Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat geld kun je niet sukkelen maar je moet ook geen haarscherpe graphics verwachten. Voor film maakt de scherpte veel minder uit en zijn dingen als kleurdiepte, vloeiendheid, contrast en 3D diepte ed veel belangrijker. Als je veel wilt gamen dan moet je lcd/dlp nemen of een CRT met 9" buizen waar je een flink hoge resolutie op kan draaien. Hmm ik wou net zeggen er staat een mooie Barco 801s te koop voor maar 600e maar ja hij is al verkocht. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:56
Ik zag 'm ook, wat een mega koopje was dat eigenlijk :)
(niet voor mij bedoel ik, ik heb er al een)

Hangt je data800 inmiddels naar alle tevredenheid enzo? (hij stond eerst op een tafel toch?) En de aansturing? Ik weet van mezelf dat ik inmiddels zeker anderhalf jaar verder ben en nu pas echt goed kan leven met wat ik heb :P
(incl. 2.35 masking wat echt heeeeeeeeel erg fijn is, en een zwarte muur en plafond wat ook erg veel toevoegt). Je blijft er mee bezig met zo'n crt en hometheater is het algemeen :)

Binnenkort zal ik eens een berg nieuwe pics posten (voor het eerst in deze topicreeks volgens mij :) ). Ik lig vanaf 10 dec ook nog eens in de winkels B) , een nieuw blad "Play" over home entertainment, met m'n hele verbouwing in woord en beeld. Ik heb alleen het eindresultaat zelf nog niet gezien (er zijn ook foto's van mij gemaakt), dus ik hoop dat ik er niet al te achterlijk in sta zoals normaal op foto's :D

[ Voor 4% gewijzigd door ShittyOldMan op 08-12-2004 00:52 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij op prijs/kwaliteit het best? NO WAY... ik denk dat ik hier het beste prijs/kwali heb staan (mijne is gratis). TESTsignaal is perfect, het is btw een maxivideo VT-2000, maar de horizontale sync is nog niet ok... kweet niet precies wat het is, maar als hij gemaakt is (ja, dat lukt mn pa wel :), snel veel foto's!!!

buizen zijn BTW helemaal puntgaaf en het testsignaal is VLIJMSCHERP

heeft svhs en RGB in en natuurlijk gewoon comp.
Verder ondersteund hij bijna alle formaten: ntsc, pal60, pal etc, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lucky bastard! :( ;)

Ik had BTW die Barco ook wel zien staan, en even getwijfeld. Maar m`n gezond verstand overwon en ik kwam tot de conclusie dat het toch nog steed errug veel geld is voor een studentje als ik. :'( Anders had ik het wel geweten. :9~

Edit:
@ Dr. Strangelove

Ik was net oude topics aan het door lezen en zag dat je in november weer van plan was om naar Engeland te gaan om het één en ander te kopen, Cambridge 540R geloof ik. Heb je iets aangeschaft daar? En hoe doe je dat met de aansluiting op het lichtnet? Reisstekkertje :X

[ Voor 123% gewijzigd door Trasos op 08-12-2004 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Wie wil er nog een actieve sub voor weinig: Klik

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:28:
jij op prijs/kwaliteit het best? NO WAY... ik denk dat ik hier het beste prijs/kwali heb staan (mijne is gratis).
Niet om moeilijk te doen maar dan denk ik dat dan weer win totdat de volgende zich meldt.

InFocus L435Z DLP, 1024x768, 1000 ansi. (gratis)

Enige probleem is de takkeherrie die de kleurenschijf nou eenmaal moet maken in dit model. Ik ga hem een keer de mond snoeren maar niet dit jaar.

In een bios waar de reclame na oorverdonderend lawaai ophoudt en er even stilte is tussen de twee reclames of tussen te trailer en de hoofdfilm is zo'n heerlijke stilte. Als ik de projector aan heb staan en er is opeens een stilte in de film hoor ik ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

maarja, wel vga ingang wat ik toch best kan waarderen voor games enzo..

eerlijk gezegd denk ik dat iemand met dezelfde specs of beter die er bijv onder de 1000 voor heeft neergelegd alsnog een betere kwali/prijs verhouding aangezien hij ons beiden uitlacht als ie zit te kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 08-12-2004 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op woensdag 08 december 2004 @ 02:25:
Wie wil er nog een actieve sub voor weinig: Klik
ik zie ook de polk's r-50 bij hun in de aanbieding.....
schijnen ook goed te zijn, maar ik heb ze hier (in rotterdam) nog nooit in de winkel gezien.
sowieso geen polk.
voor die prijs is het verleidelijk om het setje te kopen, ik heb nu eltax zuilen en sub...
zijn deze echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe komen jullie gratis aan beamers joh?

van vrienden of familie krijgen telt natuurlijk niet mee he :P

*edit:
pixal.. er is een kans dat Guido nog steeds wint dan.. zodra hij hem goed heeft afgesteld...

het draait bij films niet om de scherpte zoals het hier eerder is aangegeven.. en een goed afgestelde CRT geeft veel betere filmische sfeer dan een LCD/DLP.. en daar gaat het om bij films (mening van velen..)

die van jou kicke wel 100% zeker weten de ass van die van guido en mij als het op gamen neerkomt ;)!

@guido:
ik heb je toegevoegd op msn ik ben "// Robert ||" .. kan je die ff accepteren? wil je ff hierover spreken..

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Nu we toch over CRT vs. LCD/DPL bezig zijn... Hoe zit het met de helderheid? Ik zie in de specs van die Barco dingen (op ebay.de staan btw nog een paar leuke aanbiedingen) dat de ANSI lumes vaak ook niet meer zijn dan 800~1500. Heb je dan voor zo'n CRT ook echt een heel erg donkere kamer nodig, net als LCD/DPL, of is dat juist niet perse het geval.

