Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.576 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:29:
Maar even serieus: kon het nog meer el cheapo :P ? DAP microfoon kabel, had dan Tasker genomen, kost ook niks :) (nou ja, gewoon een eerlijke prijs zeg maar). En misschien iets mooiere connectoren. Had voor het geluid niks uitgemaakt (na ja, je kan er over discussieren wat we niet gaan doen), maar ziet er wel mooier uit.
Tja, ik woon nu niet echt in een gebied waar je veel keuze hebt. De enige zaak in de verre omgeving verkoopt nu eenmaal deze kabels, dus ja.. je moet wat :) Deze voelt erg degelijk aan de aderen hebben zelfs een dubbele mantel :P De connectoren vond ik zelf wel mooi. Ze waren goed te verwerken, en daar ging het uiteindelijk vooral om. Ze hadden ook andere, die jij mischien als mooier zou beschouwen, maar die hadden ze maar in een kleur. Maar ook daar valt niet over te discussieren (smaak bedoel ik dan). Besides, je ziet ze straks toch niet meer :Y)

Voor 17 euro heb ik nu twee prima interlinks :) (en, ja het had zeker nog goedkoper gekunt)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Dit is dus mijn Geluidsset voor stereo en home cinema gebruik
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid415_029ea04c8b5b7d6e6a592cd500a5e4f8.jpg
mijn apparatuur
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid415_de3dfe825780dad160b7cb0e498a1d35.jpg
linker front + sub (onder bureau)
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid415_394a14f1ecb5f06759dc979e23fe1926.jpg
surround speaker op RSV standaard
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid415_922f606cc1b2f9e863bc1451abd30ca1.jpg
Front Speaker zonder front en topdoek
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid415_f0326273333e9f53d6f382938c4b5d0e.jpg
Close-up drivers

apparatuur:
Vincent SA-31 Voorversterker
Denon AVR 1801 receiver
Sony DVD Speler
Sony Videorecorder
Telefunken breedbeeld TV
Computer P4 2,8
Surround Eltax Evolution
Fronts PiedPiper Aktive MKII

ik hoop dat er reakties op komen. en misschien ideeen over dingen die ik betr anders kan zetten of veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69145

deepspace schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:13:
Aangezien mijn Parasound amp "onderweg" is (het geld in ieder geval), kan ik me alvast voorbereiden op de aansluitingen. Ik heb dus twee interlink nodig. Aangezien ik geen zin had om daar weer veel geld aan uit te geven heb ik gekozen voor DIY interlinks.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze heb ik twee maal gemaakt (zwart en rood). Mooie vergulde cinche aansluiteingen en 1,5 meter DAP audio dual microfoonkabel (type MC-266). De twee getwiste mantelaaders gebruik ik gewoon parallel. Verder is de kabel nog afgeschermd. Zou prima moeten werken, zoniet dan kan ik er nog een tuinslang omheendoen met zandvulling oid :+ (neem dit laatste AUB niet serieus!)

Natuurlijk ook te zien op mijn website (niet dat daar al veel opstaat, maar dat komt nog wel ;) )
Je koopt wel een parasound maar gaat dan bezuinigen op de kabels. Dat is echt niet verstandig.
Deze amp verdient gewoon de beste kabels daar zou ik minimaal € 50 voor uit geven als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 69145 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:59:
Je koopt wel een parasound maar gaat dan bezuinigen op de kabels. Dat is echt niet verstandig.
Deze amp verdient gewoon de beste kabels daar zou ik minimaal € 50 voor uit geven als ik jou was.
Zonder dat ik een discussie wil aanzwengelen: Waar slaat dat nu op :? Alsof dit slechter is dan een normale 50 euro kabel die je kant en klaar in de winkel koopt... En sinds waneer kun je de kwaliteit van een kabel uitdrukken in de prijs (laat staan het merk waar de kabel vandaan komt, of de lelijkheid van de gebruikte pluggen)?

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:54
Ik zou het gewoon eff testen: bij de meeste audio zaken mag je de kabel wel proberen. Doe je gewoon eff vergelijken je zelfgemaakte en een 50 euro kabel. Als je geen verschil hoort breng je um toch gewoont terug. Het leven is zo simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Abaddon1 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:47:
Ik zou het gewoon eff testen: bij de meeste audio zaken mag je de kabel wel proberen. Doe je gewoon eff vergelijken je zelfgemaakte en een 50 euro kabel. Als je geen verschil hoort breng je um toch gewoont terug. Het leven is zo simpel ;)
Ik heb net ff getest met mijn duure (nouja duur, zo'n 60 euro) interlink tussen CD-speler en amp. Ik hoor geen verschil hoor, terwijl het verschil met een dropveter er toch wel was (al was dat niet dramatisch groot). Ik ben geen interlink freak, dus ik ben gewoon helemaal tevreden met wat ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Dat vind ik wel een mooi besluit van deze "discussie" zolang je erzelf maar tevreden mee bent. Iemand tot andere inzichten brengen is bij dit onderwerp toch onmogelijk. ;)

Ik heb trouwens een hele tijd geleden eens soortgelijke Interlinks gemaakt. Met ongeveer dezelfde kabel maar dan van VLS, en dezelfde pluggen maar dan met een VLS labeltje. Beide gehaald bij de Radiobeurs in Dordrecht. Ik vind enkel de connectoren ietsje té strak. Kost me net even teveel moeite om aan te sluiten en beschadigen de connectoren op mijn apparatuur ook licht. Niet teveel switchen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

michelkoenders schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:20:
[afbeelding]
mijn apparatuur
[afbeelding]
linker front + sub (onder bureau)
[afbeelding]
surround speaker op RSV standaard
[afbeelding]
Front Speaker zonder front en topdoek
[afbeelding]
Close-up drivers

apparatuur:
Denon AVR 1801 receiver
Sony DVD Speler
Sony Videorecorder
Telefunken breedbeeld TV
Computer P4 2,8
Surround Eltax Evolution

ik hoop dat er reakties op komen. en misschien ideeen over dingen die ik betr anders kan zetten of veranderen
toon volledige bericht
Aparte speakers :) Met zo weinig ruimte had ik denk ik alleen gekozen voor boekenplankspeakers die makkelijk te plaatsen zijn. Ik hoop niet dat die speakers een bassreflexpoort achterop hebben ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apparatuur:
Denon AVR 1801 receiver
Sony DVD Speler
Sony Videorecorder
Telefunken breedbeeld TV
Computer P4 2,8
Surround Eltax Evolution

Nou Zoals JT inderdaad aangeeft komen speakers wat beter uit de verf als ze vrijstaan van meubels en muren. Maar dat is in kleine kamers vaak niet mogelijk zonder dat ze gigantisch in de weg staan. Erg mooie speakers trouwens, die toch wel een goede plaatsing verdienen.

