Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 16.527 views sinds 30-01-2008

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Exirion schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:53:
[...]

Dat vinden veel mensen eng geloof ik, zo'n winkel :+
lol :P Tja ik woon in Putten en vervoer middel fiets 8) Maar ik denk dat ik er wel een keer heen ga met mn ouders of zo...

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
Anoniem: 111211 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:44:
[...]

De ST-48 volgens mij.. :)
1 van de eerste hits op marktplaats ;)
edit:

linkje
Wat zou die PM-78 van hem moeten kosten? Maybe dealtje sluiten met die gast, tuner + amp zal wel goedkoper samen zijn namelijk O-)

Edit: Ok, even gemaild :) Die PM-78 kost dus ongeveer 150 euro. De setprijs zou het allemaal relatief wat drukken. Moeilijk, moeilijk. Dan zou ik m'n Wharfedales moeten verkopen. :'(

[Voor 15% gewijzigd door Sjoewe op 08-02-2005 23:39]

Anoniem: 66779

GleNnoS_ schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:04:
[...]

lol :P Tja ik woon in Putten en vervoer middel fiets 8) Maar ik denk dat ik er wel een keer heen ga met mn ouders of zo...
Kijk anders even bij de expert in Ermelo. In Harderwijk hebben ze in elk geval kabels zat bij de expert. En anders bij TT electronics in Harderwijk even kijken, daar hebben ze ook kabels zat.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 19:06

Graveheart

Say what?

Abbadon schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:10:
Weer upgrade/update :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Eindelijk nieuwe DVD speler :P Deze Denon 2910 past precies bij m'n receiver. Heb 'm via DVI aangesloten op m'n TV en het progressive 720p beeld is echt prachtig! :9

Heb tevens een andere htpc kast, een Silverstone. Dat staat stukken beter dan de Lian-Li die ik er op z'n zij onder had liggen :)
omg... Zo mooi.

Welke Denon receiver is dat precies?
En zou je wat closeup pics kunnen maken van de HTPC kast?
GleNnoS_ schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:04:
[...]

Putten... Toevallig. Ik ook.

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53
Anoniem: 66779 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:37:
[...]

Kijk anders even bij de expert in Ermelo. In Harderwijk hebben ze in elk geval kabels zat bij de expert. En anders bij TT electronics in Harderwijk even kijken, daar hebben ze ook kabels zat.
Hmmz, er zit ook een expert in Putten daar ga ik vandaag of morgen ff kijken!! TT Electronics helemaal vergeten daar hebben ze vast wel kabels..

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Blijft een mooie set/woonkamer :)
Waar is de GT heen? ;)
Erg coole Pulp Fiction poster trouwens :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Mr.Graveheart schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 08:02:
[...]

omg... Zo mooi.

Welke Denon receiver is dat precies?
En zou je wat closeup pics kunnen maken van de HTPC kast?
Receiver is een Denon AVR-3805. En hier een dichterbij-plaatje van de Silverstone (LC10S) kast die ik nog on-line heb staan:

http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htpc2.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag de H/K AVR-230 besteld.

Als upgrade qua geluid zal ik er waarschijnlijk geen reet mee opschieten (heb nu een Pioneer VSX-D512 die dus de deur uit gaat) maar het ging me ook een beetje om de looks.

Over enele maanden gaat er namelijk ook een LCD/TFT tv komen in het zwart zilvergrijs...... van JVC en die 2 passen dan wel heel netjes bij elkaar. :)

iRacing profiel

Anoniem: 41401

Zal me hier ook maar eens voorstellen, na alleen al 15 delen lezen 8)7

Gister al m`n begin van m`n nieuwe setup binnengekregen.

Ben overgestapt van een JBL all-inone DSC500 home cinema naar het volgende:

TV - JVC AV28H10 72 cm breedbeeld (3 jaar oud, maar perfect ding)
RECEIVER - Yamaha RX450rds (titaan)
DVD SPELER - Yamaha DV550 (titaan)
FRONTS - Mission M33 beuken
SUB - TMA SW-A6 (wordt binnenkort vervangen door een Mission M3AS)

Center en rears heb ik nog niet maar dit worden voor de rears de M32 en voor de center de M3C2.

Zal proberen om nog wat foto`s te maken 8)

Speakers zijn nu lekker aan`t inspelen op Phil Collins, Eric Clapton, ELO en een beetje Tiesto en ik moet zeggen dat het al wreed lekker klinkt 8)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41401 op 09-02-2005 16:09]

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
woei..

"gelukkig" is het me filter die kapot is heb namelijk de speakerkabels rechtstreeks op de speakerunits gedaan en dan doen ze het wel..

dus alleen me filter vervangen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Anoniem: 41401 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:49:
Zal me hier ook maar eens voorstellen, na alleen al 15 delen lezen 8)7

Gister al m`n begin van m`n nieuwe setup binnengekregen.

Ben overgestapt van een JBL all-inone DSC500 home cinema naar het volgende:

TV - JVC AV28H10 72 cm breedbeeld (3 jaar oud, maar perfect ding)
RECEIVER - Yamaha RX450rds (titaan)
DVD SPELER - Yamaha DV550 (titaan)
FRONTS - Mission M33 beuken
SUB - TMA SW-A6 (wordt binnenkort vervangen door een Mission M3AS)

Center en rears heb ik nog niet maar dit worden voor de rears de M32 en voor de center de M3C2.

Zal proberen om nog wat foto`s te maken 8)

Speakers zijn nu lekker aan`t inspelen op Phil Collins, Eric Clapton, ELO en een beetje Tiesto en ik moet zeggen dat het al wreed lekker klinkt 8)
Jeeeeeej, nog meer missions 8) :P

Waarom eigenlijk de keuze voor m32's als rear? De m33's zijn ondertussen volgens mij namelijk niet zo veel duurder dan de m32's en je hebt ook gelijk geen stands meer nodig... of doe je dit vanwege ruimtegebrek?
Heb jij eigenlijk de M3C2 weleens beluisterd? En vergeleken met de M3C1 toevallig? Ik heb destijds blind de M3C1 gekocht (M35's en M32's wel beluisterd voor het kopen)... had ook geen geld meer gehad voor de M3C2 maar vraag me eigenlijk wel af of er een groot verschil tussen zit..

En ik wacht met smart op je foto's :)
spawnkamikaze schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:29:
woei..

"gelukkig" is het me filter die kapot is heb namelijk de speakerkabels rechtstreeks op de speakerunits gedaan en dan doen ze het wel..

dus alleen me filter vervangen :)
Hm, "gelukkig" :P
Filters zijn gewoon na te bestellen? Of ga je zelf een filter maken (al dan niet voor beide speakers)?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Leolinedance
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik plaats mijn spullen ook maar eens. Het is niet geweldig, maar naar mijn idee goed genoeg. Vooral gewoon muziek luisteren gaat super met deze set.

Versterker: Marantz PM-80 MKII, echt een superding. Ik doe hem waarschijnlijk pas weg als ie het begeeft.

Tuner: Marantz ST-40, gewoon een simpele tuner die perfect doet wat ie moet doen. Iemand vroeg een stukje terug welke tuner bij zijn set hoorde (PM-78), volgens mij is dat deze.