Ik had eigenlijk altijd gedacht dat de lichtopbrengst van een CRT groter zou zijn dan een LCD/DPL.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt wel een goed verduisterde kamer nodig.. ik kijk overdag met de gordijnen dicht (en daar achter nog verduisterings gordijn ;)) maar het beste is gewoon 's avonds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CRT heeft superieure dynamisch contrast. Als er bv een fakkel of lamp in beeld komt in een donkere grotof in de nacht dan kan een lcd/dlp alleen maar de pixels op wit gooien terwijl een CRT naar verhouding een kleine spot met veel meer licht kan weergeven dan een heel groot vlak. Ik heb het contrast op 45 staan en brightness op 57 en veel mensen die kijken bij mij maken opmerkingen over de enorme contrast inmpact tussen donkere scene's en lichte scenes. Of je nou een lcd/dlp/crt/d-ila etc hebt je MOET gewoon 100% verduisterd kijken. Dan heb je aan enkele 100en lumen genoeg. Ik kan kan met het licht aan in de kamer kijken maar niet naar films zoals bv Dark City maar dat gaat op een 3000 lumen projector ook niet. Je verliest gewoon al het beeld.
Maar het grootste voordeel van CRT vind ik persoonlijk dat er geen screendoor optreed want daar stoorde ik me helemaal dood aan bij de verscheidene DLP/LCD pj's die ik heb geprobeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 16:19

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Sport_Life schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:59:
Nou mijn "thuisbioscoop" ook maar dan ;).

Te zien is:
- Logitech Z5500
- Philips DVD 625
- Gamecube
- Vestel TV 55 cm met Flatscreen

Mijn budget oplossing :P (kostte bij elkaar net geen 1000 Euro.).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:).
Zie ik daar een nog een Z560 of Z640 staan?!?
Leeft die nog? Heb je 'm nu ook over sinds de aankoop van je Z5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:23:
[...]

ik zie ook de polk's r-50 bij hun in de aanbieding.....
schijnen ook goed te zijn, maar ik heb ze hier (in rotterdam) nog nooit in de winkel gezien.
sowieso geen polk.
voor die prijs is het verleidelijk om het setje te kopen, ik heb nu eltax zuilen en sub...
zijn deze echt beter?
Ik weet niet welke sub je hebt, maar ik ben geneigd te zeggen van wel, ga anders is luisteren.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:24:
[...]

Ik weet niet welke sub je hebt, maar ik ben geneigd te zeggen van wel, ga anders is luisteren.
sub is ook van eltax...

ik weet niet waar ik ze dus kan beluisteren hier in de buurt, heb ze in de hifi winkels hier niet gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net ff verder terug die pm7000 van play, ik heb zelf ook een SR7300 (zoals iets terug in het topic gepost) en ik zou toch een iets betere stereo weergave willen.

Ik heb een paar B&W Dm309's als fronts

En ik heb een marantz PM78 zien staan voor een schappelijke prijs. Zou dit nu echt een verbetering op leveren op stereo gebied met deze speakers, of zullen de speakers toch het stereo beeld tegenhouden op een betere stereo versterker?

JT> misschien heb jij nog wat info aangezien je pa toch een pm78 had? ik heb hem btw voor 250 zien staan weet niet of ie nog goeiekoper te vinden is :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie ik denk dat je beter een 4 kanaals eindversterker van bv parasound of iets dergelijks kan nemen en dan je fronts biampen. Dat gaat allicht meer verbetering geven dan de PM78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat zou ik daar 2de hands voor kwijt zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:38:
en wat zou ik daar 2de hands voor kwijt zijn??
Check ebay (vooral .de), daar komen er zat langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben er vet slecht in dat soort tweede hands dingen zoeken

Parasound HCA-1206 THX voor 101 euro dat kan toch al bijvoorbeeld niet of ben ik nu gek

Maar ik heb het idee dat dat toch buiten me budget valt lieft rond de 350, 2de hands of krijg ik daar nix voor? Al helemaal geen 4 kanaals eindversterker.

Ik heb wel een mooie Marantz SM80 Eindversterker gezien maar die is 2 kanaals.

Dus dan kan ik nog niet bi-ampen :(

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die staat inmiddels op 800+ dollar, dus dat zal wel een net gestart item zijn geweest :)

(ik zag hem ook staan :9)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 08-12-2004 14:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

deepspace schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:53:
[...]

Check ebay (vooral .de), daar komen er zat langs :)
waarom dande duitse ebay? staan daar meer dingen op, of is het daar goedkoper? Hoe doe je dat dan met verzending en betaling enzo?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Gemineye schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:29:
[...]
waarom dande duitse ebay? staan daar meer dingen op, of is het daar goedkoper? Hoe doe je dat dan met verzending en betaling enzo?
Nouja, Ebay NL heeft bijna niks en is idd vaak duurder. Andere ebay's zijn me te ver weg, en .de heeft gewoon veel, vaak tegen aantrekkelijke prijzen, en nog redelijke verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe nou als iemand een leuek aanbieding heeft zien staan of thuis zelf nog iets leuks heeft staan laat ut me dan graag weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:01:
Maar ik heb het idee dat dat toch buiten me budget valt lieft rond de 350, 2de hands of krijg ik daar nix voor? Al helemaal geen 4 kanaals eindversterker.
Voor 4 Mono Marantz MA-500's ben je ongeveer 400€-500€ kwijt. Dat valt nog wel in die buurt.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een harman en kardon pa2400 ?!?! als eindversterker zou dat iets zijn?
Heb em voor rond de 300 euro gevonden

http://www.speurders.nl/a.../3565589/advertentie.html

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:16:
Een harman en kardon pa2400 ?!?! als eindversterker zou dat iets zijn?
Heb em voor rond de 300 euro gevonden

http://www.speurders.nl/a.../3565589/advertentie.html
maar dit is een 2kanaals eindversterker, en je wilde toch graag meerkanaals? of je moet hier 2 van kopen, dat kan ook..

De marantz MA500 staat overigens erg goed bekend, en heeft een behoorlijk neutrale klank. Is daarom redelijk veilig om ongehoord te kopen denk ik!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
ernst schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:36:
Vraagje aan Redheinz:
Van welk merk / ontwerp zijn jouw bookenplank speakertjes? Ze zien er erg mooi uit, klinken ze ook zo?
*kuch

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik wilde niet meerkanaals, dat is alleen mooi als ik wil bi-ampen.

Ik wil gewoon een stereoverbetering. Als dit apparaat ervoor kan zorgen zonder te bi-ampen ben ik ook heel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een fijne treinreis en een beste wandeling heb ik mooi een Marantz SR7400 (zwart) weten te bemachtigen.. Klinkt stukken voller en helderder dan die 10 jaar oude Sony van mij ;)

(nu alleen nog een stel leuke frontspeakers, center en een subje... Waar is die geldboom toch gebleven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ff een vraagje, omdat ik (zoals ik al een paar keer gezegt heb 8)7 ) erg slecht ben in het inschatten van prijzen voor een 2e hands apparaat.
Is 220euro een beetje passent voor een in goede staat verkerende Marantz SR4200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:19:
Ik had ff een vraagje, omdat ik (zoals ik al een paar keer gezegt heb 8)7 ) erg slecht ben in het inschatten van prijzen voor een 2e hands apparaat.
Is 220euro een beetje passent voor een in goede staat verkerende Marantz SR4200?
Jawel er werd laatst nog een sr 4300 voor 275 verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Gemineye schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:42:
[...]
De marantz MA500 staat overigens erg goed bekend, en heeft een behoorlijk neutrale klank. Is daarom redelijk veilig om ongehoord te kopen denk ik!
Kan ik alleen maar beamen. Ga er toch ooit eens 3 extra moeten kopen, voor men collectie te vervolledigen >:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sry ronbbie. Beetje over het budget heen gekeken. >:) Ik denk dat je toch wel 200 euro per kanaal moet uitgeven om boven de prestaties van de sr7300 uit te komen want zo slecht presteerd deze nou ook weer niet. (heb hem zelf ook :) )Je zou bv met 2 kanalen extra kunnen beginnen en dan 2 kanalen, bv voor het laag, van de marantz gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walter, denk jij dus dat die PA2400 geen verbetering oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:19:
Zeker! Ik zou 'm gelijk kopen :) . Alleen het feit al dat deze amp pre-out's heeft.. Ze gaan vaak voor veel meer weg hoor. Als 'ie volledig onbeschadigd is, tref je het echt.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 08-12-2004 16:38 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:20:
[...]

Jawel er werd laatst nog een sr 4300 voor 275 verkocht..
Barry|IA schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:37:
[...]

Zeker! Ik zou 'm gelijk kopen :) . Alleen het feit al dat deze amp pre-out's heeft..
Oke dan, dat is dan duidelijk :)
Ik ga eens kijken of ik het wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken die HK amp niet dus ik kan daar weinig over zeggen. Specs zien er goed uit though...

Er zit wel wat verschil tussen de SR4200 en SR4300 daar zou ik wel even naar kijken. OSD enzo geloof ik.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn maxivideo is 4600 lumen :D

offtopic:
robert ik heb je toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Hier dan eindelijk foto's van mijn huidige setup. Foto's zijn gemaakt met mijn inmiddels antieke 2,1 MP nikon coolpix ;).

PS: let niet op de troep ;)

Zuilen
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/audio/overture3.jpg

Infinity Compositions Overture 3. Prachtige speakers, ook om te horen. Ze gaan van 25-20k. Laag gedeelte is apart gevoedt, downfire baspoort.
Ik heb de grills verwijderd voor de foto (zover je het een grill kan noemen, plastic rommel met een panty :P).
Let niet op de computer die ernaast staat, is niet relevant.

Center
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/audio/elac.jpg

Elac Cinema XL center speaker, niets bijzonders maar voor de dvd's die ik kijk voldoet ie prima :).

Surrounds
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/audio/jamo.jpg

Jamo "surround" speakers. Komen van een hele oude set, ze zijn 2 weg en hebben ooit volstaan voor mijn stereo setup ;). Ze zijn zo geplaatst dat ze een (voor mij) optimaal surround gevoel geven vanaf de luister bank.

Versterker
http://www.dr-q.net/audio/amp.jpg
Kenwood KRFV7771-D versterker. Heeft geen moeite om de infinity's van prik te voorzien :)

Remote
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/audio/remote.jpg
Toen ik de Kenwood amp kocht uit de 2e hands hoek bij onze lokale audiozaak (hij sprong er nogal uit, dat wel) wist ik niet eens dat deze remote erbij zat. Een onding om door te krijgen maar een leuke gadget. (je kan zelfs een tel. nr bellen en extra settings "downloaden" , spacy ;) )

De amp krijgt zijn signaal via Optisch SPDIF vanuit mijn PC (nvidia soundstorm). Cd's luister ik via de interne Pioneer DVD-rom drive.

Specs bewust niet geplaatst!

Setup wordt voornamelijk gebruikt om muziek te luisteren, en veel. vandaar ook de rondslingerende cd's ;) Enjoy :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kaj. op 08-12-2004 20:21 . Reden: Resizen is ook een vak... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Ik zie wel specs van je audio-apparatuur anders? Kan ook aan mij liggen ;)

Mooie fronts, wist helemaal niet dat Infinity dit soort speakers maakte. Heb zelf ooit wel naar Infinity geluisterd, maar dat waren dan de Kappa en de Beta series. :) Dit ziet er iig mooier uit :P

Die kenwood amp bevalt trouwens helemaal goed? Je ziet kenwood niet meer zo vaak in de home audio wereld sinds ze zich wat meer op caraudio zijn gaan richten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
XanderH schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
[...]

