Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Nog een vraagje: zollang de televisie uitstaat kan het geen kwaad met die luidspreker in de buurt?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Volgens mij vind je tv het niet lekker, ookal staat ie uit.Barry|IA schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:34:
Owja. Zeker omdat het afstralingsgedrag nu directioneler wordt? Ik moet er écht wat op verzinnen want ik heb nu eindelijk een goed ingerichte kamer. Misschien is er wat te tweaken aan de televisie?
Nog een vraagje: zollang de televisie uitstaat kan het geen kwaad met die luidspreker in de buurt?
/me Triple_A heeft wel eens een TV vernacheld door 'm op een mooie "center speaker" te zetten..
Heb je niet iets wat die magnetische straling tegehoud wat je gewoon tussen je speakers en je tv inzet ofzo anders?Barry|IA schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:34:
Owja. Zeker omdat het afstralingsgedrag nu directioneler wordt? Ik moet er écht wat op verzinnen want ik heb nu eindelijk een goed ingerichte kamer. Misschien is er wat te tweaken aan de televisie?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
magnetische straling hou niet niet zomaar "ff" tegen hoorXanderH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:51:
[...]
Heb je niet iets wat die magnetische straling tegehoud wat je gewoon tussen je speakers en je tv inzet ofzo anders?
Robert je zou nog een keer foto's maken van jou setje
Jaaa daar denk ik nog wel aan hoor

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Dan kan ik iig mooi film kijken en ondertussen doorsparen
Zal er van de week eventjes fotootjes van maken, al stelt het niet echt veel voor, maargoed
Als een televisie niet in werking staat, hebben stralingen van buitenaf toch geen negatieve invloed, of welVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:42:
[...]
Volgens mij vind je tv het niet lekker, ookal staat ie uit.
/me Triple_A heeft wel eens een TV vernacheld door 'm op een mooie "center speaker" te zetten..
Ik had vroeger zo'n liggende boombox van Marquant op m'n tv gezet, ik heb mij 3 dagen lang zitten ergeren aan paars beeld
@XanderH:
Naar mijn idee moest de 22mm dikke kast al voldoende zijn. Als ik met een metalen staafje langs de kast beweeg voel ik geen enkele tegenwerking. Maarja, televisie's kunnen blijkbaar de ''onzichtbare'' straling ook niet hebben... Ik wil geen enkel risico nemen, straks zit ik opeens zonder tv. Het is wel een 8'' woofer met een flinke magneet, zelfs die van de tweeter is al groter dan de meeste woofer magneten.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Edit: Overigens heeft een speaker ook als je TV uit staat een vervelend effect op je TV, ik weet niet precies hoe het werkt, maar onderdelen in je TV die de electronenstraal convergeren, raken gemagnetiseerd en buigen dus verkeerd af
[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 09-12-2004 16:07 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
hout houdt geen straling tegen, je moest maar eens proberen te bellen in een bos. Het enige wat echt helpt is een contra-magneet of lood.Barry|IA schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:01:
[...]
Naar mijn idee moest de 22mm dikke kast al voldoende zijn. Als ik met een metalen staafje langs de kast beweeg voel ik geen enkele tegenwerking. Maarja, televisie's kunnen blijkbaar de ''onzichtbare'' straling ook niet hebben... Ik wil geen enkel risico nemen, straks zit ik opeens zonder tv. Het is wel een 8'' woofer met een flinke magneet, zelfs die van de tweeter is al groter dan de meeste woofer magneten.
We hebben bij de stacaravan midden in het bos erg slechte ontvangst. Het signaal is daar gewoon zwakjes, als het bewolkt is kan je het helemaal vergeten. Lopen we 200 meter naar de heide hebben we opeens weer 3 streepjes signaal.
Ja een plaatje loodXanderH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:51:
[...]
Heb je niet iets wat die magnetische straling tegehoud wat je gewoon tussen je speakers en je tv inzet ofzo anders?
Het gaat er niet om dat je overal te horen bent, maar HOE je te horen bent. Daar doelen de meesten op.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:29:
[...]
Iedereen heeft het erover dat het "lullige" speakertjes zijn. Ik weet dat er natuulijk (vooral in dit topic) heel veel mensen zijn met een echte superinstallatie. Maar zolang mijn speakerset in het hele huis en ver daaromheen te horen is, ben ik tevreden
Maar laat ze maar lullen . Je moet ergens beginnen en je bent nu al tevreden blijkbaar, wat wil je meer?
Verwijderd
Na mijn luistersessie van vanmiddag heb ik besloten dat het de Quads worden. Ik heb de 12L besteld in de rosewood uitvoering
En dan doorsparen voor een setje 11L's en een center en dan een subje, maar dat zal wel even duren. Kan ik voorlopig lekker dromen!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Verwijderd
Gefeliciteerd, pics?VincentH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:49:
Yeah! Ik ben er uit!
Na mijn luistersessie van vanmiddag heb ik besloten dat het de Quads worden. Ik heb de 12L besteld in de rosewood uitvoeringWauw wat klinken die goed zeg! En nu maar wachten tot ze geleverd worden...
En dan doorsparen voor een setje 11L's en een center en dan een subje, maar dat zal wel even duren. Kan ik voorlopig lekker dromen!
Verwijderd
of heb je ouders die helpen
als je zelf betaald.. damn ik wil ook zo'n baan
Tja, je kwam na twee opvallende posts. Wat voor mij scheelt is dat ik er ook helemaal niets van herken, alleen die gemini`s dan. En waarom heb je maar één van de twee speakers verwerkt in een stand? Heb je nou niet een boemerig geluid omdat je de speaker helemaal hebt ingebouwd?
Tis geen eens surround man
Hoe bevalt dat Syrinc ? Nooit van gehoord, maar ik heb ff rond gekeken en lijkt me geen slecht merk. Dacht ik in eerste instantie wel omdat ik die conussen er wel cheap-ass uit vind zienWaypoint schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:31:
Zo tering Beazer wat een zeeeeee van ruimte!!!
Nu moet ik toch echt mijn setje weer eens tonen hoor. Ik heb alles op mijn mengpaneel aangesloten. Deze heeft een gescheiden master en 'zone' output. Ik heb nl 2 kamers, met een opening in de gipswand (waren vroeger 2 kamers). Eén huiskamer idee en 1 computer/slaap- kamer. De luidsprekers heb ik een poos geleden in zuilen gezet om ze mooi op oor hoogte (zittend op de bank) te krijgen. Niet echt mooi afgewerkt maarja ik vind het wel leuk zo
In de 'huiskamer' staat: (ik kan niet fotograferen ik weet het!)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Syrincs m3-220 (actief)
Gemini UMX-9
2* Gemini cdj-20
No name speakertje om te mixen
Geen idee wat voor versterker (Is in een zelfgemaakte kast gebouwd, nog door mijn opa heel lang geleden)
HTPC (zie spekkies)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(lichtsturing voor wat lampjes)
En de andere kamer met wederom geen idee wat voor merk speakers... (aangestuurd door die versterker uit de andere kamer)
Ik zou zeggen.. brand los!
edit:
Die ene Syrinc had ik er even uitgehaald om wat uit te proberen.. nu zitten ze allebei in een zuil voor dat ik er een opmerking over krijg!
Bedtijd

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Het ging erom dat je in dit topic je plekkie te posten waar je je muziek luisterd of je films checkt! Ik weet zeker dat er uit mijn Syrincs 10x beter geluid komt als sommige computer boxjes die hier weleens gepost worden (nou is dat niet bepaald moeilijk maar toch
Die ene speaker was tijdelijk even uit de zuil. De speakers lijken helemaal van metaal oid en achterop zit een metalen koelvin. Ik heb niks gemerkt dat de luidsprekers boemeriger klinken oid in die zuilen, maar een blinde test heb ik nog niet echt kunnen doen.
Feit is dat deze luidsprekers als monitors/ multi media set zijn bedoeld. Ik merk wel dat als ik ze HARD zet ik het geluid nogal scheeuwerig over vindt komen. Vooral bij concert (blof , robbie williams e.d). Zet ik echter The Corrs - Irristeble op dan klinkt het wel okee...Overigens zijn alle 3 de cd's gewoon origineel. Ze horen ook erg koud / neutraal te klinken (wat ze ook wel doen naar mijn mening).
Ik zit al enige weken ernstig te denken aan een compleet andere set. Een versterker van Marantz, NAD, Denon oid (dus geen cheap-ass) maaaarrr ik kan natuurlijk niet zomaar 10.000 euro uitgeven
Voor die syrincs hoop ik 500 nog te vangen (nieuw prijs is 630, is nog in nieuwstaat en 2/3 jaar oud) + mijn HTPC verkoop ik denk ik en dan heb ik (hoop ik) rond de 650/700 euro. Dan wil ik voor rond de € 1200 een nieuwe set kopen (2 luidsprekers + versterker +kabels en stiekem ook wel een cd speler). Ben overigens wel bang dat ik als 17 jarige niet echt serieus wordt genomen bij RAF of dat soort zaken. Ik heb geen idee hoe die echte duurdere merken klinken, maar om nu al te gaan luisteren en dan nog niks te kopen.... Maarja nu weet ik ook niet of het het waard is om voor te sparen (vandaar de twijfel...)
Nog een vraagje hè. Ik zie ook wel eens mensen met hele dure sets als NAD, Marantz e.d maar ook met een computer met mp3! Merk je dan niet heel erg goed de slechtere kwaliteit van een mp3 t.o.v een cd
Edit:
Thanx dat dacht ik ookVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:34:
Dat maakt toch geen hol uit JT, zolang je het spul maar ook gebruikt om er wat tv/film op te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Waypoint op 09-12-2004 18:44 ]
Ja, er is zeker een verschil met de CD. Ook bij hogere bitrate CD hoor je wel een verschil. Maar: het valt meeWaypoint schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:43:
Nog een vraagje hè. Ik zie ook wel eens mensen met hele dure sets als NAD, Marantz e.d maar ook met een computer met mp3! Merk je dan niet heel erg goed de slechtere kwaliteit van een mp3 t.o.v een cdOf valt dat wel mee?
Als ik tegenwoordig mijn CD's backup op disk, doe ik dat mooi in flac (lossless). Maar uiteindelijk prefereer ik altijd nog gewoon mijn CD-speler
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:34:
Dat maakt toch geen hol uit JT, zolang je het spul maar ook gebruikt om er wat tv/film op te kijken.
Het was ook maar een geintje, als ik serieus was dan had ik iets gezegd in de trant van "post in het DJ topic".[...]
Thanx dat dacht ik ook
Oh, dat zal ongetwijfeld hoor, ik ken het alleen niet dus daarom vraag ik me af hoe het klinkt.Waypoint schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:43:
Om even te reageren!!
Het ging erom dat je in dit topic je plekkie te posten waar je je muziek luisterd of je films checkt! Ik weet zeker dat er uit mijn Syrincs 10x beter geluid komt als sommige computer boxjes die hier weleens gepost worden (nou is dat niet bepaald moeilijk maar toch)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Naar aanleiding van de vraag:XanderH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:00:
[...]
Strak setjeHeb je misschien ook een foto van de achterkant van dat rack? En dan met name van hoeveel ruimte je nog achter je receiver overoudt?
Ik ben ook op zoek naar zoiets, en deze is bijzonder mooi!
Wel leuk idee trouwens zuilen in beton ben benieuwd hoe dat klinkt hoe duur was de set ongeveer totaal ?
En natuurlijk the big question tril je nog een beetje weg bij films
En nog een vraagje ja ik kan niet ophouden maar ik zie geen foto van de versterker, ik weet niet of je daar nog even een fototje van kan maken
Als je zin hebt?? altijd wel leuk zo'n zelfgemaakt versterkertje..
[ Voor 31% gewijzigd door Dark Master op 09-12-2004 19:42 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Kabels blijven iets persoonlijks.....Desolation Angel schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:38:
Zonder te willen mierenneuken, maar zou je met zo'n leuke setup niet ten minste een setje Profigold interlinks halen ? QED of MIT vind ik er ook over, maar het verschil tussen DAT en Profigold hoor je wel duidelijk
Haha zuilen van betonDark Master schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:37:
Trouwens waypoint ik vind wel dat je een mooie setje hebt hoor.....
Wel leuk idee trouwens zuilen in beton ben benieuwd hoe dat klinkt hoe duur was de set ongeveer totaal ?
En natuurlijk the big question tril je nog een beetje weg bij films.
En nog een vraagje ja ik kan niet ophouden maar ik zie geen foto van de versterker, ik weet niet of je daar nog even een fototje van kan maken....
Als je zin hebt?? altijd wel leuk zo'n zelfgemaakt versterkertje..
In de sub zit de versterker voor de monitors ingebouwt. Het is een actieve 2.1 set. De sub heb ik meestal een klein tikje openstaan omdat anders de boel wegdreunt en dat is ook niet altijd fijn hè
Hier overigens nog een linkje http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195
De 2e versterker is trouwens volgens mij niet zelf gemaakt, maar de gehele behuizing wel. Ik weet er eigelijk ook niks van, maar mijn vader zei dat iig de behuizing zelf gebouwd was, vond ik wel grappig (had ik niet eens door!)
Zo nu heb ik ook even leuke reacties/ vragen etc... gehad n.a.v. mijn foto's
[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 09-12-2004 19:49 ]
AAAArgh beginnen we niet weerVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:42:
[...]
Kabels blijven iets persoonlijks.....
Aura bassshakers
In deze bank ...
Met dit oude versterkertje ..
Het resultaat is wel aardig voor zoiets eenvoudigs ... Net een beetje extra bij het kijken van een film
Verwijderd
d.w.z. zonder een hoop getril e.d.
Trilt je bank nu echt mega hard, of geeft het t zelfde effect wanneer een de subwoofer bijna naast je bank neer zet
Moet hem nog finetunen, maar ga het denk ik zo doen dat hij alleen inspringt bij extreme bass, dus explosies etc. tijdens films, die dingen zijn tijdens muziek luisteren ook niet strak genoeg ... maar aangezien de bass in films over het algemeen iets langer is en minder strak is het in films goed te doen dus ....Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:21:
Haha, ik (en de meeste hier) proberen juist de bass zo helder mogelijk over te brengen.
d.w.z. zonder een hoop getril e.d.
Trilt je bank nu echt mega hard, of geeft het t zelfde effect wanneer een de subwoofer bijna naast je bank neer zet
Heb ook nog gewoon een subwoofer er bij staan hoor, dus het vervangt niks, vult alleen aan
Verwijderd
Ik zei het alleen maar om het te voorkomen
Die dingen lijken me best vet met filmsRappie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:17:
Weer een pagina met veel te weinig pics .... Even mijn nieuwe aanwinsten posten dan maar
Aura bassshakers
[afbeelding]
In deze bank ...
[afbeelding]
Met dit oude versterkertje ..
[afbeelding]
Het resultaat is wel aardig voor zoiets eenvoudigs ... Net een beetje extra bij het kijken van een film
Ik dacht er ook aan om er 1 of 2 onder me bed te monteren...
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:37 ]
Verwijderd
tijdje geleden was der iemand van 10 per setje ofzow
Ik heb deze besteld bij HiFi-team. kost 718 euro. Je hebt verschillende soorten, je kan het helemaal naar eigen zin maken.Offtrack schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:29:
Nog wat vragen over dat rack... Tkostdat? Waarvandaan?
Ik ben ook op zoek naar zoiets, en deze is bijzonder mooi!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17521.0
2bass shakers + eindversterker 125euri
Het branden van mp3's op cd zou niet uit moeten maken voor de geluidsweergave!Dupje schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:59:
Persoonlijk hoor ik gigantisch veel verschil tussen een mp3 die ik afspeel op computer die aan versterker hangt en dan aan luidsprekers () en dezelfde mp3 op cd gebrand als mp3. Wat nog beter klinkt (iets) is de mp3 branden als audiotrack, maar dan kan er niet zoveel op. Wat ik ideaal vind is dvd-audio
. Vooral met lange mp3's (DJ'mixes). Er past ongeveer 5 uur op 1 dvd, maar met erg goeie kwaliteit. Volgens sommige hier zal het wel complete heiligschennis zijn, maar daar heb ik lak aan
tov mp3 direct naar de versterker.
Hoe het verschil dan wel is te verklaren ?
de bekabeling en of je soundcard van je pc worden nu niet meer gebruikt maar je
dvdspeler bekabeling en je sound van de dvdspeler. Waarschijnlijk zijn deze beter dan de pc bekabeling en of soundcard. IMHO
correct me if I am wrong.
slimmehotspot.nl
Ook, en z'n dvd-speler heeft misschien een betere weergave dan zijn software... zelfs tussen verschillende players op je pc kun je verschil horen.xdc schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:28:
[...]
Het branden van mp3's op cd zou niet uit moeten maken voor de geluidsweergave!
Hoe het verschil dan wel is te verklaren ?
de bekabeling en of je soundcard van je pc worden nu niet meer gebruikt maar je
dvdspeler bekabeling en je sound van de dvdspeler. Waarschijnlijk zijn deze beter dan de pc bekabeling en of soundcard. IMHO
Volgens mij zijn dit de goedkopere van Conrad. Hij zegt namelijk dat er "Bass Pomp 50Watt 8Ohm" op staat en zo heten die dingen van Conrad ook (ik heb 'r gewerkt). Ik heb me altijd afgevraagd of en hoe goed die dingen werken maar nooit getestAbaddon1 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:12:
weet niet of het mag maar op ht forum staan ze te koop:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17521.0
2bass shakers + eindversterker 125euri
Linkjes: 4Ohm-versie - 8Ohm-versie
edit: Hmm ... rechtstreeks linken naar de Conrad-site gaat niet helemaal goed schijnbaar. Ga naar www.conrad.nl en vul in het zoekveld 376287 in voor de 4Ohm-versie en 378284 voor de 8Ohm-versie.
[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 10-12-2004 08:14 ]
Verwijderd
Ehm, het zit zo:Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:53:
breazer dok je dat allemaal zelf joh?
of heb je ouders die helpen
als je zelf betaald.. damn ik wil ook zo'n baan
de computer had ik nog, gewoon een oud ding.
de xbox heb ik zelf betaald
de beamer heb ik op mijn verjaardag gekocht, en omdat ik jarig was, betaalde mijn ouders wel wat mee.
het 5.1 systeem heb ik voor 2/3e betaald, de rest kreeg ik van sinterklaas
En over die baan: ik poets plees @ de bergen wanroij
Ht forum worden die ik nu heb ook verkocht voor 45 euro incl verzenden per setje ....Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:24:
waar kan ik goedkoop setje basshakers halen? aangezien ik de sub waarschijnlijk laag moet gaan houden ivm buurvrouwwil ik toch wel explosies echt ervaren
... dus iemand nog adresje?
tijdje geleden was der iemand van 10 per setje ofzow?
Aangezien ik een houten vloer heb trillen die dingen ook aardig door
Als het meezit worden ze voor de kerst nog geleverd

Als ze staan zal ik wel eens een digicam regelen om wat pics te posten, beloofd!
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Verwijderd
Het gaat zelfs nog verder: als ik een originele cd rip met EAC en rechtstreeks brand op een cdr (met Plextor brander) dan hoor ik op de Arcam cdspeler (bij het instapmodelletje CD-62T al) duidelijk verschil tusen kopie en origineel. Bij de kopie lijkt het of de muziek wat losser, minder strak/gedefinieerd klinkt dan bij de origineel. Het klinkt alsof de muziek iets fluwelers klinkt. Bij simpele house zooi is het verschil amper waarneembaar, maar bij muziek als Tubular Bells 2003 van Mike Oldfield of muziek van Eric Woolfsons is dat zo erg, dat ik die kopies ook alleen maar voor de auto gebruikxdc schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:28:
Het branden van mp3's op cd zou niet uit moeten maken voor de geluidsweergave!
Maar goed: hoe kan dit
NB: ik gebruik cdr's van TDK die 48x gecertificeerd zijn, en ik brand met slechts 8x (met de strengste error-correctie van EAC, die nog niet heeft ingegrepen)
Verwijderd
Verwijderd
Ik ga een nieuwe center kopen..het wordt de KEF q6c of de q9c.
Prijstechnisch (maar ook qua WAF factor) is de q6c gunstiger.
Nu zegt mijn hifi-boer dat de q6c niet bij mijn huidige set past (Q5 front, pioneer rears) omdat de driver in de q6c kleiner is dan de driver in de q5, terwijl de q9c dezelfde heeft.
(Ik mag trouwens niet thuis luisteren
Mijn vraag: iemand ervaring met combinatie q5 i.c.m q6c ??

Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Tot die conclusie was ik inmiddels ook al gekomen. Zeker omdat ze me gisteren een kwartier hebben laten wachten, terwijl ze zelf over de borsten van Georgina aan het praten warenJT schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:52:
Ik zou al niet daar kopen als je niet eens mag luisteren
heeft iemand enig idee of een goeie schatting welke maat deze TV is

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 10:08 ]
Verwijderd
Gezien die reciever pakweg 44 is zou ik het op 55 cm schatte... zoietsVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:59:
[...]
Tot die conclusie was ik inmiddels ook al gekomen. Zeker omdat ze me gisteren een kwartier hebben laten wachten, terwijl ze zelf over de borsten van Georgina aan het praten waren![]()
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 10-12-2004 10:45 ]
Verwijderd
welke beeldbuismaat (diagonaal) hoort daarbij? .. (ik ben echt slecht met dat soort dingen inschatten)deepspace schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:18:
Ik gok dat de TV 60 to 65 cm breed is (afgaande op de afmeting van de onderstaande player en amp)
Op het Htforum hebben ze het ook over kopien gehad die anders klinken. Daar beweren ze zelfs dat een kopie van een origineel op een zwarte cdr beter klinkt dan het origineel!Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:27:
[...]
Het gaat zelfs nog verder: als ik een originele cd rip met EAC en rechtstreeks brand op een cdr (met Plextor brander) dan hoor ik op de Arcam cdspeler (bij het instapmodelletje CD-62T al) duidelijk verschil tusen kopie en origineel. Bij de kopie lijkt het of de muziek wat losser, minder strak/gedefinieerd klinkt dan bij de origineel. Het klinkt alsof de muziek iets fluwelers klinkt. Bij simpele house zooi is het verschil amper waarneembaar, maar bij muziek als Tubular Bells 2003 van Mike Oldfield of muziek van Eric Woolfsons is dat zo erg, dat ik die kopies ook alleen maar voor de auto gebruik![]()
Maar goed: hoe kan ditIs de klok van de Plextor zo beroerd zodat het verschil waarneembaar wordt, of heeft dat met de reflectieverschillen te maken, zodat bij de CDR de error-correctie van de cdspeler eerder moet ingrijpen dan bij de origineel?
NB: ik gebruik cdr's van TDK die 48x gecertificeerd zijn, en ik brand met slechts 8x (met de strengste error-correctie van EAC, die nog niet heeft ingegrepen)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23849.0
De kleinste breedbeeld is 63 cm diagonaal! dat zal deze dus zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:59:
[...]
Tot die conclusie was ik inmiddels ook al gekomen. Zeker omdat ze me gisteren een kwartier hebben laten wachten, terwijl ze zelf over de borsten van Georgina aan het praten waren![]()
[afbeelding]
Verwijderd
tatata schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:24:
De kleinste breedbeeld is 63 cm diagonaal! dat zal deze dus zijn.
Volgens mij is ie toch ietsje groter. Als ik ervan uitga dat de player 44 cm is, dan kom ik op een diagonaal uit van 70 cm (zichtbaar). Dus idd 72 zoals hieronder gezegt wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 10-12-2004 11:03 ]
Verwijderd
Foto laten zien aan mijn vriendin (wij hebben ongeveer zelfde TV/opstelling) in de verwachting dat ze zou zeggen: BAH lelijk groot ding op TV...zegt ze: mwa daar kan ik wel mee leven
Soms vallen vrouwen best mee!!!
Verwijderd
Diagonaal zal die ong. 70 cm zijn maar hij vroeg om de breedteGrrrrrene schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:02:
Ik vermoed dat het een 72cm is, maar als je dat zeker wil weten moet je ff in Photoshop die receiver (44cm breed) langs de diagonaal leggen en kijken hoe vaak dat kan
/edit
grote*
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 14:54 ]
I know, maar vervolgens vraagt hij welke diagonaal erbij hoort, stukje begrijpend lezen van mijn kantVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:53:
[...]
Diagonaal zal die ong. 70 cm zijn maar hij vroeg om de breedte
/edit
grote*
Verwijderd
Dan kan ik me voorstellen dat die afdekplaatjes voor cd's ook al zou verbeteren:tatata schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 10:24:
Op het Htforum hebben ze het ook over kopien gehad die anders klinken. Daar beweren ze zelfs dat een kopie van een origineel op een zwarte cdr beter klinkt dan het origineel!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23849.0
http://www.highfidelitydi...ctid=18081&cat=251&page=1 of
http://www.highfidelitydi...ctid=18080&cat=251&page=1
Het is wel een grappig verschijnsel, alhoewel ik die zwarte cdr's nog niet geprobeerd heb.
Ik vraag me wel af hoe het nou opgelost wordt: als je een cd ript, dan wordt de klok van de speler toch niet mee opgenomen en DUS kan je het ook niet terugzetten a.d.h. van de klok van de burner (zie het als een soort syncen). Hoe wordt dat opgelost? Met een aanname van een constante klokpulstrein? Anyone?
Hmm, ik zou voor de Q9C gaan hoor, lijkt mij toch beter als je dezelfde drivers hebt in alle 3 je frontsVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:47:
Bij gebrek aan een beter topic om dit in te plaatsen (en het heeft te maken met de mogelijke uitbreiding van mijn HT, dus potentieel nieuwe pics...reden genoeg denk ik)
Ik ga een nieuwe center kopen..het wordt de KEF q6c of de q9c.
Prijstechnisch (maar ook qua WAF factor) is de q6c gunstiger.
Nu zegt mijn hifi-boer dat de q6c niet bij mijn huidige set past (Q5 front, pioneer rears) omdat de driver in de q6c kleiner is dan de driver in de q5, terwijl de q9c dezelfde heeft.
(Ik mag trouwens niet thuis luisteren, moet in het luisterlokaal in de winkel...)
Mijn vraag: iemand ervaring met combinatie q5 i.c.m q6c ??
Verwijderd
Ja op zich klopt dat, maar er zijn nog andere factoren die meespelen.Dupje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:52:
[...]
Hmm, ik zou voor de Q9C gaan hoor, lijkt mij toch beter als je dezelfde drivers hebt in alle 3 je fronts
Ten eerste het geld: het scheelt toch € 150 (adviesprijs). Ten tweede is het een best groot geval, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het in het fototje hierboven toch TE groot vind (geen waardeoordeel over de opstelling hierboven, maar naar mijn smaak is het te groot). aangezien het in de woonkamer komt, is dit iets wat voor mij ook zwaar weegt.
Als ik dan moet kiezen tussen een driver die misschien niet dezelfde diameter heeft als mijn Q5's, maar wel dezelfde technologie gebruikt (Uni-Q) en een andere center van een ander merk (zonder zelfde technologie), denk ik dat de q6c (hoewel niet de beste) ook een goede keuze is........
Situatie: Ik wil mijn setje uitbreiden met een DVD-speler en een tv.
Ik heb al besloten dat ik een Pioneer DV575A-K wil, gewoon een alleslezer, en niet al te duur. Bovendien past ie mooi bij mijn pioneer receiver
Ik kan deze voor kerst krijgen van mijn ouders, mits mijn ouders mijn cd-wisselaar (Technics SL-PD6) krijgen. Indien ik deze niet afsta moet ik dus bijbetalen, wat er in dit geval voor zorgt dat ik niet genoeg geld overhoud voor een (tochal cheapass) tv.
Nu lees je overal dat DVD-spelers slechter zijn in het spelen van audio-cd's dan normale cd-spelers. Ik ben ook het type dat dat soort verschillen hoort, dus eigenlijk wil ik niet van mijn speler af. Maar, mijn cd-wisselaar is ook al niet echt meer de nieuwste, en was toen ook niet echt bepaald de duurste of de beste ofzo.
Ik weet dat het moeilijk kan zijn om op basis hiervan een advies te geven, maar er zijn eigenlijk geen winkels hier in de buurt die de DV575A verkopen en waar ik zo eens met mijn cd-speler binnen kan stappen. Wat kun je over het algemeen zeggen? Presteerd mijn cd-speler hoorbaar beter of slechter dan een hedendaagse dvd-speler? En valt er over het algemeen iets te zeggen over audio-cd-playback van de DV757A?

Hmm, naja, was te verwachten dit soort reacties.Dupje schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:30:
Hm, ik had een eindje terug een losse JVC CD-speler, maar toen ik cd's hoorde op nieuwe dvd-speler was het ooknaar die jvc
Kans is er wel dat die dvd-speler wel beter klinkt, maar dat zul je moeten luisteren
Het 'probleem' is alleen een beetje dat ik dus nu eigenlijk moet beslissen of ik hem gratis wil hebben en mijn cd-speler kwijt ben of dat ik hem gewoon zelf koop... mmm... ga maar eens proberen een deal te regelen waarbij ik achteraf mag beslissen
Verwijderd
Mja, dat ga ik dus even proberen te fixen nuVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:40:
Laat je ouders gewoon die Pioneer kopen en dan ga je snel de Pioneer vergelijken met de technics. Mocht de technics dan beter zijn (wat ik niet denk) dan hou je hem en betaal je bij, is de pioneer beter of net zo goed/slecht dan ruil je hem om. Win-win situation toch?
Ik heb al een tijdje de 575, en deze valt me alles mee qua cd weergave. Stukken beter dan de vergelijkbare philips modellen iig. Zoals je misschien weet kan deze speler ook super-audio cd en dvd-audio afspelen, dit is waarschijnlijk de oorzaak van z'n bovengemiddelde afspeelkwaliteitXanderH schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:27:Presteerd mijn cd-speler hoorbaar beter of slechter dan een hedendaagse dvd-speler? En valt er over het algemeen iets te zeggen over audio-cd-playback van de DV575A?
Er loopt op een engelstalig forum een draadje over de 575, de kwaliteit van het geluid, en een modificatie om het nog beter te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Tele op 10-12-2004 20:19 ]
De Philips 720SA (vergelijkbaar) speelt dat ook? Lijkt me niet echt een maatstafTele schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:18:
[...]
Ik heb al een tijdje de 575, en deze valt me alles mee qua cd weergave. Stukken beter dan de vergelijkbare philips modellen iig. Zoals je misschien weet kan deze speler ook super-audio cd en dvd-audio afspelen, dit is waarschijnlijk de oorzaak van z'n bovengemiddelde afspeelkwaliteit
ThanksEr loopt op een engelstalig forum een draadje over de 575, de kwaliteit van het geluid, en een modificatie om het nog beter te krijgen.
[edit]
En hij's besteld
[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 10-12-2004 21:54 ]
Ik merk wel dat mijn huidige DVD speler een beetje kleuring geeft aan het geluid, mijn DVD recorder (Pioneer DVR 5100) klinkt duidelijk anders dan mijn DVD speler (Philips DVP 630)
Die tv heb ik ook dus als je er iets over moest weten.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:59:
[afbeelding]
63cm diagonaal idd
tis wel breedbeeld maar hij kent geen palplus oid dus hij zoomt gewoon in
[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 11-12-2004 00:28 ]
Verwijderd
Als je het gemiddelde van mn 2 "berekeningen " neemt kom je daar ook ong. op YES!!!Pixal schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:28:
[...]
Die tv heb ik ook dus als je er iets over moest weten.
63cm diagonaal idd
SACD's zijn ook weer totaal anders opgebouwd, ik heb even geen idee hoe het daar mee zit. Als de SACD techniek vergelijkbaar is met Dolby Digital signalen enzo zou het op iedere speler die digitaal aangesloten is (ok, kan met SACD niet, maar even voor het ideeGrrrrrene schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:26:
Ik had in What HiFi eens gelezen dat die Pioneer zelfs beter klinkt dan een 2-3x zo dure NAD SACD speler, dus voor nog geen 200 euro is dat zeker geen miskoop en je zult er zeker een heel goede CD speler tegenover moeten zetten om dit te overtreffen. Ik zit zelf ook te denken wat ik wil als CD afspeel apparaat, aangezien ik een HTPC ga bouwen zou je zeggen: koop gewoon een goede geluidskaart en lees ze in de CDROM speler, maar is dat net zo goed als een goede CD speler en zijn de verschillen tussen een DVD speler en een CD speler zo groot?
Hoe dat met SACD zit weet ik even niet, maar iig, ik kreeg door de reviews ook geen slechte indruk van deze DV575A nee
Verwijderd
Bedankt..het ging mij vooral om de verhouding center speaker/tv , dus niet om de tvPixal schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:28:
[...]
Die tv heb ik ook dus als je er iets over moest weten.
63cm diagonaal idd
Aanvullende vraag.
Zou iemand voor mij de hoogte van het HOUTEN gedeelte van de q9c ( willen opmeten?
Op de site van KEF staat alleen de totale hoogte, dus met dat uitstekend stukje van de driver.)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 10:27 ]
Die review was dan ook niet alleen op SACD gericht, maar ook op CD, DVD, DVD-Audio, noem maar opXanderH schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 09:32:
[...]
SACD's zijn ook weer totaal anders opgebouwd, ik heb even geen idee hoe het daar mee zit. Als de SACD techniek vergelijkbaar is met Dolby Digital signalen enzo zou het op iedere speler die digitaal aangesloten is (ok, kan met SACD niet, maar even voor het idee) hetzelde moeten klinken aangezien het een DATA-signaal betreft. Bij audio-cd's heb je geen data signaal en maak je veel meer gebruik van de foutcorrectie. (Ofzo, hm, ik ga SatCP's posts eens terugzoeken
).
Hoe dat met SACD zit weet ik even niet, maar iig, ik kreeg door de reviews ook geen slechte indruk van deze DV575A nee
Dat zal er wel evenveel uitkomen als bij de rest van de Q serie?Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:24:
[...]
Bedankt..het ging mij vooral om de verhouding center speaker/tv , dus niet om de tv
Aanvullende vraag.
Zou iemand voor mij de hoogte van het HOUTEN gedeelte van de q9c ( willen opmeten?
Op de site van KEF staat alleen de totale hoogte, dus met dat uitstekend stukje van de driver.)
Mja, het is sowieso geen geval van een beperkt budget... een echt goede (en dure) cd-speler kopen zit er toch niet in, het zit hem meer in het wel of niet houden van mijn Technics SL-PD6 en daarmee wat geld terug kunnen krijgen voor die DV575A. Magoed, ik denk dat de Technics de deur uitgaat... maar eerst maar eens luisteren als ik die pioneer binnenhebVincentH schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:48:
Voor audio playback is die Pioneer echt erg goed hoor! Je moet dan al wel een fors duurdere cd-speler kopen om dat te verbeteren, dus als je een redelijk beperkt budget hebt zou ik niet twijfelen (heb ik ook niet gedaan!).
Verwijderd
WTF heb ook een 575a besteld gisteren was echt nergens te vinden in real life.XanderH schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:58:
[...]
Mja, het is sowieso geen geval van een beperkt budget... een echt goede (en dure) cd-speler kopen zit er toch niet in, het zit hem meer in het wel of niet houden van mijn Technics SL-PD6 en daarmee wat geld terug kunnen krijgen voor die DV575A. Magoed, ik denk dat de Technics de deur uitgaat... maar eerst maar eens luisteren als ik die pioneer binnenheb

Helemaal naar Leeuwarden, nee meneer woensdag komen ze binnen.
Dus was het maar woensdag
Ik heb hem voor 171 (inclusief rembourskosten) besteld op pick2pay.nl, ben benieuwd wanneer ik heb binnenhebVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:21:
[...]
WTF heb ook een 575a besteld gisteren was echt nergens te vinden in real life.![]()
Helemaal naar Leeuwarden, nee meneer woensdag komen ze binnen.
Dus was het maar woensdag.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 20:31 ]
Verwijderd
HHmmzz.. das niet slecht heb ik toch niet goed genoeg gezochtXanderH schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:23:
[...]
Ik heb hem voor 171 (inclusief rembourskosten) besteld op pick2pay.nl, ben benieuwd wanneer ik heb binnenheb
Naja ik heb hem voor de reguliere prijs das dus in mijn geval 199.
Zoiezo veels te weinig pics op deze pagina, iedereen heeft volgens mij alles al laten zien
Eerst even m'n pc setje, ik had hiervoor een DTT2200 surround setje waar ik best tevreden over was maar voor muziek is het natuurlijk beetje bagger, en aangezien ik achter m'n pc altijd een muziekje aan heb staan werd het tijd voor een upgrade.
Dus heb ik een Philips FR975 receiver aangeschaft, en m'n DTT2200 geruild met wat speakertjes die m'n broertje nog had staan maar bijna niet gebruikte.
((( Alle images zijn gehost op imagshack en dus clickable )))
Dit is de receiver, niks speciaals, maar heeft genoeg toon en aansluitmogelijkheden.

Daar moest natuurlijk wel een leuke kastje voor gemaakt worden en aangezien ik het bureau zelf heb gemaakt wilde ik een kaste wat op dezelfde manier was gemaakt, dus met dezelfde materialen etc, dat is dus dit geworden:

Maar later kwam er een 21 monitor bij ((die 17inch zit nu op m'n download pc die onder het bureau staat)) en dat ging dus niet passen.
Dus maar weer het gereedschap tevoorschijn gehaald en 2 standaards aan de muur gemaakt om m'n speakers op te hangen zodat ik meer plek had op m'n bureau.

Aangezien ik de versterker ook niet meer kwijt kon op m'n bureau maar even 2 uitbreidingen gemaakt op het kastje en die opgestapeld, nu staat daar van boven naar onder;
Download pc'tje ((amd2100 512DDR nec2500))
Reciever+cheapass dvd speler ((mocht ik ooit nog eens een cd ergens vinden

Smartbase MP360 scanner/printer

De speakers die aan deze receiver hangen zijn zoals gezegt van m'n broertje geweest en zijn niet echt biezonder, maar klinken voorlopig goed genoeg. ((ze zijn van samsung weet alleen niet welk type))
Front:

Rear:

((met de bekende Ikea standaards
En dat was het wel wat betreft m'n pc surround setje, er moeten nog nieuwe speakertjes voor komen maar deze zijn voorlopig goed dus dat doe ik wel een x als ik geld over heb ((nee dat gebeurt niet zo vaak nee
En dan nog even het surround setje van m'n tv, dit is een Sony R5520, deze heb ik al jaren maar klinkt nog steeds erg lekker, geen dingen als DTS etc want daar is tie natuurlijk net wat te oud voor maar ik ben daar toch niet zo'n fan van , bij een film wil ik spraak ook uit alle boxen en niet alleen uit het front kanaal horen.
Nadeel is helaas wel dat hij niet zoveel aansluitmogelijkheden heeft maar aangezien ik nu alles afspeel met gemodde xbox heb ik maar 1 aansluiting nodig.
Deze is het dus, groot zwart en hard

Omdat ik bovenop m'n dvd'tjes en xbox games wilden zetten moest er weer even wat verbouwd worden dus heb ik een tv rekje gekocht bij de leenbakker en daar een mooi stuk afgezaagt zodat m'n tv, stereo en speakers precies even hoog waren, daarna een grote plaat besteld bij de Big-Boss en die afgewerkt met alluminium profieltjes en vervolgens die plaat er bovenop gegooid, zo krijg je een mooi strak geheel en gelijk een mooi plek om een dvd rek op te maken.
Dit is dus het tv rekje met xbox en center die nooit aanstaat :

En dit is dan het eindresultaat, oude foto dus hier staan de dvd'tjes er nog niet op:

Daarboven nog mooi schilderij opgehangen en alle dvd'tjes ingeruimd ((en ja ze zijn allemaal origineel

En als laatst natuurlijk nog even een Matrix filmposter aan de muur

En dat was het wel, beetje lange post maarja moet maar
Feedback natuurlijk altijd welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door intuliegend op 11-12-2004 19:11 ]
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
heb ik daar een speciaal kabeltje ofzo voor nodig?
(ik heb al via got gezocht maar niks gevonden)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 20:23 ]
Ik mag er een van de 2 kiezen (de andere gaat dan naar een huisgenoot), ik vind de 602 tov de 601 minder detail en helder in een eerste korte luistersessie .
Maar de 602 is groter ... moeilijk moeilijk ...
[ Voor 4% gewijzigd door xdc op 11-12-2004 21:26 ]
slimmehotspot.nl
Gewoon de beste kiezen? Toch niet moeilijkxdc schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:26:
even vraagje tussendoor , ik heb hier staan een 602 s2 B&W . en een setje 601 s3 ook van B&W , welke zouden jullie kiezen ?
Ik mag er een van de 2 kiezen (de andere gaat dan naar een huisgenoot), ik vind de 602 tov de 601 minder detail en helder in een eerste korte luistersessie .
Verwijderd
Size doesnt matter. Als jij het lekkerder vind klinken moet je die 601 gewoon nemen, en tenslotte de S3 ziet er beter uit dan de S2 (mijn meningxdc schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:26:
even vraagje tussendoor , ik heb hier staan een 602 s2 B&W . en een setje 601 s3 ook van B&W , welke zouden jullie kiezen ?
Verwijderd
Het lijkt wel een legpuzzel je tv setjeintuliegend schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:09:
Lees al tijdje mee in dit topic maar heb volgens mij nog nooit een foto gepost dus zal dat ook eens doen, het zijn er wel een aantal maar heb dan ook 2 setjes dus jammer dan voor de 56kers![]()
Zoiezo veels te weinig pics op deze pagina, iedereen heeft volgens mij alles al laten zien![]()
Eerst even m'n pc setje, ik had hiervoor een DTT2200 surround setje waar ik best tevreden over was maar voor muziek is het natuurlijk beetje bagger, en aangezien ik achter m'n pc altijd een muziekje aan heb staan werd het tijd voor een upgrade.
Dus heb ik een Philips FR975 receiver aangeschaft, en m'n DTT2200 geruild met wat speakertjes die m'n broertje nog had staan maar bijna niet gebruikte.
((( Alle images zijn gehost op imagshack en dus clickable )))
Dit is de receiver, niks speciaals, maar heeft genoeg toon en aansluitmogelijkheden.
[afbeelding]
Daar moest natuurlijk wel een leuke kastje voor gemaakt worden en aangezien ik het bureau zelf heb gemaakt wilde ik een kaste wat op dezelfde manier was gemaakt, dus met dezelfde materialen etc, dat is dus dit geworden:
[afbeelding]
Maar later kwam er een 21 monitor bij ((die 17inch zit nu op m'n download pc die onder het bureau staat)) en dat ging dus niet passen.
Dus maar weer het gereedschap tevoorschijn gehaald en 2 standaards aan de muur gemaakt om m'n speakers op te hangen zodat ik meer plek had op m'n bureau.
[afbeelding]
Aangezien ik de versterker ook niet meer kwijt kon op m'n bureau maar even 2 uitbreidingen gemaakt op het kastje en die opgestapeld, nu staat daar van boven naar onder;
Download pc'tje ((amd2100 512DDR nec2500))
Reciever+cheapass dvd speler ((mocht ik ooit nog eens een cd ergens vinden))
Smartbase MP360 scanner/printer
[afbeelding]
De speakers die aan deze receiver hangen zijn zoals gezegt van m'n broertje geweest en zijn niet echt biezonder, maar klinken voorlopig goed genoeg. ((ze zijn van samsung weet alleen niet welk type))
Front:
[afbeelding]
Rear:
[afbeelding]
((met de bekende Ikea standaards))
En dat was het wel wat betreft m'n pc surround setje, er moeten nog nieuwe speakertjes voor komen maar deze zijn voorlopig goed dus dat doe ik wel een x als ik geld over heb ((nee dat gebeurt niet zo vaak nee))
En dan nog even het surround setje van m'n tv, dit is een Sony R5520, deze heb ik al jaren maar klinkt nog steeds erg lekker, geen dingen als DTS etc want daar is tie natuurlijk net wat te oud voor maar ik ben daar toch niet zo'n fan van , bij een film wil ik spraak ook uit alle boxen en niet alleen uit het front kanaal horen.
Nadeel is helaas wel dat hij niet zoveel aansluitmogelijkheden heeft maar aangezien ik nu alles afspeel met gemodde xbox heb ik maar 1 aansluiting nodig.
Deze is het dus, groot zwart en hard![]()
[afbeelding]
Omdat ik bovenop m'n dvd'tjes en xbox games wilden zetten moest er weer even wat verbouwd worden dus heb ik een tv rekje gekocht bij de leenbakker en daar een mooi stuk afgezaagt zodat m'n tv, stereo en speakers precies even hoog waren, daarna een grote plaat besteld bij de Big-Boss en die afgewerkt met alluminium profieltjes en vervolgens die plaat er bovenop gegooid, zo krijg je een mooi strak geheel en gelijk een mooi plek om een dvd rek op te maken.
Dit is dus het tv rekje met xbox en center die nooit aanstaat :
[afbeelding]
En dit is dan het eindresultaat, oude foto dus hier staan de dvd'tjes er nog niet op:
[afbeelding]
Daarboven nog mooi schilderij opgehangen en alle dvd'tjes ingeruimd ((en ja ze zijn allemaal origineel![]()
))
[afbeelding]
En als laatst natuurlijk nog even een Matrix filmposter aan de muur![]()
[afbeelding]
En dat was het wel, beetje lange post maarja moet maar![]()
Feedback natuurlijk altijd welkom!
Als je de 601 beter vind klinken kies je die toch? Grotere speakers zijn niet persé beter ofzo..xdc schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:26:
En de s3 is ook nog eens nieuwer dan de s2 natuurlijk, ik zou gewoon voor de 601 gaan als die gedetailleerder klinkt
De bekende Yamaha RX-V440RDS en een Denon DCD-620 cdspeler:
Mordaunt Short MS-908 frontspeakers:
Mordaunt Short MS-908 zijkant woofer:
Mordaunt Short MS-304 center:
Mordaunt Short MS-903s surround:
Versterker van de achterkant:
Voor grotere versies moet je even naar mn website: http://www.wagenveld.tweakdsl.nl
Mijn computer (A7N8x deluxe met Soundstorm en Asus GF4ti) zit digitaal aangesloten op de versterker en met Svideo op mn Sony Trinitron 70cm 4:3 TV, die gebruik ik dan ook als dvdspeler en uiteraard als DivX/Xvid speler.
Ik ben begonnen met de Yamaha, gekocht na het lezen van verschillende reviews. Daarvoor gebruikte ik een Kenwood stereo en 2 losse pc-speakersetjes voor de surround. Toen de Kenwood de deur uit ging had ik dus geen cdspeler meer, die heb ik tweedehands gekocht en ik ben er zeer tevreden mee.
Na de cdspeler de surroundset in 1x gekocht, ben eigenlijk gewoon naar een winkel gestapt met een budget en daar kwam dit setje uit. Omdat mn kamer vrij klein is zijn de dipole surrounds wel prettig.
Toen ik weer geld had waren de grote broertjes van het surroundsetje in de aanbieding, die ben ik gaan luisteren waarna ik ze ook gelijk maar gekocht heb, omdat de speakers van de kenwood stereo wel wat uit de toon vielen
Het geheel staat hier nu al een even en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, het past qua geluidsbeeld mooi bij elkaar, muziek is een plezier om naar te luisteren en film kijken is helemaal te gek vanwege de MS-908's die enorm laag gaan.
Nouja, dat was mn verhaaltje
Omdat dat in het echt ook zo is natuurlijkintuliegend schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:09:
...
bij een film wil ik spraak ook uit alle boxen en niet alleen uit het front kanaal horen.
...

Maarja, als jij het fijn vind... Ik ben de laatste die je zal tegen houden.
Voor de rest, best nice. Vooral dat TV-meubel, erg crea-bea. Leuk om je DVDs bovenop te zetten.
Verwijderd
Mooie setwagenveld schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:43:
Na een tijdje af en toe wat dingen bij kopen (in de aanbieding bijvoorbeeld) heb ik eindelijk mn setje zoals ik het hebben wil.
De bekende Yamaha RX-V440RDS en een Denon DCD-620 cdspeler:
[afbeelding]
Mordaunt Short MS-908 frontspeakers:
[afbeelding]
Mordaunt Short MS-908 zijkant woofer:
[afbeelding]
Mordaunt Short MS-304 center:
[afbeelding]
Mordaunt Short MS-903s surround:
[afbeelding]
Versterker van de achterkant:
[afbeelding]
Voor grotere versies moet je even naar mn website: http://www.wagenveld.tweakdsl.nl
Mijn computer (A7N8x deluxe met Soundstorm en Asus GF4ti) zit digitaal aangesloten op de versterker en met Svideo op mn Sony Trinitron 70cm 4:3 TV, die gebruik ik dan ook als dvdspeler en uiteraard als DivX/Xvid speler.
Ik ben begonnen met de Yamaha, gekocht na het lezen van verschillende reviews. Daarvoor gebruikte ik een Kenwood stereo en 2 losse pc-speakersetjes voor de surround. Toen de Kenwood de deur uit ging had ik dus geen cdspeler meer, die heb ik tweedehands gekocht en ik ben er zeer tevreden mee.
Na de cdspeler de surroundset in 1x gekocht, ben eigenlijk gewoon naar een winkel gestapt met een budget en daar kwam dit setje uit. Omdat mn kamer vrij klein is zijn de dipole surrounds wel prettig.
Toen ik weer geld had waren de grote broertjes van het surroundsetje in de aanbieding, die ben ik gaan luisteren waarna ik ze ook gelijk maar gekocht heb, omdat de speakers van de kenwood stereo wel wat uit de toon vielen
Het geheel staat hier nu al een even en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, het past qua geluidsbeeld mooi bij elkaar, muziek is een plezier om naar te luisteren en film kijken is helemaal te gek vanwege de MS-908's die enorm laag gaan.
Nouja, dat was mn verhaaltje
Hebben die woofers aan de zijkanten van die MS-908'en eigen (ingebouwde) versterkers?
Dit topic is gesloten.