Cd-speler: Philips cd720, een goedkoop spelertje die nog nieteens zo slecht is! Deze is tijdelijk omdat ik mijn oude Denon set verkocht heb en de koper wou de cd-speler er ook bij. Als ik geld heb binnenkort wordt deze vervangen door een 2e hands Marantz cd-80 of een Rotel.

Minidisc: Pioneer MJ-D707 en een 'draagbare' Sharp MD-MT15

Casette deck: Onkyo TA-6310, heel erg goed casette deck. Heeft een paar jaar geleden nog wel gespeeld, maar nu volgens mij al 2 jaar niet meer.

Platenspeler: Dual 1219, ik gebruik hem eigenlijk practisch nooit, maar vond het toch leuk om hem op de foto te zetten. Mijn vader gebruikt hem wel om zijn platen op cd te branden.

Luidsprekers: BNS 394B, ik kan me niet voorstellen dat deze fabrikant failliet gegaan is. Ik vind het GEWELDIGE boxen. Ze zijn al wat ouder maar dat kan me niks schelen. Mijn muzieksmaak is vrij breed en daar kunnen deze luidsprekers hartstikke goed mee overweg. Of ik nu Tiesto draai of Sting, ze klinken altijd goed!

Koptelefoon: Sennheiser T40, goed ding maar de accu is op. Opladen gaat ook niet goed meer, dus moet nog een nieuwe accu bestellen maar daar ben ik constant te lam voor :+

Computer: Die is ook aangesloten op de installatie om mp3tjes af te spelen. Binnenkort hoop ik mijn computer ook aangesloten te hebben op de tv. Dan kan ik lekker films kijken op de bank en pes4 spelen (als ik een draadloos toetsenbord koop).

Televisie: Redelijk oude Philips Matchline. Goed beeld, maar jammergenoeg is de linker luidspreker kapot. Ach ja ik wou hem toch nog aansluiten op mijn versterker.

DVD-speler: Grundig Xenario. Ik vind het een redelijke speler. Hij is een beetje onpractisch in de bediening vind ik, maar het beeld is best aardig. Laatst bleef ie ook hangen bij het kijken naar een film maar dat kan ook aan de dvd hebben gelegen.

Laptop: Oude Toshiba Satellite 210CT, maar loopt nog als een trein! Best geschikt om mijn mp3tjes te draaien! O+

Verder liggen er goede luidsprekerkabels in de gootjes langs mijn kamer. Ik heb nog geen interlinks, maar ben dit wel van plan bij aangeschaf van een betere (duurdere) cd-speler. Ik ben trouwens niet zo'n tv kijker dus een betere televisie is nog niet aan mij besteed.

http://picserver.org/view_image.php/MT3V81NS6AM6

Mijn pa heeft deze mooie cd-dvd kast getimmerd. Er zitten wieltjes onder zodat ik hem makkelijk kan verplaatsen, mocht ik dat willen. 1 kant is voor dvd's en 3 kanten voor cd's. Ik denk niet dat ik hem ooit vol ga krijgen. Ik heb nu 200 cd's ongeveer (liggen er veel in de auto en een hoop op het bureau hier, moet ze nog opruimen) en hij zit nog niet voor een kwart vol!

http://picserver.org/view_image.php/ONYR632Z1YJM

http://picserver.org/view_image.php/O1M8XJ67U2ZP

http://picserver.org/view_image.php/0WSI7EWNVJG9

http://picserver.org/view_image.php/BLBOTT42J4NG

http://picserver.org/view_image.php/YQNHMWJ0I210

:)

[Voor 26% gewijzigd door Leolinedance op 09-02-2005 19:23]

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Reind schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:57:
Ik heb vandaag de H/K AVR-230 besteld.

Als upgrade qua geluid zal ik er waarschijnlijk geen reet mee opschieten (heb nu een Pioneer VSX-D512 die dus de deur uit gaat) maar het ging me ook een beetje om de looks.

Over enele maanden gaat er namelijk ook een LCD/TFT tv komen in het zwart zilvergrijs...... van JVC en die 2 passen dan wel heel netjes bij elkaar. :)
Neeeeeee!!! :X :X Je had de zwarte versie moeten nemen! Die is zoooveeel mooier. En dat vínd ik niet, dat ís gewoon zo! :P :+ :D (wel genoeg smilies hoop ik)

Maar serieus....ik wil wel wat mooie grote foto's zien van die volledig zwarte versie....ik zie hem zo nu en dan in een etalage in Arnhem en zou hem bijna kopen voor de looks. 8)7

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zo, vandaag mijn speakers opgehaald, de B&W 603 S3 als front en LCR60 als center.
Heb er nu zilveren bekabeling met bananenstekkers tussen, wat een geluidje zeg O+
Ben nu bezig met instellen enzo.

Ik hoor een groot verschil tussen mijn oude sony's en de nieuwe B&W.

Moet van mijn moeder ook maar nieuwe achterspeakers kopen :+

Binnenkort volgen de foto's nog, de batterij is nu leeg :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ma gaat dus meebetalen begrijp ik hieruit...?

[Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 09-02-2005 19:06]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Leolinedance schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:08:

Plantenspeler: Dual 1219, ik gebruik hem eigenlijk practisch nooit, maar vond het toch leuk om hem op de foto te zetten. Mijn vader gebruikt hem wel om zijn platen op cd te branden.
Wow, wat is jouw favoriete plant? :P

Maar wel een strakke kast idd. ;)

• spawnkamikaze
XanderH schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:02:

Hm, "gelukkig" :P
Filters zijn gewoon na te bestellen? Of ga je zelf een filter maken (al dan niet voor beide speakers)?
ik heb de filter samen met me pa gemaakt.. spul zat niet meer goed vast.. ff wat gesoldeerd ed.. nu werkt het weer :D! zo blij! _/-\o_

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 14:33
zimbab schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:17:
[...]

Neeeeeee!!! :X :X Je had de zwarte versie moeten nemen! Die is zoooveeel mooier. En dat vínd ik niet, dat ís gewoon zo! :P :+ :D (wel genoeg smilies hoop ik)

Maar serieus....ik wil wel wat mooie grote foto's zien van die volledig zwarte versie....ik zie hem zo nu en dan in een etalage in Arnhem en zou hem bijna kopen voor de looks. 8)7
Toevallig bij Versloot Hifi? 8)

• JustSomeone
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:54:
Ma gaat dus meebetalen begrijp ik hieruit...?
Nee dat helaas weer net niet :'( :P

[Voor 3% gewijzigd door JustSomeone op 09-02-2005 19:28]

• R2D2
  • Niet online
zimbab schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:17:
[...]

Nee ik ben als een blok gevallen voor de blauwe ring in de volume knop :P

En straks komt deze tv er boven....
http://www.jvc.nl/images/photo/lt_23e31bue.jpg
Dus dat staat dan wel weer erg mooi bij elkaar.

Tis trouwens de AVR-130 geworden die ik krijg, die kon ik namelijk voor een wel heel net prijsje ergens anders weg halen. Snel de 230 geanuleerd en ga vrijdag de 130 op halen.

Nu alleen nog een keer een mooie set frontspeakers. Die worden echter pas na de zomer gekocht. Ik gebruik de set namelijk vooral voor film doeleinden en luister weinig muziek in de huiskamer dus die prioriteit ligt iets minder hoog.

iRacing profiel

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
Abbadon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:55:
[...]

Receiver is een Denon AVR-3805. En hier een dichterbij-plaatje van de Silverstone (LC10S) kast die ik nog on-line heb staan:

[afbeelding]
Mooie HT-kast! Laatst voor een maatje in elkaar gezet en mooie is dat je geen beperkingen hebt ondanks HT.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M1 (2020), iPhone 13 Pro (2021), iPad Air (2020) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | Q Acoustics 3050i | LG 55B6V 55" OLED

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

SietzeJBL schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:12:
[...]

Toevallig bij Versloot Hifi? 8)
Yep.....
Reind schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:07:
[...]

?? Dat heeft de zwarte versie ook gewoon hoor. Ik persoonlijk vind de half zilveren versie er gewoon wat goedkoper uit zien.....de volledig zwarte is errug chique.....maar je moet hem echt eens in het echt hebben gezien en ik denk dat SietzeJBL dat wel kan bevestigen (ik zal maar geen 'beamen' schrijven......).

• Sjoewe
Platenspeler: Dual 1219, ik gebruik hem eigenlijk practisch nooit, maar vond het toch leuk om hem op de foto te zetten. Mijn vader gebruikt hem wel om zijn platen op cd te branden.
Platen zijn veel cooler dan CD's joh! :)
Wow mooie set trouwens, maybe geen 'fancy' dingen maar wel gewoon stuk voor stuk nette onderdelen. :)

• Leolinedance
Sjoewe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:05:
[...]

Platen zijn veel cooler dan CD's joh! :)
Wow mooie set trouwens, maybe geen 'fancy' dingen maar wel gewoon stuk voor stuk nette onderdelen. :)
Dank je, dank je. Mijn muziekspullen zijn inderdaad wel aardig, vooral de versterker en de boxen. Misschien verkoop ik binnenkort mijn auto, want ik heb hem niet meer nodig. Dan kan ik een mooie cd-speler kopen.

Liefst een bijpassende Marantz CD-80 in hele goede staat met een mooie interlink kabel _/-\o_

• R2D2
  • Niet online
zimbab schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:39:
[...]
?? Dat heeft de zwarte versie ook gewoon hoor. Ik persoonlijk vind de half zilveren versie er gewoon wat goedkoper uit zien.....de volledig zwarte is errug chique.....maar je moet hem echt eens in het echt hebben gezien en ik denk dat SietzeJBL dat wel kan bevestigen (ik zal maar geen 'beamen' schrijven......).
Doe is een plaatje dan..... Ik kan hem namelijk met de zoekterm "Harman Kardon avr 130" nergens vinden op goole. (de compleet zwarte versie waar jij het over hebt.)

iRacing profiel

• Sjoewe
Leolinedance schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:41:
[...]

Dank je, dank je. Mijn muziekspullen zijn inderdaad wel aardig, vooral de versterker en de boxen. Misschien verkoop ik binnenkort mijn auto, want ik heb hem niet meer nodig. Dan kan ik een mooie cd-speler kopen.

Liefst een bijpassende Marantz CD-80 in hele goede staat met een mooie interlink kabel _/-\o_
Ik zit achter een Marantz PM-78 aan, maar eigenlijk is't net buiten m'n huidige budget. :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, dat klopt dat is ook enigszins een probleem... Maar ze zijn er wel... Sterker nog, volgens mij zijn ze allemaal in het zwart te verkrijgen... En dan is de 7300 ineens wel weer een best aardig ding...

• Leolinedance
Sjoewe schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:45:
[...]

Ik zit achter een Marantz PM-78 aan, maar eigenlijk is't net buiten m'n huidige budget. :)
Ik zie er op marktplaats 2 staan. Op eentje is 77 euro geboden, maar dat zal wel niet de prijs zijn die de verkoper wil hebben.

Die andere vraagt 350 euro, dat is misschien een betere prijs.

Maar indien die buiten je bereik is kun je misschien achter zo'n zelfde versterker als ik aan gaan. Wel de PM-80 MKII dan, want die is een stuk beter dan de gewone PM-80. Ik denk dat je voor dat bedrag, zo'n 200 euro 2e hands tot 350 bij de dealer 2e hands, maar dan is ie wel helemaal nagekeken en heb je garantie.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Is die amp klasse A? Mijn PM-78 wel http://fotoboek.fok.nl/images/s/yes_new.gif

Oja, die tuner hoort niet bij mijn versterker. De PM-78 lijkt mij ietsjes nieuwer.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Sjoewe
Leolinedance schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:54:
[...]

Ik zie er op marktplaats 2 staan. Op eentje is 77 euro geboden, maar dat zal wel niet de prijs zijn die de verkoper wil hebben.

Die andere vraagt 350 euro, dat is misschien een betere prijs.

Maar indien die buiten je bereik is kun je misschien achter zo'n zelfde versterker als ik aan gaan. Wel de PM-80 MKII dan, want die is een stuk beter dan de gewone PM-80. Ik denk dat je voor dat bedrag, zo'n 200 euro 2e hands tot 350 bij de dealer 2e hands, maar dan is ie wel helemaal nagekeken en heb je garantie.
Mja ik heb d'r een gevonden, 150 het probleem is dat ik niet echt een cashreserve heb nu. Om dat bij elkaar te krijgen moet ik eerst mijn huidige amp zien te verkopen. Ach ik vrees dat het voor deze maanden nog even bij een droom blijft. Studentenbudget eh.

• Leolinedance
Barry schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:59:
[...]

Is die amp klasse A? Mijn PM-78 wel [afbeelding]

Oja, die tuner hoort niet bij mijn versterker. De PM-78 lijkt mij ietsjes nieuwer.
Mijn PM-80 MKII is Klasse A schakelbaar tot 25 watt. Die van jou is inderdaad iets nieuwer. Heb jij ook die source direct knop? Daar hoor ik namelijk geen verschil mee indien ik de toonregeling neutraal heb staan.

• Barry
Hahaha! Sjoewe, we zitten op dezelfde amp te bieden >:) Ik heb al €150 geboden over de mail, maar hij wil liever de gehele set verkopen. Als je een PM-78 kan vinden onder de €300, moet je het zeker doen! Je krijgt er geen spijt van. Sinds ik klasse A ontdekt heb, gaat 'ie ook nooit meer weg :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry
Leolinedance schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:02:
[...]

Mijn PM-80 MKII is Klasse A schakelbaar tot 25 watt. Die van jou is inderdaad iets nieuwer. Heb jij ook die source direct knop? Daar hoor ik namelijk geen verschil mee indien ik de toonregeling neutraal heb staan.
Ik heb inderdaad ook een source direct knop. Ik hoor duidelijk verschil. Maar het ligt wel net aan welke Cd je afspeeld.

