Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 21.543 views sinds 30-01-2008

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ThaWout schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:03:
Nou, hier komtie dan:

blablablablabla

[afbeelding]
mooie kamer, maar wat zijn je specs???? Echt mooi zo, kan je echt flink wat mee met die kamer 8)

One World Concepts

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:24
Anoniem: 111211 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:13:
[...]

Ja dag, waar zijn je spec's? :P

Maarre, kan je je center niet beter op of onder je tv plaatsen?
Ja, maar met de receiver en de DVD-speler op elkaar was er op het bovenste schap van het meubel niet voldoende ruimte meer voor de center :|. Òp de TV was iemand anders hier in huis het niet mee eens :/. Mja, het gaat opzich wel zo hoor ... maar ideaal is inderdaad anders. Je moet een compromis vinden hè >:) (met m'n vriendin welteverstaan)
Blue Eyes schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:20:
En je speakers dichter bij elkaar en verder van de muur :7

Lastig als je niet alleen woont? Ik zie dat vaak in situaties waar iemand niet alleen woont :D
Yep, allemaal true ... heb ik niet veel meer aan toe te voegen >:). Ik had zelf waarschijnlijk eerder de hele kamer 90 graden gedraaid, maar ja ... wederom dat compromis vinden hè 8)7.
MCCarrot schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:26:
Ik zie een hele mooie plek voor een plasma of een projectiescherm...
Ook dat is waar :) ... die flat-TV komt er ook nog wel een keer denk ik ... of toch een "gewone" Loewe Aventos. Ik vind dat die op dit moment namelijk nog steeds vrijwel alle flat-TV's overklast ... vandaar dat die eigenlijk eerst op m'n verlanglijstje staat.

Anoniem: 111211

ThaWout schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:41:
[...]

Ja, maar met de receiver en de DVD-speler op elkaar was er op het bovenste schap van het meubel niet voldoende ruimte meer voor de center :|. Òp de TV was iemand anders hier in huis het niet mee eens :/. Mja, het gaat opzich wel zo hoor ... maar ideaal is inderdaad anders. Je moet een compromis vinden hè >:) (met m'n vriendin welteverstaan)

[...]

Yep, allemaal true ... heb ik niet veel meer aan toe te voegen >:). Ik had zelf waarschijnlijk eerder de hele kamer 90 graden gedraaid, maar ja ... wederom dat compromis vinden hè 8)7.

[...]

Ook dat is waar :) ... die flat-TV komt er ook nog wel een keer denk ik ... of toch een "gewone" Loewe Aventos. Ik vind dat die op dit moment namelijk nog steeds vrijwel alle flat-TV's overklast ... vandaar dat die eigenlijk eerst op m'n verlanglijstje staat.
Tja.. voorlopig woon ik nog bij me ouders en kan ik me kamer eigenlijk zelf inrichten..
Daargelaten dat ik nu gewoon een opstelling heb die volkomen helemaal ruk is :P

Maar hoe zit het nou met die spec's van jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 16-12-2004 22:14 ]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Nette set! Zeer netjes ingericht :)
Hoe bevalt die yamaha trouwens? Power genoeg ook bij hoge volumes?
En de Canon I-865 is een heel fijn ding ;) Heb hem hier ook staan :)

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 91434 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:35:
luister sessie lijkt me een goed idee, al helemaal omdat ik de m35 namelijk echt slecht vond klinken. Heb laatst nieuwe fronts gekocht (b&w dm309's) en toen heb die vergleken met de m35's die er helemaal uitgespeeld werden.

Zo zie je weer dat muziek erg persoonlijk is. Ik moet wel de Q5's tweedehands kopen dan :D
Er staan toevallig een stel Q5's te koop op htforum. Mocht je interesse hebben (of iemand anders) kan je dat overwegen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24270.0

Het gebruik van een Q5 kan ik natuurlijk alleen maar toejuichen. Maar ja, zo zullen anderen het je juist weer afraden. Ga luisteren en neem daarbij (heel belangrijk) muziek mee die je goed kent en die je veel draait.

edit:
mochten er overigens nog mensen op zoek zijn naar leuke luidsprekers voor weinig: hifihuis hier in zuidlaren heeft de volgende luidsprekers in de aanbieding voor E139,- Afbeeldingslocatie: http://www.hifihuis.nl/mod/dvs/jpg/super/109_1.jpg?0.84710100%201103236149 Dit is de Polk Audio R-50. Leek mij geen gekke luidspreker voor dat geld.

[ Voor 19% gewijzigd door Gemineye op 16-12-2004 23:32 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ThaWout schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:03:
Nou, hier komtie dan:

M'n PC'tje :) ... zie specs ... alleen monitor (Iiyama 17" TFT) en printer (Canon i865) zijn anders dan in m'n specs-lijstje staan.
[afbeelding]
* dreester is erg geinteresseerd in jouw desk.

Waar heb je em vandaan (prijs O-) )? En heb je misschien afmetingen ervan O-)

voor de rest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74112

En welke zouden jullie kiezen uitsluitend voor films..

De JBL E80 of de KEF Q5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Anoniem: 74112 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:21:

De JBL E80 of de KEF Q5?
de q5, bovendien ziet die speaker er er ook nog veel mooier uit ( de q5 dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49
Anoniem: 74112 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:21:

De JBL E80 of de KEF Q5?
Ik zou de E80 sowieso niet kiezen, maar dat is dus echt alleen mijn mening he :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 23-04 22:19
Trasos schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:03:
De functie van een ingebouwde voorversterker in een CD-speler.
Aha, dan moet ik net denken aan wat ik vorige week zag: Vincent CD6S: cd speler met buizen! :9~ Ziet er echt heel erg cool uit!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 111211 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:13:
[...]

Tja.. voorlopig woon ik nog bij me ouders en kan ik me kamer eigenlijk zelf inrichten..
Daargelaten dat ik nu gewoon een opstelling heb die volkomen helemaal ruk is :P

Maar hoe zit het nou met die spec's van jou?
Jaja, specs zal ik er even bijzetten ... momentje (had ik al eerder gepost ergens in dit topic) :)
Dupje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:24:
[...]

