Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 20.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41401

RoamoR schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:43:
[...]

Is niet handig als je het er ooit weer uit wilt hebben (verhuizing oid).
Ja, zit wat in natuurlijk, maar gaat die zak dan geen iritant geluid maken of tegen de wand lopen klappen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Als je de zak volledig gevuld hebt niet, dunkt me.

Ik moet mijn Atacama Nexus stands ook nog steeds vullen, ga ik komende week maar eens doen. Heb toch niets te doen, gedurende mijn welverdiende vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

MikeyMan schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:45:
Nou... Ik moet zeggen dat ik loewe kwa beeldkwaliteit echt wel een stuk beter vind dan een willekeurig ander merk... In combinatie met het gebruiksgemak (voor mij niet nodig, maar voor echte noobs kun je niks beters vinden dan een loewe) lijkt me dat genoeg reden om voor een loewe te kiezen...
Hoewel de harde schijf van mijn tv nu alweer kapot is :S
Loewe gebruikt net als vele andere merken ook gewoon de philips buizen. Geen enkele CRT tv kan tippen aan een goede Philips tv imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 41401 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Ja, zit wat in natuurlijk, maar gaat die zak dan geen iritant geluid maken of tegen de wand lopen klappen???
Ik heb zelf ook een (dik plastic) zak met vogeltjeszand (oid) in mijn Mission 733i liggen. En het werkt nog echt ook, strakkere bass in vooral kleinere kamers.

Mijn JBL Northridge e250p is trouwens ook binnen. Morgen nog even van mijn ouders huis naar mijn studentenkamer brengen, dan kan ik hem pas testen :P Maar hij ziet er al erg goed afgewerkt uit, stuk beter dan mijn eerdere Dali, erg opvallend.

[ Voor 27% gewijzigd door ZiegoM op 12-02-2005 21:32 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Dat vullen met zand is dus het enige wat ik bij mijn Mission M35's niet kan (in tegenstelling tot de "lagere" modellen...)

Zou dit gewoon komen omdat hij al zwaar genoeg is of zouden ze door de extra woofer geen ruimte meer overhouden voor een ruimte die je met zand kunt vullen..?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:33:
Dat vullen met zand is dus het enige wat ik bij mijn Mission M35's niet kan (in tegenstelling tot de "lagere" modellen...)

Zou dit gewoon komen omdat hij al zwaar genoeg is of zouden ze door de extra woofer geen ruimte meer overhouden voor een ruimte die je met zand kunt vullen..?
Daar heeft het inderdaad mee te maken.
De Missions 733i, 73, 33 zijn allemaal eigenlijk boekenplank luidsprekers met ingebouwde stand. Het kastvolume is (waarschijnlijk) getuned op de drivers en er zit dus echt een shot (ongeveer) midden in de kast. Hieronder zit dus een loze ruimte die toegankelijk is dmv een plastic dop aan de achterkant.

Maar het verschil is er zeker met die massloading. Net als een gewicht op je speakers leggen eigenlijk.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ZiegoM schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:43:
[...]

Daar heeft het inderdaad mee te maken.
De Missions 733i, 73, 33 zijn allemaal eigenlijk boekenplank luidsprekers met ingebouwde stand.
Zelfde geldt voor de m33 en m34 lijkt me?
Het kastvolume is (waarschijnlijk) getuned op de drivers en er zit dus echt een shot (ongeveer) midden in de kast. Hieronder zit dus een loze ruimte die toegankelijk is dmv een plastic dop aan de achterkant.
Bij mijn m35 zit (voor zover ik kan zien door de bassreflexpoort :P) ook een tussenschot, net onder de br-poort dus. Daaronder lijkt me ook loze ruimte te ziten (al zijn er nog wel kleine openingen in dat schot, dus misschien is die ruimte daaronder ook nog belangrijk voor het geluid, wie weet...). Maar deze is dus iig niet toegankelijk om te vullen met zand oid.
Maar het verschil is er zeker met die massloading. Net als een gewicht op je speakers leggen eigenlijk.
Geen idee, ik kan het hier niet uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:51:
[...]

Zelfde geldt voor de m33 en m34 lijkt me?

[...]

Bij mijn m35 zit (voor zover ik kan zien door de bassreflexpoort :P) ook een tussenschot, net onder de br-poort dus. Daaronder lijkt me ook loze ruimte te ziten (al zijn er nog wel kleine openingen in dat schot, dus misschien is die ruimte daaronder ook nog belangrijk voor het geluid, wie weet...). Maar deze is dus iig niet toegankelijk om te vullen met zand oid.

[...]

Geen idee, ik kan het hier niet uitproberen :P
Ja die m33 en m34 bedoel ik ja :P

Grappig dat het dus ook op het 'grote' model nog wordt gedaan. Lijkt er dus op dat Mission dus een bepaalde buitenmaat van de speaker wil 'behalen', en ondertussen het interne volume precies goed houden :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ZiegoM schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:58:
[...]

Ja die m33 en m34 bedoel ik ja :P

Grappig dat het dus ook op het 'grote' model nog wordt gedaan. Lijkt er dus op dat Mission dus een bepaalde buitenmaat van de speaker wil 'behalen', en ondertussen het interne volume precies goed houden :)
Ik weet het eigenlijk niet... er zitten nog best wel flinke gaten in dat tussenschot, ik weet niet of het "interne volume" hiermee ook dadwerkelijk gelimiteerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik ben uiterst benieuwd naar de uitkomst van het zand in de M33's :)
Als het goed klinkt dan doe ik het maybe ook wel. Ik ben er wel echt achter dat die speakers ruimte nodig hebben. Ze stonden eerst hier op m'n 'media' kamer.Die is 9m2 en het geluid werd echt een slappe brij. Daar kwam bij dat ze maximaal 1,5 m van elkaar konden staan, op een plek die niet echt voor een 'sweetspot' zorgt.De bass was 'niet op tijd' ed. Ik begon me serieus af te vragen wat het was. Nu staan ze beneden, en dat scheelt wel heel veel. Een goede 3,5 meter uit elkaar op de bank gericht, en ik hoorde gelijk weer waarom ik deze heb gekocht. :) Zeker in combinatie met de Marantz pickup die ik te leen heb tot dat Empire heeft uitgezocht of er nog een naald bestaat voor m'n element op de Akai.
Vanavond jat ik even de digicam mee van huis en schiet ik weer eens wat pic's.

Er staat hier om de hoek trouwens een Technics SL-1200 mk II te koop voor weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

3,5m :o
Dat is juist tenkoste van het midde geluid bij stereo muziek. Normaal moet de afstand tussen de luidsprekers de helft zijn van de afstand tussen jou en de luidsprekers.

Ze hebben juist een center speaker bedacht omdat vaak in cinema's de linker en rechter speaker te ver uitelkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41401

Sjoewe schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:31:
Ik ben uiterst benieuwd naar de uitkomst van het zand in de M33's :)
Aankomend weekend ga ik er zand indoen, en zal je dan m`n reactie wel laten weten!

Weet er toevallig iemand in wat voor zak ik het zand het beste kan doen?

Begin volgende maand ga ik m`n volgende grote upgrade doen nl. nog 2 M33 als rears en een M3C2 als center.
Dit alles wordt ook weer aangeloten met 2* 4mm wire (Caliber, gekocht bij autoshop, bij plaatselijke hifizaak was hij op en hij gaf mij zelfs advies om deze wire te nemen!)

Moet wel zeggen dat het maar net past in de schroefterminals van de Missions O-) O-) O-)
In m`n Yammie past het super _/-\o_

Misschien is 2* 2.5mm wel voldoende :?

Daarna weer even sparen voor een sub, iemand ervaring met de M3AS (150 W)
Voor muziek moet hij alleen ondersteunen, voor films mag hij flink denderen ;)

Heb ook al naar een JBL gekeken, maar is het aan te raden om er een ander merk bij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 91634 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:22:
3,5m :o
Dat is juist tenkoste van het midde geluid bij stereo muziek. Normaal moet de afstand tussen de luidsprekers de helft zijn van de afstand tussen jou en de luidsprekers.

Ze hebben juist een center speaker bedacht omdat vaak in cinema's de linker en rechter speaker te ver uitelkaar staan.
Misschien is mijn schatting iets te enthousiast geweest en is het dichter bij de 2,5 / 3 meter dan de 3,5 meter. ;) Maar de plaatsing is echt right on wat mij betreft, als je op de bank zit, lijken de hoge tonen precies midden tussen de speakers vandaan te komen. Hoewel persoonlijk, vind ik dat erg prettig voor het geluid. Ik gebruik ze eigenlijk ook vooral voor stereo-muziek (platen) en slechts af en toe voor films/muziek dvd's. Ik vind hard geluid bij films meestal eigenlijk heel vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Mooie sub heb je daar besteld Rappie! Ik vraag me af hoe zoiets het zou doen tov van m'n Shiva :Y) Hij is ieg even groot en iets minder zwaar. Mooie driver van TC sound. Die bash doet ongeveer hetzelfde als de dt300.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 13-02-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38311

@ reind!
die H/K van jou heeft zoals ik zie iets over de front aansluiting zitten. Afdekplaatje of iets dergelijks
kun je die gewoon los erop klikken ofzo? Ik heb namelijk de 507 limited edition en daar zie je die aansluitingen en ik vind het bij jou wel strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Anoniem: 38311 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:26:
@ reind!
die H/K van jou heeft zoals ik zie iets over de front aansluiting zitten. Afdekplaatje of iets dergelijks
kun je die gewoon los erop klikken ofzo? Ik heb namelijk de 507 limited edition en daar zie je die aansluitingen en ik vind het bij jou wel strak :)
Die kun je er inderdaad zo op drukken.

Ze zaten er trouwens los bij in een zakje..... kwam ze ook pas tegen toe ik mijn nek brak over de doos en het zakje er uit viel.

Het staat inderdaad wat netter. En aangezien ik die aansluitingen toch niet gebruik (heb nu ook maar 1 digitale ingang en 2 analoge ingangen in gebruik) heb ik de plaatjes er maar op gedrukt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 10:46

bdu

Modbreak:Nope, dat mag hier dus niet.

Als je daar over twijfelt doe het dan maar niet, of neem eerst even contact met een AVH moderator op. Met mij bijvoorbeeld. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 14-02-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48
Voordat ik hier foto's ga posten wil ik de boel eerst een beetje aan kant hebben. En dus moeten er langere speakerkabels komen om alles een beetje mooi weg te werken. Ik schat dat ik zo'n 50 m nodig heb voor de fronts en de center. Nou ben ik al naar de lokale elektronicazaken geweest, maar daar zijn kabels toch nog vrij duur (1,50 voor 2.5 mm^2, 2.50 voor 4.0mm^2). Ook op www.farnell.nl is de boel niet goedkoper te vinden, sterker ze durven daar tot 5,50 per meter te vragen! :( Dus mijn vraag aan jullie is of jullie een goedkoper adresje weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Munchkin op 14-02-2005 17:04 . Reden: weet niet meer hoe je hier een link maakt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Prince_of_Darkness schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:01:
Voordat ik hier foto's ga posten wil ik de boel eerst een beetje aan kant hebben. En dus moeten er langere speakerkabels komen om alles een beetje mooi weg te werken. Ik schat dat ik zo'n 50 m nodig heb voor de fronts en de center. Nou ben ik al naar de lokale elektronicazaken geweest, maar daar zijn kabels toch nog vrij duur (1,50 voor 2.5 mm^2, 2.50 voor 4.0mm^2). Ook op www.farnell.nl is de boel niet goedkoper te vinden, sterker ze durven daar tot 5,50 per meter te vragen! :( Dus mijn vraag aan jullie is of jullie een goedkoper adresje weten.
gewoon de Gamma of anders www.elektronica-online.nl , tenzij je merkkabel wilt hebben, dan ben je sowieso niet goedkoop klaar. Waar heb je trouwens in godsnaam 50 m kabel voor nodig staan je fronts 20 meter uit elkaar?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

