Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.279 views sinds 30-01-2008

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Da_man schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:36:
[...]

:)
Hier meld zich een Paradigm bezitter. :*)
Welke heb je geluisterd, de Monitor of de Studio serie?
Idd geweldige speaker, maar zoals je zegt, niet zo bekend.
Komt wel ;)
Geweldige speaker ja, maar is het ook niet lekker om een beetje exclusief te blijven? :9

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
deepspace schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:44:
[...]

Kan best kloppen op zich, een pre-amp heeft niet echt reden om een signaal te versterken (daar heb je immers een eindversterker voor). De simpelste pre-amp is immers een potmeter ;)

* Jag weet zeker dat als ie zijn CD-speler direct aan zijn amp zou hangen, dat ie dan doof zou worden :P
Precies, iedereen die denkt dat een pre amp versterkt, moet maar eens een cd speler rechtstreeks op een eindversterker aansluiten :P.

Je moet ook niet vergeten dat de dB een relatieve eenheid is zo lang er geen nulpunt gedefinieerd is. Bij die Yamaha die van -80 tot +9dB gaat kan je er vanuit gaan dat 0dB de unity gain stand van de pre amp is (pre amp laat signaal onverzwakt naar de power amp gaan). Bij die Pioneer die "maar tot de 0dB gaat", zal 0 dB gewoon de max gain stand zijn van de pre amp. Unity gain zal waarschijnlijk ergens rond de -10dB zijn, maar het kan ook -20dB zijn.
0dB stand is ook niet hetzelfde als volledig vermogen, dat hangt van meer af: het niveau van het ingangssignaal (is natuurlijk sterk wisselend) en de ingangssensitivity van de power amps.

[Voor 23% gewijzigd door Jag op 14-12-2004 20:41]

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Jag schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:41:
[...]

Precies, iedereen die denkt dat een pre amp versterkt, moet maar eens een cd speler rechtstreeks op een eindversterker aansluiten :P.
Opzich versterkt een pre-amp ook, denk maar eens aan de toonregelingen.

Maar ik weet wat jullie bedoelen....

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 64631

Ik trok net de Antenne kabel uit mijn Marantz SR4400 receiver en nu is het pinnetje in de aansluitbus afgebroken :'( .
Denken jullie dat dit onder de garantie valt hij is nog geen jaar oud en ik trok niet hard ofzo.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, het zal sowieso gerepareerd moeten worden neem ik aan? Maar dit zou weleens onder garantie kunnen vallen jah, aangezien je het niet zo makkelijk zelf kan afbreken...

Anoniem: 35362

Anoniem: 64631 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:30:
Ik trok net de Antenne kabel uit mijn Marantz SR4400 receiver en nu is het pinnetje in de aansluitbus afgebroken :'( .
Denken jullie dat dit onder de garantie valt hij is nog geen jaar oud en ik trok niet hard ofzo.
Als je het bij een goede speciaalzaak gekocht heb dan zal die waarschijnlijk het wel onder garantie repareren, anders heb je gewoon pech en zal je moeten betalen voor de rep.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 13:58
Ik heb gewoon een ouderwetse draaiknop die tot 10 kan. Zelfs een digitaal schermpje ontbreekt en ik kan niet zeggen dat ik dat nou erg mis ofzo, op mijn stereo-amp that is :)

Anoniem: 62484

Ok het was waarschijnlijk de studio 60 of 100 :)

[Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 15-12-2004 12:18]

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

SpleeffY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:09:
[...]

Geweldige speaker ja, maar is het ook niet lekker om een beetje exclusief te blijven? :9
Heb jij er ook een (of twee natuurlijk ;) )?
Tuurlijk is het leuk om exclusief te blijven, maar het is wel leuk als mensen een beetje idee hebben wat voor speakers je hebt.

...call for a Big Lebowski

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 35362 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:57:
[...]

Als je het bij een goede speciaalzaak gekocht heb dan zal die waarschijnlijk het wel onder garantie repareren, anders heb je gewoon pech en zal je moeten betalen voor de rep.
Volgens mij heeft dat weinig met een goede speciaalzaak te maken, Marantz zelf moet beslissen of dit onder garantie valt en ik neem aan dat ze daar geen rekening houden of je hem nu bij de MediaMarkt hebt gekocht of bij een exclusieve hifi zaak ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 62484 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:57:
Ik weet het type niet meer van die paradigm maar ze waren iets van 850 euro per stuk geloof ik. Ze waren vrij hoog. En er was een P vanonder te zien volgens mij. edit: Even op de pagina gekeken. Hij leek op de S8. Iets zegt me dat die S8 wel wat duurder als 850 per stuk zijn.
De Studio serie heeft idd zo'n mooie P als logo.
De Monitor Serie heeft een logo met erop 'Paradigm'.

Ik ben dr vorige week ook geweest en toen stond de Monitor 11 er niet meer, maar wel een Studio. Volgens mij was het de studio 60. De studio 100 is iets van 1100 euro.

Overigens, die S8 die jij bedoelt is de Paradigm Signature serie. De duurste speakers van paradigm.
Even een plaatje van de centerspeaker uit die serie :D
http://signature.paradigm.com/Flash_Site/Product_Images/Signature/CatalogImages/C5.jpg

[Voor 18% gewijzigd door Da_man op 15-12-2004 12:19]

Jep het was idd de studio 60. Aardige speaker. Verreweg de speaker die het beste om kon gaan met de klassieke muziek die er draaide.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:57
Is dat een center speaker :D ....

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Tja mooi spul. Wat dacht je van de kef reference center:

http://www.azone.ch/images/ref-204c.jpg

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:57
Ik zie het al helemaal voor me mooie beamer...

Mooi marantz torentje... en dan de hele paradigm signature serie als 7.1 surround opstelling :o ...

Dan ben ik wel tevreden ;)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Da_man schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:15:
[...]
Overigens, die S8 die jij bedoelt is de Paradigm Signature serie. De duurste speakers van paradigm.
Even een plaatje van de centerspeaker uit die serie :D
[afbeelding]
hm ik vind de afwerking van die speaker niet echt mooi ofzo :/

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 42423 schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:50:
[...]
@ Tom .. laat me jouw joekels eens zien? :+
Beetje late reply, maar hier zijn ze:
http://home.scarlet.be/~swinneke/set3c.jpg

Ze zijn blijkbaar toch niet zo groot als de jouwe.. +-10 cm kleiner |:( ;)

En pfuh@ paradigm uniek... ik ben toch lekker de enigste GoT-ter met de Celestion C-serie :D

[Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 15-12-2004 13:01]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Anoniem: 42423
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ook niet verkeerd .... :9~ Ey , daar links zie ik een Magnat sub!

En dan die centers .. crisis!

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 42423 op 15-12-2004 13:06]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:00:
En pfuh@ paradigm uniek... ik ben toch lekker de enigste GoT-ter met de Celestion C-serie :D
Ach, ik ben de enigste in de wereld met mijn font en center speakers :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:08:
[...]

Ach, ik ben de enigste in de wereld met mijn font en center speakers :P
Zo kan ik het ook :Z ;)
(Ben denk ik ook wel de enigste belg met de C3...)

[Voor 11% gewijzigd door TomSwinnen op 15-12-2004 13:11]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 42423 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:05:
Ook niet verkeerd .... :9~ Ey , daar links zie ik een Magnat sub!
Van uitzicht niet verkeerd, van geluid ongeloofelijk ;)
En jah, das een Magnat sub. Een goeie voor de verandering ;) Omega 300 mét afstandbediening :p

Tom en zijn trots.. ;) Zo groot zijn nou ook weer niet :D

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 15-12-2004 13:18]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ach, ik rij met een 13 jaar oude Volvo. Als je niet met je kar kan showen, dan maar met iets anders hé :D

Ach ik heb nog niet eens een auto.... maar ja volgens jouw redenering klopt dat wel een beetje.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
En ben ik de enige die geen enigste zegt :>

Ik ben echt zwaar tevreden met de Wharfedale Diamond IV's :) Dr komt echt een stevig geluid uit, en dat voor van die lieve kleine boxjes ;)

Pici's

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/wd0.jpg

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/wd1.jpg

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/wd2.jpg

Is dat een drumkruk? :P Pics van je drumstel mogen ook best. :)

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Anoniem: 62484 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:27:
Is dat een drumkruk? :P Pics van je drumstel mogen ook best. :)
http://home.zonnet.nl/marjabekers/drums/geheelv.JPG
http://home.zonnet.nl/marjabekers/drums/geheelc.JPG
http://home.zonnet.nl/marjabekers/drums/side.JPG

*SPECS* B)
Pearl 4 delig (1967)
21" Zildjian Ride & 16" Crash
Paiste 14" Hi-hat
Mapex Mars snare
Remo fyberskin vellen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Nou, de zoveelste tv in m'n HT set, nou hopen dat ik er langer plezier van heb :+

Overzichtsplaatje, omgeven door m'n B&W's:

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/lcd_tv1.jpg

Detail:

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/sharp_dvi.jpg

En aangezien ik de speaker toch niet gebruik heb ik die er af geschroefd:

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/sharp_zs1.jpg

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/sharp_zs2.jpg

Zwarte DVI kabel is ff tijdelijk totdat ik een langere DVI kabel heb (die ik fatsoenlijk in de poot kan wegwerken). Het is een Sharp LC-26GA3E met 1366*768 resolutie en ik ben er érg blij mee :P Hij geeft prachtig beeld, zowel DVD als PC via DVI. Alleen is de DVD speler via SCART aangesloten, dit wil ik nog vervangen door component (dus andere DVD speler want deze heeft alleen SCART :X ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Anoniem: 41615

Nette set, ik ga nu sparen voor een nieuwe dvdspeler (Marantz DV4500 of 6500) en opzoek naar een nieuwe centerspeaker..

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:23:
Nou, de zoveelste tv in m'n HT set, nou hopen dat ik er langer plezier van heb :+
:9~ :9~ :9~ :9~ O+

Heb je geen hogere resolutie foto's O-) ? Kan je wat meer details e.d zien altijd tof 8) .

PS. Kijk je ook divx films ofzo dat je pc ook op alles aangesloten is? Met zo'n mooie set moet je dat toch eigelijk niet doen vind ik stiekem :z

Anoniem: 97498

He ik heb 2 jamo's digital 120
http://www.geocities.com/fakkertino/jamo.JPGhir is een plaatjes.

en die heb ik aan een denon PMA-750 zitten.
IK vroeg me af omdat het eigelijk ook al ietsjes ouder is of het nog wel mooi geluid uitkomt in vergelijkeng met tegenwoorde. Dus al die mooie boxen die ik hier op het forum tegenkom.
En kijk op de box zit een lampje en een knopje.
bij dat lampje staad overload betekent dat je hem niet kan opblazen?
En wat stel je met dit knopje in? :X

• Abbadon
Nee, ik kijk géén DivX films, alleen DVD's. PC is aangesloten i.v.m. muziek en DVD's welke op de HDD staan. Ik overweeg overigens helemaal geen andere DVD speler aan te schaffen maar m'n PC daarvoor te gebruiken (is passief gekoeld en heeft spdif) maar ik weet niet of dat zo praktisch is want DVD spelert is één druk op de knop aan en klaaro, PC is opstartgedoe.

Zit nu op m'n werk, dus ff geen hi-res pics bij de hand.

Anoniem: 104397

Hele mooie set man!! geweldig.

P.S. staat zo'n grote kerstboom niet ontzettend in de weg? O-)

@Abbadon

Zeer nette setup heb je bij elkaar!
Gaaf zo'n vintage setje :) Ik zal als ik tijd eens wat pics schieten van m'n kit :>

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is een Sharp LC-26GA3E met 1366*768 resolutie en ik ben er érg blij mee :P Hij geeft prachtig beeld, zowel DVD als PC via DVI.
Gefeli, dit is op dit moment gewoon de 26" LCD-tv met de beste beeldkwaliteit :)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

[afbeelding]

Detail:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zwarte DVI kabel is ff tijdelijk totdat ik een langere DVI kabel heb (die ik fatsoenlijk in de poot kan wegwerken). Het is een Sharp LC-26GA3E met 1366*768 resolutie en ik ben er érg blij mee :P Hij geeft prachtig beeld, zowel DVD als PC via DVI. Alleen is de DVD speler via SCART aangesloten, dit wil ik nog vervangen door component (dus andere DVD speler want deze heeft alleen SCART :X ).
Errug errug mooi! Ik zou ook liever zo'n ding hebben dan die grote plasma die je eerst had. Wel jammer dat je de speaker er af hebt gehaald though. Ik vind dat namelijk wel een onderdeel van de styling......nu vind ik het net een iiyama monitor. Maar dat is mijn mening.....don't feel offended.
Tele schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:29:
Gefeli, dit is op dit moment gewoon de 26" LCD-tv met de beste beeldkwaliteit :)
Het schijnt dat de nieuwe generatie Sharps niet meer de leidende positie heeft als de eerdere modellen. Ik persoonlijk zou op dit moment waarschijnlijk voor een Sony gaan, maar ik zou wel twijfelen tussen die twee. Maar dat is gewoon mij gevoel erbij.

Edit: alhoewel.....bij de 26 inch zou ik waarschijnlijk ook voor de Sharp gaan.....ietsje groter zou denk ik een Sony worden.

[Voor 7% gewijzigd door zimbab op 15-12-2004 16:50]

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Detail:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van die JVC reciever mag je ook wel wat schieten hoor..

* Anoniem: 114270 is jvc addicted...

Toch wil ik nu eigenlijk wel ervanaf... gewoonweg omdat het niet ECHT kwaliteit meer is in vergelijking met de Harman/Kardon die ik op het oog heb (heb nu een RX-888RBK, die wel erg goed presteert, maar ik wil toch stikem ook wel een avr5500...

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 15-12-2004 19:19]

• Abbadon
zimbab schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:47:
[...]

Errug errug mooi! Ik zou ook liever zo'n ding hebben dan die grote plasma die je eerst had. Wel jammer dat je de speaker er af hebt gehaald though. Ik vind dat namelijk wel een onderdeel van de styling......nu vind ik het net een iiyama monitor. Maar dat is mijn mening.....don't feel offended.

[...]

Het schijnt dat de nieuwe generatie Sharps niet meer de leidende positie heeft als de eerdere modellen. Ik persoonlijk zou op dit moment waarschijnlijk voor een Sony gaan, maar ik zou wel twijfelen tussen die twee. Maar dat is gewoon mij gevoel erbij.

