Mags> ik heb al een paar van die projectieschermen zien staan bij de mediamarkt en BBC, maar ik vind het beeld telkens zo donker, de kijkhoek lijkt ook niet goed te zijn, is dat een kwestie van afstand of afstellen? Op zich een mooi alternatief natuurlijk (alhoewel het nou niet het toppunt van ergonomie is) maar het beeld vond ik slechter dan plasma/lcd
Projectie tv's staan over het algemeen hopeloos slecht ingesteld bij de bruingoed boeren.
Maar er kleven wel wat nadelen aan een projectie kast :
- Verticale kijkhoek is klein, je moet echt gaan zitten om een goed beeld te zien
- Kijken bij een boel daglicht is niet echt mogelijk
- Groot en zwaar, maar er zitten wieltjes onder ...
- Soms oneven verdeling van de helderheid afhankelijk van model/merk
En de beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de bron, meestal staan er bij
mediamarkt e.d. een kabelsignaal op wat nou niet bepaald mooi overkomt op 50inch.
Als je echt de kwaliteit wilt zien ga dan eens naar een goede dealer waar je een tijdje
met de instellingen kan spelen en er een plaatje opstaat van een goede DVD speler.
Op RGB of beter nog op y/pb/pr component.
Daarom staat er ook een satelliet ontvanger voor het TV beeld. Kabeltv heeft namelijk
een te slechte beeldkwalitiet voor zulke grote schermen. Ik kan het iedereen met
een plasma/projectie kast aanraden om over te gaan op satelliet. Vooral de Duitse zenders
spatten van je scherm af zo strak zijn ze.
Het grote voordeel van projectie tv's t.o.v. plasma is dat het beeld niet uit puntjes is
opgebouwd maar "gewoon" uit lijnen zoals op crt's. Je krijgt dus een strak plaatje
zonder de digitale vervuiling en smearing die je vaak ziet bij plasma's.
En natuurlijk de prijs, je hebt een goede projectie tv van 50inch voor rond de 2000-3000 euro.
Een 50inch plasma kost zo ergens rond de 7500 euro..
Verder is het geluid van een projectie tv veelal stukken beter dan een plasma, omdat
er een grote kast beschikbaar is voor de speakers.
Die Toshiba van mij heeft b.v. een ingebouwde DD5.1 decoder en achterspeakers die erbij
zitten. Als je wilt heb je dus geen verdere apperatuur nodig dan een dvd speler.
Kan ik mooi meteen aan deze 2 HK-bezitters vragen... Is het wat, dat Logic7?
Ik vind het een prima "mode" voor muziek, het klink voller en ruimtelijker dan stereo zonder
onnatuurlijk te worden. Voor pop/r&b is het prima geschikt imho. Leuke mode om te hebben met een 5.1 setje. Als je echter 2 top voorspeakers hebt staan dan voldoet stereo waarschijnlijk beter.
hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver
Die zaten er bij in de doos. Schrijf eens een mailtje naar H/K of vraag je dealer of je ze los
kan krijgen. Ze maken de voorkant wel erg mooi af.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 26903 op 18-12-2004 09:20
]