Exirion

Gadgetfetisjist

twopack schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:14:
gewoon de Gamma of anders www.elektronica-online.nl , tenzij je merkkabel wilt hebben, dan ben je sowieso niet goedkoop klaar. Waar heb je trouwens in godsnaam 50 m kabel voor nodig staan je fronts 20 meter uit elkaar?
Zelfs met bi-wiring is 50m al een enorme lengte ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Misschien wil die beste kerel wel tri-wiring voor elke versterker in tri-amping-mode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

twopack schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:14:
[...]

Als je een 5.1 set gaat biwiren ben je dat zo kwijt:

2 x 8 meter per rear = 32 m
2 x 4 meter per front = 8 m
2 x 2 meter center = 4 m

zit je zo op 44 meter.
en met netjes wegwerken van de snoertjes vreet het ook meters...

[ Voor 8% gewijzigd door ZiegoM op 14-02-2005 17:21 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

Exirion

Gadgetfetisjist

ZiegoM schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:19:
2 x 8 meter per rear = 32 m
2 x 4 meter per front = 8 m
2 x 2 meter center = 4 m

zit je zo op 44 meter.
en met netjes wegwerken van de snoertjes vreet het ook meters...
Hij zegt dat ie alleen voor z'n fronts en center al 50m kwijt is.... beter lezen dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:13
Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:24:
[...]

Hij zegt dat ie alleen voor z'n fronts en center al 50m kwijt is.... beter lezen dus.
Kan toch, met een reciever achterin de kamer .... Zo heb ik ook 30 meter nodig voor de 3 speakers die vooraan staan. (alleen ben ik met gevlochten utp bezig, dus 100 meter utp kabel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, een kabel ergens netjes langs wegwerken, biwire aangesloten en je receiver in een hoek van je kamer, dan krijg je toch al snel een aantal meter kabel te verwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

MnM

In navolging tot de Mission's welke met zand gevuld kunnen worden,
ik heb mij Front's en Rear's (Mordaunt Short 906A en 904A) ook gevuld met zand in het daarvoor bestemde compartiment.

Ik heb 2x 20 Kilo zilverzand gehaald bij de gamma, en deze goed laten drogen. Vervolgens dit zand (toen het kurkdroog was, en dat duur een hele tijd) los in de compartimenten gedaan tot deze nok-vol waren. De 906A's wegen nu 22 Kilo per stuk en de 904A's rond de 18 Kilo.

Bij mij resulteerde dit een een strakkere diepere bass, de speaker's hadden duidelijk meer "slam" in het laag.
Ook staan de speakers nog steviger op hun spikes, maar dat lijkt me logisch gezien de verzwaring en het zwaartepunt zo laag mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door MnM op 14-02-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MnM schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:45:

Ik heb 2x 20 Kilo zilverzand gehaald bij de gamma, en deze goed laten drogen. Vervolgens dit zand (toen het kurkdroog was, en dat duur een hele tijd) los in de compartimenten gedaan tot deze nok-vol waren.
Mag ik vragen hoe je het zand hebt laten drogen? Een ruimte met een lage vochtigheidsgraad neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

RoamoR schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:57:
[...]

Mag ik vragen hoe je het zand hebt laten drogen? Een ruimte met een lage vochtigheidsgraad neem ik aan?
Ik heb het zand uit de zakken gehaald en dit in verschillende kleine bakken gelegd in de ruimte waar de cv-ketel staat. Dus idd een ruimte met een lage luchtvochtingheid.
Omdat ik het zand los in me speakers wilde doen, wilde ik er ook 100% zeker van zijn dat dit echt droog was.
Ik heb voordat ik het zand in de speakers deed nog een half uur in de oven (2x een ovenschaal gevuld met zand per keer) gehad op 250 graden en vervolgens af laten koelen voordat het in de speakers ging. Het was dus een tijdrovend kwareitje.
Maar ik wilde er zeker van zijn dat ik mijn, niet al te dure maar toch, speakers niet zou slopen.

Ik het de speakers gevuld door ze op de voorkant te leggen (handdoek of kussen eronder) en toen met een vergiet het zand gevuld tot er geen korrel meer bij kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
waarom vullen jullie de speaker eigenlijk?
je verkleint eigenlijk alleen maar het volume van je speaker, t'voordeel is wel dat ie wat zwaarder en geluidsdoder wordt. maar het nadeel is ook dat door het beperkte volume, de speaker minder bas gaat weergeven
(test het eerst eens in winisd, dan kun je aan de hand daarvan bepalen of er zand in moet of juist niet)

of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

hilbren schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:05:
waarom vullen jullie de speaker eigenlijk?
je verkleint eigenlijk alleen maar het volume van je speaker, t'voordeel is wel dat ie wat zwaarder en geluidsdoder wordt. maar het nadeel is ook dat door het beperkte volume, de speaker minder bas gaat weergeven
(test het eerst eens in winisd, dan kun je aan de hand daarvan bepalen of er zand in moet of juist niet)

of zie ik nu iets over het hoofd?
In princiepe heb je gelijk, echter bij bepaalde typen speakers. Zoals de Mordaunt Shorts 906 en 904 en verschillende Mission's hebben een appart compartiment, gescheiden van de driver-compartimenten. Dit deel van de speaker is bedoeld voor mass-loading. Omdat dit gescheiden is van de drivers veranderd er dus niets aan het volume van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
okay, ik dacht al... dit verklaart alles, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Woei!!!111 Ze hebben zojuist gebeld dat eindelijk m`n Alphason stands binnen zijn! O+ :9~
Meteen ff heen rijden in elkaar zetten en pics schieten.
Jullie horen nog van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bedankt voor de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Laatst online: 02-05 11:58

Offtrack

Ondertitel

MnM schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:56:
[...]

Ik heb het zand uit de zakken gehaald en dit in verschillende kleine bakken gelegd in de ruimte waar de cv-ketel staat. Dus idd een ruimte met een lage luchtvochtingheid.
Omdat ik het zand los in me speakers wilde doen, wilde ik er ook 100% zeker van zijn dat dit echt droog was.
Ik heb voordat ik het zand in de speakers deed nog een half uur in de oven (2x een ovenschaal gevuld met zand per keer) gehad op 250 graden en vervolgens af laten koelen voordat het in de speakers ging. Het was dus een tijdrovend kwareitje.
Maar ik wilde er zeker van zijn dat ik mijn, niet al te dure maar toch, speakers niet zou slopen.

Ik het de speakers gevuld door ze op de voorkant te leggen (handdoek of kussen eronder) en toen met een vergiet het zand gevuld tot er geen korrel meer bij kon.
Wat toevallig! Ik heb ook kort geleden 906'en aangeschaft en heb nu ook zand staan drogen.
Maar dat plasticdopje is dat voldoende om dat compartiment af te sluiten? Of plak je daar nog een stuk tape overheen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ok, weer eens tijd voor foto's! Zoals beloofd:

Mijn studentencrib set:

Beneden
*Specs*
Sony TA-170 Amp
Akai AP-206 pickup (niet op foto)
2x Mission M33
No-name 2,5mm speakercable

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/overzicht.jpg

Closup amp en tijdelijke pickup:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/cuamp.jpg

Mission M33 links:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/mlinks.jpg

Mission M33 rechts:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/mrechts.jpg

Platen, niet geheel onbelangrijk ;) :
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/platen.jpg

Boven
*Specs*
Sony TA-245R Amp
Phillips CD150 (niet op foto) Wel dus
2x Wharfedale Diamond IV
No-name 1,5mm speakercable

Amp en cd-speler:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/amp2.jpg

Wharfedale links:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/wlinks.jpg

Wharfedale rechts:
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/wrechts.jpg

Woehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Eh, ik zie hem toch echt op je foto? :+

Ziet er wel netjes uit weer, je Missions hebben weer een nieuw plekje gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ghehe, oeps wel op de foto. Sinds de laatste pics (november) ben ik dus verhuisd. Ik woon nu in een slooppand. Beneden een 'gezamelijke' woonkamer (ik heb één huis genoot :+ ). Daar staan nu de Missions, want hier boven hadden ze niet genoeg ruimte, en een woonkamer zonder muziek is ook niks. Dus toen maar besloten: Wharfedales+PC boven, Missions+pickup beneden = overal muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sjoewe schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:01:
Ghehe, oeps wel op de foto. Sinds de laatste pics (november) ben ik dus verhuisd. Ik woon nu in een slooppand. Beneden een 'gezamelijke' woonkamer (ik heb één huis genoot :+ ). Daar staan nu de Missions, want hier boven hadden ze niet genoeg ruimte, en een woonkamer zonder muziek is ook niks. Dus toen maar besloten: Wharfedales+PC boven, Missions+pickup beneden = overal muziek :)
:)

Nu alleen nog een cd speler beneden :P (ik zie wel cd's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:20
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:44:
[...]

Loewe gebruikt net als vele andere merken ook gewoon de philips buizen. Geen enkele CRT tv kan tippen aan een goede Philips tv imho
De buizen zijn misschien wel van Philips, maar de electronica zeker niet. En daaraan zie je het (m.i. erg grote) verschil tussen Loewe en Philips.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Offtrack schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:55:
[...]

Wat toevallig! Ik heb ook kort geleden 906'en aangeschaft en heb nu ook zand staan drogen.
Maar dat plasticdopje is dat voldoende om dat compartiment af te sluiten? Of plak je daar nog een stuk tape overheen ofzo?
Dopje is voldoende, het sluit strak genoeg af.
De enige druk die erop komt te staan is het gewicht van het zand boven het dopje-niveau en dat is nou ook weer niet schrikbarend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb misschien een probleem. Ik wilde mijn sub (magnet motion 250A) gaan aansluiten aan m'n receiver (yamama rx-v450rds), maar kwam erachter dat er op de receiver maar 1 en op de sub 2 tulpaansluitingen zitten.

Hier een plaatje van de receiver (sorry van de vage foto, kon er niet goed bij):
Afbeeldingslocatie: http://www.digimouse.nl/cinema/receiver.jpg

en hier de aansluitingen op de sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.digimouse.nl/cinema/subwoofer.jpg

Hoe moet ik dit aansluiten?

(binnenkort heb ik een nieuwe kamer ter beschikking en kan ik mijn apparatuur fatsoenlijk opstellen en dan komen er ook foto's)

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lord_Asswipe schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:48:
Ik heb misschien een probleem. Ik wilde mijn sub (magnet motion 250A) gaan aansluiten aan m'n receiver (yamama rx-v450rds), maar kwam erachter dat er op de receiver maar 1 en op de sub 2 tulpaansluitingen zitten.

Hier een plaatje van de receiver (sorry van de vage foto, kon er niet goed bij):
[afbeelding]

[afbeelding]

(binnenkort heb ik een nieuwe kamer ter beschikking en kan ik mijn apparatuur fatsoenlijk opstellen en dan komen er ook foto's)
Sommige subs werken als je er eentje aansluit, en anders heb je nog Y-kabels speciaal voor dit doeleinde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Lord_Asswipe schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

goed nieuws: je hebt geen probleem ;)

dit is normaal namelijk.....je zou een speciale 'subwoofer' kabel kunnen kopen, die heeft aan 1 kant 1 tulp en aan de andere kant 2........

dit is echter overbodig, je kunt net zo goed een gewone kabel gebruiken, je hoeft maar eentje te gebruiken op de sub, ik geloof dat het niet uitmaakt L of R, maar daar moet je ff de handleiding voor lezen ;)

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Oh, gelukkig, die gast van de IT's begon al raar te kijken, maar gelukkig is hij gek en ni ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Nou, ik heb dus na een maand wachten eindelijk m`n speakerstands binnen! :Y)
Een setje Alphason Aragon AG-60s :9~ O+
Ik er maar €125,- voor hoeven te betalen, verkoper kon de prijs niet vinden 8)7 , terwijl ze volgens mij toch echt €150,- zijn. Als ze goedkoper waren dan €125,- mocht ik terug komen, prima geregeld dus. _/-\o_

Maarre hier dus wat pics en specs van m`n, op dit moment nog, stereo-setje:
Enjoy!

(pics clickable)
De 11,4kg!!! zware doos:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1247_sml.jpg

De inhoud ervan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1249_sml.jpg

Tadaa!!! O+ :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1252_sml.jpg

Ja ik weet dat ze niet bepaald in het midden en waterpas staan, maar dat ga ik morgen wel ff allemaal fijn stellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1255_sml.jpg

De apparatuur die er gebruik van gaat maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1253_sml.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/IMG_1267_sml.jpg

Specs:
Marantz SR5000-OSE
Marantz DV6200
Marantz CD38 AH! Tjoeb `99 :P _/-\o_
Mordaunt-Short 902s

Hier moet ik het mee doen.

Ik weet dat er een speciale buis in de speakerstands zit waar ik m`n speakerkabels kwijt kan, maar de kabels zijn net iets te kort. :X Binnenkort maar ff nieuwe halen dus...

Nadat ik m`n speakers op de stands had gezet, hoorde ik het verschil meteen. Ik dacht het wel mee ging vallen, maar jezus, de bass is een stuk strakker en gecontroleerder en het geluidsbeeld is een stuk verbreed. Nice! :7

En nee, ik heb geen last van Parkinson ik kan gewoon m`n handen niet stil houden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
XanderH schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:03:
[...]

:)

Nu alleen nog een cd speler beneden :P (ik zie wel cd's...)
Voor in m'n diskman :) Ik luister nog slechts heeel af en toe CD's. De meeste staan geript op m'n PC, maar ook een groot deel luister in eigenlijk nooit meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

T kan nooit veel bass zijn met die kleine sattelieten :D (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Sjoewe schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:52:
Platen, niet geheel onbelangrijk ;) :
[afbeelding]

Woehoe!
Jummie, Led Zeppelin 2 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:14:
[...]

De buizen zijn misschien wel van Philips, maar de electronica zeker niet. En daaraan zie je het (m.i. erg grote) verschil tussen Loewe en Philips.
daar heb je gelijk in, maar als je zuo nadenken zou je zeggen dat philips echt wel beter weet dan loewe hoe ze haar eigen buizen aan moeten sturen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 99283 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:34:
Daar zijn ze ook niet op gemaakt.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

JT

VETAK y0

Anoniem: 99283 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:34:
Um, het zijn gewoon boekenplank luidsprekers :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:41

-Stef-

Slainthe!

ViperGTS schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:55:
[...]

goed nieuws: je hebt geen probleem ;)

dit is normaal namelijk.....je zou een speciale 'subwoofer' kabel kunnen kopen, die heeft aan 1 kant 1 tulp en aan de andere kant 2........

dit is echter overbodig, je kunt net zo goed een gewone kabel gebruiken, je hoeft maar eentje te gebruiken op de sub, ik geloof dat het niet uitmaakt L of R, maar daar moet je ff de handleiding voor lezen ;)
Ik heb weinig toe te voegen en kan dit antwoord alleen maar onderschrijven. Volgens mij stond er in de handleiding van mijn sub (MJ Acoustics Pro 50) dat in dat geval de rechteringang van mijn sub gebruikt "moest" worden wat ik dan ook doe.

Grappig trouwens om te zien hoeveel verschillende opstellingen hier gebruikt (en gepost) worden. Van beneden instap tot (naar mijn mening) aardig richting High End, maar toch is men vaak niet ontevreden, da's goed.

Zelf heb ik nog altijd mijn nog steeds niet uit testopstelling gehaalde set, waarmee ik overigen uiterst tevreden ben:
Yamaha RX-V1300 receiver;
Pioneer DV-656A dvdspeler;
MJ Acoustics Pro 50 sub;
Chario Syntar 200T fronts;
Chario Syntar 200 rears (staand op ongevulde Atacama Nexus stands);
Chario Syntar Dialogue center.

Het moet eigenlijk in mijn Atacama Equinox audiorack maar daar staan momenteel boeken in wegens (tijdelijk) gebrek aan ruimte. De Chario's hangen nog steeds aan dropveters i.p.v. de spoel VSL flat cable (25m) die ik pas op maat wil snijden als mijn definitieve opstelling gemaakt is.

Misschien toch maar snel een nieuw huis vinden. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Trasos schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:30:
Ik er maar €125,- voor hoeven te betalen, verkoper kon de prijs niet vinden 8)7 , terwijl ze volgens mij toch echt €150,- zijn. Als ze goedkoper waren dan €125,- mocht ik terug komen, prima geregeld dus. _/-\o_

Enjoy!

(pics clickable)
De 11,4kg!!! zware doos:
[afbeelding]

De inhoud ervan:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ja ik weet dat ze niet bepaald in het midden en waterpas staan, maar dat ga ik morgen wel ff allemaal fijn stellen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Marantz SR5000-OSE
Marantz DV6200
Mordaunt-Short 902s

Ik weet dat er een speciale buis in de speakerstands zit waar ik m`n speakerkabels kwijt kan, maar de kabels zijn net iets te kort. :X Binnenkort maar ff nieuwe halen dus...

Nadat ik m`n speakers op de stands had gezet, hoorde ik het verschil meteen. Ik dacht het wel mee ging vallen, maar jezus, de bass is een stuk strakker en gecontroleerder en het geluidsbeeld is een stuk verbreed. Nice! :7

En nee, ik heb geen last van Parkinson ik kan gewoon m`n handen niet stil houden. :/
toon volledige bericht
Vind die Stands erg mooi, Zijn die stands speciaal voor jou speakers, of zouden
de Kef Q1's er ook op passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 114270 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 19:43:
[...]

daar heb je gelijk in, maar als je zuo nadenken zou je zeggen dat philips echt wel beter weet dan loewe hoe ze haar eigen buizen aan moeten sturen(?)
Philips weet dondersgoed hoe ze een goed product moeten maken, maar hun interesse ligt niet helemaal in dat marktsegment. Loewe zit gewoon in het high-end segment en Philips meer in de mainstream consumenten electronica en dat doen ze bewust. Philips wil gewoon goede winsten en met die winsten weer nieuwe technieken ontwikkelen die ze dan weer kunnen verkopen. Philips is een organisatie gericht op ontwikkeling. Bij de audio zie je het ook.....Philips ontwikkelt veel en ze weten ook wel hoe ze erg goede apparatuur moeten maken, maar ze hebben de interesse er niet in.....ze gaan meer voor de normalere modellen die in grotere aantallen worden verkocht.

Bovendien kán het zo zijn dat het basis design van Philips wel net zo goed is als van Loewe, maar dat Loewe gewoon meer aandacht besteed aan de componenten, nauwere toleranties toepast en een striktere kwaliteitscontrole heeft. Hierdoor kan het komen dat Loewe bijna altijd een goede kwaliteit heeft en Philips soms wel en soms minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Hier dan toch de opstelling van mijn set, omdat ik het niet kan laten.
(en met een grote knipoog :))
Afbeeldingslocatie: http://www.digimouse.nl/cinema/front.jpg
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 990 front speakers
-Magnat Motion 250A
-Philips FW795W cheapass stereoset
-Ikea lamp Sven ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digimouse.nl/cinema/rear.jpg
-Magnat Motion 990 surround speakers
-Magnat Motion 990 center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Lord_Asswipe schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:14:
[afbeelding]
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 250A
-Ikea lamp Sven ;)

[afbeelding]
Ik neem aan dat dit niet je definitieve opstelling is?

Je rechter frontspeaker achter een tafel, je centerspeaker achter ipv voor en je 2 surrounds naast elkaar en boven je centerspeaker is niet echt eh... goed 8)7

De apparatuur opzich is wel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

[afbeelding]
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 250A
-Ikea lamp Sven ;)

[afbeelding]
Leuke set ;)
Ik hoop alleen dat dit een tijdelijke opstelling is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 111211 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:17:
[...]

Leuke set ;)
Ik hoop alleen dat dit een tijdelijke opstelling is? :P
En dat je je kamer als "niet opgeruimd" kwalificeerd? Heb je die speakerkabels nu gewoon midden door je kamer lopen?

Nou ja, als je het maar goed vindt klinken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

[afbeelding]
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 250A
-Ikea lamp Sven ;)

[afbeelding]
leuke set op zich, maar zoals gezegd een beetje vreemde opstelling. Gebruik je die stereoset nou als cdspeler ofzo? Een echte cdspeler loont de moeite wel denk ik ;)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 23:07
Trasos schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:30:

Enjoy!

(pics clickable)
De 11,4kg!!! zware doos:
[afbeelding]

De inhoud ervan:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Marantz SR5000-OSE
Marantz DV6200
Mordaunt-Short 902s

toon volledige bericht
MOOIE STANDAARDS!!!!!!!!!

Ik zoek ook nog standaards. Waar heb je deze gekocht en hoe hoog zijn die van jou?

Weet je misschien of ze ook leverbaar zijn in 40 a 45 cm hoog?

BVD!

Mvg,

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Lord_Asswipe schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 22:14:
[afbeelding]
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 250A
-Ikea lamp Sven ;)

[afbeelding]
Dat is een mooi setje :) De boxen lijken zowat op die van mij alleen ik heb JAMO.
Je hebt ze alleen niet in de juiste opstelling maar denk dat je dat wel gaat veranderen! :P

Ik zie ook de Yamaha 450RDS receiver :) deze heb ik ook bestelt!
Komt er een beetje mooi geluid uit? Vooral in de 5.1 positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 19:46:
[...]

Um, het zijn gewoon boekenplank luidsprekers :)
Ik denk dat het verstandig is dat hij die speakers als hoge en mid tonen afsteld en een subje erbij zit. Dan moet het imo en volgens de TS een stuk beter klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Een subwoofer HOEFT niet beter te klinken, je zit dan weer met fase problemen enozo en een goede muziekale sub kost best wel wat. En dat het met een sub beter KAN klinken betekent niet dat die speakertjes geen bas kunnen weergeven. Met HT is een sub wel fijn ja, maar ik zie niet in waarom deze speaker een sub moet hebben voor muziek.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Och, bij sommige muzieksoorten kan een sub wel een fijne aanvulling geven, maar inderdaad. Een sub is merendeel nodig voor een HTset.
Alhoewel ik nu al niet meer zonder mijn sub zou kunnen hoor, met gewoon stereo muziek luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

een goede sub is een aanvulling voor de installatie over het algemeen. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je prima zonder kan leven. Voor HT is het eigenlijk altijd een goede aanvulling, voor muziek hangt dat heel erg van de kwaliteit van de subwoofer af. Muziek of HT stellen hele verschillende eisen aan een subwoofer en er zijn maar weinig subwoofers die in beide segmenten goed presteren. Luisteren zal in alle gevallen uitkomst bieden!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou toch niet meer zonder m'n subje willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
KunDun schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 20:10:
[...]
Vind die Stands erg mooi, Zijn die stands speciaal voor jou speakers, of zouden
de Kef Q1's er ook op passen ?
Ze zijn niet speciaal voor mijn speakers gemaakt, maar als je ff je speakers opmeet en die vergelijkt met die van het oppervlak van de standaard en mijn speaker dan kun je wel een inschatting maken of het een beetje past. Lijkt me wel trouwens, die Q1`s zijn toch toch ook niet zo groot?
Road-runner83 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:22:
[...]
MOOIE STANDAARDS!!!!!!!!!
Ik zoek ook nog standaards. Waar heb je deze gekocht en hoe hoog zijn die van jou?
Weet je misschien of ze ook leverbaar zijn in 40 a 45 cm hoog?
BVD!
Mvg,
Joost
Het zijn Alphason Aragon AG60s standaards, die 60 slaat op de hoogte, 60 cm dus. Ze zijn ook verkrijgbaar in 50cm. Ik heb de mijne bij De Stemvork in Uden gekocht. Op de site van de importeur staat een pdf-jej met dealers. Deze dus:
http://www.bissiness.net/DEALERLIJSTaug2004.pdf

Niemand commentaar op m`n apparatuur? Sgoed voor m`n ego. ;) (of niet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
[afbeelding]
-Yamaha RX-V450RDS
-Magnat Motion 250A
-Ikea lamp Sven ;)

[afbeelding]
Is de center überhaupt wel aangesloten? Of heb je een gat gemaakt in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

me set is inmiddels terug van reparatie, had ik mooi de kans om de plank waar de dvdspeler opstaat te kunnen verven in dezelfde kleur als de andere 2 planken. Hier zat eerst een andere (te korte) plank ivm een kleinere dvd speler

Tv: Sharp
Set: Sony DAV SB 100

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jacobsjmpe/opstelling_th.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 62484 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:56:
Ik zou toch niet meer zonder m'n subje willen ;)
Nee, maar een subwoofer is niet NODIG bij die Mordaunt Shorts :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
JT schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:59:
[...]

Nee, maar een subwoofer is niet NODIG bij die Mordaunt Shorts :)
Over wie hebben we het eigenlijk? Over mij? Ik heb niet gevoel dat ik een sub nodig heb. M`n MS902s gaan aardig diep en lekker strak, mits niet vol open natuurlijk. Bij mijn muzieksmaak is het ook niet nodig om `m vol open te hebben. Als ik later m`n HT compleet is zal er zeer waarschijnlijk wel een sub bij komen jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, de 309 geeft een leuke aanvulling op je setje ;)
Hier doet hij flink zijn best iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dat geloof ik graag, ik heb wel eens keer getwijfeld of ik m zou kopen. Stond toen op internet ergens, HTforum geloof ik. Maar ik heb er toch vanaf gezien. Ik heb in een half jaar tijd bijna 1000 euro uitgegeven aan m`n setje, en zo hoog is de studiefinanciering niet. Slechts een lousy 72 euro per maand, om met Beau v. Ervendorens te spreken. Ik ga me nu concentreren op het beeld, wat er nog helemaal niet is. Ik sleep nu m`n DVD-speler elke keer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz

MightyMauz

Team Green

Trasos schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:42:
[...]

Is de center überhaupt wel aangesloten? Of heb je een gat gemaakt in de kast?
Die drie speakers daar zijn allemaal nog niet aangesloten. En het is zeker niet mijn definitieve opstelling. Ik vond het gewoon leuk om m'n spullen nou al te posten en te zien wat er voor reacties er op deze opstelling zouden komen :P
Ik krijg binnenkort een nieuwe kamer en dan kan ik mijn kabel pas op maat maken en komt alles in orde. Voor zover dat kan in een kamer van 2.10 bij 4.00m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrorpaki
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Dit is een link naar mijn setje. Het is niet helemaal up-to-date.

Ik heb nu een standesign audio meubel en voor mijn fronts en center gebruik ik nu QED silver anniversary kabels.

Mijn HTtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

Bij deze ff de foto's van mijn set

Allereerst een overzichts fototje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/overzicht3.JPG
Hierop zie je mijn DIY scherm mijn dual fronts (B&W DM309 en MS906) en rechts in de hoek staat mijn sub een JBL XTI300. De center is een B&W LCR60.

Een close up van het DIY scherm en de tv een Grundig Elegance 72cm Breedbeeld
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/scherm.JPG

Een close upje van de speakers en de sub
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/speakers.JPG

De speakers zonder de kappen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/zonder_kappen.JPG

Nog een full frontal shot
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/meubel.JPG

Een tweede maar nu met de center
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/meubel2.JPG
De receiver is een Marantz sr7300 voor de rest staat er nog een Harman en Kardon dvd22 speler en een x-box in het meubel

Een overzichtje met alle kappen eraf
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/zonder_kappen2.JPG

Een totaal shot met de rear speakers er ook op en de zitpositie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/overzich.JPG

De zit positie met de rears
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/bank.JPG

Linker rear
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/bank%20links.JPG
Het zijn overigens JBL TLX4's

Rechter rear
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/bank%20rechts.JPG

Boven de bank hangt ook mijn projecter een Epson TW-10h die progessief is aangesloten op mijn HK dvd speler
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/projector.JPG

Close-up van het DIY ophangmechanisme
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jgeurden/tweakers/eindhoven/projector2.JPG

En dat waren mijn foto's. Toen ik 4 jaar geleden begon had ik alleen de tv en de JBL TLX4 speakers op een brakke kenwood amp. De rest is het resultaat van 4 jaar sparen en spullen bij een kopen:D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91434 op 16-02-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie set, maar wat is precies de toegevoegde waarde van dual fronts? er klinkt er toch wel 1 beter? dan kan je die andere beter als rears gebruiken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zeker de B&W's klinken beter dan de MS'en maar samen klinken ze nog veel beter dan dat ik maar 1 paar laat spelen. Het geluidsbeeld met de dual fronts is veel mooier. Vandaar dat ik het zo heb laten staan

De JBL's doen goed dienst als rears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Héél erg apart, ik kan me echt niet voorstellen dat dit beter klinkt, maar jij bent waarschijnlijk de enige die ooit deze combinatie heeft geprobeerd dus jij zal het wel weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag langs komen om te luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Is het niet in je op gekomen om ze allebei te verkopen en gewoon een stel speakers uit een hogere categorie te kopen in de plaats van deze 2 stellen? (bv een B&W uit de 6 serie bijpassend bij je center)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd het klinkt echt beter dan de kef q5 serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Speedy_J schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:21:
Is het niet in je op gekomen om ze allebei te verkopen en gewoon een stel speakers uit een hogere categorie te kopen in de plaats van deze 2 stellen? (bv een B&W uit de 6 serie bijpassend bij je center)
Alleen zit dit in een hogere prijsklasse denk ik, of je moet die dingen nog voor de nieuwprijs kunnen verkopen ..... Dus zomaar inwisselen is er niet bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies rappie als ik dit @nieuw waarde kan verkopen die 4 speakers dan hebben jullie gelijk maar anders wordt het moeilijk het klinkt iig echt heel lekker hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het beter klinkt met faseverschuivingen en dergelijken die je nu krijgt :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 50944 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:13:
Héél erg apart, ik kan me echt niet voorstellen dat dit beter klinkt, maar jij bent waarschijnlijk de enige die ooit deze combinatie heeft geprobeerd dus jij zal het wel weten. ;)
Is dit niet de neverendingstory van audioland? ;)

@robbie1234: Kun je ook laten zien hoe je de speakers hebt aangesloten op je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

RoamoR schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:57:
[...]

Is dit niet de neverendingstory van audioland? ;)

@robbie1234: Kun je ook laten zien hoe je de speakers hebt aangesloten op je versterker?
Ik neem aan gewoon de beide paren fronts op A en B, dat zit op de meeste versterkers...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien klinkt het geluid wel beter door al die faseverschuivingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iedereen die ik het laat horen is het er over eens, het geluid klinkt beter met beide speakers aan, dan met de speakers afzonderlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar wie is iedereen :P Je vrienden van school die elk weekend staan te feesten in de apres ski tent met knakenspeakers ? :P Dat zegt me niet zoveel :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:08:
Ja, maar wie is iedereen :P Je vrienden van school die elk weekend staan te feesten in de apres ski tent met knakenspeakers ? :P Dat zegt me niet zoveel :P
Nee....waarschijnlijk van die dove hardcore wappies..... :P :+

Maaruh.....als je het beter víndt klinken dan ís het ook beter is een oude hifi-spreuk. Als hij het mooi vindt en zijn maten ook dan is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

zimbab schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:40:
[...]

Nee....waarschijnlijk van die dove hardcore wappies..... :P :+
Die de verkeerde muziek op de verkeerde speakers draaien ? O-)
Maaruh.....als je het beter víndt klinken dan ís het ook beter is een oude hifi-spreuk. Als hij het mooi vindt en zijn maten ook dan is het toch goed?
Jazeker, ik kan het me alleen niet voorstellen. Maar hij moet idd doen wat hij het mooist vind :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, voor de vakantie al onkyoapperatuur gekocht, maar nu pas foto's

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0039.jpg
Receiver: TX-DS787, THX gecert. en heel de zooi. Prachtig geluid op mn KEF Q90's

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0052.jpg
closeup

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0040.jpg
DVD speler: DS-535 oid (weet ik niet uit mijn hoofd). Geen topper, maar stukken beter dan de JVC junk die ik had. Maar het beeld is erg gedetailleerd

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0041.jpg
CD speler DX-7222. Geweldig apparaat, kan niets anders zeggen

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0044.jpg
KEF Q90, maar die hebben we wel gezien nou

comments, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Coole set :)

Mijn nieuwe naald voor mn Akai pickup is er! Kosten: 30 euro, maar goed hij klinkt nu wel weer helemaal prachtig. Toch wel een beetje bigup voor Staffhorst, waar het eerst 4 weken zou gaan duren had ik nu binnen 3 werkdagen al een nieuwe. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh, echt waar punt 1 ik ben geen hardcore wappie, punt 2 jullie kunnen echt niet oordelen totdat je het zelf gehoord hebt, iedereen die in de buurt van eindhoven woont is uitgenodigd. Als je ook nog een DB meter heb helemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 91434 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:31:
Ehh, echt waar punt 1 ik ben geen hardcore wappie, punt 2 jullie kunnen echt niet oordelen totdat je het zelf gehoord hebt, iedereen die in de buurt van eindhoven woont is uitgenodigd. Als je ook nog een DB meter heb helemaal :D
Dat van die hardcore wappie was meer naar JT gericht dan naar jou en bovendien stonden er wat smilies achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
2 fronts :X , maargoed ieder zijn eigen keuze ik hou je neit tegen.... :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Anoniem: 91434 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:15:
precies rappie als ik dit @nieuw waarde kan verkopen die 4 speakers dan hebben jullie gelijk maar anders wordt het moeilijk het klinkt iig echt heel lekker hoor :D
En meteen kom ik op een willekeurige verkoop site 4 speakers tegen :D Weet je zeker dat je die unieke opstelling wel kwijt wil ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 114270 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:15:
[afbeelding]
DVD speler: DS-535 oid (weet ik niet uit mijn hoofd).
Staat gelukkig ook niet zo heel groot in de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Rappie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:33:
[...]

En meteen kom ik op een willekeurige verkoop site 4 speakers tegen :D Weet je zeker dat je die unieke opstelling wel kwijt wil ? ;)
Ik denk ik zeg er maar niks van ;)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.