Edit: alhoewel.....bij de 26 inch zou ik waarschijnlijk ook voor de Sharp gaan.....ietsje groter zou denk ik een Sony worden.
Ik ben ook een stuk tevredener met deze LCD dan met de plasma die ik had. Voornaamste reden is de afmeting. Ik had me bij de aanschaf v.d. plasma toch een beetje verkeken op de omvang (42") en de kijkafstand; ik kon er thuis niet ver genoeg vanaf zitten waardoor het beeld niet goed tot z'n recht kwam (als ik in de keuken stond zag het beeld er wel erg goed uit, maar om nu continu in de keuken te staan 8)7 ). Nu is de kijkafstand ideaal, ik zit er namelijk met m'n ogen 2.5m vanaf :)
De speaker is idd een designkeuze, het geeft de tv wel een héél eigen unieke look. Ik zie ook nog wel wat ik uiteindelijk ga doen, of zo laten of er weer onder.

De reden dat ik voor de Sharp ben gegaan, naast de top beeldkwaliteit, is dat gelijk geprijsde Sony's geen DVI hebben (althans, voor zover ik weet niet). Daarnaast heeft Sharp drie jaar fabrieksgarantie en staat het uiterlijk (ja, ook mét speaker) me erg aan. Enig minpuntje aan deze TV is dat je 'm kunt horen door de fan die er in zit en voor de rest het stil is in de kamer, dan hoor je een héél zachte brom.

Anoniem: 50944

Gaaf abba, het is inderdaad een erg mooi beestje, op de foto iets minder impressive als die big-ass Medion, maar ik kan begrijpen dat dat in het echt wel iets anders ligt.

Het zou echt onwijs diebiel staan, maar ik denk dat je center beter tot zijn recht komt als je hem een plateautje hoger legt en daar die LCD opzet, maar then again uit design oogpunt zou ik dat niet doen. :p

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Abbadon, is het niet verrot voor het geluidsbeeld dat de center zo laag ligt? Ik mag er niks over zeggen, bij mij ligt hij op 2 meter hoogte maar hij kan op het moment nergens anders. Als ik jou was had ik een plankje boven de lcd gemaakt voor de center.

Ik zie op de foto's ontzettende zwarte randen om het beeld. Is dat gewoon een stuk scherm wat niet in gebruik is of is het gewoon een zwarte lijst. Ik vind zwarte randen altijd erg irritant, als het bij het scherm hoort kan je dat toch wel oprekken ofzo?

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto met will smith erin, je ziet de zwarte balken van de film, tegenover de zwarte randen lijkt dat wel grijs. Zo'n contrast eromheen verraadt het zwakke punt van lcd een beetje.

[Voor 18% gewijzigd door Pixal op 15-12-2004 17:55]

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 09:50
@Abbadon : Ik zie dat je de B&W DM603S3 hebt. Ik wil deze binnen enkele dagen ook gaan bestellen. Maar nu heb ik een aantal vraagjes namelijk :

1. Hoe klinken deze boxen over het geheel met muziek ook met muziek van b.v. tiesto, etc. en hoe hard kan je deze dan goed draaien zonder dat de speakers kapot gaan ?
2. Hoe klinken deze boxen in een ht 5.1 opstelling ?

Alvast bedankt voor de info !

p.s. ben ze al wel gaan luisteren natuurlijk al een paar keer zelfs maar vraag me af hoe ze in de praktijk zijn als je ze al wat langer hebt !

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:19:

De reden dat ik voor de Sharp ben gegaan, naast de top beeldkwaliteit, is dat gelijk geprijsde Sony's geen DVI hebben (althans, voor zover ik weet niet).
Hmmm....dat is een puntje dat ik inderdaad over het hoofd heb gezien.

• B_FORCE
  • Niet online
Speel je jazz of zo... aan geizne je set...?

:)

One World Concepts

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Whoei morgen luisteren naar nieuwe luidsprekers :Y) !

Wat ik alleen raar vond was dat ik zei voor max. 800 euro per paar luidsprekers zocht en ze in die prijsklasse geen B&W hadden :? Hier in de RAF folder staat toch een DM600 s3, DM602s3 voor 179 en 259 :/ .

Ga naar hanzehifi in Zwolle btw.

Ben trouwens benieuwt hoe ik het aan mijn ouders verkoop dat ik die wil. Geld is opzich geen probleem (verkoop mijn oude set & 2e pc..) O-) . Maar mams deed net al moeilijk |:( :O

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

clonedonkey schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:58:
@Abbadon : Ik zie dat je de B&W DM603S3 hebt. Ik wil deze binnen enkele dagen ook gaan bestellen. Maar nu heb ik een aantal vraagjes namelijk :

1. Hoe klinken deze boxen over het geheel met muziek ook met muziek van b.v. tiesto, etc. en hoe hard kan je deze dan goed draaien zonder dat de speakers kapot gaan ?

p.s. ben ze al wel gaan luisteren natuurlijk al een paar keer zelfs maar vraag me af hoe ze in de praktijk zijn als je ze al wat langer hebt !
Mn buurman heeft deze luidsprekers ook, en ik vind het heel aardige luidsprekers. Als je met name tiesto en dat soort muziek draait, dan vraag ik mij eigenlijk toch af of er geen andere luidsprekers zijn die je beter zouden bevallen. Deze luidsprekers zijn mijns inziens meer gebouwd op het waarheidsgetrouw weergeven van een bron, dan op het weergeven van hoge volumes en een harde beat. Maar als je al geluisterd hebt, dan zal je keus wel duidelijk zijn denk ik ;)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gemineye schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:43:
[...]

Mn buurman heeft deze luidsprekers ook, en ik vind het heel aardige luidsprekers. Als je met name tiesto en dat soort muziek draait, dan vraag ik mij eigenlijk toch af of er geen andere luidsprekers zijn die je beter zouden bevallen. Deze luidsprekers zijn mijns inziens meer gebouwd op het waarheidsgetrouw weergeven van een bron, dan op het weergeven van hoge volumes en een harde beat. Maar als je al geluisterd hebt, dan zal je keus wel duidelijk zijn denk ik ;)
idd.. ik zette die b&w's van m'n oma eens voor de grap op id&t radio. Meteen die lage stem van de reclame's door m'n buik. Sindsdien verliefd maar niet rijk :(

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12
ik heb sinds vandaag geupgrade van 2.1 naar 4.1, met jawel aldi speakers (stundent enzo), heb nu 4x life speakers :+ wel voor en achter verschillende overigens, maar het klinkt allemaal prima :)

zal nog wel een keer fotos maken :)

[Voor 10% gewijzigd door Sv3n op 15-12-2004 18:51]

Last.fm
Films!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waypoint schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:18:
Whoei morgen luisteren naar nieuwe luidsprekers :Y) !

Wat ik alleen raar vond was dat ik zei voor max. 800 euro per paar luidsprekers zocht en ze in die prijsklasse geen B&W hadden :? Hier in de RAF folder staat toch een DM600 s3, DM602s3 voor 179 en 259 :/ .

Ga naar hanzehifi in Zwolle btw.

Ben trouwens benieuwt hoe ik het aan mijn ouders verkoop dat ik die wil. Geld is opzich geen probleem (verkoop mijn oude set & 2e pc..) O-) . Maar mams deed net al moeilijk |:( :O
Als je mij vraagt voor max 800 euro wat voor je uit te zoeken, zoek ik ook niet direct een paar van 400-500 euro uit. ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:53:
[...]

Als je mij vraagt voor max 800 euro wat voor je uit te zoeken, zoek ik ook niet direct een paar van 400-500 euro uit. ;)
Dat dacht ik ook :P
Geef je budget van 800€, dan zoeken ze luidsprekers die minimum 800€ kosten :)

• Abbadon
Anoniem: 50944 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:40:
Gaaf abba, het is inderdaad een erg mooi beestje, op de foto iets minder impressive als die big-ass Medion, maar ik kan begrijpen dat dat in het echt wel iets anders ligt.

Het zou echt onwijs diebiel staan, maar ik denk dat je center beter tot zijn recht komt als je hem een plateautje hoger legt en daar die LCD opzet, maar then again uit design oogpunt zou ik dat niet doen. :p
Het is idd minder impressive qua sheer size maar het beeld is er wél beter op geworden :) Eigenlijk moet je zo'n plasma nemen wanneer je een grote woonkamer hebt en tamelijk ver v.d. tv af zit. De stelregel die ik veel lees is 'kijkafstand is 4~5 maal beeldiagonaal'. Met een 107cm plasma wordt dat dus dik vier meter. Met dit scherm (66cm nuttige diagonaal) is dat zeg 2,6~3,3 meter en naar mijn idee klopt die stelregel wel aardig (hoewel je imo best wel ietsje onder die vier maal mag gaan zitten). Én hij is een stuk minder aanwezig in m'n kleine woonkamer dan die enorme plasma, iets wat behoorlijk opvalt wanneer het spul uit staat en je andere dingen doet dan film/tvkijken. Hier kun je zien hoe de afstand is tussen de zitplaats en de tv :)

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/htt_afstand.jpg

Het geluid zal best iets beter worden maar aangezien ik veelal flink onderuit in de bank hang (ik weet 't, slecht voor de rug :X ) valt het best wel mee met het geluidsbeeld :) En het ziet er anders idd ook niet uit nee.
Pixal schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:53:
Abbadon, is het niet verrot voor het geluidsbeeld dat de center zo laag ligt? Ik mag er niks over zeggen, bij mij ligt hij op 2 meter hoogte maar hij kan op het moment nergens anders. Als ik jou was had ik een plankje boven de lcd gemaakt voor de center.

Ik zie op de foto's ontzettende zwarte randen om het beeld. Is dat gewoon een stuk scherm wat niet in gebruik is of is het gewoon een zwarte lijst. Ik vind zwarte randen altijd erg irritant, als het bij het scherm hoort kan je dat toch wel oprekken ofzo?

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de foto met will smith erin, je ziet de zwarte balken van de film, tegenover de zwarte randen lijkt dat wel grijs. Zo'n contrast eromheen verraadt het zwakke punt van lcd een beetje.
Er zit een zwart kader fysiek om het paneel. Maar als jij doelt op de zwarte balken boven en onder het beeld zelf, ja dat kan ik wel uitrekken maar dat vind ik niet mooi, dan krijg je vertekend beeld. En het verschilt ook per film natuurlijk, de aanwezigheid van die zwarte balken. Wat dat grijze betreft, dat heeft ook veel te maken met hoe ik de foto neem. Deze foto hieronder van het beeld is niet echt grijs. En de pic is _niet_ bewerkt om het zwart, zwarter te laten lijken:

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/lcd_tv2.jpg
clonedonkey schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:58:

Ik persoonlijk vind ze uitstekend klinken, ook met Tiësto. Maar dit is zo moeilijk over te brengen en is ook zó smaakgebonden en ook nog eens plaatsings- en kamergebonden natuurlijk. Wel ben ik duidelijk van mening dat je er absoluut geen miskoop mee zult doen. Maar doe net als ik destijds en trek er lekker de tijd voor uit om diverse speakers te luisteren :)

Wat betreft 5.1, ik heb ze samen met een stel 602.5 S3's als rear, de LCR60 S3 als center en een Elac sub draaien en dat gaat uitstekend :)

http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/htt_rear.jpg

Wel, ik druk er zo maar weer een DVD in :P

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:30
@ abbadon

Waarom koop je geen projecter? (of heb je die al?)....

Je hebt nl een prachtige ruimte om te gaan projecteren!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-01 09:50
@ abbadon

Bedankt voor de info. Ik ga natuurlijk niet deze speakers kopen als ik alleen maar tiesto zou luisteren weet ook wel dat ik dan nog beter naar jamo ofzo kan. Maar het gaat mij erom dat ze het kunnen. Ik zal mischien 2% van alle tijd dat ik luister tiesto muziek luisteren het is vooral andere muziek. Maar ik heb geluisterd en in de winkel klonken deze boxen ook met tiesto muziek goed. Daarom heb ik eigenlijk al voor 99,9% zeker beslist dat ik ze binnen nu en 1 week ga bestellen (zodra het salaris binnen is !)

• Abbadon
Begin nou niet over projectors :X Ik heb eens een hele avond m'n kamer overhoop gehaald en met een meetlint van alles opgemeten a.d.h.v. de Projection Calculator op projectorcentral.com. En wil ik een beeld van 1.6m breed hebben (breder wil ik niet) dan moest ik de projector aan 't plafond hangen en dat vind ik geen kijk gelijk plus dat m'n plafond daar te laag voor is.

Máááár, onze vriend JvS was laatst zo attent mij te wijzen op de nieuwe Panasonic 700U, deze komt zo perfect uit qua throw distance/screensize dat ik 'm bovenop de kast daar achter me kan plaatsen (staat 110cm achter m'n bank) en tóch met gemak 160cm breed kan projecteren. Dus ja, ik denk er serieus over om volgend jaar zo'n ding te halen incl. plafond rolscherm :P Maar dat zie ik over een paar maanden wel weer, zo'n Panasonic is nou niet bepaald el cheapo :X

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het is ook een onterechte stelling dat goede speakers niet goed zijn in housemuziek of dat housemuziek net zo goed op mindere speakers gedraaid kan worden. Ik snap niet hoe mensen daar altijd weer op komen. Goede normale speakers kunnen alles goed weergeven en het verschil tussen Tiësto op een goede speaker en Tiësto op een slechte speaker hoor je echt wel. Er zijn wel speakers die beter met het één zijn dan het ander, maar die heb je in alle klasses. Daarnaast heb je ook nog speakers die specifiek voor een bepaald soort geluid zijn ontworpen, maar dat zie je meestal in één oogopslag.

Ikzelf draai al lange tijd met "kwalitatief goede speakers", maar ik draai regelmatig Techno/Progressive/Electro en dat doen ze allemaal goed hoor. Bovendien heb je zat klassieke stukken die niks voor housemuziek onder doen qua zwaarte.
Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:04:
Begin nou niet over projectors :X Ik heb eens een hele avond m'n kamer overhoop gehaald en met een meetlint van alles opgemeten a.d.h.v. de Projection Calculator op projectorcentral.com. En wil ik een beeld van 1.6m breed hebben (breder wil ik niet) dan moest ik de projector aan 't plafond hangen en dat vind ik geen kijk gelijk plus dat m'n plafond daar te laag voor is.

Máááár, onze vriend JvS was laatst zo attent mij te wijzen op de nieuwe Panasonic 700U, deze komt zo perfect uit qua throw distance/screensize dat ik 'm bovenop de kast daar achter me kan plaatsen (staat 110cm achter m'n bank) en tóch met gemak 160cm breed kan projecteren. Dus ja, ik denk er serieus over om volgend jaar zo'n ding te halen incl. plafond rolscherm :P Maar dat zie ik over een paar maanden wel weer, zo'n Panasonic is nou niet bepaald el cheapo :X
Inderdaad een nice ding die 700.....zit ik ook al een tijdje naar te kijken, maar voorlopig genoeg andere kosten. :(
Maaruh.....hoe staat het met je 3805? Die zal wel een aardige verbetering opleveren denk ik. En welke DVD-speler wil je er dan bij nemen? De 1910 heeft al DVI.....of ga je misschien wel voor de 2910 of de 3910? Of nog weer wat anders?

[Voor 47% gewijzigd door zimbab op 15-12-2004 20:14]

Anoniem: 100231

Ik vind die kamer van abbadon zo mooi he! Lekker strak mooie stijl ingericht, goed geintegreerde ht enz! Mijn complimenten! Een persoonlijke vraag in welke prijs klasse zit die lcd tv als ik vragen mag?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Weet iemand of er tegenwoordig nog een beetje redelijke surround-processors worden gemaakt voor wat lagere prijzen? Dus moderne bedoel ik dan hè....niet zo'n Pro-Logic ding van 1998 ofzo. Dat je die dan naast je integrated versterker kan gebruiken waarbij je dan alleen nog een extra eindbak moet kopen.
Anoniem: 100231 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:34:
Ik vind die kamer van abbadon zo mooi he! Lekker strak mooie stijl ingericht, goed geintegreerde ht enz! Mijn complimenten! Een persoonlijke vraag in welke prijs klasse zit die lcd tv als ik vragen mag?
Dat kan je zelf toch ook wel even opzoeken? Op sharp.nl staan de aanbevolen marktprijzen en op kieskeurig.nl kun je de prijzen op de Nederlandse markt zien. Het modelnummer heeft Abbadon er al bij gezet in zijn post.

[Voor 8% gewijzigd door zimbab op 15-12-2004 20:44]

• Abbadon
Die 3805 had ik destijds bij enkele toko's besteld nadat de een na de ander niets van zich liet horen :( En toen ging m'n tv stuk en kwam me het eigenlijk wel goed uit dat het niks werd met de 3805 :+ Voorlopig heb ik 'm op de lange baan geschoven, deze receiver, omdat ik nu van mening ben dat ik meer voordeel kan halen uit het vervangen van andere onderdelen. Andere DVD speler (idd 1910 of misschien wel 2910) omdat de huidige JVC wel eens quircky doet met DVD's (en dan bedoel ik originele DVD's) omdat ik toch denk dat een pc als DVD speler toch niet erg praktisch is, en andere sub. Ik wil een muzikale sub (b.v. Rel of MJ acoustics), dat gaat me volgens mij meer opleveren dan het vervangen van m'n JVC RX-8012R reciever :)

Ja, het krijgt me steeds meer te pakken, dat HT virus :D Maar aangezien ik het een ultieme vorm van ontspanning vind heb ik er niet zo'n probleem mee, het zijn welbestede Euro's :)

• Abbadon
Yash, afgeleverd aan de deur was 'ie € 1607,- En ik heb flink moeten zoeken want Sharp heeft een opvolger, namelijk de LC-26GA5E en deze heeft in tegenstelling tot de 26GA3E géén DVI (hoe verzinnen ze het in dit digitale tijdperk :/ ) en de speaker kun je ook niet meer loskoppelen. Daarentegen wordt/is 'ie wel iets goedkoper. Iig bedankt voor kamer compliment :P

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:47:
Yash, afgeleverd aan de deur was 'ie € 1607,- En ik heb flink moeten zoeken want Sharp heeft een opvolger, namelijk de LC-26GA5E en deze heeft in tegenstelling tot de 26GA3E géén DVI (hoe verzinnen ze het in dit digitale tijdperk :/ ) en de speaker kun je ook niet meer loskoppelen. Daarentegen wordt/is 'ie wel iets goedkoper. Iig bedankt voor kamer compliment :P
Ja, ik heb inmiddels de LC26GA5E in bestelling staan. Gaat me €1425,= kosten en komt waarschijnlijk over een weekje of 2 binnen. Vindt het ook raar dat de DVI vervallen is maar loskoppelen van de speaker is niet erg want ik vindt hem er zonder speaker toch minder uitzien. Volgens de groothandel is de 3E echter niet meer te krijgen, en zou de 5E een verbeterde tuner hebben...? Al met al voor dat prijsverschil dan maar geen DVI, ik doe het wel met VGA. Ik kon ook nergens vinden dat dat veel slechter zou zijn overigens...

Dat dan weer wel......

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

zimbab schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:08:
Het is ook een onterechte stelling dat goede speakers niet goed zijn in housemuziek of dat housemuziek net zo goed op mindere speakers gedraaid kan worden. Ik snap niet hoe mensen daar altijd weer op komen. Goede normale speakers kunnen alles goed weergeven en het verschil tussen Tiësto op een goede speaker en Tiësto op een slechte speaker hoor je echt wel. Er zijn wel speakers die beter met het één zijn dan het ander, maar die heb je in alle klasses. Daarnaast heb je ook nog speakers die specifiek voor een bepaald soort geluid zijn ontworpen, maar dat zie je meestal in één oogopslag.

Ikzelf draai al lange tijd met "kwalitatief goede speakers", maar ik draai regelmatig Techno/Progressive/Electro en dat doen ze allemaal goed hoor. Bovendien heb je zat klassieke stukken die niks voor housemuziek onder doen qua zwaarte.
Ik denk wel dat als je veel tiesto etc draait je keus minder snel op een speaker als de b&w 603s3 zou vallen als je die goed beluistert. maar dat is misschien mijn eigen mening. Naar mijn mening zijn er luidsprekers die dat soort muziek beter weergeven, zoals een paradigm bijvoorbeeld. Maar goed; het is natuurlijk allemaal van smaak afhankelijk, en aan een b&w 603s3 zal je zeker geen miskoop doen denk ik..

• The Eagle
  • Laatst online: 20:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb nog eentip voor de HT / projector liefhebbers hier (en ook wel voor Abbadon misschien :P )
Laatst eens van een oplossing gehoord waarbij op een wel hele mooie manier de projector in het plafond was weggewerkt. Simpel en doeltreffend:

1) Projector op zijn kop op het verlaagde plafond leggen
2) 2 spiegels in onderstaande config zetten (dicht bij projector voor zo weinig mogelijk verstrooiing)
3) goed uitrichten :Y)

Een pic (excuse my code-skills) zegt meer dat 1000 woorden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
         _+__+_
     /  =      |    Plafond
         ------
-----  ----------------------
     \
                            |
                            |s
                            |c
     Kamer                  |h
                            |e
                            |r
                            |m
                            |

Ik denk dat jullie de gang van de projectorstralen wel kunnen raden. Twee spiegeltjes kunnen in en uit het plafond geschoven worden. Zo zie je er buiten gebruik niks van, en in gebruik alleen een spiegeltje :)

[Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 15-12-2004 21:37]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:40
Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:42:
dat gaat me volgens mij meer opleveren dan het vervangen van m'n JVC RX-8012R reciever :)
Eerste hit met google: http://www.hifichoice.co.uk/review_print.asp?ID=1876
Ik denk toch echt dat een 3805 wel wat verschil zal kunnen maken :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• voodooless
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit hebben we ook in een collegezaal gehad. Werkt best goed, alleen stond ook de airco op de spiegels te blazen, waardoor het gehele beeld steeds bleef trillen. Als je al niet door de docent in slaap viel, dan gebeurde dat wel door het trillen :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dupje
ToniBraxton schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:37:
[...]

Eerste hit met google: http://www.hifichoice.co.uk/review_print.asp?ID=1876
Ik denk toch echt dat een 3805 wel wat verschil zal kunnen maken :+
Grmbl, beter niet op die site gekeken :P
Kwam dit tegen:
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1879
Tgaat wel meer om het merk dan het type O-)

Anoniem: 35362

Grrrrrene schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:11:
[...]

Volgens mij heeft dat weinig met een goede speciaalzaak te maken, Marantz zelf moet beslissen of dit onder garantie valt en ik neem aan dat ze daar geen rekening houden of je hem nu bij de MediaMarkt hebt gekocht of bij een exclusieve hifi zaak ;)
Een goede speciaalzaak heeft een eigen technische dienst en kan dat zelf maken

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

The_Eagle schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:36:
Ik heb nog eentip voor de HT / projector liefhebbers hier (en ook wel voor Abbadon misschien :P )
Laatst eens van een oplossing gehoord waarbij op een wel hele mooie manier de projector in het plafond was weggewerkt. Simpel en doeltreffend:

1) Projector op zijn kop op het verlaagde plafond leggen
2) 2 spiegels in onderstaande config zetten (dicht bij projector voor zo weinig mogelijk verstrooiing)
3) goed uitrichten :Y)

Een pic (excuse my code-skills) zegt meer dat 1000 woorden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
         _+__+_
     /  =      |    Plafond
         ------
-----  ----------------------
     \
                            |
                            |s
                            |c
     Kamer                  |h
                            |e
                            |r
                            |m
                            |

Ik denk dat jullie de gang van de projectorstralen wel kunnen raden. Twee spiegeltjes kunnen in en uit het plafond geschoven worden. Zo zie je er buiten gebruik niks van, en in gebruik alleen een spiegeltje :)
Ligt het nu aan mij of zeg je nu eigenlijk dat je en passant nog even een verlaagd plafond er bij moet maken? Lijkt me dan niet zo'n fantastische oplossing namelijk.

• Dupje
zimbab schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:14:
[...]

Ligt het nu aan ij of zeg je nu eigenlijk dat je en passant even een verlaagd plafond er bij moet maken? Lijkt me dan niet zo'n fantastische oplossing namelijk.
Ik zou het hier thuis in iedere kamer perfect kunnen :)
maar dat slopen van plafond zou niet echt in goede aarde vallen :P

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nou....dat bedoel ik maar. Het is misschien wel een oplossing, maar als je er een stuk kamer voor moet verbouwen noem ik het geen goede oplossing.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zimbab schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:20:
Nou....dat bedoel ik maar. Het is misschien wel een oplossing, maar als je er een stuk kamer voor moet verbouwen noem ik het geen goede oplossing.
Helemaal niet met mijn 2 meter... Wil je nog genoeg ruimte hebben voor koeling enzo moet je zo 30 cm lager gaan zitten met je plafond, en ik ben bestwel gehecht aan ruimte...
Nee, de oplossing van abbadon (op de kast) vind ik best een nette... Elektrisch scherm erbij en klaar is kees...

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je hebt wel is van die huizen met dubbele plafonds..

• B_FORCE
  • Niet online
om fftjers terug te vallen op die housemuziek voor speakers,
Het punt is dat house muziek niet echt dynamische muziek is. Het frequentie berijk is niet zo giga groot. Het zijn tevens ook allemaal elektronische geluiden, die zijn oook minder fijn als 'echte intrumenten'.

daarbij komt ook dat doorgaans house fans (en dat heb ik zelfs ook al ik weer eens lekker vreemd oude hardcore draai :+ , doe ik overigens niet met andere muziek :)) de bas op 10 zetten etc etc, sja dan maakt het allemaal veel minder uit wat je koopt.

Ik wil niet zeggen dat die speakers niet goed zijn voor die muziek, maar eerder dat ze niet echt tot hun recht komen met die muziek. Ik zou het zelf misschien bijna zonde noemen, maar dat is een eigen mening natuurlijk :).

Maargoed de kezue is natuurlijk aan jou :)

One World Concepts

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

B_FORCE schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:25:
om fftjers terug te vallen op die housemuziek voor speakers,
Het punt is dat house muziek niet echt dynamische muziek is. Het frequentie berijk is niet zo giga groot. Het zijn tevens ook allemaal elektronische geluiden, die zijn oook minder fijn als 'echte intrumenten'.
Dat het niet zo dynamisch is kopt in aardig wat gevallen wel ja, maar daar staat tegenover dat het gros van de popmuziek tegenwoordig ook vrijwel geen dynamiek bezit vanwege de mooie compressie op het digitale medium. Dat het frequentiebereik niet zo groot is is onzin. Kan bij sommige soorten van house wel zijn, maar er is meer onder de zon.
daarbij komt ook dat doorgaans house fans (en dat heb ik zelfs ook al ik weer eens lekker vreemd oude hardcore draai :+ , doe ik overigens niet met andere muziek :)) de bas op 10 zetten etc etc, sja dan maakt het allemaal veel minder uit wat je koopt.
Dat +10 zetten heeft helemaal niks met house fans te maken, maar met de manier waarop mensen naar muziekweergave kijken. Ook mensen die van andere muziek houden zijn bezig met loudness, equalizers, bass-boost etc. Meestal is het compensatie omdat de installatie niet zo diep reikt. Als je een goede installatie hebt dan doe je dat ook niet snel bij house muziek.
Ik wil niet zeggen dat die speakers niet goed zijn voor die muziek, maar eerder dat ze niet echt tot hun recht komen met die muziek. Ik zou het zelf misschien bijna zonde noemen, maar dat is een eigen mening natuurlijk :).

Maargoed de kezue is natuurlijk aan jou :)
Ik stond er toch echt van te kijken hoe house ook kan klinken toen ik het serieus thuis ging beluisteren. Het kan echt best wel mooi zijn (je moet er wel van houden natuurlijk). Overigens maakt house maar iets van 10% uit van mijn totale muziek collectie denk ik.

• B_FORCE
  • Niet online
ok, :) ik vreesde een beetrje dat je wel erg snel een besluit nam :)

En je hebt idd gelijk ook met pop (en tegen woordig heel veel cd's die flink gecomprest/gefilterd worden :r ),
Ik weet niet trouwens wat jij onder de term 'van muziek houden' bedoeld, eecht audio lief hebbers???? of gewoon algemene muziek liefhebber???

One World Concepts

Anoniem: 100231

Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:42:
en andere sub. Ik wil een muzikale sub (b.v. Rel of MJ acoustics), dat gaat me volgens mij meer opleveren dan het vervangen van m'n JVC RX-8012R reciever :)
Hmmm Misschien kan je eens kijken naar de rocket sub er is op het ht forum net een powerbuy gehouden. Het schijnt dat ze beter zijn dan die rel's en mj's en ook nog goedkoper!
Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:47:
Bedankt voor de info! is dit scherm er misschien ook nog in het formaat 28/30/32 inch? net ietsjes groter!

• Munchkin
  • Laatst online: 11:06
Abbadon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:04:
En wil ik een beeld van 1.6m breed hebben (breder wil ik niet) dan moest ik de projector aan 't plafond hangen en dat vind ik geen kijk gelijk plus dat m'n plafond daar te laag voor is.

Máááár, onze vriend JvS was laatst zo attent mij te wijzen op de nieuwe Panasonic 700U, deze komt zo perfect uit qua throw distance/screensize dat ik 'm bovenop de kast daar achter me kan plaatsen (staat 110cm achter m'n bank) en tóch met gemak 160cm breed kan projecteren.
De Hitachi PJ-TX100 heeft een optische zoomfactor van 1.6x. Ik weet niet zoveel over de nieuwe Panasonic, maar de Hitachi was qua plaatsings mogelijkheden een stuk beter dan de "oude" Panasonic 500. Bij mij staat de Hitachi op ongeveer 4m van de muur, en kan dan beelden van 2 meter breed tot zo'n 4.5 meter projecteren. Verder zou hij in prijs vergelijkbaar moeten zijn (omstreeks 1600,-)

Misschien ook een optie?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

B_FORCE schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:18:
ok, :) ik vreesde een beetrje dat je wel erg snel een besluit nam :)

En je hebt idd gelijk ook met pop (en tegen woordig heel veel cd's die flink gecomprest/gefilterd worden :r ),
Ik weet niet trouwens wat jij onder de term 'van muziek houden' bedoeld, eecht audio lief hebbers???? of gewoon algemene muziek liefhebber???
No prob. Met muziekliefhebber bedoel ik gewoon iemand die van muziek houdt, niet per sé een audioliefhebber......mijn moeder heeft altijd de muziek aan, maar heeft toch geen dikke installatie. Die heb je ook niet altijd nodig om van muziek te kunnen genieten.....draagbare radiotje op mijn werk geniet ik ook van. :)

Eén van mijn betere CD's is trouwens P.u.l.s.e. :)

Maar laten we nu maar weer on-topic gaan voordat er mensen boos gaan worden. :P

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Prince_of_Darkness schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:38:De Hitachi PJ-TX100 heeft een optische zoomfactor van 1.6x. Misschien ook een optie?
De panasonic heeft een zoomfactor van 2.0x , dus nog net even wat meer. Als je vanaf de achterkant van je kamer wilt projecteren is dat natuurlijk erg makkelijk :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zo net weer, heb anderhalf uur heerlijk muziek geluisterd , op zoek naar nieuwe luidsprekers en een versterker 8)

Epos m-5 icm Atacama Nexus 6 stands. De versterker die ik heb geluisterd was een 2e hands Sumo Athena voorversterker icm met een Sumo Nineplus eindversterker :*)

Feit is gewoon dat de Marantz 1515 die ik via via heb geregeld een aardig dof geluid geeft in vergelijking met een NAD of de Sumo's.

De epos is € 598 per paar, stands 139, en de sumo's als set € 500 (2e hands). Zijn dat een beetje mooie prijzen?

Jammere is alleen dat ik had gehoopt dat die Marantz nog goed geluid zou geven, wat dus tegenvalt. Nu moet ik eigelijk ook een mooie cd speler erbij en dan ben ik wel 1500 euro oid kwijt (ook nog kabels...) :X. Ik moet misschien ook nog maar eens naar RAF gaan en daar b&w's 602 s3's & de kef q1 en alles wat ik tegen kom luisteren :9~

[Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 16-12-2004 16:35]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
deepspace schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:44:
[...]
deepspace weet zeker dat als ie zijn CD-speler direct aan zijn amp zou hangen, dat ie dan doof zou worden :P
Niet als je een Mark Levinson No.390S hebt... :*) :9~ _/-\o_ 8)

@ Waypoint

Die stands zijn iig "al" voor €119,- bij Hobo hifi verkrijgbaar.

[Voor 13% gewijzigd door Trasos op 16-12-2004 17:02]

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55
Trasos schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:00:
Er zijn nog wel wat meer cd spelers die die functie hebben ;)

[Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 16-12-2004 21:20]

Anoniem: 2111

[quote]Blue Eyes schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:41:
Trasos schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:00:
[...]

quote]

Een goedkope Marantz / Pioneer heeft die feature ook al :).

• SpleeffY
Da_man schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:11:
[...]

Heb jij er ook een (of twee natuurlijk ;) )?
Tuurlijk is het leuk om exclusief te blijven, maar het is wel leuk als mensen een beetje idee hebben wat voor speakers je hebt.
Ik heb er twee :Y) . Tweemaal de Monitor 7.. Ben druk aan het sparen voor nog meer, maar dat gaat niet echt snel :| !

Waar verkopen ze Paradigm eigenlijk in Nederland? Zelf heb ik ze gekocht bij Zwolsman in Amsterdam, maar er moeten toch wel meer zaken zijn :P .

Edit:
Blue Eyes schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:41:
[...]

Welke functie :? ..

[Voor 17% gewijzigd door SpleeffY op 16-12-2004 18:17]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De functie van een ingebouwde voorversterker in een CD-speler.

• SpleeffY
Trasos schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:03:
De functie van een ingebouwde voorversterker in een CD-speler.
Ahw, dat kom je bij DVD-spelers ook af en toe tegen in de klasse € 40-60 B) .

Anoniem: 52815

SpleeffY schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:06:
[...]

Ahw, dat kom je bij DVD-spelers ook af en toe tegen in de klasse € 40-60 B) .
Dan mag je mij vertellen welke :)

• Dupje
Gamma! Doe-het-zelvers doen het met....Gamma!
Ze verkopen dus serieus 5.1 sets bij de Gamma tegenwoordig :X

Anoniem: 104397

Dupje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:17:
[...]

Normaal gesproken geef ik elk product wel een kans, maar ik durf nu toch wel te zeggen dat je een }:O moet zijn om bij de Gamma/Karwei/Jantjes Bouwmarkt een 5.1 set te kopen!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 11:57
Ik ga nu foto's maken ... ben er zo weer :)

Anoniem: 91434

Als jullie zouden moeten kiezen, tevens voor housemuziek --> B&W DM603 S3 of JBL E80's

http://www.bestekeus.nl/shop/images/E80BE.jpg

http://www.stereo.ru/images/profile/9859/img_med0.jpg

of misschien toch de kef Q5....

Ik vind ze alle 3 goed klinken alleen heb ik ze nooit na elkaar gehoord. En nooit gehoord op mijn receiver en in mijn kamer wat toch ook erg uit maakt

http://www.homecinema.com.au/images/kef/q5.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91434 op 16-12-2004 19:26]

• Da_man

Da_man

Times like these...

De JBL ken ik niet, maar tussen de Q5 en de 603 zou ik voor house de Q5 pakken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 91434 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:26:
Als jullie zouden moeten kiezen, tevens voor housemuziek --> B&W DM603 S3 of JBL E80's

[afbeelding]

[afbeelding]

of misschien toch de kef Q5....

Ik vind ze alle 3 goed klinken alleen heb ik ze nooit na elkaar gehoord. En nooit gehoord op mijn receiver en in mijn kamer wat toch ook erg uit maakt

[afbeelding]
Die JBL E80 heb ik destijds ook vergeleken met mijn Mission M35's, de JBL viel toch vrij snel af.... :X

maargoed, dit is nogsteeds voor iedereen persoonlijk... regel eens een luistersessie waar je ze alle 3 goed kunt vergelijken ofzo :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 91434

luister sessie lijkt me een goed idee, al helemaal omdat ik de m35 namelijk echt slecht vond klinken. Heb laatst nieuwe fronts gekocht (b&w dm309's) en toen heb die vergleken met de m35's die er helemaal uitgespeeld werden.

Zo zie je weer dat muziek erg persoonlijk is. Ik moet wel de Q5's tweedehands kopen dan :D

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 91434 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:35:
luister sessie lijkt me een goed idee, al helemaal omdat ik de m35 namelijk echt slecht vond klinken. Heb laatst nieuwe fronts gekocht (b&w dm309's) en toen heb die vergleken met de m35's die er helemaal uitgespeeld werden.

Zo zie je weer dat muziek erg persoonlijk is. Ik moet wel de Q5's tweedehands kopen dan :D
Jup, en muziek blijft ook persoonlijk :)
Ik heb mijn huidige m35's tijdens het beluisteren uitvoerig vergeleken met de Infinity Beta 40 en de JBL E80. De E80 enkel omdat ik ze nog nooit eerder gehoord had en ik ineens merkte dat JBL ook nog bestond, maar JBL heb ik vrij snel ook weer aan de kant geschoven dus... :P
De Mission M35 en Infinity Beta 40 waren overgebleven uit een wat meer omvattende luistersessie, waaronder wat B&W modellen die ook binnen mijn budget vielen (ok, de Signature 800 zal best lekker klinken, maar ga ik dus nieteens naar luisteren ;) toch veel te duur :P) en ook deze konden mij niet echt overtuigen. De Kef Q7 vond ik ook wel aardig, maar absoluut de meerprijs niet waard...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Wouter!
Verdorie ... wil ik foto's maken, zijn de batterijen op |:(. Camera een tijdje niet gebruikt. Dus nog effe een half uurtje wachten, dan kan ik wel weer wat foto's maken met de deels opgeladen batterijen :).

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

ThaWout schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:43:
Verdorie ... wil ik foto's maken, zijn de batterijen op |:(. Camera een tijdje niet gebruikt. Dus nog effe een half uurtje wachten, dan kan ik wel weer wat foto's maken met de deels opgeladen batterijen :).
Het half uurtje is voorbij O-)

Hoe vergelijken jullie trouwens luidsprekers? Vanmiddag nieuwe gehoord, maar vindt het erg moeilijk ze met mijn huidige (syrincs) te vergelijken. Ik bedoel als je ze direct achter elkaar hoort, hoor je meestal wel verschil. Maar als je de ene hoort en de ander een uur later.

Ik twijfel nl, het is wel een enorme stap, huidige luidsprekers verkopen, nieuwe versterker, cd speler (in stappen maar toch). Damn ik twijfel al weken maar nog steeds heb ik geen knoop door kunnen hakken :X

[Voor 3% gewijzigd door Waypoint op 16-12-2004 20:28]

• SpleeffY
Dupje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:17:
[...]

Misschien bij die setjes ook, maar ik heb het ooit gezien bij een el cheapo Japans merk, dat ze op mijn vorige school gebruikten :) .
Waypoint schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:26:
[...]

Hoe vergelijken jullie trouwens luidsprekers? Vanmiddag nieuwe gehoord, maar vindt het erg moeilijk ze met mijn huidige (syrincs) te vergelijken. Ik bedoel als je ze direct achter elkaar hoort, hoor je meestal wel verschil. Maar als je de ene hoort en de ander een uur later.

Ik twijfel nl, het is wel een enorme stap, huidige luidsprekers verkopen, nieuwe versterker, cd speler (in stappen maar toch). Damn ik twijfel al weken maar nog steeds heb ik geen knoop door kunnen hakken :X
Misschien kun je je speakers meenemen en daar tegelijk met de andere beluisteren? Ik denk niet dat het bij elke zaak kan, maar it's worth a try :+ .

[Voor 53% gewijzigd door SpleeffY op 16-12-2004 20:35]

• Wouter!
Waypoint schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:26:
[...]

Jaja ... ik heb net voor de 3e keer de batterijen voor 10 minuten in de lader gestopt :/ ... nu alle foto's genomen, naar m'n PC laden, effe resizen en hosten :).

• Wouter!
Nou, hier komtie dan:

Hier zit ik op dit moment 'n beetje te surfen 8) :
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010001_600x450.jpg

Overzichtje:
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010002_600x450.jpg

http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010003_600x450.jpg

Ééntje met flits ... maar ik heb 'n beetje een hekel aan flitsen omdat alles er dan zo onnatuurlijk uit komt te zien. Zonder flits "zie" je ook de "sfeer" (licht e.d.) zoals die werkelijk is.
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010004_600x450.jpg

http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010005_600x450.jpg

http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010006_600x450.jpg

Close-up:
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010007_600x450.jpg

Macro:
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010008_600x450.jpg

Nog 'n macro:
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010009_600x450.jpg

't Is (nog) een gekleurd setje. Het is de bedoeling dat 'r een zelfde titaan-kleurige DVD-speler bijkomt (Yamaha DVD-S550 :?)
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010010_600x450.jpg

http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010011_600x450.jpg

Home-cinema op de slaapkamer _/-\o_ :+ ... maar wel erg relaxed uiteraard :)
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010012_600x450.jpg

M'n PC'tje :) ... zie specs ... alleen monitor (Iiyama 17" TFT) en printer (Canon i865) zijn anders dan in m'n specs-lijstje staan.
http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/homecinema/P1010013_600x450.jpg

- Yamaha RX-V450 titaan receiver
- Yamaha DVD-S796 zwart (oud model die erg kritisch is :/)
- 2x Tonsil TL190 frontspeakers (Berken/Ahorn kleur)
- 2x Tonsil TL150 rearspeakers (Berken/Ahorn kleur)
- 1x Tonsil TL160 centerspeaker (Berken Ahorn kleur)
- Sony SLV-E735 videorecorder ... die wordt nog wel een keer vervangen door een HD/DVD-recorder :)
- Sony 4:3 Trinitron TV (51 of 55 cm ofzo) van 15 jaar oud die overigens nog een prima beeld heeft :) ... wordt ook nog een keer vervangen door een breedbeeld uiteraard!

[Voor 27% gewijzigd door Wouter! op 17-12-2004 09:09]

Anoniem: 65830

je pics werken niet! ff fixen :)

Dank u,
ik zal zaterdag even wat foto's posten van mijn hc.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 65830 op 16-12-2004 21:06]

• Wouter!
Is al gefixed... "iets" is bij mij of op GoT case-sensitive :) (.JPG ==> .jpg)

Voor de full-res bestanden had ik geen ruimte meer op m'n @home-webspace :X

Ow ja ... en de TV, daar zijn we ook voor aan het sparen :). Voor 'n Loewe Aventos waarschijnlijk.

[Voor 48% gewijzigd door Wouter! op 16-12-2004 21:11]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee