Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT//homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Nummer 13 alweer, lekker doorposten zo ! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 01-12-2004 19:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
So... nieuw deeltje, hier verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 14:43
iGadget schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:01:
Zooo... Paar weekjes verder... tijd voor wat nieuwe pics :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog geen nieuwe beamer... Ook nog geen nieuwe sub (geld is problematisch momenteel ;( ). Desondanks ben ik (nog) best tevreden over de setup, zeker nu ik eindelijk licht dichte gordijnen heb en dus ook overdag kan kijken :*)

Nu alleen de boel nog stil krijgen en de plaat onder m'n bioscoopstoelen mooi afwerken. Langzaam maar zeker komt het eind in zicht ;)
waarom heb jij eigenlijk bioscoop stoelen, zit een goede bank niet veel lekkerder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00

BHQ

Laat ik het jullie maar niet aandoen om m'n huidige Sony setje te showen :P.

Ik zit nog te twijfelen; Of twee Magnat Motion 110 speakers met een subje, of twee Magnat Motion 220 met / zonder sub (Hangt er vanaf hoe diep ze komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
hilbren schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:21:
[...]

waarom heb jij eigenlijk bioscoop stoelen, zit een goede bank niet veel lekkerder??
Dit geeft natuurlijk veel meer een bioscoop effect 8)7
Denk eerlijk gezegd dat het meer voor de looks is dan voor het lekker zitten, maar goede bioscoopstoelen zitten ook bepaald niet slecht :)
Yapser schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:31:
Why not? Afwisseling is ook leuk hoor :P
Ik zit nog te twijfelen; Of twee Magnat Motion 110 speakers met een subje, of twee Magnat Motion 220 met / zonder sub (Hangt er vanaf hoe diep ze komen.)
www.bestekeus.nl , de enige webwinkel die ik zo kan vinden die ze allebei verkoopt (220 en 110) verkoopt ze beide voor €69, dus voor de prijs zou ik het niet laten om de 220's te nemen ipv de 110's.

Heb je ze al eens in een winkel beluisterd trouwens? Als je puur naar de specs van de 220 kijkt zou je denken dat je niet echt behoefte meer hebt aan een sub, ze zouden namelijk vanaf 34Hz moeten kunnnen weergeven... al heb ik bij deze opgegeveb waarde toch even mijn twijfels...

Wat voor sub zou er trouwens bijkomen als je voor een sub gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 20-11-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:40:
Wat voor sub zou er trouwens bijkomen als je voor een sub gaat?
Dat is nog een twijfelbak. In ieder geval GEEN grote, gewoon een lief klein dingetje dat ook niet al te duur is. Ik heb helaas enkel een passieve sub-aansluiting op m'n receiver, dus versterkt. Ik heb al verhalen in de rondte gehoord dat je ook je 'tape-out' kunt gebruiken. Is dat waar?

Over die Magnats: als Correct nou eens de prijzen op de site weer 's updated, want die Motion 110's zijn rond de €50 per stuk als ik me niet vergis. De richtprijs van die 220's klopt redelijk.

Ah well, ik zal wel wat foto's schieten van m'n huidige setje, even batterijen zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Yapser schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:55:
[...]

Dat is nog een twijfelbak. In ieder geval GEEN grote, gewoon een lief klein dingetje dat ook niet al te duur is.
"Lief klein dingetje"... ik moet direct aan mijn moeder denken :P
Ik heb helaas enkel een passieve sub-aansluiting op m'n receiver, dus versterkt. Ik heb al verhalen in de rondte gehoord dat je ook je 'tape-out' kunt gebruiken. Is dat waar?
Uh, die kun je in principe gebruiken ja, maar dan heb je dus geen crossover functies op je receiver meer...
Over die Magnats: als Correct nou eens de prijzen op de site weer 's updated, want die Motion 110's zijn rond de €50 per stuk als ik me niet vergis. De richtprijs van die 220's klopt redelijk.
Ja... dat vind ik idd een van de minder leuke grappen van correct, even alle prijzen eraf halen :( Je kunt ze overigens wel gewoon bellen voor een prijs als je zou willen.
Ah well, ik zal wel wat foto's schieten van m'n huidige setje, even batterijen zoeken...
Owkee... brengt weer leven in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Versterker (5.1, Pro-logic helaas :(.), DVD speler voor cd's en muziek-dvd'tjes. Ook issie natuurlijk aangesloten op m'n 37 cm (Lach niet :X) tv'tje. Daaronder de famous tuner die altijd Arrow Classic Rock voor me draait :)

Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/9648/100_2556.th.jpg

Dan de twee boxen: (Let niet op de rommel :X.)
Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/1743/100_2554.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/8760/100_2555.th.jpg

En dan nog ff pimpen met m'n setje op m'n PC, de Logitech Z-5300's :)
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/1042/100_2557.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/5637/100_2558.th.jpg

En naja, over m'n stereo zou ik weinig moeten klagen. Ik ben een 14-jarige derde klasser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Yapser schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:15:
Versterker (5.1, Pro-logic helaas :(.), DVD speler voor cd's en muziek-dvd'tjes. Ook issie natuurlijk aangesloten op m'n 37 cm (Lach niet :X) tv'tje. Daaronder de famous tuner die altijd Arrow Classic Rock voor me draait :)

[afbeelding]

Dan de twee boxen: (Let niet op de rommel :X.)
[afbeelding]
[afbeelding]

En dan nog ff pimpen met m'n setje op m'n PC, de Logitech Z-5300's :)
[afbeelding]
[afbeelding]

En naja, over m'n stereo zou ik weinig moeten klagen. Ik ben een 14-jarige derde klasser ;)
Ziet er toch wel netjes uit hoor, beter dan mijn setje toen ik nog een 14-jarige derde klasser was (ook maar 2 jaar geleden :P).

Waarom wil je je speakers trouwens vervangen? Die sony-speakers zijn niet echt super speakers, maar die magnat's zijn ook niet echt fantastisch? Is het verschil tussen deze 2 zo groot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:19:
Waarom wil je je speakers trouwens vervangen? Die sony-speakers zijn niet echt super speakers, maar die magnat's zijn ook niet echt fantastisch? Is het verschil tussen deze 2 zo groot dan?
Die sony's hebben de neiging behoorlijk snel te gaan dreunen, zelfs al staat het setje zacht. In zo'n kleine kamer als ik heb (6 bij 4 als ik me niet vergis) is dat behoorlijk irritant. Buiten het feit dat er 3 speakertjes inzitten, waarvan de tweeter niet eens een dome is (Alsof je dat verwacht voor 6 jaar oude speakers :p.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 09:23

Fido

since 2001

Tijd om mijn setje te showen:
Afbeeldingslocatie: http://www.saturnus.nl/~fridi/M4100011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.saturnus.nl/~fridi/M4100015.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.saturnus.nl/~fridi/M4100068.JPG

Set bestaande uit:

A/V Receiver: Onkyo TX-SR600E
DVD Speler: Onkyo DV-SP501
Front L+R: Mordaunt-Short Avant 908
Center: Mordaunt-Short Avant 905C
Surround: Mordaunt-Short Avant 903S
Sub: REL Quake
TV: Sony Trinitron nogwat..
VHS: JVC nogwat.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 15:37

iGadget

Arnie FTW!

XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:40:
[...]

Dit geeft natuurlijk veel meer een bioscoop effect 8)7
Denk eerlijk gezegd dat het meer voor de looks is dan voor het lekker zitten, maar goede bioscoopstoelen zitten ook bepaald niet slecht :)
Inderdaad... En deze bioscoopstoelen zitten ook nog eens erg goed (beter dan m'n bank), dus prima toch :)

Voor degenen die m'n foto's gemist hebben:
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

[ Voor 14% gewijzigd door iGadget op 20-11-2004 12:33 ]

Nuff' said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Hoe bevalt die quake jou? Voegt dat wel genoeg toe aan die zuilen? Ik heb namelijk ook onder andere deze sub hier thuis gehad en vond het geluid veel te 'klein'; hij voegde niet genoeg toe aan mijn Q5's. Uiteindelijk na veel modellen van uiteenlopende merken geprobeerd te hebben voor een veel groter model gegaan; de Strata III.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Had het zelfde als jou...
ik heb die quake maar vervangen door een Stadium II.
Brengt een hoop meer ruimte in muziek spectrum op laag gebiedt. Hij vult mooi aan om me Audiolabs donia's (8ohm 400watt :S) op Denon.

heeft iemand anders maybe wat pic van zijn rel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:21:
heeft iemand anders maybe wat pic van zijn rel ???
euh jawel, wat wil je daarmee dan? nou ja, dit is de mijne;

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IS03R61B61HH/p.jpeg

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

ACID-dude schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 02:49:
Hier een foto van mijn huidige wannabee-HT setup.
In het midden m'n veels te grote & zware TV (kreng is niet te tillen). Links een zelfbouw versterken, ongeveer 2x 40W. Middenonder een el-cheapo dvdspelert en een Marantz CD-36. Rechts de satelliettuner. Dit alles geflankeerd door een duo B&W DM570.

Afbeeldingslocatie: http://www.cbsys.nl/DSC000332.JPG

Voor de mensen die de sub missen, die staat even hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.cbsys.nl/DSC000412.JPG

En, nee, het is niet prettig GoT'ten als dat ding staat te stampen ;)

Dit is alweer een tijdje terug, binnen kort een foto van m'n nieuwe set. (bestaande uit oa. HK en Mission's.)
spawnkamikaze schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 08:16:
wat voor sub is dat joh ? lijk best groot :P!

doe je die weg ?
Tsja, wat is het voor sub. Gewoon zelfbouw eigenlijk. Mijn eerste projectje, dus er schort érg veel aan de afwerking. Desondanks ben ik best tevreden over het geluid, bij 40 Hz op een flink volume trilt alles en wordt je stem lekker gemoduleerd :)
Er zit een 10"woofer in, dus je kunt een beetje inschatten hoe groot hij is.

Hij staat nu onder mijn bureau ter aanvulling van twee Mission 760i's:

Afbeeldingslocatie: http://www.cbsys.nl/mss61.JPG

En nee, hij is niet te koop ;)

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
Yapser schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:31:

Ik heb ze allebei destijds bij Correct gehoord, maar persoonlijk vond ik het niet mooi. Het zijn hele "boemerige" speakers. Die speakers moet je echt horen voor je ze koopt, ik was al na 10 tellen overtuigd dat dit het toch niet was. Heb je niet veel te besteden dan is het zoiezo de moeite om even in de budget-kelder van Correct te gaan kijken en luisteren.
Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat die Magnats minder dreunen dan die Sony speakers. Ghehe, toen ik in de derde zat moest ik me behelpen met een Phillips Minisetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sjoewe schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:20:
[...]

Ik heb ze allebei destijds bij Correct gehoord, maar persoonlijk vond ik het niet mooi. Het zijn hele "boemerige" speakers. Die speakers moet je echt horen voor je ze koopt, ik was al na 10 tellen overtuigd dat dit het toch niet was. Heb je niet veel te besteden dan is het zoiezo de moeite om even in de budget-kelder van Correct te gaan kijken en luisteren.
Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat die Magnats minder dreunen dan die Sony speakers. Ghehe, toen ik in de derde zat moest ik me behelpen met een Phillips Minisetje ;)
Ik heb bij correct eigenlijk niet naar magnat-speakers geluisterd, ze waren in mijn voorselectie al afgevallen, maargoed smaak is natuurlijk verschillend. Dat "boemerige" krijg je ook niet weg met spikes / amdere demping?

Bij de correct-vestiging aan de ceintuurbaan hebben ze ook van die grote Magnat speakers staan, volgens mij zijn het deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/zoom990.jpg
Die klinken ook "boemerig", maar wel mooie boem :P ;)

(Deze stonden ooit gewoon midden in het gebouw opgesteld, niet bij de speaker-afdeling ofzo)

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 20-11-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:27:
Ik heb bij correct eigenlijk niet naar magnat-speakers geluisterd, ze waren in mijn voorselectie al afgevallen, maargoed smaak is natuurlijk verschillend. Dat "boemerige" krijg je ook niet weg met spikes / amdere demping?

Bij de correct-vestiging aan de ceintuurbaan hebben ze ook van die grote Magnat speakers staan, volgens mij zijn het deze:

[afbeelding]
Die klinken ook "boemerig", maar wel mooie boem :P ;)

(Deze stonden ooit gewoon midden in het gebouw opgesteld, niet bij de speaker-afdeling ofzo)
Ghehe, zou ik nu weer kopen dan vielen ze bij voorbaat ook al af.
Destijds leek me vooral de prijs enorm aantrekkelijk.

Mijn speurtocht naar audio:
[rml][ Advies] Aankoop versterker/zuilspeakers[/rml]

Mja, ik het lag niet aan spikes ofzo, maar hoe zeg je dat, het was een heel agressief bassgeluid, absoluut niet wat ik mooi vind. Voor 60 euro ga je natuurlijk niet het schip in, maar echte (geluids) kwaliteit is het ook niet.
Voor speakers tot 100 euro vind ik nog altijd Eltax Monitors of JBL! ATX-30's een goede keuze.
Die Mega Magnats staan trouwens nu op de CD-afdeling als ik me niet vergis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Nou eindelijk heb ik een mooi fotootje van die DCM's waar ik het er al een tijdje over heb;
Afbeeldingslocatie: http://img68.exs.cx/img68/9094/Imgl_0009.th.jpg
Ze zijn ongeveer een meter hoog :9
Ben druk aan het onderhandelen om die dingen te bemachtigen.

