Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.119 views sinds 30-01-2008

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
http://www.heynsbergen.com/xander/GoT//homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Nummer 14 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

• Stilopat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08-2018
Zo gaat inderdaad hard al het 14e draadje in AVH :D :D

Toch maar eens een paar foto's maken van me nieuwste aanwinst, en betere foto's van me opstelling :D

(yes de eerste in nieuwe topic :P )

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@Offtrack:

Het rack is erg stevig. Natuurlijk moet je 'm niet dagelijks verplaatsen met de componenten erin, maar als hij eemaal staat stoot je 'm ook niet zomaar even om.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 74112

Net een foto genomen.
http://users.pandora.be/mywebspace23/HomeTheater/IMG_0146_2.jpg

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 19-12-2004 16:46]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:18
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Als je 2 B&W DM604S3 koopt, dan heb je echt geen Yamaha subje nodig van 150 of 200 euro. Die zal amper dieper gaan. Echter, als je de juiste sub uitkiest (of zelf bouwt) dan red je wel de 20 a 25hz in-room. Ik ken zo eigenlijk geen speakers die dat redden en ik vermoed dat er ook maar heeeeel weinig zijn die zo diep kopen en al helemaal niet met een hoog SPL Ik denk dus dat een sub die diep genoeg gaat, altijd wat toevoegt aan je HT film beleving.
Het ging om de center, niet om de sub ;)

Ik ben het wel met je eens dat een sub altijd iets toevoegd. Zelfs is het maar ter ontlasting van je speakers.

Is een JBL E80, nog niet aangesloten.
Reciever ( de pioneer 2014i) is op komst.
Bekabeling 2.5mm van monitor.

Euhm, HT room is nog volop in aanbouw.
Projector epson TW10H met thommy DIY scherm liggen al klaar.
Dvd speler is er ook al, pioneer 757Ai.

Meer foto volgen wanneer het geheel wat meer 'af' is ;)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 19-12-2004 15:56]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 74112 schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:55:

Meer foto volgen wanneer het geheel wat meer 'af' is ;)
Aahh, een teaser dus :) Dus je gaat een echte dedicated HT room maken? Ben benieuwd.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie ik daar een Sony KV-xxFC60 of iets in de buurt? :)

Idd een sony 32FX68 ;)
Het wordt idd een dedicated HT room min of meer.
Ohja, met bios seats :)

http://users.pandora.be/mywebspace23/HomeTheater/IMG_0156_2.jpg

http://users.pandora.be/mywebspace23/HomeTheater/IMG_0153_2.jpg

http://users.pandora.be/mywebspace23/HomeTheater/IMG_0145_2.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 19-12-2004 16:47]

• VincentH
  • Laatst online: 03-06 15:07
Mooi hoor! Leuk van die stoeltjes als je er plaats voor hebt.
Maar misschien ff resizen?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

done, sorry had het niet direct opgemerkt..

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Anoniem: 74112 schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:35:
Idd een sony 32FX68 ;)
Het wordt idd een dedicated HT room min of meer.
Ohja, met bios seats :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Does ff een overzicht pic :P

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

JT schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:16:
[...]

Does ff een overzicht pic :P
Kijk eens goed op ze webspace >:)

• Dupje
Nieuwe foto zoals beloofd :)

http://users.pandora.be/administrator/GoT/set.jpg

Specs zijn wel bekend ;)

Hmm dit moest net een teaser zijn :P (Post ik nu net de foto's die goed gelukt zijn ;) )

Ik post binnenkort meer foto's van het geheel als alles wat op zen plek staat want nu staat alles er gewoon door elkaar.

Tv moet nog in muur ingebouwd worden, projector en scherm ophangen, belichting met domotica X10 systeem en een bar met drank in de andere kamer..

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74112 op 19-12-2004 19:44]

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:40
Ik zou de bar emt drank in de zelfde ruimte zetten. Mis je nix van de film ;)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 74112 schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:43:
Hmm dit moest net een teaser zijn :P (Post ik nu net de foto's die goed gelukt zijn ;) )

Ik post binnenkort meer foto's van het geheel als alles wat op zen plek staat want nu staat alles er gewoon door elkaar.

Tv moet nog in muur ingebouwd worden, projector en scherm ophangen, belichting met domotica X10 systeem en een bar met drank in de andere kamer..
Daarom postte ik ook niet direct de foto's... Dan kunnen sommige mensen nog kiezen om ze niet te bekijken ;)

• Stilopat
Zo vanmiddag ff wat mooie foto's geschoten :D

Mijn nieuwe aanwinst.

De Pioneer S-W110s
http://home.wanadoo.nl/dj.sunrise/HT/sub.jpg

Hij heeft een uitgangsvermogen van 110watt bij 4 ohm(30 - 200hz)

Hier nog een totaal shotje van hoe het nu staat met de sub erbij :P
http://home.wanadoo.nl/dj.sunrise/HT/totaal.jpg

En nog een foto van me beginnende dvd collectie die nu inmiddels 54 stuks telt
http://home.wanadoo.nl/dj.sunrise/HT/dvd.jpg

en nog maals de specificaties van me set:

Receiver: Pioneer VSX-D514s
Televisie: Sony Triniton KV- X2151D
Dvd speler: Pioneer DV-370
Speakers: Pioneer Surround speakerset 5x 80 watt

Meubel: Ikea OPPLI
Dvd torens: Ikea BENNO 2x (a.k.a. mijn twintowers :P )

[Voor 9% gewijzigd door Stilopat op 19-12-2004 22:21]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Bionica schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:14:
Meubel: Ikea OPPLI
Dvd torens: Ikea BENNO 2x
Ik was vandaag naar IKEA geweest, en men oog viel ook al op die torens. Zijn die goed stevig?

Voor de rest, leuke set, toffe dvd's! (Jij bent ook de eerste die ik tegenkom die The Cable Guy ook goed vindt ;) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41
Kwestie van goed afstellen ("even" de acoustiek daargelaten) . Ik ga voor identieke klank van alle speakers.
Ja hoezo goed afstellen :P ? Je kan alleen maar level en delay instellen en er een high pass filter opzetten (small instelling). Hooguit een hele simpele grove EQ op bepaalde receivers.
Behoorlijke open deur dat je gaat voor identieke klank van alle speakers, dat wilt iedereen wel natuurlijk. Als je echt een serieuze poging wilt doen om identieke klank uit al je speakers te krijgen, dan moet je er echt een 31 bands graphische of een parametrische EQ met redelijk wat bandjes tussen zetten (1tje voor elke output). Maar ja, dat doet (en kan) niemand natuurlijk.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 19:17

Graveheart

Say what?

Nu ook mijn aangepaste HT eens posten. Het lijkt nog totaal nergens op, maar de animo is er al wel.

http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/001.jpg
De sony TV met Z-5500 centerspeaker.

http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/002.jpg
De Z-5500 subwoofer + linkervoorspeaker.Kabel bende word nog weggewerkt.

http://members1.chello.nl/~g.vdbrink1/004.jpg
De bescheiden DVD en CD verzameling.

