Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Dark Master schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:42:
Oke die sony boxen zijn dus niet zo'n goed idee als ik jullie zo hoor :/ .

Nu heb ik op marktplaats ook nog de B&W DM 610i zien staan voor 150 euro....

Nu lees ik hier hele goede verhalen over B&W en ik heb deze speakers ook ooit eens gehoord en ze klinken echt goed....

Maar ik zit er mee dat deze 2de hands zijn zou dit een goede koop zijn.... ???

Ik zeg maar even dat ik een totale noob ben op audio gebied B) , maar ik zou er wel heel graag meer verstand van willen hebben.
Als jij de b&w's goed vindt klinken en ze zien er een beetje netjes uit dan is 150 euro een heel acceptabel bedrag voor zo'n stel luidsprekers. Voor de sony's vind ik 150 persoonlijk veel te veel..

Met een beetje zoeken kan je tweedehands veel meer waar voor je geld krijgen dan nieuw, zeker in een prijsklasse als dit.

Hou er overigens wel rekening mee dat de b&w's 4ohm luidsprekers zijn. Controleer eerst of je versterker dat aan kan, want dat is niet altijd het geval. 8ohm is een meer gangbare waarde.

[ Voor 14% gewijzigd door Gemineye op 26-11-2004 21:34 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zat idd ook nog aan IQ te denken. Porcupine Tree ken ik niet. Daar ga ik eens achteraan. Hmm Vanden Plas kan er ook nog tussen en Themars volta. Ok ik dwaal af. :Y) Ben wel eens benieuwd of er veel mensen symphonische/progresieve rock/metal luisteren. Hier in de buurt kun je ze op 1 hand tellen ieg.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dark Master schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:42:
Oke die sony boxen zijn dus niet zo'n goed idee als ik jullie zo hoor :/ .

Nu heb ik op marktplaats ook nog de B&W DM 610i zien staan voor 150 euro....

Nu lees ik hier hele goede verhalen over B&W en ik heb deze speakers ook ooit eens gehoord en ze klinken echt goed....

Maar ik zit er mee dat deze 2de hands zijn zou dit een goede koop zijn.... ???

Ik zeg maar even dat ik een totale noob ben op audio gebied B) , maar ik zou er wel heel graag meer verstand van willen hebben.
Ik heb net een 2-tal 604 S3's gekocht en een ASW 675 (moet nog worden geleverd), maar ik vind het een heerlijke serie speakers. Maar je moet vooral zelf gaan luisteren :) De 610i is al wat ouder, dus of de klank een beetje overeen komt? Geen idee.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:58
Gemineye schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:28:
[...]

Als jij de b&w's goed vindt klinken en ze zien er een beetje netjes uit dan is 150 euro een heel acceptabel bedrag voor zo'n stel luidsprekers. Voor de sony's vind ik 150 persoonlijk veel te veel..

Met een beetje zoeken kan je tweedehands veel meer waar voor je geld krijgen dan nieuw, zeker in een prijsklasse als dit.

Hou er overigens wel rekening mee dat de b&w's 4ohm luidsprekers zijn. Controleer eerst of je versterker dat aan kan, want dat is niet altijd het geval. 8ohm is een meer gangbare waarde.
Oke ik ga jullie advies opvolgen en eens even goed luisteren met mijn favoriete muziek...

Mijn sony versterker kan 6 Ohm leveren bij 2x60 watt ''rms''

Maar ik zie in de faq deze tekst staan: Samenvattend: Wanneer je slechts 2 luidsprekers op een stereo-versterker aansluit, hoef je niet te letten op de impedantie van deze luidsprekers. Wanneer je er meerdere aan wilt sluiten, moet je opletten dat de impedantie van deze luidsprekers hoog genoeg is.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nominale impedantie zal geen probleem vormen. Het gaat om de dippen en daarmee de laagste impedantie. Nominaal 4 ohm is vrij laag. Dan kan het zijn dat hij er onder duikt en dat vinden niet veel versterkers echt fijn. Ze kunnen het vaak wel maar als je het volume wat open wilt gooien slaan ze in de protect omdat er niet genoeg stroomreserve is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:58
oooooooh.....

Oke dankjewel weer wat nieuws geleerd :) .

Maar dat is eigenlijk wel heel erg minder want ik draai muziek ook graag best wel met een stevig volume.....

Kijk ik draai het niet zooooo hard maar ik hou er wel van om hem eens een keer goed open te draaien!

[ Voor 65% gewijzigd door Dark Master op 27-11-2004 00:13 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Trasos schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:35:
Die DVDs van Amazon zijn die eigenlijk nederlands ondertiteld? Ik snap wel dat je dan sowieso regio 2 dvds moet nemen, maar zitten op alle regio 2 dvds nederlandse subs, lijkt me sterk.
Denk jij dat ze voor elk land uit regio 2 een andere DVD persen?
Alle regio 2 DVD's zijn hetzelfde, inclusief de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o zeker niet domino..

je hebt ook R2 UK zonder NL subs of R2 Frans zonder NL sub... etc...etc

je hebt van dvds algemene releases maar ook aparte hoor..>

maar back ontopic ;)! mijn speakersetje haal ik morgen.. dan nog de receiver.. post fotows over tijdje wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op Marktplaats.nl daar worden de laatste tijd veel B&W DM 305's aan geboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:53:
Kijk eens op Marktplaats.nl daar worden de laatste tijd veel B&W DM 305's aan geboden
Moet je je dan niet gaan afvragen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

MikeyMan schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:23:
[...]

Moet je je dan niet gaan afvragen waarom?
Nee, want dat is de laatste tijd en de speaker bestaat al veel langer.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
B_FORCE schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:34:
[...]

idd aan die nieuwe cd moest ik ook heeeel erg wennen. Ik vind hem ook iets minde maar zo af en toe is hij wel lekker.

Awake, en Six Degrees vind ik echt super geweldig...
Je moet ook een sLiquid Tension Experiment luisteren das ook bizar.