En nog 1tje van de bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://img68.exs.cx/img68/229/Imgo_0001.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Dit is m dan, Mijn DIY Subwoofer

Echt een zwaar relaxte aanvulling op mn homecinema

Afbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/7278/Afbeelding12.jpgAfbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/3310/Afbeelding13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/5140/Afbeelding14.jpgAfbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/7799/Afbeelding15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/1311/Afbeelding19.jpgAfbeeldingslocatie: http://img119.exs.cx/img119/534/Afbeelding20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/111.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/222.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/333.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/444.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/555.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/666.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/777.JPG
Afbeeldingslocatie: http://s02.imagehost.org/0791/888.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Wat is dat voor merk :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Dan mag ik ook nog een keertje:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/ht007.jpg

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ziet er mooi uit :) Alleen, "Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13", zou je er nog wat specs bij kunnen zetten? Vind ik persoonlijk wel interessant, en ik heb nou ook niet zóveel kennis van audio dat ik alles zo herken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:42:
[...]

Ziet er mooi uit :) Alleen, "Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13", zou je er nog wat specs bij kunnen zetten? Vind ik persoonlijk wel interessant, en ik heb nou ook niet zóveel kennis van audio dat ik alles zo herken ;)
Ik ben de schuld van deze 13 topics :P

Home-theatre af ! incl. foto's

en dan de allereerste post ;)

[ Voor 15% gewijzigd door tbusquet op 20-11-2004 16:51 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido
  • Laatst online: 19-04 09:23

Fido

since 2001

Gemineye schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:06:
[...]

Hoe bevalt die quake jou? Voegt dat wel genoeg toe aan die zuilen? Ik heb namelijk ook onder andere deze sub hier thuis gehad en vond het geluid veel te 'klein'; hij voegde niet genoeg toe aan mijn Q5's. Uiteindelijk na veel modellen van uiteenlopende merken geprobeerd te hebben voor een veel groter model gegaan; de Strata III.
De quake bevalt mij goed. De zuiltjes die ik voorheen had konden me niet laag genoeg. M'n huidige zuiltjes gaan tot 35 Hz maar toch is de sub een welkome toevoeging. Een goede plaatsing is natuurlijk van groot belang.

[ Voor 3% gewijzigd door Fido op 20-11-2004 16:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
tbusquet schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:51:
[...]

Ik ben de schuld van deze 13 topics :P

Home-theatre af ! incl. foto's

en dan de allereerste post ;)
Mja, neemt niet weg dat je de specs er bij had kunnen zetten. :P Magoed, in jouw topic staan ze ook allemaal :)

Die B&W speakers blijven ook mooi trouwens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:00:
[...]

Mja, neemt niet weg dat je de specs er bij had kunnen zetten. :P Magoed, in jouw topic staan ze ook allemaal :)

Die B&W speakers blijven ook mooi trouwens... :)
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000

shorty

tralalalala!

Nu ik laatst een nieuwe receiver heb gekocht plaats ik hier ook maar een keer een bericht met m'n hele set tot nu toe :)

Ik ben net begonnen met HT dus zoveel is het nog niet, zijn een aantal dingen aan vervanging toe.

Als eerste begin ik maar met een overzicht foto, beetje onduidelijk maar het is nogal schemerig en was vergeten de flitser aan te zetten ;) Straks meer over de onderdelen.
http://www.zwolluh.nl/ht/01_overzicht.JPG

Hieronder m'n linker front speaker. Het is een Sony box met 50watt rms maar klinken nog heel lekker. Komt een mooi warm geluid uit. Zijn wel aan vervanging toe btw :)
http://www.zwolluh.nl/ht/02_front_links.JPG

Hieronder de rechter front speaker, hetzelfde als hierboven maar nu met m'n 24S3 collectie erop en m'n (half lege) cdrek ernaast ;)
http://www.zwolluh.nl/ht/03_front_rechts.JPG

Foto van m'n Yamaha subwoofer. Deze is net nieuw dus kan er nog niet echt een oordeel over geven maar hij klinkt heeeel lekker :)
http://www.zwolluh.nl/ht/04_sub.JPG

Overzichtje van m'n Yamaha RX-V550RDS receiver en m'n Samsung dvd spelertje (komt een Yamaha dvd speler voor in de plaats, weet nog niet precies welk type) en m'n JBL front speaker (100watt).
http://www.zwolluh.nl/ht/05_receiver_dvd_center.JPG

Nog een overzichtje:
http://www.zwolluh.nl/ht/06_receiver_dvd_center.JPG

De XBOX welke ik gebruik voor af en toe een game en verder om divx/xvid en al die zooi af te spelen. Is nu nog analoog verbonden met receiver maar heb een optical kabel besteld dus binnenkort komt daar ook mooi 5.1 geluid uit :)
http://www.zwolluh.nl/ht/07_xbox.JPG

Nu nog een overzicht foto maar dan met m'n TV erbij:
http://www.zwolluh.nl/ht/08_overzicht.JPG

Een totaalshot nu met XBMC draaiend:
http://www.zwolluh.nl/ht/09_overzicht.JPG

Een van de twee JBL rearspaekers:
http://www.zwolluh.nl/ht/10_rear.JPG

Een fototje van de bank waar ik zit als ik dvd kijk of muziek luister met de twee rear speakers erachter:
http://www.zwolluh.nl/ht/11_bank_met_rear.JPG

Overzichtje van de remotes die ik gebruik. Moet er toch is eentje kopen die alles kan aansturen ;)
http://www.zwolluh.nl/ht/12_remotes.JPG

En nog ff m'n PCtjes die ook m'n receiver aansturen via een analoge kabel (binnnkort ook optical):
http://www.zwolluh.nl/ht/13_pctjes.JPG

Nouja dit was het zo'n beetje. Ik ben zelf erg tevreden over het geluid, vooral na de toevoeging van m'n subwoofer. Klinkt meteen een stuk voller.

Het eerste wat ik nu ga upgraden is de DVD speler. De Samsung word vervangen door een Yamaha waarvan ik het type nog moet uitzoeken. Vervolgens zijn de fronts aan de beurt waar ik nog moet kiezen tussen B&W, Yamaha en Kef. Wil dit meteen goed doen namelijk.

Ik was dan van plan de Sony's naar achter te zetten ter vervanging van m'n JBL satteliet speakers. Maar hier moet ik nog even mee testen of dit mooi gaat klinken.

Graag hoor ik nog op of aanmerkingen over hoe het beter kan en wat jullie er van vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 21-11-2004 01:26 . Reden: links van de plaatjes gemaakt, 8MB is echt teveel, zie de startpost over resizen etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mooie en ruime opstelling, ik wil ook zoveel ruimte :( :P
Het eerste wat ik nu ga upgraden is de DVD speler. De Samsung word vervangen door een Yamaha waarvan ik het type nog moet uitzoeken. Vervolgens zijn de fronts aan de beurt waar ik nog moet kiezen tussen B&W, Yamaha en Kef. Wil dit meteen goed doen namelijk.
Je wilt alleen kiezen tussen B&W, Yamah en Kef? Er zijn nog wel meer leuke merken hoor, denk ook eens aan Mission, Dynaudio, Monitor Audio, Infinity, en ga zo maar verder.
Al deze merken zijn in hifi-land geloof ik bekender dan Yamaha? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit Yamaha speakers irl gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118966

Ik vind hem heel mooi gelukt. Ik loop ook al een tijdje met het idee een sub te gaan bouwen. Heb jij er een bouwplan voor?... en wat koste dit totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:22:
[...]

Mooie en ruime opstelling, ik wil ook zoveel ruimte :( :P

[...]

Je wilt alleen kiezen tussen B&W, Yamah en Kef? Er zijn nog wel meer leuke merken hoor, denk ook eens aan Mission, Dynaudio, Monitor Audio, Infinity, en ga zo maar verder.
Al deze merken zijn in hifi-land geloof ik bekender dan Yamaha? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit Yamaha speakers irl gezien :P
Tnx, net verhuisd en past allemaal prima hier :)

Mja die 3 merken heb ik gehoord in de winkel op mijn receiver vandaar :) Maar ik sta natuurlijk altijd open voor andere merken, moeten dus sowieso nog een aantal luistermiddagen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

Graveheart

Say what?

Shorty,

De receiver op je Xbox, ziet er bij mij toch iets anders uit.
Evenals de afstandsbediening.

Heb je de NTSC versie ofzo?
Of is het third party spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Mr.Graveheart schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:14:
Shorty,

De receiver op je Xbox, ziet er bij mij toch iets anders uit.
Evenals de afstandsbediening.

Heb je de NTSC versie ofzo?
Of is het third party spul?
Hmm nee, gewoon origineel bij de mediamarkt gekocht. Maar er zijn volgens mij twee verschillende soorten misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

klopt. dit is idd een 3rd party verdie. ook prima ding btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Anoniem: 118966 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:24:
[...]

Ik vind hem heel mooi gelukt. Ik loop ook al een tijdje met het idee een sub te gaan bouwen. Heb jij er een bouwplan voor?... en wat koste dit totaal?
Ben begonnen met wat oud hout wat nog weg aan het rotten was in mn schuur
1 x 4 cm dikke plank, en de rest 2 cm dik ongeveer

toen hij in elkaar was gezet mee naar mn werk genomen in onze spuiterij een dag bezig geweest met plamuren, de baas was er niet dus er zijn 2 blikken plamuur (2 x 20€) + paar liter duurste grondverf die er was +/- 20 €

dus eerst helemaal geplamuurd en 3 x gespoten met grond verf laatste x geschuurd met fuijnste schuur wat er bestaat

toen sub amp bestelt 139 € woofer had ik al was toen 125 guldens met kist

Denk dat het ongeveer 200€ zonder een vrije dag en zonder kosten van spuiten/bewerken

ow en kistje in elkaar timmeren nam +/- 6uur in beslag

hoop dat het een beetje duidelijk overkomt
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100860

shorty schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:09:
Nu ik laatst een nieuwe receiver heb gekocht plaats ik hier ook maar een keer een bericht met m'n hele set tot nu toe :) ...
wow, ziet er zeer netjes uit man. Ik wou dat ik zoveel ruimte had :9

Ik blijf het mooie receivers vinden om te zien, die Yamaha's, lekker simpel, maar het
heeft gewoon iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:51:
Nou eindelijk heb ik een mooi fotootje van die DCM's waar ik het er al een tijdje over heb;
[afbeelding]
Ze zijn ongeveer een meter hoog :9
Ben druk aan het onderhandelen om die dingen te bemachtigen.

En nog 1tje van de bovenkant
[afbeelding]
Mooie speakers man! Zijn ze nou van jou of niet? :P Hoeveel moet zoiets kosten eigenlijk? Heb je ook foto's zónder front? :9~

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:57:
[...]

Mooie speakers man! Zijn ze nou van jou of niet? :P Hoeveel moet zoiets kosten eigenlijk? Heb je ook foto's zónder front? :9~
Ik mocht ze voor 200euro hebben.. iemand anders vroeg er 300euro voor :)
Binnenkort haal ik ze op, maar foto's zonder front zal niet gaan aangezien het stof helemaal om de box heen zit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Yamaha speakers = niet doen ;)
Ik zou zelfs meer zeggen, japanse speakers = niet doen :P
Verder zijn er inderdaad wel meer merken dan B&W en Kef, maar als je tussen deze 2 kiest zit je wel safe. Met te gaan luisteren kom je er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Merk zegt helemaal niks. Voor 200 euro per speaker mag je inprincipe wel kwaliteit verwachten. Ik heb ook B&W speakers gehoord die voor geen meter deugden en Kef's die er vrolijk uitgespeeld werden door speakers die bijna 1/3 goedkoper waren.
Zoals ik heb ervaren is ergens gaan luisteren zonder vooringenomenheid toch het beste. Laat je niet leiden door prijs of merk. Uiteindelijk zijn speakers om muziek weer te geven en als jij vind dat Yamaha speakers dat voor jou het beste doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet het geval kan zijn.

Wat speakers betreft kan je je niet genoeg orienteren (en vooral luisteren), hell ik ben het halve land doorgereist om de speakers te kunnen horen die ik wilde horen :)
Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Anoniem: 111211 schreef op zondag 21 november 2004 @ 09:56:
[...]

Ik mocht ze voor 200euro hebben.. iemand anders vroeg er 300euro voor :)
Binnenkort haal ik ze op, maar foto's zonder front zal niet gaan aangezien het stof helemaal om de box heen zit :>
Dan adviseer ik je wel om die dingen even open te schroeven om te kijken of de speakers nog wel intact zijn. Je zou toch raar staan kijken wanneer de kruimels van de surrounds door de kamer vliegen :P.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry_Loef schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:15:
[...]

Dan adviseer ik je wel om die dingen even open te schroeven om te kijken of de speakers nog wel intact zijn. Je zou toch raar staan kijken wanneer de kruimels van de surrounds door de kamer vliegen :P.
Ze zijn ongeveer 3jaar oud, dus ik denk dat die kans erg klein is ;)

De mid speakers hebben surrounds van rubber, dus die zijn zeker nog goed.
Mijn vader heeft dezelfde speakers, alleen één model groter (typenr. tfV8.0), dwz 8inch woofers met foam surrounds.
In die waar ik achteraan zit (typenr. tfV6.0) zitten 6inch woofers, dus het is nog maar de vraag of ze ook foam hebben.. je kan het iig zo voelen (ze zitten direct achter het stof) :)

edit:

Hier nog twee foto's van de mijn huidige sony zuilen;
Afbeeldingslocatie: http://img110.exs.cx/img110/4486/sonyzuilschuin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.exs.cx/img110/5758/sonyzuilrecht.jpg

Nou niet echt audiofiel nee, maar gaan wel heel erg hard >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 21-11-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

zuilen noemt ie dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zuilen ? Dat zijn uit de kluiten gewassen boekenplankspeakers :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:26
Anoniem: 111211 schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:26:
[...]

Ze zijn ongeveer 3jaar oud, dus ik denk dat die kans erg klein is ;)

De mid speakers hebben surrounds van rubber, dus die zijn zeker nog goed.
Mijn vader heeft dezelfde speakers, alleen één model groter (typenr. tfV8.0), dwz 8inch woofers met foam surrounds.
In die waar ik achteraan zit (typenr. tfV6.0) zitten 6inch woofers, dus het is nog maar de vraag of ze ook foam hebben.. je kan het iig zo voelen (ze zitten direct achter het stof) :)

edit:

Hier nog twee foto's van de mijn huidige sony zuilen;
[afbeelding]

[afbeelding]

Nou niet echt audiofiel nee, maar gaan wel heel erg hard >:)
Die speakers zijn best wel grappig mijn oom heeft ze ook en ze gaan inderdaad erg hard :P .

Maar ze klinken ook niet verkeerd moet ik zeggen :)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Sjoewe schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:09:
Merk zegt helemaal niks. Voor 200 euro per speaker mag je inprincipe wel kwaliteit verwachten. Ik heb ook B&W speakers gehoord die voor geen meter deugden en Kef's die er vrolijk uitgespeeld werden door speakers die bijna 1/3 goedkoper waren.
Zoals ik heb ervaren is ergens gaan luisteren zonder vooringenomenheid toch het beste. Laat je niet leiden door prijs of merk. Uiteindelijk zijn speakers om muziek weer te geven en als jij vind dat Yamaha speakers dat voor jou het beste doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet het geval kan zijn.

Wat speakers betreft kan je je niet genoeg orienteren (en vooral luisteren), hell ik ben het halve land doorgereist om de speakers te kunnen horen die ik wilde horen :)
Zoveel mensen zoveel wensen.
1/3e goedkoper is 3x zo duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
zoals het er naar uitziet krijg ik nu deze:

maar goed ik krijg nu oa (ALS HET GOED IS HE :P)
2 Magnat Motion 88:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/102447.jpg

Magnat Motion 120A sub:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/luidspeakers/2/102447.jpg

Magnat Motion Centre 1 (beuken):
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product/B0D033EDC66EAF32C1256D0F0033DDFA.jpg

en ook surrounds uit de Motion serie waar ik nog ff geen pics van heb :( weet namelijk niet welke het zijn -_-

maar meeste wat ik heb gezien uit Motion reeks zie goed uit :D

dus alles in beuken behalve sub die is zwart :)

Zodra ik alles heb ga ik foto's maken en een pagina met de opbouwing van de HT.. en dan post ik later een link hier :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:29:
Zuilen ? Dat zijn uit de kluiten gewassen boekenplankspeakers :P
OK OK :| sorry hoor :z
Dark Master schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:30:
[...]

Die speakers zijn best wel grappig mijn oom heeft ze ook en ze gaan inderdaad erg hard :P .

Maar ze klinken ook niet verkeerd moet ik zeggen :)
Nee, maar ze klinken niet goed genoeg :P
Ik hou ze drbij voor feestjes enzo, echt alles gaat trillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Anoniem: 111211 schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:12:
[...]

[...]

OK OK :| sorry hoor :z

[...]

Nee, maar ze klinken niet goed genoeg :P
Ik hou ze drbij voor feestjes enzo, echt alles gaat trillen...
Jammer dat je die dingen zo weinig tegenkomt 2de hands....

Lijken mij inderdaad wel hele leuke speakers voor feestjes :Y)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
kijken even op marktplaats.. of ze zijn net weg.. maar ze stonden er ieder geval (echt waar :D!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Dankjewel k ben nu aan het mailen met die man/vrouw.

tis ook nog in mijn woonplaats ook :P .

Nu nog even een keer kijken voor een leuk feest verterkertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Master schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:26:
Dankjewel k ben nu aan het mailen met die man/vrouw.

tis ook nog in mijn woonplaats ook :P .

Nu nog even een keer kijken voor een leuk feest verterkertje :)
zozo, dat doe je snel :)

Bij mij hangen ze tijdens feesten aan deze amp.

Bij de weg, dit heeft allemaal heel veel met ht te maken, he? O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 21-11-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tbusqet zie ik het goed dat je nog steeds die Sanyo Z1 hebt? Zo ja, bevalt ie je nog steeds (ook wetende dat er natuurlijk ook betere projectoren zijn die ook goedkoper worden)? Heb niet zo'n groot budget maar wel veel goede dingen over gelezen en hij zit nu rond de 1000 euro. Dan wordt het namelijk wel een interessante optie.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129400

Ja ik zal die van mij ook even toevoegen

http://members.home.nl/dirkenjanneke/photos/photo1.html
http://members.home.nl/dirkenjanneke/photos/photo2.html
http://members.home.nl/dirkenjanneke/photos/photo3.html

Dit is trouwens mijn hobby kamertje

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 129400 op 21-11-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/administrator/GoT/meubel.JPG

Ik zou dit kunnen gebruiken als HiFi meubel, tis een Technics, met een leete glazen deur en er is een hoofdtelefoon aansluiting vooraan op de kast :)
Er is ook een lade in het meubel om verloopstukjes ed op te bergen :)
Ik twijfel nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

zal nog even wat fotootjes plaatsen van mijn nieuwe aanwinsten :)

vd Hul Interlink "The Bay C5"

QED AV41 Sqart

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/QED.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/QED1.JPG

geluidskwaliteit bij muziek luisteren is erg vooruit gegaan!

De beeldkwaliteit ten opzichte van mijn Monstercable is echt verbluffend goed! Ik stond echt versteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Woei, ik ben zojuist de trotste eigenaar geworden van een Parasound HCA-1000 THX stereo eindversterker :D

specs:

2x 125 W RMS @ 8 Ohm
2x 200 W RMS @ 4 Ohm

400 W @ 8 Ohm mono

45 A peak current per kanaal

Slew Rate: > 130 V/usec
Freq Response: 5-100 Khz -3 dB
THX: < 0,03 % @ full power, < 0.01 % nominaal
IM Dist: <0.03%
S/N Ratio: 110 dB
Demping: > 800 @ 20 Hz

750 VA trafo, 28.500 uF aan elko's, Class A input stage, protection e.d...blabalbal

Kortkom, ik ben zeer happy :) Het is misschien een beetje overkill voor mijn fronts, maar voor het geld is het echt prima (en ik zeg lekker niet wat ik ervoor betaald heb :P )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Woei, ik ben onder de indruk van Dolby Headphone.
Je moet het zeker ook eens proberen, je moet wel een hoofdtelefoon gebruiken.

Bezoek deze url: http://www.dolby.com/consumer/technology/headphone.html
Dan rechts klikken voor de demo, en dan de flash demo van de headphone :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

jij zou toch een 6 kanaals versterker kopen van parasound, of was dat JT?
deepspace schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:38:
Woei, ik ben zojuist de trotste eigenaar geworden van een Parasound HCA-1000 THX stereo eindversterker :D

specs:

2x 125 W RMS @ 8 Ohm
2x 200 W RMS @ 4 Ohm

400 W @ 8 Ohm mono

45 A peak current per kanaal

Slew Rate: > 130 V/usec
Freq Response: 5-100 Khz -3 dB
THX: < 0,03 % @ full power, < 0.01 % nominaal
IM Dist: <0.03%
S/N Ratio: 110 dB
Demping: > 800 @ 20 Hz

750 VA trafo, 28.500 uF aan elko's, Class A input stage, protection e.d...blabalbal

Kortkom, ik ben zeer happy :) Het is misschien een beetje overkill voor mijn fronts, maar voor het geld is het echt prima (en ik zeg lekker niet wat ik ervoor betaald heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 114270 schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:21:
jij zou toch een 6 kanaals versterker kopen van parasound, of was dat JT?
Dat al de 2e die ons door elkaar haalt... Dat was idd JT. Ik heb het grotere stereo broertje dus nu kunnen bemachtigen. Ben erg benieuwd, zal wel enkele weken duuren voordat ie hier is...

Nu moet ik alleen ong wat mooie interlinks maken om de amp aan te sluiten aan de pre-amps. Gode microfoonkabel en wat cinche aanlsuitingen zullen prima voldoen :)

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 21-11-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daklem schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:27:
zal nog even wat fotootjes plaatsen van mijn nieuwe aanwinsten :)

vd Hul Interlink "The Bay C5"

QED AV41 Sqart

[afbeelding]

[afbeelding]

geluidskwaliteit bij muziek luisteren is erg vooruit gegaan!

De beeldkwaliteit ten opzichte van mijn Monstercable is echt verbluffend goed! Ik stond echt versteld.
Ik zit er ook nog steedas aan te denken om zo'n ding te kopen, wat heb jij der nou voor betaald?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er echt top uit, maar wat heb je nu met de BR poort gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Zo te zien is het een slotpoort waar geen poort aan zit. Ok misschien de houtdikte als poort lengte. Dat gaat natuurlijk niet werken. Het zal enorm gaan pieken in het midbas gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 62484 schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:27:
Zo te zien is het een slotpoort waar geen poort aan zit. Ok misschien de houtdikte als poort lengte. Dat gaat natuurlijk niet werken. Het zal enorm gaan pieken in het midbas gebied.
Vandaar ook dat ik het vraag, daar had ik (en ook anderen) hem namelijk al voor gewaarschuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vond dat LuNaTiC zijn HT moest laten zien maar dat wou hij niet. Dus doe ik het voor hem >:) :
LuNaTiCs Home Theater
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/lunatic/zooi/kamer4.JPG
Pioneer NS-DV77 en een Philips breedbeeld 72 cm

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 22-11-2004 16:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
welke sub is dat?

ben zelf ook op zoek naar een actieve sub, kan ik mooi bij mijn huidige 5.0 uitbreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

B_FORCE schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:10:
[...]

Ik zit er ook nog steedas aan te denken om zo'n ding te kopen, wat heb jij der nou voor betaald?
Ik heb voor de AV41 Scart 60 euro incl verzendkosten betaald, en voor de vdhul interlinks 15 euro incl verzendkosten...

lang leve ebay.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
misschien een beetje een rare vraag voor hier, maar ik ben dus nog steeds op zoek naar een versterker die mn esl's kan aansturen. (~ 2 Ohm @ 20khz ) dus toen kwam ik een auto versterker tegen die tot 2 Ohm kan hebben, de versterker kan 300 Watt leveren (zal wel piek zijn) maar er zitten fets in, dus ik zat te denken om de voedingspanning gewoon te verhogen zodat hij voor de bas toch de nodige spanning swing kan maken... zou dat werken, heeft iemand dit al eerder geprobeerd?

misschien moeten er wat filters uitgesloopt worden om hem op niveau te krijgen maar de basis is er en het is vrij goedkoop aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Autoversterkers werken toch zoiezo alleen op gelijkstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Sjoewe schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:44:
Autoversterkers werken toch zoiezo alleen op gelijkstroom?
gelijkspanning idd, maar dat geeft niet, de voeding is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sorry ;)

* Sjoewe is een über-alpha :Y)

Tja het zou wel moeten werken als je een goede voeding hebt. Ik geloof niet dat die autovoedingen erg audiofiel-verantwoord zijn, maar als het werkt dan werkt het natuurlijk. Hebben die elektrostaten zoveel power nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ja zeker de hoge tonen hebben enorm veel power nodig, die veroorzaken bijna een kortsluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
PA (eind)versterker op de kop tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Mijn camera doet het weer :). Al die tijd was er gewoon een knopje om scherp te stellen |:( .

Zie hier de eerste geslaagde foto's van mijn camera _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: http://img109.exs.cx/img109/2149/BWmetstofkapje.jpg
Ik ben druk aan het DIY-en voor mooie speakerstands. Nu ik een beetje detail begon te missen werd het toch écht eens tijd voor een goede opstelling. Mijn moeder spaart nu alle lege eierdozen op ( :P ), zodat ik ook mijn dunne wandjes van demping kan voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://img109.exs.cx/img109/2757/BWzonderstofkapje.jpg
En zonder front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry_Loef schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:43:
Mijn camera doet het weer :). Al die tijd was er gewoon een knopje om scherp te stellen |:( .

Zie hier de eerste geslaagde foto's van mijn camera _/-\o_ :

[afbeelding]
Ik ben druk aan het DIY-en voor mooie speakerstands. Nu ik een beetje detail begon te missen werd het toch écht eens tijd voor een goede opstelling. Mijn moeder spaart nu alle lege eierdozen op ( :P ), zodat ik ook mijn dunne wandjes van demping kan voorzien.

[afbeelding]
En zonder front.
Lijken heel erg op mijn vader's speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Eierdozen dempen dus niks he, ze absorberen het geluid, maar daar merk je in de kamer naast je niks van. Het heft vooral de echo binnen de kamer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 23:22

Jag

Sjoewe schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:20:
Eierdozen dempen dus niks he, ze absorberen het geluid, maar daar merk je in de kamer naast je niks van. Het heft vooral de echo binnen de kamer op.
Idd, en ook alleen maar in een zeer beperkt frequentiegebied. Je hoeft echt niet te verwachten dat je in de kamer ernaast minder laag hoort als je een paar eierdozen tegen de muur plakt. Het is nog lelijk ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Aan de andere kant kan je opeens wel veel eieren kwijt in je kamer :+

De beste manier is nog om een nieuwe 'zwevende' muur voor de huidige te zetten met een goede luchtlaag ertussen en vooral geen contact laten maken met de andere muur en er dan op je nieuwe muur noppenschuim tegen aan te plakken.
Echter het is: a) afzichtelijk b) je kamer wordt er kleiner van c) het is duur
Maar het dempt (uit eigen ervaring) wel het volume van bv een drumstel tot zeer acceptabel niveau in naastgelegen ruimtes. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 23-11-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Idd, de enige manier om geluid tegen de houden is door het creeren van grote overgangen in akoestische impedantie, wat samenhangt met de dichtheid. Dus van lucht naar muur, dan weer naar lucht, dan weer naar muur en dan weer lucht (dat is wat Sjoewe terecht voorstelt). Dat werkt wel, maar dan moet je je huis totaal verbouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Hilbren, mijn ml's dippen ook richting de 2 ohm >20kHz. Mijn versterker heeft geen problemen om deze speakers aan te sturen. Er zit ook niet zo gek veel energie in dat gebied dus het zou geen probleem moeten vormen voor een versterker. minimaal 100 watt aan 8 ohm is wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Sjoewe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:29:
Aan de andere kant kan je opeens wel veel eieren kwijt in je kamer :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

Omdat er zo weinig plaatjes zijn de laatste tijd, zal ik ff een duit in het zakje doen.

Eerst ff het verhaal, ik ben student en woon tijdelijk (nog een maandje) weer bij mijn ouders in huis ivb met stage. Mijn spullen zijn hier dus ook provisorisch opgesteld. In eindhoven waar ik studeer is mijn kamer 22m^2 en dus ongeveer 2x zo groot als de kamer waar alles nu in staat opgesteld. Tevens heb ik in eindhoven andere rears namelijk deze:

JBL TLX-4's
Afbeeldingslocatie: http://www.yopi.de/images/prod_pics/113/e/113679.jpg

Deze speakers had ik vroeger als "fronts" in mijn stereo setup staan samen met een kenwood KAF 3010r.
Die set had ik samen gekocht toen ik 15 was, ik was er toen erg tevreden mee

Daarna ben ik gaan update en is deze schoonheid uit de bus gerold:
Marantz Sr7300
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/sr7300.JPG

Vervolgens heb ik een paar nieuwe Fronts gekocht en zijn de JBL's de rears geworden

B&W DM309
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/left-front.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/right-front.JPG

Hierna ben ik begonnen met sparen voor een prachtstuk uit de collectie de Projector, namelijk de epson tw10H
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/projector.JPG

Ik projecteer op een zelfgemaakt scherm van restjes hout(dat al super lang in onze garage lag) met een laken erom heen en afgewerkt met zwart vilt
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/scherm.JPG

Ik had nooit verwacht dat het scherm zo goed zou lukken vooral omdat ik misschien 5 euro eraan heb uitgegeven :D

Jullie hadden em misschien al gezien maar om de fronts wat meer bas ondersteuning te geven heb ik gekozen voor een JBL XTI 300 Sub. Een behoorlijk beestje al zeg ik het zelf. De DM309's klinken namelijk super mooi in het midden en hoog maar missen een beetje laag vind ik. Zowiezo wil ik het LFE kanaal niet missen bij dvd's
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/sub-met.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/sub-zonder.JPG

Ik speelde mijn dvd's voorheen altijd af op de JVC xn-v33Sl, die is vervangen door een harman en kardon DVD22, aangezien het met de epson een veel mooier plaatje oplevert als je hem progressief aansluit. De JVC kon dit niet en de HK WEL :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/dvd-speler.JPG

Dan ook nog even mijn tv, een grundig 72 cm breedbeeld, die al 4 jaar trouw dienst doet
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/tv.JPG

De Linker en de rechter rear die ik nu even tijdelijk gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/left-rear.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/right-rear.JPG

en last but not least de dvd collectie waar nog een dvd van 50 ontbreken omdat die uitgeleend zijn (me broer houd ook van film :S:S)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/dvd-col.JPG

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als het in eindhoven op me kamer opgesteld staat komt het veel beter tot zijn recht denk ik :D nog een maandje wachten en dan maak ik nieuwe foto's.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit gigantische verhaal vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 91434 op 23-11-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Ik was dan van plan de Sony's naar achter te zetten ter vervanging van m'n JBL satteliet speakers. Maar hier moet ik nog even mee testen of dit mooi gaat klinken.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb nu van die boekenplank model front speakers. Ik vind het al met al nu iets te "schel" klinken. Als ik nu zuilen neem heb ik waarschijnlijk een voller en warmer geluid toch?

Btw, sorry van die grote pics, had alleen op de resolutie gelet en niet op hoe groot de pics werkelijk waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Die Sub is huge :o
Nette set hoor! :)
Maar overheerst die sub soms niet? Hij moet toch wel de subtiliteit hebben van een bulldozer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

HAHA, Ja hij kan lomp hard beuken ja. Maar ik denk dat het een kwestie is van goed afstellen.

Hij staat nu zo dat ik me afvraag of ie wel aanstaat (bij audio dan) maar ik merk het dan meteen als iemand hem uitzet.