Ik zie wel specs van je audio-apparatuur anders? Kan ook aan mij liggen ;)

Mooie fronts, wist helemaal niet dat Infinity dit soort speakers maakte. Heb zelf ooit wel naar Infinity geluisterd, maar dat waren dan de Kappa en de Beta series. :) Dit ziet er iig mooier uit :P

Die kenwood amp bevalt trouwens helemaal goed? Je ziet kenwood niet meer zo vaak in de home audio wereld sinds ze zich wat meer op caraudio zijn gaan richten...
Ik doelde met specs meer op crossovers, vermogens, harmonische vervorming, dat soort irrelevante dingen (dat moet je horen, niet lezen ;) )

Deze infinity's zijn zover ik kan traceren uit '98, de Amp is uit '99. De amp bevalt zeer goed, zeker met (death)metal hoor ik het positieve verschil met een yamaha amp hier in huis.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:39:
mijn maxivideo is 4600 lumen :D

offtopic:
robert ik heb je toegevoegd
is dat te dimmen want met mijn 1000 op ong 2 meter van het scherm af is eigenlijk al teveel..

m'n hele kamer is verlicht in een beetje lichte scene en dat is nou ook weer niet de bedoeling

en ik gebruik hem ongeveer 90% vd tijd voor films dus als ie klaar is met afstellen laat ik hem heus wel passeren :D

maar een crt met dvi ingang.. is dat een beetje te vinden? Dat lijkt me ideaal dan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 08-12-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:27:Maar het grootste voordeel van CRT vind ik persoonlijk dat er geen screendoor optreed want daar stoorde ik me helemaal dood aan bij de verscheidene DLP/LCD pj's die ik heb geprobeerd.
Mijn lcd pj doet helemaal geen screendoor. Zelfs al ga je met je neus bovenop het scherm staan dan zie je het nog steeds niet (panasonic heeft er een slimme oplossing voor gevonden).
Maar met andere digitale pj's is het ook gewoon een kwestie van niet te groot projecteren en dan heb je er ook geen last van. Maar zichtbare screendoor is idd behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zeg es hoe ik screendoor kan testen en wat t is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie infinities.. verder vindt ik die kenwood-amps er altijd plastic uitzien op de een of andere manier. maar hij zal beslist goed klinken.

idd een vette AB :9~

@pixal: ik weet verders niet wat het effect is met dat aantal lumens, alleen het test-signaal functioneert nu nog, in de kerst wordt er aan geprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Screendoor zie je een raamwerk in je beeld dus om elke pixel een dun zwart randje.

DVI op een CRT lijkt me niet veel voorkomen aangezien CRT's analoog zijn zover ik weet. Dan zouden ze dus weer een converter erin moeten zetten. De 5 component aansluiting is het mooiste voor crt (RGsB/RGBS/RGBHV On 5 BNC)

[ Voor 8% gewijzigd door @baddon op 08-12-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q haal dat prog6or ff van je pracht zuil! Ben je helemaal gek geworden..... *dat kan namelijk krassen ;)
Verder...toch van versterker verwisselt?
Enne btw... wanneer kom je weer eens langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Meneer houdt van het stevigere genre, blijkbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Ik ben van plan de B&W DM602 S3 te gaan kopen. Ik kan een paar 2e hands krijgen voor ongeveer 200 euro, is dat een goede deal? Of kan ik voor dat geld wat beters krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Luisteren is het wel bekende advies. Maar over het algemeen is wel te zeggen dat 200 euro niet veel geld is voor deze speakers. Normaal 250 per stuk ofzo, dus reken uit je winst. HTforum bezoeker toevallig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben vandaag op stap geweest in utrecht en veenendaal, ben daar vrijwel alle audio zaaken af geweest op zoek naar een mooi home cinema systeem.
Ik ben tot hetvolgende gekomen:
- Yamaha RX-V550 RDS receiver
- Yamaha NS-P436 5.1 speaker systeem.

Heeft iemand nog opmerkingen voor deze set, van een receiver of speakers ik beter kan kopen?
Ik twijfel namelijk nog steeds met de Harman/Kardon AVR 130 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk dan eens een post van mijn homecinema :)

• Het beeld bestaat uit een Sharp Pgb10S projector, met een scherm van 4.75x2.88 meter.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/beeld.jpg

• Het geluid bestaat uit een Logitech Z-5500. Korte specs: 505W RMS en THX-gecertificeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/geluid.JPG

• De bron bestaat uit een oude 700 Mhz pc en een Xbox met XboxMediaCentre.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/xboxmod.jpg

Het geheel geeft het volgende totaalbeeld :P
Pics are clickable -> have fun :9
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(103).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(104).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(106).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(113).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(107).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(111).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(115).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(120).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(121).JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jeroengeerts.nl/afbeeldingen/klein%20(119).JPG

Op mijn website staan meer foto's, ook met een hogere resolutie: homecinema.JeroenGeerts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Inmiddels meubel binnen en eindelijk tijd voor wat foto's B) . De spec's zijn in vorige posts al geplaatst. Het nieuwe is het Real Spectral meubel O+ . Enne niet op het stof letten :X !

Afbeeldingslocatie: http://www.MyOnlineImages.com/Members/Qonsaides/images/DSC00085%20aangepast.JPG
Kef Q5

Afbeeldingslocatie: http://www.MyOnlineImages.com/Members/Qonsaides/images/DSC00082%20aangepast.JPG
Mijn nieuwe Real Spectral R905-AL-SI-MG meubel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.MyOnlineImages.com/Members/Qonsaides/images/DSC00087%20aangepast.JPG
Receiver: Onkyo TX-SR701E

Afbeeldingslocatie: http://www.MyOnlineImages.com/Members/Qonsaides/images/DSC00089%20aangepast.JPG
DVD-speler: Onkyo DV-SP501

Afbeeldingslocatie: http://www.MyOnlineImages.com/Members/Qonsaides/images/DSC00084%20aangepast.JPG
Overzicht vanaf de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@ Netlan

Aan die receiver zul je iig wel veel plezier beleven, alleen die speakers...
Voor die 450-500 euro die dat setje kost is er volgens mij wel wat beters te krijgen. Maarja, het gaat natuurlijk om wat jij het lekkerste vind klinken en aangezien je heel Utrecht en Veenendaal bent afgegaan zal die mening wel ergens op gebaseerd zijn.

Ik neem dat je kleine satelietjes wilt, kijk/luister anders ook eens naar de:
harman/kardon hkts 7
infinity beta hcs
infinity primus hcs

Zitten allemaal in dezelfde prijsklasse als het Yammiesetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

xdc

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:19:
Holy mack! Wat een ZEEEE aan ruimte

wel lekker echt bioscoop gevoel in het donker

[ Voor 78% gewijzigd door xdc op 08-12-2004 22:25 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nice, maar ik zou dat doek wel wat strakker strekken!

Damn wat een grote ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
idd een grote ruimte, !!!!!!!!!!!

nou ik zou er met speakers wel raad mee weten (ff flink door sparen dan :D )

ook PERFECT om een flink feest te geven :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Breazer:

hoe ver zit jij van je scherm af? ik neem aan iets van 8 meter ofzow? anders is 4 meter breedte beetje te veel van het goede :P

wel mooi.. dat je zo'n ruimte daarvoor hebt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ongeveer 7 meter van het doek af.
Bedankt voor alle complimenten!

Niet slecht voor een 16-jarige he :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Er zijn hier wel meer jonge bezitters met een thuisbioscoop, met ook betere (noid) apparatuur maar niet met zo`n gruwelijke ruimte. _/-\o_

Die apparatuur zal er ongetwijfeld ooit wel komen, het begin is goed iig.

Wat voor Marantz versterkers waren het die je eerst gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, geen ID.. 't was gewoon stereo, en als hij te hard ging, viel hij uit :P
Bij nader inzien: Marantz PM251 (25 jaar oud). Dus ik denk dat de 5500 wel een vooruitgang is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

• Het beeld bestaat uit een Sharp Pgb10S projector, met een scherm van 4.75x2.88 meter.
[afbeelding]

• Het geluid bestaat uit een Logitech Z-5500. Korte specs: 505W RMS en THX-gecertificeerd.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Op mijn website staan meer foto's, ook met een hogere resolutie: homecinema.JeroenGeerts.nl
Zo een ruimte SCHREEUWT om betere geluidsapparatuur :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha... ik ook, maar mijn bankrekening niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie oh wie weet een goede DVD speler voor op mijn Marantz SR7400 ?
(budget, zo`n 300 euro en moet een Marantz zijn en zwart)

- K wil die zilveren Sony niet meer aansluiten op mijn nieuwe ampje - :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:56
JT schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:52:
[...]

Zo een ruimte SCHREEUWT om betere geluidsapparatuur :P
Ja en dat doek SCHREEUWT om strak te worden getrokken. (en de muur er achter heeft het liefst een zwart kleurtje :) )

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:58:
Wie oh wie weet een goede DVD speler voor op mijn Marantz SR7400 ?
(budget, zo`n 300 euro en moet een Marantz zijn en zwart)

- K wil die zilveren Sony niet meer aansluiten op mijn nieuwe ampje - :P
Met jouw selectie-eisen weet je het zelf als het goed is zelf al ;)

Marantz Dv4500 :)

Of eventueel een 2e hands dv6400 als je geen Progressive scan nodig hebt, maar wel sacd wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hehehe je kunt wel zeggen dat die kamer om heeeel veel dingen schreeuwt, je zou er makkelijk een eigen bios van kunenn maken als het toch moet :P

ach volgens mij is hij gewoon nog niet af???

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A. Qonsaides schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:21:
Inmiddels meubel binnen en eindelijk tijd voor wat foto's B) . De spec's zijn in vorige posts al geplaatst. Het nieuwe is het Real Spectral meubel O+ . Enne niet op het stof letten :X !

[afbeelding]
Kef Q5

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht vanaf de bank
Wat is die Kef Q-serie toch mooi om te zien :)
Mooi meubel, mooie receiver. Combineert goed, Onkyo en Kef.
Beter dan met Marantz vind ik. NAD zou ook nog kunnen.

Btw
In dat rack zie ik nog plaats voor een standalone cdspeler en een 2 of meer-kanaals eindversterker >:) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb zojuist mijn oude speakerset van m'n homecinema op m'n slaapkamer op mijn bureau gezet:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.jeroengeerts.nl/fotos/Bios/kamer%20(1).JPG
Afbeeldingslocatie: http://downloads.jeroengeerts.nl/fotos/Bios/kamer%20(2).JPG

Hij bestaat nu uit:
• Marantz PM251
• 2x Kef Carina II
• 'n pctje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:14:
Hallo,

Ik ben vandaag op stap geweest in utrecht en veenendaal, ben daar vrijwel alle audio zaaken af geweest op zoek naar een mooi home cinema systeem.

Heeft iemand nog opmerkingen voor deze set, van een receiver of speakers ik beter kan kopen?
Ik vind de knoppen van Yamaha altijd nogal slap en goedkoop aanvoelen, plus dat ze voor mij persoonlijk meestal ooknog te klein en te pregelig zijn. Ik heb liever wat weerstand ;)
Waar ben je geweest in Utrecht? Als je het niet bij Staffhorst RAF koopt bespaar jezelf zoiezo 100 euro, want die knakkers staan niet echt bekend om hun lage prijzen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Jezus wat een ruimte man. Woon je op een boerderij ofzo ?
Zo'n ruimte schreeuwt idd om betere geluidsapparatuur >:)
Ga sparen jij :P
En je scherm strijken, of laat het je moeder doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:39:
[...]

Ik vind de knoppen van Yamaha altijd nogal slap en goedkoop aanvoelen, plus dat ze voor mij persoonlijk meestal ooknog te klein en te pregelig zijn. Ik heb liever wat weerstand ;)
Waar ben je geweest in Utrecht? Als je het niet bij Staffhorst RAF koopt bespaar jezelf zoiezo 100 euro, want die knakkers staan niet echt bekend om hun lage prijzen :/
Die volumeknop van de nieuwe serie van H/K voelt anders ook behoorlijk slap aan (en zo ziet ie er ook uit). Verder best een mooi uiterlijk, beter dan Yamaha vind ik.
Gevoelsmatig zou ik eerder voor de AVR 130 gaan van H/K dan voor Yamaha. Ik heb ze beide niet geluisterd overigens.
Haal hem iig niet bij RAF/Staffhorst. Afzetters, veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:40:
[...]

Jezus wat een ruimte man. Woon je op een boerderij ofzo ?
Zo'n ruimte schreeuwt idd om betere geluidsapparatuur >:)
Ga sparen jij :P
En je scherm strijken, of laat het je moeder doen ;)
Haha, echt gaaf, al die reacties!
Ik woon Idd in een (oud) boerderij. We hebben alleen nog 2 paarden :P
Het scherm hangt pas sinds zaterdag. Ik ben van plan er nog wel wat aan te doen.
Sparen? 'k heb net het eerste 5.1 systeem van mijn leven gekocht :9
die moet nog even meekunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De kwaliteit van Yamaha viel me echt tegen, miniscule knopjes voor de toonregeling achter een slap klepje. (Dat is dan de stereo-versterker serie, maar de recievers waren net zo erg in mijn mening) Ik ben er zo op afgeknapt dat ik voor 60 euro een tweede hands sony heb gekocht, die het ook nog eens op alle fronten aanzienlijk beter doet, enige gemis is een afstandsbediening B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lachen trouwens dat redelijk wat mensen (hele) mooie sets hebben staan en bakken met geld geinvesteerd hebben, maar alles op elkaar moeten proppen. De ander verdwaald bijna in z'n eigen kamer maar heeft een lullig logitech 5.1 setje (NoFI ;) )

Uitwisselingsproject? :Y)

Oh BreazeR, leuke mod voor je Xbox btw

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:52:
Wel lachen trouwens dat redelijk wat mensen (hele) mooie sets hebben staan en bakken met geld geinvesteerd hebben, maar alles op elkaar moeten proppen. De ander verdwaald bijna in z'n eigen kamer maar heeft een lullig logitech 5.1 setje (NoFI ;) )

Uitwisselingsproject? :Y)

Oh BreazeR, leuke mod voor je Xbox btw
Thnx!

Uitwisselingsproject?
Kom maar allemaal naar mij toe, met je miljoenen kostende apparatuur!!
:D

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb binnenkort ook een woonkamer, en nog twee boxen, hmmmm misschien toch maar eens gaan sparen voor een reciever... ;)
http://www.icecanoe.nl/kamer/mini-P1010026.JPG
http://www.icecanoe.nl/kamer/mini-P1010027.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

A. Qonsaides schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:21:

[afbeelding]
Kef Q5

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Overzicht vanaf de bank
Inderdaad een erg mooi meubel...
En die kef's blijven erg mooi ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:53:
haha... ik ook, maar mijn bankrekening niet.. :)
Voor 900 euro heb je een receiver met 5 mooie kleine speakertjes en een sub, van Marantz + JM Lab :) Of een ander merk receiver.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Zo tering Beazer wat een zeeeeee van ruimte 8)7 !!!

Nu moet ik toch echt mijn setje weer eens tonen hoor. Ik heb alles op mijn mengpaneel aangesloten. Deze heeft een gescheiden master en 'zone' output. Ik heb nl 2 kamers, met een opening in de gipswand (waren vroeger 2 kamers). Eén huiskamer idee en 1 computer/slaap- kamer. De luidsprekers heb ik een poos geleden in zuilen gezet om ze mooi op oor hoogte (zittend op de bank) te krijgen. Niet echt mooi afgewerkt maarja ik vind het wel leuk zo :)

In de 'huiskamer' staat: (ik kan niet fotograferen ik weet het :P !)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0013%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0016%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0019%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0014%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0024%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0020%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0025%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0026%20(Medium).jpg

Syrincs m3-220 (actief)
Gemini UMX-9
2* Gemini cdj-20
No name speakertje om te mixen
Geen idee wat voor versterker (Is in een zelfgemaakte kast gebouwd, nog door mijn opa heel lang geleden _/-\o_ )
HTPC (zie spekkies)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0027%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0028%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/disco/kamer/IMG_0030%20(Medium).jpg
(lichtsturing voor wat lampjes :P )

En de andere kamer met wederom geen idee wat voor merk speakers... (aangestuurd door die versterker uit de andere kamer)

Ik zou zeggen.. brand los!

edit:

Die ene Syrinc had ik er even uitgehaald om wat uit te proberen.. nu zitten ze allebei in een zuil voor dat ik er een opmerking over krijg :+ !

Bedtijd :O

[ Voor 9% gewijzigd door Waypoint op 09-12-2004 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Overkill1 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:00:
Ik ben van plan de B&W DM602 S3 te gaan kopen. Ik kan een paar 2e hands krijgen voor ongeveer 200 euro, is dat een goede deal? Of kan ik voor dat geld wat beters krijgen?
Jezes.. ik ben al tijden aan t zoeken naar zo'n aanbieding. Ik wil ze wel kopen maar vind 259 per stuk zoveel :(

Beloof me dat je me mailt als ze niet bevallen, dan haal ik ze bij je weg voor 225 euro :)

En vertel me waar ik in de gaten moet houden of er weer zo'n aanbieding langs vliegt.
Abaddon1 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:48:
Screendoor zie je een raamwerk in je beeld dus om elke pixel een dun zwart randje.
Screendoor heb ik wel, ik zie om elke pixel een raamwerkje. Niet ech zwart. Eerder grijs ofzo.

Maar dan moet ik er met mijn neus bovenop. Ik denk dat je je eerder aan het kabaal ergert wat ie maakt dan aan screendoor want daar is geen spoor meer van als je eenmaal gaat zitten. Vraag me af of ik nou na de correctie dmv lenzen nog steeds iets aan m'n ogen mankeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Op HTforum staat op dit moment een BW 5.0 setje voor 875euri bestaande uit:

2x 601 S3 Zwart
2x 602 S3 Zwart
1x LCR 60 S3 Zwart

Snie echt duur IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Trasos schreef op donderdag 09 december 2004 @ 03:01:
Op HTforum staat op dit moment een BW 5.0 setje voor 875euri bestaande uit:

2x 601 S3 Zwart
2x 602 S3 Zwart
1x LCR 60 S3 Zwart

Snie echt duur IMHO
Das exact waar ik voor aan t sparen ben. Heb op t moment geen geld ervoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mij ook wel aanstaan, alleen heb helaas geen geldboompje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Soooo... ruimte! :) >:)
Speakertjes zijn voor in zo'n ruimte misschien een beetje "lullig", maar zolang jij er tevreden mee bent (en ze door de hele ruimte nog te horen zijn :+) kun je er een tijdje mee vooruit :)
Strak setje :) Heb je misschien ook een foto van de achterkant van dat rack? En dan met name van hoeveel ruimte je nog achter je receiver overoudt?
Trasos schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:48:
Er zijn hier wel meer jonge bezitters met een thuisbioscoop, met ook betere (noid) apparatuur maar niet met zo`n gruwelijke ruimte. _/-\o_
Ja... qua audioapparatuur heb ik (ook als 16 jarige) misschien betere apparatuur staan, maar hier in mijn kamer hoef ik nieteens aan een beamer te gaan denken (zonder verbouwing dan :P).
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:38:
Zo, ik heb zojuist mijn oude speakerset van m'n homecinema op m'n slaapkamer op mijn bureau gezet:
Zeg, hoeveel kamers heb je nog meer? B) 8)7
Sjoewe schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:55:
Ik heb binnenkort ook een woonkamer, en nog twee boxen, hmmmm misschien toch maar eens gaan sparen voor een reciever... ;)
Je 'hebt' binnenkort nog 2 boxen? Vanzelf? :P

Wat voor speakers zijn dit? En matchen ze bij je M33's? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:37:
[...]
Wat is die Kef Q-serie toch mooi om te zien :)
NAD zou ook nog kunnen.
Zeg dat nu eens niet :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
ernst schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:36:
Vraagje aan Redheinz:
Van welk merk / ontwerp zijn jouw bookenplank speakertjes? Ze zien er erg mooi uit, klinken ze ook zo?
Je bedoelt mijn centertje? Die rode met die witte driver? Dat is een alcone laplace gesloten. Mijn fronts zijn nog steeds in aanbouw, tevens laplace natuurlijk. Ook mijn surrounds gaan migreren naar laplace (XT, met vifa XT300 ringradiator, die gaan dan misschien naar front). Maar dat is weer verder in de toekomst. De center is een upgrade vanaf een (volgens mij) DPL-center van Lambda (NL-merk). Die wordt geheel zoek gespeeld. De center sluit goed aan bij mijn fronts (Mission 733i), maar wel een stapje beter, mooie spreiding, speaker is niet aan te wijzen. Hoge tonen fraai, niet scherp, ook niet op hoge volumes (dat met een alu-membraan met resonantie op 20 khz). Laag wat dunner, maar dat is expres, omdat -3dB bij 70 a 80 Hz ligt. Ik ben er erg over te spreken. Een dikke voruitgang.
Dit is trouwens neergezet in een aparte kamer. In de huiskamer alleen nog maar stereo....

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:00:
[...]

Soooo... ruimte! :) >:)
Speakertjes zijn voor in zo'n ruimte misschien een beetje "lullig", maar zolang jij er tevreden mee bent (en ze door de hele ruimte nog te horen zijn :+) kun je er een tijdje mee vooruit :)
Iedereen heeft het erover dat het "lullige" speakertjes zijn. Ik weet dat er natuulijk (vooral in dit topic) heel veel mensen zijn met een echte superinstallatie. Maar zolang mijn speakerset in het hele huis en ver daaromheen te horen is, ben ik tevreden >:)
[...]

Zeg, hoeveel kamers heb je nog meer? B) 8)7
haha! Ik heb 1 zolder en 1 slaapkamer tot mn beschikking. Ben maar niet bang dat ik dalijk met nog tientallen kamer's kom! ;)
btw, er staat nog wel een lege zolder vrij.. groter dan m'n homecinema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27
@ Derrian: gefeliciteerd! Ook in Groningen gehaald?
Ik ben na bijna een week nog steeds intens gelukkig met de Marantz.
Al mijn cd's klinken anders en dat is nog met mijn oude pruts Aiwa speakers...
Ik heb trouwens een Pioneer DV575 als bron en vind em erg goed combineren.

Weet je al wat voor speakers je wilt? Die B&W's klinken erg goed, maar een set zwarte speakers komt er bij mij niet in (WAF). Ik heb dinsdag de Focal JM-Labs Chorus 716 beluisterd en was erg onder de indruk. Mooi helder, ruimtelijk en heel gecontroleerd, maar niet gesloten.
Vanmiddag ga ik weer luisteren, nu naar de Quad 11L, 12L en de B&W 602S3. Daar had ik zaterdag al even naar geluisterd, maar was er nog niet uit, dus nu maar wat uitgebreider.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 12:58
Dark Master schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:21:
Mijn meubel is pas heilig..... O-) als je het een meubel kan noemen :P

[afbeelding]

Kon het natuurlijk weer niet laten om een foto te posten :P .

[afbeelding]

Mijn opkomende Dvd verzameling O-) .

[afbeelding]

Toch maar nog een plaatje van mijn versterker, tuner, en cd-speler ik vind ze zoooo mooi he vooral dat ijzer (aluminium) aan de voorkant :D .

[afbeelding]

Mijn nieuwe aanwinst de Panasonic Dvd s27 geeft een heeeeel mooi stereo beeld weer.

[afbeelding]

En nog een fun foto van de achterkant van de dvd...

Plaatjes zijn ''clickable''.

Ik hoop dat jullie het niet erg vind dat ik mijn foto's laat showen. (Alweer :+ )
Oh wat is ie mooi! ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Tis inderdaad wel een grote ruimte. Maar ik zou toch voor een kleiner scherm hebben gekozen want volgens mij zijn het aantal lumen per cm^2 nu vrij dramatisch te noemen. Dat heeft tot gevolg dat de kleuren slecht uitkomen en de zwartwaarden worden aangetast. Ik zou eens kijken naar het verschil tussen op deze afstand projecteren en de helft. Ook niet zoomen dan he.

BTW. met een native reso van 800X600 moet je toch een giga screendoor hebben. Wil niet negatief overkomen hoor maar groter is niet altijd beter, qua geprojecteerd beeld dan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door @baddon op 09-12-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1200 lumen gedeeld door 14 meter = 86 lumen per m2.
Ik vind het beeld helder genoeg om lekker te kunnen kijken. Vantevoren heb ik veel geexpirimenteerd met het scherm. Kleiner is wel iéts helderder, maar dat verschil vind ik te verwaarlozen. En over de resolutie: de pixels zijn idd groot (0.5 x 0.5 cm) maar je zit er natuurlijk wel ver vanaf, en de DVD zelf heeft toch niet meer pixels.
Voor Xbox games ben ik het echter wel met je eens: Je wordt knettergek als je met zo'n groot scherm spellen speelt. Maar er zit niet voor niets een verstelbare lens op: bij Xboxgames zet ik het beeld gewoon wat kleiner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Let wel op dat dat doek wat je gebruikt niet echt optimaal is. Het zal van die 86 lumen per m^2 nog wel wat afsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:55:
Sloop al dat hout maar eruit... En plemp er een hoogpolige vloerbedekking erin :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:19
[heel veel stuff dat mij jaloers maakt]
damn jeroen ik wist dat die kamer van je groot was, maar zoo groot??!!! Als ik bij ons thuis op de hele bovenverdieping alle muren eruit sloop, heb ik volgens mij pas net zo'n grote ruimte 8)

Tering man, jij blijft natuurlijk zo lang mogelijk thuis wonen als je kunt :P
Ik mag wel een keertje komen kijken hè? :) (En dan Star Wars EpII kijken :D) (Organiseer jij nooit filmavonden ofzo? Zonde om er alleen zelf van te genieten)

[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 09-12-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
XanderH schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:00:

Je 'hebt' binnenkort nog 2 boxen? Vanzelf? :P

Wat voor speakers zijn dit? En matchen ze bij je M33's? :)
Wharfedale Diamond VI's gevonden via Fok! >:) En of ze matchen, tja voor 15 euro kan dat me niet zo heel veel schelen ;)
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:25:
[...]

Sloop al dat hout maar eruit... En plemp er een hoogpolige vloerbedekking erin :Y)
Tja, als ik er niet allergisch voor was ging ik dat wel doen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Sjoewe op 09-12-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:14:
Hallo,

Het verschil tussen h/k en yamaha is mijns inziens dat de hk iets warmer (in mijn oren tegen het doffe aan) muziek maakt, yamaha helderder (sommige mensen vinden dit echter minder mooi) ga dus even luisteren bij media markt ofzo, daar hebben ze allebei, ik vond de yamaha beter, vooral het geluid kwam veel meer uit de boxen en klonk veel directer en indrukwekkender dan het geluid uit de h/k 130. De meeste recensies die ik tot nu toe heb gelezen hebben volgens mij wel dezelfde mening.

Nogmaals ga ze allebei even luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vraagje:

Ik ben vandaag begonnen met herinrichten van mijn kamer. Nu staat een van mijn luidsprekers dicht bij de televisie. De luidspreker zorgt nog net niet voor rare kleuren op het beeld, kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor het antwoord :).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:04:
Vraagje:

Ik ben vandaag begonnen met herinrichten van mijn kamer. Nu staat een van mijn luidsprekers dicht bij de televisie. De luidspreker zorgt nog net niet voor rare kleuren op het beeld, kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor het antwoord :).
Magnetische verstoring moet niet zichtbaar zijn om schadelijk te zijn voor je scherm. Zou ze toch minstens paar meter afstand zetten, als ze niet afgeschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Hmm, da's jammer ;( . Dan ga ik ze maar afschermen...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.