Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Na begin van de week bij de gamma te zijn geweest voor hout. Heb ik vandaag projectie doek gekocht voor mijn scherm.
Vrijdag ook bij speaker & co langs geweest om te kijken wat ze daar allemaal in de aanbiedng hebben. Wat jammer dat vocal (of was het focal) ophoudt met leveren aan zelfbouw, die luidsprekers waren echt het prettigste luisteren, maarja om 225 euro per kanaal uit te gaan geven aan luidsprekers die je weg kunt gooien zodra er een woofer naar de kl#ten is was toch ook weer niet de bedoeling.

iig heel wat meer duidelijkheid gekregen over luidsprekers :)

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Focal is inderdaad een zeer goed merk! Volgens mij gaat het alleen niet meer zo goed met Focal. Vroeger maakte ze nog speakers voor B&W, daar zijn ze ook al mee gestopt. Nu leveren ze ook al geen (vervangende) units meer :| . Maarja, gelukkig hebben mijn speakers niet van die schuimrubberen surrounds, die zijn dus niet kapot te krijgen :) .

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Barry|IA schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:13:
[...]

Niet als het die bandtweeters zijn van die midiset van Philips :P .
Nope, zal wel niet ;)

Mijn broer heeft al een hele tijd 2 goede DIY luidsprekers staan, met bandtweeters dus kennelijk :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:46:
Eff klein updatje van mijn kant. Ben vandaag heel wat uurtjes in de HT kelder bezig geweest met opruimen :P en kreeg wat ideetjes daarbij.

Heb nu de bubbeltjes buizen geinstalleerd voor gezellige sfeer bij muziek luisteren:

Zo ziet het met flits uit. Zie je ook meteen dat ik ben aan het experimenteren met zwarte platen naast mn scherm. Ik moet zeggen dat het toch echt een verbetering is.

Dan heb ik van mn broer een lounge bank gekregen (ikea), heerlijke bank om onderuitgezakt film te kijken :)

Als laaste heb ik vandaag een cocktail bar ingericht dat mag toch niet ontbreken })
[]
Waar heb je die buizen met bubbeltjes gehaald?

nice effect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:05:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar die ooit gekocht is. Ik heb 'm kunnen kopen van de moeder van een goeie vriend van me, die ging verhuizen en had er geen plek meer voor. Ik ben bang dat de originele prijs heel wat meer was dan de 50 euro die ik ervoor betaald heb. :7 Ik zocht een 'mooi/apart' bureau voor de woonkamer, aangezien ik een computer in de woonkamer wel een punt zou vinden als het een kantoor-achtig bureau zou worden met een beige kast (no offence though). Dit is eigenlijk een eetkamertafel geloof ik, geheel van glas, enige non-glas zijn 4 soort hoekprofielen die 2x2 glazen platen bij elkaar houden als de poten onder de glasplaat die het bureauoppervlak vormen.
.
Ik bied 100 euro! :*)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Judge80: bubbeltjes buizen waren 3 jaar geleden ofzo week aanbieding bij de Lidl :P (50 euro per stuk geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
Als laaste heb ik vandaag een cocktail bar ingericht dat mag toch niet ontbreken
Jack Daniels. _/-\o_ ik heb altijd minstens 1 fles onder handbereik staan.

* FragDaddy neemt nog maar een slok.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

too bad... hij is niet te koop. Maar ja, ik loop ook langer mee in deze wereld en an sich is alles te koop, maar dan kun je beter rond gaan kijken voor iets soortgelijks aangezien ik er niet vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb ooit die roostertjes op de Jamo's omgedraaid.

Ze staan naar beneden gericht om op die manier met de lagere tonen meegedragen kunnen worden, of anders om meer één geheel van het geluid te maken.

Mijn theorie was. Ze staan bij mij op de grond dus de hoge tonen komen beter tot hun recht als ik het omhoog richt.

Ging volgens mij niet helemaal op enzo :D

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 05-12-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Laat ik mijn "Cocktailbar" Dan ook maar even showen :) Helaas niet zo'n uitgebreid assortiment ...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/tn_DSCF0054.JPG

(links bank met mijn sweetspot, rechts mijn dvdrek)

Dit wordt mijn volgende projectje denk ik :) Dat kastje rood schilderen ....

[ Voor 5% gewijzigd door Rappie op 05-12-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:44:
[...]

Hey grappig, ik heb de gespiegelde versie en met 1 radiator minder

[afbeelding]

Zoals je ziet heb ik de woofers vervangen want die waren dus uitgedroogt (bekent fenomeen onderhand met Jamo)
Heb hier zelf ook paar van die jamo's. Gratis gekregen, kwamen uit een bioscoop die nieuwe speakers kreeg. Daarvan zijn ook de schuimringen opgegaan, vervolgens paar nieuwe conrad mid en laag speakers ingedraaid en wat "basspoorten" erbij in gezet (toen had ik er nog geen verstand van en dacht dat het harder zou gaan 8)7). Maar op de foto staan de speakers die ik gehad heb, rechts oude en links mijn huidige.

Afbeeldingslocatie: http://speedfight.xs4all.nl/project/speakers.jpg

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:31:
[...]

too bad... hij is niet te koop. Maar ja, ik loop ook langer mee in deze wereld en an sich is alles te koop, maar dan kun je beter rond gaan kijken voor iets soortgelijks aangezien ik er niet vanaf wil.
hehe, ok! het was altijd te proberen ;)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen zal ik het doen? die FR-986 voor 135? ik kan hem dan gelijk op komen halen..

en dan komen er ook snel pics van de kamer :D ook tijdens het versjouwen enzow :P

ps: ik heb me GE Imager CRT nu toch scherp afgesteld ik stond versteld gister samen met een vriend van me :| dat dat kreng zo scherp kan gaan >.<! de rode buis was altijd off tot nu toe.. toen kwamen we erachter dat ze electronisch moesten focussen.. H O L Y S H * T!

*edit:
wij hebben echter GROOT PROBLEEM! wij moeten de buizen verstellen als wij kleiner beeld willen en de CRT dichter op muur willen hebben echter zijn de schroeven echt helemaal vastgedraaid.. hebben jullie manier om zoiets tohc nog los te krijgen? want zonder lenzen eraf halen kan je de buizen ook niet verschuiven :S

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogûh

Ik ben de laatste tijd ook bezig met HT plannen :) . Ik heb nog een Duron 800tje liggen die ik kan gebruiken als HTPC. Ik zat eraan te denken om ipv een versterker+speakers, een setje te kopen van creative oid, zodat ik meer geld overhoud voor een goede beamer. Ik ben geen audiofiel ofzo dus de kwaliteit van het geluid is niet zo hééél erg belangrijk, ik ben namelijk al tevreden met het geluid dat uit mn onboard ding komt van mn K8V Deluxe mobo :P

Is dit een verstandige keuze? Of kan ik beter sparen voor een versterker met dikke speakers? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja het is puur wat jij dus wil.. jij zegt dat je geen audiofiel bent dan kan zo'n setje genoeg zijn..

heb jij wel dikke speakers nodig? ik zelf heb voor middenweg gekoos.. gewoon middel spul van beiden..

wat is je budget trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Afbeeldingslocatie: http://www.leenbakker.nl/Images1/Actieproducten/NLWeek50/wk50_ned_p08.jpg

Wie had deze ook alweer :? (de grote) Ik wil 'm morgen ophalen. Maar voordat ik naar de winkel ga, is hij een beetje stevig?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:34:
tja het is puur wat jij dus wil.. jij zegt dat je geen audiofiel bent dan kan zo'n setje genoeg zijn..

heb jij wel dikke speakers nodig? ik zelf heb voor middenweg gekoos.. gewoon middel spul van beiden..

wat is je budget trouwens?
Ehm nou, ik ben 15 zonder baan :'( dus mn budget is niet zo heel erg hoog... Maar ik ben wel bereid veel te betalen voor goede spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff je moet gewoon dan 2ehands (bijna) alles halen..
ik kan je wle als tip geven.. heb je echt niet veel uit te geven en wil je toch goede beamer? met goede beeldkwaliteit?
en heb je doorzettingsvermogen? dus in zin van goh het gaat ff klote..maar dat je dan alsnog doorgaat..

neem dan een goedkope 2ehands CRT beamer.. voor 150-250 heb je dan al een redelijke en die verslaat (eenmaal goed afgesteld ;)!) met gemakt LCD tm ik zeg maar iets.. erm 2ehands 500 euro.. misschien zelfs hoger maar ik ga niks met zekerheid zeggen anders krijg ik weer gezeur van LCD Beamer freaks :P

dan houd je meer geld over voor goede receiver met redelijke/goede boxen als je dan gelijk alles goed wil aanpakken..
ok ff op rijtje kosten. .wat je kan verw88
-CRT beamer 150-250
-2ehands DTS receiver 150-200 euro
- dvd speler.. tja kan van 40 tm zover je wil :)!
- boxen set.. voor onder de 200 kan je al redelijk 5.1 setje halen ;) veel geduld hebben..

dan zit je met niet al te hoog bedrag al op iets leuks :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:44:
pff je moet gewoon dan 2ehands (bijna) alles halen..
ik kan je wle als tip geven.. heb je echt niet veel uit te geven en wil je toch goede beamer? met goede beeldkwaliteit?
en heb je doorzettingsvermogen? dus in zin van goh het gaat ff klote..maar dat je dan alsnog doorgaat..

neem dan een goedkope 2ehands CRT beamer.. voor 150-250 heb je dan al een redelijke en die verslaat (eenmaal goed afgesteld ;)!) met gemakt LCD tm ik zeg maar iets.. erm 2ehands 500 euro.. misschien zelfs hoger maar ik ga niks met zekerheid zeggen anders krijg ik weer gezeur van LCD Beamer freaks :P

dan houd je meer geld over voor goede receiver met redelijke/goede boxen als je dan gelijk alles goed wil aanpakken..
ok ff op rijtje kosten. .wat je kan verw88
-CRT beamer 150-250
-2ehands DTS receiver 150-200 euro
- dvd speler.. tja kan van 40 tm zover je wil :)!
- boxen set.. voor onder de 200 kan je al redelijk 5.1 setje halen ;) veel geduld hebben..

dan zit je met niet al te hoog bedrag al op iets leuks :)!
Oh dat valt nog wel mee :*) . Het hoeft niet persé tweedehands hoor. Een DVD speler heb ik niet nodig ivm HTPC (toch?).
Wat is het voordeel van een receiver tov zo'n kant en klaar setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mijn versterker ruis heel erg, (evenals mijn gitaar versterker)

Een net filter heeft denk ik wel zin
(www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html)
dit wordt echter alleen een beetje dure oplossing.
Conrad heeft ook standaard netfilters, zijn die ook goed genoeg?
(of zijn er andere goedkope oplossingen, zoals de voedings filter op circuitsonline ? )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Uuuuuh veeeeeel beter geluid heldere bassen/hoge tonen, plus een goed middengebied mits goeie speakers. (Mijn ervaring dan dit is met muziek)

En het heeft meestal ook meer power en het grootste voordeel van losse componenten is als er iets kapot gaat je maar 1 ding hoeft te vervangen inplaats van de hele set.

Voor films is een kant er klaar setje wel heel leuk :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:53:
Wat is het voordeel van een receiver tov zo'n kant en klaar setje?
Dark Master schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:01:
Uuuuuh veeeeeel beter geluid heldere bassen/hoge tonen, plus een goed middengebied mits goeie speakers. (Mijn ervaring dan dit is met muziek)

En het heeft meestal ook meer power en het grootste voordeel van losse componenten is als er iets kapot gaat je maar 1 ding hoeft te vervangen inplaats van de hele set.

Voor films is een kant er klaar setje wel heel leuk :)
Dat antwoord van Dark Master is toch grotendeels afhankelijk van de speakers ben ik bang :P

Wat ik wel als voordelen van een receiver zou zien is dat je:
1) Je speakers ook in delen kan kopen, eerst goede fronts, en later upgraden enzo
2) Je meer apparaten aan kunt sluiten
3) De DAC's meestal beter zijn
4) Je als er een nieuwe surroundstandaard komt alleen maar een nieuwe receiver hoeft te kopen, en niet meteen ook nieuwe speakers.

En ga ook eens een keer luisteren naar kant en klare setjes en "losse" speakers, oordeel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
XanderH schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:04:
[...]

[...]

Dat antwoord van Dark Master is toch grotendeels afhankelijk van de speakers ben ik bang :P

Wat ik wel als voordelen van een receiver zou zien is dat je:
1) Je speakers ook in delen kan kopen, eerst goede fronts, en later upgraden enzo
2) Je meer apparaten aan kunt sluiten
3) De DAC's meestal beter zijn
4) Je als er een nieuwe surroundstandaard komt alleen maar een nieuwe receiver hoeft te kopen, en niet meteen ook nieuwe speakers.

En ga ook eens een keer luisteren naar kant en klare setjes en "losse" speakers, oordeel zelf :)
Ik ben nog in de leer he O-)

En ik had er neergezet mits goeie speakers ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Master op 05-12-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dark Master schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:09:
En ik had er neergezet mits goeie speakers ;)
Jup, maar "goeie" speakers is ook relatief.

Als je de speakertjes van je Logitech Z-680 setje (wat je helemaal geweldig kunt vinden :P) aan een goede receiver hangt klinkt het nogsteeds niet goed... Het grootste voordeel van een receiver zit toch in de speakers die de meeste mensen eraan hangen imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Iedereen is in de leer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@N2O:
het kan opzich wel maar je moet dan als je een CRT hebt wel achterkomen wat die aan kan.. bijv progressive of interlaced.. veelal hebben oudere CRT alleen Interlaced (geen probleem trust me.. ik zit nu te kijken op 1,70 breedte op 3 meter afstand ;)! en totaal geen last van :D!)
dan moet je je videokaart wel een interlaced resolutie laten uitsturen maar dat kan via powerstrip en ook wel via andere manieren.. maar goed daar moet je nu nog totaal niet over inzitten :D!

maar wat is je budget?
(o ja.. als je van je geluid wil genieten.. wel spdif out gebruiken van je moederbord naar de receiver ;)!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:00:
@N2O:
het kan opzich wel maar je moet dan als je een CRT hebt wel achterkomen wat die aan kan.. bijv progressive of interlaced.. veelal hebben oudere CRT alleen Interlaced (geen probleem trust me.. ik zit nu te kijken op 1,70 breedte op 3 meter afstand ;)! en totaal geen last van :D!)
dan moet je je videokaart wel een interlaced resolutie laten uitsturen maar dat kan via powerstrip en ook wel via andere manieren.. maar goed daar moet je nu nog totaal niet over inzitten :D!

maar wat is je budget?
(o ja.. als je van je geluid wil genieten.. wel spdif out gebruiken van je moederbord naar de receiver ;)!)
Ik denk dat ik voor een receiver + speakers + beamer ga. Eerlijk gezegt heb ik geen budget :+ ik ga gewoon beetje rondkijken en dan spaar ik het wel bij mekaar, geld is niet zo'n heel groot probleem, kwestie van tijd :P .

Heeft iemand wat leesvoer voor me? Want ik ben totaal noob op dit gebied :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.htforum.nl is echt een goede start.. ik heb zeg maar iets van 400 posts daar grotendeels voortgekomen uit vragen.. daar hebben ze echt geen problemen mee en je blijft en blijft leren..

vooral in het gedeelte Projectie staan er bovenaan paar zeer goede stickies .... kan je voor en nadelen lezen van LCD/DLP/CRT... en kan je bepalen wat iets voor jou is..

*ps: je moet niet afschrikken van dat mensen zeggen dat er veel tijd in CRT zit.. in ANALOGE heh.. digitaal chassis is veel makkelijker af te stellen..
ik heb analoog en moet alles met potmeters doen en er zit veel tijd in.. je kan ook niet ff daar zetten.. afstellen.. dan ergens anders zetten en dan denken dat het goed is..

met crt moet je in principe voor elke wijziging van positie ook al is het een cm of paar milimeter.. het opnieuw afstellen voor OPTIMAAL beeld.. kijk als jij hem 2 of 4 cm verschuift is het zeker nog te kijken.. maar optimaal is het om op elke afstand goed af te stellen..

maar.. geloof me.. eenmaal de schroevendraaier in 1 van die potmeters.. en je kan er niet meer van afblijven :*) het is VERSLAVEND.. mijn ouders zijn zelfs bang dat mijn school onder mijn Home Theater gaat lijden.. omdat ik er gewoon veel mee bezig ben..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:08:
het is VERSLAVEND.. mijn ouders zijn zelfs bang dat mijn school onder mijn Home Theater gaat lijden.. omdat ik er gewoon veel mee bezig ben..
Ik denk dat ze terecht bang zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:40
B_FORCE schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:00:
mijn versterker ruis heel erg, (evenals mijn gitaar versterker)

Een net filter heeft denk ik wel zin
(www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html)
dit wordt echter alleen een beetje dure oplossing.
Conrad heeft ook standaard netfilters, zijn die ook goed genoeg?
(of zijn er andere goedkope oplossingen, zoals de voedings filter op circuitsonline ? )
klinkt alsof het spul niet geaard is.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:31:
[...]

klinkt alsof het spul niet geaard is.
Die ruis komt uit de apparatuur, daar gaat een netfilter niet helpen. Natuurlijk wordt het wel een ietsje stiller echter niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, vreemd dan, heb een marantz sr5200 en een marantz cd speler (zie een paar post terug)
of heb je et over gitaar versterker?

(owjha ik woon btw in een studenten huis, en ik heb et idee dat et niet echt super geweldig is aangelegd.....)

[ Voor 31% gewijzigd door B_FORCE op 06-12-2004 00:54 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lcd/dlp beamers zijn inferieur aan een CRT qua kleur en contrast. Een HD beamer zal wel een tandje scherper zijn maar voor film gaat er niks boven de vloeiende realistische beelden van een (goed afgestelde) crt. :*)
Een crt bak is alleen weggelegd voor de uberTweaker. Eer dat je een mooi plaatje hebt ben je wel een halve dag verder met prutsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:46:
Een crt bak is alleen weggelegd voor de uberTweaker. Eer dat je een mooi plaatje hebt ben je wel een halve dag verder met prutsen.
Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/img/bigassTV-3.jpg

Hoe bedoel je? 8)

(de potmeters van m'n Sony Video Projection System)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:37:
[afbeelding]

Wie had deze ook alweer :? (de grote) Ik wil 'm morgen ophalen. Maar voordat ik naar de winkel ga, is hij een beetje stevig?
Hou je wel rekening met eventuele toekomstige upgrade's? De diepte van de bovenste plaat is 49cm, ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar mijn SR7300 is bijvoorbeeld al 41cm diep, ik kan me voorstellen dat dat wat krap kan worden op de ondergelegen niveau's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef toch de voorkeur aan een digitaal chasiss ivm de drift en de memoryblocks. Maar goed het blijft een indrukwekkend gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja walter ik zou ook graag CRT Digitaal willen :) maar het kost zoveel :( en als je hetl euk vind kan je ook lekker beeld uit je analoge halen :D ik heb echt plezier met het afstellen gewoon.. ik snap niet waarom eigenlijk :P

heb dit weekend :
-buizen alle 3 goed scherp gekregen (rood was off)
-lenzen schoongemaakt (zat stof en wat vet op de lenzen zelf << dat moet niet..)
-buizen versteld voor kleiner beeld

en nu:
geniet ik echt van me films..het is gewoon zo mooi! ook lekker scherp :)
Alleen erger ik me dood aan ghosting en trek me haar uit me hoofd zowat door die ghosting..

en mensen.. de ghosting .. dat hebben CRT zelf "normaal" niet maar mijn kabel (composite) is van CRAPPY kwaliteit.. vandaar ;) of me videoboard is fucked up en dan ga ik ff potje janken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:28:
tja walter ik zou ook graag CRT Digitaal willen :) maar het kost zoveel :( en als je hetl euk vind kan je ook lekker beeld uit je analoge halen :D ik heb echt plezier met het afstellen gewoon.. ik snap niet waarom eigenlijk :P

heb dit weekend :
-buizen alle 3 goed scherp gekregen (rood was off)
-lenzen schoongemaakt (zat stof en wat vet op de lenzen zelf << dat moet niet..)
-buizen versteld voor kleiner beeld

en nu:
geniet ik echt van me films..het is gewoon zo mooi! ook lekker scherp :)
Alleen erger ik me dood aan ghosting en trek me haar uit me hoofd zowat door die ghosting..

en mensen.. de ghosting .. dat hebben CRT zelf "normaal" niet maar mijn kabel (composite) is van CRAPPY kwaliteit.. vandaar ;) of me videoboard is fucked up en dan ga ik ff potje janken :P
Je moet ook geen composite gebruiken man (8>
Dat is gewoon klote..
Zelfs ik zie op mijn oudere TV'tje al verschil tussen een composite en een S-video verbinding..
En daar bedoel ik dus mee dat je veel meer uit je beamer kan halen met bijv. een component verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jij vergeet dat vele oude CRT:
-geen svideo hebben
- geen component hebben

ik heb alleen line/video in en RGBHV/RGBs.. ik ga ook over tijdje kabel kope voor me dvd speler van scart>>RGBs (BNC).. dan verw8 ik verbetering :)

maar tis echt geen slecht beeld ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:37:
maar jij vergeet dat vele oude CRT:
-geen svideo hebben
- geen component hebben

ik heb alleen line/video in en RGBHV/RGBs.. ik ga ook over tijdje kabel kope voor me dvd speler van scart>>RGBs (BNC).. dan verw8 ik verbetering :)

maar tis echt geen slecht beeld ofzow :)
Oeps :X dat wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar.. wees niet bang.. RGBHV/RGBs heeft wat ik begrijp zowat zelfde kwaliteit als component..

maar ja.. beste kwaliteit haal je altijd gewoon dmv goede bekabeling die goed afgeschermd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Wat moet ik me precies voorstellen bij het afstellen van een CRT beamer?
Is het gewoon een kwestie van aan een paar knoppen draaien net zo lang totdat je scherp beeld hebt?
Ik weet dus echt helemaal nada noppes niks over beamers :P dus is het voor mij geschikt zo'n CRT ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wist er ook NIKS vanaf maar zoals ik zei je kan beste ff rondneuzen op htforum.nl

en dan vooral deze thread als het je om CRT gaat :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=22.0

veel uitleg en je kan vragen wat je wil :) zoals je misschien ziet.. ik stel er ook nog regelmatig veel vragen.. je moet namelijk ergens leren ;)!

ff wat dingen verduidelijken:
- je stelt met de potmeters niet scherp
-scherp stellen doe je via de lenzen:)
- als het op de buis zelf onscherp is zijn er wel 3 dingen om aan te schroeven om voor elke buis
het scherp te krijgen << ALTIJD EERST PROBEREN MET LENZEN! .. bijv mijn rood was op de buis zelf gewoon niet scherp.. rest wel

potmeters:
- zijn er voor om de goniometrie goed te krijgen.. zoals buigingen ed.. je zorgt ervoor dat rood en blauw mooi over groen vallen :) je hebt bijv alles scherp dan:

1) testpatroon
2) zorgt ervoor dat groen goed is
3) vervolgens switch je blauw aan en stelt die zo af dat hij precies over groen heen zit
4) zelfde doe je met rood :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:27:
[...]

Hou je wel rekening met eventuele toekomstige upgrade's? De diepte van de bovenste plaat is 49cm, ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar mijn SR7300 is bijvoorbeeld al 41cm diep, ik kan me voorstellen dat dat wat krap kan worden op de ondergelegen niveau's. :)
Mijn toekomstige upgrade's zullen maar rekening moeten houden met het rack :P Ik ga mijn nieuwe amp toch zelf bouwen :) . Wel goed dat je het zegt, zelf kijk ik nooit naar maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, voor zo'n meubel heb ik ook bestwel een probleem... M'n receiver is 52cm lang... En laten de meeste kastjes nou 45 of 50 cm zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MikeyMan schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:49:
Tsjah, voor zo'n meubel heb ik ook bestwel een probleem... M'n receiver is 52cm lang... En laten de meeste kastjes nou 45 of 50 cm zijn :X
Mijn kastje is 60 geloof ik :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/3.jpg

Alleen wel even een iets ander design dan die kastjes :P

iig ruimte zat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/7.jpg
edit:

Doh, verkeerde plaatje :X

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 06-12-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:53:
[...]

Mijn kastje is 60 geloof ik :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen wel even een iets ander design dan die kastjes :P

iig ruimte zat :)
[afbeelding]
Blijft een mooie set :)

Wat voor center is dat? Mission M3C1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:01:
[...]

Blijft een mooie set :)

Wat voor center is dat? Mission M3C1?
Jup, mijn setje bestaat uit 2x Mission M35, 2x Mission M32 en een M3C1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En welke receiver is dat? Heeft die receiver pre-out's?

Mooie set trouwens. Ik heb 'm al vaker langs zien komen, maar ik moet toch even kwijt dat je een zéér nette kamer hebt. Zeker bij die close up van de achterkant van je receiver is goed te zien dat je kamer erg schoon is :).

[ Voor 69% gewijzigd door Barry|IA op 06-12-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou dat weet ik zo nog niet zie je die kleine stofdeeltjes daar niet :P .

Maar inderdaad een zeer mooie set vooral die Pioneer reciever het is echt een beest ;)
Daar komt bij dat pioneer altijd al mooie versterkers heeft gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:56:

Mooie set trouwens. Ik heb 'm al vaker langs zien komen, maar ik moet toch even kwijt dat je een zéér nette kamer hebt. Zeker bij die close up van de achterkant van je receiver is goed te zien dat je kamer erg schoon is :).
Als ik me niet vergis is dat de Pioneer VSX-D712.
En als dat klopt heeft ie alleen een pre-out voor de sub, en voor de rear-center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Mijn meubel is pas heilig..... O-) als je het een meubel kan noemen :P

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/5852/g8cimg0028.th.jpg

Kon het natuurlijk weer niet laten om een foto te posten :P .

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/3038/q7himg0029.th.jpg

Mijn opkomende Dvd verzameling O-) .

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/4906/h8limg0030.th.jpg

Toch maar nog een plaatje van mijn versterker, tuner, en cd-speler ik vind ze zoooo mooi he vooral dat ijzer (aluminium) aan de voorkant :D .

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/9844/u6himg0031.th.jpg

Mijn nieuwe aanwinst de Panasonic Dvd s27 geeft een heeeeel mooi stereo beeld weer.

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/1474/r3limg0032.th.jpg

En nog een fun foto van de achterkant van de dvd...

Plaatjes zijn ''clickable''.

Ik hoop dat jullie het niet erg vind dat ik mijn foto's laat showen. (Alweer :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Master op 06-12-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je meubel staat hoofdzakelijk in het donker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:28:en mensen.. de ghosting .. dat hebben CRT zelf "normaal" niet maar mijn kabel (composite) is van CRAPPY kwaliteit.. vandaar ;) of me videoboard is fucked up en dan ga ik ff potje janken :P
Je wilt toch niet zeggen dat je je projector aan de tv out van je pc hebt hangen he?
Composiet is zoiezo slecht (en een tv out is zoiezo beroerd), heeft niks met de kabel te maken. Wat je moet doen, is een VGA output pakken. Dat is zeg maar RGBHV, je hebt daar ook standaard kabels voor: VGA HD15 (ofzo) -> 5x BNC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf het ook een prachtige set vinden, hoewel alleen de speakers/receiver alleen van echte waarde zijn (je hebt geen tv en dvd enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ja ik weet het maar met flits vind ik dat de foto te veel licht weergeeft...

En het is niet de beste digicam die er is maar ik ben er tevreden mee :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:33:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat je je projector aan de tv out van je pc hebt hangen he?
Composiet is zoiezo slecht (en een tv out is zoiezo beroerd), heeft niks met de kabel te maken. Wat je moet doen, is een VGA output pakken. Dat is zeg maar RGBHV, je hebt daar ook standaard kabels voor: VGA HD15 (ofzo) -> 5x BNC.
Ik heb op de dvd speler composite hangen.. en de ghosting komt niet door composite maar door kabel.. ik ga deze week nieuwe kabel halen :)

en hij geeft geen slecht beeld.. ik projecteer zowieso op "maar" 155 breed ongeveer.. want ik zit op 3-3,3 m afstand met ogen.. en je moet in principe beeldbreedte=helft van kijkafstand of zelfs wat minder..

maar ik ga ook nog een scart>>RGBs (zelfde als RGBHV maar dan de sync op groen ipv apart wat je met HV hebt) voor me dvd speler halen :) + ik ga ook nog zo'n VGA>>RGBHV kabel halen :P maar ik ga wel eerst experimenteren met PJ op de tv-out.. eerst reso en refreshrate goed krijgen voor ik zo'n "dure" kabel haal :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Je moet gewoon zo groot projecteren als je zelf mooi vind, ik vind dat soort regels maar onzinnig. Als je de reso en lichtopbrengst hebt gewoon lekker groot.
Ik projecteer zelf ongeveer 170cm breed op iets van 3 meter afstand.

Met de tv out valt niet zoveel in te stellen qua refreshrate en resolutie. Refresh is gewoon 50Hz en resolutie is ook gewoon max de PAL resolutie waarschijnlijk. En zoiezo interlaced natuurlijk. Dus ik zou gewoon die RGBHV kabel halen. Misschien dat het even klooien met powerstrip is, maar het zal wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik vind 1.55 wel relaxed zo :) niet zo zeer door die regel hoor ;)

maar ik zla idd zo'n kabel halen alleen ik heb dus probleem.. een gewone pc monitor kan dat niet aan interlaced..(en dat moet ik hebben voro de PJ ;)) dus dan stel ik hem in op interlaced maar krijg ik never nooit niet het beeld weer op me beeldscherm :(

had laatst al keer gehad :p moest ik in veilige modus videokaart drivers her installeren :p om zo oude instellingen ongedaan te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ja, altijd lachuh met die CRT projectoren :P. Ik moet gewoon een 720p signaal naar mijn projector sturen, quite easy :).

Maar dat is wel een lastig probleem. Alleen is het niet zo dat als je in powerstrip een nieuwe (interlaced) reso probeert dat je dat dan altijd moet bevestigen?
En je kan misschien iets proberen met shortcut keys instellen om terug naar de defaults te gaan. Ik gebruik geen shortcut keys in powerstrip (ik gebruik powerstrip ook alleen maar om een reso toe te voegen en dan deinstall ik hem), maar volgens mij moet zoiets wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:56:
Is een Pioneer D711-K. En hij heeft geen pre-outs, behalve voor de subwoofer en voor de center (jaja, center kun je op je tv aansluiten natuurlijk he 8)7 )
Mwah... ik maak hier hooguit 1x in de 3 weken schoon? :P
Die foto's zijn idd wel netjes, meestal is het hier een beetje rommelig :X
Dark Master schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:02:
Maar inderdaad een zeer mooie set vooral die Pioneer reciever het is echt een beest ;)
Daar komt bij dat pioneer altijd al mooie versterkers heeft gemaakt....
Jup, ik begin binnenkort alleen aansluitingen te kort te komen vrees ik... ;(
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:34:
[...]

ik blijf het ook een prachtige set vinden, hoewel alleen de speakers/receiver alleen van echte waarde zijn (je hebt geen tv en dvd enzo :P)
Heey! Ik heb een tv ja! Antiek :( :P
Ik denk dat er zeer binnenkort een Pioneer DV575A-K bijkomt, en dan noodgedwongen ook een andere tv (deze heeft geen scart ofzo, blijft lastig :P). Tv ga ik echter niet al te veel geld aan uitgeven, wordt denk ik gewoon een 55cm tv'tje... Meer hoef ik atm niet.

Thanks for alle positieve opmerkingen trouwens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:36:
Ja, altijd lachuh met die CRT projectoren :P. Ik moet gewoon een 720p signaal naar mijn projector sturen, quite easy :).

Maar dat is wel een lastig probleem. Alleen is het niet zo dat als je in powerstrip een nieuwe (interlaced) reso probeert dat je dat dan altijd moet bevestigen?
En je kan misschien iets proberen met shortcut keys instellen om terug naar de defaults te gaan. Ik gebruik geen shortcut keys in powerstrip (ik gebruik powerstrip ook alleen maar om een reso toe te voegen en dan deinstall ik hem), maar volgens mij moet zoiets wel kunnen.
ik ga me dus idd ff daar in verdiepen.. in die shortcut keys..ik ging al eerst blind proberen dingen te fixen.. maar neen dat werkt niet echt :P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Vraagje aan Redheinz:
Van welk merk / ontwerp zijn jouw bookenplank speakertjes? Ze zien er erg mooi uit, klinken ze ook zo?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey! Ik heb een tv ja! Antiek
Ik denk dat er zeer binnenkort een Pioneer DV575A-K bijkomt, en dan noodgedwongen ook een andere tv (deze heeft geen scart ofzo, blijft lastig ). Tv ga ik echter niet al te veel geld aan uitgeven, wordt denk ik gewoon een 55cm tv'tje... Meer hoef ik atm niet.
ok, ok.. ik bedoelde een kleurentv... :+

edit:

ff smiley toevoegen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een budget van ongeveer 500euro hebt voor een nieuwe 6.1 receiver, welke zou het dan worden?

(ik ben namelijk komende week jarig en heb nog 500e van Unive tegoed, daar iemand een deukje in mijn auto heeft gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dark Master schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:21:

Mijn opkomende Dvd verzameling O-) .

[URL=http://img100.exs.cx/my.php?loc=img100&image=h8limg0030.jpg][afbeelding]
Prima films/concerten. Vooral die That`s Write`s, da zijn ook één van mijn favorieten! ;) :+
XanderH schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:47:
Heey! Ik heb een tv ja! Antiek :( :P
Ik denk dat er zeer binnenkort een Pioneer DV575A-K bijkomt, en dan noodgedwongen ook een andere tv (deze heeft geen scart ofzo, blijft lastig :P). Tv ga ik echter niet al te veel geld aan uitgeven, wordt denk ik gewoon een 55cm tv'tje... Meer hoef ik atm niet.
Je hebt toch van die omvormertjes. Dan kun je in je antenne ingang via zon omvormertje toch SCART gebruiken. Hebben wij thuis ook jaaaaren gebruikt icm met Philips TV van 28 jaar oud die maar niet kapot wou. Werkt perfect, natuurlijk niet zo goed als echte SCART, maar dat ligt ook aan je TV zelf. Goede budget oplossing IMHO. :Y)
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:43:
Als je een budget van ongeveer 500euro hebt voor een nieuwe 6.1 receiver, welke zou het dan worden?

(ik ben namelijk komende week jarig en heb nog 500e van Unive tegoed, daar iemand een deukje in mijn auto heeft gereden)
In Groningen zijn op dit moment ERG goedkoop Marantz SR-7400 te verkrijgen, zie ietsje terug in dit topic. Geen geld voor de aangeboden apparatuur. Maarja, je hebt nu zker geen auto meer. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Trasos op 07-12-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:48:
[...]

ok, ok.. ik bedoelde een kleurentv... :+
Ja, nou, 90% van de tijd geeft ie nog kleur hoor :+
Trasos schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:17:
Je hebt toch van die omvormertjes. Dan kun je in je antenne ingang via zon omvormertje toch SCART gebruiken. Hebben wij thuis ook jaaaaren gebruikt icm met Philips TV van 28 jaar oud die maar niet kapot wou. Werkt perfect, natuurlijk niet zo goed als echte SCART, maar dat ligt ook aan je TV zelf. Goede budget oplossing IMHO. :Y)
Mja, dat is het me niet meer waard. Ook de tv ontvangst is niet super meer (ruis enzo), dus ik denk niet dat ik dat qua kwaliteit moet gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Trasos schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:17:
[...]

Prima films/concerten. Vooral die That`s Write`s, da zijn ook één van mijn favorieten! ;) :+
Jaaaa ik bedoel maar die heeft niet iedereen :D .

Als je het nog wou weten dat is metallica S&M ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Master op 07-12-2004 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn auto is nog helemaal in tact, alleen zit er een klein deukje in mijn voorbumper, lekker boeiend ;)

Maar ik was eigenlijk op zoek naar een zilveren uitvoering (Marantz of Denon), alleen deze 7400 is wel erg goedkoop, daar zou je bijna voor afwijken en een zwarte kopen.
(moet ik wel weer een zwarte dvdspeler aanschaffen, daar mijn Sony zilver is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:47:
[...]

Is een Pioneer D711-K. En hij heeft geen pre-outs, behalve voor de subwoofer en voor de center (jaja, center kun je op je tv aansluiten natuurlijk he 8)7 )

[...]
Die pre-out is voor de rear-center hoor, het is toch een 6.1 receiver? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook weer eens wat foto's posten. Eerst volgende upgrade zullen de fronts en center zijn waarvoor de drivers al een tijd in bestelling staan.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2301.JPG
Overzicht, de TV is een Sony 55cm plat-van-voren model. Het meubel is zelf geklust en vooral robuust. ;) Als fronts gebruik ik Infinity Reference 51 MK-II's

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF0628.JPG
DVD's speel ik af met een DV4300 waar ik matig tevreden mee ben. Zou hem graag vervangen voor een Sony DVP-NS955. Uit ellende gebruik ik voor CD's een Sony CPD-XE220 omdat die gewoon weg een stuk sneller is.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2328.JPG
De receiver, een Marantz SR7300.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2299.JPG
Voor het gebruiksgemak bij stereo muziek en wat extra geluidskwaliteit, een Marantz PM7000.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2148.JPG
De rears van de 6.1 (met 2 back-rears) opgesteld volgens het 7.1 principe. Compact, goedkoop en zie er best aardig uit. Alle speakerkabels (gewoon regulier 4mm, koper voor alle speakers) liggen onder mijn vloerbedekking in een gefreeste geul in het isolatie materiaal.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF0035.jpg
Als laatste de PC welke ik voor alles en nog wat gebruik, hij is optisch verbonden met de SR7300.

Veel foto's van de apparatuur, maar niet van de opstelling bedenk ik me net. Wanneer m'n kamer weer een beetje netjes is zal ik die ook fotograferen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
en wat voor fronts staan er nu dan ? :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinity Reference 51 MK-II's, ik had wat te snel op de verstuur knop gedrukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ehm pics :P ???? :D :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Play, die sony CDP-XE220 is zo beroerd nog niet hoor moet ik zeggen. Er valt echt wel van muziek te genieten met die speler. Zelfs in vergelijking met mijn NAD C521BEE vind ik hem niet eens echt slecht.
Naja nu moet ik sowieso zeggen dat ik het verschil tussen cd-spelers ontzettend klein vind (mits je binnen bepaalde prijsklasses blijft).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O dat bedoel ik ook helemaal niet hoor, het is meer de ellende die ik bedoel dat die DV4300 zo ranzig traag is. De Sony heeft me nog nooit teleurgesteld, niet tijdens feesten en ook niet nu met thuisgebruik, want snel is hij zeker.

Het verschil in geluidskwaliteit valt me in elk geval niet genoeg op, ik heb dan ook de luxe hem nog nooit met een beter klinkende speler te hebben vergeleken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ziet er erg chic uit Play. Alleen je audiostapel is een beetje...euh..hoog? :D Kan je zonder laddertje ook cd'tjes verwisselen? :P Wat komt er in de plaats van je Infinity's? Ik vind ze wel erg mooi hoor, vooral omdat ze zo breed zijn.

Is het eigenlijk goed hoorbaar, de ene Marantz voor muziek en de andere voor films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry|IA schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:22:
Ziet er erg chic uit Play. Alleen je audiostapel is een beetje...euh..hoog? :D Kan je zonder laddertje ook cd'tjes verwisselen? :P Wat komt er in de plaats van je Infinity's? Ik vind ze wel erg mooi hoor, vooral omdat ze zo breed zijn.

Is het eigenlijk goed hoorbaar, de ene Marantz voor muziek en de andere voor films?
Play wil niet voor niets de zijn CD's aan de muur hangen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spawnkamikaze
potmeters:
- zijn er voor om de goniometrie goed te krijgen.. zoals buigingen ed.. je zorgt ervoor dat rood en blauw mooi over groen vallen je hebt bijv alles scherp dan:
Je bedoeld natuurlijk geometrie :). Je draait nu op composiet?? wow dat gaat dan een flink verschil geven met RGBs. RGBs is 10x mooier. Betere kleurscheiding deinterlacing in het digitale domein door de dvd speler (kan de pj wel ps signaal aan?) 800x600x50 moet wel lukken denk ik. En heb je de AVIA disc al? makkelijk om de grayscale en kleuren een klein beetje fatsoenlijk te krijgen. Verder kun je de convergentie het beste als laatste controle met een testpatroon op de dvd doen. Deze wijkt altijd iets af van het interne patroon.

Ik heb heel veel last van het slecht gedeinterlacede beeld door de weave deinterlacing bij tv kijken op de pj

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:22:

Behalve dat ik zelf behoorlijk lang ben, valt het ook wel mee. De stapel komt ongeveer tot m'n ellebogen als ik m'n armen langs m'n lijf heb.

In plaats van de Infinity's komen DIY speakers op basis van Seas drivers, maar daarover later meer. ;)

Het verschil is eigenlijk alleen goed merkbaar kwa soundstage, die is bij de PM7000 gewoon een stuk weider, audiofiel omschreven zou het geluid beter loskomen van de speakers. Maar het meest fijne eraan vind ik de analoge volume regeling. Overigens heeft de SR7300 wel een decoder voor 7.1 geluid, maar enkel voor 6 kanalen een eindtrap. De PM7000 zou ik in een dedicated HT ruimte kunnen oppofferen voor 7 losse kanalen, maar voor nu vind ik dat nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:01:
[...]

Die pre-out is voor de rear-center hoor, het is toch een 6.1 receiver? :)
Nope, de 711 is een 5.1 receiver. Dat van de center-preout gebruiken om op je tv aan te sluiten staat ook letterlijk in het boekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:39:
[...]

Nope, de 711 is een 5.1 receiver. Dat van de center-preout gebruiken om op je tv aan te sluiten staat ook letterlijk in het boekje...
Ow srry, slecht elezen.. ik dacht dat je de 712 had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:40:
@spawnkamikaze

[...]

Je bedoeld natuurlijk geometrie :). Je draait nu op composiet?? wow dat gaat dan een flink verschil geven met RGBs. RGBs is 10x mooier. Betere kleurscheiding deinterlacing in het digitale domein door de dvd speler (kan de pj wel ps signaal aan?) 800x600x50 moet wel lukken denk ik. En heb je de AVIA disc al? makkelijk om de grayscale en kleuren een klein beetje fatsoenlijk te krijgen. Verder kun je de convergentie het beste als laatste controle met een testpatroon op de dvd doen. Deze wijkt altijd iets af van het interne patroon.

Ik heb heel veel last van het slecht gedeinterlacede beeld door de weave deinterlacing bij tv kijken op de pj
hij kan geen progressive aan .. mijn dvd speler kan ook alleen interlaced volgens mij :P maar ik ga denk maar zo'n RGBs kabel halen.. die zijn alleen zo duur :'( of kan ik eerst de gewone scart verlengen met een scartverlengkabel en dan op einde de scart>>RGBs kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Rekje is mooi gemaakt Plee. Wat voor draadeinden heb je gebruikt? En is het geheel lekker stevig of zit er nog wat flex in? Zit zelf nl. ook te kijken naar een rack. In de Hobbyhifi stond een tijdje geleden 1, maar een beetje te omslachtig om te maken. Zo'n rack als jij heb ik nl. ook alleen dan met traanplaat. Daarop gaat het loopwerk van mijn DVD-player resonanties doorgeven wat dan weer herrie produceert. Daar heb jij geen last van? Lijkt me niet maar beter ff gevraagd. Hoe heb je de voetjes afgewerkt?

[ Voor 3% gewijzigd door Redheinz op 07-12-2004 16:12 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Woei, mijn Parasound amp is aangekomen. Hij staat nog bij mijn vriendin, maar dit weekeind kan ik hem zelf bewonderen :D Mijn vriendin is echter wel zo lief geweest om wat fotos te maken _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/parasound/IMG_0018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/parasound/IMG_0022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/parasound/IMG_0023.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/parasound/IMG_0035.jpg
Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/~christiaan/parasound/IMG_0041.jpg
[klikbaar]

Het ding ziet er dus gewoon als nieuw uit! En hij is toch al wat jaartjes oud :D

Wat wel vreemd is, is de standby LED. Ik had namelijk gedacht dat die er niet op zou zitten en dat ik dus zelf wat daarvoor zou moeten maken. Dat heb ik ondertussen wel al gedaan. Eerst even afwachten hoe het in de orginele staat precies werkt dan maar, anders gebruik ik mijn standby schakeling voor de gainclones van mijn actieve center.

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 07-12-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Je vriendin weet iig wel hoe ze de pics moet nemen :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:40:
@spawnkamikaze
Je draait nu op composiet?? wow dat gaat dan een flink verschil geven met RGBs. RGBs is 10x mooier.
Hmmmz... ik draai ook op composiet en dan gaat dat nog eens door een videorecorder heen om er een antennesignaal van te maken... Ik moet zeggen dat het brakker klinkt zoals ik het hier opschrijf dan in werkelijkheid, maar toch. Begrijp me niet verkeerd, dit is m'n eerste CRT en ik ben er dik tevreden mee (afgezet tegen de kosten dat is :) )

Ik heb vandaag m'n CRT maar weer 'ns helemaal open gehad. Gisteravond de boel opnieuw af lopen stellen, maar echt 100% scherp krijg ik 'm niet. Nu is het resultaat van een TV-out nooit 100% dus ik denk dat ik nu tegen die grens oploop. Gewoon TV ziet er prima uit. Ik heb de prints (er zitten 4 enorme printplaten in, op elke zijkant eentje en twee aan de achterkant) nog eens goed zitten bekijken want in mijn logica moet het signaal uiteindelijk van de TV-tuner richting een 'normaal' signaal gaan, alwaar ik de tuner zou moeten kunnen loskoppelen en er zelf een signaal rechtstreeks zou moeten kunnen voeden, toch? Anyway, hij(zij?) doet prima z'n werk en ze heeft ook voordelen, deze CRT hoeft niet tegen het plafond en ze is compleet passief gekoeld (echt compleet passief, ik hoor niks na aanzetten).

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/projects/img/Sony-KP5020-6.thumb.jpg

heel veel plaatjes als je op degene hier boven klikt, voor de liefhebbers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:20:
O dat bedoel ik ook helemaal niet hoor, het is meer de ellende die ik bedoel dat die DV4300 zo ranzig traag is. De Sony heeft me nog nooit teleurgesteld, niet tijdens feesten en ook niet nu met thuisgebruik, want snel is hij zeker.

Het verschil in geluidskwaliteit valt me in elk geval niet genoeg op, ik heb dan ook de luxe hem nog nooit met een beter klinkende speler te hebben vergeleken. ;)
Ik heb deze sony cd-speler laatst vervangen voor een Yamaha CDX 596 ProBit. Dus ik kon ze naast elkaar horen en er was wel duidelijk verschil, niet meer dan logisch natuurlijk, maar toch.
Maar ik heb ook jarenlang plezier gehad van mijn sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@ Deepspace:

Nice!!! _/-\o_ Weegt wel een paar kilootjes, ofnie?
Maar wat is die aansluiting boven de speakerterminals? Pre-ins/Pre-outs? :?

@ Play

Hmmz, als een PM7000 (NOID) het stereobeeld van een SR7300 al verbeterd. Wat zal een PM78 of PM80MKII wel niet doen voor mijn SR5000OSE? Die worden regelmatig aangeboden op marktplaats voor zeer schappelijke prijzen, vind ik dan hè. 175 euri voor zon klasse A beest(je) is toch nie veel? Mits in goede staat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Trasos schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:27:
@ Deepspace:

Nice!!! _/-\o_ Weegt wel een paar kilootjes, ofnie?
Maar wat is die aansluiting boven de speakerterminals? Pre-ins/Pre-outs? :?
Ik geloof 10 KG, maar ik heb dus nog niet zelf mogen voelen :'( . Het zijn idd pre-ins en ze worden verbonden met de front pre-outs van mijn SR-5200 . Ik ben erg benieuwd naar het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mistermark: jij hebt een echt oude CRT he of niet van sony? die als TV's dienden zeg maar.. die zette je ook gewoon op grond en dan zo'n speciaal scherm erbij..

ik denk oko niet dat deze nog echt scherp is te krijgen .. CRT zullen ook niet zo scherp zijn als een LCD.. tenminste niet de oudere en goedkopere varianten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:37:
@mistermark: jij hebt een echt oude CRT he of niet van sony? die als TV's dienden zeg maar.. die zette je ook gewoon op grond en dan zo'n speciaal scherm erbij..

ik denk oko niet dat deze nog echt scherp is te krijgen .. CRT zullen ook niet zo scherp zijn als een LCD.. tenminste niet de oudere en goedkopere varianten..
Die crt's van tegenwoordig blazen de lcd's en dlp's weg hoor serieus! ookal wordt dlp/lcd ook steeds scherper! Nog even dan kerstvakantie-> boxenkast overnieuw bouwen en paar kleine upgrades! :D cant wait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Wow, Deepspace. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik stik jaloers ben :)
Wat zijn de specs van dit beest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redheinz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:11:
Rekje is mooi gemaakt Plee. Wat voor draadeinden heb je gebruikt? En is het geheel lekker stevig of zit er nog wat flex in? Zit zelf nl. ook te kijken naar een rack. In de Hobbyhifi stond een tijdje geleden 1, maar een beetje te omslachtig om te maken. Zo'n rack als jij heb ik nl. ook alleen dan met traanplaat. Daarop gaat het loopwerk van mijn DVD-player resonanties doorgeven wat dan weer herrie produceert. Daar heb jij geen last van? Lijkt me niet maar beter ff gevraagd. Hoe heb je de voetjes afgewerkt?
thx, heintje ;)

Ik heb M16 draadeinden gebruikt en het geheel tordeert niet. Ik kan er zelf, zelfs gemakkelijk op staan. Dus de Mark-Levinson kan komen. ;)

Overigens heb ik nog een extra plateau liggen, wanneer ik plek heb voor een apart TV meubel kan alles zijn eigen plekje krijgen. Geen resonties voor zover ik begrijp wat je daarme bedoelt en hij staat met het draadeind op een granieten plaat. :)

Als voetjes zou je ook 2 moeren kunnen gebruiken, helemaal iedeaal om het geheel waterpas te krijgen, maar zonder moeren is dat ook wel te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Sjoewe schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:21:
Wow, Deepspace. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik stik jaloers ben :)
Wat zijn de specs van dit beest?
Specs:

2x125W RMS @ 8 Ohm
2x200W RMS @ 4 Ohm
1x400W RMS @ 8 Ohm (bridged)
(lagere impedanties moeten ook geen probleem zijn, mits genoeg koeling en voldoende voedingscapaciteit)

45 A max stroom per kanaal (6x 15A eind transistoren per kanaal)

freq. response:
5Hz - 100 Khz +0/-3 dB @ 1W

THD: <0,03% full power, < 0,01% typical

S/N ratio: 110 dB

Dempingsfactor: >800 @ 20 Hz

Voeding: 750 VA ringkern, en in totaal 28.500 uF capaciteit.

Classe A/AB, overschakeling ergens rond de 1~2 W, dus nog best aardig :)

Met 700W max vermogensopname doet ie het een stuk realistischer als mijn 6x90 W SR-5200 (die maar max 310 W trekt ;) )

Meer info komt verder wel op mijn website te staan

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 07-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:16:
[...]

Die crt's van tegenwoordig blazen de lcd's en dlp's weg hoor serieus! ookal wordt dlp/lcd ook steeds scherper! Nog even dan kerstvakantie-> boxenkast overnieuw bouwen en paar kleine upgrades! :D cant wait ;)
Het is m'n eerste CRT en zeker niet m'n laatste :) Wat dat betreft een leuke vingeroefening voor weinig geld, het heeft bij mij wel de doorslag gegeven om op termijn voor een duurdere tweedehands CRT te gaan, digitaal chassis en buizen die een hogere klok kunnen hebben i.p.v. LCD o.i.d. CRT is gewoon het gaafst! (imho dat is natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij koste 100 euro en denk dak er nog tijden fun van heb... zeker kijkend naar feit dat mijn buizen nog wit zijn .. hak dus echt niet verwacht voor die prijs :S

ik ga ook doorsparen voor digitaal maar dat komt pas over 5 of 6 jaar.. misschien zelfs later :S ivm studie die er aan komt..

laat ik zo zeggen.. ik denk dak 1 van de beste prijs/kwaliteits (CRT) beamertjes hier heb ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@ Mistermark

Als je m in de verkoop doet, heb ik waarschijnlijk wel interesse. Of het moet pas over 2 jaar zijn ofzo. Wat heb je er eigenlijk voor betaald, als ik zo vrij mag zijn. ;)

Edit:
@ Spawnkamikaze

100euri!!! _/-\o_ Waarom zie ik die dingen nou nooit staan... :/
Waar heb jij m gevonden? Op marktplaats ed is vrijwel niks te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Trasos op 07-12-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:39:
@ Mistermark

Als je m in de verkoop doet, heb ik waarschijnlijk wel interesse. Of het moet pas over 2 jaar zijn ofzo. Wat heb je er eigenlijk voor betaald, als ik zo vrij mag zijn. ;)

Edit:
@ Spawnkamikaze

100euri!!! _/-\o_ Waarom zie ik die dingen nou nooit staan... :/
Waar heb jij m gevonden? Op marktplaats ed is vrijwel niks te vinden.
50 euro... inclusief scherm en afstandsbediening (jaja) :)

Moet wel zeggen dat de verkoper d'r niet zoveel verstand van had, bij de demo zag ik 3x NED3 rechtsboven in het scherm staan en volgens hem was het onmogelijk om er iets anders dan TV op te krijgen. Bij mij doet ie alweer sinds augustus dienst als main scherm voor m'n Media Center en ik speel er games op, het bevalt zo goed zelfs dat ik m'n TV naar de slaapkamer heb gebracht :) . Mijn buizen zijn ook nog helemaal wit, ik denk dat het ermee te maken heeft dat deze oudjes niet tegen hun max aanzitten o.i.d. Ik verkoop 'm niet snel i.i.g. heb het geld nu en ook op korte termijn niet om een echte goeie CRT aan te schaffen, tot die tijd vind ik het een leuke koffietafel ;)

Oh ja, deze heeft een week(!) op marktplaats gestaan, als TEAB. Ik bood 50 euro voor de gein, kwartier later een mailtje dat het accoord was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-geduld hebben
- ga nooit bij een CRT de vraagprijs bieden (klinkt dom maar trust me)
ga er onder zitten en ze zullen altijd zeuren dat het te weinig is
- veel mensen willen zo'n groot lomp ding niet dus daarom zullen ze bijna nooit vraagprijs krijgen
- mensen die 200+ bieden op een CRT die ze nog niet hebben gezien.. analoog is.. en oud..
tjah niet echt slim :(

ik heb hem dan ook niet via marktplaats ;) ik heb via htforum.nl gehad ik vertrouw de boel daar gewoon meer.. en heb een hele lang mailing gehad met de eigenaar.. hij deed hem weg voor 150 ofzo en toen kwamen we op 125 uit mits een vriend van hem hem niet kocht.
mar die kocht hem.. alleen die bracht hem later weer terug (inmiddels had ik een 600s gevonden die niet door ging ivm kapot onderdeel) omdat hij niet op de kop kon hangen.. maar ja.. hij had iets niet wat ik nu wel heb.. een manual! hij kan gewoon op de kop :D! en hij mocht weg voor oprotprijs van 100 omdat de eigenaar nog 2 barco's had liggen en het nam maar ruimte in :P

en ik heb hem nu zelf scherp gekregen dmv manual.. en tjah ik ben bijna er zeker van dat ik hem zoals die nu is makkelijk voor 200 kwijt kan (ik kan laten zien dat de buizen gewoon nog wit zijn.. dat heeft de vorige eigenaar niet laten zien << dat zie je niet veel bij oude CRT... witte buizen :D!)

dus..:
check htforum.nl (staan soms ook goedkoop mooie digitale ;)!)
ga andere home theater fora af..
geduld hebben en achter zoveel mogelijk komen.. dus foto's vragen van de staat van de buizen
en of hij hem waar je bij bent kan ontdoen van de lenzen om je de buizen te laten zien (niet noodzakelijk .. ligt er aan hoe jij de persoon vertrouwt ;)) en NOG belangrijker: dat hij laat zien dat hij nog goed is af te stellen..

*edit: als je iemand in je buurt hebt die veel van CRT afweet is dit misschien wat:
http://marktplaats.nl/markt/video/videoprojectoren/10081.htm
deze heb ik ook echter is er bij deze dus iets aan de hand :( maar ja.. ik zou zeggen.. kijk in je buurt of er dus iemand is met verstand van dit.. en dan gewoon 40 euro bieden ofzow..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 20:20 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.