En ehm jah, eerder dat ik op dat niveau speel dan ben ik idd al veel ouder (baard heb ik al :P)

hier toch fftjes mijn akoestische gitaar kon het niet laten

[afbeelding]

[afbeelding]

met officeele handtekeningen van het Rosenberg Trio, heb ook een plectrum (echte) van hun
Die gasten waardeer ik ook gigantisch veel, maar ook echt absoluut NIET na te spelen. Ziekeljke natuur talentjes.
Ze zijn wel cool, gewoon na optreden biertje met ze gedronken en uur gepraat over van alles.

maargoed nu weer on-topic :D 8)
Misschien een idee om een "post je gitaar-gear" topic te openen :D Dan mag ik ook mee doen, ben nu paar maandjes bezig :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...heel, heeeeeeeeeel misschien komt er ook nog een Rotel 5bak bij, Parasound om de fronts en center te bi-ampen en de Rotel voor de rest >:)

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 27-11-2004 17:42 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:38
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:42:
Hmmm...heel, heeeeeeeeeel misschien komt er ook nog een Rotel 5bak bij, Parasound om de fronts en center te bi-ampen en de Rotel voor de rest >:)
Waarom de Parasound dan voor de fronts + center en de Rotel voor de rest, en niet een combinatie, zoals de Rotel voor het hoog van alle speakers en de Parasound voor het laag van alle speakers? (ik zeg nu zomaar wat, geen idee wat beter klinkt)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zit ik ook aan te denken, dat wordt dan ff experimenteren :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:45:
Zit ik ook aan te denken, dat wordt dan ff experimenteren :)
Jup idd, gewoon er eens goed voor gaan zitten...
Ik denk trouwens dat het voor 5.1 geluid in theorie het beste is om het hoog van alle speakers met dezelfde versterker aan te sturen, en hetzelfde bij het laag, om het geluid bij alle 5 je speakers zo veel mogelijk "op elkaar te laten lijken" zeg maar.
Btw, kun jij je center biampen? Heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:47:
[...]

Jup idd, gewoon er eens goed voor gaan zitten...
Ik denk trouwens dat het voor 5.1 geluid in theorie het beste is om het hoog van alle speakers met dezelfde versterker aan te sturen, en hetzelfde bij het laag, om het geluid bij alle 5 je speakers zo veel mogelijk "op elkaar te laten lijken" zeg maar.
Btw, kun jij je center biampen? Heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. :P
Nou, daar heb je op zich ook gelijk in maar aan de andere kant zijn de front speakers het belangrijkst en wil ik daar misschien wel de beste kwaliteit uit krijgen. En hoeveel het verschil gaat zijn tussen de 2 opstellingen weet ik dus niet :)

En een center bi-ampen, waarom niet ? Ik ga waarschijnlijk toch zelfbouw maken omdat ik geen betaalbare center weet met Seas Excel units dus dan kan ik dat gewoon gelijk zo maken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:51:
[...]

Nou, daar heb je op zich ook gelijk in maar aan de andere kant zijn de front speakers het belangrijkst en wil ik daar misschien wel de beste kwaliteit uit krijgen. En hoeveel het verschil gaat zijn tussen de 2 opstellingen weet ik dus niet :)
Nope, dat weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen :)
En een center bi-ampen, waarom niet ? Ik ga waarschijnlijk toch zelfbouw maken omdat ik geen betaalbare center weet met Seas Excel units dus dan kan ik dat gewoon gelijk zo maken :)
Ahja, bij een DIY center kun je het zo maken als je wilt natuurlijk. :P Bedoelde eigenlijk dat ik nog nooit een fabrieks-center met aansluitingen voor bi-amping gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:56:
[...]

Nope, dat weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen :)
Eerst ff kijken wat ik eerder wil hebben :P
[...]

Ahja, bij een DIY center kun je het zo maken als je wilt natuurlijk. :P Bedoelde eigenlijk dat ik nog nooit een fabrieks-center met aansluitingen voor bi-amping gezien heb...
Zal er vast wel zijn :)

Edit: B&W LCR600 :P

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 27-11-2004 18:01 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFF TOPIC

Hee Mikeyman

Er is helemaal niks mis mee met deze luidsprekers ik heb ze zelf ook staan (B&W DM 305).
Zowel in een 2.0 als 5.1 setup staan ze flink hun mannetje en voorlopig doe ik ze niet weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Gniffel gniffel

Vandaag kwam ik in de garage, en wat zag ik liggen. 3 stuks 15" woofers :p
Zijn van men pa, en ik mag gebruiken wat ik nodig heb voor een zelfbouwsubje. Ik denk dat ik de JB Systems gevalletjes ga laten voor wat ze zijn en de Fenton ga nemen. Iemand suggestie voor een leuk maar relatief compact kastontwerp, waar ik waarschijnlijk de XXL amp extern voor ge gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Kan je voor zo'n beamer gewoon een laken of witte muur als projectiescherm gebruiken? Lever je dan niet kwaliteit in ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte muur, laken, het KAN wel, maar idd, je levert in aan beeldkwaliteit... maar je overleefd het wel hoor =) zeker voor korte periode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Even een kort vraagje, ik kan een Jamo SW60 sub kopen van iemand maar ik kan er nergens informatie over vinden..

Als ik ga googleén dan vind ik alleen maar de YST-SW60 van Yamaha.
En een topic waarin JT vermeld dat ie ergens op marktplaats stond :+

Wie kan me helpen.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander voor alles een eerste keer:

Mijn jamo concert center met bi-amp/wire aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/center1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/center2.jpg

Overigens dezelfde serie als JT's speakers. Jaja helaas geen excel units :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Afbeeldingslocatie: http://avbuzz.htfriends.net/show/epsontw200/212.jpg

Kef Q9C centerspeaker met biwiring aansluitingen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dupje op 28-11-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jaja, ik geloof jullie al :P
Ik had het zelf alleen nog nooit gezien... nou heb ik ook eigenlijk alleen nog maar de aansluitingen van mijn Mission M3C1 gezien (M3C2 heeft misschien ook wel biwire aansluitingen, wie weet) en de aansluitingen van mijn broer's center uit de Eltax Cinemaxx set... dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
nieuwe aanwinst pioneer A717 reference:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/000_0760%20(Custom).jpg

dit beestje van bijna 20 kilo kan goed overweg met mn elektrostaten :)
alleen nog even een beetje schoonmaken (en ruimte maken) ...

maar volgens mij heb ik een krachtstroom aansluiting nodig... want als hem aanzet dan gaan m'n halogeen lampen even uit :P. en er zit maar een voeding van 800 Watt in :?

[ Voor 27% gewijzigd door hilbren op 28-11-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

XanderH schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:26:
Jaja, ik geloof jullie al :P
Ik had het zelf alleen nog nooit gezien... nou heb ik ook eigenlijk alleen nog maar de aansluitingen van mijn Mission M3C1 gezien (M3C2 heeft misschien ook wel biwire aansluitingen, wie weet) en de aansluitingen van mijn broer's center uit de Eltax Cinemaxx set... dus... :P
Een beetje xtra bewijs kan geen kwaad. :p
Aldus, de Celestion C4-C.

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/celestion.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

JWO

Ok hier mijn scholieren HT :)

het simpele ( nog niet gestreken ) projectie scherm
Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/866/IMG_1252.jpg

Garfield the movie op het projectie scherm (divx 1cd)
Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/9615/IMG_1254.jpg

Dit staat achter het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/667/IMG_1256.jpg

Fronts:
Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/3549/IMG_1261.jpg

Paar close up's van de fronts:
Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/722/IMG_1262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/9369/IMG_1264.jpg

Van boven naar onder: DVDspeler, Voorversterker, Surround Processor
Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/2074/IMG_1258.jpg

De Eindversterker:
Afbeeldingslocatie: http://img39.exs.cx/img39/6628/IMG_1259.jpg

Specs:

Scherm: Wit laken :P

Fronts: Visaton / seas zelfbouwers 3weg systeem
Rears: Akai 3-weg cheap ass (niet op foto )
Center: Technics 2-weg ook cheap ding, resoneert nogal veel

Voorversterker: Yamaha C-45
Surround Processor: Yamaha DSP-e492
Eindversterker: Zelfbouw dualmono BMM 4005MKII
DVD: Sony DVP NS-305

Eerst volgende aanpassingen aan de setup:

- Eindversterker mooi zwart afwerken
- Scherm strijken ;)
- DIY Center speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ JWO

Doe je ook nog iets met die jaren 70 Marantz receiver? Gebruik je `m als radio of staat ie alleen stof te happen? Blijft wel mooi spul, vind ik. 8)

Edit:
En wat voor projector heb je eigenlijk? En heb je het laken nu gewoon los hangen of zit het onder ook nog vast gemaakt, zodat het strak staat?

[ Voor 33% gewijzigd door Trasos op 28-11-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Misschien een idee om je 'fronts' naast je scherm te zetten? :P

Verder ziet het er wel netjes uit! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 29-11-2004 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen welke verf je voor je fronts hebt gebruikt >:) ? :D bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28
fRiEtJeSaTe schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:19:
Kan je voor zo'n beamer gewoon een laken of witte muur als projectiescherm gebruiken? Lever je dan niet kwaliteit in ofzo? :?
Dat gaat prima. In mijn geval wil ik niet eens een scherm omdat ik dan een kleiner formaat beeld krijg. Ik projecteer nu namelijk een scherm van 3.5m x 1.9m op de muur, en eigenlijk vind ik dat best gaaf. Schermen zijn altijd kleiner (of je moet echte bioscoop schermen gaan nemen, maar die kosten meer dan mijn beamer), en eigenlijk vindt ik dat lelijk als je geen film aan het kijken bent. Overigens kun je met latexverf een best goede reflectie krijgen hoor. op internet zijn daar wel diy voorbeelden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Trasos schreef op zondag 28 november 2004 @ 23:54:
@ JWO

Doe je ook nog iets met die jaren 70 Marantz receiver? Gebruik je `m als radio of staat ie alleen stof te happen? Blijft wel mooi spul, vind ik. 8)

Edit:
En wat voor projector heb je eigenlijk? En heb je het laken nu gewoon los hangen of zit het onder ook nog vast gemaakt, zodat het strak staat?
marantz wordt zo nu en dan gebruikt als tuner, en ja het blijft mooi spul 8)

projector is een DIY ding met een resolutie van 1024x768
Aan het scherm zitten 2 latten zodat het verticaal enigzinds strak hangt.
XanderH schreef op maandag 29 november 2004 @ 07:11:
[...]

Misschien een idee om je 'fronts' naast je scherm te zetten? :P

Verder ziet het er wel netjes uit! :)
eh.. dat past niet :X maar geluid komt voor films voldoende door het doek heen..
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 07:21:
[...]

Mag ik vragen welke verf je voor je fronts hebt gebruikt >:) ? :D bvd
Karwei zijdeglas zwart ( ong 5 lagen roller )

[ Voor 4% gewijzigd door JWO op 29-11-2004 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
Oke even weer wat fotos om het topic te schoppen. Vanavond even een 16:9 naar 2.35 : 1 masking systeem aangelegd.

16:9
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/tn_DSCF0024.JPG

2.35:1
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the.raptor/bios/tn_DSCF0025.JPG

(flits maakt meer zichtbaar dan normaal zichtbaar is, zoals witte kieren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Rappie schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:08:
Oke even weer wat fotos om het topic te schoppen. Vanavond even een 16:9 naar 2.35 : 1 masking systeem aangelegd.

16:9
[afbeelding]

2.35:1
[afbeelding]

(flits maakt meer zichtbaar dan normaal zichtbaar is, zoals witte kieren etc.)
Zeer mooi :D Maar is dit blijvend zo, of kun je het ook weer makkelijk weghalen?

Wel grappig, het scherm lijkt veel groter :P

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 29-11-2004 20:11 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
deepspace schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:10:
[...]
Zeer mooi :D Maar is dit blijvend zo, of kun je het ook weer makkelijk weghalen?

Wel grappig, het scherm lijkt veel groter :P
Oprolbaar :) Zo zie je het als je goed kijkt op de bovenste foto er bovenop liggen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Nog ff een foto van mijn projector:

Afbeeldingslocatie: http://img116.exs.cx/img116/9599/IMG_1266.jpg

ach geen schoonheidsprijs, maar doet voor 170euro zijn werk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Cool design :+ Maar ik neem aan dat het functionele aspect alles goed maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
JWO schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:38:
Nog ff een foto van mijn projector:

[afbeelding]

ach geen schoonheidsprijs, maar doet voor 170euro zijn werk prima :)
Tomshardware? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
@JWO:

Hoe bevalt jou die BMM Dualamp?
Hoeveel trafo's gebruik je?
Voldoet 1 heatsink?

Bedankt :) . Overigins, mooie set! Vooral je DIY fronts, helemaal mijn smaak.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Barry|IA schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:42:
@JWO:

Hoe bevalt jou die BMM Dualamp?
Hoeveel trafo's gebruik je?
Voldoet 1 heatsink?

Bedankt :) . Overigins, mooie set! Vooral je DIY fronts, helemaal mijn smaak.
Ik gebruik 2x 300VA ringkern trafo's, en 2 heatsinks, 1 kan wel bij normaal gebruik denk ik wel..
alleen dan beter B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond heb ik eventjes met een projector kunnen spelen op mijn set. Was best onder indruk, komt nu alleen totaal niet uit kwa plaatsing, misschien volgend jaar wanneer ik anders behuist ben. :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2243.jpg

Gewoon even snel op een stuk (witte) muur geprojecteerd. De speaker zie je op de onderste foto ziet (foto is via een spiegel genomen) is één van de back-rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big lay-out fuck up :P

@ Rappie:
Bij veel 2.35:1 films zitten de subtitles in de zwarte randen, hoe los jij dit nu op want die heb je nou niet meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:22:
@ Rappie:
Bij veel 2.35:1 films zitten de subtitles in de zwarte randen, hoe los jij dit nu op want die heb je nou niet meer dan.
Kijk altijd zonder subs, maar als het nodig is rol ik de randen zo weg .... paar seconde werk.

Dit is ook maar een test opstelling, maak het nog wel een keer beter met rolgordijn systeem etc. dat heeft nu geen haast meer aangezien ik dit resultaat al mooi vind, wilde zomaar even het resultaat checken, dus niet te veel geld aan uitgegeven en toch mooi resultaat.

Maar het is in ieder geval zeker de moeite waard om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

Ik postte per ongeluk de full-size pics ipv de pics die ik gerisized had. Doordat ik GoT middels een (nu nog) crew en abbo only template waarvan auto-resize wel aanstaat zag ik het niet.

Om het goed te maken nog 2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2240.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/HT/DSCF2241.jpg

Veel dank voor de reacties daarop, maar verder hebben die posts ook geen nut meer, dus die heb ik verwijderd. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi hoor Play! Wat heb jij verder eigenlijk allemaal staan? Ik ben eigenlijk nog nooit iets van jouw set tegengekomen :) .

@hilbren:

Mooie bak man! Beetje groot lijkt mij :P. Maar dat kunnen je EL's goed gebruiken lijkt mij. Hoe oud is die amp eigenlijk :? Hij ziet er niet oud uit, maar het is nog wel met het oude logo.

[ Voor 46% gewijzigd door Barry|IA op 29-11-2004 22:45 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funny, you like samurai swords... I like baseball :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is zweeft er nog wel ergens een post van mij rond waar nog werkende pics in staan. Maar ik zal vanmiddag eens nieuwe pics schieten, er is sinds die tijd weer wat ge-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:13
Weer een subje afgewerkt....
impuls-corrected urps :). Principe is woofers in een (te) kleine kast te zetten zodat je hele weergave-bereik onder de resonantiefrequentie ligt.
Aan de andere kant van de box zitten ook 2 woofertjes.
Het zijn de 20cm woofertjes uit de infinity kappa400.
In opbouw:
Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/2527/box15.jpg

Af:
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/4258/box9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/1457/box14.jpg

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redheinz schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:23:
Weer een subje afgewerkt....
impuls-corrected urps :). Principe is woofers in een (te) kleine kast te zetten zodat je hele weergave-bereik onder de resonantiefrequentie ligt.
Aan de andere kant van de box zitten ook 2 woofertjes.
Het zijn de 20cm woofertjes uit de infinity kappa400.
In opbouw:
[afbeelding]

Af:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je meer bouw-pics?
Ik ben erg benieuwd naar deze constructie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Niet heel veel. Een paar als de andere in opbouw. Kan wel van diverse kanten nog een plaatje tonen...
Eerst kast gemaakt (22mm MDF) met versteviging (reststuk multiplex + reststukje MDF), daarna top-plaatje (12mm) en bodemplaat (22mm) erop. In de bodemplaat alvast de uitsparing voor de terminals erin (de tegenover elkaar gelegen woofers parallel op een poolklem-duo). Spikes gemonteerd.
Vervolgens een plaatje MDF (8mm) woofers uitgefreesd en netjes over de woofers uitgelijnd (woofers erin, plaatje eroverheen, vastzetten, woofers eruit, spijkertjes om de plek te 'fixeren'. Plaatje los, inlijmen, plaatjes vastmaken (Overmaat). Plaatjes affrezen in lijn met behuizing, daarna plaatjes fase infrezen.
Subwoofer af. Subwoofer fineren.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit man, vooral die kleur van de kast icm de kleur vd woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Mooi gedaan! Ik zou alleen zo'n ring over de schroefrand plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Mooi gemaakt die sub :) Je maakt me jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ziet er erg goed uit! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Mijn complimenten! _/-\o_

Maar hoe heb je dat fineren zou mooi gekregen?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ redheinz
maare hoe klinkt het nou ??
is het door dat je boven de rez freq hebt getuned heel strak of zo??
heb je iets meer verhaal over de theorie er achter?
waar mee stuur je hem aan?
hij ziet er wel super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Laatst online: 13:37
Bij deze een update van m'n set. Ik heb een Hitachi PJ-TX100 projector aangeschaft. Hij staat aangesloten op m'n PC

Meer foto's (van voor de projector) staan in een vorige post.

Overzichtje van voor de projector (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/overzicht.jpg

Met projector:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/beamerflits.jpg

Projector in actie:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/beamerrobbie.jpg

Hij is aangesloten op m'n PC om ondermeer HDTV-films te kunnen kijken en te kunnen gamen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kvli/game.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Die foto heb ik nog op m'n harde schijf staan sinds je vorige post :p . Vond het erg mooi ingericht namelijk. En heb je je bureaublad achtergrond nu al op je oprit staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Laatst online: 13:37
Leuk om te horen :)

Op m'n oprit staat nog steeds een voorloper van jou (toekomstige?) auto, namelijk een 146. Maar die voldoet voorlopig nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Dank voor de lof-uitingen, komt goed aan na gedane arbeid. Fineren viel me alles mee, hoewel je natuurlijk wel een paar 'plekjes' ziet als maker...... hoe je het zo strak krijgt?
De fineerles doet veel... Met normale watervaste houtlijm (D3) beide kanten insmeren met een lakrollertje, half uurtje wachten, en dan vast strijken met een strijkbout (nooooit gedacht dat leuk te vinden :) ). Overmaat fineer weg halen met een rasp (oppassen met hout-nerf en alleen 'naar de kast toe'), randjes nog even bijschuren.
Was eerste keer fineren met beide subs, dus goedkoop fineer gescoord (KOTO) bij een zaak die ophield (houtmarkt in alkmaar), dus voor 3,25 per vel genoeg gehaald om mijn halve huis mee te doen (7 vellen, ca. 4 m2). Zo kan ik nog een paar andere speakers fineren ook en lekker oefenen. Gebeitst met mahonie-beits...

Hij klinkt heel strak hoewel ik 'm nog niet uitgebreid getest heb. Onlangs andere dingen afgemaakt (andere sub + center + kastje versterker) . Bovendien moet ik ook nog werken + vriendin + vrij nieuw huis + HT (her)inrichten in verband met afmaken speakers + vrienden + nieuwe PC-spulletjes + speakers en randapparatuur afmaken (mains + peerless-sub + kastje andere sub amp)... Dus ik heb 'm getest als sub aan mijn PC. Daar was ie voor bedoeld, maar nu twijfel ik, omdat ie wel cool en goed is geworden.
Mijn andere subs zijn een peerless XLS12+ adire PR15 in 50 liter en een infinity 120.3SE (car-sub, gemaakt voor SQ en niet SPL) in een gesloten kast van 20 a 25 liter.
Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/132/sub-peerless.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/5231/box10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img127.exs.cx/img127/4867/box4.jpg

De peerless klinkt het meest 'uitgesmeerd' maar voor HT geeft ie natuurlijk vette slam tot ongeveer 20 Hz.
De 120.3SE klinkt veel strakker en droger en gecontroleerder. Fijner voor muziek.
De URPS is ueber-strak. Hoe hard ie kan heb ik nog niet echt getest, hij zit/komt parallel op een conrad 301044 (300 watt bij 4 Ohm), 2 ohm leek ie prima te trekken tot in ieder geval redelijk niveau (= behoorlijk wat harder dan standaard luister-niveau). Maar ik denk in ieder geval hard zat. Je hebt nog een behoorlijke lading aan room-gain en dan is laten we zeggen 95 dB (van proggie) al heeeel hard....

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

even een picje hoe ik laats film keek:
HT
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46346/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46347/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46348/thumb.jpg

Lekker een ouwe 21" beeld kanon aangesloten, voor me normale monitors gezet en zelf lekker op me bed liggen. Beeld kwam dus dichterbij en sowieso al groter. Zoals je op de 2e pic ziet ongeveer even breed als 1+3/4 17" monitor. Laatste pic is zoals ik er normaal gesproken bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
_ferry_ schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:29:
even een picje hoe ik laats film keek:

Lekker een ouwe 21" beeld kanon aangesloten, voor me normale monitors gezet en zelf lekker op me bed liggen. Beeld kwam dus dichterbij en sowieso al groter. Zoals je op de 2e pic ziet ongeveer even breed als 1+3/4 17" monitor. Laatste pic is zoals ik er normaal gesproken bij zit.
Nog dichterbij zetten lijkt het nog groter ;) (of gewoon tv kopen ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Redheinz schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:19:
Dank voor de lof-uitingen, komt goed aan na gedane arbeid. Fineren viel me alles mee, hoewel je natuurlijk wel een paar 'plekjes' ziet als maker...... hoe je het zo strak krijgt?
De fineerles doet veel... Met normale watervaste houtlijm (D3) beide kanten insmeren met een lakrollertje, half uurtje wachten, en dan vast strijken met een strijkbout (nooooit gedacht dat leuk te vinden :) ). Overmaat fineer weg halen met een rasp (oppassen met hout-nerf en alleen 'naar de kast toe'), randjes nog even bijschuren.
Was eerste keer fineren met beide subs, dus goedkoop fineer gescoord (KOTO) bij een zaak die ophield (houtmarkt in alkmaar), dus voor 3,25 per vel genoeg gehaald om mijn halve huis mee te doen (7 vellen, ca. 4 m2). Zo kan ik nog een paar andere speakers fineren ook en lekker oefenen. Gebeitst met mahonie-beits...
Ha! Eindelijk weer iemand die de speakers gefineerd heeft. Dat ben ik binnenkort namelijk ook van plan. Die fineerles had ik al een paar keer gelezen.....nu moet ik nog een keer naar die zaak toe (ik woon zelf in Arnhem) en misschien dat ik nog wat tips van die Ton kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
En gewoon een stukje oefenen lijkt me ook niet verkeerd B)
Gewoon twee plankjes op elkaar met een hoek van 90 graden. Beetje pielen en proberen, als je het dan voor het "eggie" doet is het al een stuk makkelijker. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 01-12-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Redheinz.. wat doe je met die rest van die subs? B) je sluit ze vast niet allemaal tegelijk aan! :)

Ik vind trouwends fineren echt rotwerk. (maar ik had dan ook wel rotvormen te doen)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
De bedoeling is dat ze allemaal aangesloten worden.
De 120.3SE of de URPS voor mijn fronts, dan zet ik die op large in mijn processor.
De Peerless is de LFE-sub.
De URPS of 120.3SE wordt de sub voor mijn PC :) Lekker voor bij games.
Ik denk dat de 120.3SE op mijn PC zet omdat die in de buurt van mijn bureau komt en het meeste kans heeft op een uitschietende voet, de driver zit onder de sub en kan dan niet geraakt worden. De URPS komt een beetje tussen mijn fronts.
Even een oud plaatje vanachter de bioscoopstoelen geedit...
Afbeeldingslocatie: http://img76.exs.cx/img76/6681/situatie.jpg
zoiets dus.....
Wel een beetje overkill maar ach, als je hobbiet heb je wat he....

Fineren viel me alles mee. Het lassen is wel wat lastig, zo hier en daar kan je wel een naadje spotten als je er met je neus bovenop zit...
Afbeeldingslocatie: http://img127.exs.cx/img127/4867/box4.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Redheinz op 01-12-2004 11:29 ]

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg vraagje,

Die grote schermen zijn uiteraard mega goed voor echte cinema effect alleen mijn vraag is:

Wat voor schermen zijn het (merk) en wat zijn ongeveer de kosten van een goed scherm?
Zeg maar het gemiddelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:41:
Zeg vraagje,

Die grote schermen zijn uiteraard mega goed voor echte cinema effect alleen mijn vraag is:

Wat voor schermen zijn het (merk) en wat zijn ongeveer de kosten van een goed scherm?
Zeg maar het gemiddelde!
Tja, de gemiddelde mediaan prijs voor een scherm ligt zo rond de 1000,- Vrij prijzig dus, en de meeste schermen zijn dan maximaal zo'n 2.5m x 1.5m. Dus nog steeds te klein :+
Voor schermen zie overigens ook projecta.
Zelfbouw kan al vanaf een paar tientjes, maar echt film doek kost ook knaken, en ook dan zit je aan die afmetingen vast (maximale breedte wederom zo'n 1.5m). Daarom hou ik het bij de latex beschilderde muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince_of_Darkness schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:47:
[...]

Tja, de gemiddelde mediaan prijs voor een scherm ligt zo rond de 1000,- Vrij prijzig dus, en de meeste schermen zijn dan maximaal zo'n 2.5m x 1.5m. Dus nog steeds te klein :+
Zelfbouw kan al vanaf een paar tientjes, maar echt film doek kost ook knaken, en ook dan zit je aan die afmetingen vast (maximale breedte wederom zo'n 1.5m). Daarom hou ik het bij de latex beschilderde muur.
Dus alleen zo'n scherm al kost rond de 1000 euro :|

omg redelijke prijs dus + daarbij nog een beamer komt van rond de 1500 euro.
Heb ik nog iets speciaals nodig? heb een geforce 6800GT kan ik de beamer daarop zo aansluiten? of heb ik een speciale kaart ervoor nodig?
Ja sorry wil ook zoiets alleen ben nog een beetje noob erin O+

Ow ja, waar kan je ongeveer een winkel vinden die deze dingen verkopen?
Online ofzo want kan niet echt een website vinden waar ook prijzen bij staan die ze verkopen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
Doorgaans zit erop de beamer gewoon een vga-aansluiting (dsub-15) waarmee je je computer aan kunt sluiten. Bij de iets betere beamers zit er ook dvi op, en dat zou theoretisch beter moeten zijn (al denk ik niet dat je dat snel merkt). Staar je vooral niet te blind op een scherm. Ja het verbeterd je beeld en mogelijkerwijs je zwartwaarden, maar zonder werkt ook best goed (ik ben tevreden iig).
Plus nu ik gewend ben aan een scherm van 3.5m x 1.9m wil ik niet meer kleiner...

Winkels waar je schermen kan kopen kan ik zo 1,2,3 niet noemen. Maar high-end hometheater winkels verkopen ze wel (met bijbehorend high-end prijskaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de pricewatch een populaire projector opzoekt vind je vanzelf een aantal gespecialiseerde zaken waar ze ook projectiedoeken/ schermen verkopen.

Kijk eens in dit lijstje bijvoorbeeld: pricewatch: BenQ PB2220 (XGA, 1700, 2000:1, DLP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hecla doet wel veel op het gebied van projectoren. Ze zijn misschien wel wat meer gericht op presentatie dan op hometheater maar ik denk dat ze je heel goed advies kunnen geven:

www.hecla.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prince_of_Darkness schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:05:
Doorgaans zit erop de beamer gewoon een vga-aansluiting (dsub-15) waarmee je je computer aan kunt sluiten. Bij de iets betere beamers zit er ook dvi op, en dat zou theoretisch beter moeten zijn (al denk ik niet dat je dat snel merkt). Staar je vooral niet te blind op een scherm. Ja het verbeterd je beeld en mogelijkerwijs je zwartwaarden, maar zonder werkt ook best goed (ik ben tevreden iig).
Plus nu ik gewend ben aan een scherm van 3.5m x 1.9m wil ik niet meer kleiner...

Winkels waar je schermen kan kopen kan ik zo 1,2,3 niet noemen. Maar high-end hometheater winkels verkopen ze wel (met bijbehorend high-end prijskaartje).
Thnx,

Ik heb zelf een 26inch lcd tft monitor. Dit kijkt haarscherp uiteraard.

Het is groot maar goed zoals je die schermen hier ziet is dat uiteraard MEGA :9~
Maar ik denk dat ikzelf toch zal moeten wachten heb namelijk een kamer van 4m bij 2,5m dus niet al te groot :P

Dit is mijn opstelling nu:

Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/204/foto36.jpg

Maar goed jullie opstellingen zijn vaak vetter :(

Zit met een logitech surround system THX met dolby DTS decoder erbij op een audigy zs 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor kwalitatief hoogwaardige schermen betaal je inderdaad goed. Het ligt er natuurlijk aan of je een trekscherm (handmatig) neemt of een elektrisch scherm, S-of M-kwaliteit (verschil in dikte bij Projecta), een high contrast scherm, een high gain scherm (meestal af te raden), etc.
Overigens kun je ook gewoon los projectiedoek kopen vanaf de rol, bijvoorbeeld van 2.4 meter breed. Met wat marge van het bevestigen kun je hier bijvoorbeeld een 16:9 scherm van maken van 2.30 x 1.30 of 2.00 x 1.12 m. Dit doek kost zo'n 75 euro per m2. dus reken maar uit. Je spant dit doek dan op een houten plaat of bijvoorbeeld een houten frame en hangt dit aan de muur. Nadeel is natuurlijk het gemis van een rolmechanisme (alhoewel er vast wel wat de DHZ'en valt), maar voordeel met een permanent scherm is dat je er gemakkelijk een masking systeem bij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Ik heb mijn reactie gekregen van iemand die zijn buizenversterker wel wil ruilen tegen mijn vincent SP996 eindversterkers. Ik weet inmiddels dat het gaat om een gemodificeerde JAMA RB20 met de volgende specs: (ik citeer de email)

Uitgangsvermogen: 2x15W RMS
De buizen die gebruikt zijn in de versterker zijn 1 x ECC 81, 2 x ECC 82 en 4 x EL 84.
Frequentiebereik. 15 Hz tot 100 Khz.
Harmonische vervorming. <1% bij 10 Watt RMS
Ingangsgevoeligheid. 750 mV
uitgans impedantie. 8 Ohm
Brom/ruis nivo. S/N +/- 80 dB
afmetingen. 32 X 28 X 18 cm
De geintergreerde versterker heeft een overgedimensioneerde voeding, vergulde aansluitingen en een alp volumemeter. Verder zit er geen brom of kraak in de versterker en hij weegt ongeveer 10 kg.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/VJ484M465K7P/p.jpeg

Kan iemand mij vertellen wat zoiets ongeveer kost en of dit een goede ruil is? Ik heb helemaal geen verstand van buizenversterkers.. En ik heb gehoord dat sommige luidpsprekers niet geschikt zijn en sommige wel geschikt zijn voor buizenversterkers. Zijn mijn Kef Q5's geschikt voor deze versterker? En is het uitgangsvermogen niet erg laag?

Dit is vaag; http://www.arexx.nl/nl/aurexx.htm (dit is toch dezelfde versterker? maar kan er niks over vinden verder.. Dit is ook een ander merk. Dit is een AUREXX ultimo 1, en die kerel heeft dus een JAMA die er net zo uit ziet..)

offtopic:
heb ik iets gemist? het forum ziet er opeens heel anders uit..

[ Voor 22% gewijzigd door Gemineye op 01-12-2004 14:27 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ik vind €1000 wel een beetje hoog geschat voor een scherm hoor. Als je een projector koopt van 1500,- (zelfde prijs ongeveer als mijnes) dan koop je daar niet een scherm bij dat bijna net zo duur is als je projector lijkt me.
De wat goedkopere (handmatig oprolbare) schermen van Projecta kosten eerder iets van €300,- voor een normale afmeting (te groot projecteren wordt het echt niet mooier van, wel aan persoonlijke voorkeur onderhevig). Het verschil met de duurdere zit hem vooral in hoe snel het gaat krullen en hoe vlak het scherm uberhaupt is. Je moet hem ook zeker waterpas ophangen anders gaat ie heel snel kreuken heb ik gemerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gemineye schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:34:
Ik heb mijn reactie gekregen van iemand die zijn buizenversterker wel wil ruilen tegen mijn vincent SP996 eindversterkers. Het is me niet helemaal duidelijk om wat voor versterker het nou gaat, maar volgens mij is het een AUREXX ULTIMO 1 met de volgende specs: (ik citeer de email)

Uitgangsvermogen: 2x15W RMS
De buizen die gebruikt zijn in de versterker zijn 1 x ECC 81, 2 x ECC 82 en 4 x EL 84.
Frequentiebereik. 15 Hz tot 100 Khz.
Harmonische vervorming. <1% bij 10 Watt RMS
Ingangsgevoeligheid. 750 mV
uitgans impedantie. 8 Ohm
Brom/ruis nivo. S/N +/- 80 dB
afmetingen. 32 X 28 X 18 cm
De geintergreerde versterker heeft een overgedimensioneerde voeding, vergulde aansluitingen en een alp volumemeter. Verder zit er geen brom of kraak in de versterker en hij weegt ongeveer 10 kg.

[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen wat zoiets ongeveer kost en of dit een goede ruil is? Ik heb helemaal geen verstand van buizenversterkers.. En ik heb gehoord dat sommige luidpsprekers niet geschikt zijn en sommige wel geschikt zijn voor buizenversterkers. Zijn mijn Kef Q5's geschikt voor deze versterker? En is het uitgangsvermogen niet erg laag?

Zie voor info; http://www.arexx.nl/nl/aurexx.htm (dit is toch dezelfde versterker? maar kan er niks over vinden verder..)

offtopic:
heb ik iets gemist? het forum ziet er opeens heel anders uit..
Het uitgangsvermogen valt wel mee. Normaliter gebruik je nog niet eens een Watt. Het belangrijkste bij de meeste buizenversterkers is dat je speakers niet te lastig zijn aan te sturen. Ze moeten niet een lastig impedantieverloop hebben en het filter moet niet te uitgebreid/ingewikkeld zijn. Dat valt bij de Q5 allebei wel mee geloof ik. De vraag of het gaat klinken moet je echt zelf beantwoorden......je moet hem echt gaan beluisteren op je eigen speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:07:
[...]

Het uitgangsvermogen valt wel mee. Normaliter gebruik je nog niet eens een Watt. Het belangrijkste bij de meeste buizenversterkers is dat je speakers niet te lastig zijn aan te sturen. Ze moeten niet een lastig impedantieverloop hebben en het filter moet niet te uitgebreid/ingewikkeld zijn. Dat valt bij de Q5 allebei wel mee geloof ik. De vraag of het gaat klinken moet je echt zelf beantwoorden......je moet hem echt gaan beluisteren op je eigen speakers.
Ah oke, heeft iemand ook een idee van wat zoiets waard is? ik heb nog een foto: (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/93B80P57L4J3/p.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gemineye schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:52:
[...]

Ah oke, heeft iemand ook een idee van wat zoiets waard is? ik heb nog een foto: (clickable)

[afbeelding]
De prijs is wel degelijk te vinden trouwens. De prijs van de zelfbouwkit is 455 euro. Ik herken de versterker nu pas trouwens, maar er worden tegenwoordig wel meer advertenties van gezet, op marktplaats bijvoorbeeld. Zij (de importeur/fabrikant zelf) hebben hem daar voor 499 euro staan, maar dan is ie al in elkaar gezet. Ik heb alleen geen flauw idee van de kwaliteit. Ik kende die dingen helemaal niet tot voor een weekje ofzo geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 01-12-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:15:
[...]

De prijs is wel degelijk te vinden trouwens. De prijs van de zelfbouwkit is 455 euro. Ik herken de versterker nu pas trouwens, maar er worden tegenwoordig wel meer advertenties van gezet, op marktplaats bijvoorbeeld. Zij (de importeur/fabrikant zelf) hebben hem daar voor 499 euro staan, maar dan is ie al in elkaar gezet. Ik heb alleen geen flauw idee van de kwaliteit. Ik kende die dingen helemaal niet tot voor een weekje ofzo geleden.
Waar vind je die dingen dan? ik kan er echt niks over vinden.. De enige advertentie die ik kan vinden op marktplaats is van dezelfde kerel als die zn buizenversterker wilde ruilen tegen mijn amps. Voor de rest kan ik er via google, hifi.nl of marktplaats niks over vinden...

edit:
ik heb die prijs nu ook gevonden. Volgens de eigenaar zou het in dit geval echter gaan om een gemodificeerde versie met een andere volumemeter en andere transformatoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Gemineye op 01-12-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sja....ik zou zeggen ga gewoon luisteren en als je ze mooier vindt klinken dan je Vincents dan heb je een goede deal toch, of niet? Het kan zijn dat er al veel uren op de busjes zitten, maar die kan je makkelijk vervangen. Die zijn niet zo duur. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens: http://www.ae-europe.nl/buizen_jj.htm
Dat is ook wel het leuke van een buizenversterker.....je kan een beetje knoeien met verschilende merken buizen (in de gaten houden wat de kenners er van vinden en eens proberen als je het leuk vindt).
Vraag eens of hij de facturen van de voeding en de volumemeter nog heeft. En zo niet welke het dan zijn. Niet alle potmeters van Alps zijn hetzelfde uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 01-12-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:42:
Sja....ik zou zeggen ga gewoon luisteren en als je ze mooier vindt klinken dan je Vincents dan heb je een goede deal toch, of niet? Het kan zijn dat er al veel uren op de busjes zitten, maar die kan je makkelijk vervangen. Die zijn niet zo duur. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens: http://www.ae-europe.nl/buizen_jj.htm
Dat is ook wel het leuke van een buizenversterker.....je kan een beetje knoeien met verschilende merken buizen (in de gaten houden wat de kenners er van vinden en eens proberen als je het leuk vindt).
Vraag eens of hij de facturen van de voeding en de volumemeter nog heeft. En zo niet welke het dan zijn. Niet alle potmeters van Alps zijn hetzelfde uiteraard.
tja, ik denk dat het er toch op neerkomt dat ik de versterker dan weer verkoop, want ik wil graag meerkanaals.. Dus dan zou deze versterker al meer op moeten kunnen brengen dan de vincents. De buizen hebben overigens ongeveer 50 uur gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
* Xander heeft de startpost updated... wat beter geïntegreerd in de nieuwe layout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

XanderH schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:16:
* Gemineye heeft de startpost updated... wat beter geïntegreerd in de nieuwe layout :)
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet anders zeggen dan: WOW. ik wil wonen bij tbusquet, dat ziet er mooi uit! en die collectie dvd's (?) Impressive!

Ik wil ook graag een beamer, maar moeten ze die dingen eerst goedkoper maken! anders moet ik mijn pappa lief aankijk zodat hij ook zo'n overhead-projector ombouwd tot beamer. ziet er niet mooi uit maar zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:28:
ik kan niet anders zeggen dan: WOW. ik wil wonen bij tbusquet, dat ziet er mooi uit! en die collectie dvd's (?) Impressive!

Ik wil ook graag een beamer, maar moeten ze die dingen eerst goedkoper maken! anders moet ik mijn pappa lief aankijk zodat hij ook zo'n overhead-projector ombouwd tot beamer. ziet er niet mooi uit maar zeer handig!
Mooiste set die ik hier tot nu toe heb gezien, is die van Jag! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:43:
[...]

Mooiste set die ik hier tot nu toe heb gezien, is die van Jag! })
Nou ik moet zeggen; ik heb net ff gezocht maar ik kan zijn set nergens vinden! :?
Ja alleen een aantal posts van z'n indrukwekkende versterking op de fronts, en van die film avonden.

Mss eens in z'n totaal posten Jag? (of als je dat al gedaan hebt is een linkje ook goed hoor :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik ga voor Garmtz!! Wie was dat ook al weer en wat voor een set had hij? Moet je maar weer ff opzoeken.

Voor Jag z'n set kan je ook hier ff kijken: Nieuwe set voor Jag

[ Voor 34% gewijzigd door zimbab op 01-12-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:22:
Ik ga voor Garmtz!! Wie was dat ook al weer en wat voor een set had hij? Moet je maar weer ff opzoeken.
Agrees :) :D

http://home.zonnet.nl/garmtz/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hadden we een verkiezing dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hmm, zou eigenlijk wel een leuke subcategorie voor de GoT verkiezingen geweest zijn... waarom kom je hier net nú mee :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG >:)

Is die gast miljonair ofzo??
iig echt mooi
Nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah... Ik geloof ook niet dat ik het idee zie zitten... Tis geen kunst om met een boel geld een hoop mooi spul neer te zetten... En dat zijn wel de sets die er nu naar boven komen drijven... Dus een echt eerlijke verkiezing zou ik het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:33:
Mjah... Ik geloof ook niet dat ik het idee zie zitten... Tis geen kunst om met een boel geld een hoop mooi spul neer te zetten... En dat zijn wel de sets die er nu naar boven komen drijven... Dus een echt eerlijke verkiezing zou ik het niet vinden...
Ja OK, ik was ook niet serieus..

Anders zouden we de sets in verschillende prijsklassen moeten indelen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:33:
De mooiste is de mooiste natuurlijk ongeacht de prijs.
Er lopen een paar mensen in Nederland die gewoon hun echte openbare bios neer kunnen zetten in deze topic en zullen winnen 8)

De beste prijs/kwaliteit is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, iedere set heeft zijn charmes, ook al is het budget spul. Het is gewoon leuk om te zien wat sommige mensen met veel geld doen en anderen met veel minder :) competitie is zinloos en zeer zeker oneerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd we moeten niet algemene verkiezing houden.. met veel geld haal je eenmaal mooier spul..

ik zelf ben trots op mijn set zodra die klaar is.. lowbudget qua uitgaves.. maar komt zeker wel mee met mid-end..

-GE Imager CRT slechts 100 euro met goed beeld..moet nog goed doek hebben
-Pioneer dv-464 250 euro.. is het duurste van me hele set :S is ook 2 jaar oud.. was toen 1 van de betere en toen waren dvd spelers eenmaal duur..
-Magnat Motion Series 5.1 nieuwwaarde 400-500 ik heb op kop getikt (IN GOEDE CONDITIE) voor 150 euro..
-als het goed is zaterdag een nieuwe Pioneer vsx-d511 voor 199 euro..

dat is iets waar ik (vind ik dan hoor..) best trots op mag zijn :) zeker voor een (arme) leerling/student :) kijkend naar prijs/kwaliteits verhouding..
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.