
Mooie HT heeft hij inderdaad, en het staat mij inderdaad ook bij dat hij daarmee in de Play heeft gestaan.Dxue schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:
[...]
sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpjeen ik moet zeggen fantastisch. 1 vraagje ben jij niet toevallig ook diegene die zijn hele verbouwing in de PLAY heeft staan? (nieuw blad voor multimedia en zo).
Ik heb overigens geen enkele band met dat blad.
Een echte discussie zal het niet worden, want je bent binnen de kortste keren onder de tafel geluld. Ze laten een paar pics zien en je bent klaar.spawnkamikaze schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:17:
hmm wie zegt dat LCD en DLP beter zijn dan CRT.. ik zou me nooit registreren op htforumkrijg je echt hevige discussie
En terecht...
Anoniem: 62484
Op het HT forum kun je regelmatig goeie 2ehands deals doen voor Sony en barco CRT pj's Het grootste voordeel(imho) is nog niet genoemd en dat is het uitblijven van het barndoor effect. Ik vind, zeker nu ik een crt pj heb, dat je door een kippengaas naar een film zit e kijken. Ok als je genoeg afstand neemt enzo valt het wel mee maar een crt geeft 1 volledig plaatje en dat maakt het realistisch.
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnen
Heb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*

Wat een smalle versterker.
Ecodan warmtepomp
Anoniem: 100231
Gefeliciteerd tipexx, gister avond nog laat op gehaald is het nietAnoniem: 60298 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnenHeb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*
[afbeelding]
Kan je linkie gevenAnoniem: 62484 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Op het HT forum kun je regelmatig goeie 2ehands deals doen voor Sony en barco CRT pj's Het grootste voordeel(imho) is nog niet genoemd en dat is het uitblijven van het barndoor effect. Ik vind, zeker nu ik een crt pj heb, dat je door een kippengaas naar een film zit e kijken. Ok als je genoeg afstand neemt enzo valt het wel mee maar een crt geeft 1 volledig plaatje en dat maakt het realistisch.
Ecodan warmtepomp
Ga niets halen, wordt gebrachtAnoniem: 100231 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:58:
Gefeliciteerd tipexx, gister avond nog laat op gehaald is het nietWat voor meubel ga je halen??
Ik wil niet beweren dat digitale projectoren beter zijn dan CRTs, maar als je het grootste voordeel van CRTs vindt dat je geen screendoor (geen barndoor, dat zijn kleppen die aan theater lampen zitten) hebben, dan moet je toch echt eens een moderne LCD of DLP zien. Om je een voorbeeld te geven: mijn LCD projector, de ae500, heeft gewoon geen screendoor. Zelfs niet als je 10cm van het scherm staat.Anoniem: 62484 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Anoniem: 100231
Dat zeggen ze wellus he 10 cm van het scherm af staanJag schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:
[...]
Ik wil niet beweren dat digitale projectoren beter zijn dan CRTs, maar als je het grootste voordeel van CRTs vindt dat je geen screendoor (geen barndoor, dat zijn kleppen die aan theater lampen zitten) hebben, dan moet je toch echt eens een moderne LCD of DLP zien. Om je een voorbeeld te geven: mijn LCD projector, de ae500, heeft gewoon geen screendoor. Zelfs niet als je 10cm van het scherm staat.
edit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=86.30 Daar kan je zien voor 2de handse beamers/projecters/tv's enz
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 21-01-2005 18:50 ]
Klopt wat betreft refreshrates, maar zelf speel ik pal ook op 24fps af, dus een omgekeerde pal speedup zeg maar, dan komen de pans weer precies goed uitAnoniem: 60298 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:10:
[...]
Aaah okee dat is duidelijk danHeb zelf inderdaad mijn desktop volstaan met powerstrip shortcuts om de passende resolutie te kunnen kiezen. Is even kutten voordat je alle convergenties naar je zin hebt staan maar dan heb je ook wat
Wil die allemaal nog wel een keertje met macro's via me afstandsbediening regelen maar voorlopig nog geen zin in. De refresh rate match ik wel op een meervoud van de bron anders zien de pans er toch wat minder uit, dan schokt het.
Yep, dat was ikDxue schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:
[...]
sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpjeen ik moet zeggen fantastisch. 1 vraagje ben jij niet toevallig ook diegene die zijn hele verbouwing in de PLAY heeft staan? (nieuw blad voor multimedia en zo).
Een 800 kan ook al HD 720p aan (anders dan staat aangegeven), maar inderdaad zoals je zelf al aangeeft is een moderne lcd/dlp gewoon een stuk scherper met HD materiaal. Vergeleken met dezelfde prijsklassen dan.Anoniem: 62484 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Beide technieken hebben hun voor en nadelen als je het mij vraagt. Qua beeldkwaliteit is de crt altijd in het voordeel geweest en een dikke 9" is naar mijn weten ook beter dan welke lcd/dlp dan ook, maar de lcd/dlp's worden gewoon steeds beter en goedkoper dat je _relatief_ steeds meer geld moet investeren om het voordeel uit crt te halen. Of laat ik het duidelijker zeggen, 5 jaar terug had je voor 1000 - 1500 een barco 80x en voor datzelfde bedrag een gare lcd. Nu heb je nog steeds voor 1000 - 1500 een barco 80x maar een lcd voor dat geld is inmiddels een stuk verbeterd. Die verhouding verandert in het voordeel van de lcd. Wat voor een X bedrag beter is moet je gewoon zelf lekker bekijken
Moooi spulAnoniem: 60298 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnenHeb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*
[afbeelding]
Mijn nieuwste aanwinst (was weer ff een tijdje geleden dat ik nieuw geluid kreeg):