Die standaards waar je Eltaxen op staan, heb je die gekocht of zelf gemaakt? In een andere maatvoering zouden ze mij goed van pas komen. Heb je daar een linkje oid van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:54:
[...]

Ik heb net ff getest met mijn duure (nouja duur, zo'n 60 euro) interlink tussen CD-speler en amp. Ik hoor geen verschil hoor, terwijl het verschil met een dropveter er toch wel was (al was dat niet dramatisch groot). Ik ben geen interlink freak, dus ik ben gewoon helemaal tevreden met wat ik gemaakt heb.
Als je nou toch duurdere kabels zoekt, probeer dan eens ebay. Ik heb laatst twee Van den Hul interlinkjes gekocht met een waarde van resp. €90 en €140 euro voor resp. €25 en €30.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:54
Moet je wel oppassen. Ik had ook eens kabeltjes op ebay gekocht en die had die gast zelf geoldeerd het sokje om de kabel had ie gewoon afgeknipt en de 2 binnenleidingen had ie op de 2 contactpunten gesoldeerd: niet de bedoeling. Dus let op als je op ebay koopt dat je neit van die gasten hebt die 100meter kopen en dan zelf wel eff kabeltjes ervan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:57:Als je nou toch duurdere kabels zoekt, probeer dan eens ebay. Ik heb laatst twee Van den Hul interlinkjes gekocht met een waarde van resp. €90 en €140 euro voor resp. €25 en €30.
Zoals ik al zei, ik zoek geen dure kabels. Ik zoek goede kabels. Maar zoals Play zegt is de discussie gesloten. Mijn overige argumenten zijn duidelijk genoeg, dus ik ga er verder ook niet meer op in :Y)

@michelkoenders: Idd apparte speakers. Je ziet weinig mensen met actieve dingetjes (behalve subs) :Y) Vrij staand zullen ze idd beter tot hun recht komen, maar helaas kan dat soms niet (ik heb zelf ook een probleem met mijn plaatsing). Helaas niets aan te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Morgen komen m'n standaardjes als het goed is ... als ik eraan denk zal ik ook effe foto's maken en hier posten als ik alles in mekaar heb gezet en alles op z'n plek in de kamer staat.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter! op 24-11-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 13:01
@play

De ikea heeft ook soortgelijke standaards.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/18418_PE102883_S4.jpg

Min. hoogte: 44 cm (kan 4 kg aan)
Max. hoogte: 84 cm (kan 2,5 kg aan)
Diameter voet: 25 cm
Aantal per verpakking: 2 st.

kosten vanaf €25 euro per paar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

4kg.. toch wel weinig.. (zoek ook nog wat standaards.. maar wel met een plateau)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Het nut van een voet is ook om stabiliteit te geven om resonanties te beperken en zo bijvoorbeeld tot een strakkere basweergave te komen. Dat zie ik deze standaardjes niet doen, sterker nog: het lijkt me dat deze standaards het geluid zelfs verslechteren door hun instabiliteit.
Mijn advies: koop een betere, met zand gevulde stand, dat kan echt stukken schelen in je geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Daar heb je gelijk in, maar voor surround speakers is het opzich best leuk, je moet natuurlijk geen hele goede speakers op zulke standaards neerzetten. Beetje zonde is dat maar aangezien ik toch vaak zie dat mensen niet het meeste waarde hechten aan surrounds dan kan het soms best een leuke combi wezen voor het geld. maar ja alles is natuurlijk relatief..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De stands van michelkoenders zijn zover ik het kan zien gemaakt van een holle (RVS) buis met een redelijke diameter. Dat is dus een wezenlijk verschil met de stands van de Ikea die hier boven getoond worden. De betreffende stands kende ik nog niet en in een lagere uitvoering kan ik er wel 2 gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Even iets heel anders. Weet iemand ook of het volgende een beetje een goede combinatie is; een marantz sr4200 met als fronts tannoy m2? En dan gaat me om het feit of de marantz de speakers goed kan aansturen. Ik weet namelijk dat deze versterker soms moeite kan hebben met aan sturen van bepaalde speakers, aangezien het een vrij lichte versterker is. Ik ben zelf in het bezit van de marantz en kan aan de tannoys komen. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
JT schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:12:
[...]

Aparte speakers :) Met zo weinig ruimte had ik denk ik alleen gekozen voor boekenplankspeakers die makkelijk te plaatsen zijn. Ik hoop niet dat die speakers een bassreflexpoort achterop hebben ?
nee de speakers hebben geen basreflexpoort aan de achterkant. Ze zijn van boven helemaal open

wat de standaards van de surrounds spearkers betreft ze zijn inderdaad van RVS met een diameter van 5 cm en ikheb ze zelf laten maken.

[ Voor 15% gewijzigd door michelkoenders op 24-11-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Michel, mooie speakers die Piedpipers in kersen! Alleen zeer jammer van de plaatsing. Je geluid is dik om zeep op deze manier. Maargoed ik moet niet veel zeggen :) Je stands zijn ook zeer netjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 24-11-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders
Anoniem: 62484 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:47:
Michel, mooie speakers die Piedpipers in eiken! Alleen zeer jammer van de plaatsing. Je geluid is dik om zeep op deze manier. Maargoed ik moet niet veel zeggen :) Je stands zijn ook zeer netjes.
Qua plaatsing heb ik nie veel keus kamer is niet groter. maar als ik de kans krijg om het beetje te veranderen ga ik dat ook zeker doen. maar doordat hij geen baspoort aan de achterkant heeft valt het met de bass nog wel mee. maar plaatsing is idd niet het beste. het is alleen kersenhout :) maar bedankt voor de reacties

[ Voor 6% gewijzigd door michelkoenders op 24-11-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zei ik eiken dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Jag schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:50:
[...]
Misschien een aardige suggestie, dit is wat ik heb thuisstaan:

[afbeelding]

Zo'n amp vindt 2 Ohm geen probleem en uiteraard genoeg power. 2e hands redelijk verkrijgbaar en niet duur, zo'n €400 afhankelijk van welk model je neemt. JT en ik zijn ook bezig met er eentje te kopen.
maar als ik het goed zie hebben die versterkers (die er best goed uitzien btw) actieve koeling en daar en ik niet zo fan van, want ik luister s'avonds ook muziek en dan heb ik mn speakers 60 db zachter staan als normaal, en dan begin je die fans wel erg te horen ben ik bang voor.... of draaien ze alleen als het zooitje te wam wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelkoenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

Jag

hilbren schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:40:
[...]

maar als ik het goed zie hebben die versterkers (die er best goed uitzien btw) actieve koeling en daar en ik niet zo fan van, want ik luister s'avonds ook muziek en dan heb ik mn speakers 60 db zachter staan als normaal, en dan begin je die fans wel erg te horen ben ik bang voor.... of draaien ze alleen als het zooitje te wam wordt?
Ik heb er een lagere cfm fan ingezet en dan zijn ze behoorlijk stil, absoluut niet storend iig (en ik ben daar best een zeikerd mee). Heb daarvoor een tijd zonder gedraaid; ze werden nauwlijks warm.
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:44:
[...]

Tja, ik woon nu niet echt in een gebied waar je veel keuze hebt. De enige zaak in de verre omgeving verkoopt nu eenmaal deze kabels, dus ja.. je moet wat :) Deze voelt erg degelijk aan de aderen hebben zelfs een dubbele mantel :P De connectoren vond ik zelf wel mooi. Ze waren goed te verwerken, en daar ging het uiteindelijk vooral om. Ze hadden ook andere, die jij mischien als mooier zou beschouwen, maar die hadden ze maar in een kleur. Maar ook daar valt niet over te discussieren (smaak bedoel ik dan). Besides, je ziet ze straks toch niet meer :Y)

Voor 17 euro heb ik nu twee prima interlinks :) (en, ja het had zeker nog goedkoper gekunt)
Ok, ik ben overtuigd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Phew :Y)

Ik heb ook maar meteen besloten om mijn nieuwe Parasound amp maar meteen te voorzien van een standby schakeling :) Aangezien het ding nog niet binnen is, heb ik Parasound ff gemailt voor een schema, zodat ik alvast de mogelijkheden kon bekijken. Na 10 min had ik al antwoord met een PDF van het schema. Lof aan Parasound dus _/-\o_ . De standbyschakeling heb ik hier vandaan:

http://sound.westhost.com/project38.htm

Binnenkort even het spul bestellen. En als ik dan toch bezig ben, kan ik meteen een netfilter inbouwen :). Ook daar heb ik een schakeling van (uit de Electuur). Als het zover is zal ik er wel een klein topic voor openen oid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het niet gewoon makkelijker om een schakelende stekkerdoos te kopen? Evt met overspanningsbeveiliging? Voor 75 euro heb je zo'n ding (conrad), die je kunt instellen op welk opgenomen vermogen hij de andere aansluitingen aanschakelt...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Makkelijker is het zeker, maar zeker niet leuker, en een standbyschakeling is toch wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Veiliger is het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee hoor. Het beoogde filter heeft ook een overspaningsbeveiliging en is met de juiste componenten ook prima veilig. (heb je toevallig wel een art. nr ?)

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik bedoel meer dat als je iets fout doet, je apparatuur naar de klote is... Maar ik zal even zoeken voor je... :P

612450 - 8A
622305 - 8A
612451 - 8A
610425 - 8A

vanaf 29,95 dus... Die tweede is wel een mooi concept... Een stekkerboom ;)

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik test het spul natuurlijk eerst voordat ik het ga gebruiken :P

Thanks voor de nummers, toch eens even kijken wat het is ;) Maar voor dat geld maak ik het toch liever zelf ;)

[ Voor 48% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nou jongens toch besloten om mijn MKT condensatoren in het hoog gebied te vervangen voor MKPtjes. En ik moet zeggen dat et wel wat lekkerder klinkt, gewoon net iets fijner om naar te luisteren, en ietsje meer detail. Verschil is niet super groot, maar iig wel die paar euro waard. Ben er tevreden mee. :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
LuNaTiC schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:37:
tbusqet zie ik het goed dat je nog steeds die Sanyo Z1 hebt? Zo ja, bevalt ie je nog steeds (ook wetende dat er natuurlijk ook betere projectoren zijn die ook goedkoper worden)? Heb niet zo'n groot budget maar wel veel goede dingen over gelezen en hij zit nu rond de 1000 euro. Dan wordt het namelijk wel een interessante optie.
Ja, ik heb hem nog steeds en ben nog net zo tevreden als de dag dat ik hem kocht. Natuurlijk kan je tegenwoordig al weer een stuk beter kopen, maar dat blijft gewoon zo bij dit soort dingen. Ik wacht met upgraden totdat er een full-HD versie op de markt komt die betaalbaar is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Even een opmerking/vraag tussendoor : ergens in dit topic had iemand een UPS aan z'n hifi set om spanningspieken en stroomuitval op te vangen. Kan dit met een 'simpele' computer UPS of zijn er speciale audiofiele oplossingen?

[ Voor 6% gewijzigd door BonBon op 24-11-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je alleen spanningspieken en stroomuitval wilt tegengaan, kan dat met een simpele computer upc ja... Mits die de aan de stroombehoefte van je spulletjes kan voldoen natuurlijk...
Er zijn (natuurlijk) ook hele dure audiofiele netfilters te koop... Maar daar betaal je ook dik voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Er zijn speciale audiofiele oplossingen van mensen die zeggen dat ze het verschil kunnen horen tussen hoe om je je stekker van je versterker in het stopcontact heb. Ik zeg denk ik wel genoeg >:) Koop gewoon een leuke PC UPS :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

MikeyMan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:38:
Er zijn (natuurlijk) ook hele dure audiofiele netfilters te koop... Maar daar betaal je ook dik voor...
Waarom vallen de termen audiofiel en duur altijd tegelijkertijd :?

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:42:
[...]

Waarom vallen de termen audiofiel en duur altijd tegelijkertijd :?
Tja, als iets 'audiofiel' is kun je er nou eenmaal meer geld voor vragen... het hoeft natuurlijk niet altijd beter te zijn ofzo, in tegendeel zelfs :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

XanderH schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:47:Tja, als iets 'audiofiel' is kun je er nou eenmaal meer geld voor vragen... het hoeft natuurlijk niet altijd beter te zijn ofzo, in tegendeel zelfs :)
Ik bedoel eerder het ongekeerde aan te geven: als iets duur is wordt het al snel als audiofiel gezien (zo worden dus ook mijn DIY interlinks meteen afgekraakt als ik budget DAP kabel gebruik en crappy uitziende cinche aansluitingen) (ook hier zijn weer uitzonderingen). Maarja, wat is audiofiel...

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 24-11-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115939

apparatuur:
Denon AVR 1801 receiver
Sony DVD Speler
Sony Videorecorder
Telefunken breedbeeld TV
Computer P4 2,8
Surround Eltax Evolution

Hee, Pied Pipers, die heb ik ook in mijn (beginnende) HT setup, ik ga ze nog actief laten maken binnenkort. Mijn Yamaha DSP 3090 (oudje he!) op de Pieds versus de Active klinkt toch een stuk minder gedetaileerd (ik heb mogen testen met die van een kennis). Ben alleen nog op zoek naar goede achterspeakers. Hoe klinken de Eltaxen ICM de Pied's qua klankbeeld? Hoe heb jij deze active speakers aan je HT set aangesloten? Ja natuurlijk op de pre-out van je Denon, maar doet je Vincent SA31 voorversterker nog iets?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 115939 op 24-11-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Misschien drukte ik me verkeerd uit, maar ik bedoelde of een pc UPS volstaat, of dat er speciale hifi UPS'en bestaan. Heeft voor mij persoonlijk niks met kwaliteit/geld te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:50:
[...]

Ik bedoel eerder het ongekeerde aan te geven: als iets duur is wordt het al snel als audiofiel gezien (zo worden dus ook mijn DIY interlinks meteen afgekraakt als ik budget DAP kabel gebruik en crappy uitziende cinche aansluitingen) (ook hier zijn weer uitzonderingen). Maarja, wat is audiofiel...
jouw zelfgemaakte kabels vind ik zeker mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
sterker nog het brent mij op ideen :) :D

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:46
Goedenavond home cinema tweakertjes :)
Ik zag dit topic laatst voorbij komen, en moet zeggen dat het wel begint te kriebelen als ik al die pics zie van al die homecinema kamers :9

Over een tijd, als ik op kamers ga, lijkt het me heel erg dope om zo'n thuisbios te hebben, en eens in de zoveel tijd een filmavondje te geven :7

Ik ben nog een complete n44b op dit gebied dus ik vroeg me af waar ik het beste op kan letten als ik spullen hiervoor wil gaan aanschaffen.
Een heel belangrijk punt is dat ik waarschijnlijk zeker geen dure spullen kan afschaffen (student tegen die tijd he ;) ) dus waar kan ik me het beste op orienteren?
Ik zie hier dat bijna iedereen losse speakers en woofers koopt, en bijna niet van die kant en klare sets.
Is het zo dat die kant-en-klare-sets in verhouding duurder zijn, of zijn ze juist veel minder van kwaliteit dan wanneer je alles los koopt?

En kwa beeld, rond welke prijs moet ik denken als ik een leuk beamertje koop dat gewoon prima kwaliteit geeft, maar het hoeft zeker niet het nieuwste van het nieuwste te zijn (studenten budget remember ;) )

Iemand tips/adviezen voor deze (toekomstige) beginner met een studenten budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

dimitio schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:19:Iemand tips/adviezen voor deze (toekomstige) beginner met een studenten budget?
Begin klein, koop geen complete set, en ga vooral veel luisteren! Je hoeft niet in een keer een complete HT te hebben. Begin anders gewoon met een Stereo setup en een AV-receiver. De rest komt dan wel een keer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
meestal zijn die kant en klare setje veel minder in kwaliteit en flink wat duurder. Maargoed het hangt allemaal van af hoeveel waarde je aan geluid geeft. Er zijn mensen die al tevreden zijn met tv-speakertjes. Je moet dus bij je zelf afvragen waar bij de grens ligt. Je hebt er niets aan als je giga dure spullen koopt, maar toch niet et verschil hoort.(duur hoeft overigens niet per definite goed te zijn,)

Je kan ook goedkoper beginnen en later uitbereiden, als je bijvoorbeeld niet helemaal tevreden bent.

het enige wat je echt kan zeggen is luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Daar komt je het verst mee, er is echter wel het één en ander wat je gelijk links van je moet laten liggen.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

koop een leuke surround receiver (al dan niet gebruikt: Op internet worden mooie receivers aangeboden!) En neem daar na veel luisteren een stel speakers bij. Begin eerst maar stereo en breid het later uit! Je kan het zo duur en goedkoop houden als je zelf wilt!

Volgende week arriveren hier een stel Q5's die mijn huidige Q5's vanaf de achterkant gaan ondersteunen! Ik kon een stel gebruikte kopen van een weekend oud voor een erg geschikte prijs, dus ik kon het weer niet laten! Foto's volgen uiteraard!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

http://www.marktplaats.nl...tm%3Foudei%3D150%26js%3D1
Zoiets.

Dat soort werk dus.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 25-11-2004 00:04 . Reden: Eerste link weg gehaald, veel te hoge prijs ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• JT

JT

VETAK y0

Hier wel ?

Ecodan warmtepomp

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook...
Maar H/K kan ik sinds die zilveren pestzooi niet meer aanraden... Wordt echt troep ondertussen :r

• JT

JT

VETAK y0

Nou, dat ben ik niet met je eens hoor :) Ik vind ze wel een fijn geluidje geven. En er moet ook gezegd worden dat ze er beter uitzien in het echt.

Ecodan warmtepomp

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tbusquet schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:13:
[...]

Ja, ik heb hem nog steeds en ben nog net zo tevreden als de dag dat ik hem kocht. Natuurlijk kan je tegenwoordig al weer een stuk beter kopen, maar dat blijft gewoon zo bij dit soort dingen. Ik wacht met upgraden totdat er een full-HD versie op de markt komt die betaalbaar is.
ah dat is mooi om te lezen :). Dus in principe zal ik er geen buil aan vallen als ik hem koop (ja ik weet dat dat persoonlijk blifjt, en ga hem heus wel bekijken als dat ergens mogelijk is, en dit zal de laatste offtopic post zijn :+)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• B_FORCE
  • Niet online
mm, ik vind ze ook minder en hoe ze eruit zien vind ik helemaal :r
maargoed genoeg gediscusseer hierover

[ Voor 14% gewijzigd door B_FORCE op 25-11-2004 00:21 ]

One World Concepts

• michelkoenders
Anoniem: 115939 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:52:
[...]

Hee, Pied Pipers, die heb ik ook in mijn (beginnende) HT setup, ik ga ze nog actief laten maken binnenkort. Mijn Yamaha DSP 3090 (oudje he!) op de Pieds versus de Active klinkt toch een stuk minder gedetaileerd (ik heb mogen testen met die van een kennis). Ben alleen nog op zoek naar goede achterspeakers. Hoe klinken de Eltaxen ICM de Pied's qua klankbeeld? Hoe heb jij deze active speakers aan je HT set aangesloten? Ja natuurlijk op de pre-out van je Denon, maar doet je Vincent SA31 voorversterker nog iets?
Ik gebruik de receiver en de vincent allebij. ik kan via een schakelaar kiezen tussen deze 2 versterkers. voor alle muziek dus strereo gebruik ik de vincent. en voor films de denon. op je vraag of de eltaxen icm de piedpipers klinken. qua geluid zijn ze echt niet te vergelijken. de piedpipers klinken een heel stuk dieper en warmer en ruimtelijker. de eltaxen en de eltaxen zijn toch wel een bugetspeaker. niet dat ze slech klinken ofzo, maar het verschil is wel hoorbaar. heb ik eigenlijk over gehouden aan mijn vorige set. dat was een voledige eltax 5.2 set waarvan ik nu alleen de surround speakers van gebruik. om dat ik nog niet het geld heb om deze te vervangen. Ik weet of je het al wist maar er is nu ook surroundversie tekoop van de piedpiper. zelf zit ik als ik ze ga vervangen te kijken naar de elac BS 203.2 en de center de CC 200.2 of ook de piedpipers

[ Voor 9% gewijzigd door michelkoenders op 25-11-2004 00:29 ]

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 09:33

Daklem

Audio Nerd

MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:15:
Hier ook...
Maar H/K kan ik sinds die zilveren pestzooi niet meer aanraden... Wordt echt troep ondertussen :r
Bij mijn werk hebben we ondertusse al meerdere H/K DVD22 dvd spelers terug moeten nemen wegens defect. Het showmodel wat elke dag draait is ook al vaker verwisseld wegens defecten.

Mijn vertrouwen in H/K is ook erg gedaald. Ook de sound van H/K is niet mijn sound gelukkig! :D

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
die heb ik ook, doet het erg goed...

• B_FORCE
  • Niet online
nou jongens nu kan ik eindleijk eens wat posten, de kwaliteit is nog bagger, maar beter dan niets, ik vraag binnen kort wel ff de digicam van mijn broer (dit is genomen met een hele oude gare goedkope geleende pokke camera)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/alles.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/totaal1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/totaal2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/clsprechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/rechts2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/speaker_links.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/cds.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/versterkertv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/dvdspeler.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/ta.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/totaallinks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/linksachter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/totaalrechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/speakers/rechtsachter.jpg

sorry voor de kl*te kwaliteit pics en wasgoed (net gewassen 8) :+ )

Specs:
Marantz SR5200
Marantz CD5400
Philips DVD737
DIY Front speakers (Quints van speaker en co, met behoorlijk wat aanpassingen)
DIY Rears (Met visaton W170s 4 en HECO hogetonen)
TV Blaupunkt IS 63-51 VT :)

(en Marshall amp :+ , maar die telt niet mee :+ )

Te doen:
Center speaker, en eventueel subwoofer.
Speakers spuiten (zoals ongeveer linksachter, maar die is ook nog niet helemaal af)

Misschien plaats ik de rears nog wat naar beneden (kan heb ik ruimte voor overgelaten) want ze staan nu eigenlijk veels te hoog......

(sorry voor de vele foto's maar anders is het echt niet te zien, op zo'n klein plaatje... ze zijn gelukkig niet zo groot dus het gaat wel)

reacties zijn altijd welkom ;) ...

[ Voor 19% gewijzigd door B_FORCE op 25-11-2004 16:50 ]

One World Concepts

Anoniem: 107110

je vergeet de SG(replica?) nog :P
maare wat heb je allemaal aan de quints gedaan dan??

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 23:07
Ik volg dit topic nu ook al een aantal delen, en ben zeer onder de indruk van wat hier allemaal voorbij komt.
Ben zelf ook langzaamaan een (voor mij acceptabel) HT samen te stellen, het enige wat nu eigenlijk nog ontbeert is een projector (met scherm natuurlijk).

Ik ben begonnen met de Pioneer VSX-812-s receiver.
De keus viel op deze omdat deze o.a. 7.1 support ondersteund.
Na wat geluister in wat zaken was ik er zeker van, deze moest het worden en ik moet zeggen, ik heb hem nu een paas maanden en tot op heden nog geen seconde spijt gehad. :*)

De speakers waarop de keuze gevallen is, een set van Infinity, is gekozen omdat de WAF hier een hele grote rol speelde.
Tevens is dit een van de weinige sets die perfect qua impedantie en vermogen aansluiten bij de receiver. :*)

Wegens voortijdig overlijden van de VCR en een minder goed presterende DVD-speler (Philips 634 als ik mij niet vergis) is er een DVD recorder voor terug gekomen. Ik moet zeggen, de kwaliteit van de recorder is vele malen hoger dan de Philips. Kortom, ook hier hebben we geen spijt van. :*)

De TV is ook voortijdig vervangen, dit omdat hij wat kuren begon te vertonen.
Alvast begonnen met een vergelijkend warenonderzoek en toen de keuze eigenlijk gevallen was, stond er direct een mooie aanbieding, dus maar direct tot actie overgegaan. :*)

Het geheel bij elkaar is een nu al een genot om naar te kijken en te luisteren, hoewel het met projector en scherm nog beter kan worden lijkt mij. (Alleen speelt hier de WAF ook weer een grote rol, dus dat wordt nog een harde dobber denk ik.) |:(

Ik zal binnenkort eens een keer foto's maken van wat ik heb en deze dan posten, maar tot die tijd moeten jullie het helaas nog zonder doen.

[ Voor 63% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 25-11-2004 12:29 ]

Anoniem: 107284

MikeyMan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:38:
Als je alleen spanningspieken en stroomuitval wilt tegengaan, kan dat met een simpele computer upc ja... Mits die de aan de stroombehoefte van je spulletjes kan voldoen natuurlijk...
Het hangt ook wel af van je opgenomen vermogen van je versterker: hoe meer ie opslorpt, des te beroerder de prestatie van je versterker wordt, omdat je UPC vollop zijn tenen gaat lopen.
Verder heb ik een discussie gehad met een hifi-verkoper (die mijn smaak toevallig deelt). Hieruit kwam naar voren dat als je een heel dynamisch geluid wilt behouden, dan kan je beter een goede stekkerdoos zonder allerlei frutsels/filters etc kopen van slechts 250 euro (8 aansluitingen) ipv een duurdere netfilterdoos van Siltech (met maar 6 aansluitingen en iets van 1300 euro). Zijn mening was: besteedt je geld aan goede stekkerdoos en netkabels die je smaak is dan de boel verneuken (niet zijn woord natuurlijk ;) ) met netfilters die je meestal toch niet nodig hebt, tenzij je muziek luistert tijdens het koken met inductiekookplaat, magnetron aan, alle TL-verlichtingen aangebracht en aangezet EN de wasmachine+droger staan de draaien!
Kortom: als je serieus gaat luisteren, doe dat dan wanneer de meeste industrien stilstaan en in huis electrisch rustig is. Heel misschien is de stroomregenerator van PS-audio een optie, maar dan kom je gelijk in de prijs van 5k...

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 107110 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:05:
je vergeet de SG(replica?) nog :P
maare wat heb je allemaal aan de quints gedaan dan??
Tis een gemodificeerde epiphone (zitten dimarzio humbuckers in)
heb nog een gitaar, die zal ik zo wel ff fotograferen.

Quints hebben totaal andere filters gekregen, vind ik persoonlijk een stuk beter klinken. En demping is anders (das nou niet echt heel anders)

One World Concepts

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:25: dan kan je beter een goede stekkerdoos zonder allerlei frutsels/filters etc kopen van slechts 250 euro (8 aansluitingen) ipv een duurdere netfilterdoos van Siltech (met maar 6 aansluitingen en iets van 1300 euro)
Voor 250 euro een doos zonder filters en frutsels en 8 aansluitingen (ook dat woord slechts erbij :Y) ) :? IMHO ben je dan toch echt ziek als je dat koopt. Een doos van 10 euro doet hetzelfde ;) . Doe mijn dan maar gewoon een DIY filter voor een paar euro :)

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 25-11-2004 15:36 ]

@B-force Dream Theater fan ja? Blijven oefenen en wie weet speel je ooit als Petrucci. Waarschijnlijk zul je dan wel een baard hebben :) Meesterlijke muziek overigens. Al moest ik wel even wennen aan Train of Thought.

• B_FORCE
  • Niet online
Anoniem: 62484 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:27:
@B-force Dream Theater fan ja? Blijven oefenen en wie weet speel je ooit als Petrucci. Waarschijnlijk zul je dan wel een baard hebben :) Meesterlijke muziek overigens. Al moest ik wel even wennen aan Train of Thought.
idd aan die nieuwe cd moest ik ook heeeel erg wennen. Ik vind hem ook iets minde maar zo af en toe is hij wel lekker.

Awake, en Six Degrees vind ik echt super geweldig...
Je moet ook een sLiquid Tension Experiment luisteren das ook bizar.

En ehm jah, eerder dat ik op dat niveau speel dan ben ik idd al veel ouder (baard heb ik al :P)

hier toch fftjes mijn akoestische gitaar kon het niet laten

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/akoes2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klokhuis.29/akoes3.jpg

met officeele handtekeningen van het Rosenberg Trio, heb ook een plectrum (echte) van hun
Die gasten waardeer ik ook gigantisch veel, maar ook echt absoluut NIET na te spelen. Ziekeljke natuur talentjes.
Ze zijn wel cool, gewoon na optreden biertje met ze gedronken en uur gepraat over van alles.

maargoed nu weer on-topic :D 8)

One World Concepts

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:04

Graveheart

Say what?

Welk type Panasonic is dit?
Want ik heb laatst een erg mooie Panasonic Quintrix gezien, en deze lijkt er wel erg veel op.
Zou graag je algemene ervaring met het toestel horen.

(Zou ook graag horen welke dashboard dat op je Xbox is, maar doe dat maar via mail of PM.)

Anoniem: 107284

deepspace schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:35:
[...]

Voor 250 euro een doos zonder filters en frutsels en 8 aansluitingen (ook dat woord slechts erbij :Y) ) :? IMHO ben je dan toch echt ziek als je dat koopt. Een doos van 10 euro doet hetzelfde ;) . Doe mijn dan maar gewoon een DIY filter voor een paar euro :)
Maybe... als je kijkt naar een Siltech doos, dan moeten wij GOTers je zeker begraven? :Y)

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 21:44
Ik heb even een vraag en wilde er geen apart topic voor openen
Maar heeft het nut als je de basspijpen van je boxen dichtstopt met schuim om zo je bas strakker te maken of loop ik zo een risico dat ik me boxen sloop ?

Het gaat om zo een speaker

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.vanheel/Sony%20speaker.jpg

Op zich ben ik goed tevreden met deze boxen maar alleen als ik me set wat harder zet trilt en dreunt alles mee op me kamer. :P op zich wel leuk maar goed.

[ Voor 40% gewijzigd door E-razor1984 op 25-11-2004 17:57 ]

• JT

JT

VETAK y0

Kan wel hoor :) Je gaat alleen wel diepgang missen. Probeer het is met sokken.

Ecodan warmtepomp

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:32
Sterker nog, bij Mission speakers krijg je stukken schuimrubber ter grootte van je basreflex-buizen erbij :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

XanderH schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:39:
Sterker nog, bij Mission speakers krijg je stukken schuimrubber ter grootte van je basreflex-buizen erbij :)
Bij Kef ook als het goed is.

Ben zelf op jacht naar mooi paartje q55 of q65

\_Specs_/

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
ZiegoM schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:51:
[...]

Bij Kef ook als het goed is.

Ben zelf op jacht naar mooi paartje q55 of q65
Klopt :)
En ik naar een paar Q5's :+ Ooit, that is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Dupje schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:05:
[...]

Klopt :)
En ik naar een paar Q5's :+ Ooit, that is :+
ga op zoek naar een stel demo's ofzo.. Ik heb ook net een stel tweedehandsjes besteld voor een erg acceptabele prijs die ik dus binnenkort maar als rears ga gebruiken! Gebruikte speakers brengen het misschien iets dichter richting je budget!

[ Voor 4% gewijzigd door Gemineye op 26-11-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, gebruikte speakers oke... Maar ik geloof dat ik dan liever normaal (privé) gebruikte speakers heb dan demo's... Daar zijn mensen volgens mij toch iets minder zuinig op dan op eigen speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Ik post binennkort ook even van mijn home cinema set.

Voor nu een Logitec Z 5300.
LG 26inch LCD TFT screen.
Ben momenteel bezig de boel aan het ophangen en monteren.

Pics komen soon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
E_razor_2 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:26:
Ik heb even een vraag en wilde er geen apart topic voor openen
Maar heeft het nut als je de basspijpen van je boxen dichtstopt met schuim om zo je bas strakker te maken of loop ik zo een risico dat ik me boxen sloop ?

Het gaat om zo een speaker

[afbeelding]

Op zich ben ik goed tevreden met deze boxen maar alleen als ik me set wat harder zet trilt en dreunt alles mee op me kamer. :P op zich wel leuk maar goed.
Oke ik kan ook aan deze speakers komen 2de hands natuurlijk....

Maar ik zal er wel 150 euro voor neer moeten leggen.

Nu is mijn vraag zijn deze speakers dat waard? Want het oogt mij nogal plastic aan.

Alvast bedankt voor jullie advies :)

En deze speakers moeten natuurlijk wel beter klinken dan mijn bose acoustimass he O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Master op 26-11-2004 07:43 ]

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Voor de liefehbbers: bij Correct komt/is er een NAD DVD-speler in de bonus, hij gaat 249,- kosten wat mij niet al te veel lijkt (al ben ik niet zo thuis in NAD spul). Sowieso hebben ze daar leuke aanbiedingen, een paar weken geleden een enorme HT-bak van Yamaha voor weinig, die had ik nog bijna gekocht tot ik me besefte dat ik geen stand-alone DVD speler heb en maar 2 luidsprekers....

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dark Master schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 07:39:
[...]

Oke ik kan ook aan deze speakers komen 2de hands natuurlijk....

Maar ik zal er wel 150 euro voor neer moeten leggen.

Nu is mijn vraag zijn deze speakers dat waard? Want het oogt mij nogal plastic aan.

Alvast bedankt voor jullie advies :)

En deze speakers moeten natuurlijk wel beter klinken dan mijn bose acoustimass he O-)
150 euro voor een paar brakke plastic sony speakers :|

Nou, ik zou het wel weten... Mooi niet dus... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd... niet kopen die krengen.. kijk even naar een visionik speakers ofzo.. :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Binnenkort foto's van de kamer, nu maar even zo:

2x Tonsil TL-190 frontspeakers

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/190incl.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/190excl.jpg

2x Tonsil TL-150 bookshelf rearspeakers

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/150incl.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/150excl.jpg

1x Tonsil TL-160 center

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/160incl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/160excl.jpg

1x Yamaha RX-V450 receiver Titaan

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/V450.jpg

1x Yamaha DVD-speler ... model ... euhm, ik geloof iets van S796 ofzo. Oud model, binnenkort een nieuwe :)

1x Sony Trinitron 4:3 55cm TV van 15 jaar oud. Nog prima beeld overigens, maar ben al aan het sparen voor een Loewe Aventos 3770 of 3970.

Waarschijnlijk ook nog een keer een subwoofer erbij, maar het geld wordt nu even aan andere zaken besteed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Verbal Kint schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:59:
Voor de liefehbbers: bij Correct komt/is er een NAD DVD-speler in de bonus, hij gaat 249,- kosten wat mij niet al te veel lijkt (al ben ik niet zo thuis in NAD spul). Sowieso hebben ze daar leuke aanbiedingen, een paar weken geleden een enorme HT-bak van Yamaha voor weinig, die had ik nog bijna gekocht tot ik me besefte dat ik geen stand-alone DVD speler heb en maar 2 luidsprekers....
Heb je iets meer info, specs, modeltype etc ?
Voorheen stonden gewoon de prijzen achter de producten bij Correct. Nu staat er overal "bel of kom langs". |:( |:( |:(
Daaaaaaaaag Correct >:)

[ Voor 4% gewijzigd door BonBon op 26-11-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zien eruit als leuke speakers voor weinig geld... Maar waarom koop je, gezien het geringe prijsverschil, niet gewoon vier dezelfde speakers?
Helemaal gezien het, vreemde, feit dat die 190's goedkoper zijn dan die 150's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:01:
Zien eruit als leuke speakers voor weinig geld... Maar waarom koop je, gezien het geringe prijsverschil, niet gewoon vier dezelfde speakers?
Helemaal gezien het, vreemde, feit dat die 190's goedkoper zijn dan die 150's...
Hoe kom je daar dan bij :?

Die center en frontspeakers lijken zo trouwens ongeveer even groot ... maar dat is niet zo. De frontspeakers zijn een half keer zo groot denk ik ongeveer.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 26-11-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:34

houthakker

Poehé

Zo, eindelijk webspace en een (al dan niet brakke) digicam gevonden:

Mijn Homecinema op m'n studentenkamertje, met een studentenbudget.

Voorkant; Scherm, TV, PC, Fronts+Center:
Afbeeldingslocatie: http://img16.exs.cx/img16/6128/hc5.jpg

Achterkant; Rears + Projector
Afbeeldingslocatie: http://img105.exs.cx/img105/4445/hc2.jpg

Closup van de projector, en nee, hij hangt niet op draadjes, dat is m'n waslijn die er al hing :+
Afbeeldingslocatie: http://img96.exs.cx/img96/6083/hc6.jpg

Closeup van pc, receiver en subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://img105.exs.cx/img105/5673/hc4.jpg

Specs:

Receiver:
Yamaha RP-U200

Speakers:
Sony SS-FCR100 Suround System

Subwoofer:
Sony SA-WM20 Subwoofer

TV:
Oude Philips Mono Kleuren TV, aangelosten op TV out van m'n ATI Radeon 9500 met behulp van een modulator. TV kijken doe ik via m'n Hauppauge WinTV/Radio kaart.

VCR:
Oude Mitshubitschi, speelt nog wel af, alleen de klok ging maar tot 2003?

Beamer scherm:
DIY; MDF Plaat + Wit verduisteringsdoek + Zwart plakvilt

Beamer:
Philips Proscreen 4700

Het is allemaal niet je-van-het, maar ik heb dan ook maar een beperkt budget. Het beeld van de projecter vind ik prima, ik moet nog een keer een behoorlijk foto toestel lenen om in het donker een fotootje van het beeld te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door houthakker op 26-11-2004 10:33 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

BonBon schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:00:
[...]

Heb je iets meer info, specs, modeltype etc ?
Voorheen stonden gewoon de prijzen achter de producten bij Correct. Nu staat er overal "bel of kom langs". |:( |:( |:(
Daaaaaaaaag Correct >:)
Die NAD (de T513 zag ik) staat gewoon in de folder die je kunt bekijken via de site

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThaWout schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:13:
[...]

Hoe kom je daar dan bij :?

Die center en frontspeakers lijken zo trouwens ongeveer even groot ... maar dat is niet zo. De frontspeakers zijn een half keer zo groot denk ik ongeveer.
Dat ze even duur zijn? dat staat op kieskeurig... Heb niet de moeite genomen om de site van conrad te bekijken, maar er staat dat de 190 89,95 is en de 150 109,95...
En al waren ze allemaal 109,95, zou ik voor dat geringe prijsverschil toch voor 4 190's gaan... Misschien zelfs wel 5 (ook als center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:35:
[...]

Dat ze even duur zijn? dat staat op kieskeurig... Heb niet de moeite genomen om de site van conrad te bekijken, maar er staat dat de 190 89,95 is en de 150 109,95...
En al waren ze allemaal 109,95, zou ik voor dat geringe prijsverschil toch voor 4 190's gaan... Misschien zelfs wel 5 (ook als center)
De 150's worden per paar verkocht, de 190's per stuk. De Center had ik al eerder i.v.m. een uitbreiding op een oude set. De andere modellen heb ik allemaal goedkoper kunnen krijgen omdat het showmodellen waren uit het Conrad-filiaal in Essen (Duitsland). Ze zagen er optisch nog perfect uit en klonken ook nog prima. Zo was de keuze makkelijk gemaakt.

Ze zijn inmiddels niet meer leverbaar. Er is nu een opvolgend model wat in Beuken of Kersen-kleur te krijgen is ... maar het ging ons juist om die specifieke lichte kleur van deze serie (Berken/Ahorn) omdat dat perfect in ons interieur past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, owkee, dat verklaart wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B_Force. Geweldig. Ik wilde Liquid Tension ook net voorstellen! Als je van dat soort muziek houdt misschien is het volgende wat voor je:

Pain of Salvation
Symphony X
ARK
Office of Strategic Influence (OSI) (Mike portnoy)
Ayreon
Spocks Beard
Shadow Gallery

Prog. rock/metal op z'n best :) Ik vind toch Metropolis II Scenes from a memory het beste werk van DT tot nu toe met vlak daarachter Change of Seasons

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 26-11-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Laatst online: 02-05 21:44
MikeyMan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:14:
[...]

150 euro voor een paar brakke plastic sony speakers :|

Nou, ik zou het wel weten... Mooi niet dus... :X
Op zich valt dat plastic ook nog wel mee, da's alleen de voorkant de rest is allemaal behoorlijk dik hout ik geloof spaanplaat of mdf (ben nie zo thuis in hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 09:27
Dit weekend ga ik variabele masking voor mijn projectiescherm maken aangezien LOTR EE Box binnenkort uitkomt wil ik die wel fatsoenlijk kunnen kijken .... pics volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

Rappie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:09:
Dit weekend ga ik variabele masking voor mijn projectiescherm maken aangezien LOTR EE Box binnenkort uitkomt wil ik die wel fatsoenlijk kunnen kijken .... pics volgen :)
wat gaat die box kosten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:05
Adviesprijs is 120 euro. Maar bij amazon.co.uk is ie omgerekend 65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

Domino schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:19:
Adviesprijs is 120 euro. Maar bij amazon.co.uk is ie omgerekend 65 euro.
http://www.amazon.co.uk/e..._ka_1/026-7235075-8097220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die DVDs van Amazon zijn die eigenlijk nederlands ondertiteld? Ik snap wel dat je dan sowieso regio 2 dvds moet nemen, maar zitten op alle regio 2 dvds nederlandse subs, lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
Oke die sony boxen zijn dus niet zo'n goed idee als ik jullie zo hoor :/ .

Nu heb ik op marktplaats ook nog de B&W DM 610i zien staan voor 150 euro....

Nu lees ik hier hele goede verhalen over B&W en ik heb deze speakers ook ooit eens gehoord en ze klinken echt goed....

Maar ik zit er mee dat deze 2de hands zijn zou dit een goede koop zijn.... ???

Ik zeg maar even dat ik een totale noob ben op audio gebied B) , maar ik zou er wel heel graag meer verstand van willen hebben.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Laatst online: 19:12
Maak een afspraak met diegene en ga gewoon luisteren B)
Dat is de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

Jag

Anoniem: 62484 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:09:
B_Force. Geweldig. Ik wilde Liquid Tension ook net voorstellen! Als je van dat soort muziek houdt misschien is het volgende wat voor je:

Pain of Salvation
Symphony X
ARK
Office of Strategic Influence (OSI) (Mike portnoy)
Ayreon
Spocks Beard
Shadow Gallery

Prog. rock/metal op z'n best :) Ik vind toch Metropolis II Scenes from a memory het beste werk van DT tot nu toe met vlak daarachter Change of Seasons
Wil ik dan nog het volgende aan toevoegen:

Porcupine tree
IQ
Flower Kings

Spock's Beard maakt idd zeer verdienstelijke muziek :).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.