Hij is inderdaad groot de woofer is 30cm :D. Ik heb de sub een maand of 2 geleden bij correct voor 300 euro op de kop kunnen tikken terwijl hij toch een advies prijs van rond de 650 heeft :D alleen de neemt ie wel veel ruimte is beslag helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Das nice :) Alleen is 30cm niet heel erg groot ofzo hoor, dat is haast standaard :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

hilbren schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:39:
misschien een beetje een rare vraag voor hier, maar ik ben dus nog steeds op zoek naar een versterker die mn esl's kan aansturen.
Misschien een aardige suggestie, dit is wat ik heb thuisstaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Amps.jpg

Zo'n amp vindt 2 Ohm geen probleem en uiteraard genoeg power. 2e hands redelijk verkrijgbaar en niet duur, zo'n €400 afhankelijk van welk model je neemt. JT en ik zijn ook bezig met er eentje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier van mij wat plaatjes na de veel te dure ruil (Loewe Aventos 3981 DR+ ipv 3970)

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/9181/S3010022.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/4386/S3010031.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/2391/S3010026.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/8315/S3010032.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/5163/S3010033.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/5743/S3010034.th.jpg

Die omruil heeft me dus momenteel mijn speakers gekocht... Dus nogsteeds op de creatives... Totale specs nog even:

Loewe Aventos 3981HD/DR+
Harman Kardon AVR7000
Harman Kardon DVD30
Harman Kardon HD750
Computer:
AMD2400+, ASUS 8460 ultra, Audigy Platinum, 512mb geheugen, 280 gig hd, Creative 5300 speakersetje...

[ Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 09:10

w00Dy

Make soap, not war

vind het op foto nog wel meevallen eigenlijk :p Zeker nadat ik de mijne naar mijn studentenkamer heb moeten slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

-Stef-

Slainthe!

Kort geleden kreeg ik nadat ik mijn pics had gepost het advies om eens mijn fronts naar voren te halen (van de muur af dus) om zo een betere bas te krijgen. Ook zou het geluid "ruimtelijker" zijn.

Nou heb ik voor de bas uiteraard een sub (fronts staan op small). Maakt het zelfs dan nog verschil?

En wat moet ik onder "ruimtelijker" verstaan?

Uiteraard moet ik dit zelf aan den ore ondervinden maar kan momenteel niet schuiven. Bovendien komen mijn fronts dan te veel in het "gangpad" te staan.

Alles staat trouwens nog altijd (ja na al die tijd) in de test-opstelling dus geluid is zeker nog niet optimaal: kwartje de meter dropverters los in mijn Chario's ipv de haspel met 20m platte VSL-kabel te verknippen. :/

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Aangezien mijn Parasound amp "onderweg" is (het geld in ieder geval), kan ik me alvast voorbereiden op de aansluitingen. Ik heb dus twee interlink nodig. Aangezien ik geen zin had om daar weer veel geld aan uit te geven heb ik gekozen voor DIY interlinks.

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/int_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/int_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/int_003.jpg

Deze heb ik twee maal gemaakt (zwart en rood). Mooie vergulde cinche aansluiteingen en 1,5 meter DAP audio dual microfoonkabel (type MC-266). De twee getwiste mantelaaders gebruik ik gewoon parallel. Verder is de kabel nog afgeschermd. Zou prima moeten werken, zoniet dan kan ik er nog een tuinslang omheendoen met zandvulling oid :+ (neem dit laatste AUB niet serieus!)

Natuurlijk ook te zien op mijn website (niet dat daar al veel opstaat, maar dat komt nog wel ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

MikeyMan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:50:
Hier van mij wat plaatjes na de veel te dure ruil (Loewe Aventos 3981 DR+ ipv 3970)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die omruil heeft me dus momenteel mijn speakers gekocht... Dus nogsteeds op de creatives... Totale specs nog even:

Loewe Aventos 3981HD/DR+
Harman Kardon AVR7000
Harman Kardon DVD30
Harman Kardon HD750
Computer:
AMD2400+, ASUS 8460 ultra, Audigy Platinum, 512mb geheugen, 280 gig hd, Creative 5300 speakersetje...
Leuke set, Mooie tv! wat voor speakers had je hier voor als ik vrage mag ? en heb je ook VGA op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107110

@ deepspace
maar dan wel links of rechts draaiend georienteerd zand afhankelijk van het kanaal :P
@ jag
waarom heb je er nog een nodig??
voor je sub ging je toch een sub module gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 107110 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:24:
@ deepspace
maar dan wel links of rechts draaiend georienteerd zand afhankelijk van het kanaal :P
Tuurlijk! Eventueel kan ik het nog door Jomanda laten instralen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

deepspace schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:31:
[...]

Tuurlijk! Eventueel kan ik het nog door Jomanda laten instralen :P
vergeet de C37 lak niet :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mensen....
Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Discussie zie ik nergens... Er worden enkel wat nuttige tips gegeven hoe je je DIY kabel wat meer high-end kunt laten lijken :Y)

Het is anders ook zo saai om alleen pics van je interlink te laten zijn zonder er wat bij te zeggen :P

Maar nu graag weer ontopic, want het wordt anders wel erg saai en onnozel...

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 23-11-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:17:
[...]

Leuke set, Mooie tv! wat voor speakers had je hier voor als ik vrage mag ? en heb je ook VGA op je tv?
Wat voor speakers had ik hier? Nogsteeds niks... Moest 925 euro bijbetalen voor die tv, dus die speakers kunnen nog wel even duren...
Vga heb ik niet op de tv... Het kan er eventueel wel ingezet worden. Maar ik ben er nog niet uit of dat handig is. De vga module kan namelijk maar 640x480 aan... Ik wou er tzt nog wel een HTPC aan vast hangen, maar ik heb geen idee of Windows xp MCE een beetje te pruimen is op 640x480...
Aan de andere kant is het waarschijnlijk wel de enige manier om de lettertjes een beetje fatsoenlijk op beeld te krijgen... Zucht... Dilemma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Haha, die is hilarisch :).

Maar even serieus: kon het nog meer el cheapo :P ? DAP microfoon kabel, had dan Tasker genomen, kost ook niks :) (nou ja, gewoon een eerlijke prijs zeg maar). En misschien iets mooiere connectoren. Had voor het geluid niks uitgemaakt (na ja, je kan er over discussieren wat we niet gaan doen), maar ziet er wel mooier uit.

Ik heb nog een stuk of wat DAP audio kabels in gebruik, maar al die (XLR) connectoren breken :X. Terwijl dat juist de meest stevige connectoren zijn die ik ken voor audio.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.