Dat is de nieuwe amp voor mijn soon-to-be-built DIY LFE sub. Had een flinke amp nodig, omdat ik een driver met nogal hoge Q in een kleine behuizing doe met Linkwitz Transform. Deze amp levert 2x300Watt in 8 Ohm continu (dubbele spreekspoel), dus dat gaat goed komen.
Specs:
2x 475Watt in 4 Ohm*
2x 300Watt in 8 Ohm*
Dempingsfactor: 1000
Beveiliging: short circuit, DC, clip limiting en nog meer
Gewicht: 20kg
* = 20 Hz - 20 Khz, 0.1% THD + N, both channels driven

Dat is de nieuwe amp voor mijn soon-to-be-built DIY LFE sub. Had een flinke amp nodig, omdat ik een driver met nogal hoge Q in een kleine behuizing doe met Linkwitz Transform. Deze amp levert 2x300Watt in 8 Ohm continu (dubbele spreekspoel), dus dat gaat goed komen.
Specs:
2x 475Watt in 4 Ohm*
2x 300Watt in 8 Ohm*
Dempingsfactor: 1000
Beveiliging: short circuit, DC, clip limiting en nog meer
Gewicht: 20kg
* = 20 Hz - 20 Khz, 0.1% THD + N, both channels driven
Die JBL die ze daar hebben is trouwens ook niet duur, heb je die al wel eens beluisterd? Schijnt ook vrij goed te zijn.Anoniem: 41615 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:49:
In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Klipsch KSW10 (328,00 e)
Klipsch KSW12 (498,00 e)
Anoniem: 111211
GOTkolere zegAnoniem: 60298 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
[afbeelding]
Bij dat soort dingen sta ik altijd te kwijlen bij RAF
Totdat je het ding aan je vriendin laat zien....en als ik heel eerlijk mag zijn is het ook mijn smaak niet echt, maar de prestaties die daartegen over staan zullen wel voor zich spreken
M'n vrouw vind het mooi hoorAnoniem: 110233 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:30:
Totdat je het ding aan je vriendin laat zien....en als ik heel eerlijk mag zijn is het ook mijn smaak niet echt, maar de prestaties die daartegen over staan zullen wel voor zich spreken
Mijn vriendin vindt zelfs de nieuwe harman kardon (ontworpen door een voor de man met vrouw zo het lijkt) serie niet mooi...ik moest zelfs oppassen bij het kopen van mijn yamaha receiver...dus koester haar maar goed
En terecht, wat een prachtig strak ontwerp blijft het
Ohja, zolang er niet teveel kabels blootliggen maakt het niet zo uit toch voor vrouwen?
Lag laatst een hele dikke scart kabel midden door de woonkamer, me vrouw zag het niet eens ghehehehe erg handig met mijn hobby
Ik koester mijn waifie wel
Piccie van Pioneer VSX-D812 en Marantz DV7010:

Ecodan warmtepomp
die pioneer is wel goeie shit, die afstandbediening daarvan is helemaal relaxed!
maar had je ze niet liever in dezelfde kleur gehad???
Duurdere apparatuut moet een soort sex-appeal hebben voor vrouwen. Dat maakt het overhalen al een stuk makkelijkerDupje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:53:
Ohja, zolang er niet teveel kabels blootliggen maakt het niet zo uit toch voor vrouwen?
Vandeweek nog iemand die met z'n vrouw ging kijken voor een nieuwe set, of een NAD set, maar bij binnenkomst (zonder luisteren) zag de Naim er wel mooi uit. Die is alleen wel iets prijziger. Raden waar ze uiteindelijk mee naar huis gingen
Luidsprekers is echter wel een kritiekere factor. Die moeten niet te lomp zijn, liefst aande muur kunnen, en zoniet, dan moet er wat op kunnen staan
Music Addicted
Anoniem: 16829

DIt staat bij ons in de woonkamer(ouders
Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-). Die TV is ook B&o trouwens maar zapt gods colere traag, lijkt wel een aristona ofzo man.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 16829 op 22-01-2005 20:09 ]
Ja, hij doet het best goed als pre-amp, en idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaathilbren schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:26:
die pioneer is wel goeie shit, die afstandbediening daarvan is helemaal relaxed!
Mijn Parasound en DVD speler zijn zwart, maar mijn TV is ook zilver...dus ach, who cares
Ecodan warmtepomp
Wat is het?Anoniem: 16829 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[afbeelding]
DIt staat bij ons in de woonkamer(ouders, kwoon thuis atm), is net nieuw en klikt goed
.
Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-)
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Anoniem: 112536
Prachtig spul B&OAnoniem: 16829 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[afbeelding]
DIt staat bij ons in de woonkamer(ouders, kwoon thuis atm), is net nieuw en klikt goed
.
Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-)
Anoniem: 16829
Nee, Gelderland ergens
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 16829 op 22-01-2005 20:12 ]
Dit topic is gesloten.