Nette set! Zeer netjes ingericht :)
Hoe bevalt die yamaha trouwens? Power genoeg ook bij hoge volumes?
En de Canon I-865 is een heel fijn ding ;) Heb hem hier ook staan :)
Die Yamaha bevalt prima. Ik gebruik alleen die Enhanced Cinema DSP-stand (of zoiets :?) niet want ik vind het daar heel hol van gaan klinken en bovendien kan ik stemmen dan niet meer prettig verstaan. Ik heb 'm nog niet echt lang héél hard gehad, maar wel eventjes getest ... en ik had het idee dat m'n speakers eerder de beperking vormden :/. Sja ... zo duur waren ze nou ook weer niet, op dit moment echt geen geld voor ... we hebben wederom een compromis gezocht tussen prijs (niet een al te groot budget), uiterlijk (licht en moet in 't interieur passen) en geluid (zo goed mogelijk i.c.m. de prijs en het uiterlijk). Over een paar jaar ga ik 'ns op zoek naar ècht lekkere boxen :). Ik had ook geen oude boxen die ik tot dan kon gebruiken want ik gebruikte altijd nog 'n mini-setje. Nu in 't nieuwe huis moest er dus wel "iets" komen :). Maar ben zeker tevreden over die speakers hoor. Prima voor films in ieder geval, en dat was het hoofddoel. Al heb ik ze (bewust) niet vergeleken met duurdere speakers want daar was toch geen geld voor en dan ga ik me ook nog enorm ergeren aan deze set >:).
Digitizers schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:58:
[...]

* Wouter! is erg geinteresseerd in jouw desk.

Waar heb je em vandaan (prijs O-) )? En heb je misschien afmetingen ervan O-)

voor de rest _/-\o_
Dat bureau heeft m'n vriendin meegenomen van haar thuis. Volgens mij had ze 'm bij van Gils (Oldenzaal) vandaan :? De prijs ... sja, ik meen dat ik destijds iets heb gehoord van 250 gulden ofzo?? Maar ze heeft 'r ook nog zo'n trolley/ladenkastje bij (waar de printer op staat) dus kan wel zijn dat dat ook bij die prijs in zat :?

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 17-12-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb trouwens alle kabels in buisjes liggen die in het beton zijn gestord :). Da's echt ideaal ... je kunt het niet echt goed zien op de foto's, maar d'r liggen dus geen kabels onder langs de verwarming of onder langs de achterdeur. Ze komen midden op dat wandje waar de TV staat uit de grond en lopen naar alle hoeken van de kamer :).

Ik heb dat boven overigens ook gedaan. Daar loopt een buis van de studeerkamer waar de PC staat naar de TV op de slaapkamer zodat ik m'n PC op die TV kan aansluiten voor films :) (die kleine TV die ook op de foto staat).

We wonen er nog maar net 3 weken ofzo trouwens ... dus 't is allemaal nog niet klaar. D'r moeten nog wat kabels weggewerkt worden her en der (vooral bij de TV op de slaapkamer en op de studeerkamer) en er moeten nog gordijnen komen in de woonkamer. Daardoor zal het geluid ook weer wat beter worden waarschijnlijk :P.

[ Voor 73% gewijzigd door Wouter! op 17-12-2004 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

Gemineye schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:07:
[...]

Er staan toevallig een stel Q5's te koop op htforum.
Ja die had ik ook al gezien :9~, had em ook al een berichtje gestuurd. De goede man woont in maastricht daar wonen me ouders heel dicht in de buurt dus das ideaal :D.

Hij had al 1 geinteresseerde die kwam zaterdag en als de koop dan niet door ging was ik de eerste. Nu maar hopen dat het niet doorgaat. Want 600 euro voor 2 kef q5's lijkt me een heel mooie deal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

Heeft iemand hier ervaring met de Nordost Pulsar Points.
Ik zit me namelijk af te vragen hoe deze bevestigd moeten worden onder je apparatuur. :)

En heeft ook iemand ervaring met Vibrapods? tell me your experience :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26903

Hier dan mijn Home Cinema setup :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~agsterib/prob003.jpg

Het belangrijkste is naar mijn opvatting het beeld, dus vandaar de 50 inch
Toshiba Rear projectie tv. Prachtig ding met 100hz en component input.
Indien juist afgesteld geeft de toshiba een beter beeld dan de meeste
plasma schermen. Om het maar niet te hebben over het prijsveschil met
een 50inch plasma scherm.

Links en rechts van de TV staan de 2 voorspeakers en op de tv de center speaker
van de, Pioneer S-v50-II speakers set. Deze set klinkt bijzonder goed, gezien de
afmetingen. Ook niet onbelangrijk is het uiterlijk wat ik zelf zeer geslaagd vind.

Achter staan natuurlijk ook nog 2 van deze speakers op dezelfde stands.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~agsterib/prob004.jpg

De installatie, van boven naar beneden :

Harman Kardon dvd-22, fijne dvd speler met een top beeldkwalieit.
Ook met progressive pal/ntsc output die je vast op filmmode kan zetten.
Deze zit aangesloten met een optische kabel aan de receiver.

Harman Kardon AVR-130 receiver, geweldige receiver. Ik heb de basis HK gekozen
omdat de subwoofer toch zijn eigen versteker heeft en 45 watt per kanaal meer dan voldoende
is om de surround speakers van stroom te voorzien.

Topfield 5000pvr, een twin tuner satelliet receiver met 80gb harddisk. Kan 2 zenders tegelijk opnemen. Ook aangesloten met een optische kabel aan de receiver.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~agsterib/prob005.jpg
En als laatste de 110 watt subwoofer van pioneer.
Beetje donker, maar hij is dan ook helemaal zwart..

Nadruk bij deze set dus op het beeld, en een goed geluid waarbij wel is rekening gehouden
met budget en uiterlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26903 op 17-12-2004 16:12 . Reden: image op verkeerde server ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:38
Anoniem: 26903 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:00:

Harman Kardon AVR-130 receiver, geweldige receiver.
Hoe haal je het in je hoofd om een foto te maken terwijl dat ding uit staat? :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26903 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:00:
Hier dan mijn Home Cinema setup :

[afbeelding]

Het belangrijkste is naar mijn opvatting het beeld, dus vandaar de 50 inch
Toshiba Rear projectie tv. Prachtig ding met 100hz en component input.
Indien juist afgesteld geeft de toshiba een beter beeld dan de meeste
plasma schermen. Om het maar niet te hebben over het prijsveschil met
een 50inch plasma scherm.

Links en rechts van de TV staan de 2 voorspeakers en op de tv de center speaker
van de, Pioneer S-v50-II speakers set. Deze set klinkt bijzonder goed, gezien de
afmetingen. Ook niet onbelangrijk is het uiterlijk wat ik zelf zeer geslaagd vind.

Achter staan natuurlijk ook nog 2 van deze speakers op dezelfde stands.

[afbeelding]

De installatie, van boven naar beneden :

Harman Kardon dvd-22, fijne dvd speler met een top beeldkwalieit.
Ook met progressive pal/ntsc output die je vast op filmmode kan zetten.
Deze zit aangesloten met een optische kabel aan de receiver.

Harman Kardon AVR-130 receiver, geweldige receiver. Ik heb de basis HK gekozen
omdat de subwoofer toch zijn eigen versteker heeft en 45 watt per kanaal meer dan voldoende
is om de surround speakers van stroom te voorzien.

Topfield 5000pvr, een twin tuner satelliet receiver met 80gb harddisk. Kan 2 zenders tegelijk opnemen. Ook aangesloten met een optische kabel aan de receiver.
[afbeelding]
En als laatste de 110 watt subwoofer van pioneer.
Beetje donker, maar hij is dan ook helemaal zwart..

Nadruk bij deze set dus op het beeld, en een goed geluid waarbij wel is rekening gehouden
met budget en uiterlijk.
Mooie set :)
Die pioneer speakertjes klinken idd erg goed voor het formaat en de prijs.

En die tv is echt vet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 17:14
ToniBraxton schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:18:
[...]

Hoe haal je het in je hoofd om een foto te maken terwijl dat ding uit staat? :+
Nou idd :P dat is gewoon heiligschennis })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik ga flitsen dan wordt ut nix, dus voorlopig even deze foto, dan maak
ik morgen wel een nieuwe foto met de displays aan ;) Want hier hebben ze de mooi afdekklepjes van de frontaansluitingen opengelaten (bah bah).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~agsterib/AVR130F.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26903 op 17-12-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Die nieuwe Harman/Kardon's vind ik eigenlijk best wel mooi :) In het begin vond ik ze niet zo mooi, maar nu vind ik ze wel erg goed meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Anoniem: 26903 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:03:
Als ik ga flitsen dan wordt ut nix, dus voorlopig even deze foto, dan maak
ik morgen wel een nieuwe foto met de displays aan ;) Want hier hebben ze de mooi afdekklepjes van de frontaansluitingen opengelaten (bah bah).

[afbeelding]
Is goed, maar dan doe ik het wel even voor ;)
Kan ik gelijk mijn nieuwe sony cd speler ff showen ;)

Afbeeldingslocatie: http://alphametric.wkm.nl/ietsanders/IMG_5079_rs.jpg
http://alphametric.wkm.nl/ietsanders/IMG_5079.jpg(fullsize)

Afbeeldingslocatie: http://alphametric.wkm.nl/ietsanders/IMG_5081_rs.jpg
http://alphametric.wkm.nl/ietsanders/IMG_5081.jpg(full size)

P.S. Let niet op de rommel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Mags> ik heb al een paar van die projectieschermen zien staan bij de mediamarkt en BBC, maar ik vind het beeld telkens zo donker, de kijkhoek lijkt ook niet goed te zijn, is dat een kwestie van afstand of afstellen? Op zich een mooi alternatief natuurlijk (alhoewel het nou niet het toppunt van ergonomie is) maar het beeld vond ik slechter dan plasma/lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Ah kijk, Harman Kardons!

Afgelopen week lopen surfen naar wat ik als volgende surroundprocessor wil... Uiteindelijk ligt m'n voorlopige besluit op een HK AVR 230... Die heeft pre-outs en kan mooi op mijn beide NAD 916's. Zal wel niet helemaal mooi bijelkaar staan, maar ja, het is nog steeds *audio*

Anyway, m'n zoektocht begon bij Lexicon en tot mijn verrassing mag HK als enige het befaamde Logic7 op z'n home-cinemareceivers voeren (zelfde concern). Ik heb een staatslot gekocht en alleen als daar een vette prijs op valt wordt het een Lexicon, anders toch echt de HK ;-)

Kan ik mooi meteen aan deze 2 HK-bezitters vragen... Is het wat, dat Logic7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dupje schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:16:
Die nieuwe Harman/Kardon's vind ik eigenlijk best wel mooi :) In het begin vond ik ze niet zo mooi, maar nu vind ik ze wel erg goed meevallen ;)
Heb zelf een 230, vooral die grote knop :9~

Voor mij speelde het uiterlijk een grote rol, dus was mijn keuze snel gemaakt. De knrop is trouwens "hol", bestaat dus uit alleen de rand die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:38
Echt een geweldig idee van die ontwerper van H/K .
Alleen snap ik niet dat hij die bak die achter het mooie front hangt niet zwart heeft gemaakt.
Dat grijs vind ik er een beetje goedkoop uit zien.
( als je hem in een meubel zet ben je natuurlijk helemaal klaar ;) )

Bij de mediamarkt in amsterdam hangen er een heel stel van die H/K's tegen de muur: de gewone stereo's, de stereo-recievers en de surround-receivers als je daar langs loopt ben je meteen scheel :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 61805 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:49:
Anyway, m'n zoektocht begon bij Lexicon en tot mijn verrassing mag HK als enige het befaamde Logic7 op z'n home-cinemareceivers voeren (zelfde concern). Ik heb een staatslot gekocht en alleen als daar een vette prijs op valt wordt het een Lexicon, anders toch echt de HK ;-)

HK is niet de enige.....Mark Levinson heeft het ook. :P Maar die zit ook in dezelfde boot. En ik denk niet dat je daar geld voor hebt tenzij je de lotto dus wint.

Maaruh....ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest overal dat het een erg goed systeem is. Garmtz had hier als ondertitel "no Logic7 no Glory". Hij heeft een Lexicon btw.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 17-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van mij is nogal stereo ;) , dus ik zou het niet weten ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Anoniem: 61805 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:49:
Ah kijk, Harman Kardons!

Afgelopen week lopen surfen naar wat ik als volgende surroundprocessor wil... Uiteindelijk ligt m'n voorlopige besluit op een HK AVR 230... Die heeft pre-outs en kan mooi op mijn beide NAD 916's. Zal wel niet helemaal mooi bijelkaar staan, maar ja, het is nog steeds *audio*

Huh? Je stelt dat je graag Logic7 wilt en direct erna vraag je aan ons of het wat is?

Komt een beetje raar over.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68731

De enige overeenkomst tussen HK en Lexicon qua logic7, is t naamplaatje.
De kwaliteit is mijlenver uiteen.
zimbab schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:35:
[...]

HK is niet de enige.....Mark Levinson heeft het ook. :P Maar die zit ook in dezelfde boot. En ik denk niet dat je daar geld voor hebt tenzij je de lotto dus wint.

Maaruh....ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest overal dat het een erg goed systeem is. Garmtz had hier als ondertitel "no Logic7 no Glory". Hij heeft een Lexicon btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 68731 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:53:
De enige overeenkomst tussen HK en Lexicon qua logic7, is t naamplaatje.
De kwaliteit is mijlenver uiteen.

[...]
Sja....dat mag je inderdaad wel aannemen ja! Zou een beetje gek zijn als het niet zo zou zijn. Maar feit is dat ze allebei de basismogelijkheden en -principes hebbben. Dolby Digital heb je ook op versterkers/receivers van 200 euro tot ettelijke tienduizenden eruo's.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 17-12-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ToniBraxton schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:30:
Echt een geweldig idee van die ontwerper van H/K .
Alleen snap ik niet dat hij die bak die achter het mooie front hangt niet zwart heeft gemaakt.
Dat grijs vind ik er een beetje goedkoop uit zien.
( als je hem in een meubel zet ben je natuurlijk helemaal klaar ;) )

Bij de mediamarkt in amsterdam hangen er een heel stel van die H/K's tegen de muur: de gewone stereo's, de stereo-recievers en de surround-receivers als je daar langs loopt ben je meteen scheel :+
Die AVR 130 hebben we op m'n werk in het zwart staan, dan is hij _nog_ mooier :9 Echt, een zwarte HK, helemaal zwart, geweldig! Andere merken zouden ook 's wat aan hun design moeten doen, want die HK's zijn erg populair omdat vrouwen ze ook mooi vinden, ondanks hun omvang.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

@melcon: wat zijnd at voor speakers? (heco???) welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Blue Eyes schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:52:
[...]

Huh? Je stelt dat je graag Logic7 wilt en direct erna vraag je aan ons of het wat is?

Komt een beetje raar over.......
Nou, van mijn kant is het allemaal getheoretiseer... Ik heb geen Logic7 gehoord, niet op een Lexicon en niet op een Harman Kardon. Mijn vraag is dus eigenlijk of diegenen die een HK receiver hebben met Logic7 het eigenlijk gebruiken of toch andere surroundformaten prefereren.

Ik ben inderdaad gaan zoeken naar Logic7 vanwege Garmtz' titel ooit.
Sja....dat mag je inderdaad wel aannemen ja! Zou een beetje gek zijn als het niet zo zou zijn. Maar feit is dat ze allebei de basismogelijkheden en -principes hebbben. Dolby Digital heb je ook op versterkers/receivers van 200 euro tot ettelijke tienduizenden eruo's.
Tuurlijk en ik verwacht ook niet dat het hetzelfde is... maar een HK AVR 230 is de cheapest way to Logic7, daarnaast heeft ie een behoorlijke set andere surroundformaten die die ondersteund, dus economisch gezien een erg interessante processor (het is natuurlijk een receiver, maar de versterker erin gebruik ik dan niet). Oh ja, en Harman Kardon is nou niet bepaald bokkiewokkie meuk, maar dat is mijn humble opinion. Oh ja(2) het wordt dan een upgrade voor m'n Sony SDP-EP70 (gelijk aan EP90ES) dedicated dolby digital processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@magst, hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver, zaten die er gewoon bij toen je de receiver kocht? Op mijn 330 heb ik ze niet, maar ik wil ze wel graag hebben, waar kan ik ze krijgen, cq hoe heb je ze gemaakt?

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:58
Op mn sr7400 bevalt logic 7 heel goed hij convert gewoon 5.1 digital in logic 7 ik gebruik voor de side boxen gewone stereo set boxjes maar ik vind de surround ervaring zeker toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
tHe_BiNk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:56:
@magst, hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver, zaten die er gewoon bij toen je de receiver kocht? Op mijn 330 heb ik ze niet, maar ik wil ze wel graag hebben, waar kan ik ze krijgen, cq hoe heb je ze gemaakt?
Lijkt me dat die er gewoon bij horen te zitten hoor, zou het erg gek vinden als dit niet zo was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tHe_BiNk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:56:
Bij de 330 zitten ze er ook bij hoor. Gewoon naast het piepschuim in een plasticje, waar de batterijen van de remote ook bijzitten.

/kidding

serieus.. heb je die van hout gemaakt of moet je bij HK bijbetalen voor de afwerking vh apparaat

XanderH, er zijn wel meer merken waar geen klepjes bijgeleverd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 18-12-2004 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Pixal schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:18:
XanderH, er zijn wel meer merken waar geen klepjes bijgeleverd worden.
Ja, bij modellen waarvoor ook geen klepjes bestaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

XanderH schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:20:
[...]

Ja, bij modellen waarvoor ook geen klepjes bestaan...?
Nah, misschien heb ik t wel verkeerd aangezien er in de winkel een paar met en een paar zonder klepje stonden maar kan best dat die er in de loop der tijd afgejat worden of juist eraf gehaald worden omdat ze anders gejat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Abaddon1 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:59:
Op mn sr7400 bevalt logic 7 heel goed hij convert gewoon 5.1 digital in logic 7 ik gebruik voor de side boxen gewone stereo set boxjes maar ik vind de surround ervaring zeker toegenomen.
Uhm.....die sr7400 heeft geen Logic 7 maar DPL 2......is net zoiets, maar dan net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41

Jag

Anoniem: 91434 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:26:
Als jullie zouden moeten kiezen, tevens voor housemuziek --> B&W DM603 S3 of JBL E80's
Ik heb laatst op mijn gemak de E80 en de 603 S3 naast elkaar gehoord. Alhoewel de 603 het duidelijk beter doet in het laag, vind ik overall de E80 echt wel beter. Betere plaatsing (geluidsbeeld bleef minder aan de speakers plakken) en meer definitie (lekker duidelijke term he :P ?) door betere respons in het midhoog. En niet dat typische hoog van de 600 serie van B&W. Maar nog steeds een mooie speaker hoor, de 603. En het laag is gewoon goed, dat is bij de E80 echt wat minder. Een beetje bonkerig en lijkt weinig diepgang te hebben. De E80 met het laag van de Mk1000 (ook van JBL), dan zou je echt een lekkere speaker hebben.

De Q5 heb ik nooit gehoord, maar heb KEF altijd wel een ok merk gevonden. Je moet ze gewoon een keer naast elkaar horen, dan heb je je keuze snel gemaakt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mags> ik heb al een paar van die projectieschermen zien staan bij de mediamarkt en BBC, maar ik vind het beeld telkens zo donker, de kijkhoek lijkt ook niet goed te zijn, is dat een kwestie van afstand of afstellen? Op zich een mooi alternatief natuurlijk (alhoewel het nou niet het toppunt van ergonomie is) maar het beeld vond ik slechter dan plasma/lcd
Projectie tv's staan over het algemeen hopeloos slecht ingesteld bij de bruingoed boeren.
Maar er kleven wel wat nadelen aan een projectie kast :
  • Verticale kijkhoek is klein, je moet echt gaan zitten om een goed beeld te zien
  • Kijken bij een boel daglicht is niet echt mogelijk
  • Groot en zwaar, maar er zitten wieltjes onder ...
  • Soms oneven verdeling van de helderheid afhankelijk van model/merk
En de beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de bron, meestal staan er bij
mediamarkt e.d. een kabelsignaal op wat nou niet bepaald mooi overkomt op 50inch.
Als je echt de kwaliteit wilt zien ga dan eens naar een goede dealer waar je een tijdje
met de instellingen kan spelen en er een plaatje opstaat van een goede DVD speler.
Op RGB of beter nog op y/pb/pr component.

Daarom staat er ook een satelliet ontvanger voor het TV beeld. Kabeltv heeft namelijk
een te slechte beeldkwalitiet voor zulke grote schermen. Ik kan het iedereen met
een plasma/projectie kast aanraden om over te gaan op satelliet. Vooral de Duitse zenders
spatten van je scherm af zo strak zijn ze.

Het grote voordeel van projectie tv's t.o.v. plasma is dat het beeld niet uit puntjes is
opgebouwd maar "gewoon" uit lijnen zoals op crt's. Je krijgt dus een strak plaatje
zonder de digitale vervuiling en smearing die je vaak ziet bij plasma's.
En natuurlijk de prijs, je hebt een goede projectie tv van 50inch voor rond de 2000-3000 euro.
Een 50inch plasma kost zo ergens rond de 7500 euro..
Verder is het geluid van een projectie tv veelal stukken beter dan een plasma, omdat
er een grote kast beschikbaar is voor de speakers.

Die Toshiba van mij heeft b.v. een ingebouwde DD5.1 decoder en achterspeakers die erbij
zitten. Als je wilt heb je dus geen verdere apperatuur nodig dan een dvd speler.
Ik vind het een prima "mode" voor muziek, het klink voller en ruimtelijker dan stereo zonder
onnatuurlijk te worden. Voor pop/r&b is het prima geschikt imho. Leuke mode om te hebben met een 5.1 setje. Als je echter 2 top voorspeakers hebt staan dan voldoet stereo waarschijnlijk beter.
hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver
Die zaten er bij in de doos. Schrijf eens een mailtje naar H/K of vraag je dealer of je ze los
kan krijgen. Ze maken de voorkant wel erg mooi af.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 26903 op 18-12-2004 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:58
zimbab schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 03:00:
[...]
Uhm.....die sr7400 heeft geen Logic 7 maar DPL 2......is net zoiets, maar dan net anders.
Dolby Pro Logic IIx staat er inderdaad in het boekje. Ik ga maar eens googelen wat dat logic 7 dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:42:
@melcon: wat zijnd at voor speakers? (heco???) welk type?
Dat zijn idd heco's, de mythos 500 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Zo, vanmiddag ff me nieuwe Pioneer subwoofer opgehaald nu is me setje compleet, ik zal straks ff wat pics maken, nu eerst ff proefdraaien :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
ik heb sinds een weekje die van jamo :). erg lekkere sub, hoe duur was die van jou?

die jamo 179 euri's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Pioneer van €259 voor €179 :D }) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/me Triple_A kwam vandaag een Eltax Atomic 8 subje tegen in de 2e hands winkel :)
Hij was maar 30euro, dus ik nam hem maar mee.
Van de week ff kijken of ie beter is dan mijn huidige Jamo. De bouwkwaliteit ligt iig al een stukkie hoger.

En ik kan zowel de Jamo als de Eltax voor meer dan 30euro kwijt op marktplaats dussss >:)

edit:
ff een plaatje;
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/Sub/Eltax/atomicA8NR_G.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 18-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Abaddon1 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:24:
[...]

Dolby Pro Logic IIx staat er inderdaad in het boekje. Ik ga maar eens googelen wat dat logic 7 dan is.
Is vergelijkbaar, het doet in principe hetzelfde. Vergelijk het maar met DTS en DD, allebei hetzelfde, maar net even anders.

Veel mensen beweren dat met Logic7 cd's wel mooi in 7.1 klinken, dit in tegenstelling tot DPL2 want echt niet klinkt met cd's. Maar goed, als men het mooi vind om "rondom" geluid te hebben met je het zeker doen (DPL2) :) . Logic7 is andere koek op de betere apparatuur, helaas erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Weer is een update, heb inmiddels een nieuwe opstelling, wat een flinke verbetering bracht voor het geluid. Daarnaast nieuwe stands en een nieuw rack. De Kef Q1 zijn naar mijn vader gegaan omdat ik ze op termijn niet goed genoeg vond in vergelijking met mijn 20 jaar oude Kef reference speakers. Na de kerst krijg ik een stel Amphion Helium2 speakers op proef welke in eerdere luistersessies wel de verbetering brachten die ik zoek. Tegen die tijd meer foto's nu alleen nog een overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jordis.nl/forums/uploads//post-5-1102288729.jpg

Linkje naar mijn vorige grote post over mijn setje.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21556226
En latere update http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21610638
En een update daarna nog http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21816311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blue Eyes schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:10:
[...]

Is vergelijkbaar, het doet in principe hetzelfde. Vergelijk het maar met DTS en DD, allebei hetzelfde, maar net even anders.

Veel mensen beweren dat met Logic7 cd's wel mooi in 7.1 klinken, dit in tegenstelling tot DPL2 want echt niet klinkt met cd's. Maar goed, als men het mooi vind om "rondom" geluid te hebben met je het zeker doen (DPL2) :) . Logic7 is andere koek op de betere apparatuur, helaas erg duur.
Logic 7 is de interpretatie die lexicon geeft aan het upmixen van geluid... Dus van minder kanalen tot maximaal 7 kanalen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
* Xander heeft sinds vandaag een tweedehands Sony KV28WS2 televisie.. nog in goede staat en even een stapje beter dan mijn vorige televisie, die had nieteens een scart-aansluiting. :P

TV beeld is veel beter dan mijn vorige tv! :)
Mijn Pioneer DV575A-K is ook binnen trouwens, maar dat word m'n kerstcadeautje. :P
Ik heb mijn cam op het moment op school liggen, maar ik denk dat ik ook even tot na kerst wacht en meteen wat foto's van mijn DVD-speler + tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
MikeyMan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:18:
[...]

Logic 7 is de interpretatie die lexicon geeft aan het upmixen van geluid... Dus van minder kanalen tot maximaal 7 kanalen maken...
Klopt. Echter probeerde ik het heel miniem weer te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65830

Niet zo veel praten, maar specs posten :Y)
Ik heb vandaag mijn nieuwe set in ontvangst genomen, ik ben langzaam aan bezig een mooie home cineme set bij elkaar te krijgen.
hier alvast het begin van mijn verzameling. Ik ga deze set nog uitbreiden met 2 grotere zuilen (op de B selector) en er komt waarschijnlijk ook nog een losse yamaha dvd speler/recorder bij.

Hier een overal pic van mn hoekje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF0997.JPG

Hier een closeup van mijn subje (Yamaha yst-sw015)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF0999.JPG

Hier een closeup van mijn receiver (Yamaha RX-V550 rds)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1000.JPG

Een rear speakertje zonder roostertje(Yamaha nx-430p 100w)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1001.JPG

Overall pic met flits
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1002.JPG

Overige specs:
yamaha nx-C430 center speaker

De set is 6.1 aangesloten en klinkt geweldig goed, mooi helder geluid. erg zuiver.
De subwoofer is groot genoeg voor mijn kamer, de sub staat niet voor een boomerige dikke bass maar een mooie zuivere bass, gaat ook best laag voor zijn formaat (30hz)
Ik ben zeer te spreken over deze samenstelling, maar er komt zeker nog een uitbreiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Leuke set, maar kan je die rechter satelliet niet beter zo ongeveer daar neerzetten waar je sub staat ? Ik bedoel, een front speaker boven de center 8)7 Hoort niet echt :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 11:57
Inderdaad stereo effect wordt beter als je die rechter speaker rechts van je tv plaats ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij hangt er niet recht boven, dat lijkt maar zo op de foto omdat hij schijn is genomen.
mn rechter speaker hangt ongeveer nog een meter vanaf mn center speaker weg.
Van voor gezien hangt die speaker boven mn sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 17:26

amd187

Ondertitel

Ik heb een vraagje tussendoor, waar ik het nut van een nieuw topic aanmaken niet zie.
Ik heb vandaag bij de aldi zo'n setje zuil speakers gehaald, dit omdat ik mijn 2 fronts wilde vervangen.
Ze vervangen 2 sateliet speakers de links en rechts voor dus.
Nu heb ik dus 2 van die satelietjes over, en vroeg me af of ik deze veilig samen kon aansluiten op het center kanaal samen met m'n center sateliet speakertje.
Mijn idee was dus 3 satelietjes naast elkaar op m'n tv.
Hoe moet ik dit aansluiten als het veilig aan te sturen valt?
alle speakers parallel?
m'n receiver is een Sony HT-DDW740 (5x80 watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:38:
Ik heb een vraagje tussendoor, waar ik het nut van een nieuw topic aanmaken niet zie.
Ik heb vandaag bij de aldi zo'n setje zuil speakers gehaald, dit omdat ik mijn 2 fronts wilde vervangen.
Nu heb ik dus 2 van die satelietjes over, en vroeg me af of ik deze veilig samen kon aansluiten op het center kanaal samen met m'n center sateliet speakertje.
alle speakers parallel?
pff.. Denk dat je een probleem krijgt met de impendantie... Hoeveel ohm zijn die satellietjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

8 ohm geloof ik, ze zaten bij de receiver standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759

Ik poste hier week terug van ik ben 14 ik weet het allemaal niet meer en of ik nu aan losse componenten kon beginnen. Nou, antwoorden waren verschillend maar naar htforum ben ik toch begonnen. Ik heb net bij een onwijs vriendelijke man deze speakers kunnen kopen, de B&W DM640i. Ze klinken echt geweelllldig en dat terwijl ik ze op een sony versterkertje met stroomsnoer heb aangesloten. Dat versterkertje kreeg ik gelijk bij de boxen mee, hij gebruikte het niet meer en hij vond me zo zielig dat ik nog geen versterker had. Geweldig als je dat te horen krijgt.

Speakertje
Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/9060/linkerspeaker2id.jpg
Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/2417/overzichtlicht6ti.jpg
De apparatuur
Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/6190/rack13yc.jpg

Dus je ziet 2 B&W DM640i, een sony versterker (160watt), een sony cd wisselaar (ook van die man gekregen) en 2 xboxen, 1 met mediacenter en 1 gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zijn onwijs mooie speakers pimmyNL!
Volgens mij heb je echt heel erg veel geluk gehad met het scoren van deze speakers :7

Ik ben zelf ook op zoek naar zulke speakers,
ik heb alle tijd voor het zoeken. deze ga ik zoals gezegt gebruiken als uitbreiding op mn nieuwe set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja idd, naast dat ze geweldig klinken zijn ze ook nog is mooi. Ik bof zeker met deze speakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Ze zien er iig wel cool uit, die oude B&W's :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:35:
Ik poste hier week terug van ik ben 14 ik weet het allemaal niet meer en of ik nu aan losse componenten kon beginnen. Nou, antwoorden waren verschillend maar naar htforum ben ik toch begonnen. Ik heb net bij een onwijs vriendelijke man deze speakers kunnen kopen, de B&W DM640i. Ze klinken echt geweelllldig en dat terwijl ik ze op een sony versterkertje met stroomsnoer heb aangesloten. Dat versterkertje kreeg ik gelijk bij de boxen mee, hij gebruikte het niet meer en hij vond me zo zielig dat ik nog geen versterker had. Geweldig als je dat te horen krijgt.

Speakertje
[afbeelding]
Overzichtje
[afbeelding]
De apparatuur
[afbeelding]

Dus je ziet 2 B&W DM640i, een sony versterker (160watt), een sony cd wisselaar (ook van die man gekregen) en 2 xboxen, 1 met mediacenter en 1 gewone.
OMG >:)
Mooi! Mag ik weten wat je ervoor betaalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 103759 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:35:

Speakertje
[afbeelding]
Overzichtje
[afbeelding]
De apparatuur
[afbeelding]

SLIK KWIJL :9~

DIE WIL IK OOK!! (8>

Pff...* Barry gaat maar snel strafregels schrijven

Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar 325 euro :D

Echt ik heb zo'n geluk gehad, voor 325 euro een cd wisselaar, versterker en 2 supergoede/mooie B&W's. Voor de duidelijkheid: de 325 was voor alleen de speakers, ik kreeg de hardware erbij omdat ik zielig was.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 103759 op 18-12-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:38:
alle speakers parallel?
Waarom zou je dat in godsnaam willen? 3 speakers op het centerkanaal :? Ik snap dat het zonde is als je speakers onbenut laat, maar het hele geluid wordt er niet beter van als je halstarrig alle speakers in gebruik houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 103759 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:04:
Maar 325 euro :D

Echt ik heb zo'n geluk gehad, voor 325 euro een cd wisselaar, versterker en 2 supergoede/mooie B&W's. Voor de duidelijkheid: de 325 was voor alleen de speakers, ik kreeg de hardware erbij omdat ik zielig was.
Je hebt een goede deal gedaan; die B&W's zijn _goede_ speakers.
voorlopig niet meer wegdoen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teacher schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:09:
[...]

Je hebt een goede deal gedaan; die B&W's zijn _goede_ speakers.
voorlopig niet meer wegdoen.
Zal ik zeker niet doen, wordt alleen wel lastig om precies dezelfde te vinden als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mooie set man, PimmyNL. Je hoeft niet per se dezelfde speakers als rears te hebben hoor, sterker nog: persoonlijk vind ik zuilen als rears ook niet zo handig. Moet je maar net ruimte voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar maar moet wel uit de 600 series. Ik heb de ruimte op zich wel voor rear zuilen alleen kabels moeten dan door de kamer heen, das was minder. Maar dat heb je zowiezo .

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103759 op 18-12-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:19:
Dat is waar maar moet wel uit de 600 series. Ik heb de ruimte op zich wel voor rear zuilen alleen kabels moeten dan door de kamer heen, das was minder.
Zoiets voldoet toch prima als rears?
Staat wel mooi bij die zuilen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:07:
[...]

Waarom zou je dat in godsnaam willen? 3 speakers op het centerkanaal :? Ik snap dat het zonde is als je speakers onbenut laat, maar het hele geluid wordt er niet beter van als je halstarrig alle speakers in gebruik houdt :)
kweenie, ik dacht dat wel iets harder en voller zou klinken oid :)
maar jij beweert dus dat dat totaal zinloos is?
dan ga ik namelijk es kijken naar een andere center.
want het staat niet echt in proprtie zo, zo'n klein pokke centertje met in verhouding gruwelijk grote L+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:25:
[...]

Zoiets voldoet toch prima als rears?
Staat wel mooi bij die zuilen :9~
Idd, dat is best netjes ja, ik kijk gewoon of ik wat moois tegen kom zodra ik aan de rears toe kom. Moet nog een behoorlijk DVD player, center, rears, Dolby Digital reciever en goede bekabeling en kabels om alle apparaten aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

PimmyNL: dat is een vet setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:30:
[...]

kweenie, ik dacht dat wel iets harder en voller zou klinken oid :)
maar jij beweert dus dat dat totaal zinloos is?
dan ga ik namelijk es kijken naar een andere center.
want het staat niet echt in proprtie zo, zo'n klein pokke centertje met in verhouding gruwelijk grote L+R
Ik weet wel zeker dat dat beter gaat klinken, 3x een klein satelietje klinkt misschien wat harder dan 1x (hoewel dat hard gaat tegenvallen als je het parallel aansluit op 1 versterker), maar de klank van de speakers wordt er niet anders op. Het past nu niet bij je zuilen, dat gaat het met z'n 3-en ook niet doen. Het beste kun je gewoon een center uit dezelfde serie als je fronts uitzoeken :)

Edit: Ohja, die Aldi speakers, moet je alleen nog ff uitzoeken welk merk dat was :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 18-12-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:57:
Edit: Ohja, die Aldi speakers, moet je alleen nog ff uitzoeken welk merk dat was :)
"Life", toch? :)
Nagenoeg hetzelfde als Eltax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

eltax idd, kzal es zoeken naar een center daarvan ofzo... bedankt voor de hulp in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Yo, amd187 (of iets derdelijks)
Hoe bevallen jou deze speakers.
Ik heb daar niet zulke oren voor :p, maar wil wel eens weten wat andere mensen van deze speakers vinden.
Ik ben wel te vreden. (ben ik vrij snel :P) en dan komt dan vooral door de bass.

Nog een vraagje aan wat mensen.
Ik heb nu 2 front speakers op een 5.1 receiver.
Aangezien ik niet veel geld in 1 keer kan uitgeven vroeg ik mij het volgende af.
Ik wil mijn set uitbouwen. Wat is het beste om te doen.
Ik ben op zoek naar een center, 2 achter speakers en een sub.
Kan je deze na elkaar kopen. of ik het echt wel handig alles te gelijk te kopen.
Als dit wel kan, is een center speaker dan het best. Of een sub of de achter speakers?
In welke volgorde kopen dus.
Alvast bedankt. }:O

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 19-12-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
De beste volgorde is, eerst de rears, dan de sub, en als laatste de center. Sommige mensen gebruiken zelfs geen center. En de sub is theoretisch enkel een bron voor wanneer de fronts tekort schieten. Echter schieten alle fronts te kort :P.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Update!

Ik ben er een beetje laat mee (drukke week), maar ik heb vorige week een Marantz PM-78 gekocht van JT zijn vader :) .

Pic (zie ook mijn nieuwe audiorack):

Afbeeldingslocatie: http://img22.exs.cx/img22/2923/foto19nj.jpg

(Beetje brakke foto. Ik moest helaas de flitser gebruiken, en ik had de amp nog niet schoongemaakt.)

Het gaat dus om dat geval op de bovenste plank (ja hij is groot 8) ). Het is een Marantz PM-78 klasse-A versterker.

Vorige week zaterdag ben ik, samen met een vriend, na het avondeten bij JT thuis wezen luisteren naar de versterker. In combinatie met een stel Tannoy's klonk het erg goed! De diepgang die ik hoorde was totaal nieuw voor mij. Dit was ik écht niet gewend zonder subwoofer. Het hoog neigde een beetje naar mijn B&W's. Ik kon eigenlijk geen goed oordeel geven over de versterker. Toen JT de versterker in klasse A schakelde meende ik toch een tikkeltje verschil te horen. Echter was ik niet zeker van mijn zaak omdat het opwarmproces mij iets te lang duurde. Een paar nummers verder besloot ik 'm maar te kopen :) .

Toen ik de boel thuis aangesloten had, ging er een nieuwe wereld voor mij open: de muziek klonk veel ''groter''. Het kwam niet zo directioneel meer op me af. Zelfs bij heel hoge volumes blijft het geluid, op versterking na, gewoon hetzelfde klinken. Of ik in klasse A ook werkelijk verschil hoor weet ik nog niet. Het lijkt wel ruimtelijker en sprankelender, maar dat kan ook tussen de oren zitten ;) .

Wat nuttige spec's:

Klasse AB :2x 95 W @ 8 Ohm 20Hz-20KHz THD 0.03%

Klasse A: 2x25 W @ 8 Ohm 20Hz-20KHz THD 0.03%

IHF dynamic vermogen (klasse AB): 8 Ohm/4 Ohm/2 Ohm: 120 W/185 W/220 W

IHF dynamic vermogen (klasse A): 8 Ohm/4 Ohm/2 Ohm: 35 W/45 W/ 50 W

Pre-out's
Alu front
Metalen bedieningsknoppen
Vergulde connectoren
symetrische opbouw (op trafo na)

Ik zal van de week eens wat betere pics schieten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

Anoniem: 127468 schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:21:
Yo, amd187 (of iets derdelijks)
Hoe bevallen jou deze speakers.
Ik heb daar niet zulke oren voor :p, maar wil wel eens weten wat andere mensen van deze speakers vinden.
Ik ben wel te vreden. (ben ik vrij snel :P) en dan komt dan vooral door de bass.
Ze bevallen me zeer goed.
Maar ik had ook eigenlijk niet slechters verwacht dan mijn satelietjes :)
Ze gaan lekker luid, en de bass is ook vrij strak.
zeker een goeie koop zeker als je naar de prijs kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:41:
De beste volgorde is, eerst de rears, dan de sub, en als laatste de center. Sommige mensen gebruiken zelfs geen center. En de sub is theoretisch enkel een bron voor wanneer de fronts tekort schieten. Echter schieten alle fronts te kort :P.
No way! De laatste zin is niet juist ;) Ik hoor dat dagelijks (tenminste als ik een film kijk). Kijk anders even op HTforum, diverse topics over 4.1 / 4.0 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:13:
Mooie set man, PimmyNL. Je hoeft niet per se dezelfde speakers als rears te hebben hoor, sterker nog: persoonlijk vind ik zuilen als rears ook niet zo handig. Moet je maar net ruimte voor hebben :)
Ideaal is overal gelijke speakers, dus ook als rears dezelfde als de fronts gebruiken. Dit geeft het meest homogeen geluid.

Echter wordt terecht opgemerkt dat je er maar net de ruimte er voor moet hebben. En het geld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 22-04 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Blue Eyes schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:59:
[...]

Ideaal is overal gelijke speakers, dus ook als rears dezelfde als de fronts gebruiken. Dit geeft het meest homogeen geluid.
Moet je eens 5 keer dezelfde speaker neerzetten in elke hoek van je kamer en er dan 5 keer naar luisteren met om te beginnen alleen maar een pink noise... Moet je opletten hoe "homogeen" dat klinkt.

als je écht geld wil uitgeven, koop je 5 keer dezelfde speakers. Als je nadenkt, koop je gewoon goed klinkende surround effect speakers voor het surround effect kanaal... Dat doen ze in de bioscoop ook niet voor niets zo.

Bij een film komt er toch nooit hetzelfde geluid uit, zo'n beetje 80% komt uit je center (en front speakers), rears worden een beetje als sfeeraanvulling gebruikt, al anders afgemixt en een stuk zachter, behalve als er een keer een helicopter over je heen vliegt ofzo.

Ook bij de beter gemixte 5.1 muziek, komt er uit de achterkanalen geen compleet orkest, maar alleen reverb of publiek effecten.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 19-12-2004 11:18 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:09
Wordt het inmiddels geen tijd voor deel 14 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nice :) Wat zijn die rode krulletjes? Zoiets dergelijks heb ik eerder gezien op een marantz dvd-speler met een of andere mod?
A. Qonsaides schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:30:
Wordt het inmiddels geen tijd voor deel 14 :9
Na deze post nog 11 posts... zat er al iemand over deel 14 te denken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van Medevoort lijkt erop?

http://www.vanmedevoort.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:39:
[...]

Nice :) Wat zijn die rode krulletjes? Zoiets dergelijks heb ik eerder gezien op een marantz dvd-speler met een of andere mod?

[...]

Na deze post nog 11 posts... zat er al iemand over deel 14 te denken? :)
Er staat een nieuwtje klaar :)
In het nieuwe topic maar eens m'n nieuwe opstelling tonen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dupje op 19-12-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
JvS schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:16:
[...]

Moet je eens 5 keer dezelfde speaker neerzetten in elke hoek van je kamer en er dan 5 keer naar luisteren met om te beginnen alleen maar een pink noise... Moet je opletten hoe "homogeen" dat klinkt.

als je écht geld wil uitgeven, koop je 5 keer dezelfde speakers. Als je nadenkt, koop je gewoon goed klinkende surround effect speakers voor het surround effect kanaal... Dat doen ze in de bioscoop ook niet voor niets zo.

Bij een film komt er toch nooit hetzelfde geluid uit, zo'n beetje 80% komt uit je center (en front speakers), rears worden een beetje als sfeeraanvulling gebruikt, al anders afgemixt en een stuk zachter, behalve als er een keer een helicopter over je heen vliegt ofzo.

Ook bij de beter gemixte 5.1 muziek, komt er uit de achterkanalen geen compleet orkest, maar alleen reverb of publiek effecten.
Kwestie van goed afstellen ("even" de acoustiek daargelaten) . Ik ga voor identieke klank van alle speakers. Lees anders het stuk van de 4G's op HT forum, dan hoef ik dat hier niet te doen. Ik kan me daar goed in vinden.

Let wel, ik realiseer me goed dat het veelal een utopie is, enorm geld verslindend en ruimteverslindend. Vooropgesteld dat je dat het mag van je eventuele partner als je niet alleen woont ;) . Ik streef erwel naar, ben daar ook al hard mee bezig en bijna klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 19-12-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:39:
[...]

Nee, dat is het power-on LED'je van mijn amp :9 . Ik zal nu eens wat betere foto's maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:07:
[...]

Nee, dat is het power-on LED'je van mijn amp :9 .
Cool zo'n krulvormig ledje 8)7
Ik zal nu eens wat betere foto's maken...
Goed plan :P

offtopic:
Overigens mensen, Dupje maakt het nieuwe topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:11:
Goed plan :P

offtopic:
Overigens mensen, Dupje maakt het nieuwe topic...
Jammer, het wil niet echt lukken met die gare cam :/ .

En dat Led'je is niet krulvormig, dat komt door de cam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Blue Eyes schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:57:
[...]

No way! De laatste zin is niet juist ;) Ik hoor dat dagelijks (tenminste als ik een film kijk). Kijk anders even op HTforum, diverse topics over 4.1 / 4.0 etc.
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Als je 2 B&W DM604S3 koopt, dan heb je echt geen Yamaha subje nodig van 150 of 200 euro. Die zal amper dieper gaan. Echter, als je de juiste sub uitkiest (of zelf bouwt) dan red je wel de 20 a 25hz in-room. Ik ken zo eigenlijk geen speakers die dat redden en ik vermoed dat er ook maar heeeeel weinig zijn die zo diep kopen en al helemaal niet met een hoog SPL :) Ik denk dus dat een sub die diep genoeg gaat, altijd wat toevoegt aan je HT film beleving.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:34

Offtrack

Ondertitel

Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:07:
Update!
Pic (zie ook mijn nieuwe audiorack):
[afbeelding]
Ben je tevreden met dat Leenbakker rack? Is het beetje stevig enzo?
Ik denk er namenlijk ook over er een te halen, als ze er nog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Offtrack schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:17:
[...]

Ik had een kleinere variant, voor video/reciever/Tv.
Erg stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Offtrack schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:17:
[...]

Gisteren toevallig nog bij de Leen Bakker geweest @ Haaglanden Megastores en daar waren ze nog gewoon op voorraad - dwz ze stonden nog gewoon in de winkel, hoeveel ze er nog hadden weet ik niet, maar bestellen zullen ze iig kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11:28
Mooi, kan deze dus dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.