• Sjoewe
Barry schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:05:
Hahaha! Sjoewe, we zitten op dezelfde amp te bieden >:) Ik heb al €150 geboden over de mail, maar hij wil liever de gehele set verkopen. Als je een PM-78 kan vinden onder de €300, moet je het zeker doen! Je krijgt er geen spijt van. Sinds ik klasse A ontdekt heb, gaat 'ie ook nooit meer weg :P
Wil je er nog een dan? Ik laat het voorlopig nog maar even zo denk ik. Het is me allemaal net iets te veel geld nu. Ik moet de huur nog betalen, en een boterham kunnen eten is ook niet verkeerd. ;)
Zou ik 'm nu willen kopen, dan zou ik m'n huidige amp (+/- 70 euro) en mn wharfedales (+/- 100 euro) eerst moeten zien te verkopen. Dat is me net wat teveel. Eerst maar even vast betaald werk vinden B)
Vind het wel een onwijs mooi ding, en zoiets moet het uiteindelijk ook wel worden.
Source-direct gebruik ik trouwens eigenlijk alleen wanneer ik platen luister, dan hoor je het verschil wel goed, omdat een plaat van nature al 'warmer' klinkt, krijg je zonder source-direct wel een heel vervormd geheel. Op m'n Sony TA-170 that is.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:05:
Sinds ik klasse A ontdekt heb, gaat 'ie ook nooit meer weg :P
Heb je wel eens aan zelfbouw gedacht? Voor die 300 euro bouw je een mosfet klasse-A versterker die (kwalitatief vergelijkbaar) een veelvoud in de winkel kost :) De behuizing, transformator, elco's en koellichamen bepalen nog het meest de prijs. Als je het goed doet zul je hoger uitkomen dan die 300 euro maar dan heb je ook echt een high-end versterker waar Rotel en Arcam en consorten een puntje aan kunnen zuigen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:38
Ik ken mensen die er net zo over dachten, maar dat valt toch wel tegen; als je kwalitatief goede onderdelen wil hebben ben je een hoop geld kwijt, en het bleek bij hun dat het eindresultaat niet in de buurt kwam van echt goede versterkers. Zelfbouw is niet de weg die je moet kiezen als je écht kwaliteit wil hebben, beter tweedehands zoeken naar een leuke Krell ofzo ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:40:
Zelfbouw is niet de weg die je moet kiezen als je écht kwaliteit wil hebben, beter tweedehands zoeken naar een leuke Krell ofzo ;)
Ik zeg maar niks :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Barry
Exirion schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:26:
[...]

Heb je wel eens aan zelfbouw gedacht? Voor die 300 euro bouw je een mosfet klasse-A versterker die (kwalitatief vergelijkbaar) een veelvoud in de winkel kost :) De behuizing, transformator, elco's en koellichamen bepalen nog het meest de prijs. Als je het goed doet zul je hoger uitkomen dan die 300 euro maar dan heb je ook echt een high-end versterker waar Rotel en Arcam en consorten een puntje aan kunnen zuigen :)
Wat mij betreft kunnen Rotel, Arcam, NAD etc. nu al een puntje zuigen aan de PM-78. Verschil hoor ik toch niet. Op een gegeven moment moet je voor jezelf ook gewoon accepteren dat je in een klasse terrecht gekomen bent, waarin verschil al minimaal is. Terwijl het verschil in de geldbuidel wel verveelvoudigd is met een factor 10 :P

@Sjoewe:

Ja, ik wil er nog een. Voor HT gebruik ik 'm dan als eindversterker voor mijn subwoofer. En als ik muziek luister ga ik mijn T+A fronts ermee bi-ampen :)

[Voor 10% gewijzigd door Barry op 10-02-2005 10:38]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:26:
Op een gegeven moment moet je voor jezelf ook gewoon accepteren dat je in een klasse terrecht gekomen bent, waarin verschil al minimaal is. Terwijl het verschil in de geldbuidel wel verveelvoudigd is met een factor 10 :P
Als je zo denkt dan moet je het daar inderdaad gewoon bij laten :) Maar het verschil bij zelfbouw is wel dat je niet meteen aan die factor-10-prijs zit. En dan heb ik het niet over de n00b die een schemaatje uit de Elektuur knipt of van Internet plukt en met z'n eerste soldeerkunsten iets in elkaar prutst.

Met een goed ontwerp, waarbij je in tegenstelling tot commerciele bedrijven geen concessies m.b.t. kwaliteit versus kosten hoeft te doen, kun je met zelfbouw iets bouwen dat een factor x goedkoper is dan een vergelijkbare versterker/speaker uit de winkel. Eersteklas mosfets zijn net als losse buizen spotgoedkoop en vormen uiteindelijk het hart van de versterkers. Met een goeie schakeling daar omheen, opgebouwd met topcomponenten, ben je relatief weinig geld kwijt.

Of het je de extra tijd en effort waard is omdat je het verschil met die versterker uit de winkel toch niet hoort, is erg persoonlijk.

[Voor 3% gewijzigd door Exirion op 10-02-2005 11:16]

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 20:42

ZiegoM

Yammie R1

Exirion schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:15:
[...]

Als je zo denkt dan moet je het daar inderdaad gewoon bij laten :) Maar het verschil bij zelfbouw is wel dat je niet meteen aan die factor-10-prijs zit. En dan heb ik het niet over de n00b die een schemaatje uit de Elektuur knipt of van Internet plukt en met z'n eerste soldeerkunsten iets in elkaar prutst.

Met een goed ontwerp, waarbij je in tegenstelling tot commerciele bedrijven geen concessies m.b.t. kwaliteit versus kosten hoeft te doen, kun je met zelfbouw iets bouwen dat een factor x goedkoper is dan een vergelijkbare versterker/speaker uit de winkel. Eersteklas mosfets zijn net als losse buizen spotgoedkoop en vormen uiteindelijk het hart van de versterkers. Met een goeie schakeling daar omheen, opgebouwd met topcomponenten, ben je relatief weinig geld kwijt.

Of het je de extra tijd en effort waard is omdat je het verschil met die versterker uit de winkel toch niet hoort, is erg persoonlijk.
Lijkt mij erg interessant om zoiets te maken. Heb je misschien een link/ naam waarop ik kan zoeken?
Zo'n DIY versterker lijkt me een mooi alternatief (en betere bang for the euro) dan van die losse mono blokken aan de preouts van je reciever te hangen :P

\_Specs_/

• R2D2
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:15:
[...]
Je vergeet het stukje voldoening wat onbetaalbaar is in mijn ogen.

Tis natuurlijk veel leuke om te zeggen at je iets zelf in elkaar gesoldeerd hebt dan dat je het kant en klaar in de winkel hebt gekocht...... mijn mening tenminste.

iRacing profiel

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

ZiegoM schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:
[...]

Lijkt mij erg interessant om zoiets te maken. Heb je misschien een link/ naam waarop ik kan zoeken?
Zo'n DIY versterker lijkt me een mooi alternatief (en betere bang for the euro) dan van die losse mono blokken aan de preouts van je reciever te hangen :P
Mogelijkheden zijn legio hoor. PassDIY, (Super) Leach (LowTim) Amp, ontwerpjes op basis van class D modules van LCAudio/Hypex etc. etc.

Leuke site hiervoor is http://www.diyaudio.com.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 14:33
zimbab schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Yep.....

[...]

Klopt, eigenlijk niets meer aan toe te voegen :)

Ik nog eens gezocht naar een plaatje, dit is hem dan, alleen in het echt vind ik em eigenlijk veel mooier!

http://www.hifi-edition.de/include/resample.php?k=/home/httpd/html/www1.hifi-edition.de/foto/54avr130set01_hp.jpg

[Voor 20% gewijzigd door SietzeJBL op 10-02-2005 17:07]

Anoniem: 123304

Zooo zie hier weer heel wat moois :)

Helaas is mijn setje nog niet klaar ppfff duurt nog even!

Eind deze maand de Yamaha receiver 450rds kopen met 2 hangkasten laag bij grond een mooi groot hoogpolig tapuit gebroken wit!! en mijn nieuwe strakke design bank ook in gebroken creme wit!

daarna sparen voor beamer! ben ik nog niet uit ! hahahaha

• Trasos
  • Niet online
...
Ik heb nog geen interlinks, maar ben dit wel van plan bij aangeschaf van een betere (duurdere) cd-speler.
...
Sluit je je CD-speler rechtstreeks op je speakers aan? :?
Wil ik zien...

• meSmooth
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05-2020
Hij bedoelt vast dat er nu nog "dropveters" tussen zitten, ipv kwaliteit interlinks.....

toch? Doe mij anders dezelfde oplossing, scheelt weer kabels ;)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:38
Trasos schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:34:
[...]

Wil ik zien...
ik zie het probleem niet, hij heef actieve speakers en een beetje cdspeler heeft een extra uitgang die met een volume knop geregeld kan worden....

• JustSomeone
  • Nu online
Ik heb hier wat foto's van mijn set

Deze foto is nog zonder de center, maar dit is mijn nieuwe meubeltje van de leenbakker.
Dit is een goedkoop simpel ding (versterker past net) maar koop geen dure zolang ik nog thuis woon.
http://img3.imagevenue.com/loc281/th_da8_IMGP1812.JPG

Inmiddels is de dvdspeler een etage lager verhuisd, staat nu op de versterker. Ik weet niet hoe het zit met de warmte, tot nu toe wordt de marantz niet echt warm
http://img1.imagevenue.com/loc141/th_9f9_IMGP1815.JPG

Dit is dezelfde foto met flits
http://img3.imagevenue.com/loc200/th_31c_IMGP1816.JPG

Dit is nog een foto, maar dan dichterbij, al zijn de boxen wel een beetje donker geworden nu (het was ook al laat op de middag...)
http://img2.imagevenue.com/loc166/th_443_IMGP1818.JPG

Achter speaker staat zo
http://img3.imagevenue.com/loc192/th_662_IMGP1814.JPG
Aan de andere kant staat de speaker in een kast op ongeveer dezelfde hoogte

Opstelling is nog niet geperfectioneerd, boxen staan nog niet helemaal goed, maar dat komt nog wel

• Xander
hilbren schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:15:
[...]

ik zie het probleem niet, hij heef actieve speakers en een beetje cdspeler heeft een extra uitgang die met een volume knop geregeld kan worden....
Dan zouden de kabels tussen je cd-speler en je actieve speakers dus interlinks zijn aangezien de versterkers in je speakers zitten... je blijft interlinks nodig hebben? :+

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

JustSomeone schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:20:
Ik heb hier wat foto's van mijn set

knip
Leuk setje! Ook nog gezorgd voor een redelijk plaatsing binnen die kleine kamer zo te zien :P
Welke Marantz reciever is dat eigenlijk? sr5200?

[Voor 67% gewijzigd door ZiegoM op 10-02-2005 22:52]

\_Specs_/

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Reind schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 22:42:
[...]

Doe is een plaatje dan..... Ik kan hem namelijk met de zoekterm "Harman Kardon avr 130" nergens vinden op goole. (de compleet zwarte versie waar jij het over hebt.)
Dat is nu net het probleem.....er zijn zo weinig plaatjes van! Maar SietzeJBL heeft er één gevonden zoals je kan zien, maar zoals hij ook al zegt doet dat plaatje totaal geen eer aan de versterker.

• R2D2
  • Niet online
Ja shit als ik hem zo zie............. is ie eigenlijk best wel mooi :P

Alleen ik vind ze alle 2 wel mooi (ik had die zwarte lelijker verwacht) eigenlijk.
Maarja nu is het te laat, ik heb de AVR130 besteld, word morgen tussen 12 en 6 geleverd dus morgen een update van de hele zooi.

Nu alleen nog een HD DVD recorder, over een maand gbegint de F1 weer en die wil ik weer net als vorig jaar opnemen op DVD. Eerder deed ik dat met mijn shuttle PC + TV kaart, echter is de TV kaart vervangen door een draadloze netwerk kaart...... nu zijn daar best oplossingen voor maar ik vind het een mooi excuus om een dvd recorder aan te schaffen :P

iRacing profiel

• cky
  • Laatst online: 24-05 15:44
Reind schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:07:
[...]

Tis trouwens de AVR-130 geworden die ik krijg, die kon ik namelijk voor een wel heel net prijsje ergens anders weg halen. Snel de 230 geanuleerd en ga vrijdag de 130 op halen.
ik ga deze ook halen, voor 299, heb jij hem ergens goedkoper (nieuw) kunnen krijgen?

• JustSomeone
  • Nu online
ZiegoM schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:51:
[...]

Leuk setje! Ook nog gezorgd voor een redelijk plaatsing binnen die kleine kamer zo te zien :P
Welke Marantz reciever is dat eigenlijk? sr5200?
Nee dit is de sr7400 :)

Mijn kamer is ongeveer 3 bij 5 meter, dus de opstelling zo is het mooiste, en aangzien ik toch meestal vanuit mijn bed een film kijk...

• R2D2
  • Niet online
cky schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 03:43:
[...]

ik ga deze ook halen, voor 299, heb jij hem ergens goedkoper (nieuw) kunnen krijgen?
Nope.

Overal is ie 299€ en op sommige plekken zelfs nog iets meer.

iRacing profiel

• Sjoewe
Fuck, nieuwe onverwachte uitgave op komst... :(
Gister is de naald van m'n pickup stuk gegaan, kan ik weer een nieuwe gaan kopen. Ik hoop echt dat ik er een kan krijgen, anders moet ik een heel nieuw element gaan halen. Terwijl dit een echte Empire is... Zucht, grrr.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Abbadon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:55:
[...]

[afbeelding]
ik heb deze kast ook overwogen, past die kleur zilver bij de zilveren denon? Ik heb een denon 1804 maar ik denk dat denon bij beiden dezelfde kleur heeft gebruikt.

Zou je een foto kunnen posten met die 2 naast elkaar :>

• Trasos
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:04:
Fuck, nieuwe onverwachte uitgave op komst... :(
Gister is de naald van m'n pickup stuk gegaan, kan ik weer een nieuwe gaan kopen. Ik hoop echt dat ik er een kan krijgen, anders moet ik een heel nieuw element gaan halen. Terwijl dit een echte Empire is... Zucht, grrr.
Die naalden zijn volgens mij nog best goed verkrijgbaar. Ik kan zo niks noemen, maar ik weet wel dat ze nog in de omloop zijn. Als je naar een beetje goede hifiwinkel gaat hebben ze heus wel goede platenspelernaalden liggen. En anders ff google`n.

• Xander
Pixal schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:06:
[...]

ik heb deze kast ook overwogen, past die kleur zilver bij de zilveren denon? Ik heb een denon 1804 maar ik denk dat denon bij beiden dezelfde kleur heeft gebruikt.

Zou je een foto kunnen posten met die 2 naast elkaar :>
Op deze pic zie je het al wel vrij aardig:
http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/htpc1.jpg
Lijkt mij wel goed bij elkaar passen opzich :)

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:40
zimbab schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:35:
[...]

Dat is nu net het probleem.....er zijn zo weinig plaatjes van!
Volgens mij verkopen ze die zwarte versie alleen als cinemapack (versterker/dvd/jbl-boxjes)
Tenmininste bij de media markt staat ie altijd zo opgesteld terwijl die zilvere gewoon los te krijgen is

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Xander
ToniBraxton schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:03:
[...]

Volgens mij verkopen ze die zwarte versie alleen als cinemapack (versterker/dvd/jbl-boxjes)
Tenmininste bij de media markt staat ie altijd zo opgesteld terwijl die zilvere gewoon los te krijgen is
De zwarte 130 verkopen ze bij correct wel los, is dan ook meteen het enige model dat ze in zwart hebben.
Plaatje (beetje vaag :X):
http://www1.correct.com/images/1d/1d/1b.jpg

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AVR-330@ 7X55W/MULTIROOM Zilver & Zwart 499,00 419,33
AVR-430@ 7X65W/HT/LCD-AB/MULTIROOM Zilver & Zwart 799,00 671,43
AVR-630@ 7X75W/INCL LCD-AB/MULTIROOM Zilver & Zwart 899,00 755,46
AVR-7300 7X110W/DCDI BY FAROUDJA/MULTIROOM Zilver & Zwart 1.999,00 1.679,83
DPR-1005 7X70W/HIGH END/QUAD CROSSOVER Zilver & Zwart 999,00 839,50
DPR-2005 7X120W/SUPER HIGH END/QUAD CROSSOVER Zilver & Zwart 1.799,00 1.511,76
HK-3380 + CD SPELER PB/ACC Zilver & Zwart 528,00 443,70
HK-3480 + CD SPELER Zilver & Zwart

nogmeer zwarte, of zouden ze hier de combinatie zwart met zilver bedoelen?

[Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2005 13:31]

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:28:
Gaat dit niet een beetje offtopic nu?

• sphere
  • Laatst online: 18:34

sphere

Debian abuser

Correct geeft producten met een andere kleur een aparte vermelding. Ik denk dus dat dit duotone apparaten zijn.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Xander
MikeyMan schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:28:
Bij die zwart & zilver bedoelen ze idd de combinatie, zie de plaatjes ;)
Exirion schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:39:
[...]

Gaat dit niet een beetje offtopic nu?
Hm, ik persoonlijk vind wat discussie ook wat meer forum-achtig dan alleen opsommingen van plaatjes, maar het gaat misschien wel iets te ver door over H/K receivers nu ja :P

• spawnkamikaze
UPDATE 11-02-2005: Eigen foto's

Kamer is nu bijna af hier zijn wat foto's!
Alles is aangesloten en het werkt ook allemaal naar behoren.. 1 speaker was kapot maar is gemaakt
Nu moeten alleen de kabels nog weggewerkt worden en de rest van kamer wat opgeruimd :)

http://img159.exs.cx/img159/8585/klein10rm.jpg
De Right Rear speaker.. zit nu nog kabel voor langs die naar stekkerdoosloopt voor subwoofer (kan nu niet anders)
Maar wordt snel verholpen! Ook zie je 2 kussens op het bed voor als er geen ruimte is op bank+zitzak

http://img159.exs.cx/img159/9834/klein25wr.jpg
Left Rear Speaker.. samen met de "relaxbank" de Hometrainer gaat weg zodra er bezoek is.. voor de ruimte :)

http://img159.exs.cx/img159/3230/klein30dh.jpg
de Projector :) hangt lekker stevig! onthoud: alle bekabeling word nog netjes weggewerkt :)!

http://img159.exs.cx/img159/1506/klein43op.jpg
kast met apparatuur.. moet nog wat opgeruimd worden en please begin gewoon niet over de rotzooi want:
-deel word opgeruimd
- ik heb eigenlijk schijt aan rotzooi in die kast.. het is een relaxkamer ;) hoeft niet netjes te zijN :P!

http://img159.exs.cx/img159/1006/klein53vm.jpg
speakers zoals ze staan als ik film kijk. Tafeltej gaat nog weg en die doos rechts in beeld ook ;)
doek is DIY High Contrast S 160x90 met scharnieren zodat hij makkelijk naar voren kan.
Hele muur er achter word nog zwart geverfd :)

http://img159.exs.cx/img159/1934/klein61jw.jpg
1 van mijn Magnat Motion 88 :)!

http://img159.exs.cx/img159/3531/kamer73hx.jpg
DIY Beugel: goedkoop+effectief+ niet eens zo lelijk.. :) ding zit nu MUURVAST :D

• jappo
  • Laatst online: 20:57

jappo

eens een prutser altijd ....

cramwinckel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:25:
[...]

Vet cool. Ik kan jouw smaak van apparatuur wel waarderen! :D

[afbeelding]

TV: Sony 28FQ86
versterker: HK av2550
DVD: HK DVD 21
sorry, heb geen foto's maar ook ik kan de smaak waarderen.

Receiver: Harman Kardon AVR300RDS hoog amperage
DVD: Sony DVP-NS585P
Front: JBL LX 40
Center: JBL LX 2000
Rear: JBL Sat1
allen hebben titanium tweaters

• R2D2
  • Niet online
De nieuwe reciever......

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/hk130.JPG

Qua geluid ten opzichte van de Pioneer VSX-D512 ben ik er geen reet op vooruit gegaan (wist ik ook al dat dat niet zou gebeuren), looks zijn echter wel flink beter.
Ook de surround programma's vind ik iets lekkerder klinken (zitten wat opties op om de zooi voller te laten klinken).

iRacing profiel

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Nieuwe sub in bestelling :D

http://www.svsubwoofers.com/images/popup_pb1_front.jpg
http://www.svsubwoofers.com/images/popup_pb1_back.jpg
SVS PB12-ISD dus .... Fotos volgen nog wel als hij binnen is :)

(hij ziet er klein uit, maar de maten zijn : Size: 18" wide x 21" high x 20" deep. Weight: 78 pounds)

[Voor 20% gewijzigd door Rappie op 11-02-2005 20:08]

Anoniem: 41615

Hah, nette sub!
(via powerbuy?)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Ik vind hem helemaal niet klein lijken als je naar de stekkerplug ofoz kijkt.

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Rappie schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:07:

[afbeelding]
[afbeelding]

(hij ziet er klein uit, maar de maten zijn : Size: 18" wide x 21" high x 20" deep. Weight: 78 pounds)
ERG vette sub!
Ik zal helaas nog een tijdje moeten sparen voor zo'n bassmonster, maar ik ga morgen wel mijn eigen monster'tje' afhalen in Duitsland (Mediaran):

namelijk de JBL Northridge e250p

http://www.hermeselectronics.nl/gfx-producten/JBL/Northridge_E250P_beuken.jpg
:P In kersen kleur

[Voor 15% gewijzigd door ZiegoM op 11-02-2005 21:31]

\_Specs_/

• Xander
Rappie schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:07:

[afbeelding]
[afbeelding]

Mag ik even een botte vraag stellen? :P Hoeveel kost zoiets nou? :P

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
XanderH schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:34:
[...]

599 Dollal op de site ;)

Anoniem: 41615

Net onder de 700€ volgens mij.. Na invoeren, shipment en belasting toegevoegde waarde..

Anoniem: 110233

ZiegoM schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:30:
[...]

ERG vette sub!
Ik zal helaas nog een tijdje moeten sparen voor zo'n bassmonster, maar ik ga morgen wel mijn eigen monster'tje' afhalen in Duitsland (Mediaran):

namelijk de JBL Northridge e250p

[afbeelding]
:P In kersen kleur
Waarom daar? Hij is nederland nog goedkoper :?

p.s. zelf 3 boxen in duitsland gekocht, 400 euro in plaats van de 500 euro hier in nederland :)

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:20:
[...]

Waarom daar? Hij is nederland nog goedkoper :?

p.s. zelf 3 boxen in duitsland gekocht, 400 euro in plaats van de 500 euro hier in nederland :)
Omdat ik hem daar morgen al kan ophalen.
Verder is hij in NL online 2euro goedkoper maar dan moet ik waarschijnlijk minimaal een week wachten. Bovendien betaal ik geen benzine (lease) en is rijden (aka blazen) in Duitsland ook nog eens gaaf :P

/offtopic

verder met de pics en specs van ht's :P

\_Specs_/

• Leolinedance
Trasos schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:34:
[...]

Wil ik zien...
Sorry, maar zeg ik dat ergens dan? Ik heb nu tussen mijn cheape cd-speler en versterker een gewone kabel. Upgrade ik mijn cd-speler komt er een nieuwe kabel (interlink ja) tussen van betere kwaliteit.

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat ik mijn cd-speler op mijn boxen aan wil sluiten :?

• Xander
Leolinedance schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 23:49:
[...]

Sorry, maar zeg ik dat ergens dan? Ik heb nu tussen mijn cheape cd-speler en versterker een gewone kabel. Upgrade ik mijn cd-speler komt er een nieuwe kabel (interlink ja) tussen van betere kwaliteit.

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan haalt dat ik mijn cd-speler op mijn boxen aan wil sluiten :?
Een kabel tussen je cd-speler en je versterker heet een interlink, ongeacht de prijsklasse.
Ok, ik moet toegeven, Trasos is een beetje aan het mierenneuken maar technisch gezien had hij gelijk ;)

• Sjoewe
Fuck fucker de fuck. :( Net bij Staffhorst geweest; geen naald voor pickup op voorraad. Nu gaan ze 'm naar de importeur sturen en dan hoor ik over 3-4 weken of er een nieuwe beschikbaar is, of dat ik alsnog een nieuw element moet kopen. :{
Dan wordt die tweedehands Numark DD tafel met pitchcontrol quickstart etc, die bij de 'pawnshop' hier op de hoek te koop staat toch een stuk interessanter opeens.

• Paquito
  • Niet online
Ik zie echt veel mensen met barco crt beamers. Die dingen maken toch een ongelooflijke buttherrie? Of neemt iedereen genoegen met zo'n 50db (of beter gezegd stofzuiger) boven z'n hoofd? Ik vind persoonlijk mijn projector al op het randje. (~28db)

[Voor 18% gewijzigd door Paquito op 12-02-2005 15:20]

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een vriend van mij wilde dan eindelijk ook een keer zijn foto's hier online gooien, maar hij heeft dus geen account. Heel leuk allemaal en daarom zet ik ze hier ff neer.
Om te beginnen de specs van zijn set:

Tv: Loewe - Xelos 5270 ZW Platin
Versterker: Sony - ES Pro-line STR-DB940QS
DVD speler: Loewe - Xemix 6122 DO Platin
Speakers: Sony - 4x SS-LA300ED en 1x center speaker SS LAC305ED, Ultimate Luxury Audio System
Subwoofer: Sony - 75 Watt, Actieve subwoofer

En dan nu de foto's, dat zegt natuurlijk wat meer :) ...

De Versterker aan de voorkant:
http://img189.exs.cx/img189/8296/versterkervoor8fz.th.jpg

De TV:
http://img153.exs.cx/img153/7766/tv8kh.th.jpg

De Subwoofer:
http://img153.exs.cx/img153/3884/subwoofer4ig.th.jpg

Het is geen Metropolis en bij meer dan één gast heeft hij al een probleem maar het zit in ieder geval :P ...
http://img153.exs.cx/img153/2064/stoelen5vb.th.jpg

Een groepsfoto:
http://img153.exs.cx/img153/2549/heleset1gb.th.jpg

De DVD speler (is binnen een jaar al 2x voor reparatie weg geweest):
http://img153.exs.cx/img153/7158/dvd7aa.th.jpg

Er moeten natuurlijk ook games worden gespeeld:
http://img234.exs.cx/img234/139/consoleendvd4gt.th.jpg

Hier één van de vier boxen (Center is namelijk langwerpig en telt dus niet mee):
http://img234.exs.cx/img234/1043/boxrechtsvoor0qu.th.jpg

En een bijpassende universele afstandbediening van Loewe:
http://img234.exs.cx/img234/4958/afstandb6ig.th.jpg

[Voor 6% gewijzigd door Ronwiel op 12-02-2005 15:31]

• Xander
ronwiel schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:21:
En een bijpassende universele afstandbediening van Loewe:
[afbeelding]
Wtf :o wel een heel originele afstandsbediening toch... :P
Overigens, ab ziet er leuk uit, maar hij lijkt me dus absoluut niet praktisch... maar dat kan aan mij liggen... :)

Wel een leuk setje trouwens :)

• Ronwiel
  • Niet online
XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:33:
[...]

Wtf :o wel een heel originele afstandsbediening toch... :P
Overigens, ab ziet er leuk uit, maar hij lijkt me dus absoluut niet praktisch... maar dat kan aan mij liggen... :)

Wel een leuk setje trouwens :)
Hoe bedoel je "Niet praktisch"???

• Xander
ronwiel schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:37:
[...]

Hoe bedoel je "Niet praktisch"???
Nou, niet erg handig om te gebruiken... je hebt zo'n "gigantische" ronde schijf met maar een paar knopjes erop... als je hem in 1 hand houdt kun je al niet meer bij de andere knopjes aan de andere kant... en hij was universeel, dus ook voor de bediening van je versterker? Echt veel functies heeft ie dan niet...

• Ronwiel
  • Niet online
XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:45:
[...]
Nou, niet erg handig om te gebruiken... je hebt zo'n "gigantische" ronde schijf met maar een paar knopjes erop... als je hem in 1 hand houdt kun je al niet meer bij de andere knopjes aan de andere kant... en hij was universeel, dus ook voor de bediening van je versterker? Echt veel functies heeft ie dan niet...
Hij is idd niet echt handig, hij wilde gewoon een alles in 1 (duur) hebbeding. En hij is voor bediening van alles wat je maar kan verzinnen, versterker, tv, gordijnen, licht, dus hij heeft redelijk wat functies in huis :+ ...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:45:
[...]

Het is in principe de bedoeling dat je hem op een tafeltje legt of naast je op de bank ofzo. En volgens mij heeft ie functies zat.....hier een beter plaatje:

http://members.chello.nl/o.doppenberg1/loewe.jpg

Er zijn meer merken die zo'n AB hebben die je neer moet leggen.....Meridian bijvoorbeeld:

http://www.audioenz.co.nz/2004/images/meridian_msr.jpg

[Voor 13% gewijzigd door zimbab op 12-02-2005 16:00]

• Xander
zimbab schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:58:
[...]

Het is in principe de bedoeling dat je hem op een tafeltje legt of naast je op de bank ofzo. En volgens mij heeft ie functies zat.....hier een beter plaatje:

[afbeelding]
Oh, die vage groene cirkel in het midden is een display...? :P

Ja, dan zal ie wel functies genoeg hebben... ik dacht dat hij echt alleen maar die 32 knopjes had die ieder een functie hadden... dat zou ik vrij weinig vinden :)

• Leolinedance
XanderH schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:20:
[...]

Oh, die vage groene cirkel in het midden is een display...? :P

Ja, dan zal ie wel functies genoeg hebben... ik dacht dat hij echt alleen maar die 32 knopjes had die ieder een functie hadden... dat zou ik vrij weinig vinden :)
Mijn pa zijn B&O ab heeft nog veel minder knopjes, en daar bedienen wij de tv, radio, cd, dvd en heel de reutemeteut mee. Toegeven, het is een gedoe om het onder de knie te krijgen, en dat ding weegt een kilo onderhand, maar als je het doorhebt werkt het super!

Ik snap nog steeds niet wat iedereen zo met loewe heeft...ik bedoel het ziet er aardig uit maar verder? De kwaliteit van de apparatuur is niet beter dan van andere (en duur te vervangen, mijn ouders scherm is net weggebracht voor 500 euro...en hij is weer kapot), en de beeld/geluids kwaliteit is echt niet beter dan van andere goede merken, bij raf al een aantal keer gekeken maar kon echt niks bijzonders er aan ontdekken.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:30:
Ik snap nog steeds niet wat iedereen zo met loewe heeft...ik bedoel het ziet er aardig uit maar verder? De kwaliteit van de apparatuur is niet beter dan van andere (en duur te vervangen, mijn ouders scherm is net weggebracht voor 500 euro...en hij is weer kapot), en de beeld/geluids kwaliteit is echt niet beter dan van andere goede merken, bij raf al een aantal keer gekeken maar kon echt niks bijzonders er aan ontdekken.
Loewe moet je gewoon zien zoals B&O. Het biedt echt wel een meerwaarde maar als je daar niet gevoelig voor bent dan kun je beter wat anders kopen.

off topic, zal er hierna niet over doorgaan :)

Gevoelig voor wat? Naast kwaliteit kan het enige puntje het design zin. Ik ben erg gevoelig voor design, en ik vind een sony scherm er vaak een stuk mooier uitzien. Dat scherm zoals hierboven (dat mijn ouders ook hebben, iets groter alleen) vind ik persoonlijk niet echt mooi, nogal plastic. B&O is echt apart, en dat is meer kunst met electronica gemengd, daar moet je inderdaad gevoelig voor zijn, dit vind ik echt anders.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Loewe is kwalitatief gewoon een stuk constanter. Je doet niet snel een miskoop met Loewe en met Sony, JVC, Philips etc. is het altijd maar een beetje afwachten of je een goed model hebt. Loewe heeft echt wel een meerwaarde, ook qua design inderdaad. Ik zelf heb een Sony, maar als ik het geld er voor had gehad had ik echt wel een Loewe gekocht.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou... Ik moet zeggen dat ik loewe kwa beeldkwaliteit echt wel een stuk beter vind dan een willekeurig ander merk... In combinatie met het gebruiksgemak (voor mij niet nodig, maar voor echte noobs kun je niks beters vinden dan een loewe) lijkt me dat genoeg reden om voor een loewe te kiezen...
Hoewel de harde schijf van mijn tv nu alweer kapot is :S

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sja....die HDD's van tegenwoordig ook.....daar heeft Loewe ook niet veel invloed op. Om nu een SCSI-schijf er in te hangen is ook weer zoiets.....lawaaiig bovendien.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:22:
Loewe is kwalitatief gewoon een stuk constanter. Je doet niet snel een miskoop met Loewe en met Sony, JVC, Philips etc. is het altijd maar een beetje afwachten of je een goed model hebt. Loewe heeft echt wel een meerwaarde, ook qua design inderdaad. Ik zelf heb een Sony, maar als ik het geld er voor had gehad had ik echt wel een Loewe gekocht.
Hier sluit ik me bij aan. Ik sta regelmatig te kwijlen bij een 82cm LCD TV van Loewe, maar ik vind 3999 euro toch wel een enorme scherp geld ;) Ik wacht nu totdat de huidige 2999 euro modellen van Philips voor zo'n 2 mille te koop zijn. En ik vrees dat Loewe niet veel in prijs zal zakken, maar het is wel schitterend spul. En de HDD recorder van Loewe heeft ook een geborsteld alu front en ziet er in alle opzichten puik uit.

Ik heb zelf een Loewe telefoon die ook erg goed bevalt en er gewoon strak uitziet :9

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Voor de mensen die heeeeel goedkoop een goede sub willen:
Klik

• Rappie
  • Laatst online: 25-05 15:43
XanderH schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:34:
[...]
Anoniem: 41615 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:25:
Net onder de 700€ volgens mij.. Na invoeren, shipment en belasting toegevoegde waarde..
Klopt, alleen hij zit dus qua prestaties in een veel hogere prijsklasse ... Aangezien hier geen tussenhandelaren tussen zitten etc.

[Voor 14% gewijzigd door Rappie op 12-02-2005 19:14]

Anoniem: 41401

Heb nu al een aantal dagen m`n nieuwe Missions M33 spelen op een Yamaha RXV450RDS en ik vindt het echt geweldig klinken.
Dan te bedenken dat ze nog niet eens zijn ingespeeld 8)

Nu ben ik wel van plan om zand in het daarvoor bestemde compartiment te doen.
Ik wou beginnen met 2,5 kg per speaker, maar in de handleiding staat dat je het zand in een plastic zak moet doen :?

Gaat de zak dan niet lopen klapperen???
Volgens mij kan het toch geen kwaad om het zand er zo in te doen?

Zat zelf te denken aan zilverzand van bv. Gamma of Praxis.
Veel hebben het over vogelzand, maar naar mijn weten zit hier een redelijk sterke anijsgeur aan :r :r :r

De speakers zitten bi-wired aangesloten met 4mm 99% OFC luidsprekerkabel.
Nu weer even sparen voor center/sub en rears.

Heb nog steeds geen foto`s gemaakt, zal het deze week proberen te doen! O-)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 41401 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:26:

Volgens mij kan het toch geen kwaad om het zand er zo in te doen?
Is niet handig als je het er ooit weer uit wilt hebben (verhuizing oid).
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee