Oké...here goes...
Zoals ShittyOldMan ook al aangaf...na 14 delen lezen werd het ook tijd dat ik mijn HT op de foto zet.
Ik heb op mijn eigen site een tweetal fotoalbums staan. Ik hoop dat jullie de zin en de tijd hebben om daar te kijken. Scheelt me weer een berg thumbnails linken... :-P
Gewoon rechtermuis op de vette en onderstreepte woorden en openen in een nieuw venster!!
De woonkamer:
De woonkamer heeft qua setup een ideale opstelling (ethisch goedgekeurd door de vrouw...heel belangrijk...ofwel er was met mij geen discussie mogelijk!).
In mijn setup komt geen center en geen sub voor.
Geen center omdat de veel genoemde sweetspot precies de bank is. Tevens omdat ik na veel verschillende centers getest te hebben, NOT impressed was met het filmgevoel. De center is de allerbelangrijkste speaker van een home cinema set (in combinatie met een sub) en moet dus alles van spraak tot extreme explosies feilloos kunnen verwerken. Ik heb overwogen om een zelfde frontspeaker plat neer te leggen, zodat de center de kracht van een film aankon. Werd alleen een beetje te bombastisch qua design...
Geen sub omdat...tja...je zou de fronts eens moeten horen... De frontspeakers zijn de afgeleidde van de JBL bioscoop speakers. Geen deense JBL, maar amerikaanse (gouden logo i.p.v. zilvere). De techniek van de speakers heet S(ymmetrical) V(ertical) A(rray); SVA. Ze hebben hoorntweeters, is voor film perfect, maar voor muziek wel eens iets te schel. Bij mij zou een zware REL of iets dergelijks misschien wel wat toevoegen, maar dan zou het alleen mijn neusvleugeltje wat meer trillen dan anders... :-D
De set bestaat uit het volgende:
- Versterker: Yamaha DSP-A2 (sinds 1999... Nog steeds fantastisch)
- Frontspeakers: JBL SVA-1800 (sinds 1997; via Oehlbach kabels [6.0mm2] bi-wired)
- Rearspeakers: Infinity Overture 1 (sinds 1999; via Oehlbach kabels [6.0mm2]. Moet ze een keer vervangen door Dynaudio o.i.d., maar voldoen nu nog prima. De versterkers, die er voor het laag inzitten moeten eerdaags nagekeken worden.)
- DVD HDD Recorder: Sony RDR-HX900 (sinds 2004; via Monster scart en Vandenhul Optocoupler mk2)
- DVD Speler: Sony DVP-S725D (sinds 1999; compleet gepatched door Stegen Rhoon; via Oehlbach scart en Vandenhul Optocoupler mk2)
- Minidisc: Sony MDS-JB940 (sinds 2001; via Vandenhul Optocoupler mk2)
- Tuner: Sony ST-SB920 (sinds 1999)
- VCR Recorder: Panasonic NV-FS100 (sinds 1993!!...voorloper van de FS200...er is geen betere (S-)VHS recorder voor de consument geweest...ik wil hem misschien nog 1 keer laten schoonmaken)
- Gameconsole: Microsoft Xbox (sinds 2005; zat "gratis" bij een gsm abo; via optisch naar versterker en via scart naar DVD recorder; meteen omgebouwd naar Xboxmediacenter om bijvoorbeeld gedownloadde Enterprise, Las Vegas en CSI afleveringen te kijken. Tevens "Shoutcast" ik met SAM3 naar beneden. De Xbox staat op de plek waar ooit de Pioneer Laserdisc CLD-S315 stond...getuige de StarWars laserdisc box)
- Televisie: Sony KV-25X1D (sinds ??; een doorn in mijn oog, maar bij mij moet zwart wel zwart zijn. De laatste nieuwste plasma's en projectoren worden steeds zwarter; nog even wachten dus. De kast heb ik ooit laten maken door Oud&Teak voor een Loewe Aconda 102cm, een beeldbuis, die enigszins bol, maar wel zwart is :-) )
De PC's-Servers omgeving:
Vroegah...keek ik hier de gedownloadde tv-series en het is mijn werkplek voor audio bewerking e.d.. Overigens is die 17inch TFT alleen om een audiometer weer te geven...hahaha. Ik noem alleen de audio componenten.
- Versterker: Marantz SR5400 (sinds 2004; als vervanging van mijn opgeblazen Yamaha's RP-U200 en AP-U70, die hier eerst stonden. Volledig digitaal en analoog aangesloten met mijn twee pro-audio kaarten in mijn pc...zie sig... De versterker is DTS-ES capabel, wat ik zelfs niet beneden heb, maar is gewoon 2.0 aangesloten)
- Speakers: Mordaunt-Short MS-902 (sinds 2003; gewoon mooi geluid in compacte behuizing)
- Minidisc: Sony MDS-JB920 (sinds 1999; ik heb ook minidisc in de auto vandaar...)
- CD Speler: Sony CDP-XB920 (sinds 1999; omdat de oude DVD speler van beneden geen CD-R(W) kon afspelen moest ik deze aanschaffen. Nu staat ie er eigenlijk om CD-text te testen en eventueel CD's te lezen, die de Tascam niet leest. Werkt met een Puk systeem [motor beweegt i.p.v. de lens])
- CD Speler Pro: Tascam CD-302 (sinds 2000; had hiervoor de Denon DN-2500 en daarvoor vanaf ongeveer 1994 de Pioneer CDJ-500...herinnert u zich die nog nog nog nog!!!)
- Draaitafel: Technics SL-1210MK2 (sinds 1991...!!! Zwart was toen juist exclusief; dit apparaat behoeft geen uitleg, neem ik aan)
- Mengtafel: Hi-Level PM-10000 (sinds 2001; Had hiervoor een Dateq Styx. Deze is compleet modulair en is de zwarte versie van een D&R Clubmix...gewoon een oud-hollandsch produkt dus...)
- Hoofdtelefoon: Sony MDR-V700DJ (sinds 2000; nadat mijn Pioneer SE als een oude krant ging klinken heb ik deze gekocht. Eigenlijk gebruik ik deze ook niet vaak. Met gamen gebruik ik de Plantronics Audio90 (is dit geen afgeleidde van een Sennheiser?). En ik moet zeggen dat die veel lager gaat dan de Sony...)
Pffff....ik hoop dat iemand deze lap tekst heeft gelezen. Het is anders wel grappig om effe terug in de tijd te kijken hoe alles tot stand is gekomen...dus was het zowiezo de moeite waard.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan voeg ik het nog wel toe.
O ja...extra foto's kan ik nu even niet maken, omdat (zoals misschien wel te zien is) er een tweetal pixelfouten op de CCD van de Canon Powershot G3 zitten. Deze is nu ter reparatie.
TIA for reading....
[Voor 3% gewijzigd door THX op 19-02-2005 16:15. Reden: typo]