Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.818 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:49:
[...]

Mooie set :)
Hebben die woofers aan de zijkanten van die MS-908'en eigen (ingebouwde) versterkers?
Zijn het niet gewoon passieve radiators? :p
Toch niet O-)

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 12-12-2004 20:16 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:31
Nieuwe aanwinst:

Wharfedale Daimond IV's :9
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/wharf.jpg

15 euro gekost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Sjoewe schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:41:
Nieuwe aanwinst:

Wharfedale Daimond IV's :9
[afbeelding]

15 euro gekost :D
Yo dat heb je pas 15x gezegt :P.. Hebbie niet meer pic's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
wagenveld schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:12:
Nope, maar de versterker kan ze wel aan :)
Dat vond ik dus vies tegenvallen bij de Yammie 440. De voeding van dat ding kan niet veel hebben en als je met een beetje volume 5 channel aanstuurt trok ie het bij mij echt niet. De 450 hebben ze ook meteen een veel sterkere voeding ingezet. Ik merk de extra power vooral met spraak stukjes als de center goed hard staat met mn SR7400 is het geluid dan uber helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Waypoint schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:28:
Yo dat heb je pas 15x gezegt :P.. Hebbie niet meer pic's?
Meer foto's heb ik even niet niet, geen digicam in de buurt, en die webcampics wordt niemand blij van ;)

Kan wel kleine review geven:
- Ze klinker erg lekker in combinatie met mijn Mission M33's. Het vult elkaar kwa geluid goed aan en het zit elkaar beslist niet in de weg. Het geluid is duidelijk 'voller' in de kamer, je hoort niet goed welk paar speakers wat speelt, maar als je een paar uit zet merk je gelijk het verschil.
- Enige minpuntje zijn de tweeters, die klinken een beetje schel in de hi-hats soms, niet erg storend verder en met wat gepiel aan de toonregeling ook prima weg te krijgen.
- Goede weergave van de meeste soorten muziek, alleen met veel hoog hebben ze soms wat moeite dan wordt het af en toe een beetje te schel allemaal. Teveel (te hard) hoog tegenover het laag.
- Kwaliteit is nog prima, net de frontjes gerepareerd, doek had losgelaten en even afgenomen met een vochtige doek. Het lukt me echter niet om de deukjes uit de tweeters te krijgen, stofzuiger op volle toeren richt niks uit, dus helaas, maar ach je kan ook niet alles hebben.

Conclusie: Tevreden :)

Ja, ik weet het. Normaal ben ik niet zo'n koopman, dus ik ben beetje trots op mezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb ik nog geen last van gehad, het is ook niet zo'n zware center. Kan me voorstellen dat die marantz meer power heeft, maar goed, daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een praktische vraag.

Ik zie hier veel mensen met wat grotere centers OP hun TV.
De meeste tv's hebben een aflopend gedeelte. Mijn situatie is bijvoorbeeld: (zijaanzicht met bijzonder veel gebrek aan talent getekend met Paint)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/schets.GIF

Mij lijkt het dat je daar (zonder hulpmiddel) geen center op kunt zetten (zonder dat deze er steeds afvalt).

Hoe hebben jullie dit opgelost (wat ligt eronder, heb je dat vastgelijmd, ligt het los..etc etc)

(Ik wil dit weten i.v.m. de eventuele aanschaf van een KEF q9c, niet de kleinste center die er is)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Maak gewoon iets van hout, 2 verticale plankjes die op je tv staan met 1 horizontale erop. Dus zo van voren gezien:
code:
1
2
________
|      |

En dan van de zijkant gezien die 2 verticale plankjes een vorm geven die op de vorm van de tv lijkt zodat het stabiel staat.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 13-12-2004 13:42 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij conrad hebben ze verstelbare center-houders... Kun je bovenop je tv zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:30:
Een praktische vraag.

Ik zie hier veel mensen met wat grotere centers OP hun TV.
De meeste tv's hebben een aflopend gedeelte. Mijn situatie is bijvoorbeeld: (zijaanzicht met bijzonder veel gebrek aan talent getekend met Paint)

Mij lijkt het dat je daar (zonder hulpmiddel) geen center op kunt zetten (zonder dat deze er steeds afvalt).
Ik hoop dat je TV niet ZO schuin staat als je tekening dat zegt. Dan kan je rubberen- of siliconendopjes onder je center plakken, dan schuift je center niet van de TV af...
Waarom plaats je de center niet ONDER de TV (in een rack)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:07:
[...]

Ik hoop dat je TV niet ZO schuin staat als je tekening dat zegt. Dan kan je rubberen- of siliconendopjes onder je center plakken, dan schuift je center niet van de TV af...
Waarom plaats je de center niet ONDER de TV (in een rack)?
Geen plaats:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/ht4.jpg

Trouwens: TV van de zijkant (idd niet zo schuin)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hole/ht/ht3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Simpel plankje tegen de muur boven de TV schroeven en je ben klaar? Of denk ik nu te makkelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Sjoewe schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
Simpel plankje tegen de muur boven de TV schroeven en je ben klaar? Of denk ik nu te makkelijk :?
dat zou ik inderdaad ook gedaan hebben denk ik! gewoon een stevig plankje maken met de center er bovenop. Lijkt me de beste oplossing!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:59:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Soms is de oplossing ZOOO simpel dat je er zelf niet opkomt... _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Waarom moeten alle speakers altijd op spikes en bakstenen en mag een centerspeaker op een grote holle dunplasticen verhuisdoos (tv) die met zijn resonanties het complete frequentiebereik kan zingen. :?

Behalve als ze op plankjes staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Pixal schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:51:
Waarom moeten alle speakers altijd op spikes en bakstenen en mag een centerspeaker op een grote holle dunplasticen verhuisdoos (tv) die met zijn resonanties het complete frequentiebereik kan zingen. :?

Spikes zou ik vooral gebruiken om te voorkomen dat alles mee gaat trillen met de lage tonen, mijn center krijgt in principe geen lage tonen... dus het maakt me ook niet uit dat ie op mijn tv staat. Overigens is mijn tv ook nog gewoon een blok beton uit het jaar 0, dus dat boeit ook niet zoveel :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Pixal schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:51:

Uit praktische overwegingen? Niet iedereen kan zomaar een plank in de muur vijzen, of een baksteen op zijn tv leggen, natuurlijk.
Aangezien mijn TV, net zoals XanderH zijne, nog voor 50% uit gewapend beton bestaat, heb ik er geen problemen mee :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ff nog verder offtopic:

Ik kan een Marantz DV7000 kopen voor 150 euri. Is dat een beetje goede deal, want ik zie ze nergens te koop staan. Noch nieuw noch tweedehands :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt toch gewoon je mond op die tweeters zetten uitzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, want ik zuig harder dan een 1500Watt stofzuiger? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarschijnlijk wel omdat die stofzuiger niet luchtdicht sluit :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:29:
ff nog verder offtopic:

Ik kan een Marantz DV7000 kopen voor 150 euri. Is dat een beetje goede deal, want ik zie ze nergens te koop staan. Noch nieuw noch tweedehands :?
Dat is dan ook een oudje uit 1999. Zal waarschijnlijk niet slecht zijn, maar ik vraag me wel of of ie een van de DVD(+/-)R(W) formaten kan lezen. Als je dat belangrijk vind zou ik dat in ieder geval wel eerst checken!

reviews: http://www.audioreview.co...0/PRD_123808_1587crx.aspx

Het grootste manko schijnt de traagheid te zijn, verder er goed blijkbaar. De vraag is of 150 euro een redelijk bedrag zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 17:52 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
Sjoewe schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:16:
[...]

Meer foto's heb ik even niet niet, geen digicam in de buurt, en die webcampics wordt niemand blij van ;)

Kan wel kleine review geven:
- Ze klinker erg lekker in combinatie met mijn Mission M33's. Het vult elkaar kwa geluid goed aan en het zit elkaar beslist niet in de weg. Het geluid is duidelijk 'voller' in de kamer, je hoort niet goed welk paar speakers wat speelt, maar als je een paar uit zet merk je gelijk het verschil.
- Enige minpuntje zijn de tweeters, die klinken een beetje schel in de hi-hats soms, niet erg storend verder en met wat gepiel aan de toonregeling ook prima weg te krijgen.
- Goede weergave van de meeste soorten muziek, alleen met veel hoog hebben ze soms wat moeite dan wordt het af en toe een beetje te schel allemaal. Teveel (te hard) hoog tegenover het laag.
- Kwaliteit is nog prima, net de frontjes gerepareerd, doek had losgelaten en even afgenomen met een vochtige doek. Het lukt me echter niet om de deukjes uit de tweeters te krijgen, stofzuiger op volle toeren richt niks uit, dus helaas, maar ach je kan ook niet alles hebben.

Conclusie: Tevreden :)

Ja, ik weet het. Normaal ben ik niet zo'n koopman, dus ik ben beetje trots op mezelf ;)
De tweeters zijn erg makkelijk uit te deuken... mijn vaders speakers hadden het probleem ook... je kunt ze gewoon losschroeven en van binnenuit uitdeuken, en dan kun je ze weer vastschroeven.... opzich wel handig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:48:
[...]

De tweeters zijn erg makkelijk uit te deuken... mijn vaders speakers hadden het probleem ook... je kunt ze gewoon losschroeven en van binnenuit uitdeuken, en dan kun je ze weer vastschroeven.... opzich wel handig dus :)
Ik heb het op 1 of andere manier ook gehad waarschijnlijk tegen aangestoot ofzo? Maar stofzuiger er voor en hopsa hij was weer mooi rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Mark-A: heb je geen vreselijk groot gat in je stereobeeld? Je speakers staan enorm ver uit elkaar. Of vertekend de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:38:
[...]

Ik heb het op 1 of andere manier ook gehad waarschijnlijk tegen aangestoot ofzo? Maar stofzuiger er voor en hopsa hij was weer mooi rond!
Stofzuiger methode werkt bij zijde dome tweeters wel meestal ja... bij aluminium wat minder... maar ik denk dat het iets met kleine kinderen te maken heeft gehad ;) (ik ben ooit klein geweest }) :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja het zijn dus aluminium domes, en ze gaan er ook niet 1, 2 , 3 uit.
Stofzuiger werkt niet, zuigen even min.
Naja, dan maar mee leren leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Sjoewe schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:25:
Misschien met een ander mondstuk op de zuiger? Of een rietje erop maken, zodat alle kracht naar 1 klein gedeelte is geconcentreerd? Ik roep maar wat hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Sjoewe schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:25:
vraag je vriendin eens, misschien wat meer ervaring })

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dan had ik ze twee maanden geleden moeten kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sjoewe....

Zoals ik 1 bladzijde terug al zei, je kunt de tweeters gewoon losschroeven, en daarna kun je ze van de binnenkant uitdeuken!!! het is gewoon heel simpel mogelijk om het voorste stukje er af te halen, en dan kun je ze gewoon van binnenuit terugduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Druk er een stukkie plakband op. Wel van die sterke, gaffa tape ofzo. En dan in een keer lostrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
melcon schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:38:
Sjoewe....

Zoals ik 1 bladzijde terug al zei, je kunt de tweeters gewoon losschroeven, en daarna kun je ze van de binnenkant uitdeuken!!! het is gewoon heel simpel mogelijk om het voorste stukje er af te halen, en dan kun je ze gewoon van binnenuit terugduwen.
Ja ALS er schroeven waren zou ik dat zeker doen :>
Nu moet ik m'n hele box slopen, om 'm dr uit te krijgen tenzij iemand me kan vertellen waar ze verstopt zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
bah ik zit hier al die plaatje te kijken (vermaak me kostelijk) maar de laatste pagina's zijn meer gepraat dan plaatjes. Kom op met die plaatjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 van deze door God himself geschapen zuilen :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/magnatzuil.JPG

Overigens denk ik erover na om mijn spiksplinternieuwe Magnat Vector Center 13 en Magnat Vector 16 surroundluidsprekers weer te verkopen. Het zijn gewoon joekels! Daar was ik niet op berekend ghegeh..

Vraagje .. wat kun je eigenlijk met Dipol boxen ... lijkt mij dat je ze precies in een hoek van een kamer bevestigd ..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dekay schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:17:
bah ik zit hier al die plaatje te kijken (vermaak me kostelijk) maar de laatste pagina's zijn meer gepraat dan plaatjes. Kom op met die plaatjes! :D
Als ik een digicam had zou ik het van harte doen
:/

(kan je lachen want waar ik nu ben, staat alleen zooi van 20 jaar en ouder :P )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb ff 2 picjes geschoten, is alweer tijd geleden dat ik ze uitgedeukt heb.... ze staan nu bij de computer van mijn zussie, maar in elk geval, voor de tweeter zit een zwart rubbertje, die kun je vrij makkelijk loshalen, en daaronder verschijnen de schroefjes :)

fotos:
http://photoshoot.myphotos.cc/IMG_5075.JPG
http://photoshoot.myphotos.cc/ding.JPG

(als linkje.... zijn een beetje groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekay schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:17:
Compleet, hermetisch, frontaal, fenomenaal, gigatisch mee eens :(

:)

Zie volgende website voor een kijkje in mijn kamer:

http://members.lycos.nl/avantime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:25:
Ik heb ff 2 picjes geschoten, is alweer tijd geleden dat ik ze uitgedeukt heb.... ze staan nu bij de computer van mijn zussie, maar in elk geval, voor de tweeter zit een zwart rubbertje, die kun je vrij makkelijk loshalen, en daaronder verschijnen de schroefjes :)

fotos:
http://photoshoot.myphotos.cc/IMG_5075.JPG
http://photoshoot.myphotos.cc/ding.JPG

(als linkje.... zijn een beetje groot).
ze zijn een beetje erg groot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, wat ik eigenlijk wilde weten is, voegt Dipol iets toe aan je beleving van het geluid.

Dit zijn dus mijn Center 13 en een Rear 16 (heb er 2 van DOH!) Zoals ik al zei .. JOEKELS!

Overigens was I-Robot wel heel erg vet toen Will op zn motor scheurde _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/magnatcenter.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/iuwr/magnatrear.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:42:
Mja, wat ik eigenlijk wilde weten is, voegt Dipol iets toe aan je beleving van het geluid.
Aan de surround beleving zeker wel, je hebt een bredere "straling" waardoor je een surround'er geluid krijgt. Sorry, maar echt beter kan ik het niet uitleggen, zal je moeten horen.

Met stereo klinkt Dipool natuurlijk voor géén meter :p
(Ow, en mijn joekels zijn zeker zo joekelig als jouw joekels :Y) )

[ Voor 10% gewijzigd door TomSwinnen op 13-12-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
melcon schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:25:
Tnx mate, was zo gefixt en het klinkt gelijk beter, dat schelle is er nu bijna helemaal vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:19:
Heb 2 van deze door God himself geschapen zuilen :9~

[afbeelding]

Overigens denk ik erover na om mijn spiksplinternieuwe Magnat Vector Center 13 en Magnat Vector 16 surroundluidsprekers weer te verkopen. Het zijn gewoon joekels! Daar was ik niet op berekend ghegeh..

Vraagje .. wat kun je eigenlijk met Dipol boxen ... lijkt mij dat je ze precies in een hoek van een kamer bevestigd ..
wow... :| dat is echt té hoog.. Hoeveel m hoog zijn ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:42:

Dit zijn dus mijn Center 13 en een Rear 16 (heb er 2 van DOH!) Zoals ik al zei .. JOEKELS!

Overigens was I-Robot wel heel erg vet toen Will op zn motor scheurde _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]
Je speakers zijn niet te groot... Je tv is te klein... Ga eens gauw een nieuwe kopen jij onverlaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekay schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:25:
[...]

wow... :| dat is echt té hoog.. Hoeveel m hoog zijn ze?
112 cm

En over dat van mn tv .. is mn vriendin haar tv, maar mag van haar geen vette (lcd)tv/beamer/plasmascherm kopen omdat ik eerst mijn studie moet betalen en huur van huis. Ach stiekem heeft mn meissie nog gelijk ook :)

Die center ... opzich vet, maar hij is zeg maar niet echt rechthoekig. Als ik em bovenop mn vriendin haar tv zet, is de hoek zo, dat het geluid ietsjes naar boven wordt gericht. Dus in feite behoort hij onder de tv, maar daar is niet genoeg ruimte. Eigenlijk zoek ik een rechthoekige center. Iemand nog suggesties voor een center vergelijkbaar met deze?

@ Tom .. laat me jouw joekels eens zien? :+

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, valt nog mee,
nog nooit roger monitors ofzo gezien dat zijn pas joekels van kasten (maar ze klinken ook zoooooooo mooi) :P :)

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 13-12-2004 23:57 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_fonz, tik op conrad.nl eens 360593 in bij artikelnummer... Misschien is dat een idee voor weinig geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:40:
Mark-A: heb je geen vreselijk groot gat in je stereobeeld? Je speakers staan enorm ver uit elkaar. Of vertekend de foto?
MWAAA het valt mee hoor. in het "echt" is het ongeveer een metertje of 3.5 dat ze uit erlkaar staan dus het valt wel mee.
Daarnaast staan ze iets schijn (dus naar het midden gericht). ik krijg mooi stereobeeld op heel mijn bank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

zo omdat er om foto's werd gevraagd heb ik nog maar eens het statief gepakt om wat christelijkere foto's te maken dan de vorige keer. Vorige keer had ik net mijn rears binnen en had ik wat haast, nu even te tijd genomen!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/JKSXTQ61N2R2/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LZTM3H06YX00/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/46HCM7PS916B/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z4Z113OU2XKM/p.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MN91O58ICU17/p.jpeg

Nog maar eens de volledige specs:

Onkyo TX-SR501E
Marantz CD7300
Marantz DV6400
4x Kef Q5
REL Strata III
en een heeele mooie tv.. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Gemineye op 14-12-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
leuk setje, hihi lekker kleine kamer :), vervelend heh??
tis wel grappig om te zien, iedereen heeft best aardige specs, maar helaas zijn de meeste kamertjes nou niet echt geweldig

(staan je front niet een beetje TE dicht bij elkaar???)

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 14-12-2004 00:49 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

B_FORCE schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:47:
leuk setje, hihi lekker kleine kamer :), vervelend heh??
tis wel grappig om te zien, iedereen heeft best aardige specs, maar helaas zijn de meeste kamertjes nou niet echt geweldig

(staan je front niet een beetje TE dicht bij elkaar???)
kleine kamer is wel vervelend inderdaad, maar ik ga binnenkort uit huis, dus dat zal wel wat verbetering opleveren! ik investeer nu maar vast, want als ik straks samenwoon zal het er wel niet echt meer van komen eerst! Maar het klinkt al best wel oke hoor. Mn vader heeft ook best een leuke set, maar ondanks dat die meer ruimte heeft klinkt het hier veel beter. De voorspeakers staan wel wat dicht bij elkaar, maar er is ten eerste niet meer ruimte en ten tweede klinkt het best wel oke, en ten derde is er nu ook absoluut geen center nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mickeyman ... leuk dat dat soort dingen er ook zijn, alleen zal het mij niet helpen. De center zelf is omhooggericht. Hij staat waterpas op de tv en is dus niet door de tv omhooggericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, het punt alleen is, is dat als je ergens anders gaat wonen, dat de speakers die je nu hebt ineens niet meer lekker gaan klinken.

Vergelijking, als die rodger monitors waar ik het overhad op mijn kamer nu zet, zou die veel en veels te veel bas produceren (hebben we al eens getest)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

B_FORCE schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:03:
mm, het punt alleen is, is dat als je ergens anders gaat wonen, dat de speakers die je nu hebt ineens niet meer lekker gaan klinken.

Vergelijking, als die rodger monitors waar ik het overhad op mijn kamer nu zet, zou die veel en veels te veel bas produceren (hebben we al eens getest)
je kan heel veel doen aan de akoestiek van een ruimte imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
jah dat weet ik, maar dan nog, soms zijn kamers zo klein (of juist zo groot) dat het gewoon niet meer helpt, en het klinkt dan voor geen meter.

Tis ook heel logisch, bepaalde speakers zijn ook gemaakt voor bepaalde ruimtes.
Om te overdirjven (als duidelijk voorbeeld) een PA systeem zou nooit passen in een huis kamer en vica versa.

Dit is wel een voorbeeld wat niet helemaal opgaat, maar het geeft je een beetje een idee. in een kamertje van 3 bij 3 is het doelloos om kasten van speakers neer te zetten. En in een flinke kamer doen "te kleine" speakertjes het ook weer niet echt lekker.
(om het even in zijn algemeen te zeggen, smaken verschillen natuurlijk)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie toevallig deze set langskomen:

Heco High-end Pakket met Krypton Tower

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heinhuis-luidsprekers/highend/Heco-highendpakket2.gif

Is het wat? Ziet er wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
sja, ziet er strak uit (is trouwens sowieso jou menig, maar ik zeg niets O-) )
Ik zou het eens gaan luisteren, en vergelijken met andere dingen, maargoed dat is regel nummertje 1 in deze leuke grappige geinige frapante vreemde audio wereld... :D :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo magnat ripoff? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 18:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daar kom ik dan eindelijk met mijn setje :), heb een hele tijd met jaloezie naar dit topic gekeken :P nog steeds voor sommigen :P. sorry heb geen goede digicam (zometeen als het licht is, ga ik proberen met mn telefoon :X )
voorheen draaide ik hierop:
5.1 Speakerset:
Afbeeldingslocatie: http://www.priyagroup.com/ithome/products/mm_products/images/ph_a2610_en.jpg
Philips A2.610 (5.1 Set)

TV:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijntv.jpg
Philips 21PT5505-00

MPEG4/DVD speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamada6600.cjb.net/images/speler/apparaat+afstandsbediening.jpg
Yamada DVX-6600

VCR:
Afbeeldingslocatie: http://www.npelectronic.com/produkte/philips_vr705.jpg
Philips VR705

DVB-C (Multikabel Digitale Televisie)
Afbeeldingslocatie: http://www.multikabel.nl/images/decoders/panasonic.jpg
Panasonic TU-DC40RD

en dan heb ik nu nieuwe aanwinsten:
de philips 5.1 set is naar mijn pc gegaan (PC2 van sig), en hij maakt plaatst voor deze apperaten :P :

6.1 Receiver :D (zwarte uitvoering):
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/ht/img/rxv450.gif
Yamaha RX-V450 €369,-

Front L/R Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_big.jpg
KEF Q1 (Black Ash) €225,- per stuk

de KEF'jes gebruik ik als Front L/R speakers,
ik gebruik nog wat oude speakers voor center en rear, omdat ik niet genoeg geld had om alles in een keer te kopen :D (ben ook bezig met autorijlessen :P dus daarna kan ik weer wat kopen denk ik...) later komen er natuurlijk nog KEF speakers bij :P, QEF Q9c of Q6c voor center en verder weet ik nog nie :),

Center Speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.21mart.com/Ossb2Picture/samsung/MM-B7.jpg
Samsung MM-B7(1 van de 2 boxjes :))

Rear L/R Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-katalog.kiev.ua/jpg/6034.jpg
Sharp CD-C411H (allebei de boxjes)

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 14-12-2004 16:34 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Heco maakt erg goede boxen. Deutsche meisters, alleen vind ik deze voor Heco standaard vrij plastic uitzien.

Hmm ik zie nu op de website dat hun hele productlijn tegenwoordig vrij plastic uitziet :P
http://www.heco-audio.de/...sp?lang=DE&ebene=produkte

Ik heb een Heco center en die bevalt erg goed:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/marantz/IMGP0888.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:42:
KEF Q1 (Black Ash)

de KEF'jes gebruik ik als Front L/R speakers,
... QEF speakers bij :P, QEF Q9c of Q6c voor center en verder weet ik nog nie :),
Psst... het is KEF, niet QEF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Abaddon1 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 09:46:
Heco maakt erg goede boxen. Deutsche meisters, alleen vind ik deze voor Heco standaard vrij plastic uitzien.

Hmm ik zie nu op de website dat hun hele productlijn tegenwoordig vrij plastic uitziet :P
http://www.heco-audio.de/...sp?lang=DE&ebene=produkte

Ik heb een Heco center en die bevalt erg goed:
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/HT/marantz/IMGP0888.JPG
Dat is sinds ze overgenomen zijn helaas... wat ze nu maken is crap (Althans, vind ik dan, wat ik tot nu toe van het nieuwe spul gehoord heb, ze hebben ze in groningen bij vink hifi). Ze horen nu bij één of andere vage organisatie, waar magnat en nog wat duitse merken ook bij horen. Vandaar dat die krypton set nogal op die van magnat lijkt, het is gewoon dezelfde.

(maar mijn heco mythos'sen van voor die tijd bevallen nog erg goed O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ik heb nog heco hogetnen tweeters in mijn speaker zitten, beest achtig goeie dingen, maar i kvind idd, die nieuwe er een beetje uitzien akls plastic.....

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me hier over verbaas, is waarom iedereen KEF's heeft. Als ik naar de frequentiebereik van een KEF Q1 kijk, kunnen die dingen bijvoorbeeld niet tippen aan een Magnat Vector 16. Zowiezo zijn alle specs van een Vector 16 beter dan een KEF Q1. Wat maakt die KEF's zo duur?

Of zou ik ze gewoon moeten beluisteren ofzo ..

Dat van Heco .. ging me alleen om die Krypton zuil eigenlijk. Zijn nog duurder dan de Magnat Vector Needle's :/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:38:

Of zou ik ze gewoon moeten beluisteren ofzo ..
Je geeft zelf het antwoord al :).

Tevens zeggen de opgegeven specs van veel speakers niets over hoe ze daadwerkelijk klinken. En dan hebben we het nog niet over de correctheid van deze specs. Ook zijn de verwachtingen van elke luisteraar anders, de een wil zijn huis laten schudden terwijl de ander gewoon een weergave wil die eer doet aan de gebruikte vocalen / instrumenten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij stafhorst (heet nu raf geloof ik) in utrecht een uur zitten vergelijken en ik vond de Q5 een beetje tegenvallen. Er zat iets dwars in het midhoog. Wel een lekker heldere speaker. Er stond ook chario en paradigm en dat klonk me toch wat beter in de oren. Vooral paradigm was een aangename verassing daar ik deze speakers nog nooit heb gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vond het erg rommelig klinken, bedoel je dat met dat er wat dwars zat ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:34:
Zie toevallig deze set langskomen:

Heco High-end Pakket met Krypton Tower

[afbeelding]

Is het wat? Ziet er wel strak uit.
Op ebay.de staat nu een HECO signature set aangeboden Designed by D'Appolito:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...2495&item=3860160854&rd=1
Misschien is dat wel wat voor je...de center uit die set heb ik dus en is een wereld van verschil met de magnat center die ik ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em gebookmarked. Ligt er trouwens wel aan welke Center je had van Magnat denk ik. Had je er ook 1 met 2 woofers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:45:
Ik heb bij stafhorst (heet nu raf geloof ik) in utrecht een uur zitten vergelijken en ik vond de Q5 een beetje tegenvallen. Er zat iets dwars in het midhoog. Wel een lekker heldere speaker. Er stond ook chario en paradigm en dat klonk me toch wat beter in de oren. Vooral paradigm was een aangename verassing daar ik deze speakers nog nooit heb gehoord.
ja de Q5 is inderdaad erg smaakgebonden. Het hoog is minder scherp dan gemiddeld, en ikzelf vond dat erg prettig om naar te luisteren. Speakers als met name B&W vind ik vaak te schel. Waar je wel op moet letten bij een Q5 is dat je dus niet ook nog een versterker uitzoekt die wat weinig hoge tonen tonen heeft, want dan klinkt ie dof. Kies een versterker die relatief wat veel hoog heeft zoals een nad, yamaha, maar er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen.

Er zijn zoveel verschillende dingen waar je naar kan luisteren bij een luidspreker! De een luistert vooral naar stemmen, de ander naar bas, de ander naar realiteitsgevoel. Vooral dat laatste is de Q5 erg sterk in vind ik zelf.

we zullen het er wel nooit over eens worden wat de beste luidsprerker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het klonk een beetje onrustig in het hoog. Het geluid was opzich wel goed gefocussed. De paradigms hadden een veel breder stereobeeld. Veel rustigere sound. Ik kan me voorstellen dat een volledige Q serie 5.1 set best wel betrokken klinkt zeg maar. De paradigms zullen het lekkerder doen met stereo bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind een Q5 juist behoorlijk wat hoog hebben. Niet teveel, maar het is er duidelijk vind ik.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:05:
Tja het klonk een beetje onrustig in het hoog. Het geluid was opzich wel goed gefocussed. De paradigms hadden een veel breder stereobeeld. Veel rustigere sound. Ik kan me voorstellen dat een volledige Q serie 5.1 set best wel betrokken klinkt zeg maar. De paradigms zullen het lekkerder doen met stereo bronnen.
Maar Wouter, ik heb het je al zo vaak gezegd ! Verdomme...nog een keer dan maar. Niet iedereen heeft dezelfde perfecte smaak als wij >:)

O-)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

JT schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:20:
Ik vind een Q5 juist behoorlijk wat hoog hebben. Niet teveel, maar het is er duidelijk vind ik.

[...]

Maar Wouter, ik heb het je al zo vaak gezegd ! Verdomme...nog een keer dan maar. Niet iedereen heeft dezelfde perfecte smaak als wij >:)

O-)
:Z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:45:
Hier meld zich een Paradigm bezitter. :*)
Welke heb je geluisterd, de Monitor of de Studio serie?
Idd geweldige speaker, maar zoals je zegt, niet zo bekend.
Komt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb die KEF'jes van mij laatst gedraaid op een feestje :) en daar kwam een flink volume uit :P (voor mij dan he :), ik weet dat sommigen van jullie 'veel betere' speakers/apperatuur hebben...) en het geluid bleef mooi klinken zonder vervormen, met de versterker bijna op max :D 2x130 watt dus...

weet iemand eigenlijk waarom die Yamaha Receiver van -80 tot +9 DB gaat? ik vind dat een beetje maf, of zit daar logica achter :)?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:39:
weet iemand eigenlijk waarom die Yamaha Receiver van -80 tot +9 DB gaat? ik vind dat een beetje maf, of zit daar logica achter :)?
Dat hangt puur af van je individuele speaker volumes, dus als je alle speakers op +10 hebt staan zal ie bijvoorbeeld maximaal naar de +5 gaan ofzo. Heb je alle speakers op -10 staan dan zal ie bijv. tot +15 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:49:
[...]

Dat hangt puur af van je individuele speaker volumes, dus als je alle speakers op +10 hebt staan zal ie bijvoorbeeld maximaal naar de +5 gaan ofzo. Heb je alle speakers op -10 staan dan zal ie bijv. tot +15 gaan.
maar hoezo gaat die dan in de min? want DB kan toch niet in de min? of zeg ik daar iets raars :??

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:49:
Lekker duidelijk :P

Nee, het zit wat anders.

Op 0 dB zal er waarschijnlijk het volle line signaal naar de amps gaan. Meer dan 0 dan gaat er een sinaal groter dan de line (versterkt dus) naar de amps, minder, dan wordt het signaal verzwakt.

dB's (logaritmisch) omdat dat gewoon een betere regeling (vooral bij lagere volumes) geeft dan een linaire maatstaf.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 14-12-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

deepspace schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:54:
[...]

Lekker duidelijk :P

Nee, het zit wat anders.

Op 0 dB zal er waarschijnlijk het volle line signaal naar de amps gaan. Meer dan 0 dan gaat er een sinaal groter dan de line (versterkt dus) naar de amps, minder, dan wordt het signaal verzwakt.

dB's (logaritmisch) omdat dat gewoon een betere regeling (vooral bij lagere volumes) geeft dan een linaire maatstaf.
ok, dat is een betere uitleg :) tnx :Y)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan ook eens te beginnen met een systeemke te verzamelen,
stap 1 : een receiver, deze moet niet per se nieuw zijn maar ik kwam vandaag in de FNAC een Yamaha RX-V350 tegen voor 249 euro, dit is momenteel ongeveer mijn budget voor de receiver
is dit wat of kan ik beter krijgen voor hetzelfde geld ?

qua boxen zal het in het begin nog wat een samenraapsel zijn van oude stereoketen boxen en twee bookshelfs en een subwoofer van een creative 2.1 inspire set...dus wil ik wel dat het goed zit met de receiver :)

nog een linkje naar de specs van de yamaha : http://www.yamaha-online.de/products.php?idprod=1106

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je over die yamaha begint, lijkt me ook wel een leuke starter-receiver.

Heb wel een vraagje, bij de specs staat wel DTS enzo.. Maar zit er ook effectief een dts decoder ingebouwd?
Klinkt misschien belachelijk, maar op sommige dvd-speler hangt ook een stickertje met dts en zij kunnen ook effectief een dts signaal uitsturen, maar niet perse decoden.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:30:
[...]

we zullen het er wel nooit over eens worden wat de beste luidsprerker is ;)
Ik denk ook niet dat de beste luidspreker bestaat.

Zoals hierboven al vele malen is gezegd: zoiets is te persoonlijk (smaak!).
Ik ben helemaal weg van mijn (halve) KEF Q setje, terwijl mijn buren dat niet zijn. (hoewel ik betwijfel of dat iets te maken heeft met de kwaliteit /vormgeving van de speakers) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk al ... WTF Yamaha maar + 9? Ik dus testen (heb em meestal op -4 ofzo, als ik geen last van mn oren wil krijgen), maar als ik em op +9 zet, staat ie nog maar op de helft LOL. Verder dan 10,5+ ging ik maar niet....

En dat van DTS .. ga er maar vanuit dat ie zekers decodeert.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje: Ik heb vandaag een tv gekocht, ik had al een 5.1 speakerset. Nu wil ik het geluid van mijn playstation 2 uit mijn speakerset laten komen, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. dus hoe moet ik dat doen?
ik heb al via GOT gezocht maar daar kon ik niks vinden over dit onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien idd wel een makkelijkere uitleg :P
Ik probeerde eigenlijk alleen aan te geven dat dit een relatief getal is die dus ook afhangt van speaker volumes die je hebt ingesteld (Als het goed is tenminste :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:28:
[...]

Misschien idd wel een makkelijkere uitleg :P
Ik probeerde eigenlijk alleen aan te geven dat dit een relatief getal is die dus ook afhangt van speaker volumes die je hebt ingesteld (Als het goed is tenminste :P )
Volgens mij heeft dat er niet veel mee te maken... Die instelling is alleen bedoeld om de verschillende speakers t.o.v. elkaar af te regelen... Heeft imo weinig met het totale volume te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat kan niet. Het signaal wordt zoiezo wel versterkt. Je kan immers met het line signaal geen speakers aansturen. Daar is het te zwak voor en daarom gebruik je ook een "versterker".

Ik luister zo'n beetje op -50 altijd. Een dvd kijken op 00 is zo'n erge geluidsdruk dat het niet rustig kijkt, ook niet voor de buren.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 14-12-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Pixal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:04:
[...]

Lijkt me niet. Het signaal wordt zoiezo wel versterkt. Je kan immers met het line signaal geen speakers aansturen. Daar is het te zwak voor.
Je mist een woordje :P
"Op 0 dB zal er waarschijnlijk het volle line signaal naar de amps gaan."

Mijn Pioneer DV575A-K is trouwens bij TPG atm, 1 tot 2 daagjes nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

XanderH schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:06:
[...]

Je mist een woordje :P
"Op 0 dB zal er waarschijnlijk het volle line signaal naar de amps gaan."
ah jah... maar ik kan me niet voorstellen dat een versterker het signaal gaat verzwakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Pixal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:09:
[...]

ah jah... maar ik kan me niet voorstellen dat een versterker het signaal gaat verzwakken :?
In de voorversterker kan een signaal echt wel verzwakt worden hoor :)
De eindversterkers (of "amps", whatever) versterken altijd, het volume is dus afhankelijk van het signaal dat de eindversterker ingestuurd wordt... en ik kan me best voorstellen dat dit signaal minder is dan het line-signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij gaat dat alleen op voor een klasse-a versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat XanderH zegt klopt precies zo idd. En waarom zou dat alleen van toepassing zjin op klasse A versterkersn :?

line signaal --> pre-amp (die zal wel variabel zijn en kan dus zowel versterken (versterking is meestal niet erg fors) als verzwakken, echter op line-level) --> eindversterker (deze heeft een vaste gain, en versterkt dus het signaal van de pre-amp (welk dus het nodige volume heeft))

Met het afregelen van speakers onderling heeft dat niets te maken (dat zijn weer losse instellingen).

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 14-12-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:12:
Volgens mij gaat dat alleen op voor een klasse-a versterker?
Die moet je me even uitleggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, ik dacht dat een klasse a versterker altijd op vol vermogen versterkte, maar bij de ingang geknepen werd, en dat dat bij B/AB versterkers ook de versterking zelf geregeld werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:19:
Nouja, ik dacht dat een klasse a versterker altijd op vol vermogen versterkte, maar bij de ingang geknepen werd, en dat dat bij B/AB versterkers ook de versterking zelf geregeld werd...
afaik niet hoor :) Hoe zou het dan zitten met niet-klasse-A losse eindversterkers? Het volume regel je volgens mij altijd op je voorversterker, of deze nou wel of niet in 1 kastje zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wel zonde dat het line signaal wordt afgezwakt. imo is het beter om daar vanaf te blijven.

Maar ik heb er geen verstand van blijkbaar dus laat het de versterkerbouwers maar regelen.

Als een versterker altijd evenveel versterkt kost het toch altijd evenveel energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pixal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:23:
Wel zonde dat het line signaal wordt afgezwakt. imo is het beter om daar vanaf te blijven.

Maar ik heb er geen verstand van blijkbaar dus laat het de versterkerbouwers maar regelen.

Als een versterker altijd evenveel versterkt kost het toch altijd evenveel energie?
Waarom denk je dat klasse a versterkers zoveel stroom vreten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Pixal schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:23:
Nope, als er geen signaal in komt, dan versterkt ie ook niets ;)

0 x 100 is immers gewoon 0 ;)

Een klein signaal zal met gelijke gain ook een relatief klein uitgangssignaal geven, dus minder vermogen.

Bij classe A is het zo dat de ruststroom een constante (of in stapjes geregelde) relatief hoge waarde heeft, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

(het is btw nog maar de vraag of die indicaties van -80 tot +15 dB echt kloppen. Je moet ze vooral niet te letterlijknemen)

[ Voor 28% gewijzigd door voodooless op 14-12-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Tja ach, de schaalindeling op mijn Pioneer D711K loopt van -94dB tot 00dB... dat zou betekenen dat het voorversterker-gedeelte alleen verzwakt of niets doet? Denk idd niet dat ik dat zo letterlijk moet nemen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

XanderH schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:39:
Tja ach, de schaalindeling op mijn Pioneer D711K loopt van -94dB tot 00dB... dat zou betekenen dat het voorversterker-gedeelte alleen verzwakt of niets doet? Denk idd niet dat ik dat zo letterlijk moet nemen. :P
Kan best kloppen op zich, een pre-amp heeft niet echt reden om een signaal te versterken (daar heb je immers een eindversterker voor). De simpelste pre-amp is immers een potmeter ;)

* voodooless weet zeker dat als ie zijn CD-speler direct aan zijn amp zou hangen, dat ie dan doof zou worden :P

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 14-12-2004 19:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.