Ik ben er op het moment tevreden mee, omdat ik ook nog geld in m'n rijbewijs moet steken.
Voorziene verandering zijn een nieuwere TV, bij voorkeur een breedbeeld van Sony bv. En uiteraard een standalone DVD speler, ipv de Xbox die ik nu gebruik.

ow ow, hier ook nog een fan van the cable guy, uitstekende film van Carry!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 74112 schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:57:
ow ow, hier ook nog een fan van the cable guy, uitstekende film van Carry!
Nog één man en we kunnen kaarten :*)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ Mr.Graveheart

Zie ik door een gekopieerde Bourne Supremacy, of komt ie netjes van de videotheek. (noid) We, ik iig, kijken nergens meer van op. Mijn collectie is ook niet geheel legaal. :X

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Trasos schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:01:
@ Mr.Graveheart

Zie ik door een gekopieerde Bourne Supremacy, of komt ie netjes van de videotheek. (noid) We, ik iig, kijken nergens meer van op. Mijn collectie is ook niet geheel legaal. :X
Dat zijn inderdaad netjes 2 huurfilms. Gekopieerde DVD's doe ik niet aan.
Alle 128 DVD's en 9 boxsets zijn 100% legaal. :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Mr.Graveheart schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:09:
[...]
Dat zijn inderdaad netjes 2 huurfilms. Gekopieerde DVD's doe ik niet aan.
Alle 128 DVD's en 9 boxsets zijn 100% legaal. :)
You're my kinda guy ;)
* TomSwinnen heeft ook allemaal legale DVD's. (50%-70% van mijn muziekcollectie is zelfs legaal.)

• Trasos
  • Niet online
Zo hoort het ook. _/-\o_
Ik koop de laatste ook vrijwel alles in de winkel.
Ik koop zelfs CD`s, dat deed ik eerst echt nooit.
Voelt toch wel beter als ik het origineel in m`n handen heb dan zo`n gaar
DVD-shrink :r kopieetje. Vooral bij de boxsets. Leuk om te showen. 8)

• Stilopat
TomSwinnen schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:29:
[...]

Ik was vandaag naar IKEA geweest, en men oog viel ook al op die torens. Zijn die goed stevig?

Voor de rest, leuke set, toffe dvd's! (Jij bent ook de eerste die ik tegenkom die The Cable Guy ook goed vindt ;) )
Die zijn heel stevig, er zit ook een beugel voor bevestiging aan de muur, dus heel stevig

En ja Jim carrey is goed :D

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Ja, ook dat, maar je bewaard ook de kwaliteit.
Voor veel mensen zegt dat tegenwoordig vrij weinig meer, maar ik kan zeggen dat ik trots ben op m'n verzameling.
Heb er hard voor gewerkt, ipv iedere DVD voor €3,- te laten fikken. (Om maar iets te noemen.)

Alle cd's die je ziet zijn ook legaal. De kopietjes heb ik er jaren geleden al uitgegooid.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik vind het eigenlijk echt fantastisch om te lezen dat er nog zo mensen zijn. Ik kan ook zeggen dat ik trots ben op elke cd/dvd in mijn verzameling. En boxsets zijn inderdaad erg leuk om mee te showen, alsook limited collector's editions enzo ;)

Als meer mensen zo dachten, zou de muziekindustrie niet zo moeilijk doen over al dat downloaden enzo :(

• Stilopat
TomSwinnen schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:24:
Ik vind het eigenlijk echt fantastisch om te lezen dat er nog zo mensen zijn. Ik kan ook zeggen dat ik trots ben op elke cd/dvd in mijn verzameling. En boxsets zijn inderdaad erg leuk om mee te showen, alsook limited collector's editions enzo ;)

Als meer mensen zo dachten, zou de muziekindustrie niet zo moeilijk doen over al dat downloaden enzo :(
Was da? :P

Bij mij is ook alles origineel en in de winkel gekocht, voor gemiddeld 1280 euro aan dvd's mag de baf(zo heet dat toch) wel blij met me zijn :D

• Dupje
TomSwinnen schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:24:

Zouden ze minder troep uitbrengen en minder 1 billion dollar videoclips maken zou het al heeel erg schelen ;). De tijd dat als er een nummer uitkwam de muziekindustrie het gewoon goed kon maken is voorbij, mensen slikken niet zomaar alles meer wat ze te zien krijgen. En ik ben trots op mijn 4 legale cd's, en ja, 2 ervan zijn ouder dan mijzelf :). Een dvd kost nog altijd 2-3 uur werken... Kan wel akkoord gaan dat het mooi staat in je rek :). The Godfather 3 dvd box ziet er gewoon kwaadaardig uit ;). Maar kopiëren zal altijd wel bestaan, gaat nooit verdwijnen, wat ze ook proberen ;)

Anoniem: 126846

hhmzzz Shoeing denkt nu aan zijn volledig legale 9 seizoenen The x-files dvd boxen :P

Zal morgen eens wat pics maken van mijn HT ramp :P

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 126846 op 19-12-2004 22:34]

• Stilopat
Anoniem: 126846 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:32:
hhmzzz Shoeing denkt nu aan zijn volledig legale 9 seizoenen The x-files dvd boxen :P
Allemaal origineel??

Mijn wensen zijn nog:

LORT3 ROTK Ext. Edition
Godfather dvd box

Bionica schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:34:
[...]

Allemaal origineel??

Mijn wensen zijn nog:

LORT3 ROTK Ext. Edition
Godfather dvd box
yup en die van LOTR Ext. Edition heb ik ook alle drie :+ , heb helemaal geen gekopieerde dvd´s :*)

• Stilopat
Gekopieerde dvd's die zuigen :P :P

de originele zijn toppie :D

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 16:43

Daklem

Audio Nerd

Bionica schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:43:
Gekopieerde dvd's die zuigen :P :P

de originele zijn toppie :D
_/-\o_

Heeft iemand ervaring met Nordost Pulsar Points? Ik ben hierin zeer geinteresseerd, alleen ik zou wat meer willen weten of de werking die men zegt, ook echt uitkomt in de praktijk :)

• blue eyes
Jag schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:33:
[...]
Ja hoezo goed afstellen :P ? Je kan alleen maar level en delay instellen en er een high pass filter opzetten (small instelling). Hooguit een hele simpele grove EQ op bepaalde receivers.
Behoorlijke open deur dat je gaat voor identieke klank van alle speakers, dat wilt iedereen wel natuurlijk. Als je echt een serieuze poging wilt doen om identieke klank uit al je speakers te krijgen, dan moet je er echt een 31 bands graphische of een parametrische EQ met redelijk wat bandjes tussen zetten (1tje voor elke output). Maar ja, dat doet (en kan) niemand natuurlijk.
Je moet eens weten hoeveel mensen hun set NIET goed hebben afgesteld!

Hoezo open deur? Mijn reactie was van iemand die dat niet of minder belangrijk vond. Je moet op hem reageren ;) .

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Jaaa, hier ben ik het ook wel mee eens orginele dvd's zijn toppie :) .

Maar ik heb ook best wel veel gekopieerde shit....

Maar ik begin nu echt veel dvd's orgineel te kopen net zoals cd's like: Pulse, Delicate sound of thunder, the division bell.... (Jaa ik ben nu best wel pink floyd gek :P )

En Dvd's, ik heb nog wel een paar verzoekjes Star wars Trilogie + deel 1 en 2 en nog heeeeel veel andere films maar ja dan heb je ook €€€ nodig ;) .

En daar kun je gewoon niks van zeggen, ik bedoel maar de star wars Trilogie zeg maar 50 euro +deel 1 en 2(50€+20€+20€) Kom je wel uit op zo ongeveer 90 euro.... Das wel 200 oude guldens :/ .

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

hhmmzz dat heb ik ook met die gebrande cd´s eerst van te gek :P
Om er na een 2 jaar achter te komen dat die dingen stuk voor stuk naar de klote gaan en ik als nog die orgineel heb aangeschaft.
Ik moet maar niet gaan optellen wat ik dit jaar aan dvd´s en cd´s heb uitgegeven dan schrik ik me helemaal te barsten ;)

Anoniem: 41615

Ik heb ook een groot deel legale dvdtjes in mijn rekje hangen (lees +/- 90 legale dvds).
Maar voor een groot aantal films wil ik niet de volledige mep betalen en neem ik ook genoegen met een goede rip. Vooral nu de Dual-layer DVDtjes ook in prijs zakken wordt het nog minder interessant om legale dvd`s aan te schaffen.

(en Brein, of wie dan ook heeft genoeg aan mij verdiend, de afgelopen paar jaren :P)

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 16:40
Het is allemaal wel mooi en nobel dat hier velen al hun spullen legaal kopen maar bekruipt sommigen van jullie nooit het gevoel dat je eigenlijk als consument gewoon uitgeperst wordt?
Versta me niet verkeerd ik heb ook een paar legale dvd's gekocht maar als ik het aantal zie dat sommigen hier hebben, dat moet toch veel geld gekost hebben uiteindelijk?
Het meest frappante vind ik eigenlijk nog dat heel waarschijnlijk binnen 2 jaar wanneer hdtv hier gepromoot gaat worden veel titels opnieuw gaan uitgebracht worden in de hogere kwaliteit waar je dan als film-enthousiasteling weer voor mag betalen voor eigenlijk dezelfde films. Ik heb zelf al een aantal hdfilms gezien en je zou bijna (de extra's, zoals de lotr reeks, maken soms nog iets goed) een goede film op dvd laten liggen als je weet dat je een veel betere kwaliteit (voor een vergelijkje : lotr:fotr) gratis kan krijgen.
Ik zie alle filmbazen al in hun handen wrijven bij het gedacht dat ze binnenkort weeral kunnen cashen met eigenlijk hetzelfde product uit te brengen.

Let op : hiermee wil ik niet zeggen dat illegaal downloaden de correcte manier is hoor maar ik prefereer nog altijd om films of artiesten te steunen door naar de bioscoop of hun optredens te gaan, daar wil ik gerust wel wat voor betalen.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Voor de mensen met HK toegang: [rml][ Origineel/kopie] Waar trek je de grens?[/rml]

Daar had ik het ook al over, waar je de grens trekt.

Ik koop bijna alle cd's origineel, films eigelijk nooit. Dit omdat ik hem toch maar 1keer kijk en dan zonde van mijn geld vindt. Ik heb 3 films meerdere keren gezien die ik eigelijk wel origineel wil kopen: Ice Age, The Last Samurai & The Matrix (uiteraard) :Y)

maarre volgens mij kunnen we beter weer gaan patsen met onze HT setups (niet dat ik die heb maar goed :P ). Voor we het weten vind hier weer een enorme discussie plaats, dat kunnen we misschien beter in een ander topic doen!

-----------------------

Vraagje hè:
Ben ik gek als ik eigelijk niks merk van het hele 5.1 / 6.1 gebeuren in de bios?? Ik heb er nog nooit echt wat van gemerkt... 8)7. En als jullie bij anderen (gewoon tv geluid) films kijken, merken jullie dan direct het gemis van je opstelling (speakers, 5.1 geluid) ?

[Voor 42% gewijzigd door Waypoint op 19-12-2004 23:27]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:03

amd187

Ondertitel

Laat ik ook maar es mijn set showen hier :)
http://www.markgeljon.cistron.nl/got/ht.jpg
Specs:
TV: Sony KV32FX65B
Receiver: Sony STR-K40P
DVD Speler: Sony DVP-NS300
Center+Rear: Bij receiver geleverde satelietjes van 100 watt.
Links+Rechts: Lifetec Zuilen (Eltax Avantgarde 200 geloof ik, maar dan cheap ;))
Sub: Sony 50 watt, zal ook bij de receiver.
Verder een PC met veel aan opslag XviD e.d., een Xbox om de films e.d. van de pc te streamen met XBMC, een Gamecube en een PS2.
Verder staan er een stukje verder op nog een paar dvdtjes op boeken planken:
http://www.markgeljon.cistron.nl/got/deeveedees.jpg
Zoals je ziet, moet ik daar nog wat op verzinnen...
Het past niet meer helemaal :)
Al met al ben ik zeer tevreden met wat ik heb staan, alleen wil ik de center speaker nog vervangen en mischien nog de sub...
Tijd (geld :+ )zal het leren.

edit:
url naar dvd lijst klopte niet... ;)

[Voor 6% gewijzigd door amd187 op 20-12-2004 16:56]

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Ik heb echt al m'n CD's legaal. Er zijn ook wel redelijk wat dingen die ik niet op internet kan vinden, omdat het niet zo bekend is. Veel CD's draai ik vaak, sommigen draai ik nu niet meer. Soms heb ik weer een opwelling waarin ik weer een hoop ouwetjes ga draaien. Anderen blijven heel netjes in een net ritme de speler betreden :) .
DVD's daarentegen boeien me echt niets. Ik heb er een paar, maar die heb ik misschien 1x gekeken, en toen was het wel weer mooi. Ik huur ze wel :) .

Overigens heb ik volgend weekend een voeding voor m'n versterker. Kan ik thuis ook eens even kijken wat het precies doet.

[Voor 14% gewijzigd door Boekster op 19-12-2004 23:44]

Music Addicted

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
amd187 schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:37:
Laat ik ook maar es mijn set showen hier :)
[afbeelding]
Specs:
TV: Sony KV32FX65B
Receiver: Sony STR-K40P
DVD Speler: Sony DVP-NS300
Center+Rear: Bij receiver geleverde satelietjes van 100 watt.
Links+Rechts: Lifetec Zuilen (Eltax Avantgarde 200 geloof ik, maar dan cheap ;))
Sub: Sony 50 watt, zal ook bij de receiver.
Verder een PC met veel aan opslag XviD e.d., een Xbox om de films e.d. van de pc te streamen met XBMC, een Gamecube en een PS2.
Verder staan er een stukje verder op nog een paar dvdtjes op boeken planken:
[afbeelding]
Zoals je ziet, moet ik daar nog wat op verzinnen...
Het past niet meer helemaal :)
Al met al ben ik zeer tevreden met wat ik heb staan, alleen wil ik de center speaker nog vervangen en mischien nog de sub...
Tijd (geld :+ )zal het leren.
Nette set! Eltax ownez _/-\o_
Maar krijgt die xbox het niet een beetje warm daarzo? Die van mij zou dat echt niet volhouden en vastlopen in zo'n krappe ruimte...

Edit: Voor de mensen die ook hun xbox als mediacenter gebruiken, ik heb zojuist deze site gevonden: http://xbox.dalquen.com/ daar verkopen ze ht-cases voor de xbox zodat het er allemaal wat beter uitziet, kost €129. Je moet dan de hardware overplaatsen, ook krijg je meer uitgangen op je xbox voor video en audio en betere koeling (zie gallerie op de site) Er loopt nu ook een animocheck voor op inkoopacties.net

[Voor 20% gewijzigd door Speedfight op 20-12-2004 10:24]

• Barry
Als je het mij vraagt is een muziekcollectie ook gewoon een onderdeel van de apparatuur. Oke, voor sommige klinkt het misschien overdreven, maar ik neem aan dat niemand apparatuur gaat testen met een gebrand schijfie ;) Ik ben een behoorlijk Metallica fan, maar wel op z'n tijd! Als ik op kritische wijze van mijn installatie wil genieten, zal ik nooit een Metallica plaat pakken. Kwalitatief klinkt het gewoon stukken minder dan (bijv.) Pink Floyd. Geef mij nu maar eens één goede reden waarom ik een orginele cd van Metallica zou kopen!

Pink Floyd is totaal anders! Ze komen er bij mij gedownload gewoon niet in. Pink Floyd is kwalitatief gewoon zó mooi! Ieder nummer heeft zijn eige ''verborgen'' muziekstukken. De bijgeluiden vormen in mijn ogen de herkenning: Pink Floyd! Dit moet je meemaken, dit moet je ervaren, en dit moet je orgineel beluisteren.

We kunnen heel veel geld uitgeven aan een úberinstallatie, maar uiteindelijk is de cd gewoon de bron. Sommige dingen zijn gewoon niet te verbeteren, neem eens een muziek-dvd; je staat best wel voor lul wanneer je aan de zanger vraagt of hij zijn microfoon wat verder van zijn waffel wilt houden ;) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• amd187

amd187

Ondertitel

Speedfight schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:08:
[...]

Nette set! Eltax ownez _/-\o_
Maar krijgt die xbox het niet een beetje warm daarzo? Die van mij zou dat echt niet volhouden en vastlopen in zo'n krappe ruimte...
Nee hoor, dat gaat prima.
als je goed kijkt, heb ik de HDD er zowieso niet in zitten die zit in een apparte behuizing die er naast staat.
Verder is de achterkant van het meubel (wat ik overigens zelf heb ontworpen/gebouwd :Y) ) volledig open, dus de lucht gaat via de voorkant/zijkant van de xbox naar de achterkant van het meubel.
In de zomer is het op mijn kamer rond de 34 graden, en zelfs toen was er geen sprake van vastlopers :)

• Trasos
  • Niet online
@ speedfight

Misschien is resizen een goed idee. ;)

Anoniem: 100860

Wow ik vind dit dus echt mooie speakers he! :9 als ik vragen mag, hoe klinken ze ?? Ik heb er
wel eens naar zitten kijken op internet, maar ze nog nooit gehoord, ze hadden ze niet hier bij de winkel waar ik altijd kom ;(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41
Blue Eyes schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:55:
[...]

Je moet eens weten hoeveel mensen hun set NIET goed hebben afgesteld!

Hoezo open deur? Mijn reactie was van iemand die dat niet of minder belangrijk vond. Je moet op hem reageren ;) .
Je snapt zijn punt helemaal niet. Tuurlijk is het belangrijk dat je alle levels en delay tijden goed hebt staan. Maar die veranderen niets aan het behoorlijk anders klinken van de verschillende luidsprekers ook al zijn het dezelfde.

Bovendien zitten de meeste mensen behoorlijk off axis (ook verticaal!) van hun surround speakers waardoor je echt een behoorlijk roll off krijgt in het hoog en een dip ergens in het midden. Zo schrijft Dolby het zelfs voor, met het idee dat je dan meer gereflecteerd geluid krijgt.

Als je je die zaken realiseert dan is nogal onzinnig om blijven te beweren dat je per se overal exact dezelfde speakers moet hebben, want hetzelfde klinken doet het zoiezo niet.

Anoniem: 65830

Na een paar filmpjes te hebben gekeken, ben ik zeer te vreden over de yamaha yst sw015 suwboofer.
Hij is maar 70watt/120watt music maar de bass gaat onzettend laag.
Ook hoef ik deze niet harder te zetten dan 1/4e van zijn volume :)

Maargoed.. ik woon helaas nog thuis.. dus ze hebben me nu al verboden deze subwoofer hard aan te zetten.
Helaas moet ik weer afstand doen van deze subwoofer. (interesse klik)

Nu maar op zoek naar goede front die ook wel een mooie bass willen produceren en natuurlijk niet te hard :)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 65830 op 21-12-2004 15:38]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Vraagje hè:
Ben ik gek als ik eigelijk niks merk van het hele 5.1 / 6.1 gebeuren in de bios?? Ik heb er nog nooit echt wat van gemerkt... 8)7. En als jullie bij anderen (gewoon tv geluid) films kijken, merken jullie dan direct het gemis van je opstelling (speakers, 5.1 geluid) ?
Als ik bij iemand anders een film kijk zonder een dolby surround, dan mis ik dat zeer zeker. Dan kijk ik liever thuis een filmpie! Dan wordt ik er ook helemaal ingezogen en geniet ik meer van een film dan geluid uit de tv zelf. Zelfs met een goed stereo geluid kan ik aardig genieten van een film. Ik wil niet meer een film zonder minimaal een 5.1 geluid horen.

De 5.1 moet je ook niet direct horen, maar dat neem je waar. Je hoort niet direct dat de achterspeaker staat te spelen. Je merkt het pas als hij niet speelt. Dat is het leuke ervan vind ik.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 65830 schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:00:
Na een paar filmpjes te hebben gekeken, ben ik zeer te vreden over de yamaha yst sw015 suwboofer.

Maargoed.. ik woon helaas nog thuis.. dus ze hebben me nu al verboden deze subwoofer hard aan te zetten.

Nu maar op zoek naar goede front die ook wel een mooie bass willen produceren en natuurlijk niet te hard :)
Je bent gek dat je hem nu alweer wegdoet! Leuke subwoofer voor de kleine kamer.

Je moet er ff aan wennen. hem op de goede plek neerzetten en zorgen dat hij goed ingesteld is. Als dat goed gebeurd is, hoeven je ouders de subwoofer niet te horen!

Ik heb zelf een 250 watt subwoofer en mijn ouders horen er ook niks van als ik lekker een filmpie aan het kijken ben, en ik voel hem weldegelijk aanwezig zijn.

Anoniem: 110233

Ik zou hem gewoon wat hoger neerzetten die subwoofer, zodat hij geen contact met de grond meer heeft

Anoniem: 62484

Het is juist het mooiste als je niks merkt van het optreden van surround geluid. Het moet 1 geluidsbeeld zijn en niet van die effecten die af en toe optreden waardoor je wordt afgeleid. Daarintegen zal er een groot verschil zijn als je switched tussen stereo downmix en 5.1 op je receiver. Als je het verschil niet hoort dan heb heb je een slecht getraind gehoor of gehoorbeschadiging opgelopen. Ik vind dat je veel meer betrokken wordt bij een film met een goeie 5.1mix op een goed afgestelde set. Grotere dynamiek door het gebruik van het .1 subwoofer kanaal. Betere sturing van het geluid door de meerdere speakers. Als je goeie fronts hebt die een goed center beeld kunnen neerzetten heb je misschien niet perse een center nodig maar dan is de sweetspot erg klein. Als je off-axis zit dan is het phantom beeld om zeep en dar heb je geen last van bij setups met een center.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Anoniem: 41615 schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:13:
Ik heb ook een groot deel legale dvdtjes in mijn rekje hangen (lees +/- 90 legale dvds).
Maar voor een groot aantal films wil ik niet de volledige mep betalen en neem ik ook genoegen met een goede rip. Vooral nu de Dual-layer DVDtjes ook in prijs zakken wordt het nog minder interessant om legale dvd`s aan te schaffen.

(en Brein, of wie dan ook heeft genoeg aan mij verdiend, de afgelopen paar jaren :P)
Toch even hierop reageren: Het ligt er ook aan hoeveel moeite je in iets wilt steken, hoeveel tijd, moeite en geld het kost om zo'n rip te downloaden, controleren, eventueel om te zetten en vervolgens te branden, en hoeveel waarde je hecht aan een nette hoes en andere goodies.
Wat dat betreft heb ik liever dat iemand dat voor mij doet, vanaf de originele bron en dat ik daar geld voor geef, maar nog belangrijker vind ik het om de studio's te steunen (iets wat in mijn voorkeur van de verzameling nog wat harder geldt), want op een gegeven moment zeggen studio's dat je het zelf maar mag gaan doen. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 20-12-2004 13:42]

• voodooless
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Kaj. schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:41:
maar nog belangrijker vind ik het om de studio's te steunen (iets wat in mijn voorkeur van de verzameling nog wat harder geldt), want op een gegeven moment zeggen studio's dat je het zelf maar mag gaan doen. ;)
Met studio's en artiesten steunen heeft denk ik niemand een probleem. Het probleem is echter dat het geld voor het grootste deel daar absoluut niet terecht komt!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Da's een probleem ja, maar zolang er geen private labels zijn voor filmmakers, ben ik bang dat het hierbij blijft en dat je dus wel moet.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kaj. schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:52:
Da's een probleem ja, maar zolang er geen private labels zijn voor filmmakers, ben ik bang dat het hierbij blijft en dat je dus wel moet.
Helaas wel ja.

@amd187: Je hebt wel alles geniaal in die kast gekregen zeg ;) Is die op maak gemaakt, of past het gewoon toevallig zo goed?

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 23:08
Ik heb ook wat foto's gemaakt van mijn low-budget HT systeem.
Alles is tweedehands behalve de reciever en de dvdspeler. ik denk dat ik in totaal ongeveer 900 eu heb uitgegeven voor de complete setup!! :Y)

http://img68.exs.cx/img68/6248/foto00770rh.jpg
onduidelijk maar de voorkant van mijn systeem. Ik heb een kamer van 4x3 ofzo dus dat is ballen voor de power die er staat maar jammer dan.

http://img68.exs.cx/img68/3572/foto00746oy.jpg
de achterkant van mijn HT met de bank er tussen in gepropt 8)7

http://img68.exs.cx/img68/9190/foto00767he.jpg
dit is mijn versterker de Pioneer VSX-D811S. 7.1 100watt per kanaal :9~

http://img68.exs.cx/img68/9923/foto00781nf.jpg
http://img68.exs.cx/img68/7145/foto00791rx.jpg
http://img68.exs.cx/img68/1979/foto00832qm.jpg
Dit is een van de frontspeakers.. de door mij zeer _/-\o_ gewaardeerde B&W 602s

http://img68.exs.cx/img68/4741/foto00810sg.jpg
http://img68.exs.cx/img68/5743/foto00825uw.jpg
Achterspeaker (surround) kleine broertje de B&W 601. ook mooi geluid >:)

http://img68.exs.cx/img68/6572/foto00758bw.jpg
Centerkanaal. Hier hangen 2 mission boxjes (ik geloof parallel geschakeld) aan ook erg leuk voor het centerkanaal. Ze klinken verassend goed in samenspel met mijn front en achterspeakers. Ik had dit eigenlijk wel verwacht omdat mission en B&W allebei die engelse sound hebben.

http://img68.exs.cx/img68/2867/foto00843hv.jpg
:+ dit zijn mijn achterspeakers OOK B&W.. maar ik denk een jaartje of 20 ouder dan de rest ;) heb ze paar jaar terug voor een paar tientjes gekocht geloof ik :*) maaar perfect voor kanaal 6 en 7. is leuk voor lord of the rings ofzo , normaal heb ik ze gewoon uit.

http://img68.exs.cx/img68/1155/foto00859lb.jpg
Subwoofertje van JVC, typenummer ben ik ff kwijt maar voor zijn 60 watt kan hij met sommige films een behoorlijk deuntje meeblazen }) (neem nou U-571).

http://img75.exs.cx/img75/4440/foto00862ll.jpg
Philips tv , tweedehands ook een jaar of tien oud ,het is een blackline s

http://img75.exs.cx/img75/3697/foto00888yr.jpg
Mijn DVD collectie: dit is het legale gedeelte. het zijn er een stuk of 60 ofzo :9~
heb ook veel gebrande dvds maar ik koop er nog meer dus ze hebben niks te klagen O-)

http://img75.exs.cx/img75/796/foto00596ui.jpg
Hier een highlight op een specifiek gedeelte van mijn dvdcollectie 8). Alleen deel 3 nog he :*)

http://img75.exs.cx/img75/6760/foto00895dp.jpg
En tenslotte de kabel die je ziet (SCART) was even duur als mijn cheape samsung dvdspeler(die het vernoemen niet echt waard is) het is een monster video3 kabel terwaarde van 150 ballen geloof ik *kreeg zelf dikke discount :Y) maar ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit wel degelijk beter is dan met een gewone scart. Het viel mij nl voorheen op dat bij het verschijnen van witte letters op een zwarte achtergrond een rode gloed te zien is en dit is nu niet meer het geval met deze kabel.

en de eerstvolgende investering: Een behoorlijke digitale camera 8)7 |:(

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Phorze schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:04:
Hier een highlight op een specifiek gedeelte van mijn dvdcollectie 8). Alleen deel 3 nog he :*)
En 7, 8 en 9 :*)

Anoniem: 62484

Ik zou toch de center met de tweeters bij elkaar leggen voor een betere focus. Nog beter is gewoon 1 speaker. Maar ja dan is de symetrie weg...

Anoniem: 104397

Phorze schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:04:
Ik heb ook wat foto's gemaakt van mijn low-budget HT systeem.
[...]
En tenslotte de kabel die je ziet (SCART) was even duur als mijn cheape samsung dvdspeler(die het vernoemen niet echt waard is) het is een monster video3 kabel terwaarde van 150 ballen geloof ik *kreeg zelf dikke discount :Y)
Nou spreek je jezelf toch tegen :+
en de eerstvolgende investering: Een behoorlijke digitale camera 8)7 |:(
:*)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 62484 schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:14:
Ik zou toch de center met de tweeters bij elkaar leggen voor een betere focus. Nog beter is gewoon 1 speaker. Maar ja dan is de symetrie weg...
Gewoon eentje aansluiten, de andere voor de looks :P

Hallo,

ik heb een vraagje betreft mijn receiver (yamaha rx-v550rds)
Op de achterkant van deze receiver kan ik knopje omzetten voor de impedance op de speakers.

Als ik deze AANzet staat er hetvolgende bij:

Front:
- If you use one set (A or B ), the impedance of each speaker must be 4 ohm or higher.
- If you use two sets (A and B ), the impedance of each speaker must be 8 ohm or higher.
Center, Rear,.Back
- The impedance of each speaker must be 6 ohm or higher.

Als ik deze UITzet staat er het volgende bij:

Front:
- If you use one set (A or B ), the impedance of each speaker must be 8 ohm or higher.
- If you use two sets (A and B ), the impedance of each speaker must be 16 ohm or higher.
Center, Rear,.Back
- The impedance of each speaker must be 8 ohm or higher.

Ik heb speakers van 6 ohm 100w dus ik heb deze knop aangezet (die door de fabriek uit stond)
Mijn vraag is dus of ik dit goed gedaan heb? :Y)
Ik wil namelijk wel minimaal 10 jaar met deze receiver kunnen doen :)

Ik gebruik alleen de A voor mn front speakers (links, rechts) deze speakers zijn 6 ohm.
Mijn center gebruik ik ook, en deze is ook 6 ohm.
Mijn rears zijn ook 6 ohm, en mijn center rear is ook 6 ohm

offtopic:
edit: hij maakte van de B ) een B) hehe

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 65830 op 20-12-2004 14:34]

Anoniem: 65830 schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:26:
Hallo,

ik heb een vraagje betreft mijn receiver (yamaha rx-v550rds)
Op de achterkant van deze receiver kan ik knopje omzetten voor de impedance op de speakers.
Als je maar 1 setje front speakers gebruikt (dus alleen A), lijkt het me dat de knop aan moet staan, als ik het zo lees

//offtopic
Zou iemand met een KEF q9c voor me kunnen opmeten hoe hoog het houten gedeelte is (dus zonder pootjes, en de "uitstulpingen")

[Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 20-12-2004 14:30]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@netlan: Je vraag is niet te beantwoorden... Hoeveel speakers heb je? Gebruik je de A en de B uitgangen?

[Voor 5% gewijzigd door voodooless op 20-12-2004 14:29]

Oh sh*t vergeten te vermelden.
Ik gebruik alleen de A voor mn front speakers (links, rechts) deze speakers zijn 6 ohm.
Mijn center gebruik ik ook, en deze is ook 6 ohm.
Mijn rears zijn ook 6 ohm, en mijn center rear is ook 6 ohm :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Prima zo!

Je amp gaat btw niet kapot als je hem anders zet hoor!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 65830 schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:00:

Nog een vraagje over je sub voordat je hem hebt verkocht.
Hoe zit het met de plaatsing van de sub? Maakt het veel uit waar je hem zet kwa geluid (door de 'piramide' direct aan de onderkant van de driver)?

Ben zelf aan het kijken voor een Yamaha YSW-800 sub. Die heeft ook zo'n piramide aan de onderkant maar is voor de rest waarschijnlijk niet te vergelijken... (800 watt RMS bij 6 Ohm)

\_Specs_/

Deze subwoofers produceren echt een ongelofelijke bak herrie, het maakt niet uit waar je deze neer zet.
Ik zelf heb hem nu op een andere plek staan, en niet in een hoek.
de bassen komen nu veel mooier uit vind ik zelf.
Ik weet niet hoe groot jou kamer is als zo'n beest wil kopen :?
Deze sw015 kan alles al laten shaken :P

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 65830 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:35:
Deze subwoofers produceren echt een ongelofelijke bak herrie, het maakt niet uit waar je deze neer zet.
Ik zelf heb hem nu op een andere plek staan, en niet in een hoek.
de bassen komen nu veel mooier uit vind ik zelf.
Ik weet niet hoe groot jou kamer is als zo'n beest wil kopen :?
Deze sw015 kan alles al laten shaken :P
Mijn kamer is 5 bij 11 meter.
Ik heb nu een Dali Aw-10 subwoofer; deze is heel erg geschikt voor muziek maar mist toch de echte power en slam voor films.
En de afmeting van mijn kamer vraagt om wat meer wattjes dan de 60 van de Dali.

Maar ik wilde met mijn vraag dus er achterkomen of een sub door die piramide niet omgeloofelijk boomerig wordt wanneer je hem naast een muur plaatst.

\_Specs_/

ZiegoM schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:39:
[...]

Mijn kamer is 5 bij 11 meter.
Ik heb nu een Dali Aw-10 subwoofer; deze is heel erg geschikt voor muziek maar mist toch de echte power en slam voor films.
En de afmeting van mijn kamer vraagt om wat meer wattjes dan de 60 van de Dali.

Maar ik wilde met mijn vraag dus er achterkomen of een sub door die piramide niet omgeloofelijk boomerig wordt wanneer je hem naast een muur plaatst.
wat vind jij boomerig?
Ik zelf hem de crossover op 75 hz staan en heb daarom ook nergens last van, de rest mogen mn fronts over nemen.

edit:

maar heb jij dan aan de yst-sw315 niet genoeg? deze gaat nu namelijk voor leuke prijzen de deur uit. deze is al te koop vanaf ca 300,- en heeft toch een vermogen van 270watt RMS.
Volgens mij heb je aan een subwoofer van 800 watt niets, je kamer zou die eerder als klankkast gaan gebruiken en dus lekker buren pesten :P :)

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 65830 op 20-12-2004 15:52]

• Phorze
idd als je de crossover kan regelen kun je het grootste deel gewoon door je fronts laten doen en de echte knallers beneden de 40 herz ofzo die doet de sub dan. Zo heb ik het ook ingesteld bij mij thuis. Op zich zouden de fronts het nog aan kunnen tot de 30 herz ofzo, maar je moet het ook zo bekijken op het moment van de klap worden je fronts veel minder belast waardoor de rest van het geluid op dat moment nog mooi naar voren komt.

to walter:

ik heb nu idd de centers omgedraaid en ik merk waarempel dat de "focus" is verbeterd,
even getest op de seismic charges bij starwars attack of the clones :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 20:35
Oke die van mij, niet veel bijzonders, maar klinkt gewoon erg goed (vind ik zelf, en daar gaat het om).

http://www.mbforums.org/cinema6.JPG
Totaal overzichtje van speakers, tv, en speler.

http://www.mbforums.org/cinema7.JPG
DVD/CD spelert, de Sony DVP-NS400D

http://www.mbforums.org/cinema4.JPG
TV, de Sony 28KVLS60B (70cm)

http://www.mbforums.org/cinema2.JPG
Speaker voor midden en hoog, aangestuurd door een Sony RXD-6AV

http://www.mbforums.org/cinema1.JPG
Center speaker, ook aangestuurd door de Sony RXD-6AV

http://www.mbforums.org/cinema3.JPG
Woofer speaker, met Twin Woofer systeem, ook een Sony, aangestuurd door de Sony RXD9

http://www.mbforums.org/cinema5.JPG
Surround speaker, aangestuurd door de Sony RXD-6AV

De geluidssystemen zijn verbonden met een JBSystems Beat Four Pro, die de toonhoogstes filterd en naar de juiste speaker stuurt.

Klinkt ideaal :D

[Voor 3% gewijzigd door Nik op 20-12-2004 16:00]

• Dark Master
Is dat niet ongelofelijk slecht als je 2 speakers aansluit op dezelfde aansluiting, of ben ik zo dom dat dat gewoon kan zonder dat je je reciever naar de Kl*ten helpt :? ...

Nu heb ik het over je center dom dat ik dat er even niet bij heb vermeld :D .

[Voor 28% gewijzigd door Dark Master op 20-12-2004 16:06]

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Dark Master
Leuk setje Proller ;) ....

Maar kun je mischien ook een foto'tje maken van je versterker enz, die zie ik niet echt of ik ben heel erg blind :D .

[Voor 3% gewijzigd door Dark Master op 20-12-2004 16:04]

• Phorze
Dus je hebt geen surround? (achter)
Leuk dat je de fronts gesplit heb en goed idee dat de sony's voor de hoge tonen wat hoger hangen, want dan klinkt het allemaal wat ruimtelijker _/-\o_

• Phorze
to dark master

nee ik heb het zo gedaan dat mijn versterker niet teveel ohm krijgt en het db level staat standaard iets lager dan de rest geloof ik
nee dat kan wel met deze maar idd het kan problemen geven want toen ik ze in serie schakelde kreeg ik vrij weinig geluid 8)7

• Dark Master
Oooh oke maar verder wel een leuke set hoor ;) Vooral die B&W's het blijven mooie speakers....

• Phorze
@proller

die versterker.. is dat een 5.1 of is het een kerstboom-cdwisselaar? >:)
ik kreeg al een vermoeden na het zien van de hogetonen-speakers die zitten nl standaard bij die setjes ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 20:35
Ja ik heb wel surround hoor! Het laatste plaatje ;)

En versterker + mixer:

http://www.mbforums.org/cinema8.JPG
Mixer voor het scheiden van hoog en laag, compleet bij te stellen.

http://www.mbforums.org/cinema9.JPG
Versterkertje

Klinkt allemaal behoorlijk lekker zo, binnenkort komt er een goede versterker (als ik ga verhuizen). Tot nu toe is het allemaal een goedkope oplossing, maar het geluid is geweldig (Lord of the Rings en Pink Floyd - The Wall klinken hier mega lekker :D

Het is natuurlijk niet allemaal top spul, maar voor af en toe een filmpje best lekker. En daar gaat het toch om?

[Voor 44% gewijzigd door Nik op 20-12-2004 16:25]

• Phorze
Daar gaat het inderdaad om...
Vet!! :D
al ideen wat voor versterker?

• amd187

amd187

Ondertitel

deepspace schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:00:
[...]

Helaas wel ja.

@amd187: Je hebt wel alles geniaal in die kast gekregen zeg ;) Is die op maak gemaakt, of past het gewoon toevallig zo goed?
het meubel is door mezelf ontworpen, rondom die spullen die er nu instaan :)

Oke dan zie hier mijn bij elkaar gezochte spullen :P

http://img64.exs.cx/img64/5835/shoeing13bj.jpg

http://img64.exs.cx/img64/8224/shoeing20wx.jpg

http://img64.exs.cx/img64/874/shoeing31ug.jpg

ok en dan nu de specs.
TV: Panasonic TX-25PX10F 100Hz,
een Sony MHC-s7AV nu nog 5.0 aangesloten (ik denk na over een sub :P ),
een Pioneer 575a-s,
een PS2 en een verdwaalde Philips vr540 videorecorder B)
Oww jah en natuurlijk een Strong srt8000 sat reciever ;)

• Phorze
hey die dvd van jou kan die divx? en zo ja hoe duur heb jij m gekocht??
wil er ook eentje gaan kopen met divx.... ;)

Leuk gedaan dat bij elkaar "zoeken" behalve dan je xfiles, csi seizoenen :+ die heb je gewoon consequent gekocht, een paar flinke duiten moet dat gekost hebben... VET!!

Yup die kan divx aan nu IK nog :P
Heb hem bij de mediamarkt gehaald is te duur :( er was ook iemand in dit topic die em goedkoper had via internet scheelde iets van 30 eurie.

• blue eyes
Jag schreef op maandag 20 december 2004 @ 01:21:
[...]
Je snapt zijn punt helemaal niet. Tuurlijk is het belangrijk dat je alle levels en delay tijden goed hebt staan. Maar die veranderen niets aan het behoorlijk anders klinken van de verschillende luidsprekers ook al zijn het dezelfde.

Bovendien zitten de meeste mensen behoorlijk off axis (ook verticaal!) van hun surround speakers waardoor je echt een behoorlijk roll off krijgt in het hoog en een dip ergens in het midden. Zo schrijft Dolby het zelfs voor, met het idee dat je dan meer gereflecteerd geluid krijgt.

Als je je die zaken realiseert dan is nogal onzinnig om blijven te beweren dat je per se overal exact dezelfde speakers moet hebben, want hetzelfde klinken doet het zoiezo niet.
Zal wat extremen gaan noemen:
Dus jij hebt alleen dezelfde frontspeakers omdat ze toevallig per paar te staan?
Wel eens plastic speakers en houten speakers gehoord?

Beetje flauw dat snap ik. Echter je gaat helemaal voorbij aan het doel! Het doel is om ultiem muziek of een film te luisteren. Daaraan zijn voorwaarden gebonden, zoals het hebben van apparatuur, etc. Deze apparatuur moet worden afgesteld op een zo goed mogelijke manier. Hoe beter je apparatuur, hoe beter alles op elkaar is afgestemd hoe beter het geluid. Veel zaken kan je het jezelf moeilijk maken maar ook gemakkelijker. Speakers met verschillende klankkleur is moeilijker af te stellen met je equalizer voorstel, je zult meer moeten corrigereren.

Hoe je het wend of keert, verschillende speakers geven een klank verschil. Verschillende speakers en daarbij de omgeving meegenomen, geven een nog groter klankverschil!

Waarom jezelf moeilijk maken en verschillende speakers nemen? De basis probeer je toch zo gelijk mogelijk te maken?

• blue eyes
Nog wat.......

Ik zit met verbazing naar sommige reacties van mensen te kijken.

- Ik kan het niet betalen, dus ik download het maar
- Het is te duur, ik vind dat belachelijk dus downloaden!
- Et cetera!

Draaien we de wereld nu om? Ik bedoel, als je geen geld hebt kan je het domweg niet kopen! Je bent te hebberig. Dat is nu eenmaal onze maatschappij, de een heeft meer geld dan de andere met alle consequenties (zonder de discussie van rechtmatigheid rijkdom et cetera te willen voeren).

Het is geen verplichting om die CD te moeten hebben, je krijgt vanzelf meer geld als je gaat werken, et cetera. Dat komt allemaal vanzelf. Door wie wordt je gedwongen de CD te moeten hebben? Zonder te generaliseren, maar we zitten echt in een verkeerde maatschappij op deze manier. Waarom koop je die mooie versterker niet? Precies, je hebt het geld niet.....

Ik wil ook wel graag die Ferrari, maar ja, de auto is te duur en ik heb het geld niet. Weet je wat, laten we het maar gaan stelen. Niemand zegt er wat van, iedereen doet het. Niemand vind het erg................ NEE DUS! Dat blijft dromen en sparen. En anders niet. En dan is het sneu dat de buurman er wel een heeft.

Ik begrijp best dat het allemaal duur is, ook te duur naar mijn mening. Maar koop dan bijv. in USA, dat scheelt echt.

Als laatste: ik heb dus geen een kopie waar ik niet het origineel van heb zowel CD als DVD.

[Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 20-12-2004 18:01]

Phorze schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:13:
@proller

die versterker.. is dat een 5.1 of is het een kerstboom-cdwisselaar? >:)
ik kreeg al een vermoeden na het zien van de hogetonen-speakers die zitten nl standaard bij die setjes ;)
Pro-Logic (II) set zo te zien.

Mijn center is ook van zo'n setje (NOG WEL!!)...past niet echt bij m'n q5's :(

• Dark Master
Kun je mischien nog een close-up maken van je versterkertje enz....

Het ziet er wel leuk en aardig uit hoor ;) ....

• JT

JT

VETAK y0

Blue Eyes schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:00:
Nog wat.......

- Et cetera!

Draaien we de wereld nu om? Ik bedoel, als je geen geld hebt kan je het domweg niet kopen! Je bent te hebberig. Dat is nu eenmaal onze maatschappij, de een heeft meer geld dan de andere met alle consequenties (zonder de discussie van rechtmatigheid rijkdom et cetera te willen voeren).

Het is geen verplichting om die CD te moeten hebben, je krijgt vanzelf meer geld als je gaat werken, et cetera. Dat komt allemaal vanzelf. Door wie wordt je gedwongen de CD te moeten hebben? Zonder te generaliseren, maar we zitten echt in een verkeerde maatschappij op deze manier. Waarom koop je die mooie versterker niet? Precies, je hebt het geld niet.....
Jammer dan. Er is geen enkele andere manier voor ons om macht of invloed uit te oefenen op de producenten. Ik WEIGER om zoveel geld te betalen voor al die shit. Ik koop ook legaal hoor, alleen niet voor 20 euro voor een cd. Dan gaat de directeur van Sony/BMG enz maar rijden in een Bentley met een V8 ipv een V12 zodat de prijzen van cd's en DVD's tenminste redelijk te zijn. En het geld heb ik btw wel.

edit: gedelete..laat maar.

[Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 20-12-2004 18:29]

• Barry
Blue Eyes schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:00:
Nog wat.......

- Et cetera!

Ik wil ook wel graag die Ferrari, maar ja, de auto is te duur en ik heb het geld niet. Weet je wat, laten we het maar gaan stelen. Niemand zegt er wat van, iedereen doet het. Niemand vind het erg................ NEE DUS! Dat blijft dromen en sparen. En anders niet. En dan is het sneu dat de buurman er wel een heeft.

Ik begrijp best dat het allemaal duur is, ook te duur naar mijn mening. Maar koop dan bijv. in USA, dat scheelt echt.

Als laatste: ik heb dus geen een kopie waar ik niet het origineel van heb zowel CD als DVD.
Respect voor jouw mening, maar ik wil toch even iets kwijt ;)

Mijn ouders hebben het hele ''Compact Disc'' gebeuren zien komen. Toen de schijfjes net op de markt kwamen betaalde je dik 30 piek voor een cd'tje! Dit terwijl een ouderwetse plaat zo'n 10 guldens kosten. 30 gulden voor een schijfje met 20 nummers is gewoon way to duur! Klachten kwamen er ook écht wel. Nederland zei dat cd's goedkoper zouden worden wanneer de productie van de schijfjes ook goedkoper zou worden. Het is nu bijna 2005, en ik leg wel 30 euro neer voor zo'n stom schijfje. Het enige wat voor mij van bellang is is kwaliteit. Zou een gebrand exemplaar net zo klinken als een orgineel exemplaar; dan zou ik wel lekker downloaden hoor ;) . Ik kan me nu wel schuldig voelen omdat ik loop te jatten, maar in Nederland is het tegenwoordig toch zo'n beetje ieder mens voor zichzelf, dus boeien ;)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En gezien je Ferrari, daar zijn nog goedkopere alternatieven voor, je hebt dan wel niet het best van het beste, maar je hebt iig nog wat.
Helaas is het bij muziek zo dat je dus alleen maar cd's hebt en niets eronder (bv cd's zonder hoesjes of weetik veel wat)

En ajtten is sowieso niets nieuw,s volgens mij kopieerde vroeger met debandjes iedereen wel zooi, en toen hoorde je er lettelrijk NIETs over. Dat was toen net zo illegaal als mp3 etc nu, alleen dat stond op een bandje.

Wat ik gewoon niet snap is dat ze die cd's duur maken, artiesten maken muziek en dat willen ze laten horen, ze willenb het ook gebruken zodat je naar concerten gaat. Als niemand meer cd's zou kopiereren worden die concerten sowieso niets omdat niemand aan de muziek kan komen.,

Nee. ik vind het echt onzin dat kopieeren slecht voor de artiest etc is. Later als ik geld heb en een volle baan heb vervang ik al die kopies nog weleens, maar nu als student is dit de beste oplossing. En ik steun toch nog de artiest omda ik weleens naar een concert ga of merchandising koop.

maargoed, nu weer ontopic, want deze discussie is al heeeeeeeeel vaak hier langsgekomen :)

One World Concepts

• blue eyes
Alhoewel ik best kan snappen dat jullie dat soort argumenten aandragen, het blijft diefstal.

Of je nu een case hebt of niet. We hebben ons zelf deze maatschappij opgelegd. Vraag en aanbod, al dan niet kunstmatig hoog gehouden.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:08
Blue Eyes schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:40:
Alhoewel ik best kan snappen dat jullie dat soort argumenten aandragen, het blijft diefstal.

Of je nu een case hebt of niet. We hebben ons zelf deze maatschappij opgelegd. Vraag en aanbod, al dan niet kunstmatig hoog gehouden.
ik mag legaal een cd kopieeren volgens de wet en ook legaal een mp3 downloaden, enkel niet uploaden, dus het is geen diefstal :)

Last.fm
Films!

• JT

JT

VETAK y0

Oh ja, nog een reden om geen 20 euro voor een cd met 12 nummers neer te leggen: de opname kwaliteit van vandaag de dag :/
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee