Anoniem: 50944 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:40:
Gaaf abba, het is inderdaad een erg mooi beestje, op de foto iets minder impressive als die big-ass Medion, maar ik kan begrijpen dat dat in het echt wel iets anders ligt.
Het zou echt onwijs diebiel staan, maar ik denk dat je center beter tot zijn recht komt als je hem een plateautje hoger legt en daar die LCD opzet, maar then again uit design oogpunt zou ik dat niet doen.

Het is idd minder impressive qua sheer size maar het beeld is er wél beter op geworden

Eigenlijk moet je zo'n plasma nemen wanneer je een grote woonkamer hebt en tamelijk ver v.d. tv af zit. De stelregel die ik veel lees is 'kijkafstand is 4~5 maal beeldiagonaal'. Met een 107cm plasma wordt dat dus dik vier meter. Met dit scherm (66cm nuttige diagonaal) is dat zeg 2,6~3,3 meter en naar mijn idee klopt die stelregel wel aardig (hoewel je imo best wel ietsje onder die vier maal mag gaan zitten). Én hij is een stuk minder aanwezig in m'n kleine woonkamer dan die enorme plasma, iets wat behoorlijk opvalt wanneer het spul uit staat en je andere dingen doet dan film/tvkijken. Hier kun je zien hoe de afstand is tussen de zitplaats en de tv
Het geluid zal best iets beter worden maar aangezien ik veelal flink onderuit in de bank hang (ik weet 't, slecht voor de rug

) valt het best wel mee met het geluidsbeeld

En het ziet er anders idd ook niet uit nee.
Pixal schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:53:
Abbadon, is het niet verrot voor het geluidsbeeld dat de center zo laag ligt? Ik mag er niks over zeggen, bij mij ligt hij op 2 meter hoogte maar hij kan op het moment nergens anders. Als ik jou was had ik een plankje boven de lcd gemaakt voor de center.
Ik zie op de foto's ontzettende zwarte randen om het beeld. Is dat gewoon een stuk scherm wat niet in gebruik is of is het gewoon een zwarte lijst. Ik vind zwarte randen altijd erg irritant, als het bij het scherm hoort kan je dat toch wel oprekken ofzo?
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto met will smith erin, je ziet de zwarte balken van de film, tegenover de zwarte randen lijkt dat wel grijs. Zo'n contrast eromheen verraadt het zwakke punt van lcd een beetje.
Er zit een zwart kader fysiek om het paneel. Maar als jij doelt op de zwarte balken boven en onder het beeld zelf, ja dat kan ik wel uitrekken maar dat vind ik niet mooi, dan krijg je vertekend beeld. En het verschilt ook per film natuurlijk, de aanwezigheid van die zwarte balken. Wat dat grijze betreft, dat heeft ook veel te maken met hoe ik de foto neem. Deze foto hieronder van het beeld is niet echt grijs. En de pic is _niet_ bewerkt om het zwart, zwarter te laten lijken:

clonedonkey schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:58:
@Abbadon : Ik zie dat je de B&W DM603S3 hebt. Ik wil deze binnen enkele dagen ook gaan bestellen. Maar nu heb ik een aantal vraagjes namelijk :
1. Hoe klinken deze boxen over het geheel met muziek ook met muziek van b.v. tiesto, etc. en hoe hard kan je deze dan goed draaien zonder dat de speakers kapot gaan ?
2. Hoe klinken deze boxen in een ht 5.1 opstelling ?
Alvast bedankt voor de info !
p.s. ben ze al wel gaan luisteren natuurlijk al een paar keer zelfs maar vraag me af hoe ze in de praktijk zijn als je ze al wat langer hebt !
Ik persoonlijk vind ze uitstekend klinken, ook met Tiësto. Maar dit is zo moeilijk over te brengen en is ook zó smaakgebonden en ook nog eens plaatsings- en kamergebonden natuurlijk. Wel ben ik duidelijk van mening dat je er absoluut geen miskoop mee zult doen. Maar doe net als ik destijds en trek er lekker de tijd voor uit om diverse speakers te luisteren
Wat betreft 5.1, ik heb ze samen met een stel 602.5 S3's als rear, de LCR60 S3 als center en een Elac sub draaien en dat gaat uitstekend
Wel, ik druk er zo maar weer een DVD in

Just pick a dead end and chill out 'till you die.